Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Erik 'kk' van Muiswinkel: 'Ik was gehackt!'

Gisteren op de tv: afgetreden hoofdpiet Erik van Muiswinkel kwam bij Humberto even de consternatie van de afgelopen dagen duiden. Die consternatie bestond uit: een aftredende hoofdpiet die de mening zwarte piet = racisme is toegedaan, heel veel woedende Twitteraars en de aftredende hoofdpiet die dit pareerde met de woorden 'als je het niet snapt ben je een domme kankerlul'. Bij RTL Late Night vertelde Van Muiswinkel eerst iets over de kankerschoenen van de kankerhoofdpiet (geen grap, 1:05) om vervolgens te melden dat het woordje kanker in zijn geval slechts ironie is: 'dat is volkomen duidelijk, ik ben cabaretier, dat is ironisch'. Maar ja: 'Die jongen schrok daar van, die dacht dat ik hem uitschold' en toen was het hek van de ironische kankerdam. De daarop volgende tweets (thema's: kankerracisten, kankerlul, tokkies) kwamen namelijk NIET van Erik, maar van '20-jarige hackers'. De leek snapt dat natuurlijk direct, want 'dit is niet ironisch, dit is niet leuk, dit is smerig' aldus de hoofdpiet die zijn hackers-verhaal (nooit geloofwaardig since 2005) v.a. 3:00 nog even verder uiteenzette, met alle respect voor de hackers want Wat Hebben Ze Het Toch Slim Aangepakt. Wilt u ook nog horen hoe subtiel en geestig Van Muiswinkel IN WERKELIJKHEID zijn criticasters sloopte? Zit het filmpje dan tot het bittere einde uit.

Reaguursels

Inloggen

Er is een account @erikvmuiswinkel (de cabaretier) en een account @erikvmuiswinkei waarbij de laatste 'i' als eenhoofdletter is geschreven 'I'. @erikvmuiswinkei is een fake account:

twitter.com/erikvmuiswinkei

Maaiveld | 02-06-16 | 13:36

Heeft anders wel dat kruisverhoor van Humberto doorstaan...

Know-it-all | 01-06-16 | 11:47

O ja, heeft hij de hack piet of the security piet al gesproken?

NLseSlaaf | 01-06-16 | 09:31

Meneer kan geen enkel ander excuus bedenken dan dat hackers het gedaan hebben. Ja, erg geloofwaardig als je nog niet eens weet wat de echte definitie is van een hacker. Ik hoop dat de hackers (Black hat) zich niet laten beschuldigen en deze mislukkeling keihard aanpakt. Wat een enorme nil met zijn achterlijk gelul dat totaal niet spoort.

NLseSlaaf | 01-06-16 | 09:29

Ooit vond ik van Muiswinkel een goede vent :{
Dat verhaal over het hacken, waarom zegt niemand daar aan tafel dat dit wel een heel slap verhaal is.

Ouwe Jood | 01-06-16 | 08:08

Ik zal mijn Lid tijdens de volgende chemotherapie "Van Muiswinkel" noemen, om Erik te eren.

FustViking | 01-06-16 | 01:26

Ha ha ik ben gehacked. Alleen maar die ene opmerking die hij niet kan terug nemen. Verder deden die Hackers niets.

Nou maak dat maar aan zwarte piet wijs. Zal je niet lukken jongen. Piet ziet alles en schrijft het op in het grote boek.

Munchhausen | 01-06-16 | 01:17

Engnek.....

Shumway zelf | 01-06-16 | 00:34

Wat is Erik? Cabaretier? Om om te lachen? Dat verklaart veel. Ik ben echter bang dat ik te dom ben om zijn grapjes te snappen. Kan iemand uitleggen wat de grap was vwb €)/(/()/&-lul?

Lowdown | 01-06-16 | 00:34

Dat hij dat wat hij graag roept krijgt aan zijn balzak met uitzaaiingen naar zijn de naar een bewoonster van Sesamstraat genoemde (Inimini) pikkie

opactje | 01-06-16 | 00:24

Tsjonge, die Van Muiswinkel is dus echt wel een achterbakse elitaire linkse kankerlul... Zeggen dat je Twitteraccount is gehekt is zoooo 2015...

Murk Ratte | 01-06-16 | 00:01

Hopelijk zijn er nog wat zwartepieten om zijn lege zalen mee op te vullen. EvM is afgedaan, exit.

poisonivy | 31-05-16 | 23:58

Als je onzin en onwaarheden propageert dan kan je verwijst je uitgedost wordt meneertje van Muiswinkel

hautmont | 31-05-16 | 23:38

Laf... negeren die k*****lul

beerboeloe | 31-05-16 | 23:18

Niks aan de hand mensen, was grapje van de B-cabaretier. En dan nu damage control, want anders raakt de schnabbelpijp leeg.

michelr | 31-05-16 | 21:41

Zullen we deze syfilis gladiool samen met die bitch van sylvana uitzwaaien? En als het rotte niet bevalt mag ie mee.

Driehoorn | 31-05-16 | 21:24

Alcoholist van de bovenste plank.

1+1 | 31-05-16 | 20:34

Hacks.. zucht.. sure. Dat is waarschijnlijk zo'n type dat na zich beschamend te hebben gedragen tijdens een avondje drinken schreeuwt dat ze iets door zijn drankje gedaan hebben..

henkdekanarie | 31-05-16 | 20:31

-weggejorist-

Ploef | 31-05-16 | 19:47

'Ik (als Gutmensch) heb me laten verleiden om te schelden met nare ziektes'. Want nee, zoiets doet een fatsoenlijk mens niet. Dat is voorbehouden aan de rechtse tokkies.

WaitingLine | 31-05-16 | 19:31

Hij begint een zuipkop te krijgen dus er knaagt toch iets aan zijn eigen geweten maar daar durft hij nu niet voor uit te komen want dan mist hij zijn 'publiek'... Salon socialist uit de grachtengordel.

Matwetwe | 31-05-16 | 19:30

Rode hoofd piet

Cousin Eddie | 31-05-16 | 19:22

Gehackt! Hahahahahahahahah. Je gelooft het toch zelf niet. Maar hij komt er wel weer mee weg.
Als straks die treurgleuf van een Sylvana mij komt aanklagen zeg ik ook gewoon dat ik gehackt ben.

rijk | 31-05-16 | 18:58

Sorry ik was gehacked.

Mozes Langebroek | 31-05-16 | 18:57

Wat een linkse kankermongool.

Mozes Langebroek | 31-05-16 | 18:57

Arrogant die Muiswinkel. Hij is gehackt en kan met mensen in gesprek.

Zweberstein2612 | 31-05-16 | 18:44

Voor de Gutmensch zijn linksen altijd onderlegd en gevoelig voor de noden van de (verre) medemens. Rechtsen, waar die hele boze tweets vandaan kwamen, zijn dom. Gewoon dom. En daarom kan je die beter maar links laten liggen. Geen aandacht aan besteden. Die kan je beter besteden aan mensen van verre met interessante noden. Die kan je steunen met comités en stichtingen, en als ze naar gaan doen, blijkt dat ze meestal ver weg wonen, bij die nare rechtse mensen. Maar die zijn toch dom, en wonen niet bij je in de buurt,

toko senang1 | 31-05-16 | 18:24

Dit is een erg verwarde man. Ik ben mijn echtgenote vorig jaar kwijt geraakt aan kanker. Het is een woord dat je niet zo maar in de mond moet nemen. Cabaretier of niet.

bft | 31-05-16 | 18:02

-weggejorist-

Tiktak Theo | 31-05-16 | 18:01

Van Muiswinkel noemt Sinterklaas een "saaie ouwe lul" op 14 min. 50 sec. in www.rtlxl.nl/#!/gemist/rtl-late-night-... in het filmpje hierboven weggelaten. Het feit dat Sinterklaas niet gereageerd heeft, doet vermoeden dat hij niet bestaat. Ik had hem de t* gescholden met een wit paard tussen m'n benen.

Watching the Wheels | 31-05-16 | 17:51

Ik vind Erik een domme kankerlul. En dat is niet ironisch.

metzonderzijwieltjes | 31-05-16 | 17:39

Die van Muislul blijft zijn gescheld met die rotziekte maar verdedigen en gooit het op de ironische boeg. Nou, deze ziekte houdt geen rekening met ironie en ik vind er ook helemaal niks ironisch aan.

Je bent gewoon een hypocriete tokkie die geen knip voor de neus waard is. Lamlul. Hopelijk wordt hij door het volk uitgekotst en moet niemand hem meer en verdwijnt hij stilletjes van het (VARA)podium.

Ikdachthetniet | 31-05-16 | 17:38

Linkse fascisten moet je niet een platform geven op geenstijl, die krijgen al aandacht genoeg van de NPO/Vara/Volkskrant/EU enz enz. Van muiswinkel is er ook weer zo een die in een fit schiet als je zijn mening niet bent toegedaan.
.
Kunnen we Europa niet splitsen in Linksland en Rechtsland ? Dan zijn we beide beter uit.

GerMonster | 31-05-16 | 17:34

Dat schelden met die ziekte is al misselijkmakend. Daar val je even van je VARAvoetstuk af. Maar dan ook nog liegen over dat hacken ipv verantwoording nemen voor wat je gedaan hebt; onbeschrijflijk triest. Dus die hackers hebben zitten wachten natuurlijk............. eerst plaatst van M. zijn ziekte scheldpartij, meteen daarop nemen die zogenaamde hackers het over en de tekst is precies in lijn met het eerste bericht en kort daarna zijn de zogenaamde hackers weer verdwenen en neemt van M. het weer over. Weet je wat er lager is dan de linkse gutmensch ? Een leugenachtige linkse gutmensch. Typisch VARA/PVDA. Driewerf kots.

Tutanchamon | 31-05-16 | 17:26

"Hackers" haha ongelofelijk wat een dweil!

GrimreaperNL | 31-05-16 | 17:11

Een komediant die zich er maar slecht uitlult. Pffff....deze man moet een betere 'leugenaarscursus' krijgen zoals de meeste linkse rakkers. De cursus "hoe verdraai ik in mijn voordeel de waarheid tot de perfecte leugen om gerehabiliteert te worden?"

Albert5000 | 31-05-16 | 17:03

Het komt allemaal door die kanker Dave Roelvink met zijn uit de hand gelopen je moeder is een kankerhoer uitspraak.

Voor de duidelijkheid, dat was cabaret. Hoeft niet altijd grappig te zijn, toch? Ik ga nu mijn handen wassen in onschuld. Later.

Haatejaculaat | 31-05-16 | 17:00

Mooi trouwens dat hij hoofd-Piet af is die Van Muiswinkel, hoeft niemand hem ook nooit meer uit te zwaaien.

GeinPonempie | 31-05-16 | 16:55

Die van Muiswinkel laat in dit filmpje zien dat hij kan liegen als of het gedrukt staat. 'M'n twitter account was gehackt' ja hoor, tuurlijk! Ik geloof het direct. Ooh btw. dit wat ik zojuist hiervoor schreef heet sarcasme.

Over ironie gesproken: "Nou Ruben, als jij het verschil niet wil zien tussen ons betoog en dat van 'hun', ben je denk ik een domme k*nkerlul." het enige wat hier ironisch aan is is dat iemand die zichzelf cabaretier durft te noemen niet weet wat ironie inhoudt.
Hoe triest is het dat iemand die serieus op twitter in een discussie bij gebrek aan argumenten zich verschuilt achter zijn 'beroep' wanneer hij iemand uitscheld om vervolgens te beweren dat dit dan een grap is.
ps.
Ik heb vrij weinig met Nederlandstalige muziek, en toch moet ik nu bij die Erik van Muiswinkel ineens aan dat liedje 'Vuile huichelaar' denken.

GeinPonempie | 31-05-16 | 16:52

Ik ben gehackt... Och och och och och.. Met al die communicatie adviseurs van tegenwoordig, maakt hij dát ervan? Er is maar één juiste manier om te reageren volgens het onvolprezen Bisschop Berenbaffer Stappenplan :
1. Bel degene die je hebt geschoffeerd en bied je excuses aan; "Sorry, ik had dat niet moeten zeggen" en wees daarna stil. Geen smoesjes, geen 'verklaring' nee. Punt.
2. Stel na aanvaarding/afwijzing van excuses de vraag "Hoe kan ik het goedmaken met je?", wederom, geen hele verhalen, wacht op antwoord.
3. Wat het antwoord ook is, bevestig dat je het begrijpt, en voer het uit.

4. Vertel veeeeeel later dat je het hebt uitgesproken, je excuses hebt gemaakt, en de geschoffeerde dat ruiterlijk heeft aaanvaard (kudo's voor 'slachtoffer = goed idee) en houd er vervolgens gewoon over op!

Tadaaaaa, minimale reputatieschade én een redelijk goed gevoel.

Bisschop Berenbaffer | 31-05-16 | 16:44

@Marcello Christiani | 31-05-16 | 11:13
Deze minkukel zijn woorden tot mij laten komen is dan ook teveel een marteling.

McMarx | 31-05-16 | 16:36

van Muiswinkel IS geen cabaretier.
van Muiswinkel IS ook niet gehackt - en zijn twitteraccount ook niet.
van Muiswinkel gebruikt dit excuus voor zijn k*****tweets zoals ook al die moslims doen als ze op bedreigingen met de dood via social media worden betrapt.
van Muis IS een leugenaar en wordt nu zelf de dupe van zijn K*****tweets.
Nederland hoeft hem niet meer.
Hij kan maar beter met vervroegd pensioen gaan.

rijk | 31-05-16 | 16:34

@Mark_D_NL | 31-05-16 | 16:19
Die parodie accounts zijn van voormalig GeenStijl reaguurder Widtvoet.

VerenigingVanDieven | 31-05-16 | 16:24

@Tis nie waar! | 31-05-16 | 15:54
3. Claudia de Breij
--
Over claudia De B. gesproken, lesbians bestaan niet.
--
www.youtube.com/watch?v=eSt62K70o0E

Mark_D_NL | 31-05-16 | 16:23

@Tobi | 31-05-16 | 14:19
Waarschijnlijk is dat Satire account ook van Erik van M. Iedere zichzelf respecterende BN-er heeft een Satire account, en Erik had die nog niet. Dus heeft hij deze zelf aangemaakt. Denk ik. Kijk maar eens naar de schrijfstijl, idem aan Erik's eigen account. Hij scheld graag, wilt grof zijn en doet dit via dat Parodie account.

Mark_D_NL | 31-05-16 | 16:19

@Hoen | 31-05-16 | 15:52
Dat vind ik ook inderdaad, mede door die tweet heeft hij bij mij de schijn tegen. Hij plaatste die een dag na zijn 'kanker'tweet.

pluk-87 | 31-05-16 | 16:01

Één van die humorloze VARA-cabaretiers die al jarenlang het publiek ligt te vervelen. Het schetsje over Harrie van Raaij waarin hij alle Brabanders voor dom en achterlijk versleet is het enige wat ik van dit lulletje rozewater kan herinneren. Hij staat dan ook nummer 1 op de lijst van VARA-caberetiers zonder humor.

1 - Erik van Muiswinkel
2 - Dolf Jansen
3 - .... vult u maar aan

Tis nie waar! | 31-05-16 | 15:54

De Muis kwam vroeger vaak op de Wallen in Amsterdam ..om te rukken in een hokje....uit betrouwbare bron...hahahaha

Ronnie_Tober | 31-05-16 | 15:53

Wat een aanstellers hier om over het woord kanker te vallen. Je kan je bepaalde dingen ook wel heel erg aantrekken zeg.
Een punt illustreren door het omgekeerde te doen is uiterst effectief, echter wel heel naïef om dat op Twitter te doen. Dat een kleinzielig namaak accountje ermee vandoor gaat vertroebeld de situatie alleen maar.
Dit stukje RTL late night lijkt me een heldere uitleg, nu ik snap hoe de vork in de steel zit snap ik eigenlijk al deze ophef niet.

dzncknmbsttnt | 31-05-16 | 15:51

Cultuur-ontkennende en leugenachtige lul.

Moet jij eens proberen: nee agent ik reed niet te hard, ik was toen gehackt door 20-jarige hackers. Ik heb het virus net verwijderd want nu rij ik weer rustig.

Van cabaretier tot lachwekkend minkukel, je blijft lachen met die Muiswinkel.

KayakFun | 31-05-16 | 15:48

Het woord "kanker" gebruiken om je argumenten zogenaamd krachtig over te laten komen is het hebben van een gebrek aan fatsoenlijke woorden, erg meelijwekkend. Van Muiswinkel mag hopen dat hij deze ziekte zelf niet krijgt.

rockall | 31-05-16 | 15:37

@Hoen | 31-05-16 | 15:13
Nee, dit topic gaat daar ook nog over. Dit topic gaat absoluut niet louter om het fake account.

En al bedoelt hij schelden met [email protected] 'ironisch'(!?), dan nog blijft die bedreiging overeind. Dat praat jij ook goed? Joost Niemoller confronteerde Van Muiswinkel met zijn aandeel in de verkettering van Janmaat (met alle gevolgen van dien, ook voor zijn vrouw). Van Muiswinkel zei daarop: 'See you soon, Joost'.
Kun je dat ook goedpraten, nu je toch bezig bent?

PS: Muiswinkel en Niemoller zijn geen vrienden, voor het geval je aan komt met: 'misschien wilde hij met Niemoller een kopje koffie drinken'.

pluk-87 | 31-05-16 | 15:36

Ach ja, Henk en Ingrid kunnen er wat van.

dutchdj | 31-05-16 | 15:35

Boycotten in de theaters, en op de TV weg zappen, verder overal negeren. Want deze cabaretier heeft zich onmogelijk gemaakt, zelfs in België een al kritiek vanwege zijn onhoorbare en ordinaire tweet.

Goedverdoemme | 31-05-16 | 15:34

Af muis, zit muis, pootjes omhoog muis, ik heb het over mijn hond.

succesvol | 31-05-16 | 15:32

Cuyahoga | 31-05-16 | 11:19
♪Tutudetudetututuu♪
♪Tutudetudetututuu♪

“Hoi met Paulien”
“Oh, ja, ik dacht dat jij dat zou doen, hadden we gisteren toch afgesproken”
“Ja, ik weet het zeker, maar dat maakt niet uit, ik bel de buurman wel even of hij onze kliko ook meepakt”
“Hoef je niet weer gelijk sikkeneurig te worden, het is maar een kliko, tjezus, bij het minste geringste is meneer weer over de zeik.”
“Nee, dat vind ik niet gek, maar je hebt het wel een beetje aan jezelf te danken”
“Sorry, maar als je tegen mij ook al gaat schelden, ik zeg helemaal niks over penopauze, maar misschien dat je anders toch maar voor de zekerheid een afspraak moet maken bij dokter de Jong.”
“Dat is weer erg lullig dat je daarover begint, volgens de gynaecoloog kan dat even duren, maar anders ga je toch gewoon weer lekker met die blonde regie-assistente-bimbo naar de ardennen.”
“Ach flikker toch op, je bent een zure ouwe zak geworden, en het ligt nóóóóit aan jou, altijd aan iemand anders. Volgens mij hebben ze nog gelijk ook bij Geenpijl, of hoe heet dat gedoe op internet.”
“Ja, ’t is goed, daar heb ik nu al bijna spijt van. Vroeger was je heel anders, toen moesten mensen nog om je lachen.”
“Nou ja, toen bij Jack, dat was een andere tijd, nu word je beschimpt door heel Nederland, toen moesten ze nog twee keer per jaar ontzettend lachen met die zomer- en wintertijd steeds.”
“Hoezo, “dat was ik niet, dat was Peter” waar slaa.. oh wacht, Erik, wacht...”

♪tuut...tuut...tuut♪
Cuyahoga | 31-05-16 | 11:19
Plus 1 miljoen miljard kudoos als je dit in je schaarse tijd bij alkaar zit te kloppen :)

Cobalt bomb | 31-05-16 | 15:31

Ik wist niet dat van Muiswinkel op z'n hoofd bestraald was (pun intended)

Fratello | 31-05-16 | 15:30

Geenstijl, dit filmpje is inderdaad ondragelijk maar de Tweets zijn niet van Van Muiswinkel zelf. Hij legt het wat ongelukkig uit maar zijn tweets zijn afkomstig van een ander account. Dit twitteraccount is een kloon-account, met daarin een aantal tweets die media overnamen. twitter.com/erikvmuiswinkeI (een hoofdletter I als L)

Wel even jullie feiten goed op een rijtje hebben dus...

Meboe | 31-05-16 | 15:28

Snap het niet. Hoofdpiet is blank? En ook nog op het web? En gehackt? Ik hoop maar dat het goed komt met m'n verlanglijstje.

ukkie oetang | 31-05-16 | 15:24

Na 18 jaar Zwarte Piet rammelen er inmiddels pepernoten in Erik zijn bovenkamer, zoveel is duidelijk.

Eppo | 31-05-16 | 15:21

-weggejorist-

Master SUSU | 31-05-16 | 15:21

Wat is er ironisch aan kanker? De twitterdiscussie ging over Zwarte Piet en wat heeft deze zwarte knecht met kanker te maken? Hoe kan Van Muiswinkel 'kankerlul' in deze context ironisch noemen?

van Muiswinkel is en blijft een L.U.L.

marielle | 31-05-16 | 15:21

Laffe zak van Sinterklaas; hij zegt dat ie maar een grapje maakte, want van beroep grappenmaker. Laat maar Muiswinkel je bent al enorm door de mand gevallen en ga niet wrijven in een vlek.

krelus | 31-05-16 | 15:20

pluk-87 | 31-05-16 | 14:10
Erik heeft via Twitter een gesprek met iemand gevoerd en tijdens dat gesprek het woord 'k...l' gebezigd. Dat was twee hoofdpiettopics geleden. Hij geeft zelf aan dat dit ironisch was bedoeld en ik geloof hem.

Hoen | 31-05-16 | 15:13

Ik ben de echte Erik van Muiswinkel, Twittercode 76656

LJBrinkhorst | 31-05-16 | 15:10

-weggejorist-

Noesaa | 31-05-16 | 14:57

Noesaa | 31-05-16
Erik's account is niet gehackt, hij is zelf gehackt. Een subtiel maar haarscherp verschil.

Hoen | 31-05-16 | 14:51

Ik hou niet van schelden, daarom hou ik het op lul. Erik, vroeger was je als zwarte piet mijn idool (meen ik, verdomme!), nu ben je een lul.

Driewerf Hoezee | 31-05-16 | 14:43

@Tobi | 31-05-16 | 14:19
Ik denk dat hij dusdanig mentaal uitgedaagd is dat hij in de veronderstelling is dat 'hacken' een enorm ruim begrip is.

pluk-87 | 31-05-16 | 14:38

In iedere hoop stront kan je iets van racisme vinden. Als je maar goed genoeg zoekt.

breugelaar | 31-05-16 | 14:31

@ Hoen | 31-05-16 | 13:59
Erik?

TheseDays00 | 31-05-16 | 14:30

Jeetje wat een gezwets, Van Muiswinkel had gewoon teveel gezopen. Slappe zak in een zak stoppen en mee op de boot van chocola

miachel2003 | 31-05-16 | 14:27

maar dat terzijde, weet hij veel..
@ pluk-87 / 14:11
Dat hij dat niet weet durf ik te betwijfelen
Er zijn simpelweg twe accounts; zijn eigen account en een tweede account, die niet van hem is, waar 'satire' bij staat
Als hij dat verschil niet ziet dan is hij een domme pepernotenPietlul

Tobi | 31-05-16 | 14:19

-weggejorist-

Noesaa | 31-05-16 | 14:16

Een ieder heeft recht op zijn mening, dus ook meneer van Muiswinkel. Maar als je denkt dat je met dat soort woorden ongestraft kunt schelden, dan heb je het mis. Kun je nog zo'n gevierde cabaretier zijn...

Kunnen we die Pietendiscussie nu alsjeblieft afsluiten? Piet is zwart, want "Zwarte Piet". En iedereen die daar wat anders bij denkt is een racist. En nu opzouten!

Onsjemeer | 31-05-16 | 14:14

En daarbij komt nog, een fake account maken is geen 'hacken', maar dat terzijde, weet hij veel..

pluk-87 | 31-05-16 | 14:11

@Hoen | 31-05-16 | 13:59
Heb je wel überhaupt wel gelezen wat ik zei? Blijkbaar niet dus ik zal het nog eens herhalen: Met zijn echte account heeft hij 'k*ankerlul' gezegd en Joost Niemoller bedreigd. Dat fake account heeft het schelden de dagen erna nog wat uitgemolken, maar dat doet niets af aan de ernst van wat Muiswinkel wel degelijk zelf heeft gezegd (waaronder dus '[email protected]', met zijn eigen account).

pluk-87 | 31-05-16 | 14:10

-weggejorist-

Noesaa | 31-05-16 | 14:08

@ Hoen / 13:59
Dat is inmiddels wel duidelijk, van die twee latere tweets
Waar men [buiten sLinks] over viel was toch echt de eerste k*nkerl*l tweet, die ik ook in de media tegenkwam
Die latere twee zag ik pas in bovengenoemd artikel, en ik was vast niet de enige

Tobi | 31-05-16 | 14:07

"Ze zagen dat er gerommeld werd in mijn account en daarom sloten ze hem uit voorzorg af", Maar vervolgens wel dezelfde avond in gesprek gaan met de tegenhangers. Joe, wat een man

Mr. Maniak | 31-05-16 | 14:06

volledig negeren dit soort types en lekker op tijd naar bed. 22.30 is een heerlijke tijd om naar bed te gaan en je ontloopt de flut talkshows met dit soort types.
Heerlijk

mondkapje | 31-05-16 | 14:04

pluk-87 | 31-05-16 | 13:47
Dat deze tweet twitter.com/erikvmuiswinkeI/status/73... en deze tweet twitter.com/erikvmuiswinkeI/status/73... niet van Erik komen, maar van een fake account. Let op de laatste letter: een 'I' (hoofdletter 'i'), in plaats van een 'l' (kleine letter 'l'). Deze tweets zijn dus niet door Erik verstuurd, maar door iemand anders. Met een fake account. Niet van Erik van Muiswinkel. Dat is mijn punt.

En daar gaat dit topic en de meerderheid van bovenstaande reaguursels over. Het hackverhaal wordt niet geloofd, terwijl het wel degelijk waar is.

Kom maar op met die rectificatie, Geen Stijl.

Hoen | 31-05-16 | 13:59

Van Muiswinkels eigen vader is overleden aan kanker. Op 64-jarige leeftijd. En dan nog iemand een k*lul noemen. Dat is toch geen stijl?

Ik geloof ook helemaal niets van het voorval met zijn stiefdochter die geassocieerd werd met Zwarte Piet. Hij probeert daarmee empathie bij de kijkers te verkrijgen.

Droop | 31-05-16 | 13:57

En dag veilt hij zijn GEKREGEN Hoofdpiet schoenen om de opbrengst aan van Leeuwenhoek kliniek te schenken als goedmaker voor zijn uitspraak. GATVER Waar is mijn KOTS emmer ?

MoonBeebe | 31-05-16 | 13:53

Ze zouden hem met terugwerkende kracht moeten aanklagen wegens racisme, al die jaren zich zwart geschminkt en de zwart mens beledigd, wat een hufter!

lanexx | 31-05-16 | 13:52

Een van mijn Twitter-accounts is ook ooit gehackt en geloof maar dat je dat nooit meer terugkrijgt.
Het ergste is dat er mijn echte naam bij staat (gelukkig zijn er nog een ziljoen met dezelfde naam, maar het @adres is mijn internet nickname, dus ik ben wel te herleiden.
Degene die dat account gehackt heeft zet het hele account vol met porno.
Het emailadres waar ik die account mee geregistreerd had, heb ik niet meer. Dus ik kan ook niet bewijzen dat het mijn account is.
Ik heb al heel lang een paar Twitter-accounts, maar ben dit jaar pas echt actief geworden (reclame voor het referendum).
Het gehackte account heb ik dus nooit meer naar gekeken vóór het gehackt werd.
Toen ik het ontdekte had ik het emailadres waarmee ik geregistreerd had al niet meer.

Maar volgens mij moet het nu een stuk moeilijker zijn met Cloudflare, DDOS- en bruteforce protectie.
Dus nee, ik geloof de heer Van M. ook niet helemaal.

Bijtendehond | 31-05-16 | 13:50

-weggejorist-

Noesaa | 31-05-16 | 13:48

@Hoen | 31-05-16 | 13:11
En wat is je punt nu eigenlijk? Met zijn echte account heeft hij 'k*ankerlul' gezegd en Joost Niemoller bedreigd. Dat fake account heeft het schelden de dagen erna nog wat uitgemolken, maar dat doet niets af aan de ernst van wat Muiswinkel wel degelijk zelf gedaan heeft.

pluk-87 | 31-05-16 | 13:47

Liegt alsof het gedrukt staat, het zweet guts van zijn gezwollen voorhoofd aderen. Geen excuus voor die K..Ker-pepernoot kwam gewoon van links van degene die 20 jaar zijn linkse zakken heeft gevuld over de ruggetjes van goed gelovige klinderen. Dan ben je echt diep gezakt en rioolonwaardig.

Goedverdoemme | 31-05-16 | 13:45

Dit is een leugenaar. Ik hoop dat ik het netjes heb verwoord. Want ik wil niet voor tokkie worden uitgemaakt.

Normpje | 31-05-16 | 13:44

De man heeft zijn tijd gehad: Is kaal geworden en heeft nu duidelijk seksuele/ hormAniale problemen. Ik adviseer hem stil te gaan leven onder een boerka uit de opbrengsten van zijn zweetschoenen.

Musset | 31-05-16 | 13:44

Maakt niet meer uit, de man komt nergens meer aan de bak. Zal tot zijn dood moeten meedoen met het inteelt cluppies van de DWDD's en de Tannen. De man blijft wrijven in zijn vlek die alsmaar smeriger wordt.

Koonkluk Huis | 31-05-16 | 13:41

-weggejorist-

Jacometti | 31-05-16 | 13:39

-weggejorist-

Bepdehuisvrouw | 31-05-16 | 13:34

Euhhhh, wie is Erik van muiswinkel?

Bepdehuisvrouw | 31-05-16 | 13:31

Wie is nu Van Muiswinkel in het filmpje en wie is Tan? Die Pieten lijken allemaal zo op elkaar.

Kapitein Stijlvol | 31-05-16 | 13:31

Ik ben voor het behoud van de traditionele Zwarte Piet, maar ik heb inderdaad veel medestanders dingen zien schrijven die heel racistisch waren. Daar heeft hij zeker een punt.

Spinazi | 31-05-16 | 13:23

Een linkse leugenaar, niets bijzonders dus.

Slipsnifter | 31-05-16 | 13:18

Hoen | 31-05-16 | 13:11
'Erik'.

Hoen | 31-05-16 | 13:13

En rechts heeft het weer gedaan...

Elvos is back | 31-05-16 | 13:09

Ik vind van Muiswinkel een ontzettende LUL of hij nou een ernstige ziekte heeft of niet doet er in mijn ogen niet toe. Verder ziet het eruit en komt het over als een drank of drugsverslaafde, maar ook dat maakt niet echt uit om een ontzettende LUL te zijn.

deEerlijkeLeugenaar | 31-05-16 | 13:09

bah, ik snap best dat hij uit frustratie gaat schelden op twitter en dan ook nog met verkeerde woorden. Maar zeg dan gewoon na afloop: sorry, sorry, doneer wat aan KWF en klaar.

Daarna kan hij weer vrolijk zijn mening ventileren als hij dat wil. Maar dan graag zonder gezeur over wie er het meest of minst scheldt.

watnouwatnouwatnou | 31-05-16 | 13:05

proleet

nomo | 31-05-16 | 13:04

rtl late night is een show die me ziek maakt. Ik kan arrogante Humberto niet uit staan, en het hele programma is om te kotsen. 10 seconden is al te veel, dus ik laat deze video aan me voorbij gaan.

Wat me stoort is dat rtl late night is uitgegroeid tot platform voor Hilversumse zeikbekken die hun agenda van compleet doorgeslagen politieke correctheid verspreiden in de vorm van 'light entertainment'. Iets waar de meerderheid van het volk zich absoluut niet in vindt, maar dat begrijpen ze niet, ze denken dat hun kleine wereld de enige waarheid is. En maar zielig doen, en Humberto, die zelf ook zo is, biedt hier maar al te graag een podium aan.

Rtl late night is het verlengde geworden van DWDD, maar dan nog ondraaglijker gemaakt door de onuitstaanbare host.

hijger | 31-05-16 | 13:01

Erik van Muiswinkel zag er gisterenavond uit als meneer Kaktus. Sorry, Peter Jan.

Droop | 31-05-16 | 13:00

Allemaal te gedetailleerd, en een grote indicatie van een leugenaar.
strijpsestraat | 31-05-16 | 12:45
=
Haha... precies zoals Sheldon in 'the Big Bang Theory'.

meneer Q | 31-05-16 | 12:58

Grappig, ik zat laatst nog te denken dat ie vast met deze kankersmoes aan zou komen.

MaxiCosi24 | 31-05-16 | 12:57

Deze video wordt een klassieker onder mensen die "leugens bestuderen. Alle "Red Flags" zijn in dit verhaal aanwezig.
1. Opvallend zenuwchtig gedrag
2. Onrustige Ogen
3. Hoge bloeddruk (Rood gezicht, of is dat de Alchohol)
4. Onrustige handen (Bierglas!)
5. Teveel fucking details!!!
6. Anderen hebben de schuld, niet ik.
7, 8, 10 . . .

Mark_D_NL | 31-05-16 | 12:52

Blijkbaar leeft Erik van Muiswinkel in de waanwereld dat alle marokanen die het woordje met dubbel k gebruiken het grappig bedoelen.

bhaal | 31-05-16 | 12:52

Daarom vinden ze het zo'n fijne jongen bij de Vara.
Ironie en Hacken . Komiek ? Over deze ziekte maak je geen grappen, misschien treft het ook eens ,dan zal hij pas begrijpen wat ik bedoel .

fleurtje | 31-05-16 | 12:51

De 'gehackt' kaart spelen... je verwacht het niet meer in 2016...

Jamal | 31-05-16 | 12:50

Allemaal te gedetailleerd, en een grote indicatie van een leugenaar.
strijpsestraat | 31-05-16 | 12:45

Inderdaad. Dit was een voorafbedacht betoog. Wie interesseert het één ene reet dat zijn schoenen handgemaakt zijn? En dan dat nog zinlozer detail: 'In Den Haag'. Alleen maar om de kijker/luisteraar de aandacht van het echte topic af te leiden door voor anderen onbekende 'feiten' te melden. Misschien zijn ze wel in Rotterdam gemaakt. Als ik Umberto was zou ik hem daarop doorgevraagd hebben.

Jos Tiebent | 31-05-16 | 12:49

Dus de cabaretier van Muiswinkel noemt een #parodie account op Twitter hacken?
.
Zelf hackte hij vroeger Hans Janmaat.
www.youtube.com/watch?v=BGRmEXbe25M

Jan de Hoop | 31-05-16 | 12:48

Die van muiswinkel past goed bij de figuren van DENK.

protonplof | 31-05-16 | 12:45

Hij komt op onbekende wijze, met iemand aan de telefoon die bij het voorstellen meteen verteld dat hij Feynoord supporter is. Dit is dusdanig relevant dat dat ook op tv moet komen. Bij de verhaaltjes ook heel duidelijk even een naam noemen zodat je het echt moet geloven.
Allemaal te gedetailleerd, en een grote indicatie van een leugenaar.
Daarbij in het hele gesprek niet 1 heel kleine twijfel bij zijn eigen manier van optreden.

strijpsestraat | 31-05-16 | 12:45

Hij en Sylvana, een ijzersterk team dat DENK krachtig genoeg kan maken om "de andere kant van Nederland" te bevechten!

Schoorsteenveger | 31-05-16 | 12:44

Gelukkig, nog net bijtijds politiek korrekt geworden, anders kon hij zijn verdere "loopbaan" bij omroepen en amusements-industrie wel vergeten.

meneer Q | 31-05-16 | 12:44

'een van muiswinkel doen' gaat hierbij de geschiedenis in als een gezegde voor een liegende lafbek.

oranjerood | 31-05-16 | 12:42

Volgens mij zat hij daar ook alweer met een beste slomp alcohol op aan tafel. Alcoholisten proberen de gaten in hun geheugen op te vullen met verzinsels dus je moet het hem niet kwalijk nemen dat het nu opeens hackers opdoemen in dat benevelde brein van hem.

drekzooi | 31-05-16 | 12:37

Doe in ieder geval maar de groeten aan Gregor en Sylvia.

Jos Tiebent | 31-05-16 | 12:36

Hij werd wel scherp ondervraagd zeg!

superjan | 31-05-16 | 12:33

Zoveel bullshit dat het eigenlijk niet in één comment te vatten is:
"Het echte harde smerige scheldwerk komt allemaal van rechts." Niet waar, selectief geheugen.
'Quinsy krijgt meer shit over zich heen dan Van Muiswinkel.' Duh.
"Ik ben gehackt." Hahahaha. Geloof je het zelf.
"Beide tweets zijn nét zo, dat het mogelijk zou kunnen zijn dat ik ze heb gestuurd." Alle schaamte voorbij. Glasharde leugen.
"Dat was een vrij stevige grap, maar dat begreep Martin natuurlijk niet." Natuurlijk, alles rechts van het midden is ongeïnformeerd kampervolk.
"Ze zijn allemaal anoniem, op een enkeling na." Wat is precies een enkeling? Onmiddelijke ontkrachting van je eigen argument, niet een kenmerk van een solide betoog.

Conclusie: overduidelijk vooringenomen tafelgast, die rechts als hondsdolle rabiaat wil afschilderen, en links (zichzelf) als evenwichtig en fair. Faalt al alvorens te beginnen door er een wij-zij verhaal van te maken.

His Lordship | 31-05-16 | 12:31

Maar ja van muiswinkel heeft ook weer de betekenis van een spreekwoord geleerd. Waar gehackt wordt vallen spaanders. In zijn geval letterlijk!!

tweetybird | 31-05-16 | 12:29

Ooit kon ik om die man lachen maar nu blijkt ook hij net als al die linkse en rechtse tokkies het woord kanker als stop woord te hebben overgenomen. Misschien moet hij eerst eens langs het van Leeuwenhoek gaan om te beseffen wat kanker betekent. Dit is niet humoristisch bedoeld zoals van muiswinkel dat noemt. Van Muiswinkel ik vind je een lafbek van hier tot Tokio

Therapietje | 31-05-16 | 12:29

Vage_eddie | 31-05-16 | 12:25
Wat heb jij tegen babyboomers?

swassannuf | 31-05-16 | 12:28

Links is slim en terughoudend en als er iets mis gaat de ander. Rechts is dom en agressief.
Ik moet meteen denken aan Pegida in Amsterdam.
Links is tuig! En ze liegen maar door. Ziek!

ET007 | 31-05-16 | 12:27

Wat is deze zielepiet ontzettend door de mand gevallen zeg. Triest eng mannetje.

baronbreekijzer | 31-05-16 | 12:27

Steeds als ik denk: "Ach, geef die Piet een andere kleur", dan draait mijn mening weer bij als ik dit soort uitgerangeerde figuren zie.

koprot | 31-05-16 | 12:26

Maar eerlijk is eerlijk. Van muiswinkel leeft zich wel in in zijn nieuwe rol. Die van aan lagere wal geraakte drankorgel. Dat typetje doet hij dan wel weer heel goed. Ze hebben hem daar zelfs niet voor hoeven smincken. Zijn kop werd vanzelf al rood. En zijn neus zal over een tijdje wel langer en nog roder zijn. Proest zal ik maar zeggen!!

tweetybird | 31-05-16 | 12:26

Van Muiswinkel is al met pensioen.
Hij heeft het zelf nog niet in de gaten.

swassannuf | 31-05-16 | 12:25

@Guust Kadaver | 31-05-16 | 12:21
Hij is waarschijnlijk vanochtend gevraagd voor denk. Hij moet toch iets als gefaalde nep lolbroek met een drank probleem. denk is het afvoerputje voor gefaalde NSB politici en BN-ers met een identiteitsprobleem.

Mark_D_NL | 31-05-16 | 12:25

Ik zou willen dat alle echte Nederlanders opstaan en aan dit 'weg met ons' voor eens en altijd een eind maken.
Het kan toch niet zo zijn dat wij ons laten overlopen door 3 miljoen buitenlanders - zolang het land van herkomst belangrijker is dan Nederland kun je 10 Ned. paspoorten hebben maar blijf je voor mij gewoon een buitenlander - en laten we zeggen 2 miljoen 'weg met ons meelopers ' dan zijn WIJ nog altijd in de meerderheid, samen met hen die WEL Nederlander willen zijn, van welke afkomst dan ook.
.
Hoe veel langer laten WIJ ons nog de wet voorschrijven door die schreeuwers?! Genoeg is genoeg.

Lupuslupus | 31-05-16 | 12:25

Ondertussen... In de echte wereld:
nieuw.ad.nl/nieuws/sinds-2014-wereldwi...
Maar daar gaat het natuurlijk niet om bij de ruim 100 BN-ers. Slavernij was alleen erg toen blanke (of is het witte?) Nedrlanders het deden. Daar hebben de afstammelingen van de slaven van toen nu nog steeds een trauma van. Hedendaagse slavernij is volkomen oninteressant. Dat boeit niet.

Stormageddon | 31-05-16 | 12:25

Ah, het 'hacker'-argument.
Als 15-jarige die voor het eerst gesnapt wordt met 3 tabbladen vol porno, denk je daar nog mee weg te komen.
2 jaar later besef je, terugkijkend, dat zo'n lulsmoesje compleet niet geloofwaardig is.
Ach ja, voor babyboomers gaat 'de hacker' misschien nog steeds als geloofwaardig op, omdat ze werkelijk waar de ballen verstand hebben van alles dat met internet te maken heeft.

Vage_eddie | 31-05-16 | 12:25

Ik begrijp die negers met hun piet-aversie steeds beter: je zult maar gespeeld worden door Erik van Muiswinkel.
Dronken hypocriete lafaard.

******** | 31-05-16 | 12:24

Ook nog maar even de moeite genomen om dat Twitter account van dat rapaille te bekijken. Meneer heeft blijkbaar ook ''connecties bij de commandos'' anders was hij allang bedreigd, maar nu durven ze dat niet. twitter.com/erikvmuiswinkel/status/73...
Erik, beledig eens wat moslims door een grapje over Mo of Allah te maken, kijk eens hoe dat je vergaat in onze door links (en mensen zoals jij) verslapte maatschappij.

Wat vallen publieke mensen toch door de mand met dat Twitter. Op Twitter is iets zo gezet en niet even zorgvuldig doordacht zoals een comedy showtje of een laf optreden in een praatprogramma. En het internet vergeet niets Erik van Muiswinkel.
De groeten he...

moonshiner3519 | 31-05-16 | 12:24

Hé muizenlul, als je nu toch open en eerlijk gaat zijn, vertel eens, hoeveel heb je ermee opgestreken? Zullen we zeggen: 18 x € 40.000,--?, heb je daar je 2e huis in Frankrijk van betaald?

oranjerood | 31-05-16 | 12:23

@dynamoetje
De eerste 'kankerlul' is van hemzelf - een gigantisch mislukte poging tot satire. De 'kankerracisten' tweet waar daarna iedereen over viel is van een parodieaccount.

Uncle Tupelo | 31-05-16 | 12:23

Ik begrijp niet wat al die mensen op Twitter te zoeken hebben. Het is een poel des haat en psychologisch zwakke figuren zoals van Muiswinkel raken er volledig van slag door.
1 Kopje koffie blijft een mooie tekst van Muiswinkel maar je bent nu heel erg hard aan het afdalen.

Toetsiemonster | 31-05-16 | 12:23

Linkse politiek correcte VARA cabaretier, er van overtuigd dat het ware gevaar komt van een combinatie van christendom en kapitalisme en dat dat allemaal onze blanke autochtone schuld is. Zoals zijn collega's, Allemaal von Stauffenberg-wannabees, bij elke omgelegde Fortuyn of van Gogh een klein pompvuistje "yes, toch een beetje aan meegeholpen".
Gelukkig begint dat ras (Freek, Youp, etc.) langzaam pensioengerechtigde leeftijd te bereiken

Ockham | 31-05-16 | 12:21

Wat een sneu figuur. Zonder schmink stelt die ook niks voor. Beetje excuserend achter hackers schuilen: blanke faalhaas, kunnen ze bij DENK goed gebruiken

Guust Kadaver | 31-05-16 | 12:21

een_mike | 31-05-16 | 12:05


Ja mooi man. Die van muiswinkel heeft 18 jaar hoofdpiet gespeeld voor ons kinderfeest en naar nu blijkt was dat rascisties en heeft hij mij en mijn kinderen dus 18 jaar lang een rascisties feest laten vieren. Tsja nu zijn door hem mijn kinderen dat feest nu op die manier zo gewend dat ze er niet meer vanaf willen. En dat is dus eigenlijk zijn schuld. Want hij gaf ons altijd dat voorbeeld toch. Hij wil dus eigenlijk dat feest voor ons afschaffen terwijl hij er mede verantwoordelijk voor was. Waar kan ik ik namens de nederlanders herstelbetalingen aanvragen aan de hoofdpiet op dat hij ons bewust een rascisties feest heeft laten vieren. Want zo blijkt na jaren. Wel raar dat zwarte pieten nooit slaven geweest zijn. Zelfs niet van uiterlijk. Slaven hadden geen dure kleren. Geen gouden kreolen en geen roe of zweep. Sterker nog als er al een vergelijking is met iets is dat eeuwen eerder geweest. Zwarte pieten waren namelijk in het echt huursoldaten die de bischop van myra op zijn reizen beschermde. En dus werkelijk niks met onze slaven tijd van doen heeft. De anti pieten brigade doet namelijk werkelijk aan geschiedsvervalsing. De anti pieten mmaken dus onterecht de vergelijking met onze kindervriend. Want als hij op hun zou lijken klopt er iets niet. Schijnbaar. Kindervriend. Want dan kun je zeggen dat is toch wel een rare vergelijking. Ik vind sylvana namelijk helemaal niet aardig. Quincy hetzelfde laken een pak. Een grote kwetslul. Die lijken in de verste verre niet op onze kindervriend. Sterker nog. Voor dat soort figuren als quincy en sylvana loop ik liever een straatje om. Die zijn namelijk gek als een deur. Niet te vergelijken dus met onze kindervriend zwarte piet.

tweetybird | 31-05-16 | 12:20

@WellusNietus | 31-05-16 | 12:06
.
Nice. Ja, wat een laffe helden inderdaad, een brief ondertekenen tegen een kinderfeest. Doe eens een brief voor die door Boko Haram gestolen meisjes ondertekenen? Of de slavenhandel in Mauretanie. Of bezet Cyprus.
.
Bert Brussen is gestopt met twitter en erkende gewoon domme dingen te hebben getweet. Zo kan het ook.

Piet Karbiet | 31-05-16 | 12:18

Nu ben ik niet zo'n fanatieke twitteraar, maar Twitter geeft wel een mooie inkijk in de zieke geesten van een aantal bn'ers. Zie bv. Peter r de Vries.

Wasbakplasser | 31-05-16 | 12:17

En vervolgens wel blijven blaten op je account over hersenloze PVV-tokkies en zuster Nanninga vergelijken met een varken. Nee, Erik, echt heel geloofwaardig dat twee soortgelijke tweets het werk hackers waren.

Doe me een los, wees een grote vent en zeg dat je een beetje dom was. En geef gewoon uit eigen zak 2 KKK aan het Van Leeuwenhoek zkh.

LJBrinkhorst | 31-05-16 | 12:16

Als die Humberto een echte Hollandse kerel was geweest dan had ie tegen Muizenwinkel gezegd: geef mij die schoenen, ik zal de rol van hoofdpiet van je overnemen!

oranjerood | 31-05-16 | 12:15

Drank, coke of allebei, onduidelijk.

Masturwasbeert | 31-05-16 | 12:15

Alleen zijn slijter weet de waarheid

Tjemig | 31-05-16 | 12:14

Van Muiswinkel is voor mij volledig afgedaan.
Ooit had ik een ware sympathie voor hem zoals hij lang geleden de voorzitter van psv nadeed en vond ik hem een vrolijke, brutale artiest.

Nu?
Een verzuurde, thans door de vara ,met haar links elitair establishment, een gehersenspoelde man, die een hekel heeft aan mensen ( zoals ik ) die geheel anders over de maatschappij en het leven en cultuur in Nederland denken.
Maar dat accepteert deze meneer niet, wij moeten denken zoals HIJ wil, een andere mening telt niet.

Maar hij verdient zn centen bij de linkse omroep dus hij moet hun taal wel spreken nietwaar?

Schijnheilig zoals hij gisteren met zn mede brief ondertekenaar Umberto Tan, het lachebekje van de tv, de zaak over de vreselijke ziekte kanker ( waar de helft van mijn familie aan is overleden) zijn schandalig uitspraak weg trachtte te vegen en te bagatelliseren.
en Tan zei en deed - natuurlijk- niks Die doet alles stiekem.

Van Muiswinkel: een mislukte artiest een mislukt mens ook.
En die oude rot schoenen van hem voor een goed doel wil niemand kopen denk ik.
Voor het van leeuwenhoek ziekenhuis zei hij er nog even fijntjes achteraan.
Hoe nagemaakt arrogant kun je zijn.

joost2 | 31-05-16 | 12:14

Piet Karbiet | 31-05-16 | 12:07
De oude Romeinen zagen dat precies omgedraaid. En gelijk hadden ze!

Glasgow Argus | 31-05-16 | 12:13

"Ik heb Twitter gebeld". Doe es een nummer dan? Jokkebrok. Je was gewoon straalbezopen.

Jos Tiebent | 31-05-16 | 12:12

Wat kan hij generaliseren zeg Het is bijna een rassist ,rechts is tokkie ,het kwaad komt van rechts???

stef3094 | 31-05-16 | 12:10

@tweetybird

Nah. Hij hoeft zich überhaupt niet te verantwoorden. Het is zijn account. Moet hij weten wat hij daarop zegt. Mag iedereen iets vervolgens wat van vinden. Maar dat moet je eigenlijk als een beetje vent aan je reet roesten.

overVecht | 31-05-16 | 12:08

Als hij gewoon had gezegd dat hij een borrel op had en dat het niet handig was om dan te gaan zitten twitteren was er niets aan de hand geweest. Sterker nog, daar hadden de meeste mensen nog wel een beetje respect voor op kunnen brengen denk ik. Op deze manier dus niet.
Ik ben cabaretier, dat was ironisch. Kom op zeg.
En dat verhaal van dat hacken gelooft echt helemaal niemand.

Freddie Stobart | 31-05-16 | 12:08

Ja, zo zet je je tegenstanders weg. Door ze de verschrikkelijke dingen toe te wensen en dat dan een "voorbeeld" noemen over hou jij wordt genoemd. Dus je maakt een dronken uitglijder maar dat is niet erg, want hunnie zijn erger.

Sadomassochristus | 31-05-16 | 12:08

Van Muiswinkel probeerde mensen een spiegel voor te houden maar onderschatte de oneindige domheid van mensen. Probeert nu gebruik te maken van die oneindige domheid.

Sano | 31-05-16 | 12:08

Het is gewoon een linkse liegende rat. Hij liegt dat ie zwart ziet.

Antitheïst | 31-05-16 | 12:07

@Maria.1 | 31-05-16 | 12:01

Rechts betekent slecht dus dan snap je wel dat dat niet kan want wie rechts is komt voor z´n eigen gezin op en dat is iets wat echt niet kan, tenminste als je blank bent, als je niet blank ben heet je ´activist´ en dan verdien je juist bewondering voor je etnisch partizaanschap.

Piet Karbiet | 31-05-16 | 12:07

-weggejorist-

Jan Gordelroos | 31-05-16 | 12:07

Maandag, gehacktdag...

Jan Gordelroos | 31-05-16 | 12:07

Dit is nu typisch van Muiswinkel, hij heeft volgens mij een kut.

succesvol | 31-05-16 | 12:06

Wat een lafbek, zeg gewoon dat je het beter niet had kunnen doen, en klaar. Alsof schelden zo'n doodzonde is. Maar jezelf belangrijk genoeg fantaseren dat iemand je twitter wil hebben is in en in triest.

Sleutelplanktovenaar | 31-05-16 | 12:06

Ik begreep er niets van, ik dacht echt dat hij een geintje maakte. "het schelden komt altijd van rechts, o ja en toen zei ik kankerlul. Die eerste "kanker" was duidelijk grappig, dat snappen al mijn volgers, en die andere 2 waren gehackt"

Volledig de weg kwijt. Heb ook nog steeds geen verklaring gehoord waarom gekwetsten 100x belangrijker zijn dan niet gekwetsten. Slechts 1% heeft een probleem met ZP, de rest (zoals van muiswinkel) heeft alleen opeens een probleem dat ANDEREN er problemen mee hebben. Anders had hij het niet 18 jaar lang gedaan. En dan nog, nu zijn de 99% die wel ZP hebben gevierd toch de gekwetsten? Die worden met terugwerkende kracht racist genoemd, waarom is die gekwetstheid dan niet belangrijker?

een_mike | 31-05-16 | 12:05

Iedereen mag blijkbaar aanschuiven bij Humberto, zelfs Zuippiet die een beetje gek in z'n cabeza is.

Nodelooskwetsend | 31-05-16 | 12:03

En toen voelde Humberto Van Muiswinkel nog even aan de tand over de bedreiging aan het adres van Joost Niemoller? Erik 'See you soon' van Muiswinkel plaatste die bedreiging wederom met zijn eigen account namelijk. Humberto had moeten zeggen: Erik, je hebt een wat dubieus verleden wegens betrokkenheid bij de hetse tegen Janmaat, vind je het dan niet uiterst onsmakelijk om anno 2016 te kennen te geven iemand fysiek iets aan te willen doen? Ben je bewust van het feit dat je OPNIEUW iemand vogelvrij verklaart voor je Volkertvriendjes?

pluk-87 | 31-05-16 | 12:03

Zo rolt de linkse wereldverbeteraar. Als je het niet met hem eens bent dan ben je een kankerlul.

i-Wonder | 31-05-16 | 12:01

-weggejorist-

Gears | 31-05-16 | 12:01

het enigste wat hij in deze video doet is het goedpraten van zijn gedrag, typisch links.

Gears | 31-05-16 | 12:01

@Piet Karbiet | 31-05-16 | 11:53
Ja vreselijk! Ik heb Rutte ook niet gehoord over het Joodse bejaarde echtpaar dat in hun huis mishandeld was. Ik heb Rutte ook niet gehoord over de relschoppers in Ede. Niet over die bejaarde man die toen op het kerkhof neer was geslagen en beroofd. Maar geen lelijke dingen ZEGGEN, want dan komt Markje met wapperend vingertje. *kots*

Maria.1 | 31-05-16 | 12:01

Erik van Wie? ..hou een sop mensen. Geef die varagrapjas nou geen podium.

slootschurftklootzak | 31-05-16 | 12:01

overVecht | 31-05-16 | 11:53

Ach mij gaat het niet omdat woord wat hij zegt. Echt iemand dat toewensen doet ook hij niet. Het is gewoon een scheldwoord. Meer niet.!Dat hij nu krampachtig zich zo probeert te verdedigen met pure onzin steekt mij veel meer. Neem gewoon je verantwoordelijkheid voor wat je gezegd hebt en zeg dat het dom is geweest. En ga er niet iets van maken eat het niet is. Namelijk als ironisch bedoelt. Want dat was het niet. Hij had gewoon de balen van die in zijn ogen, eikel en schold hem daarvoor uit. Niks meer niks minder. En daarbij was het scheldwoord niet geweldig gekozen. Maar ja in kwaadheid zegt iedereen wel eens iets dom. En hij dus ook. Maar inplaats dat hij het voor zichzelf verbetert maakt hij het door te ontkennen met onzin het zelf steeds erger.En dat is dom!! Zeg maar maxima zou zeggen hoofdpiet is af en toe de domme piet!!

tweetybird | 31-05-16 | 12:01

@BroodjeTrapleuning
Ik vond ze wel beledigend..

Stijlloze nick | 31-05-16 | 12:01

Met de verkiezingen in aankomst is links ongelofelijk dom bezig. Ik twijfel er niet aan dat er een rechtstreeks verband is tussen de opkomst van Trump en de racisme-hysterie van de laatste jaren in de USA.
Ik zou als ik Wilders was zeer in mijn nopjes zijn met die hele zwarte pieten 'discussie'.

menzo | 31-05-16 | 12:01

Jeez wat is van Muiswinkel snel van zijn voetstuk gelazerd. Wat een kortzichtige, domme man is dat toch.

jouwgedachte | 31-05-16 | 12:01

overVecht | 31-05-16 | 11:53

Ach mij gaat het niet omdat woord wat hij zegt. Echt iemand dat toewensen doet ook hij niet. Het is gewoon een scheldwoord. Meer niet.!Dat hij nu krampachtig zich zo probeert te verdedigen met pure onzin steekt mij veel meer. Neem gewoon je verantwoordelijkheid voor wat je gezegd hebt en zeg dat het dom is geweest. En ga er niet iets van maken eat het niet is. Namelijk als ironisch bedoelt. Want dat was het niet. Hij had gewoon de balen van die in zijn ogen, eikel en schold hem daarvoor uit. Niks meer niks minder. En daarbij was het scheldwoord niet geweldig gekozen. Maar ja in kwaadheid zegt iedereen wel eens iets dom. En hij dus ook. Maar inplaats dat hij het voor zichzelf verbetert maakt hij het door te ontkennen met onzin het zelf steeds erger.En dat is dom!! Zeg maar maxima zou zeggen hoofdpiet is af en toe de domme piet!!

tweetybird | 31-05-16 | 12:00

Niemand die dit kansloze kontverhaal gelooft, toch?

Tha Man | 31-05-16 | 12:00

Wat een mazzel. Al die kkscheldende rommel op maroc.nl is natuurlijk ook allemaal gehackt door idioten. Of ironie.

*opgelucht met keppeltje de straat op gaat*

Piet Karbiet | 31-05-16 | 12:00

Woensdag was toch gehaktdag?

In ieder geval heeft van muiswinkel jarenlang geld verdiend aan zwarte Piet en nu plotseling moet hij bij de BN incrowd horen. BN of NSB is maar een letter verschil en als ik zo´n lul zou zijn als van Muiswinkel zou ik zeggen een KKNSB-er.

Misschien hebben ze nog een plekje bij DENK voor hem, weer een hersencel meer in de database.

bergsbeklimmer | 31-05-16 | 12:00

Niet spotten met kanker graag, mijn opa is daar aan gestorven. Die is namelijk van de trap gekankerd.

Freddie Stobart | 31-05-16 | 11:59

Pinocchio.

Brainder | 31-05-16 | 11:59

Niet spotten met kanker graag, mijn opa is daar aan gestorven. Die is namelijk van de trap gekankerd.

Freddie Stobart | 31-05-16 | 11:58

Jeez wat is van Muiswinkel snel van zijn voetstuk gelazerd. Wat een kortzichtige, domme man is dat toch.

jouwgedachte | 31-05-16 | 11:57

Erik zijn typetjes zijn wel leuk. Dat dan weer wel.

BroodjeTrapleuning | 31-05-16 | 11:55

Toch wel een knappe redenering.
Ik ben links en aangezien links fatsoen is, ben ik dus fatsoenlijk.
Als ik iemand kankerlul noem, kan dat dus nooit onfatsoenlijk zijn en moet het wel ironisch bedoeld zijn. Iets waar al mijn linkse en dus uiters fatsoenlijke volgers het volkomen mee eens zijn.

spanarchist | 31-05-16 | 11:55

@ Uncle Tupelo
excuses, blijkbaar is de tweet van zijn echte account, scroll maar eens naar beneden bij zijn echte account. Kun je zien dat hij het toch echt in de mond genomen heeft.

dynamoetje | 31-05-16 | 11:55

Wie de fuck zou erik willen hacken en waarvoor
Waarom zou je iemand hacken zonder dat je hier iets uit kan verdienen

niemand specifiek | 31-05-16 | 11:54

Niet gehackt maar een parodieaccount dus.

Gualtiero | 31-05-16 | 11:54

Lewis Lewinsky | 31-05-16 | 11:47

Tsja morgen komt van muisenpinkel weer vertellen dat het vertellen dat hij gehackt was ook ironisch was bedoelt. Je weet toch!! Hij is komiek!! En hij zat daar het typetje van de rode nederlander te doen. Zeg maar de schamer!! De zogenaamde linksche gutmensch anti rascist die met schelden een ander in weze een ziekte toewenst als geinig!!Ach ja. Nou in mijn ogen was het geen komiek maar een NAR!!

tweetybird | 31-05-16 | 11:53

Als er ergens bij iemand aan haar hoofddoekje wordt getrokken komt dit op alle Journaals. Als een bejaarde aangifte wilt doen van een beroving door een hoofddoek wordt dit door de politie afgeraden. joostniemoller.nl/2016/05/wanneer-gaan...

Dat is de stand van dit land. Voor Sylvana loopt het OM zich wel het vuur uit de sloffen. De relschoppers in Geldermalsen wordt het verstoren van het democratisch proces ten laste gelegd. Bij Volkert niet.

Piet Karbiet | 31-05-16 | 11:53

Lewis Lewinsky | 31-05-16 | 11:47
.
Helemaal geweldig! Eindelijk weer eens een lach op mijn gezicht - waarvoor hartelijk dank! -. Komt misschien omdat ik een zeer goed ontwikkeld voorstellingsvermogen heb dus ik zie het helemaal voor mij. Als u er nou nog een "zachte G" in gooit; "ggggoede middag" is het helemaal perfect.

Lupuslupus | 31-05-16 | 11:53

@Uncle Tulepo

De goegemeente neemt altijd klakkeloos aan wat de goegemeente aan wil nemen en het beste uitkomt. Zo is het niet anders bij de reaguurders. Moord en brand schreeuwen wat ze het beste uitkomt doet het gros. Als Hans Teeuwen zo'n tweet had verstuurd naar een zwaar christelijk ventje was hij een insta held geweest.

overVecht | 31-05-16 | 11:53

@Feynman | 31-05-16 | 11:31
+1
Een kleurling Zwarte Piet noemen zou inderdaad als een compliment gezien moeten/kunnen worden.
Er is immers niets mis met Zwarte Piet.

keestelpro | 31-05-16 | 11:53

Hahaha, Erik. Waarom geloof ik je nou niet?

Maria.1 | 31-05-16 | 11:51

Roflol @ Lewis

overVecht | 31-05-16 | 11:50

Wat dynamoetje @ 11:34 zegt. In elk artikel waarin bovengenoemde tweets aangehaald worden kun je heel duidelijk zien dat de L van "Muiswinkel" vervangen is door een I. Dat trucje is echt zo oud als Twitter zelf, maar blijkbaar trapt het gansche Nederlandsche journaille er nog steeds telkens weer in.

Uncle Tupelo | 31-05-16 | 11:50


de Voorzittert | 31-05-16 | 11:23

Gecondoleerd, veel sterkte de komende tijd.

Zuurmannetje | 31-05-16 | 11:49

Hoe Erik van Muiswinkel van Zwarte Piet veranderde in zwart schaap op zwart zaad.

Lewis Lewinsky | 31-05-16 | 11:49

Ik wil eigenlijk ook iets ironisch zeggen over muiswinkel.
Maar helaas heb ik daar teveel fatsoen voor.
Fatsoen, een woord dat muiswinkel niet kent.

Dostranamus | 31-05-16 | 11:49

liar liar pants on fire! pinokkio piet bij umberto aan tafel hahahaha zenuwachtige leugenaar, gelijk over "rechts" beginnen, doet het altijd goed.. handig snel van onderwerp veranderd nadat je "de hack" uitgelegd hebt, met je mooie anecdote over hoe je rustagh en serieus met die gasten in gesprek gegaan bent...

dutcherrt | 31-05-16 | 11:48

Alcoholist.

dz5b604 | 31-05-16 | 11:47

*Lewinsky's bezoek aan een psychiatrisch ziekenhuis*

Lewinsky: Goedemiddag.
Muiswinkel: Kankerlul!
Lewinsky: Huh?
Muiswinkel: Dat was ik niet, want ik was gehackt.
Lewinsky: Huh?
Muiswinkel: Bovendien was het ironisch.
Lewinsky: Huh?
Muiswinkel: Binnen twee tweets heb ik je om, rabiate idioot!
Lewinsky: Doei.

Lewis Lewinsky | 31-05-16 | 11:47

Errata: 'wel degelijk over viel' & ophangen = op te hangen

seven | 31-05-16 | 11:47

kijk naar de tijdlijn van zijn tweets.... de 1e en laatste zouden gehacked zijn, en die er tussenin niet...

27 mei 1928 - de tweet van kkracisten (zou gehacked zijn)
27 mei 1044 - de tweet van kklul, die van hem dus
28 mei 0031 - de tweet van tokkies (zou gehacked zijn)

foei, in de zak van sinterklaas, mee naar spanje!

de_reaguurderdt | 31-05-16 | 11:45

Hij liegt dat hij zwart ziet

Spreekwoorden: (1914) Hij liegt, dat hij zwart ziet (of wordt),
d.w.z. hij is een aartsleugenaar, die zijne leugens met kracht en geweld volhoudt, zoodat hij rood en blauw in het gezicht wordt (Harreb. II, 515 b). In de 17<sup>de<-sup> eeuw is de uitdr. al vrij gewoon; men vindt ze o.a. bij Idinau, 184:
Gevonden op www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/st...

helaas , toch een kleurenpiet

nemeton | 31-05-16 | 11:44

Van Muiswinkel behoudt zich, zoals zovelen die leven in "deze kant van Nederland" het recht voor om bij voortduring te schelden, te beledigen, te kleinere, in de hoek te zetten, verdacht te maken, te schofferen en dat dan allemaal "ironie" te dopen. "Ik ben cabaretier", zo zegt hij, en dat moet voor ons voldoende zijn om te begrijpen dat áls hij scheldt hij eigenlijk dus niet scheldt.
In 'de andere kant van Nederland" daarentegen waren lieden rond die niet het voorecht hebben cabaretier te zijn, en dus altijd schelden als ze schelden. Die andere kant van Nederland wordt door van Muiswinkel voor het gemak "rechts" gedoopt, en uiteraard voor dom gehouden. Als van Muiswinkel een scheldkanonnade beantwoordt met "Beste Martin, ik krijg de indruk dat je het niet met me eens bent, zullen we er eens over praten tijdens het bezoekuur?", dan is dat geen schelden, dan is dat milde ironie. En als van Muiswinkel in de uitzending daar nog eens aan toevoegt "Dat begreep Martin niet, natuurlijk niet", dan is dat niet nog eens een trap na, maar ook ironie van een cabaretier.
Zo lust ik er nog wel een paar, Erik. In "deze", goede kant van Nederland wordt er al jaren geroepen dat die "andere", slechte kant van Nederland uitsluitend bevolkt wordt door domme, scheldende, niet nadenkende, racistische, fascistische tokkies, in n woord door kankerlullen. En dat geroep is gescheld, Erik, gescheld zonder enige vorm van nuance.
Door hard te schelden richting het andere Nederland wil je, nadat je je blanke gezicht grondig hebt gewassen, je zieltje schoonwassen. Want je wilt o, zo graag in deze kant van Nederland blijven. Aan de andere kant wordt er gescholden, aan deze kant wordt er ironie bedreven, zo betoog je. Maar, Erik, ik zie het verschil niet, en ik weet dat je er zelf ook niet in gelooft, in die ironie. Als je de overeenkomst niet wilt zien tussen jouw ironie en hun gescheld, dan ben je, denk ik, een domme kankerlul.

Schoorsteenveger | 31-05-16 | 11:44

Erik van Muiswinkel is widtvoet eeuwig dankbaar dat er een parodiërend typetje van hem bestaat zodat Erik van Muiswinkel zijn echte eigen tweet waar men wel degelijk over (en dus niet vanwege de latere parodiërende tweets) kon aangrijpen om een vaag ik ben gehacked verhaal ophangen. Dat is net zo absurd als beweren dat Janmaat zelf geen ophef veroorzaakte, maar dat dat kwam omdat Janmaat gehacked was door het typetje van Van Muiswinkel en hem zo woorden in de mond legde. "Uitzetten met de 3 V's
: Vliegtuig, Vlot, ....Fiets'

seven | 31-05-16 | 11:43

@harries

Kijk. Dat bedoel ik nou. Hij mag niet met kanker schelden maar jij hem wel tyfus wensen. Weet je wat tyfus is of niet?

overVecht | 31-05-16 | 11:43

De (verplichte) verandering komt van links maar is alleen bestemd voor rechts. In andere woorden geen kritiek op de statistieken & feiten omdat discriminatie veel erger is dan beroofd, verkracht of vermoord worden.

We gaan niets doen aan het crimineel gedrag van bevolkingsgroepen die zich het meest crimineel gedragen en gediscrimineerd voelen. Aldus de stakeholders zoals regering, politie en publieke omroep. Waarom?

Omdat ze allen een excuustruus/neger hebben en uiteindelijk als dat niet werkt, verwijzen ze naar discriminatie wat dus erger is dan een criminele daad.

Helaas wordt dit geaccepteerd. Kijk maar naar de volgende verkiezingsuitslag.....

fingers | 31-05-16 | 11:42

Je zou je kind als antwoord op dit soort ongein toch haast zo bevooroordeeld en racistisch mogelijk opvoeden? Als we dat collectief doen hebben die zeurkousen over 10 jaar misschien echt wat om een beetje over mopperen als ze weer achterin de bus zitten, onderweg naar een supermarkt waar ze nog wel worden toegelaten.

error503 | 31-05-16 | 11:42

Het eerste wat ik dacht toen ik zijn tweets las was dat hij was overmeesterd door moeder alcohol. En ik kan nou niet bepaald zeggen dat dit optreden mij van gedachten doet veranderen.

menzo | 31-05-16 | 11:42

@TheseDays00 | 31-05-16 | 11:30
En nekschoten. Die doen ze ook altijd heel netjes met 1 kogel. Komt geen gevloek of onvertogen woord aan te pas.

Piet Karbiet | 31-05-16 | 11:41

Van den Muizenberg is zwaar door de mand gevallen. Hij doet even een jasje uit.

van Oeffelen | 31-05-16 | 11:41

Deze ziekte gebruiken voor ironie .. man wat val jij me tegen, ik had je toch iets hoger ingeschat.

Tepeltreeltje | 31-05-16 | 11:41

ik beken; ik heb lang geleden wel 's om hem gelachen...nu vind ik 'm een sneuneus eerste klas.
next!

oplooprem | 31-05-16 | 11:40

Waarom maakt van Muiswinkel Erdogan niet voor dat woord uit als het cabaret is? Ook genoeg familie/vrienden (en bijna) ten onder zien gaan aan die ziekte om het woord niet als grap te gebruiken, maar ja, ik ben dan ook geen caberetier.

TheseDays00 | 31-05-16 | 11:39

En ik al die tijd maar denken dat het gebruik van het voorvoegsel 'kanker' was voorbehouden aan de jonge allochtoonse medemens.

Thomas333 | 31-05-16 | 11:39

Reaguurders zijn even hypocriet. Hoevaak ik hier wel niet grappen over bijvoorbeeld Parkinson voorbij zie komen....

Maarja. Kanker is bekend. Iedereen kent wel iemand in zijn omgeving. Mijn vader is 15 jaar lang ziek geweest en op zijn 59e als een kasplantje doodgegaan aan de gevolgen van Parkinson.

Als mensen grappen over Parkinson maken trek ik dat nooit zo heel goed. Moet men zelf weten overigens. Ik wil niets verbieden. Zeg er ook nooit eigenlijk wat van. Maar het zijn vaak dezelfde mensen die ineens moord en brand schreeuwen als iemand kanker zegt.

Het boeit mij geen fuck dat van Muiswinkel kankerlul tegen iemand uitkotst op Twitter. Ik had van Muiswinkel toch al niet meer hoog zitten. Uiterst kansloos dat hij ook nog eens op tv zich moet gaan verantwoorden.

overVecht | 31-05-16 | 11:38

Ach ja het bevestigd mij dat ik het altijd al een sukkel vond. Hij is niet leuk en doorgeslagen en gaat er zinloze dingen bij slepen die werkelijk niemand gelooft. Zelfs niet die twee andere gasten die er zaten. Je zag het gewoon aan hun gezichtsuitdrukking. Sterker nog die van muiswinkel maakt het enkel maar beschamender voor zichzelf. Had gewoon gezegt. Ik ben ten onrechte uit mijn slof gesprongen met onzin. Klaar!! Want ik geloof echt wel dat hij dat woord niemand in het echt toewenst. Maar op deze manier maakt hij het nog genanter. Bij schelden vallen nu eenmaal wel eens harde woorden. En daar had hij het bij moeten laten in plaats van dat op een achterlijke manier van zichzelf verdedigen. Verder is het natuurlijk een droplul want hij erkent zelf dat zwarte piet niet rascisties is. Dus waarvoor dan buigen voor een minderheid!! Zeg maar 1 plus 1 is bij hem 3. Raar maar waar!!

tweetybird | 31-05-16 | 11:38

@Kaan78 | 31-05-16 | 11:29
Moet jij niet lekker gaan commenten op Hababam?

necrosis | 31-05-16 | 11:37

Klaar met deze gasten. NL loopt over van al deze rare snuiters? Hoe is het toch mogelijk met Rutte, als minister president.

HdJ& | 31-05-16 | 11:37

Wat een derderangs artiest al niet probeert om boven te blijven.
Negeren en zet hem maar in de hoek bij Bertje Roest.

Flatuleerder | 31-05-16 | 11:37

Op dit moment zitten er wereldwijd 46 miljoen mensen vast in slavernij. in India, Qatar, Cambodja, Pakistan etc.
www.globalslaveryindex.org/45-8-millio...

Nederland staat op de 1e plaats voor het bestrijden ervan.

Piet Karbiet | 31-05-16 | 11:36

Van Hoofdpiet naar Drankpiet.

fart majeur | 31-05-16 | 11:36

Jeetje wat is die door de mand gevallen.
Jarenlang zijn zakken vullen als Zwarte Piet en nu opeens daar afstand van nemen en roepen dat hij het altijd slecht vond.
Hypocrieter kan je ze niet vinden.

sinar2 | 31-05-16 | 11:36

Van Muizenwinkel, die een tv show bij de Vara kreeg, op primetime, zaterdagavond. Om een rechtse "lul" te spelen. Een soort Wilders, om daarmee het plebs te sturen. Uiteindelijk heeft de Vara, met tranen in de ogen, het programma gestopt om dat er werkelijk geen sterveling naar keek.

Kamervraag | 31-05-16 | 11:36

Draai zijn subsidie geldkraan dicht, dat is het enige dat werkt bij dit soort types.

BieVerschoftstad | 31-05-16 | 11:35

En wat een rood hoofd heeft die man. Logisch dat hij zich altijd zwart liet schminken.

bintang | 31-05-16 | 11:35

'Al het gescheld komt van rechts' Aldus de linkse Erik 'kankerlul' van Muiswinkel. Want als links met kankerlul scheld is het gezochte excuus, 'het was ironisch, ik ben cabaretier' En daar trappen zijn 93.000 volgers in? Hahahahaha, Van Muiswinkel is met zijn leugenachtige gespin in een klap al zijn geloofwaardigheid kwijt.

seven | 31-05-16 | 11:34

Volgens mij snapt deze beste man zelf niet helemaal wat er is gebeurd. Het twitteraccount waarvan de tweets verstuurd zijn is een namaak account, hij is helemaal niet gehackt, zie zelf:
twitter.com/erikvmuiswinkeI
twitter.com/erikvmuiswinkel

dynamoetje | 31-05-16 | 11:34

Neger was toch de nieuwe geuzennaam voor Tukkers en omgekeerd? Nu zit van Muiswinkel mensen uit het oosten van het land te discrimineren.
TheseDays00 | 31-05-16 | 11:17
.
Ik woon in het Oosten en wat wie dan ook over mij zegt interesseert mij 0.0.
Als daar geboren en getogen Haagse huldig ik nog steeds het Haagse gezegde "ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten".
.
Helaas gaat dat niet altijd op maar u begrijpt de bedoeling.

Lupuslupus | 31-05-16 | 11:34

Dus heeft meneer aangifte gedaan dan? Daarbij al meneen gehackt zou zijn, moet hij mailtjes hebben gehad van Twitter. Waar zijn die? Waarom laat hij ze niet zien als bewijs? Ik zeg dat hij lult uit zijn nek!

WellusNietus | 31-05-16 | 11:34

@Kaan78 | 31-05-16 | 11:29
Ja, jij snapt dat soort leugens wel. Liegen is voor jouw soort redelijk normaal, dat zit in jouw genen. En daar ben je toch trots op? En het schelden met kanker ben je waarschijnlijk ook niet vies van.

Mark_D_NL | 31-05-16 | 11:32

-weggejorist-

ShameLess | 31-05-16 | 11:31

-weggejorist-

ShameLess | 31-05-16 | 11:31

Ik ben ook de leukste thuis op de K-deurknop na

Uilenspiegel | 31-05-16 | 11:31

Het mooiste stukje was nog wel dat de stiefdochter van Erik altijd lachte om Zwarte Piet, totdat iemand haar Zwarte Piet noemde. Toen vond ze dat het verkeerd zat.

Dat is een hele interessante casus. Als je willekeurige opa`s met een baard sinterklaas noemt, of andere opa`s met een buik/biertank kerstman, is daardoor niemand beledigd.

Je kan zwarte piet wel afschminken, maar daar los je het diepere probleem helemaal niet mee op. Namelijk dat er een negatieve associatie bestaat ten opzichte van donkere huidskleuren, zelfs bij de mensen die zelf zo`n kleur hebben.

Want dat is de echte vraag, waarom was zij niet trots?

Feynman | 31-05-16 | 11:31

Of je nou scheldt met tering, tyfus of kanker, het blijft schelden. En soms is dat best even lekker als je het even zat bent. Doe niet zo moeilijk over een specifieke ziekte. Kanker is gewoon een kankerziekte. En als je spijt hebt van wat je hebt gezegd zeg je gewoon sorry. En niet de lopen flessen met een zogenaamd gehacked account.

Leptob | 31-05-16 | 11:31

Vroeger kon ik nog om deze vent lachen met z'n typetjes, maar nu kots ik 'm uit. Doe ik trouwens met alle BN-ers van de linkse kerk die de afbraak van Nederland een warm hart toedragen door het weggeven van: geld, identiteit, veiligheid...noem maar op.

ET phone home | 31-05-16 | 11:31

@ Piet Karbiet | 31-05-16 | 11:25
Net als poeptaarten, ramen ingooien, afbranden van bedrijven, bedreigen, etc. Maar, ze schelden er niet bij, nooit, altijd netjes in inhoudelijk.

TheseDays00 | 31-05-16 | 11:30

de ongeloofwaardigheid van vara-mensen in 5.15 min samengevat

Bert Konterman | 31-05-16 | 11:30

Erik van Muiswinkel, dat is toch die geëngageerde cabaretier die vond dat Nederland de Olympische Spelen in Beijing in 2008 moest boycotten vanwege de schending van de mensenrechten aldaar maar die we nooit gehoord hebben over zijn sport cricket in en tegen Zuid Afrika ten tijde van de apartheid? En die gaat nu zijn, met pubiek geld betaalde, hoofdpiet-schoenen veilen voor een goed doel....

U2ROK | 31-05-16 | 11:30

met Kanker schelden hoe dan ook not done

dus ik Van muizenwinkel ongezien de typhus

harries | 31-05-16 | 11:30

-weggejorist-

Kaan78 | 31-05-16 | 11:30

Bij een optreden van het duo Matroesjka, toen humoristische Erik in de rij voor ons zat, was hij de enige in de zaal die de aangeboden wodka wél opdronk. Erik laat gewoon regelmatig de geest uit de fles, en dan denkt of tweet hij rare dingetjes.

Zware Guy | 31-05-16 | 11:30

Waar kruipen deze nobodies toch altijd vandaan tijdens dit soort non issues? Liggen deze gasten de rest van het jaar op de naaktcamping te wachten tot het weer tijd is voor dit gejammer?

K*nker is gewoon een woord, net als ieder ander woord kan je het je laten raken of niet. En dat zeg ik nadat ik de meest naaste familie heb verloren aan de ziekte. Het is een beetje vergelijkbaar met je geraakt voelen nav beledigingen mbt het denkbeeldige vriendje waarin je gelooft.

Oja en GEHACKT!1!!!1 roepen... triest.

moonshiner3519 | 31-05-16 | 11:30

Dus zijn gift is dat hij zijn 10 jaar oude schoenen niet in de kliko gooit maar ter veiling aanbiedt. Hij verdiende naar eigen zeggen 10k per jaar met het Sinterklaasjournaal maar zijn gift aan het AvL om met zichzelf en zijn publiek in het reine te komen mag hem zelf kennelijk niets kosten, sterker hij krijgt ws gewoon geld voor het komen opdraven bij RTL latenight. Enfin, horen we daar een bod van 50 cent?

seven | 31-05-16 | 11:30

Heb ik ook wel eens, dat ik met een borrel achter de kiezen een berichtje post en dan later denk: verrek, heb ik dat geschreven?
Ik begrijp nu dat ik dan gewoon de schuld aan hackers moet geven.

bintang | 31-05-16 | 11:30

Ik snap hem wel... en iedereen die hem niet snapt... je weet wel.

Kaan78 | 31-05-16 | 11:29

@de Voorzittert | 31-05-16 | 11:23
Gecondoleerd. Vorig jaar onze twee oma's. Beide aan kanker, binnen 7 weken. Geluk dat ze dit allemaal niet meer hoeven te zien en horen. Volksfeestverrader.

Piet Karbiet | 31-05-16 | 11:28

Het moet ook wel zwaar zijn voor Erik, dat besef dat zijn carriere ten einde loopt en dat hij toch vooral herinnerd zal worden als die komiek die zo leuk immigrantentypetjes kon doen op het Sinterklaasjournaal. En nu met die zwarte Piet hetze komt hij daar natuurlijk helemaal nooit meer over heen.

CynicalBastard | 31-05-16 | 11:28

Natuurlijk! Ik denk dat deze meneer de reacties een beetje onderschat heeft. WIJ hebben immers een cultuur en of die nu bij sommigen niet welgevallig is, leg ik terzijde. Prima commentaar te hebben over smaak, maar weet daar wel je grenzen binnen te vinden! Om in het vroege voorjaar oud zeer op tafel te leggen en een stukje Nederland van de kaart af proberen te willen vegen, daarbij neem je een groot risico als inwoner van dit land. Men verwacht wel begrip voor hun standpunten, maar niet de onze. Je blijft van onze cultuur af of je het zint of niet. Vind je ons niet leuk, dan pleur je gewoon lekker op uit dit land!!!

Mr_Pikibelly | 31-05-16 | 11:28

Sateetje | 31-05-16 | 11:20
Hij zou inderdaad een perfecte helper whitey zijn voor Denk, zijn stijl van 'scheldend verbinden en bruggen bouwen' suit er precies bij aan.
En net als Sylvana erg vatbaar om erop in te gaan omdat hij ook in de vergetelheid dreigt te raken.

Harry Turtle | 31-05-16 | 11:28

Een alcoholslot op je twitter misschien is dat een idee Erik!

ikdenkwat | 31-05-16 | 11:27

@Muiswinkel: Er zijn meer blanke slaven verkocht aan Noord Afrika dan zwarte slaven aan blanke landen!
tallsay.com/page/4294967892/er-zijn-m...

Witte Piet is een schande!

Vogelbeest | 31-05-16 | 11:27

Gelukkig begrepen al zijn 93.000 volgers het wel.

Roel8478 | 31-05-16 | 11:26

Dit meen je niet. In 2016 nog aan komen kakken met de "ik was gehackt" kaart? Dat geloven ze zelfs in Huize Avondrood niet meer, ze lachen zich een kriek onder de bingo.

Lefgozer | 31-05-16 | 11:26

Je kan ook zeggen: Dom dat ik me op twitter heb laten gaan, excuses daarvoor. Dan ben je een echte vent.
Sukkel.

80 | 31-05-16 | 11:25

www.quotenet.nl/Nieuws/Zo-veel-miljoen...
Jarenlange hypocrisie levert goed geld op voor de dominees van de linkse kerk. Geïnstitutionaliseerde ADHD scoort iets beter dan goedkope typetjes. De Pieter graaien best, maar Sinterklaas wordt er zo te zien niet echt rijk van.

Glasgow Argus | 31-05-16 | 11:25

Je ziet gewoon aan zijn smoel dat hij liegt zodra hij over die 'hack' begint.

Jaikel Mexon | 31-05-16 | 11:25

De kogels van links zijn nette onderbouwde kogels. Allemaal.

Piet Karbiet | 31-05-16 | 11:25

Heel geloofwaardig! Muiswinkel je bent een lul, kanker laat ik weg want vind ik ongelovelijk ongemanierd.

Bokito ergo sum | 31-05-16 | 11:24

@Cuyahoga | 31-05-16 | 11:19

Heb jij zijn mobiel gehackt? Was jij dan ook degene die zijn twitteraccount had gehackt?

Prof. D.A.H. Vintik | 31-05-16 | 11:23

Net vaders Voorzittert weggebracht. Je gunt het bijna ook de Van Muiswinkeltjes. Wat een idioot.

de Voorzittert | 31-05-16 | 11:23

Mensen die een potentieel dodelijke ziekte gebruiken om bij gebrek aan voldoende onderbouwde argumentatie verbaal hun frustratie te uiten, altijd -1

Air van Boven Dorens | 31-05-16 | 11:22

Hij vind 'kanker' ironie?
Ik heb een ex-collega kapot zien gaan aan een Tumor in zijn hoofd.
Dat was een jonge spontane vent met een jong kind, na zijn laatste operatie werd hij 'opgegeven'.
Hij was praktisch blind door de tumor en kon bijna niets meer zonder zijn blindengeleidehond.
Mag ik dan nu 'onthoofdpiet' introduceren?
*godverdomme*

necrosis | 31-05-16 | 11:22

"Mijn account was gehackt!" Hij neemt gewoon de argumentatie van Vlaams Belang-hoofddoekmeisje over. Kom op EvM, ga even een cursus discussiëren volgen. Jij als blanke man, met al je voordelen, had dat makkelijk gekund.

zwarte_weduwe | 31-05-16 | 11:22

Oh, hij is cabaratier, ja dan mag je iemand ironisch uitschelden voor kankerlul.

Cfour | 31-05-16 | 11:22

Wat een idioot....

Ethidiumbromide | 31-05-16 | 11:22

Linkse mensen die met kanker schelden zijn geen haar beter dan de tokkies en rascisten zij met hun intelectueel willen bestrijden. Erik van Muiswinkel verdient een paar harde stoten op zijn verongelijkte rotkop! Dat is mijn mening, en daar moet u het meedoen. Heb van dichtbij mogen meemaken wat kanker met een persoon doet.

Indoneesje | 31-05-16 | 11:21

Don't drink and Twitter.

Harry Turtle | 31-05-16 | 11:21

BTW;Is'kanker'inmiddels al een officieel bijvoeglijke naamwoord, opgenomen in de Nederlandse taal?

Bhagwan Sri Rajneesh | 31-05-16 | 11:21

Las dit al op de Sjoop; Alle nare en grove reacties komen volgens VM allemaal van rechts en alle reacties van links zijn netjes onderbouwd. Ja, en Sinterklaas bestaat. En 98% van de Nederlanders zijn idioten en tokkies.

Piet Karbiet | 31-05-16 | 11:20

Erik, een linkse jongen he..... :P

luto | 31-05-16 | 11:20

Hij zal nu denk ik wel ingelijfd gaan worden bij DENK als Malle Pietje

Sateetje | 31-05-16 | 11:20

Links is lief, aardig, goed, en natuurlijk eerlijk
Rechts is haat, een racist, crimineel en helemaal niet lief.

Dit denkt een links persoon dit de realiteit al toen hij/zij kon praten is verloren

Kazango | 31-05-16 | 11:20

Maar gelukkig heeft RTL een training diversiteit gevolgd bij nieuwslezeres Diana Matroos. Zij stopt met het voorlezen van voorgekauwde tekst omdat ze, net als Havo schoolverlaatster en kapster sylvana Simons, de inhoud wil zoeken.
Het bovenstaande is geschreven zonder toegevoegd cynisme.

Glasgow Argus | 31-05-16 | 11:19

hahah ,gehackt yeah right....maak dat de piet maar wijs.

endtotrolling | 31-05-16 | 11:19

&#9834;Tutudetudetututuu&#9834;
&#9834;Tutudetudetututuu&#9834;

“Hoi met Paulien”
“Oh, ja, ik dacht dat jij dat zou doen, hadden we gisteren toch afgesproken”
“Ja, ik weet het zeker, maar dat maakt niet uit, ik bel de buurman wel even of hij onze kliko ook meepakt”
“Hoef je niet weer gelijk sikkeneurig te worden, het is maar een kliko, tjezus, bij het minste geringste is meneer weer over de zeik.”
“Nee, dat vind ik niet gek, maar je hebt het wel een beetje aan jezelf te danken”
“Sorry, maar als je tegen mij ook al gaat schelden, ik zeg helemaal niks over penopauze, maar misschien dat je anders toch maar voor de zekerheid een afspraak moet maken bij dokter de Jong.”
“Dat is weer erg lullig dat je daarover begint, volgens de gynaecoloog kan dat even duren, maar anders ga je toch gewoon weer lekker met die blonde regie-assistente-bimbo naar de ardennen.”
“Ach flikker toch op, je bent een zure ouwe zak geworden, en het ligt nóóóóit aan jou, altijd aan iemand anders. Volgens mij hebben ze nog gelijk ook bij Geenpijl, of hoe heet dat gedoe op internet.”
“Ja, ’t is goed, daar heb ik nu al bijna spijt van. Vroeger was je heel anders, toen moesten mensen nog om je lachen.”
“Nou ja, toen bij Jack, dat was een andere tijd, nu word je beschimpt door heel Nederland, toen moesten ze nog twee keer per jaar ontzettend lachen met die zomer- en wintertijd steeds.”
“Hoezo, “dat was ik niet, dat was Peter” waar slaa.. oh wacht, Erik, wacht...”

&#9834;tuut...tuut...tuut&#9834;

Cuyahoga | 31-05-16 | 11:19

Het gaat niet. Komedie en politiek correct gaan, per definitie, niet samen. Al helemaal niet als je komedie de actualiteit of politiek aanpakt. Elke zogenaamde komiek die zich inzet voor politiek correct whatever, is geen komiek meer, maar een activist. En voornamelijk sneu.

TheEgg | 31-05-16 | 11:18

Neger was toch de nieuwe geuzennaam voor Tukkers en omgekeerd? Nu zit van Muiswinkel mensen uit het oosten van het land te discrimineren.

TheseDays00 | 31-05-16 | 11:17

Ook dat nog!

Bhagwan Sri Rajneesh | 31-05-16 | 11:17

Het gevaar komt ALTIJD van links,daarom is er ook voorrang van rechts!En wat hij verder zegt is volkomen gelogen!

Pempy Boludo | 31-05-16 | 11:17

Pietje Hypocrietje...

die_kale | 31-05-16 | 11:16

Nee, nee, nee, Erik. Beste vent, je ziet vanaf het begin van dit fimlpje dat je super zenuwachtig bent. Je hebt een rood aangelopen hoofd (drank?) en je nipt zenuwachtig van je bier. Je LIEGT vet hard.
--
Wat val jij door de man Kerel, een hacker... Een echt vent met ballen had vol achter zijn fout gestaan.
--
En is die roddel over jouw Alcoholisme dan toch waar?

Mark_D_NL | 31-05-16 | 11:16

"Met k*nkerl*l schelden is linkse VARA-humor van de allerbovenste plank en wie dat niet snapt is een domme rechtse k*nkerl*l."

Prof. D.A.H. Vintik | 31-05-16 | 11:15

-weggejorist-

Marcello Christiani | 31-05-16 | 11:13

Stop er mee. Geef deze man geen podium. Het voor ieder weldenkend mens duidelijk dat deze man geen knip voor de neus waard is.

Marcello Christiani | 31-05-16 | 11:13

REAGEER OOK