Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezocht: Moordende natuurfotografen

heelnatuurlijk.jpgU ziet hierboven hoe twee geytenwollensokkendragende natuurliefhebbers een beschermde boomkikker bedwelmen, beglanzen danwel levend bevriezen met stikstof. Ergens in de Biesbosch. Sommige natuurfotografen houden er namelijk niet zo van dat beestjes wegspringen. De beelden zijn genomen in juni 2007, enkele dagen later lagen op precies dezelfde plek de boomkikkers dood weg te rotten. De onwaarschijnlijk knap gemaakte misdaadnatuurfotos zijn waarschijnlijk al ergens op internet te vinden. Details over deze criminelen in de Lees Verder. Beste redactie, Kreeg onderstaand verhaal toegestuurd. Hele stoere doch onbekende “natuurfotografen” in de weer met een klein stukje nationaal erfgoed... de u wel bekende boomkikker. Het beestje wordt “for the sake of the bucks” of voor geile reacties van collega-plaatjesschieters op Zoom of Flickr, gekilled of bedwelmd. In ieder geval zo gemarteld dat ‘ie lekker stil zit te glanzen op een boomstronk. Vervolgens voor de doortekening een paar platen met sluitertijd 1/25 i.p.v. sportstand 1/4000 schieten, beest nog 3 keer verplaatsen en daarna cashen. De Madese Natuurvrienden en Natuurmonumenten zijn op zoek naar deze liefhebbers van echte natuur. De foto’s zijn volgens de eerste mail hieronder op/rond 7 juni genomen (lekker snel ook weer allemaal... straks zijn het serial kikkers en zijn die beesten inmiddels uitgestorven). U ziet maar... maar aangezien half NL vandaag in de natuur loopt (en de andere helft F1 gaat kijken zoals ondergetekende)... Tips kunnen naar natuurmonumenten.nl of brabantslandschap.nl. Marcel kikdwelm3.jpg kikdewlm1.jpg

Reaguursels

Inloggen

net op de radio (3FM): Het was niet de Biesbosch, maar 'ergens anders'.. ze vinden het wel heel goed dat dit zo aangegeven wordt op GS, want 'dat soort dingen kun je echt niet maken'..

Alcoholic | 17-09-07 | 17:50

Voor dit soort mafkezen is er maar één optie;
Neerzetten voor het stalinorgel

Stalinorgel | 17-09-07 | 15:58

@ Mafkeez 17-09-07 @ 02:51

Dan waarschijnlijk alleen indien Frederic de Coster (klaarblijkelijk de maker van de foto waarnaar je verwijst) ondertussen z'n haarstijl drastisch heeft aangepast:
users.telenet.be/natuurpuntninove/best...

rokort | 17-09-07 | 13:27

lekker belangrijk...

Jan Kaas | 17-09-07 | 11:11

OversteKarremans 17-09-07 @ 06:32
Maar een kikker is toch koudbloedig?
Dus hoef je hem niet te bevriezen, afkoelen tot 5 graden ofzo, zodat hij blijft zitten? Heb er verder geen verstand van hoor, maar weet wel zeker dat ze er niet aktiever van worden.

ZSU-23-4 | 17-09-07 | 10:05

De edelherten zijn weer opgewonden, het is weer die tijd. Ik wens dergelijke dierenbeulen op dit moment maar één ding toe: een bronstig edelhert in hun achterste.

Zuma | 17-09-07 | 10:03

Die fotografen, komen die nou rechtstreeks uit Madame Tussauds? Ze staan wel verdacht mooi stil op die foto's...

Horror Skopie | 17-09-07 | 09:58

@OversteKarremans, al eens iemand met een statief een foto zien maken van een huppelende kikker?

* | 17-09-07 | 08:56

@ OversteKarremans 17-09-07 @ 06:32

Vloeibare stikstof ofzeau ... nee, daar geef ik je gelijk. Maar je kan zo'n beest ook prachtig bedwelmen met ammonia, of laten glimmen met haarlak. In ieder geval spul dat mooi uit doet zien maar in the end niet zo goed is voor de Kermit.

Tobus | 17-09-07 | 08:27

Mensen, nogmaals als het voeibare stikstof was, dan had één van die fotografen nu vreselijke brandwonden op zijn handen. Waarschijnlijk is het gewoon een spuitbus met water.
.
En als er een paar dagen later dooie kikkers liggen, hoe weet je dan dat deze heren dat gedaan hebben? Wellicht zijn er in de tussentijd een paar kudt pubers langsgeweest.
.
Wat zijn we toch een stelletje mongeaulen op GeenStijl dat we dit allemaal geloven.

OversteKarremans | 17-09-07 | 06:32

@Killin Ark 17-09-07 @ 00:13
sterke bijdrage lutser...........

overVecht | 17-09-07 | 00:19

#care

Killin Ark | 17-09-07 | 00:13

@Jazzper 17-09-07 @ 00:05
dat kan,vanuit mijn ervaring gezien, niet zijn omdat je hem hebt gelikt!!!zelfs me oma' s kudt bevat meer vocht......

overVecht | 17-09-07 | 00:08

Toch blijft mijn favoriete kikker nog altijd de blauwe pijlgifkikker (Dendrobates azureus). Kijk naar het 2e deel van zijn latijnse naam en raad waarom :p

Jazzper | 17-09-07 | 00:05

Dit kikkertje is ook wel geinig:http://www.pbs.org/wgbh/nova/sciencenow/video/3209/i05.html

NIN | 17-09-07 | 00:00

In dat nederpix topic maakt iemand een mooie opmerking die ik maar even bewerk naar Geenstijl normen:

Ik denk dat de maker van de foto van de fotograven opgepakt wordt en 3 maanden aan de broek krijgt voor portretrecht-schending :)

Jazzper | 16-09-07 | 23:59

@ metalgrandpa 16-09-07 @ 20:21: Op die 2e feauteau is toch duidelijk het gezicht te zien? kikdwelm3.jpg

Modderfokkert | 16-09-07 | 23:57

Nee, zOzitdatnieT. Dank hoor.
Jazzper 16-09-07 @ 22:22 geeft m.i. wel de link waaruit de oprechtheid van e.e.a. blijkt. Kielhalen dus die gasten! Er wordt overigens gewederlinkt waarbij GS niet in de natuursmaak valt, haha. Zouden de lezerTs aldaar toch nog opkijken als ze deze draad doornemen.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 23:51

OzitdatzO 16-09-07 @ 23:29
Lijkt er niet op man, tjek ze bio!

Honcho | 16-09-07 | 23:47

www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=...

het komt toch iets vaker voor.
Maar krijg op de verschillende sites waar ik op zit aleen maar negatiefe reacties van de web masters.

Iets over eerst maar bewijzen dat ze echt schuldig zijn enz.

Honcho | 16-09-07 | 23:22

@Elisabeth2 16-09-07 @ 23:08
Mijn dank, idd zonder.

Don Quichote | 16-09-07 | 23:20

@Cookie
De overdrijving waarop ik doelde betrof de 'zieke gasten'
Inmiddels heb ik al genoeg hints gegeven om mijn motivatie te ondersteunen.
In principe keur ik elke manipulatie af, maar de broodroof neemt groteske vormen aan zoals Elisabeth al, doorspekt met sarcasme, beaamde.

Aangezien NM nog steeds de vaste lasten betaalt, ondanks mijn voornoemde aversie, ontkiemd het zaad der twijfel. een natuurfotograaf was een icoon, nu nog slechts een freelance wissellijst.

Don Quichote | 16-09-07 | 23:19

Don Quichote 16-09-07 @ 22:40
Prachtig plaatje, de Don. Ik hoop zonder superglue

Elisabeth2 | 16-09-07 | 23:08

Boomkikkers zijn toch best wel interessant,even kijken waar ik een exemplaar kan kopen.Kijk,dan help je de natuur tenminste als je bedreigde diertjes in je huis opsluit voor hun eigen bestwil. *extreem-links mode uit*
nl.youtube.com/watch?v=jGFOF2L2bUM

de grote Anti | 16-09-07 | 23:06

@Don Quichote 16-09-07 @ 22:48
Vanwaar je veronderstelling dat ik overdrijf? Ik spreek nog wel eens natuurbeheerders en natuurfotografen. Wat ik hier post is de waarheid. De kwantiteit is wellicht nog niet zo dat soorten onmiddelijk met uitsterven worden bedreigd maar de boomkikker is een practig dier waar er niet al te veel van te vinden zijn in NL. Daar moet men gewoon van afblijven. Van ander wild ook. Van natuurbeheerders en fotografen heb ik gehoord dat de probemathiek toeneemt. Het stuk van de redactie is ook niet uit de lucht komen vallen.
www.ravon.nl/Soorten/Amfibieën/Boomkik...

Cookie v. eigen deeg | 16-09-07 | 23:00

Zijn dat dooie takken daaronder of wordt daar in koelen bloede een eland doodgevroren?

Sir Mexalot | 16-09-07 | 22:57

@Cookie
Je overdrijft schromelijk.
Het uitgraven van dassenburchten is nog een taboe gelijk het, inmiddels populaire, ijsvogel-hengelen. Die handel in boomkikkers is natuurlijk af te keuren, maar zolang feiten en cijfers ontbreken maakt niemand zich druk.
Dessalnietemin zal ik een notitie maken.

Don Quichote | 16-09-07 | 22:48

Cookie v. eigen deeg 16-09-07 @ 22:40
Ja, dat is zo van die rekels. Maar, ik heb een lange tijd in Engeland gewoond in een landelijk gebied en daar moorden ze de kippenhokken ook leeg hoor, als je er niet op let. Maar je hebt helemaal gelijk, wilde dieren moet je nooit iets geven voor alleen een leuke foto. Ze zijn inderdaad niet meer bang van mensen en dan zijn ze een last.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 22:48

@Elisabeth2 16-09-07 @ 22:22
Het draait bij de kikkers niet alleen om foto's maar ook om handel. Op www.nederpix.nl/ mogen de mensen die iets plaatsen tegenwoordig niet meer melden waar ze de foto's gemaakt hebben omdat er boomkikkers worden gekikkernaped voor de handel. Een ander probleem is bijvoorbeeld het voeren van jonge vossen (o.a. frietjes!) om ze op de foto te krijgen. Het is al een aantal keren voorgekomen dat jonge rekels daardoor totaal niet meer schuw zijn van mensen en dat ze bij huizen in de buurt van hun woongebied aan het kippenmoorden gaan. Die beesten moeten vervolgens afgemaakt worden om verdere problemen te voorkomen.
Er lopen een hoop zieke gasten rond, ook in de vrije natuur.

Cookie v. eigen deeg | 16-09-07 | 22:40

Don Quichote 16-09-07 @ 22:26
Ja, pokkejochies met hun kennis, hè!

Elisabeth2 | 16-09-07 | 22:32

hoe heet een kikker die dit gezien heeft en de mannen verraardt?

kermit de klikker

Ali Fal Salarm | 16-09-07 | 22:29

excuus
'honorario'

Don Quichote | 16-09-07 | 22:27

@Cookie v. eigen deeg
Ga maar eens 3 uur zitten wachten achter je statief met 1 oog dicht, tegenswoordig voldoen we aan de vraag dmv dubieuze technieken, take it.
Uitwijden over honerario is hier ongepast maar wat 20 jaar geleden een salaris was is nu een fooi door die rotzooi van digitale amateurs.

Don Quichote | 16-09-07 | 22:26

"Het koesteren van de natuur zou een vanzelfsprekend iets moeten zijn." NOW we're talking.
@ Uw Verzekeringsadvis 16-09-07 @ 21:54
Wij komen nader, met deze post ben ik het zeker eens. Ik zie ze dan ook als tegengas, wat ik noodzakelijk acht.
@Het_leuke_zuiden 16-09-07 @ 22:11
Vrees dat dat allemaal wel klopt. Wie riepen er vroegâh allemaal 'Als de benzine boven de ... gulden komt tank ik niet meer'? Welnu, hij zit al vet boven de drie gulden en dat durfde toen nog niet eens iemand te roepen. Toch tanken we door, zondvloed-principes. Maak me daar dus zelf ook schuldig aan. Woon noch werk overigens in een stad, ik hou niet van steden op af en toe een idyllisch hoekje, zoals door jou geschetst, na.
Maar we dwalen af.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 22:25

Zolang de bosnegers geen hinderlijk gedrag vertonen als de dieren zich laven bij de drinkplaats, vind ik dat alles moet kunnen.

Cpt. Michael Brant | 16-09-07 | 22:23

Cookie v. eigen deeg 16-09-07 @ 22:16
Helemaal gelijk. We moeten koesteren wat we nog hebben. Ik twijfel niet aan je woorden, maar vind het te gek voor woorden dat er alleen maar voor foto's insecten of dieren gemanipuleerd worden. Dat is ziek.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 22:22

Het lijkt een luchtig item maar dat is het niet. De boomkikkeraffaire heeft eindelijk eens het nieuws gehaald. Al langere tijd is er onder een deel van de natuurfotografen een felle strijd om de mooiste plaatjes op internet te krijgen. Niet alleen boomkikkers worden met stikstof bespoten maar ook zeldzame vlinders, libellen etc. Het is gewoon verschrikkelijk tuig dat zich met deze prakrijken bezighoudt. Zelf bevriezen wat mij betreft, die idioten. Het koesteren van de natuur zou een vanzelfsprekend iets moeten zijn.

Cookie v. eigen deeg | 16-09-07 | 22:16

Nifelheim 16-09-07 @ 22:07

U bent van mening dat we tegenwoordig dieren meerdere keren deadmaken?

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 22:14

Olij, olij, olijhohoohoo. Olijfolie, dussss

Elisabeth2 | 16-09-07 | 22:13

50jarige huismoeder 16-09-07 @ 22:08
Ja, die zijn dus door de natuurfotografen met een groen kleurtje ingespoten met wat gifgas en een snufje olijolie erbij.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 22:12

skerchi 16-09-07 @ 21:41
Belastingvoordeel in de stad als je er immirs werkt en woont. Het is ook te verdedigen, je gebruikt de weg minder intensief. Als werkende draag je bij aan het welzijn van de stad( in tegenstelling tot uitkeringstrekkers). Minder auto gebruik, minder emissie, dus minder emissierechten opkopen om te compenseren.
Ik denk niet dat je per saldo voordeliger bent als je het verlies in belasting wegstreept tegen de extra kosten van bovengenoemde kostenposten. Bovendien is deze stimulans niet voldoende mensen na de stad te trekken, maar in combinatie met andere stimulansen( voorzieningen, iets waar een stad zich al millenia mee onderscheid van een dorpskern, en zelfs de rede was voor de mensheid steden te gaan bouwen).
.
Het Oude Rijden 16-09-07 @ 21:46
Het_leuke_zuiden kan je niet teleurstellen. Je pakt de auto maar, je eigen woorden zijn dat je niet ver weg woont. De auto zal vanzelf onbetaalbaar worden, grondstoffen, energiebehoefte. Hoeveel % van de bevolking in India en China rijden auto? Ik wil niks zeggen, maar deze landen hebben gezamelijk 3 keer het potentiel van europa en de vs gezamelijk. Het is gewoon een kwestie van afwachten tot het moment dat zij ons aftroeven in de race om de grondstoffen en energie. En dan is het gedag met de auto en andere luxe.

Het_leuke_zuiden | 16-09-07 | 22:11

De roodmetwittestippen plus bijbehorende kabouters stonden in een privevoortuin. Ik stond ook wel effe raar te kijken en ben toen mijn fototoestel gaan halen.
Die boomkikkers hebben trouwens ook best een kunstmatig overdreven groen kleurtje.
Zou kunnen dat die ook van plastic zijn.

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 22:08

Het_leuke_zuiden 16-09-07 @ 18:15
Yup,ik snap wat je bedoeld,en ik lig ook een aantal nachten per week hiervan wakker :( Ik heb wel es gedacht dat ik liever wilde dat de wereld nooit een ontwikkeling had doorgemaakt zoals de laatste 1000 jaar, dat we een beetje waren blijven steken bij jagen ed. Een dier in één keer dood maken en basta ;)

Nifelheim | 16-09-07 | 22:07

Welke nsb-ooievaar heeft die pica's geschoten?
Die stikstof was per ongeluk, een air duster over datum. Verder aantasting van privacy e.d. Leica niet prominent in beeld, R avn B. (met bril) is nauwelijks herkenbaar.
Bovendien betaalt NM de pica's dus aangeven is nutteloos. (no smile)

Don Quichote | 16-09-07 | 22:03

skerchi 16-09-07 @ 21:54

Ja jongen, was hard werken weer he? Btw, niet alle negers het land uitgooien want er zijn vrouwen die erg gek zijn op die grote l*l***

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 22:01

@Elisabeth2 21.55.
Doe maar wel NM er op afsturen ,mag helemaal niet plastic kabouters ,worden ze boos over,tenzij Arbo technisch verantwoord ,dat dan weer wel.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-07 | 22:00

En nu naar BBC1, Michael Palin over Oost-Europa. De Groeten.

skerchi | 16-09-07 | 21:59

50jarige huismoeder 16-09-07 @ 21:48
Hè, gelukkig, nu kan ik rustig gaan slapen. Van plastic, pfffoeh. Wilde al Natuurmonumenten op je afsturen.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:55

@het oude rijden 21.46.
Toekomstbeeld ,vaag begrip ,maar hoeft imo niet eenzijdig door NM gesteld te worden.
Die lui denken dat ze het weten en hebben macht.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-07 | 21:54

Elisabeth2 16-09-07 @ 21:46
Ja, het was een lange omweg van kikkers via natuurmonumenten naar linkse miljeuridders naar teloorgang van de buitengebieden naar immigratie maar het is toch weer gelukt ;-)

skerchi | 16-09-07 | 21:54

Hebben we nou al wat meer bewijs dan die halfamateurs (middenkolom omhoog, geen flits, yuppen-outfit ;-) zonder privacy? Weten nog steeds niet of het niet gewoon twee vrinden uit het Gooi bij eenen onschuldigen beezigheidt zijn.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 21:53

Scheiden die beestjes stofjes af waarvan F1 wagens sneller gaan? Zo nee, weg ermee!

Jakster | 16-09-07 | 21:51

Wel goedsgloeiende godever........ en ik schiet 40-50 plaatjes om die ENE goeie foto te maken, omdat alle kutbeesten altijd wegspringen / rennen / vliegen en die teringlijers krijgen leuke commentaren, omdat ze een beest eerst voor lijk laten gaan.......... wat een hufters zeg.
Opknopen dat gajes

snapikhetnog | 16-09-07 | 21:48

He elisabeth 2 ;ben je helderziend ofzo...
Heb inderdaad ook kabouters gefotografeerd onder de roodmetwittestippen.
Iemand had voor de grap plastic kabouters onder de paddestoel gezet.
Bleven ook braaf op hun plekje staan.

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 21:48

neemjemoeder 21:44
Nee, dat kunnen we niet doen. Is ook zo.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:48

BTW: als je een kikker stil wil laten zitten voor de lens, kun je ook je broek laten zakken. De kikker denkt dan dat hij een worm kan vangen, en wacht doodstil af, tot de worm op grijpafstand is gekomen.

Bisschop Gijsen | 16-09-07 | 21:48

Uw Verzekeringsadvis 16-09-07 @ 21:14
Z/w bedoeld ik juist voor mezelf, zie NM echt niet als De Grote Redder. Maar ben benieuwd naar het toekomstbeeld in jouw visie, op een gegeven moment is het echt op. skerchi en tasmaniandevil, beide 16-09-07 @ 21:26 zeggen wat steekhoudends denk ik.
Verder ga ik het Het_leuke_zuiden toch weer teleurstellen maar hopelijk niet teveel. Ik rij graag auto en niet eens weinig. Maar ik zet wel de motor uit als ik met buurman sta te ouwenelen. Auto naar het werk maar woon er bewust dichtbij. Alle kleine beetjes en dat soort cliché's, ik leef niet naar het mileu maar ontzie het waar dat makkelijk kan.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 21:46

skerchi 16-09-07 @ 21:41
We zijn er weer, zelfs een topic als het misbruik van een boomkikker wordt toch ten lange leste aangewend om het verschil tussen allochtonen en autochtonen aan te duiden.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:46

@skerchi 21.41.
Idd.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-07 | 21:46

@ fuckje: kikkers likken betekent eigenlijk dat bepaalde grote padden en kikkers een goedje uitscheiden via blaasjes op hun huid, die bij het opnmen door de mens via het likken aan de pad een hallucinerende werking geven, die lijkt op LSD.
Alles boor de kicks dus.

Vloeibaar stikstof komt ook goed van pas bij het uitschakelen van elektronische alarmsystemen, en bij het breken van gehard staal.
Kamervragen?

Bisschop Gijsen | 16-09-07 | 21:45

Elisabeth2 16-09-07 @ 21:38

dan zou het worden "neemjemoeder" en daar krijgen we weer hele andere gedachten bij.

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 21:44

Het_leuke_zuiden 16-09-07 @ 21:29
Dankje. En denk dan ook nog een over de verschillen in vruchtbaarheid van autochtonen en allochtonen. Als we de immigratie niet zo uit de klauw hadden laten lopen woonden we nu in veilige steden en gingen we op de fiets naar ons werk. Maar nee, wie het zich kan permitteren ontvlucht de stad en staat dagelijks in de file.
Dan nog een stokpaardje: Schaf de overdrachtsbelasting af, dan wordt de woningmarkt meer liquide en gaan we dichter bij ons werk wonen. Minder file, minder snelwegen nodig, minder vervuiling, minder boeren van hun land schoppen. Kansloos idee natuurlijk, onze verkwistende regeringen kunnen dat geld natuurlijk nooit missen.

skerchi | 16-09-07 | 21:41

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 21:33
Suf, ik nam het juist voor je op en dat (tss kan het wat korter) sloeg op je naam.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:38

Elisabeth2 16-09-07 @ 21:27
Zal ik maar doen en ga haar nu maar laten plassen.
Cojones schreef gisteren de de opmerkelijke woorden "een hond heeft een baas en een kat heeft een bediende" en daar had hij wederom volkomen gelijk in.
Hoe zielig ik wel ben omdat ik ze allebei heb.
Tot straks =off.

befke | 16-09-07 | 21:34

Elisabeth2 16-09-07 @ 21:30

Zo ja, grote meid.

befke 16-09-07 @ 21:26

Beest gewoon meenemen naar China, daar doen ze niet moeilijk over een beetje hondevlees. Lekker eten en dat schijtmonster hoef je ook niet meer uit te laten. Vergeet je je peopschepje niet als je dat beest laat schijten op de plaatselijke kinderspeelplaats?

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 21:33

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 21:27 (ctrl C en V)
Que?

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:30

Smile, je staat op geenstijl. Sukkels.

cloudoflogic | 16-09-07 | 21:29

skerchi 16-09-07 @ 21:26
je schetst het verhaaltje wel mooi, to the point :-)

Het_leuke_zuiden | 16-09-07 | 21:29

Elisabeth2 16-09-07 @ 21:23

Wel eens van knippen en plakken gehoord? (Ctrl C - Ctrl V) hoef je die teksten niet elke keer te typen

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 21:27

befke 16-09-07 @ 21:21
Niets van aantrekken van die Lamb to the Slaughter oogjes en traantjes, gewoon vlees blijven doorknagen. Is goed voor je. Snik, huil. en ga niet niet die arme westy opeten. Waar zou je trouwens willen beginnen, een hapje uit zijn biefstuk billetjes?

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:27

Uw Verzekeringsadvis 16-09-07 @ 21:14
Geheugen vanwege de toch wat uitzonderlijke combi verzekeringsadviseur-restaurant(eigenaar?). En tja het gaat om de vitamientjes. Als aanvulling dien ik nog te zeggen dat als zo'n vinexwijkje er moet komen die er ook wel komt. Er komt meer natuur in NL, en meer woonwijken, alles ten koste van landbouwgrond.
skerchi 16-09-07 @ 21:15
Het zal wel zo zijn dat de miljoenen lemmingen die massaal zelfmoord plegen een hoax is. Dat er tijdens trek enkelen zullen verdrinken bij het oversteken van een rivier zal wel zijn aangedikt tot Walt-Disney proporties.

tasmaniandevil | 16-09-07 | 21:26

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 21:24
Ja dat is het hem maar het is wel balen hoor.

befke | 16-09-07 | 21:26

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 21:11: Misschien moeten die miljeugeiten zich gaan bezighouden met bevolkingsgroei

Dat ben ik helemaal met je eens. Wil je in een klein land als Nederland de huizen betaalbaar houden en ook nog wat natuur overhouden dan moet je de bevolkingsgroei beperken. En daar doet links zeer tegenstrijdige dingen: 26.000 (36.000?) uitgeprocedeerde asielzoekers (=10.000 woningen) toelaten maar ook tekeer gaan als er gebouwd moet worden.
Pim Fortuyn zei het al: Maar mevrouw Barend, veel problemen zijn direkt te koppelen aan immigratie.
Je kunt niet de grote steden volpompen met armoedzaaiers uit de hele wereld, de autochtonen de stad uitpesten en dan jammeren dat er zo veel gebouwd wordt in natuurlijke gebieden.

skerchi | 16-09-07 | 21:26

befke 16-09-07 @ 21:21

Westy is zo'n schijtmonster op 4 poten waar je verder geen ruk aan hebt maar ze zijn zo lief?

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 21:24

proats 16-09-07 @ 21:09
Heel veel boeren doen hun uiterste best om nesten te ontzien met maaien, het is inderdaad wat neemjemoederindemaling (tss kan het wat korter) zegt dat vossen erg in opkomst zijn.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:23

@Elizsabeth2 21.18.
U snapt er ook al geen ruk van.
NM wil juist zoveel mogelijk mensen aantrekken,lijken zij ook belangrijk.
Liever 300 mensen in een nieuwbouwwijk dan 3 k*dthertjes of NM als buurman.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-07 | 21:22

Elisabeth2 16-09-07 @ 21:14
Dat is het hoewel ik steeds minder trek in vlees krijg?
Denk dat ik die westy maar ga op eten dan hoef ik er ook niet meer uit bij nacht en ontij.

befke | 16-09-07 | 21:21

Het Oude Rijden 16-09-07 @ 20:45
dan ben je op de goede weg, laatst liep ik door maastricht, sommige wijken hebben nog dat sfeertje van de tijd dat er nog geen auto's waren. als je alle auto's wegdacht op dat moment, had je een stad van ongekende schoonheid.
Ook is er een stukje straat, zonder auto's, ligt dicht bij een kleine haven, auto's ontbreken in het straatbeeld. Het is goddelijk, hier is mijn afkeer tegen auto's ontstaan. Ik denk dat ook hier mijn idee is geboren dat mensen eigenlijk in de stad moeten wonen waar ze werken. Dit zou veel problemen oplossen. Het huidige forensisme is een gedrocht.

Het_leuke_zuiden | 16-09-07 | 21:20

proats 16-09-07 @ 21:09

Volgens mij is er weinig anders dan pakweg 25 jaar geleden met het maaien. De maaitijd is hetzelfde en de manier van maaien ook, dus daar ligt het probleem niet. Heb al heel wat hectares gras gemaait en ik heb nog nooit een kievit of kievitsjong geraakt zover ik weet (je maait trouwens altijd over de nesten heen, dus eieren/kuikens raken gaat niet lukken) Ik heb wel regelmatig een jong konijn in de cyclomaaier gehad.

Ik zie tegenwoordig wel bijna 2-3 keer peer week een vos lopen, terwijl je die pakweg 10 jaar geleden vrijwel nooit zag. Roofvogels zie ik dagelijks en die zag ik zo'n 10 jaar geleden ook heel sporadisch. (maar ik zal wel ongelijk hebben)

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 21:19

Uw Verzekeringsadvis 16-09-07 @ 21:14
Fuck de drie hertjes die je ooit nog tegenkomt. Ik zou dat liever omdraaien naar de drie mensen die je ooit nog tegenkomt. Wat zou dat lekker rustig zijn.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:18

vroeger deden we hele andere dingen met kikkers

Slomo | 16-09-07 | 21:17

tasmaniandevil 16-09-07 @ 21:05
Ik weet niks van lemmingen maar ik geloof wikipedia als daar vermeld wordt dat het zelfmoord verhaal verzonnen is.
Overigens, dat de filmmakers van Disney de springende lemmingen in scene hebben gezet bewijst alleen dat ze niet in staat waren om het in de natuur te filmen. Het bewijst niet dat het in de natuur niet voorkomt.
www.google.nl/search?q=lemming+suicide...
Als ik dit zie lijkt het zelfmoordverhaal me onzin, maar ja, wie op internet het sappigste verhaal vertelt heeft de meeste pagelinks en dus de hoogste rating in Google.

skerchi | 16-09-07 | 21:15

@tasmaniandevil 20.52.
U heeft een geheugen als een olifant,complimenten.
Geen kikkerbillen,uiteraard niet,wel binnenkort boswachterbiefstuk en Natuurmonumentenmanagementdijen.
@hetouderijden 20.56.
Je moet nou eenmaal dingen zwart/wit neerzetten om e.e.a. duidelijk te maken.
Voorlopig lopen we 150.000 woningen achter per jaar,lukt niet met inbreiden,f*ck de 3 hertjes en zet lekker een Vinex wijk neer.
Wie zijn er nou belangrijker een paar hertjes of mensen die willen wonen ,dat heeft NM dus voor elkaar ,schijt aan de mensen alles voor de salamander,fijn hoor.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-07 | 21:14

Tommygunner 16-09-07 @ 20:50
Das het hele probleem, als ze je niet met brekende stervende oogjes aankijken doet het je niets.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:14

Volgens mij doen ze dit zodat daar over een paar jaar een 5 baans snelweg kan liggen

MistahMastah | 16-09-07 | 21:13

skerchi 16-09-07 @ 21:03

Hmm, sinds 1990 een afname van 5% per jaar, wat je maar meevallen noemt. Als de wereldbevolking ook zo zou afnemen kan de aarde er over een paar jaar weer tegen. Misschien moeten die miljeugeiten zich gaan bezighouden met bevolkingsgroei dat zet pas zoden aan de dijk.

Maximaal 1 kind per koppel wereldwijd, dan kan kyoto wel in de kast

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 21:11

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:45
Daar heb je ook weer gelijk in. De brandgangen worden inderdaad opengehouden door verkeer en een hoop onderhoud. En, ja, wat ik tegenwoordig hoor van de milieugangsters moet alles in een bos maar z'n gng gaan inclusief dus de brandgangen die dichtgroeien.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 21:11

@skerchi 16-09-07 @ 21:03

Nou skerchi vertel het ons! Werpen lemmingen zich wel of niet massaal over de rand van kliffen? Internet is useless, de ene site zegt dat het niet wat waar is, terwijl de andere dit weer tegenspreekt. Tasmaniandevil en ik willen graag het verlossende antwoord van een natuurkenner als jij.

Kimmeltje | 16-09-07 | 21:10

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:53
skerchi 16-09-07 @ 21:03
Kievit gaat niet achteruit oa door vroeger broeden en verplaatsing naar maisakkers waardoor er geen last is met het maaien. Grutto gaat hard achteruit predatie speelt een rol maar doodmaaien van jongen is toch de hoofdoorzaak. Boeren "de schuld geven" is denk ik het verkeerde woord, er valt hen opzich weinig te verwijten; zij proberen gewoon het maximale inkomen te behalen met hun land en dat is hun goed recht.
Toch zou het prettig zijn als er iets op gevonden wordt (compensatie of whatever).

proats | 16-09-07 | 21:09

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:53
skerchi 16-09-07 @ 21:03
Kievit gaat niet achteruit oa door vroeger broeden en verplaatsing naar maisakkers waardoor er geen last is met het maaien. Grutto gaat hard achteruit predatie speelt een rol maar doodmaaien van jongen is toch de hoofdoorzaak. Boeren "de schuld geven" is denk ik het verkeerde woord, er valt hen opzich weinig te verwijten; zij proberen gewoon het maximale inkomen te behalen met hun land en dat is hun goed recht.
Toch zou het prettig zijn als er iets op gevonden wordt (compensatie of whatever).

proats | 16-09-07 | 21:09

Kimmeltje 16-09-07 @ 20:53
Skerchi zal het ongetwijfeld weten. Hij werpt zich hier op als de onbetwiste bio-kenner.

tasmaniandevil | 16-09-07 | 21:05

Wij hebben hier gelukkig kikker paden onder de weg door.
Tommygunner je hebt gelijk hoor.

befke | 16-09-07 | 21:04

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:53
de stand van de kievit hier:
www.sovon.nl/soorten.asp?euring=4930
Ik heb er gisteren nog honderden, misschien duizenden bij de Lek gezien maar of dat veel of weinig is vergeleken met vroeger, dat weet ik niet.

skerchi | 16-09-07 | 21:03

Het Oude Rijden 16-09-07 @ 20:52
Tenzij die hertjes dankzij een kunstmatige natuurlijke dijk naar de IJssel kunnen lopen LOL

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 21:01

Het Oude Rijden 16-09-07 @ 20:52

Helaas zijn er in nederland geen oerbossen en is er alleen maar aangelegde natuur. Het maakt niet uit hoe er brand uitbreekt, maar als er brand uitbreekt door welke oorzaak ook en de wind is gunstig, dan gat de hele hoge veluwe eraan inclusief die reeen, zwijnen en herten die onze toekomstige koning pils zo graag mag afschieten

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 20:58

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:49
Ja, SBB is van ons allemaal net zo als de snelweg, overheidsgebouwen, lantarenpalen en straatstenen maar daar mag je ook niet zomaar mee doen wat je wil. Als iedereen maar in het bos gaat rijden wordt het natuurlijk een zootje, hebben we gewoon teveel mensen en te weinig bos voor. Gelukkig heb jij je eigen bos, volgens mij mag daar bijna alles.

proats | 16-09-07 | 20:58

Tjonge, vloeibaar stikstof op een kikker??
Kunnen ze die beesten niet gewoon wat dope geven, glazig kijken ze toch al, dus niemand die het merkt, maar om ze meteen dood te maken.

ZSU-23-4 | 16-09-07 | 20:57

@ Uw Verzekeringsadvis 16-09-07 @ 20:49
Hoop dat het oplucht, ieder zijn mening! Ik woon prettig ja, maar absoluut niet dankzij NM of SBB. Denk ook niet dat het zwart/wit zo werkt, maar die clubs behoren tot de weinige intanties die nog wat doen tegen de oprukkende Vinexwoestijnen.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 20:56

@tasmaniandevil 16-09-07 @ 20:47

Nou wie weet komt er zo nog een natuurfreak langs die het antwoord weet..

Kimmeltje | 16-09-07 | 20:53

skerchi 16-09-07 @ 20:47

Fijn dat er nog meer roofvogels komen, kunnen ze mooi samen met de vossen er voor zorgen dat er geen grutto of kievit meer te zien is. Is trouwens al klaar.

Zou wel eens willen weten hoe hard de kievit stand achteruit is gegaan. Gaan die miljeuprekers natuurlijk zeggen dat het de schuld van de boeren is terwijl het in werkelijkheid de schuld is van een overmaat aan vossen en andere rovers

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 20:53

@ neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:45
Als er in Alaska brand uitbreekt in het bos fikt er drie maal de oppervlakte van 0031 af. Dat is natuur. De remedie is niet zorgen dat er niks brandbaars ligt, de remedie is zorgen dat je geen brand veroorzaakt. En als het door blikseminslag begint is dat natuur ja, maar dat gebeurt nou net wat minder vaak dan door stom gedrag. Nogmaals, jou BBQ op de speelweide geeft aan dat het ook anders kan.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 20:52

Uw Verzekeringsadvis 16-09-07 @ 20:49
Kan ik trouwens in jouw restaurant(s) kikkerbilletjes bestellen?

tasmaniandevil | 16-09-07 | 20:52

Allemaal tegelijk: Aaaaah wat zielig!
Hoeveel dieren heb jij al gedood vandaag met je bezoekje aan de Burgerking?

Tommygunner | 16-09-07 | 20:50

@skerchi 19.59.
Welk wild?.
Drie herten en 5 zwijnen daar moet alles voor wijken ,schei tog uit.
@Neemjemoederindemaling 20.08.
Eindelijk iemand die begrijpt dat we dankzij de postcodeloterij en ter zakkenvullerij van het Natuurmonumentenmangement met z n allen in de zeik worden genomen.
@het oude rijden 20.25.
Ik wil helemaal mijn zin iet krijgen .stel alleen als buurman van Natuurmonumenten dat ,dank zij de postcodeloterij subsidie, dat in zichzelf gekeerde zooitje milieu idioten zijn gang maar kan gaan.
Daarom en ik blijf er bij Natuurmonumenten staat gelijk aan 'Natuurfascisme " , hoop dat jij een pretige woning hebt ,als je die niet hebt krijg je die ook niet mede dankzij natuurmonumenten.
F*ck natuurmonumenten,zo da s er uit.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-07 | 20:49

proats 16-09-07 @ 20:43

Heb al een eigen bos, maar volgens mij is SBB van ons allemaal en betaal ik er de nodige belastingcentjes aan mee. Btw, met mijn eigen bos mag ik overigens eak niet alles doen wat ik zou willen.

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 20:49

Kimmeltje 16-09-07 @ 20:43
Anders zijn mij leugens verteld op de lagere school vroeger. Mocht het een hoax zijn dan wordt het een aanklacht.

tasmaniandevil | 16-09-07 | 20:47

Ok, niet alles gelezen maar het komt er dus op neer dat SBB hier een stuk hoogveen herstelt. Heeft alles te maken met de Europese vogelrichtlijn en de habitatrichtlijn (1992). Je kunt er van balen dat je je bos in de buurt niet meer in mag met de auto maar ik sta wel achter het ontwikkelen van zulke gebieden.
Wij verwachten van de Fransen, Spanjaarden, Italianen en Maltezen dat ze 'onze' roofvogels tijdens de jaarlijkse trek niet meer uit de lucht schieten. Dat doen ze ook al generaties lang en ze balen er van dat dat niet meer mag. De Zwitsers zorgen er voor dat natuurlijke stukken in de Alpen niet naar verdoemenis ontwikkeld worden.
Nederland heeft de verantwoordelijkheid om te zorgen voor stukken nat gebied. En als dat jouw persoonlijke vrijheden raakt, jammer maar dat zul je moeten accepteren. Wat je er voor terug krijgt is dat je vaker roofvogels en ooievaars zult zien overvliegen.

skerchi | 16-09-07 | 20:47

Elisabeth2 16-09-07 @ 20:38

Ik heb het gewoon over rijden over paden die sowieso regelmatig bereden moeten worden zodat bij brand de brandweer er langs kan. Trouwens door alle troep te laten liggen wordt het alleen maar brandgevaarlijker in onze bossen.

Als er op de hoge veluwe brand uitbreekt en er is een beetje wind gaat de hele hoge veluw in vlammen op door onze miljeupredikers

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 20:45

Het_leuke_zuiden Mee eens. De enige reële optie is volgens mij om zoveel mogelijk mensen een beetje verantwoord te laten doen. Dat is haalbaar en doet geen pijn. Gewoon nadenken bij wat je doet en het overbodige of echt domme laten. Ben zelf ook echt geen heilige, maar produceer weinig afval, mijdt de bio-industrie als ik het door heb en verspil niet. Dat kan iedereen, en dat zou veel helpen.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 20:45

@tasmaniandevil 16-09-07 @ 20:38

Are you sure? Ik kom er niet meer uit, verschillende internetsites zeggen verschillende dingen.

Kimmeltje | 16-09-07 | 20:43

@neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:29\
Als je zonodig in een bos wil crossen koop je toch fijn je eigen bos. Zie geen enkele reden waarom iemand anders daarvoor zou betalen.

proats | 16-09-07 | 20:43

metalgrandpa 16-09-07 @ 20:38

Ja die.

U bent van het zelfde bouwjaar?

befke | 16-09-07 | 20:41

Het Oude Rijden 16-09-07 @ 20:07
Ja, klopt, voor elke mens dat een concessie doet, komen er wel 3 voor terug vanwege toename van welvaart in de rest van de wereld. Betekent niet dat deze mensen moeten opgeven met milieuvriendelijk te zijn. Milieuvriendelijk leven is erkennen van de waarheid, en de waarheid start bij jezelf. Dan nog is 80% slecht bezig( meer wegen, dus meer vervuiling als voorbeeld).

Het_leuke_zuiden | 16-09-07 | 20:39

befke 16-09-07 @ 20:36
Je bedoelt van die kikkers in Bangladesj die levend op een kapmes in tweeen werden gezaagd voor de kikkerbilletjes?

metalgrandpa | 16-09-07 | 20:38

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:34 Het verschil is de methode. Als alle streauperTs hun strikken zo maken dat het overtollig knijn gewoon meteen deaud is, en ze alleen dat soort overpopulaties strikken, vind ik het prima. Maar helaas gaat dit hand in hand met het tuig dat beesten een dag laat kreperen voor hun eigen lol, of centen. En daar heb ik een teringhekel aan.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 20:38

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:29
Misschien moesten ze wel van alles en nog wat aanleggen omdat het door de auto's helemaal vernaggeld was. Maar waarom wil je in een bos rijden als je ook snelwegen hebt? Of gaat het jou om het raggen met een 4X4. Daar heb je clubjes voor.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 20:38

Kimmeltje 16-09-07 @ 20:35
Lemmingen doen het wel hoor, is geen hoax. Extreme vorm van zelfregulatie.

tasmaniandevil | 16-09-07 | 20:38

@Hammar

Laat maar, wikipedia bevestigt jouw verhaal. (en als wikipedia het zegt..!!)

Kimmeltje | 16-09-07 | 20:37

metalgrandpa 16-09-07 @ 20:34
Na een tv uitzending ( ik denk 20 jaar geleden ) heb ik ze nooit meer gegeten.

befke | 16-09-07 | 20:36

Kimmeltje 16-09-07 @ 20:35
Zoals gezegd is dit een hoax

metalgrandpa | 16-09-07 | 20:36

Nou is Natuurmonumenten wel een heel aparte club, ja. Ze heten ook niet voor niets zeau (en niet bv. Natuurbehoud NL of whatever). Helaas the next best thing als er nog iets levends te zien moet blijven in het landschap.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 20:35

@Hammar 16-09-07 @ 20:26

Dat van die lemmingen is hopelijk een grapje? Ik dacht toch echt op NGC of Discovery te hebben gezien dat ze zichzelf echt massaal naar beneden storten..

Kimmeltje | 16-09-07 | 20:35

Het Oude Rijden 16-09-07 @ 20:25

Wat is het verschil tussen een konijn strikken of een jager die hem afschiet? Sowieso als je die beesten niet afschiet en reguleert komen er te veel en breekt er eens in de zoveel jaar Myxomatose uit. Dit vind jij leuk om naar te kijken?

www.zeeinzicht.nl/vleet/ECOIMAGE/LQ/NE...

(heel natuurlijk hoor, breekt uit als er overpopulatie is)

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 20:34

befke 16-09-07 @ 20:32
Als je er hormonen (al zijn het maar zwangerschapshormonen) hebt ingespoten kun je het maar beter niet meer eten.

metalgrandpa | 16-09-07 | 20:34

Ach die kikkertjes hebben een immens verspreidingsgebied, zo erg is het nou ook weer niet wat behoud van de soort betreft. Verder wens ik deze twee gasten ook een stikstof-gaskamer toe, dat wel.

tasmaniandevil | 16-09-07 | 20:33

Elisabeth2 16-09-07 @ 20:20

Er was er maar een die toen van kleur veranderde en dat was ik.
Heb trouwens nooit gevraagd of die kikker daarna nog eetbaar was ( de billetjes dus ).

befke | 16-09-07 | 20:32

ik wil ook een spuitbus met stikstof!

HoiIkBenBoy | 16-09-07 | 20:32

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:29
(LOL) Je mag er dan ook alleen maar met een SUV in.

metalgrandpa | 16-09-07 | 20:31


skerchi 16-09-07 @ 20:20

Dit bos mag ik niet meer in met mijn auto.

www.engbertsdijksvenen.nl/

Ik wil dit bos in omdat ik hier vroeger altijd in mocht. Zover ik het weet is het van SBB/natuurmonumenten.

Die eikels hebben hier "natuurlijke" moerassen aangelegt compleet met pvc pijpen. Oftwel ze hebben de boel compleet vernield onder het motto dat het nu natuur is

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 20:29

befke 16-09-07 @ 20:21
Ah, Befke, jouw dochter komt van de kikkers en niet van de ooievaars? Die kikkers toch, zijn toch wel liev dan.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 20:28

Hammar 16-09-07 @ 20:26
Zie mijn bijdrage van 18:55

metalgrandpa | 16-09-07 | 20:27

Dat hebben ze geleerd van Walt Disney natuurfilms. Dat is ook allemaal gemene fake. Ik meen dat die zelfs opnamen hebben van lemmingen die zich massaal in zee storten, volgens het lemmingfabeltje. Ze werden de zee in gejaagd om die opname te maken, lemmingen doen dat helemaal niet. Het verbaast me niets dat hufters Disney nadoen. Het viel me tegen, van Disney. Maar toen was ik naïever dan nu en kende ik ook de waarheid omtrent Carl Barks niet.

Hammar | 16-09-07 | 20:26

En meteen maar verder, beetje barbeknoeien moeten ze niet over zeiken als je het netjes doet zoals jij. Stropen daarentegen... rot op zeg!

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 20:25

Skuus, eerste @ moest natuurlijk zijn neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:08

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 20:23

zit ik begin mei rustig te barbecuen in het bos met mijn familie, komt Ko de boswachter eraan. Hadden al verschillende mensen gebelt dat we zaten te barbeknoeien in het bos, levensgevaarlijk toch.

Ko met een rotgang in zijn autootje naar ons toe om vervolgens te konstateren dat we het vreten reeds op hebben en dat we op een grasveld zitten met een gasbarbeknoei.

Het was niet gevaarlijk, maar mag toch niet onder het motto, stel je voor dat anderen het ook gaan doen. En ouderwets stropen mag eak al niet meer, weg met natuurmonumenten en SBB

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 20:23

metalgrandpa 16-09-07 @ 20:17
Ja ja vandaar dat mijn dochter na 37 jaar weer jarig is.
Die kikkers toch.

befke | 16-09-07 | 20:21

Modderfokkert 16-09-07 @ 20:19
Deze luiden staan niet met hun volle smoel in beeld. Genoeg onherkenbaar dus en geen balkjes nodig. Of ken jij soms een van die twee?

metalgrandpa | 16-09-07 | 20:21

@ Uw Verzekeringsadvis 16-09-07 @ 19:49
Opzouten met die 4x4 in de restantjes bos in dit land. 0031 haalt nog niet eens de norm voor 'natuur' van de EU, en geloof me: die is niet ruim. Ga lekker stoer doen in Canada of zeau, zonder ANWB om je op te halen bij panne. Het is juist deze mentaliteit waardoor er een hek om groen moet bij ons. Als Uw Verzekeringsadvis zijn zin krijgt kan je trouwens alleen nog maar over verkeersdrempels karren met dat ding, ook spannend.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 20:21

befke 16-09-07 @ 20:16
Ja, maar toen waren er nog zoooveeel kikkers, nu ook trouwens.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 20:20

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 20:08
Welk bos mag je niet meer in? Wie is de eigenaar?
Waarom wil je juist dat bos in?

skerchi | 16-09-07 | 20:20

@redactie: Het is ongefundeerd, tendentieus en buitengewoon kwetsend om deze heren hun privacy te schenden en bovendien te uit te maken voor criminelen en zeggen dat bovenstaande feiten waar zijn. Balkjes op de feauteau? Praten over verdachten? je bent pas schuldig, nadat de rechter dat heeft bepaald. Hebben jullie dan nog niets geleerd van bottegate?

Gelukkig! Blijf het maar allemaal aan de kaak stellen. Verder gewoon een ouderwets n*qsch*t voor beide heren.

Modderfokkert | 16-09-07 | 20:19

befke 16-09-07 @ 20:16
Dit is van voor de predictor test voor zwangerschapsvaststelling.

metalgrandpa | 16-09-07 | 20:17

Hoe was dat ook al weer met die kikker proef in de jaren eind 60?

befke | 16-09-07 | 20:16

metalgrandpa 16-09-07 @ 20:03
Ze waren toen bedreigder dan nu en.wikipedia.org/wiki/Image:Blue_Whale...
Maar goed ik zeg er verder niets meer over, in deze tijd klinkt het in ieder geval te zot voor worden.

proats | 16-09-07 | 20:09

Uw Verzekeringsadvis 16-09-07 @ 19:49

Ben het helemaal met je eens, en dan ook nog eens "natuurlijke" dijken aanleggen om hoogveen te "kweken" en vervolgens mag ik het bos niet meer in met mijn 4x4

Opdoeken natuurmonumenten en staatsbosbeheer

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 20:08

Vanuit de bosjes een verdovings pijltje in hun reedt schieten,uitkleden,op elkaar leggen en een mooie foto ervan maken voor op Flicker.. Tja,anders willen ze niet meewerken dus het moet wel voor die ene speciale foto.

de grote Anti | 16-09-07 | 20:07

@ Het_leuke_zuiden, om 18:08 heb je nog wel gelijk maar om 18:15 generaliseer je teveel. Er zijn echt wel mensen die concessies doen tbv. de natuur en het mileu, eauk ten koste van hun eigen gemak. Doe dat nu niet tekort door te roepen dat het helemaal niet bestaat, dan lopen we nog de kans dat zelfs zij het opgeven.
@ Cpt. Michael Brant 16-09-07 @ 17:27 Heb je nou al door waar het om gaat?! Het gaat om principes. Het gaat om mooie sier maken met een zogenaamd goede inborst terwijl je juist op eau zeau laffe wijze aan het slopen bent waar je mee pronkt. Iets dat overigens in mijn ogen hier nog absoluut niet bewezen is, laten we dat in de gaten houden.

Het Oude Rijden | 16-09-07 | 20:07

proats 16-09-07 @ 19:03
We hebben het dan ook over begin jaren '70, een walvis die al jaren daarvoor was gevangen.

metalgrandpa | 16-09-07 | 20:03

SLANG in zijn reet en dan opblazen ( nog meer kikker leed) met heel veel stikstof net zo lang dat tie het lekker gaat vinden ( denk het nie ) maar gaan met die banaan ehh slang

seven777 | 16-09-07 | 20:03

BigBoobedBlondeBitch 16-09-07 @ 19:55
Troost je, is geen brute verdrinkingsdood. Ze gaan lallend ten onder. Wat beter.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 20:02

Uw Verzekeringsadvis 16-09-07 @ 19:49
Prima principe toch? Wie betaalt bepaalt. En je mag er best in alleen daar moet je wat moeite voor doen. Als je echt wilt kan je mee op begeleide excursies. Op pad met de boswachter ofzo.
Het zou beter zijn als het toegankelijk was maar dat werkt niet in Nederland, er zijn hier te veel hufters die hun honden lekker achter het wild aan laten rennen.

skerchi | 16-09-07 | 19:59

VanFrikschoten 16-09-07 @ 18:50
Ik denk ook dat die "Marcel" GeenStijl misbruikt om wraak te nemen of een persoonlijke vete uit te vechten. Op de foto's zie je eigenlijk alleen maar dat deze twee mannen een boomstronkje fotograferen, redelijk duf, maar alla, iedereen zijn eigen hobby.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 19:58

claudi-jaah 16-09-07 @ 19:45 Dank je.... mooie plaatjes daar... en hosta's staan over het algemeen ook stil als het niet waait. Maar wat ik dan wel weer vreemd vind is dat ze deze oplossing aandragen om van slakken af te komen: Lege bakjes van b.v. margarine en toetjes in de tuin ingraven tot de rand op grondhoogte is. Deze bakjes half vullen met bier.
De slakken gaan naar het bier toe, en vallen in de bakjes met bier en gaan dood. Na een paar dagen de bakjes met naakt- en huisjesslakken opnemen en weggooien.
Ik kan me niet voorstellen dat Mw. Thieme kan leven met deze brute verdrinkingsdood.

BigBoobedBlondeBitch | 16-09-07 | 19:55

"Natuurmonumenten "alleen het woord al kwaaier kan je me niet maken.
Dit zijn de hedendaagse fascisten,niets ontziend ,alles voor de eigen natuur portemonnee.
Bestaan dankzij de postcodeloterij ,kopen alles wat los en vast zit en geen hond en mens mag het "natuurgebiedje meer in ".
Nee een hertje moet vanaf de Rijn naar het Ijsselmeer kuinnen lopen,f*ck tog op ,mensen moeten ook kunnen wonen.
De grootste k*dt club van NL,Natuurmonumenten.

Uw Verzekeringsadvis | 16-09-07 | 19:49

Gifkikker en brulkikker... Laat ons deze snoodaards te grazen nemen... Handen af van de kikkers... Op naar de Biesbosch !!

klauwkikker | 16-09-07 | 19:47

Hey euh prof Hoax, verder geen offense dat hier waarschijnlijk gewoon even smaadschrift gepleegd wordt tegenover twee natuurfotografen, maar voel me nu wel goed genaaid dat ik dat oersaaie wormen en naarden offensief in de casus Botte hond heb doorgeploeterd.

proats | 16-09-07 | 19:39

Die rechter is trouwens een prutser. De middenkolom van een statief zo hoog draaien voor een macrofoto is amateuristisch. Ik heb deze oproep ook op een groot fotoforum geplaatst. Ik hoop dat ze deze assholes even met een flinke telezoom anaal uitwonen.

Colossie | 16-09-07 | 19:38

BigBoobedBlondeBitch 16-09-07 @ 19:30
Die multi-colour naaktslakken klinkt erg interessant, maar denk dat het van het chemische goedje onder de Hosta's komt. Heb ik hier met pissebedden gehad van prachtig petrolblue tot hotpink.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 19:36

neemjemoederindemali 16-09-07 @ 19:18
Thebbie nou gedaan? Ze moeten bij dit soort stukjes ook toevoegen: "don't try this at home". Die kikker is zo stoned als een .....

BigBoobedBlondeBitch | 16-09-07 | 19:34

OPSPORING VERZOCHT!
Herkent iemand deze qualletjes?

Strotgrondel | 16-09-07 | 19:33

@Elisabeth2 16-09-07 @ 19:10
Ja klopt, inmiddels is ze al wel een stuk groter hoor alleen kan ze nu niet meer zo goed ontsnappen aan haar nick. Maar avonturen genoeg hoor met Jan Smit, huisvrouwen op leeftijd, likken aan kikkers enzeau.

claudi-jaah | 16-09-07 | 19:30

proats 16-09-07 @ 18:59
Mijn camera staat klaar.... wil ook wel cashen... heb je het adres al gevonden? Hebben hier nl. een soort van mega naaktslakken-in-vreemde-kleuren invasie. Bijzonder boeiend en ze gaan niet zo snel dus geen spuitbusjes nodig. Wel een chemisch goedje onder mijn hosta's gegooid maar ze kunnen er ook voor kiezen om daar weg te blijven ;-)

BigBoobedBlondeBitch | 16-09-07 | 19:30

Colalime 16-09-07 @ 19:15
Is ook erg, maar we hebben ook nog zo het kleine dagelijkse leed, mag best eens over gesproken worden.

Elisabeth2 | 16-09-07 | 19:29

... enkele dagen later lagen op precies dezelfde plek de boomkikkers dood weg te rotten...
Er daar zijn, voor de bewijsvoering, natuurlijk ook foto's van gemaakt??

BigBoobedBlondeBitch | 16-09-07 | 19:23

Colalime 16-09-07 @ 19:15

Klopt, maar die zijn niet beschermd, onze nationale trots de groengevlekte gestippelde witbuik breedbekboomkikkerklever daarin tegen wel. Btw, de billen van dat beest zijn niet te vreten schijnt

neemjemoederindemali | 16-09-07 | 19:22

Colalime 16-09-07 @ 19:15
Dat is geen nieuws meer, maar dagelijkse realiteit.

Het_leuke_zuiden | 16-09-07 | 19:21

@bello 16-09-07 @ 18:55
Heb een mooi partijtje in de schuur staan... kom maar eens kieken...

VanFrikschoten | 16-09-07 | 19:21

Colalime 16-09-07 @ 19:15

Ja, maar aan de andere kant krijgt dat ontvoerde Engelse meisje bijzonder veel aandacht. Zo houden we de zaken in balans.

Harige Bangmaker | 16-09-07 | 19:20

BOEIUH

Paar dagen geleden zijn een paar honderd afrikanen(burgers) vermoord door militairen in midden-afrika maar daar hoor je niemand over?

Colalime | 16-09-07 | 19:15

Ideetje voor de parlementaire pers??? .... vang je eigen politicus, bedwelmen en dan hele geyle piccas maken ... suggestie Vogelaar met Balkie!!!

Cloodtvieaul | 16-09-07 | 19:14

Sta je op zondagavond met je kop op Geenstijl iets te doen met kikkers hahahahaha....

sjwetzkop | 16-09-07 | 19:14

Mummificeren, plaatjes van schieten en op de site van natuurmonumenten plaatsen a.u.b.

War On Errorism | 16-09-07 | 19:14

Was Al-Qaida, de foto's zullen binnenkort bekend worden gemaakt. Ze zouden ieder 50000 dollar krijgen voor het maken van foto's van verstijfde kikkers.

Rechtse_Rukker | 16-09-07 | 19:13

claudi-jaah 16-09-07 @ 19:06
Was dat dat kleine zeemeerminnetje, dat toch, na een hoop avonturen, wist te ontsnappen?

Elisabeth2 | 16-09-07 | 19:10

-weggejorist en opgerot-

thefonz | 16-09-07 | 19:07

skerchi 16-09-07 @ 18:55
Twee jaar later hadden ze een klein Fuckje in Groningen op de Vismarkt, kun je nagaan

claudi-jaah | 16-09-07 | 19:06

metalgrandpa 16-09-07 @ 18:55
Dat van die lemmingen geloofde ik wel, dat van het WNF gaat er stukken moeilijker in. Dat het WNF hem geconserveed heeft wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat ze iets met het schieten te maken hebben gehad. En hoe weet je zeker dat het een Blauwe en geen Dwergvinvis was (ja is belangrijk, Dwergvinvis wordt door landen als Noorwegen en japan continue geschoten maar dit is de meest algemene walvis, de Blauwe vinvis is bijna uitgestorven).

proats | 16-09-07 | 19:03

Als het stikstof zou geweest zijn, dan zaten die man zijn handen nu onder de tweede graads brandwonden. Wellicht is het geweaun wat water om die kikker lekker te laten glanzen op de feauteau.
.
Sorry GeenStijl, volgens mij zijn jullie slachtoffer van een smerige hooks en worden twee feautegrafen ten onrechte belasterd.

OversteKarremans | 16-09-07 | 19:02

Het is gewoon een hoax; geen Boomkikkers in de Biesbosch, Maldese Natuurvrienden zijn alleen daar actief.
Verder weet iedere natuurliefhebber ook wel dat een Boomkikker meestal zo stil zit dat ie ook zonder bedwelming makkelijk met 1/25 kan fotograferen (wat verder gewoon ook niet eens nodig is). En cashen met natuurfotos, waar kan dat?

proats | 16-09-07 | 18:59

@VanFrikschoten 16-09-07 @ 18:50

Is het nog gelukt met die fietsen bij de Ned. herv. kerk?

bello | 16-09-07 | 18:55

proats 16-09-07 @ 18:47
www.snopes.com/disney/films/lemmings.a...
Hier is deel een van mijn bewijs.
Lang geleden in de roerige jaren '70 werd een blauwe vinvis onde rde naam Jonah the giant whale rondgereden in Nederland in een oplegger. Het dier was geschoten in de buurt van Spitsbergen voor wetenschappelijk onderzoek en was met steun van WNF geconserveerd en voor demonstratiedoeleinden in een trailer door Europa rondgeslouwd. IK heb het zelf mogen waarnemen. datum onbekend. Wel met verwijzingen naar WNF. greenpeace moest nog uitgevonden worden.

metalgrandpa | 16-09-07 | 18:55

proats 16-09-07 @ 18:47
Die blauwe vinvis in de trailer heb ik gezien, rond 1975 denk ik. Stond op de Vismarkt in Groningen, geprepareerd met formaline. Wie de eigenaar was, geen idee.
.
Is het te verantwoorden om één dier te doden met de bedoeling om aandacht te vragen voor de bescherming van walvissen? Ik denk het wel, op mij heeft het in ieder geval indruk gemaakt.

skerchi | 16-09-07 | 18:55

Ik heb niets met kikkers, maar toch zijn het interessante beestjes. Als ze in gevaar verkeren houden ze zich helemaal dood en kunnen dat een hele tijd volhouden. Misschien maken de "natuurliefhebbers" van bovenstaande foto's daar gebruik van door de kikkers flink te laten schrikken met een of ander glansspuitmiddel, waardoor de kikker een tijdje verstard blijft zitten?

Elisabeth2 | 16-09-07 | 18:53

Waar zien jullie kikkers op die foto's....?

VanFrikschoten | 16-09-07 | 18:50

metalgrandpa 16-09-07 @ 18:39

Je lult volslagen uit je nek!!!! Mogen we even bewijs?(linkje zou al helpen)

proats | 16-09-07 | 18:47

Het_leuke_zuiden 16-09-07 @ 18:36
Mee eens zie mijn reaguursel van 18:39.

metalgrandpa | 16-09-07 | 18:40

Sterker nog: een blauwe vinvis van bijna 20 meter werd gedood in de buurt van Spitsbergen in opdracht van Wereld Natuur Fonds voor demonstratiedoeleinden en werd in een trailer op diverse plaatsen tentoongesteld. Linkse WNF. Zo zie je maar: links en rechts wandaden voor de verkoop.

metalgrandpa | 16-09-07 | 18:39

IK vindt het wel een goeie tip heaur met dat stikstof, ik wil al jaren mijn vriendin fatsoenlijk op de feauteau zetten.

Fapdrol | 16-09-07 | 18:37

metalgrandpa 16-09-07 @ 18:34

Ook links heeft maar 1 belang, het belang van de beurs, dat is niet typisch rechts. Dus ga nu niet onzin spammen

Het_leuke_zuiden | 16-09-07 | 18:36

Walt Disney DWONG lemminegn om zich van de rotsen af te werpen voor zijn docu's. Achteraf is gebleken dat dit soort zelfmoordaanvallen van lemmingen een HOAX is! Let wel: rechste Walt.

metalgrandpa | 16-09-07 | 18:34

Deze kikkers moeten worden gewroken! Raptor Jezus verlangt het. De daders verdienen het om in compromitterende poses gefotografeert te worden waarna de foto's verspreid dienen te worden in diverse magazines.

Vampire Hunter D | 16-09-07 | 18:31

50jarige huismoeder 16-09-07 @ 18:03
En die kabouters dan? Biecht maar eerlijk op dat je die met een druppel Bisonkit onder de voetjes hebt vastgeplakt. ;-)

Elisabeth2 | 16-09-07 | 18:30

Kom kom, we wisten toch lang dat de natuurliefde sterk gecommercialiseerd is geraakt. Met wazige foto's haal je geen donateurs en subsidies binnen.

Zeddegeizot | 16-09-07 | 18:30

@KlunsJohannus

Nee dit zijn prutsers uit de reclame industrie die een plaatje nodig hebben voor het foldertje van de Gamma tijdens de "wij zijn weer groen bezig!"-weken

De God van Empel | 16-09-07 | 18:30

1: in de Biesbosh zitten geen Boomkikkers.
waarneming.nl/soort.php?id=439&wno...

2: In de email staat verder nergens dat er dode kikkers gevonden zijn.

Het zou verder natuurlijk ook gewoon een spuitbusje gevuld met water kunnen zijn om ze iets minder flets op de foto te zetten.Ok, dan nog steeds moet je een ontheffing hebben om Boomkikkers te mogen vangen (mischien hebben ze ook die wel), maar toch nog een stuk minder erg dan al die beesten die jaarlijks voor niets op de weg geplet worden of gevangen door terrarium liefhebbers. Als ze echt verdovingmiddel gebruiken even flinke prent opplakken, anders: veel sterkte op je werk morgen..........

proats | 16-09-07 | 18:29

Het zal wel aan mij liggen, maar op die plaatjes zie ik dus nada gefolterde kikkers. Could be anything! Daarom vooralsnog : HOOKS.

Mocht het zo uitpakken dat het allemaal wel kloodtzakkerige beestenmartelaars zijn dan wens ik ze het lot toe wat de fransen met ortolaantjes doen...

bello | 16-09-07 | 18:29

@henkiedenkiedenkie 16-09-07 @ 18:13 Ik geef weinig om een kikker ja maar dat gaat er hier niet om. Gaat om die mannen, doen iets wat fotografen niet moeten doen omdat op die manier alle foto's in twijfel kunnen worden getrokken. Anders net zo goed kunnen soepen, willen we ook niet. Soort van reality-soep dit.

de Kerstman | 16-09-07 | 18:27

Dit zijn geen geitenwollensokken, maar mislukte yups die net uit hun Audi komen gestapt om even vlugvlugvlug die prachtige natuur vast te leggen. Geduld is er natuurlijk niet bij, en als meneer de kikkert niet meewerkt dan duwen we toch even op een knopje zodat hij eindelijk de gewenste pose aanneemt.

KlunsJohannus | 16-09-07 | 18:25

Misschien is dit de manier om goede foto's van vrouwen te maken?

Zo jammer! | 16-09-07 | 18:24

leuk, maar hoe laat begint het vuistneuquen in de open lucht?

superjan | 16-09-07 | 18:24

henkiedenkiedenkie 16-09-07 @ 18:13
Helemaal niet vegetarisch, koe en varken zijn lekker. Wel vind ik dat je die beesten een fatsoenlijk leven moet geven en niet uren voor het slachthuis in de rij moet zetten. Daarom koop ik bij de slager in het dorp, die slacht achter de zaak zijn eigen koeien die buiten het dorp in de wei of in een halfopen stal staan.
.
Wat de natuur betreft: We hebben maar kleine stukjes natuur overgelaten in Nederland. Daar ga ik wel eens kijken want dat vind ik mooi. Het is dus ook een beetje van mij en ik pik het niet als klootzakken iets van mij kapot maken.

skerchi | 16-09-07 | 18:23

Nifelheim 16-09-07 @ 18:00
Nifelheim loopt nu naar het medicijnkastje, pakt zich een paracitamol en ziet de hoofdpijn langzaam verdwijnen, na 2 uur komt deze terug. Op de reclame word een product aangeprezen dat beweert hoofdpijn 4 uur tegen te gaan. Hij gooit zijn paracitamolletjes weg en koopt het nieuwe product. Een product dat zeer zeker op dierproeven is getest. Hoezo tegen dierproeven?
Ik wil je uit een illusie helpen, de huidige maatschappij heeft geen draagvlak voor een diervriendelijke omgeving( vleesfabriekjes met steeds meer verdiepingen, dierentuintjes wegens habitatverlies, vogelstjes thuis in de kooitjes(omdat de eigenaar het leuk vind dat ze 5 minuten per dag aandacht kan krijgen op commando van het vogeltje), dierenpelzen etc etc.
Niet zeuren over dierproeven he,.. bij deze, misschien over cosmetische dierproeven dan wel weer. Maar ja,.. liever een A-merk eye-liner voor de meeste meiden getest op dieren dan een B-merk proefdiervrij getest.
ENNNNNNNNNNNnnn ik kan zo nog langer doorgaan met het onrecht op de wereld, walvisjacht etcetc etc.
.
het enige wat je kan doen is de mensheid uitroeien, wil je het opnemen voor dieren.

Het_leuke_zuiden | 16-09-07 | 18:15

Kikkers waren "at the wrong place, at the wrong time"
voor de rest opzouten met die kut-kikkers.

Auke | 16-09-07 | 18:15

Allemaal vegetarisch hier? Nee toch? Hypocriet gedoe. Niet ineens allemaal gaan doen alsof je iets geeft om die beesten.

henkiedenkiedenkie | 16-09-07 | 18:13

Typerend voor de huidige hypocriete maatschappij. Als je ergens puristen zou moeten vinden, zou je denken aan mensen die zich bezighouden met natuur.
Maar ja,... hoe heet ze, dat mens van de Partij van de Dieren. Als ze morgen te horen krijgt dat ze een vorm van kanker heeft, accepteert ze zeer zeker de medicijnen tegen kanker, is het niet dat voor elke specifieke kanker er vroeger al 1000den muizen werden geofferd en dat er hedendaags voor optimalisatie van de medicijnen dit proces gewoon doorgaat. Hoezo tegen dierproeven?
.
Ander voorbeeld, mensen schreeuwen, milieu moet meer preoriteit krijgen, maar als mensen 1 van de 3 vakanties moeten inleveren voor echte groene stroom te krijgen( is toch iets duurder), dan kiest vrijwel iedereen toch voor de extra vakantie( met vliegreis).
.
De maatschappij streeft geen puur bestaan na(oftewel concessies doen), alleen het acuut eigenbelang telt.

Het_leuke_zuiden | 16-09-07 | 18:08

@Nifelheim 16-09-07 @ 18:00
Ten eerste dierproeven hoeven niet gestopt te worden en behoorlijk dom dat ze in Venray dierproeven doen terwijl ze heel Venray wat mij betreft wel als proefkonijnen mogen gebruiken.

claudi-jaah | 16-09-07 | 18:04

Heb vorig jaar een hele serie prachtige fotoos van Paddestoelen gemaakt.
Die bleven gewoon uit zichzelf heel goed stil zitten.

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 18:03

Bye the way, op die site van boomkikker kun je ook melden waar en wanneer je er een hebt gezien. Volgende melding van mijn hand.

Drentse boomkikker gezien in zuid-Limburg op 28-08-2007. Slikte de N in en had een redelijke G.

kwarkoo1 | 16-09-07 | 18:01

Dat is dus gewoon WALGELIJK. IK heb een razende hekel aan eikels die dieren afmaken. Dan heb ik het nog niet eens over die dierproeven in Venray. stopdierproeven.org

Nifelheim | 16-09-07 | 18:00

@ overVecht 16-09-07 @ 17:52

Nee maar, u leeft ook nog. Laat kermit met rust wil je? Ik probeer je overigens al dagen te spreken, lutser

Robin Hood | 16-09-07 | 17:59

Sex met je moeder ???? Lees ik dat nu goed ???

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 17:57

@overVecht 16-09-07 @ 17:52
Toch zit je wel lekker ontopic met kermit, kermit is ook groen en een menneke van 25 is ook nog maar een groentje dat een beetje recht op en neer kan neuqen en staand kan pissen met dat ding.

claudi-jaah | 16-09-07 | 17:55

Huismoedert,
Ik ben een vrouwtjesfuckje, begin 20, studente. Geen overmatige belangstelling voor de natuur.

fuckje | 16-09-07 | 17:54

Ga eens navraag doen bij de volgende instanties:

www.ravon.nl/
www.alterra.wur.nl/NL/
www.brabant.nl/

Tip: ik zou gaan voor RAVON of ALTERRA. Doorzoek dan meteen de tuintjes van wat prominente werknemers; het schijnt daar te stikken van de beschermde dier- en plantensoorten...

Boris Poepnagel | 16-09-07 | 17:54

Oh... dus deze kikkers zijn helemaal niet aan 't neuken maar gewoon met Bison Kit op elkaar geplakt? Mmmm... meteen niet leuk meer.
www.berkeley.edu/news/media/releases/2...
*Sleept de hele map "dierenpr0n" van de PC naar het vuilnisbakje*

koerbagh ? | 16-09-07 | 17:52

@50jarige huismoeder 16-09-07 @ 17:46
Nope ben pas 25......... u ies dus dubbel zeau oud en das bah. Mijn moeder is jonger en met haar was de sex al teleurstellend.....

OT:
De enige kikker die mij interesseert heet Kermit..
*goedver shit hallucinaties!!*

overVecht | 16-09-07 | 17:52

Ik wil mijn naam veranderen in Blonde del van 18.
Is fuckje trouwens een mannetje of een vrouwtje ???
Ik stop nu met reaguren, anders wordt het allemaal erg flauw...
De Boomkikker is een beschermde soort, dus zijn die mannen, al dan niet in de overgang, strafbaar.

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 17:51

fuckje 16-09-07 @ 17:31

Huismoeder is inmiddels 54 geworden en ze wil de naam veranderen in 40.

Maar laatst toen ik op safari was heb ik die olifant gewoon afgeschoten, daarna de foto gemaakt. Ik had niet genoeg spuitbusjes bij me, vandaar...

kwarkoo1 | 16-09-07 | 17:47

Heb nog in het geheel geen last van de overgang, ze zijn mij waarschijnlijk vergeten, ben jij zo'n kale man van 50 met bierbuik ???
Het moet over kikkers gaan : zou leuk zijn als deze dierenbeulen herkend zouden worden...

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 17:46

Bewijs?????

Opa-Buiswater | 16-09-07 | 17:44

Als je echt zoden aan de dijk wilt moet je even met Al Quada bellen en een smoesje verzinnen. Iets met profeet, kikker en spuitbusje moet voldoende zijn.

Stir Glenfarclas II | 16-09-07 | 17:44

Krijg ik dan ook 7 ouderwetsche guldens als ik ze aangeef? Was normaal tarief in NSB tijden voor het aangeven van mensen die niet voldeden aan de toen heerschende norm.

fzwart | 16-09-07 | 17:43

@50jarige huismoeder 16-09-07 @ 17:35
ik houdt toch iets meer van vrouwen die nog niet in de overgang hebben gezeten........ succes.......

overVecht | 16-09-07 | 17:41

*vraagt zich af wanneer die kudt hallucinatie nou es, is uitgewerkt*

De 1 likt in het bos een kikker, een ander een sticker en een burgerlul een flikker......

kan niet wachten op de sint dit jaar.......

overVecht | 16-09-07 | 17:39

Ik vertel het alleen aan degene die mij vertelt hoe ik mijn naam kan veranderen.

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 17:39

Kikkers ? Geen natte bevers en botte honden ?

Aboriginal | 16-09-07 | 17:39

waar blijf je, kouwes??

J26 | 16-09-07 | 17:38

@G-unite 16-09-07 @ 17:24

Wat is dat dan ? Is dat een vliegende kikker oftwel beter bekend als de vlikker ?

Barbarous_Relic | 16-09-07 | 17:38

..... en vooral niet vertellen waar je de bedreigde boomkikker kan vinden!!!!!http://weblog.zoom.nl/2007/08/28/de-boomkikker/

::hansinsin:: | 16-09-07 | 17:36

@fuckje 16-09-07 @ 17:31
schijnt dat fuckjes nog veel mooier en beter worden als je aan de zuid amerikaanse kikker likt, hallucinerende ellende enzeau en kan je een dikke tong van krijgen

claudi-jaah | 16-09-07 | 17:36

He fuckje en anderen, is het inderdaad onmogelijk een andere naam aan te nemen ??
Kikkers kusjes geven : wordt prins zoals bekend.
De Boomkikker
is een schattig grasgroen klein kikkertje. Hij heeft zuignapjes aan zijn poten om in bomen en struiken te klimmen. Schijnt snachts ook merkwaardig geluid voort te brengen.
Ik weet een plekje waar ze zitten, maar ik vertel niet waar !

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 17:35

@claudi-jaah,
Eerst bedwelm je de bay, zodat die..... dan komt de rest vanzelf.

fuckje | 16-09-07 | 17:35

Dat zal me een hoop gekwaak geven in de kamer morgen. Thieme kom er maar in

storingsdienst | 16-09-07 | 17:34

claudi-jaah 16-09-07 @ 17:32
Vraag dat maar aan de moeder van Madeleine McCann

skerchi | 16-09-07 | 17:33

Kwaak.

Stijlloze Herman | 16-09-07 | 17:33

Zoiets als zuiglam?

Cpt. Michael Brant | 16-09-07 | 17:32

Is er iemand die weet hoe je een goede portretfoto kunt maken van een baby??

claudi-jaah | 16-09-07 | 17:32

@50jarigehuismoeder,
Ik zit ook levenslang aan mijn nick vast, erg he?
-ontopic-
Wat wordt er bedoeld met kikkers likken, geeft dat een kick of zeau?

fuckje | 16-09-07 | 17:31

Boomkikkers lik je, dat weet iedereen.

G-unite | 16-09-07 | 17:28

Waar hebben we het over, een f*cking kikker. Fransen vreten doe dingen.

Cpt. Michael Brant | 16-09-07 | 17:27

Straks was het nog de allerlaatste Mexican staring frog of Southern Sri Lanka.
Zijn er misschien twee catatonisch verstijfde en nu dus deaude fotografen in de nabijheid gevonden?

CynicalBastard | 16-09-07 | 17:25

Ja, dat gaat heel goed samen.
Als iedereen weg is lekker de natuur in.
Maar ik wil best mijn inlognaam veranderen, maar weet niet hoe....

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 17:24

Zou dat nou een andere dimensie geven aan 'kikkerlikken'?

Feldmeister | 16-09-07 | 17:23

Huismoeder en natuurfreak? Tsssssssss...........

fuckje | 16-09-07 | 17:18

Ik kom uit Brabant en ben een natuurfreak, maar ik ken deze mannen niet.

50jarige huismoeder | 16-09-07 | 17:17

niks aan de hand toch

heb ik laatst met beren gedaan toen ik wat kiekjes nam

uchman | 16-09-07 | 17:13

Dit doen voedselfotografen altijd. Om de boel lekker glanzend (=vers) te krijgen. Waarom voor kikkerbillen een uizondering maken? Hmmmmjammie, boomkikkerbillen...:-)

Duismann | 16-09-07 | 17:12

Ik had het artikel over Jan Smit nog niet uit, komt er al wat nieuws. Maar wat kunnen we doen, als we die 2 meneren herkennen aangeven?

fuckje | 16-09-07 | 17:12

Moordenaars.

blikjegrolsch | 16-09-07 | 17:11

Bokassa 16-09-07 @ 17:08

Sinds Noort Hollant zo geschreven wordtt.

kwarkoo1 | 16-09-07 | 17:09

En waarom heeft de fotograaf van de fotografen ze niet gevolgd naar hun auto, of bij de parkeerplaats gewacht om hun kenteken te noteren?

De God van Empel | 16-09-07 | 17:09

Gelukkig hebben we de foto's nog... *trrrrr ting! whahaha*

Pippo van Eenennaam | 16-09-07 | 17:09

Sinds wanneer is Brabant met een d?

Bokassa | 16-09-07 | 17:08

maar wat is nou het moraal van het verhaal? kikkers mishandeld?
zet dat er dan gewoon neer

aardt | 16-09-07 | 17:07

Lach me kapot als blijkt dat de foto's in het partijblad van Thieme staan.

kwarkoo1 | 16-09-07 | 17:07

Ja hé, zo kan ik ook wel een mooie foto maken. Dit is gewoon cheaten van de bovenste plank. Deze mensen verdienen maar een ding, een permanente ban uit het gilde van natuurfotografen.

Droopy | 16-09-07 | 17:06

Tijdens F1 gebruik ik dat spul altijd voor mijn vrouw; blijft ze tenminste eens stil zitten en houdt ze eindelijk haar mond.

Roberto Fransisco | 16-09-07 | 17:06

nou heeft die linker vent er ook wel de kop voor.

waskuip-admiraal | 16-09-07 | 17:04

"en de andere helft F1 gaat kijken zoals ondergetekende" Sorry, maar formule 1 is al afgelopen.

Antinl | 16-09-07 | 17:03

Hier word ik niet hoppy van

Multikuli | 16-09-07 | 17:03

Mademe Thieme kom er maar in

ExtremeExtremist | 16-09-07 | 17:01

Arme kikkers ;'-(

Kreta | 16-09-07 | 17:01

-weggejorist en opgerot-

Bokassa | 16-09-07 | 17:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken