Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Landwind hartstikke veilig!

Boem is dood!De cheapass SUV Landwind is wel veilig. Wij herhalen, je bent niet dood als je jezelf met 64 kilometer per uur tegen een muur parkeert. Hooguit zwaar gewond misschien, maar niet dood! Kortom: de ANWB heeft een probleem. Want de Chinezen hebben een zogenaamde contra-expertise laten uitvoeren door de Duitse TÜV. En nu blijkt de foeilelijke bami-bezorger juist hartstikke veilig te zijn. Duitse humor zeg maar, want die Chinezen gaan de toch al in zwaar weer verkerende fietsersbond kapot procederen. Dus rennen naar de winkel, vooor 17.000 euri rij jij een poor mens SUV. Oh, en dit filmpje is gewoon een hoax…

Reaguursels

Inloggen

Heel veel kritiek en blah-blah door iedereen maar in welke auto rijd U?
Er rijden tientallen merken rond die een crash test ook niet al te goed presteren,maar omdat het nu een chinees is wordt hij neergesabeld!
Groet,trouwens ik rijd SOLEX!

nummertje | 10-10-05 | 10:23

Als de directeur Landwind-Nederland met 120 op een tegenligger rijdt , wil ik er nog wel es over denken om deze SUV te kopen..... alleen denken dan he.... gna gna

bondje33 | 07-10-05 | 19:52

Wanneer je in een Landwind bij een aanrijding betrokken raakt, zit je in ieder geval voor een dubbeltje op de eerste rang.....................

HenkV | 07-10-05 | 19:23

Ach je hoort ook niemand meer over de Alva 147, een rijdende doodskist op wielen (www.euroncap.com/content/safety_rating...)
Met 60 KM frontaal ben je in die auto al morsdood en ze rijden er altijd als mongolen mee. Ik voorspel een dalend marktaandeel voor Alva, de bestuurders roeien zichzelf uit.

BitchSuperSoaker | 07-10-05 | 19:02

[quote]ja ik ga nooit van mijn leven zo'n communistisch rommel bak kopen, steun liever de europese economie!

. reade romke 06-10-05 @ 13:18
[/quote]

Jouw Europese auto wordt in steeds gortere mate ook gewoon hier in Azie geproduceerd. De kostprijs van een Volkswagen Touareg, die nu ook in China gaat worden geproduceerd, zal dan vrijwel gelijk zijn aan die van een Landwind, het is de marketing die de auto in een duurder segment plaatst. Of je het wilt of niet, maar China produceert toch steeds meer.

Eric

centrino | 07-10-05 | 12:35

[quote]: Iedereen die met China zaken doet kan beamen dat ze een heel andere normen hebben ten aanzien van kwaliteit. Afkeur omdat een kwaliteitsnorm niet gehaald wordt krijg je ze amper aan het verstand.

. Traag 06-10-05 @ 11:19
[/quote]

Ik doe al jaren zaken in en met China. Vertel eens, waar haal je die bewering vandaan?

Is je bekend dat bedrijven als Volkswagen, Audi, Ford, Opel en andere automerken hun produktie in China hebben, manufacturing vindt daar plaats door Chinese bedrijven. Zo ook IT multinationals als Intel, HP, Dell etc.

Denk je werkelijk dat dit soort bedrijven zich in jouw genoemde scenario zouden wagen aan produktie in China?

Eric

centrino | 07-10-05 | 12:25

[quote]Ik ben 2 jaar terug voor enige tijd in Maleisië geweest, daar hadden ze ook een aantal asiatische merken die hier niet op de markt zijn. Op de snelweg moest je dagelijks langs de autowrakken manouvreren en ik kan zeggen dat deze auto's dan ook direct echt wrakken waren. Bij een botsing gaat de auto ook echt helemaal de tering in.
.
Ik geloof dus best dat ook deze Landwin zo'n goedkope bak is, die niets kan hebben.

. Hedgehog 06-10-05 @ 10:12
[/quote]

Waar heb jij die autowrakken gezien? En in welk verband staan die dan met een Chinese auto?

Ik woon in Singapore, kom vrijwel wekelijks in Maleisie met eigen auto en behalve het roekeloze rijgedrag van veel Maleisiers valt er weinig aan te nerken op de auto's aldaar. Het lokale merk aldaar is Proton, een auto van Maleisie makelij, staat op het punt te worden overgenomen door Vokswagen. Heeft niets, maar dan ook niets met Landwind te maken. En je verhaal is uit de duim gezogen.

Eric

centrino | 07-10-05 | 12:11

Pak alle mensen die met een stropdas in de auto zitten dat ding af en geef ze gratis een prachtig chinees produkt!!!

gebbetje | 07-10-05 | 11:55

Wat doet die ANWB stikker in deze hoax??

teringtubbie | 07-10-05 | 08:16

Toch is'tie waarschijnlijk nog een stuk veilige dan zo'n Spijker.

Pannie | 07-10-05 | 06:55

www.anwb.nl

Via deze site is het filmpje van de TUV test te zien. Volgens Europese normen i.p.v. EURO NCAP norm. Dus bij 56 i.p.v. 64 km/h.

Ik ben helemaal niet jaloers op de dummy! En nu wordt er opeens een extra balk ingebouwd, maar daar wordt die auto echt niet veiliger van, maar er wordt impliciet toegegeven dat de Landwind inferieur is.

Een Bami speciaal is veiliger...... Laten die Chinezen zich gewoon bij hun maaltijden houden, dan is iedereen blij.

redelijk toch | 06-10-05 | 23:40

Ach Chinezen daar zijn er toch genoeg van.

Pannie | 06-10-05 | 23:17

gastuh, er is sinds kort een japanse bak op de markt voor 70000 euro die rijdt op water. tank leeg, slurf ff in de sloot hangen en verder koersen, met ruim 200 km/u, hoor je me?. parkeren? no prob, check maar

doktersnuggles | 06-10-05 | 22:38

ook al is die bak veilig dan nog vind ik dat niemand hem zou moeten kopen, puur vanwege het idiote brandstof gebrek.

Als ik het ooit nog eens schop tot minister of iets dergelijks: neqschot voor elke suv bezitter!

baviaan | 06-10-05 | 21:19

Kan een Landwind wel 64?

Joltcan | 06-10-05 | 19:00

zie net die crash op journaal, ach echt vrolijk wordt je er niet van, ze verlagen de snelheid en nog zie je die poppen door de auto stuiteren.

hillbilly | 06-10-05 | 18:08

Goed, dan is er nu ruimte voor al die schuimbekkende mongeaulen die de ANWB van fraude hebben beticht om alhier door het stof te gaan.
Kooooommmm maar, kom maar, kom maar.....

vergruizer3 | 06-10-05 | 16:42

Met een extra dwarsbalk minder hard tegen de muur ketsen... gek dat de onderzoeksresultaten anders uitwijzen. Jianling heeft nu als producent afgedaan natuurlijk, dit hadden ze veel eerder moeten doen om alle commotie te voorkomen. Oh well, nu alleen de afwerking van het bakkie nog!

Tobus | 06-10-05 | 15:55

Zo kan ik het ook. Die Germaanse test was anders. De auto reed minder snel en de Chinees had er nog net ff snel een extra dwarsbalk ingeplaatst. Nogal wiedes dat de auto dan veilig is. Een frontale botsing bij 4 km/ph is meestal niet dodelijk..

www.nu.nl/news/604639/73/Landwind_krij...

Mokum Kosher | 06-10-05 | 15:53

Was iets mis met de zuurkool benkbang...

Gnarfje | 06-10-05 | 15:06

Gnarf, jij bent ziek, doodziek.

Nikkelen_Nelis | 06-10-05 | 15:04

Hmm vanavond weer Chinese Zuurkool met Varkenspootjes, heerlijk.

Tsabaothiemynoia | 06-10-05 | 14:40

Jij houd meer van worst?

Gnarfje | 06-10-05 | 13:54

@ Barf

Zie maar dat je niet in je broek schijt met al die vette jus..

Brusselmans | 06-10-05 | 13:54

maaruh.. jij houd zekers niet van zuurkool???

Gnarfje | 06-10-05 | 13:48

@Nikkelen_Nelis
Dat gaat natuurlijk niet...
Wie moet er dan melden dat ik dood ben.. hmm?
Ben wel eens bijna een keer gestikt in een bradwurst.. kzag mn leven aan mn voorbijflitsen.. wat een sensatie was dat...

Gnarfje | 06-10-05 | 13:46

@gnarfje,
Pas als jij aan die zuurkool overlijdt, gaan wij je de hemel inprijzen.

Nikkelen_Nelis | 06-10-05 | 13:44

@vergruizer

Daar kun je wel eens gelijk in hebben, maar deze salonsocialisten hebben er natuurlijk weer geen idee van, dat wanneer je gespot wordt in deze "auto", zonnebrilletje op, muziek hard aan uit die wekkerradiospeakers, raampje open (wil waarschijnlijk niet meer dicht), dat je dan dus niet de man bent, maar gewoon een te grote auto wil rijden.

Wanneer leren ze het nou ooit? We verdienen niet allemaal hetzelfde, dus koopt de één een mooie auto en de ander dus een chinees barrel.

-=Bring-It-On=- | 06-10-05 | 13:27

is er nou niemand die ook maar iets geeft om mijn zuurkool?

Gnarfje | 06-10-05 | 13:25

HAHA, gewoon alles ontkennen.

Lijkt me dat het filmpje meer dan genoeg zegt zijn verder ook duidelijke woorden van de ANWB..

Tja, en nu moeten we dan maar gelijk aannemen dat dit een westerse samenzwering is... gevoerd door de Duitse autolobby... Waaraan de ANWB graag mee doet?!?!?!

Lijkt me niet, verwacht toch eerder dat ze altijd vriendelijke, doch maling hebbende Chinese, zich op hun kleine tenen voelen getrapt en even een schop terug willen geven.

Wil trouwens het filmpje van de Chinezen met hun zogenaamde contra-expertise graag zien.

Kom maar op met de cyfers. ;D

szol2001 | 06-10-05 | 13:20

@bringiton:
ik heb een aantal collega's die groen zien van jaloezie omdat de opperdirecteur een echte suv rijdt terwijl ze zelf in een damesauto rijden.
Deze vakbonds/communisten knuffelaars zullen best voor een appel en een ei zo'n cheapass suv kopen.

vergruizer3 | 06-10-05 | 13:20

ja ik ga nooit van mijn leven zo'n communistisch rommel bak kopen, steun liever de europese economie!

reade romke | 06-10-05 | 13:18

What is the big f****n deal? Wie interesseert het nou eigenlijk een kont of die auto onveilig is? Ik bedoel maar.. Wie gaat in hemelsnaam zo'n lelijke auto kopen.

-=Bring-It-On=- | 06-10-05 | 13:05

@Charlotte & Yrew.
De zwaarste dieseluitvoering van de Landwind weegt 1930 kg.
Wat GS in zijn vorig topic hierover schreef was dus lulkoek (meer dan 2500kg).
Zie specificaties bij de importeur.
De TUV keurt volgens oudere normen.
ANWB en ADAC stellen hogere eisen.
==
www.anwb.nl/published/anwbcms/content/...

Inleiding
EuroNCAP is een samenwerkingsverband van de ANWB en de Europese AIT- en FIA-zusterclubs met de Nederlandse, Britse, Zweedse, Duitse en Franse overheid, de Europese Commissie en de Europese consumentenclubs, waaronder de Consumentenbond. EuroNCAP staat voor European New Car Assessment Programme. Door dit brede samenwerkingsverband is het mogelijk om veel auto's te testen en de kwaliteit van de botsproeven te verbeteren.

De frontale botsbeproeving is gebaseerd op de 'frontal impact test' ontwikkeld door de European Enhanced Vehicle Safety Committee as basis for legislation, but impact speed has been increased by 5mph. als basis voor wettelijke eisen. De impact- of botssnelheid is in de EuroNCAP test 64 km/u en hiermee fors hoger dan de 56 km/u die de Europese wetgeving eist. Een frontale botsing tegen een barrière bootst een botsing na van een auto die op eenzelfde auto botst ofwel van twee even zware auto's. De gemeten resultaten ofwel de bescherming die de auto aan haar inzittenden biedt gelden dus ook voor die situatie. Daarom mogen in het EuroNCAP-testprogramma alleen auto's binnen één klasse onderling vergeleken worden.

2QT2BSTR8 | 06-10-05 | 13:02

Is overigens elke moterrijder in het verkeer niet en potentiële dooie. Ik zou weleens een moterrijder met 60km per uur op een stilstaande muur willen zien rijden.

tonydomtana | 06-10-05 | 12:57

@Henkiemaardannietgek:
Zo erg heb ik het gelukkig niet gezien, maar qua beschadiging van de auto komt het wel in de buurt. Ik heb daar ook wel eens zoals bij dit ongeluk een wrak op de middelste rijbaan gezien, het verkeer rijdt er dan gewoon aan 2 kanten langs.
.
Er is daar ook zo'n automerk die hetzelfde logo als de transformers heeft als ik mij niet vergis.

Hedgehog | 06-10-05 | 12:55

Muxje, mee eens. Ik helemaal dubbel als ik die stakende werknemers weer eens toegesproken zie worden door zo'n Lodewijk de Kwal van het FNV. Meneer kan zn aanhang beter vertellen dat hun koopkrachtverlies nou éénmaal het gevolg is van de de grote rode droom. Een boterham voor allen. De verrader van de welvaart in Nederland is een grote hypocriet.

tonydomtana | 06-10-05 | 12:54

@ short
What's the prob short dick man?

doktersnuggles | 06-10-05 | 12:35

jullie vragen je vast en zeker af of het lekker was..?
Nou en of!! Zulk lekkere zuurkool heb ik nog nooit gegeten..
gut gut gut...
Tot mn verassing had moeders er ook nog een een bal gehakt bijgedaan.. wat een vewennerij...

Gnarfje | 06-10-05 | 12:20

Nah ik koop zo'n kudbak niet voordat er een fatsoenlijke EURO-NCAP test is geweest.

MachoMan | 06-10-05 | 12:18

Consumentenbond e.d hebben bij mij afgedaan sinds ik destijds mijn pas aangeschafte nakamichi cassette deck (ja, vroegah) door de mangel gehaald zag worden omdat er geen nederlandse gebruiksaanwijzing bijzat. Dat.... plus het feit dat de consumentenbond met zware korting bij mijn toenmalige werkgever hun te testen hifi/video apparatuur kwam kopen. Geloof nooit dat mijn werkgever toen erg slecht beschreven gaat worden in de consumentengids. Onafhankelijkheid bestaat niet.

Ikdus | 06-10-05 | 12:16

@tonydomtana, links is wel voor een gelijke verdeling van welvaart over de gehele wereld, maar alleen als die herverdeling onder hun brilliant leiderschap plaatsvindt. Als hetzelfde gebeurt middels de vrije markt, dan is het natuurlijk mis.

Muxje | 06-10-05 | 12:13

Het is met de autoindustrie in de EU vergelijkbaar als de landbouwsubsidies: Eerst ga je goed renderende bedrijfstakken met lullige detailwetgeving een normale bedrijfsuitoefening onmogelijk maken, dan biedt je subsidie aan die je dan met een enorm controle apparaat gaat controleren, etc.
.
De Chinese en Indiase overheden hebben geleerd hoe het niet moet, waardoor het voor westerse ondernemers zeer interessant is om de productie naar deze landen te verleggen. De locale ondernemers zijn zeer gaarne bereid om te luisteren naar elke opmerking over details en kwaliteit.
.
Voor Nederlandse boerenbedrijven ligt er in China een geweldig markt areaal open waar zij hun kennis en werklust zeer profijtelijk in kwijt kunnen.
.
Voor relatief lage prijzen, ca. 0,5 US$ per hectare per jaar kun je geweldige vroegere colchozen tot z'n 1.000 KM2 pachten, een airstrip aanleggen en de goederen/winsten belastingvriendelijk exporteren. Zomaar 2 EVD recente berichten:
.
De voedselverwerkende industrie in India belooft sterk de komende jaren te groeien. Een veranderend consumptiepatroon, stijgende inkomens, een groeiend aantal werkende vrouwen, een wijzigende levensstijl en promotie via de massamedia versterken deze groei. India moet een groot deel van de grondstoffen voor de voedselverwerking importeren omdat de juiste hoeveelheid of de juiste kwaliteit lokaal niet verkrijgbaar is. Bron: EVD 5-10-05.
.
De plannen om het overheidsaandeel in de dertien belangrijkste bedrijven in India te verkopen gaan niet door. Het gaat onder andere om de National Aluminium Company, de Shipping Corporation of India en de Hindustan Petroleum. Hoewel dit niet als een verrassing komt, blijkt hiermee dat de huidige United Progressive Alliance regering sterk afhankelijk is van de steun van de linkse communistische partijen om een parlementaire meerderheid te verkrijgen. De voormalige regering, de Bharatiya Jana Party, had de 13 staatsbedrijven eerder te koop gezet. Bron: EVD 5-10-05.

Ksi-Ziks | 06-10-05 | 12:04

Landwind in een glas water?

Achtertuyn | 06-10-05 | 12:04

Misschien moet de ANWB die nieuwe tupperware bussen van Connexxion eens testen. Daarbij vergeleken is de Landwind een tank.

Steel | 06-10-05 | 11:53

doktersnuggels en doktersnugger zijn twee hele verschillende personen neem ik aan?

Short | 06-10-05 | 11:43

GM is al eigenlijk failliet.
Ondanks, vette bonussen voor verkopers (daar heb je in het algemeen geen eigen dealerkanaal zoals hier)en prijsverlagingen is hun afzet dit jaar minus 22% of daaromtrent.
Gekoppeld aan hun torenhoge pensioenverplichtingen levert dit een zwart (lees rood) scenario op voor deze reus.

Alleen het feit dat het politiek niet te verkroppen is (GM staat voor alles wat USA en kapitalisme is) maakt dat GM nog bestaat.

Het is GM, haar politieke en fianciële vrienden er alles aan gelegen deconcurrenten, zeker van goedkoop kaliber, buiten de afzetmarkt te houden of te werken.

Zie daar, dubieuze berichtgevingen.

O, ja het aandeel GM laat wat anders zien, dat stijgt (?)

style.councillor | 06-10-05 | 11:43

Ook de Consumentenbond heeft een hoog socialistisch gehalte. Amerikaanse producten worden of niet getest of er wordt in de uitgave voor de goede uitslag eerst een aanval op de producent gedaan, b.v. hij zou een slechte werkgever zijn, aan kinderarbeid of millieubederf doen, etc. Nooit wordt er b.v. melding gemaakt van de teringzooi die door biologische boeren van hun product en bedrijf wordt gemaakt en de enorme risico's die consumenten daarbij lopen. De FNV lijkt wel hun hoofdinformatiebron, etc, etc, het is een droeve parasiterende bende, maar ik vergeet telkens tijdig het abonnement op te zeggen dus tellen ze mij terecht mee als lid.

Ksi-Ziks | 06-10-05 | 11:43

Plaatje op deze auto met MAX 25Km per uur , probleem opgelost .

Marley | 06-10-05 | 11:42

Is gewoon een complot. Die Duitsers proberen ons in dat barrel te krijgen.

doktersnuggles | 06-10-05 | 11:40

heb gister zuurkool gegeten met spekkies van een Chinees bord. en HEMA worst. als je die met 64 tegen een muur laat klappen schijnt het velletje te knappen.

gevaarlijkegek | 06-10-05 | 11:37

Persoonlijk zou ik ook weleens een filmpje van die TUV test willen zien of het rapport.
Ze moeten die directeur van die Chinese bende bij de persconferentie met zo'n doodskist tegen de muur laten rijden.

Bill Clinton | 06-10-05 | 11:34

Grappig die angst van de grote automobielfabrikanten. China in de WTO betekent een prijzenslag in Europa en een verplichte verlaging van de lonen.
De angst is gegrond. De linkse lobby heeft haar zin en het westen moet zijn rijkdommen delen met de voorheen armere landen. Wel grappig dat juist de linkse schreeuwers nu het hardst moeten inleveren.

tonydomtana | 06-10-05 | 11:32

mit wurst

Gnarfje | 06-10-05 | 11:28

Ik ga straks zuurkool eten

Gnarfje | 06-10-05 | 11:27

Nee, dan ga je langzaam en pijnlijk dood, net als met roken, rij ik tog liever 64...

Hottestbrain | 06-10-05 | 11:23

In de stad waar je toch niet harder mag dan 50, resp. 30 km per uur is het dus best een goeie auto, toch?

Thygros | 06-10-05 | 11:20

Tja, ik zou na het zien van het filmpje niet mee zo snel in deze auto willen kruipen, Duits rapport erbij of niet.

Overigens wel hilarisch om te zien dat het proletarium meteen heftig reageert op zo'n stukje in de telegraaf.
Hou ze wat voor en ze bijten meteen naar de baas!

Henk Zeiksloot | 06-10-05 | 11:19

Om over al die halflege, stinkende, veel te dure, gele gedrochten van Conexxion nog maar te zwijgen..

Brusselmans | 06-10-05 | 11:19

Iedereen die met China zaken doet kan beamen dat ze een heel andere normen hebben ten aanzien van kwaliteit. Afkeur omdat een kwaliteitsnorm niet gehaald wordt krijg je ze amper aan het verstand.

Traag | 06-10-05 | 11:19

Links lullen, rechts vervuilen dus. Maar dat wistten we al.

Muxje | 06-10-05 | 11:14

Nog even een comment op het "pc hoofttractor" discussiepunt:
Ik ben benieuwd wanneer er objectief gekeken gaat worden naar dit soort auto's. Ik bedoel ik zie hier in amsterdam talloze "groentjes" rijden in oude catalysatorloze citroëns of andere meuk van minstens 15 jaar oud.. Over milieuvriendelijk en veilig gesproken. Ook die volvo 240 coupe schijnt in dit soort kringen een soort van statussymbool te zijn.

olibaron | 06-10-05 | 11:08

kan die kudtmuziek bij die kudtreclame uit?! (ja ik weet dat er een schuifbalk zit...)

Rekel | 06-10-05 | 11:08

Zwaar teleurgesteld in Geenstijl; normaal toch het nuchtere weblochch?? Is het omdat Chinezen buitenlanders zijn? Normaal komt GS toch op voor de nieuwe ondernemer? Japan is toch ook begonnen met kopieren? Get your facts straight!!!!

Short | 06-10-05 | 11:06

Jaja, en al die oldtimers voldoen wel aan de eisen van vandaag de dag. Een golf GTI 1 of Kever uit 19xx met blauwe nummerplaten is ook niet veilig. Voor een duppie op de eerste rang kan, maar ga dan geen eisen stellen.
En de ANWB heeft weer eens naamsbekendheid en het merk ook.
(er bestaat geen slechte publiciteit)
Missie geslaagd en dit jaar krijgt de ANWB weer een lekker flessie wijn als kerstpakket van de Landwind importeur.

Weeraanmelden | 06-10-05 | 11:06

@KaiserSoza 06-10-05 @ 11:02

* en kijkt in de binnenkant van z'n ogen nog eens de katalogus door van de nieuwe Seat Leon 2.0 TFSI *

KaiserSoza | 06-10-05 | 11:05

Bij deze wil ik graag een inzamelaktie beginnen om voor Koos SS Spee een landwind te kunnen kopen. Deze nobele strijder verdient dit voor zijn immer kordate optreden.

Dr. R. Clavan | 06-10-05 | 11:05

@vergruizer: goede pics! En inderdaad beursauto's worden altijd in de meest perfecte staat gebracht. En daar gaan sommige fabrikanten echt heel ver in.. Typerend.

olibaron | 06-10-05 | 11:04

@olibaron 06-10-05 @ 10:55
Klopt als een bus, maar die autoos rijden hier wel rond, was mijn opmerking, ik denk alleen dat de algemene gedachte achter het feit dat deze PCHooftraktor wellicht nu voor iedereen bereikbaar zou zijn, voor een hoop mensen onaanvaardbaar is om diverse redenen, en niet zozeer ivm de verkeersveiligheid. Ik speel fijn advokaat van de duivel, ik zou er nog niet deaud in gevonden willen worden, maar dat terzijde.

KaiserSoza | 06-10-05 | 11:02

@Vergruizer... ben je soms bij de plaatselijke sloperij langs geweest ?

Karel Kruizenruiker | 06-10-05 | 11:01

@McCool, bovendien ziet zo'n auto er al snel slecht uit als er een hoop beursbezoekers doorheen zijn gegaan. Ik was destijds ook hoogst verbaast hoeveel er aan de Golfjes en New Beetles kapot was toen ik ze in de showroom ging bekijken.

Muxje | 06-10-05 | 10:57

Toppunt van risico: Met je Landwind naar Schiphol rijden, om dan met Onur Air naar Bali te vliegen voor een vakantie.

JackRandom | 06-10-05 | 10:57

dus charlotte: up yours?

olibaron | 06-10-05 | 10:56

zwaar lol @vergruizer3. Mooie picas!
De Hyundai van China dusss...

Lekker Belangrijk© | 06-10-05 | 10:56

@Jackrandom:
dat betekent wel dat elke gegooid ei in potentie een dodelijk projectiel is en dus een terroristische actie met het doel een regeringslid om te leggen.

Tobus | 06-10-05 | 10:56

lol @ vergruizer3

.grover | 06-10-05 | 10:56

Om nog even te bewijzen dat het om dezelfde auto gaat, hier de crashtest-foto's van een rodeo:
forums.autoweek.com/servlet/JiveServle... crash 1.jpg

forums.autoweek.com/servlet/JiveServle... crash 2.jpg

forums.autoweek.com/servlet/JiveServle... crash 3.jpg

Exact hetzelfde resultaat als bij de landwind dus. Ik had niet gezegd dat de Isuzu en Opel wel veilig zouden zijn. Over ongeneerd zonder enige inhoudelijke kennis van zaken te reageren op mijn eerste commentaar gesproken ;)

olibaron | 06-10-05 | 10:55

@vergruizer3:het ziet er uit alsof er al een aardig stuk mee gereden is. Ten eerste kan ik me voorstellen dat met die prijzen er weinig budget is om speciale beursauto's te gaan maken en ten tweede zijn sommige zaken inherent aan de prijs.

McCool | 06-10-05 | 10:54

@Kaizersoza:
de Landwind heeft een ladderframe, heb dat gelezen op hun site gloof ik.

Maar goed, als je voor weinig in een auto wil rijden van karton, bamboehout en pisbakkenstaal, dan doe je dat toch lekker? Het filmpje van ANWB zegt mij genoeg. Het ding mag dan wel lekker kreukelen, een stuurstang door je schedelpan bij 64km/u frontaal of een deurspijl van oor tot oor van de zijkant lijken mij niets. Als ik dan ooit moet gaan, dan liever niet in verplicht gesloten kist.

Tobus | 06-10-05 | 10:54

@ vergruizer3
Goed zo; heb jij je rekeningnummer ook doorgegeven?

Short | 06-10-05 | 10:54

Het leuke aan deze kwestie is dat minimaal een van de zogenaamd onafhankelijke instituten heeft gelogen, ben benieuw of we er ooit achter komen wie.

egwel | 06-10-05 | 10:54

Afkorting: LAND-WIND.
LANDGENOTEN ACCEPTEER NU DE WERKELIJK INNOVATIEVE NIEUW DOOD.

Tijgertje006 | 06-10-05 | 10:53

In het kader van bezuinigingen stel ik voor het voltallige kabinet Balkenende te voorzien van de Chinese Landwind als nieuwe dienstauto.

JackRandom | 06-10-05 | 10:50

De resultaten waarmee de anwb kwam zijn niet van hunzelf. ze kwamen van een zusterorganisatie uit duitsland.
Ik denk dat ze die nieuwe test gewoon met de opel hebben gedaan

Toine Rorije | 06-10-05 | 10:49

ik ga er lekker één kopen; ik ben zo inconsequent als de pest, alles wil ik voor een prikkie en dat het geen stijl heeft of kwaliteit, zal me een worst wezen ik wil hebbehebbehebbe

strojo | 06-10-05 | 10:48

fotootjes van een Landwind op een autobeurs.... oordeelt u zelf:

roestige motor:
www.light-company.de/landwind/motor_ro...

klein spleetje bij de achterdeur:
www.light-company.de/landwind/spaltmas...

roest in de uitlaat:
www.light-company.de/landwind/auspuff_...

goed afgwerkte middenconsole:
www.light-company.de/landwind/mittelko...

hoezo pedaalrubbers vastlijmen?
www.light-company.de/landwind/pedalgum...

mooi afgemonteerd zo'n achterbumper met spleet:
www.light-company.de/landwind/stossfae...

en prachtige kwaliteit side skirts:
www.light-company.de/landwind/seitensc...

Let wel, dit is een BEURS auto, je weet wel, dan doen de fabrikanten EXTRA veel moeite om de auto er perfect uit te laten zien...

vergruizer3 | 06-10-05 | 10:48

Hoeveel lijken passen er eigenlijk in de kofferruimte van zo'n Landwind?

summerice | 06-10-05 | 10:47

Het is meer regel dan uitzondering, dat de mallen, en persen om (in de meeste gevallen) een zelfdragende karroserie te vervaardigen aan dit soort landen worden verkocht, over balkjes; ik ben niet genoeg op de hoogte of die Landwind een zelfdragende karroserie of een ladderframe heeft, en dat zou dan weer wel significante verschillen kunnen verklaren.

KaiserSoza | 06-10-05 | 10:47

@charlotte & @Ogre
"We deployed some international technology platforms that we got through acquisition."
De frontera is namelijk ook gewoon een isuzu rodeo..

olibaron | 06-10-05 | 10:47

Die pop lijkt op Ben Bot.

kRiSdEcAp | 06-10-05 | 10:47

Wat een sukkels bij TNO om dat smeergeld te weigeren. Nu is TÜV er met de centjes van door gegaan. Heeft iemand al Chinese huurlingen gesignaleerd in 010?

..zapper | 06-10-05 | 10:45

@olieb(a)ron
.
Tsk.
.
Lees de comments van het vorige topic over de Landwind er maar eens op na. Over "niet gehinderd door enige inhoudelijke kennis van zaken' gesproken.
.
bwuhaha.

Charlotte | 06-10-05 | 10:44

@Zeiksmurf:
Leuk dat je begint over genenpool. Dat worden dus kandidaten voor www.darwinawards.com

Nikkelen_Nelis | 06-10-05 | 10:44

@Olibaron

"Jiangling Motors on their part denies any truth in this story. Xu Binzhang, a spokesperson for the company claimed that their company has its own Research and Development section and they have taken some technological help from their partners Ford in developing the car. He said: ?I don?t think we copied anything from Opel?s Frontera. We deployed some international technology platforms that we got through acquisition.?"

Ding ziet er van buiten dan wel het zelfde uit als een Frontera, maar of dat 'onderhuids' ook het geval is is dus zeer de vraag.

news.techwhack.com/1929/general-motors...

Ogre | 06-10-05 | 10:44

Ik heb nog es even dat filmpje bekeken maar zie toch iets raars:
op de achtergrond en op de auto zie ik enorme ADAC-stickers. En maar een heeeeel klein anwb-stickertje. Dus vraag ik me af wie die test nou eigenlijk heeft betaald. Je zou toch denken dat de ADAC het meeste heeft gedokt. En die is deutsch... Vertrouwen ze hun eigen tüv niet ?

noorderling | 06-10-05 | 10:43

@roadrunner: Ik weet niet of je weet hoe dit werkt in de autoindustrie maar er is hier sprake van een exacte copie.. Dus geen missende balkjes etc.

olibaron | 06-10-05 | 10:42

Dus de ANWB misleid ons? Dat zet me te denken over hun slogan:
"Hebben wij u ooit de verkeerde kant op gestuurd?"

summerice | 06-10-05 | 10:41

Soms begrijpt men mij niet, omdat ik dronken ben op andere tijdstippen dan andere reaguurders, maar ik vraag mij afhoeveel geenstijl ontvangt van ANWB of de Nederalndse auto elite voor dit soort posts... remember Tucker...
Hoi

Short | 06-10-05 | 10:39

ik wacht wel op de statistieken. En anders verwijdert deze populatie bestuurders zich vanzelf wel uit de genenpoel.

zeiksmurf | 06-10-05 | 10:38

Als de ADAC/ANWB kritischer crashtests uitvoert dan de TÜV dan houd me maar liever aan die van de ANWB. Ik rijd doorgaans wel harder dan 64 km/u & ik houd het stuur liever in de hand dan in mijn hoofd

labarbe | 06-10-05 | 10:38

Ik zei het de vorige keer al, optieften met de anwb.

McCool | 06-10-05 | 10:38

Het is wachten op het eerste ongeval in nederland met zo'n baggerbak.
Zien = geloven...
Geloof me gaat'ie alsnog exit.

roadrunner | 06-10-05 | 10:37

@olibaron
Beetje oppervlakkig. Oftwel de buitenkant is niet wat een auto maakt. Gek genoeg kijken de meeste mensen daar wel naar, maar het zegt niks over veiligheid en prestaties. Een landwind kan zo een paar stabiliserende balkjes missen ...

noorderling | 06-10-05 | 10:34

Persconferentie om 13.00 uur (?)
Sprekers:
Liang Bo - Marketing Director Jiangling
Peter Bijvelds - CEO LWMC
www.anpipc.nl/landwind/

stretch | 06-10-05 | 10:30

@Brusselmans: Ja, inderdaad. Paul Ruijs heeft wel meer van dat soort volksverlakkerij aan de kaak gesteld. Ik meen dat de Consumentenbond dergelijke streken heeft uitgehaald.

Lagonda | 06-10-05 | 10:29

@olibaron 06-10-05 @ 10:24

Ik meen me te herinneren dat zowel de Frontera als de Isuzu wel door de toelatings tests kwamen, maar ik kan het natuurlijk mis hebben. Heb beide wagens hier in Nederland zien rijden.

KaiserSoza | 06-10-05 | 10:29

of de Landwind reed bij de ANWB test 120km/h. ik kan namelijk op het filmpje niet zien hoe hard hij rijd.

gevaarlijkegek | 06-10-05 | 10:26

Een Aldi boormachine is na de eerste vette klus ook stuk. Goedkoop is duurkoop en als je ervoor kiest moet je ook niet zeiken.

Dirrek | 06-10-05 | 10:26

De tests van de anwb zijn uitgevoergd door het TNO. Het TNO heeft de test uigevoerd naar de richtlijnen van voertuigen onder de 2500 kg. De Landwind weegt echter 2510 en laat voor deze categorie nou een andere norm gelden. Als de TUV de landwind in de 2500 > categorie plaatst kan ik hun uitslag wel begrijpen.

yrew | 06-10-05 | 10:24

Weet je wat jullie moeten doen?
Je moet een Landwind kopen en jezelf helemaal de tering in rijden.
DAT moet je doen.

OF: de ADAC heeft de geteste Landwind van tevoren gesaboteerd.
OF: De firma Landwind heeft een verstevigde versie naar de Tüv gestuurd en levert jou straks de standaard "kartonnen" versie.

vergruizer3 | 06-10-05 | 10:24

Echt triest dit. Iedereen heeft weer een mening ongehinderd door enige kennis van zaken..
Wisten jullie dat de landwind en het vorige model opel frontera exact dezelfde wagens zijn? en wisten jullie dat de frontera weer exact dezelfde wagen is als de Isuzu Rodeo?
Dacht het al.

olibaron | 06-10-05 | 10:24

@ Lagonda

Yep, is in "Wij zien elkaar in de rechtszaal, Klassejustitie in Nederland?" uitvoerig beschreven door Paul Ruijs.

Brusselmans | 06-10-05 | 10:24

Een klein vraagje maar: mag je met zo'n Chinese SUV nou in Nijmegen en Amsterdam rijden? Aan de ene kant asobak, aan de andere kant gemaakt door socialistische vrienden. Lijkt me een dilemma voor de linkserts in die steden.

zweefvlieger | 06-10-05 | 10:21

Je kan ook een 2dehands Fiat panda of een hippe 2CV kopen, dan ben je met 20 km/h al plat. Dan pak ik liever die landwind denk ik....

Ruler | 06-10-05 | 10:19

Ach, het zal niet de eerste keer zijn dat het zogenaamd "onafhankelijke" oordeel van de ANWB te koop blijkt te zijn. Als ik het mij goed herinner, loopt er al sinds jaren een rechtszaak tegen deze fietsclub, omdat hun "TNO Waarborgzegel" te koop bleek; de uitvinder van een veiligheidsslot voor aanhangers, die niet voor een fake ANWB-onderzoek wilde betalen, werd vervolgens door de ANWB kapot geschreven.

Lagonda | 06-10-05 | 10:18

Ik ben 2 jaar terug voor enige tijd in Maleisië geweest, daar hadden ze ook een aantal asiatische merken die hier niet op de markt zijn. Op de snelweg moest je dagelijks langs de autowrakken manouvreren en ik kan zeggen dat deze auto's dan ook direct echt wrakken waren. Bij een botsing gaat de auto ook echt helemaal de tering in.
.
Ik geloof dus best dat ook deze Landwin zo'n goedkope bak is, die niets kan hebben.

Hedgehog | 06-10-05 | 10:12

Er zijn verschillende proeven, de officiële EU-toelatingsproef(zoals gedaan door de TUV) en zwwardere proeven met iets hogere snelheden zoals de ANWB heeft uitgevoerd.
Verschillende snelheden, verschillende resultaten...

Confucius | 06-10-05 | 10:11

Mijn reacties waren in het eerste artikel al anti-ANWB. Van de Landwind weet ik niets, maar de ANWB vertrouw ik niet. Hun conclusie was wel heel erg in de "zie je wel" stijl. En waarom werd het testrapport 1 dag voor de introductie van de Landwind op een Duitse autobeurs uitgebracht, en niet eerst (zoals gebruikelijk is) naar de fabrikant/importeur gestuurd?

Muxje | 06-10-05 | 10:11

Autos zijn soiezo slecht. Iedereen met de fiets en trein.

Drop | 06-10-05 | 10:08

Is het niet zo dat Chinezen het liefst hun 'problemen met anderen' zelf oplossen. Dat wil zeggen zonder tussenkomst van politie en rechter?

Che Bruta | 06-10-05 | 10:08

Toch is dit een vreemde zaak. De Tuv staat als zeer zeer betrouwbaar bekend. Hoe is dat dan te rijmen met het filmpje?
Daar waar de reacties op het eerste artikel allemaal anti-landwind en pro-anwb waren, zie ik nu alweer anti-anwb reacties. Maar we hebben dus nog niet genoeg objectieve informatie om een goed oordeel te vormen.

ErachterKijkerd | 06-10-05 | 10:07

@Che Bruta 06-10-05 @ 10:02
AIVD wist gisteren te vermelden dat er zelfs chinese rollators hier op de markt komen, als daar de stuurpin uitschiet, wordt het pas echt polsstokhoogspringen....

KaiserSoza | 06-10-05 | 10:06

Is "wisselende kwaliteit" niet nog VEEL kwalijker dan betrouwbaar kut?

Oersoep | 06-10-05 | 10:05

Wel verstandig om dit voorhoedemodel te accepteren zodat een volkssentiment tegen Chinese import ontstaat als blijkt dat de Landwind het op/naast de autobahn behoorlijk aflegt! Daar kan men de Duitsers zowaar op een langetermijnvisie betrappen....

Entertrainer | 06-10-05 | 10:03

Poor man's.

Wadgem | 06-10-05 | 10:03

Ik zag dinsdag in het journaal dat er een Chinees bedrijf fietsen in Nederland gaat verkopen. Weet iemand hoe die zich houden bij een botsing met 64 km/h?

Che Bruta | 06-10-05 | 10:02

Let bij die hoax vooral even goed op het stuur. Die stuurpin gaat zo ongeveer door het hoofd het dak uit. Variant op 'met stokjes eten', zullen we maar zeggen.

Nikkelen_Nelis | 06-10-05 | 10:02

Is toch heel veilig als de passagier in de kreukelzone van de auto zit?

MikkeL | 06-10-05 | 10:02

heheheh, RUIM voldoende scoren in de TÜV, die duitersts zijn nog een tandje kritischer dan wie dan ook met tests. Jammer joh, ANWB, terug naar de basis, Algemene Neederlandsche Wielrijdersch Bond...

KaiserSoza | 06-10-05 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken