Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hiero. Emojankverhaal over Zwarte Piet

Hoi hier een bericht voor alle 16 miljoen Nederlanders die niet zwart zijn en die ook een cultuurtje hebben waar ze aan gehecht zijn! Het is okee om wit te zijn jongens. Het is okee om wat te voelen bij suikerbeesten en de racistische karikaturen die ze uitdelen. Het is okee om vertederd te zijn door dit verhaal van Gerard, de Piet van zeventig die het ook allemaal niet meer snapt, dat Nederland waar identitair huilgejank van inproductieve doch overgesubdieerde migrantengroepen de warme gezelligheid van een knapperend haardvuur met een zwik schoentjes (maatje <40) voorzien van wortels en een verlanglijst heeft doen verkillen tot de sfeer van een pakjesavond na een verkeerd gevallen grap over de ex van de ontvanger in een surprisegedicht. Het Nederland van vroegah, nog niet helemaal aangepast aan de nieuwe realiteit waarin tradities als het genitaal mutileren van kinderen een verrijking zijn, maar waar het uitdelen van pepernoten een doodzonde is. "Op 11 september krijgt hij eindelijk respons. Van intochtvoorzitter Bert Buizert. Met excuses. Buizert vertelt hem dat Zwarte Piet passé is, maar dat het intochtbestuur dit jaar nog met de hand over het hart strijkt. Gerard en zijn kleinzoon Dylan mogen nog één keer Zwarte Piet zijn: de allerlaatsten van Utrecht. Hij doet het wel. Nog één keer. Maar dat 30-jarig jubileum is 'm dus mooi door de neus geboord." Tissues en speculaas bij de hand? Mooi. Lezen hierrrrr. 

Reaguursels

Inloggen

zullen we de uitkeringen in de grote steden ook maar stoppen?

ikgeloofhetniet | 13-11-17 | 17:04

Het grootste deel van België en zelfs Frans-Vlaanderen mag óók gewoon bruin ingekleurd worden. Kijk bv. in Duinkerke (daar heet ie "Swarte Piet"): www.jepi-dunkerque.fr/2016/12/saint-ni...

E.E. | 13-11-17 | 14:16

In België lopen ze voorop. Zo ook geen kerstfeest meer. Zaterdag kerstmarkt geplunderd in Brussel door voetbal terroristen.

Ron101 | 13-11-17 | 14:14

Ow, alleen in Rotterdam en Amsterdam zijn ze dus gezwicht voor geestelijk gestoorden als Quinsy & Sylvana....... Die vuile steden zijn toch al jaren verloren. Gelukkig kan het grootste deel van NL nog wel normaal redeneren en handelen ;-) Zwarte Piet ollee ollee ollee. Op zich mag een Piet van mij best geel of groen zijn maar ik zou nog eerder mijn been laten amputeren dan deze misselijke racismezeikers hun zin geven.

Rest In Privacy | 13-11-17 | 13:53 | 1

De grote steden zijn geen Nederlandse steden meer, ze denken het middelpunt van de aarde te zijn, een plek waar de zon om heen draait. Ze het idee hebben dat alles wat zij doen en denken in heel Nederland geld, deze steden zijn ziek. Dodelijk ziek. Over 20 jaar woont daar geen Nederlander meer.

ikgeloofhetniet | 13-11-17 | 17:02

Alleen de bruine pieten zijn racistisch, want sinds wanneer is hij bruin als roet?

JTKDM | 13-11-17 | 12:34

Voor de Amsterdammers onder u die graag een zwarte zwarte piet willen: kom gewoon naar Uithoorn. Amper 10km vanaf Amsterdam-Zuid, en de pieten waren de laatste jaren bij de intocht gewoon pikzwart. Melden op de Amstelkade.

Kees Maf | 13-11-17 | 12:09 | 2

Extra wetenswaardigheidje: de burgemeester is een van origine Surinaamse vrouw, die hier dus blijkbaar geen enkel probleem mee heeft

Kees Maf | 13-11-17 | 12:11

En wat leren wij hieruit? Racisme wordt je aangeleerd en is volledig vrij te interpreteren

dk-- | 13-11-17 | 12:35

Er zijn ook negerstammen in Afrika die zich schminken met witte as.
Ik ben geschokt, en diep beledigd.
Ik hoop dat ze deze stammen in Afrika direct tot de orde roepen.
Verene Sheperd, doe er wat aan.

Nuchternederland | 13-11-17 | 11:51 | 1

Nee nee, dat kan helemaal niet. Alleen de Witte Man is racistisch, dat moet je nu toch wel weten

Nurdius-Maximus | 13-11-17 | 12:49

Het racisme van die negers en hun helpers is niet meer te harden.

van Oeffelen | 13-11-17 | 10:51

De uitspraak "niet meer van deze tijd" maakt meer kapot dan je lief is.

zwarte_weduwe | 13-11-17 | 09:41

Ik ga ook een aanklacht indienen tegen de regering, verantwoordelijk stellen voor de 18e eeuwse regenten, hun voorgangers.
Hadden die 2 eeuwen terug die Afrikanen niet massaal bevrijd van de stammen onthoofdingen/ kannibalisme/ levend gekookt etc etc door de buit' te kopen van een andere Afrikaanse stam, die er kralen mee verdiende, hadden wij deze ellende niet gehad.

En dan bedoel ik niet alleen die zwarte Piet discussie.. overigens is het niet Piet maar Pjerdro..

fikkieblijf! | 13-11-17 | 09:36

Hoe zit dat tegenwoordig? Kan mij herinneren dat men Sint en pieten kon 'huren'. De ouders gaven ze de kadootjes en wat info over de kids en op de afgesproken tijd kwam Sint en Piet bij je thuis. Kan dat nu nog steeds? En kan je dan ook kiezen welke outfit en welke kleur de pieten moeten hebben? Of mag je als opdrachtgever die Sint en piet inhuurt niets eisen over welke kleur of outfit ze hebben omdat dat als dezelfde discriminatie wordt opgevat als bij bijvoorbeeld iemand die islamitisch is en een islamitische huishoudelijke hulp wil, of als iemand niet gelovig is en een ongelovige als huishoudelijke hulp wil.

Louise-in-de-pels | 13-11-17 | 09:36

Vroeger is nu niet, maar sommige tot irritatie leidende activisten protesten smeken om de oude wijze van aanpak door de Politie. Dus net zo als toen der tijd, de gummi lat er royaal overheen halen. Het zijn ook altijd van die schimmige figuren, die vooral bestaan uit beroepswerkloze uitkeringstrekkers.

FreeVogelaar | 13-11-17 | 09:07

Zwarte piet
ga maar stil door de nacht, dan zien ze je niet

Die mensen zitten maar te zeuren.
Van mij hoef je je niet anders te kleuren.

Laat ze maar klagen.
Het zijn maar roet lagen.

Ze willen alleen maar schallen luid.
En daarmee is dit versje uit.

ogeon | 13-11-17 | 09:07

Zwarte Piet kan tenminste wegrennen voor de parels. Sinterklaas niet, die wordt dan ook genadeloos door de getolereerde kansenjügend van zijn paard gestoten. Oh ja, dat paard hè, daar is ook iets mee. Het is een schimmel, een roomblank sneeuwwit paard. Rassies!

Nivelleermarionet | 13-11-17 | 09:01

Kleur Fryslân maar vast helemaal bruin. De wit en grijs ingekleurde Waadhoeke-gemeenten hebben het samen met Dongeradiel te druk met de gemeentelijke herindeling en komen gezien de samenstelling van de bevolking echt niet met roetveegpieten op de proppen. Ook Tytsjerksteradiel gaat dat niet doen.

jochum1980 | 13-11-17 | 08:58

Ik vier Sinterklaas al lang niet meer maar uit protest ga ik dit jaar weer beginnen.

priks | 13-11-17 | 08:55

Voordat de slavernij goed op gang kwam werden de verliezers van een stammenoorlog in Afrika afgeslacht door de winnaars. Pas tijdens de slavernij werden ze in leven gelaten om verkocht te worden.
Hadden die jankerts dan liever gehad dat hun voorouders uitgemoord zouden worden? En moeten ze de schuld niet gewoon zoeken bij hun eigen voorouders die elkaar uitmoorden puur en alleen omdat ze van een andere stam waren?

2voor12 | 13-11-17 | 08:55 | 1

Geschiedenis op waarde schatten is meestal niet het sterke punt van wie een punt wil maken van zijn eigen slachtofferverhaal.

Beste_Landgenoten | 13-11-17 | 10:17

Zwarte Piet kan wel tegen een stootje, die laat zich niet wegjagen door een hand vol intriganten.
Zwarte Piet wie kent hem niet.

Rest In Privacy | 13-11-17 | 08:45

Als we het over Zwarte Piet gaan hebben ben ik weg.

bruutje | 13-11-17 | 08:43

Je zou hem maar ingehuurd hebben. Een externe bij de gemeente die even de Nederlandse cultuur voorgoed jorist. Bertje bedankt. Opdat we deze naam niet vergeten.
de Voorzittert | 13-11-17 | 07:50
Tja. Fatje Elastiek en Saadje T. kunnen natuurlijk niet overal tegelijk zijn, er moeten meerdere (zelf)wittenhaters zijn om de multiculturele globalistische (islamitische) agenda door te drukken.

Graaf_van_Hogendorp | 13-11-17 | 08:42

Descartes anno 2017:
"Ik voel mij gekwetst, dus ik ben."

Zeddegeizot | 13-11-17 | 08:25 | 1

Blijf 'm posten! Briljant!

relatief | 13-11-17 | 11:04

Binnenkort de UndergroundPiet voor het echt ruwe Sinterklaasfeest van weleer. Fuck het softe moderne gezeik door dweepzieke veegpieten. Kap met die bespottelijk zogenaamde gekwetstheid omdat driehonderd jaar geleden je voorouders uit de door hongersnood geteisterde hoorn zijn verkocht door de Arabier. En wees verdomme blij dat je hier nog relatief in vrijheid kan leven, hoewel al die dweperTs deze juist behoorlijk aan het ondermijnen zijn.

hoochee | 13-11-17 | 08:17 | 1

Dat is een verdomd goed idee, onder begeleiding van dampende Hardcore graag.

Aap Noot Miesje | 13-11-17 | 08:21

Soms zit ik zo 's morgens wat te mijmeren over de dingen in het leven.
Als ik nou een nazaat van een slaaf zou zijn, zou ik dan in het land van de slavendrijvers willen wonen?
Als ik nou een jood was, wiens familie door de Duitsers vermoord was, zou ik dan in het land van die moordenaars willen wonen?
Als ik nou helemaal idolaat van de islam was, zou ik dan in het land willen wonen waar men zowat alles tegenovergesteld doet?
Ik denk het niet.

Petrus Poortwachter | 13-11-17 | 08:11 | 1

Raar. Het overgrote deel van mijn familie is vermoord door de Nazi's, en ik heb helemaal niks tegen de Duitsers van nu. Waarom zou ik? Jij beschrijft eigenlijk de kern van het probleem. Een verzonnen oud zeer waar men zelf in is gaan geloven, van generatie op generatie. Oh, mijn vader had het ook hoor. Een mijn oma sprak steevast over die rotmoffen. Maar ik heb zelf hersens en ben blijkbaar in staat ze te gebruiken.

John McClane | 13-11-17 | 08:22

Overigens laten de ervaringen in de West zien dat ze dit niet weg gaan krijgen. Suriname heeft meerdere pogingen gedaan ZP/Sinterklaas uit te bannen. Het komt steeds weer terug.

We kijken naar een Pyrrhus-overwinning.

omanders | 13-11-17 | 08:02

Is er eigenlijk al een sint met een halve maan op z'n mijter?

Hadena | 13-11-17 | 08:01 | 1

Met een zwaard in plaats van een staf?

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 08:55

Excuus aan je kind(eren) waarom je naar een andere gemeente (waar zwarte Piet nog wel zwart is als dit in je eigen gemeente niet meer zo is) naar de Sinterklaas-intocht gaat:
Die met die roetveeg en/of gekleurde Pieten is een oplichter en geen echte Sinterklaas.
De echte heeft alleen zwarte Pieten.
*probleem opgelost*

Bijtendehond | 13-11-17 | 07:56

Ik las 'Pietvergieten' in de gauwigheid, dat was het.

Aap Noot Miesje | 13-11-17 | 07:52

Bert Buizert, onthoudt die naam.

omanders | 13-11-17 | 07:38 | 1

“Ik word er vaak gelukkig van als ik, in verbondenheid, een bijdrage kan leveren in de ontwikkeltocht van mensen en organisaties. Mijn naam is trouwens Bert Buizert. De naamgeving van mijn bedrijf is gekoppeld aan wie ik ben: een man met een scherp oog, met het nodige overzicht en 20 jaar ervaring in het ondersteunen bij/van verandering. Soms leidend, altijd dienend. Ik vertrouw vol op mijn hart én mijn verstand: ruimte én doorpakken, benen op tafel én plannen maken, voelen én cijfers, creativiteit én gewoon doen, zacht én hard.”
.
Je zou hem maar ingehuurd hebben. Een externe bij de gemeente die even de Nederlandse cultuur voorgoed jorist. Bertje bedankt. Opdat we deze naam niet vergeten.

de Voorzittert | 13-11-17 | 07:50

Na de genderdrammers komen de huidskleurdrammers wat is next?

protonplof | 13-11-17 | 07:33 | 1

Eh
Het is andersom. Huidskleur drammers zijn er al jaren.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 08:56

Wat voor achterlijke categorie is de categorie "niet benaderd/geen reactie"? Er zit nogal een verschil tussen die twee. Was je als onderzoeker te lui om ff het e-mailadres op te zoeken, of reageerden ze daadwerkelijk niet?

Nietvoordekat | 13-11-17 | 07:31

Ik ben inmiddels zó klaar met dat gedram en gezuig van deugend Nederland (en met hun arrogante & narcistische instelling, wat een nare mensen zijn dat zeg), dat het me zal jeuken hoe het Sinterklaasfeest vorm wordt gegeven. Heb de kids ook al een tijdje uit de leeftijd dat ze er nog in geloven.

Aan de andere kant, dit soort defaitisme is de reden waarom het hautaine west-Europa de oorlog verliest van achterlijke geïmporteerde culturen. Het gemak waarmee we onze eigen cultuur bij het grof vuil zetten. En Sinterklaas is maar een kinderfeest, maar Quinsy Gario, Sylvana Simons e.c. zullen hierna vast wel een nieuw doel vinden. Schoppen en zeiken is hun hele leven namelijk.

raskol | 13-11-17 | 07:09

De emo-jankverhalen komen inmiddels (weer) van beide kanten. Vroeg of laat (en ik hoop eerder vroeg dan laat) wordt dat hele Sinterklaasfeest afgeschaft omdat aan beide uiterste zijden van het landschap de gemoederen zo verhit zijn dat er geen verstandig woord meer uitkomt. Inmiddels heb ik van de ene kant al vernomen dat Sint sowieso symbool staat voor Blanke Onderdrukking qua paard en roe en aan de andere kant wordt geweend over de traditie, terwijl het schavot, kattenknuppelen en het levend onthoofden van ganzen op het marktplein ook erg gezellige 'tradities' waren die er niet meer zijn.

Donkersloot | 13-11-17 | 06:37 | 2

Want het schavot, kattenknuppelen en levend onthoofden van ganzen op het marktplein waren ook zulke gezellige kinderfeestjes? Afschaffing van Sinterklaas doet enkel recht aan de wil van een klein kliekje dramnegerts (+Donkesloot).

de Voorzittert | 13-11-17 | 06:43

Wat een emo-jankverhaal, een kinderfeestje vergelijken met marteling en dieren mishandeling .
U bent niet helemaal lekker en ook de holocaust vergeten .

Castor12 | 13-11-17 | 07:40

Ach, zolang linksch zich met zulke non issues blijft bezig houden heb behalve hun hysterische geschreeuw weinig last van ze.

Zapata10 | 13-11-17 | 06:34 | 2

Weinig last van links?
Hoe gaat het met de immigratie?

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 08:57

Hoe bevalt de Nederlanders belastingdruk?

Tuborg øl | 13-11-17 | 09:27

En we zingen en we springen en we zijn zo blij want er zijn geen zwarte pieten bij?

Mark van Leeuwen | 13-11-17 | 06:24 | 1

LoL

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 08:55

Beste collega reaguurders, ik wil het toch even kwijt: ik ben net gejorisd (en opgerot) op Joop.nl. Na mijn allereerste bijdrage maar liefst. Ik had iets gemompeld over Jolo, witte onderbroek, stil aan de overkant, gesubsidieerde web-site itt Geen.stijl... Maar alles heel correct en netjes geformuleerd, ik heb de mensen nog een best weekend toegewenst. Probeer ik vanochtend in te loggen zie ik deze account is wegens schending huisregels geblokkeerd.. Goed maar even on-topic zwarte piet is een lastige. Ik snap de Bijlmer dat ze het allemaal niet vinden deugen, ik snap de provincie dat ze dat juist wel vinden. Soms pas ik even qua mening...

deus u vult | 13-11-17 | 06:16 | 5

@deus u vult
"Deze reaguurder moet soms even nadenken"...
Daar heeft deze reaguurder dan erg lang voor nodig. Die pietendiscussie speelt namelijk al een aantal jaar.
Leuk dat u "academisch gevormd" bent "enzo", maar u schrijft als een huisvrouw die - tegen de regels in - de keuken heeft verlaten.

Nosky | 13-11-17 | 07:31

Is nadenken erg?

deus u vult | 13-11-17 | 07:39

Je bent een van de velen. "Huisregels" bij Joop betekent dat men je kan wegsturen als je mening hen niet aanstaat. Al formuleer je nog zo netjes (vergeleken bij andere stukjes daar) als je een redactielid te kritisch bejegent worden ofwel je stukjes niet geplaatst of je mag opdonderen. Als je een beetje meezwatelt zoals @Zandb op die site, dan mag je blijven. Het zou doeg zijn als ze nog 1 huisregel voor de duidelijkheid zouden toevoegen, "Als je te kritisch bent op redactieleden, kan je verwijderd worden zonder opgaaf van reden."

Beste_Landgenoten | 13-11-17 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind de ontwikkeling van dit kaartje t.o.v. voorgaande jaren niet hoopgevend.

PresidenteDeConjovia | 13-11-17 | 04:17

Nederlandse cultuur straks finaal gesloopt omdat een paar klaagjankies net zo lang doorgaan met mekkeren totdat ze hun zin hebben en wij naar hun pijpen dansen. What the fuck... What's next? Moslims gaan in het geweer tegen 4 mei? Want joden dus minderwaardig dus ook maar opgeven want ja Marokkanen zijn zieliger en de baas in dit land geworden? Is dat wat we willen met z'n allen? Schijnbaar wel. Hadden we Pim nog maar...

VeelTeSteil | 13-11-17 | 03:52 | 2

We gaan er aan.4 mei is ook al cultureel erfgoed?? De toppers? het defilé bij Soestdijk?

miko | 13-11-17 | 04:32

What's next?
4 Mei inderdaad.
Maar ook Kerst, Pasen, Vaderlandse Historie (De Ruijter, Coentunnel, dergelijke discussies laaien ook al op), op de kunst zal ook wel wat aan te merken zijn. Vaderdag en Moederdag, want niet genderneutraal. Je kunt het zo gek niet bedenken of er zal in de (nabije) toekomst om gejankt gaan worden.
Oplossing: elke vorm van subsidie schrappen. valt 90% van die aandachtsclubjes in een keer weg.

Nosky | 13-11-17 | 07:35

Als dit zo door blijft gaan moeten ze in NL Krampus maar invoeren. Die is ook mooi zwart en kunnen we dan onder hetzelfde "tradities (kleur/roetveegpieten( kunnen toch veranderen" invoeren. Gewoon een pagina uit het activistische playbook halen.

SDI | 13-11-17 | 02:09

En de wortel is voor het paard. Nee, niet voor die rare witte Piet. Die krijgt niets.

Lewis Lewinsky | 13-11-17 | 01:44

Al die donker gekleurde 'medelanders' herinneren mij ook aan een uiterst vervelende periode (slavernij).. kunnen we die gasten er ook zo snel mogelijk uitschoppen?

Erdee | 13-11-17 | 01:42

Ik snap het wel. Ik zou me ook niet prettig voelen als een neger zich blank schminckt en dan ineens zó populair is dat kinderen voor hem zingen en blij zijn om hem te zien. En dat hij maar 3 weken per jaar hoeft te werken. Stinkjaloers zou ik ervan worden. En verbieden is dan het beste!

h3* | 13-11-17 | 00:50

Over pakweg 40 jaar zeker Kerst en kerstsymbolen, Pasen en paasfeestsymbolen verboden en een verplichte te houden ramadan? Want waar eindigt zoiets?

Jan, Leiden | 13-11-17 | 00:24 | 2

40????? als dit zo doorgaat binnen 10 jaar!

Wienerschnitzel mit | 13-11-17 | 00:37

Kerst is velen al een doorn in het oog. Dat feest gaat binnenkort ook op de schop. Dan pasen nog en binnen een jaar of tien hebben we hier allemaal genderneutrale feestdagen.

Beste_Landgenoten | 13-11-17 | 10:24

Tja, een typisch Nederlandse reactie zou zijn: Schouders ophalen en negeren. Dat is wat m'n babyboom ouders me geleerd hebben. Maar die die multiculturele terroristen negeren zal er alleen maar voor zorgen dat ze ons zin door de strot rammen. Daarmee veranderen ze ons land in een moeras waarin alleen negerts en wijvon nog wat te vertellen hebben.

Datmagniethe | 13-11-17 | 00:23

Straks wordt het jaarlijkse gez*** over Zwarte Piet een even grote traditie als het Sinterklaasfeest zélf....
-
Only in Holland.

bisbisbis | 13-11-17 | 00:21 | 2

Shit-u was mij nét voor - nu ja, twee zielen, één gedachte zullen wij maar zeggen.

bisbisbis | 13-11-17 | 00:22

Eshek | 13-11-17 | 00:18bisbisbis | 13-11-17 | 00:21
Lubach gekeken?

miko | 13-11-17 | 00:36

Straks wordt de jaarlijkse zwarte pieten discussie nog op een nationaal erfgoed lijst te staan.

Eshek | 13-11-17 | 00:18

Zeikerts & drammerts die van hun huidskleur een politiek statement maken, zijn de echte racisten.
Drammerts & zeikerts die een onschuldig Hollands kinderfeest misbruiken voor hun politieke agenda, zijn.niet alleen cultuurvernietigers, maar nestbevuilers bovendien.

Als de cultuur & tradities van de ‘witman’ je zo tegenstaan, verkas dan lekker naar Nigeria, naar Kameroen, naar de ‘Democratische’ Republek Congo of.naar Liberia. Daar zul je je wellicht veel beter thuis.voelen. En neem voor de zekerheid een machete mee.

Peter Emile | 13-11-17 | 00:16 | 1

Met excuses voor die irritante tikfouten. Schuld van mijn iPhone.

Peter Emile | 13-11-17 | 00:18

Nederland wordt gegijzeld door drammers en diversiteitsdeskundigen, tijd voor een tegengeluid

lingo star | 13-11-17 | 00:09

Sinds dat zwarte Piet er naast loopt heeft sint een schimmel tussen zijn benen.

Rang | 13-11-17 | 00:03 | 2

Loopt van deur tot deur tot zijn zak leeg is.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 08:58

En hij neemt stoute kinderen
mee.

Tuborg øl | 13-11-17 | 09:26

Whoooo opvrolijkert hiero
De Nederlandse muzieklegende Lil kleine wint MTV Award. Ben blij, ga plunderen en slopen.

RickTheDick | 12-11-17 | 23:56 | 1

Tuüt tuüüüt.

Tuborg øl | 13-11-17 | 09:25

Heel erg triest, die onmensen die deze oude heer zo sarren en pesten. Wat is er belangrijker, het plezier van deze meneer, en miljoenen andere kinderen en mensen, of het misplaatste en egocentrische gevoel van een clubje mensen die zich zeer ten onrechte gediscrimineerd voelen? Lijkt me geen moeilijke vraag. Wat ik zelf het meest jammer vind is dat juist de zwarte pieten haters hier de enige echte racisten zijn. En dat ze met hun drammerig gezeur nog gelijk krijgen soms ook. De kleur zwart, als huidskleur, schmink, wat dan ook, is echt niks mis mee! Door te beweren van wel maak je van de kleur zwart iets negatiefs, iets slechts. En van elke Surinamer een zielig slachtoffer. Dat is pas discriminatie. En door racisme te schreeuwen bij een kinderfeest met een verkleed figuur, laat je zien dat je discriminatie niet serieus neemt. En erger nog, anderen nemen het ook niet meer serieus. Terwijl er nog steeds racisme is in Nederland (bijvoorbeeld bij sollicitaties)

cabbit | 12-11-17 | 23:56

Ze willen de chocolade letters ook verbieden, want met een donkere huid eet je zo je vingers er bij op.

Rang | 12-11-17 | 23:56 | 1

Alleen nog witte chocolade.....

Bad_Motherfucker | 13-11-17 | 05:21

en op curacao en bonaire zijn de pieten... juist, gewoon weer pikzwart

Carnage_pinata | 12-11-17 | 23:51 | 2

Niet allemaal hoor.
Maar de meeste zijn wel negers.

miko | 12-11-17 | 23:59

Alhier op Aruba ook, en je hoort er nobody over....

Wienerschnitzel mit | 13-11-17 | 00:38

Piet is zwart, lekker puh. Als ik ooit zo'n jankbek tegenkom die dat moeilijk vindt, naai ik hem erbij voor racial assult.

rattenvanger XL | 12-11-17 | 23:48

Wel komisch...
Eerst is Zwarte Piet gebaseerd op een slaaf.. daarom racistisch.. mag niet... boehoee..
Dan wordt ie wit.... is ie ineens een spaanse edelman... ook racistisch.. want slaverdrijver.. boehoe...
Dus eigen is Zwarte Piet een Spaanse edelman van Afrikaanse origine?
What de neuk was racistisch??? een slaaf? die schijnbaar ook een edelman was??
Ik altijd maar denken dat slaven toentertijd enkel een lendendoekje hadden en dikke ijzeren kettingen.
Maw... de linkse aandachtshoeren en gekleurde Amsterdammers zeiken dus enkel om het oer-Hollandse kinderfeestje te verpesten.

†EVIL† | 12-11-17 | 23:38

Multiculturele samenleving is mislukt. Anti pieten jullie stranden in de provincie, Friezen kende die accepteren dit niet.

franck7020 | 12-11-17 | 23:29 | 1

Kwestie van tijd tot het daar ook opgelegd is.

Is dit nog nieuws? | 13-11-17 | 08:58

Alles wat tegen zwarte piet is het land uit of een bom erop ,mogen zelf kiezen. Wat een prachtig mooi graftakken land zijn we geworden ,na mij de zondvloed ermee. Hier heb je nou zo je best voorgedaan ,alles naar ze n ouwemoer dankzij de kansenparels.

gelukzoeker | 12-11-17 | 23:26 | 1

Yup,land gaat er aan als zwarte piet een ander kleurtje krijgt.
Bange mannetjes hier zeg.

miko | 12-11-17 | 23:51

Meneer is helemaal niet van de oude stempel,meneer is heel normaal voor 99% van de bevolking.

pegaje | 12-11-17 | 23:21

Maakt niet veel uit.

Ongeblustekalk | 12-11-17 | 23:13

Precies, en huilende kinderen.

Patje2011 | 12-11-17 | 23:26

@haatbaardknipper
Ze komen met bussen. Ik ben benieuwd welke busonderneming die verstrekt. Met een beetje name and shame trekken ze zich waarschijnlijk wel terug.

Patje2011 | 12-11-17 | 23:32

Patje, mooi idee, denk alleen dat dan het bedrijf / de bedrijven die door het COA worden gehuurd gedwongen worden te rijden. Zo werkt dat.

HaatbaardKnipper | 12-11-17 | 23:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Zwarte Piet blijft ook hier in Brabant uiteraard zwart. 020 gewoon lossteken en vrij geven aan de Noordzee..:) Die echte linkse shit is niet aan ons "boeren" besteedt.. Dit zal een zware dobber worden voor die SJW losers uit "Holland" haha..

Batavi Magistralis | 12-11-17 | 23:10

TV blijft mogen gewoon uit. We wachten tot ze (de zwarte Pieten dus) hier in onze eigen stad verwelkomt worden. Nog een weekje. De kinderen verheugen zich al op volgend weekend! Laat A'damse multiculti-probleempjes lekker in A'dam blijven. En val er de rest van weldenkend NL niet langer mee lastig!

Tikkie Terug | 12-11-17 | 22:58 | 4

en zo is het

openhaard | 12-11-17 | 23:07

@Tikkie Terug Wat heb jij gestemd, als boer zijnde?

Lewis Lewinsky | 12-11-17 | 23:09

Je vergeet dat het sinterklaasjournaal landelijke dekking heeft. Het is hier geen Amerika. Kinderen in de geloofsleeftijd zijn ontvankelijk.

knutsel_ | 12-11-17 | 23:19
▼ 1 antwoord verborgen

Na de documentaire nu nog dit, die polder was toch niet zon mislukking van de verzuiling als ik had verwacht.

Pedro el Negro | 12-11-17 | 22:55

Bij een oplopend aantal gezinnen met kinderen in de Sint en Piet leeftijd, in onze kennissenkring, is de knop om. Geen Sintjournaal, mooie voorleesboeken en DVD met Sint en Piet avonturen, kleurplaten, liedjes zingen. Zelf de cultuur voortzetten, daar heb je de tv niet voor nodig.

Arachne | 12-11-17 | 22:48 | 4

Ja, weg met dat Sinterklaasjournaal. En kinderen van school halen als Piet niet Zwart is.

negorij | 12-11-17 | 23:10

En niet naar de intocht, dat spreekt. Woon in de sodom en gomorra van de pietenhetze. Vandaar. Hilarisch wel dat er nu gezeik is over het Spaansekragenpak.

HaatbaardKnipper | 12-11-17 | 23:29

Kijktip!Op Netflix staan ook een aantal Sinterklaas films met zwarte Pieten.

AlexMM50 | 13-11-17 | 08:38
▼ 1 antwoord verborgen

Eeej Bert, heej Bert... Ja Ernie? Natte tosti... Bert

RedWing 602 | 12-11-17 | 22:47

Zeeuwen zijn ultraorthoxenoflippernazi's

rattenvanger XL | 12-11-17 | 22:37 | 3

Beter dat dan land- en cultuurverraders. Denk dat ik binnenkort maar naar Zeeland ga verhuizen. Daar zullen ze het langste normaal blijven, als de rest van Nederland al voor de bijl is gegaan.

Lupuslupus | 12-11-17 | 22:39

Doe botte de groeten.

knutsel_ | 12-11-17 | 22:45

Buigen voor Koewinzie en zijn waandenkbeelden. Goed bezig Lutser.

HaatbaardKnipper | 12-11-17 | 23:34

Er zijn te veel mensen met te veel tijd. Gezeik om alles, vooral in het westen van et land met alle deugnietsnutten. Gelijk Pasen maar afschaffen, want er zijn nu eenmaal ook beesten die geen ei leggen of misschien wel een wit ei terwijl dat echt niet meer kan. De eieren worden wel weer over geverfd, dat dan weer wel. Kerstmis ook maar afschaffen met die gezellige dikke kerstman (uitgevonden door Coca Cola). En deel van de bevolking (uiteraard meestal vrouwelijk) dat al lang blij is dat na de maaltijd alles weer kan worden uitgekotst en dik ook echt niet meer acceptabel is. Het is wachten op de anorexia klagers. Keldert Nederland op de ranglijst "ontwikkelde landen", we staan met stip op plekje nummer 1 als het gaat om zeik-zeur-neuzel comiteetjes over .... het maakt werkelijk niet uit waarover. Waarover zeiken we eigenlijk niet met een fanatisme dat desnoods met geweld een mening er bij de rest van de bevolking ingeramd moet worden.

Ruikbaard | 12-11-17 | 22:34

Ja hallo, kunnen de Antillen er ook bij? Sinterklaas komt daar ook. En in Suriname ook. En dan willen we weten welke gradatie huiskleur de Sint en de Pieten hebben. Of ze in Suriname en zwarte of een witte Sint hebben, dat soort dingen.

kloopindeslootjijook | 12-11-17 | 22:32 | 1

Op de antillen is Sint een geschminkte negert.

miko | 12-11-17 | 22:42

Ik vind het jammer de teleurstelling te zien van mijn kameraad en zijn dochter. 15jr piet spelen en nu zijn ze te zwart bevonden.

nicolai | 12-11-17 | 22:28 | 4

Dan gaan ze op 5 dec. toch gewoon naar een normale gemeente? Keus genoeg zou ik zeggen.

Lupuslupus | 12-11-17 | 22:37

Lol dat is dan ook weer zo Lupus :) Op zich genoeg mogelijkheden.

knutsel_ | 12-11-17 | 22:38

Ja Knutsel, ik denk graag in mogelijkheden. Zeker als men mij iets door de strot wil duwen. :-) Dan zal ik alles op alles zetten om er onderuit te komen. Nooit bij de pakken gaan neerzitten want dan heb je al verloren. Strijdbaar zijn en vooral ook blijven; je niets aantrekken van wat 'men' vindt. Of ze mij nou uitschelden voor Poetin-lover, PVV-adept, Tokkie, racist enz. het deert mij ècht niet. Een oud Haags spreekwoord zegt: 'ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten'.

Lupuslupus | 12-11-17 | 22:46
▼ 1 antwoord verborgen

Raar hoor, kunnen de 'gepigmenteerden' in ieder geval één keer per jaar zéér positief in het nieuws komen, is het wéér niet goed. Want zeg nou zelf, alle Nederlandse kinderen blij maken met cadeautjes en snoepgoed, dat is toch niet niks? Kinderen en hun ouders staan al uren voordat Sint en zijn Pieten arriveren, te blauwbekken. Ik weet nog goed dat wij destijds zelf met onze kleine kinderen stonden te wachten, tot onze enkels in de modder. Hadden we er allemaal voor over maar nu deugt het niet meer vanwege de drammers. De cultuurverraders maar daar blijft het natuurlijk niet bij. Het doel is: Nederland moet kapot, onze cultuur moet kapot, de Nederlanders moeten kapot. En maar over vrijheid wauwelen. Nou ik zeg u, we zijn al bezet. Van buitenaf en van binnenuit zijn ze bezig om ons kapot te maken. Maar goed, als de laatste autochtoon het licht uitdoet, wie moet dan voor al die uitkeringen zorgen voor die jankerds?

Lupuslupus | 12-11-17 | 22:24 | 5

miko | 12-11-17 | 23:38
Panta rhei. Alleen is de vraag waarom je verandert. Onder druk van een ander is niet echt altijd een goede reden.

Wol | 13-11-17 | 00:57

Wol | 13-11-17 | 00:57
Kaats ik weer terug. Wat is een ander??
Ik heb mijn mening maar als de meeste mensen hem zwart willen houden,och. Maar ik ben geen ANDER gewoon geboren en getogen die het niet meer van deze tijd vind.

miko | 13-11-17 | 04:30

miko | 13-11-17 | 04:30
Ik zei ook niet dat je een ander was, toch? Ik nam alleen aan dat jij het niet meer van deze tijd vind omdat een ander zich gekwetst zou voelen en daarom vraagt.

En wie zijn wij om te bepalen welke tradities van deze tijd zijn? We hoeven er niet aan mee te doen en een traditie leeft slechts zolang mensen bereid zijn dat wel te doen en zich voor het behoud in te zetten.

Waarom vind je het uit de tijd eigenlijk?

Wol | 13-11-17 | 22:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger (ja inderdaad heel lang geleden) zong ik het St. Klaasliedje "Op de hoge, hoge daken".
Daarin wordt gezongen: "Alles ziet die SLIMME Piet, zich vergissen kan hij niet".
Nou dan snap je wel, dan kan het nooit over een neger gaan.
En je moet toch wel heel vreemde drugs gebruiken wil dan aan Sylvana Simons te denken.

Faphorst | 12-11-17 | 22:23 | 3

Roflol. Eindelijk toch nog iets om te lachen. You made my day!

Lupuslupus | 12-11-17 | 22:28

Sylvana Simons is de naam van een nieuw ultra-sterk anticonceptiemiddel...

eerstneukendanpraten | 12-11-17 | 22:43

Eerst neuken dan praten |12-11-17|

Ik ben het niet eens met de naam van Sylvana Simons m.b.t. een nieuw ulta-sterk anticonceptiemiddel. Immers, de naam van haar nieuwe politieke beweging luidt BIJ1, dat volgens mij wil zeggen zo veel mogelijk conceptie tussen (zwarte?) zaadcellen en eitjes. Op zwart zaad zitten heeft hier natuurlijk niets mee te maken.

gratias | 12-11-17 | 23:07

Bert Buizert is een linkse verrader. Met z'n eigen bedrijf in 'verandermanagement'. Krijg toch de tyfus!

KlunsJohannus | 12-11-17 | 22:14

Weet je wat ik nou raar vind. Dat er tijdens het Suikerfeest jaarlijks veel moslim geheel per ongeluk en onbedoeld op menigten mensen inrijden vanwege een lage suikerspiegel maar dat er met al dat gesnoep boordevol suiker met Sinterklaas nooit eens iemand met diabetes met een hyper op mensen inrijdt. Toch iets met cultuur?

Rheia | 12-11-17 | 22:09

Gelukkig, in het overgrote deel van ons land is piet zwart of donkerbruin zie ik op dat kaartje.
We laten ons niet kennen...020 is allang verloren, laten ze daar morgen de Sharia wetten maar invoeren (ook voor grachtengordel-types), eens kijken of zij dan nog massaal daar op D66/GL of de PVDA stemmen in maart '18.

Keyboardspeler | 12-11-17 | 22:07 | 2

Top. Mee eens

Ron van Zon3948 | 12-11-17 | 22:22

Mijn dochter woont in de Bijlmer in een van de dure koopflats in het buitengebied, maar daar is Zwarte Piet gewoon Zwart hoor terwijl het darzwart ziet van de donkere mensen,dus daar geen probleem.

roodborstje1 | 13-11-17 | 08:50

Ik zal pro-zwarte Piet blijven zolang men niet normaal over dit onderwerp kan praten.

knutsel_ | 12-11-17 | 22:05

Het gebruikelijke gebazel en manipulatieve gedram:

"Waarom niet een beetje toegeven, het maakt toch niet uit? Doe niet zo star."
"Als iemand zich racistisch benaderd voelt door Zwarte Piet, dan moet je daar toch iets mee?"
"Tradities kunnen toch veranderen?"

Nee. Dit is gewoon toegeven aan drammers en zodra je daarmee begint is het hek van de dam. Dat soort mensen houdt niet op, zeker niet als je aan ze toegeeft en ze de indruk geeft dat hun strategie van emotionele chantage via een uitputtingsslag van herhaling gewoon werkt. Dan gaan ze nog meer eisen stellen, omdat ze de kwetskaart als troef, als Zwarte Piet kunnen trekken en bij jou neerleggen.

Dan kan ik ook eisen dat de Gay Pride wordt afgeschaft, omdat ik mij gekwetst voel door het stereotype beeld dat er van homo's wordt neergezet. Dat vrouwen zich "zediger" moeten kleden, omdat mijn morele of religieuze fijngevoeligheden worden gekrenkt. Of juist dat hoofddoekjes verboden moeten worden, omdat dat is te beschouwen als onderdrukking van de vrouw en het "pijn" doet om aan te zien. Dan kunnen allochtonen eisen dat ze bij de politie of in andere beroepen worden aangenomen, niet omdat ze gekwalificeerd zijn maar omdat het ze "kwetst" dat er zo weinig allochtonen in dat beroep te zien zijn. Dat blanke mensen alleen nog maar dingen mogen zeggen of doen die hen niet "kwetsen". Met andere woorden, je laten manipuleren door een kind dat als het de zin niet krijgt de adem inhoudt tot het blauw aanloopt.

En mensen, denk toch eens na. Racisme bestaat ook in landen die géén Zwarte Piet kennen. Dus die tranentrekgevallen van gekleurde mensen die pepernoten op tafel of naar zich gegooid kregen of voor Zwarte Piet werden uitgemaakt laat je maar achterwege. Racisme gaat niet verdwijnen zolang de menselijke natuur hetzelfde blijft en zolang er mensen met verschillende soorten uiterlijk of innerlijk bestaan. We zullen altijd vrienden en vijanden hebben, altijd onze eigen familie over het algemeen belangrijker vinden dan een wildvreemde. Kinderen en volwassenen zullen altijd het verschil in huidskleur, haarkleur en lichaamsbouw tussen alle verschillende soorten mensen zien. En we zullen altijd meer fan zijn van de eigen club dan die van een ander en onze eigen religie of levensovertuiging superieur vinden, want anders hadden we die niet gekozen,

Het idee dat het zogenaamd zo negatief is voor het imago van gekleurde mensen dat er een zwarte man, al dan niet in een jaarlijks opgevoerd slavernijmonument genaamd het Sinterklaasfeest, snoepjes aan blije kinderen uitdeelt is potsierlijk. Ga dan eerst maar eens kijken naar die Amerikaanse gangsterrap met hun "nigger this, nigger that, bitches and hoes turning tricks to give their pimp the dough" en al dat soort heerlijk positieve invloeden. En van mij mag zelfs die gangsta-rap gewoon blijven bestaan, zolang duidelijk wordt gemaakt aan jongeren dat dat geen "normaal" iets is, maar een fantasie, net als het Sinterklaasfeest en Zwarte Piet.

In Amerika hebben ze geen Zwarte Piet, maar toch een ontstellend aantal zwarten in de gevangenis, laag opgeleid of anderszins achtergesteld. Ondanks grotendeels gelijke kansen, net als andere minderheden die zich wél weten op te werken, een vak leren of een eigen bedrijf beginnen, ondanks racisme. Joden hebben ook eeuwen in getto's geleefd onder discriminerende wetten, maar lopen ook niet continu te janken om antisemitisme, en slagen desondanks ook gewoon in het leven. Om dan te blijven miepen dat het allemaal de schuld is van de boze blanke man, laat staan Zwarte Piet, is nogal zwak zelfmedelijden.

Steek die energie liever in iets positiefs i.p.v. dat negatief wild geraas en gemekker. Zoals een campagne voor mensen van kleur om een eigen bedrijf te starten of een ander zelfstandig vak te leren waarbij ze de "racistische" werkgever omzeilen. En leren hoe ze de boze blanke buitenwereld kunnen benaderen zonder die tegen zich in het harnas te jagen door blanken bij voorbaat in hun smoel te spugen en voor racist uit te maken.

Wol | 12-11-17 | 22:04

Alle Zwart Pieten haters moeten VERPLICHT geschiedenis leren:
"De eerste persoon die Zwarte Piet als hulpje van Sinterklaas introduceerde was de Amsterdamse onderwijzer Jan Schenkman."

"Maar van enige racistische motieven was totaal geen sprake, beklemtoont Ineke Strouken, de oud-directeur van het Nederlandse Centrum voor Volkscultuur. "Sterker nog, hij was een prominent lid van de Maatschappij tot Nut van 't Algemeen, die zich hevig verzette tegen slavernij. Hij bedacht Zwarte Piet juist omdat hij voor het belangrijke feest de meest bijzondere helper mogelijk wilde bedenken. De Nederlandse samenleving kende nog nauwelijks donkere mensen, en Piet zag er rijk en welvarend uit."

Kunnen we nu dan eindelijk ophouden met dit gezeik en zwarte Piet eren met het respect dat hem toekomt?

Rheia | 12-11-17 | 21:52 | 2

Wellicht is dat de reden dat zo veel uitkering trekkende zwarte beroepsklagers zo´n hekel hebben aan Zwarte Piet: hij ziet er rijk uit en deelt cadeautjes uit. Zwarte Pieten haters zijn stik jaloers. Kleinzielige losers die de hele dag niets anders te doen hebben dan klagen en anderen de schuld geven van hun misère. Bah!

Rheia | 12-11-17 | 21:57

Ik kan me niet druk maken om die racisten in de grote steden bij ons blijft hij zoals hij is.

botbot | 12-11-17 | 22:05

Húh? Meppel alleen roetveegpieten?
-
Linkse meerderheid in de raad, ofzo?

bisbisbis | 12-11-17 | 21:50

Dusss, u bent allen paar jaar bezig gehouden met Zwarte Piet. En wat heeft het opgeleverd?

Mark_D_NL | 12-11-17 | 21:47 | 1

Ergernis?

knutsel_ | 12-11-17 | 22:27

Niet eens zomaar alleen cultuurbarbaren die ons dit willen aandoen. Nee het is nog veel erger: cultuurmarxisten!!!
Stop die neo-communisten nu het nog kan!

Aristotalloss | 12-11-17 | 21:43 | 2

Werkelijk vreselijk die Marx!

Rest In Privacy | 12-11-17 | 21:54

Idd. Vreselijk. En niet alleen bij GroenLinks, de NPO en de Volkskrant hebben ze die schurk nog steeds op een voetstuk staan. Doe er eens wat aan Mc!!!

Aristotalloss | 12-11-17 | 22:57

Voorspelling: binnenkort krijgen organisaties geld van Den Haag en/of de Nationale Postcodeloterij om iets aan deze vreselijke misstanden te doen. Een soort Zwarte Piet Stivoro, zeg maar. Gemeenten worden actief benaderd om er toch vooral voor te zorgen dat die verfoeilijke sinterklaas praktijken tot het verleden behoren. En reken maar, dat sollicitatiecommissies bij nieuw aan te stellen burgemeesters vragen over de 'Zwarte Piet-geaardheid' opnemen in hun procedures. Er komen overheidsspotjes, die gewone burgers die gewoon Zwarte Piet willen zien impliciet tot fascist bombarderen. Enzovoorts. De hele riedel die onze overheden ook over ons hebben durven uitstorten met hun anti-rook campagnes.
-
En wij gaan zwichten. Helaas. Capitulerend voor hetzelfde mechanisme dat er voor zorgt dat wij telkens weer op partijen stemmen warvan wij weten dat wij er niets bij te winnen hebben: de angst om voor fascist te worden uitgemaakt.
-
Want wij zijn een land van labbekakken. Enorme, door onze overheden murw gebeukte, labbekakken.

bisbisbis | 12-11-17 | 21:41 | 1

Dan hoop ik dat veel aanstaande burgemeesters desnoods liegen over hun intenties m.b.t. roetveeg Pieten en op 5 december gewoon iedereen eigenhandig zwart schminken.

Rheia | 12-11-17 | 22:00

Flikker toch op met dat gehuil. Zwarte is voor kinderen en kinderen geven geen moer om zwart, wit, of welke kleur dan ook. Alleen oude boze mensen die zich miskent voelen in hun hang naar "Vroegâh". Tieft op zeikers. Oh, en dat zelfde gaat op voor de kwetsies aan de andere kant. Groei er eens overheen. Jankers.

MagIkAlWeer | 12-11-17 | 21:41 | 3

Wat loop je toch te janken joh!

benjeallanggek | 12-11-17 | 21:44

Jij vindt het dus prima dat in een democratie 250 mensen de kleur bepalen van een Zwarte Piet ? En hoe lang wil je nog dat slavernijverleden achter je aan gedragen hebben ? Wil je d'r over 2 eeuwen nog op aangesproken worden ?

Koning BongoBongo | 12-11-17 | 21:56

Ja.

MagIkAlWeer | 12-11-17 | 22:15

Gemeente Sint-Michielsgestel( die gemeente met rare vorm in noorden van Brabant) is zwarte piet ook gewoon zwart. Bij de intocht zijn meer “zwarten” dan er in de gemeente wonen.

wifikabelverhuur | 12-11-17 | 21:39

Gewoon ermee stoppen dat kinderfeestje is voorbij. Ik doe niet meer mee dan maar kerstmis, totdat de rendieren zich gediscrimineerd voelen.

bigs | 12-11-17 | 21:37

Schande dat de Sint wit is. Het is altijd de witte man die kadootjes moet geven!

Zoklaarmee | 12-11-17 | 21:36

Die bullshit in de grote steden...... heel simpel, ik ga met mijn zoontje naar een van intochten in de dorpen eromheen waar het wel gezellig en gewoon zwart is.

Dikke Worst | 12-11-17 | 21:36 | 1

Lijkt mij ook de beste oplossing. Laat die grote steden maar uitlopen naar de kleine omliggende steden en dorpen waar Zwarte Piet nog bestaat.

negorij | 12-11-17 | 22:50

Alleen al die naam roet-veeg-piet. Hoe verzin je het. En dan eco appels gaan uitdelen in plaats van pepernoten. Hoe sneu wil je het hebben?

Pedronegro | 12-11-17 | 21:33

Mooi zwarte Piet, de neger, verdwijnt. Nu nog de tuinkabouters. Voor de bond der lilliputters/vereniging van dwergen onder leiding van Roel van Velzen is het onuitstaanbaar vernederend met met grote regelmaat een kopie van de wat kleinere mens in tuinen tegen te komen. Genoeg is genoeg, stop de tuinkabouter.

RickTheDick | 12-11-17 | 21:32 | 1

Lol!

benjeallanggek | 12-11-17 | 21:45

Zelfs in Antwerpen zijn er nu veegpieten... Sinterklaas is passé ... Eens kijken wat de volgende blanke traditie is die moet wijken....

Loebas | 12-11-17 | 21:31 | 3

Antwerpen? Spreken ze daar Nederlands? Ik kan ze niet verstaan die Belgen.

Eendragtmaaktmagt | 12-11-17 | 21:39

Eendragtmaaktmagt | 12-11-17 | 21:39
Ik schat dat jij helemaal niks verstaat anders dan je eigen taaltje.

Rest In Privacy | 12-11-17 | 21:49

Tja België, die zijn nog meer verloren dan wij.

knutsel_ | 12-11-17 | 22:28

Bert Buizert bepaalt dit even.
Bert Buizert is bij de eerste de beste dramnegert meteen met het broekje omlaag gaan bukken.
Bert Buizert is een cultuurhatende, niet al te ver opgeklommen, incompetente raamambtenaar die burgers haat. Nederlandse burgers dan.

de Voorzittert | 12-11-17 | 21:29

Voor de rest is zwarte piet een domme traditie. Gewoon afschaffen en een alternatief.Vijf jaar en er kraait geen haan meer naar.

miko | 12-11-17 | 21:24 | 6

Domme domme man , Zwarte Piet is een prima traditie en hier wordt over 5 jaar wel degelijk nog over gepraat. Waarom zult u niet vragen omdat u te dom bent ,maar ik leg het toch maar uit voor de mensen met een iq boven de 65 . De meerderheid van de bevolking in Nederland wordt stelselmatig genegeerd en dit zal resulteren in steeds meer frustratie en onbegrip tegen de heersende orde . Uiteindelijk zal dit uitmonden in een revolutie . Met dank aan zeldzaam domme kortzichtige mensen zoals u.

Koning BongoBongo | 12-11-17 | 21:44

Koning BongoBongo | 12-11-17 | 21:44
Aangezien je prat gaat op je slimheid zou je wel wat aan je zinsopbouw kunnen doen. Die is namelijk tenenkrommend.
Verder ben jij degene die uit zijn nek lult. Sinterklaas is in genoeg Nederlandse gemeente nooit gemeen goed geweest. Zeker niet in de bijbelriem ook Zwarte piet is er pas veel later bijgekomen. De pieten uit mijn jeugd waren ook geen vriendelijke jongens,die zorgde voor de roe en stopte je in een zak. Later zijn we dat maar gaan veranderen want kinderen jeugdtrauma's bezorgen door zwarte Piet was niet pedagogisch verantwoord.
Piet is een karikatuur en die kan best veranderen. Hoeft van mij helemaal niet via de overheid of wat dan ook maar als men in gemeentes beslist dat men er teveel inwoners mee tegen de borst stuit zijn deze gemeentes vrij wat mij betreft de zwarte Piet af te schaffen en een alternatief te zoeken. Maar goed kortzichtige oubollige wazige idioten als u vinden het natuurlijk nog steeds jammer dat katknuppelen,palingtrekken en andere achterlijke folklore verdwenen is

miko | 12-11-17 | 22:38

Bac | 12-11-17 | 21:28
Prima,inclusief zwart Pietje die toen nog wat minder aardig was.
Kan er echt niet mee zitten dat Sintie gen kruis meer draagt (Staat Wodan ook niet) en dat zijn hulpjes geen negers meer zijn.

miko | 12-11-17 | 22:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Gun die eikels het "wit" niet, dat is sterk verbonden met het overgewaaide SJW cultuurtje. "Blank" is de enige juiste term.

Upendo | 12-11-17 | 21:23

Kunnen de zwarte peiten bij de intocht in talie,Spanje etc. OOK verwijderd worden? Vind het zo denigrerend.

miko | 12-11-17 | 21:23 | 1

Domme domme man.

Koning BongoBongo | 12-11-17 | 21:48

Het meest kwalijk vind ik nog dat sommige Pieten nu dus herkend kunnen worden en het het geloof van een kind kan aantasten. Tijd voor actie!

Bac | 12-11-17 | 21:22

@Zentgraaff: er zijn geen 'witte' Nederlanders. In het Nederlands heten die mensen blank of desnoods Albino. 'wit' is actievoerders taal van linkse mensen. Blanke mensen hebben namelijk geen wit pigment, behalve in de oogbol waar negers en getinte mensen, dat ook hebben. Blanke mensen zijn net zo min 'wit' als dat mensen die kritisch zijn over de zegeningen van massa immigratie 'islamofoob' zijn.

ZoekEenVrijeNick | 12-11-17 | 21:17

Negers zijn ondanks het feit dat we ze zwart noemen gewoon bruin. Een zwarte Piet moet gewoon zwart zijn (en niet bruin).
Loos de creolen en geef niet iedere Piet kroeshaar en je hebt mijns inziens voldoende gedaan om alle gezeik te doen stoppen. Zeik je dan wel nog, dan ben je af.

Andersdenkend | 12-11-17 | 21:17 | 1

Precies dit. Ik snap niet waarom al die gemeenten zo moeilijk doen. Verander letterlijk alles behalve Piet's huidskleur (dus zwart, niet donkerbruin) en niemand heeft meer recht van zeiken vind ik.

Halveneger | 13-11-17 | 07:21

Lijkt me voor kinderen niet te begrijpen. Waarom heeft de ene Sint zwarte en de andere gekleurde pieten.

Kruisruiker | 12-11-17 | 21:13 | 2

Ik zal je wat vertellen: het kan jouw kind geen zak schelen hoe jij je aankleedt. Zolang jij zijn nieuwe x-box maar betaalt, mag je van hem zelfs als travestiet over straat, als jij daar gelukkig van wordt.

Het Vragevuur | 12-11-17 | 21:19

Misschien iets van een koloniale pieten/ontsnapte kutslaven en smartie pieten?
Trappen die kleine guppies altijd in. Hangt wel samen met de prijs van het kado.

Pedronegro | 12-11-17 | 21:21

Rood is gevaar.

van stampij | 12-11-17 | 21:12

Morgen de eerste aflevering van het Sinterklaasjournaal. Wij zijn benieuwd hoe de Pieten er uit gaan zien. Gelukkig bij de intocht hier in Assen gewoon Zwarte Pieten, zoals het hoort.

H.J.W. | 12-11-17 | 21:09

Ik heb genoeg redenen gelezen waarmee men zwarte piet wil verbieden, om ook de islam te verbieden. Duizenden vluchtelingen in ons land uit islamitische landen die daar o.a. vervolgd werden en nu hier dezelfde ideologie tegenkomen. Of het beledigend naroepen van niet-islamitische vrouwen door islamieten voor hoer. Wat is erger? Als vrouw voor hoer uitgemaakt worden of als neger voor zwate piet?

salonsocialist | 12-11-17 | 21:06 | 1

Misschien leuk in Amsterdam een gooi vuurwerk naar de politie omdat je zo blij bent Piet

netniet | 12-11-17 | 21:57

Amsterdam loopt wel vaker voorop. Zonder ons in de 17e eeuw, hadden jullie überhaupt nog nooit van donkere mensen gehoord. Waarom hebben provincialen eigenlijk zoveel moeite met verandering?

Het Vragevuur | 12-11-17 | 21:04 | 13

Precies. Zwarte Piet bestaat al meer dan tweeduizend jaar en deed nooit iemand (echt) kwaad. Dankzij Amsterdam moeten wij nu kennelijk aan een of andere hogere moraal voldoen omdat Amsterdam vierhonderd jaar geleden heeft ontdekt dat er mensen blijken te bestaan die volgens een stelletje racisten in Amsterdam in de verte lijken op Zwarte Piet zonder dat ze zichzelf daarvoor hoeven te schminken. Maar omdat de rest van Nederland die gelijkenis niet erkent zijn wij nu de racisten die niet zouden beseffen dat wij racist zijn. Het enige voordeel van dat gekkenhuis is dat gestoorden er zelf naartoe willen, anders hadden we er lang hekken omheen gezet.

Pierre Tombal | 12-11-17 | 22:14

Pierre Tombal | 12-11-17 | 22:14
Zwarte piet bestaat niet eens 200 jaar. Voordien was het een zwarte demon die kindjes die slecht waren meenam. Mocht niet van de kerk want de hel was van de bidlippen.Dus werd Piet uitgevonden.

miko | 12-11-17 | 22:21

Hoe zei Shakespeare het ook alweer? A rose by any other name would smell as sweet. Zwarte Piet, Krampus, Haji Firuz, verzin het maar - de overeenkomst is dat ze zwart zijn en voor dezelfde gelegenheid naar buiten komen.

Pierre Tombal | 12-11-17 | 22:32
▼ 10 antwoorden verborgen

Wanneer wordt 11 september een nationale feestdag voor de kwetsmensen alhier
? Gewoon als gebaar; om zogenaamd aan te tonen dat we onszelf net zo veel haten als dat zij ons haten. Lijkt me een prima trade-off tegen tweede paasdag. En kunnen we ook meteen aantekenen waar dan de slingers hangen, voor later.

Taggart | 12-11-17 | 21:03 | 1

Eh, kan dat niet eind juli, dan ben ik namelijk meestal op vakantie, en heb ik er geen last van.

Henri-Bardouin | 12-11-17 | 23:11

Ik hou zowiezo niet van Zwarte Piet, welke kleur ie ook heeft.
*reactie uit het hiernamaals afwachten doet*

Rest In Privacy | 12-11-17 | 21:03

zwarte piet regeert gelukkig in alle plaatsen die er toe doen.

wie zal het zeggen | 12-11-17 | 21:02 | 2

Wij zijn een gemengd gezin, en bij ons is en blijft zwarte Piet zwart. Wij wonen gelukkig niet in de buurt van islamsterdam en laten ook dit jaar de sint en z'n pieten weer langskomen. Onze vier kinderen hebben allemaal een ander kleurtje en wij houden van zwarte piet

Retepsteeltje | 12-11-17 | 23:18

Retepesteeltje: held

ik.zou.haar.doen | 13-11-17 | 00:31

Vorige week kopte de Volkskrant nog triomfantelijk "Einde Zwarte Piet discussie" omdat Islamsterdam om was.
Dit kaartje toont maar weer eens mooi de betrouwbaarheid en connectie met de werkelijkheid van de linkse deugpers.
mensen met een abonnement op die troep zouden aangifte wegens oplichting moeten doen.

Rest In Privacy | 12-11-17 | 21:02

Duitsland en België hebben nog geen beslissing genomen.

BozePaarseMan | 12-11-17 | 21:01

Misselijk makend deugvolk. Echter, de verandering gaat via de scholen. Moeders die nu niet door durven te zetten en op Facebook terugkrabbelen met "ach, mijn dochter hoor ik er eigenlijk niet meer over" en ze fijn op school het Sinterklaas journaal laten kijken.

ik.zou.haar.doen | 12-11-17 | 21:01 | 1

Inderdaad en in het onderwijs, zeker de randstad, is de concentratie deugers heel hoog. Misselijkmakend hoog zelfs!

mohammmedtriplem | 13-11-17 | 11:18

Ik vind het zo raar dat ze zeggen dat het alleen een kinderfeest is en dat de volwassenen hun bek moeten houden. Vroeger kregen de kinderen bijvoorbeeld hun cadeautjes en daarna gingen de volwassenen bij de openhaard zitten en mooie handgeschreven gedichten voorlezen (vol met grappen en steekjes onder water) onder het genot van wijn en lekkere hapjes.

Patje2011 | 12-11-17 | 21:00

Volgend jaar jilebba-Piet met haatbaard?

DommeNeger | 12-11-17 | 20:58

Laten we het ook eens hebben over die chocolade letters, die zijn wel heul erg faksjistisch bruin, laat ze dat maar eens aanpakken, vooral die vreselijke pure chocolade, veel racistischer kan je het niet vinden.

zwellevertje | 12-11-17 | 20:55

Gelukkig, ik woon in een wit gebied!
Of is bruin het nieuwe wit op deze kaart?

Bon-sens | 12-11-17 | 20:51

"Pieten zijn zwart en smurfen zijn blauw, bevalt dat niet, dan is Nederland niets voor jou."

Ommezwaai | 12-11-17 | 20:50

Alles moet stuk! Althans alle roomblanke cultuuruitingen dan. Maar het kaartje laat goed zien waar de verraders zitten.

Rooddraakje | 12-11-17 | 20:50

Als ik het zo een beetje inschat, passen die rode stukjes precies in Texel. (Met excuses aan alle Texelaren!)

benjeallanggek | 12-11-17 | 20:49 | 2

Of Aruba

Rest In Privacy | 12-11-17 | 20:51

Atlantis?

Tuborg øl | 13-11-17 | 09:03

Ik vijnd het vooral zielig voor alle mensen met een kleurtje die nu geen piet meer mogen spelen vanwege te bruin/donker.

Binnenbaan | 12-11-17 | 20:49 | 1

Hadden ze hun eigen soort maar onder de duim moeten houden, of moeten opstaan om te laten weten dat de blanke Nederlanders niet met 100 jankpieten mee moeten lopen. Vooral dat laatste!

Tuborg øl | 13-11-17 | 09:03

Bij mij het gelukt, ik ben murf geslagen en heb niet eens meer zin in dat feest. Ze moeten ook niet proberen om stiekem in de ochtend een chocoladeletter op mijn werk op het toetsenbord te leggen, die gaat toedeledoki de prullenbak in. Volgend jaar misschien weer.

Patje2011 | 12-11-17 | 20:48

Buiten amsterdam interesseert niemand dit gejank. Binnen amsterdam ook niet.

Versnelling | 12-11-17 | 20:44 | 1

Nee, maar blijkbaar gaan ze in Vlaailand ook al overstag, terwijl ik hier toch genoeg Limbo's voorbij zien komen heb, die zeiden dat het daar niet speelt. Dan ziet mijn provincie Zeeland er toch beter uit.

Bijtendehond | 13-11-17 | 07:35

Mooi kaartje, nooit geweten dat Zwarte Piet zoveel met islam en elite te maken had.

basweetutwel | 12-11-17 | 20:44

Even een chocoladeletter naar binnen werken. Nee, ik zeg niet welke kleur.

TheseDays00 | 12-11-17 | 20:43 | 1

Waarom dacht je dat er ook witte chocoladeletters in de winkel liggen?

Jan Gordelroos | 12-11-17 | 20:56

En dat kun je dan wel een emojankverhaal noemen, dat *is* het natuurlijk gewoon ook.

Lewis | 12-11-17 | 20:42

MultiKultureel samenleven is toegeven aan alle eisen van de meest totalitaire figuren, zonder daar iets voor terug te durven vragen.
Dat is wel zo Fatsoenlijk, wie wil dat de kinderen straks aangevallen worden door dolle honden? Niemand toch!

Jan Passant mk2 | 12-11-17 | 20:40

Mooi kaartje om te bepalen waar je een huis wilt kopen als je conservatief ingesteld bent

ProFail | 12-11-17 | 20:40 | 1

Meer mooi kaartje om te zien welke gemeenten het diepst kruipen voor figuren die hun cultuur op willen dringen aan anders denkenden.

little C | 12-11-17 | 20:51

Ik moest het een paar keer lezen maar het komt er geloof ik op neer dat we onze cultuur in rap tempo aan het kwijtraken zijn en dat het Sinterklaasfeest daar een belangrijke graadmeter in is.

Iedereen heeft recht op zijn cultuur, behalve de blanke Nederlander in zijn eigen land, daar komt het wel zo'n beetje op neer.

Lewis | 12-11-17 | 20:40 | 5

@netniet
#MenachemToo & MyAssToo !

Tobi | 12-11-17 | 22:17

Precies de spijker op de kop, Lewis.! Zó is het en niet anders.

Lupuslupus | 12-11-17 | 22:26

@ netniet | 12-11-17 | 22:00 Die staan zeker onder druk (zéker ook de eerste groep ja), maar op een andere manier. Is m.i. een ander issue.

Lewis | 12-11-17 | 22:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Intochtbestuur? Zijn die niet gevestigd in Brussel? Zij zijn het ganse jaar vrij actief, heb ik vernomen.

Croxifoxio | 12-11-17 | 20:38 | 4

En pro zwart

MarcS | 12-11-17 | 21:20

Haha, briljant!

Het Vragevuur | 12-11-17 | 21:21

Het intocht bestuur zetelt in Berlijn. In 2015/16 kwamen ongeveer 2 mio aspirant Pieten zonder papieren Duitsland binnen. In NL waren het er slechts 330.000 onder Rutte.

Eendragtmaaktmagt | 12-11-17 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken