Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielzoekers: 65% nog werkloos na 15 jaar

qataomomomnom.jpgSchokkend! In een verbijsterend moment van volstrekte verstandsverheldering is het De Volkskrant gelukt op deze ochtend wat felrealistische beschouwingen over asielzoekers te plaatsen. Met inclusief alinea's die zelfs op basis van 'feiten' en 'onderzoek' in plaats van 'ideologie' en 'ff snel wegkijken nu' zijn gebaseerd. De krant citeert een heel zooitje enorm belangrijke sociaal wetenschappers (van de variant die we hier bloedserieus nemen uiteraard) over hun onderzoek naar zogeheten 'asielmigranten' en 'arbeidsmigranten'. Lang verhaal kort: die asielmigranten bakken er helemaal geen ene zak van. Maar dan echt niet. 65% van hen is nog werkloos na vijftien jaar en de criminaliteit is drie keer zo hoog. Bij dat laatste gaat het vooral om vermogensdelicten van jonge alleenstaande werkloze mannen, van het soort waar we er nu gelukkig niet zo heel veel van hebben. O wacht. Overigens is de enorme werkloosheid en criminaliteit van de asielzoekers uiteraard uw schuld en moet de overheid wat de onderzoekers betreft veel eerder beginnen met de asielzoekers aan een baan helpen. (Dit is waarom u nooit aanbevelingen van sociaal wetenschappers moet lezen. Na de statistiek gaan ze namelijk nogal fanatiek zitten blowen en schrijven ze die aanbevelingen terwijl ze helemaal panya zijn.) Enfin. De Volkskrant zou geen zo nu en dan geinig PvdA-blaadje zijn als het na zoveel bunkerhard cijfermateriaal niet even voor een laatste 'maar het valt allemaal wel mee' alinea zou bellen naar de allang ontmaskerde prof. Leo Lucassen. Dat heerschap vindt het 'een wonder' dat 1/3de van de asielzoekers überhaupt werk heeft. Lol. Racist much, Leo? Dat pigmentair rijkbedeelde medemensvrienden nooit zouden werken is wel een enorm kolonialistisch negatief stereotype, prof!

Reaguursels

Inloggen

In dit artikel mis ik de eigen verantwoordelijkheid van de asielzoeker/immigrant om werk te zoeken, opleiding te volgen en zich te gedragen. Mensen willen iets van ons land, als je dan niet bereid bent iets terug te doen, ben je in mijn ogen niet welkom (ook oorlogsvluchtelingen niet).

Arie_R | 06-01-16 | 18:11

-weggejorist-

prof. paardekut | 06-01-16 | 13:55

Maar dat was toch al bekend?

Kosten vluchtelingen

Aantal vluchtelingen in 2014: 24.000 (CBS)
Kosten vluchtelingen in 2014: 681.201.000 (Rijksbegroting)
Kosten per vluchteling per jaar: 28.384
Kosten per vluchteling per maand: 2365

Een volwassen vluchteling krijgt iedere maand 193 euro om voor zijn eigen eten te zorgen en 56 euro per maand voor overige uitgaven. Als er een gezin is van vader, moeder en twee kinderen, krijgen ze:
vader - 193 + 56 = 249
moeder - 193 + 56 = 249
kind - 151 + 56 = 207
kind - 151 + 56 = 207
totaal: 912

Eén vluchteling kost dus per maand:
2365 + 249 = 2614

Aantal vluchtelingen naar Nederland gekomen in 2015: tussen de 50.000 en 60.000, waarvan 10.000 familieleden hen achterna zijn gereisd naar Nederland (Staatssecretaris Klaas Dijkhoff (VVD) van Asiel).
Gemiddeld dus 65.000 mensen die per maand 2614 euro kosten. Dat is: 65.000 x 2614 = 169.910.000 per maand en dus 2.038.920.000, oftewel 2 miljard, per jaar.

Een jonge immigrant kost de Nederlandse schatkist gedurende zijn leven 43.000 euro. Een autochtone Nederlander draagt juist bij aan de schatkist gedurende zijn leven en wel 76.000 euro. (Trouw, CPB).
Het gros is jong dus: 65.000 x 43.000 = 2.795.000.000, oftewel bijna 3 miljard.

Wie heeft een uitkering?
Somaliërs 68,9 %
Syriërs 62,2 %
Irakezen 57,8 %
Eritreeërs 50,2 %
(CBS, eind 2014)

Gemiddelde 59,8, dus 38.870 x 1000 (bijstand) = 38.870.000 per maand is 466.440.000, oftewel 466 miljoen per jaar.

Dus reken zelf maar uit hoeveel al die vluchtelingen jou kosten aan belastingcenten...

12ejordan | 05-01-16 | 22:34

Wanneer krijgen we nu eens te horen wat dat zooitje ons heeft gekost en nog steeds kost. Het geld voor de zgn ontwikkelings hulp kunnen direkt aan deze- uitvreters uitkeren met een enkeltje naar het land van herkomst. Komen er ook weer eens wat woningen vrij voor Nederlanders.

echt niemand | 05-01-16 | 20:17

-weggejorist-

toko senang1 | 05-01-16 | 19:18

Hoeveel hersenchirurgen kan een land aan

toko senang1 | 05-01-16 | 19:18

Oh? Waren ze hier om werk te zoeken dan? Oh, wat naïef van mij te denken dat ze slechts voor de uitkering kwamen. Voor iedereen die het nog niet weet: getraumatiseerde mensen mogen en kunnen niet werken, ze krijgen WAO, WIA of Wajong. En ze zijn van jong tot oud getraumatiseerd, dus zal de studie psychologie hoogtijdagen beleven en hebben duizenden mensen(lees Nederlanders) voor generaties werk op psychisch-sociaal-maatschappelijk gebied. Uiteindelijk een win-win situatie. Daarnaast zal er een flinke toename zijn van gevangenispersoneel vanwege straffen voor massagroepsaanrandingen à la Keulen (het is niet gezegd dat zij het waren maar het riekt er wel naar). The future is bright!

robstijlloos | 05-01-16 | 18:58

Van die 35% heeft 34% een gesubsidieerde baan ofte wel een baan verkregen door positieve discriminatie en meestal in diens van gemeente of overheid dus een baan dat niets heeft te maken met werken,want ziet u er ooit eentje in bijvoorbeeld de bouw ach misschien in de kassen o nee ook niet dat project is mislukt kwam niemand opdagen ha ha wat een land ze hoeven niet te werken en mogen van alles en nog wat eisen

janmetdepet | 05-01-16 | 18:52

En 30 % in de handel van gemalen zaadjes eb blsadjes en 5 % een normale job?

Ronnie uit Helmond | 05-01-16 | 18:39

As we are falling with increasing speed towards the pavement.

bft | 05-01-16 | 17:21

Die andere twee derde hebben ook werk alleen van het soort dat een beetje lastig aangeven is bij de belastingdienst.

Mr. Squits | 05-01-16 | 16:22

Nog even en we gaan op zijn communistisch met zijn allen straten vegen, houdt de boel wel lekker schoon en geeft je toch voldoening, hè, dat je méédoet... samen als maatschappij nuttig zijn, samen met zijn alleen lekker solidair het inkomen delen.
Totdat we allemaal aan de bedelstaf zitten, samen, gezellig, iedereen gelijk, heel sociaal.

Tokoloshe | 05-01-16 | 16:06

Binnenkort worden we gedwongen tot een 4 daagse werkweek, let maar op, ik hoor het de de linksche übermenschen nog zeggen, ze willen eigenlijk zeggen; sta 20% van je inkomen af aan de immigranten, zodat zij ook kunnen werken, jouw werk, en vanzelf echte werkende Hollanders worden, liberaal, sociaal, vrije denkers, hehehe.
We staan echt op de afgrond, de laatste cm's brokkelen rap af.

Tokoloshe | 05-01-16 | 16:03

-weggejorist-

hipsterdrab | 05-01-16 | 15:57

Ze willen gewoon niet, klauwen ophouden en uitvreten daar zijn ze goed in !

Snap je!? | 05-01-16 | 15:36

@ wooky | 05-01-16 | 15:21 Het maakt niet uit met welke feiten en waarheden je komt, het politiek correcte uitschot vindt altijd weer bullshit redenen om het goed te praten.
Tot de afrekening komt en zij zich dienen te verantwoorden voor hun misdaden tegen de Nederlandse bevolking.
------------------------------------------------------

Dat laatste kun je mooi vergeten. Als het daadwerkelijk tot een afrekening zou kunnen komen dan zijn die politiek correcte vogels allang gevlogen.

Willibald von Klúúúk | 05-01-16 | 15:36

Het maakt niet uit met welke feiten en waarheden je komt, het politiek correcte uitschot vindt altijd weer bullshit redenen om het goed te praten.
Tot de afrekening komt en zij zich dienen te verantwoorden voor hun misdaden tegen de Nederlandse bevolking.

wooky | 05-01-16 | 15:21

Jullie missen het punt. De waarschuwing is juist tegen het wanbeleid van toen. Asielzoekers vinden uiteraard geen werk als ze niet mogen werken, etc. We moeten het dit keer beter aanpakken, om er uit te halen wat er in zit.

Suubi Musajja | 05-01-16 | 15:19

De crisis en de Immigratie is een bewuste strategie voor de sociale afbraak en zo gaan we verder om alles af te breken.

Jetstream | 05-01-16 | 15:12

Best een goede score, die 35% die wel werk heeft gezien het gemiddelde IQ dat in de contreien waar ze vandaan komen gangbaar is.

McMarx | 05-01-16 | 14:55

@andre&pietje | 05-01-16 | 12:10

Nogmaals voor jullie twee onbenullen die het zicht op de realiteit kennelijk al lang kwijt zijn:
Als je uitsluitend straattaal spreekt, de schrijftaal helemaal niet beheerst, geen enkele (beroeps)opleiding succesvol hebt afgemaakt, voortdurend een totaal gebrek aan discipline en respect voor anderen aan de dag legt, dan is het natuurlijk de schuld van anderen dat je niet aan het werk komt.
De bedrijven hebben hun lesje inmiddels wel geleerd, zelfs de meest goedwillende, en zitten niet te wachten op de destructieve elementen in hun bedrijf.
Positief ingestelde allochtonen vinden makkelijk werk, het percentage is alleen zo bedroevend laag.

Pieter V | 05-01-16 | 13:54

verbetert=verbeterd

Ella | 05-01-16 | 13:50

@Tiamat | 05-01-16 | 12:52

Dat noemen ze een piramidespel.

Pieter V | 05-01-16 | 13:50

Mooi artikel uit 2005. Nu ruim 10 jaar later is er nog helemaal niets verbetert.
.
Sociaal-economische trends, 4e kwartaal 2005
Vluchtelingen en gezinsmigranten vinden moeilijk werk

www.cbs.nl/NR/rdonlyres/23F34883-8CB1-...

Ella | 05-01-16 | 13:49

@andre&pietje | 05-01-16 | 12:10

Nogmaals voor jullie twee onbenullen die het zicht op de realiteit kennelijk al lang kwijt zijn:

Als je uitsluitend straattaal spreekt, de schrijftaal helemaal niet beheerst, geen enkele (beroeps)opleiding succesvol hebt afgemaakt, voortdurend een totaal gebrek aan discipline en respect voor anderen aan de dag legt, dan is het natuurlijk de schuld van anderen dat je niet aan het werk komt.

De bedrijven hebben hun lesje inmiddels wel geleerd, zelfs de meest goedwillende, en zitten niet te wachten op de destructieve elementen in hun bedrijf.

Positief ingestelde allochtonen vinden makkelijk werk, het percentage is alleen zo bedroevend laag.

Pieter V | 05-01-16 | 13:48

Ik zal het vast roepen is pure discriminatie dat veel Nederlanders hun baan verliezen en hun huis mogen op eten omdat die arme migranten voorrang krijgen maakt niet uit het is gewoon overvol te veel mensen te weinig banen

janmetdepet | 05-01-16 | 13:45

In India zijn de cijfers bijna identiek. Daar zijn moslims statistisch gezien qua werk ethos ook parasieten van de maatschappij.

timesofindia.indiatimes.com/india/Only...

mysteryposter | 05-01-16 | 13:42

@Jan3863 | 05-01-16 | 12:08

Dat gebeurt hier al jaren! Zeker niet opgelet?
Dat noemen ze positieve discriminatie. Het blijft ordinaire discriminatie en aangezien onze criminele overheid lak heeft aan de grondwet die discriminatie DOOR DE OVERHEID verbiedt komen ze er nog mee weg ook.
Het is niet voor niets dat wij geen Constitutioneel Hof hebben.

Onze overheid is alleen al daarom crimineel, ze hebben zich volledig aan de democratische controle onttrokken.
Regering en parlement? Het parlement zit volledig in de zak van de regering die overigens nog niet een kwart van de kiezers vertegenwoordigt.

Pieter V | 05-01-16 | 13:42

@enra | 05-01-16 | 12:03

In de koran staat ook:
- dat iedereen als moslim wordt geboren en alles gerechtvaardigd is om kufars de islam te laten praktiseren.
- dat alles op de aarde eigendom is van de moslims en dus alles mogen jatten.

Debielen als Von Arschloch in El Hagistan hebben nooit de moeite genomen om de koran te lezen of de islam te bestuderen. Dit soort Übermenschen weten alles toch beter, ook al zijn ze te achterlijk om zelf na te kunnen denken.

Pieter V | 05-01-16 | 13:35

Er is maar 1 simpele regel om ervoor te zorgen dat Nederland uit de gratie valt van 'aantrekkelijk lui lekkerland': Je hebt pas recht op een uitkering en/of toeslag na 5 jaar onafgebroken te hebben gewerkt!

Eagle_Eye | 05-01-16 | 13:32

@guurderdanguur | 05-01-16 | 11:55

U vergeet minstens nog:

nazi
nsb-er

Pieter V | 05-01-16 | 13:27

Laatst vacature, niet 1 ex-vluchteling. Hoefde niet eens Nederlands te kunnen spreken. Dan verwacht ik toch gedrang. Wel vervuld, niet met kaaskop.

TheseDays00 | 05-01-16 | 13:25

Graties geld! Waarom werken?

DerWaarheid4 | 05-01-16 | 13:25

We trekken gewoon de AOW leeftijd naar 72, dan is deze schade ook weer gerepareerd.

Angelica | 05-01-16 | 13:24

@Uw Psychiater | 05-01-16 | 11:42

Nee hoor! Ze zijn hier niet alleen voor het gratis huis, gratis zorg en gratis geld.

Ze zijn hier vooral ook om door middel van dagelijkse provocaties, intimidaties en geweld u de islam en de sharia door de strot te douwen. Dat in nauwe samenwerking met de linkse c.q. "christelijke" collaborateurs.
Dat probleem is zo mogelijk nog groter en ernstiger dan het structurele financiële parasitisme.

Pieter V | 05-01-16 | 13:24

Ik snap er echt geen flikker van. Hoe kan je nou 15 jaar, in een ander land, stil zitten? HOE? ik heb een paar jaar in het buitenland gewoond, maar na een paar maanden sprak ik de taal, goed genoeg om na 5 maanden aan de slag te gaan. Gewoon, omdat het kan en moet en goed doet. Stel je doet er wat langer over om de taal te leren ofzo, dan is 2 jaar toch maximaal??? WTF?? 15 jaar niks doen? Ademen ze nog wel dan? Gaat er niets rotten?

mental K | 05-01-16 | 13:24

Dit weet toch ieder rationeel nadenkend mens.
Dat “vluchtelingen“ (lees migranten) hun eigen door religie mismaakte cultuur belangrijker vinden dan de West-Europesche zegt al genoeg. Het is niet voor niets een puinzooi daar waar ze voor “gevlucht” zijn.
.
Assimileren of remigreren!

Antitheïst | 05-01-16 | 13:21

Ja, precies zoals je op die wegbezuinigde solocitatieclubs van de linkse kerk moest roepen, je moet het positief zien, het glas is eenderde vol, jeuj! Ik wist wel beter. En wat ik nou lees, jeuj, iek dan ook uitkering!

VolgendjaarkrygikAOW | 05-01-16 | 13:16

@Wees_eens_creatief | 05-01-16 | 11:17

Als je uitsluitend straattaal spreekt, de schrijftaal helemaal niet beheerst, geen enkele (beroeps)opleiding succesvol hebt afgemaakt, voortdurend een totaal gebrek aan discipline en respect voor anderen aan de dag legt, dan is het natuurlijk de schuld van anderen dat je niet aan het werk komt.

Pieter V | 05-01-16 | 13:08

@Madame Poitiers | 05-01-16 | 11:23

Ach, we hadden ooit al eens een Joodse raad. De opa van "onze" Asscher maakt daar ook deel van uit.
Over de manier waarop die raad met de bezetter samenwerkte hebben velen al hun twijfels geuit.

Voor wat betreft de vraag waar de loyaliteit van de kleinzoon ligt is twijfel volstrekt overbodig.

Pieter V | 05-01-16 | 13:02

Cijfers uit Duitsland: 10% van de gelukszoekers is hoog opgeleid, 30% heeft alleen lagere school en 20% is compleet analfabeet. Ik ken geen cijfers in hoeverre ze Engels laat staan Duits spreken maar daar moet je met lagere school of minder niks van verwachten lijkt me. Compleet gediskwalificeerd voor welke baan dan ook en dat krijg je na hun 25e ook niet meer rechtgetrokken. Levenslang aan het uitkeringsinfuus derhalve, succes ermee.

Voor Nerderland ken ik geen cijfers. Die zullen er vast wel zijn maar worden waarschijnlijk door ons policor regime geheim gehouden. Ik zie echter geen reden waarom dit veel anders zou zijn als bij onze oosterburen.

Voor de huidige instroom valt dus te verwachten dat minimaal de helft immer werkeloos zal blijven. En dan mag je hopen dat wantoestanden zoals in Keulen en elders de bevolking bespaard blijven.

Dag sociale zekerheid, met dank aan de PvdA en hun blinde medeplichtigen. Als we het regime-Rutte-II afgezet hebben dient er een tribunaal te komen. Niet zozeer om de huidige corruptici te straffen maar om voor eens en altijd de leiders duidelijk te maken dat je niet overal mee wegkomt.

nlnl | 05-01-16 | 12:54

Ik zie wel eens overvol openbaar vervoer, bussen & treinen in de spits. Zit vol met witte mensen.
.
De allochtonen liggen nog in bed, denk ik dan. En blijkbaar is dat ook zo.

Bobbbe | 05-01-16 | 12:52

Dat migranten de vergrijzing op gaan vangen is een nogal hardnekkig fabeltje. Ongeacht de werkloosheid worden migranten zelf ook een keer grijs, waardoor je dus als land meer, meer, meer migranten toe zal moeten laten...

Tiamat | 05-01-16 | 12:52

Ik lees in het VK-artikel enkel een oproep voor nog meer investeringen en subsidies in de zieligheidsindustrie voor nog meer werk- en begeleidingscoaches, taalleraren voor allochtonen en verherintegratiemanagers, opdat de geschiedenis zich niet herhaalt. Natuurlijk zonder enige garanties en meetbare resultaten, het moet tenslotte wel leuk blijven voor de sosjale hulpverleningsbranche en wat telt zijn de mensen, niet de resultaten.

FrankVeer | 05-01-16 | 12:51

Ja, maar de stroom van asielzoekers van 15 jaar geleden waren natuurlijk niet van die hoogopgeleide mensen, die nu allemaal binnenkomen.

The_Black_Knight | 05-01-16 | 12:28

Kansloze jongeren, vroeger en nu. PvdA stemmers/handophouders

John Doorzon | 05-01-16 | 12:25

johoost | 05-01-16 | 12:17
Nee dat werkt ook niet, hier in het dorp eerst 1 gezin met HET geloof. Dan zag je de vrouw nog weleens zonder hoofddoek rondlopen, nu het er meerdere zijn, wordt de kleding steeds extremer.

enra | 05-01-16 | 12:23

Dankzij hen die ditzelfde voorbeeld hadden mogen volgen om dit te voorkomen.

Raudive | 05-01-16 | 12:22

@johoost | 05-01-16 | 12:17
Ben je besodemietert. Verdeel ze maar over Marokko.

Conan de Rabarber | 05-01-16 | 12:21

Overigens lijkt me de enige oplossing dat vluchtelingen direct verspreidt worden. Nederland kan maximaal 2% van de inwoners opvangen, dat betekent dat iedere gemeente 2% van haar inwoner aantal moet opvangen. Direct verspreiden en onder persoonlijke begeleiding integreren. Wedden dat dat wel werkt?

johoost | 05-01-16 | 12:17

Vraag me dan ook nog af hoeveel van die 35% een gecreerde baan heeft in een nutteloze overheidsfunctie als integratiebegeleider oid.

johoost | 05-01-16 | 12:16

En wat helemaal erg is: Nu worden autochtonen beschuldigd als extreemrechts door PvdA/GL/SP/D66 als tegen meer asielzoekers zijn.
-
Straks, over 10 jaar, worden deze zelfde autochtonen als extreemrechts, white privilege en discriminerend weggezet, door de PvdA/SP/GL/D66, omdat deze asielzoekers (nog steeds) geen baan kunnen vinden. Je ziet dat nu al op Joop.nl
-
Hoe je het ook doet als autochtoon, je bent volgens links altijd "een hater". Terwijl ik geen kant op kan, zonder dubbel paspoort. Zij wel.

Jan3863 | 05-01-16 | 12:15

@ED-209 | 05-01-16 | 12:07
Ik hoop dat u eenzelfde lot beschoren is als u Wilders wenst.

MarcS | 05-01-16 | 12:14

@tipo | 05-01-16 | 12:07
Heb ook geen dochters maar mijn boerenverstand vertelt mij dat dit niet in de haak is.
Die Leo Lucassen moet inmiddels een hersentumor ter grootte van een voetbal hebben door al dat gelieg en gedraai, want je maakt mij niet wijs dat dit alles niet aan zijn geweten knaagt.

Dhr. de Wit | 05-01-16 | 12:12

Politici laten zich van alles influisteren door geleerde partijgenoten die hun positie/inkomen veilig willen stellen. Als de dood voor het Buikhuizen effect. Politici hebben aldus geen idee wat er speelt.

Yohean | 05-01-16 | 12:11

Asielzoekers: 65% nog werkloos na 15 jaar
hmmm

Hoe lang duurt het voordat een asielzoeker de juiste papieren heeft/krijgt voordat het kan/mag werken ?
Vervolgens is het naar mijn mening ook mede de schuld van media.
Wees nou eerlijk welke bedrijf staat open om asielzoekers in dienst te nemen ;)

Enige wat we doen met zijn allen is wijzen het zijn altijd die asielzoekers / buitenlanders die niks doen.
Uiteindelijk doen we met zijn allen net zo hard mee om dat volk zo veel mogelijk buiten te sluiten zodat we daarna kunnen roepen.

ze integreren niet,
ze werken niet,
ze pakken alleen uitkeringen,

Laten we lekker zo doorgaan want stoppen met deze uitspraken gaan we toch niet doen.

of wel ?

andre&pietje | 05-01-16 | 12:10

@ED-209 | 05-01-16 | 12:07
Wilders is te veel besmet?
Die hersenspoeling van de NPO/VARA/Volkskrant is goed gelukt bij jou, hè?

Dhr. de Wit | 05-01-16 | 12:10

Nog een jaar of 20 en dan kunnen de eerste gelukszoekers na 35 jaar werkloosheid terug naar huis met een levenslange uitkering AOW geheten .. ter herinnering aan wat eens het het paradijs was.
En Rutte cs ??... vanaf 2017 nooit meer iets van gehoord!

daytripper | 05-01-16 | 12:09

Die nieuwe sociale onderklasse is het reddingsvlot voor de PvdA. Die parti zal niet rusten voor minstens de helft van de Nederlandse bevolking bestaat uit kansloze migranten - want dat zijn hun kiezers.

De PvdA propageert parasitisme van een werkschuwe meerderheid op een werkende minderheid, die door dit stelletje demagogen dan ook consequent wordt afgeschilderd als "de rijken". Voor uw begrip: dat is iedereen die modaal of meer verdient. De middenklasse.

De echte rijken hebben hun family trust allang in een belastingparadijs gestald en betalen niets - zie "onze" eigen Oranjes.

Emigreren mensen. En snel.

vraagstaart | 05-01-16 | 12:08

Straks bij overheidsvacatures, als het aan de PvdA/GroenLinks/SP/D66 ligt: "Bij (on/gelijke) geschiktheid gaan vrouwen en buitenlanders - allochtonen en asielzoekers - voor op autochtone Nederlanders".
-
Net zoals straks op de woningmarkt.
-
Je wordt straks als het aan de PvdA/GL/SP/D66 als autochtoon gewoon keihard gediscrimineerd in eigen land.

Jan3863 | 05-01-16 | 12:08

Za zojuist nog een Heumensoord-Syrier in de Jumbo. Zat op de inpaktafel een halve liter Pitt-bier achterover klokken. Tja, bij zal er wel voor gebedeld hebben of zo. Oja, het was om 11 uur (in de ochtend dus).

Jos Tiebent | 05-01-16 | 12:08

@Dhr. de Wit 11:35
1000 moslims in Keulen, 200 moslims in Hamburg en 17 moslims in Stuttgart worden door professor Leo Lucassen 'een stelletje klootzakken' genoemd.

Leo Lucassen heeft geen dochters. Dat verklaart zijn harteloosheid.

tipo | 05-01-16 | 12:07

Het beste zou zijn als Wilders, door al dat gerook van hem, longkanker zou krijgen. Hij is nu te zeer besmet om nog iets gedaan te krijgen in NL. Er kan dan eindelijk een normaal figuur op de rechterflank opstaan. Zo iemand als Bart de Wever in België, maar dan minder EU minded.

ED-209 | 05-01-16 | 12:07

Huhh? Hoe kan dat nou?

Bubbels Jackson | 05-01-16 | 12:03

Staat in de koran dat de ongelovige en christen de moslim moeten betalen. Dat is wat er gebeurt, ze vinden er niks raars aan. Zie maar wat de huidige asielzoeker voor commentaar heeft. Vanuit dit oogpunt verklaart het meteen hun verontwaardiging dat ze niet meer krijgen.
Zal er ook geen één moeite gaan doen om aan het systeem mee te werken, staat niet het boek dat dat zou moeten.

enra | 05-01-16 | 12:03

Uiteindelijk gebeurt er helemaal niets. In het laatste jaar van dit kabinet worden er nog wat cadeautjes uitgedeeld, Wilders zegt weer wat stoms en er blijken ineens allerlei EU verdragen tegen beperking van verdere instroom.

ED-209 | 05-01-16 | 12:01

En die 35% die wel werk heeft, zelfs of juist het 'hoogopgeleide' segment, werkt meestal in de booming branche die is ontstaan als gevolg van die 65% die geen werk heeft. Te denken valt aan HBO diversiteit in een diverse wereld, interculturele intercommunicatie, diverse criminaliteit, interculturele criminaliteit, interdiverse wetsvermijding, kunst & vliegwerk en verder alles eindigend op -ogie of -media.
Kortom: door wit gepriviligeerd Nl opgebrachte werkgelegenheid.

Want als die 65% nou gewoon net als onze hippies i.h. Vondelpark een kampvuurtje bouwt en Jethro Tull gaat lopen tingelen, was het nog lache geweest.
Maar nee, gastjes zitten op internet te speuren naar de handleiding voor een spijkerbom op de Ceintuurbaan.
"Stukje noodzakelijke zelfontplooiing naar je eigen toe wegens Palestina", zegt die 35% dan op DWDD en iedereen knikt

Een gekkenhuis is 't.

Magdatkandat | 05-01-16 | 12:00

Het kan niet anders dan dat politie, diensten en leger ook sterk beginnen te twijfelen aan de politiek. Zij moeten immers constant de rommel van de politiek opruimen.
Ik hoop dan ook op een machtsovername, want anders zijn burgers genoodzaakt dat te gaan doen.

Dhr. de Wit | 05-01-16 | 11:57

Huh, ik vind het cijfer van de arbeid immigranten ook zorgwekkend. Na 5 jaar heeft 65% een baan en na 15 jaar nog maar 50% (of lees ik dat verkeerd?). Eerst even werken en dan de uitkering in??

Toetsiemonster | 05-01-16 | 11:56

Om de kosten te dekken moet je ze contant maken, 1 mio kosten per asieleiser in de komende jaren, dus voor alleen al de instroom in 2015 moet er 60.000.000.000 in een potje zitten.
Oftewel elke belastingbetaler moet een mille of 15 netto afstorten.
3 x raaien, doen ze niet, vooruitschuiven en opstapelen, het failliet van NL nadert langzaam.

Uw Verzekeringsadvis | 05-01-16 | 11:56

Ik zou toch wel een verschil willen maken tussen echte Syrische vluchtelingen en hen die mee hobbelen op zoek naar een beter of rijker leven om het heel netjes te zeggen. Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat de eerste groep niet in Keulen nieuw jaar vierde op geheel eigen wijze. Het COA en politiek laat steken vallen bij de aanvragen en alleen zij zijn verantwoordelijk

Mark van Leeuwen | 05-01-16 | 11:55

Als ik het geen goed idee vind om nog honderdduizenden van deze criminele kansarme sukkels binnen te laten, ben ik dan:

A. Xenofoob
B. Boos
C. Angstig
D. Ongerust
E. Blank
F. Anders, nl.

guurderdanguur | 05-01-16 | 11:55

En diegene die als zzp'er met een eigen zaak aan de slag gaan werken zoveel mogelijk naar 0 afdracht van btw en zoveel mogelijk naar thuisland om aldaar een club, disco of ander toko te gaan bouwen.

Dit land is ziek.

Anoguurder | 05-01-16 | 11:54

Ik wil mijn belastinggeld terug.

marcoplarco | 05-01-16 | 11:54

Zucht

Na die 15 jaar heten ze geen asielzoeker meer hoor. Dan zijn het Nederlanders en hebben ze nog steeds geen baan.

MarcS | 05-01-16 | 11:53

Zoals t er nu naar uitzie doek vrolijk mee..

Neut | 05-01-16 | 11:52

Die mensen moeten gewoon terug zodra de ellende voorbij is, hun land opbouwen. En nu ga ik iets heel grofs zeggen: ook na 15 jaar en ook als de kinderen hier geboren of opgegroeid zijn.
Zeg maar zoals Zwitserland met zijn asielzoekers of gastarbeiders doet.
Voor iedereen veel beter.

demdem | 05-01-16 | 11:52

@Vogelbeest | 05-01-16 | 11:47

Wtf? 45 miljoen mensen in de VS zijn afhankelijk van voedselbonnen.

roze_bril | 05-01-16 | 11:50

Het zijn er twee en je ziet ze niet. Wat zijn dat?
De cojones van Lodewijk Asscher.

Madame Poitiers | 05-01-16 | 11:49

Om Kees de Kort te citeren: De realiteit past zich niet aan, aan het wereldbeeld van de uberhopers.

roze_bril | 05-01-16 | 11:48

Lichtstadfan | 05-01-16 | 11:40
Er zijn bureautjes in Marokko en in Amsterdam West die hun cliënten precies uitleggen hoe ze de uitkeringsindustrie van de Nederlanders zo effectief mogelijk kunnen uitschrapen.
.
Er zijn ook Marokkaanse advocaten die precies weten hoe ze de Marokkaanse regering kunnen adviseren in de besprekingen met Nederland over de uitkeringen. Traineren, weigeren, dwarsliggen, op de woorden terugkomen, dreigen.
.
En ondertussen stromen de tientallen miljoenen jaarlijks naar Marokkaanse luilakken en fraudeurs.

Madame Poitiers | 05-01-16 | 11:48

Ik ben helemaal klaar met de verzorgingsstaat. De overheid ronselt stemmen door uitkeringen uit te delen en de werkenden moeten zich krom werken om het hoofd maar een beetje boven water te houden. Wat is dit voor idioterie? Welke minkukel denkt serieus dat het betalen van werklozen leidt naar hogere productiviteit? Ondertussen komt de gehele wereld hier hun loonstrookje ophalen en schelden ze ons in de tussentijd voor alles uit.
.
Het wordt tijd dat de mensen die de kar trekken de kar los gaan laten. Deze is namelijk veel te zwaar beladen en we kunnen binnen enkele weken onze eigen nieuwe kar maken. Een zware crisis waarbij de overheid niet meer kan dokken en het wordt één grote mayhem. Dit moeten we voorkomen, hoe dan ook!!

heldheino | 05-01-16 | 11:48

Iedere oorzaak is acceptabel zolang iedereen er maar over zwijgt dat islam en thuislanden integratie actief tegenwerken.
Als je de verkeerde oorzaak noemt, vind je ook de goede oplossing niet.
Dus zal de regering wel weer miljoenen gaan verspillen aan een al langere tijd onjuist gebleken oplossing.
Moslims mogen niet integreren, niet van hun geloof, niet van hun thuislanden en al helemaal niet van de sociale controle in hun omgeving.

Islamofiel | 05-01-16 | 11:47

Hoe kan het dat in de USA 100% een baan vindt?

O ja, daar heb je geen uitkeringen voor immigranten. Geen werk=wegwezen.

Vogelbeest | 05-01-16 | 11:47

Te hoog opgeleid natuurlijk. Daar is geen werk voor te vinden, begrijp dat dan!

Vogelbeest | 05-01-16 | 11:45

Zowel voor de economie als de maatschappelijke samenhang zijn deze lui de nekslag.

Muggenmepper | 05-01-16 | 11:45

Qatzegjemenou?

Conan de Rabarber | 05-01-16 | 11:43

Zelfs een kind van 5 weet dat deze kansloze asielparasieten hier alleen zijn voor het gratis geld. Maar de gütmenschpolitiek houdt het liefst de oogkleppen op en vertroetelt ze liever omdat ze zo zielig zijn.

Uw Psychiater | 05-01-16 | 11:42

Op naar de 76 zetels voor de PVV. Dit wordt anders alleen maar erger en erger.

Muggenmepper | 05-01-16 | 11:41

@Tostiman | 05-01-16 | 11:25
Nope ik zie dat niet verkeerd want een werkgever heeft een vacature.
Een asielzoeker komt en neemt met het minimumloon genoeg. De Nederlander vraagt 150% van het minimum om rond te kunnen komen.
Drie keer raden waar de werkgever voor gaat?
Precies, de asielzoeker want 1/3 goedkoper.

Of de werkgever zegt tegen de Nederlander: "ik heb ook nog een asielzoeker op bezoek gekregen die slechts het minimumloon vraagt. Daar ik niet de beroerdste ben, ben ik bereid om 110% van het minimum te betalen."
De Nederlander slikt het noodgedwongen want ziet wel dat er geen keuze is. Voor nop vanuit de bijstand aan de slag waarbij de werkgever alsnog met de gehele winst ervan door gaat op kosten van de belastingbetaler of het baantje van 110% accepteren, dat normaliter gewoon 150% had moeten opleveren.

En zo wordt het proces naar The Race To The Bottom flink versneld.

ProAsfalt | 05-01-16 | 11:40

Het wordt tijd dat heel Nederland begrijpt dat de gelukzoekers geen werkzoekers zijn. Intussen gaat het gratis geld uitdelen in Marokko gewoon door en horen we HELEMAAL NIETS meer van Ascher's plan.

Lichtstadfan | 05-01-16 | 11:40

@chicago river | 05-01-16 | 11:34
Had ook niet anders van u verwacht ;)!
Die protesten moeten maar eens georganiseerd gaan worden. Aangezien niemand het doet lijkt het erop dat ik zelf maar eens een facebook en twitter moet gaan aanschaffen om e.e.a. in gang te zetten.

Dhr. de Wit | 05-01-16 | 11:39

Ik vraag me af of werkloze vluchtelingen worden meegenomen in de statistieken omtrent werkloosheid in Nederland.

je suis bier | 05-01-16 | 11:36

@ Redactie
.
Misschien een idee om het GS artikel van het Generaal Pardon weer naar voren te halen, toen bleek dat bijna alle 28.000 nieuwe Nederlanders van Wouter Bos' tandartsen en specialisten op een uitkering zat. Die overigens bij het UWV stonden ingeschreven als "Vertolkers van de lichte muziek".
.
Moeha.

Madame Poitiers | 05-01-16 | 11:35

@Fadz | 05-01-16 | 11:28
Leo Lucassen is een ontzettende LUL.
"Dus omdat een stelletje klootzakken in Keuken vrouwen aanrandt, deugen alle 'Arabieren' en vluchtelingen niet meer? Guilt by association" twitter.com/Leolucassen/status/684278...

Maar als normale burgers protesteren tegen een AZC dan is het bon-ton om ze over de kam van extreemrechts danwel Pegida danwel PVV te scheren?
En "guilt by association"? Klopt. Want de meeste "arabieren" en "vluchtelingen" deugen ook niet. De CIJFERS (meneer de schetenwapper) liegen er niet om!

Dhr. de Wit | 05-01-16 | 11:35

Dhr. de Wit | 05-01-16 | 11:24
Woon er een paar duizend kilometers vanaf. Anders had ik, in geval van vrij van werk, erbij geweest.

chicago river | 05-01-16 | 11:34

Autochtone werkloze Nederlander? Schandpalen in de media want labbekakkers, steuntrekkers, werkschuw schorem en dus spijkerhard aanpakken die lui. Allochtone werkloze Nederlander? Doodzwijgen in de media want zielig, slachtoffer van racisme en discriminatie en dus intensief begeleiden met een leven vol gratis geld en geinige overheidsbaantjes. Wat is nou racisme en/of discriminatie precies?

Dutchbeaurouge | 05-01-16 | 11:34

Goh, ik dacht dat die asielzoekers vaak een hoge opleiding hadden? Tandartsen, ingenieurs enz enz.. blijkbaar niet dus. Als het niet eens lukt om de huidige werkeloze nederlanders aan een baan te helpen, dan vraag ik me af hoe in godsnaam deze asielzoekers aan een baan moeten worden geholpen??

denoorman | 05-01-16 | 11:34

Wanneer stapt Nederland over op Zwitsers of Australisch model?

necrosis | 05-01-16 | 11:33

Leo er waren meer asielzoekers in de jaren 90 en ze waren nog moslim ook!! Lucassen

als ik die naam alleen hoor brrrr

en links cabaret minnend Nederland draag hem op handen. Waarom Waarom omg Waarom

Verder socio wetenschappers gewoon gezond verstand op een blaadje zetten en klaar. GELD!!!

Petroselinum crispum | 05-01-16 | 11:31

Ja maar er zijn ook niet zoveel vacatures voor al die architecten en tandartsen. We zullen ze om moeten scholen naar vuilnismannen en bouwvakkers...

je suis bier | 05-01-16 | 11:31

Vanaf m'n geboorte leer ik van m'n ouders verantwoordelijkheid nemen, hard werken, sparen en m'n best doen om een baan te krijgen, te behouden en een toekomst te maken. Dit heeft resultaat geboekt en hier door heb ik nog geen dag een uitkering hoeven te ontvangen.

Wat leren deze asielzoekers als ze hier in het land komen? "Gratis zorg", "Gratis uitkering", "Gratis huis" en wanneer iemand ze wijst op hun plichten ipv alleen hun rechten wordt er 'racisme' geschreeuwd van de gütmensch kant.

Ik begrijp geen fuck meer van NL.

LangeTijdGeleden | 05-01-16 | 11:30

Reactie van Asscher: 'Een waardevol onderzoek, waarbij de essentie door het kabinet nu wordt toegepast op de huidige groep vluchtelingen. Werk staat voorop voor mensen die mogen blijven en daarom gaan we eerder de arbeidskansen screenen en stimuleren we het aanleren van de taal. Blijven moeten gelijk staan aan meedoen.'
Hoezo triest? Praktisch alles en iedereen mag straks blijven en kosten noch moeite zullen gespaard worden aan begeleiding in de hoop dat het nu beter zal gaan met de huidige onuitputtelijke stroom migranten.
Is het niet verstandiger om te leren uit het verleden en het voorzorgsprincipe toe te passen als het om ons land en haar toekomst gaat, en dat we hier dus helemaal niet aan zouden moeten willen beginnen, ook rekening houdend met de culturele problemen die op ons af komen?

Luukerdekuuk | 05-01-16 | 11:29

Het is nog veel erger als je dit leest:

"Vijf jaar na hun aankomst in Nederland had een kwart van de asielzoekers uit het onderzoek een betaalde baan van meer dan 30 uur. Na vijftien jaar was dat nog maar 35 procent. Bij de arbeidsmigranten is dat 65 en 50 procent. Asielmigranten met weinig opleiding, zoals die uit Somalië, vinden het moeilijkst werk. Hoger opgeleiden, zoals de vluchtelingen uit Joegoslavië, doen het op de arbeidsmarkt het best."

Als je de Joegoslaven dus uit die cijfers haalt, valt het werkloosheidscijfer onder vluchtelingen nog hoger uit. Joegoslaven zijn blanke Europeanen, die assimileren nl wel. Ik kan me nog een artikel uit de Volkskrant heugen waarin Bosnisch-Kroatische ouders klaagden dat hun blanke kinderen door Turkse en Marokkaanse leerlingen werden weggepest.

mirvink3478 | 05-01-16 | 11:29

De onderzoekers vinden dat de overheid veel meer moet doen om ze sneller (humor, na 20 jaar werkloos) aan het werk te helpen.
Hoeveel geld is er al tegenaan gesmeten om ze aan het werk te krijgen?
Helaas. Het politieke linkse wensdromen is onverenigbaar met de keiharde realiteit. Ze willen niet. En geen werkgever die mensen willen met een kutmentaliteit qua werken.

Wim Venijn | 05-01-16 | 11:29

Volgens demagoog Lucassen moet het hier net zo slecht worden als in Afrika:
www.groene.nl/artikel/europa-doe-open-...
Als hij zelf zijn riante salaris maar niet hoeft in te leveren, natuurlijk

Fadz | 05-01-16 | 11:28

@Wees_eens_creatief | 05-01-16 | 11:17
In principe waar, maar dat ligt ook vaak aan de allochtoon zelf. Ik heb een eigen bedrijf, naast vooral witte Nederlandse blanke mannen heb ik ook in dienst genomen: Twee Surinamers, een Antilliaan, een Marokkaan, twee Turken, een Iraniër en een Irakees. Alleen de Antilliaan voldeed zo goed dat hij kon blijven (tegenover 90% van de echte Nederlanders), de rest was ellende. De Marokkaan, Iraniër en Irakees hebben me zelfs belazerd (zoals diefstal en liegen over ziekte etc.) en bij confrontatie kreeg ik te horen dat het mijn schuld was want ik was groot en zij zijn klein (kwam het op neer). Niet dus, want ze hebben geen baan meer nu. Ik had de grootste moeite om net en beleefd te blijven, schorem dat ze zijn. Gevolg is wel dat ik nu niet eens meer overweeg om dat soort mensen aan te nemen. Racisme? Discriminatie? Zal allemaal wel maar ik heb mijn lesje geleerd.

GW2f | 05-01-16 | 11:28

Misschien toch het overwegen waard alleen vrouwen en kinderen toe te laten, op grond van humanitaire gronden. Jonge mannen dragen hier relatief veel minder bij aan de samenleving dan dat ze in hun thuisland zouden kunnen doen.
Als we dan toch strenger moeten gaan selecteren om de aantallen omlaag te krijgen zou dit meest gewenste uitkomst zijn.

Sir EnemA | 05-01-16 | 11:27

Zie het positief: van die 65% zitten er dus een hoop in de criminaliteit en hebben dus ook werk.

sinar2 | 05-01-16 | 11:27

@ProAsfalt | 05-01-16 | 11:12
??? Het MKB zorgt voor de meeste banen, en ik kan het mis hebben maar het MKB heeft veel last van onze "nieuwe vrienden" Ze nemen wel eens wat per ongeluk wat mee uit de winkel of een bedrijf.
We hebben hier CAO's en minimum lonen dus dat lagere loon zit meer in je hoofd dan in de werkelijkheid. Wel gaan elke keer de lasten omhoog voor het MKB.
Ik denk dat alleen de zieligheid-industrie er beter van wordt en christenen die denken dat ze deze mensen kunnen bekeren

Tostiman | 05-01-16 | 11:25

-weggejorist-

Treksok | 05-01-16 | 11:25

Dit voorjaar is de EU-top in Amsterdam en dan hebben we het hele zooitje bij elkaar op één terrein.
Het lijkt mij een bijzonder sterk signaal als we daar massaal gaan protesteren, bijvoorbeeld door een menselijke ketting om het terrein te vormen als symbool van de gevangenschap van EU burgers.

Dhr. de Wit | 05-01-16 | 11:24

Sayer | 05-01-16 | 11:15
.
Asscher is een eunuch. En natuurlijk zegt hij dat het goed komt, want hij kan zeggen wat hij wil omdat hij toch elke maand betaald krijgt voor zijn geknoei. In het bedrijfsleven had hij allang de zak gehad.
.
"Hoe is het met de uitkeringsmiljoenen die maandelijks naar Marokko worden overgemaakt, klootloze Asscher? Zit er al schot in?"
.
Antwoord: Nee.

Madame Poitiers | 05-01-16 | 11:23

Ai, d=t

Word er zo moe van.. | 05-01-16 | 11:23

Incidenteel wil het wel eens voorkomen dat dit getal 65% bedraagd. Maar dat zijn slechts individuele gevallen en daarmee slechts incidenten.

RobberenRukkie | 05-01-16 | 11:23

Zolang de overheid geen juiste incentive invoert maar een passifistische en bijna letarhische houding aanmoedigt door op geen enkele wijze zelfredzaamheid te stimuleren is er voor de enorme groep laag opgeleide, weinig geletterde en ongemotiveerde nieuwkomers geen enkele reden om ééns fijn de schouders er onder te gaan zetten.

Silent Scream | 05-01-16 | 11:23

Al is de linkse leugen nog zo snel, de gure rechtse waarheid achterhaald hem wel.

Word er zo moe van.. | 05-01-16 | 11:22

Madame Poitiers | 05-01-16 | 11:14
Madame. Jij, (ik tutyoeer graag) hebt gelijk. Om de hoek hier vindt plaats een opvangplek met eten en een eindje verder met slaapplekken. Er staan lieden uit hun eigen land, aangevuld met naffers en Ghanezen. Heb er nog nooit 1 Chino gezien.

chicago river | 05-01-16 | 11:22

Zou die Neelie Kroeskut dit ook lezen? Dat wijf van "allemaal hoogopgeleide mensen komen hiernaartoe?". En die COA baas die ons ook zand in de ogen wilde gooien met mooie verhalen? En al die andere goedpraters?

langzullenweleven | 05-01-16 | 11:22

De PVV hoeft gelukkig straks geen verkiezingscampagne meer voeren. Net als de AfD in .de of het VB in .be. Ook in .fr heeft alleen politiek gekonkel de FN buiten weten te houden.

hangtiet met knoop | 05-01-16 | 11:22

Beste massamedia, gaarne deze financiele gevolgen ook standaard meenemen in kostendiscussies asielzoekers.
.
Ondertussen islamiseren we verplicht door als het aan wegkijkend Christen-Unie ligt: nieuws.tpo.nl/2016/01/05/1863479/
Zij krijgen vast snel steun voor dit geniale voorstel.

de Voorzittert | 05-01-16 | 11:21

Daar hebben generaties voor geploeterd gevochten en geleden om een betere wereld op te bouwen voor hun nazaten,en dat laten wij binnen een generatie door onze vingers glippen.... gewoon tragisch we staan erbij en kijken ernaar en een ieder die er wat van zegt wordt uitgemaakt voor een xenofobe racist....

arretje | 05-01-16 | 11:21

Tsja, als je geen eerlijke kans op arbeidsmarkt krijgt omdat je allochtoon bent dan is het logisch dat je werkeloos bent.

Wees_eens_creatief | 05-01-16 | 11:17

HiHi, de azijnbode is 1 uitvlucht vergeten: Dat waren de "oude"asielzoekers. Die nieuwe zijn allemaal zó aan het werk! Want raketgeleerden, hoogopgeleid, tandarts, specialist etc.

Vogelbeest | 05-01-16 | 11:16

Jongens , hoe lang roep ik dit al, ik bedoel, de feiten veranderen niet, de waarheid wordt stelselmatig verdraaid en geromantiseerd, we worden steeds voorgelogen over de keiharde feiten, Duitsland zou geen miljoen immigranten hebben opgevangen, er zouden geen radicalen mee komen met de boodjes, we zouden polariseren en discrimineren? De waarheid is hard, de waarheid is van de zotte. Goedwillende immigranten kunnen al jaren via het blu cars systeem naar Europa komen, u weet wel de tandartsen en architecten. 75% is in europa niet welwillend, 75% parasiteert, 75 % is crimineel en heeft een radicale achtergrond.....

Dutchmen32 | 05-01-16 | 11:16

Helaas is het enige nieuws aan dit soort berichten, dat het in de Pvda-krant staat.
Want wij wisten dit al lang.

Nuchternederland | 05-01-16 | 11:15

Waarschijnlijk is het verhaal door een stagiair uit een andere krant overgenomen. Maar goed, volgens mij is er niets nieuws onder de zon. heeft Asscher het al ontkent?

ad melkert | 05-01-16 | 11:15

Volgens Asscher komt het wel goed.

Sayer | 05-01-16 | 11:15

Daarentegen: de manke Chinees die tegenover me woont, zie ik altijd strompelend achter zijn karretje reclamefolders uitdelen en overal sjouwen en klussen. Karakter hoor.
.
Ik heb al vaker gezegd dat we de groep niet-westerse allochtonen zoals uit China, Indonesie, India and such geen recht doen met generaliserende termen. Zij zijn de pronkstukken van de multicultuur. Maar het leeuwendeel van die Arabische en Afrikaanse kerels - meh.

Madame Poitiers | 05-01-16 | 11:14

De gigantische instroom is moeilijk in te dammen met zo'n linkse (ja, ook VVD) weg-met-ons nepregering. Als Wilders aan de macht komt heb ik een voorstel voor hem. Alle asieleisers die de laatste 20 jaar hier binnengekomen zijn en die niet minstens 80% van de tijd die ze in staat waren om te werken ook daadwerkelijk gewerkt en belasting betaald hebben, dus hebben bijgedragen aan de economie, sowieso het land uit. Dit natuurlijk naast alle mensen die denken dat de regels van hun god belangrijk zijn dan van ons land en dus niet goed integreren.

GW2f | 05-01-16 | 11:14

ik daarentegen niet: overspoelt

Road to serfdom | 05-01-16 | 11:13

O ja, "pigmentair rijkbedeelde" zal op termijn wel minder gezeik geven dan het reeds door mij ingevoerde "pigmentgehandicapte".

Wat was er eigelijk mis met het woord "neger" of "kleurling"? Weten de negers dat alleen zelf? Of is er ene blanke die duiding kan verschaffen?

Vogelbeest | 05-01-16 | 11:13

Ik neem aan dat in dit onderzoek ook de aanvraagtijd voor asielstatus is meegenomen. (En de relatie tot de arbeidsmarkt)?

Einde van de Domheid | 05-01-16 | 11:13

Het wensdenken en de maakbaarheidsidealen zitten er zo hard ingebakken dat het een hele generatie gaat duren om van de Lucassen van deze wereld af te komen.
Dat laatste mag kennelijk best wat kosten.

Jerolimo | 05-01-16 | 11:12

De onderklasse wordt in Nederland ook beloond: gratis uitkering, huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag, langdurigheidstoeslag, gratis sporten, goedkopere zorgverzekering etc. etc.

De elite beloont zichzelf wel en iedereen die er tussen in zit, kan eigenlijk beter naar Verweggistan emigreren.

kapotte_stofzuiger | 05-01-16 | 11:12

Ondanks dat 35% aan het werk is, heeft het geheel de loonkosten voor de werkgevers flink weten te drukken daar waar het omgaat.
En die 3 keer zoveel criminaliteit, ach daar hebben werkgevers toch geen last van want zij wonen immers niet in zo'n No Go Area.

ProAsfalt | 05-01-16 | 11:12

Gelukkig heeft de jongste generatie migranten die nu Europa overspoeld wél de juiste startkwalificaties, dus niks aan de hand mensen.

Road to serfdom | 05-01-16 | 11:11

Geheugen opfrissertje: de Megabanenmarkt in Amsterdam in 2001. 'Kandidaten' kwamen niet eens opdagen en het miezerige aantal dat uiteindelijk werk kreeg, haakte razendsnel weer af voor uitslapen/uitkering/theehuis/bidmatje.
.
Het project van 20 miljoen om langdurig werkloze allochtonen (berbers) in Amsterdam West aan het werk te krijgen, faalde ook.
.

Madame Poitiers | 05-01-16 | 11:11

Ja maar nu is het anders, want nu komen er alleen maar raketwetenschappers en chirurgen binnen en die hebben we hard nodig.

Draak uit Brabant | 05-01-16 | 11:10

Fijn voor die vluchtelingen, in Nederland is de onderklasse immers de norm.

kapotte_stofzuiger | 05-01-16 | 11:09

Al die nieuwe apothekers en chirurgen kunnen dan mooi straks hun baan overnemen. Kunnen deze asielzoekers met vervroegd pensioen en terug naar hun vaderland.

Piet Karbiet | 05-01-16 | 11:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken