Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De mysterieuze verdwijning van Wassila Foetchchi

missinghachchi.jpgWat is er gebeurd met D66-Kamerlid Wassila Hachchi (gezondheid). Zondag 17 januari belde ze kereltje Pechtold op om te vertellen dat ze per direct stopte als Kamerlid om voor de campagne van Hillary Clinton te gaan werken. Op dinsdag 19 januari diende ze haar ontslagbrief in en werd ze daarna niet meer gezien, gehoord of gesignaleerd. Op mail, social media, telefoontjes en smsjes reageert ze niet meer. Ondanks dat ze zelf op vrij bruuske wijze opstapte als Kamerlid, heeft ze recht op drie jaar wachtgeld. Om precies te zijn, 262.747,48 euro wachtgeld. Moet u voorstellen. Dat u komende dinsdag uw ontslagbrief neerlegt op het bureau van de chef en vervolgens verspreid over drie jaar ruim 250k overgemaakt krijgt. Eigenlijk zijn Kamerleden die blijven zitten zodra ze recht hebben op de drie jarige wachtgeldregeling compleet gestoord, als je er zo over nadenkt. Zou wachtgeld de oorzaak zijn? Of druk dan wel chantage van buitenaf? Of werd de sekte rondom megalomane fascistoïde Arrogander Peggold teveel voor Hachchi? Is die door Nederlands wachtgeld gefinancierde stage bij Hillary Clinton toch de reden, ook al zeggen de Democraten zelf van niet? Of zien we Hachchi straks terug bij het Koerdische leger in de strijd tegen ISIS? Defensie was haar portefeuille, uiteindelijk. Dit is het meest fascinerende wat in de Haagse politiek is gebeurd de afgelopen jaren en iedereen zou volledig House of Cards moeten gaan op deze kwestie, qua theorieën. We zijn een Kamerlid. Zoek zoek Hachchi! Gevonden! Daar is ze weer. Ze zat op twitter!

Reaguursels

Inloggen

Ligt het aan mij of klopt hier iets niet... Zowel Wassila Hachchi en Salima Belhay zijn niet terug te vinden op zowel de 2e kamer ledenlijst op de website van d66 en de website van de tweede kamer zelf.

rfm6396 | 25-01-16 | 16:43

Pieter V | 23-01-16 | 15:54
Hoi Pieter, ik moet je toch even corrigeren. In jouw ontzettend bekrompen wereldje behoor ik gewoon tot de kazen. Mijn nick zal je wel op het verkeerde been hebben gezet.
Wij en hullie in je broekje.

Nightmarokaan | 25-01-16 | 12:42

D'r is serieus iets anders aan de hand. Gegijzelden schrijven ook wel expres dit soort brieven, met opzettelijke spelvouten om te laten blijken dat ze gedwongen worden.

Dus of ze heeft hondsdolheid oid, of ze wordt gegijzeld, of ze doet iets incidenteels-cultureels. Ik weet het niet, maar dit zaakje stinkt.

Doper | 24-01-16 | 22:34

Wie weet het? Zijn Kamerbewoners het dienend personeel, in vaste dienst?

Zoltan | 24-01-16 | 10:21
Serieus, ik weet het echt niet. Wat zijn Kamerbewoners? Is dat Mocro-turbo taal uit de 2e Kamer?
Onderin haar brief staat het. Zij bedankt eerst alle 149, en daarna de Kamerbewoners. Ik schaam mij niet voor mijn onwetendheid, wie helpt?

Zoltan | 24-01-16 | 18:02

Haar suggereert dat ze het beste voor Nederland en het Nederlandse volk wil... Afpakken dat paspoort en nooit meer binnenlaten. Geld terug vorderen, evt. via familie.

24^7 | 24-01-16 | 17:59

Maar hoe kunnen we weten dat dit briefje authentiek is?
Misschien is ze ontvoerd en is dit een #losgeldbriefje in code

Fransg | 24-01-16 | 17:11

@BartV87 | 24-01-16 | 15:05
Dat is om rekening te houden met het taalniveau van onze mevrouw de Voorzitter ;)

Doper | 24-01-16 | 16:06

Als ze zo haar sollicitatiebrieven schrijft komt ze nergens aan de bak...

Warhammer | 24-01-16 | 15:38

Wat een waanzinnig slecht geschreven briefje, zegt wel genoeg over het niveau van dat domme wijf!
Tollebol | 24-01-16 | 13:44

Dat wilde ik nou net zeggen, die brief ziet er buitengewoon amateuristisch uit. Als dit het niveau van Hillary is dan staat de Amerikanen nog wat te wachten..

BartV87 | 24-01-16 | 15:05

Gaat dit mocromokkel nu ook de speeches van Hillary schrijven? Dat wordt dan een mmakkie voor Trump.

Ik blijf het nog steeds onbegrijpelijk vinden dat iemand met twee paspoorten burgemeester, kervoorzitter, volksvertegenwoordiger, legerbobo, enz, kan worden.

Tenzij je je eigen loonslaven wilt kleineren. Dan begrijp ik het wel weer.

3xminder | 24-01-16 | 14:50

Wat een waanzinnig slecht geschreven briefje, zegt wel genoeg over het niveau van dat domme wijf!

Tollebol | 24-01-16 | 13:44

rulboei_61SB | 23-01-16 | 19:27

Wedden dat ze wel een dubbele nationaliteit heeft ?
Ook in Nl geboren kinderen van Marokkaanse ouder(s) krijgen automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit.
Het is zelfs zo dat Marokko bepaalt dat die kinderen 'Marokkaanse' namen moeten krijgen.
mr Fawlty | 23-01-16 | 19:33

True, het is krom genoeg als je een marrokaanse vriendin hebt dat je jouw kind mohammed moet gaan noemen.. Zegt ook wel genoeg over het failliet van onze politiek.
Blobber_NL | 23-01-16 | 19:38

Off topic: als je als NL'se man een Marokkaanse vrouw bezwangert, dan kun je na de geboorte toch gewoon de naam Kees of Emma opgeven bij de burgerlijke stand.
Eens kijken wat Marokko dan doet, dan maar geen dubbele nationaliteit.

Toon Alloch | 24-01-16 | 12:32

Ze kan dit toch gewoon doen dat zijn toch de mogelijkheden van een kamerlid. Gewoon opstappen en incasseren dat is wat zij allemaal kunnen. Nu doet dat iemand en staan ze raar te kijken. Eerst een weg plaveien en dan raar kijken wanneer iemand die kiest.

Nouhierdan | 24-01-16 | 11:49

Die brief... op de middelbare school kreeg ik daar een onvoldoende voor.

Boer in 020 | 24-01-16 | 10:57

Zij schrijft over 'Kamerbewoners'?
Onze parlementsleden zijn Kamerbewoners?
Niemand boven mij schrijft hierover, dus is wel goed?

Hier de tekst:
'Dank aan jullie allemaal, alle 149, voor de afgelopen jaren'. 'Ook gaat mijn dank uit naar alle Kamerbewoners'.

Alle 149, +zij=150, zijn de parlementsleden. Wie zijn dan de Kamerbewoners? Tuurlijk heb ik dit even over Google getrokken, -Kamerbewoners van de 2e Kamer- maar ik kon niets vinden. Wie weet het? Zijn Kamerbewoners het dienend personeel, in vaste dienst?

Zoltan | 24-01-16 | 10:21

Slecht gescreend kereltje. Nu met een te warme aardappel in je mond mompelen..... engerd!

Troyan horse | 24-01-16 | 09:59

Dat wachtgeld moet stoppen , want ze heeft een baan bij Hilary,om op ondemocratische(want ze is geen Amerikaan) wijze te helpen bij de verkiezingen aldaar

pedro300 | 24-01-16 | 09:25

Bovendien, scroll eens door de timeline van haar tweets en zie hoe 2.0 deze mevrouw communiceerde in het bekende staccato twitter lingo met veel # en @ en nauwelijks verbindingswoorden als EN of komma's. In haar een na laatste tweet gebruikt ze die ineens wel, maar geen hashtag (voor Nyc of Hillary bijv) en maakt ze heulemaal een exta tweet aan voor de ultieme 'bewijsfoto' van de brief. Ook leuk is de frase niks aan de hand in deze. Nee, hier gaan we nog wel het een en ander over horen gok ik. Bovendien, het enthousiasme over het vertrek naar Amerika/Clinton druipt er nou ook niet bepaald van af overigens, het is meer downplayen.

Nanker Phelge | 24-01-16 | 09:05

Vraag me af of ze de brief zelf heeft geschreven. Vrij onpersoonlijk richting de eigen club en dan ineens persoonlijk inzoomen op mevrouwtje Arib, terwijl de rest van de bups notabene als aantal toegesproken wordt. Ook de plotselinge tweet, met zgn. bewijs aan het adres van het 'hijgerige' blog geenstijl is vrij opmerkelijk te noemen. Sprake van druk? Moeders die de deur open doet en haar eigen versie van: nei nei iek niet giedan! opdreunt. Er is juist iets aan de hand en dat wordt met minimale voorbereiding (brief, moeder, broer, tweet, hondverhaal) geprobeerd te verhullen danwel te downplayen. Wil niet een totale zwartkijker zijn, maar een verkansie of een plotselinge periode in het buitenland betekent in een ander minder chique wereldje meestal iets totaal anders hé?

Nanker Phelge | 24-01-16 | 08:52

Inderdaad- steeds geholpen met affirmative action is het logisch dat ze zelf ook is gaan geloven dat het allemaal draait om de eigen succesvolle leerzame loopbaan. Pechtold vergat haar te vertellen dat ze daar voor de kiezers zitten. Voor de kiezers. Hoe kan ze dat dan weten?

J.Slavink | 24-01-16 | 08:39

Een beetje 'ala toeslagen ontvangen terwijl je in Marokko woont' dit.

Dit is wat mij betreft net zoiets achterlijks.

Ronduit hypocriet!

HypoPseudo | 24-01-16 | 08:08

Gokje. Van de politiek naar een think-tank of private defensie, gok ik. Zoals velen. In de brief (taalniveau idd) staat op twee plaatsen dat ze kansen, verbetering, oppertunisme (niet in negatieve zin bedoeld) zoekt en is daar eerlijk over.

waragainstclimate | 24-01-16 | 02:44

Europa is al zo'n beetje geassimileerd door het midden oosters islamdrift. nu zijn USA aan de beurt.

umeli | 24-01-16 | 01:40

Wie wil er nu onder Pechthold werken? Ben je eigenlijk niet goed bij je hoofd. Wat is dat een blaaskaak en ik denk en hij denkt dat die alles weet. Op momenten dat die kan scoren hoor je 'm en als het moeilijk is zie je 'm niet.

Nouhierdan | 24-01-16 | 01:15

@mr Fawlty | 23-01-16 | 19:02
Ik denk dat ze meer zakken tegen haar kin heeft gehad dan een kolenboer op zijn rug heeft moeten dragen.
Maar pint u mij daar niet op vast.

bft | 24-01-16 | 00:45

Leuk briefje.
Succes bij Hilary. :)

Yummy | 24-01-16 | 00:38

Taalniveau van de brief is trouwens ruk. Misschien expres zo slecht geschreven om rekening te houden met de voorzitter.

Doper | 24-01-16 | 00:20

@DukeOfSpices | 23-01-16 | 21:49
Makkelijk gezegd, maar ondertussen misschien toch ff vangen? Zo rollen politici. Misschien gaat zoiets wel automatisch en had ze "helaas" geen keuze. Mag er geen gezonde scepsis heersen? Dat lijkt me namelijk wel terecht in dit soort gevallen, of vind je het allemaal koek en ei wat ze uitgevreten heeft?
En die halfslachtige opmerking over Marineofficier geweest zijn kan ik ook niet echt plaatsen. Moet dat sympathie opleveren ofzo? Ik begrijp de reden om dat expliciet te zeggen niet helemaal.
Maar jij wel zeker, want jij weet precies welke informatie je allemaal wel en niet kunt vertrouwen. En als je pas bij dit ene bericht een medium niet helemaal vertrouwt, ben je sowieso af voor kritisch denken. Veel plezier en prettig wegkijkleven nog bij de Joop.

Doper | 24-01-16 | 00:14

"belde ze kereltje Pechtold op om te vertellen dat ze per direct stopte als Kamerlid om voor de campagne van Hillary Clinton te gaan werken."

Maar als ze gaat werken heeft ze toch geen recht op wachtgeld meer?

Bubba | 23-01-16 | 22:36

Ze heeft allang gezegd dat ze geen wachtgeld wil, dat weet de redactie ook wel, maar geen PVV'er dus shit verzinnen om te bashen. Dag respect voor site, vertrouw nu geen enkel bericht meer.

DukeOfSpices | 23-01-16 | 21:49

Gelegaliseerde diefstal.

Dit vergeet ik niet.

Stonecity | 23-01-16 | 21:21

Ik zou haar graag doen :-)

Megasuperpeter | 23-01-16 | 21:10

Leuk voor de mensen die op haar gestemd hebben.

Dutch_Holland | 23-01-16 | 20:08

Zoals ik haar ken lijkt me de Marokko connectie iets te ver, anders was er iets dergelijks wel eerder gebeurd. Lijkt mij eerder dat er een Antilliaanse link is en dat ze binnenkort opduikt op St.Maarten.
Zonder de vuile was buiten te willen hangen denk ik dat het inderdaad goed mis is binnen de 2eK fractie van D66 en dat dit al sluimert sinds het vertrek van Boris v/d Ham.

Brulboei_61SB | 23-01-16 | 20:02

Brulboei_61SB | 23-01-16 | 19:27

Wedden dat ze wel een dubbele nationaliteit heeft ?
Ook in Nl geboren kinderen van Marokkaanse ouder(s) krijgen automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit.
Het is zelfs zo dat Marokko bepaalt dat die kinderen 'Marokkaanse' namen moeten krijgen.
mr Fawlty | 23-01-16 | 19:33

True, het is krom genoeg als je een marrokaanse vriendin hebt dat je jouw kind mohammed moet gaan noemen.. Zegt ook wel genoeg over het failliet van onze politiek.

Blobber_NL | 23-01-16 | 19:38

Brulboei_61SB | 23-01-16 | 19:27

Wedden dat ze wel een dubbele nationaliteit heeft ?
Ook in Nl geboren kinderen van Marokkaanse ouder(s) krijgen automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit.
Het is zelfs zo dat Marokko bepaalt dat die kinderen 'Marokkaanse' namen moeten krijgen.

mr Fawlty | 23-01-16 | 19:33

ben kokhals | 23-01-16 | 19:13

idd, het klopt gewoon niet.

En dan al die andere berichten van mensen die in haar hol kruipen. 'wat een gemis voor de kamer en voor ons' ?
Lijkt een beetje op die onderkruipers op de fb van 'meneer' timmermans, walgelijk.

mr Fawlty | 23-01-16 | 19:28

Waarheden en onwaarheden:
- Ja ze is marineofficier geweest.
- Nee, ze kan geen dubbele nationaliteit hebben want:
-Geboren in Rotterdam
-Als dubbele nationaliteit gebleken zou zijn, dan
was de MIVD daar al voor gaan liggen voor ze
überhaupt tot de officiersopleiding was
toegelaten.
Dus reaguurders, al heb je veel tegen D66, denk eerst eens na voordat je wat opkalkt!

Om de roddels te versterken: Haar portefeuille was ook de Antillen. Hier de link naar een interessant artikel over St.Maarten. Wist zij meer?
www.thedailyherald.sx/islands/54974-d...
Er wordt o.a. beweerd dat de Siciliaanse maffia veel invloed op St.Maarten heeft.

Brulboei_61SB | 23-01-16 | 19:27

Hoe kan je nog een betere ervaring in de 2e Kamer hebben dan als Marineofficier?
*Wassila voor straf grijs verven doet*

Graaf van Egmont | 23-01-16 | 19:15

@mr Fawlty | 23-01-16 | 19:02 "En dan zo'n briefje ?"
.
Inhollandisering. Dus misschien dezelfde vraag die gesteld kon worden bij die dikke baard-advocaat Enait. Hoe heeft die man ooit de middelbare school kunnen afmaken?

ben kokhals | 23-01-16 | 19:13

@mr Fawlty | 23-01-16 | 18:34
Als Fatima Elastic je succes wenst, dan weet je dat een belastingpot voor je klaarstaat:)

ben kokhals | 23-01-16 | 19:06

bft | 23-01-16 | 18:46

Het wordt idd steeds vreemder. Deze dame zou atheneum gedaan hebben en aansluitend een academische graad in de bedrijfskunde behaald hebben aan de Erasmus. En dan zo'n briefje ?

mr Fawlty | 23-01-16 | 19:02

Even een scenariootje, omdat het kan. Raqqa heeft haar verteld dat het tijd wordt voor een volgende stap. Ze heeft lang genoeg uit haar neus gevreten op een boot van de marine en in de anonimiteit van de tweede kamer. Ze gaat naar het centrum van de macht, namelijk Amerika. U hoort nog van haar. Boem.

Graaier | 23-01-16 | 18:58

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 12:42
Zodra ik even tijd heb huil ik met u mee.
En over huilen gesproken; dat afscheidskladje van dit sujet is om te huilen zo slecht.

bft | 23-01-16 | 18:46

Lewis Lewinsky | 23-01-16 | 18:36

Wanneer ik al jouw plemseltjes lees moet ik helaas constateren dat je echt niks zinnigs te melden hebt.

Aandacht en liefde tekort van je partner misschien?

MRF2739 | 23-01-16 | 18:42

Nogmaals, die Hacchi heeft of hondsdolheid, of het is een fantast , een psychootje, een oplichtster of een spion!

Door de forse bezuinigen in de geestelijke gezondheidszorg lopen er ook veel gestoorden rond in het Binnenhof!

MRF2739 | 23-01-16 | 18:38

@MRF2739 | 23-01-16 | 18:34
Aha. Je lulde dus maar wat. Ook een methode.

Lewis Lewinsky | 23-01-16 | 18:36

@Lewis Lewinsky

Ik zal het aan mijn Amerikaanse vriend vragen, is politicus in Washington.

Als je een beetje mensenkennis hebt dan weet je dat haar gedrag gewoon niet klopt! Geloven jullie nou echt dat Hillary Clinton op een buitenlandse politicus staat te wachten? Je komt niet zomaar in een campagne team van een Amerikaanse presidentskandidaat!

Aan dit zaakje hangt een luchtje!

MRF2739 | 23-01-16 | 18:34

ben kokhals | 23-01-16 | 18:23

Op haar fb een persoonlijk bericht van Fatima Elatic die haar succes wenst in haar nieuwe avontuur, lol. Dan ben je echt gezien.

mr Fawlty | 23-01-16 | 18:34

Is ze gelikt door een mechelse heer?
Ooooh was dat het grote mysterie.

Steenrijk | 23-01-16 | 18:31

@MRF2739 | 23-01-16 | 18:26
Heb je de Democraten gesproken? Linkje, graag.

Lewis Lewinsky | 23-01-16 | 18:28

Het kan ook zijn dat ze last heeft van hondsdolheid! Ga je rare dingen van doen..

Ik denk dat deze vrouw of een fantast is, een oplichtster of een spion!

MRF2739 | 23-01-16 | 18:28

Wat een onzin verhaal van die Hachichi!!!

De Democraten in Washington zeggen van niets te weten! Ik geloof ze eerder dan die Hachichi. Alsof die Amerikanen op haar staan te wachetn.

Haar bizarre gedrag, op stelt en sprong verdwijnen met achterlating van persoonlijke bezittingen wijst erop dat het Hachchi te heet onder de voeten wordt omdat ze waarschijnlijk met illegale activiteiten bezig is??

Spion voor ISIS? Is ze soms ontmaskerd?

MRF2739 | 23-01-16 | 18:26

@Kameroudste | 23-01-16 | 18:16
Inderdaad, niveau middelbare scholier.

ben kokhals | 23-01-16 | 18:23

Ja, dat vond ze wel dolletjes dat ze voor D66 in de kamer heeft gezeten. Dat ze bij die partij zat voor het volk, en met name degenen die op haar gestemd hebben, lijkt volkomen irrelevant. En een nieuwe dag, een nieuw dingetje, doeiii, op naar Hitlery Clitton www.youtube.com/watch?v=Fgcd1ghag5Y Ook een globalist, dus een beetje D66 www.youtube.com/watch?v=uKr6fWv1ASc

ben kokhals | 23-01-16 | 18:21

En dit is het 'niveau' van Kamerleden? Met zulke schriftelijke vaardigheden mag je bij Action niet eens achter de kassa.

Kameroudste | 23-01-16 | 18:16

@duitse herder | 23-01-16 | 11:34
Ik in u vertellen dat ze zich had ingeschreven bij een bemiddelingsbureau en dat het is uitgemond in een huwelijk met een directeur van een verffabriek.

BrutusBosch | 23-01-16 | 18:02

Dr. Plofkop | 23-01-16 | 17:46

Heb jij al ergens vernomen dat zij zelf laat weten daar van af te zien ?

mr Fawlty | 23-01-16 | 18:00

Seraphin | 23-01-16 | 17:43

Op haar website lees ik dat ze een afgeronde studie bedrijfskunde aan de Erasmus heeft, dat vind ik best knap, dat lukt niet iedereen. Daarna 4 jaar bij de marine, dat lijkt mij ongeveer de tijd die je nodig hebt voor een officiersopleiding ? Daarna de politiek in...
In ieder geval een jobhoppertje, lijkt mij zo.

mr Fawlty | 23-01-16 | 17:59

Iets te vroeg gestigmatiseerd, Kwitt. Hachchi is een fatsoenlijke politica die afziet van haar recht op wachtgeld.

Dr. Plofkop | 23-01-16 | 17:46

Mevrouw is officier bij de marine geweest. Volgens mij kun je dan wat. Daarnaast; ze beviel voldoende bij D66 om meerdere keren herkozen te worden. Nou mag je van mij best vinden dat D66 een partij vol (wereld)vreemde mensen is, maar naar mijn mening is het -ook- een partij die serieus meedoet aan het besturen van het land (wat je van SP, GL, PVV gewoon niet kan zeggen). En wereldvreemd zal ze (daar is het KIM weer) niet zijn geweest.

Kortom: jammer dat de hele discussie zich meteen op het (al dan niet meegenomen) wachtgeld richt; ik hoop vooral dat er niets ernstigs achter zit.

Seraphin | 23-01-16 | 17:43

Burn out zou ook nog kunnen. Hondenbeet, antibiotica en pijnstillers kunnen de trigger zijn geweest. Of gewoon manisch.

Hoe dan ook, totaal van het padje, die Hatsjie.

Ik denk dat Clinton nog verbaasd opkijkt als het ex-kamerlid daar opduikt.

Lewis Lewinsky | 23-01-16 | 17:33

Hebben wij hier een tweede Sabia te pakken? Van alles beweren en het niet zo nauw nemen met de waarheid? Zelfs goedprater Pechtold schijnt een beetje boos op haar te zijn. Dat wil toch wel wat zeggen...

een-hele-dikke | 23-01-16 | 17:28

Wat een vreemde brief (vreemde woordern, interpunctie en lege ruimtes), haha wat een vreemd verhaal.

Bvdb | 23-01-16 | 17:26

Ooit neergezet als het toppertje onder de jeugdige ambtenaren, hiermee dacht kereltje Pechtold dan ook weer een knuffel allochtoontje binnen gehaald te hebben. Maar ja, gewoon Marokkaanse streken. Net goed voor enkeltje peggolt

VoorZetsel | 23-01-16 | 17:25

Landverraad en er nog voor betaald krijgen ook. Ik had liever een brief gezien van een Mar.. aanse uitkeringtrekkert die schreef nu internationaal te gaan.

Theo Kerk Off | 23-01-16 | 17:16

@mr Fawlty | 23-01-16 | 17:11
In het bedrag waar je vanuit gaat, die 262.747, zit al een begrote loonstijging voor de komende vier jaar verwerkt. Maar reken het gerust even na. Je hebt alle gegevens.

Lewis Lewinsky | 23-01-16 | 17:16

ik bedoel 12k per jaar.

mr Fawlty | 23-01-16 | 17:11

Lewis Lewinsky | 23-01-16 | 17:05

Beste kerel, dan zou ik er ruim 36k naast zitten ? Erg onwaarschijnlijk.

mr Fawlty | 23-01-16 | 17:10

@Lefgozer | 23-01-16 | 15:10
Psychotisch zou kunnen. Kan door de pijnstillers komen. Of door de hondenbeet.

Lewis Lewinsky | 23-01-16 | 17:07

@mr Fawlty | 23-01-16 | 16:49
Je maakt een klein foutje. Wachtgeld duurt drie jaar plus twee maanden. Die twee maanden heb je niet verdisconteerd, maar veel scheelt dat niet.

Een kamerlid verdient per jaar 107.255 euro bruto, inclusief vakantiegeld en eindejaarspremie.
Alle gegevens staan hier:
www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0qo/inko...

Lewis Lewinsky | 23-01-16 | 17:05

Mag mijn campagne ook wel komen ondersteunen :)

De finale eindbaas | 23-01-16 | 17:04

En nee, ik geloof niet dat zij 263k laat liggen, tenzij ze wel moet omdat ze bv ergens anders salaris gaat krijgen.
Anders zou ik dat eerst expliciet van haar willen vernemen, ook in zo'n briefje op twitter of zo. Maar daar hoor je haar niet over.

mr Fawlty | 23-01-16 | 16:52

262.747 over 3 jaar. Eerste jaar 80% van haar laatste jaarloon, 2de en 3de jaar 70%.
Als ik dan terugreken kom ik op 119k uit ( incl. vakantiegeld, neem ik aan als die 263 ook incl. is)
Doe ik iets fout of loopt een 'gewoon' kamerlid met 119k naar huis ?

mr Fawlty | 23-01-16 | 16:49

Geld in de pocket en weg is mevrouw.

special-k | 23-01-16 | 16:42

in mijn tijd leerden we nog dat een brief begon met "GEACHTE voorzitter". Daarna TLDR

geld of je leven | 23-01-16 | 16:33

Dat briefje geloof ik helemaal niks van! Vreemde zinsopbouw vol met taalfouten, vreemd verhaal... I CALL HOAX!

SoepKip | 23-01-16 | 16:23

Volgens mij heeft mevrouw hachchi te kennen gegeven geen gebruik te maken van de wachtgeldregeling. Verandert dat de standpunten hier?
zeeman73 | 23-01-16 | 13:26
Nee, ik wil haar nog steeds doen.

Janloel7282 | 23-01-16 | 16:18

252k voor 3 jaar NIET werken? Dan wil ik ook heel graag stoppen. Waar kan ik dat geld ophalen?

Patatter | 23-01-16 | 16:12

Op voorhand bloedsporen verklaren met een getweete hondenbeet?

LibertasSimplex | 23-01-16 | 16:11

Als dit exemplarisch is voor de loyaliteit van de door ons kapot gepamperde allochtonen ben ik er nu wel helemaal klaar mee.. ik was al klaar na het bedrog van Hirsi Ali( aan alle kanten geld beuren en er dan soepel van tussen gaan) deze dame bewijst dat je dat soort volk dus ECHT niet kunt vertrouwen.

mallekater | 23-01-16 | 16:10

Hoorde ik gister niet op de staats radio dat ze was gebeten door een mechelse herder.
MCMX111 | 23-01-16 | 10:51

- - -
Nee, dat was een Duitse Herder, maar die zit ergens in Denemarken…….

Really? | 23-01-16 | 16:07

Als niemand haar heeft gesproken, dan is ze ook nog steeds onverklaard kwijt. Wat een rotzaak dit.

LibertasSimplex | 23-01-16 | 16:03

Ah mooi, ze is weer boven water. #twitter En ze vertrekt dus zonder opgaaf van reden, dus ik denk dat ik gewoon gelijk heb.
( @VanBukkem | 23-01-16 | 10:58 )

VanBukkem | 23-01-16 | 16:01

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 12:42

"Trouwens nog best veel unverfroren racisten hier."

Hé mocro, verzin eens wat nieuws. Dat we allemaal kazen en racisten zijn en jullie superieur zijn hoor ik al meer dan 30 jaar.
Wij kazen zijn per slot van rekening alleen maar goed genoeg om de uitkeringen voor de enorme aantallen non-productieve mocro's op te hoesten en natuurlijk de grote bekken en criminaliteit van het mocro straatschorem over eens heen te laten komen.

Pieter V | 23-01-16 | 15:54

Ze krijgt geen cent wachtgeld neem ik aan: ze heeft toch een nieuwe baan!

Simon_GS | 23-01-16 | 15:53

Wat is dat toch met dat gehop van die allochtone vrouwen die met affirmative action in het parlement komen? Ayaan Hirsi Kanarie hopte ook al van PvdA naar VVD naar de VN

BASinnic | 23-01-16 | 15:43

En verder de reden van opstappen; misschien wel dat ze lijsttrekker wilde zijn voor de komenden Tweede Kamer- verkiezingen, maar dat haar dat geweigerd is om grond van te weinig ervaring. En toen dacht ze: ik ga laten zien dat ik het kan en ga dat tonen in het grote Amerika voor Hillary Clinton. En als ik dan terugkom, dan kan men niet meer om me heen.

kweethetooknietbeter | 23-01-16 | 15:41

Ik hoop dat deze brief als bijlage wordt meegestuurd en dat er een begeleidend schrijven bij zit, waar wel fatsoenlijk de naam en het adres van de ontvanger op staat. En een betreft regel. En waar verder ook een fatsoenlijk aanhef in staat en een fatsoenlijk afsluiting als hoogachtend of desnoods met vriendelijke groet. Deze brief doet me meer denken aan iemand die een teken van leven van zijn/haar slachtoffer in scene heeft gezet, terwijl het slachtoffer al lang en breed dood en begraven is.

kweethetooknietbeter | 23-01-16 | 15:37

Zouden die 2 akelige mannetjes van DENK er ook voor te paaien zijn om voor tweeeneenhalve ton op te donderen naar Hillary ?
Ik denk dat veel Nederlanders daar wel een half miljoen belastinggeld aan willen spenderen.

mr Fawlty | 23-01-16 | 15:33

Gezien de kwaliteit van haar brief, denk ik niet dat we veel gaan missen.

bastyboy | 23-01-16 | 15:31

Wat een vreemd briefje zeg. Die woordkeuze.. niet bepaald wat ik zou verwachten in de situatie

F#ckingAwesome | 23-01-16 | 15:27

philia | 23-01-16 | 15:19

tsja, wat ? Ze kan natuurlijk moeilijk afsluiten met alluha hakbar.

mr Fawlty | 23-01-16 | 15:22

Hartelijks.... hartelijks.... hartelijks wat?

philia | 23-01-16 | 15:19

Hier willen we meer van weten, de D66 beerput moet open.

lingo star | 23-01-16 | 15:13

En tegelijk schijt ze al die mensen die op haar gestemd hebben in de bek.

Umberto die trotzoni | 23-01-16 | 15:13

Wachtgeld was toch ooit bedoeld om eventuele nadelige gevolgen van het lidmaatschap kamer op te vangen als je daardoor niet aan het werk kwam, zij gaat van werk naar werk, en nog vrijwillig lijkt het me ook, dus ook geen wachtgeld want ze zit niet zonder werk, maar ik zal zoals managers dat leuk kunnen zeggen wel weer verkeerd zien.

Umberto die trotzoni | 23-01-16 | 15:11

Okee hoe gaat ze dat doen dan? Dat met het wachtgeld snap ik wel, dus financieel is het geen probleem.
Maar ze heeft helemaal geen verblijfsvergunning, laat staan nationaliteit, in Amerika. Dus ze kan er hooguit op een toeristenvisum een paar maanden zitten. En ik weet ook niet of je in die hoedanigheid uberhaupt zelfs maar vrijwilligerswerk mag doen. En trouwens, zit die heks van een clinton wel op haar te wachten? "Hoi, ik kom uit Holland en ik wil graag mee helpen flyeren.." Dit klinkt echt wel als een beetje psychotische actie. Of zoals eerder gesuggereerd, Mocro's gonna Mocro.

Lefgozer | 23-01-16 | 15:10

Die tweeënhalve ton zal het zeker makkelijker maken om op te zouten, maar ik geloof niet dat dat de ware reden is, want anders had ze nog een paar jaar en een nieuwe termijn kunnen blijven zitten en minstens het dubbele aan wachtgeld en emolumenten kunnen toucheren. Ik de k dat het alles te maken heeft met de cultuur in de D66 fractie. In de afgelopen is die club al een boel mensen kwijtgeraakt, zeker niet de minsten.
Het begon al met Boris van der Ham, de laatste echte liberaal van de Democraten en in het afgelopen jaar gingen Gerard Schouw en Magda Berndsen al met stille trom. Dat is vast geen toeval. Ik heb een stiekem vermoeden dat er meer heibel in de tent is bij de politieke erven Van Mierlo dan bij de LPF, maar dat ze dat mooi binnenskamers weten te houden. Want tja, het zijn intens fatsoenlijke mensen. En dat is soms te prijzen, maar ik denk dat als je Voormalige fractieleden vertrouwelijk onder vier ogen gaat vragen dat er dan een heleboel ranzigheid naar boven komt. Vermoed ik. Zomaar.

Stormageddon | 23-01-16 | 15:09

@nemoj me jebat | 23-01-16 | 13:18
Wat een niveau, die brief. Ik pleit ervoor dat Kamerleden minimaal een HBO hebben afgerond, 40 jaar of ouder moeten zijn en een bepaald aantal jaren belasting hebben betaald. Zo kan het niet verder.

Piet Karbiet | 23-01-16 | 15:01

Pijnlijke hondenbeet?

*Beste @geenstijl geen zorgen, alles wel, flink last van pijnlijke hondenbeet en ben aan t pakken voor NYC. Vertrekreden staat in kamerbrief*.
twitter.com/WassilaHachchi/status/690...

*de gebeten hond gebeten mompelt*

Lewis Lewinsky | 23-01-16 | 14:57

Ach, misschien gewoon iets simpels als mid-life crisis of gewoon even de weg kwijt zijn?
LaatmaarLu? | 23-01-16 | 14:22
Had ze de zekerheid maar, weet ze precies hoe oud ze wordt.

swassannuf | 23-01-16 | 14:55

Kan Wassila Foetchchi nu mooi haar tijd benutten aan diverse cursussen Nederlands.

1+1 | 23-01-16 | 14:54

Ik reaguur al 5 jaar | 23-01-16 | 14:45

Of een prins van het binnenhof bleek een kikker en de confrontatie werd te pijnlijk?

Paljas | 23-01-16 | 14:49

Alleen voor De Liefde laat een vrouw 250k wachtgeld liggen! Een prins op het witte paard kwam voorbij, eentje met veel poet, niet Kim DotCom maar zo'n andere. Wedden?

Ik reaguur al 5 jaar | 23-01-16 | 14:45

Minder, minder, minder... plop

De Klipper | 23-01-16 | 14:44

Mysterieus dit plotselinge vertrek. Met 3 kamerleden die recent er de brui aan hebben gegeven ga je je toch afvragen wat er bij D66 aan de hand is. Als het zo doorgaat, "overleeft" Pechthold ze allemaal nog.

Mannes | 23-01-16 | 14:44

Ze had ook gewoon netjes kunnen vertrekken.Geen wachtgeld ,netjes informeren,spullen ophalen en aanwezig zijn bij afscheid 2de Kamer.Staan ze elkaar zo naar het leven bij D66 dat niemand van haar plannen wist.En wie gaat voor haar hond zorgen?

arlen | 23-01-16 | 14:43

Daarom geen dubbele paspoorten in de 2e Kamer! Toch leuk dat Hillary gedurende 3 jaar 250.000 Euro van onze centen bij de verkiezingscampagne kan doen.

Tis nie waar! | 23-01-16 | 14:43

Aan haar naam te zien waren haar ouders ook al analfabeet.

Gele Beer | 23-01-16 | 14:43

Enkeltje Kalifaat

kezie | 23-01-16 | 14:29

Ach, misschien gewoon iets simpels als mid-life crisis of gewoon even de weg kwijt zijn?

LaatmaarLu? | 23-01-16 | 14:22

John nie | 23-01-16 | 14:01

Ik betwijfel of dit allemaal mogelijk is. Maar als de wet werkelijk zo is dat iemand die vrijwillig zijn 2e kamerlidmaatschap aan de wilgen hangt, nog drie jaar wachtgeld krijgt (zonder strafkorting) dan is dat niet meer van deze tijd. Zeker als je het wachtgeld gaat opsouperen in het buitenland (zelfs buiten de EU) en niet beschikbaar bent voor arbeid omdat je vrijwilligerswerk doet.
Als je dit vergelijkt met het regime in de Bijstand, waarbij je gedwongen vrijwilligerswerk dient te aanvaarden, dan is het wel erg riant.

Paljas | 23-01-16 | 14:19

@Dish of the Day | 23-01-16 | 13:03
Het is een mooie meid en dat weet ze. IJdelheid is niet vreemd - ook niet bij dames van mocrese afkomst.

McMarx | 23-01-16 | 14:18

"Vanaf nu ben je gehynotiseerd en als je iemand hoort niezen dan doe exact wat ik je net heb ingefluisterd".

MyCatIsDoingThis | 23-01-16 | 14:04

Weet je wat nou zo erg is eigenlijk? Misschien is er wel iets ergs aan de hand en misschien weigert ze zelfs het wachtgeld.
Dat we en ik zeker zo tekeer gaan AT heeft ze te danken aan al die k*t Marokkanen die hier als beesten te keer gaan EN aan al die Marokkanen die het laten gebeuren.

John nie | 23-01-16 | 14:01

@nemoj me jebat | 23-01-16 | 13:18
Dat taalgebruik in dat briefje,
man, man, man...
Alsof ik een eerste brugklas schrijfopdracht Nederlands lees..

Wijze uit het Oosten | 23-01-16 | 14:00

Ze staat nu gewoon op de wallen.

Blobber_NL | 23-01-16 | 13:58

@Breinbrouwsels | 23-01-16 | 13:50
Nee, want we hebben het er nu juist over dat ze als paaldanseres is gestopt.

Lentehaas | 23-01-16 | 13:58

Ik wordt ook immigrant. Wat een heerlijk leven hebben die mensen

3Xniks | 23-01-16 | 13:56

Mevrouw liegt in dezen hoe dan ook, want ze wordt helemaal geen onderdeel van het campagneteam van Hillary. De Democraten weten van niets. En zonder werkvergunning is iedere positie anders dan vrijwilligerswerk kansloos in de USA. Mevrouw is na vijf jaar TK-lidmaatschap toe aan iets internationaals. Ze klinkt als het eerste beste Ajax of Feyenoord-talent dat na 16 minuten in het eerste al roept toe te zijn aan de Primera Divison. Volstrekt kansloos, maar als ze mag folderen in New Hampshire zal ze ergens in de herfst vast wel weer aanschuiven bij Pauw c.s.

LJBrinkhorst | 23-01-16 | 13:52

-weggejorist-

HaatbaardKnipper | 23-01-16 | 13:51

Dagenlang voor iedereen en alles onvindbaar en onbereikbaar plus 2 maanden radiostilte op social media om dan ineens als een duveltje uit een doosje na een artikeltje en daarop volgende onvermijdelijke hypothetische reaguursels op Geenstijl op te duiken en een eigenlijk nietszeggende verklaring de wereld inplempt. Op zijn zachts gezegd een nogal curieus handelen door een volksvertegenwoordiger.

trivius | 23-01-16 | 13:50

Zag ik hier iemand al de vraag stellen of ze paaldanseres was geworden?

Breinbrouwsels | 23-01-16 | 13:50

Lijkt me een stout meiske.

meneer Q | 23-01-16 | 13:42

Hachchi laat in haar verklaring op Facebook in het midden of ze wel of geen gebruik gaat maken van de wachtgeldregeling. Pechtold mag dan beweren van niet, maar zijn geloofwaardigheid is inmiddels ook niets meer waard.
Overigens is het best raar als je je voor een vreemde mogendheid gaat inzetten tijdens je eventuele wachtgeldperiode, die tijd is bedoeld om te solliciteren, toch?
Als ze zich zou hebben willen inzetten voor bijvoorbeeld Poetin, dan had je ze in Den Haag eens moeten horen. Erg vreemd en dubbel allemaal.
Daar komt bij dat als je je middelvinger zo opsteekt naar de kiezers dan ben je in mijn ogen niet beter dan Massarati-man Molenkamp.

Klik_hier | 23-01-16 | 13:41

@zeeman73 | 23-01-16 | 13:26
Dat is van horen zeggen. Hachchi heeft niets te kennen gegeven. Of is daarover inmiddels een bericht van haar verschenen op een van de sociale media?

Lentehaas | 23-01-16 | 13:41

Had eerlijk gezegd nog nooit van haar gehoord (maar zij is niet het enige kamerlid waar ik nog nooit van heb gehoord).
Dat ze haar eigen kamer niet kan opruimen als ze in de ziektewet zit omdat een hond een hap uit haar arm heeft genomen, dat kan ik nog wel begrijpen.
Ik ben zeer benieuwd of ze nu wel of niet wachtgeld gaat incasseren.

In ieder geval is het duidelijk dat er wel eens wat gereorganiseerd mag worden in Den Haag.
1. Die kamer kan wel van 150 naar 100 zetels: (i) veel wordt immers in Brussel geregeld, (ii) dan hoeven we geen kiesdrempel in te voeren en zijn we van een paar eenmanspartijtjes verlost, (iii) scheelt in de salariskosten.
2. Wachtgeld voor mensen die zelf opstappen afschaffen of drastisch inkorten. Gewone werknemers (burgers) krijgen ook geen WW uitkering als ze zelf opstappen en gewone wn's krijgen ook geen 3 jaar WW als ze ergens kort hebben gewerkt.

Toon Alloch | 23-01-16 | 13:36

Het was leuk geweest als har loyaliteit in NL had gelegen maar goed; dat is natuurlijk teveel gevraagd voor een kamerlid van D66. Dit had iemand van de PVV eens moeten doen; dan was iedereen er keihard overheen gevallen. Ik heb nog nooit van het hele mens gehoord dus ze zal enorm veel daadkracht hebben gehad. Next.

Rest In Privacy | 23-01-16 | 13:36

@zeeman73 | 23-01-16 | 13:30
Jij snapt niet wat echt Racisme is. Maar dat terzijde. Ik kan je wl een x meenemen naar een plek op deze aarde waar echt racisme bestaat. In het Midden-Oosten bijvoorbeeld. Echte racisten zijn in NL op 1 hand te tellen. Maar ok, jij zal ook wel geheel opgevreten zijn door het Policor wensdenken.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:35

Ze heeft GeenStijl ook al getwitterd, zie ik nu.
*graag detective speelt en nu haar speurhond uit gaat laten*

nemoj me jebat | 23-01-16 | 13:32

Valt dit gevalletje onder de "sociale uitkering" deal met Marokko?
Of komt ze uit de Westelijke Sahara?

Oilman | 23-01-16 | 13:31

@nemoj me jebat | 23-01-16 | 13:28
lol.... ik zag je nick en het eerste wat in mij opkwam was 73 - 89 - 71 (of zoiets... ;-)...)

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:31

@ zeeman73 | 23-01-16 | 13:26

Hoe gaat mevrouw haar rekeningen dan betalen? Van haar vrijwilligersbaantje soms?

HoogToontje | 23-01-16 | 13:31

En als aanvulling: de comments worden weer bevolkt door een stelletje zwakbegaafde racisten. Net nog iets minder niveau dan het artikel zelf. Jullie zouden het verdienen onder de voet gelopen te worden door vluchtelingen, maar helaas komt jullie grootste angst niet uit.

zeeman73 | 23-01-16 | 13:30

Wachtgeld zorgt ervoor dat er kwalitatief slechte politici komen; ze hoeven toch niet hun best te doen vanwege dit royale vangnet. Wij krijgen slechts 1 maand WW per gewerkt jaar! Tijd voor een referendum over het verrotte wachtgeld systeem!!

de fietsende rukker | 23-01-16 | 13:30

Of ze is op weg naar het kalifaat, om zich voor de Jihad uit elkaar te laten trekken door testosteron bommetjes....

Zirafa | 23-01-16 | 13:30

Van dat wachtgeld kan ze een hoop sigaren voor Bill meenemen. Jum!

Brabantse Leeuw | 23-01-16 | 13:30

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:28
Aha, je probeert je verlies in te dekken met een vleugje arrogantie. Duidelijk.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:30

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:25
Ho, wacht! Je noemt mij meisje, terwijl ik dat niet ben.
Had dat eerder gezegd! Ik dacht dat ik je serieus kon nemen.

Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:30

@woordgrap van de dag | 23-01-16 | 13:01
En jij vertrouwt op het woord van een politicus?

Guido | 23-01-16 | 13:29

Mischien zit ze nog vast in deverkrachtingstunnel............
Oooh wacht.

Steenrijk | 23-01-16 | 13:29

Ze neemt haar wachtgeld niet mee. Topwijf dus. Ik wens haar veel success met het rondbrengen van Folders in de US of A
--
En ik zou haar nog wel een x willen doen. Maar dat terzijde.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:29

Ze was onzedelijk gekleed , en had parfum op, en toen kwam kereltje binnen.... sindsdien niets meer vernomen.

edelweiss | 23-01-16 | 13:28

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:24
Helemaal niet. Ik probeer daarmee juist toe te geven dat je messcherpe analyse mij sprakeloos en verslagen in een hoek heeft geduwd. Proficiat!

Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:28

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:22
Nou, roep ik hier eens een keer iets zinnigs (ik heb Wassila gevonden!), begin jij daarover.
*zucht*
Denk je dat ik mijn reputatie nog kan redden of moet ik aan een andere nick?

nemoj me jebat | 23-01-16 | 13:28

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 12:42
Je hebt in deze volkomen gelijk. Wachtgeld snaaien is helaas niet voorbehouden aan Marokkanen. Die overigens geen ras vormen maar wel berucht zijn vanwege de criminele inslag en het gebrek aan geweten.

Guido | 23-01-16 | 13:27

Goedgeluimd de belastingbetaler beroven.

Muggenmepper | 23-01-16 | 13:26

Volgens mij heeft mevrouw hachchi te kennen gegeven geen gebruik te maken van de wachtgeldregeling. Verandert dat de standpunten hier?

zeeman73 | 23-01-16 | 13:26

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:24
Je schrijffouten kwalificeren als grapje.. Je valt door de mand, meisje.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:25

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:23
Zwaktebod, vriend, die Oef!

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:24

Carmelita | 23-01-16 | 13:15
Maak je een grapje, of héb je helemaal geen gevoel voor humor?

Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:24

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:18
Oef!

Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:23

@nemoj me jebat | 23-01-16 | 13:18
Hoe is het met je maten?

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:22

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:15
Schelden.. ik heb nog geen scheldwoord gebruikt. Dus daar ga je al de mist in. En inderdaad het is A. Want jij bent niet in staat een B goed te formuleren.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:18

Ik gok op een jaar rond de wereldreizen met vriendin.Daarna een B&B in Marrakech beginnen.Na 2 jaar erachter komen dat de toelage over een jaar stopt en de B&B niet veel oplevert.Boek schrijven en een jaar later bij DWDD neer plempen.Half jaartje zwemmen als politiek analist bij Pauw.Rentree in de politiek of semi-overheid.

arlen | 23-01-16 | 13:17

@ woordgrap van de dag | 23-01-16 | 13:01

Het is toch volkomen ongeloofwaardig dat ze niet zou gaan toucheren... Heeft ze een paar miljoen op de bank dat ze zich die luxe zou kunnen veroorloven ofzo? Nee he, en dus gaat ze toucheren. In huize Hachchi moet de schoorsteen ook roken.

HoogToontje | 23-01-16 | 13:17

Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:12
"Me" naam?
Echt?

Carmelita | 23-01-16 | 13:15

@woordgrap van de dag | 23-01-16 | 13:01
Dat zegt niets over de moraal van Nederland, maar over de eerdere voorbeelden uit de Mocro gemeenschap.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:15

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:09
Oei, jij snap het écht niet! Ach wat, ik probeer het gewoon:
-"Ik weet niet hoe het zit, maar ik roep A."
-"Dat kun je niet zeggen, want je weet niet hoe het zit."
-"Zeg jij dan hoe het zit. Nou? Zeg dan?"
-"Ik weet het ook niet."
-"Ha! Zie je wel! Dan is het dus A." (eventueel nog met iets van schelden erachter)

Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:15

Bon Voyage !

cat22 | 23-01-16 | 13:14

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 12:42 "Trouwens nog best veel unverfroren racisten hier."
.
Hoezo? Men is het er aardig over eens dat ze er goed uit ziet. Lekker ding zeg maar. Of is dat dan weer "unverfroren" seksistisch of zo.

ben kokhals | 23-01-16 | 13:13

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:04
Nee hoor. Mensen uit Breda staan er niet om bekend dat ze geld stelen van hun buren en mede stad genoten. Ik kan tevens geen info vinden over een grote groep 36-jarigen die hun buren en vrienden bestelen. . . Dus waar doel je nu op? Probeer eens duidelijk te zijn. Of heb ook jij een taal achterstand zoals Arib?

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:13

Dish of the Day | 23-01-16 | 13:09
Helaas, ik weet het wel. Ik weet zelfs nagenoeg zeker dat ik taal- en spellingwedstrijdjes van je zou winnen.
Maar Nightmarokaan ies dan ook aleen me naam, hè?

Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:12

@Zoiets | 23-01-16 | 12:58
Waar zijn je argumenten? Je kan wel in de herkenbare Policor/Mocro stuip schieten, schelden en/of dreigen. Maar daar kom je dus niet verder mee. Geef eens een argument. Of ben je daar niet toe in staat met al je intellectuele bagage?

Mark_D_NL | 23-01-16 | 13:09

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:07
en jij weet niet eens hoe je Marokkaan moet schrijven, dus jij bent ook af.

Dish of the Day | 23-01-16 | 13:09

Mannetje Peggold zal wel denken: dat doe ik nooit meer "Een Mocro omdat het moet" Dat heb je r nou van met je positieve discriminatie.

John nie | 23-01-16 | 13:09

Fatwabuster | 23-01-16 | 12:47
Mijn punt is dat er hier nogal wat racisme, kortzichtigheid en vooral domheid in allerlei reacties te vinden is. Zoals dat eeuwige machteloze en onvoorstelbaar kinderachtige schelden. Voor mij ben jij af.

Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:07

@woordgrap van de dag | 23-01-16 | 13:01
Zit ze bij misschien bij Peggold in de kelder?

Dish of the Day | 23-01-16 | 13:06

Zou hetzelfde doen, lekker hoor.

Uw Verzekeringsadvis | 23-01-16 | 13:04

Mark_D_NL | 23-01-16 | 12:47
Ik ken de achtergrond van dat hele niet en jij ook niet. Het is dus evenveel "typisch Marokkaan" als "typisch vrouw/D66/36-jarige/Bredase."

Nightmarokaan | 23-01-16 | 13:04

7. ze heeft een verhouding met Geert en gaat met hem ervandoor (hahahaha)
8. ..........
langzullenweleven | 23-01-16 | 11:01

Lijkt me inderdaad waarschijnlijk dat hier een liefdesrelatie een rol speelt, maar niet met Geert. Eerder in de D66 fractie zelf. Pechtold? Het is bekend dat Pechtold een paar maanden terug ernstige huwelijksproblemen had. En we weten dat vrouwen dol zijn op beroemde machtige mannen (met name carrièrevrouwen zoals Hachchi).

koter | 23-01-16 | 13:04

Haar website is wel een oppervlakkig ego-showtje zeg, wie zet er nu enkel beeldvullende foto's van je eigen gezicht op, overal en als je dan wat opent, komt er meteen er wéér een portretfoto van haar, zie je haar dubbel.
Is 1 klein fotootje ter herkenning ergens bij een biografie niet meer genoeg vandaag de dag?

Dish of the Day | 23-01-16 | 13:03

Kereltje weet natuurlijk precies van de hoed en de rand. Maar de taktiek is: verwarring zaaien, onwetendheid fingeren zodat het snel verstomd en niet teveel op D66 zal afstralen.

de Voorzittert | 23-01-16 | 13:03

Die is uitgehuwelijkt. Met 2,5 ton graties geld.

johoost | 23-01-16 | 13:01

Dames en heren, we hebben zat kudtmarokkanen in ons land, maar dit lijkt me toch wel een redelijk goed voorbeeld van een Nederlandse met Marokkaanse roots, niet een bewoner van een parallele samenleving. Dus ik zou haar niet als dat laatste bejegenen.

Professor Superhirn | 23-01-16 | 13:01

Bedreiging of gezondheid? Ik gok op één van die twee... Overigens ontkende Pechtold gisteren al op 3FM dat Hachchi een beroep op dat wachtgeld gaat doen. Grappig dat iedereen er bij voorbaat vanuit gaat dat ze dat wél wil toucheren. Dat zegt dan dus duidelijk ook iets over de (moraal van de) rest van Nederland... Benieuwd naar de clou van deze spannende politieke thriller.

woordgrap van de dag | 23-01-16 | 13:01

@eraderendraaien | 23-01-16 | 12:54 "Wist je dat vd Ham eigenlijk acteur wilde worden? ;)
.
Doe jij voor D66 aan "damage control"? :)

ben kokhals | 23-01-16 | 13:00

@wowee001 | 23-01-16 | 12:46
Het enige succes dat ik bij haar kan ontdekken is dat ze zich (nog)niet onder een burka heeft laten dwingen.

deraderendraaien | 23-01-16 | 13:00

@Mark_D_NL | 23-01-16 | 12:47
Wat een logica... Jij hebt geen betere suggestie dus ik heb gelijk" Typisch mocro gedrag om na 6 jaar kamerlid te zijn geweest geen wachtgeld te gaan trekken? Het enige feit wat voor zich spreekt is jouw gebrek intellectuele capaciteiten.

Zoiets | 23-01-16 | 12:58

@Galspuier | 23-01-16 | 12:52
Slim is ze dus niet.... anders had zij deze klucht wel beter geregisseerd. Dus waarom is zij slim? Omdat ze door haar afkomst en baantje heeft gekregen, is zij slim omdat ze geld steelt van de NEderlandse burger?

Mark_D_NL | 23-01-16 | 12:56

-weggejorist-

John nie | 23-01-16 | 12:56

@ben kokhals | 23-01-16 | 12:34
Haha.. jij voldoet met het posten van dit filmpje precies aan de verwachting die de makers(en Boris vd Ham)hiermee voor ogen hadden.Wist je dat vd Ham eigenlijk acteur wilde worden? ;)

deraderendraaien | 23-01-16 | 12:54

Die 262.747,48 EUR is ca 2,8 miljoen MAD (lol: dat is de afkorting voor Marokkaanse munt, de Dirham:) Daarmee kan je in haar thuisland zo'n 40 jaar lang uitstekend rondkomen met je gezin, en als je geen big spender bent, ca 70 jaar.

ben kokhals | 23-01-16 | 12:54

@wowee001 | 23-01-16 | 12:46
Wanneer jij haar succesvol noemt. Dan wil ik wel eens weten wat jij doet in je leven. Ze is gewoon nummer zoveel uit een dozijn Mocro's die alleen maar door afkomst iets hebben kunnen presteren. Dat zie je aan hoe velen van deze mensen hun carrière eindigen. Altijd met veel rumoer en daarna hoor je er nooit meer iets van.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 12:53

Mooie slimme meid.

Galspuier | 23-01-16 | 12:52

wowee001 | 23-01-16 | 12:46
.
Noem eens 3 successen van deze mevrouw....

Fatwabuster | 23-01-16 | 12:48

@wowee001 | 23-01-16 | 12:46
je ziet het resultaat; spoorloos verdwenen.
Kan zijn dat ze eerdaags opduikt in een inrichting.

Dish of the Day | 23-01-16 | 12:47

Nightmarokaan | 23-01-16 | 12:42
.
En wat is je punt nu helemaal? Of ben je te vaak op je kleine besneden pikkie getrapt.... grow up en doe gewoon mee!

Fatwabuster | 23-01-16 | 12:47

@Nightmarokaan | 23-01-16 | 12:42
Wat was het dan? Typisch vrouwen gedrag... Of typisch D66? Probeer zelf eens wat beters te verzinnen. Lukt jouw ook niet zo te zien. Dus ja, de feiten spreken weer oor zich. En jij hebt ook geen betere suggestie. Dus laten we er vooralsnog maar van uitgaan dat het weer een nieuw hoofdstuk is in de langlopende klucht met de naam "De Graaiende Mocro".

Mark_D_NL | 23-01-16 | 12:47

nos: In het AD zegt D66-leider Pechtold dat Hachchi hem heeft verteld dat ze geen gebruik zal maken van de wachtgeldregeling.

Zyprexa20mg | 23-01-16 | 12:47

Een Marokkaanse dame die oneindig succesvoller is dan alle reaguurders bij elkaar, dat kan natuurlijk niet he

wowee001 | 23-01-16 | 12:46

Dat verhaal van die Clinton campagne is trouwens om een andere reden ook nog eens een leuke smoes. Hillary schijnt nogal (en dat is waarschijnlijk nog zachtjes uitgedrukt!) onder vuur te liggen wegens het versturen van geheime informatie via een prive email server. Dus er is daarmee ook nog een kans dat die campagne in elkaar stort als een kaartenhuis en daarmee dus ook die baan komt weg te vallen.

starbuck280 | 23-01-16 | 12:44

@dierenpartij | 23-01-16 | 11:51
Wat weet jij wat de rest nog niet weet ?

Wijze uit het Oosten | 23-01-16 | 12:44

VVD'er doet iets fout. Reaguurders: "Typisch VVD."
PvdA'er doet iets fout. Reaguurders: "Typisch PvdA."
Marokkaanse doet iets fout. Reaguurder: "Typisch mocro."

Verzin eens iets nieuws.

Trouwens nog best veel unverfroren racisten hier.

Nightmarokaan | 23-01-16 | 12:42

Iets met de FED spekken denk..

Neut | 23-01-16 | 12:40

Ze zal wel ergens in haar oorspronkelijke habitat resideren, het Rifgebergte, lekker cashen en goedkoop leven.

Dish of the Day | 23-01-16 | 12:39

@Schroomloeder | 23-01-16 | 10:43
Toch zou een hoofdoekje haar beeldig staan.

McMarx | 23-01-16 | 12:38

Simpel. Eerst nog even kort op vakantie willen en dan *plof* de Bermuda Driehoek. Geen complot; niks van dat; gewoon pure pech. Echt gebeurd en een waar verhaal.

verbanden | 23-01-16 | 12:31

Loyaliteit kent z'n grenzen. Zo zie je maar weer. Oh campagne voor Hillary? Toedeledoki!

Sliptong | 23-01-16 | 12:30

Had zij inzage in belangrijke defensie stukken ??)

elcidisback | 23-01-16 | 12:28

@Paaldanseres | 23-01-16 | 12:02
Ik durf zelfs de voorspelling aan dat kereltje zelf na 6 April de conclusie trekt dat hij zich geen vertegenwoordiger meer voelt van ons volk als het nee zegt tegen het verdrag,om daarna zogenaamd in Brussel zelf de boel de goede kant op te draaien voor de EU.

deraderendraaien | 23-01-16 | 12:27

Ik zou even wachten met het uitbetalen van dat wachtgeld. Voor je het weet financier je een sleeping cell attack in Hollandistan.

Sliptong | 23-01-16 | 12:27

"Eigenlijk zijn Kamerleden die blijven zitten zodra ze recht hebben op de drie jarige wachtgeldregeling compleet gestoord, als je er zo over nadenkt."
Nee dan krijgen ze zitgeld, als je ophoepelt is het wachtgeld. Heeft het zelfde resultaat. Alleen is als je braaf bent tijdens het zitten de kans groot dat je zitgeld heel lang doorbetaald blijft.

Puupke | 23-01-16 | 12:21

@ Piet Karbiet | 23-01-16 | 10:50

Jonge Ambtenaar van het jaar, hahaha

HoogToontje | 23-01-16 | 12:21

En over drie jaar schrijft ze een boek over zichzelf en komt ze in DWDD (is ook belangstinggeld) om jullie erover vertellen.

Amano | 23-01-16 | 12:20

Wat zou ze als motief voor haar sollicitatie hebben opgegeven? Ik wil na dat sigaretje wel eens de sigaar van een echte leider roken?

Lentehaas | 23-01-16 | 12:20

-weggejorist-

Loebas | 23-01-16 | 12:17

Maar goed, kunnen we geen beslag op dat geld laten leggen. Ik raak financieel onwel van al die afvalmarokkanen die jaren bij hun moeder gaan inwonen om 'therapeutisch' boeken te schrijven vol zelfmedelij op onze kosten.

Dish of the Day | 23-01-16 | 12:17

Ze schijnt gebeten te zijn door een 'hond' in haar arm tijdens het hardlopen. Vervolgens is ze vanwege deze verwonding per auto heen en weer naar De Haag gependeld, want veilig. Daarna stopt ze abrupt en verdwijnt ze uit beeld onder het mom van een idealistisch carriereverhaal. Ja, dan is er een hoop aan de hand behalve hetgeen je zojuist gelezen hebt. Als je weet wie de 'hond' in deze is, kun je waarschijnlijk de rest van het verhaal al raden.

Nanker Phelge | 23-01-16 | 12:17

@necrosis | 23-01-16 | 12:02
Mee eens: Wachtgeld afschaffen. Ze krijgen ook nog eens een (overdreven) riant salaris, dus kunnen ze sparen over zich aanvullend verzekeren.
BTW: Je kantoortje niet opruimen als je "ontslag neemt" wijst op: ontslag op staande voet, angst/woede, arrestatie of 'foetsie'. Is ze al als vermist aangemeld?

ben kokhals | 23-01-16 | 12:16

Vreemd, vooral dat onbereikbaar zijn, dus ook voor mannetje peggold, zal wel zn minnares zijn geweest vorig jaar en nu liep het toch anders dan gehoopt, peggold maakt meer kapot dan je lief is.

Dish of the Day | 23-01-16 | 12:15

Deze zaak is wel intrigerend.
Halsoverkop het parlement verlaten. Geen afscheid. Je kamer niet opruimen. En dan ga je in feite vrijwilligerswerk doen in de USA, althans, dat is het verhaal. En hiermee je carrièrekansen in Nederland, daar waar je geboren bent, gestudeerd hebt, gewerkt hebt en een riant salaris hebt, in feite kapot maken. Het lijkt op verhaal Rehwinkel. Hij ging geloof ik een raar verhaal ophouden vanwege 'de liefde'. Hij wilde bij zijn lover zijn. Liefde maakt blind, zullen we dan maar zeggen. Zal het bij deze dame ook de liefde zijn. Heeft zij een Amerikaan ontmoet en wil ze bij hem zijn? Ik hoop dat Geenstijl deze zaak niet loslaat.

Droef Toeter | 23-01-16 | 12:14

Een Tofikje, graties geld .

Castor12 | 23-01-16 | 12:12

Het eerste dat je tegenwoordig denkt: wat proberen ze nú weer te verzwijgen?
.
Ze proberen in elk geval te verzwijgen, dat ze gebruik gaat maken van haar wachtgeld.
.
Zou ze last hebben van verwardheid? Die aandoening komt heel veel voor bij Noord-Afrikanen.
.
Hoe zou dat gaan bij D'66? "Door welke Marokkaan kunnen we haar het beste laten opvolgen?"

Lentehaas | 23-01-16 | 12:09

@RobberenRukkie | 23-01-16 | 11:56
Het afschaffen van wachtgeld is hetzelfde als een slager die zijn eigen vlees keurt.
Je schijt nooit op het bord waar je van eet.....

necrosis | 23-01-16 | 12:07

En dan maar zeuren over Russisch geld dat de GeenPeil campagne gefinancierd zou hebben, maar ondertussen financiert men de campagne van de linkse superbitch 'Hitlery' Clinton middels Nederlands wachtgeld.

Xirdalan | 23-01-16 | 12:03

Ja nou rot er eindelijk een mocro vrijwillig op, is het weer niet goed.

funkyd | 23-01-16 | 12:03

Zou die der al afstand van genomen hebben?

Paaldanseres | 23-01-16 | 12:02

@Chompie | 23-01-16 | 11:45
De meeste ex-PVV'ers trekken geen wachtgeld, die werken namelijk voor hun geld, in tegenstelling tot de leden van de 'oude politiek', die hebben namelijk nooit gewerkt voor hun geld maar zijn vanuit hun onafgemaakte studie zo de politiek ingerold .
Ik stel voor om 'wachtgeld' af te schaffen om zo het kaf van het koren te scheiden.
Gewoon WW zoals de burgerT ook moet slikken, en bij vrijwillig opstappen geen enkele cent!

necrosis | 23-01-16 | 12:02

Een D66'er met defensie in de portefeuille, dat is grappig. Vooral geld uit defensie halen dan zeker.

Tha Man | 23-01-16 | 12:02

Sowieso, wat zien mensen in die hele Hillary Clinton? Wat dat betreft zou ik ook niets doen zonder die 250k. Maar enfin: dit zaakje stinkt.

Driewerf Hoezee | 23-01-16 | 12:02

Het zou best kunnen dat er een soortement van parallel universum bestaat waar uitsluitend mensen van midden-oostensche origine ingezogen worden,ik refereer aan de 600.000 in duitsland vermiste zoekers.maar ach,de wens is ook hier de moeder van de gedachte.

Steenrijk | 23-01-16 | 11:58

Stijlloser_from_NL | 23-01-16 | 11:54
Kereltje liep van de week wel met een grote kloofbijl te zwaaien.

kneuterzak | 23-01-16 | 11:57

@RoBD=Skullfucker | 23-01-16 | 10:46 : "Hachchi belt inderdaad, heeft de volgende ochtend een gesprek met Pechtold en meldt dat zij wil stoppen als Kamerlid. En wel meteen. D66 moet verder zonder haar, met onmiddellijke ingang. Pechtold is onthutst, geïrriteerd, boos: waarom in hemelsnaam? Omdat ze gaat werken voor de campagne van Hillary Clinton; binnen twee weken tekent ze een contract.""
.
Jij denkt dat dit nog op haar bucket list stond of zo? Kom nou.

Gen. Maximus | 23-01-16 | 11:56

Hoogste tijd voor een referendum over die wachtgeld-regeling. Ohhh.., wacht..

RobberenRukkie | 23-01-16 | 11:56

Die duikt een dezer dagen op met een bomgordel.

Balletje Mayo | 23-01-16 | 11:56

"Eigenlijk zijn Kamerleden die blijven zitten zodra ze recht hebben op de drie jarige wachtgeldregeling compleet gestoord, als je er zo over nadenkt."

Zo gestoord zijn ze niet. Ze krijgen als kamerlid ook nog een hele aardige vergoeding + gratis reizen voor een paar keer per week als stemvee van je fractievoorzitter te dienen. Dat zou ik ook zo lang mogelijk blijven doen, om daarna nog 250k over 3 jaar aan wachtgeld mee te nemen.

-braadwurst- | 23-01-16 | 11:55

@Joop Sigaar | 23-01-16 | 11:39
Of ze heeft zijn avances gewoon afgewezen. Dat is politieke zelfmoord van het hennetje bij zo'n haantje.

Guido | 23-01-16 | 11:55

iemand al in de kelder van Pechtold gekeken?

Stijlloser_from_NL | 23-01-16 | 11:54

@orange pekoe | 23-01-16 | 11:35
Nee joh. Mocro's zijn allemaal hetzelfde. Het gaat allemaal om gratis geld en je hulpzame buurman, NL overheid/burger, bestelen. Deze zal ook wel weer een mooi leugenachtig verhaal hebben.
Mark_D_NL | 23-01-16 | 11:37

Mocht dit zo zijn: schaamteloos. Ik houd er wel rekening mee want gebrek aan moreel besef en een geweten lijkt een voorwaarde te zijn om politiek carriere te maken.

orange pekoe | 23-01-16 | 11:53

Een van de aardigste mensen die ik ken, Maakt bovendien GEEN gebruik van haar wachtgeld..

dierenpartij | 23-01-16 | 11:51

En als je nou kon zeggen dat Wassila Hachchi zo'n staat van dienst had, maar ik had eerlijk gezegd nog nooit van dat hele mens gehoord.

jochum1980 | 23-01-16 | 11:50

Ik las :
De mysterieuze verdwijning van Johnny Quid.
In ogen wrijven doet en een dubbele espresso gaat drinken.

dogbitedog | 23-01-16 | 11:49

@R.B.Scott | 23-01-16 | 11:46
Krijgt u ook niet

Steenrijk | 23-01-16 | 11:49

Dit is een heel raar verhaal. Beter negatieve aandacht dan helemaal geen aandacht, mocht er iets aan de hand blijken te zijn.

Doper | 23-01-16 | 11:47

@RoBD=Skullfucker | 23-01-16 | 10:53
De medewerkers van backbenchers werken in een pool. Wellicht heeft alleen Peggold een eigen gleuf stand-by.

Guido | 23-01-16 | 11:47

Amano | 23-01-16 | 11:44
Als dat waar is (bij team Hillary nooit van haar gehoord) dan kan het haast niet anders zijn dan inrichting of dood.

Carmelita | 23-01-16 | 11:47

@Steenrijk|23-01-16|11:43
Oei,wat u klaarblijkelijk aan het roken en/of slikken bent hoef ik even niet.

R.B.Scott | 23-01-16 | 11:46

-weggejorist-

Chompie | 23-01-16 | 11:45

Alle voordelen kloppen weer. Toch best wel een geruststelling. Hoog op de lijst gekomen vanwege haar afkomst. En gaat er als een dief in de nacht vandoor met het geld van de Nederlandse inwoners.

Wel slechte timing. D66 kan de volgende verkiezingen wel eens gaan scoren. En was haar uitgangspositie beter geweest. Overigens hebben ze bij team Hillary nog nooit van haar gehoord.

Amano | 23-01-16 | 11:44

Mischien een steek gehad van een grote pieterman
Grote pieterman
Trachinus draco
Trachinus draco.jpg
Taxonomische indeling
Rijk: Animalia (Dieren)
Stam: Chordata (Chordadieren)
Klasse: Actinopterygii (Straalvinnigen)
Onderklasse: Chondrichthyes (Kraakbeenvissen)
Orde: Perciformes (Baarsachtigen)
Familie: Trachinidae (Pietermannen)
Geslacht: Trachinus
Soort
Trachinus draco
Linnaeus, 1758
Afbeeldingen Trachinus draco op Wikimedia Commons Wikimedia Commons
Trachinus draco op Wikispecies Wikispecies
Portaal Portaalicoon Biologie
Vissen
De grote pieterman of gewone pieterman (Trachinus draco) is een vis uit de familie van de pietermannen die vooral voorkomt in de Middellandse Zee.

Steenrijk | 23-01-16 | 11:43

Mark_D_NL | 23-01-16 | 11:37
Nou, nou. Wat een generalisatie. Je vergeet dat de kwaadwillenden in de groep het voor de overige drie procent vergallen.

Glasgow Argus | 23-01-16 | 11:41

lijkt wel een vlucht, maar waarvoor?
het zal wel onder de pet blijven om wilders niet in de kaart te spelen

janneman1977 | 23-01-16 | 11:41

Hitachi, da's toch een boormachine? 262.747,48 euro dat zie je in Holland Casino altijd boven die gokkasten staan.

Watching the Wheels | 23-01-16 | 11:40

-weggejorist-

Joop Sigaar | 23-01-16 | 11:39

@Mark_D_NL | 23-01-16 | 11:31
*grijpt megafoon*

necrosis | 23-01-16 | 11:38

Laten we blij zijn dat er weer een nep Nederlander weg is uit het hart van onze Democratie.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 11:38

Eens een Marokkaan, altijd een Marokkaan!

kommabijmebinnen | 23-01-16 | 11:37

@orange pekoe | 23-01-16 | 11:35
Nee joh. Mocro's zijn allemaal hetzelfde. Het gaat allemaal om gratis geld en je hulpzame buurman, NL overheid/burger, bestelen. Deze zal ook wel weer een mooi leugenachtig verhaal hebben.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 11:37

Uitgehuwelijkt aan haar neef, opgeroepen door de koning van Marokko of gewoon schijt aan de kiezers: who cares?
.
Persoonlijk zelfs ook nog nooit maar gehoord van die hele Hatsjie, dus vermoedelijk was haar input al ver onder de maat...
.
Die wachtgeldregeling dient afgeschaft te worden. Wat een schandalige hoeveelheid geld om weg te geven, zelfs als iemand op eigen initiatief opstapt. Ongekend!

Randiaan | 23-01-16 | 11:35

Goeie kans dat ze bij de opticiën zit

R.B.Scott | 23-01-16 | 11:35

'Per 1 september 2012 is de maximumduur voor de wachtgeldregeling i voor politici gelijk aan de maximumduur van een 'gewone' werkloosheidsuitkering: drie jaar en twee maanden. De wachtgelduitkering bedraagt 80% van de schadeloosstelling in het eerste jaar. Vanaf het tweede jaar is het 70%.'

Als nukubu mag je jarenlang werken voor twee jaartjes WW, waarbij alles 'passend werk' is. Maar 91 dagen in de Kamer, en je zit er ruim 3 jaar warmpjes bij.

WernerT | 23-01-16 | 11:35

Een vreemd verhaal. Hier lijkt meer aan de hand te zijn dan het willen freewheelen op wachtgeld.

orange pekoe | 23-01-16 | 11:35

Dat is de D66 formule.

Ex-wethouder Marleen Huizingh van D66 blijkt nog steeds te profiteren van haar riante wachtgeldregeling van de gemeente Deventer.
Blijkbaar heeft ze nog geen baan gevonden en dus strijkt ze elke maand netjes € 5692,15 op.
Inmiddels woont ze allang niet meer in Lochem maar is ze ingetrokken bij haar nieuwe liefde in een riant optrekje met zwembad in Heemstede.

www.cda.nl/overijssel/deventer/actuee...

duitse herder | 23-01-16 | 11:34

@gentle giant | 23-01-16 | 11:26
Die comments zijn heerlijk. Het Trouwvolk wordt ook wakker.

Piet Karbiet | 23-01-16 | 11:33

Ach ja... Kennen jullie Tara Singh Varma? Naar aanleiding van dit wachtgeldwonder is e.e.a. al aangepast. Het is bijzonder dat iemand die uit eigen vrije beweging opstapt nog zo'n bult geld meekrijgt. Vroeger diende een volksvertegenwoordiger beschermd te worden, dit omdat het bedrijfsleven niet stond te springen om mensen met een moraal... Tegenwoordig is politiek en bedrijfsleven een grote incestueuze bedoeling. Kijk naar Balkenende, Zalm, Bos, die zijn toch niet allemaal slecht terechtgekomen.

TotaalStylloos | 23-01-16 | 11:33

Dan 'hou je niet van het politieke gekonkel' en dan ga je dus voor de Clintons werken.... portie domheid, anyone?

Boer in 020 | 23-01-16 | 11:31

@necrosis | 23-01-16 | 11:28
Ik versta je niet?

Mark_D_NL | 23-01-16 | 11:31

Ze had dossier F-35 JSF.
Dus wellicht een after burn-out.

squadra | 23-01-16 | 11:31

Tevens , iedere idioot kan zich aanmelden voor een Presidents Campagne. Dat is niet echt heel speciaal. En ook als je foldertjes door de brievenbus gooit ben je dan onderdeel van het campagne team... donit for a local.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 11:31

Of ze sluit zich aan bij Denk. Moet er wel een apart zaaltje komen voor haar zetel. En een aparte ingang. Dat moeten ze bij die verbouwing van de Tweede Kamer trouwens maar meteen meenemen. Als dat over 15 jaar klaar is hebben veel overheidsgebouwen twee aparte ingangen.
Diversity = Enrichment.

Piet Karbiet | 23-01-16 | 11:29

@gentle giant | 23-01-16 | 11:26
Bij de weg: staat de koran inmiddels op het tafeltje van Arib?
*dit land is gek, knettergek*

necrosis | 23-01-16 | 11:28

@normanius | 23-01-16 | 11:19
Idd! Zoals ik al aangaf in mijn tegel van 11.16u hieronder.
En dat allemaal net nu we een voorzitster hebben die ook al eens haar loyaliteit in twijfel zag trekken,maar nu opeens alleen Nederland zou dienen.
Noem mij maar gek of argwanend,maar ik zie een enge combi in de twee dames. ;)

deraderendraaien | 23-01-16 | 11:28

Russells Teapot | 23-01-16 | 11:23
Inderdaad, er klopt iets niet.
Halsoverkop vertrekken zonder zelfs maar je kamer leeg te ruimen.
Zonder afscheid te nemen.
Er is/was iets aan de hand.

Carmelita | 23-01-16 | 11:28

Die gaat alles tot op de cent terug betalen. Indien ze die wachtgeld regeling accepteert.

Mark_D_NL | 23-01-16 | 11:28

Het is jammer dat deze discussie weer over het wachtgeld gaat en niet over haar verdwijning. Zoals hierboven gemeld zijn er een paar rare zaken:
1. Niet zelf haar kantoor opgeruimd.
Dat kan betekenen dat, per direct, haar de toegang is ontzegd tot de 2e kamer. Nou, dat
moet dan wel iets zijn. Iets waar een hele grote doofpot voor nodig is.
2. Ze is door een hond gebeten.
Meegedaan aan protest tegen AZC's en door ME-hond gebeten?
Misschien ligt ze wel zwaargewond in het ziekenhuis.
3. Geen persconferentie of aangeschoven bij een praatprogramma.
Kan betekenen dat ze een spreekverbod heeft. Schandaal?
Lijkt mij dat we dit eerst eens moeten onderzoeken.

Rotisseur | 23-01-16 | 11:27

De berekening van 925 is nog aan de conservatieve kant; de pensioenopbouw is niet meegenomen. Uitgaande van de eerste 4 jaar 2% van de schadeloosstelling en daarna 27 jaar lang 1% tot aan pensioenleeftijd kom je toch op een bedrag van bijna 46K Euro die de belastingbetalers in haar pensioenpotje stoppen. Er staat nergens dat de pensioenopbouw gekoppeld is aan de duur van het wachtgeld.

Dr. Ka wo lo | 23-01-16 | 11:27

Uitgebreid uitgehuwelijkt, uitgeluld.

spuitje11 | 23-01-16 | 11:27

@Stijlloser_from_NL | 23-01-16 | 11:20
Ik zou eerst maar even wachten totdat je die zwitsal kwijt bent, daarna praten we verder....

necrosis | 23-01-16 | 11:26

Bewijst nog eens dat volksvertegenwoordigers vooral zichzelf vertegenwoordigen. Gebruiken Jan Lul van de straat, die de moeite neemt om door de regen naar een stembureau te lopen, als smeermiddel voor hun carrière. Deze Hachchi ook weer, beetje rondkloten bij de Kon. Marine in de logistiek, paar jaartjes Kamerlid, Internationale ervaring opdoen en daarna is het kostje gekocht om in een lederen stoel als bestuursvoorzitter van een of andere rampentent te gaan zitten. Figuren als Loeki Hermans en Edje Raket wijzen de weg wel.

Rien7847 | 23-01-16 | 11:25

Ach je, Marokkanen zijn alleen trouw aan de Marokkaanse koning. Dat wordt nog leuk straks met onze nieuwe kamervoorzitter.

Murk Ratte | 23-01-16 | 11:24

Op bezoek bij de koning van Marokko om haar paspoort te verlengen en de nodige info over Greet door te geven.

Kamervraag | 23-01-16 | 11:24

Afgelopen maandag werden er kamervragen gesteld over Amerikaanse inmening.
Een paar tellen later krijgt Hachchni een bloedneus en moet snel naar de toilet.

BatefulQuack | 23-01-16 | 11:24

D66 kan dan wel zeggen dat ze niet depressief was, erg stabiel komt ze niet over. Misschien is ze naar elders vertrokken om lekker op wachtgeld te teren. Misschien heeft ze zichzelf van kant gemaakt. Geen van beiden zou me verbazen.

Russells Teapot | 23-01-16 | 11:23

@Arkan Sonney | 23-01-16 | 11:15
Ik verwacht toch ook wel wat vragen van de linkse media in de wandelgangen van het binnenhof,want geheel negeren lijkt mij geen optie in deze omstandigheden.

deraderendraaien | 23-01-16 | 11:22

@Therapietje | 23-01-16 | 11:00
Een andere optie zou chantage of openbaarmaking van het ea omtrent haar persoon kunnen zijn (commissie stiekem lek) Curieus en bedenkelijk gevalletje deze move door een Kamerlid.

trivius | 23-01-16 | 11:20

@langzullenweleven | 23-01-16 | 11:01
Optie 2 geloof ik onmiddellijk!

Na de dood van bezielend leider HAFMO, had (en heeft) die partij geen bestaansrecht meer.
Miezerig Mannetje heeft alles waar van Mierlo voor stond verkocht aan de EU voor 30 zilverlingen.

necrosis | 23-01-16 | 11:20

lekker ding
ik zou d'r doen.

Stijlloser_from_NL | 23-01-16 | 11:20

Dit mysterie moet niet over wachtgeld gaan,dat is bijzaak.
@ deraderendraaien | 23-01-16 | 11:09
.
Eens!
.
Het lijkt me overigens niet geheel ondenkbaar dat mevrouw inzake het uitkeringen export akkefietje teruggeroepen is naar Marokko.
.
Immers als Turkije poppetjes in de NL politiek heeft zitten kunnen toch gevoegelijk aannemen dat Marokko op een zelfde wijze de NL politiek tracht beïnvloeden.

normanius | 23-01-16 | 11:19

Ze is misschien wel aan't mantelzorgen voor de koning van Marokko.
Die man heeft het op dit moment heel moeilijk om tegen Achscher op te komen hoor!

deraderendraaien | 23-01-16 | 11:16

Raar inderdaad.
Dat je als Kamerlid besluit eens wat anders te gaan doen en dan je inkomsten blijft behouden.

Carmelita | 23-01-16 | 11:15

deraderendraaien | 23-01-16 | 11:09

Initiatief moet bij ons vandaan komen, gewoon overal op fora gaan posten, reacties bij RTL Nieuws etc. Linkse media houden dit graag onder de pet, maar uiteindelijk gaan ze er wel over berichten als het niet anders meer kan.

Boerkablaffer | 23-01-16 | 11:15

Vrouwen in echte mannenberoepen altijd een dingetje,altijd wat loos,altijd te veel aandacht,altijd gezeik.

swassannuf | 23-01-16 | 11:14

Proest! Dat zijn de betere banen, met nevenfuncties! Iets met een sigaar geloof ik.

* | 23-01-16 | 11:12

Maar wel een begin van minder, minder, minder..

marcoplarco | 23-01-16 | 11:09

Dit mysterie moet niet over wachtgeld gaan,dat is bijzaak.
Dit plotselinge vertrek moet gaan over de gang van zaken binnen D66 en de achtergronden van dit vertrek.
Waar blijven de linkse beschimpingen,achterdocht en opinie nu het niet om een PVV Kamerlid gaat?

deraderendraaien | 23-01-16 | 11:09

Die hele wachtgeldregeling is VOLLEDIG van de pot gerukt!

Voor een paar stemhokjes is zogenaamd geen geld, en de domme kutburger wordt overal keihard gepakt (boetes, premies, belastingen) terwijl de Animal Farm politieke elite zichzelf ongegeneerd verrijkt.

Het begint allemaal meer en meer te lijken op de Sovjet Unie, waar de leden van het Politbureau het zich goed lieten gaan, met limousines, dashas, luxe vakanties en een complete hofhouding.

Xirdalan | 23-01-16 | 11:09

Of ze mocht niet naar het EP van Pechie.
Geen € 10.000 per maand en amper belasting betalen.
Zou ik ook vertrekken.

Piet Karbiet | 23-01-16 | 11:09

Ik snap er duidelijk niks van, altijd gedacht dat wachtgeld er was als vangnet voor politici die buiten hun schuld werkloos raken (niet terugkomen in de kamer bijvoorbeeld). Maar zelf opstappen levert hun dus meer geld op dan het maximale bedrag voor gewone burgers. Lang geleden dat ik geloofde dat politici er vanwege overtuiging zaten.

Janloel7282 | 23-01-16 | 11:08

Geïmporteerd uit de zandbak, gebruik makend van zelfverrijkingsregelingen van politici, gewoon in het gezicht van de oorspronkelijke bewoners van Nederland spugend.

Is het een idee om een fonds op te zetten waarmee we procedures kunnen aanspannen om dit soort regelingen via de juridische weg aan te passen?

Ik ga er graag voor crowdfunden hoor. Ons geld moet terug naar ons, niet naar buitenlandse rovers, verkrachters, fraudeurs, fascisten enz enz.

Boerkablaffer | 23-01-16 | 11:08

Niet alleen wachtgeld maar ook weer een vette ton pj om de vrijgekomen plek te vullen.

swassannuf | 23-01-16 | 11:08

-weggejorist-

HaatbaardKnipper | 23-01-16 | 11:07

Door Pechtold aan de dijk gezet wegens te loyaal voor thuisland, en dus fricties in fractie?

Ci Ty33 | 23-01-16 | 11:07

Apart. Zelf ontslag indienen en dan wachtgeld krijgen.

Apollo | 23-01-16 | 11:05

Maar, maar, maar elke werkloze moet toch beschikbaar blijven? En dus in Nederland? Of is dit de zoveelste uitzondering die politici voor zichzelf maken?

Sjeez | 23-01-16 | 11:03

Wachtgeld als je zelf ontslag neemt. Toe maar. Moeten de normale burgers een proberen, je krijgt geeneens een WW-uitkering.

knutsel | 23-01-16 | 11:02

Tja, hier haar zakken gevuld. Tijd om er vandoor te gaan, want het gaat in Nederland flink de verkeerde kant op. Door naar een land waar ze wel voor hun vrijheid vechten.

GerbenW | 23-01-16 | 11:01

Het kan best zijn dat kereltje elke fractievergadering begin met het voorlezen van het sprookje'de nieuwe kleren van de Kiezer',en dat ze liever haar eigen islamsprookje wilde horen.

deraderendraaien | 23-01-16 | 11:01

JeWeetToch!? | 23-01-16 | 10:36
Ze moest gewoon van haar man/vader/broer ergens naar anders naar toe.

frank87 | 23-01-16 | 11:01

1. ze kan het gewoon emotioneel en intellectueel niet aan.
2. ze is die dictatoriale Pechtold spuugzat.
3. ze was/is spion en heeft informatie verkocht
4. haar aanvankelijke doel was al om er met wachtgeld vandoor te gaan
5. ze moet van haar man/vader/broer een burkababy worden en dat mag van Pechtold niet
6. ze wordt gechanteerd of onder druk gezet en maakt dat ze wegkomt
7. ze heeft een verhouding met Geert en gaat met hem ervandoor (hahahaha)
8. ..........

langzullenweleven | 23-01-16 | 11:01

"Defensie was haar portefeuille" ze had voldoende informatie verzameld zegt bedankt en doei en maakt het nu ten gelde bij haar baas bezuiden de straat van Gibraltar.
trivius | 23-01-16 | 10:44
mensen met dubbele paspoorten die zomaar bij vertrouwelijke info kunnen? Wie weet.

Therapietje | 23-01-16 | 11:00

@hmm militaire achtergrond heeft ze.
.
CIA agent die is teruggekeerd dus.
lady blabla | 23-01-16 | 10:38
.
Zou kunnen, maar dan zit er inmiddels wel een opvolger al in de partij.

Mark_Pugner | 23-01-16 | 11:00

Jammer dat de politiek steeds weer bevestigd niet de goede zaak te willen dienen, doch vooral de eigen zak willen spekken. Elke poging om de extravagante bevoordeling in inkomen en emolumenten te normaliseren stuiten op een muur van weerstand.
Ergerlijk, écht heel erg.

josef kuijpers | 23-01-16 | 11:00

@the haque warrior 10.49
Maar wat als het met elkaar te maken heeft? Heb gehoord dat het Clinton verhaal ruis is en dat H een mol van Verhofstadt is.

RoBD=Skullfucker | 23-01-16 | 11:00

redje70 | 23-01-16 | 10:57 Oeps, berekening verkeerd gelezen, toch 262.747,48 euries toch... damn!

redje70 | 23-01-16 | 10:59

Ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is met Hachchi. Bizar verhaal is het in ieder geval wel. En misschien is het niet het goede moment... maar dat wachtgeld... daar moeten we echt van af.

De tijden dat de gemiddelde man jaar voor dezelfde baas werkt in redelijke anonimiteit zijn al lang voorbij. De politiek in gaan is geen groter risico meer dan, say, van baan wisselen of ZZP-er/ondernemer worden. Dankzij internet en social media is vrijwel iedereen tot op zekere hoogte een publiek figuur wiens uitspraken consequenties hebben voor de huidige betrekking en toekomstige loopbaan. Een kabinet kan zomaar vallen, maar ook bedrijven gaan zomaar over de kop en ondernemers failliet. That's life.

Iedereen heeft recht op dezelfde (on)zekerheden en het is niet langer houdbaar dat er zoiets als wachtgeld bestaat. Zeker niet voor hen die zelf het bijltje er bij neer gooien. Gewoon allemaal onder de CAO voor rijksambtenaren en succes ermee zou ik zeggen.

JohannGambolputty | 23-01-16 | 10:59

@RoBD=Skullfucker | 23-01-16 | 10:48
Ik ben geen kamerlid, ik ben degene die financieel afgeperst wordt om die lieden te financieren.
Gelukkig brengt mijn hooivorkenfabriek nog wat extra geld in mijn laatje.
Helaas laat Google me in de steek, ik herinner me nog een vage aandelentransactie van Hillary waarmee ze (met voorkennis) $200.000 op haar rekening kon bijschrijven.
Haar echtgenoot zat toen nog in het witte huis met zijn sigaartje te spelen....

necrosis | 23-01-16 | 10:59

' Na in 2006 lid te zijn geworden van D66, werd Hachchi namens deze sociaal-liberale partij op 17 juni 2010 lid van de Tweede Kamer. Bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2010 stond ze bij D66 op de zesde plaats van de kandidatenlijst en behaalde 3863 voorkeurstemmen. In 2012 stond ze bij de Tweede Kamerverkiezingen op de twaalfde plaats van de kandidatenlijst. Het leverde haar 4737 voorkeurstemmen op. '
-
aha, ze had wel 4737 voorkeurstemmen

(c)ZWITSUL | 23-01-16 | 10:58

Het zou mij niks verbazen als Wassila(leuk koppie!) het gewoon vertikt heeft om de Grote Leider Alexander Pechtold(sinds kort weer vrijgezel!) te pijpen, en dat er daardoor een onwerkbare relatie is ontstaan, en dat ze daarom haar heil maar ergens anders is gaan zoeken.

VanBukkem | 23-01-16 | 10:58

@van Oeffelen | 23-01-16 | 10:53
Kan nooit erger zijn dan die groenlinks idioot die 's nachts klokken ging luiden.

solcama | 23-01-16 | 10:57

Volgens mij moet het bedrag 208.008,42 euro zijn omdat ze geen 4 jaar wachtgeld krijgt, maar 38 maanden. Evengoed blijft het ziek veel geld.

redje70 | 23-01-16 | 10:57

Aha, daarom vroeg het castingburo laatst of ik weer als figurant een Kamerlid wilde nadoen. Je moest de hele dag in een tablet kunnen turen.

Piet Karbiet | 23-01-16 | 10:53

Een schandvlek voor Breda dit wijf. Bah.

van Oeffelen | 23-01-16 | 10:53

Wat min het meest verontrust is dat "medewerkers haar werkamer moesten opruimen" (RTL).
Elk kamerlid heeft blijkbaar meerdere medewerkers. Één, soort secretaresse, kan ik me voorstellen. Maar meerdere?

RoBD=Skullfucker | 23-01-16 | 10:53

Ze is uitgehuwelijkt aan een oom van 55 jaar in Marokko voordat haar familie te schande zou worden gemaakt omdat ze heimelijk verliefd was op een vrouwelijk kamerlid.

eerstneukendanpraten | 23-01-16 | 10:52

@Schroomloeder | 23-01-16 | 10:48
Lees mijn tegel op 10.44.
Als jij ook van vrouwelijke kunnen bent,hebben wij in elk geval dezelfde gedachten. ;)

deraderendraaien | 23-01-16 | 10:52

Dies uitgehuwelijkt aan een Afghaan in Kabul.
.
Hoe meer d666 kamerleden er verdwijnen hoe beter! Waar m'n bolus van vanmorgen is gebleven zou ik ook niet meer weten, maar luchtte wel lekker op..

Veni_Vidi_Vici | 23-01-16 | 10:51

Hoorde ik gister niet op de staats radio dat ze was gebeten door een mechelse herder.

MCMX111 | 23-01-16 | 10:51

In januari 2008 werd zij uitgeroepen tot Jonge Ambtenaar van het Jaar 2007. Bij die verkiezing wogen waarschijnlijk twee zaken zwaarder mee dan talent. U mag zelf raden welke twee.

Piet Karbiet | 23-01-16 | 10:50

Portefeuille defensie? Dus Madame Landsverdediging laat ons zomaar in de steek?
Dat kan niks anders betekenen dat er een staatsgreep voorbereid wordt...

Bijtendehond | 23-01-16 | 10:50

In Duitsland zijn er ruim een half miljoen zoek dus laten we ons hier niet al te druk over maken

the haque warrior | 23-01-16 | 10:49

Een dubbelpaspoortig tweede kamerlid, voorheen marineofficier. Beter dat ze als kamerlid aan haar stutten trekt dan in haar normale baan.
De twijfel aan de loyaliteit van binationalen blijft. Net, zo bedenk ik me, als bij die aardige Marokkaanse medewerker van Mark Rutte, in het torentje. Met toegang tot veel, zo niet alle vertrouwelijke zaken die de minister president in zijn functie passeren.
In die zin past het ook precies bij de bende van Hillary Clinton, met staatsgeheimen op een eigen e-mailserver.

Glasgow Argus | 23-01-16 | 10:48

Zou er een link zijn met commissie stiekem?

Schroomloeder | 23-01-16 | 10:48

@necrosis 10.44
We zijn allen kamerleden.

RoBD=Skullfucker | 23-01-16 | 10:48

Ze had defensie in haar portfolio, zou er een link zijn met de commissie stiekem?

Schroomloeder | 23-01-16 | 10:48

Lijkt mij een leuk debatje waard. Met als Kamer voorzitter eveneens een vrouw met twee paspoorten en twee belangen.. Ach, tenslotte is het maar belastinggeld. Maken we gewoon de tax op lucht happen voor de burgert wat hoger..

fikkieblijf! | 23-01-16 | 10:48

Gewoon de arbo inschakelen.

van stampij | 23-01-16 | 10:46

Zij was degene die Hubert ZakkenVöllerkamp zo doorzaagde over zijn Maserati. Maakt toen een goede indruk op mij.

Zenzeo | 23-01-16 | 10:46

Knappe meid. Zoals altijd, follow the money. Als er niks wordt opgenomen dan is ze waarschijnlijk dood.

Bokito ergo sum | 23-01-16 | 10:46

Even wachten met spuwen van gal tot duidelijk is dat H niet ernstig ziek is oid.
Indien neen, dan zijn vermoedens dat zij niet bij H Clinton maar bij B Clinton stage gaat lopen meer dan welkom.

RoBD=Skullfucker | 23-01-16 | 10:46

We zijn een Kamerlid.
@Johnny Quid | 23-01-16 | 10:34

Mis ik daar het woord 'kwijt'?
Overigens mag wat mij betreft heel D'66 spoorloos verdwijnen, ik kan ze missen als een Freek, Joshua of Francisco.

necrosis | 23-01-16 | 10:44

"Defensie was haar portefeuille" ze had voldoende informatie verzameld zegt bedankt en doei en maakt het nu ten gelde bij haar baas bezuiden de straat van Gibraltar.

trivius | 23-01-16 | 10:44

En de D66 kiezer zag dat het goed was...

jemagookniksmeer | 23-01-16 | 10:44

House of cards op deze kwestie qua theorieën?
Komtie dan,Kereltje doet Hatschie met bonk bonk.
Hatchie ontlokt hem uitspraken over pang.. pang.
Hatchie doet tring.. tring.
Kereltje roept boeh.. boeh.
Kamer zegt iene.. miene.. mute,Kereltje loopt te kutte.
En toen was er voor Hatschie alleen nog ping ping.
Zoiets??

deraderendraaien | 23-01-16 | 10:44

lekker in marokko gaan wonen, kun je wel 10 jaar met je wachtgeld doen.

sennholz | 23-01-16 | 10:43

Wachtgeld als financiering van je gap-year / maatschappelijke hobbies. Het zou dr sieren als ze daar niet aan meedoet.
En als we het dan hebben over maatschappelijke hobbies is de campagne van een amerikaanse presidentskandidaat er eentje waar ik via de belasting helemaal niet aan bij wil dragen. Zeker niet die van de intens 'neppe' hillary.

noerg | 23-01-16 | 10:43

Ik heb haar een tijdje gevolgd, maar ik geloof niet dat ze kwaad in haar zin heeft. Ze leek soms wel wat ver van de realiteit te staan. Ze is overigens zo westers als maar kan.

Schroomloeder | 23-01-16 | 10:43

gewoon niet betalen een maandje komt ze vanzelf klagen.

dezeookalbezet | 23-01-16 | 10:43

Volgens mij zag ik haar laatst het jeugdjournaal presenteren, bel daar eens heen om te vragen waar ze zit.

Texacoballletje | 23-01-16 | 10:43

-weggejorist-

Timmerfrans | 23-01-16 | 10:43

Niet netjes om zomaar 'je volk' dat je vertegenwoordigd in te ruilen voor een baantje elders.

Knarf666 | 23-01-16 | 10:43

Zo stigmatiserend weer hé!

P.redgleuf | 23-01-16 | 10:42

Daar was wachtgeld toch nooit voor bedoeld!!!

Schamen die kamerleden zich niet kapot als ze bijvoorbeeld ergens met de gevolgen en harde regels van bijstand voor de slaven worden geconfronteerd?

Volksvertegenwordigers my ass

BenHetZoZat | 23-01-16 | 10:42

Weer genaaid door een Marokkaan ,wat kosten die klanten een trammelant en geld .

fleurtje | 23-01-16 | 10:41

De continu zagende overheid aan de stoel van de hardwerkende GEWONE burger, wat de sociale zekerheid aangaat, wordt bij de politici zelf, een riante fauteuil, aangeschoven.

Radijsje | 23-01-16 | 10:41

Even wachtgeld voor een maand niet over maken. Weet je gelijk waar ze zit.

Southpark | 23-01-16 | 10:41

En Wassila Hachchi wordt opgevolgd door Salima Belhaj.
Als je niet beter zou weten zou je denken dat het over één of ander Arabisch land zou gaan.
Zucht...

leo de pejo | 23-01-16 | 10:39

Er kan toch democratisch besloten worden om dat mens geen wachtgeld uit te keren. Weer een typisch geval van oneigenlijk gebruik van bepaalde regeltjes. Het is en blijft een Marokkaan.

Snap je!? | 23-01-16 | 10:39

Goede naam wel.

'Hi, I am Hachichi'.

'Bless you!'

guurderdanguur | 23-01-16 | 10:39

hmm militaire achtergrond heeft ze.

CIA agent die is teruggekeerd dus.

lady blabla | 23-01-16 | 10:38

Gezondheid.

guurderdanguur | 23-01-16 | 10:37

Tja mocro goes mocro

JeWeetToch!? | 23-01-16 | 10:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken