Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgemeester Aboutaleb (PvdA): "Grenzen DICHT"

topicaboutalebvluchtelingenverdrag.pngHey, een PvdA'er met een goed idee. Ahmed Aboutaleb (eindbaas Rotterdam) vindt dat we minder asielzoekers moeten toelaten en dat we die types zeker niet door de strot van de onwillige burger moeten duwen - het vluchtelingenverdrag moet volgens hem worden herzien. Kijk de illest and realest PvdA'er eens shinen dan: ,,Het Vluchtelingenverdrag is ooit gemaakt voor die ene politiek vluchteling uit Moskou die naar Zweden wil vluchten. Nu laten we dat verdrag fungeren als een doorgeefluik voor miljoenen mensen. Daar is het niet voor bedoeld." Weer eens wat anders dan al die laffig linkse zweefmuppets die niet verder komen dan "empathie, verbinding en open staan voor elkaar". Het is toch fijn dat dit soort realisme ook een beetje doordringt bij de PvdA, want dat is ook wel eens anders geweest. Vroeger werd je nog gewoon met zes kogels omgelegd op het mediapark door een door PvdA-columnisten opgehitste vegan, tegenwoordig is de redelijkheid van het standpunt dusdanig doorgedrongen dat ook gewoon mainstream linkse politici het kunnen verdedigen. Oh, en Aboutaleb vindt zelfs dat de PVV een plaatsje heeft verdiend aan de formatietafel wegens het zijn van de tweede partij van het land. Nog zo'n standpunt waar de gelovigen van de linkse kerk niet vaak op te betrappen zijn, maar realistische socialisten dan weer wel. Way to go, ruk naar rechts.

Reaguursels

Inloggen

Een ingenieur denkt nu eenmaal op basis van feiten en logica.

devil13 | 04-06-17 | 12:25

Het blijft een simpel verhaal. Abouthaleb of wie dan ook mag de nieuwe MP worden.
Wel je paspoort inleveren. Niet houden als een soort van verzekering of oudedagsvoorziening.
Voor de rest is hij moslim, maar de enige die duidelijke standpunten inneemt. Daarom is hij bij de islamitische gemeenschap niet zo geliefd. Hij wordt als verrader gezien.

ristretto | 04-06-17 | 10:59

Had in het begin ontzettend mijn twijfels over Abu, een Amsterdamse, Marokkaan van de PvdA die burgemeester werd van Rotterdam..
Nu een aantal jaren later, durf ik te betwijfelen of ik in mijn bewuste leven een betere burgemeester heb meegemaakt.

Ik ben dus ook van mening dat Abu niet naar Den Haag gegaan is voor de verkiezingen omdat zijn visie voor Nederland niet overeenkomt met de visie die de PvdA heeft.

Eerder zei hij al tegen jihad sympatisanten; "In hemelsnaam, pak je koffer en vertrek."
"Verdwijn als je in Nederland je plek niet kunt vinden."
"Rot toch op!"

stainz | 04-06-17 | 10:33

Achteraf zeg ik die koude oorlog was zo gek nog niet , gaarne weer terug naar die tijd toen waren de grenzen duidelijk, groenlinks en SP waren toen samen, de pvv van nu en stonden dus continue buitenspel. rasist genoemd worden was nog een echte straf want dan was je echt heel fout, niet zoals nu dat je van "blanke" vla houdt, ipv "chocolade".

Umberto die trotzoni | 04-06-17 | 10:00

Kwark, 12.08
Zijn dochters HEBBEN vrienden die niet-moslim zijn.
Klets niet zo'n onzin.

mallekater | 04-06-17 | 08:07

Maurice de Hond analyseert gratis de mening van deze 500 reaguurders voor het PvdA bestuur en dan weten ze of de strategie gaat lukken.

bolletje kaas. | 04-06-17 | 07:08

Ik weet niet over welk vluchtelingenverdrag hij het heeft, maar als de definities in de universele rechten van de mens gehanteerd zouden worden en het verdrag van Dublin gewoon zou worden nageleefd, was er in Europa heel weinig aan de hand.

Het zijn de overdreven wieder-gutmachung-reflex van de Duitsers, het zwelgend altruisme van NGO's en de weg-met-ons-houding van de dEUgmens, die een dusdanige suïcidale cocktail vormen dat nu zelfs een goed geïntegreerd moslim tegen ons moet roepen (van een blanke wordt zulk soort racisme niet geaccepteerd door de Gutmensch-kerk): dit gaat niet goed.

Rommelende Onderbuik | 04-06-17 | 05:46

-weggejorist-

watergeus | 04-06-17 | 00:28

PVDA zware neerval afgelopen verkiezingen dus komende jaren moet Abou dit soort oneliners de ether in slingeren van de partij. Dit gaat hem natuurlijk erg popi maken bij de gewone man (zoals te types in dit topic die 'eindbaas' roepen). Volgende verkiezingen wordt Abou als lijsttrekker gekozen en voila: niet alleen de pvda is back on top maar ook nog een een prominente fin erbij. Hoe doorzichtig kan het zijn.

ChristianV | 04-06-17 | 00:20

Uiteindelijk werkt iedereen met een verdienmodel dat geld moet opleveren hij heeft de laatste grafieken van het aantal mensen in de bijstand op juistheid ingeschat en ziet dat zijn verdienmodel in gevaar is. want uiteindelijk gaat geld nog altijd boven geloof.

Umberto die trotzoni | 04-06-17 | 00:14

@Kim-Jung-Un | 03-06-17 | 22:23 :
Als ie daarna nog een halve varkenshaas naar binnen werkt, ben ik ook om.

prakkie | 03-06-17 | 23:05

Learn to fight. Wat zij ook doen kunne wij beter. Leer te vechten. Sowieso goed voor eigenlijk alles.. Maar leer het. Doen zij ook. Ga op kickboksen . Zij zijn baas. Laat het ze je leren. Wij zijn hollanders. En de eindbaas

deechteprins | 03-06-17 | 22:57

Dit klinkt 'te mooi om waar te zijn': Dhr. A. is 'van Noord-Afrikaanse Afkomst' en lid van de pvda; hoe graag ik het zou willen, Zijn realisme KÁN ik niet geloven... (Ziehier het dilemma van de wél-geïntegreerde immigrant????)

François, La Haye | 03-06-17 | 22:55

Een labeltje aan iemand hangen levert niet altijd goede conclusies op. Hier dus ook. Het is alleen al wat dat de gevestigde orde door dit soort opmerkingen niet kan blijven slaapwandelen.

kloopindeslootjijook | 03-06-17 | 22:42

De enige (ex) moslim die ik vertrouw, zijn degenen die een koran voor mijn neus verbranden, en de as doven met hun urine .

Kim-Jung-Un | 03-06-17 | 22:23

Ik zie die gast intussen liever dan die nep MP met z'n vervelende lachje, marokkaan of niet.

Wienerschnitzel mit | 03-06-17 | 22:15

Drie keer raden? Laat maar. Origine bekend en zoals altijd de laatste tijd.
www.telegraaf.nl/binnenland/28306648/_...

Wanneer gaan ook de oogjes open bij de LGTB en voorbinddildo gemeenschap?

JanvandeBiertent | 03-06-17 | 22:03

@tipo | 03-06-17 | 20:34
Aboutaleb heeft een nicht die hem bedreigde ,http://www.maghrebmagazine.nl/2006/07/21/aboutaleb-bedreigd-door-neef/ maar hij heeft een neef bij de PvdE die tweemaal is bedreigd. www.ad.nl/binnenland/neef-aboutaleb-vi... rotterdam.nieuws.nl/nieuws/3090/neef-... Het is natuurlijk wel de Partij van de Eenheid, dus ik weet niet in hoeverre je van een bedreiging kunt spreken.

Jostifiel | 03-06-17 | 22:00

Wanneer stapt Aboutaleb eens over naar Nieuwe Wegen? Daar past hij veel beter bij dan de PvdA. De PvdA verraadt hem constant. De PvdA gooit namelijk maar al te graag de deuren open www.parool.nl/binnenland/pvda-wijst-aa... en dan zit vervolgens zijn stad weer met nog meer tuig opgescheept.

Jostifiel | 03-06-17 | 21:52

genoeg Marokkanen te vinden die net als Wilders zeggen "Oprotten met die vluchtelingen Nederland is vol". Wat denk je nou zelf dat die vinden van dat Burka gelul?

notalien | 03-06-17 | 21:34

Deze boze witte mevrouw is blij met elke stap in de goede richting. Hulde!

MickeyGouda | 03-06-17 | 21:16

Goed initiatief, Aboutaleb.

Helaas is de PvdA op zo'n punt aangekomen dat ze enkel nog op individuen drijven in de gemeenteraden. Wil de laatste PvdA'er aub het licht uit doen en zijn waanbeelden bij de deur achterlaten? Bij voorbaat dank.

h3* | 03-06-17 | 21:09

Aboutaleb had een neefje dat in de islamitische terreur is gegaan en dat heeft Aboutaleb de ogen geopend. Ik zal nog niet zeggen dat Aboutaleb de islam helemaal van zich afgeworpen heeft, maar hij is een goed Mensch geworden, dat wel.

tipo | 03-06-17 | 20:34

En dan nog wat: er is geen vluchteling die zich laat tegenhouden door wélk vreemdelingen verdrag dan ook!
Hoe je het ook aanpast, ze zullen blijven komen.
Dit is weer zo'n stukje bestuurlijk/politieke prietpraat
van een partij die landelijk op z'n rug ligt en volgend jaar ook in de grote steden! De PvdA is voltooid verleden tijd.
*
Dat weet de eerste de beste realist. Dat weet ook Abou natuurlijk! Overigens....... ik hoor weinig van Spekman!

demaup | 03-06-17 | 20:33

Maar een lid van de PvdA in de 2e kamer vindt dat het verdrag niet hoeft te worden aangepast. PvdA heeft toch nog te veel zetels gehaald. Die malloten hebben niets op met toekomstige generaties. Hopelijk na de volgende verkiezingen geen PvdA meer. De beschaving in Nederland moet overeind blijven.

wieowie123 | 03-06-17 | 19:42

Hey wat leuk, dat vindt het FvD ook...
Ben zo blij dat ik op die club gestemd heb....

deus u vult | 03-06-17 | 18:53

@vluggehenkie
Zelden zulke lulkoek gehoord.

gm40 | 03-06-17 | 18:21

Wat een smerige extreem rechtse populist. Wat zou Anne Frank hier wel niet van denken ?

Kamervraag | 03-06-17 | 18:09

Meer, meer , meer van dit soort Marokkanen.

uwesbeki | 03-06-17 | 17:56

Die man roept altijd zo'n tegenstrijdige dingen. Hier kan ik weinig mee.

DerUnterMensch | 03-06-17 | 17:26

Ik kan die standaard taqiyya roepers en aan de andere kant cultuur relativsten en Moslims lovers allebei missen als kiespijn.

Streng, realistisch beleid; dat is wat wij willen. Een normaal voorbestaan van Europa. Waar wij etnische groeperingen kei hard aanpakken die de boel proberen te ontwrichten, en groepen die hier normaal hun bestaan willen opbouwen omarmen.

Wij willen een Europa waar wordt gedacht aan de Europeanen en niet aan de mensen buiten de grenzen. Laten we eerst onze eigen boontjes maar eens doppen.

De heer Aboutaleb is prima vent en een fijne burgemeester. Realistische vent, die het goed voor heeft met zijn burgers.

Kortom; kei hard aanpakken en desnoods afpakken paspoorten van lui die hier de boel verkloten en een bestaan opbouwen met de mensen die wel de Nederlandse en Europeaanse mindset hebben. Maar laten we in deze panelen eens een keer normaal doen tegen mensen met een andere achternaam, die wel proberen de boel op orde te krijgen hier. Ben zelf een Rotterdammer en ik vind Aboutaleb een zeer geschikte vent en puike burgervader.

blendedperfection | 03-06-17 | 17:25

-weggejorist-

nonloso | 03-06-17 | 16:59

De PvdA staat pal voor het vluchtelingenverdrag, Aboutaleb is een roepende in de linkse woestijn

lingo star | 03-06-17 | 16:54

G*dT wanneer de vos de passie preekt, boer pas op je kippen!
*CcMed*

kapitein oosterlng | 03-06-17 | 16:53

Gewoon taqiyya voor de Buehne want Aboutaleb weet drommels goed dat de Timmerfrans ferries toch gewoon doorgaan.
http://www.geennieuws.com/2017/05/economische-asielparasieten-zo-wordt-u-door-de-ngos-belazerd-video/

telelezer | 03-06-17 | 16:20

Kouwe Kees | 03-06-17 | 12:11

Beide dochters van Aboutaleb gaan al met 'ongelovigen'. Dat Abu de voorkeur geeft aan schoonzoons die eenzelfde achtergrond hebben als hij kan ik goed begrijpen, en is zeer menselijk. De gemiddelde Nederlander zit ook niet te wachten op een Marokkaan of Turk (überhaupt moslim) in de familie. Persoonlijk kan ik Oost-Aziaten heel erg waarderen. Op enkele negatieve eigenschappen na (gierigheid en kilheid) zijn het slimme en hardwerkende mensen. Maar ik hoef ze echt niet in mijn meest intieme kring.

koter | 03-06-17 | 16:19

@kwark001 | 03-06-17 | 12:08
Die van hem ook hoor.Ze hebben alle twee een kuffar als vriend. Dat hij liever een islamitische schoonzoon had doet daar niets aan af. Ik heb liever ook niet dat mijn dochters met een gelovige gaan samenwonen. maar ja, je hebt niet alles voor het zeggen.

miko | 03-06-17 | 16:01

Aboutaleb doet het als burgemeester ook niet slecht. Nee de PvdA wonderen zijn de wereld nog niet uit.

lingo star | 03-06-17 | 15:59

Goed punt trouwens voor de naderende nieuwe verkiezingen: Grenzen dicht. Gelijk tot wet verheffen en ik ken iemand die het uit durft te voeren: Rita Verdonk. Heeft ze al bewezen. Zijn we ook gelijk van die Pechtold (wegloper) af.

SlimmeBelg | 03-06-17 | 15:48

Heeft iemand trouwens Volkert G al ingelicht dat iemand de grenzen wil laten sluiten ? Alleen zal de strafmaat onevenredig hoger liggen dan bij zijn vorige "misstap"

SlimmeBelg | 03-06-17 | 15:39

@Hagse | 03-06-17 | 13:20
Gast,

Al eens een nieuw toetsenbord overwogen ?

Wijze uit het Oosten | 03-06-17 | 15:36

Jammer alleen dat iemand eerst burgemeester moet zijn om tot inzicht te komen. En om nu iedere vrijkomende burgemeesterspost in te vullen met een import Nederlander gaat gewoon veel te lang duren. Ik wed trouwens dat hij bij de eerste beste uitnodiging door (knikkop) Pauw terugkomt op zijn uitspraken.

SlimmeBelg | 03-06-17 | 15:35

Ach, iets met gemeenteraadsverkiezingen. In 010 staat de PvdA op punt totaal te verdwijnen, dus moet de laatste PvdA kracht (Aboutaleb) tot nog even wat roepen.

cocktailsmaak | 03-06-17 | 15:31

zaken kabinet met Aboutaleb op binnenlandse zaken, een extra minister op ICT liefst een C++ programmeur of full stacker of hacker, op defensie iemand die minstens 5 jaar voor defensie heeft gewerkt, op onderwijs een staats secretaris die minsten 5 jaar les gegeven heeft op een uni en een minister die zowel in het basis als middelbaar school les gegeven heeft, een huisarts voor zorg en welzijn, een bouwvakker op VROM en laat Rutte aan als royal gay puppet! Hurray! maar helaas...

Nekbaard | 03-06-17 | 15:13

dat word tegen zijn partij[pvda] al 30 jaar geroepen.en nu is er pas 1 wakker geworden. maar nu hebben wij een halve marrokaan ene jasser klaver van groen links die wil onbeperkte immigratie, totaal gestoord.

bekijket | 03-06-17 | 15:06

Mark_D_NL | 03-06-17 | 13:06
Zoals u reeds reaguurde, zijn de eerste jaren in het leven bepalend voor de persoonlijkheid. Mijn vraag: wat is er bij u is gebeurd? Ik vind u met verve de meest achterdochtige reaguurder. Is Aboe pro-moslim, dan is het niet goed, is hij pro-NL, dan liegt hij. Verder wantrouwt u elke nieuweling, incluis Baudet. Een reaguursel is een spiegel van de ziel, nietwaar?
TegenBeterWetenIn | 03-06-17 | 14:20
.
Mark_D is niet achterdochtig. De Nederlanders zijn gewoon naïeve sufkutten, met als resultaat het mondiale afvoerputje wat Nederland vandaag de dag is geworden. Hoeveel bewijs wil je nog hebben van je eigen naïviteit?

Xirdalan | 03-06-17 | 15:02

Is dit niet die burgemeester die Beverwaardse burgers de mond snoerde omdat ze geen azc in hun straat wilden? Wat vergeten mensen toch snel, het volk verdient niet beter dan deze achterbakse moslim als MP.

Fuck-a-duck | 03-06-17 | 15:01

Maar Abu Taleb zal de discussie met mohammedanen niet gaan voeren, niet de schuldvraag bij zichzelluf neerleggen is glashard ontkennen, typisch gedrag.

hovawart | 03-06-17 | 14:54

Het verkeerde populisme (volgens Rutte en de rest in Brussel) steekt soms onverwacht de kop op.
Heeft er iemand nog een stoeltje over in Brussel voor een integratie-expert en voormalig burgemeester van een voormalige regeringspartij.

hovawart | 03-06-17 | 14:50

De beste man kan zoveel roepen; zal immers weinig effect hebben nu hij lid is van een splinterpartijtje.

Johnny_Longbone | 03-06-17 | 14:40

Beroep = Boerenlul | 03-06-17 | 14:19
en
chicago river | 03-06-17 | 13:22

Dank! Ik woon zelf in het Sodom en Gomorra van Nederland. Amsterdam ;-)) als ik menig reaguurder mag geloven hier maar wij hebben een Burgemeester die ook voor dat hij ziek werd minder de landelijke pers opzoekt. Dus vandaar. Anyways ga nu lunchen met Mme. Meldt me straks weer.

Basil Fawlty | 03-06-17 | 14:33

TegenBeterWetenIn | 03-06-17 | 14:20
+1, goeie.

Mark_D_NL | 03-06-17 | 14:31

De PvdA zou onder Aboutaleb best nog wel eens groot kunnen worden.
Laat de Vara hem dus maar liever nooit meer voor debatten uitnodigen. Tegengeluid is daar niet gewenst.

bergsbeklimmer | 03-06-17 | 14:30

Je kunt zeggen wat je wilt : Aboutaleb is een eindbaas!
In z'n eentje meer democraat dan het hele zootje bijelkaar .
En nee, ik ben geen PVV stemmer en ook geen xenofoob al zal de Gutmensch dat maar al te graag willen.

daytripper | 03-06-17 | 14:29

Bij Aboutaleb heb ik altijd het idee dat hij dit uitsluitend roept uit tactische overwegingen. De huidige problemen met de immigranten (misdaad, weigeren van integratie en enorme kosten voor uitkeringen, enz) maken dat zelfs bij de struisvogels met hun kop 3 meter in het zand het begint door te dringen dat er opgetreden moet worden. En als de politiek volhardt in het negeren en blijft weigeren Nederlanders te beschermen, komt er een keer een gigantische klap; electoraal of een opstand. En dan is er het risico dat al het geïmporteerde moslimvolk onder dwang het land uit moet. Slimmeerds als Aboutaleb willen dat voorkomen en opteren dan liever voor islamisering in een wat lagere versnelling. Puur eigen belang dus.

Franker | 03-06-17 | 14:23

Mark_D_NL | 03-06-17 | 13:06

Zoals u reeds reaguurde, zijn de eerste jaren in het leven bepalend voor de persoonlijkheid. Mijn vraag: wat is er bij u is gebeurd? Ik vind u met verve de meest achterdochtige reaguurder. Is Aboe pro-moslim, dan is het niet goed, is hij pro-NL, dan liegt hij. Verder wantrouwt u elke nieuweling, incluis Baudet. Een reaguursel is een spiegel van de ziel, nietwaar?

TegenBeterWetenIn | 03-06-17 | 14:20

@Basil Fawlty | 03-06-17 | 13:00
Ik denk dat Aboutaleb als mens en Burgemeester is geconfronteerd met de werkelijkheid en is gaan inzien dat hij het PvdA gedachtegoed moest gaan veranderen. Hij heeft de erfenis van Bram Peper (PvdA) en daarna Ivo Opstelten (VVD) in zijn schoot geworpen gekregen. Overigens zowel voor Bram als Ivo geldt dat het geen goede bewindspersonen waren.

Wat je ook terugziet bij Aboutaleb is dat hij voorheen een ex-PvdA baantjesjager was en sinds hij in Rotterdam Burgemeester is zich niet meer als zodanig gedraagt. Misschien zit de man wel op de goede plek nu. Daar komt bij dat niet iedere ex-politicus ook een goed Burgemeester is denk aan Rehwinkel (PvdA), maar ook Loek Hermans (VVD) die wel eens even Burgemeester in Zutphen moest worden. Totaal waardeloze figuren.

Beroep = Boerenlul | 03-06-17 | 14:19

Ik vertrouw hem voor geen meter. Hij wordt niet voor niets uitgenodigd op de Bilderberg feestjes.

XaleX_2 | 03-06-17 | 14:15

Voor zover ik weet heeft Aboutaleb liever een moslim als schoonzoon, maar in de praktijk is dat even anders gelopen.
Nelis SplitBloes | 03-06-17 | 13:22

Ik denk dat de meeste vaders zich een andere schoonzoon wens(t)en dan waarmee dochterlief thuis komt.

Bread_Pitt | 03-06-17 | 14:14

Denk dat het heel verstandig is van AbouTaalles, eerste zorg is dat de mensen die in Nederland zijn niet verder uit elkaar groeien, je moet de problemen verkleinen en niet verder vergroten.

Watching the Wheels | 03-06-17 | 14:00

Niet te vroeg juichen, om Aboutaleb nou een 'mainstream linkse politicus' te noemen gaat wel een beetje ver.

His Lordship | 03-06-17 | 14:00

hij ziet het goed, en prima om dit uit zijn mond te horen..+100

fikkieblijf! | 03-06-17 | 13:54

Ik vertrouw hem nooit helemaal, maar wat hij hier zegt is goed. Erg goed zelfs.

Patje2011 | 03-06-17 | 13:50

telelezer | 03-06-17 | 13:41 de werld mist hem dagelijks.
de waarheid wil men niet zien , helaas.
Pas als het openlijke strijdtoneel de straat is ,wordt men wakker.....
Morgen maar doen dan?

medelmo | 03-06-17 | 13:50

Een blanke Nederlander kan zoiets nooit zeggen want dan is ie een racist.
Gelukkig is Aboe Laadklep een dubbel paspoorthouder en kan hij de pijnlijke zaken wel benoemen zonder voor de bus gegooid te worden.

Osdorpertje | 03-06-17 | 13:44

Abu is een bestuurder. Die gaat nog eens naar de FvD als het hem zo uitkomt.

McMarx | 03-06-17 | 13:43

-weggejorist-

telelezer | 03-06-17 | 13:41

Ahmed Aboutaleb is het vrijwel altijd met mij eens. Opmerkelijk.

dihydrogenmonoxide | 03-06-17 | 13:37

Mijn 'bullshit' detector slaat rood uit dit lezende. Waarom zo veel lof voor deze opportunistische politicus? Allemaal mooipraterij voor de bühne, want wanneer het er op aan komt doet en vindt Aboutaleb precies datgene wat in het verlengde van de officiële partijlijn en werkelijke partij ideologie van de pvda ligt, wat het tegenovergestelde is van al het moois dat hij nu verkondigd.
Zou het kunnen, aangezien hij alweer sinds oktober 2008 burgemeester van Rotterdam is, dat hij weer opnieuw benoemd moet worden, of voor een andere mooie functie in de baantjes-carrousel voor leden van het partijkartel in aanmerking wil komen?!

GeinPonempie | 03-06-17 | 13:37

Die man is briljant. Jammer dat hij bij de verkeerde partij zit

GetOffMyWify | 03-06-17 | 13:34

Dat PVV even aan mag schuiven om zogenaamd een centrum-rechts kabinet te bekijken en dat dit dan niet lukt bedoelt hij. Hierna is PvdA weer de optie met Groenlinks en dat zou het dan moeten worden, want centrum rechts is dan niet gelukt. Jaja, Abou dénkt alleen PvdA. En die doet vervolgens straks alsnog totáál níets aan de moslim migratie "goedkope arbeidskrachten voor de 1% rijkste elite" van pendeldienst EU aan de stranden bij Noord Afrika? Slap Bühne stukje dit! Bahbah! Walgelijk doorzichtig. Dat Europa dan Islamitiseert in de toekomst zal die 1% worst wezen in hun straks eigen vrije afgesloten enclaves waar nog wel alles mag? Want geld is macht.

En ontwikkelingshulp naar Afrika? Waar komt dat geld dan terecht? Verkeerde handen om wapens tegen Europa te kopen? Islamitisering en onderdrukking en vormen richting Iran is wat je daar decennialang tegenkomt tot vernietiging van de christelijke Kopten aan toe in zelfs Egypte waar weggekeken wordt door de gevestigde regering met een nep-verontwaardiging achteraf. Laat me toch echt niet lachen! Een gotspe!

Grenzen van Europa dicht, geen enkele toelating meer van de gevaarlijke ideologie Islam graag. In Iran was destijds maar minder dan 15% hardcore nodig om de Ayatollah of hoe heette die idioot aan de macht te laten komen door de rest te overtuigen van wat hier de 5e bijna stilzwijgende colonne is. Ik zie ze op een enkele zogenaamde liberale woordvoerders met soms dubieuze connecties op tv niet massaal demonstreren na wat er in Manchester is gebeurd? Precies zoals de organisator aangaf van het Duitse rockfestival. Waarom dit stilzwijgen? Wie zwijgt stemt toe? Ik stel maar eens een vraag?

Geen afbeeldingsvrijheid, geen muziek, geen kerken, shariawetgeving, niet zonnen in zwemkkeding etc., beeld u dat eens even in. Slechts wanneer dat al mag vliegeren aan het strand in bedekte kleding, moet dát onze toekomst zijn nationale politici van Europa en EU?

Wir schaffen das nicht! Maar dankzij dat ezelsdomme policolor electoraat gaat dit over een aantal decennia wél gebeuren? Arme nazaten van Europa.

Neen, gerust ben ik er niet op, de ondergang van het nu nog vrije Europa lijkt wel begonnen. Vanavond drink ik nog een goed glas wijn, mijn tijd zal het hoop ik nog duren.

Jan, Leiden | 03-06-17 | 13:33

Mosterd na de maaltijd..

Be de Laer | 03-06-17 | 13:32

Mooi om te lezen ! Toch nog iemand die z'n verstand gebruikt.

GetOffMyWify | 03-06-17 | 13:31

Xirdalan | 03-06-17 | 13:20
.
Ironische. De partij die dus echt een powerplayer is is eigenlijk de VVD. Teflon Mark doet zijn naam eer. Alles valt van hem af inc. de Keizer affaire. Iedere andere partij wil nog steeds dolgraag met de VVD in bed. In de burelen van het VVD Parteipräsidium leunt men rustig achterover en laat allerlei mensen om een briefje van 5 euro vechten. Alleen zit dat briefje aan een touwtje dat Teflon Mark iedere keer weer een stukje naar zich toetrekt als iemand denkt dat hij dat kan pakken.

Basil Fawlty | 03-06-17 | 13:31

@komtdatschot | 03-06-17 | 13:23
*
Het aantal Neder-Nederlanders in Rotterdam is: +/-47%
Een minderheid dus!
*
Op een onlangs gehouden bijeenkomst met als titel:
"de vijfde colonne" (initiatief leefbaar) vroeg een
neder-turk: "wie moet er nou eigenlijk integreren in
Rotterdam".
*

demaup | 03-06-17 | 13:30

Nee geen wolven in schaapskleding kijk maar die figuren van denk.
Snap überhaupt niet dat je hier moslimpartijen toelaat. Politiek en kerk zijn gescheiden toch. Dus ook cd en andere geloifspartijen eruit

Hagse | 03-06-17 | 13:24

Basil Fawlty | 03-06-17 | 13:00
Al kom je met 100 nieuwe vluchtelingenverdragen en er vervolgens geen kloot van terechtkomt. Noem me gerust nihilist en pessimist want dat ben ik.

chicago river | 03-06-17 | 13:24

Als Wilders dat zegt,dan gaat half Nederland los met politiek correct gelul.
@ slotbert | 03-06-17 | 13:19
-
Ja maar Wilders is een boze witte man, dus raassjiest. Maar als in deug-fascistisch Nederland een moslim precies hetzelfde zegt dan is hij een gevierde progressief.

telelezer | 03-06-17 | 13:23

Hoeveel autochtone Rotterdammers wonen er nog in Rotterdam?
Hoeveel autochtone Rotterdammers zijn er inmiddels weggejaagd uit Rotterdam?
En jullie maar hoera roepen als een moslim taqiyya gelul staat te verkondigen voor de buhne.

komtdatschot | 03-06-17 | 13:23

Maar zijn dochters mogen niet met een ongelovige thuiskomen?

kwark001 | 03-06-17 | 12:08

Voor zover ik weet heeft Aboutaleb liever een moslim als schoonzoon, maar in de praktijk is dat even anders gelopen.

Nelis SplitBloes | 03-06-17 | 13:22

Als meneer Aboutaleb het ineens zo eens is met de stellingname van de PVV, waarom stapt hij dan niet uit die partij die het 100% oneens is met de PVV om zich daarna bij de PVV of desnoods FvD aan te sluiten?

Tja, helaas weet ik het antwoord al, het is alleen maar voor de bühne, leeg politiek geblaat.

me,myself and IK | 03-06-17 | 13:22

Basil Fawlty | 03-06-17 | 13:00
Als ik m´n Rijnmond hart laat spreken vind ik het niks. Laat ik het daar nu maar bij houden. Nee wacht:

Antwoord op de vraag: nee, hij staat niet boven de partijen.
Ander antwoord op de vraag: vier letters. P.v.d.A.
Dat, die Partij, die linkt simpelweg niet met mijn belevingswereld en wat ik graag zou zien. En waar juist Rotterdam - voor mij de enige echte stad met mondiale allure in Nederland - voor zou moeten staan.

chicago river | 03-06-17 | 13:22

Abu Taleb spreekt met gespleten tong. Waarom nu pas uitspreken tegen 'vluchtelingen' en niet 2 jaar terug?

Ik ben oprecht benieuwd naar de timing van deze ogenschijnlijke schandalige uitspraak (in zijn kringen). Dit is immers de policor tijd, waarin zelfs een VVDer in Amsterdam vindt dat de stad alle asielzoekers maar moet opvangen "omdat er draagvlak is" (van wie, mij heeft ie niet gevraagd). Een totaal losgezongen uitspraak die alle realiteit mist, maar wel lekker valt met het hipster Jessias/Arrogander/Silly Syl publiek.

Wat zit er achter deze Mohammedaan zijn uitspraak? Wat staat ons in de nabije toekomst te wachten dat hij dit nu uitspreekt?

Graaf_van_Hogendorp | 03-06-17 | 13:21

Nederlanders (+ erg veel reaguurders) zijn gewoon het domste, braafste, en meest naïeve jongetje van de klas. Kijk maar hoe ze achter Barack Obama aanliepen. (...)
@ Xirdalan | 03-06-17 | 13:18
-
helemaal mee eens

telelezer | 03-06-17 | 13:21

Afrikaanse asieleisers maken geen onderscheid wie zij beroven en bedreigen, dus ook mocro's daughters kunnen een slachtoffer(feestje) worden van de door Brussel opgelegde cultuurverrijking, nu hij zelf in een banlieue schijnt te wonen, beginnen de principes in fel contrast te staan met de werkelijkheid.....
Some, however,(net als Klavers kluppie) blijven vasthouden aan de overstromingen van de Pays-Bah, het zeewater stijgt niet, Nederland zakt de prut in, het water staat ons letterlijk aan de lippen, droogpompen en polderen, iedere verstekeling eruit.

hovawart | 03-06-17 | 13:20

Nee geen minister president maken met dubgrl paspoort.
Hij heeft het goed gedaan meer kef dan rutte maar wie zegt dat het geen wolf in schaapskleding is. Geen dubbele agenda's in de politiek. Weg met drnk dn ander moslimpartijen

Hagse | 03-06-17 | 13:20

Inderdaad want zijn partij heeft dat zojuist aan den lijve ondervonden. Weggevaagd door samenwerking met de VVD dus denkt hij laat de PVV maar lekker aankloten en dan zijn wij weer aan de beurt.
Basil Fawlty | 03-06-17 | 13:13
.
Precies

Xirdalan | 03-06-17 | 13:20

Als Wilders dat zegt,dan gaat half Nederland los met politiek correct gelul.

slotbert | 03-06-17 | 13:19

-weggejorist-

telelezer | 03-06-17 | 13:19

Mark_D_NL | 03-06-17 | 13:06
.
Laat ik er dan maar effe 2 cliche quotes ingooien:
1) The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
2) Democracy is the worst form of government, except for all the others. Beiden al dan niet toegedicht aan Churchill. Maar geven wel de paradox aan.

Basil Fawlty | 03-06-17 | 13:19

Wat een tomeloos dom volk zijn de Nederlanders toch geworden.
Mark_D_NL | 03-06-17 | 13:06
.
Klopt, ik roep dat ook al langer.
.
Baudet geef ik (voorlopig) nog het voordeel van de twijfel, want anders word ik te cynisch en de hoop sterft als laatste.
.

Nederlanders (+ erg veel reaguurders) zijn gewoon het domste, braafste, en meest naïeve jongetje van de klas. Kijk maar hoe ze achter Barack Obama aanliepen.
.

Verder heb ik Baudet nog niet kunnen betrappen op leugens of draaien, plus ik vind dat hij een veel realistischere en pragmatischere kijk heeft op dingen dan Greetje Wilders.

Xirdalan | 03-06-17 | 13:18

Rotterdam gaat natuurlijk gierend failliet, werkende autochtonen vertrekken en worden vervangen door allochtone bijstandtrekkers. Waarschijnlijk is het kantelpunt bereikt en zal de stad bij het rijk aan moeten kloppen voor extra geld. Too little, too late abou. Als je het überhaupt al meent.

witwas | 03-06-17 | 13:16

Dit is de opmaat voor de PvdA alsnog in het nieuwe kabinet.

Koonkluk Huis | 03-06-17 | 13:15

Bij zijn optreden tijdens de bijeenkomst van een te bouwen Asiel Zoekers Centrum in de Beverwaard (Rotterdam) dacht hij toch íets anders over de toestroom van vluchtelingen, toen de bewoners hem op de te verwachten nadelen en gevaren wezen! Toen werd de ME ingezet tegen die burgers!
*
Tsja......'t kán verkeren!

demaup | 03-06-17 | 13:15

Als de "Partij van de Afbraak" zijn oude glorie van na 45 (dank zij Willem Drees) terug zou willen halen, dan moet die partij eens luisteren naar een man als Ahmed Aboutaleb. Want hij heeft meer verstand van Politiek dan al die slinkse rakkers die de "Partij van de Afbraak" in al die jaren bij mekaar heeft gehad. Die partij was vroeger altijd voor de werkende van ons land, maar de laatste 30 jaren staan ze alleen nog klaar voor volk dat niet werkt en op onze kosten de hand ophoud.

FreeVogelaar | 03-06-17 | 13:14

Mark_D_NL | 03-06-17 | 13:06
Dat is al gebleken toen Rutte zijn verkiezingswinst boekte. Jarenlang alles voorgelogen en ontweken en dan toch op Pinokkio stemmen.
Weet je hoe dat komt? Idiocracy, 2006.

Maurice63 | 03-06-17 | 13:14

"Wilders een puinzooi van laten maken (= gegarandeerd want Wilders kán niet samenwerken)"
en
"Aboutaleb Is gewoon een sluwe powerplayer, en denkt alvast 1 kabinet verder."
.
Xirdalan | 03-06-17 | 13:02
.
Inderdaad want zijn partij heeft dat zojuist aan den lijve ondervonden. Weggevaagd door samenwerking met de VVD dus denkt hij laat de PVV maar lekker aankloten en dan zijn wij weer aan de beurt.

Basil Fawlty | 03-06-17 | 13:13

"Het Vluchtelingenverdrag is ooit gemaakt voor die ene politiek vluchteling uit Moskou die naar Zweden wil vluchten. Nu laten we dat verdrag fungeren als een doorgeefluik voor miljoenen mensen. Daar is het niet voor bedoeld."

Too little, too late.

Er waren echt genoeg mensen die hier ook al op wezen in de jaren 90 van de vorige eeuw, en niet de eersten de besten. Frits Bolkestein stelde de massa-immigratie aan de orde tijdens de verkiezingscampagne van 1994, waarop Jacques Wallage (PvdA) hem beschuldigde van "vissen in troebel water". Paul Scheffer werd in 2000 verketterd door zijn partij (PvdA) vanwege de "eye-opener" Het Multiculturele Drama dat in de NRC verscheen.

De afgelopen regeerperiode hebben ze helemaal niet geprobeerd iets aan de massa-immigratie te doen; sterker, ze hebben bij coalitiepartner VVD het bloed onder de nagels vandaan getreiterd door te eisen dat illegaal verblijf in Nederland niet strafbaar zou worden, het kinderpardon is doorgedrukt, evenals de zg bed/bad/brood regeling.

De "lijn" van de PvdA is de afgelopen jaren teveel bepaald door figuren als Sander Terphuis, Hans Spekman, Myrthe Hilkens (die overigens al weer snel de TK uitging).

Dan is het na het historische verlies van 15 maart en de verzekering dat PvdA de komende 4 jaar in de oppositiebanken gaat plaatsnemen, tamelijk makkelijk en vooral vrijblijvend van Aboutaleb om te zeggen dat we "minder" asielzoekers moeten toelaten. Bovendien gaat er nu weer gepraat worden met GL, en de Jessias is helemaal niet voor minder asielzoekers, integendeel.

Dus.....

Dr_Johnson | 03-06-17 | 13:13

Muruna!

Taqinnee | 03-06-17 | 13:09

Aboutaleb Is gewoon een sluwe powerplayer, en denkt alvast 1 kabinet verder dan alle naïeve sukkels hier die 'mijn stem heeft ie' roepen.
Xirdalan | 03-06-17 | 13:02
Dank je, dacht dat ik alleen stond. Want inderdaad, het klootjes volk hoort 1 leuke opmerking en dan lopen ze allemaal weer achter de volgend Puppet aan.
--
Aboutaleb, Baudet, noem maar op. 2 keer leuk glimlachen en iets zeggen wat raakt, en ze zijn helden. Wat een tomeloos dom volk zijn de Nederlanders toch geworden.

Mark_D_NL | 03-06-17 | 13:06

Dan dit: www.volkskrant.nl/politiek/opmerkelijk...
Implants | 03-06-17 | 12:17
.
"Een opmerkelijk advies van de Rotterdamse PvdA-burgemeester Aboutaleb aan informateur Tjeenk Willink: hij vindt dat het tijd is voor een centrumrechts kabinet, inclusief Geert Wilders' PVV. In elk geval is de PVV eerder aan de beurt dan de PvdA, waarschuwt hij. 'De kiezer heeft gezegd: centrumrechts moet het doen', aldus de burgemeester in het Algemeen Dagblad. 'Nederland heeft dus recht op een centrumrechts kabinet.'"
.
Weet je hoe ik dit interpreter? Gewoon een slimme poging om 1) de PvdA uit de regering te houden q(PvdA heeft al aangegeven niets voor regeren te voelen), en 2) er Wilders een puinzooi van laten maken (= gegarandeerd want Wilders kán niet samenwerken)
.
Aboutaleb Is gewoon een sluwe powerplayer, en denkt alvast 1 kabinet verder dan alle naïeve sukkels hier die 'mijn stem heeft ie' roepen.

Xirdalan | 03-06-17 | 13:02

Ik woon niet in Rotterdam dus kan ik er niet over oordelen maar wat vinden Rotterdammers in de reaguurders panelen hier van hem? Is hij goed? Slecht? Staat hij boven de partijen?

Basil Fawlty | 03-06-17 | 13:00

Aboutaleb op het matje in 3-2-1.

Balletje Mayo | 03-06-17 | 12:59

Aboutaleb vindt het niet zo'n goed idee allochtone vrouwen weg van het aanrecht te krijgen. "Dan krijgen ze het zo moeilijk".
Hem is geregeld een topfunctie in de PvdA aangeboden. Dat weigert hij.
Want "hij houdt zo van Rotterdam".
Jaja. Dat de PvdA niks meer te betekenen heeft zal zeker geen rol gespeeld hebben.
Pfff

Carmelita | 03-06-17 | 12:58

Huh gezond verstand op links? Wat is er gebeurd?

Bert Konterman | 03-06-17 | 12:58

Het gehele zooitje gekozen en ongekozen ambtenaren in Den Haag en Brussel verplichten om deel te nemen aan de rammadam, het schijnt bij Abu ook een verhelderend effect te hebben, (ben overigens wel benieuwd hoe dit berichtje weer gespind gaat worden).

hovawart | 03-06-17 | 12:58

Deze burgemeester ziet in stad waarschijnlijk dat niet elke vluchteling een zielig oorlogslachtoffer is, waarvoor overigens wel opvang voor moet zijn. Je zult dus moeten selecteren, anders wordt een stad onbeheersbaar. Goed dat reaguurders in de gaten hebben dat er ook best wel realistische en aardige "linkse" mensen zijn.

Mannes | 03-06-17 | 12:57

Abou is een eindbaas.
En nee, ik heb geen PvdA gestemp.
Delectados | 03-06-17 | 12:31

New, waarschijnlijk vvd. #facepalm!

Xirdalan | 03-06-17 | 12:56

Maurice63 | 03-06-17 | 12:39
chicago river | 03-06-17 | 12:47
Ping. Lampje brandt. Interview was met Pauw ´5 jaar later´. Mooi interview met Derksen.

chicago river | 03-06-17 | 12:55

2030 zijn we, Die Racistische Blanke Nederlanders, inde minderheid. En met de snelheid van gezinsherenigingen en het grote aantal kinderen wat er uitegepoept wordt door moslims, waarschijnlijk al eerder.
--
Dat zijn de cijfers waar je naar moet kijken. al het andere is vaporware, afleiding van waar het werkelijk om gaat. Over nog geen 13 jaar is de Islam Cultuur leidend in NL.
--
Daarom kan Abou ook makkelijk dit soort dingen zeggen. Hij weet dat de baarmoeder al heeft gewonnen. En de goedmensch in NL als was is in de handen van de Islam. Dus, game over voor Nederland.

Mark_D_NL | 03-06-17 | 12:53

Hèhè`, er worden dus meer mensen wakker. Zou tijd worden. Maar ja, beter laat dan nooit. Nu nog omzetten in beleid. Dat is namelijk relevanter dan verstandige woorden.

canis lupus | 03-06-17 | 12:53

En toch vertrouw ik hem nog steeds niet.
Het blijft een mossel, en die mogen keihard liegen tegen de kuffar.

Gerrit gordijnstok | 03-06-17 | 12:53

bananabanana | 03-06-17 | 12:48
Als je met 'de realiteit' het genadeloos afgeslacht zijn bij de verkiezingen bedoelt ben ik het helemaal met je eens. Zijn geliefde clubje (niet Excelsior) staat, samen met de daaruit voortvloeiende luxe baantjes op instorten en nu opeen zie hij het licht.

Petrus Poortwachter | 03-06-17 | 12:52

Aboutaleb is door het Motorblok gevraagd de achterban voor te prepareren op een regering met de PVV en de reacties daarop te peilen. Het is dan wel de bedoeling dat de uitkomst zal zijn: "Zie je wel, het veroorzaakt teveel onrust". Waarop de informateur dan kan mededelen dat met de PVV een doodlopende weg is. Maar hoe je het ook draait of keert, als je de achterban van de PVV negeer dan wordt die alleen maar groter. Ai tell joe! Marqúe mes mots!

DitjaarkrijgikAOW | 03-06-17 | 12:50

Abu snapt inmiddels ook wel dat er anders een groot risico
is dat het kind met het badwater door het putje zal worden gespoeld. Het wordt onstuimiger en de tegenstellingen verharden in het land. Soms moet je wat opgeven om wat te winnen.
Wat er werkelijk in zijn hoofd omgaat weet ik natuurlijk niet. Hij gaat nu bij mij van nadeel naar voordeel van de twijfel.

squadra | 03-06-17 | 12:50

Nu ze gedecimeerd zijn weer even populair gaan lopen blèren, Kut PvdA, dit roep ik al jaren met mij ook dhr. Fortuyn.
* Trap er niet in *

Astroturfer | 03-06-17 | 12:49

Dit wordt al twintig jaar geroepen.
-
Maar toen Fortuyn het riep werd ie uitgemaakt voor untermensch door partijgenoot Marcel van Dam (VARA zakkenvuller en ex-haatzaaier bij de PvdA). Toen verscheen er ook een filmpje van meneer Aboutaleb met dezelfde strekking.
-
Het is ongepast om eerst Jan en Alleman uit te maken voor xenofoob, nazi, racist en weet ik veel. Om vervolgens op het moment dat de realiteit eindelijk tot je doordringt zomaar van politieke richting te veranderen.
Hoewel niemand op een ongemeend excuus zit te wachten (hoewel, richting de familie van Fortuyn zou dit wel netjes zijn) is het ook smakeloos zo van richting te veranderen om nu weer de stemmen terug te willen krijgen van de mensen die nu stemmen op de strijders van weleer.
-
Het is dan tijd om je excuus te maken voor je fouten en jezelf als partij op te heffen. Niet om die punten schaamteloos over te nemen die je jarenlang hebt verafschuwd!

bananabanana | 03-06-17 | 12:48

opaduck | 03-06-17 | 12:45
Fout!

Maurice63 | 03-06-17 | 12:48

Maurice63 | 03-06-17 | 12:39
Ja, ik zag het in een interview. Johan Derksen Weggepest uit Gouda, finnen die pissend, neuqond, spugend, blowend, meisjes uitscheldend, en zijn bloedeigen vrouw bedreigend al dan niet met een simpel loopje naar de super. Gouda is wel diametraal omgekeerd bovenaf en onderdoor linksaf en rechtdoor de meest vertiefde oerhollandse plek ingenomen door hordes buitenlands tuig die geen fuqk geven om die oerhollandse locatie.

chicago river | 03-06-17 | 12:47

Abutaleb, ik heb hem van het begin af aan gemogen en hij doet het uitstekend als Burgemeester, en hij is niet hypocriet en ziet in tegen welke problemen aangelopen wordt en benoemd deze ook gewoon.
Hetzelfde vind ik van Marcouch, niet van mijn partij maar prima politici.

Rest In Privacy | 03-06-17 | 12:47

doskabouter | 03-06-17 | 12:42
Is dit een serieuze vraag? Zoek dan even op Derksen en Gouda.

Maurice63 | 03-06-17 | 12:46

Wat Duitse herder zegt. Gezinshereniging is veel talrijker dan de vluchtelingen bij elkaar.

roze_bril | 03-06-17 | 12:46

zwellevertje | 03-06-17 | 12:43
Appels en peren.
Als ik in marokko of istanbul zou gaan wonen omdat het daar beter is dan hier, zou ik er niks van staan te kijken als mijn dochters met een local zouden gaan.

Petrus Poortwachter | 03-06-17 | 12:46

Zag laatst een oude videoclip uit de jaren '90 waarin Janmaat exact hetzelde zegt: De regering die in de jaren '40 dat vluchtelingenverdrag tekende, kon nooit voorspellen wat voor een asielstromen de toekomstige oorlogsvoering, de verzorgingsstaat én dat verdrag te weeg zouden brengen. Waarom accepteren we dat we vandaag aan handen en voeten gebonden zijn door een lang verdwenen en achterhaalde overheid? Ga langs onze parlementsleden om te klagen over alles asielzoekers, en ze zeggen: "we kunnen die asielzoekers niet weigeren, want dat is in strijd met het recht!". En dat zijn dan de enige mensen die in de positie zitten om het recht aan te passen. Waar betalen we die pannenkoeken ook alweer voor? Bedankt Ahmed!

stampertje85 | 03-06-17 | 12:45

roze_bril | 03-06-17 | 12:25
Tja hij heeft het over een perspectief bieden, daar zit wel wat in maar ik denk dat Canada genoeg gekwalificeerde mensen heeft om die vacatures zelf op te vullen. Een beetje zoals in NL, nog steeds veel mensen werkloos en dan een advertentie plaatsen dat mislims de voorkeur genieten. Je hoort ook steeds vaker buitenlanders aan de telefoon, waar ze een bandje zodanig inspreken dat je gokt op de toets die je moet indrukken.
Wat mij ook is opgevallen dat je op een artikel in de televaag kon reageren, maar gezien de woede onder de mensen is dat ook maar weggehaald.

Implants | 03-06-17 | 12:45

Als Aboutaleb een witte blanke man was geweest, dan zou de gehele linkse kliek tot een cordon sanitair hebben opgeroepen om hem de mond te snoeren.
Aboutaleb goes Fortuyn.

I.P standing up | 03-06-17 | 12:45

@ Maurice63 | 03-06-17 | 12:39

"Indianen" dan?

opaduck | 03-06-17 | 12:45

Rutte die de PVV uitsluit
Solar666 | 03-06-17 | 12:39
Had moeten lieden tot een grote volkswoede.. Maar de Nederlander is Murw geslagen en verdronken in zogenaamde luxe en "wat een gaaf land". Blind voor wat er aan komt, Blind voor de eigen toekomst en die va hun kinderen.
--
Nederlanders zijn een apathisch volk geworden die geen toekomst bouwen en tevreden zijn met een baan en pensionering op 65. Niets ondernemen ze nog, tevreden en blij met een gelogen top 10 lijstje waar Nederland instaat werken ze zelf mee aan hun eigen armoedeval. Nederland gaat ten onder aan middelmatigheid.
--
15 maart 2017, Total losers...

Mark_D_NL | 03-06-17 | 12:45

Zegt hij nu minder, minder, minder?

Roeieber | 03-06-17 | 12:44

Janneus | 03-06-17 | 12:37
Dat gaat nog wel even duren want hij heeft meer charisma dan de hele PvdA bij elkaar en weet ook waar de knelpunten in onze maatschappij zitten. Kun je van Samsom en Asscher niet zeggen. D.w.z. ze weten het waarschijnlijk wel maar "als we niet kijken dan zien we het niet".

Maurice63 | 03-06-17 | 12:44

PvdA'ert realiseert zich dat de gevolgen van 4 jaar PvdA/VVD en de komende coalitie met GrasLinks dat de situatie in Nederland onhoudbaar is geworden........
Aanschouwt u de kwaliteiten van uw regeringsleiders....
Wat een hansworsten en soepzooitje in Den Haag, hopelijk gaat Abu Aboutalebz op seminars in het buitenland het boetekleed aantrekken en zijn steun uitspreken voor de rest van zwijgend Nederland.
Wat een wereld, 17 miljoen mensen op een postzegel en blijven kwaken over het milieu...... ongelofelijk

hovawart | 03-06-17 | 12:43

Ach, omgekeerd geld het zelfde, hoeveel reguurders zouden staan te juichen als hun dochter met een "Nederlander" van Turkse, dan wel Marokkaanse origine thuis zou komen?

zwellevertje | 03-06-17 | 12:43

Maurice63 | 03-06-17 | 12:39

Wat bedoel je?

doskabouter | 03-06-17 | 12:42

Open sollicitatie naar de post van Minister van Binnenlandse Zaken? ( en na de installatie het nooit zo gezegd hebbende?)

bisbisbis | 03-06-17 | 12:42

Sowieso kan een burgemeester voor mij nooit ´eindbaas´ zijn want meestal meer doen dan lintjes knippen en wat showtjes opvoeren met die belachelijk lelijke stuk ketting om de nek is het niet. Een burgemeester kan wel falen op cruciale momenten - we kunnen en kennen ze wel, nietwaar- Jozias, Job (hoeveel potten thee kan je aan, die moet wat wezen piesen zijn in zijn leven), en natuurlijk die naamloos uit Haren.

chicago river | 03-06-17 | 12:42

Aboutaleb en ik zullen nooit gezellig samen een biertje drinken, maar hij veel zinnigere dingen dan ik tot nu toe van "die lul-hannesen" uit denhaag gehoord heb.
Zijn pleidooi zou niet misstaan in het vvd verkiezingprogram.
Ach, zat Rita er nog maar, in plaats van "dat leugenachtige lachebekje". Hij kan een voorbeeld nemen aan de ierse premier die WÉL uit de kast kwam.

Anjin Mohammed | 03-06-17 | 12:41

Zegt Aboutaleb dit alles nu als Abou óf als PvdA-er?
Is de PvdA top het hier mee eens?
En zo ja..... waarom zegt dan bijvoorbeeld Asscher of Dijsselbloem dit niet? Adder en gras.........

demaup | 03-06-17 | 12:41

Dat is geen "ruk naar rechts" dat is gezond verstand. Links / Rechts bestaat al lang niet meer.

doskabouter | 03-06-17 | 12:39

Intussen krijgt menig linksmens een zware hyperventilatie door dit bericht.

Koffiemolen1 | 03-06-17 | 12:39

Lotus15 | 03-06-17 | 12:31
Vraag maar aan Johan Derksen hoe mooi wonen het is tussen de "buitenlanders", lees: Het eindigt op "anen" en ze komen niet uit Amerika.

Maurice63 | 03-06-17 | 12:39

Rutte die de PVV uitsluit is het toonbeeld van antidemocratie. Ronduit schandalig, ben zelf geen fan van die blonde maar gegeven het grote aantal stemmers is uitsluiten een dikke middelvinger van Rutte.

Solar666 | 03-06-17 | 12:39

-weggejorist-

Janneus | 03-06-17 | 12:37

Hoe lang zou het duren voordat hij geroyeerd wordt door zijn vrienden van de PvdA en de moslimgemeenschap??

Janneus | 03-06-17 | 12:37

Aboutaleb roept gewoon maar wat om de rechtse(re) vleugel van de PvdA koest te houden, net zoals Malek Rutte wat roept over de EU/€uro/vluchtelingen/criminaliteit.

Uiteindelijk veranderd er niets, maar de naïeve Nederlanders (incl. Veel reaguurders + Zentgraaf) trappen er weer met 2 poten in.

Er zijn zelfs reaguurders die op Aboutaleb zouden stemmen?! WTF!? Zijn dat diezelfde sukkels die in maart nog op Rutte gestemd hebben vanwege die stoere praat tov Turkije?

Xirdalan | 03-06-17 | 12:37

4 jaar geleden hebben de Deense socialisten een plan gemaakt op de grenzen te sluiten
4 jaar geleden hebben de Deense socialisten een plan gemaakt om de uitkeringen voor asielzoekers te halveren
4 jaar geleden hebben de Deense socialisten een plan gemaakt om familieleden te laten overkomen na 2 jaar
4 jaar geleden hebben de Deense socialisten een plan gemaakt op die familieleden toestemming te geven als dat familielid een eigen werkinkomen heeft
Het verschil:
Aantal immigranten naar Nederland:
2014-2015-2016 = 636.692
Aantal immigranten naar Denemarken:
2014-2015-2016 = 33.135

duitse herder | 03-06-17 | 12:36

Wegens niet mogen thuiskomen bij hem om een beschuitje te eten met zijn dochter, wegens mijn niet-moslim zijn, vertrouw ik hem nooit voor 100%.
Plus afkomst 020 en dan burgermeister van Rdam. Het voelt niet 100% okee.
Plus PvdA-er. Vooral dit maakt het er allemaal niet beter op. En toch ben ook eens met de strekking van het stuk, en lijkt AbuTaleb me een sympathieke vent.

´Eindbaas´ gaat te ver. Maar het plan van hem niet. Mocht nog wel wat harder aangezet worden. Maar dat zal wel weer een stapje te ver zijn.

chicago river | 03-06-17 | 12:34

Hèhè, Aboe Taleb is er ook achter.
Lewis Lewinsky | 03-06-17 | 12:28
Nee man, hij doet net al;sof om meer tijd te kopen voor de Islamisering van NL. Beetje zand in de ogen strooien..
--
“Hence, when able to attack, we must seem unable;
When using our forces, we must seem inactive;
When we are near, we must make the enemy believe we are far away;
When far away, we must make him believe we are near.”
- Sun Tzu 孫子

Mark_D_NL | 03-06-17 | 12:33

Mark_d_nl, ik snap je punt maar bedenk hoe hij die turkse diplomaat onlangs even de uitgang van NL wees, zie ook de persconferentie. Ik heb meer met aboutaleb dan met menig nederlandse politicus die ons land en en eigen cultuur weg geeft.

vluggehenkie | 03-06-17 | 12:33

@keestelpro | 03-06-17 | 12:02
Fipo, en meteen raak!

De immigratie draait om globalisme, en de belangen die daarmee gediend zijn.

Peter_K | 03-06-17 | 12:32

Aboutaleb, de stem van het volk.

opaduck | 03-06-17 | 12:32

De nieuwe GL burgemeester van Culemborg: Diversiteit! Zet uw hart en uw stad open voor het onbekende. "Want een diverse en kleurrijke stad is het leukst om in te wonen"
Een inwerkprogramma bij Aboutaleb lijkt me geen overbodige luxe.

Lotus15 | 03-06-17 | 12:31

Abou is een eindbaas.
En nee, ik heb geen PvdA gestemp.

Delectados | 03-06-17 | 12:31

@cat22 | 03-06-17 | 12:30
Marcel van Dam vergeten?

Lewis Lewinsky | 03-06-17 | 12:31

Het belangrijkste dat ons te wachten staat in de komende 20 tot 30 jaar, is de ontwikkeling van ASI waardoor niemand überhaupt nog hoeft te werken. In de komende 10 jaar zal minstens 50% van alle banen in het westen verdwijnen door robotisering in combinatie met diezelfde ontwikkeling van AI. Zit je dan, met honderduizenden werkloze geïmporteerde technici.

CoJoNes | 03-06-17 | 12:30

Het omleggen van Dhr Fortuyn was zeker niet in opdracht van de Pvda,daarvoor moet je in kringen zijn waar hoestende mannen in regenjassen af en toe andere zaken regelen.

cat22 | 03-06-17 | 12:30

De PvdA heeft dit dus altijd geweten maar steeds de feiten ondergeschikt gemaakt aan het paaien van de kiezers. Maar ja die liepen naar de PVV en DENK.

PrinsesStoepje | 03-06-17 | 12:29

Hèhè, Aboe Taleb is er ook achter.

Lewis Lewinsky | 03-06-17 | 12:28

Alle inwoners van Rotterdam en Amsterdam, die jarenlang PvdA hebben gestemd, zijn verdreven uit de stad, door het gevoerde beleid. Misschien dat Aboutaleb daar eens kan beginnen en zijn mond nog eens open kan trekken wat betreft anderen moesten doen als hij daar klaar mee is.

netniet | 03-06-17 | 12:28

Complimenten aan Aboutaleb. Lijkt wel een Rotterdammer. Realisme begint nu kennelijk ook door te dringen bij de PvdA. Worden nu toch wat minder gewenst binnen een te vormen GL/D66 regering.

Goedzo | 03-06-17 | 12:28

Goed populisme dit, de PvdA doodsstrijd barst nu echt los. Riepen oud leiders Asscher al op toch te gaan regeren vindt hij een ruggengraat. Asscher out Abu in. Regeerakkoord in het reces en hop niks verandert als u terug komt van de camping in Frankrijk. Dijselbloem blijft rutte lacht en abu de nieuwe sultan op links.

P-unit | 03-06-17 | 12:26

@implants, vooral die laatste zin is grappig. Hij hemelt het Canadees systeem op dat je op banen kunt solliciteren op de ambassade. Heerlijk domlinks naief. 1. Die technische mensen hebben helemaal geen kennis op het niveau hoe hier gewerkt wordt. 2. Je berooft het land van zijn bovenlaag. Dat laatste is uiterst kwalijk. Zo zie je, een sympathiek voorstel. Maar niet overdacht..

roze_bril | 03-06-17 | 12:25

Dit is de meest ultieme vorm van populisme ! Jaaaaaaaaaren wegkijken en dan dit. Wil de PVDA nu ineens rechts inhalen ? Eerst de boel tientallen jaren slopen en als het kalf verdronken is..... Deze wending bewijst een brevet van onvermogen en het bewijs dat die onzalige partij de afgelopen tientallen jaren volstrekt incompetent was. Walgelijk. Weg er mee. Nie wieder.

Rest In Privacy | 03-06-17 | 12:25

Abou 4 president!

BarCruque | 03-06-17 | 12:24

wait.. wut!?

noerg | 03-06-17 | 12:24

Leer nou eens: politici doen exact het tegenovergestelde van wat zij zeggen.
Nanker Phelge | 03-06-17 | 12:08
-
Meesten wel ja, maar ik hoop echt FvD niet.

MarcS | 03-06-17 | 12:23

Leer nou eens: politici doen exact het tegenovergestelde van wat zij zeggen.
Nanker Phelge | 03-06-17 | 12:08
-
Meesten wel ja, maar ik hoop echt FvD niet.

MarcS | 03-06-17 | 12:23

Noem me een aluhoedje, maar vraag je eens af welk belang Aboe heeft om dit te zeggen. Met de instroom van steeds meer vluchtelingen in een razend tempo krijg je te maken met een steeds grotere weerzin tegen de door Aboetaleb zo geliefde islam. Fishy AF, dit verhaal. Als de dochter van Aboetaleb thuis mag komen met een kufar en hij gaat trots met hem op de foto, dan zal ik misschien mijn mening over de man aanpassen. Niet eerder.

CoJoNes | 03-06-17 | 12:22

Mark_D_NL | 03-06-17 | 12:10
Ik zet ook mijn vraagtekens bij de integerheid van Abou, daar zijn er teveel dingen voor gebeurt in de mislim wereld. Maar dat hij moderner is dan de gem. mislim met hongerproblemen staat wel vast.

Implants | 03-06-17 | 12:22

Ik geloof er niets van. Boter bij de vis Abu, dan komt het geloofwaardig over.

Ongeblustekalk | 03-06-17 | 12:22

@Mark_D_NL 12:14: Kijk eens naar de generaties islam die hier geboren zijn (of niet)... die gewoon hier hun ding doen, werken, belasting betalen en lol hebben, net als wij. Hou eens op met die lulkoek over taqqiya.

In het verhaal van Aboutaleb kan ik me redelijk vinden, met een kanttekening: ik weet niet of het zo'n goed idee is om arbeidsmigranten uit Afrika hier toe te laten als ze wat kunnen. Het klinkt aantrekkelijk, maar dat zijn nu juist de lui die ze daar hard nodig hebben. Anders krijgen we over 40 jaar het verwijt dat we daar eerst de bodemschatten hebben weggehaald, en vervolgens hun talentvolle jeugd.

Muxje | 03-06-17 | 12:22

Ik verheug me nu al op de reactie uit Jole's digitale moreelhufters-rukbunker de Joop.

Abject | 03-06-17 | 12:21

Held. Roep dit maar eens in die kringen. En met die afkomst. Ook dat er gewoon met de PVV gesproken moet worden. Tuurlijk, zwaluw/zomer. Maar diep respect dat hij de zwaluw wil zijn. Haagse Lente!

gewoondoorlopen | 03-06-17 | 12:20

Zijn partijtje zat de afgelopen jaren aan het roer. Hebben helemaal niks gedaan. En nu komen uitleggen hoe het zit?

Petrus Poortwachter | 03-06-17 | 12:19

Thierry heeft gelijk, maak hem minister in een kenniskabinet.
Tijd voor het nieuwe realisme.

Harry Turtle | 03-06-17 | 12:18

Zo'n pvda'er als Aboutaleb vertrouw ik blindelings op zijn blauwe ogen.

Hetkanverkeren | 03-06-17 | 12:17

kwark001 | 03-06-17 | 12:14
Voor leden van die club is de poort al eeuwenlang gesloten :)

Petrus Poortwachter | 03-06-17 | 12:17

ik weet niet wanneer de volgende verkiezingen zijn. ik weet wel dat asscher dan vervangen zal zijn door aboutaleb

aight.. | 03-06-17 | 12:16

Hoe kleiner de partij hoe realistischer de standpunten. Laten we hopen op 150 eenmans partijen.....

lulleficatie | 03-06-17 | 12:16

Abou is niet van gisteren maar een zwaluw maakt nog geen zomer. Islamitische PvdA'er geeft genoeg reden tot een gezond wantrouwen.

Desmoulins | 03-06-17 | 12:15

Fijn dat hij dat zegt. Maar je hebt meer nodig dan alleen 'say so'. Als hij die woorden omzet in keiharde daden, dan heeft hij mijn stem!

Accident_Prone | 03-06-17 | 12:15

Geloof dat samenwerken met Eerdmans hem laat inzien dat de realiteit niet strookt met de socialistische gedachten en Leefbaar dichter bij het volk staat dan de PvdA.

Febofiel | 03-06-17 | 12:15

Deze man roept al jaren verstandige dingen. Als hij minister president wordt dan zie ik af van emigreren.
vluggehenkie | 03-06-17 | 12:10
Dan lever ik zelfs mijn NL paspoort in. Nooit zal die man MP worden, nooit. Denk eens na man. Hoe kan je iemand die in Islam gif is opgegroeid en door Islam gif is gevormd op een MP plek zetten? Hebben we nou nog steeds niets geleerd?
--
Verdiep je eens inde eerste jaren van een kind.. En wat dat voor een invloed heeft op het verdere leven. Kijk eens naar de generaties Islam de hier geboren zijn en toch compleet jihadi gaan?

Mark_D_NL | 03-06-17 | 12:14

hoor je een moslim meepraten -taqiya
meeheulen-T
meelachen-T
wat van ver komt,.. is niet in een schop terug te brengen.

medelmo | 03-06-17 | 12:14

Petrus Poortwachter | 03-06-17 | 12:12

Precies. Als jij nou je werk eens fatsoenlijk doet en die poort sluit.

kwark001 | 03-06-17 | 12:14

kwark001 | 03-06-17 | 12:08
Dus? Deze man heeft goddommuh meer ballen dan de hele Haagse kliek bijelkaar. (Muv mindef natuurlijk). Hij zet Trump zelf te kakke.

Tjemig | 03-06-17 | 12:14

Hij is levensmoe.
Twee dochters die met kuffar gaan, vrouw die korte rokjes draagt... Abu ziet het niet meer zitten.

Petrus Poortwachter | 03-06-17 | 12:12

De meeste vluchtelingen van de toekomst zijn klimaatvluchtelingen. Laat cynisme over de beïnvloedbaarheid van het klimaat nou net zijn wat Trump/GS bindt!

Einde van de Domheid | 03-06-17 | 12:11

Het is rijkelijk te laat, maar beter laat, dan nooit. Maar dat lost niet alles op. Religie moet wel degelijk uit de grondwet en het onderwijs. En islam als politieke haatideologie te benoemen. Het is een begin. Zowel links als rechts zouden schouder aan schouder moeten staan om dit islamprobleem aan te pakken. Het is zo ongeveer per dag een aantal malen raak. Het wordt tijd voor diepgaande interventie van het gezond verstand en islam eruit.

Datkanjenietmenen | 03-06-17 | 12:11

@ kwark001 | 03-06-17 | 12:08
Dat zal hij waarschijnlijk niet prettig vinden, maar ik zie hem er niet voor aan zijn eigen dochters met een blikje zoutzuur te bewerken omdat ze toegeven een ongelovige lief te hebben.
Aboutaleb zegt hier verstandige dingen en lijkt me een vrij evenwichtig persoon. Ik heb hem in ieder geval nog nooit op moorddadige woede kunnen betrappen als iemand kritiek uit op de islam.

Kouwe Kees | 03-06-17 | 12:11

Taqiya. Trap.Er.Niet.In...

Mark_D_NL | 03-06-17 | 12:10

Deze man roept al jaren verstandige dingen. Als hij minister president wordt dan zie ik af van emigreren.

vluggehenkie | 03-06-17 | 12:10

Goed dat hij het ook eens zegt. Want tegenwoordig kan het beter door een Marokkaan gezegd worden dan door een Nederlander. Zal me trouwens ook niks verbazen dat de helft van de PvdA hier verdeeld over is.

Sayer | 03-06-17 | 12:10

Ik heb liever met moslim Aboutaleb te maken dan met de gereformeerde Rutte.

Príncipe | 03-06-17 | 12:09

-weggejorist-

Nanker Phelge | 03-06-17 | 12:08

Abou is een strateeg! Waak voor strategen!

demaup | 03-06-17 | 12:08

Maar zijn dochters mogen niet met een ongelovige thuiskomen?

kwark001 | 03-06-17 | 12:08

Wil iemand deze man een functie in een nieuw kabinet geven?

B0kito | 03-06-17 | 12:07

Puur common sense heet dat.

Hettiet | 03-06-17 | 12:06

Het is niet eens een ruk naar rechts. Het is gewoon realisme.
Aboutaleb heeft het hart en het verstand op de juiste plek.

keestelpro | 03-06-17 | 12:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken