Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Maxima: "Nederlander is een beetje dom"

muy spuug y dos manosMevrouw Maxima, ons priet pratende politiek correcte pampaprinsesje, geeft toe dat haar uitspraken over De Nederlander nogal ongelukkig waren. Al zegt ze het zelf ietwat anders. Mevrouw voelt zich "verkeerd begrepen". Met andere woorden, de Nederlander is ook nog eens hartstikke dom. Wat ze eigenlijk bedoelde (en wat u niet snapte) toen ze de historische woorden De Nederlander Bestaat Niet uitsprak, was: De Nederlander Bestaat Wel. "Van Limburger tot Amsterdammer, van koopman tot dominee, van protestant tot katholiek. Wij zijn allen Nederlanders", zo is nu de lezing van La Maxima. Schitterend stukje paniekbeheer van onze falende zoontjesfabriek die 44 keer per jaar op vakantie gaat. Mevrouw reageert ook nog even op haar omstreden opmerking dat Nederlanders maar één koekje bij de thee serveren. Dat blijkt nu opeens geen minachting voor de Hollandse gastvrijheid te zijn, maar juist een veer in de reedt van al die Nederlanders die haar zo warm hebben ontvangen. Ola guapa. Doe eens niet kont draaien. En toon een beetje meer respect voor de mensen die inleveren om jouw toelage te betalen. Inburgeringsles 149c: Nederlanders hebben een hekel aan windvanen.

Reaguursels

Inloggen

Ek se, afskaffe soos parasiete !

In die heendaags tydgees es 'n koninkshuis nie wenslik nie.

As ek dink aan al ouwemense wat as 'n peerd gewerk het wat met 'n paar cenjies moe rondkom en ek sie ons Triks en trawante teer op os geld, ek walg van soos poppenteater

Hujas ! Baie groete

Ir. Roodpiemel | 06-10-07 | 20:20

nederlander bestaat niet.\prinses der nederlanden?
prinses van helemaal niks dus.

Vitayalin | 06-10-07 | 19:44

Yup. Of het personeel, dat kan ook.

G-unite | 06-10-07 | 15:56

Zou 't koningshuis GeenStijl lezen?

Bloemetjes_jurk | 06-10-07 | 15:09

Schaf heel die monarchie eens snel af. Alleen bejaarden, homo's en huisvrouwen vinden het koningshuis leuk. Het is net als het Eurovisie-songfestival. Geldverspilling om lege hoofden te vermaken.

Day_Of_The_Triffids | 06-10-07 | 11:13

Ow jah, die is van een gewaardeerd reaguurderT, die beweegpica. Helmaal afzien, gosternokke. Wij waren er en wat hij uitbeeldt is 100 % terecht.

bottehond | 06-10-07 | 01:53

over dat ene koekje bij de thee of koffie heeft ze wel gelijk 8-)

Nassx | 06-10-07 | 01:31

Toch houd ik wel van prinsesjes die als opvoeding hebben gehad: lastige figuren dumpen we hoog uit een vliegtuig. Kunnen we hier nog een hoop van leren.

cbrdrivert | 06-10-07 | 01:31

Oninteressant en onbelangrijk onderwerp.

caspert79 | 06-10-07 | 01:23

De oranjekliek, aanbeden door onnozelen en tokkies, zal met haar fetisj de EUSSR ten onder gaan.

bottehond | 05-10-07 | 23:01

nah.. zeg maar gewoon de hoerrrr van oranje hr...

krem | 05-10-07 | 23:00

iest dat niet de heor van argentinie?

teringtubbie | 05-10-07 | 22:53

De Oranjes bekennen steeds meer kleur en zullen binnenkort ook niet meer de schijn wekken boven de partijen te staan maar openlijk deelnemen aan de strijd voor één multicultureel Europa waarin de Islam de eerste, tweede en derde viool zal spelen. Maar dit zal ook betekenen dat het draagvlak voor de monarchie zal wegsmelten in ons land. Nog even Trix, en het sprookje is uit.

Jeremia | 05-10-07 | 21:58

Een argentijns rund trekt volle zalen...

Gripzz 05-10-07 @ 20:08

* Proest * As usual weer een scherpe post Haha.

bottehond | 05-10-07 | 21:52

1 koekje bij de thee? Zou ze willen,hadden veel mensen niet zo een dikke REET

Nifelheim | 05-10-07 | 21:47

Tais-toi et sois belle!

Short | 05-10-07 | 21:03

Ik snap nog steeds niet waarom we een president nodig hebben, we hebben al een regering, weliswaar een heel onbekwame, maar soit. Gewoon afschaffen dat koningshuis, geen centje pijn.

knutsel | 05-10-07 | 20:51

De NLse morarchie is zo'm beetje een van meest ondemocratische staatsvormen die is zijn. Door afkomst wordt je je leven lang gefeteerd en kun je koning of koningin worden. Wat mij betreft, doeken ze het koningshuis op. Er komen alleen maar schandalen uit en domme praat.

Een president zal ook een hoop geld kosten maar dan hoeven we niet zijn hele familie te feteren. Verder wordt een president ook nog eens gekozen. Wat mij betreft, leve de republiek!

Fred V | 05-10-07 | 20:48

Hoera, onze Maxima heeft alsnog de Nederlandse identiteit ontdekt, "een beetje dom", vandaar, die vlekkeloze inburging, van haar. ;-}

Wel een beetje shit voor de W.R.R., die moeten nu hun publicatie herschrijven, levert toch wel leuke opiniestukjes in 't N.R.C. op, zo kun je dat natuurlijk ook zien. Nee, zo moet je het zien. Boe.!

Hannalore | 05-10-07 | 20:37

De Nederlander is niet dom. Alleen die Nederlanders die achter Wilders en Verdonk aanhollen... En dan niet een beetje...

sjonnie | 05-10-07 | 20:26

Republiek!

knutsel | 05-10-07 | 20:25

maxima zegt wat de WRR, het koningshuis en de regering willen uitdragen kies voor kosmopolitisme versus provincialisme, maar zo eenvoudig is de keuze niet

lingo star | 05-10-07 | 20:22

Een argentijns rund trekt volle zalen...

Gripzz | 05-10-07 | 20:08

Naar mij luistert hij anders wel.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 19:39

@ronflon 05-10-07 @ 11:26
Ik merk dat jij alle wijsheid in pacht hebt, dus hou ik maar op. Stel je voor dat je moet luisteren naar iemand.

-=PyP=- | 05-10-07 | 19:36

In Frankrijk hebben ze het probleem van de "oranjes" een paar honderd jaar geleden perfect opgelost. Ik kan niet wachten wanneer hier dit zooitje parasieten aan de beurt is. We kunnen nog een hoop leren van Frankrijk.

DutchWax | 05-10-07 | 19:25

Mwoa, ze zitten er nog een tijdje hoor. Elk weldenkend mens zoekt het elders. Blijven ze achter met mensen die denken dat IQ internet --- eeee nog iets betekent en knuffelallochtonen. Dan hebben ze het lek boven water, en een export die geen reet oplevert.
In de tussentijd heb ik maar eens de tv te voorschijn gehaald, godallemachtig wat is dat Southpark schuddenbuiken. Dat zouden ze eens in oranje vorm moeten maken .... lacheh. Ik bedoel Argentinië met leuke junta praktijken, een prins waarvan de scriptie niet publiek is gemaakt, een verwaand prinsesje dat een apart soort spaans spreekt, ... dikke pure spliff qualiteits kruiden er bij, en je ziet het verschil niet meer tussen oranjejosties en pampapoempas.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 19:01

Als je in Argentinie zegt dat Argentijnen niet bestaan dat wijzen ze met hun vinger naar hun voorhoofd of rijden ze je gelijk plat tegen een muur met aan de ander kant een pick-up. Als er een volk nationalistisch is dan zijn het Argentijnen wel. Want als ze dat niet waren, dan vonden ze het ook wel best dat GB de Falklands bleef houden. Of had de Junta onder het mom van anti-vaderlandse praktijken geen mensen laten verdwijnen. Sterker nog, pappie van maxima zat in de regering van dat spul!! En nu gaat Junta-Maxima beweren dat er geen Nederlander bestaat. Het lijkt er meer op dat ze die dingen roept uit eigenbelang, namelijk haar eigen bedenkelijke achtergrond oppoetsen om zich daarmee te distantieren van de Argentijnse jet-set die weelderig feestvierde onder het bewind van de Junta.
Goed maxima, voortaan je mond houden of wil je nog sneller dat Nederlanders het koningshuis afschaffen. Oh ja.. geef 'ns het goede voorbeeld en lever je Argentijnse paspoort even in. Of kan je net als Marokkanen het excuus gebruiken dat je er geen afstand van kan doen? Nou, breek daar eens een lans voor zou ik zeggen. En ga nu maar weer nog meer belastingopvreters baren.

inquisitra | 05-10-07 | 17:58

@ paranoia

"De prinses"? Moeha, jij bent een oranjeklant. Hoe infantiel en pathetisch. Kom op man, je bent een Vrije Burger.

bottehond | 05-10-07 | 17:34

Terug naar Finland!!

Ouweschool | 05-10-07 | 17:24

Grappig in Nederland wil met wel Hirsi, Wilders en die PVDA'er aanhoren, maar de simpele waarheid is zwaar om te bevatten.

Mensen zouden een moeten kijken in hoeverre hun bloed daadwerkelijk met die van de Germanen, Franken of Saksen overkomen.

En zoals de prinses terecht opmerkte een blanke Argetijn bestaat ook niet.

paranoia | 05-10-07 | 17:14

Meteen uit het vliegtuig pleuren bij de reis naar haar volgende staatsbezoek zou ik zo denken. Al die wijven denken tegenwoordig dat ze iedereen over 1 kam kunnen scheren.

djries909 | 05-10-07 | 17:13

WeledelomHooggevallen paleissocialistje, stop direct met kwebbelen en knip voortaan linten met minzame doch geheimzinnige glimlach. U zal verbaasd staan hoeveel wijsheid daarachter vermoed wordt door ons dwepende plebsjes.

Jan Passant | 05-10-07 | 16:46

Een uitkering, twee paspoorten, snel een serie kinderen, een aparte behadeling en hoogharige kritiek op de gulle gevers. Waar heb ik dat toch meer gehoord.

ventus_aqualis | 05-10-07 | 16:36

Miss Dushi 05-10-07 @ 14:41, je mag blij zijn dat je nog een koekblik tegenkomt, nadat de regering met je klaar is.
En wanneer Maxima wat wil verbeteren doe dan eens beginnen in Argentinië, zit immigratie Mexico niet tjokvol met Argentijnse kwallen. De Italianen van Zuid-Amerika, arrogant.

Reverend Ray | 05-10-07 | 16:30

flashboy 05-10-07 @ 16:05

Da's dan ook een halfmof, net als seine Mutti.

bottehond | 05-10-07 | 16:08

Maxima mag best zeggen dat wij nederlanders dom zijn,als ze maar niet zegt dat we dommer zijn dan haar man

flashboy | 05-10-07 | 16:05

Chiant 05-10-07 @ 13:23

Leon de Winter heeft een puike column in Elsevier deze week. Hij maakt korte metten met de vertegenwoordigende democratie en stelt voor die aan te vullen met een systeem van referenda om wetgeving tegen te kunnen houden. Helaas heeft ook Leon niet door dat de grondwet van de EUSSR die (echt, dat is hij) balkenende er binnen een paar weken doorgerommeld wordt . In dat "verdrag" staat dat de EUSSRwetten voortaan boven de Nederlandsche gaan als ze conflicteren. Alleen de leden van de PVDi (congres morgen) en de VVD kunnen Nederland als natiestaat nog redden. Arm Nederland. En de oranje usurpateurskliek heult ook met de EUSSR. Als we nog iets willen met Nederland als identiteit en natiestaat moet het in de komende paar weken gebeuren, anders is het einde van Nederland een feit. I shit you not. Leve de Republiek!

www.nd.nl/document.aspx?document=nd_ar...

bottehond | 05-10-07 | 15:57

ik ben het met maxima eens, NL is een voetveeg

hermanus | 05-10-07 | 15:32

Opdoeken die poppekast!

Reagluurderr | 05-10-07 | 15:23

Ik had liever Margriet en Pieter als "vorsten".
Twee normale mensen zonder al die hof-kapsones.

De kosten van ONS konigshuis zijn exorbitant, niet door de toelages of onderhoud paleizen, nee door de belasting vrijdom!!!!!!

De rijkste vorstin ter wereld (2 maal zo rijk als de koningin van Engeland) betaalt geen spie inkomen noch vermogensbelasting.

Inkomsbelasting vrijdom is logisch want dat is "broekzak vestzak" Nee de gouden graai voor deze familie zit in het niet betalen van de vemogens belasting. Dat tikt lekker aan bij een geschat vermogen van 40 miljard. (Hoewel ze dat bedrag blijven omtkennen.)

Schaf dit voorrecht af en ik garandeer jullie dat ze binnen een jaar vertrokken zijn naar een warm land.

uncleben | 05-10-07 | 15:10

@listen2bobmarley 05-10-07 @ 14:09
Daar pak je ook wel een paar onderwerpen!. Nee, het gaat mij meer om de zaken als onderwijs, eu grondwet, milieu, kortom de dingen waar een kiezer interesse in zou kunnen hebben. Daarover kan iedereen zich informeren. Een al dan niet complot achter JFK, 9/11 en Pim F en dan met name hoe de overheid met het onderzoek is omgegaan, die informatie kun je inderdaad naar fluiten. Hier ook!

ronflon | 05-10-07 | 14:55

Maxima is "een beetje dom".

De hoogste tijd voor de republiek. Dan worden we tenminste bestolen door degene die we ZELF gekozen hebben

uncleben | 05-10-07 | 14:55

Maar als ze nog een beetje slim is ontslaat ze per direct de medewerker van de RVD die haar speech heeft goedgekeurd. Dat zij, levend in een elitewereldje niet beter weet is een ding, maar een voorlichtingsdienst...

schoneslapert | 05-10-07 | 14:43

Ze heeft VOLKOMEN gelijk met dat koekje. De koekblik wordt opengemaakt je mag er 1 uithalen en daarna gaat de blik weer dicht en terug in de keukenkast. Ik heb het vaak meegemaakt. Alhoewel.... het hang af waar je in nederland op visite gaat.
Ik vond het wel geestig over dat koekje van Maxima. Lo que no mata engorda!

Miss Dushi | 05-10-07 | 14:41

Hij was een beetje dom, zij was een beetje dommer.

schoneslapert | 05-10-07 | 14:40

Hoeveel kost die president eigenlijk in Frankrijk?

listen2bobmarley | 05-10-07 | 14:24

Wedden dat de socialisten in Nederland dat koningshuis weer gaan redden?

Tekkeldief | 05-10-07 | 14:22

Leve de Republiek!

Rarend | 05-10-07 | 14:15

@ronflon 05-10-07 @ 13:46
Als je geïnformeerd wilt worden over een onderwerp kan dat? Nou......, ik denk dat we op dat punt ernstig van mening verschillen. Macht is ook macht over informatie, en ik geloof echt niet dat er nog langer vrije media is. De mooiste voorbeelden vind ik 9-11 of de moord op J.F. Kennedy. Eén grote complete verwarring, en hoe je ook zoekt ( mind you, ik ben informaticus ) je komt er niet achter. Behalve dan dat ik een naar zwart neigend donkerbruin vermoeden heb dat het goed fout zit in the home of the brave.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 14:09

Gatvergielekes 05-10-07 @ 14:02
Ben ik ook op tegen, dat Beatrix de 'troonrede' voorleest en dat niet alleen vanwege haar dictie.
Zij heeft daar, juist in de parlementsgebouwen, niets te zoeken.
Het enige wat ze nodig heeft, is een schaar. Daarmee kan ze dan fijn knippen, als er weer eens iets door te knippen is.
Waarom niet gewoon een gekozen president, als in Frankrijk?

nattebever | 05-10-07 | 14:06

Ach, het arme pampaschaap voelt zich verkeerd begrepen door dat stomme Hollandse klootjesvolk. Een publiek mea culpa , mea culpa, mea MAXIMA culpa , was wel zo op z'n plaats geweest. Maar dat past weer niet bij de arrogante kliek mega -steuntrekkers die gevormd wordt door de onstuitbaar groeiende oranje horde parasieten. Als de aanwezigheid van vertegenwoordigers van die clan werkelijk op z'n plaats is, dan schittert men door àfwezigheid zoals het afgelopen jaar tijdens de Indië herdenking. Achteraf bleek, dat men nota bene te druk was met het voorbereiden van de ontvangst van enkele nazaten van de Japanse Hitler ( Hirohito). Gotspe ! Wat heb ik een minachting voor die walgelijke familie.

snuff | 05-10-07 | 14:06

@luckybee 05-10-07 @ 13:43
atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shru...

Deze dus, ... , ik geloof dat dit nog serieus bedoeld is ook. Wat een eng land is het toch, huuuuuuh, erg eng. Beetje Hitler achtig gedoe.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 14:03

Het is al erg genoeg dat ze een bom geld kosten daar in dat koningshuis maar eigenlijk moeten ze gewoon allemaal de klep houwe. Gewoon alleen Bea 1 x per jaar laten lullen met die prinsjesdag.

Gatvergielekes | 05-10-07 | 14:02

@ronflon 05-10-07 @ 13:46
Qua allergie voor Wouter kunnen we elkaar de hand schudden.
@luckybee 05-10-07 @ 13:43
Kan je even toelichting geven, deze site ben ik iets te grieperig voor en veels te blond. Ik vind het vooral erg eng. Klot dat?

listen2bobmarley | 05-10-07 | 14:00

listen2bobmarley 05-10-07 @ 13:44
Beide door jou genoemde figuren komen niet uit het huis van Oranje.
Claus vond ik vooral onnozel en op latere leeftijd pathetisch. Pieter mag fijn met autootjes in de weer zijn, leuk voor hem.
Ze zouden geen van tweeën een rol spelen in NL als zij niet tot het ondemocratische huis van Oranje zouden behoren. Als je dat al in stand wilt houden, dan met een uitsluitend ceremoniële funktie. Lintjes doorknippen dus, en verder geen enkele bemoeienis met staatszaken.

nattebever | 05-10-07 | 13:51

@ronflon 05-10-07 @ 13:46
+ @listen2bobmarley 05-10-07 @ 13:28

ronflon | 05-10-07 | 13:50

Kranten zijn inderdaad belabberde informatiebronnen. Als je zelf toevallig eens iets weet over een onderwerp, dan blijkt weer hoe slecht een journalist zijn werk doet. En in onze democratie worden kiezers toch goeddeels door de kranten (nou ja, of sbs etc) 'geinformeerd'. Kun je nagaan wat er gekozen wordt. Even afgezien van inderdaad die dommerikken die vrolijk hardop durven te zeggen "ja, uuuh, ik kom uit een rood nest, dus stem ik pvda".
Aan de andere kant, als je geinformeerd wilt worden over een onderwerp dan kan het ten alle tijden. Dat mensen dat niet doen is een gevolg van overmatig vertrouwen in de bestuurders van het land. "Zij zullen het wel weten, want ze hebben ervoor gestudeerd". Niet dus. Bos wil maar 1 ding, en dat is aanzien voor zijn lieve houding, in het proces zorgt 'ie ook nog eens goed voor zichzelf, maar dat kon hij elders en eerder ook al. Nu nog kicken op zijn 'links intellectuele' imago.

ronflon | 05-10-07 | 13:46

DondeRob 05-10-07 @ 13:42
Tja, ik verbeter mijzelf.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 13:44

@nattebever 05-10-07 @ 13:41
Claus vond ik wel een toffe peer, en ik heb nog altijd het vermoeden dat zijn gezondheid erg te lijden had onder de trix van trix. Pieter vond ik ook wel cool, totdat hij aspiraties kreeg voor ongekozen superminister.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 13:44

de stemming onder vele Nederlanders is ongeveer zo als deze stemmingen, dat ik opgenomen heb.

www.hetvrijevolk.com/?pagina=1208&...

www.hetvrijevolk.com/?pagina=4599&...

In tegenstelling tot Frans Jansen denk ik toch om hier te blijven en het vol houden. Mischien kan de kinderen van zijn dochtertje, Nederland bezoeken als een nog steeds vrije land, en de eenmaligheid van ons land bewonderen wat onze voor ouders hebben berijkt.Van terpen tot een land dat dieper ligt als de zee niveau?Dat alleen is geloof ik, wel iets om trots op te zijn.

En dit is wat in Amerika aan de gang is

atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shru...

Heerlijk een Pesantren (Madrasse) absolvent als Amerikaans president?

luckybee | 05-10-07 | 13:43

@listen2bobmarley 05-10-07 @ 13:28
Dat is Brazillië, in Argentinië zijn ze al klaar met omhakken.

listen2bobmarley 05-10-07 @ 13:3

?!?

DondeRob | 05-10-07 | 13:42

Het koningshuis is een anachronisme en mag wat mij betreft vandaag nog opgedoekt worden.
Het maakt daarbij niet uit of zij wel of niet iets voor ons land doen (Juliana was volkomen geschift, Alexander te dom om te lopen - enfin, in België is het allemaal nog erger), maar dat zij niet via democratische weg zijn gekozen en elke dag dat zij nog een officiële funktie hebben in NL is dus stuitend. Geldt natuurlijk ook voor de niet-gekozen burgemeester of CdK.
Gewoon, republiek dus, wat elk weldenkend mens zal vinden.
'Het was geen vlucht die u deed gaan' - jawel, ook nog rijmpjes maken toen de koningin (Wilhelmina) het land gewoon ontvluchtte na de Duitse inval. Dat men haar dat ooit vergeven heeft, is onvergeeflijk.
Iemand nog iets positiefs te melden over ons vorstenhuis (behalve dan dat Bernard van onze belastingcenten alles neukte wat los en vast zat, wat wel weer een zekere humor in zich heeft)?

nattebever | 05-10-07 | 13:41

@listen2bobmarley 05-10-07 @ 13:28
Dat is Brazillië, in Argentinië zijn ze al klaar met omhakken.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 13:30

@ronflon 05-10-07 @ 13:18
Tja, maar vader klaagde laatst over de krant die hij leest. Hij vindt dat je niet echt tot aan de bodem van de informatie komt. Ik heb het ook gemerkt dat als er ergens info over is, er onmiddellijk allerlei contra info is.
Vis eten is goed, vis eten is slecht. Peter Brabeck vindt het helemaal okay dat de VS grootschalig aan de gang gegaan is met genetisch gemanipuleerd voedsel, de EU vindt weer van niet. De helft van de speklappen vretende GTST kijkers kent het woord soja niet eens, laat staan dat ze weten waarom Argentinië 2 miljoen hectare regenwoud tegen de vlakte werkt, per jaar.
Kortom, erg moeilijk.
Maar goed, zoals het nu gaat is het niet. Er zijn mensen die PvdA stemmen omdat hun vader dat ook doet, en meer van die wanstaltigheden.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 13:28

Ach, straks zijn we toch een islamitische republiek, dit lost zich zelf op...
*zet de zwarte kijker weer af*
.
Alle politieke verantwoordelijkheid weg bij het koningshuis, en alleen nog maar lintjes doorknippen. Das controversieel genoeg voor het koningshuis.

religion is war | 05-10-07 | 13:25

met een inkomen als Maxima krijgt bezoek 1 of meerdere koekjes bij de koffie/thee. ach laten we gek doen, we bestellen direkt gebak!

Patrick Zweedsey | 05-10-07 | 13:23

"Nederlanders hebben een hekel aan windvanen"
Nietes. Ze zijn zelfs op democratische wijze in de regering gekozen en gekomen. Máxima heeft dus deels gelijk: Heel veel Nederlanders zijn heel erg dom.

Chiant | 05-10-07 | 13:23

ze vergeet de minima

topcat | 05-10-07 | 13:22

@listen2bobmarley (was ff lunsen)
Klopt, dat is het grootste probleem volgens mij van onze huidige democratie. Hoe laat je burgers mee- kiezen/besluiten? De pers degradeert elk onderwerp tot kleuterklas niveau met daarop volgend envenzo diepzinnige besluitvorming.
Dat cirkeltje is heel lastig te doorbreken. Maar elke stap is er 1. En wat mij betreft kan het koningshuis als eerste mini stapje genomen worden. Ik denk wel eens; misschien toch een dictatuurtje voor een jaar of wat, van vrouwen (minder haantjes gedoe) en misschien een enkel oud mannetje (aub geen ex politicus)

ronflon | 05-10-07 | 13:18

vangodlos 05-10-07 @ 12:47
Zij is slechts dochter van.Pa wist niet wat de junta uitvrat maar hij was wél toevallig minister van Agricultura.Laat dat nu de énige economische activiteit zijn van het land en waar ontieglijk veel geld mee gemoeid is ( vlees- en graanuitvoer).De man die dus in feite aan de kassa zat wist van niets.

artegui | 05-10-07 | 13:12

Ze begint al een aardig Zuid Amerikaans moeke te worden.

Zo jammer! | 05-10-07 | 13:07

LuftBalloon 05-10-07 @ 10:08

Heb je gelijk in. Ben al 17 jaar weg uit Nederland en heb me nog nooit zo geergert aan het geen 'buitenlanders' over Nederland te zeggen hebben.

4links1rechts | 05-10-07 | 12:50

Hmm, volgens mij hangt er hier een revolutie in de lucht....

gigi gorgonzola | 05-10-07 | 12:50

En wat staan we weer lekker met onze vlaggetjes te wapperen als de gouden koets voorbij komt. Want het blijven toch heerlijke mensen die Oranjes...

Pino is back! | 05-10-07 | 12:49

Ik heb het gehad met de monarchie.
Afschaffen die hap.
Wat weten die mensen nou wat zich in de wijken afspeelt
Het enigste contact wat deze mensen hebben met allochtonen zijn streng geselecteerde voorbeeld allochtonen.
Voor hun is het iedere dag tafeltje dek.
Dan is het makkelijk praten.

Bijstandtrekker | 05-10-07 | 12:48

@artegui 05-10-07 @ 12:43
Netjes van je dat je de geschiedenis van haar eigen Pa en Ma er niet bijhaalt.

vangodlos | 05-10-07 | 12:47

Mevr.Zoreguieta komt uit La Argentina waarvan de bewoners een samenraapsel zijn van Spaanse ( vrl.Basken en Galliegos) én Zuid-Italiaanse armoezaaiers.Niet eens afstammelingen van de conquistadores.En ook niet te vergeten nog een zootje nageslacht van ontsnapte nazis.Men spreekt er spaans met een accent waarvan de kalk van het plafond valt.Zijn verder gehaat in de rest van Zuid-Amerika vanwege hun verwaandheid en linke truken.Max is dus zeer geplaatst om hier te les te komen spellen.

artegui | 05-10-07 | 12:43

Domme Juntahoer!*nog steeds diep beledigd*

gigi gorgonzola | 05-10-07 | 12:43

Inburgeringsles 149c: Nederlanders hebben een hekel aan windvanen
Inburgeringsles 150 : Nederlanders houden van kondtneuqende prinsessen

gigi gorgonzola | 05-10-07 | 12:41

Nederlander: ''Maxima heeft geen smaak en is een kudthoer''.

gigi gorgonzola | 05-10-07 | 12:39

Wat een geleuter Pritt Stift! Hoezo, Nederlanders houden niet van windvanen? wie heeft er dán op Bos gestemd bij de laatste verkiezingen?

breedtevrees | 05-10-07 | 12:35

listen2bobmarley 05-10-07 @ 12:12
Het onderdeel 'roepen dat er niks aan de hand is' gaat nog steeds door dus op dat punt kunnen we blijven 'genieten' van die goede oude tijd ;-)
Dat zal ook nog wel even doorgaan gezien de massa's mongeaulen die elk jaar trouw komen prinsjesdagzwaaien en maar blijven geloven dat er niets aan de hand is. Ook al schrijft hun toekomstige koningin ze bijna ter plekke af met identiteit en al.

Zoetwaterpanharing | 05-10-07 | 12:35

Het hele Oranje-zooitje op de boot naar TsjoekieTsjoekieland zetten. Kost ons te veel geld. Bea bemoeit zich, hoewel niet door ons gekozen, met het vormen van een regering. Is zogenaamd "staatshoofd". Affakkelen die hap!

hoogh | 05-10-07 | 12:32

@ bwahaha 05-10-07 @ 09:12

Ik weet niet bij wat voor mensen jij op bezoek kwam, maar bij ons had je gelijk aan mogen schuiven. Ook al is het asociaal om mensen te storen tijdens de maaltijd. Daar zetten wij, Hollanders, ons wel overheen.
En een koekje bij de koffie? Als je onze gast bent, dan word je verteld waar het staat. En je mag het zelf pakken als je er iets van wil. Neem voor mij ook gelijk ff wat mee.
Maxima, NL cultuur bestaat niet? Neem lekker je eigen volk in de maling. Stomme omhoog gevallen trut.
Ik schijt op de monarchie. Lang leve de republiek.

DondeRob | 05-10-07 | 12:30

Dat Argentijnse paspoort heeft ze ook nog steeds. Lekker handig.. als de grond haar hier te heet onder de voeten wordt (maar dat zal nog wel even duren) kan ze zó pleite wezen!
Da's natuurlijk ook wel weer handig!
Zo zijn wij Nederlanders ook wel weer! Je bent van harte welkom hier als buitenlandse, Maxi, maar als je een last begint te worden zien we je het liefst ook snel weer opr*tten!

vangodlos | 05-10-07 | 12:27

de meest voorberechte familie van nederland doet weer eens van zich spreken.

max , breng de kinders naar school en ga daarna wilde varkens afschieten rond 't loo.

pratende plaspop.

kokanjemast | 05-10-07 | 12:24

ga linten knippen muts

Babeuf | 05-10-07 | 12:20

Hoeveel buitenechtelijk kroost kennen de Oranjes eigenlijk wel niet??
Op de achtergrond worden die natuurlijk ook allemaal op de een of andere manier onderhouden en uiteindelijk komt dat dus echt weer uit des Nederlanders beurs.

vangodlos | 05-10-07 | 12:19

@ Bill le Koek 11:02

Wilt u de trollen niet voederen s.v.p. Anders blijven ze terugkomen.

Hammar | 05-10-07 | 12:19

@ronflon 05-10-07 @ 12:14
Eens, maar dan met te verwerven stemrecht. Want door algemeen kiesrecht zitten we nou opgescheept met Marijnissen en Wouter, die niet begrijpen dat Chinesen liever dood neervallen dan een looneis neer te leggen van 3,5%. Bewijs eerst maar eens dat je meer weet dan ze melden bij RaTeL bullshit 24/7, of een gefundeerde mening kan vormen.
Als het koningshuis nou opgetiefd zou zijn, zou dan die graaicultuur ook aangepakt kunnen worden? Mmm, klinkt als het overdenken waard!

listen2bobmarley | 05-10-07 | 12:19

Vroeger was Mãxímà niet eens ècht lelijk, nù is dat wel anders.

Onderbuik | 05-10-07 | 12:19

We kunnen het Maximaatje (ze wordt ook steeds dikker valt me op) natuurlijk niet kwalijk nemen natuurlijk, maar haar Pa heeft toch ook een uiterst bedenkelijke Argentijnse geschiedenis. Wisten we al natuurlijk, maar dan lezen we recentelijk weer in het nieuws (Beatrix is er nog ziek van) dat de Opa van haar man, welhaast aan zekerheid grenzend, vroeger bij de SS gezeten heeft.
Dat was overigens wel een uiterst aardige kerel die wij (de) Nederlanders zeker niet arrogant vonden! Deed het natuurlijk wel regelmatig met een ander dan zijn eigen vrouw..; ik hoop dat ze dat gedrag in ieder geval niet overneemt! Krijgen we die ellende weer in Nederland.

vangodlos | 05-10-07 | 12:15

@ listen2bobmarley
Mwah, het is meer zoals die goeie ouwe Churchill al zei; (niet letterlijk) "democratie is kut, verderfelijk, niet rechtvaardig, maar nog altijd het beste alternatief". En dat beste alternatief (Engelse democratie anno +/- 1940) kun je nog iets verbeteren door het koningshuis eruit te flikkeren, omdat ze inderdaad wel degelijk behoorlijk wat invloed uitoefenen, die ook nog een grotendeels oncontroleerbaar is.

ronflon | 05-10-07 | 12:14

@Zoetwaterpanharing 05-10-07 @ 12:08
Of een echt koningshuis in Ghana. Chocolademelkbruin staat leuk bij oranje, gaan we weer gezellig seventies spelen. Toen we serieus begonnen de wereld te verkankeren, en maar roepen dat er niks aan de hand is. Ach gus, die goede oude tijden.......

listen2bobmarley | 05-10-07 | 12:12

Lekker je bek houden de Nederlander is een slimmer dan die achterlijke argetijnen,maar dat zegt ook weer genoeg over jou want tenslotte ben je getrouwd met een Nederlander

Hiero1 | 05-10-07 | 12:11

Als Maxima in al haar hooghartigheid vindt dat Nederlanders óf niet bestaan óf een beetje dom zijn (of beide) waarom wil ze daar dan koningin van worden?
[ ] Lekker lui leventje
[ ] Het geld
[ ] Het geld
[ ] Alex, nog 3 bier

En als ze dan zo'n wereldburger is, waarom zou ze dan niet haar dochters uithuwelijken aan het Marokkaanse of Saoedi-Arabische koningshuis?
[ ] Prachtig, zo'n moderne multiculturele bloedband!
[ ] Hoho, nu vindt ze opeens dat dit niet bij de identiteit van het Nederlandse konngshuis past.
[ ] Maxima is niet slim genoeg om hier een antwoord op te geven.

Zoetwaterpanharing | 05-10-07 | 12:08

@ronflon 05-10-07 @ 12:04
Nou nou ronflon, je hebt wel diep vertrouwen in het democratisch niveau van de wereldheerschappij der Indianen killers. Maar goed, deze oranje ellende is inderdaad te stupide voor woorden. En dan te bedenken dat ik zo'n klote tegel met het porum van Juliana op school kreeg. En ik blij, ... kind he. Gewoon directe indoctrinatie betaalt met het geld dat mijn vader verdiend had.
Koningshuis, .... ik spreek liever over deeltijddictatuur. Ik denk dat we niet half weten hoe trix in de melk brokkelt.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 12:08

En dan heeft ze het nog niet eens gehad over het feit dat Nederlanders hun talen niet kennen...
Het is "Hola guapa" Pritt...
Je lijkt wel zo'n tokkie die de hele dag "doz servezas" roept.
(omdatie "ol incloesief" heeft geboekt).
OT Maxima weet, zoals het hele koningshuis, donders goed wat ze roept en moet roepen om de monarchie veilig te stellen. Net als de pvda hebben zij hun kaarten gezet op de allochtoon, die ooit voor een groot gedeelte de dienst zal uitmaken.
Nou dat is dus een beetje klant binding voor de toekomst en een beetje slim.
Dan heeft ze zich in ieder geval niet voor niets omhoog geneuqt.

Hangplek | 05-10-07 | 12:05

@naiefje
Damn, je doet je naam wel eer aan zeg!
Er is toch echt geen hogere wiskunde voor nodig om in te zien dat het goedkoper is om 1 man met entourage te financieren ipv een hele doorfuckende familie?!
En los van het geld, het is toch de primitieviteit ten top om als land zo'n poppenkast serieus uit te dragen. Dat doen apenlanden! Een duidelijke meerderheid van de beschaafde landen zijn democratisch-republiekeins. Een duidelijke meerderheid van de apenlanden hebben 1 of andere vorm van dictatuur of koningshuis. Pick your choice!

ronflon | 05-10-07 | 12:04

@Hammar 05-10-07 @ 11:53
Pampatroela staat te zwaaien naar OranjeJosti's, WAHAHAHA, dat dit echt gebeurt hiero. Nou ja, vanavond maar weer een pafke draaien, maakt het allemaal nog enigzins draagbaar.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 12:00

Het koningshuis is als Europa: Geldverslindend en overbodig.

doskabouter | 05-10-07 | 11:57

@naiefje 05-10-07 @ 11:53
Stel dat wij die man nou eens geen gratis pensioen geven. Zo lust ik er nog wel een paar. Met de groene draak meegerekent kost poppenkast 150 miljoen, of 100 miljoen, of whatever, per jaar. Bovendien, wie zegt dat de president een symbolische functie moet hebben. Als we dan toch de monarchie gaan wippen, moet vooral niet dezelfde fout als in Amerika gemaakt worden, waar de neo connies via Dick Cheney alles voor elkaar krijgt.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 11:56

Grijp je kans als echte pampatroela! Trouw een prins! Ook jij kunt je kans in het leven grijpen! Trouw ook een prins! Negatief IQ geen bezwaar!

Hammar | 05-10-07 | 11:53

@listen2obmarley 05-10 @ 10:37

stel we geven die man na zijn 4 jaar lintjes knippen een pention tot zijn dood, a 7500 euro per maand. Deze man is voor onze berekening 50 en wordt 80...
7500*12*30=2.700.000.

En denk dat ik zijn maandelijkse toeslag nog laag schat. Daarbij moet je er aan denken dat je om de zoveel jaar een neiuwe gepensioneerde president krijgt. En dat er kosten zijn die blijven als we van koninkrijk naar republiek gaan, denk daarbij aan dde hofhouding, die bijvoorbeeld ook presidenten hebben... En natuurlijk de huidige president moet een ruim inkomen hebben....
Nee een koningshuis is snel goedkoper...

naiefje | 05-10-07 | 11:53

De koning is dood, leve de koni.......... republiek (der zuidelijke Nederlanden)!

FF BLUFF | 05-10-07 | 11:52

@vangodlos 05-10-07 @ 11:48
Nou meer dan zelfverzekerd was ze altijd al, je bedoelt denk ik onuitstaanbaar.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 11:51

Toen ze een paar jaar geleden nog zat te janken bij een beetje harmonica-geluid vonden we (de Nederlanders) haar nog wel aardig.
Nu ze echt geworteld is in het door ons (de Nederlanders) gefinancierde oranje pluche, begint ze steeds arroganter en arroganter worden.

En ik denk dat het aantal (de) Nederlanders die zich hieraan ergeren alleen maar groter aan het worden is.

vangodlos | 05-10-07 | 11:48

Toen ik Maxima ooit voorstelde 'no mas que la punta' en ze heel blij reageerde, zei ik ook maar dat ze me verkeerd begrepen had.

Der Icebear | 05-10-07 | 11:40

@verfsmijter 05-10-07 @ 11:36
Ken uw klassieker. Hetgeen je na probeert te wauwelen is het verhaal dat de president van Amerika evenveel kost als die hele oranje kliek hier. Dat wil niet zeggen dat we niet voordeliger en beter af zijn met een gekozen president. Buiten het feit dat een president ook op handelsmissie kan. Dat Balkenende minder per uur verdient dan ik, en een gemiddelde topbestuurder veel meer per uur dan ik, geeft een aanwijzing waarom niet de goede mensen op de goede plekken zitten. Dat kost ook geld namelijk.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 11:39

-weggejorist-

Poetuit | 05-10-07 | 11:37

Mag best met haar kont draaien, is niks mis mee. Zei ze niet 'hollanders' zijn een beetje dom. Dat vind namelijk iedereen buiten de randstad......

killermiller | 05-10-07 | 11:37

@sten2bobmarley 05-10-07 @ 11:30
Da's ook weer waar, maar zij kunnen in ieder geval volgend jaar alweer een volgende randdebiel naar eigen keuze kiezen. Of misschien een president met een groot denkraam ter afwisseling.

ronflon | 05-10-07 | 11:37

Zwakzinnig geleuter allemaal.

Enig idee wat een presidentje kost?

En wie moet dat zijn dan, wellicht balkenettertje?

Lang leve het koningshuis.

verfsmijter | 05-10-07 | 11:36

@ronflon 05-10-07 @ 11:26
Ja, zo is het. Hoewel minsten de helft van die cowboy hoeden dragende barbeknoeiers ook niet echt uitblinken wat betreft geestelijke vermogens. Precies die helft die op Bush gestemd heeft.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 11:30

Die juntaslet moet d'r muil houden. Volgens mij heeft ze net een hersencel meer dan die dikke echtgenoot van d'r wat voorkomt dat ze de keuken onderscheit.( de lakeien ruimen de stront van prins pils al z'n hele leven op)
Vive la republique!

Willem VanDer Decken | 05-10-07 | 11:30

Als ik koning was geweest zou ik een volk dat mij, mijn paleis en de hele monarchie financieel in stand hield, zodat ik lekker op vakantie zou kunnen wanneer ik daar zin in zou hebben ook dom vinden :P.

OpperGek | 05-10-07 | 11:29

finnish humor 05-10-07 @ 11:21

Hoho finnish, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier een fatsoenlijke mening gaat verkondigen gebaseerd op wat er echt gezegd is. Je behoort nate papegaaien.

Maaier | 05-10-07 | 11:27

@-=PyP=- 05-10-07 @ 10:27 "In veel republieken (lees: VS) zijn ze jaloers "
Je hebt wel fantasie! Of ben je geholpen met die mening door de Nationale Oranje Stichting? Man, die Amerikanen lachen zich suf om dat domme gedoe hier. En als er eens eentje aan een 0031'er vraagt "of het niet wat ouderwets is?", krijgt 'ie de volle lading met al die meuk van: President is duurder, handelsmissies, het volk is zo blij. Mensen die dat vandaag de dag nog nablaten hebben een lager IQ dan die Oranjedebielen die bij Prinsjesdag staan te zwaaien.

ronflon | 05-10-07 | 11:26

et voilà 05-10-07 @ 10:14 - Tja, daar heb je dan weer gelijk in. Ik liet mij verleiden door haar uitspraak: protestant of katholiek. Maar met Amsterdammert zal ze inderdaad moslim bedoelen omdat die daar in de meerderheid zijn.

cbrdrivert | 05-10-07 | 11:26

nou nou, je wordt wel heel snel voor windvaan uitgemaakt door GS. Het leek me nogal evident dat Maxima toen ze zei dat de nederlander niet bestaat, ze daarmee bedoelde dat er niet zoiets is als het prototype nederlander, maar dat je heel veel soorten en maten hebt. Dat zoiets aanleiding geeft tot langgerekte scheldpartijen op GS zegt meer over GS (en Pritt) dan over Maxima.

finnish humor | 05-10-07 | 11:21

Mabel en Maxima.... allebei verschrikkelijk door de mand gevallen.

cool99 | 05-10-07 | 11:17

@Maaier 05-10-07 @ 11:12
Nou ech wel hoor, het is geschiedenis. Griep, ja kostte ook veel levens. En met weten van de papen hebben ze flink huisgehouden hoor. Trouwens, overaal waar die katholieken op komen draven is de ontbossing enorm. Europa, Zuid Amerika, Filipijnen, West Afrika, mmmm. En dan heeft paus Innocent VIII ook nog een keer Maria Johanna verboden, en als sacrament van de duivel verklaard in 1484. Katholieken, ik vertrouw ze niet, a voodoo rome.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 11:16

Draaikonterij waar zelfs de PvdA nog U tegen zegt.

De StoorZenDer | 05-10-07 | 11:13

listen2bobmarley 05-10-07 @ 11:10

Hoho, die Indianen zijn eerlijk om het leven gebracht met de griep ende mazelen. Niks geen Hellebaarden.

Maaier | 05-10-07 | 11:12

Koninging moet zijn koningin ! Foutje.

Dachshund | 05-10-07 | 11:10

@Bill le Koek 05-10-07 @ 11:02
Aaaa, nou worden de ogen geopend. Varkensvlees en Halal vlees wordt gevoed met soja uit argentinië. Waar de katholieken uit Spanje eerst ijverig 100 miljoen indianan over de kling hebben gejaad met de hellebaard. Vervolgens het oerwoud hebben omgehakt, en er soja en koeien op hebben gezet. Met andere woorden, Maxima heeft een verborgen missie, EET MEER VLEES. Want back home hebben ze meer poen nodig.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 11:10

Hoogste tijd voor het uitroepen van de Republiek der Nederlanden!
Moeten wij ook nog beledigd worden op onze eigen kosten(belastingen) door de aanstaande koninging ( die geen stuiver belasting betaald)over het feit dat Nederlanders nota bene niet bestaan.Het Koningshuis zelf bestaat inderdaad niet uit Nederlanders;De vader en moeder, opa en oma van Beatrix komen van origine uit Duitsland.. dus ons volkslied is toch wel correct... ben ik van Duitsen bloed.
Niet zo slim van Maxima haar toekomstige onderdanen te beledigen! Zou wel eens de laatste koninging kunnen zijn. Als republiek waren wij Nederlanders ook veel succesvoller.

Dachshund | 05-10-07 | 11:08

Dat krijg je er nou van,als je prinsesjes een politiek geladen boodschap klakkeloos laat opdrunen vanaf een door iemand anders geschreven briefje..
Er bestaat geen Nederlander en ook geen Nederlandse cultuur !,wel een opluchting voor onze Moslim bevolking natuurlijk,want hoe kun je integreren
in een cultuur die niet bestaat.......?

Indiana | 05-10-07 | 11:05

@PyP 10.55

Droom jij dan maar lekker verder van je je Argentijnse feetje....

delano | 05-10-07 | 11:05

@Bilo 09.07: En een moslim is ook geen nederlander, zelfs niet als ie varkensvlees eet. tsss

Bill le Koek | 05-10-07 | 11:02

@DT71 05-10-07 @ 09:21
Amerika is geen republiek, maar een fascistische staat met een democratisch achtige etalage. Of ben jij iemand die echt gelooft dat je een Boeing 757 in het Pentagon kan parkeren terwijl de brokstukken verdampen?

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:56

@DT71 05-10-07 @ 10:39
Volgens mij gaf ik net aan waarom ze respect verdiend.
@delano 05-10-07 @ 10:44
Ja inderdaad, en dat is ook zo dat dat komt door de koningin. Waarom zouden al die bedrijven anders met haar meegaan?

-=PyP=- | 05-10-07 | 10:55

@Anth.9403 05-10-07 @ 10:51
Dat oude geld van die slavenhandel is ook aanzienlijk hoor.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:52

Natuurlijk zijn we wel goed ieder jaar hun blauwe potje te spekken.
Laat het koningshuis maar van het dividend van hun Shell aandelen
rondkomen, zelfs dan zullen ze nog alsmaar rijker en rijker worden.
Dat geld kunnen we beter aan zinvollere zaken besteden.
En Maxima, blijf jij maar lekker achter je gordijntjes zitten en doe ons een plezier en kom er voorlopig niet meer achter vandaan.

Anth.9403 | 05-10-07 | 10:51

@lvet 05-10-07 @ 10:47
Ik betaal belasting, en in ruil daarvoor krijg ik bepaalde rechten. Ik betaal belasting, gesnopen.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:49

schone dame 05-10-07 @ 10:42
Doe eens normaal.

befke | 05-10-07 | 10:49

Het is hola guapa, niet ola guapa. Ola is een ijsje. GeenStijl is niet op dreef vandaag.

De Geus | 05-10-07 | 10:49

omhoogneukertje.

azijnseiker | 05-10-07 | 10:49

Denkt ze nu werkelijk dat ze vanuit die geïsoleerde positie waarin deze familie leeft (heb je haar ooit in een supermarkt gezien? ) iets van onze cultuur opdoet? Enfin, qua intelligentie past ze wel bij die familie.

Ad337 | 05-10-07 | 10:47

Schandalig dat een prinses haar woorden moet verdraaien omdat zij kritiek krijgt van het volk. Blijf gewoon bij je standpunt. En gun haar het recht om te zeggen wat ze wil. Want dat maakt Nederland toch tot wat het is? Vrijheid? Of bestaat de echte Nederlander toch niet?
Altijd maar zeuren dat we vrijheid van meningsuiting hebben, maar als de rollen omgedraaid worden gaan we meteen janken.

lvet | 05-10-07 | 10:47

@Quadrifoglio 05-10-07 @ 10:42
Een OrangeJostie , die houden wij er in. Als ik nou de betere Marie Johanna had gerookt was ik van mijn stoel gepleurt van het lachen.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:45

@PyP 9.21
Jij bent zeker ook weer zo'n sukkel die denkt dat er ergens contracten worden getekend om dat er een bekende Nederlander (=Maxima) langs komt.....
Dan kunnen we Cruyff ook wel sturen. Spreekt af en toe net zulk koeterwaals.

En in ruil voor dat alles mag die Argentijnse kut rustig vrijuit gaan bij een verkeersongeval wat ze zelf veroorzaakt heeft.
Dus hoeft ze niet op de plaats delict te blijven en hoeft ze geen alcoholtest af te leggen zoals iedere andere Nederlander moet bij een verkeersongeval.

Maar ja, monarchie-aanhangers en democratie, dat gaat nou eenmaal niet samen....

delano | 05-10-07 | 10:44

-weggejorist en opgerot-

schone dame | 05-10-07 | 10:42

-weggejorist-

schone dame | 05-10-07 | 10:42

@Karel Aasschaaf 10:06
Je overschat de gemiddelde oranje-josti. Ik zie een stuk of 12 profieltjes 'van Maxima', waarvan er overigens eentje denkt dat "Alexander" een achternaam is, heh.

Quadrifoglio | 05-10-07 | 10:42

Ze lijkt Balkenende wel... die vind ons ook elke keer dom als hij ons zijn briljante nieuwste plannen oplegt die ons steeds meer eigen bijdragen en nieuwe belasting kosten .. wat zijn wij toch ongelooflijk dom !!!

Prikker | 05-10-07 | 10:40

@-=PyP=-:
Respect moet je verdienen. Dat krijg je niet onvoorwaardelijk zomaar OMDAT je een Duitse vorstin bent die bakken met belasinggeld opsoupeert.

Rest In Privacy | 05-10-07 | 10:39

@LuftBalloon 05-10-07 @ 10:31
Geniet er van, en ik ga elders starten.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:39

Het is wel waar wat Máxima zei - maar alleen op het niveau van de hoogopgeleide, mondige Nederlander. Ook ik voele me niet zozeer Nederlander als Europeaan of wereldburger. Niet gebonden aan enige stad hier, bv.
<br>
Omdat Máxima betaald wordt door het hele volk en wel om dat volk een gevoel van eenheid te geven en in zekere zin te vertegenwoordigen, kan zij zich zo'n uitspraak niet veroorloven. Voor haar is dat ongeoorloofd elitarisme.

pvpb | 05-10-07 | 10:39

@naiefje 05-10-07 @ 10:20
15 miljoen per jaar, en wij kunnen geen president hebben voor dat bedrag. Houdt toch op ....

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:37

listen2bobmarley 05-10-07 @ 10:24
zeker een starter, je noemt het woord 'bedrijf' zo vaak...

Leve het Koningshuis !!! Ik geef toe dat, sinds Claus dood is, het een zootje is aan de top, maar ik voorspel gouden tijden wanneer Alex en, vooral, Maxima de scepter zwaaien...

LuftBalloon | 05-10-07 | 10:31

Wat is de TOP punt van Maxima. Alexander

Zymagtohic | 05-10-07 | 10:29

Misschien ben ik ook wel een beetje dom, maar wat bedoelt ze nou in vredesnaam met Nederland is 1 koekje bij de thee? (koffie drinken we trouwens hier, muts. O ja.)

The Green*Machine | 05-10-07 | 10:28

@DT71 05-10-07 @ 09:21
Tja, ik heb er geen problemen mee. In veel republieken (lees: VS) zijn ze jaloers dat wij een koningshuis hebben. Dan heb je namelijk een leider van een land die niet iedere 4 jaar wisselt en alleen voor eigenbelang gaat. Een moeder voor het hele volk, iemand die troost biedt bij rampen zoals in Enschede of de Bijlmer.

Daarnaast levert zij economisch meer op dan dat ze kost, ze gaat op staatsbezoek bij een land als China en heeft bedrijven als Shell, Unilever e.d. achter zich staan die meteen even dikke contracten tekenen. Zonder de contacten van de koningin zou dat een stuk lastiger zijn geweest, zoniet mislukt. Dus een beetje respect!

-=PyP=- | 05-10-07 | 10:27

@Oplossing 2
Als die Story lezers nou zo graag debiel een zooitje hoeden willen toezwaaien, waarom betalen zij er dan niet exclusief voor. Ik kan de omzet van mijn bedrijf wel beter besteden.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:24

bijt nooit in de hand die je voed maxima ...

Pier Gerlofs Donia | 05-10-07 | 10:21

Als die hoerrr nu gewoon slim was had ze een simpel opdrachtje wel aan gekunt maar de hoerrrr is nog te dom om er achter te komen wie de Nederlander nu is !
.
@ Maxima: Doet is waar je goed in bent ? Dus doet gewoon netjes recht op zitten, mooi zijn en pootjes geven ! O ja en niet praten. Ik kan het niet genoeg benadrukken maar vooral niet praten !
.
O ja ik ben chagarijnig dus deze krijg je gratis van me, Ik vind dat je nu toch wel duidelijk kan zien aan je figuur dat je 3 koters heb gebaard !

Burgerlijke ongehoor | 05-10-07 | 10:20

een koningshuis is toch echt goedkoper....
Anders moet je een president (lintjesknipper) gaan verkiezen, die dan 4 (als je geluk hebt langer) lintjes knipt. En die daarna tot het eind van zijn leven een ruim pensioen wil.... Kijk maar naar landen zoals Italie, duitsland, oostenrijk (wie daarvan uit zijn hoofd de presidenten kan opnoemen krijgt een lolie).

Nee, dan liever een koningshuis. Die zeggen af en toe wat doms. Maar ze zijn wel lekker goedkoop :+

naiefje | 05-10-07 | 10:20

listen2bobmarley 05-10-07 @ 10:15
en zijn begrafenis was smaakvol.
Klopt daar heb ik ook het meeste van genoten.

befke | 05-10-07 | 10:20

sjaakdeslinksesul 05-10-07 @ 10:11

Denen?

Maaier | 05-10-07 | 10:19

Tijd dat ze zich alleen maar met baren gaat bezighouden...

Ridder Schransgraag | 05-10-07 | 10:19

@et voilà 05-10-07 @ 10:14
Toen mijn opa de verantwoordlijkheid van de bouw der Van Nelle fabriek tot een zeer goed einde had gebracht heeft hij daar eens wat over gezegd. Hij werkte met bouwvakkers uit heel Nederland. En, zo vertelde hij, die Amsterdammers hebben altijd wat te mauwen. Bij mijn verhuizing heb ik Amsterdammers uitgenodigd, er zat er eentje tussen, klein en zwarte wallen onder de ogen, met dik draaiorgel accent, kortom prototype van een Amsterdamse rat. Het was hier te kort en daar te lang, wat had die een praatjes zeg. Terwijl hij met de Miele met het deurtje richting de badkamer liep te sjouwen ( altijd de achterkant eerst naar binnen Amsterdamse sufkut ). Of ik mijn opa hoorde praten.
Nie lullen maar poetsen. En dat ga ik nou doen.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:19

kneuterzak 05-10-07 @ 10:15
Kaas uit het vuistje, vlammetjs en bitterballen zeker? Kosmopoliet!

sjaakdeslinksesul | 05-10-07 | 10:19

Prinses Mabel, prinses Petra, pinses Maxima, pfff, wat een zuigzooi. Laat ze is werken voor hun geld. Bijvoorbeeld zoiets als Royal Pr0n ik denk dat daar in het buitenland best wel een markt voor is, een niche noemen ze dat, de Amerikanen en Duitsers vinden het vast prachtig.

pfff | 05-10-07 | 10:18

Leve de republiek!!

Dirk Tang | 05-10-07 | 10:16

@ Gezellig he? 05-10-07 @ 10:13
Bernhard vond ik wel leuk. Handelsmissie? Die ging gewoon tergend lekkere wijven neuken in zuid amerika, ..., goed gedaan. Hij had schijt aan alles, ik vond het een leuke schurk, en zijn begrafenis was smaakvol.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:15

Meestal als ik op visitie kom slaan we de thee eauver, meteen aan het bier met schalen kaas, borrelneauten en al die andere zooi.

kneuterzak | 05-10-07 | 10:15

@cbrdrivert 05-10-07 @ 10:06
Wat maakt volgens jou dan iemand tot Amsterdammer?

et voilà | 05-10-07 | 10:14

@sjaakdeslinksesul 05-10-07 @ 10:11
Mmmm, puntje. Het is mij al vaak verteld dat ik geen Nederlander ben. In Hennep gekleed, geen tv kijkend, weet precies wattie wil opstandig Rotterdammertje? Ok, als ik dan nou toch weet hoe je een boot vaart, wegwezen.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:14

@ .308 05-10-07 @ 09:38

Je hebt gelijk, denk maar eens aan de handelsmissie van Bernhard (wat nu nog maar bekend is trouwens). Het leverde hem 1 miljoen op. En daar hebben we als land enorm van geprofiteerd.............

Gezellig he? | 05-10-07 | 10:13

* komt erachter dat Maxima meerdere Hyves profielen heeft *

Karel Aasschaaf | 05-10-07 | 10:11

@Maaier 05-10-07 @ 10:09
Wel ander volk loopt er in Gaastra windjacks of gaat 's zaterdags naar een tuincentrum/meubelboulevard om vervolgens niets te kopen?

sjaakdeslinksesul | 05-10-07 | 10:11

Wat mij betreft is Max door de mand gevallen.
Deze vrouw , voor wie alles tafeltje dek is en als ze in de wijken komt alleen streng geselecteerde voorbeeld allochtonen te zien krijgt weet niet wat er zich echt in de wijken afspeelt.
Zij zit niet met de dagelijkse problemen die het multicul drama met zich meebrengt.
Ze kan over deze dingen beter haar mond houden.

Bijstandtrekker | 05-10-07 | 10:10

Aan de andere weet zij waarschijnlijk WEL wat een Nederlander is, en wat een Hollander. Dat weten de meeste Hollanders dan weer niet. Ik lach me nog elke keer ziek als ik weer eens voetbal zie en dan Holland zie spelen. Daar zullen ze in die andere 80% van de provincies ook wel om kunnen lachen.

uberdude | 05-10-07 | 10:10

Toch had Maxima gewoon gelijk, als ze zegt "dé nederlander " bestaat niet. Maargoed, daarmee ben je hier aan verkeerde adres.

Leve de Konigin, houzee!

Maaier | 05-10-07 | 10:09

uberdude 05-10-07 @ 10:04
Nederlanders voelen zich alleen Nederlander in het buitenland. In het algemeen zijn we niet meer dan een kluit verraders en kankeraars...

LuftBalloon | 05-10-07 | 10:08

Tsja, wat kan ik er nog meer over zeggen?

De God van Empel | 05-10-07 | 10:08

* gaat op zoek naar de Hyves van Maxima *

Karel Aasschaaf | 05-10-07 | 10:06

"Van Limburger tot Amsterdammer, van koopman tot dominee, van protestant tot katholiek. Wij zijn allen Nederlanders". Daar zit geen moslim bij. Dat is dan wel weer heel correct Nederlands van Maxima.

cbrdrivert | 05-10-07 | 10:06

@Oplossing
Emigreren. Blijven ze hier achter met hordes ongeletterde barbaren, privé lezers, en rtl kijkers. Gaattie niet rechts om, dan maar detour maken. Laten ze allemaal in hun koningklijke stront zakken, met dat gezwaai en die fucking balkonscenes, wat een ongelofelijk stupide gedoe.
En dan nog een keer gaan zeiken over hetgeen Nederland groot mee is geworden, zuinigheid met vlijt. Krijg nou ff flink de vlektyfus op je dubieuze achtergrond anus, zij deruit of ik eruit.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 10:05

Koekje erbij?

Karel Aasschaaf | 05-10-07 | 10:05

Ze had moeten weten niet te moeten gaan praten, ze zal nooit leven als een normale Nederlander dus heeft ze een verkeerd/incompleet beeld van Nederland.

Versgeperst | 05-10-07 | 10:05

LuftBalloon 05-10-07 @ 09:57
Ach, kijk. Als je zegt dat ze best wel anders zijn dan anderen: klopt. Betekent dat dat er iets zou moeten veranderen aan de Nederlanders? Dat lijkt me wat ver gaan. Daarom heet het hier Nederland.
De oorzaak achter dit kleine drama is simpel: Maxima en heel veel hooggeplaatste, lees: rijke Nederlanders hebben totaal niet door wat het is om Nederlander te zijn. ZIJ zijn degenen die anders zijn in dit land. Is ook lastig als je vooral druk maakt over het aantal badkamers en garages dat je hebt in je volgende optrekje.

uberdude | 05-10-07 | 10:04

kan die ps haar bek niet houden en zich beperken tot het enige dat ze wel goed kan, uitvreters op deze aardkloot dumpen

Wouter Boslim | 05-10-07 | 10:03

*Is redelijk chagarijnig van het voetbal van gisteren*
.
Maxima moet lekker der smoel houden of anders uit een vliegend vliegtuig geflikkerd worden zoals der vader dat liet doen met voor hun rechten opkomende Argentijnen !
.
@ Prit: Zou Je Amsterdammers niet in een zin willen noemen met limbo's ?

Burgerlijke ongehoor | 05-10-07 | 09:59

Het koningshuis is een over het paard getilde hoop ballen met Beatrix voorop. Dat mens bemoeit zich overal tegenaan zelfs met regeren. Ze moet gewoon haar mond houden en wetten tekenen en als ze dat niet kan: opzouten. Kan ze samen met Maxima een Chimichurri tent beginnen.

Celegans | 05-10-07 | 09:57

Maxima is liev en helemaal ongelijk heeft ze niet...

LuftBalloon | 05-10-07 | 09:57

LOL @ Kingeef1975

Aussie | 05-10-07 | 09:56

@hekkesluiter 05-10-07 @ 09:53
Bijna goed, ze is er mee getrouwd.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:55

Is er nog plaats in een uitzetcentrum?

derkcs | 05-10-07 | 09:54

De Argentijn bestaat niet... daar heeft pappa wel voor gezorgd

Kingeef1975 | 05-10-07 | 09:54

Maxima krijgt liever een hele grote banketstaaf bij de thee

hekkesluiter | 05-10-07 | 09:53

volgend staats bezoek van deze profiteurs: enkele reis darfur

prinseslaurenteef | 05-10-07 | 09:53

Jammer dat Maxima de mascotte van de multicul-lobby is geworden en de daartoebehorende peop predikt. Leek me altijd een van de normaalste typetjes van het koningshuis.

Aussie | 05-10-07 | 09:52

of ze kunnen een argentijns restaurant beginnen

megabobb | 05-10-07 | 09:50

ik verwijs naar het topic onder deze topic om geenstijl met de windvaan van de dag te nomineren , en nederlanders houden niet van windvanen , Nederlanders zijn de grootste oppurtunisten op deze planeet. daarom hebben we deze windvaanregering ook. ennuh leve de republiek!

22grafik | 05-10-07 | 09:50

.308 05-10-07 @ 09:38
Ah.. Geenstijl wordt ook ge-F5'ed door de Rijksvoorlichtingsdienst.
Dat moet dan wel heel llullig zijn voor al die landen zonder koning, niet? Je hebt gelijk, dit is de enige manier. Al dat lastige stemmen en kiezen van je volksvertegenwoordiging is maar lastig. Het is beter om je laatste veroveraar te kiezen tot Heilige Leiders van het land en diens kinderen ook. En diens kinderen, enzovoort. Tot je zover van de 'bron' af zit dat je elke willekeurige zwerver van de straat kan trekken met een zelfde hoeveelheid erfelijke binding met de goedheiligman die je wilde hebben.

uberdude | 05-10-07 | 09:50

Verzuiling 2.0 bestaat helemaal niet. En als ie bestaat ligt het aan 'de Nederlander' die maar 1 koekje bij de thee serveert.

Lobo | 05-10-07 | 09:50

@megabobb 05-10-07 @ 09:45
Nee nou gaat het goed? Geef tien procent van dat weggegooide geld aan een echte landsbestuurder, en je zal nog eens wat zien. Wat motten we met die deeltijd dictator? Laat ze lekker gaan schilderen, en die rimpelige muilklap dicht houden.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:47

Kan er in komen dat ze onze spruitjescultuur een beetje saai vindt, maar ze is zelf ook van knap naar (na 1)spruit lelijk gegaan.

Maar verdwijnen van het koningshaus zal niet gebeuren, dat proberen ze hier in dit belgenland ook al een tijdje. En daar mogen de princejes niet eens werken. En hier zijn die ECHT dom.

FlexAppeal | 05-10-07 | 09:47

@.308 05-10-07 @ 09:38
En trouwens, elke keer als trix op handelsmissie gaat heeft ze in haar kielzog een stelletje trieffel van de bovenste plank dat elkaar topsalarissen bezorgt, het good old boys network, waar geen niemand iets van begrijpt. Het komt er op neer hoe slechter je als 'top'man presteert, hoe meer je krijgt.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:45

@listentobobmarley
GENAU!
in de tijd dat nederland een republiek was ging het zeer zeker niet slecht met ons!

megabobb | 05-10-07 | 09:45

uberdude 05-10-07 @ 09:39
Dat heeft opa geregeld voor die lul.
Die had een neus voor lekkere neuqerts uit z amerika.

befke | 05-10-07 | 09:43

@.308 05-10-07 @ 09:38
Hou toch op over die handelmissies. Wanneer is trix voor het laatst op handelsmissie geweest? Was het niet naar bloody Turkije, waar Nederlanders tegenwoordig bij bosjes dood neervallen? Zijn Nederlanders niet zelf in staat om handelsmissies te doen of zo? Laat mij niet lachen. Zet mij in Burkina Faso neer of Singapore en binnen de korste keren maak in contacten en loop ik zaken te doen. Hoeft trix, a lot of trix, echt niet mijn penis bij vast te houden hoor, houdt toch op, gaat toch dooor.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:42

Dat krijg je er van. Als iedere scheet van zo'n Oranjetrut maar weer braaf door de pers vermeld wordt.
Gek toch dat veel mensen voor een moderne samenleving zijn maar zo gauw het dat achterlijke koningshuis betreft, willen ze het liever houden en springen ze er nog voor in de bres.

@Talon 9.36
Ja daar kwam ze goed mee weg. Als enige Nederlander het plaats delict mogen verlaten en ook nog eens geen blaastest hoeven te doen.

Weg met dat koningshuis.....

delano | 05-10-07 | 09:41

Dat krijg je er van. Als iedere scheet van zo'n Oranjetrut maar weer braaf door de pers vermeld wordt.
Gek toch dat veel mensen voor een moderne samenleving zijn maar zo gauw het dat achterlijke koningshuis betreft, willen ze het liever houden en springen ze er nog voor in de bres.

@Talon 9.36
Ja daar kwam ze goed mee weg. Als enige Nederlander het plaats delict mogen verlaten en ook nog eens geen blaastest hoeven te doen.

Weg met dat koningshuis.....

delano | 05-10-07 | 09:41

@Karel.
Wat een beest!

tevreden roker | 05-10-07 | 09:41

Wilders, komt er maar in.

Bob Sleeuwijk | 05-10-07 | 09:41

@ tevreden roker 05-10-07 @ 09:36:

ik heb al 2 keer gefapt. Lees maar goed.

Karel Aasschaaf | 05-10-07 | 09:39

befke 05-10-07 @ 09:33
Dat dacht W.A. van Buren ook..

uberdude | 05-10-07 | 09:39

@plaspop 05-10-07 @ 09:36
whatever, het zijn een stelletje bastaards, en na dat Napoleon opgerot was hebben ze gewoon een stille staatsgreep gepleegd, en een nouveau 'edelen' netwerk om zich heen gecreëerd. Tuig is het, en het kost ons schatten

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:39

En voor iedere lutser hier die denkt dat het koningshuis alleen maar geld kost heb ik slecht nieuws. In het kielzog van de staatsbezoeken (44 vakanties) gaan enorm veel handelsmissies mee en worden vele lucratieve contracten gesloten. Een staatsbezoek kan bruggen bouwen en deuren openen die je zelf binnen je bedrijf niet voor elkaar krijgt. Verder zijn veel mensen afhankelijk van het koningshuis. Denk aan onderhoudsbedrijven, beveiliging, bedienden, mkb etc. Blij dat die niet in de WW zitten voor een uitkering. Wat Maxima gezegt heeft irriteert mij ook mateloos. Maar toch een dikke plus voor het koningshuis.

.308 | 05-10-07 | 09:38

@sjaakdls.Correct.

tevreden roker | 05-10-07 | 09:37

@.kapitein k 05-10-07 @ 09:34
Schuld of geen schuld, niet van belang. Opblazen die zooi. Stelletje veels te veel geld kostende bastaards.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:37

@ listen2bobmarley 05-10-07 @ 09:27

Je zit er nog steeds een beetje naast: Willem had syffilus en kreeg hem op 62 jarige leeftijd inderdaad waarschijnlijk niet meer omhoog toen WILHELMINA verwekt werd.

Wie de vader van Juliana is is nauwelijks relevant aangezien zij toch echt uit de koninklijke kut van Wilhelmina kwam.

plaspop | 05-10-07 | 09:36

Enig opportunisme is het Koningshuis niet vreemd. Maar dat geldt ook voor alle politici.

Je moet HET VOLK nu eenmaal tevreden houden.

Harige Bangmaker | 05-10-07 | 09:36

Zijn er trouwens geen fapfotos van Maxima?
Ben zeer benieuwd naar deze?

tevreden roker | 05-10-07 | 09:36

Ik mocht die Maxima al niet toen ze samenheulde met de politie toen met dat autoongeluk waarbij een bakker zijn been brak.

Koningshuis mag weg wat mij betreft, stel bloedzuigers dat het zijn...

TaLoN.NL | 05-10-07 | 09:36

En doe maar wel met die kont draaien want dat is het enige waar ze goed voor is. En golddiggen en kinderen fokken, maar dat is de allochtoonse identiteit.

sjaakdeslinksesul | 05-10-07 | 09:36

Achja, het hele koningshuis is een grote wassen neus dus waarom zouden we ons hier iets van aantrekken.
Denk alleen maar aan de gemaakte prinses Laurentien (prinses petra klinkt niet...) of die achterlijke drugskoerier mabel.

chewhakbar | 05-10-07 | 09:36

Wat ook meespeelt is dat de oranjes de heiligen zijn van de protestanse kerken in de relibelt. Steevast zie van die zwarte kousen tot onder hun oksel, traditionele gerefomeerde mutsjes op de voorste rijen als trix haar prevalementje komt houden op prinsjesdag. Je krijgt te maken met mensen die geen verzekeringen hebben, en meteen komen de symbolen der oranjes te voorschijn. Afgoderij is het.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:35

Dit gedonder krijg je nou als de kroonprins met een allochtoon trouwt. :|

Maxima, ga lekker baren en lintjes knippen. Vermoei ons niet met deze onzin.

Kogando | 05-10-07 | 09:34

*koekje in slappe thee doopt* He, blijf eens van ons koninghuis af!

sjaakdeslinksesul | 05-10-07 | 09:34

Als ik zo naar dat prinsesje kijkt, dan valt me op hoeveel ze op Beatrix lijkt.... Heeft prins Pils een Oedipus-complex ofzo?

Mongoose | 05-10-07 | 09:34

@ listen2bobmarley 05-10-07 @ 09:33

begrijp ik het goed? vrouwen zijn de schuld van het koningshuis? zit wel wat in.

.kapitein k | 05-10-07 | 09:34

En toch blijf ik het een lekkere boter geyle milf vinden.

befke | 05-10-07 | 09:33

Hoe zouden de Oranjes het nu vinden dat elke keer als ze een aanbidder tegenkomen, die het IQ heeft van een cavia?

uberdude | 05-10-07 | 09:33

Nederlanders zijn inderdaad dom. Afschaffen dat hele koningshuis! Ik snap niet hoe het in godsnaam mogelijk is om als staat met 100 miljoen per jaar één familie te onderhouden.

.kapitein k | 05-10-07 | 09:33

De enige reden inderdaad dat die oranjes nog op het stoeltje zitten is omdat die onzin blatende en sigaretten rokende en junkfood etende story lezeressen automatisch stemrecht hebben gekregen.
Stemrecht moet je verdienen en bewijzen dat je het waard bent in de nieuwe republiek der nederlanden! Kunnen tenminste weldenkende mensen eens een keer weldoordachte maatregelen nemen in dit land van 80% dombo's en rtl kijkers.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:33

Dus Maxima heeft maar 8 vakanties van twee weken?

Grote_zeur | 05-10-07 | 09:33

Ik snap haar helemaal!!
Ze was kapot lekker en deed niks anders dan hele dag zuipen, neuken en feesten.
De uitgezakte B-MILF marionette van de RVD is een schaduw van wat ze had kunnen zijn.

deprofeet | 05-10-07 | 09:32

Dat wijf is zelf ook een beetje dom.

Hoezo 1 koekje bij de thee? WTF! Bij de gemiddelde Nederlander gaat dat hele klotepak kutkoekkies gewoon op hoor!..... tsssk. Nederlander bestaat niet? Je kan een schop krijgen van deze niet-bestaander!
Maar goed gecorrigeerd hoor, maxiem! Hopelijk ziet ze in dat ze niet zo'n kudtsnob moet worden, als de rest van dat gajes wat zich koningshuis noemt.
Facistisch clubje nietsnutten. *mompel, mompel*

Deze keer zie ik het door de vingers.

Pindaboer | 05-10-07 | 09:31

Inderdaad; Nederlanders zijn een beetje dom. Ze betalen waanzinnig veel geld om dat koninklijk zooitje in stand te houden. Tijdens de 2e WO als eerste vluchten en je volk in de steek laten, Bernhard met zijn pedofiele praktijken (een kind van 17/18 jaar op je 58-ste als liefhebbende echtgenoot zwanger maken), Mabel (het onderwereld liefje) als ideale schoondochter binnenhalen en zo kun je wel doorgaan. Maar men blijft ze adoreren. Want Beatrix droeg toch zo'n leuk hoedje op prinsjesdag?

Gezellig he? | 05-10-07 | 09:29

@bwahaha 05-10-07 @ 09:12
Niet alle Nederlanders zijn zo hoor er schuiven hier regelmatig onverwachts bezoek aan tafel, geen probleem, even wat servies en drinken erbij en gezellig kletsen onder het eten.
Deze reactie was wel een beetje dom van Maxima.

in de regenjas | 05-10-07 | 09:28

Toch valt er weinig tegenin te brengen dat Nederlanders een beetje dom zijn.

et voilà | 05-10-07 | 09:27

@Hendrik, in plaats van Willem
Mea Culpa. Het was Hendrik, anyway dat was ook een halve gare en een hoerenloper.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:27

[ ] geschikt
[x] ongeschikt

Dan maar weer lintjes knippen.

Zeddegeizot | 05-10-07 | 09:25

Jezus, alsof haar mening er nou toe doet. Kan niemand wat schelen. Ze is maar goed voor 1 ding; op de rug, benen wijd. Voor de rest mag ze haar kop gewoon houden.

Doctor Who | 05-10-07 | 09:25

er waren een aantal willem's, nu hebben we prins willem bier, eh vier.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:24

Waar komt dat gezanik toch vandaan, van één koekje bij de thee. Ik heb het werkelijk in mijn hele leven nog nooit één keer meegemaakt. Integendeel. Het is altijd 'blijf je lunchen'of 'blijf je eten' en als je thee/koffie/drank krijgt wordt er van alles bijgezet.

Daarnaast vraag ik me af tot welke allochtoon (Maxima incluis) het onderhand een keer doordringt dat Nederlanders al 70 miljard, een heleboel ruimte en nog meer rust zijn kwijtgeraakt om allochtonen hier een nieuw leven te bezorgen.

Shalome | 05-10-07 | 09:23

@listen2bobmarley 05-10-07 @ 09:19

Ik geloof direct dat Willem hem niet meer overeind kreeg toen Juliana verwekt werd. Hij was toen namelijk al 19 jaar dood.

plaspop | 05-10-07 | 09:23

@-=PyP=-:
Want jij vindt het normaal dat we een niet gekozen Duits staatshoofd hebben dat ook nog eens de baas is van de Raad van State. Logisch.

Rest In Privacy | 05-10-07 | 09:21

megabobb 05-10-07 @ 09:17
>>mensen die anno 2007 nog steeds het koningshuis aanhangen hebben of >>een chromosoom te veel of geloven dat suske en wiske echt bestaan

Twee woorden: Johan Vlemmix

uberdude | 05-10-07 | 09:20

@megabobb 05-10-07 @ 09:17
Ik geloof dat jij een chromosoom te weinig hebt.

-=PyP=- | 05-10-07 | 09:19

Ze bijt de hand die haar voed om popilair te zijn. We geven haar 750000 per jaar voor de babyzitter te betalen, en als dank schijt ze ons ff op de kop.
Ze vergeet dat het enige wat van belang is van Maxima zijn haar Eirestokken en baarmoerder ze is aangetrokken om versbloed in de Oranjes te fokken en ze dient geen ander doel! Haar vader en schoonvader waren beide foute mannen de een bij de SS en de andere voor de Juanta, wie is zij dan wel om een oordeel te geven over Nederlanders! Ze is niet meer dan een overbetaalde importbruid!!

thehollander | 05-10-07 | 09:19

@Koningshuis
Betalen we die golddigger een riant salaris, om een beetje wanstaltige hoeden te draaien, en die verzonnen poppekast in stand houden, krijgen we nog een trap na ook. Appel valt niet ver van de boom.
Voor mijn part kan die hele oranje schertsvertoning oprotten naar zuid amerika. Het is veel leuker om boeren uit het vliegtuig te flikkeren, dan halftamme zwijnen af te knallen. Als je überhaupt over de geschiedenis leest van clubje zijtak van een zootje roofridders, rijzen de haren je te bergen. Wat een stelletje tuig zeg, om maar niet te spreken van de geweigerde DNA onderzoek door trix. Net of wij allen niet weten dat Juliana van de stalmeester is, omdat willem totale idioot hem niet meer overeind kon krijgen van de syfelis. Pleurt toch op, en laten wij die 150 miljoen in het onderwijs steken, stelletje triefel.
En als klap op de vuurpijl nog een PMSsje er over heen over de Nederlanse zuinigheid. Ik zou wel eens de nationale financiële boeken van dat pampaland willen zien. Wij kunnen tenminste de centjes bij elkaar houden, dombo.

listen2bobmarley | 05-10-07 | 09:19

DT71 heeft een tyfushekel aan het Koninklijk Tehuis. Leve de republiek!

Rest In Privacy | 05-10-07 | 09:18

Weg met de republikeinen. LEVE DE KONINGIN !!!

rechtserakkerrik | 05-10-07 | 09:17

Het koningshuis is een fossiel overblijfsel uit de late middeleeuwen dat onvermijdelijk eens zal moeten verdwijnen.
als maxima (of die zoetwateringenieur van een man van haar) vaak genoeg hun mond open doen zullen meer en meer mensen hier genoeg van krijgen.
EN DAN HEB IK HET NOG NIET EENS OVER PRINSES MABEL GEHAD.
mensen die anno 2007 nog steeds het koningshuis aanhangen hebben of een chromosoom te veel of geloven dat suske en wiske echt bestaan.

megabobb | 05-10-07 | 09:17

Tsja, beetje gebrekkig referentiekader ook: Die hele Oranje kliek is in ieder geval niks Nederlands bij.

Claus: Duitser
Bernhard: Duitser
Hendrik: Duitser
Emma: Duitse
Anna Palowna: Russische
2e Wilhelmina van Pruisen: Duitse
1e Wilhelmina van Pruisen: Duitse
Anna van Hannover: Duitse
Maria Louise van Hessen-Kassel: Duitse
Henriëtte Amalia van Anhalt-Dessau: Duitse
Albertine Agnes van Nassau: Duitse
Sophia Hedwig van Brunswijk-Wolfenbüttel: Duitse
Elisabeth van Leuchtenberg: Duitse
Juliana van Stolberg: Duitse

etc.

[blackadder citaat]:
-"I'm no spy! I am as British as Queen Victoria"
-"Aah, so your grandfather is a German, your father is a German and you're married to a German?"
[/Blackadder citaat]

plaspop | 05-10-07 | 09:17

Daarom, een republiek!

Antinl | 05-10-07 | 09:17

De Oranjefamilie is redelijk rot van binnen. Op elk gebied boven de wet, superieur en toch aanbeden door een (zij het bijzonder klein en door de Jostiband verzorgde) deel van de bevolking. Maar, guess what? Dat is in elk koningshuis zo op de hele wereld! Macht en (veel) geld corrumpeert! Het is alleen lullig dat ze denken dat ze zo goed zijn... Maar ach, dat is dan eindelijk iets dat ze delen met de rest van Nederland.

uberdude | 05-10-07 | 09:16

Sjees, kwam er eindelijk eens wat zinnigs uit dat oranjekamp, wordt het weer weg gedraaikont... Maxima: -1

synchronicity | 05-10-07 | 09:15

Maxima is ook maar een marionet. Ze kraamt onzin uit omdat het haar opgedragen wordt. Maxima, dommer dan ik dacht, had moeten weigeren om de Nederlander te denigreren en op een bemoederende toon toe te moeten spreken. De Nederlander bestaat WEL! En het feit dat ze nu, uiteraard weer opgelegd, haar fout probeert goed te praten, levert haar geen enkel begrip op uit de samenleving.<br />
Inburgeringsles 149d: Als je je crediet bij een Nederlander hebt verspeeld, dan maak je het niet zomaar weer goed.

Eagle_Eye | 05-10-07 | 09:15

Doe es dineren in Parijs!

DopeFish | 05-10-07 | 09:15

Al komen d'r uitspraken niet even genuanceerd d'r mond uit: ze spreekt in een paar jaar tijd wel veel beter Nederlands dan al die klotefinnen die al 100 jaar van ons geld profiteren. Daar valt ook wel weer wat voor te zeggen. Liever 1 Maxima.

banu | 05-10-07 | 09:15

ze is en blijft blond...

Octavianus | 05-10-07 | 09:14

Beetje jammer hoor, hebben we eindelijk een vlotte prinses, gaan we haar lopen afzeiken. Als je het nu over typisch Nederlands hebt, is het wel het gezeik altijd. Ik vond het origineel namelijk wel een goed betoog van Maxima.

-=PyP=- | 05-10-07 | 09:14

*Bidt tot God dat WA republiek uitroept*

Peer de Krijp | 05-10-07 | 09:13

je kan ook gewoon overal een punt van maken natuurlijk.

Nieroth | 05-10-07 | 09:13

Broek uit, dan praten we er niet meer over.

Teen | 05-10-07 | 09:13

Tssk. De Nederlander legt inderdaad meer koekjes bij de thee. Namelijk een bord vol, voor iedereen.
Maar o wee, als je er meer dan één neemt. Dan word je toch raar aangekeken.

Nederland heeft overigens een van de weinige culturen, dat als je bezoek krijgt op/rond etenstijd, dat het bezoek zichzelf mag gaan vermaken terwijl jij dan gaat eten.

bwahaha | 05-10-07 | 09:12

Is er al ga eens deaud gezegd?

Armageddon | 05-10-07 | 09:12

Ze is een beetje dom

Karel Aasschaaf | 05-10-07 | 09:12

Check ook even De Pers vandaag, wordt ze nog een keer helemaal afgefakkeld door Paul Scheffer (of is die niet OK bevonden op GS? ;-) ).

Rudolfinski | 05-10-07 | 09:10

Ik heb zin om Maxima een flinke dreun te geven. Maar begrijp met niet verkeerd, een flinke dreun is eigenlijk een extra sterke schouderklop voor al het goede wat ze voor Nederland betekent.

Roberto Fransisco | 05-10-07 | 09:10

Ik reaguur, dus ik besta.

pleurop | 05-10-07 | 09:09

"Inburgeringsles 149c: Nederlanders hebben een hekel aan windvanen." Niet helemaal waar GeenStijl: Laatste keer dat ik keek zag ik er toch eentje - en waarschijnlijk meerdere "verkozen" in de regering zitten!

Short | 05-10-07 | 09:09

falende zoontjesfabriek... LOL
Ik mis Claus, die hield tenminste zijn bek.

ijsklont | 05-10-07 | 09:09

Pritt Stift>Dev>nul>lintje behorend bij de Orde van de Nederlandse Leeuw.

El Gouda | 05-10-07 | 09:08

Vandaar dat dubbele paspoort, de echte Nederlander bestaat niet, dus dat rooie vod is ook niets waard, bedankt!

Hoe vaak hebben ze jou gedrogeeerd uit een vliegtuig geflikkerd?

Boze Hebreeuw | 05-10-07 | 09:07

Maxima weet het thema integratie in een juiste historische context te plaatsen en dat wordt haar door de populisten kwalijk genomen.
Iedereen weet toch: Een limburger is geen nederlander zelfs niet als ze hun haar blonderen. Tss

bilo | 05-10-07 | 09:07

Ingelijfd in de oranje maffia doet deze omhooggevallen juntadochter niets anders dan krom praten wat recht is of omgekeerd, ingegeven door de famielje en luiden die haar les gaven c.q. instrueerden.

Weg met die uitvreters.
Leve de Republiek!

wopper | 05-10-07 | 09:05

Ze is uitgekozen om haar looks en daarom is ze ook populair, maar verder moet ze gewoon haar kop houden.

Telegraafhoerrr | 05-10-07 | 09:04

ik vond haar vader toffer

uchman | 05-10-07 | 09:02

Ach, peop er nog een paar niet nederlanders eruit dan.
Alex kijkt zo moeilijk de laaste tijd

Mo? | 05-10-07 | 09:02

Waxima Windvaan

Berk | 05-10-07 | 09:02

Ja en aan ghunta putanas.

tevreden roker | 05-10-07 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken