
Zoals we dit weekeinde al
meldden stopt de Nederlandse Moslim Omroep (
NMO)
wat
centjes in een tweederangs soap. En wij maar denken dat het ging om een paar modale maandsalarissen. Hoe naïef kun je zijn? Ze pompen maar liefst
één miljoen euri in Onderweg Naar Morgen, door sommigen al aangeduid als Onderweg Naar Mekka. BNN, die de soap overnam van Yorin, werd afgelopen week zelf door de subsidiespons benaderd.
"De NMO had nog een zak geld staan die ze niet op kon krijgen,"
aldus BNN-directeur Laurens Drillich. Het Commissariaat voor de media bekijkt inmiddels of de NMO zijn boekje niet ver te buiten gaat. GeenStijl bekijkt op haar beurt de mogelijkheden nu ook maar eens een graai te doen in de subsidiepot. Want als de NMO met een bereik van
bijna nul al vier miljoen weet op te strijken, moeten wij toch minimaal goed zijn voor 15 miljoen. Goed voor een weekje stijlloos feesten in Cannes, samen met u welteverstaan.
"De NMO kampt,"
zegt Drillich, met hetzelfde probleem als BNN: "Zij willen jongeren bereiken en kunnen dat niet met hun huidige programmering." GeenStijl zegt:
"Wij hebben die jongeren lekker wel, dus kom maar op met die omroepmiljoenen voor GeenStijl.tv!