achtergrond

Geenstijl

WAT?! Vrouwen blijken schuldig aan files

vrouwenachterhetstuur.jpgNog bedankt, vrouwen. Voor al die files. Want dat is jullie schuld, grretverrdrrie! Vincent van der Vinne legt het even uit in zijn column. En Vincent is een soort auto-autist, dus die weet dingen. "Uit onderzoek blijkt dat de groei van het woon-werkverkeer vanaf de jaren tachtig grotendeels werd veroorzaakt door het toenemend aantal werkende vrouwen. (...) De kosten van de files liepen op van circa 300 miljoen euro in 1980 tot ruim 3 miljard euro in 2008. (...) Het streven naar grotere arbeidsparticipatie van vrouwen, heeft zodoende geleid tot (...) een grotere fileproblematiek." Als mannarchisten pur sang is dit natuurlijk nieuws waar we uitermate gepassioneerd van gaan foeteren. Toch weer die penislozen, het zal eens niet. Omdat de wentelteefjes zo nodig positief gediscrimineerd aan de slag gaan op de arbeidsmarkt, staan we elke dag euro's te verspillen op stukjes duur asfalt. Want het is niet alleen de toename van het aantal auto's. O nee. Wat dacht je van het zogenaamde invoegklunzen, waarbij de vrouw haar Renault Twingo niet de snelweg op krijgt omdat ze niet durft. Of het volle pijp op de rem van haar Peugeot 207 trappen omdat er een kilometer verderop een remlampje aan gaat? En die keren dat er juist wel in spiegels van de Daewoo Matiz gekeken moet worden, bijvoorbeeld bij het wisselen van baan, dan doen ze het niet. Stelletje file vormende faalvrouwen. Tijd voor een stukje positieve discriminatie op het asfalt: vrouwen alleen buiten de spits op de weg. Of een eigen baan, net als de bus. Een inhaalverbod voor chauffeuses, net als vrachtwagens. Iets om het voor de rest van de bevolking aangenamer en goedkoper te maken op de weg. Er is simpelweg meer doorstroming met minder oestrogeen in het verkeer. Een weg vol meiden betekent filerijden. Feit.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.