Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nitraatbommen als welkomstcadeautje Syriër

topicsyriiiiiiboem.jpgHoi varkensmutsjes van Nederland. We moeten het even hebben over een dingetje. U mag van asilio's vinden wat u wil, maar het is bijzonder onbeleefd om statushouders in de buurt te verwelkomen met vuurwerkbommen. Zoals de Ingenieur uit Aleppo (nee echt) Anas - in de leeftijd van 45 jaar - van het weekend in Joure is behandeld, dat kan echt niet. Nadat Anas eerst ontvangen was door buren die wel wisten hoe het hoort (noodmeubeltjes, praatje, bakkie) kreeg de statushouder in de nacht van zaterdag op zondag drie nitraatbommen door zijn brievenbus. Kan je natuurlijk verwachten in de tribale gebieden van de weilandkoerden in het Noorden, maar toch: zodra we bommen gaan posten op basis van afkomst, dan zijn we geen haar beter dan de bebaarde cuntnuggets voor wie de Syriërs in de eerste plaats gevlucht zijn. Achteraf kan Anas van geluk spreken dat hij zijn vrouw en kinderen heeft thuisgelaten, anders was de schade van dit "warm onthaal" al helemaal niet te overzien.

Reaguursels

Inloggen

Lupuslupus | 13-07-16 | 18:00
Nog eens schep, wat is er met die jaarlijkse 5 miljard de afgelopen paar decennia gebeurd?
En er zijn veel meer welvarende landen die dit soort bakken met geld ophoesten, heel Afrika zou inmiddels een Ferrari voor hun villa moeten hebben staan.
Ik denk dat al dat geld naar dictators en bankierfamilies is gesluisd.

endofdays | 14-07-16 | 09:39

Wow Nitraatbommen! gewoon vuurwerk klinkt natuurlijk lang niet zo sensationeel.
Wat een verschil woorden kunnen maken, als er vuurwerk is gegooid dan klinkt het meer als een kwajongensstreek.
Maar nitraatbomen komt meer over alsof er een terroristische aanslag is gepleegd.
Maar pleur ze volgend keer bij de verantwoordelijke landverraders in den haag op de stoep.

endofdays | 14-07-16 | 09:32

-weggejorist-

Professor Pollewop | 14-07-16 | 08:41

Doe maar helemaal geen bommen stelletje lamlullen

reuztachtig | 14-07-16 | 01:01

Stoer hoor, rotjes door de brievenbus van een oorlogsvluchteling gooien. "Technische ingenieurs" maken de wereld mooier dus welkom wat mij betreft.

VlotVoorvocht | 14-07-16 | 00:12

-weggejorist en opgerot-

Fokkelien | 13-07-16 | 22:25

Kan me eigenlijk geen reet schelen is toch ook een mening?

verbanden | 13-07-16 | 22:09

Dat straalt slecht af op de mensensmokkelaars. Foei!

McMarx | 13-07-16 | 20:27

-weggejorist-

Implants | 13-07-16 | 20:17

-weggejorist-

Antitheïst | 13-07-16 | 19:29

Wie zich verlaagt tot dergelijke walgelijke streken, wat de 'aanleiding' ook moge zijn, verliest alle recht van spreken. Kansloos inderdaad.

Ik ben er sowieso geen voorstander van, maar als je dan toch meent je agressie te moeten uiten, doe dat dan jegens degenen die verantwoordelijk zijn voor de asieltsunami, niet tegen een willekeurig individu (kennelijk een statushouder, dus erkend) dat er ook helemaal niets aan kan doen.

EefjeWentelteefje | 13-07-16 | 19:27

Niet echt een goede actie dit, maar tijdens de jaarwisseling is bij een vriend die ook in ons mooie Joure woont ook vuurwerk naar binnen gegooid terwijl hij er nog maar net woonde, daar hoor je dan weer niets over, maar hij is dan ook geen ingenieur...

Air van Boven Dorens | 13-07-16 | 19:04

Zo'n NitraatbomB...... Wordt dat nou ook zo'n keerpunt ?

Promedio | 13-07-16 | 19:01

Werkkampen in Drenthe weer open! Voor o.a. dit vuurwerkgespuis maar ook voor de zich misdragende gelukszoekers. Lekker bij elkaar zetten om elkaar (her) op te voeden.

Nelis SplitBloes | 13-07-16 | 18:58

Zo voelt het altijd een beetje als ze bij mij zo'n blauwe envelop door de brievenbus gooien. Dit moet dus gewoon echt niet. Wat een lage, kansloze actie dit. Dan ben je net zo in- en intriest, crimineel en onderdrukkend bezig als die isis-fanboys, of nog erger, als de (r)overheid.

Ramsesz | 13-07-16 | 18:11

Lupuslupus | 13-07-16 | 18:00

"het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan."

Maar ik ben het van harte met je eens hoor: grenzen hermetisch afsluiten en een flink deel van onze welvaart overmaken naar de derde wereld.

BlowingBubbles | 13-07-16 | 18:11

bijzonder onbeleefd. Maar ik zou hetzelfde waardeoordeel willen geven aan personen die met voorbedachte rade - de vrouw en kids komen over zodra de status binnen is - een oorlog in eigen land inzetten voor een persoonlijk welvarender situatie en de hoop op meer perspectief. Dat komt op mij nogal egoistisch en opportunistisch over. Zeker gezien het een trend blijkt te zijn.

Nationalisme is de duivels volgens de EU norm. Dat is helder uitgesproken. Het is mij alleen niet helder of dit uitgesproken principe zicht laat kaderen door de geografische grenzen van Europa. Ik zie niet echt heel veel uitingen in het gedrag van Syriers om de eigen staat en natie opnieuw vorm te geven zoals zij dat graag zouden zeggen te zien.

Nu is een veel gebruikt argument dat vechten of wederopbouw voor je land een achterhaald principe is. Je kan je land ook op andere manieren dienen. Op de vraag; "Hoe dan?" ben ik nog niet echt overtuigende antwoorden tegen gekomen.

Toch frapant dat al deze andere manieren om je land te dienen een stuk veiliger zijn voor de vluchteling en de financiele kosten van de keuzes van de vluchteling door bestaande verdragen bij personen, staten en naties legt die er toch echt bar weinig mee te maken hebben. Afgezien van morele verplichtingen die welvaart met zou mee zouden brengen door onze Europees Christelijke grondslag. Daar hebben de Chinezen toch een eenduidiger en meer simpel antwoord dat beduidend constructiever blijkt de afgelopen decennia.

Als dit als gevolg heeft dat een ieder een brandhaard in eigen land kan (ge)bruiken voor het persoonlijk gewin - en dit aantoonbaar ook doet - gezien de exodus van personen, binnen en buiten de EU naar west-europa. Dan is het afwachten tot iemand het zat is. Zijn frustratie gaat uiten op een wijze die kenmerkend voor de voormalige omgeving van de vluchteling. (bommen gooien - dan wel of niet door brievenbus) Maar daar op wordt aangesproken volgens fatsoensnormen en principes waar ik maar van moet hopen dat deze evenveel waarde hebben in ons EU gebied, alswel in de cultuur van de vluchteling. Ook hier nijg ik naar een ontkennend antwoord gezien de cijfers, feiten en persoonlijke ervaringen over migratie door mensen uit en rondom het gebied Syrie.

Ik zou dit incident graag willen benoemen en plaatsen onder 'softe' integratie. Het langzaam integreren d.m.v. een pragmatische overstap van de bekende situatie (russische bommen voor je huis) en omgeving naar een nieuwe. (Europese nitraten in je brievenbus)

wazige EUmodus /off

Maar serieus wat een mongool. Wat heeft het voor nut om vuurwerk door iemand zijn brievenbus te gooien. Dat moeten iedereen, en zijn moeder, maar gewoon even niet gaan doen.

Pompenkoning | 13-07-16 | 18:07

Zo voelt ie zich meteen thuis in Nederland, dat dan weer wel.

Zyprexa20mg | 13-07-16 | 18:03

In september gekomen en nu al een eigen huis. Laten mijn neven en nichten het niet horen die al 9 jaar ingeschreven staan voor een woning.

sinar2 | 13-07-16 | 18:02

Lupuslupus | 13-07-16 | 16:47
Foei Lupus!! Pak je Bijbel nog eens, het Nieuwe Testament dan wel te verstaan.
BlowingBubbles | 13-07-16 | 17:36
.
Nou daarin staat o.a. de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan. Die geld aan de herbergier(!) betaalde om de man (het slachtoffer) te verzorgen en daarna vervolgde de Samaritaan zijn reis. Hij nam het slachtoffer NIET op in zijn huis!
.
We betalen MILJARDEN aan ontwikkelingshulp in de "arme landen". Doe er een schep bovenop en SLUIT onze grenzen!

Lupuslupus | 13-07-16 | 18:00

Het is een groot misverstand dat Syrië onveilig is. Ja, voor westerlingen is het er heel gevaarlijk maar voor autochtonen zijn er voldoende veilige plekken te vinden in dat HELE GROTE land. IS vind je alleen in sommige steden en in de oliegebieden.
In het zuiden zijn boerendorpjes waar ze nog nooit van IS gehoord hebben.
En het leed van Anas zal wel snel verdampen als hij maandelijks zijn 1200 euro netto krijgt, omgerekend naar het welvaartsniveau in Syrië ongeveer 15.000 euro per maand....
Daar zullen de leden van het thuisfront erg blij mee zijn, totdat ook zij in Joure "verwelkomd" worden....

De Literator | 13-07-16 | 17:54

@BlowingBubbles | 13-07-16 | 17:42
Bijna mee eens.
.
In plaats van "nitraatbommen" zou ik echter "vuurwerk" schrijven. Met een bom zou mijnheer zijn deur, of zijn gehele gevel er nu uit liggen, en was mijnheer wellicht dood geweest.

Peter_K | 13-07-16 | 17:51

Als je fighting age bent als man wordt je waarschijnlijk geacht mee te vechten, als je daar geen zin in hebt (het is ook een keuze of voor al Nushra tuig of voor Assad tuig) dan loop je als man aanzienlijk meer risico dan als vrouw en kinderen. Dat kaartje van die belegerde gebieden geeft gebieden die rond Damascus door regeringstroepen (Assad) belegerd worden, als je daar woont kan je niet weg als je daar niet woont kan je wel weg m.a.w. ik begrijp het probleem niet. Ik vind dat Syriërs recht hebben op opvang en een tijdelijke verblijfsvergunning (tot afloop van het conflict) en in de tussentijd mogen ze van mij werken. Als ze dan voldoende verdienen wat mij betreft gezinshereniging wederom met tijdelijke verblijfsvergunning voor het gezin. Gooien van rotjes (en die nitraatdingen zijn echt behoorlijk) of molotov cocktails (werden uitgevonden om Russische tanks te stoppen!) is weerzinwekkend.

bijna_raak | 13-07-16 | 17:50

And not a single fuck was given that day.

dlseth_ | 13-07-16 | 17:43

Peter_K | 13-07-16 | 17:26
Wat allemaal niet wegneemt dat je geen nitraatbommen bij iemand naar binnen flikkert die hier is binnen gelaten. Het zijn de medewerkers van de zieligheidsindustrie die we hierop aan moeten spreken. De 'de wereld is van iedereen' schreeuwers. Het linkse AFA rapaille. De ALDE/PvdA/GL/CU/CDA en SP politici.

BlowingBubbles | 13-07-16 | 17:42

-weggejorist en opgerot-

Hellraiser606 | 13-07-16 | 17:42

'Buren van de Keeringen zijn geschokt. Anas ondergaat alles lijdzaam. Hij wil alleen maar de religie van de vrede, zegt hij keer op keer.'

Slogra | 13-07-16 | 17:41

Geweld is altijd zinloos en getuigt van een beperkt intellect. Maar zijn komst naar Nederland werpt vragen op.
Vrouw en 2 dochters achter laten in oorlogsgebied? Geen Nederlandse vader zou dat flikken. Het bevestigt de enorme kloof in onze denkwerelden.

papillon46 | 13-07-16 | 17:40

Lupuslupus | 13-07-16 | 16:47
Foei Lupus!! Pak je Bijbel nog eens, het Nieuwe Testament dan wel te verstaan.

BlowingBubbles | 13-07-16 | 17:36

Copy paste van Joop.nl? Links gehuil

3Xniks | 13-07-16 | 17:35

Lupuslupus | 13-07-16 | 17:24
Natuurlijk ga je naar het land waar je de beste kansen hebt om verder te leven. Nogal wiedes. Zou u ook doen in die situatie neem ik aan. Die man KRIJGT alles van de geweldige NL staat. Wij zijn het probleem, niet die Verwegistan kneuzen. Die kijken hun ogen uit.

Pedronegro | 13-07-16 | 17:32


@Peter_K | 13-07-16 | 17:26
He, wat doe jij vervelend zeg, ;)

Crufty | 13-07-16 | 17:31

Aah gut, een rotje. Als ze bij mij vuurwerk door de brievenbus gooien komt het dan ook in de krant?

byzantium1453 | 13-07-16 | 17:30

Moeten we nou gaan huilen ofzo?

Pemberton | 13-07-16 | 17:30

-weggejorist-

BlowingBubbles | 13-07-16 | 17:30

@Piet Karbiet | 13-07-16 | 16:41
Je snapt het plaatje overigens niet. Niet Damascus wordt belegerd, maar de vier getoonde gebieden, daarom zijn die ook met rood aangegeven.

Peter_K | 13-07-16 | 17:28

-weggejorist-

Osdorpertje | 13-07-16 | 17:27

@Mr Dixit | 13-07-16 | 17:12
Omdat het sielug is...

Heinzz | 13-07-16 | 17:26

"Anas doet het geluid van de bommen en raketten in Syrië na. Die klinken anders. "Dat gaat van: pfiiieeeeeuuuuuww - BOEM." Ze geven tijd om dekking te zoeken."
Anas de ingenieur verteld hier dat je de bommen en raketten je al van verre aan hoort komen, zodat je alvast dekking kan gaan zoeken.
Ikzelf als ingenieur kan vertellen dat dit complete lulkoek is. Die dingen gaan sneller dan het geluid, dus je hoort helemaal niets aankomen.
.
"Via Turkije en Griekenland bereikte hij Nederland."
Sinds wanneer grenst Nederland aan Griekenland? En zonder visum zal mijnheer ook wel geen vliegtuig hebben kunnen nemen vanuit Griekenland.
.
Ik heb wel vaker collega-ingenieurs in het buitenland ontmoet: het niveau is vaak bedroevend laag. Dus dat mijnheer niet weet hoe raketten en bommen werken verbaast mij niets. En dat hij het niet uit ervaring weet, verbaast mij ook al niet.

Peter_K | 13-07-16 | 17:26

-weggejorist-

Bert-Bus | 13-07-16 | 17:26

Beste kerel je zal helemaal gelijk hebben en er wordt je groot onrecht aan gedaan. Kardinale vraag is echter wie jou die pijn aandoet!!! Is dat Anus of andere volksverhuizers of is het misschien die feestvereniging in Den Haag die Uw land heeft verkwanseld?
Pedronegro | 13-07-16 | 17:08
.
Iedereen die de speldeprik op de wereldbol: Nederland dus, kan vinden, heeft daar heel goed over nagedacht alvorens naar hier af te reizen. Waar het meeste te HALEN is.!
Verder interesseert het mij geen ene moer, ik ben tevreden met mijn leven zoals het is. Dat ik al jaren niet meer naar de dokter heb kunnen gaan, ach wat maakt het uit. Voor de dagelijkse pijn bestaat er Ibuprofen 400 en als het mijn tijd is, dan ga ik naar het Vaderhuis met de vele woningen. Waar ook ik een woninkje krijg, helemaal gratis. Moet alleen nog een paar jaartjes wachten.

Lupuslupus | 13-07-16 | 17:24

Dit heeft niets met islam te maken

bergsbeklimmer | 13-07-16 | 17:21

Mr Dixit | 13-07-16 | 17:12
Simpel: je krijgt toch geen antwoord.

Bert-Bus | 13-07-16 | 17:20

"George sorosje, het grote joodje"
sickstyle | 13-07-16 | 16:38
Het is een zionistisch complot?

Gualtiero | 13-07-16 | 17:17

Katoentje | 13-07-16 | 16:48
Verder alles goed met u? Is deze reaktie voor of na uw pilletje?

mom van avezaath | 13-07-16 | 17:15

Kut voor Ananas. Maar even terug naar die vrouw en kinderen. En hoe zit dat nou precies met al die mannen "of fighting age" die het vaderland met de staart tussen de benen verlaten? En gaan die dan niet meer terug? En moeten die niet aldaar de wapens opnemen tegen de agressor? En wat moeten wij hier met mensen die schijnbaar mentaal danwel fysiek niet in staat te zijn om te vechten voor huis en haard? En waarom reis je vanuit een land dat vrij is van oorlog nog 2000 kilometer door, met alle gevaren van dien? Zie ik het nou verkeerd, of had Ananas net zo goed in Turkije kunnen blijven, zonder nitraatbommen in zijn brievenbus? Waarom stelt niemand die vragen?

Mr Dixit | 13-07-16 | 17:12

Ervan uitgaande dat het waar is: het smijten met vuurwerk door een brievenbus is niet goed te praten. Nooit.
Kees Maf | 13-07-16 | 17:05

Helemaal mee eens.
Dat gezegd hebbende, mannen die zonder hun vrouw en kinderen vluchten zijn voor mij van het laagste soort.

Of ze liegen dat ze barsten of het zijn ratten dat ze hun vrouw en kinderen achterlaten.

Zeggen ze altijd dat het eer gebaseerde culturen zijn.
Het is toch echt het verkeerde soort van "eer"

IkWilOokWatZeggen | 13-07-16 | 17:12

Ik keur het niet goed maar de gemeente en woningbouwvereniging zaait tweespalt andere moeten 8 jaar ingeschreven staan voordat ze iets krijgen. En je wordt toch hels als je ziet dat een man alleen in een huis binnen een paar maanden zomaar een woninginrichting. Ik denk dat daar erns aan gewerkt moet worden... oneerlijke verdeling en Nedetlanders worden achtergesteld met deze zogenaamde vluchteling.

HdJ& | 13-07-16 | 17:12

Lupuslupus | 13-07-16 | 16:47
Beste kerel je zal helemaal gelijk hebben en er wordt je groot onrecht aan gedaan. Kardinale vraag is echter wie jou die pijn aandoet!!! Is dat Anus of andere volksverhuizers of is het misschien die feestvereniging in Den Haag die Uw land heeft verkwanseld?

Pedronegro | 13-07-16 | 17:08

Blijf met je fikken van andere mensen af, lamlullen. Gewoon afblijven.
Ja, ook jij appelmoesman-zwitsal met je domme geleuter uit sprookjeboek koran: heeft er niks mee te maken en je begeeft je op gelijk niveau.

TheseDays00 | 13-07-16 | 17:07

Kunnen we stoppen met het benoemen van deze rotjes als nitraatbommen. Het wekt de suggestie dat de hele voorgevel eruit is, terwijl er alleen wat roet in de brievenbus ligt nu...

Martinspire | 13-07-16 | 17:06

Ervan uitgaande dat het waar is: het smijten met vuurwerk door een brievenbus is niet goed te praten. Nooit.

Kees Maf | 13-07-16 | 17:05

Terreurdaad! :(

Grrrrbachov | 13-07-16 | 17:05

@Bert-Bus | 13-07-16 | 16:54
Ja precies, ik vermoed dat daar de oorzaak ligt voor deze actie.
Er moeten nog héél wat huizen bijgebouwd gaan worden in het al volle Nederland. Heel goed voor de economie, schijnt, de immigratie.

Crufty | 13-07-16 | 17:04

@Piet Karbiet | 13-07-16 | 16:41
Inderdaad ja, net zoals alle andere gezinsherenigers.

Peter_K | 13-07-16 | 17:02

Die bommen horen op het Binnenhof door de brievenbus!

Tikkie Terug | 13-07-16 | 17:02

-weggejorist en opgerot-

Appelmoesman | 13-07-16 | 17:02

Bonafacius bij Dokkum vermoord.
Met een nitraatbom.

King of the Oneliner | 13-07-16 | 17:01

De molotov cocktail tegen de gevel van een moskee, wordt ineens brandbommen genoemd:
www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid...
Vijf mensen zitten tegen de tijd dat in september de rechtszaak verder gaat al 7 maanden in een extra zwaar beveiligde inrichting gevangen. Wat moet een normale crimineel allemaal wel niet uitvreten eer die tot 7 maanden veroordeeld wordt.
.
En nu wordt vuurwerk ook al tot bommen gepromoveerd.
.
Allemaal ongewenst gedrag natuurlijk, maar het taalgebruik is overdrijvend.
.
Wat zal straks gezegd gaan worden als er wèl bommen gegooid worden?

Peter_K | 13-07-16 | 17:00

walgelijk. Maar even los daarvan ben je niet helemaal 100 als je je vrouw en kinderen thuislaat. Een echte man doet zo iets never nooit niet. Geen enkel excuus rechtvaardigd dit gedrach.

blanke pool | 13-07-16 | 16:59

Gereformeerde, Protestante of Calvinistische laffe religie-insekten??? Politie, pak ze op!
Katoentje | 13-07-16 | 16:48
.
Voor religie insecten moet je bij de islam zijn. Christenen doen zoiets niet. DIE wordt namelijk geleerd om hun naaste lief te hebben als zichzelf.
Atheïstische insecten van linkse persuasie in overvloed. Ga daar maar op los en kijk eens in de spiegel.

Lupuslupus | 13-07-16 | 16:57

@Captain Pervert | 13-07-16 | 16:43
Het internet staat vol met filmpjes van ondoordachte acties, die op het eerste gezicht grappig en leuk lijken. Of, denk aan die treinsurf-vlogger. Ik praat het niet goed. Maar, om alles meteen in het racistische of het xenofobe (of welk etiket je er ook wilt plakken) te trekken, dat gaat me ook te ver.

kweethetooknietbeter | 13-07-16 | 16:56

Crufty  | 13-07-16 | 16:42
97 gezinswoningen voor 174 dienstweigeraars? Dat betekent minimaal 20 GEZINSwoningen waar maar 1 persoon in komt. Leuk om te weten als je als Fries al 40 jaar op een wachtlijst staat.

Bert-Bus | 13-07-16 | 16:54

Als weilandkoerd van het noorden vraag ik mij af wat hier van waar is.

Aangezien er totaal niemand hier in de buurt het ook maar opgerakeld heeft. In kleine gehuchten als deze wordt alles en iedereen uitvoerig benoemd zodra er ook maar een hint van "even wat om over te praten" is.

Mocht het wel zo zijn is het een domme actie geweest van een dom stel domme vmbo'erts met niet echt wat te doen op de zaterdagavond want kom de kroeg niet in onder 18 want alles muss verboten sein.

Dr De Hond | 13-07-16 | 16:53

Lupuslupus | 13-07-16 | 16:47

+1

netniet | 13-07-16 | 16:52

Incident mensen, incident. Vast een verwarde man geweest of anders een 'lone wolf'.

pendajo | 13-07-16 | 16:52

Gevalletje raar verhaal.Met tussenpozen van een uur dus na de eerste bom komt er geen politie.Na de tweede een uur later ook niet maar pas weer een uur later na de derde.

van stampij | 13-07-16 | 16:50

Nitraatbommen kun je hier in de brugklas per doos kopen.
Voor een tientje, dacht ik.

Piet Karbiet | 13-07-16 | 16:48

Dat is heel erg. Dat DOE je niet..... moet je toch een vette slag van de slinger van een malse Friese staartklok hebben gehad! Nu hebben we onze eigen taliban hier! Gereformeerde, Protestante of Calvinistische laffe religie-insekten??? Politie, pak ze op!

Katoentje | 13-07-16 | 16:48

Problemen los je niet met illegale geweld, maar democratisch, met je stem.
Wonderful-Life | 13-07-16 | 16:21
.
Ja en DAT zet zoden aan de dijk hoor!! Woont u onder een steen?
.
Natuurlijk is het not done om wie dan ook aan te vallen. Maar soms zit het de mensen zó hoog dat het toch gebeurt. Lever de rekening maar in bij gemeente- en rijksoverheid. DIE hebben dit veroorzaakt! En ik voorzeg u dat het nog veel en veel erger gaat worden.
.
De Nederlandse bevolking waarvan velen nauwelijks weten hoe de eindjes aan elkaar te knopen ziet keer op keer dat de "zielige vluchtelingen" alles gratis krijgen, van uitkering tot en met NIEUWE inboedel PLU gratis(!!) ziektekostenverzekering, NIEUWE fietsen enz. Terwijl Jan met de Pet naar de kringloop kan als er in huis iets vervangen moet worden, niet meer naar de dokter gaat (met de kans doorverwezen te worden naar het ziekenhuis) omdat hij het eigen risico niet kan betalen. Dat zet heel veel kwaad bloed!!
.
Bij mij in de wijk een Syrisch gezin, zelfs de hele tuin werd overhoop gehaald en nieuwe schuttingen geplaatst. Allemaal GRATIS. Rot.een.sop.

Lupuslupus | 13-07-16 | 16:47

"Ondanks de valse start wens ik je het allerbeste voor de toekomst,Anas.
Maar probeer in Allah's naam dat hysterische Friese kut-accent te ontlopen tijdens je taalcursus."

R.B.Scott | 13-07-16 | 16:44

Onthaald met vuurwerkbommen en dan een belerende inburgeringscursus over Hollandse tolerantie, gelijke rechten, enz. Het zal voor Anas een vervreemdende ervaring worden.

dulcinea | 13-07-16 | 16:44

kweethetooknietbeter | 13-07-16 | 16:38
Kwajongensstreken? Ik dacht dat links nederland een patent hadden op wegkijken en vergoeilijken, blijkbaar werkt dit ook aan de rechterzijde van het spectrum.
Kwajongens trekken aan de bel en rennen dan weg. Die hebben geen nitraatbommen.

Captain Pervert | 13-07-16 | 16:43

Heel laag, kortzichtig en gevaarlijk wat dit soort bommengooiers doen. Hoe verzin je dit soort domme acties...

Joris Draaksteker | 13-07-16 | 16:42

Zal wel iemand anders dat huis gewild hebben, dat zl wel vaker verkeerd gaan vrees ik, dat mensen dan overgaan tot het onwenselijke acties als dit;
.
'Totaal verwacht Joure dit jaar plaats te moeten bieden aan 174 vluchtelingen.

Deze mensen hebben voorrang op de toch al lange wachtlijsten van de drie corporaties in De Fryske Marren. Die stellen 20 procent van hun woningvoorraad beschikbaar voor statushouders, oftewel zo’n 97 huizen.'

Crufty | 13-07-16 | 16:42

-weggejorist-

blauwe zander | 13-07-16 | 16:41

Damascus wordt van 4 kanten belegerd.
https://www.artsenzondergrenzen.nl/sites/default/files/styles/afbeelding_voor_pagina/public/Syri%C3%AB-kaart-belegerde%20gebieden%20Damascus.jpg?itok=jiXOXkYZ
Hoe komt zijn gezin dan hierheen? By plane?

Piet Karbiet | 13-07-16 | 16:41

Anus is technisch ingenieur. Zijn die er ook in a-technische variant?

Captain Pervert | 13-07-16 | 16:41

Blijkbaar was hij amper in 0031 en had hij direct de beschikking over een huis. Hij wel. Veel autochtone 0031-ers moeten daar jaren op wachten.

JohnnyBGood | 13-07-16 | 16:38

Uw Psychiater | 13-07-16 | 16:34
George sorosje, het grote joodje, drukte en verspreide gewoon flyers en folders via organisaties die hij steunde. Daarin stond gewoon welke route men moest nemen, alternatieve routes en men wees de west europese landen aan als de beste voorzieningen. Hoezo toeval?

sickstyle | 13-07-16 | 16:38

Ik vraag me af of het een anti-asielzoeker-actie is. Het lijkt me gewoon een ondoordachte kwajongensstreek.

kweethetooknietbeter | 13-07-16 | 16:38

@Rutgerr | 13-07-16 | 16:33
ja het is wat apart, en dan zit hij ook nog in Joure, terwijl hij vast liever in Amsterdam had gezeten, als stadsmens uit het relatief veilige Damascus.

Crufty | 13-07-16 | 16:35

Die Syriërs zijn over het algemeen niet gevlucht voor de baardmannen maar voor bommen.

omanders | 13-07-16 | 16:34

Zouden de linkse gekkies toch gelijk hebben en zijn alle Ananassen toch ingenieurs? Zou hij zijn "wetenschappelijke kennis" hebben gebruikt om te onderzoeken in welk land de uitkeringen het hoogst zijn? Een eenpersoon in een eengezinswoning? En hij heeft alleen maar een stoeltje en een koffiepot? Waar blijft die gouden handdruk/meubelcheque die iedereen uit Verweggistan krijgt? Vragen, vragen, vragen...... Maar pang-pang`s naar binnen gooien getuigt van het hebben van een IQ van een fruitvlieg met ontwikkelingsachterstand.

Uw Psychiater | 13-07-16 | 16:34

Blablabla, Asiel geven aan oorlogslachtoffers is 1 ding, nederlandschap gratis weggeven aan nutteloze waar de overweldigende meerderheid analfabeten zijn is iets anders. Het tweede is beleid. Blijf maar lekker cuckjes zijn.

sickstyle | 13-07-16 | 16:34

Lijkt me een echte vent die zijn vrouw en 2 dochters achter liet. Zo gevaarlijk was het daar dus blijkbaar toch niet.

Bert-Bus | 13-07-16 | 16:33

Gevlucht uit.. Damascus.. daar valt het wel mee, dacht ik zo, mits je geen kalifaatfanaat bent tenminste.

Crufty | 13-07-16 | 16:33

"Hij had geen lampen geïnstalleerd (...), boven brandde licht."

Rutgerr | 13-07-16 | 16:33

@sickstyle

Ik geloof niet dat jij helemaal de essentie van dit topic begrijpt.

Je kan alles van die asielzoekers/vluchtelingen vinden maar men dient zich te onthouden van laaghartige geweldsacties tegen die mensen zelf. Daarentegen zijn het de (wan)beleidsvoerders die de keiharde klappen moeten incasseren. Met uitsluitend het woord als wapen.
Dát is o.a. wat we hier op GS dagelijks doen.

HypoPseudo | 13-07-16 | 16:30

Als je je vrouw en kinderen achterlaat zal het met dat gevaar lopen in thuisland ook wel meevallen. Lijkt me toch dat je eerst je vrouw en kinderen in veiligheid wil brengen. Als het andersom gaat ben je wat mij betreft niets meer dan een gelukszoeker die hier helemaal niets te zoeken heeft.

error503 | 13-07-16 | 16:30

Naar de frontlinie die klootzakken.

dutchdj | 13-07-16 | 16:29

@Wonderful-Life 16.21

haha, democratisch!
dáár zit nu juist het probleem.
Al vind ik wel dat die kwajongens beter geen rotjes kunnen gooien.

Cousin Eddie | 13-07-16 | 16:26

Drie nitraatbommen in een Ananas geeft een zooitje. Maar incidentje .. toch?

Rest In Privacy | 13-07-16 | 16:25

Demonstreren tegen asieltsunami's: yes! Hoe meer hoe beter!
Geweld tegen mensen: niet leuk; gewoon nee!

Aristotalloss | 13-07-16 | 16:24

sickstyle | 13-07-16 | 16:19
Maar ga dan klagen bij de overheid. Tokkie.

Gualtiero | 13-07-16 | 16:22

"zodra we bommen gaan posten op basis van afkomst, dan zijn we geen haar beter dan..."
.
... verrijkers die bij homo's stenen door de ruiten gooien www.volkskrant.nl/binnenland/weggepest...

ben kokhals | 13-07-16 | 16:22

vrouw en kinderen thuislaten, erg moedig.....

ot: gooi die nitraatbommen liever naar binnen bij de politici die ´wir schaffen das' roeptoeteren, bij de zieligheidsindustriëlen, bij AFA, de asieladvocaten etc.
Door dit bij deze man naar binnen te gooien los je het probleem niet op, ben je gewoon dom, en geef je de propaganda door de gutmenschen weer munitie.

FW Ta-183 Huckebein | 13-07-16 | 16:21

Dan ben je net zo walgelijk als al die moslimterroristen.

Problemen los je niet met illegale geweld, maar democratisch, met je stem.

Wonderful-Life | 13-07-16 | 16:21

Sterte ananas. Laat die eikels je niet klein krijgen. Toekomst opbouwen en gelukkig leven leiden!

paulpils | 13-07-16 | 16:21

Sowieso heeft Anas niet besloten dat hij hier mocht komen wonen. Dat hebben linkse partijen ooit voor ons besloten.

Panos88 | 13-07-16 | 16:21

-weggejorist-

sickstyle | 13-07-16 | 16:19

Ja drop die nitraatbommen even snel op het Binnenhof of Brussel, ipv bij Achmed met de korte achternaam die ook maar z'n portemonnee achterna is gelopen

flat out | 13-07-16 | 16:18

"de tribale gebieden van de weilandkoerden in het Noorden"
Hahaha

Gualtiero | 13-07-16 | 16:18

Hij heeft geen licht geinstalleerd maar boven brandde wel licht? Had hij een kaars aan dan?
EN zijn dochters zijn een tweeling van 7 dan?
Artikel is niet helemaal duidelijk hoor.

Arie Boom-SWA | 13-07-16 | 16:18

Nee, zo heurt het niet. Ik vermoed toch dat er iets mis met het veronderstelde draagvlak dat menig bestuurder in de mond neemt maar dat simpelweg ontbreekt. Zoiets zou overigens in Benoordenhout nooit gebeuren, daar wordt gewoon niemand opgevangen.

DasNouJammer | 13-07-16 | 16:15

De onvrede blijft toch alleen maar toenemen. Zowel bij natives als bij newbe's

Mastermattie | 13-07-16 | 16:14

Wat een droplul ben je dan om zoiets te flikken. Ga bij de regering een nitraatbommen naar binnen flikkeren. Sterkte Anas en welkom.

Pedronegro | 13-07-16 | 16:14

Dumpen in Raqqa, dat zieke laffe tuig.

basbadjas | 13-07-16 | 16:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken