
Feest. Vandaag gaan sigarettenpakjes helemaal horror. Pakjes worden verplicht uitgevoerd met
afschrikwekkende foto van geasfalteerde longen, kapotte baby's, rottende tanden of de meest verschrikkelijke tumoren. Want dat werkt, de 'worst case scenario' om te voorkomen dat mensen het product kopen. Nu weten we allemaal dat de overheid nogal selectief is als het er op aan komt waar u dood aan mag gaan. U mag van onze overheid niet doodgaan aan sigaretten, maar suiker en vet is geen probleem. Want consequent zou zijn als er nu ook enorme foto's van schimmelende huidplooien en pukkelige vetkwabben op flessen frisdrank zouden komen, foto's van dikke dode kinderen op een operatietafel op zakken chips en je geen snackbar in kunt lopen zonder levensgrote foto's van enorme plastic zakken vol menselijk vet om u heen te zien. Misschien in de toekomst ook foto's van terroristische aanslagen op vliegvelden, metrostations en Amsterdam CS. Foto's van door enorme vrachtwagenbanden vermalen peuters op de zijkant van vrachtwagens, om te waarschuwen voor de dode hoek. En Geer en Goor mogen het huis niet meer uit zonder shirts met uitvergrotingen van oor-AIDS en oogtiefus. Met glitters, dat wel. Afijn. Dezelfde overheid die met allerlei ratings komt voor horrorfilms en gruwelseries pleurt de meest afschuwelijke plaatjes op de producten die achter de servicebalie liggen in de supermarkt. We vinden het prachtig, hoe dit soort dingen werken. Dat u niet denkt dat u in een land leeft waar u zelf mag beslissen waar u aan dood gaat. Of de mensen om u heen. Spaar ze allemaal!
Reaguursels
InloggenBen gestopt met roken en gebruik nu een elektronische sigaret in vaktermen een box MOD. Bekend is dat deze 95% minder schadelijk is als een tabak sigaret je zou dan denken dat de overheid een gat in de lucht zou springen gezien hun anti rook campagnes. Niets daarvan het is de geduchte concurrent tabak waar de roverheid niets aan verdient dus over regulering van elektronische sigaret. In Nederland sterven er 20.000 per jaar aan roken. Als dat er door de e-sigaret 200 kunnen zijn heb je al veel gewonnen maar geld is nog steeds belangrijker dan u gezondheid.
Doe het dan gelijk goed. En plak dan overal een plaatje bij waar je dood aan kan gaan op een rotte manier.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/10/... :
Het meest kenmerkende van Theo van Gogh behalve dan zijn retoriek en film-werk : toen roken op TV total verboten was, kwam Theo enkel met smeulende peuk in beeld. Toen hij vermoord werd was dat het eerste waaraan ik dacht als het motief wat de opdrachtgevers voor de moord gehad kunnen hebben. Keer op keer werd door Theo van Gogh het TV protocol voor roken genegeerd. Sinds een week is per direct het Rookverbod in alle cafés van kracht. Deze manische campagne vond zijn oorsprong in de 30-er jaren :
"Nazis discovered that smoking causes lung cancer. Hitler, Mussolini and Franco were non smokers while Churchill, Stalin, and Roosevelt smoked."
-- Robert N. Proctor, in "The Nazi War on Cancer"
Het eindresultaat : Hitler, Mussolini and Franco lost the war, Churchill, Stalin, and Roosevelt won WWII.
rmstock | 27-10-14 | 01:28
-weggejorist-
ben kokhals | 20-05-16 | 17:17
Nee, juist niet... Maar ik heb geen auteursrechten op mijn postings. Alleen opvallend dat nu ineens reaguurders doen alsof ze origineel zijn.
Je moet het verbieden of toestaan, maar niet dit soort absurde post-apocalyptische oplossingen toestaan. Voor de consument: je koopt de sigaretten, stopt ze in een andere verpakking, en rookt lekker door.
@Takki Yah | 20-05-16 | 16:08
Jij weet geloof ik niet wat een rol Duct-tape kost.
Komt er dan ook een verplicht omslag met enge plaatjes voor de koran?
@knerf | 20-05-16 | 15:07 "Goed naar mijn jarenlange postings gekeken? Copycat.."
.
Ik ken die postings niet en verdien niks aan mijn suggestie. Maar er zijn vast anderen die ook weleens zoiets hebben opgemerkt.
Dan ook even horrorplaatjes op drank en snoepgoed... Nederland is schijnheilig en meet met twee maten. Trouwens, lekker sloophout branden op een zomeravond mag blijkbaar nog steeds wél. Het is het soort 'meeroken' waar ik niet voor kies, maar waar de meeste mensen blijkbaar geen probleem mee hebben.
Ik ben sinds vorige jaar overgestapt om een goed esmoker. Niet dat ik de illusie heb dat zo'n ding gezond is maar wel omdat ik zeker weet dat het vele malen gezonder is dan gewoon roken. Net als veel shag rokers heb eerst zo'n klein goedkoop ding uitgeprobeerd en vond het maar niets, gelukkig heb ik het advies van de verkoper toch opgevolgd en (onder de toonbank) een goede esmoker aangeschaft. Dat ding mocht vorig jaar al niet verkocht worden omdat de vloeistof tank te groot is volgens de wet. Die wet wordt nu weer aangescherpt en uitgebreid in EU verband. Lang leve de tabakslobby!!!! Lang leve de overheid die op deze manier miljoenen verslaafde rokers lekker laat door roken ipv een gezonder alternatief te gebruiken. Lang leve de roker, oh wacht...
Zet er even een NSFW bij. Ik schrok me de tifus...
De lederen hulzen om rookwaar met verpakking en al in op te bergen gaan het ook dit jaar vast weer uitstekend doen. Voor minder kapitaalkrachtigen is er dan Duct tape.
Ik mis nog de foto's van verschrompelde hersenen op flessen whiskey.
Ik rook al sinds mijn 12e en doe het al 33 jaar.
Niederländer | 20-05-16 | 15:28
Als kind verslaafd gemaakt door de tabaksindustrie. Opgegroeid met de grote Marlboro reclames in de weekbladen. Een stoere cowboy op een paard, dat wil je als kind dan ook.
En intussen hebben we dan de politiek die de verslaafden treiteren en betuttelen ipv de tabaksindustrie aan te pakken. De tabaksindustrie zou miljarden aan de zorg moeten betalen voor alle longtransplantaties en kankerbehandelingen die ze hebben veroorzaakt. En zo zie je dat de politiek de rookverslaafden ordinair misbruikt om de staatskas te spekken ipv de verslaafden die vaak al in hun jeugd verslaafd zijn geraakt echt te helpen. De grootste boeven zitten in Den Haag.
Ik rook al sinds mijn 12e en doe het al 33 jaar. Ik rook in mijn eigen huis, tuin en auto. Mensen die er niet tegen kunnen worden vooraf door mij gewaarschuwd, zodat ze zelf de keuze kunnen maken om wel of niet bij mij op bezoek te komen of in mijn auto te stappen.
Ik rook niet als mensen er niet tegen kunnen en als ik bij mensen op bezoek ga, die zelf niet roken, dan rook ik niet. Ook al zetten ze 10 asbakken om mij heen.
Als ik gezellig ga eten in een restaurant met vrienden, dan rook ik niet. Ook niet buiten. Ik ben er namelijk voor de gezelligheid met anderen.
Ja, ik ga waarschijnlijk vroeg dood. Lekker belangrijk. Dat scheelt de schatkist heel veel geld in de zorg voor de diverse ouderdomskwalen, die we allemaal gaan krijgen. Ook zal ik niet mijn geheel opgebouwde pensioen opmaken. Dan mag de rest van de gepensioneerden mijn restgeld wel opmaken.
Roken? Ik los het zelf wel op!
"Dat u niet denkt dat u in een land leeft waar u zelf mag beslissen waar u aan dood gaat."
Quid stiekem libertarier?
"Maak dit ook verplicht op verkiezings-affiches van de oude partijen. Met daarbij: "Politici kunnen u en de uwen grote schade doen. Loop geen onnodig risico, informeer u over hun politieke daden in heden en verleden."
ben kokhals | 20-05-16 | 13:40"
Goed naar mijn jarenlange postings gekeken? Copycat..
Tel Aziaat | 20-05-16 | 12:42
Nee lutser. Je leest niet goed. Dat van die uitstoot is mij bekend maar tot zo lang mag de vervuiler nog steeds zijn gang gaan en wordt alles wat vervuilt nog niet verplicht tot stickers etc. Diverse straten zitten nog steeds boven de norm dus voorlopig haalt het niks uit. Om maar niet te spreken van die vliegtuigen of de industrie.
Die overheid is gewoon al jaren laf en huichelachtig bezig.
Komt dit ook op condooms..? Van leven ga je ook hartstikke dood.. En daarbij.. Waar is de gezellige tijd dat je een vuurtje kon vragen aan iedere onbekende..?
je gaat eerder dood van de idiote prijs verhoging.ik betaal liefst 1,15 per pakje meer.op naar de 100 euro per pakje...
Als de overheid zo graag wil dat dit soort plaatjes gezien worden, zal ik als roker mijn uiterste best doen om ze overal te etaleren. Het is niet alsof ik niet weet wat het doet, ik kies er zelf voor, dus die plaatjes zullen vast voor niet-rokers zijn!
@ben kokhals | 20-05-16 | 13:40
Ik ben voor!
gebruik al jaren een oude verpakking zonder tekst.
dus het is 1970 of zo iets.
werkt prima voor mij.
"Misschien in de toekomst ook foto's van terroristische aanslagen op vliegvelden, metrostations en Amsterdam CS."
.
Maak dit ook verplicht op verkiezings-affiches van de oude partijen. Met daarbij: "Politici kunnen u en de uwen grote schade doen. Loop geen onnodig risico, informeer u over hun politieke daden in heden en verleden."
@Decibyte | 20-05-16 | 13:18
Uhm nee...
U heeft niet begrepen dat sigaretten (bijna) gegarandeerd extra zorgkosten geven en dat roken een keuze is. Geen gemakkelijke, maar het is zeer zeker een keuze. Een wintersport en/of elektrische fietsen hebben niet zo'n sterke 1 op 1 correlatie en/of causatie.
Niet iedereen valt bij wintersport of op een elektrische fiets op zijn gezicht en maakt daarmee extra zorgkosten. Het hebben van een genetische en/of atopische aanleg is geen keuze die door een persoon gemaakt kan worden.
Goed geprobeerd, u had bijna een gat in mijn betoog geschoten en ik moest echt even formele logica + kansrekening erbij pakken om het na te lopen. Helaas gaat u de fout in bij de kansrekening. Een roker heeft een kans van ongeveer 0.83 (83%) dat hij/zij extra zorgkosten gaat maken die te wijten zijn aan het roken. Bij wintersporters gaat het om 200, maar laten wij het ruim nemen en uitgaan van 400 gewonde wintersporters op het totaal van ruim een miljoen per jaar. Dat is een kans van 0.0004 en dus 0.04%.
Een kans van boven de 90% noem ik bijna een zekerheid, terwijl een kans van onder de 10% zo klein is dat het gewoon botte pech is. Mijn logica maakt daar zeker wel een onderscheid in, maar ik ben vandaag even zo arrogant dat ik een kans van 83% ook gewoon een zekerheid noem. Zeker als de kans waarmee vergeleken wordt op 0.04% staat.
Leuk voor de verzamelaars.
Ik ga denk ik maar eens beginnen met roken.
@ Tel Aziaat:
Met dezelfde logica die je toepast op het 'verrekenen' van zorgkosten in de accijnzen van sigaretten, moeten er ook accijnzen komen op wintersport, elektrische fietsen en het hebben van een genetische aandoening. Atopische aanleg bijvoorbeeld, hetgeen een meer valide oorzaak van eczeem is.
En weer de overkoepelende EU die zich hierin als een onwenselijk privacy schender en fulltime stalker bemoeit met zaken waarin ze zich niet te bemoeien hebben. Dan ben je toch ook levensmoe. Dat je het volk die al tijden met de vinger in de keel de opgedrongen EU probeert uit te kotsen blijft door sarren. Overal referenda in aantocht, en toch blijven denken dat je alles kan flikken. En dan verbaasd zijn dat iedereen zich tegen je keert. The end is near.
@Carmelita | 20-05-16 | 11:56
Dan gaat die wereld opeens voor me open! ^^
XaleX_2 | 20-05-16 | 12:42 Ja met zo'n e-sigaret die met ampullen werkt vond ik het ook niet goedkoop. Maar je kan ook echt gaan vapen en dat is wel goedkoop. Voor 2,50 heb je al zo'n flesje (wel de aanschaf van apparaat zelf en toebehoren maar dat is eenmalig) en daar doe ik makkelijk 3 dagen mee of langer, rookte daarvoor best veel. Flesjes van 0 tot veel mg nicotine dus sterkte kun je ook zelf bepalen. Ideaal.
Op de bovenkant is het volledige logo van de industrie nog te zien: binnenkort liggen de pakjes gewoon een kwartslag naar voren, net als in de kiosken van de meeste Mediterrane landen.
Zo lang het Australische voorbeeld niet gevolgd wordt, helpen dit soort acties bijna niets.
@sko | 20-05-16 | 12:46
Ik zal u uit de droom helpen: Ja als je een poetsmoeder met smetvrees hebt die overal Dettol voor gebruikt, is je afweersysteem verkeerd ingeregeld.
In praktisch alle andere gevallen niet.
In het geval van pinda-, parfum- en gluten-allergie is het zelfs zo dat er sprake is geweest van een overexposure van de betreffende stoffen. Kijk naar alles waarmee wij in aanraking komen omdat o.a. rokers het in het gezicht van andere mensen blazen, maar ook via ons voedsel, waarin van alles aangemengd wordt.
In dit specifieke geval is de allergie een gevolg van een te grote blootstelling aan allerlei kunstmatige troep. Het gevolg is dat deze persoon (die ik overigens niet zelf ben) nu volledig moet leven op een natuurlijk dieet.
Dus: Vers vlees van de biologische-, koosjere- of zelfs horecaslager. Groente en fruit uit groentewinkels of van de plaatselijke biologische boer die het aan de straat verkoopt en zelf brood bakken. En zo voort....
En dus punnikt moe een shag-zakje voor paps, dan ziet hij die enge foto's niet.;)
XaleX_2 | 20-05-16 | 12:42
Is dat zo?
Je kunt best gelijk hebben.
Heb er (nog) geen ervaring mee, maar hoor van gebruikers dat ze zo goedkoop uit zijn.
Misschien is de ene coil de andere ook niet.
Die van Innokin schijnen lang mee te gaan.
Maar nogmaals: ik weet het niet.
citywok | 20-05-16 | 12:13
uit de medische hoek, algemeen bekend leek me..
gezondidee.mumc.nl/alles-over-hygiene-...
pvpb | 20-05-16 | 12:22
nee juist niet, je afweersysteem beschouwd onschuldige stofjes als vijandig omdat het nooit goed getraind is, daardoor gaat het overreageren.
@knerf | 20-05-16 | 12:30
Bent u nou echt zo dom dat u de gehele groene-garde van de politiek gemist heeft?
Bijna de helft van de politici hangt tegenwoordig die agenda aan! Als u dat niet hoort of ziet bent u stekeblind of horendoof en vraag ik me af wat u hier doet.
Kijk voor de grap eens naar wat Eindhoven daar momenteel aan aan het doen is.
Sterker nog: Bij auto's gaat de bemoeienis nog veel verder. Als een auto teveel uitstoot komt deze gewoon het Nederlandse wegennet niet meer op. Men heeft daar gekozen voor het "natuurlijk verloop" waarbij langzaam aan alle "slechte" auto's uit het straatbeeld verdwijnen.
Met roken werkt het zo niet. Er blijven steeds nieuwe replacement smokers bij komen en het is precies die kraan die dicht moet.
E-smoken is verl goedkoper dan roken!!!!
Voor nog geen 30 een prima startsetje.
Wat "liquids" erbij..
Carmelita | 20-05-16 | 12:04
Het is niet goedkoper, omdat die ampullen van de E-sigaret veel minder lang mee gaan dan zoals wordt geadverteerd. Bij Zensations wordt vermeld dat zo'n ampul in vergelijking staat tot 300 pufjes of 35 sigaretten (a 8,-) terwijl in de praktijk zo'n ampul equivalent is aan zo'n 10 tot 15 sigaretten. Het is in werkelijkheid dus 2x zo duur als tabak.
Je kan ook verslaafd zijn aan een auto...
Die stoot ook schadelijke gassen uit... maar de auto-industrie wordt niet verplicht om grote stickers aan de zijkanten aan te brengen van de auto's.
Weet u wat ook schadelijk is?
Politiek. Dat veroorzaakt ergenis, opwinding en woede wat weer slecht is voor het hart met alle gevolgen van dien....
Voortaan op halalvlees ook maar een foto met een bloedend dier met een mes in zijn keel?
@citywok | 20-05-16 | 12:31
Wie heeft bedacht dat iets tussen streepjes zetten betekent doorstrepen?
Misschien dat tooltje er toch eens afgooien. Functioneert toch amper meer.
@Lupuslupus | 20-05-16 | 10:38
Trek daar ff vanaf alle zorg- en gerelateerde kosten veroorzaakt door roken, inclusief doch niet uitsluitend:
-hart- en vaatziekten
-COPD e.d.
-legio vormen van kanker incl. alle dure (experimentele) chemo- en immuuntherapie
Nu en in de toekomst.
Ik ga genieten van die extra vakantie per jaar.
Tel Aziaat | 20-05-16 | 12:19
Nu gaan er ook mensen dood door vervuilde lucht veroorzaakt door auto's, vliegtuigen en industrie. Toch hoor ik geen politicus pleiten voor een verbod of terugdringen van deze zaken.En dat terwijl geconstateerd is dat in diverse straten in grote steden de verontreiniging dik boven de norm zit en dat al jaren lang.
Niet dat ik voor een verbod voor auto's, vliegtuigen of schoorstenen ben, maar laat daar dan ook stickers of plakkaten aanbrengen.
Meten met twee maten dus...
Dries112 | 20-05-16 | 10:48
Dan zal de zwarte handel in sigaretten alleen maar toenemen. Een nieuw product voor de onderwereld.
Bezopen paternalisme.
Iedereen stoppen met roken en dientengevolge tig jaren ouder worden. Volgende campagne: Ga eens sneller dood, zo zijn de pensioenen niet meer te betalen?
@RoBD=Skullfucker | 20-05-16 | 11:12
*Proest*. Als je bedoelt dat je 4 sigaretten kan opvreten en je lichaam dat ff later weer uitschijt, dan ja.
Probleemloos.
@sko: volgens mij heb jij het juist verkeerd om, en zijn allergieën juist de uiting van een overreactie van je immuunsysteem op de allergenen.
@sko | 20-05-16 | 11:00
Zo gemakkelijk is het helaas niet. Een zeer groot gedeelte van een allergie is gewoon erfelijk bepaald en dat is bij deze persoon helaas ook het geval.
Het "verwaarlozen" van het afweersysteem is slechts een theorie waarvoor gedegen wetenschappelijk bewijs nog ontbreekt, terwijl er inmiddels wel hard bewijs is dat er een erfelijke component in zit. Dat wil overigens niet zeggen dat het alleen maar erfelijk is, maar bij parfum-, gluten- en pinda-allergieën staat inmiddels wel buiten kijf vast dat het voornamelijk erfelijke aanleg is.
Verder stel ik niet dat anderen ervoor op MOETEN draaien, maar ik stel dat zij er nu al voor opdraaien via de abwz en dat in Nederland bijna 2% van de bevolking deze allergie heeft. Ik stel ook dat de kosten voor de medicijnen en ondersteuning krankzinnig hoog zijn en voor een zeer groot deel wegvallen als roken in de openbare ruimte gewoon verboden wordt. Kijk even naar constitutioneel eczeem en contacteczeem op deze pagina: www.nationaalkompas.nl/gezondheid-en-z...
En als u dan toch op die pagina bent, kijk dan ook gelijk even naar de kosten van longkanker, afhankelijkheid van alcohol of drugs, COPD en diabetes mellitus. U zult tot de conclusie komen dat het wenselijk is om rookwaren, alcohol en overconsumptie van suiker tegen te gaan. En dan is suiker misschien nog wel minder gevaarlijk dan de voorgaande twee.
@quid: die foto's van terroristische aanslagen horen in deze analogie thuis bij de ingang van de moskee. Niet op het vliegveld. Het gaat om causale gevolgen, niet statistische.
@sko | 20-05-16 | 11:00
Wat..? Van welke homeopaat of medicijnman heb je die utter bullshit?
Carmelita | 20-05-16 | 12:04
Yep ook ik ben er 7 maanden terug op overgestapt. En rook niet meer . Mijn eigen keus. Maar wie door wil roken moet dat lekker zelf weten. Ik heb daar totaal geen probleem mee. Ook niet met mensen die een sigaretje in tuin of buiten roken. Zelf ben ik tevreden nu met de E-sigaret. Die campagne vind ik overdreven want stoppen doe je omdat je dat zelf wil en echt niet om een plaatje. Hoesje er omheen en niemand die er meer naar kijkt. Een lapmiddel dus.
@Parel van het Zuiden | 20-05-16 | 09:29
Gelukkig kunnen er nog mensen relativeren.
Vervelend dat soort gedrag. Wat is de mentale schade van 20x per dag naar traumatiserende plaatjes kijken? Creëer je daar geen self fulfilling prophrecy mee? Waar je bang voor bent gebeurd zeggen ze. Ik weet zeker dan een andere bemoeial dit weer recht kan trekken met de juiste argumenten. Dan nog ga ik liever verder met vapen. Scheelt in enge ziektes (denk ik met wat ik nu weet), stinkt niet en heeft ook geen enge plaatjes. Denk ook dat dit totaal niet zal werken, heb wel verschrikkelijkere dingen gezien in het echt bij dierbaren. Bang maken is een slechte manier. Mensen roken omdat ze verslaafd zijn, niet omdat ze denken dat het geen kwaad kan en niet omdat ze niet weten dat ziektes not pretty zijn. Maak sigaretten minder schadelijk en minder verslavend en minder overlastgevend. O wacht dat bestaat al. Ga gewoon vapen.
Volgens Quid is het dus een bewuste keuze van rokers om dood te willen gaan aan rokengerelateerde kankers. Onzin, niemand wil voortijdig dood aan gruwelijke kankers die je nota bene zelf veroorzaakt hebt. Rokers zijn verslaafd, dat is het probleem. En dom natuurlijk en stronteigenwijs. Denken we ook nog even aan de zorgkosten? Bewuste keuze en 'zelf weten', wat een slappe bullshit argumentatie!
XaleX_2 | 20-05-16 | 11:59
E-smoken is verl goedkoper dan roken!!!!
Voor nog geen 30 een prima startsetje.
Wat "liquids" erbij..
Kudt. 4 maanden geleden gestopt.
Zo kennen we de regenten van NL weer. In de Kabinetsperiode Rutte hebben ze tot 3x toe de accijns al verhoogd op pakjes peuken en dat levert hun bijna 2 miljard Euro op.... en dan doen ze het voorkomen dat ze zo goed met begrotingen kunnen omgaan, terwijl ze bewust alles proberen te gebruiken als melkkoe om de gaten in de staatskas mee te vullen (onder het mom van gezondheid). Het enige wat ze doen is stokverslaafde rokers treiteren en leegkloppen in plaats van ze te helpen door oa de E-sigaret als vervanging van tabak te promoten en betaalbaar te maken. De tabaksfabrikanten zelf moeten ze aanpakken als ze het echt zo hoog op hebben met de gezondheid van het volk, het zijn de multinationals die bewust mensen dodelijk verslaaft hebben gemaakt decennia lang.
Tsja extra inkomsten dus. Want de shagzakjes met kekke afbeeldingen gaan stukken harder lopen als ook de sigarettendoosjes. Eigenlijk een modernisering van het roken dus. Nou ik denk wel weer redelijk nutteloos allemaal. Zie graag de foto's tegemoet op flesjes bier van bloederige ongelukken met dood gereden mensen door dronken rijders. En kotsende mensen of uitgesneden kapotte dranklevers. Want ik zeg een overheid die A Zegt moet ook B roepen!!
Driewerf Hoezee | 20-05-16 | 11:52
Voor veel E-smokers is "dampen" een echte hobby.
Ze draaien zelf hun wicks, bediscussiëren de cartomizers enz.
Hele clubs!
Een wereld op zich...
@Carmelita | 20-05-16 | 11:25
Een hobby kan best verslavend zijn denk ik. Net zoals roken. Er zijn genoeg mensen die alleen in het weekend of bij de VrijMiBo wat rookwaar ontvlammen, zonder verslaving. Vaste rokers zijn in mijn ogen gelijk aan de mensen die modeltreinbeurzen afstruinen om hun 332e treintje te kopen, of de mensen die dingen sparen. Ook verslaafd.
Verschil is dat je geen kanker krijgt van een modeltrein. Ook niet van een e-sigaret, gelukkig. Echter, nog te vaak hoor je minder goede berichten hierover.
*Druk aan het ontwerpen slaat van hippe hoesjes voor sigaretten en tabak*
McMarx | 20-05-16 | 11:41
Afplakken werkt ook, hoor
Enge plaatjes werken las ik. Hierbij voldoende voorraad.
www.google.nl/search?tbm=isch&tbs...
*Druk aan het ontwerpen slaat van hippe hoesjes voor sigaretten en tabak*
Vieze overheid.
Nicotine is één van de minst schadelijke stoffen in tabaksrook. Er zitten honderden, zo niet duizenden kankerverwekkende toevoegingen in industriële tabak die veel gevaarlijker zijn dan de nicotine die erin zit. Maar zoals Tel Aziaat ook al zei, is nicotine wel degelijk een harddrug. Het is vergelijkbaar met heroïne wat betreft de mate van verslaving. Toch is een E-sigaret (zelfs die mét nicotine) bewezen 95% minder schadelijk dan tabak. Een E-sigaret is een effectief middel om je eigen hersenen voor de gek te houden, omdat je er de gewoonte van het inhaleren mee imiteert. Ondanks dat, vereist het nog steeds veel wilskracht om te stoppen. Ik ben zelf in één keer volledig gestopt. Niet omdat ik zo'n held ben, integendeel. Mijn besluit om te stoppen kwam meer door de dreigementen van mijn longspecialist, die bezorgd naar mijn CT- en PET-scans zat te kijken. Ik damp nog steeds een E-sigaret, maar mijn longspecialist en mijn huisarts zijn daar wild enthousiast over. Hun motto: "Alles is beter dan tabaksrook". De regering vindt dat ook, maar helaas is er nog geen middel gevonden tegen hun verslaving aan tabaksaccijns. En wat die enge plaatjes aangaat: die kende ik al jaren, toen ik nog rookte. Ik keek dan weg en zei 'hè bah' terwijl ik mijn peuk opstak.
Nice, een nieuwe spaaractie. Snel, allemaal sigaretten kopen, spaar ze alle 100.
Driewerf Hoezee | 20-05-16 | 10:53
Twee dingen:
Ik zie roken niet als een hobby maar als een verslaving en ten tweede: gezond(er) roken kan inmiddels wel degelijk.
Nl. mbv een moderne e-sigaret.
@necrosis 10:56
Klopt. 1 slok is al schadelijk, zorgt voor toename vrije radicalen. Grote grap is dat t lichaam wel tot 4 sigaretten per dag probleemloos kan opruimen.
@necrosis | 20-05-16 | 10:56
Daarom altijd een paar paracetamollen opdrinken na afloop.
Tel Aziaat | 20-05-16 | 09:09
Als je een allergie voor parfum hebt heb je je eigen afweersysteem verwaarloosd of niet goed getraind door te hygiënisch te leven, waarom zouden anderen daarvoor moeten opdraaien?
@Lewis | 20-05-16 | 10:32
De hoeveelheid maakt niet uit, alcohol in drank is per definitie giftig.
De lever is in staat het af te breken maar heeft daar water voor nodig, en dat wordt onttrokken aan je bloed.
Dat is de oorzaak van hoofdpijn na een nachtje stappen.
Enne... hoe meer je drinkt, hoe meer je uitdroogt.
Deze knaagt aan mijn geweten. Regels en overheidsbemoeienis zijn kudt. En de vergelijking met suiker en vet zijn op zich terecht.
Alleen zie ik roken als een soort HOBBY. Heeft er alle kenmerken van. Eten en vrachtwagens rijden zijn noodzakelijk voor de hele cirkel die leven heet, roken niet; hobby's niet. Bovendien kun je zelf kiezen of je gezond eet of drinkt, maar kun je niet kiezen of je gezond rookt. (Er was maar één gezonde roker trouwens, maar zelfs die is inmiddels gestopt.) Daarom: jammer dat het van de EU moest (had het liever zélf democratisch beslist), maar het moet maar eens afgelopen zijn met dat vele gerook. Niet door verbod, maar door attentie. Ik heb net als velen ex-rokers 'zien' sterven.
Oja. Nuance nog ff. Want ik wil er van tijd tot tijd ook wel eentje opsteken, maar dat pathetische gerook in werkpauzes, op terrassen en nét voordat je de trein instapt zou toch echt geschiedenis moeten zijn.
Wij Driewerf wensen iedereen een gezonde dag.
*kroket uit muur trekt*
in australie willen ze een pakje 29 euro maken vanaf 2020, dat werkt pas goed denk ik.
Nu kan het nog. Volgend jaar niet meer, want de PvdA is momenteel keihard aan het lobbyen voor ISDS waarmee Philip Morris ons kan behoeden van anti-kankerwetgeving.
www.nrc.nl/next/2016/05/18/nederland-w...
Een correctie. Het zijn niet de vliegvelden of A'dam CS die de aanslagen plegen. De foto's zouden derhalve op de ploflims aangebracht moeten worden
fikkieblijf! | 20-05-16 | 10:41
Nicotine is op zich niet echt slecht.
Alleen het verslavend karakter ervan.
De meeste schade ontstaat door verbranding.
Moet ik het toch even voor de overheid opnemen:
Sinds alle acties (verbod te roken in openbare gebouwen, verbod op reclame, prijsstijging, voorlichting) is het aantal rokers zeer sterk gedaald.
de blije libertarier | 20-05-16 | 10:35
Zit wel herhaaldelijk in de stank van een barbecuende buurman of dat nou een jkeer per maand is of minder dat doet er niet toe....
Ook zijn er straten in mijn stad waar de vervuiling boven de grens van het toelaatbare ligt...
Gaat de overheid nu ook de vervuilers verplichten om stickers/teksten aan te brengen op hun auto's?
Oh nee, ....
en dat met een dagelijkse reclame op de televee van het aanprijzen van een e-sigaret.. vol met nicotine.
Dat mag dan weer wel.. over die schadelijke effekten op de gezondheid is over 20 jaar weer aan de orde. Nu eerst nog aan een verslaving helpen. geld, geld en geld gaat voor gezondheid..
Ik dronk pas een cola, toen begon iemand over de snelle suikers.. fucking gezondheidsmafia.
Van leven ga je dood. Elke dag een beetje totdat de koek helemaal op is.
.
Als de overheid het echt goed voor had met de mensen zou roken worden verboden. Gewoon helemaal weg al die rookwaar want dan kunnen de mensen het ook niet meer kopen.
.
Maar de hypocriete overheid sleept miljarden (!) per jaar binnen aan accijns op dat o.zo.gevaarlijke.roken.
.
WERD roken maar verboden. Dan zouden al die niet-rokende-gutmenschen mooi meebetalen aan de nieuwe belasting die dan vast en zeker gaat komen. Want de miljarden die nu door de rokers worden betaald d.m.v. accijnzen moeten natuurlijk wel op de bankrekening van de Staat terugkomen hoor. Succes ermee.
Maar als ze straks dat TTIP door onze strot geduwd hebben gaan die peukenboeren toch onze staat aanklagen omdat ze zo geen peuken meer kunnen verkopen?
Eerst minder rokers, dus minder accijns, en dan straks nog een miljard boete om de gederfde inkomsten van de nicotinemafia te compenseren.
Dan zal de benzine wel weer duurder worden.
Katzbach | 20-05-16 | 10:12
Helemaal met je eens maar....
Ben je ook voor waarschuwende stickers op de zijkanten van auto's, teksten op de zijkanten van vliegtuigen en op schoorstenen van fabrieken enz.?
En voor die mensen die een hekel aan zichzelf hebben en/of te weinig karakter hebben om te stoppen ... lieve rokers hier, van mij mogen jullie echt zo veel roken als jullie zelf willen, maar doe dat op een plek waar mensen die niet roken er geen overlast van hebben. En een zeldzaam wolkje rook of een rokende barbeque af en toe is echt geen probleem, maar dat doet u hopelijk ook niet 20x per dag in uw postzegelformaat achtertuintje in de binnenstad.
@ Grasgriezel | 20-05-16 | 09:16
Ik ben geen voorstander van deze actie, laat ik dat voorop stellen, maar (een) verschil is dat een of twee biertjes of wijn niet schadelijk zijn (ja, ik kan ook uitzonderingen bedenken) en één sigaret wel.
In plaats van ontbindende lijken en enge ziektes zouden ze lieve bemoedigende woordjes en spreuken op die pakjes moeten zetten. Geen reaguurder zo dom dat hij nog niet doorheeft dat roken een soort trage vorm van zelfmoord is toch? Mischien putten rokers daaruit wat kracht om op te houden met die slappe, smerige zelfdestructieve gewoonte.
Hee de hypocriete, bemoeizuchtige volksverlakkers vinden weer eens iets.
En kunnen dementen, mensen met kanker ernstige lichamenlijke danwel geestelijke aandoeningen al euthanasie laten plegen zonder eerst een jaar door een medische molen gehaald te worden(die enkele tienduizenden euros kosten) terwijl de "ziekte" in beginsel al ongeneeslijk is.
Niet ,pleur dan op met je gelul over kosten!!
Wat ik zo waardeer aan GS is het schoppen tegen hypocriete zere benen, en het stampen op de lange tenen van structureel verontwaardigde zeiksnorren. En het hartstochtelijke pleidooi voor de VVMU dat helaas steeds harder nodig is.
Maar dan moet je zelf ook niet hypocriet zijn en janken als die VVMU gebruikt wordt om iets te communiceren wat je niet leuk vindt. Wat is hier nou helemaal aan de hand: je mag nog steeds je smerige, dure en ongezonde rookverslaving onderhouden. Er komen alleen vervelende plaatjes op de verpakkingen. So fucking what.
En dat gelul over ja maar zout, vet en suiker wordt helemaal niet aangepakt: hoezo, we worden van alle kanten doodgegooid met berichten over de gevaren daarvan, en de EU bemoeit zich in hoge mate met b.v. het zoutgehalte in voedingsproducten.
Wil je roken: ga je gang, blaas die stinkwalm niet mijn kant op, en grow a pair als je knikkende knietjes krijgt van afbeeldingen van kapotte longen.
Helemaal prima. Verbieden werkt niet en stimuleert slechts criminaliteit, dat hebben we bij drugs wel gezien. Helemaal vrijlaten wil je het ook niet, gezien de gezondheidseffecten op de rokers zelf en de mensen om hen heen.
Blijft dus over: toestaan, accijns erop heffen en maximaal ontmoedigen. En dat de verpakking daarbij een rol speelt, is evident. Fabrikanten van allerhande producten doen niet voor niets moeite om de verpakkingen er zo aantrekkelijk mogelijk uit te laten zien.
Mooi, en dan ook graag een opgevreten lever op een fles wijn en een obese vetkwab op een pak snoepjes.
@bekijk_ut
Ik had precies hetzelfde rookgedrag als jij. DVD van Kerry Gaynor heeft me heel goed geholpen terwijl ik daar van tevoren zeeeer skeptisch instond. Rook niet meer sinds 1 jan en het gaat me makkelijk af. Wellicht een tip :)
@Hiesjes | 20-05-16 | 10:13
Het is 'meer DAN'
Op de Koran ook maar een sticker:
WARNING: Risk of suicide belt!
Waarschuwing met afschrikwekkende foto's moeten ze ook op de Koran en Hadith plakken, want de islam brengt u en anderen rondom u nog veel meer ernstige schade toe thereligionofpeace.com/
Als de overheid iets vindt,werkt dat meestal averechts bij mij.
@nemoj me jebat | 20-05-16 | 09:47
Ik gebruik mondspray.....
@Hiesjes | 20-05-16 | 10:13
En je punt, gezien het onderwerp (gore beelden op tabaksverpakkingen), is...?
Meer als de helft van de verkoopruimte van van de supermarkt zit in de volgende categorie snoep/zoutjes/frisdrank/bier.
Meer als de helft van alle moeders in de klas van mijn kinderen is obese of te wel vet tot smerig moddervet. Maar ze roken niet.
Spaar ze nu! De horrorplaatjes! Bij een kwartet recht op het gratis horroplaatjeskaartspel! Af te halen bij de sigarenboer.
Je kan aan veel dingen dood gaan, dus ik juich het toe dat er straks 1 risico minder is. Ik ben het zat die gore rotzooi in te ademen die anderen zo nodig moeten verspreiden.Ik kan moeilijk mijn adem in gaan houden als iemand het niet kan laten een peuk naast mij op te steken.
Roken is een vrij heftige verslaving waarbij jarenlang geen strobreed in de weg is gelegd om daarin te voorzien maar verslaafden zijn inmiddels wel slachtoffer van een rokersrazzia. Roken doet verder eigenlijk ook geen fuck voor je in positieve zin, het is dik accijnzen betalen en als een paria behandeld worden door de overheid.
Het is een beetje dubbel allemaal, niet de kloten hebben het te verbieden want vrije keus maar wel de verslaafde roker als tweederangs burger bestempelen. Alles of niets fuckers, maar niets kost de schatkist dan weer wat.
Sigarettenhouders maken met de tekst: politiek is schadelijk voor u en de uwen.
Al jaren meld ik hier en elders wanneer de overheid de auto- en vliegtuigindustrie gaat verplichten om haar producten te voorzien van teksten als "auto's zijn schadelijk voor u en de uwen" en vliegtuigen zijn dodelijk" en nu gaat Quid er mee aan de haal.....
Fijn Quid, copycat.....
En ook nog wat reaguurders denken dat ze ineens origineel zijn met soortgelijke opmerkingen.....
50% vd Nederlanders is te dik. 10% is ernstig te dik (obese). Het aantal doden in Nederland (jaarlijks) agv roken en overgewicht is ongeveer gelijk.
Het aantal doden agv alcohol is 20% van het aantal doden agv roken of obesitas.
(Bronnen: Vrij Nederland en Jellinek)
@ RickTheDick | 20-05-16 | 09:40
Of foto's van ongelukken op auto's.
Wielrenfietsen voorzien van foto's van fietser in de grill van een auto.
Vlak voor je een vliegticket boekt fotos van het WTC tonen.
Vroeger stond er op de pakjes: Roken Maakt Impotent. Goeie actie, dat verklaarde een hoop.
Verschil is natuurlijk ook dat als jij jezelf te barsten wil vreten dat je dat kan en mag doen. Als jij naast je kinderen en partner een pakkie wegpaft, hebben zij daar nu of in de nabije toekomst ook nadeel van. Het hypocriete is alleen dat de overheid dermate veel centjes ophaalt hiermee dat een algeheel verbod problemen oplevert en pas over 20 jaar geld oplevert in de gezondheidszorg. Daarnaast kan je natuurlijk overal ter wereld aan die dingen kopen, dus verbieden heeft sowieso geen zin.
En over een jaar een of ander onderzoek wat aantoont dat de verkoop ondanks de plaatjes nauwelijks gedaald is.
Reden van daling heeft dan overigens niets met de plaatsjes te maken maar met het feit dat mensen minder te besteden hebben en daarom maar stoppen met roken.
Flatuleerder | 20-05-16 | 09:42
Moet je eens kijken wat je uitspaart door helemaal geen rookwaar te kopen!
; )
Het malle: toen ik stopte dacht ik dat ik rijk zou worden (kejje nagaan - toen al!). Maar ik heb geen flauw idee waar al dat niet aan sigaretten uitgegeven geld gebleven is.
In rook opgegaan lijkt wel!
Het grote verschil is natuurlijk dat suiker en vet in beperkte mate zeer gezond voor je zijn, en je dagelijks laten functioneren. Door vet kan je bijvoorbeeld vitamines beter opnemen. Terwijl het gif is sigarettenrook in iedere dosis slecht voor je is.
Als je het gif (de 'ingrediënten') van een sigaret in een chocoladereep zou stoppen, zou deze nooit verkocht mogen worden, want gif. Maar doordat we een cultureel bepaalde traditie hebben van het roken van gif, worden die kankerstaafjes nog steeds verkocht.
necrosis | 20-05-16 | 08:55
Ben je trouwens al gestopt?
Eerder ga ik echt niet met je zoenen, hoor!
Getsie. Jakkie. Bah.
Door zeer abrupt afremmen middels een muur of stilstaand object ga je ook dood.
-weggejorist-
-weggejorist-
In Australie rookt bijna niemand meer, kost een pakje namelijk 20 euro.
Ik kwam er gisteren achter dat de prijs m'n favorite pijptabak van 9.60 naar 10.60 is verhoogd. Maar -nog- geen fotooke op 't pakkie. Ben toch benieuwd wat ze met dat extra eurootje gaan doen ...
@RickTheDick | 20-05-16 | 09:40
Geniaal! Doen!
In Spanje zijn de plaatje al 2-3 jaar op alle pakjes, nergens zie je zoveel rokende mensen op straat, opvallend ook veel vrouwen.
Vorige week nog had ik een pakje met plaatje van rottend gebit, wat moet mij dat nu verontrusten met mijn kunstgebit?
Knettergek maar niet ik, mijn vakantie komt altijd langs Luxemburg en rookwaar kun je voor een jaar in voorraad kopen, voor mij toch gauw 1 week vakantiegeld uitgespaard.
Ik ben er voor om bij de ingang van diverse wijken in NL grote borden te plaatsen met de beroemde tekening van Kurt Westergaard, zodat iedereen weet wat hem daar te wachten staat.
@RickTheDick | 20-05-16 | 09:40 Vergeet het varkensvlees niet!
Straks naar de bieb. Foto's van bomaanslagen en onthoofdingen plakken op heilige boeken.
ze gebruiken ook de verkeerde foto's, doe foto's van gerimpelde koppen, anusmondjes, hangtieten en slappe impotente lullen... dat spreekt meer aan.
Ik rook op vrijdagavond en zaterdagavond opgeteld 10 sigaretten. Icm een paar lekkere speciaalbieren. Soms op donderdagavond 2. Zo,Ma,Di,Wo nooit.
Vroeger rookte ik 10-15 sigaretten per dag. Misschien ga ik ooit bloed opkotsen net voordat ik doodga, misschien ook niet. Wie zal het zeggen. Ik weet wel dát ik doodga, ooit.
Nu nog de vrijdag en zaterdag niet meer roken, maar het is een venijnige ziekte. het roken zelf. Dat is een ziekte, en ik ben helaas patient.
@keestelpro, altijd sneu als mensen kinderen erbij gaan halen... doe het dan goed, kinderen waarvan de ouder door roken overlijdt (ken der genoeg) is niet zielig?
De overheid wil helemaal niet dat we stoppen met roken. De alternatieven (e-cigs) waarvan vele onderzoeken hebben aangetoond dat ze 95% minder schadelijk zijn dan gewone sigaretten, worden veel fanatieker tegengewerkt. De tabakslobby en de pharmalobby hebben een hele dikke vinger in de pap bij het bepalen van het beleid. Dit gebeurt zowel op EU als op nationaal niveau.
99% van de e-sig gebruikers zijn ex rokers. Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die als niet roker met e-sigs is begonnen. Wel vreemd dat alle energie van de overheid zich daar op richt in plaats van te erkennen dat deze ontwikkeling die niet uit de hoed van de tabaksindustrie of de pharmaceutische industrie komt, veel effectiever is dan ieder alternatief op de markt tot nu toe.
* ik ben geen eigenaar van een e-sig webshop en heb geen belangen in deze handel. Ik heb alleen zelf ervaren dat dit na vele andere pogingen voor mij de enige manier was om van de 2 pakjes peuken per dag af te komen.
''Geloven kan uw anus verwoesten en verminderd de geloofwaardigheid''
Gay Verhofstadt en Martin Schulz zijn gevaarlijker dan roken. Weer buitengewone zinloze gutmenschpropaganda.
Kijk eens naar Engeland of Ierland. Dat is pas rook beleid.
Mijn opa rookte sigaren over de longen vanaf zijn 9e en ruilde in de oorlogen vorige eeuw eten voor rookwaar. Hij is op zijn 85e overleden aan longkanker en had meer asfalt in zijn longen dan er in de A2 zit. Mooi toch?
Ing. Van der Pik | 20-05-16 | 09:11
Marie Curie ging ook onbeschermd met radioactief materiaal om... Tijden en inzichten veranderen...
Deze politiek sorteert u en uw kinderen voor naar het slagveld. Oostfront, woestijnfront, de eigen woonwijk.
.
De zorg voor uw gezondheid is schromelijk overdreven.
Het feit dat ook dit weer door die Brusselse griezels is opgelegd, vind ik meer horror dan al die fijne plaatjes van ze.
Gewoon een foto van een lachende Mark Rutte op de pakjes.
Of de gasten van Denk.
Of nee, wacht, Sylvana!
Is het zo afgelopen.
@Tel Aziaat | 20-05-16 | 09:25
spontaan = ontstaan.....
Autocorrect en reaguren vanaf een mobiel is kut.
Wat grappig, deze selectieve verontwaardiging. GS staat altijd te brullen dat de VVMU absoluut is, en dat 'kwetsen' een kwestie is van de ontvanger en niet van de zender.
De overheid verbiedt de verkoop van tabak niet, maar zet afschrikwekkende beelden in als communicatiemiddel. Ja dus? Ben je nu 'gekwetst' als roker ofzo?
Onzinargumentatie, waarschijnlijk geschreven door een verstokte roker. Over eten en drinken kun je hele debatten voeren als het gaat om wat wel en niet goed is voor je. In hoofdlijnen zal dat er op neerkomen dat té veel eten of drinken slecht voor je is en is het dus een kwestie van beheersing. McDonald, snackbar, diepvriespizza: Allemaal ok zolang met mate in een gezond verstand dieet.
Roken niet: De foto's op die pakjes kijk echt en heel veel fanatieke rokende tegenstanders hiervan hebben gewoon voorlopig het geluk om nog niet met die gevolgen geconfronteerd te zijn geweest. Dat is natuurlijk geweldig, maar maakt je bepaald niet tot een expert als het gaat om de gevolgen van roken de duiden en als je het dan toch doen ben je dus óf niet heel slim, óf wil je de waarheid niet onder ogen zien. Ook dat maakt niet uit, want ook 'dat komt waarschijnlijk vanzelf, zo rond je 65-ste. Tot die tijd: stop alsjeblieft met roken nu het nog niet te laat is. Ik weet dat het lekker is, maar verzuipend in je eigen bloed, kotsend en jezelf leeg schijtend op een brandcard liggen met wanhopige dokters om je heen die ook niks meer kunnen doen is echt niet de beste manier om afscheid van je geliefden te nemen. Trust me, het is het echt niet waard.
Heel gewoon. En ook nog tot heel wat later dan in de jaren '60. Jonge juffies rookten voor de klas op de lagere school, om te laten zien hoe 'zelfstandig' ze waren en hoeveel lák ze hadden aan étiquette, bij ons op het gym rookten vrijwel alle leraren sigaren of pijpen tijdens het werk en als de docente Nederlands op vrijdagmiddag voorlas (!) uit Jan Cremer (zéér progressief) dan kwam er zo'n lange sigarettenpijp tevoorschijn.
-
Tandartsen rookten bij het werk, solliciteren deed je tegenover vijf meneren en mevrouwen in een compleet doorgerookte kamer, examens werden afgelegd ten overstaan van een commissie van paffende lieden - enzovoorts.
-
In mijn diensttijd werd zelfs doodleuk gerookt door soldaten die de bevoorrading van benzine moesten regelen (de 'BeVo')op brandstofdepots. Je moet je voorstellen: rokende soldaten tussen stapels met tienduizenden met benzine gevulde jerrycans. Toen Bisbisbis zich hardop afvroeg of dat nu wel veilig was, werd hij even apart genomen door de baas van de Intendancetroepen met het dringende 'advies' om nóóit meer zulke twijfels hardop uit te spreken in het bijzijn van de manschappen ... damp was gevaarlijk; pure brandstof niet.
-
En dan was NL nog heilig, want als je in Engeland, Spanje of Zwitserland moest zijn... daar rookte echte IE-DER-EEN - , vrijwel zonder uitzondering daar werd doodleuk doorgerookt in operatiekamers...
Achter die borstjes zijn haar longen pikzwart.
@Vanilla | 20-05-16 | 09:13
Ooit was ik niet zo, maar toen ontdekte een dermatoloog samen met een allergoloog de oorzaak van het eczeem waar iemand in mijn directe omgeving al ruim 15 jaar mee rondliep.
Sinds dien weet ik dat die persoon gewoon weer 10 tot 12 dagen met een opengebarsten huid rondloopt als iemand binnen een straal van 10 meter een peuk op heeft gestoken.
Dit heeft mijn kijk op het hele rookdebat toch wel flink verandert. Je beschadigt namelijk niet alleen jezelf, maar ook de naar schatting 2% van de bevolking die deze allergie heeft. Velen kennen alleen de echte oorzaak van het eczeem op en/of de bultjes/gaten die spontaan op/in hun huid niet.
dat sigarettenfabrikanten nog mee werken aan zulke onzin. In de supermarkt worden ook niet-rokers geconfronteerd met de kankerprono en de kinderen in de kassarij zien ook de plaatjes waar ze vrolijk van worden omdat ze niet roken.
Komen er nu ook stickers die waarschuwen voor de islam?
Makro777 | 20-05-16 | 09:22
Je hebt de jacht op pedofielen en je hebt de jacht op rokers.
Daar komt het eigenlijk op neer.
Symbool politiek van het ergste soort. "Kijk ons eens deugen!"
TegenBeterWetenIn | 20-05-16 | 09:17
Klopt, laatst was de Amstel in de aanbieding bij de Appie. Die pallet was in no time leeg/ uitverkocht. Viel me toch ff op.
Had je dit "vroeger" ook al niet? Dat bleek dat kids ze gingen verzamelen?
Idee voor nieuw product. Sigarettenpakjes hoesjes. Net als voor je mobiel nu ook voor je peuken. Zie je die afschuwelijke plaatjes niet meer en paf je lekker door.
Hadden ze mijn foto ook wel mogen gebruiken want ik ben er niet knapper van geworden, wel armer. Dat geld had ik beter in mijn pensioen kunnen stoppen.
Ondertussen is het bier weer in de aanbieding. En nou niet zeggen dat dat een flauwe vergelijking is, want de ziekenhuizen en ggz-instellingen lopen aardig vol met alcohol beschadigden. Daar zal echter niet snel iets aan gebeuren omdat zuipen volkssport nummer 1, ook voor politici.
Boel leuke ideeen. Ik zeg fotof*ckvrijdag
Hele campagnes tegen roken, ondertussen is doodsoorzaak #1 gewoon te weinig bewegen en dik zijn.
LangeTijdGeleden | 20-05-16 | 09:10
Dat zal wel loslopen. Ik denk dat er tegenwoordig meer mensen roken dan er naar de kerk gaan. En als de pils in de reclame is, is het drukker bij de AH dan het op kerstavond in de kerk is.
Teen | 20-05-16 | 09:16
Je vergeet Geer&Goor... rete vermoeiend die gasten.
Typisch dat iedereen het over roken, suiker en vet heeft. Je hoort anders niemand over alcohol, terwijl daar toch ook heel wat doden bij vallen. Maar de regering drinkt er zelf ook graag eentje natuurlijk, en de GS-reaguurder ook.
Gezwel | 20-05-16 | 09:14
Dank
Als je mensen echt wil ontmoedigen te roken, dan raad ik eigenlijk plaatjes aan van:
Sylvana Simons
Hanneke Groenteman
Freek de Jonge
Albert Verlinde
necrosis | 20-05-16 | 09:12
Topsport is niet gezond, dat is alleen maar roofbouw op het lichaam.
De overheid krijgt de centjes mede door de accijnzen op tabak, alcohol en gokken. Nog meer ontmoedigen gaat minder inkomsten betekenen. Ik voel een regen/zon/hagel/sneeuwbelasting aankomen: regent het in De Bilt dan gaat de teller lopen...
Ooit (zo'n 20 jaar geleden) was de vader van een vriendin lobbyist voor de tabaksindustrie en voorspelde het toen al: de overheid zal nooit deze uitmelkkoeien slachten. Ze verdient er te veel mee. 10 Miljoen aan tabaksaccijnzen ontvangen, 50k subsidie voor Stivoro, dat soort werk.
Ing. Van der Pik | 20-05-16 | 09:09
Wees gerust, over een tijdje staat er op elke bierfles een foto van Bonnie St. Claire en dan zal ook het zuipen je wel vergaan.
Ach ja, de overheid, giechel!
De roker weet best dat roken niet bevorderlijk is voor de gezondheid. De teksten en plaatjes moet de roker negeren om toch te blijven roken. Negeren is niet vergeten, maar is wel spanning, ergens blijft er iets knagen. Hoe schadelijk is eigenlijk deze stress?
De overheid is hier bijzonder schizofreen: roken ontmoedigen, maar wel flink op roken verdienen. Stel hypocrieten!
Tel Aziaat | 20-05-16 | 09:09
Jij bent wel echt een fanatieke anti-roker of niet?
Je comments in het topicje (met de palengooiert) laatst logen er ook niet om.
Ik heb kortgeleden een filmpje gezien van een 26-jarige Roemeense voetballer.
Die viel tijdens de wedstrijd ineens dood neer op het veld, hartstilstand.
Maar sporten is goed voor je......
Doen ze dat ook voor de Staatsloterij en casinos, waar ze uitgebreid reclame voor maken? Plaatjes van gokverslaafden die onder de brug of in de goot liggen te bedelen om een aalmoes? "Gokken is verslavend, u kunt in de goot belanden"
De huisarts die ff een peuk opstak... jaren 60 vorige eeuw.
En dan het grootste verslavende psychologische gevaar van de samenleving: Religie.
Grote disclaimers en zwaar gereduceerd moet het worden. En gooi er ook gelijk een HOOP accijns op om te ontmoedigen. Het maakt meer levens direct en indirect kapot dan t lief is.
En dat in de jaren 60 vorige eeuw bijna iedereen rookte... onvoorstelbaar....
Ik vind ze juist wel iets cools hebben, en zou het anders aanpakken. Zet Justin Bieber maar eens op sigarettenpakjes die vooral door jonge mannen gerookt worden, dan is het zo afgelopen met dat roken.
Maar ik zeg vooral: poep op de vrije marktwerking in de zorg. Haal het maar allemaal terug naar de overheid en benoem het kapot gaan op een manier naar keuze tot een fundamentele vrijheid van de Westerse samenleving. Ik betaal daar graag 10 euro meer voor per maand.
Ik koop mijn rookwaren al jaren in België. Ik verrek het om hier nog meer accijnzen te gaan betalen aan die hufters.
Ben al een tijd gestopt en ben daar eigenlijk wel trots op... m'n enige 'zwakheid' blijft bier, veel bier...
Ik heb het al eerder geroepen: "Laat elke peuk de daadwerkelijke maatschappelijke kosten dekken". Dat wil zeggen dat zo'n stinkstok dan 2 tot 3 euro per stuk gaat kosten.
Bijvoorbeeld: Als een paffer een peuk opsteekt naast iemand met een parfumallergie gaat er gelijk weer 50 euro zalf en antihistaminica uit de zorgpot. Nee ik overdrijf niet, dat spul is gewoon tyfusduur en dat is schade die een roker dan aan een ander doet.
Het is tijd voor een algeheel rookverbod voor iedereen onder de 10 en dan zorgen wij ervoor dat over 5 a 6 jaar sigaretten niet meer in het openbaar zichtbaar zijn en alleen nog maar verkrijgbaar zijn bij apotheken. Net zoals methadon, want in mijn ogen is nicotine ook gewoon een harddrug.
Moet er dan ook niet een verslavingswaarschuwing op suiker komen? Moeten fastfood restauranten geen disclaimer waarschuwing meegeven wanneer klanten iets willen bestellen? Moeten 4x4 SUV rijders geen grote sticker op hun achterklep met "deze auto stoot veel schadelijke stoffen uit, kijk uit" (ofzoiets)?
Toegegeven, ik zou het heerlijk vinden om een keer op het terras te kunnen zitten zonder rook in m'n gezicht te krijgen, of een keer te gaan stappen zonder dat ik m'n kleding gelijk 3 dagen buiten moet laten hangen voor de rooklucht er uit is. Maar dit gaat wel heel erg ver...
en wat doet men met religie? Opengesperde kinderanusjes op Katholieke scholen, onthoofdingen en mensen in stukjes op de islamscholen? Of werkt dat laatste nu juist stimulerend?
Misschien ook maar foto's van auto-ongelukken op de zijkant van nieuwe auto's plakken.
Ook waarschuwingen religeuzen graag,vooral die met een I begint.
Smerig plaatje...
Daar hoef ik dus al geen sex mee...
Zelfs als men foto's van Rutte of Merkel op de pakjes zou plaatsen dan zou dat geen afschrikwekkend effect hebben.
Hoogstens krijg je er wat meer stress van en rook je wat meer.
"En op jongeren hebben deze pakjes een extra effect", zegt Willemsen. "De pakjes zien er minder cool uit en daardoor wordt roken minder aantrekkelijk."
.
Ik ben bang dat het tegendeel waar is en dat de verpakkingen gezien zullen worden als coole collectorsitems. En afschrikken doet het al helemaal niet, ik zie regelmatig games met afschrikwekkender beelden.
Stoppen met roken kan ook op een positieve manier...
jokideo.com/wp-content/uploads/meme/20...
"De bedoeling van de nieuwe Europese regels is "
Fuck de EU! Ga onze buitengrens bewaken. Zorg dat je begroting eens op orde is. Doe iets ter bevordering van de transparantie over Europese besluitvorming. Doe iets nuttigs, maar laat mij en mijn komkommers, gloeilampjes, stofzuiger en sigaretten eens een jaar met rust.
Gratis tip voor werklozen op GS. Begin <NU> een bedrijfje voor old-school metalen sigaretten houders.
Het zal even schrikken zijn. Dan is iedereen gewend en loopt door alsof er niets aan de hand is. Ik zag op TV dat in sommige landen de prijzen van sigaretten al tussen de 12 en 15 euro liggen voor een pakje. Dat schrikt pas af (en is goed voor de schatkist).
Ik rook niet, maar ik zal ze allemaal verzamelen en inplakken!
Het wanbeleid van de regering, daar gaan ook dagelijks mensen aan dood. Misschien kunnen ze een paar posters in de 2e kamer hangen.
Lamlul en 'hoogleraar' Marc Willemsen: "verwacht niet dat men massaal stopt met roken. Maar deze pakjes dragen er wel aan bij dat mensen emotioneel geraakt worden."
Ordinaire bangmakerij dus. Ga eens dood.
Versleten_Paddestoel | 20-05-16 | 08:54
Clicksigaretten? Is dat voor Nederturken?
En wat gaat men doen met het astronautenvoer wal bol staat van de omstreden E-nummers? Komt er op dergelijke producten ook een foto van mensen met maag- en darm aandoeningen...?
Als je als overheid het roken faciliteert, mag je ook wel de gevaren accentueren. Niks mis mee. Zal waarschijnlijk niet veel helpen, maar kost de belastingbetaler niet veel lijkt me. Is er toevallig nog moslimnieuws?
Ik weet nog wel meer dingen waar je dood van gaat, onthoofdingen bijvoorbeeld.....
Zeer smakeloos. Iedereen gaat dood, ook aan dit soort aandoeningen en vaak ook zonder roken.
Lekker confronterend voor kleine kinderen die deze pakjes ook te zien krijgen.
Ja van leven ga je dood en dat kan op velerlei wijzen.
HUH? Gaan de click sigaretten d'r ook uit?
NOS: "Ook zijn sigaretten met smaakjes, zoals vanille, niet meer toegestaan. Eveneens verboden zijn click-sigaretten, met een smaakballetje dat je open moet 'klikken'. Voor de mentholsigaret wordt een uitzondering gemaakt: die verdwijnt pas in 2020."
Tering...
Prima. En hoe op met huilerige jij-bakken als: 'maar suiker en vet is geen probleem'. Wat mij betreft mag dat ook ontmoedigd worden.
REAGEER OOK