Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Parkeerbeheer 020. 16 x poging tot doodslag

kankerhomos534.jpgRepo bij de collega's van Brandpunt gisteravond. Thema: de verbale en fysieke terror tegen de ambtenaren der parkeerbeheer te 020. Toegegeven, zo'n baan zuigt. Maar crap, wat een geweld tegen die gasten: Fragmentje1. Die drommels halen dus per jaar 20 miljoen euri op voor de gemeentekas / wachtgeldpot / noord-zuidlijn. En voor dat bedrag worden ze bedreigd, aangevallen, arbeidsongeschikt geslagen en verrot gescholden. En alsof dat nog niet alles is worden ze ook nog door de vermeende grachtenelite als Huub "Flodder" Stapel weggezet als minderwaardige mensen: Fragmentje2. Eigenlijk vindt Huub dat parkeerbeheer maar het beste op de bek geslagen moet worden: Fragmentje3. Gehele Brandpunt-repo, met een Eberhard van der Laan die het licht ziet: "van 9 tot 5 bonnen uitschrijven dat is eigenlijk geen baan" vindt u HIERRR. (FOTO BOVEN: Kansenjongeren in hun biotoop te 020 begroeten de KRO-camera op kenmerkende wijze.)

Reaguursels

Inloggen

Wat een trieste figuren hier ook... een confronterende reportage en jullie hebben alleen wat te zeggen over de bontkraagjes.

vMuiden | 06-04-11 | 12:01

LOL @ die travestiet op de pica!
Hahahahahahaha!

Sjakie Snel | 05-04-11 | 15:49

HUUB STAPEL: wat zeg jij nare dingen tegen andere mensen die hun werk doen! echt ik ben helemaal klaar met je. je kan de hoogste boom in. je was ooit leuk bezig met een ouwe lullen bandje, maar wat je nu flikt slaat helemaal nergens op. ga zelf eens die taak uitvoeren, over het paard getilde klootzak! wat een bokkelul ben jij zeg! jij ja!

skaik | 05-04-11 | 10:32

Lager dan een NSB-er, is een parkeerwachter...

da wizard | 05-04-11 | 01:07

Ik word er gewoon schijtziek van dat er altijd gezeverd word dat er te weinig politie beshikbaar is om criminaliteit te bestrijden maar dan wel achter elke struik of steen tevoorschijn komen om boetes uit te schrijven; misselijk volk. Alsof 5 min te laat bij je auto aankomen een bekeuring van 30. euro rechtvaardigd

pfffft! | 04-04-11 | 23:37

-weggejorist-

dezeookalbezet | 04-04-11 | 20:19

Huub Stapel moet niet zo'n grote bek hebben. Parkeer je fout, of betaal je niet; krijg je een boete. Hoe simpel wil je 't hebben? En Huub snapt het niet. Maar wel anderen voor gekke henkie uitmaken!

canis lupus | 04-04-11 | 19:59

Ik vind that die figuur in de jurk nog het meest op een homo lijkt...

JohnDee | 04-04-11 | 19:13

Was het maar 9 tot 5, helaas lopen ze hier ook tegen middernacht nog door de straat....
Treurigst is nog dat je als bewoner niet eens gratis je auto kwijt mag in de stad....

crk | 04-04-11 | 18:40

@ mezelf

OM afstand te nemen natuurlijk..

Sufaoner | 04-04-11 | 18:24

@wazakzegguh | 04-04-11 | 12:57 | + 0 -`

Het kan wel degelijk, is mij 3 weken geleden gebeurt in Amsterdam in de Zeilstraat. Plekje was aan het einde van de straat, parkeerautomaat een stuk verder in de straat. Ik na wat gepruts met de automaat een kaartje gekocht(zal een minuutje geduurd hebben), kom bij mijn auto terug en wat schetst mijn verbazing? Een bon onder de wisser!! Ik heb mijn parkeerkaartje met een brief opgestuurd dus waarschijnlijk hoef ik hem niet te betalen(althans dat mag ik hopen) maar het gaat om het principe.. Het is in zo een korte tijd gebeurt dat die lul de behanger mij zeker naar de automaat heeft moeten zien lopen.. De gedachte hem op te zoeken schoot ook door mijn hoofd, maar gelukkig ben ik beschaafd genoeg afstand te nemen van zulke gedachten. Moraal van het verhaal: alles kan, vooral in de Amsterdam..

Sufaoner | 04-04-11 | 18:23

Mij irriteerd het meer dat politie altijd loopt te zeiken over te weinig mankracht te weinig budget te weinig materiaal enz... Maar blijkbaar is er wel genoeg om van het kleinste dorp tot aan de grote steden ELKE DAG parkeerwachters in te zetten.

En de parkeerwachters beslissen niet dat ze hun uren moeten vullen als parkeerwachter.

Clausewitz | 04-04-11 | 18:12

Maar wie is de lachende 'derde' daar rechts boven?

hfakker | 04-04-11 | 18:11

Amsterdam ........ DE PVDA stad. Je krijgt waar je op stemt en je krijgt wat je verdiend. Geweldig :-)

Rest In Privacy | 04-04-11 | 18:03

mooie opmerking,.. mickey mouse politici in amsterdam...

Intelroy | 04-04-11 | 17:49

Zouden die scootermocro's die politiebrommer op de achtergrond gestolen hebben?

Tommato | 04-04-11 | 17:32

Geen commentaar.

Hertog van Alfa | 04-04-11 | 17:21

Ik ben student, maar als bijbaan ben ik ook parkeercontroleur. Het betaald goed (voor een student) en ik vind het niet vervelend de hele dag buiten te lopen. Gelukkig zijn ze in Waalwijk niet op schrijven ingesteld. We mogen een persoon ook gewoon nog een kaartje laten komen als hij/zij eraan komt wanneer we staan te schrijven, maar laatst las ik een krantenbericht waar in stond dat we "schuilplaatsen" hadden en gebrand waren op schrijve, schrijven, schrijven. Als ik dat zo lees vind ik dat zo ongelooflijk debiel.

Ik vind ook dat sommige parkeercontroleurs het soms wel over zich afroepen. Ze zijn nou niet bepaald tactisch als het gaat om dingen uit te leggen aan "klanten". Dat merkte ik afgelopen zaterdag wel weer, maar om ze daarvoor verrot te schelden (wat ik vaak genoeg heb meegemaakt) of te gaan meppen is dan ook weer onnodig.

ForHolland | 04-04-11 | 17:14

Die parkeeercontroleurs bepalen niet het beleid hoor .
Dat doet de politiek en als een eikel als Huub Stapel dat niet snapt is hem dat meer aan te rekenen dan die buitenlanders.

elevator | 04-04-11 | 16:26

ik weet niet wat ik hinderlijker vind. die parkeerbeheer lullen of die kut marokkanen.

Amazing_Mark | 04-04-11 | 16:22

Zie ik het nou goed op de "FOTO BOVEN"? Wil die gozer gaan proberen of 'ie met die charmant afkledende jurk gemakkelijk op die motorfiets kan stappen?

OT:

@JamesLastig
Las ik niet dat u vanavond een klusje heeft in de Rijnhal te Arnhem?

nllismaj | 04-04-11 | 16:06

Wat verwacht je nou als je mensen vier euro per uur laat betalen voor een stuk straat wat ze al honderd keer betaald hebben via wegenbelasting, BTW en accijnzen. Wat verwacht je nou in bijvoorbeeld Rotterdam waar de parkeercontroleurs aka stadswachten op Segway's van 10.000 euro hun controles doen als je daar op je fietsje van 200 euro voorbij fietst. Wat verwacht je nou als je ziet dat gemeenten van gekkigheid niet meer weten hoe ze het zuurverdiende geld van hun burgers over de balk smijten aan de eigen bestuurselite en gekochte vrienden aka stemmers.
Tollenaars zijn nooit populair of geliefd geweest, waarom zou het nu anders zijn. Liever een zus als hoer, dan een stadswacht als broer.

Portemonnee van de A | 04-04-11 | 15:54

Leuke bruine jurk ook!

borgje | 04-04-11 | 15:34

Hetzelfde als vuilnisman worden en klagen over de stank en dat je handen vies worden.

stinuspax | 04-04-11 | 15:33

En toch snap ik niet wat mensen niet snappen aan het parkeerbeleid...
Vooral die Huub Stapel, sukkel.

Aart Z. | 04-04-11 | 15:10

vd Laan was wel weer sterk trouwens, hoe vaak zie je een politicus midden in een interview zo'n wending maken? Openstaan voor goede ideeën, dat zouden meer mensen moeten doen :).

DCBJ | 04-04-11 | 15:07

Sliptong | 04-04-11 | 14:07
Ja maar de verantwoordelijken zitten wel op het stadhuis zich te verschuilen achter dit achterlijke beleid.
Deze Melkert kinderen hebben zo wel een inkomen ten koste van de normale bevoling.

lanexxx | 04-04-11 | 15:00

Wat is die Stapel een ongelovelijk verveelde grachtengordeliaanse pisvlek zeg!

Mongoose | 04-04-11 | 14:39

blinde kip | 04-04-11 | 12:15 |
waarschijnlijk snappen ze dat niet

dhrWijma | 04-04-11 | 14:34

Begrijp opeens waarom die mokkels een hoofddoek dragen.
Oh wacht, het is een vent. Met een jurk, homo!

basweetutwel | 04-04-11 | 14:31

Sliptong | 04-04-11 | 14:07
Waar u zich natuurlijk boven voelt staan, logisch.

Nico Mudde | 04-04-11 | 14:19

Laatst was er wat commotie over een verstandlijk beperkte jongen die de parkeer meters bijvulde voor de mensen. Hij was vastgezet met de feestdagen o.i.d.

Ike begrijp het probleem daar niet. Ze willen toch dat er betaald word ?? De mannier waarop dat gebeurt is niet belangrijk.

Zeker in steden zoals Amsterdam waar parkeren in de stad ook een derdewereld man/ vouw/gezin een heel jaar kan onderhouden...

Waar zijn we nou allemaal mee bezig ? Het is toch ons land. Willen ze daar geen chaos aan auto's gooi dan de boel dicht en crieer extar parkeer gelegenheid.

Het geld dat bij de gemeente binnen komt gaat in elk geval niet naar een degelijke opleiding voor dat stelletje parkeer amoebes.

Mocht ik straks een boete van zo'n sporozoa, voor een ander vergrijp dan parkeer criminaliteit... en daarna emmigreer ik naar Finland.

Nick82 | 04-04-11 | 14:19

Geweld tegen die parkeercontroleurs is natuurlijk nooit goed te praten maar ik ben het enigszins met Huub in fragment 2 eens. Het zijn wel een stelletje simpele, machtsgeyle randdebielen die er van genieten jou op de bon te slingeren. Dit soort idioten die veelal nog geen vmbo opleiding hebben afgemaakt krijgen steeds meer taken en bevoegdheden. Zorgwekkend.
Wel goed dat die twee verstandelijk beperkten hun verhaal mochten doen in het programma.

Sliptong | 04-04-11 | 14:07

Een beetje vent word geen agent om over parkeerwachters maar helemaal niet te spreken.
Okay fysiek geweld gaat te ver, dat mag gewoon niet klaar, maar als je zo'n baan kiest kan je er wel vanuit gaan dat mensen simpelweg 99% vd tijd niet blij met je zijn omdat je gewoon NSB-rtje aan het spelen bent. Waar de politie is ontzien van een bonnenquota wordt het bij parkeeragenten juist gewaardeerd als ze heel veel bekeuringen uitschrijven.... Daar krijg je dan ook een tegenreactie op.

afvaller | 04-04-11 | 14:07

Het is idd niet te filmen hoe wij in ons werk belemmerd worden.

sjaakdeslinksesul | 04-04-11 | 13:55

nee die stapel, die voegt iets toe aan de maatschappij met z'n kutfilms, Sint :S

Fubar88 | 04-04-11 | 13:51

@Nick82 | 04-04-11 | 13:28

Mooi kut man! Begrijp er geen reet van, maar een mooi verhaal is het!

Biff Eagleburger | 04-04-11 | 13:49

20 miljoen aan bonnen. En dat zijn alleen de bekeuringen, laat staan het bedrag wat ook nog binnengehaald wordt met de gewone parkeerkaartjes.

rjfalcon | 04-04-11 | 13:48

Nico Mudde | 04-04-11 | 13:40
Prima, dan is het tenminste niet 1 zijde die steeds over gaat tot in elkaar timmeren zoals nu het geval is.

gozahtje | 04-04-11 | 13:48

Wacht maar tot die onopgevoede onopgeleide muppets van parkeerbeheer ook boetes mogen uitdelen voor het niet op zak hebben van een paspoort, het loslopen van je hond, het niet hebben van een achterlichtje in de schemer, over het trottoir fietsen, tegen het verkeer in fietsen, alcoholische drank nuttigen waar het niet mag(je weetwel, leidseplein, tussen de kroegen en de terassen), fiets parkeren bij de brug, het laten vallen van je kouwgom, het hebben van een balkenende kapsel,
dat soort dingen. Dan is iedere burger meteen de eerste week 100 euri lichter en we zijn veranderd in een totale politiestaat. Als ik aan de 1000 euro boete zit binnen een jaar roep ik de revolutie uit op de Dam.

kras | 04-04-11 | 13:46

Ik heb een keer mijn parkeerboete niet hoeven betalen. Omdat ik vond dat de geboden dienst niet in verhouding stond tot de gevraagde vergoeding en toeslag.

Een parkeerbeheerder of een parkeerwachter dient op je auto te letten. Maar het zijn gewoon platte bonnenschrijvers.

Voor €35 voor een paar uurtjes in Amsterdam verwacht je op zijn minst een ruim, goed verlicht parkeervak, met persoonlijke bewaking, een poetsbeurtje en een persoonlijk 'goedemiddag meneer de V., zal ik u even helpen bij het betalen bij de paal en zal ik u een kwartiertje vantevoren even bellen om te voorkomen dat u een boete krijgt?'

ZDEV | 04-04-11 | 13:46

gozahtje | 04-04-11 | 13:28
Zullen we gewoon iedereen in dit land die ook maar iets zeiken heeft in elkaar timmeren. Zeiken over het weer, daar gaan je voortanden, over de politiek, sorry maar die knie is onherstelbaar beschadigd. Natuurlijk mag je klagen en (af)zeiken maar dan weet je wat er gebeurd.
Lijkt mij een leuke baan voor een niet werkende allo-nederlander of een urban-aso, waar iedereen dan weer over loopt te zeiken. Wie het weet mag het zeggen.

Nico Mudde | 04-04-11 | 13:40

@gozahtje
... stelletje idioten DAT het IS...
Wie is hier nou eigenlijk de idioot, flapdrol.

Montgomery Burns | 04-04-11 | 13:38

artikel 4932 lid 48 b van het PVDA wetboek van strafrecht leert : zinvol geweld is in bepaalde gevallen geoorloofd inzetbaar voor het tijdelijk buiten gebruik stellen van een voorgeprogameerde b.t. (bonnetjes terrorist),mits de uitstellingsgronden dit toelaten en je een bivakmuts en scooter hebt.wel moet in overweging genomen worden eerst proberen vocaal de b.t. te verwijderen of te kleineren.eventueel is dit resultaat in groepsverband beter te bereiken.en aan te bevelen als u de uitkering van uw zelf of familie moet collecteren.

no coffee | 04-04-11 | 13:38

Sta je dan in je skinny jeans, iemand homo te noemen.

Poffertjesporem | 04-04-11 | 13:36

Niet zeiken, volgende keer (weer) PvdA stemmen en dan komt het allemaal weer goed.

verraad van links | 04-04-11 | 13:35

Die marrokanen, dat zijn nog de meest geestelijk armoedige mensen op aarde hoor, nog erger dan parkeerboeteschrijvers.

Creaguurder | 04-04-11 | 13:33

Kansjongeren zijn bijna liev, mwuahahaha.
*zucht*

insemismeer | 04-04-11 | 13:32

[email protected]
Die waggelende zeekoe heeft het kapsel van haar broertje gestolen!? *proest*

Widukinn | 04-04-11 | 13:31

Ik stond van onze montage bus wat spullen af te laden, voor de deur van de eerste Finse bank van Nederland, in Utrecht.
Komen er twee parkeer hufters aan sjokken, zij mij maanden de bus te verplaatsen , van het trottoir af een paar keer vak op.
Zeg ik tegen Thea, ( want Theo was al onderweg naar een andere fout parkeerder...), dat ik nog even de spullen van het dak zou halen en 'm dan weg zou zetten.

Mocht niet...:O Schrijft de eukaryoot gelijk een bon, word het nog kwaad ook, als ik toch eerst mijn werk afmaak. ( Bon was toch al binnen...)
Het wist mij te vertellen dat ik het trottoir blokkeerde met de bus, larie natuurlijk, er konden nog zeker twee auto's naast staan.

al met al had ik de bus op het parkeervak gezet, naast een smalle maar drukke weg, rijd een andere protozoa de spiegel van de bus...

What can I say...

Het kan ook anders. In Hilversum kreeg ik slechts een waarschuwing. Als ik er nog stond bij de volgende ronde dan zou toch een prent krijgen. Aardige man ook.

Zo kan het dus ook.

Nick82 | 04-04-11 | 13:28

Parkeerwachters verdienen het inderdaad om een stomp op de bek te krijgen, stelletje idioten die het zijn!

gozahtje | 04-04-11 | 13:28

Amsterdammers verdienen het parkeerbeheer wat ze kregen. Kansentuig is toch vrijgesteld van alle vormen van betaling en grachtengordeldieren hebben geld zat.

Jan Passant mk2 | 04-04-11 | 13:25

Hebben die kansenjongeren een beperkte vocabulaire ofzo? het is altijd maar kankerhomo. Of is het het IQ wat er aan schort?

maraboe | 04-04-11 | 13:24

Het hele fenomeen BOA is buitengewoon slecht. Het zijn particuliere instellingen die hun bevoegdheid ontlenen aan het bestuursrecht. Het grote probleem met het bestuursrecht is dat het voor de gewone burger vrijwel onmogelijk is om in verweer te gaan tegen sancties opgelegd door een BOA. De hele constructie rondom BOA's zaagt 3 van de 4 stoelpoten weg onder onze rechtsstaat. Fout fout en nog eens fout en dan ben ik nog niet eens begonnen over de 1-hersencelligen die vaak de functie van BOA bekleden.

faz | 04-04-11 | 13:22

Multiflauwekulti | 04-04-11 | 13:17

Is projectie van hun eigen sexuele geaardheid!

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 13:21

Tsjonge dat die Huub zo'n pauper ios dat hij niet eens een abo-tje kan betalen. De royalties vallen blijkbaar tegen..

Fred Janssen | 04-04-11 | 13:20

Op een bepaald moment krijg je de neiging die huub stapel een geweldige hengst voor zijn kanis te geven!
Wat een arrogante, zelfvoldane quasi-intellectueel! Heb die vent al eerder zo horen brallen over mensen die niet het niveau van acteurtje hebben weten te bereiken. Je moet het eigenlijk niet zeggen maar... wat een min, min mannetje die huub stapel!

krelus | 04-04-11 | 13:19

Prima dat die lui controleren. Als het parkeren in 010 gratiesh zou zijn zou er geen plek meer te vinden zijn hier.
En dat zou ik niet willen.

Hoe weten die multikulturele kk gasten trouwens dat die filmcrew bestaat uit homofilisten? 'Ons kent ons' ofzo?

Multiflauwekulti | 04-04-11 | 13:17

Montgomery Burns | 04-04-11 | 13:11

Dat laatste, daar is Henk Krol het vast wel met jou over eens!

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 13:13

Je zou zo'n kameraploeg eens moeten voorzien van een paar potige kerels van 2 meter breed, schelden/bedreigen? gelijk een paar flinke tikken uitdelen en zeggen dat ze in de gaten worden gehouden. Gelijk afgelopen, natuurlijk gedurende dat moment niet filmen ;)

Bluto Blutarsky | 04-04-11 | 13:13

Pritt kon zijn auto niet kwijt op de favoriete invalideplek en nu zijn die &^%#@$&% [Godwin] parkeerwachters ineens zielig?

kapotte_stofzuiger | 04-04-11 | 13:13

kk homo's. En dan daarachter een man in een jurk. Fail.
drijflijk | 04-04-11 | 12:19

+ + + veel

Smokum | 04-04-11 | 13:11

Parkeerwachters zijn niet minderwaardig. Domme foutparkeerders zijn minderwaardig. Rifapen zijn minderwaardig. Stront heeft meer waarde dan een bontkraagje.

Montgomery Burns | 04-04-11 | 13:11

In sommige "kansen"wijken zie je die parkeerwachters nu bijna nooit op tijden wanneer er massaal verkeerd geparkeerd wordt (dubbel parkeren, straat blokkeren, half op stoep etc.).

polt | 04-04-11 | 13:10

020 ff denken......... nee, er komt niets bovendrijven bij me, voledige delete gedaan aangaande die regio.

woefdrammer | 04-04-11 | 13:10

Het heeft te maken met respect. Geef de parkeerwachters meer mogelijkheden om mensen (evenueel schriftelijk) te waarschuwen als ze ergens fout staan, en misbruik hen niet om centen binnen te harken, voor mislukte ict projecten.
Amsterdam is een lastige stad om in te parkeren, en iedereen die een beetje doorbloedde hersens heeft weet dit. Als regels een goede verankering hebben in de maatschappij, zal de overgrote meerderheid zich eraan houden. (vrijwel niemand zal een agent wurgen als deze door rood rijdt, omdat ze weten dat ze fout zitten).
Het probleem is dat de burger schijtziek wordt van regels waar ze zich in het gewone leven heel lastig aan kunnen houden (weinig plaats, dure plaatsen, intolerante parkeerwachters en onbegrijpelijke parkeerautomaten).

wcrol | 04-04-11 | 13:09

@ecologiste | 04-04-11 | 13:05: Hear hear, dat zeg je beter dan ik het had kunnen bedenken. Helemaal eens.

De Kampsjeng | 04-04-11 | 13:09

Dat moeten we met z'n allen niet willen...
het onbeschoft filmen van onze cultuur-verrijkers.
Ik stel voor vragen in de 2e Kamer.

En meteen ook maar vragen waarom de twee piraten gemeen werden doodgeschoten.

meneer Q | 04-04-11 | 13:08

sjongejonge123 | 04-04-11 | 12:51
Bizar verhaal van die filmer. Je bek valt open als je dit soort geïnstitutionaliseerde waanzin leest.

Krachtmeester | 04-04-11 | 13:06

De Kampsjeng | 04-04-11 | 12:54

Ik kom graag in A'dam en Z-Limburg, die voor mij als één van de mooiste en beste plekken van NL behoren.
In Z-Limburg hebben de mensen meer beschaafde omgangsvormen maar het kan er ook neigen naar kaalbatserij. Het verschil tussen publiek en privaat is daar gewoon helder. In A'dam niet. En daarom is A'dam er nu slechter aan toe. De Amsterdammers en hun cosmopolitische beschaafde wereldburgers hebben hun intimiteit en hartelijkheid moeten bekopen met aanranding door een agressieve cultuur.

ecologiste | 04-04-11 | 13:05

is dat nou een hitler groet wat die linker doet ?

iter | 04-04-11 | 13:05

wazakzegguh | 04-04-11 | 12:57

Vond het ook een sterk verhaal. En als je om dat tijdstip aankomt wacht je toch geweaun even tot het 21.00 uur is geweest... Voor die ene minuut meer of minder maakt dat ook niet uit, toch?

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 13:04

Parkeerbeheer is misschien niet fijn, inlevend of whatever... Er kan géén discussie bestaan over dit onderwerp, je blijft van ze af! Klaar, punt uit. En verwensingen als 'kankerdit' of 'krijg een ziekte' zijn te grof om los te lopen. Meteen bestraffen, of meenemen naar de afdeling oncologie.

De Kampsjeng | 04-04-11 | 13:04

Zeg Huup, je bent geen 20 meer hoor.

Canis Spurcus | 04-04-11 | 13:04

Auto's vervuilen en moeten dus zo veel mogelijk worden gepest in de grote steden. Ook heel toevallig dat in die grote steden het college van B & W vaak door linkse partijen wordt gevormd...

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 13:03

Ik altijd maar denken dat Huub Stapel een typetje was. Staat/zit/hangt ie godverdomme als uithangbord voor de nieuwe elite!

ojédiaré | 04-04-11 | 13:02

Je bent toch ook een supersneu en triest figuur als je in A`dam leven moet.
Met al die aso-bontkraag-figuren

joemiejas | 04-04-11 | 13:02

Simpel, geen die mensen standaard een camera mee.
En een vliegende brigade die in burgerkleding op afstand steekproefsgewijs meteen kan ingrijpen als er schrijnende gevallen zich voordoen.
Daarentegen vindt ik ook wel dat er gekeken kan worden naar een ander beleid. Turn die enorme leegstaande gebouwen eens om in parkeergebouwen, en je hebt al heel wat ruimte gecreëerd voor auto's.

tis_wat | 04-04-11 | 13:00

het hele parkeerbeleid is ook enorm rigide... geen enkele coulance of begrip voor overmacht en ze zetten betaalautomaten neer die ergonomische rampen zijn.... in tegenstelling tot de controle-apparatuur, die zijn razendsnel en efficient. als monteur betaal ik me de hele dag en overal suf en soms vergeet je het ff of gaat er iets mis bij de sms-aanmelding... als beloning krijg je dan meteen de hoofdprijs.

Satria | 04-04-11 | 13:00

Dit geeft wel aan hoe oneerlijk mensen het parkeerbeleid in Amsterdam ervaren. Dat mensen het parkeerbeleid als oneerlijk ervaren zou misschien aanleiding voor de gemeente A'dam aanleiding kunnen zijn om het beleid aan te passen. Als moslims even piepen dan worden er toch ook gelijk allerlei dingen veranderd en aangepast.

Hanz Ziezo | 04-04-11 | 12:57

@jan-lul-de-behanger | 04-04-11 | 12:42
Wat een triest verhaal. *Traantje wegpinkt* Toch wel een bushokje vernield daarna?

ojédiaré | 04-04-11 | 12:57

jan-lul-de-behanger | 04-04-11 | 12:42
Ik geloof je verhaal niet... In een minuut tussen jouw aankomst en de bon kunnen nooit de volgende gebeurtenissen hebben plaatsgevonden: jan-lul de auto uit, jan lul loopt weg (ver genoeg om de parkeerwachter niet aan te zien komen), de parkeerwachter arriveert, de parkeerwachter kijkt of je hebt betaald, de parkeerwachter schrijft een bon uit, parkeerwachter print de bon.
Dus gewoon een aangedikt verhaal om meelevende en parkeerwachter-vervloekende reacties te krijgen.

wazakzegguh | 04-04-11 | 12:57

Absoluut! Het wordt tijd dat GPS of galileo het systeem gaat targetten.

hawie | 04-04-11 | 12:56

Het is wel toevallig dat er altijd weer van die randdebielen opduiken als er een filmploeg staat te filmen. Volgens huren ze die gewoon van te voren in.

Pakzooi | 04-04-11 | 12:56

@zeg maar jansen | 04-04-11 | 12:35
Ach, glorie vergaat.

An die ARBEIT | 04-04-11 | 12:54

@ ecologiste | 04-04-11 | 12:41: Ik vind het nog steeds een prachtige stad, net als Parijs.
Architectuur, geschiedenis, kunst en cultuur. Het is er allemaal. Toch heeft/hebt u/je gelijk, wanneer constaterende dat de stad zich heeft -zegge- laten gaan. De eigen identiteit, normen en waarden zijn niet duidelijk meer. Dit in tegenstelling tot de zuidelijke provincies.
Hier is het voor nieuwkomers zeer duidelijk hoe en in welke richting zich te integreren.
En het werkt, goed zelfs. Dat gezegd hebbende, en zonder uitzonderingen voor het hoofd te willen stoten; je krijgt wat je als voorbeeld stelt. Ergo; in de grote stad blinkt 'men' niet bepaald uit in hoffelijkheid en begrip. Wat Amsterdammers horeca en service noemen, dat noem ik holbewonersfatsoen. Om over de omgangsvormen in het verkeer nog maar te zwijgen.

De Kampsjeng | 04-04-11 | 12:54

Ambtenaar worden is een keuze. Die hebben ze zelf gemaakt. Als je leuk geld wil verdienen zonder uitgemaakt te worden voor rotte vis, stap je het bedrijfsleven maar in. Lutsers.

Balzakius | 04-04-11 | 12:53

Kijk, je kan je natuurlijk ook gewoon aan de regeltjes houden en netjes parkeren. OK, kost soms wat moeite maar dan heb ook wat (geen bon).
Bovendien; Vrij parkeren in een stad is nou eenmaal niet mogelijk, dan krijg je geheid meer ellende en frustraties.
Dan nog even over die kansenjongeren; Het is gewoon roedel gedrag. Beetje blaffen naar de omgeving en overal en nergens spugen om je territorium af te bakenen. Zet er gewoon echte alfa mannetjes op die de hiërarchie herstellen. Is gewoon puur natuur en dat werkt nu eenmaal het best. Nuf sed!

adhnee | 04-04-11 | 12:52

@neemjemoederindemali | 04-04-11 | 12:47
Wat is de GSup?

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:52

We moeten nu ook met z'n allen wel weten dat we niet meer mogen filmen in het openbaar. Vooral niet bij moskeeen en belwinkels. hoeiboei.blogspot.com/2010/12/de-geisl...

sjongejonge123 | 04-04-11 | 12:51

@blinde kip | 04-04-11 | 12:49
Dat dan weer wel.

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:50

@jan-lul-de-behanger | 04-04-11 | 12:42
Waarom heb je hem niet achter het behang geplakt?

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:50

neemjemoederindemali | 04-04-11 | 12:47
Wat betekent die 'up' in GSup?
Uitbundig partijtje?

Krachtmeester | 04-04-11 | 12:49

Wie kiest er nu voor parkeerwachter te worden?

Niemand. Als ik ze zie rondscharrelen op straat, krijg ik altijd medelijden.
Het is een intriest beeld, een illustratie van hoe nutteloos een mensenleven ingevuld kan worden.

De Dansende Kater ® | 04-04-11 | 12:49

@Che_cuevara | 04-04-11 | 12:41
En daar kun je mooi die honden de schuld van geven.

blinde kip | 04-04-11 | 12:49

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 12:37

Zeker. "Het boeiende leven van de marokkaanse mangoest" zou ook interessant zijn om te lezen, tenminste wanneer het bestond.
Misschien moet ik het maar eens opschrijven.

ecologiste | 04-04-11 | 12:49

KPA | 04-04-11 | 12:29
Stoere praatjes hoor! Of je neemt het risico op een boete voor lief, of je zoekt een plekje waar je mag staan. Zo moeilijk is dat toch niet?
Zielige reacties hier. Dit zijn dezelfde roepers die vinden dat allochtonen zich aan de regels dienen te houden. Als u vervolgens zelf een boete krijgt omdat de simpele parkeerregels klaarblijkelijk te moeilijk voor u waren, is het logisch om mensen die hun werk doen de meest verschrikkelijke aandoeningen te wensen of erger... wie is dan het laagste volk?

wazakzegguh | 04-04-11 | 12:47

Wie komen trouwens allemaal naar de GSup ?

neemjemoederindemali | 04-04-11 | 12:47

Parkeerambtenaren vragen erom; Welk weldenkend/functionerend mens neemt anders een baan waarbij je dergelijk minderwaardig rotwerk moet opknappen? Tevens is het parkeerbeleid en het bijbehorende parkeertarief natuurlijk buiten alle proporties. Parkeerbeleid is ooit ingevoerd om ervoor te zorgen dat mensen niet te pas en te onpas hun auto voor langere tijd binnen drukke zones parkeren. Dat is tot daar aan toe. Als je correct zou willen handhaven, creer dan een grote blauwe zone zoals op Schiphol. Een blauwe zone waarbij gecontroleerd word of je niet toevallig meer dan een maximum tijd gebruik maakt van een parkeervak. Doe je dat wel, dan ga je betalen. Zo creer je nog een hoop werkgelegenheid ook. Maar dat willen ze vast niet, want dat werkt wel.

Hertog van Waterland | 04-04-11 | 12:46

Het kan ook anders: 'niet kankeren, filmhomo's!'
Intrinsiek onaardige mensen, hoe gaan we ermee om..

Krachtmeester | 04-04-11 | 12:45

Waar las ik nu toch berichten van de allochtonen overlast in Limboland ?
En in welke provincie is de PVV de grootste partij ?

Mazzeltov | 04-04-11 | 12:44

Word het niet eens tijd dat dat kolerevold eruit getyft word??

heeeelergnuchter | 04-04-11 | 12:44

@Jan Passant mk2 | 04-04-11 | 12:29
Je had ook ergens een "nacht burgemeester" en die zei "als ze het niet hebben, dan jatten ze het wel".

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:42

Delft... Lege parkeerplaats voor honderden auto's... Verplichting tot betalen tot 21.00 uur... Tijdstip aankomst 20:58... Bij terugkomst bon.. Tijdstip uitschrijven 20:59. Te betalen 60 euri voor 1 minuut ofwel een euro per seconde... Dan wil je maar één ding: De kippeneuker die dit gedaan heeft slaan. Hard slaan. Van mij mogen ze elke automobilist een "license to kill" geven voor parkeerambtenaren. En voor de zeurpieten: Het was mijn enige parkeerbon ooit want JLdeB houdt zich redelijk aan de regels.

jan-lul-de-behanger | 04-04-11 | 12:42

@blinde kip | 04-04-11 | 12:28
Maar je kunt wel het "spoor" volgen.

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:41

De Kampsjeng | 04-04-11 | 12:35

A'dam is altijd een vrije tolerante stad geweest. Prachtig in 1 woord en een voorbeeld voor de rest van NL. Maar het is al járen over de top gegaan. Vooral door de komst van de Noord-Afrikanen en de burgemeesters die laks zijn wanneer ze moeten optreden en optreden wanneer ze laks zouden moeten zijn.

ecologiste | 04-04-11 | 12:41

@eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 12:39
LOL, ik ken het niet maar ga eens vogelen... oeps, googelen

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:40

blinde kip | 04-04-11 | 12:38

Precies, tuig is het, allemaal!

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 12:40

@end | 04-04-11 | 12:28
Nee, natuurlijk niet.
Stel je voor dat ze "ontdekt" worden door een filmproducer of zo.
Dan moeten ze nog echt gaan werken.

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:39

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:36

Ken je het topnummer van de Dikke Lul Band op de melodie van de Vogeltjesdans?

Iek ben een geyle Turk, iek ben een gely Turk,
mijn vrouw draagt broek maar soms ook jurk!

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 12:39

@James Lastig | 04-04-11 | 12:26
En wie moet dan die bekeuringen uitschrijven?
Zo simpel is het allemaal niet.
Als je geen parkeerwachters meer hebt moeten de uitkeringen misschien wel omlaag.

Of nog erger, de belastingen omhoog.
Persoonlijk denk ik het tweede want aan de uitkeringen kan je niet komen. Dat zou zielig zijn.

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:38

@eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 12:35
Precies, minderwaardig schepsel klinkt gewoon wat netter doch treffend.

blinde kip | 04-04-11 | 12:38

ecologiste | 04-04-11 | 12:33

Da's een mooie allegorie! The naked ape van Desmond Morris zou een goed boek voor je zijn, denk ik...

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 12:37

Als je fout parkeert (waar ook veel ergenis over is en genoeg topics op geenstijl) of niet betaald waar je moet betalen om te mogen parkeren kun je nu eenmaal een boete krijgen, punt! Waar gaat dit gezeik toch altijd over?

Dauntlessxl | 04-04-11 | 12:36

Het was me nog nooit echt opgevallen, maar wat praat die Fons van der Poel toch een partij irritant. Verder -10 voor Huub.

John5 | 04-04-11 | 12:36

@Jaap Knasterhuis | 04-04-11 | 12:25
Een moslimtravestiet draagt natuurlijk een broek.

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:36

Ik vraag me al een tijdje af met welke problemen deze jongeren precies zitten..

opdefiets | 04-04-11 | 12:35

@An die ARBEIT | 04-04-11 | 12:26: Eens, dit soort ellende zou bij ons echt niet gepikt worden. Waarom dat is? Volgens mij (o.a.) omdat we meer chauvinistisch zijn dan in de randstad. Daar heerst toch een soort weg-met-ons cultuurtje in de politiek.

De Kampsjeng | 04-04-11 | 12:35

An die ARBEIT | 04-04-11 | 12:34 Ja, jammer hè?

zeg maar jansen | 04-04-11 | 12:35

Ik vind dat iedereen die een parkeerwacht voor KK homo uitscheldt minimaal een week moet bukken voor Bubba!

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 12:35

@An die ARBEIT | 04-04-11 | 12:26
Van Limburg weet ik weinig, ik woon in Zeeland en ook hier geldt, als er geweld in welke vorm dan ook plaats vindt, is dat meteen nieuws.

En ook ik wou hier nooit wonen.

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:35

zeg maar jansen | 04-04-11 | 12:33

Klopt helemaal.

ecologiste | 04-04-11 | 12:35

@zeg maar jansen | 04-04-11 | 12:31
♪ Want die tijd is voor ons te snel voorbij gega-ha-haaaaan ♪

Das war einmal vrind Jansen.

An die ARBEIT | 04-04-11 | 12:34

"Kansenjongeren in hun biotoop te 020 begroeten de KRO-camera op kenmerkende wijze"

Beste onderschrifttekst van de dag.

Zucht en dan hebben we het nog niet gehad over de fluimen die ze aan de publieke ruimte toevertrouwen of het afval dat de Noord-Afrikanen in onze groene en urbane oasen achterlaten. En de vervreemding van NL schrijft verder met hun niet-aflatende ijver (ja ze kúnnen wel ijverig zijn), met hun niet-aflatende parasitaire ijver om de waardevolle spulletjes van hun gastheerland te ontvreemden en hun holen inslepen. En dat zijn niet alleen spiegeltjes en kraaltjes.

ecologiste | 04-04-11 | 12:33

Overigens heb ik het programma ook gezien. Winst is er te behalen in de manier van handelen en aanspreken door de controleurs zelf. Ergens de nuance van zien, de zon in het water zien schijnen zou een wereld van verschil maken.

Hun manier van doen en de starheid van het straffen welke ze hanteren roept het gedrag op wat het oproept.

zeg maar jansen | 04-04-11 | 12:33

drijflijk | 04-04-11 | 12:19
Weet je zeker dat dat een man is?

Admiraal_de_Ruijter | 04-04-11 | 12:33

KPA | 04-04-11 | 12:29

En de rechterarm schuin omhoog in de lucht!

eerstneukendanpraten | 04-04-11 | 12:33

En de linkse autochtoon links op de foto zag lachend dat het goed was..

Slipsnifter | 04-04-11 | 12:32

Na het herhalen van wat er in de krant staat, nu het herhalen van wat er gisteren op televisie was.

Jammer dat er geen grote GS-onthullingen meer zijn. Van die echte scoops waar kranten en televisie van achterover slaan.

zeg maar jansen | 04-04-11 | 12:31

-weggejorist-

KPA | 04-04-11 | 12:29

.. een paar linkse burgemeesters terug had zo'n schademanager een slogan in de trend van: "Amsterdam hepput".
Zelfs toen al hoopte je dat Amsterdam "ut" ging houden.

Jan Passant mk2 | 04-04-11 | 12:29

Vraag van een boer: de sociaal Democraten spreken dikwijls over culturele verrijking, diversiteit en wat dies meer zij. Kan iemand dat voor mij duiden, als in; is dit nu die fantastische multiculturele natte droom van zacht links?
Persoonlijk denk ik dat gebieden als Amsterdam, Utrecht en de rest zullen verworden tot equivalenten van de Parijse buitensteden. Ik was er gister nog, en daar wordt je niet vrolijk van. Gaat ook meneer Wilders niets aan veranderen. All your base belongs to them!
Leer er maar mee leven, ze voelen zich namelijk nogal thuis in de Randstad.

De Kampsjeng | 04-04-11 | 12:28

Dat is trouwens zo'n jurk waarmee niemand kan zien dat je aan het schijten bent.

blinde kip | 04-04-11 | 12:28

Staat daar nu een travo met jurk op de foto?

neemjemoederindemali | 04-04-11 | 12:28

@Che_cuevara | 04-04-11 | 12:22

Waarschijnlijk gewoon netjes bij elkaar gewerkt!
*aluhoedje weer af doet*

opdefiets | 04-04-11 | 12:28

Ah kijk. Die Willem-Jan en Egbert toch. Willen ze niet gefilmd worden.

end | 04-04-11 | 12:28

krijg ik stuiptrekkingen van.
afschieten! of ben ik nu wat te direct

Wieisdiepeer | 04-04-11 | 12:27

In A'dam is parkeren zo duur dat zo'n boete al bijna uit kan.

Chris666 | 04-04-11 | 12:27

Blij dat ik niet in die kutstad woon, liever provinciaaltje

Bokito ergo sum | 04-04-11 | 12:26

Ik heb er geen medelijden mee.

Laat die *kuch* parkeerwachters eens echt iets zinvols doen voor de maatschappij, i.p.v. mensen die al wegenbelasting betalen voor hun auto/motor nog eens te gaan lastigvallen met hun bullshit boetes bovenop die torenhoge parkeertarieven!

Verborgen werkeloosheid? Inderdaad! Probeer je maar eens een gemiddelde parkeerwachter voor te stellen die achter een winkeldief aanrent, of die zich daadkrachtig zou kunnen opstellen bij een gevalletje zinloos geweld.

De meesten kunnen nog geen deuk in een pak boter slaan...

bokkenrijder | 04-04-11 | 12:26

Parkeerwachter ... zo'n beetje de laagste levensvorm op aarde. 's Morgens je nest uitkomen om de godganse dag bonnetjes uit te schrijven als iemand die wel normaal werk heeft tien minuten te laat terug is.

Ik keur geweld nooit goed maar ga dan godverdomme normaal werk doen.

James Lastig | 04-04-11 | 12:26

ze mogen van mij eens dat geld wat ze ophalen gewoon inhun eigen zak steken
als opstekertje!
en de rest van het jaar mag al het geld naar een goed doel kika kinder nog wat
dat zou gewoon moeten gebeuren. deze mensen zijn de spreekbuis van het grootste riool van nederland(en het koningshuis...) en iedereen scheldt tegen ze alsof ze de regering zijn. we zijn in 2011 beland in de middeleeuwen waar je nog gewoon een zwaard in je nek kreeg als je je kippen niet inleverde. nu doen ze het op deze manier en heeeel veeeel andere..........

skaik | 04-04-11 | 12:26

@De Kampsjeng | 04-04-11 | 12:21
Correct, wanneer er hier geweld van welke vorm dan ook wordt gebruikt, is dat onmiddellijk nieuws. Dat terwijl we toch een aardige bevolking hebben hier in Venray, allochtoon en autochtoon. Het verschil is duidelijk, de oorzaak niet. Maar eigenlijk doet dat we ook weinig.

Laat die dijken maar gaan, Limburg aan zee lijkt me een prima plan. Plaatsen op mini-camping Andie's Elysium zijn nu te reserveren, zorg dat u een plekje heeft voor de stop er uit gaat!

En dan te bedenken dat ik hier eigenlijk nooit wou wonen! #live #learn

An die ARBEIT | 04-04-11 | 12:26

Mag een moslimtravestiet eigenlijk wel een jurk aan?

Jaap Knasterhuis | 04-04-11 | 12:25

gewoon kort opleidinkje geven en een taser kado doen

Fred Met De Pet | 04-04-11 | 12:24

@Che_cuevara | 04-04-11 | 12:22
\nee dat hebben ze van mijn kasgeld betaald

stephan66 | 04-04-11 | 12:24

Maar als je je auto gewoon goed parkeert krijg je toch geen bon, of zit ik nou verkeerd?

Dirk. | 04-04-11 | 12:24

Stelletje infantiele dwazen die scandinaviers op de foto.....!

brtnsnwbrd | 04-04-11 | 12:23

@drijflijk | 04-04-11 | 12:19
Da's geen homo.
Da's een travestiet.

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:23

@Marvin S | 04-04-11 | 12:18
Ik vrees dat ze die bloesjes en tasjes niet gekocht hebben van de uitkering van hub vader.

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:22

@StYxX | 04-04-11 | 12:20
Ze doen daar ook veel aan inteelt.

drijflijk | 04-04-11 | 12:22

@blinde kip | 04-04-11 | 12:15
Als zij hun uitkering maar krijgen.
En anders jatten ze het wel

Che_cuevara | 04-04-11 | 12:21

Hahaha, weer zo'n heerlijk stukje randstedelijk nieuws.
Geniet ervan mensen, en geef vooral af op Limburg.
*geniet van het karma dat de 'kosmopolitische' randstad treft*

De Kampsjeng | 04-04-11 | 12:21

In Nederland zijn dergelijke gebeurtenissen not-done (terecht) en iedereen heeft er zijn mening over klaar. "Finnen, bontkraagjes, etc. etc." (vaak ook terecht), maar dergelijk gedrag komt ook 'Only in the US of A' en genoeg andere landen voor. Hoe valt dat te verklaren? Komen daar net zoveel Scandinavische mensen?

StYxX | 04-04-11 | 12:20

kk homo's. En dan daarachter een man in een jurk. Fail.

drijflijk | 04-04-11 | 12:19

@blinde kip | 04-04-11 | 12:15
zo slim zijn deze jongens niet.

reageerbuis | 04-04-11 | 12:19

Laat die mooie uitkering van vader maar vervallen, eens kijken of ze dan nog lang met van die Burberry en Lacoste blousjes en tasjes rondlopen.

Om nog niet te spreken over die opgevoerde, vervuilende scootertjes waar ze op rijden.

Marvin S | 04-04-11 | 12:18

niets nieuws toch?

LordNobady | 04-04-11 | 12:16

Iemand moet die kansenjongeren vertellen dat zo de uitkering voor vaders bijeengeharkt wordt. Dan houdt het snel op.

blinde kip | 04-04-11 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken