Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

500 piek voor klaaglims over gemiste schoolfoto

topicdhimmirechter.pngWat is dat toch, die islamisering? Nou, Dhimmi66-rechters die uit angst om door de diversiteits-KGB van hun bed gelicht te worden meebuigen met elk islamitisch ruftje dat er in Nederland waait, dat is de islamisering! Klaaglims zeurden dat hun kinderen niet op de schoolfoto stonden wegens offerfeest en klaagden daarvoor de school aan voor de lieve som van welgeteld tienduizend euro. De rechtbank gaat ten dele met de snufferd naar de bidmat en geeft de zeurende moslimama gelijk, maar kent niet het hele bedrag toe: de Maria Montessori-school moet slechts €500 euro djizja betalen. Saillant detail: de school had al een aparte fotodag voor dramlims gepland want ook terminaal deugend, maar dus niet voor de klassenfoto. De rechter vond het dus "uitsluiting" dat de moslimkids niet op de geforceerd leuke groepsfoto stonden. Raar, Mohammedaans zelfsegregeren maar dan klagen als je dingen van de groep mist. Logica is nooit echt het sterke punt geweest van profetenpijpers, maar dit is wel weer erg typisch voor de weldelustennietdelasten-houding van de vaderlandse mohammedanen. Saillant detail 2: de adjunct-directeur heeft zelf nog extra klassenfoto's gemaakt waar de vijfdekolonnekids wel op stonden. "Op 14 oktober 2015 heeft de adjunct-directeur van de school opnieuw groepsfoto’s gemaakt op de school. Op die foto’s staan de minderjarigen wel." Dat was dus blijkbaar niet genoeg: de ouders gingen toch claimen bij de rechtert. Zo zie je maar dat de westerse inschikkelijkheid naar de drammerij beloond wordt met een trap in de bek. UPDATE: De peroxidegermaan heeft ook even een leuk plaatje geschoolfotosjopt. Lekkere inhakert, Geert!

Reaguursels

Inloggen

Ga er maar van uit dat ik, mits de cultuur me aanspreekt, nog het drie dubbele aan zakgeld mee ga nemen. Lekker dan.

HailQWERTYdeluxe | 12-07-17 | 11:57

Vertel mij eens waar in de Leerplicht Wet is opgenomen dat scholen verplicht zijn om aan leerlingen een schoolfoto te leveren naast goed onderwijs. Bij een hoger beroep gaat de D66 rechter die de boze moslim mevrouw in haar gelijk heeft gesteld, gigantisch op zijn plaat dan wel op zijn D66 muil.

jale | 11-07-17 | 20:07

Doordat een (neutrale) school zich houd aan de christelijke feestdagen heeft het zich aan dat geloof gecoformeerd... mits anders omschreven in de statuten. Dus staat het in zijn recht om geen rekening te houden met een ander geloofsdag.hierbij is de uitspraak van rechter voorbijgegaan aan de uitspraak van de uitspraak van het Europees hof.inzake hoofddoek op het werk .waar de uitspraak duidelijk is over de neutrale karakter van een bedrijf of instelling.

paape | 11-07-17 | 13:00

Hieronder staat een aantal buitengewoon slechte dingen. Ik weet eigenlijk niet welke daarvan ik het ergste vind.
- ouders houden hun kind weg van school voor "offerfeest";
- school vindt dat nog goed ook;
- ouders klagen over door eigen schuld gemist fotomoment;
- school doet extra moeite om die grote bekken te sussen;
- grote bekken beginnen een rechtszaak om niets;
- rechtbank is blijkbaar ontvankelijk voor deze ongein;
- rechter bezit geen enkel gezond verstand;
- het hebben van een grote bek wordt beloond;
- Nederland heeft zichzelf weer wat verder geïslamiseerd.

JvanDeventer | 11-07-17 | 10:36

Die rechter is helemaal de weg kwijt.

Voor-de-5e-keer | 11-07-17 | 08:20

HoofdDoekSletten en D66-Rechters
Ik ben er helemaal klaar mee.

Ella | 11-07-17 | 07:34

@Sander_Sander | 11-07-17 | 00:05
Heb je ook onderbouwende argumenten?
Of ben je een Joop-trol?

necrosis | 11-07-17 | 07:30

Toen ik 7 jaar was moest ik ook op de foto op school echter ik werd gedwongen een pen in mijn rechterhand te nemen terwijl ik linkshandig was kan ik nu alsnog na 58 jaar een claim indienen omdat ik verplicht was die pen rechts vast te houden terwijl ik een linkshandige minderheidsgroep was en dus?

berg545 | 11-07-17 | 01:01

Ik wacht op een officiele verklaring van yasser ferhat khlaver

geile pater | 11-07-17 | 00:11

Terecht die boete!! Hahahaha

Sander_Sander | 11-07-17 | 00:05

JMCCCC | 10-07-17 | 23:08
Doet niets af aan het schandalige feit dat de rechterlijke macht zich hier toe leent.

botbot | 10-07-17 | 23:36

Jan Dribbel | 10-07-17 | 23:19
Doe is rustig,... het is toch geen halszaak.
Jarenlang roep ik het hier al, het heeft geen zin om op Geert te stemmen, wat hij wil druist tegen onze grondwet in dat zijn ideeën nooit door de eerste kamer zullen komen en dat anders de rechterlijke macht wel in zal grijpen.
Dit is een schoolvoorbeeld hoe de rechterlijke macht werkt.
Laat uw haat eens varen en bekeer u tot het realisme, hoe kunnen we de islamitisering een halt toe roepen.

botbot | 10-07-17 | 23:33

botbot | 10-07-17 | 23:05
Niks grondwet, deze subjectieve rechter doet een deuguitspraak enkel om zijn zelf-islamisering te rechtvaardigen.

Jan Dribbel | 10-07-17 | 23:19

Gevalletje cherry-picking: met een jood wordt geschikt, dus geen aandacht... Een geval met een moslim wordt breed uitgemeten...

JMCCCC | 10-07-17 | 23:08

Jan Dribbel | 10-07-17 | 22:58
Een rechter die gebaseerd op onze grondwet een uitspraak doet die u niet bevalt moesten ze bij wet verbieden.
Kijk,.. zo komen we verder.

botbot | 10-07-17 | 23:05

De rechter is lid van de Weg-met-ons club.
Deze club wordt groter en groter.
Wat een rubberen Rukkie is deze rechter.

Jan Dribbel | 10-07-17 | 22:58

sjeetje | 10-07-17 | 22:33
Ik kan dat wel snappen maar zo werkt het niet.
U gaat een contract aan, zeg maar een afspraak mondeling of met handtekening.
De wet op de consumentenbescherming schrijft voor dat de consument na afname van het product drie weken bedenktijd heeft voor acceptatie.

botbot | 10-07-17 | 22:57

Het fotootje van Wilders vond ik al leuk, maar de tekening boven het artikel is nog beter. Een goede illustratie van het begrip zelfislamisering en ook een goede reden om te zoeken / streven naar een witte school. Nou ja, negers mogen wel, maar geen belijdende mohammedanen meer. Teveel gezeik.

JvanDeventer | 10-07-17 | 22:50

bananabanana | 10-07-17 | 22:28
Nee het is niet eerlijk aangemoedigd door advocaten kan dat soort volk gratis en voor niets omdat zij zoals gewoonlijk die op het bijstandsniveau bivakkeren met een vette Audi of BMW voor de deur die ze ik bruikleen hebben van een oom.
Een gemiddelde arbeider die sappelt voor zijn brood en centen die blij is dat hij iedere maand rondkomt maar waarvan men wel verlangt dat hij een paar honderd euro kan schokken omdat hij boven het bestaansminimum leeft.
Dus wat dat betreft kunnen ze de rechtsgelijkheid van de burgers wel afschaffen.
De elite en de overheid(verplicht) heeft voldoende financiën om een eerlijke rechtsgang te verplichten

botbot | 10-07-17 | 22:47

@botbot; ik ben ook niet verplicht om de foto af te nemen maar ik heb automatisch besteld want de bestelling is pas weken nadat de foto's zijn gemaakt en ik herinnerde mij niet dat zij toen ziek was.
Toen ik de klassenfoto kreeg (op een andere dag gemaakt dan de individuele foto's) zag ik dat ze er niet op stond. Als ik dit van tevoren had geweten had ik de foto a tig euro niet besteld natuurlijk. Dus nu ben ik net zo beledigd als mevrouw moslima en eis een vergelding.

sjeetje | 10-07-17 | 22:33

Wat is de volgende stap?
-
Schadevergoeding omdat er ondanks het suikerfeest wiskundeles werd gegeven en haar dochters er nu een onvoldoende voor hebben?
Schadevergoeding omdat de examens de ramadan overlappen en haar dochters zich niet goed konden concentreren?
Schadevergoeding omdat schoolzwemmen gemengd is en gewone omgang tussen jongens en meisjes volgens haar geloof ongeoorloofd is en haar dochters niet mee kunnen doen?
Schadevergoeding omdat de kerstvakantie beledigend is voor haar dochters en wintervakantiefeest niet kan, omdat het eigenlijk geen winter is?
-
Moeten scholen alles juridisch gaan vastleggen? Nog meer kosten aan en overlast van die islamitische geloofstoestanden? Ten koste van welke pot meld geld gaat dat? Wie kiest er eigenlijk voor om haar kinderen thuis te houden? Is dit offerfeest een officiële erkende feestdag? Moet je eigenlijk blij zijn dat er al zo diep voor dat geloof van je gebogen wordt? Wordt er bij andere feestdagen van andere geloven ook uitgekeerd? Kan er überhaupt nog wel les worden gegeven, zonder dat een kind schade oploopt?

bananabanana | 10-07-17 | 22:30

botbot | 10-07-17 | 21:19
Nog los van de idioterie.
Nu is een rechtsgang voor dergelijke flauwekul alleen weggelegd voor uitkeringsgerechtigden en hele rijke mensen. Eén van de redenen waarom wil je vriend Volkert van Graaf niet wil werken.
-
De gewone werkende die alles moet ophoesten kan inderdaad voor soort flauwekul zijn recht niet halen, want die moet het wel uit eigen zak betalen. Wat vindt je daarvan is dat wel eerlijk?

bananabanana | 10-07-17 | 22:28

-weggejorist-

KenJijDeSwaffelman | 10-07-17 | 22:23

Pierre Tombal | 10-07-17 | 21:37
Ik voel me net zo verongelijkt als u.
Het schoolbestuur moet zich eens te raden gaan met behulp van een advocaat.
Ik zou zo graag revanche willen,b.v. als de schoolbel klinkt (begin van de les) en de leerlinge is maar één seconde te laat is of wat dan ook wat men de ouders kan verwijten,aanpakken die hap en niet te zuinig,maar het het kind is de dupe.
U moet niet vergeten dat die ouders er op uit zijn om ons Nederlands onderwijs ten gronde te richten binnen het kader van onze wetten.
Ze willen met de wet in de hand iedere school islamitiseren en met deze gerechtelijke uitspraak moet ik met bloeddoorlopen ogen aanschouwen dat zij hun gelijk halen.

botbot | 10-07-17 | 22:17

@botbot | 10-07-17 | 19:08
Flauwekul. Je weet dat aan het begin van het schooljaar de schoolfoto's worden gemaakt. Dat is echt standaard op elke school. We hadden hier op de school van onze kinderen in de voorlaatste week een groot schoolfeest met hapjes. Ja, dat viel dit jaar dus net in de Ramadan. Een week eerder kan niet want dat is nog steeds Ramadan en een week later mis je alle kinderen waarvan de ouders op vrijdagmiddag met een volgepakte auto de kinderen oppikken om naar de zon te vertrekken.

Het is de keuze van deze mensen om een overtuiging aan te hangen die conflicteert met de normale lesprogramma's van onze scholen. Hun kinderen krijgen daar ook vrij voor terwijl de onderwijsinspectie ieder ander die op datzelfde moment zijn of haar kinderen van school zou willen houden zonder mededogen vervolgt en beboet. Ze vertikken het zelf om mee te doen en dat wij verplicht zouden zijn aan al hun grillen en nukken mee te doen staat met zekerheid nergens in de wet, hoe hard die domme D66 muts ook mag vinden dat dit wel zo zou moeten zijn.

Pierre Tombal | 10-07-17 | 21:37

Nu dus ook in Nederland: Jihad by Court.
Reken maar dat in de moskeeën en theehuizen feest wordt gevierd na deze uitspraak.

Here's Freddy | 10-07-17 | 21:36

bananabanana | 10-07-17 | 21:03
Onzin,.. iedereen heeft recht op juridische bijstand.
In een rechtsgang bent u VERPLICHT om zich te vergezellen van een advocaat.
Het zou me een mooie bak worden geen geld? mooi dan kunt u uw recht op onze grondwet wel vergeten ,helaas geld dit alleen voor onze welgestelden.

botbot | 10-07-17 | 21:19

Kan GS niet even voor wederhoor iemand langs die school sturen om te kijken of er ook andere moslims op die schoolfoto staan?
Als die erop staan is het namelijk geen racisme....
Kans is aanwezig op een Montessori school in Denhagistan....

Is dit nog nieuws? | 10-07-17 | 21:11

joost3001 | 10-07-17 | 20:59
Ik doe niet mee, vloeken is voor mij niet weggelegd maar ik heb wel een paar krachttermen in gedachte waarvan de HEER verplicht kotsen moet.

botbot | 10-07-17 | 21:05

Het volk hoort en ziet (behoudens vals voorgelicht VK en NRC publiek) wat er in het juridische apparaat gaat en rapapapa wat komt er uit?
Ja wat er in justitieel apparaat komt is totaal onvoorspelbaar en navolgbaar aan het worden. Dan is het tijd om het apparaat te reviseren, want het werkt niet meer.
-
Vraagje wie heeft er eigenlijk de advocaat en -proceskosten betaald (nog voor de uitspraak bekend was, relevant puntje).
-
Als netto belastingbetaler wordt het je bijna onmogelijk gemaakt om met goed fatsoen de dagelijkse gang van zaken te volgen en te pruimen. Na een dagelijks een godsvermogen uit te geven aan beveiliging tegen islamitische aanslagen, weliswaar is de rekening van afgelopen weekend voor de Duitse belastingbetaler (maar toch), nu dit weer.
Dit zuigt iedere vorm van logica uit je.
-
Hoe lang voordat de curator langs komt om het land moreel failliet te verklaren?

bananabanana | 10-07-17 | 21:03

Ik zou zo graag heel erg ontzettend willen vloeken nu....
Machteloos

joost3001 | 10-07-17 | 20:59

Dit Nederland is niet meer waar ik me prettig voel en waar ik thuishoor! Een compleet ontwricht rechtssysteem waar belangen behartigd worden van profiterende gelukszoekers.... Gratis ziektekostenverzekering, uitkering, huursubsidie etc. En nu ook geld claimen voor het feit dat je kind niet op de schoolfoto staat?? Moeders heeft toch zelf besloten dat het kind thuis moest blijven op een, Godzijdank nog niet erkende, feestdag. Er is al genoeg van onze cultuur om zeep geholpen. Integreren verdomme!! Je past jezelf aan en anders wegwezen!!! Nederland is geen luilekkerland. Veel Nederlanders werken zich uit de naad om deze categorie profiteurs te onderhouden... Ben voor schorsing van deze rechter. Hoop echt dat deze uitspraak een vervolg gaat krijgen. Een jurist hoort een onpartijdig standpunt in te nemen maar bepaalde groeperingen wordt continue de hand boven het hoofd gehouden.

waarmotdatheen | 10-07-17 | 20:48

Het zou mij heel wat waard zijn, een schoolfoto zonder achmet, iesmier, apdel, haakiem en fatima. Die € 500.- gaat naar een goed doel.... welk goed doel? De moskee? Opvang voor pedofiele imams? Herstel kalifaat?

CleaudeSacke | 10-07-17 | 20:27

Dr_antonickx | 10-07-17 | 20:17
Dat zou ik ook willen het liefst met een fikse boete.
Vrijheid van godsdienst en rechts gelijkheid staat boven alles.
Dus,... vergeet het maar.

botbot | 10-07-17 | 20:22

-weggejorist-

De Griek | 10-07-17 | 20:19

Ik hoop dat de leerplichtambtenaar een boete oplegd wegens onveroorloofd verzuimen. €500 in je fucking face!

Dr_antonickx | 10-07-17 | 20:17

GormSuil | 10-07-17 | 20:00
Daarom plaats ik uit principe geen linkjes, één berichtje wat mij lijkt in dit geval het NRC geeft mijn terechte verontwaardiging aan.
Op dat moment bent u niet objectief meer.

botbot | 10-07-17 | 20:13

sjeetje | 10-07-17 | 19:47
Klopt wat u zegt onzin, als uw kind ziek wordt valt het onder overmacht.
Men kan u niet verplichten om de foto af te nemen omdat u door overmacht niet belanghebbend bent.
Sterker nog als u de foto niet accepteert om welke reden dan ook (niet belangrijk) dat is het ondernemingsrisico van de fotograaf.

botbot | 10-07-17 | 19:59

500 extra vakantiegeld voor vakantie in Marokko. Zowel RTL4 nieuws (teneur: belachelijk) alsook de Staatsomroep NOS8UURJOURNAAL besteden er aandacht aan. Ik zeg: gekke Henkie bestaat en hij woont in Nederland.

Schweinchen Dick | 10-07-17 | 19:58

O ja, en de klassenfoto's blonk uit in witte Nederlandse kinderen (proest....)

sjeetje | 10-07-17 | 19:49

GVD ik kocht de klassenfoto van m'n dochter en kwam er toen achter dat ze er helemaal niet op stond omdat ze die dag ziek met griep thuis zat. Wel tig euro's betaald om andermans kinderen te mogen bekijken, t'is een grof schandaal en ik eis daarom 10.000 euro want een klassenfoto zonder mijn dochter is geen klassenfoto.
Ik wil gerechtigheid! Als mijn dochter ziek is dan moet er op een andere dag maar foto's geschoten worden. Wat een onzin zeg!

sjeetje | 10-07-17 | 19:47

Maria.1 | 10-07-17 | 19:42
Nope,.. niet verplicht.

botbot | 10-07-17 | 19:45

-weggejorist-

Maria.1 | 10-07-17 | 19:42

-weggejorist-

Maria.1 | 10-07-17 | 19:42

En als je als ouder je kind weg houdt van de tegenwoordig verplichte moskee bezoek krijg je de school inspectie aan je deur.

Maria.1 | 10-07-17 | 19:42

Dit komt vanzelf niet meer goed. Willen we terug wat van ons is, zullen we het terug moeten pakken. Zelfs verkiezingen zullen niets meer uitmaken, de trias politica en het bestuur is al te ver heen. Ik zie alleen nog een revolte om deze trein te kunnen stoppen. Mijn tijd zal het wel duren. Als je jong bent: get the hell outta here!

WhiteShark | 10-07-17 | 19:42

Is het geen idee , geen stijl om een inzamelinsactie te starten en de aller aller aller duurste advocaat in te huren en een hoger beroep starten

Samtari | 10-07-17 | 19:42

-weggejorist-

ilovevarkens | 10-07-17 | 19:38

Ultra linkse bananenrepubliek is Nl zo onderhand geworden.
Er zijn echt wel grenzen aan tolerantie.

Zo langzamerhand ben ik dit soort moslim gezeik meer dan zat.

ilovevarkens | 10-07-17 | 19:38

François, La Haye | 10-07-17 | 19:10
Alles lief en aardig maar geef eens aan waar de rechter wettelijk fout zit.
Als mijn dochter of zoon een klasse foto zou missen omdat ik een feest heb zou ik zeggen jammer dan.
Maar die gasten die het liefst het hele Nederlandse onderwijs traineren slepen er geld uit.
Maar verwijt het de rechter niet zij heeft juist gehandeld en dat ik kan u zeggen met het door bloeddoorlopen schuim op mijn mond.

botbot | 10-07-17 | 19:38

Golddiggers!

Accident_Prone | 10-07-17 | 19:34

Zoontje van theo van gogh kreeg na de begrafenis van zijn papa een boete voor spijbelen. Zieke lui hier, we gaan dat veranderen.

rattenvanger XL | 10-07-17 | 19:31

Je rijdt als Pool een kind van 2 dood? 50 uur schoffelen!
.
Je mist als moslim het offerfeest? 10.000 euro schadevergoeding!

Armin Langbaard | 10-07-17 | 19:29

Ik heb ook een paar schoolfoto's gemist vroeger omdat ik ziek was of zo, ik eis nu een schadevergoeding van 10 miljard euro.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 19:22

Volgende proces wordt er een van er wordt nooit geen schoolfoto's meer genomen sinds....

Umberto die trotzoni | 10-07-17 | 19:21

Ik zeg het wel vaker maar toch nog maar een keer: net als je denkt dat het niet gekker kan..... dan lukt het die rechters toch steeds weer. En die 500 euro is voor?

drs. P | 10-07-17 | 19:18

Heeft iemand al uitgezocht welke rechter dit heeft geflikt en wat zijn/haar levensovertuiging / achtergrond is? Ook niet onbelangrijk lijkt me...

matrixbluepill | 10-07-17 | 19:15

Te debiel voor woorden dit.

Wienerschnitzel mit | 10-07-17 | 19:15

Enfin, begrijpen we deze strategie?
1. We hebben de gewapende jihad: inmiddels wel bekend. Dagelijks nieuws: www.thereligionofpeace.com/
2. We hebben de juridische jihad:
nl.gatestoneinstitute.org/search.php?...
Dit is een klassiek voorbeeld van juridische jihad. En erger is: er is nu een juridisch precedent geschapen. Iedereen zal nu gedwongen rekening moeten houden met de islam, anders.... rechter. Geert heeft gelijk: zijn neprechters en landverraders. islam = onderwerping en rechters helpen mee. Dat blijkt nu wel. Hoe meer we toegeven des te erger zal het worden.....
3. We hebben de economische jihad: hele wijken worden in beslag genomen door booslims. Huizenprijzen zakken, westerse winkels worden gemeden en verliezen hun klanten. Gevolg: voor een appel en een ei staan panden te koop. Worden opgekocht door..... islamietje. Die vestigen een... winkel. Hun klandizie zijn..... islamietjes. Kassa. Alweer een wijk in beslag genomen en zo gaat het maar door totdat....

matrixbluepill | 10-07-17 | 19:14

*Probeert wanhopig zijn afgezakte broek op te halen*
Oké, het koter is geoorloofd vrij vanwege een religieuze feestdag, maar De Schoolfoto wordt al weken van tevoren duidelijk aangekondigd! Het is/was dus een WELOVERWOGEN KEUZE van de ouders het kind thuis te houden; daarnaast hebben zowel schoolfotograaf als leraar zich ingespannen voor die foto's! Hoe zou het toch komen, dat steeds meer mensen deze 'mensen' HATEN om hun gedrag...
Ik hoop dat de school in Hoger Beroep gaat, desnoods tot-en-met de Hoge Raad!

François, La Haye | 10-07-17 | 19:10

Gelijke monniken,gelijke kappen. Dat spreekwoord moet nodig worden herzien. In 'hoofddoeken altijd gelijk'.

Armin Langbaard | 10-07-17 | 19:09

Als moeder het bestaan van Allah kan bewijzen krijgt ze van mij 500 euro extra. Zo niet, geld terug geven.

mygoodness | 10-07-17 | 19:09

Pierre Tombal | 10-07-17 | 16:46
U moet het wetboek eens ter hand nemen.
De rechter heeft gesproken precies volgens de wet,en zo hoort dat in een rechtstaat.
Dat u deze uitspraak niet bevalt en even slikken moet kan ik mij best indenken.
Als nuchtere Hollander moet u eens goed nadenken, stel dat de rechter zou zeggen van bekijk het maar je wist het van te voeren het is geen islamitische school en bola,bla,ble,die advocaat is gek en tekent gelijk hoger beroep aan.(kassa voor hem)
Wellicht had de schadevergoeding dan weleens wat hoger uit kunnen vallen.

botbot | 10-07-17 | 19:08

Plan als schoolbestuur de klassefoto op het Joodse Poerim feest in maart. En dan 10.000 euro schade vergoeding eisen als willekeurige ouder bij de rechtbank. Moet je eens opletten hoe onze 'rechters' dan ineens rechtspreken. Raar he!

Armin Langbaard | 10-07-17 | 19:07

@Claudia M. | 10-07-17 | 18:57
Dit soort wanstaltige zaken bestaan al jaren, alleen konden ze het vroeger beter onder de bekende pet houden.

FreeVogelaar | 10-07-17 | 19:03

@telelezer | 10-07-17 | 17:16
Niet altijd hoor.

miko | 10-07-17 | 19:00

iek islam
iek graties geld

dr.andus | 10-07-17 | 18:58

Enfin, volgend jaar helemaal geen schoolfoto, daar is geen geld meer voor!

Claudia M. | 10-07-17 | 18:58

Maak de borst maar nat voor de volgende klachten/bezwaren/beroepen/rechtszaken, enz. Dit gaat echt niet meer weg, laat staan ophouden.

Claudia M. | 10-07-17 | 18:57

Op de klassefoto van mijn zoon stond ook zo'n hoofddoek. Op verzoek van zoon weggesjopt. De arrogante, leugenachtige, kwaadaardige trut verpestte het schooljaar voor medeleerlingen en docenten. Daar wil je geen herinnering aan.

jacobh | 10-07-17 | 18:55

Wat klagen jullie nou, iedereen mocht dit jaar toch stemmen, nou dan, je wist dat het alleen maar erger zou worden. Want Europa wordt onder leiding van de Linkse Politiek en het Europees parlement geïslamiseerd, en zelfs de Paus doet er graag aan mee.

www.breitbart.com/london/2017/07/08/po...

FreeVogelaar | 10-07-17 | 18:51

Hiep, beste jongen, recht is iets kroms dat verbogen is (Bul Super).

boccelullus | 10-07-17 | 18:23

"Gelijkheid van rechten." gaan de blanke ouders nu ook een aanklacht indienen wegens discriminatie dat hun kinderen GEEN vrij hadden?

swingja | 10-07-17 | 18:17

-weggejorist-

iBear | 10-07-17 | 18:07

Gelukkig. Iemand die wat goeds schrijft in een dode boom waar je niet veel over hoort:

Http://www.ad.nl/binnenland/scholen-kunnen-geen-rekening-houden-met-tere-zieltjes-van-ouders~a0033475/

SDI | 10-07-17 | 18:01

Ik hoop zo dat ze €3000 aan advocaatkosten hebben gemaakt (...)
@ Mich2007 | 10-07-17 | 12:02
-
de verliezer van een kort geding moet de kosten betalen

telelezer | 10-07-17 | 17:16

Deze rechter zouden we met pek en veren het land uit moeten kicken!

Bena | 10-07-17 | 17:16

Google:

Booslims 4310 resultaten
Ploflims 877 resultaten
Klaaglims 433 resultaten
Zeurlims 48 resultaten

Discrimineert Google nu ook al:
Deuglims slechts 7 resultaten

De finale eindbaas | 10-07-17 | 17:11

2 aanklachten maar? Is dat alles??

Sarcastisch varken | 10-07-17 | 17:08

Grappig dat moslims gebruik maken van het rechtsysteem als er iets te halen valt, valt er niets te halen of zijn ze het er niet mee eens dan is de sharia wet weer nr.1 en het rechtssysteem krom.

Stelletje opportunistische grafmoslims.

Michael_Scott | 10-07-17 | 17:01

1 euro = 2,20371 piek.
vanBarchum | 10-07-17 | 13:56
-
Nope! Het conversie/inflatie percentage staat nu op 2,8. Deze 500 Euro staat voor bijna 1500 Gulden.
Hoe dan ook, hoger beroep indienen!

Rest In Privacy | 10-07-17 | 16:55

@EvertsNL | 10-07-17 | 13:21
Nee, die burgemeester is een ander. Mw. Mr. A Emmens is een (Leids) huppelkutje die tijdens haar studie bijverdiende met taallessen geven aan immigranten. Dat is amper tien jaar geleden. Mevrouw deed vervolgens een opleiding tot rechter en heeft dus nog zo'n dertig tot veertig jaar om haar stupide D66 vooroordelen over de maatschappij uit te storten. Mevrouw zit daarvoor ook precies op de goede plek: rechtbank Den Haag is na Amsterdam het meest corrupte instituut van dit land.

Pierre Tombal | 10-07-17 | 16:46

-weggejorist-

bArAbAts | 10-07-17 | 16:36

Als kleine Ogami had ik op school in Mokum Oost gezeten. Ik en een mede neder-nederlander meissie zaten als enige twee neder-nderderlanders op die school voor diversiteit... let op het was van oorsprong een christelijke school... moment dat ik van school tussen de middag thuis kwam op me knieen in de huiskamer biddend naar Allah bezig was.. was voor me moeder gelijk de knop om van school af en weg uit Mokum Oost...

Dat was 1 van de kleine dingen niet mee genomen met ramadan dat ik en de neder-nederlandse meisje als enige op school waren want wij waren niet moslim....

Ogami | 10-07-17 | 16:32

Ik snap het niet. Die Moslims roepen toch altijd > Rot op met die camera ?

wattenstaafje | 10-07-17 | 16:28

-weggejorist-

bakoenin | 10-07-17 | 16:19

Kom je thuis, heel even eten want moet vanavond ook werken. Lees ik gvd dit. Is die rechter nu helemaal gek geworden?

bakoenin | 10-07-17 | 16:19

Waarom gaan al die klaaglims die de islam (IS, Saudi, plofmils, enz enz) een slechte naam bezorgen, niet aanklagen ?

Anjin Mohammed | 10-07-17 | 16:19

Ik heb twee dochters op de middelbare school. In totaal hebben ze daar (samen) tot nu toe 6 jaar gezeten. Een schooljaar heeft gemiddeld 10 maanden. Iedere maand vallen er minstens 4 lesuren uit, die nooit worden ingehaald.
---
Dat levert het volgende rekensommetje op:
---
6 jaar x 10 maanden x 4 lesuren x € 500 = € 120.000,00
---
Morgen legt mijn advocaat op de middelbare school van mijn dochters deze claim neer. Hoef ik de komende jaren niet meer aan het werk...
---
Nogalwiedes dat de Nederlanders steeds meer een hekel krijgen aan de islamietjes...

Jantina_Hagelslag | 10-07-17 | 16:18

Dan zijn we dus bij deze een islamitische staat geworden. Je kunt niets meer organiseren zonder dat er afstemming moet plaatsvinden met de islamitische kalender en het vijf keer per dag bidden. En als je dat over het hoofd ziet, dan ben je dus strafbaar.
.
Laat dat eens tot u doordringen: vanaf heden bent u strafbaar als u dingen organiseert die conflicteren met de islamitische kalender.

Opslag Medium | 10-07-17 | 16:06

Afbeeldingen van mensen zijn haram en naar een rechter van de ongelovigen gaan is ook een fail; dus wordt toch een enkeltje hel voor moeders, ben ik bang.

fram | 10-07-17 | 16:02

STnick | 10-07-17 | 15:25
Ze hadden van de school vrij gekregen.
'K weet niet of er nog meer Moslims in die klas zaten en/of die wel/niet op de foto zijn gekomen.
Als er andere Moslims op die foto staan kan de hele uitspraak zo de vuilnisbak in.
Zowiezo.. Moslims en foto's... Mag toch niet want afbeeldingen is haram enzo? Toch?

Is dit nog nieuws? | 10-07-17 | 15:50

Sommige dingen kunnen ook alleen maar in Nederland. Leve het linkse politiek correcte Nederland! (kots)

chauvinist | 10-07-17 | 15:34

LOLOLOL, epische pica van Greet!

Marie Curieux | 10-07-17 | 15:26

Sinds wanneer mag een moslim een foto maken?? Je mag eigenlijk geen foto van jezelf of je familie ophangen.

Mans5 | 10-07-17 | 15:26

Bij NOS.nl staat dat de twee kindere vrij hadden gevraagd. Ik meen mij te herinneren dat ze dat juist niet hadden gedaan en dus ongeoorloofd afwezig waren. Wie weet het nog?

STnick | 10-07-17 | 15:25

marcoplarco | 10-07-17 | 14:56
Klopt, dat zeg ik ook nergens. Maar op openbare (ook christelijke) scholen met veel moslimkinderen krijgen deze kinderen een dag vrij.
Zoals ik aangaf is dat al decennia zo en ontstaan omdat moslimouders hun kinderen toch thuis hielden en soms zelfs drie dagen, bv bij het suikerfeest dat drie dagen duurt. Toen is er besloten om die kinderen één dag vrij te geven. Blijven ze langer weg dan wordt er melding van gemaakt bij de inspectie.

Die scholen houden er bij planning van aktiviteiten, zoals schoolreisje etc, rekening met bovengenoemde feestdagen en hebben even geen erg gehad in de komst van de schoolfotograaf. Dat is niet opzettelijk gebeurd en daarom had de rechter vrijsprak moeten eisen.


Marie Curieux | 10-07-17 | 15:23

Dit land gaan niet naar de knoppen .... dit land is al naar de knoppen!

JTVinke | 10-07-17 | 15:21

In het midden oosten is de islamitische zondag is wat bij ons de vrijdag is, dat wordt nog wat

Kompel | 10-07-17 | 15:16

Mocro070 | 10-07-17 | 12:29
Het begint bij een uitzonderlijk irritante graaimoslim, die, gesteund waarschijnlijk door een dhimmie-advocaat, een gaatje in de wet heeft gevonden om te cashen. Al het andere komt hier achteraan.
Het resultaat zal zijn dat we ons in het vervolg beter zullen moeten weren tegen irritante graaimoslims, te beginnen bij scholen juridisch beter indekken tegen de praktijken van irritante graaimoslims. .

Schoorsteenveger | 10-07-17 | 15:14

''Weet u hoe het voelt als je dochtertje van 5 elke dag bij binnenkomst in de klas naar de foto kijkt en vraagt 'mama, waarom sta ik hier niet op? Dat valt niet uit te leggen', zou de moeder volgens het AD tijdens de rechtszaak hebben gezegd.'
 
Dat is juist heel makkelijk uit te leggen: Mama koos ervoor om de eeuwenoude verzinsels over een of andere woestijngeest belangrijker te vinden dan dat haar dochter met haar klasgenoten op de foto ging.

simpelman | 10-07-17 | 15:12

Met het vrijgeven wekt de school de indruk het Offerfeest te erkennen. De vraag is of de school daarbij heeft aangegeven dat die dag een fotograaf zou komen. Dan ligt de keuze bij de ouders.

Mannes | 10-07-17 | 15:12

mallekater | 10-07-17 | 15:10
Mag niet, ies diezzcrieminatsie

Is dit nog nieuws? | 10-07-17 | 15:11

De school moet zich gewoon aan de richtlijnen houden, rechten en plichten hebben we allemaal behalve voor de islamiet, die kan alles buigen in eigen richting. De school zou geen vrij moeten geven voor ramadan, bespottelijk, de schoolleiding buigt en knipt, ze begrijpen niet dat ze allang het onderspit delven in al hun domme "goedheid"!
De rechter moet zich de ogen uit de islam gerichte kop schamen voor deze afgang.

lanexx | 10-07-17 | 15:11

Als ik die school was flikkerde ik al dat moslimspul de tent uit en liet geen nieuwe meer toe.

mallekater | 10-07-17 | 15:10

"Ligt het feit aan "de moslims", de rechter, de rechtspraak, de wet of regering? Of toch eigenlijk allemaal?"
Mocro070 | 10-07-17 | 12:29

Nou @Mocro070 spreek je eens uit zou ik zeggen want het valt me op dat jij dat nauwelijks doet.

Het is namelijk schering en inslag met een deel van dat kwaadaardige kudtvolk dat immer in de slachtofferrol schiet.
En het ligt natuurlijk ook aan de rechters die hierin meegaan. Deze rechter had ook anders kunnen beslissen.
De school heeft niet opzettelijk de schoolfotograaf op deze datum gepland.
De school heeft niet gediscrimineerd, want islamitische feestdagen zijn geen erkende feestdagen.
De school heeft moslimkinderen uit goodwill vrij gegeven.
De school heeft alles uit de kast getrokken om alsnog een klassenfoto met deze kinderen te maken.
Ze konden 's morgens vroeg komen. En van kinderen of ouders die van dit aanbood geen gebruik maakten zijn later alsnog klassenfoto's gemaakt.
Voldoende redenen om de aanklacht van dit serpent naar de prullenbak te verwijzen.

Marie Curieux | 10-07-17 | 15:03

Ik word langzaamaan een beetje bang eerlijk gezegd.

Maya_de_bijbal | 10-07-17 | 15:00

wil iets zeggen maar doe alvast zelf ff jorissen.
----weggejorist.
Binnenkort in uw theater in de buurt.

medelmo | 10-07-17 | 14:59

Laten we niet te lichtvaardig over het positief bij-effect van schoolfoto's denken. Die gedresseerde momenten kunnen ook een goede uitwerking hebben. Een aantal zal dan later de mugshots in alle kalmte ondergaan en dat is ook wat waard. Ja toch?

Nehemia | 10-07-17 | 14:57

Ach ja, de corrupte D66-rechters geven alleen echte straffen als het slachtoffer familie (van een vrindje) is...

Ali Bi | 10-07-17 | 14:57

@Marie Curieux | 10-07-17 | 14:41 "Dus een openbare school heeft even niet opgelet bij het inplannen van de schoolfotograaf..."

Een openbare school heeft geen enkele plicht om zich te plooien naar de feestjes van pedominnaars en ander sprookjesvolk. De wereld op zijn kop!

marcoplarco | 10-07-17 | 14:56

Als ik die uitspraak lees gaat het om 2 kinderen die er niet opstonden:
Staan er wel andere moslimkinderen op die foto?
Zo ja?
Hoger beroep!

Verder:
Ok, iedereen kan dus vrijnemen (of zijn haar kinderen van de basisschool thuis laten) met offerfeest, want als Moslims vrij krijgen....

Is dit nog nieuws? | 10-07-17 | 14:47

Dus een openbare school heeft even niet opgelet bij het inplannen van de schoolfotograaf, een afspraak die veelal wordt gemaakt na het laatste bezoek van de schoolfotograaf en dit keer valt op de eerste dag van het Offerfeest.
De school probeert de datum alsnog te verzetten maar dat lukt niet meer, gezien de drukke agenda van de schoolfotograaf, dus gebeurt dat op de geplande datum.
Eén of meerdere moslimmoeders protesteren daartegen.
De school biedt haar excuses aan, legt de situatie uit en biedt deze ouders aan om de klassenfoto's meteen bij aanvang van de school te maken, zodat deze kinderen toch op de foto kunnen en daarna naar huis kunnen. Netjes geregeld zou ik denken en kennelijk vonden de andere moslimouders dat ook, behalve deze graailim (dixit Annabel Nanninga) die meteen begint te schreeuwen over discriminatie en 10.000 euro schadevergoeding eist.
De school maakt in de komende dagen alsnog klassenfoto's met kinderen die niet aanwezig waren, maar ook dat is niet voldoende voor deze graailim. Ze haalt haar kinderen van school, doet ze naar een islamtische school en klaagt alsnog de Montessori-school aan met als tragisch en onbegrijpelijk dieptepunt dat de rechter de school heeft veroordeeld tot het betalen van 500 euro aan schadevergoeding.

Krankzinnige krijg je het niet.
Zoals Nausicaa Marbe zegt:

"Zulke rechters plaveien de weg voor islamistische sociale terreur en institutionele discriminatie van niet-moslims. Politieke rechtspraak."
twitter.com/nausicaamarbe/status/8843...

Ik hoop dan ook dat de school in hoger beroep gaat tegen deze absurde uitspraak, temeer daar scholen niet verplicht zijn om moslimkinderen vrij te geven op een islamitische feestdagen (suikerfeest en offerfeest) maar dit al decennia doen als een aardig gebaar naar moslims toe, voortgekomen uit het feit dat de meeste moslimouders hun kinderen toch thuishouden.

Daar kun je ook iets van vinden, maar dat dit gebaar van deze school door die smerige graailima wordt beloond met het eisen van een schadevergoeding is al misselijkmakend maar dat de rechter daarin meegaat, is weerzinwekkend en een ongekende schande.

Marie Curieux | 10-07-17 | 14:41

Schaf schoolfoto's maar af. Iedere halve zool kan tegenwoordig een foto maken van zichzelf en uploaden naar een website voor een pasje, sollicitatie etc. Als moeders een professionele foto van hun kinderen willen zijn daar genoeg studio's voor om dat te realiseren.

Admiraal Balthasar | 10-07-17 | 14:40

In Nederland worden (onafhankelijke) rechters voor het leven benoemd en worden dus niet beoordeeld (i.t.t. de ons omringende landen, zoals Duitsland). In ons systeem kunnen wereldvreemde rechters dus niet tot de orde worden geroepen, behalve bij ambtsmisdrijven. Verder kan een president van een rechtbank besluiten om de rechter geen zaken meer te geven, hetgeen nauwelijks gebeurt. Hoog tijd dus voor een nieuw in te voeren systeem (wetsverandering) zodat ook rechters beoordeelt en op non-actief kunnen worden gesteld.

Schweinchen Dick | 10-07-17 | 14:36

AlexMM50 | 10-07-17 | 14:24 Planning loopt op schema .
Uw hartekreet is een glimlach voor Soros.
Dank uw kabinet.
Gaaf land he Mark.

medelmo | 10-07-17 | 14:35

Ik kan wel keihard GODVERDOMMMEEEEE!!!! roepen, maar dat helpt natuurlijk niet. Een OPENBARE school hoeft helemaal geen rekening te houden met wat voor geloofjes dan ook. Is die rechter helemaal van de pot gerukt?

Weet niet of het nog zo is, maar als de vakanties een beetje ongelukkig uitvielen, dan waren behoorlijk wat kindjes (sommigen al donderdag) op vrijdag niet op school, en kregen ouders altijd last met de onderwijsinspectie, die al klaar lagen in de bosjes om hierop te loeren (figuurlijk dan).

Maar goed. Lesson learned: GEEN vrij meer geven op dat soort dagen, REDEN: schoolfotograaf komt. Blijven leerlingen alsnog weg, zijn ze zowel in overtreding als hebben ze geen been op te staan. Tenzij de D66-rechter na het eerste jointje nog een tweede blowt, en dan per ongeluk het 'extra zware' exemplaar pakt. Alleen een brein onder zware invloed kan nog de school schuldig verklaren.

EnNouJijWeer | 10-07-17 | 14:31

Wie doet z'n kinderen nou ook op een montessorischool?

Rest In Privacy | 10-07-17 | 14:27

Als je in dit land verkracht wordt moet je je een ongeluk zoeken naar een politie bureau wat nog wel open is, en éénmaal gevonden moet je op je kop gaan staan of ze alsjeblieft je aangifte willen opnemen.Maar dit kan gewoon,aangifte doen omdat je koter niet op een schoolfoto staat.Compleet van de pot gerukt!!!!!Niet alleen dit land is naar de klote,heel Europa is naar de tyfus!

AlexMM50 | 10-07-17 | 14:24

Ja maar... en... hoe dan... want? Laat ook maar.

Artisjok | 10-07-17 | 14:22

@Johan1235 | 10-07-17 | 14:16
Dat is al vele jaren zo.
Het eerste dat er gebeurd is dat je naw gegevens bij de tegenpartij terechtkomen, en als je na de vernielingen en/of intimidaties nog steeds zin hebt om een klacht in te dienen of een zaak aan te spannen heeft de rechter zijn oordeel bij voorbaat al klaar.

Slipsnifter | 10-07-17 | 14:22

als ik een trouwfeest had in de familie moest ik gewoon naar school, want leerplicht enzo.

Henk de Vries2074 | 10-07-17 | 14:20

Johan1235 | 10-07-17 | 14:16
Vluchten, dat is nog de enige mogelijkheid, vlucht nu!!

watmagjenogwel | 10-07-17 | 14:19

@dakarswordfish | 10-07-17 | 12:36
Er is een simpele oplossing: geen klassenfoto's meer. Je wordt als school knettergek van de planning omdat je met alles en iedereen rekening moet houden, en dan loop je nog kans op schadeclaims. Dat is het niet waard. Dan maar liever concentreren op je hoofdtaak: onderwijs. Met dank aan een rechter die met alle geweld kolen en geiten wil sparen.

Synecdoche | 10-07-17 | 14:19

Dit land is helemaal de weg kwijt.. ik maak me ernstige zorgen. Je zal in deze tijd toch echt een conflict hebben met een moslim. Je maakt als autochtoon geen schijn van kans.

Johan1235 | 10-07-17 | 14:16

Hollander69 | 10-07-17 | 14:08
Voor reaguurders????
Of voor mijn Land?????

watmagjenogwel | 10-07-17 | 14:13

Je schaamt jezelf om nog een Nederlander te zijn.

Nietgek | 10-07-17 | 14:13

Hoe maak je dit land daadwerkelijk kapot. En verder doe ik er het zwijgen toe want vrees anders voor een permaban.

Coyote | 10-07-17 | 14:13

Ben ik nou zo dom of zij zo slim? Ik begrijp de uitspraak van de rechter niet. Hopelijk tekent de school beroep aan.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 14:12

Dringend meer islamscholen! Alle islamieten kunnen dan naar islamscholen. En alle islamscholen in islamwijken! En dan alle islamwijken in islamlanden. Doei klagers!

Wie neemt de logistiek op zich?

Vreetkonijn | 10-07-17 | 14:11

Dit land is zwaar ziek en het is niet meer te redden, het is een zinkend schip.

Wonderful-Life | 10-07-17 | 14:10

Waanzin

Borrom | 10-07-17 | 14:10

Helaas voor veel reaguurders: het vervullen van religieuze plichten is een legitieme reden voor verzuim van school, mits aangevraagd en verleend. Persoonlijk vind ik dat onzin, maar dat telt niet he (want 'democratie'). Uit de gerechtelijke uitspraak blijkt dat betreffende familie voor het offerfeest verlof heeft aangevraagd en gekregen.
Wat blijft staan natuurlijk is dat het belachelijk is dat een school met het plannen van groepsactiviteiten rekening moet houden met (op zich dus legitieme) individuele verlofregelingen. Niet uit te leggen.

Hollander69 | 10-07-17 | 14:08

de fout zit 'm in het feit dat de school die kinderen eerst vrij geeft vanwege rammedan en daarna de schoolfotograaf op die dag inplant.

over het eerste dingetje ging de rechtszaak niet. een flutvergoedinkje van 500 euro lijkt me prima passend.
Ik hoop dat het tot gevaolg heeft dat de school in het vervolg geen vrij meer geeft voor rammedan.

Ballenman | 10-07-17 | 14:02

Schmalz | 10-07-17 | 13:54
loser | 10-07-17 | 13:55
Ja dit ga je krijgen.
Overigens, ik wist niet dat er ook hersenloze rechters bestaan.
Je raakt er niet over uit gepraat.

watmagjenogwel | 10-07-17 | 14:01

Mensen! Het boek 'Onderworpen' van Michel Houellebecq is een roman, geen handleiding!

FlorisJanvanFleppest | 10-07-17 | 14:01

Ahahahaa, 500 euro schadevergoeding voor het niet aanwezig zijn voor de klassefoto. Wat een totale onzin!
Dit land, man, dit land kan in de prullenbak, wat mij betreft.

BadLieutenant | 10-07-17 | 14:01

Ik als hele simpele Drentse boer, kan maar niet begrijpen wat hier gebeurt. Offerfeest is toch geen officiele feestdag? Antwoord NEE, dus kinderen hadden gewoon naar school gemoeten. Leerplichtambtenaar doe uw werk!

Willy Keutel | 10-07-17 | 14:01

Zonder twijfel de meest idiote uitspraak van het jaar. Probeer dat maar eens af te troeven. Welke rechter voelt zich uitgedaagd?

noorderling | 10-07-17 | 13:57

1 euro = 2,20371 piek.

vanBarchum | 10-07-17 | 13:56

Waarom vragen niet-moslims ook geen vrije dag aan als het ramadan of suikerfeest is ? Wordt dit door de school geweigerd, dan de school ook naar de rechtbank slepen vanwege discriminatie. Kijken hoe snel het afgelopen is om die mohammedanen een uitzonderingspositie te geven.

loser | 10-07-17 | 13:55

Leuke jurisprudentie nu.
Het verdienmodel is als volgt:
1. Ga na op welke dag de klassenfoto is gepland
2. Bedenk een soort feest voor deze dag
3. Houd op die dag zonder bericht je kind van school
4. Claim 500,- onder verwijzing naar deze uitspraak.

Schmalz | 10-07-17 | 13:54

En zo groeit langzaam de haat. Want dit soort uitspraken zijn wéér positief voor dramlims. Maar de haat voeden is het doel van de grote heren. Anders komt dat EU leger er nooit, natuurlijk.

Stokman | 10-07-17 | 13:53

Als de school in beroep kan gaan, moeten ze dat zeker doen. Een rechter die zijn vak wel verstaat maakt halal gehakt van de onterechte claim.

Nehemia | 10-07-17 | 13:53

Ben erg blij met mijn stem op FvD, nog geen seconde spijt gehad. Wat een heerlijk heldere geesten daar, ze hebben de besmetting met het alles vernietigende linksvirus weten voorkomen. A.U.B. verlos ons van de bang makende gestoordheid.

Johan Jansen Velp

Rest In Privacy | 10-07-17 | 13:47

Het gaat beangstigend snel de laatste tijd.

Stijlicoon | 10-07-17 | 13:47

Ik rem niet meer voor rechters.

Ko Ranzig | 10-07-17 | 13:46

@EvertsNL | 10-07-17 | 13:21
Mevrouw A. Emmens is in het verleden docent geweest bij NT2 (Nederlands Tweeede taal).
Een partij die taallessen geeft aan mensen die het Nederlands niet als moedertaal hebben.

Overigens staat in het vonnis uitgelegd dat de school wel zegt dat er aparte klassenfoto's zijn gemaakt én dat ze aangeven dat deze in het gebouw hangen in plaats van de oorspronkelijke foto's en dat ze alle nieuwe klassefoto's de ouders hebben toen toekomen, maar dit konden ze niet bewijzen.
Dat is 1 van de redenen om tot een veroordeling te komen.

blaatblaat | 10-07-17 | 13:43

Sinds wanneer is het offerfeest hier een nationale feestdag?
De rechtbank slaat de plank volledig mis als je het mij vraagt!
Bovendien is het ook buitensluiten en discriminatie van niet-moslims als islamitische kinderen thuis mogen blijven voor het offerfeest, maar niet-moslims niet.

a4p | 10-07-17 | 13:43

Het kan natuurlijk zijn dat de klasse-foto als wervingsmateriaal werd gebruikt voor nieuw aan te trekken leerlingen.

Nehemia | 10-07-17 | 13:42

@Gajus | 10-07-17 | 13:29
Dat doe je heel goed.
Ook Polen, Roemenie, Hongarije en Bulgarije zijn schitterende landen voor wie de EU-waanzin zat is.
En waar je voor een fractie van de nederlandse prijs een prachtig vrijstaand huis koopt.

Slipsnifter | 10-07-17 | 13:41

Gestoord dit, echt. Geeft dat volk een nieuw chantagemiddel om hun zin te krijgen, terwijl een hoofddoek opdoen een keuze is, staat nergens in de Koran dat dat verplicht is. Bedekt gekleed, dat staat er, om te voorkomen dat hun hitsige broertjes en neefjes ze niet lastigvallen.
Ik zeg, stoppen met die knieval voor die afschuwelijke discriminerende en bedreigende ideologie die Islam is, onze wetten, normen, waarden en regels actief uitdragen en geen milimeter toegeven aan die beroepsjengelaars. Omgekeerd namelijk is er van hen uit ook geen enkele poging om in te schikken, het is eisen, krijsen en het - al dan niet virtuele - kromzwaard hijsen, en wij laten dat zomaar gebeuren.
Bah.

Graaisnaaiert | 10-07-17 | 13:41

Achterlijke situatie. Ouders laten kind spijbelen vanwege een religieus feest dus zijn strafbaar. Volgens die school wordt er geen uitzondering gemaakt voor ramadan of dat soort gekkigheid. Vrouw klaagt dat haar kind niet op de foto staat terwijl het haar eigen schuld is. En hoewel het haar niet om het geld te doen is, eist zij wel 10.000 euro schadevergoeding. En zij krijgt nog gelijk ook nog. En uiteindelijk zit haar kind nu op een islamitische school. Had die muts dat niet eerder kunnen doen ? Dan waren wij van al dit gezeik af.

loser | 10-07-17 | 13:41

@McMarx | 10-07-17 | 13:32
Yep. En dan hebben we de woonwagenbewoners en het koonkluk huis nog, die boven de wet staan en derhalve geen belasting hoeven te betalen.

Slipsnifter | 10-07-17 | 13:38

Beste reaguurders, dit land is NIET gek. In een goede B-film ziet u altijd bij het betreden van een psychiatrische inrichting een malloot in de tuin schoffelen die u besmuikt mededeelt goed op te passen, dat hij beslist niet - maar de rest wel hartstikke - gek is. U bent niet gek, dit land is niet gek, er zijn wel gekken in dit land die dat zelf(nog)niet weten en dat ook nooit zullen weten. Die uiteraard vinden dat u gek bent, op een enkeling daargelaten welke op hogere leeftijd soms tot inzicht komt. Soms. If you can't beat them join them is hier echter geen optie (voor ons). Dus wordt het een keer knokken.

Een vrije paling | 10-07-17 | 13:37

Compleet gestoord dit. Offerfeest is geen erkende feestdag, dus deze kinderen hadden gewoon op school moeten zitten. Ze hebben dus gespijbeld en krijgen nu geld toe. Wat een bedorven rechtssysteem hebben wij.

WillemWordtWakker | 10-07-17 | 13:35

McMarx | 10-07-17 | 13:32
de sharia ben je nog vergeten.

watmagjenogwel | 10-07-17 | 13:34

@Slipsnifter | 10-07-17 | 13:19
Dan zijn er 4 rechtssystemen: Strafrecht voor de normale witte burger, Civielrecht voor de witte boorden criminelen, Krijgsrecht voor de militairen en Polycoleurrecht voor niet witte normale mensen. Ik vergeet nog Jeugdrecht/Kinderrecht/Krijsrecht.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 13:32

Kan deze "rechter" niet per direct ontslagen en vervangen door iemand die wel recht spreekt? Als je bewust je kinderen van school laat spijbelen om om het even welk feest, dan verdien je daar zeker geen beloning voor!!
Het resultaat van zulk onrecht door een foprechter is een school met minder geld voor de leerlingen, in de toekomst meer van dit soort waanzinnige claims, en scholen die zo voorzichtig worden dat ze de klassefoto maar afschaffen. Er mist immers elke dag wel een kind vanwege ziekte/reis/feest/watdanook en in het kader gelijke behandeling heeft elk spijbelend kind dan recht op een flinke schadevergoeding. Ongeacht of de school nog extra professionele fotos laat maken en een extra klassefoto op een andere dag.
Dit soort "rechters" doet het vertrouwen in de rechtsstaat, wat bij menigeen toch al aangetast was, echt naar het nulpunt dalen.

cabbit | 10-07-17 | 13:30

ILF2 | 10-07-17 | 13:20
Met zo'n uitspraak raak je er toch van overtuigd dat het in opdracht van de Roverheid wordt op gedragen.
Ieder weldenkend mens weet dat hier iets niet in de haak is.

Gek bij het woord 'Roverheid' krijg ik een spellingscorrectie te zien.... maar het woord is toch echt correct, een ander woord kan ik er inmiddels niet meer voor vinden, met meer dan 75% afgeperst 'belasting'

watmagjenogwel | 10-07-17 | 13:30

ILF2 | 10-07-17 | 13:20
Even de motivering afwachten.

Schoorsteenveger | 10-07-17 | 13:30

Man o man o man... Wat ben ik blij dat ik naar Rusland emigreer. Niet alles is goed daar, dat weet ik ook wel, maar Nederland is hard op weg om lager op de ladder te komen staan dan Rusland qua leefbaarheid.

Gajus | 10-07-17 | 13:29

@EvertsNL | 10-07-17 | 13:21
Het probleem is niet 1 rechter, het hele nederlandse rechtssysteem is erop ingericht om de islamisering geen strobreed in de weg te leggen.
Sterker nog; blijkbaar is dat in heel Europa zo afgesproken, want daar gaat het hetzelfde.

Slipsnifter | 10-07-17 | 13:27

Vrije dag, gratis geld en niet op de foto hoeven, tralala

Karel17 | 10-07-17 | 13:26

En waarom konden deze kinderen een dagje afwezig zijn zonder dat de leerplichtambtenaar daar werk van maakt? Ik had verwacht dat de uitspraak van de rechter meer langs die lijnen zou liggen: Spijbelen en dan voor de gevolgen daarvan schadeloos worden gesteld is iets dat alleen een volkomen doorgedraaide gek kan verzinnen!

kommabijmebinnen | 10-07-17 | 13:25

Dat je als rechter zijnde met droge ogen zo'n uitspraak doet... Dat je dat voor jezelf en naar een ander toe denkt te kunnen uitleggen. Hoe vreselijk eng ben je dan? Hoe zeer moet je dan per direct vervangen worden om de maatschappij niet nog verder tegen elkaar op te zetten.

ILF2 | 10-07-17 | 13:20

@Poesmobiel | 10-07-17 | 13:13
Ik zeg al jaren dat er in dit land twee rechtssystemen gelden, 1 voor moslims en 1 voor niet-moslims.
En als je dat zegt wordt je aangekeken alsof je gek bent.
Het zal allemaal wel.... volgende keer allemaal weer braaf PvdA/D66/VVD/CDA/GL stemmen hoor.

Slipsnifter | 10-07-17 | 13:19

walgelijk, moet zijn.

watmagjenogwel | 10-07-17 | 13:16

"Raar, Mohammedaans zelfsegregeren maar dan klagen als je dingen van de groep mist. Logica is nooit echt het sterke punt geweest van profetenpijpers,"

De bedoeling is dat iedereen naar het pijpen van de moslims danst. Zij hebben dus een ijzersterke logica. Alleen de D66-rechters begrijpen het niet.

Peter_K | 10-07-17 | 13:16

Ineens is die stijging van de waterspiegel helemaal zo erg niet.

Future refugee | 10-07-17 | 13:16

Ongekend en ongehoord,

In een woord walchelijk hoe het echte Nederlandse volk geschoffeerd wordt.

watmagjenogwel | 10-07-17 | 13:15

@Gags Beasley | 10-07-17 | 12:01
Niet zo vreemd als je je niet verzet.

Slipsnifter | 10-07-17 | 13:14

Wat die rechter had moeten zeggen...
Echte moslims mogen helemaal niet op de foto.
Want je mag het "boek der onderwerping" geen mensen en al helemaal geen Mo afbeelden. Dat alleen maar lijdt tot ijdelheid en verafgoding. Vandaar die mooie patronen in hun bidschuren, dat is het enige wat wel mag.

Hiesjes | 10-07-17 | 13:13

maar waarom krijgen die kinderen eigenlijk vrij op Offerfeest!??!!? tis geen officiele NL feestdag... daar gaat het gewoon al mis... als die kinderen geen vrij hadden gekregen omdat MOEDER dat vroeg... was er helemaal geen enkel probleem! het probleem komt voort uit de eisen van de moeder! niet uit de eisen van de school!

bArAbAts | 10-07-17 | 13:13

Stormageddon | 10-07-17 | 13:06
Ja, precies! Het hele argument van 'gelijke behandeling' kan onmogelijk stand houden als daar al eigenlijk niet vanuit werd gegaan.

Poesmobiel | 10-07-17 | 13:13

@Stormageddon | 10-07-17 | 12:54

Eens! Schoonzus wou de kids 1 dag vrij hebben voor een gelegenheid. Netjes gevraagd maar direct werd er verwezen naar leerplicht en boetes per dag/kind die opgelegd worden.

Op deze manier kunnen we ons vertrouwen in de rechterlijke macht ook wel opzeggen. Meten met twee maten is nu juist wat voorkomen moet worden.

Laten we hopen dat er voor 500 euro aan condooms gekocht wordt.

Geenzuiverkoffie | 10-07-17 | 13:13

Príncipe | 10-07-17 | 12:58
Dat is dan een misconceptie. Namelijk in je eigen link kan je zien dat de Islam in het bovenste plaatje niet uitgedragen wordt en in het onderste plaatje wel. In zweden wordt dat verbeten drammerig aanbevolen om zo een presenteermuts te hebben. In ???stan wordt dat in dit geval seculier gehouden. Dus ergo Het is Juist die verderfelijke ideologie.
DAt vlaggetje zegt dat zweden "Fuck you" tegen seculariteit heeft gezegd.

Cobalt bomb | 10-07-17 | 13:12

Ik geloof dit niet. Zo erg kan het toch niet zijn hier...

ploppy | 10-07-17 | 13:12

Ik had niet anders verwacht in dit waardeloze land.

Slipsnifter | 10-07-17 | 13:12

De school lijkt hier geen onderscheid gemaakt te hebben. De ouders van deze kinderen hebben zich onderscheiden door de kinderen (vanwege het vieren van een feest van een geloof waarvoor ze zelf voor gekozen hebben) thuis te houden.

Gaz21 | 10-07-17 | 13:11

Wat mij eigenlijk opvalt bij al dit soort verhalen is dat ik mijzelf wel heel erg benadeel door niet gelovig te zijn. Het levert helemaal niets op, behalve dat je ziet hoe lachwekkend, triest en immoreel ieder geloof is. Dat ze dan ook nog gelijk krijgen en hiervoor beloond worden is natuurlijk tenenkrommend.

salsaparilla | 10-07-17 | 13:11

Nu gaat het nog om een schoolfoto, de volgende stap is dat ze schadevergoeding eisen, omdat de school tijdens het offerfeest is doorgegaan met lesgeven en de kindertjes daardoor een leerachterstand hebben opgelopen. En zo verliest het weldenkende deel der natie steeds meer terrein aan de geloofsdrammers.

bintang | 10-07-17 | 13:10

Zie dat bijna iedereen weer losgaat zonder zich te verdiepen in de zaak.
Ouders hadden verlof gevraagd en gekregen van de school.
De rechter heeft dus geen oordeel gegeven over situatie dat ouders hun kind op de offerfeestdag zomaar en zonder toestemming weg hebben gehouden.

Andere vraag is of de school er verstandig aan heeft gedaan dit verlof te geven, of voor de hele dag te geven. Nog andere vraag is of ouders dit hele juridische circus hadden moeten optuigen.

PietPutt | 10-07-17 | 13:10

Zoals ene Tommy R. heeft gezegd: Islam is not programmed to co-exist with other faiths. As a minority it'll play victim, outnumber you, become majority, then subjugate you.

Julia | 10-07-17 | 13:09

Lekkere precedentwerking.

His Lordship | 10-07-17 | 13:09

Juridische jihad.

Parsons | 10-07-17 | 13:06

Oh... net het vonnis gelezen... met hoofdschudden en vloeken.
De school heeft een hele beroerde advocaat. Want... je kan makkelijk aanvoeren dat de school volgens hetzelfde principe in de artikelen 7 en 1 van de Awgb de moslimkindertjes helemaal geen vrij had mogen geven omdat juist dat uitsluiting is op basis van geloof.
Maar... nu komt het: de school mag ook geen verlof weigeren op grond van geloof van diezelfde wet gelijke behandeling.
Lieve rechter, hoe kan een schoolbestuur het dan ooit goed doen? Voldoet de wet wel?
Ik zou het uitvechten tot de RvS.

Stormageddon | 10-07-17 | 13:06

Ook dit zal wel weer iets genuanceerder liggen dan dit stuk weergeeft.

jezusisonzin | 10-07-17 | 13:05

aha lees net het vonnis.... zie nog steeds niet dat deze kinderen anders behandeld zouden zijn dan andere kinderen... JAH DOOR HUN MOEDER!! die moeder is de schuldige... die heeft haar kinderen thuis gehouden op die dag... weliswaar met toestemming... maar dat was geen keuze van de school! maar wat ik dus lees is dat "wij" (de Nederlanders) dus altijd rekening moeten houden met allerlei niet officiele buitenlandse feestdagen! want mocht het gelijkvallen met een schoolevenement... dan is de school de kinderen niet gelijk aan het behandelen! huh... we hanteren in NL toch de christelijke feestdagen als officiele waar we rekening mee houden in de maatschappij... dit gaat echt voor een hoop problemen zorgen.deze uitspraak... elke buitenlander kan nu dus gaan rechten tegen zijn baas als hij geen vrij krijgt op Offerfeest.. want aangezien iedereen wel vrij heeft op kerst... wordt hij ongelijk behandeld..(volgens deze rechters!)

bArAbAts | 10-07-17 | 13:05

You can't fix stupid. En de rechter is een mongool.

niks mis mee | 10-07-17 | 13:04

Gelijke behandeling my fucking ass. Dit treurige excuustrutje van een rechter had die moslims in de bek moeten uitlachen en veroordelen in de proceskosten. Op zijn minst. Dit soort rechters dient direct uit hun functie gezet te worden.

npo | 10-07-17 | 13:03

Als je die suikerfeest-vierende kids doorgaans wilt fotograferen, worden ze agressief.

ZegMaar | 10-07-17 | 13:02

Extra vrije dagen en gratis geld lalala

sjoerdploert | 10-07-17 | 13:02

Lunchnadenkmomentje: wie betaalt die €500?

Jos Tiebent | 10-07-17 | 13:00

Deze vrouw is hier voor verrijking; maar alleen die van haar eigen portemonnee.

miss error | 10-07-17 | 13:00

Schoorsteenveger | 10-07-17 | 12:57
Om dan je kind op de dag van het fotomoment ziek te melden en alsnog een schadevergoeding af te dwingen.

miff | 10-07-17 | 13:00

Stormageddon | 10-07-17 | 12:54
Ikk vrees dat juridisch gezien het een los staat van het ander. Ben ook benieuwd naar de motivatie.

Schoorsteenveger | 10-07-17 | 12:59

Toch blijf ik erbij dat het niet Islam is die de trammelant veroorzaakt.
.
Boven echte Islam, onder linkse Islam, niet echt:
i.imgtc.com/UMFITXJ.jpg
.
Waarom kwam de migratie crisis na de banken crisis?

Príncipe | 10-07-17 | 12:58

We zijn verloren, Nederland is terminaal.
Ik ben wel bereid te vechten tot de dood volgt.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 12:58

krijg je nu ook schadevergoeding als je zelf ziek bent ten tijde van de klassenfoto's??? echt de wereld op zijn kop dit... ik snap nog steeds niet waarom de rechtbank deze beslissing heeft genomen!

bArAbAts | 10-07-17 | 12:57

A. B. S. U. R. D.
Al hadden ze een cent gekregen, voorwáárdelijk zelfs, dan nog was het tenenkrommend geweest.
Maar vooral zo doorgaan. Wal en schip.

Lewis | 10-07-17 | 12:57

Logisch toch? Bij die lui is alles toch altijd de schuld een ander? Enige zelfreflectie is bij lui die hun oorsprong in het MIdden Oosten kennen totaal onbekend.

Albert5000 | 10-07-17 | 12:57

miff | 10-07-17 | 12:51
Hoeft helemaal niet. je kunt niet alles weten. Stuur een brief of email met de expliciete vraag f een bepaalde datum schikt.
"Beste ouder of verzorger,
Gezien het steeds maar toenemende aantal feestdagen is het ons onmogelijk gebleken van te voren .... blablabla
Daarom verzoeken wij u vriendelijk doch dringend ons te laten weten of de door ons voorgestelde datum voor het maken van een klassenfoto u schikt ... blabla.
Wij zouden het verschrikkelijk vinden als uw kinderen, om welke reden dan ook niet in staat zouden zijn..... blablabla
Met vriendelijke groet,
Uw maximaal multiculturele school" "

Schoorsteenveger | 10-07-17 | 12:57

15 maart ... we hebben het zelf gedaan.
De meerderheid heeft er zelf voor gekozen.

Deal with it!

Het Licht | 10-07-17 | 12:57

Crowdfunden anyone voor hoger beroep? Help Maria Montessori-school deze én de spijbelzaak te winnen!

Rest In Privacy | 10-07-17 | 12:56

@DeIdealeSamenleving | 10-07-17 | 12:54
De ideale samenleving negeert de eisen van moslims.

solcama | 10-07-17 | 12:56

Dat ze niet op de foto stonden, is alleen maar gunstig voor het promotiemateriaal van die school.

Banana008 | 10-07-17 | 12:55

Hoezo? Leerplicht. Offerfeest is geen nationale feestdag en geen officiele vrije dag. School valt niets verwijten. Neem maar een ander geloof. Klaar.
Klaagster veroordelen in de proceskosten en opgesodemieterd met dat kleinzielige drammerige gezeik voor de rechtbank. Daarvoor hebben we rechtstaat niet.
Maar nee... blijkbaar denken rechters daar anders over. Ben wel benieuwd naar de motivatie in het vonnis en wat dat nu weer voor lamlendige jurisprudentie veroorzaakt.

Stormageddon | 10-07-17 | 12:54

In de ideale samenleving zal onder de leerlingen eerst worden geïnventariseerd wanneer iedereen aanwezig is.

Aan de hand daarvan kan een moment worden uitgekozen dat statistisch gezien de meeste leerlingen aanwezig zijn.

Op voorhand zijn er perioden aan te wijzen waarbij te voorspellen is dat de kans kleiner is dan gemiddeld dat iedereen aanwezig kan zijn.

Uiteraard is dat de periode van de ramadan/ offerfeest. Maar vergeet ook de wintermaanden niet. Veelal heersen op dat moment verscheidene virussen. Het griepvirus zorgt sowieso voor uitsluiting want je ligt ziek op bed. Het verkoudheidsvirus is ook geen pretje. Je wilt immers niet met een kop als een trekhaak op een klassenfoto staan.

Ondanks dat het moeilijk is om een goed compromis te vinden dat iedereen op een klassenfoto kan komen te staan, is het de morele plicht van de ideale samenleving om daaraan zo goed mogelijk te voldoen.

DeIdealeSamenleving | 10-07-17 | 12:54

-weggejorist en opgerot-

HenkDeVelde | 10-07-17 | 12:54

-weggejorist-

HenkDeVelde | 10-07-17 | 12:54

Islam altijd overal -1

Schijtvolk

Bofkut | 10-07-17 | 12:53

"omdat hun school volgens de kantonrechter onderscheid heeft gemaakt tussen leerlingen en dat mag niet volgens de wet gelijke behandeling"
Oh echt waar rechter? Heeft de school die arme moslimkindjes dan verboden om naar school te komen tijdens het Suikerfeest? Volgens mij waren dat de ouders namelijk.
Schijnbaar valt schijterigheid buiten de rechterlijke onafhankelijkheid. Laffe hond.

ZegMaar | 10-07-17 | 12:53

2022: In verband met het toenemende netwerk van kinderporno hebben wij besloten om geen Klassenfoto's meer te maken.

Met vriendelijke groet,

BenBack | 10-07-17 | 12:53

U kunt hier allemaal wel boos worden maar dit is een uitstekende uitspraak die geheel recht doet aan wat de meerderheid van Nederlanders vindt: pro E.U., pro islam, pro multi-culti beleid en pro ontwikkelingshulp aan Afrika.

Al 40 jaar lang en ook de laatste verkiezingen weer zijn de partijen die het zo willen in de meerderheid.
Dat dit weldra het einde van onze vrije westerse beschaving betekent wil met simpelweg niet inzien.

tumult | 10-07-17 | 12:52

@Cobalt bomb | 10-07-17 | 12:43
Het probleem is dat we niet weten welke voor en tegen argumenten zijn aangevoerd en welke wet- en regelgeving de rechter heeft gebruikt om tot dit besluit te komen.
.
Dat leidt tot speculatie van boerenlullen zoals jij en ik. Maar wel lekker click- en rant-bait is.

Mocro070 | 10-07-17 | 12:52

De school is zelf een beetje naïef geweest door verlof te geven, die ouders hadden verlof aangevraagd en gekregen. Dus dan ook maar op de blaren zitten zou ik zeggen. De hele uitspraak kan u vinden hier:

deeplink.rechtspraak.nl/uitspraak?id=E...

Barbara Drijfzand | 10-07-17 | 12:52

Ik vergelijk het een beetje met de schadeloosstelling die Tariq Ramadan achteraf heeft afgedwongen nadat ze 'm op de Erasmus Universiteit als bruggenbouwer buitengeflikkerd hadden.
En ik zie het dan ook meer als een overwinning van onze rechtsstaat op het gezeur en gedram van lieden die, als het erop aankomt, eigenlijk met die rechtsstaat niets op hebben en liever zouden hebben dat er hier Sharia heerst.
Je kunt niet eenvoudigweg stellen dat de rechter in de kont van de Profeet is gekropen. Er was tien mille geëist, en het is teruggebracht tot 500 eurootjes. De boodsachap naar de gemeenschap is: "rechtspraak is rechtspraak, we konden hier niet omheen, maar, samenleving, zorg er asjeblieft voor dat dit gezeur een halt toegeroepen wordt door wat oplettender te zijn en op z'n minst ervoor te zorgen dat je formeel niet aansprakelijk kunt worden gesteld."
Er zijn legio manieren om die aansprakelijkheid uit de weg te gaan. Je zou bijvoorbeeld de ouders op tijd een brief -in het Nederlands uiteraard- kunnen sturen met de expliciete vraag of de kindertjes een bepaalde datum al dan niet 'beschikbaar' zijn voor een klassenfoto. Reageert men niet, jammer dan, maar dan ook geen claim.

Schoorsteenveger | 10-07-17 | 12:51

Kortom, als schooldirecteur moet je alle Islamitische feestdagen op je kalender aankruisen, en dan vooral niets organiseren, want dat gaat de school geld kosten. De hele school danst dus naar de pijpen van een paar islamitische leerlingen, doel bereikt dus !!Zum kotzen....

miff | 10-07-17 | 12:51

Gratis geld voor klagers die het rechtssysteem nodeloos belasten.
Wat wonen we toch in een gaaf land!

Rommelende Onderbuik | 10-07-17 | 12:50

Vinden ze het dan gek dat de mensen hun vertrouwen in de rechtspraak verliezen... Kappen met die onzin en zet aub dat hele gezin uit naar een zandbak naar keuze. Als het maar ver weg is.

Road to serfdom | 10-07-17 | 12:50

Enkele reaguurders vinden dat de rechter gefaald heeft omdat hij had moeten vinden dat deze kinderen op school had moeten zijn. Maar zo werkt de rechtspraak niet. In de rechtspraak wordt een vraag/feit geformuleerd. In dit geval zal de vraag zoiets geweest zijn als: 'Heeft de school voldoende rekening gehouden bij de planning voor het maken van groepsfoto's?'

Als de vraag zoiets was geweest als: 'Heeft de school deze kinderen onterecht vrij gegeven?', dan had de uitkomst wellicht kunnen zijn dat de school zich schuldig heeft gemaakt aan het niet opvolgen van de leerplichtwet. In dat geval zouden die reaguurders gelijk hebben gehad.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 12:50

Cobalt bomb | 10-07-17 | 12:39
Zijn genoeg bewijzen en websites die hieraan werken. Het huidige ZA is ook een product van links. Dat moeten mensen gaan snappen. En dus zien dat het alleen maar ellende oplevert.
--
ZA, Zimbabwe, Libanon... welk land is next? Ik denk Zweden, of Nederland kan ook. maar wij zijn nog niet zo ver in het process als links wilt hebben. Dus denk ik dat Zweden, zuid, echt onderuit gaat.
--
Mandela is een rat geweest. En Nederlands geld heeft dat hele gedoe mede mogelijk gemaakt. Nederlanders hebben ongewild meegewerkt aan het killen van een mooie economie (ZA is junk sinds een paar weken) en vele duizenden mensen.
--
Er zijn linkse mensen in Nederland die de "doodstraf" verdienen. En 1 ervan zit nu weer in de 2e kamer. Maar ok, ik ben netjes rechts dus zal het zonder geweld moeten doen. Het geweldsmonopolie in NL ligt namelijk bij de politie, Islam en bij links.

Mark_D_NL | 10-07-17 | 12:49

Deze moslim misère , ouderen kiezen mogelijk zelf voor dit simpele geloof, maar schandalig en misdadig dat ouders dit hun kinderen aandoet, zeker de meisjes.

Gags Beasley | 10-07-17 | 12:49

"De moeder stapte naar de rechter omdat de school de schoolfotograaf had laten komen op het moment dat de islamitische kinderen vrij hadden gekregen. Het bestuur erkende dat de planning niet handig was (..) Wel kwam de school tegemoet door de klassenfoto meteen ’s ochtends vroeg te laten maken (...)"
.
Normale mensen lossen het op door het even uit te praten. 'Fijn dat u onze kinderen vrijaf geeft, zonder dat u daartoe verplicht bent'. 'Graag gedaan hoor, beetje rekening met elkaar houden'. 'Alleen die foto he, dat was niet handig.' 'Euh, misschien kunt u ook eens rekening houden met de school?"
.
Vinger. Hand.

WernerT | 10-07-17 | 12:47

Ik wil het niet meer weten. Mijn bloeddruk kan het niet meer aan. Even een zandbak zoeken om mijn kop in te steken.

n.sunny | 10-07-17 | 12:47

Ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat die Marokkaan/Moslim zich helemaal kapot lacht dat ze gratis geld heeft gekregen. Dat ze in eerste instantie 10 000 euro eiste zegt al genoeg over de ware intenties van die waggelende pinguin.
.
Ze doen er alles aan om Nederlanders te pakken en Nederlanders zijn zo zwak en laf dat ze hieraan toegeven.

Assur0321 | 10-07-17 | 12:47

stampertje85 | 10-07-17 | 12:42
Tuurlijk, ze noemen het maar hoe ze willen. De intentie blijft hetzelfde. Jatterij!
Leuke en informatieve anecdote wel, daarnietvan.

Cobalt bomb | 10-07-17 | 12:45

Neder-Nederlanders kunnen het wel schudden!
Maar...... dat weten we al een tijdje.
En we laten het gebeuren. Jawel, ook ik!
Maar..... wat is er tegen te doen?

demaup | 10-07-17 | 12:45

Hoax! Moslims mogen helemaal niet op de foto.

Cobarde | 10-07-17 | 12:44

Mocro070 | 10-07-17 | 12:38
Mijns inziens zijn er geen omstandigheden waarom er betaald zou moeten worden. Foto door lamzakkerigheid gemist is eigen verantwoordelijkheid. Niemand is actief geweerd.
"Helaas, U gaat niet langs start en krijgt derhalve ook geen 20.000 gulden!"

Cobalt bomb | 10-07-17 | 12:43

Is het absolute nulpunt voor respect voor die uitzuigers ook -273? Dan nader ik dat al heel aardig.

NeedIsaymore? | 10-07-17 | 12:42

Als je buiten de Nederlandse samenleving wilt staan, sta je dus af en toe ook niet op de foto, jammer dan.

Diminutive | 10-07-17 | 12:42

Hey, ik stond ook niet op de klasse(n) foto ...

Het Licht | 10-07-17 | 12:42

Ik hoorde laatst een Arabisch sprekende Joodse man uit Libanon (geloof ik) vertellen dat veel Arabieren die in het Westen wonen, de uitkering beschouwen als de moderne variant van de Djizya. Ongelovigen betalen belasting, uit onderdanigheid, ten behoeve van de Moslims. Dat was niet zijn eigen theorie, dat vertelden de Westerse Moslims hem zelf.

stampertje85 | 10-07-17 | 12:42

Er was jaren geleden een moslim vader,behorende tot de eerste golf "gastarbeiders" bij mevrouw swas op school,die wilde serieus quantumkorting van de schoolfotograaf...
Ze wijst me hem nog wel eens aan als we in de stad lopen.

swassannuf | 10-07-17 | 12:40

Onvoorstelbaar en nog wel op basis van de onnavolgbare wet Gelijke Behandeling. Maar het was te proberen en de slagingskans was bij voorbaat groot, alleen het bedrag van 10 mille vond de rechter kennelijk iets te gortig. Linkse meegaande D'66 rechters, welke de meerderheid vormen binnen de Magistratuur, willen altijd wel de Gutmensch uithangen (kijk alleen al naar de recente 30% schuldig uitspraak van het Hof over Dutchbat/Screbrenica). Daarnaast heeft deze moeder waarschijnlijk ook snel en makkelijk een (pro deo) dhimmi advocaat gevonden die door de moslimgemeenschap als nuttige idioot wordt gezien om vuile handen te maken in deze zaak.

Schweinchen Dick | 10-07-17 | 12:40

Mark_D_NL | 10-07-17 | 12:35
Zet anders eens even een site op genaamd, facts about Mandela.
Gezien de toon, zit er meer achter Freeze Mandela dan de MSM natuurlijk altijd deed geloven.

Cobalt bomb | 10-07-17 | 12:39

Waarom gaan ze klagen en, trekken ze steeds hun bek open als ze iets gedaan willen hebben?
._____
.
Omdat dat klagen steeds beloond wordt.
Net verwende kinderen.
En k*trechters als slechte opvoeders.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 12:39

@Cobalt bomb | 10-07-17 | 12:36

De redenatie is wat er in de uitspraak staat waar niemand en z'n moeder naar linkt maar wel conclusies trekt, dat is waar ik het over heb.

Mocro070 | 10-07-17 | 12:38

De kinderen waren ongeoorloofd vrijaf? Of was het een officiële vrije dag voor alle kinderen (geen onderscheid maken daarin,alle kinderen vrij).Verzuimd en vervolgens 10.000 euro eisen en nog in het gelijk gesteld worden ook! Bizar.

Ach weet je, alle kinderen dienen verplicht naar een moskee te gaan maar niet naar een synagoge of kerk voor het kennismaken met culturen.

Dit land is af volledig!

fikkieblijf! | 10-07-17 | 12:38

@kweethetooknietbeter | 10-07-17 | 12:34
Dat van die individuele foto's hielden ze bij mijn Berbaartjes ook op de middelbare school nog vol.
Kapitalen heeft het gekost want ja oma en opa wilden er natuurlijk eentje, de rest staat al jaren in het souterrain te verstoffen.

Berbaar | 10-07-17 | 12:37

Pfffff, dit snapt toch niemand?!?!

DikkeBoef | 10-07-17 | 12:37

Mocro070 | 10-07-17 | 12:29
Het gaat voornamelijk om de redenatie achter de klacht.
En ja, het gaat ook om de combinatie met de complete clusterfuck.

Cobalt bomb | 10-07-17 | 12:36

Wat was de argumentatie van de rechter? Het lijkt mij dat de school al het mogelijke heeft gedaan om de moslim kinderen tegemoet te komen. Speciale dag voor de pasfoto's, en op een aparte gelegenheid een extra groepsfoto. Ik zie niet wat de school nog meer had kunnen doen. Bovendien had de school dit niet hoeven doen, het was een bewuste keuze van de ouders om hun kinderen weg te houden van de fotodag.
Blijkbaar vindt de rechter dus dat de overige 30 kinderen en hun ouders allemaal moeten ombuigen naar die zeurlims.

dakarswordfish | 10-07-17 | 12:36

De school had naar mijn idee beter een nerd uit groep 8 ze erbij laten photoshoppen, was goedkoper geweest.

pa_niek | 10-07-17 | 12:36

Ha lekker in je bek getuft worden op maandag, weet je weer waar je voor naar je werk gaat.
.
Gelukkig hebben dat soort fijnslijpers tijd genoeg om dit soort dingen uit te zoeken en er een zaak van te maken. Basisloon anyone?
.
Verhogen ze in de duhaag op hun sneakers gewoon nog een keer de belasting. En bek dichthouden he.

flat out | 10-07-17 | 12:35

Nehemia | 10-07-17 | 12:24
Ook. En er komt natuurlijk een alliantie tussen de linkse knokgroepjes en de Islam. Dat spel hebben ze ook in Libanon gespeeld, en in ZA ook. (maar dan niet met moslims, maar met massa moordenaar en crimineel Mandela en zijn ANC stink clubje).
--
Zag je Merkel innig zijn met Zuma op de G20... Eng.
--
En stort geld op suidlanders.org/.

Mark_D_NL | 10-07-17 | 12:35

Eh.
We hadden al klaagallochtonen/gekleurden genoeg, komt er nog een zwik geestesgestoorde moslims achteraan gewandeld die ook voor elke scheet die ze dwars zit geld willen zien.
Wandel effe naar je eigen land en ga daar over van alles en nog wat klagen.
Idioten.

mallekater | 10-07-17 | 12:35

@spuit-12 | 10-07-17 | 12:06
Heel vroeger, werden er op de lagere school naast groepsfoto's ook van elk kind apart een foto's gemaakt. Dan kreeg je als jongetje een of ander stuk plastic-bouw-speelgoed-ding in de hand gedrukt en daarmee ging je op de foto. En zo leek het voor de ouders als hun zoontje dat ding had gemaakt en er trost mee op de foto ging. Achteraf gezien was het onderwijs toen al stuk, dus...

Rest In Privacy | 10-07-17 | 12:34

Onbegrijpelijk, ongelofelijk, wat een uitspraak. How can this be your decision? Wat is het raakvlak met deze rechter en de samenleving??

Ik heb speciaal een account aangemaakt om ook mijn stem te laten horen, want dit raakt me echt. Hopelijk wordt dit nog teruggedraaid of zorgt het voor bewustwording voor een volgende keer, zodat we stoppen met deze onterechte aanpassingen aan andersdenkenden.

the-mexican | 10-07-17 | 12:34

Falende rechtspraak! Deze kids hadden - offerfeest of niet - gewoon op school moeten zitten. Het feit dat zij zijn thuisgehouden die dag of zelfs vrijaf hebben gekregen is op zich een discriminatoire daad die conform art.1 van de Grondwet strafbaar is.
Ik vermoed dat wij weer met zo'n halfzachte D66 rechter te maken hebben die totaal niet begrijpt hoe de wereld in elkaar zit. Walgelijk.

langzullenweleven | 10-07-17 | 12:34

oja, vergat ik nog, alla is een zak hooi!

Gags Beasley | 10-07-17 | 12:33

In het montessori onderwijs is zelfreflectie, zelfevaluatie een belangrijk item. Het materiaal is zo gemaakt dat het kind de fout zelf kan herstellen. Het kind merkt het meteen als het iets niet goed doet.
De directeur ziet zijn fout in en herstelt deze door alsnog zelf wat klassenfoto's te schieten.
Het leermoment voor die moslimkindertjes, ondanks herstel toch nog straf.
Hulde voor de rechter die dat niet inziet.

Princess_F.W.Bolkiah | 10-07-17 | 12:33

Een Montessori-school is een openbare school.
Wanneer je je kinderen naar zo’n een openbare school stuurt kun je niet kinderen thuishouden op speciale moslimdagen, wanneer je dat wilt dien je ze naar een moslimschool te sturen.
Eisen dat een openbare school meegaat met de moslimideoterie, is niet aan de orde op een openbare school, er hangt daar bijv. ook geen christuskruis in de klas.
Wanneer kinderen op die dagen wel wegblijven van de school heet dit spijbelen, een strafbaar feit.
Deze rechter is een dwaallicht.
Wat gaat er nu verder gebeuren? eisen dat er koranles of shariales wordt gegeven?
De invasiedrang gaat door, wij moeten helemaal op de knieën, en dat gaat lukken, kennelijk met onze volledige hulp.

Gags Beasley | 10-07-17 | 12:32

Vorig jaar kochten ze de foto's niet want die waren te duur.... denk im zo maar.

Tjemig | 10-07-17 | 12:32

Is er tenminste nog iemand financieel wijzer geworden van die schoolfoto's.
Jaar in jaar uit heb ik die kiekjes voor veel geld mogen bijbestellen, met als resultaat dat ze nu in het souterrain staan te verstoffen ;)

Berbaar | 10-07-17 | 12:30

Incapabel schoolbestuur.

Jos Tiebent | 10-07-17 | 12:30

Mensen doet school conform recht aanklagen, wordt een heel klein beetje (10.000 vs 500) in het gelijk gesteld. School gaat niet in beroep en dan breekt de shit los.
.
Ligt het feit aan "de moslims", de rechter, de rechtspraak, de wet of regering? Of toch eigenlijk allemaal?
.
Tot nu toe in 2017 zijn er 645 uitspraken gedaan mbt een school. Waarbij het meerendeel helemaal nergens over gaat eigenlijk. uitspraken.rechtspraak.nl/#zoekverfij...

Mocro070 | 10-07-17 | 12:29

Maar als een Islamitische school geen rekening houdt met anders denkenden is het bij wet ineens wél toegstaan. De wet op bijzonder onderwijs discrimineert meer dan die Montessorischool.

Bearminator | 10-07-17 | 12:29

Bovendien kun je het de andere scholieren niet aandoen dat op hun "klassefoto voor later" van die mutsen/hoofddoeken/theedoeken/slopen te zien zijn.

mallekater | 10-07-17 | 12:28

Dit toont in ieder geval weer aan dat religieuzen privileges hebben boven niet-religieuzen en de wet niet voor iedereen gelijk is.

TheseDays00 | 10-07-17 | 12:28

20 jaar geleden lagen we massaal dubbel van het lachen om de debiele claim cultuur in Amerika. Een losse stoeptegel leverde soms al miljoenen op. Doorgeschoten wetgeving, losgezongen van de werkelijkheid. Nu hier hetzelfde toneelstuk. Echter, in NL is alleen de allochtoon zaligmakend. In weerwil van hun geweeklaag over discriminatie en geen kansen is het juist andersom. Een kleurtje opent alle overheidsdeuren. Een hoofddoek opent de deur van alle kluizen met gratis geld. Zelfs de wetgeving is intussen stilzwijgend aangepast op huidskleur, afkomst en paspoort. Mij maakt het niets uit welke kleur, afkomst of paspoort iemand heeft. Als je loopt te zieken, te treiteren, te zeuren en in de basis niets dan ondankbaarheid laat zien dan ben je in mijn optiek allemaal gelijkwaardig waardeloos menselijk materiaal, ongeacht huidskleur, geloof of wat dan ook. De rechters doen ook niets anders dan dit gedrag belonen. Slachtofferschap brengt je op dit moment in NL werkelijk het verste.

Dutchbeaurouge | 10-07-17 | 12:28

@TheEgg | 10-07-17 | 12:04
Neen, spijbelen is geoorloofd voor een religieuze gelegenheid. De vraag is echter waarom van de tien-, honderdduizenden moslimkinderen alleen deze niet op een klassenfoto konden staan.

Guido | 10-07-17 | 12:28

osolemio | 10-07-17 | 12:22
De meeste ouders zijn gehersenspoeld. En Nederlanders zijn appeasers, durven hun mond niet open te trekken. 90% van de onderwijzers stemt GL, D66, PVDA etc. Een ziek inteelt zooi op alle scholen in NL. En de kwaliteit is om te janken, uitzonderingen daargelaten.

Mark_D_NL | 10-07-17 | 12:27

Verdomme.
Ten eerste mogen ze kennelijk om een of andere kutreden vrij nemen van school en als klap op de vuurpijl gaat het baardige/gesluierde rotvolk nog geld eisen( terwijl ze wísten dat de fotosessie op die dag was.)

En de een of ander truttekop van een D66 rechter gaat daar verdomme nog in méé ook.

Dan vraagt men zich nog af hoe het toch komt dat wij met zijn allen( en het worden er serieus steeds meer) een teringhekel krijgen aan dat soort.

mallekater | 10-07-17 | 12:27

Net als je denkt: "het kan absoluut niet gekker", krijg je dit....
Zou het ook zo in die zandbak-landen gaan?
Oh nee, wacht...

Hollander01 | 10-07-17 | 12:26

De wereld op zijn kop.

sander3488 | 10-07-17 | 12:26

Mark_D_NL | 10-07-17 | 12:19
Ik vrees echter dat de muzelman zijn eigen leger gaat formeren en als ze collectief losgaan - zijn de spreekwoordelijke rapen pas echt goed gaar. In hun ogen zijn wij slechts kuffar, infidels - minderwaardige entiteiten volgens hun theocratische maangoddoctrines. Dat belooft nog wat!

Nehemia | 10-07-17 | 12:24

Lijkt af en toe wel of sommige mensen er een agenda op nahouden om dit land eens goed naar de tyfus te helpen. Hopelijk gaat school in hoger beroep en treffen ze een normale rechter, dit schept namelijk een vreselijk precedent.

zeertegendradig | 10-07-17 | 12:23

Ik mag hopen dat de school in hoger beroep gaat en zo ook een signaal afgeeft dat dit totaal niet kan.

Ongelofelijk (no pun intended)

Provocative | 10-07-17 | 12:23

Het is nog niet te laat, we kunnen gewoon een muur om de Holland provincies bouwen en daar alle meuk dumpen. Dan kan de rest van Nederland door zonder alle rare fratsen die uit die voornamelijk uit die provincies komen.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 12:23

Je vraagt je af waarom het onderwijs nog zo'n links moslim knuffelbolwerk is. Als je toch de hele dag met die dramklanten en het desastreuze resultaat van hun (on)opvoedingsmethoden te maken hebt dan ben je er toch wel een keer klaar mee? Lijkt me ook een verschrikking die oudergesprekken.

osolemio | 10-07-17 | 12:22

Het is ze gelukt: mijn dag is weer verpest.

Here's Freddy | 10-07-17 | 12:22

Ramadan?
Jammer dan! Je staat niet op de schoolfoto.
Next!

Manus Olie | 10-07-17 | 12:22

En dat alles omdat je domme mensen niet slim kan maken maar slimme mensen wel dom kan houden.
Iemand moet buigen anders dan breekt het en dat is slecht voor de maatschappij/economie.

MogeWijEveOvergeve | 10-07-17 | 12:22

Ach, de foto blijft lelijk moet je maar denken.
Dr_Johnson | 10-07-17 | 12:16
In Syrie is het betrekkelijk rustig, ze bellen allemaal regelmatig met de ouders, fatima, oom. Ook voor de vakantie wordt al weer afgesproken.
Het valt ook niet mee om hier te zijn waar er van je verwacht wordt dat je inhaakt en meedeint, dat stond niet in de brochure.

Cobalt bomb | 10-07-17 | 12:22

Eis aalmoezen: één van de vijf pijlers van streng religieuze achterlijkheid van niet-westerse origine, dus een verrijking.

RickTheDick | 10-07-17 | 12:22

D66 heeft weer gebogen.

Brainder | 10-07-17 | 12:21

Mooi!

rechtsdwalendeautist | 10-07-17 | 12:21

500 lijkt me een redelijk bedrag.
Het was ook wel erg onhandig / lomp van de school om net op die dag een schoolfoto te plannen.

R van Perzie | 10-07-17 | 12:21

Ik wilde een reactie plaatsen, maar hier zijn helemaal geen woorden voor. Ik ga het toch proberen.

Krankzinnig!

DerUnterMensch | 10-07-17 | 12:20

Nehemia | 10-07-17 | 12:16
En wie worden de Militairen voor het EU leger... juist die immigranten. Er worden er niet voor niets alleen maar jonge, en laag IQ, mannen binnengehaald.

Mark_D_NL | 10-07-17 | 12:19

@Fanshitter | 10-07-17 | 12:11 en anderen
Willen jullie ajb fin schrijven, dus niet met een hoofdletter. Ik heb Finnen in mijn familie, wonend in Finland en Scandinavie. Het is voor de echte Finnen niet zo leuk om als riffijn te moeten doorgaan.
Graag vanaf heden fin voor de riffijnse mohammedanen.

dagpauwoog | 10-07-17 | 12:19

En dit is nog maar een begin. We gaan nog wat beleven mensen hou jullie goed vast aan de takken en de bomen.

Pempy Boludo | 10-07-17 | 12:17

Dus als kinderen de schoolfoto missen omdat pap en mam het nodig vinden om een dagje Efteling te doen, kun je ook schadevergoeding vragen ?

percy | 10-07-17 | 12:16

Als je dat knipmesgedrag van onze D666 rechters ziet, die in tegenstelling tot de foto totaal niet goed doorontwikkeld zijn als het op rechtspreken aankomt. Nu begrijpt men ook steeds meer dat er enge tendensen gaan ontstaan. In Duitsland is de shariapolitie al actief!
.
'It begins: Merkel’s Migrants Form Sharia Police To Patrol Streets Of Berlin!'
www.thegatewaypundit.com/2017/07/begin...

Nehemia | 10-07-17 | 12:16

Mesmer | 10-07-17 | 12:08
Binnen afzienbare tijd worden leraren en leraressen ook een target van deze waanzin. Leraar (of s) zegt iets wat niet binnen het denkbeeld van de Islam valt, dan zullen ze daar op aangesproken gaan worden. Vanuit "officiële" instanties.
--
Dit is eng, en wat enger is, dat het serieus genomen wordt. Dat is een heel eng signaal.

Mark_D_NL | 10-07-17 | 12:16

"... en klaagden daarvoor de school aan voor de lieve som van welgeteld tienduizend euro."
"de Maria Montessori-school moet slechts €500 euro djizja betalen."

Je gelooft dit gekkenhuis dat Nederland heet gewoon niet meer. Ik zou als rechter zeggen: nou, als dat zo'n probleem is, dan verordonneer ik die school om de klassenfoto over te laten doen mét de muzelmanse kinderen erbij.

Maar godverdomme: "Op 14 oktober 2015 heeft de adjunct-directeur van de school opnieuw groepsfoto’s gemaakt op de school. Op die foto’s staan de minderjarigen wel."

Buitenlanders - nieuwe Nederlanders, medelanders, moslims, asielzoekers, gelukszoekers, vluchtelingen - "are only in it for the money". Geld, "easy money", dat is de enige en exclusieve reden dat ze Nederland weten te vinden of in het verleden hebben weten te vinden; aan de "gastheren en -vrouwen", de oorspronkelijke Nederlanders hebben ze schijt - in het beste geval - of die haten ze - in het slechtste geval.

Het toppunt van absurdisme zijn wel die Syriëgangers, die ondanks hun vaak geuite haat van het westen en Nederland, nu weer graag willen "terugkeren", want ja, dat makkelijke geld hier is wel zo allesbepalend, daar zet je je haat graag even voor opzij (éven maar, hè, zodra de zilvervloot weer maandelijks binnenvaart, kun je weer ongegeneerd verder haten).

En "wij", Nederland, laten het allemaal gewoon gebeuren.

Dr_Johnson | 10-07-17 | 12:16

Enkeltje richting gekkenhuis voor die "rechter".

Elessir | 10-07-17 | 12:15

je zou maar moslim zijn. Wat een kutleven heb je dan, ik snap wel dat ze naar het paradijs verlangen want het leven hier is niks voor ze.. helaas moeten wij er verplicht mee samenleven door de dhimmis en linksgeoriënteerde kufars

Bill Cosby | 10-07-17 | 12:15

gooischetrut | 10-07-17 | 12:12
Dat kan niet, de examens moeten worden verzet natuurlijk.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 12:14

Wat ik mij nou afvraag, kan IK tegen deze uitspraak hoger beroep aantekenen? Dit gaat helemaal nergens meer over.

Marvin_NL | 10-07-17 | 12:14

Heerlijk die islam. Het wordt steeds leuker. We gaan een mooie toekomst tegemoet.

Rest In Privacy | 10-07-17 | 12:14

Dit wordt volgend jaar nog een dingetje. De Ramadan valt dan precies in de periode dat er eindexamens zijn.......

gooischetrut | 10-07-17 | 12:12

Snap Trouwens niet waarom moslims op een katholieke school zitten... ( behalve dat de kwaliteit van onderwijs vele malen beter is dan die op een islamitische )

doemaargek | 10-07-17 | 12:11

je moet maar brutaal zijn, maar dat zijn deze types wel helaas.

hereweare | 10-07-17 | 12:11

In dit land is allang geen sprake meer van meten met 2 maten. Er wordt nog slechts gemeten met het Finse stelsel... Dat daarin geen plaats is voor Kazen, moge duidelijk zijn.

Fanshitter | 10-07-17 | 12:11

Naar mijn weten is het Offerfeest geen nationaal erkende feestdag en daarmee kan de islamitische claim op schadevergoeding stante pede de grijze kliko in gedonderd worden. Het moet - alahu akbar nog aan toe - niet veel gekker worden hier.

Nehemia | 10-07-17 | 12:11

Ik dacht even dat het een 1 april grap was, maar nee. We zijn nu in Nederland officieel zwakzinning geworden.

TheBigKirth | 10-07-17 | 12:11

Het lijkt er soms op dat die lui echt niet snappen hoe je jezelf populair maakt binnen een samenleving. Gewoon doordrammen, stille tochten organiseren voor criminelen (ik memoreer de verdronken inbreker die door de politie achterna werd gezeten en zelf in het water sprong in Haarlem, terwijl z'n roversmaatje niks deed...), noem maar op...

Gies van Agt | 10-07-17 | 12:08

Tuig. En dan vol onwetendheid zichzelf gaan afvragen waarom steeds meer burgers zich hier tegen verzetten...

First Contact | 10-07-17 | 12:08

Mijn vertrouwen was al nul. Dit maakt het er niet beter op. Wat een ongelooflijke kul-uitspraak. Er is nieumand uitgesloten, de school heeft er alles aan gedaan dit zo te organiseren. De school heeft een reparatie uitgevoerd. En dan toch een boete? Ik zou in deze tijd uitkijken met het oprichten van een school, ik zou er in deze tijd al helemaal niet willen werken. Voor je het weet kun je betalen aan de gekwetsen.

Mesmer | 10-07-17 | 12:08

De Nederlandse middenklasse, de pin automaat voor de rest van de werled. Je bent gek wanneer je je nog langer laat uitzuigen...
--
Knettergek zijn Nederlanders (Duitser en Zweden ook trouwens), laten zich geheel uitzuigen voor de waanideeën van wat kinderloze liberaal marxisten die ongekozen aan de touwtjes trekken..
--
Ga weg hier! En Dood aan de EU, maar dat spreekt voor zich!

Mark_D_NL | 10-07-17 | 12:08

Dit land is stuk

Bokito ergo sum | 10-07-17 | 12:07

Walgelijk.

FnurkY | 10-07-17 | 12:07

Ik kende het verhaal al, maar ik schrik ervan dat de rechter de school daadwerkelijk een boete heeft gegeven. Ik hoop dat ze in hoger beroep gaan, want dit kan echt niet.

Harrymetnuance | 10-07-17 | 12:07

Je zou er bijna moslim van worden echt waar.De overheid is hieper gevoelig voor ieder kreetje van een islamaanhanger maar de overheid is doof en blind als het gaat om klachten van zijn melkkoetjes .WIJ.En dit is door heel Europa sterker nog ook in Canada en Amerika.Kan iemand die Soros oppakken en opsluiten en de sleutel heeeeel ver weggooien? Die man is moedwillig het vrije westen in de schoot aan het werpen van de islam.Natuurlijk pretendeert Soros dat hij dit wel onder controle kan houden maar dan heeft hij aan de islam een verkeerde.

Hettiet | 10-07-17 | 12:07

Ik heb gister gespijbeld, ik wil 500 euro schadevergoeding omdat ik daardoor de les niet heb meegekregen.

WimCock | 10-07-17 | 12:06

echt een rare beslissing dit... je zou bijna het geloof ind e rechtsstaat verliezen.... snap echt niet waarom de school nu 500 euro's moet betalen.... aan een zeurende moeder die er zelf voor heeft gekozen haar kinderen thuis te houden.... de moeder is schuldig.. waarom moet school daarvoor betalen?? nu snap ik best dat t mis kan gaan door schuld van de school... maar omdat andere ouders wel dit probleem konden tackelen... is het gewoon een keuze van mevrouw geweest haar kinderen niet op de schoolfoto te zetten!

blijkbaar staan Islamitische feestdagen boven onze wetten!

bArAbAts | 10-07-17 | 12:06

Geweldige cartoon!!!

Spijker, kop, raak

Enrique C | 10-07-17 | 12:06

werkelijk ongelofelijk, mij hebben die kutklassefoto's , waar je nooit meer naar kijkt , alleen maar geld gekost. maar bij zo'n kutmoslim levert het weer geld op !!!

spuit-12 | 10-07-17 | 12:06

En krijgen die moslims nu ook boetes,
omdat ze hun kinderen hebben thuis gehouden
op een officiele verplichte schooldag??
.
Knettergek dit land idd.
Gewoon de wet *handhaven*, ook bij reli-waanzin.

hotmint | 10-07-17 | 12:06

Als die 500 gebruikt wordt voor een vliegticket enkele reis land van herkomst, vind ik het prima.

LK1964 | 10-07-17 | 12:05

@Mich2007 | 10-07-17 | 12:02
Daar zou ik maar niet teveel op hopen, ze weten de weg, dank zij de hulpdiensten van SP en P.v.d.Allochtonen.

FreeVogelaar | 10-07-17 | 12:05

Echt, waar hebben die lui het over?
Ow, wacht, ff lekker snel cashen.
De vieze ratten.

Manus Olie | 10-07-17 | 12:05

Eigen stomme schuld van die school en directeur. Die hadden die kinderen gewoon meteen bij de leerplichtambtenaar moeten opgeven voor spijbelen. Wel leuk dat de deugers nu zelf in de bek gespuugd worden.
Meer, meer, meer van zulke rechtszaken.

TheEgg | 10-07-17 | 12:04

Sluipenderwijs. Nu reageren we nog verontwaardigd. Bij de 100e keer, wordt het normaal. Onze democratie, walhalla van inspraak, is niet bestand tegen uitdijende geïsoleerde groep westenverzetters. Moslims gaan voor de lange adem. Grootste godsdienst van West Europa. Ain't seen nothing yet

Tirade | 10-07-17 | 12:04

Alleen afvallige ongelovige knakkervarkens laten zich fotograferen.
- Kriegsonderwijs, afgeschaft
- schoolzwemmen, afgeschaft
- klassefoto, afgeschaft

- aarde, verschroeid.

hallevvezool | 10-07-17 | 12:04

@ Flubber de Wups | 10-07-17 | 11:57
Scherp opgemerkt... waarom zaten die kinderen niet op school? Dispensatie? Anyway, is de school al in hoger beroep gegaan?

BLR | 10-07-17 | 12:03

Sharia rechtbanken bestaan dus al.

genoegisgenoeg | 10-07-17 | 12:03

Incompetente rechter namen en shamen. vervangen voor een weldenken FvD lid.

******* | 10-07-17 | 12:03

Ik. ben. klaar. met. dit. land.

Charles de Batz | 10-07-17 | 12:02

Als die kinderen al voor 500 euro per persoon werden gepest (proest) omdat ze niet op de foto stonden, worden ze nou helemaal recht in hun bek uitgelachen. Ik voel een nieuwe rechtszaak aankomen, waarin de rechter zichzelf al beboeten wegens het zo kwetsbaar maken van deze tere zieltjes.

très cool | 10-07-17 | 12:02

Dit land is knettergek!

Rest In Privacy | 10-07-17 | 12:02

Geloof er geen ruk van, dit kan niet waar zijn.

Geenzuiverkoffie | 10-07-17 | 12:02

Tijd voor PVV en FVD

En nu is het genoeg! | 10-07-17 | 12:02

Ik hoop zo dat ze €3000 aan advocaatkosten hebben gemaakt en dan nog het slaat werkelijk nergens op!!

Mich2007 | 10-07-17 | 12:02

We zijn aan het verliezen!

Gags Beasley | 10-07-17 | 12:01

Dit land is stuk.

WernerT | 10-07-17 | 12:00

Kijk, heb je toch een mooie cartoon uitgezocht Zent. Goed gedaan.

Cobalt bomb | 10-07-17 | 11:59

Willen jullie op mijn offerfeestje komen? Levert € 500,-- op. En je komt evengoed op de schoolfoto te staan.

Infidel66 | 10-07-17 | 11:57

Kunnen ze mooi de boete wegens spijbelen mee betalen. Oh nee, wacht...

Flubber de Wups | 10-07-17 | 11:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland