Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DenHagistan: 'vindt u homo's ook zo walgelijk?'

homoszijnwalgelijk.jpgVindt u homo's goor? Maar echt heel walgelijk? De gedachte aan twee mannen die van elkaar houden en elkaar rimmen smerig en vulgair? Dat u bij de woorden homo en lesbie direct moet kokhalzen? Gemeente Den Haag schudt begrijpend haar hoofd. Via het stadspanel stelt de gemeente Den Haag regelmatig vragen aan haar inwoners en deze keer ging dat over homoseksualiteit. Als u bovenstaande vraagstelling leest, begrijpt u waarom COC-hopman Arnout van Kooij gepikeerd was over de woorden die de gemeente Den Haag kiest. En minderheden die regelmatig te kampen hebben met belediging, discriminatie en geweld zijn van oudsher uitermate overgevoelig voor woorden. Wat is er mis met 'keurt u homoseksualiteit af? Ja/Nee', bijvoorbeeld? Want zul je zien, dat iedereen dit weer gaat koppelen aan het feit dat burgemeester Jihadias van Aartsen van 's-Gravenhakbar constant buigt voor de inwoners van die honderden shariawijken in zijn stad. Terwijl een dergelijke vraagstelling op zich al facepalmwaardig is.

Reaguursels

Inloggen

Niets mis met deze vragen. Ze zijn duidelijk en er is een duidelijk antwoord mogelijk. Zo kun je duidelijk aangeven of je het in de stront roeren vies vind of
juist niet. Ik ben zelf een hypocriet omdat ik een dames rectum wel lekker vind en een heren rectum daar walg ik van. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

biscaya | 11-09-15 | 13:11

Als je diezelfde vraagstelling op een geloof, cultuur of afkomst toepast, ben je racist. Ik ben ook niet dol op handtas-dragende relnichten, maar ik vind (al dan niet getinte) tokkies nog veel erger. Tsja...

automobilaterealist | 11-09-15 | 10:46

Wat is er mis met een ongekleurde vraag:

Hoe denkt u over <...>
* positief
* neutraal
* negatief

Monkey Cabbage | 11-09-15 | 09:51

Waar is toch dat COC als je ze nodig hebt?

mom van avezaath | 11-09-15 | 09:28

Dit is toch een geintje mag ik hopen?
Ach nee, past prima in de decennialange weg-met-ons traditie waar Europa sinds WOII aan leidt.

DeVrijDenker | 11-09-15 | 09:23

Misschien is het op de Haagse website ongepast, maar híer vind ik het door de reacties wel informatief: de vele comments van het type "homoseks vind ik goor, want ik ben hetero, maar ik ben niet homofoob" zijn voor mij eye-openers.

Ik ben homo. Ik vind heteroseks/lesboseks niet goor, ook niet als het minutenlang getoond wordt in een film die ik bekijk. Maar zou mijn comment een eye-opener of een momentje van zelfreflectie opleveren voor iemand hier?

Ik denk het ook niet.

gezontverstant | 11-09-15 | 09:23

Vrouwen rechten vertrappen, van seksuele revolutie terug naar schaamte en schande, alleen steun voor Oosterse kerken, vrijheid van meningsuiting laten beknotten, Jodenhaat importeren, homo's laten vervolgen en gewoon uit wijken laten wegpesten, graaien van de minder bedeelden, liegen en verdraaien van feiten om sympathie op te wekken, veel wegkijken, onderlaag eigen bevolking laten verzuipen, ouderen verwaarlozen .
Ik kan nog steeds niet wennen aan de koers van dit nieuwe links .

Castor12 | 11-09-15 | 08:43

Seks tussen twee heteroseksuele mannen daar in tegen..

Kapt. Kip | 11-09-15 | 08:34

Ik zit ook in dat stadspanel, ik had alleen deze vraag nog niet gezien. Maar de volgende vraag is dan natuurlijk: 'Keurt u het jodendom af?'...

F. von Zeikhoven | 11-09-15 | 07:46

Zelfde vraag , vindt U orale sex door vrouwen met een hoofddoek geoorloofd ? Vindt u het hypocriet dat moslima tieners zich Regelmatig anaal laten neuken en neerkijken op normale meisjes die zich ook vaginaal laten neuken ? En deze Hierom van prostitutie betichten ?

sparrow | 11-09-15 | 03:13

Zelfde vraag , vindt U orale sex door vrouwen met een hoofddoek geoorloofd ? Vindt u het hypocriet dat moslima tieners zich Regelmatig anaal laten neuken en neerkijken op normale meisjes die zich ook vaginaal laten neuken ? En deze Hierom van prostitutie betichten ?

sparrow | 11-09-15 | 03:13

tussen mannen? Ja. Tussen vrouwen? Nee. Heeft dat iets te maken met wat je van homo's vindt? Nee.
Ik vind spruitjes ook walgelijk, maar dat wil niet zeggen dat ik iets tegen groenteboeren heb.

swift1.6 | 11-09-15 | 00:44

@His Lordship | 10-09-15 | 22:49

Jawel, neuqsexende mannen, duh. Maar da's toch niet het hetzelde als zoenende mannen?

Heb er zelf niet veel mee, maar in Mediterrane culturen is dat best gewoon, tog?

DebraCadabra | 11-09-15 | 00:42

Typisch, de doelgroep van Joseph gaat 5x per dag met zijn achterste omhoog.

Poreknak | 11-09-15 | 00:27

-weggejorist-

Marius den Akker | 11-09-15 | 00:26

Anderen hebben niets te maken met of twee mensen met vol bewustzijn van elkaar houden. Klaar. Mensen die het hier niet mee eens zijn moeten gewoon maar teruggaan naar hun land van afkomst zonder gratis geld uit de uitkering en miele.

Patatter | 10-09-15 | 22:51

Om zoenende mannen walgelijk te vinden hoef je geen homofoob te zijn. Of een discriminist. Er zijn maar weinig dingen waarvan mijn voorhuid zo snel verbleekt als van twee neuqseksende mannen. Maar daarom hoef je niets tegen homo's te hebben. Het zijn net Jehova's getuigen: hou het gewoon lekker achter je voordeur.

His Lordship | 10-09-15 | 22:49

Wat een achterlijke vraagstelling en een stupide onderwerp. Misschien moeten ze eens vragen wat de Hagenezen vinden van het feit dat je je waant in Verweggistan als je door Den Haag rijdt. De politiek kan wel roepen dat het een verrijking is maar die hoeven er niet tussen te wonen, die zitten in hun dikke huizen in alle rust. En nu willen ze ook nog grote groepen 'vluchtelingen' in Den Haag plaatsen. Dhr. Rutten en consorten moeten eens lekker een paar jaar in een sociale huurwoning in Moerwijk gaan wonen met een uitkering. Kijken hoe leuk hij dat vindt!

Superoma | 10-09-15 | 20:30

Stel eens de vraag:"Vindt u de Islam ook zo walgelijk?". En het land is te klein... Maar ja, moslims mogen nu eenmaal alles. Normale mensen niet.

Boer in 020 | 10-09-15 | 20:08

Ik moet dan altijd denken aan de film Stripes, de scene in het recruteringsbureau:
de sergeant: are you homosexuals?
Bill Murray: No, but we are willing to learn

Wachtmeester R | 10-09-15 | 19:50

Walgelijk? Nee, dat niet. Maar ik hoef het ook niet te zien. Zoals ik seks tussen de meeste mensen niet hoef te zien (ok, toegegeven, twee leuke meiden mag dan weer wel).

Zirafa | 10-09-15 | 19:33

Waar bemoeit de gemeente Den Haag zich eigenlijk mee. Hebben ze écht niks beters te doen daaro?

ben kokhals | 10-09-15 | 19:28

Lebberende heteros in het openbaar vind ik ook heeel erg goor. of baltsende mannetjes met reetdraaiende wijfjes, bah!

spuitje11 | 10-09-15 | 19:21

Eensch!
heh heh

MyCatIsDoingThis | 10-09-15 | 19:19

Luidkeels haat verkondigende, jurkdragende mannen vind ik een stuk walgelijker, overigens

Tobi | 10-09-15 | 19:16

@sinar2 | 10-09-15 | 15:37
Klopt, ik ken een Somaliër die voor een gemeente werkt en volgens hem zijn homo's precies hetzelfde als pedo's. En zo sijpelt het gestoorde middeleeuwse gedachtegoed inderdaad heel langzaam door.

SmegmaSmeer | 10-09-15 | 19:12

Ja om te zien wel en om te ondergaan moet ik helemaal niet aan denken, dat gezegd hebbende, moet ook niet denken aan sex met gehandicapten. Wil ik daarom verbieden, nee, wil er alleen niet mee geconfronteerd worden.

bijna_raak | 10-09-15 | 19:11

De vraag is inderdaad verkeerd want tendentieus en nodeloos kwetsend. Het had hier een poll kunnen zijn: Sex tussen 42 homoseksuele mannen vind ik walgelijk, met een voorbeeld linkje. Daarnaast is de vraagstelling ambigu want ik vind homo's helemaal prima maar ik wil niet geconfronteerd worden met 2 mannen die sex hebben met elkaar. Welke optie moet ik nu invullen?

Xukje | 10-09-15 | 19:07

Wat homo's doen heb ik helemaal niks tegen en ze moeten zelf maar weten wat ze doen, als ik het maar niet hoef te zien..! (Lesbiennen-sex lijkt me daaraantegen wel leuk om te kijken.. haha).

Maar wat ik WEL walgelijk vind is hun vaak kinderachtige relnichterige aandachttrekkerij, zoals bijv. met hun potenparade (oeps bedoel natuurlijk BOTENparade).

Wij hetero's gaan toch ook niet op straat en in boten lopen kraaien dat we hetero zijn..?!

Gedraag je op straat net als ieder ander en je wordt geaccepteerd door elk normaal mens (dus niet door lichtgetintiers).

telelezer | 10-09-15 | 18:57

@Stormageddon | 10-09-15 | 18:00
Goede vondst. +1.

Mark_D_NL | 10-09-15 | 18:51

Een gemeente behoort zulke vragen niet te stellen: Opbokken met diegenen die een probleem hebben met het geluk van anderen. Wie het ook is. Zo simpel is het.

Dysphemian | 10-09-15 | 18:51

Over een jaar of 5 is Den Haag, En zeker Amsterdam, een no-go area voor Homo's. Dan zijn we weer terug bij af. En dat is wat Den Haag faciliteert. Homo's moeten weer bang zijn. Wat een schande voor het eens zo tolerante Nederland.

Mark_D_NL | 10-09-15 | 18:50

Gedwongen geslachtelijke gemeenschap van een volwassen man met een negenjarig kind vind ik walgelijk.

Thomas333 | 10-09-15 | 18:43

Maar goed dat er geen referendum over wordt gehouden.

McMarx | 10-09-15 | 18:35

Beetje kleinzielig Jorisje!

carel5014 | 10-09-15 | 18:03

Dit is een drogreden. Een vrij nieuwe zelfs, of althans... Hij bestaat natuurlijk al heel lang, maar het is nooit echt apart benoemd, tot vrij recent.
rationalwiki.org/wiki/Argumentum_ad_fa...

Stormageddon | 10-09-15 | 18:00

DenHagistan , inderdaad veel kerels in jurken = walgelijk !

Castor12 | 10-09-15 | 17:48

Sorry GeenStijl maar "keurt u homoseksualiteit af?" en "vind ik seks tussen mannen walgelijk?" zijn twee totaal verschillende vragen. Ik ben hetero en een gevolg daarvan Is dat ik seks tussen mannen inderdaad vrij walgelijk vind. Echter homoseksualiteit keur ik niet af! Dat is een persoonlijke keuze die iedereen met beschaving zou moeten respecteren. Maar ze kunnen niet van mij verwachten dat ik het lekker vind.
Beetje als spruitjes eten; gadverdamme! Maar dat betekent niet dat ik iets heb tegen mensen die ze wel lekker vinden, of spruitjeseters afkeur.

The Kwisatz | 10-09-15 | 17:35

Denhaag haat alles wat niet islamitisch is. Dus ons allemaal. Maar homo's haten ze nog het meest want die durven er nog eens wat van te vinden ook.

Mr.Red | 10-09-15 | 17:34

Deze vraag is gewoon onderdeel van een schaal. Mag ik hopen tenminste. Als dit je enige vraag is meet je niet echt goed de mate van homofobie. Indien het echt inderdaad onderdeel is van een schaal moet hier bij GS niet zo gejankt worden, aangezien deze ofwel de cronbachs alpha versterkt dan wel verzwakt en uiteindelijk onderdeel wordt van een groter geheel. Dat je seksuele tussen twee mannen walgelijk vindt hoeft dan uiteindelijk niet per se te betekenen dat men tegen homoseksualiteit is of iets dergelijks.

Halveneger | 10-09-15 | 17:31

Alle politiek-correcten staan te juichen dat we zielige Syriers binnen gaan halen. Nog meer achterlijkheid, en links Nederland zag dat het goed was. Ze moeten zich de ogen uit de kop schamen, je hoort geen woord van die kant over de achterlijke denkbeelden van de moslims, een groot schandaal.

Ruud5 | 10-09-15 | 17:27

Het was toch gewoon een ziekte ?

van Oeffelen | 10-09-15 | 17:25

Tja, als zij zichzelf niet aanpassen aan ons passen wij ons aan aan hen... Wacht... Wat?!

krabbegat | 10-09-15 | 17:17

Heb best een hekel aan verwijfde mannen en mannelijke wijven, noem mij conservatief, best, voor de rest zijn gelukkige mensen mij geen doorn in het oog.

Dr. Blechtrummel | 10-09-15 | 17:12

Heel Televisie Nederland is Homo. En die staan nog steeds juichen bij iedere gelukszoeker. Beetje naïef! En onbegrijpelijk. De NL Homo's worden als eerste gelyncht door onze Moslim kansparels als ze de kans krijgen. Maar niet getreurd. ondanks dat de vooral de TV homo's een beetje naïef zijn werp ik me toch voor ze op mocht het nodig zijn. Want het zijn wel mijn Oer-Holllandse, Zwarte en Blanke, Homo's... Hup Homo's!

Mark_D_NL | 10-09-15 | 17:10

maar gelukkig hebben we de botenparade nog

verbanden | 10-09-15 | 17:04

@MX Daddy | 10-09-15 | 16:56
Wat probeer je te zeggen? Dat je kleingeestig bent wanneer je 'op' een verkeerd topic post?

pluk-87 | 10-09-15 | 17:03

@Xirdalan | 10-09-15 | 16:52
de hollander kleingeestig noemen maar zelf op het verkeerde topic posten?
LUL

MX Daddy | 10-09-15 | 16:56

Dit bewijst nog maar eens hoe ver de politiek van de burger afstaat. Ze hebben een burgerpanel nodig om erachter te komen wat er speelt in de maatschappij. Triest. Daarnaast het is het terecht dat het COC klaagt over de suggestieve vraagstelling.

Borrelende Boris | 10-09-15 | 16:55

Je neus in andermans reedt steken, da's pas goor.

Draaikont24 | 10-09-15 | 16:54

Volgende keer in de stadspanel enquête:
Wat vindt u van joden ?

fortz | 10-09-15 | 16:54

Shit sorry, verkeerde topic. My bad.

Xirdalan | 10-09-15 | 16:52

Yup!

MX Daddy | 10-09-15 | 16:51

Ach gut, de stumperigheid en kleingeestigheid van de gemiddelde Hollander perfect samengevat in 1 topic; klein autootje tegen grote "milieuvervuilende" SUV, autochtoon tegen lichtgetintiërs, NSB praktijken om iemand te filmen en voor schut te zetten, en natuurlijk pleiten voor hogere straffen "meteen rijbewijs innemen" en nog meer Big Brother op de Nederlandse wegen.

Xirdalan | 10-09-15 | 16:49

vind u jodenjas van aarsen een beetje een landverrader

helemaal mee eens
of
eens

Tasmaneiland | 10-09-15 | 16:47

@ Gies van Agt | 10-09-15 | 16:12
Ja, maar om hem te jennen het nogeens vragen wat hij ervan vindt. Eigenlijk heb je gelijk: negeren verder, hij heeft het al gezegd.

TheseDays00 | 10-09-15 | 16:45

Een direct gevolg van de vergaande islamisering van ons uhh... wat ooit ons land was.

Dutch_Holland | 10-09-15 | 16:44

Nietvoordekat | 10-09-15 | 16:36
Plots hebben we weer nationale programma's over de vrijheid van meningsuiting, staan homo- en vrouwenrechten weer onder druk, neemt het anti-semitisme weer grote vormen aan. Ik had dat 25 jaar geleden nooit durven denken. Ik was zo naïef om te denken dat deze zaken min of meer geregeld waren en misschien nog slechts de puntjes op de i gezet moesten worden. Dat was verkeerd gedacht helaas.

De Psychiater | 10-09-15 | 16:41

Klier van Bartholin | 10-09-15 | 16:02
En dat is exact de reden waarom dit een slechte vraag is. Een stelling dient ter alle tijde eenduidig te zijn en dat wordt hier volledig geschonden.

De Psychiater | 10-09-15 | 16:36

Het probleem hier is niet dat ze dit vragen, maar dat het überhaupt gevraagd moet worden. Als u mij vat.

Nietvoordekat | 10-09-15 | 16:36

Het kan ook een methode zijn om de latente homohater wat uit de tent te lokken. 'Homoseks een beetje walgelijk' vinden is mogelijk makkelijker ingevuld dan dat je 'homoseks heel erg vies vindt', terwijl het op hetzelfde neerkomt.
De homohater wordt zo als het ware in een valletje gelokt omdat hij met deze vraagstelling mogelijk sneller geneigd is om voor zijn homohaat uit te komen.
Maar wat verder nadenken dan je eerste reflex kan niet iedereen, hè Quid.

pluk-87 | 10-09-15 | 16:35

Die vraagstelling, haha, maar wát precies vinden ze zo walgelijk (voor degenen die dat antwoord kozen) wat zich daar afspeelt voor hun eigen, persoonlijke geestesoog; hun eigen perverse fantasietje dus.

Allitnil | 10-09-15 | 16:31

Deze vraag zit niet alleen in de Stadsmonitor van Den Haag, ook in die van diverse andere Gemeenten kan ik je vertellen.

Doel daarvan is om ook de resultaten over de diverse Gemeenten met elkaar te vergelijken.Komt vanuit het SCP, die vraag heb ik jaren terug al voorbij zien komen.

NoNoVio | 10-09-15 | 16:26

Huh?
Ik mis de zelfde vraag over twee strakke vrouwen.
Met als antwoord: Ik kan er uren naar kijken.
En mannen die van mannen houden.. Laat ze lekker! Waarom kan je je daar als mens nou druk om maken?! Let love rule :-)

Dirk III | 10-09-15 | 16:24

Jozias vind ik heel erg walgelijk. Ik zeg dat op persoonlijke tietel.

spuitje11 | 10-09-15 | 16:23

Ik vind gerimd worden wel lekker.

Nacho_Vidal | 10-09-15 | 16:21

De vraagstelling is discriminerend. En dat doet de overheid. Meteen afvoeren die verantwoordelijke ambtenaar.

van heinde en verre | 10-09-15 | 16:20

@Madame Poitiers | 10-09-15 | 16:02
Op al uw retorische vragen klinkt een luid JA.

Dhr. de Wit | 10-09-15 | 16:19

lotte uit nederland | 10-09-15 | 16:14
Ik lees in een jouw betoog niet één keer het woord liefde, spel of genegenheid.
Zo te zien heb jij dat gemist, en jarenlang.

Klier van Bartholin | 10-09-15 | 16:18

Vind u allah aanbidders walgelijk?

wijnvlek | 10-09-15 | 16:15

Zou een WOB de namen van de opstellers/verantwoordelijke ambtenaren kunnen opleveren, en zou het u verbazen als de namen goed passen in het ietwat verwrongen ideaalplaatje van burgemeester van Aartsen?

marcoplarco | 10-09-15 | 16:15

-weggejorist-

lotte uit nederland | 10-09-15 | 16:14

Wat heb je aan zo´n vraagstelling als je deze vraag voornamelijk stelt aan mensen die niet eens kunnen Nederlands kunnen lezen? Het woord ho-mo-sek-su-eel bevat al veel te veel lettergrepen, graag vervangen door poot of pot.

Even aan mijn zoon of dochter vragen wat ik van ho-mo-sek-su-a-li-teit vind, want ik niet begraip, ik alleen begraip oitkiering, rasiesm (en hoer sissen natuurlijk).

bergsbeklimmer | 10-09-15 | 16:14

Ik vind homoseks ook walgelijk, moet er persoonlijk echt niet aan denken. Heb ik nu een hekel aan homo's? Dacht het niet. De vraag is absoluut niet eenduidig en daarom wetenschappelijk van nul en gene geen waarde.

De Psychiater | 10-09-15 | 16:13

Wat een bezopen onderzoek, over open deuren gesproken.
Na talrijke mishandelingen en scheldpartijen, met veel instemmend geknik en stupide geouwehoer over schuimbekkende koranverzen, weten we dat inmiddels wel.
Wie zit daarachter? Zeker weer zo'n kluit Moustafa's en Samirs die in de gemeenteraad zitten.

Madame Poitiers | 10-09-15 | 16:13

TonyD | 10-09-15 | 16:09
Klopt, en waarom dat wel, weet jij het?

Klier van Bartholin | 10-09-15 | 16:12

Dit onderzoek is denk ik gedaan in opdracht van de VVD om te kijken of Mark Rutte veilig uit de kast kan komen of dat hij er beter in kan blijven zitten.

francisca van jole | 10-09-15 | 16:10

-weggejorist-

carel5014 | 10-09-15 | 16:10

@Klier van Bartholin | 10-09-15 | 16:02
Gek dat die hetero-mannen het weer wel geil vinden als 2 vrouwen 'scharen'....

TonyD | 10-09-15 | 16:09

Het zinnetje "Gemeente Den Haag schudt begrijpend haar hoofd." snap ik niet.

Ik vind de vragen zeer ongepast en discriminerend.

kositis | 10-09-15 | 16:07

@MAD1950 | 10-09-15 | 15:48
Dan kan de gemeente laten zien hoe democratisch ze wel niet zijn door starks homo-sex te verbieden. "Ja maar 95% van jullie zeiden in de grote enquete dat homosex verboden moet worden!!!11!"

buitenstebuiten | 10-09-15 | 16:07

Dus *walgelijk* mag in een enquête?
Doe dan maar deze:

Ik vind de islam walgelijk
[x] Helemaal eens
[ ] Eens

Lewis Lewinsky | 10-09-15 | 16:04

Verstandig dat ze de "Haagse" bevolking niet om oplossingen vragen.

Parel van het Zuiden | 10-09-15 | 16:03

Jihadias van Aartsen van 's-Gravenhakbar. Hoe verzinnen jullie het GS? LOL.

griffin peterson | 10-09-15 | 16:03

Ik heb niets tegen homo's, laat ik dat voorop stellen.
En ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Dus achter de voordeur is achter de voordeur, heb ik dus niks mee te maken.
Maar ik durf met iedere hetero man een weddenschap aan te gaan dat hij nog geen twintig seconden naar de porno met homo's kan kijken.

Klier van Bartholin | 10-09-15 | 16:02

Wat vindt Arnoud van Doorn van deze vraagstelling?

TheseDays00 | 10-09-15 | 16:02

Vindt u het erg dat moslims een hekel aan homo's hebben?
Vindt u het erg dat moslims een hekel aan joden hebben?
Vindt u het erg dat moslims een hekel aan ongelovigen hebben?
Vindt u het erg dat moslims werkschuw zijn?
Vindt u het erg dat moslims ons sociale stelsel uithollen?
Vindt u het erg dat moslims de leefbaarheid negatief beïnvloeden?
Vindt u het erg dat moslims geen bijdrage leveren?
Vindt u het erg dat moslims massaal hun islamitische landen uitvluchten?
Vindt u het erg dat moslims andere landen islamiseren?
Vindt u het erg dat moslims hun kinderen uithuwelijken?
Vindt u het erg dat moslims hun vrouwen slaan?
Vindt u het erg dat moslims hun zonen op roverspad sturen?
Vindt u het erg dat moslims agressief zijn?
Vindt u het erg dat moslims iedereen en elkaar wantrouwen?
Vindt u het erg dat moslims vrijwillig afreizen naar Onthoofdistan?
Vindt u het erg dat moslims etnische zuiveringen plegen?
Vindt u het erg dat moslims landen koloniseren?
Vindt u het erg dat moslims miljoenen verdrijven?
Vindt u het erg dat er zoveel moskeeën in Nederland zijn?
Vindt u het erg dat haat wordt gepredikt in moskeeën?

Madame Poitiers | 10-09-15 | 16:02

Ik zie het punt niet zo. Ik denk dat de beantwoording bruikbare data oplevert.

MooSquad | 10-09-15 | 16:01

Het Nederlands Dagblad is vandaag één en al loftuiting voor Juncker en het Europarlement dat met 500 stemmen voor, de voorstellen van de Commissie aangaande immigratie heeft aanvaard. Het huisblad van de Christen Unie ziet geen enkel beletsel laat staan gevaar voor de komst van wederom duizenden moslims die hun eigen mores en godsdienstige opvattingen hebben. Maar, er zijn overeenkomsten met de positivos van de CU met hun lijfblad enerzijds en de moslims anderzijds . Zegt Leviticus 18-22 niet immers "gij zult geen gemeenschap hebben met iemand van het mannelijk geslacht gelijk gij die hebt zoals die met een vrouw , zulks is god een gruwel". Homofilie is dus een gruwel voor de bijbelvaste Slobs in ons midden. Allianties worden gesmeed. Het op het individu ( in zijn riante twee-onder-één-kapper ) gerichte seculiere D66 geeft ruim baan aan de communautaristische islam , de CU geeft ruim baan uit oogpunt van naastenliefde. De Hof van Eden ooit liggend tussen Eufraat en Tigris en nu Isis gebied wordt geformeerd in de nog vol te bouwen weilanden in Nederland. Groene Hart en Utrechtse Heuvelrug kunnen nog makkelijk tienduizenden sociale huurwoningen hebben voor de Arabier en de Afrikaan, loyale Nederlanders in spé.

Jan Boule | 10-09-15 | 15:58

Wat een eikels.
Je hebt niks te vinden van homo's, het is uberhaupt stigmatiserend om ernaar te vragen.
Dat is hetzelfde als vragen of je bejaarden, vrouwen of andersgekleurden vies vindt, of mis ik nu iets.

crankshaft | 10-09-15 | 15:58

@ Pantheist | 10-09-15 | 15:35
Of de vraag relevant is, ligt eraan wat ze willen onderzoeken. Als ze iets willen weten over de seksuele geaardheid van hun burgers kan dit een zeer relevante vraag zijn. Als ze willen weten of mensen tolerant zijn naar homofilie (zoals Johnny deze vraag op vat) dan is de vraag niet relevant en zou het suggereren dat de onderzoeken de vraag ook zo interpreteert en het dus een hele slechte onderzoeker is. Tenslotte krijg je dat resultaten die nergens op slaan.

DerUnterMensch | 10-09-15 | 15:57

Alleen een religieus gemankeerd iemand maakt zich druk wat anderen in hun slaapkamer doen, want het mag natuurlijk niet afwijken van hun boekje dat duizenden jaren geleden geschreven is.

Dhr. de Wit | 10-09-15 | 15:53

@sinar2 | 10-09-15 | 15:51

Jij kijkt ook nooit porno.

roze_bril | 10-09-15 | 15:53

@DerUnterMensch | 10-09-15 | 15:44
Je hoeft iets wat je zelf niet doet of bent niet meteen goor te vinden. Ik ben overtuigd hetero maar vind sex tussen homo's daarmee niet walgelijk. Ik hoef het niet te zien maar dat geldt voor alle sex tussen welke mensen dan ook.

sinar2 | 10-09-15 | 15:51

Waarom wordt deze vraag eigenlijk gesteld? Het gaat kennelijk om homoseksualiteit in zijn algemeenheid. Denk dan als je vraagt wat je van 2 lesbische vrouwen die seks hebben vindt zal je een hele andere uitkomst krijgen. Dus zeer suggestieve vraag en daarom eigenlijk heel discriminerend vind ik.

2863 | 10-09-15 | 15:51

Laat dan het hele plaatje zien. Dit is wel érg suggestief, kwit!

Bert M. | 10-09-15 | 15:51

@MAD dat valt m.i. helemaal niet uit te leggen. Totaal overbodig. Als je ook nog bedenkt dat er dus iemand betaald wordt om dat soort dingen te verzinnen gaan je haren pas echt overeind staan.

kutbosniër | 10-09-15 | 15:51

Waarom zouden die twee homosexuele mannen dan moeten toekijken wat er tussen hen in gebeurt. En de personen die sexen, zijn dat dan ook weer homo`s. Nee, hier is echt een informatietekort wb het tafereel.

roze_bril | 10-09-15 | 15:50

wij zijn zo de weg kwijt in dit land, wij als land zijn er enkel nog voor vreemdelingen met een zielig gezicht maar als u uw omdraait ontvreemden ze uw portemonnee, en de overheid haalt dan zijn schouders op "we begrijpen dat".

Zo ontzettend zielig allemaal... WEG MET ONS WEG MET ONS.... Ik roep niet op tot een opstand maar ik denk, voel, begrijp ; dat dit niet lang meer kan duren de Nederlander is het zat.

er gaan straks dus echt de spreekwoordelijke koppen rollen.

Het grappige van het verhaal is nog wij als volk moeten solidair zijn, iets wat van de andere "groep" niet word verwacht want ze zijn in de minderheid of ze hebben geen kansen gehad of ze worden weg gepest (ja tuurlijk).

Dit land is verziekt door alle vertekende onderzoekjes die zo worden uitgevoerd dat de uitkomst in het straatbeeld past van de betrefende ambtenaar.

Ik ga op emigratie en ik neem mee.... Mijn eigen cultuur en mijn vrouw en kind laat ik achter bij de beulen van IS. (dat volk voegt echt zoveel toe aan onze maatschappij k*ch k*ch)

Prof. van de weetnik | 10-09-15 | 15:50

Ja, seks van man tot man vind ik walgelijk. Kan ik niks aan doen, komt doordat ik een hetero man ben. Moet er niet aan denken het te doen. Maar dat betekent niet dat ik seks tussen mannen afkeurenswaardig vind. Een homo man zal op zijn beurt de stelling 'seks tussen een man en een vrouw is walgelijk' bevestigend beantwoorden. Want moet ie niet aan denken gewoon.
Dus met welk doel legt de gemeente DH deze stelling voor? En gaan ze er niet een ietsje pietsje in de war mee raken bij de interpretatie van de uitslag?

Gümüs | 10-09-15 | 15:50

@7,62x39 | 10-09-15 | 15:42
In de vraag ligt een oordeel besloten.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 15:49

Maarre... waarom wil de gemeente in vredesnaam van zijn inwoners weten wat ze van homo's vinden? Wie kan mij dat uitleggen?

MAD1950 | 10-09-15 | 15:48

De vraagstelling is abject.
Het nodigt de respondent uit om binnen de kaders van zijn of haar cultureel/ideologisch bepaalde haat tegen homo's te blijven. Het is natuurlijk evident dat homoseksuelen seks met elkaar hebben. Beter zou men aan de respondenten kunnen vragen of men homoseksualiteit walgelijk vindt en of dat het bij voorkeur strafbaar gesteld zou moeten worden.
Je omarmt het islamitische gedachtegoed natuurlijk niet op een halfslachtige wijze.
En nu vooruit!

Desmoulins | 10-09-15 | 15:46

Tsjah. De vraag is natuurlijk wat zo'n vraag uberhaupt toevoegt aan wat voor discussie dan ook. Wij staan toch voor bepaalde normen en waarden in dit land, zoals vrijheid en gelijkheid voor de wet? Dan zou je denken dat die hele vraag uberhaupt door een overheidsorgaan niet gesteld hoeft te worden, want het antwoord doet er niet toe. Toch?

Ik vind het idee van twee aarslikkende mannen ook walgelijk want hetero, maar nog walgelijker is het idee hebben dat het iemand werkelijk ene konthaar uit zou moeten makken wat ik daarover vind. Laaaaaaat die gasten en dames nou toch een keer.

kutbosniër | 10-09-15 | 15:44

Johnny, lees nou wat er staat. Er staat niet “vind u homo’s goor” en wat er wel staat.. elke heterofiele man vind dat walgelijk. Dat is zeg maar waarom hij Heterofiel is, anders was hij Homofiel. Weer wat geleerd.

“Wat is er mis met 'keurt u homoseksualiteit af? Ja/Nee', bijvoorbeeld?” Daar is niets mis mee.. Maar het is wel een totaal andere vraag. Je kunt prima op die vraag wat er staat “Ja” antwoorden, en op die vraag van jou “Nee” antwoorden.

Als de betekenis van vragen en zinnen niet uit elkaar kunt houden is het overigens best ingewikkeld een fatsoenlijk politieke mening te vormen.. Dat verklaart dus direct heel wat andere artikeltjes.

DerUnterMensch | 10-09-15 | 15:44

Ik vind het alleen walgelijk als een van beiden NIET homosexueel is.

Godsammekraken | 10-09-15 | 15:44

Suggestie voor herstel:"
"Bent u een intolerante, aggressieve k*zak met een mentaliteit uit de middeleeuwen die andere mensen geen geluk gunt? Ja / Nee"

hotmint | 10-09-15 | 15:42

Vindt u stiekeme seks tussen moslim mannen, die daarna goor tegen vrouwen op straat doen en thuis hun dochters slaan, ook zo hypocriet?

Piet Karbiet | 10-09-15 | 15:42

Het is maar een vraag. Of de vraag gesteld wordt of niet en hoe ook geformuleerd, homo's zijn en blijven in Den Haag vrij om elkaars harige hol te likken. Zelfde als moslims die gelwetst zijn om een tekening of negers die gekwetst zijn om zwarte piet. Gewoon niet janken.

7,62x39 | 10-09-15 | 15:42

Seks tussen een 9-jarig meisje en een volwassen man vind ik walgelijk.
Helemaal eens/Eens

Prof. D.A.H. Vintik | 10-09-15 | 15:41

Homo's zijn niet goor maar Goor is wel homo...

Pimol | 10-09-15 | 15:41

Ik moest denken aan het gelul van pechtold in het debat zojuist. Hij refereerde aan het gegeven dat de 'vluchtelingen'-instroom 'in de jaren 90 hoger was dan wat we nu meemaken en dat ons land als gevolg daarvan NIET veranderd is'.

Ons land is (blijkens bovenstaande walgelijke vraagstelling) dus WEL veranderd en zal als gevolg van de huidige instroom nog meer veranderen. En niet ten goede.
Met landverraders als pechtold zijn we ten dode opgeschreven.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 15:41

Sex tussen homoseksuele mannen is ook niet iets wat ik me graag wil inbeelden. Maar hoe relevant is dat?? Van mij mogen ze. Moeten zij weten.

koeberg | 10-09-15 | 15:41

De overheid moet vooral doorgaan met haar eigen bevolking in het verdomhoekje te stoppen. Iets met boontje en loontje.

Dhr. de Wit | 10-09-15 | 15:41

Als ze nou eens de antwoorden openbaar zouden maken inc de data van religieuze voorkeur of culturele achtergrond en/of uit welk land van herkomst, dan kan ik me dit soort onderzoekjes wel voorstellen, maar dat doen ze niet...

LangeTijdGeleden | 10-09-15 | 15:39

De gemeente Den Haag doet alvast aan muzelklantenbinding en Judas von Arschloch zag dat het goed was.

Qua LeBalle | 10-09-15 | 15:39

Sex met schapen vind ik vies en verwerpelijk.

Pakje Tjolk | 10-09-15 | 15:38

@Pakje Tjolk | 10-09-15 | 15:32
Dit is zonder twijfel opgesteld door een hoofddoekje die via positieve discriminatie naar binnen is gehaald. En nu komt haar islamitisch gedachtengoed bovendrijven en zal ze er zelf geeneens in zien wat voor idiote vraagstelling dit is. Want volgens haar is homofilie namelijk heel erg walgelijk.
En zo zit de islamitische vijfde colonne al lang in alle gelederen van onze overheid.

sinar2 | 10-09-15 | 15:37

Seks tussen bejaarden, daar zouden ze wat aan moeten doen.

Rest In Privacy | 10-09-15 | 15:37

De vragen zijn soms ook echt gewoon vragen naar een mening over een feit.

Zoals: 'Biseksuelen zijn er nog niet uit wat hun seksuele voorkeur is', luidde een andere stelling. En: 'Biseksuelen zijn niet in staat monogame relaties te hebben'.

Bi zijn betekent niet dat je nog geen keuze hebt gemaakt (alsof dat een keuze is...), maar dat je allebei wel iets vind. Er nog niet uit zijn wat je eigenlijk wilt is iets compleet anders.
Biseksuelen zijn prima in staat om monogame relaties aan te gaan, niet minder dan hetero/homo medemenschen.
Wat een belachelijk "onderzoek" is het ook. Moet hier nou echt subsidie naar toe gaan en belastinggeld aan moeten worden verspild?

buitenstebuiten | 10-09-15 | 15:36

Ik vind de koran walgelijk en verwerpelijk. Die zorgt er namelijk voor dat er dagelijks DUIZENDEN mensen vermoord worden.

Dhr. de Wit | 10-09-15 | 15:36

Die andere Arnoud (van de moslimpartij) houdt kennelijk ook van mannen. Ik snap er niks meer van.

subsidistan | 10-09-15 | 15:36

Ik vind het ook goor, maar ze moeten wel fijn zelf weten wat ze doen, gaat mij niets aan. Leven en laten leven.

dutchdj | 10-09-15 | 15:36

Dit is niet bepaald een relevante vraag. Ik vind seks tussen twee mannen inderdaad walgelijk, omdat ik zelf heteroseksueel ben en nou niet echt vrolijk wordt van de aanblik van twee kontbonkende mannen. Maar ik heb geen probleem het homoseksualiteit in de abstracte zin. Iemand mag prima homo zijn, zolang ik het maar niet persoonlijk hoef te zien.

Pantheist | 10-09-15 | 15:35

Mensen moeten lekker zelf weten wie ze rimmen, zolang ze mijn zoon maar niet dag in dag uit proberen wijs te maken dat 'het rimmen van een man de enige echte waarheid is', want dan begin ik er last van te krijgen dat zij zo graag een man willen rimmen. Zoals het oude testament al zei: 'Gij zult niet rimmen als gij niet wenscht te rimmen'

CrapoTheGreat | 10-09-15 | 15:35

Seks tussen twee mannen is doorgaans homoseksueel. Als het achter gesloten deuren gebeurt, zal het mij aan mijn reet roesten wat twee mannen met elkaar doen. Maar dat je homofoob bent als je twee seksende mannen walgelijk vindt, vind ik kolder.

Janloel7282 | 10-09-15 | 15:35

Wie durft te wedden dat ~95% van de mensen die eerder aangegeven hebben aanhanger te zijn van de religie van de vrede hier Ja op heeft beantwoord?

Ik hoop in ieder geval dat ze de dataset openbaar maken (wishful thinking)

Min-of-meer | 10-09-15 | 15:35

Nee, wel Goor een Homo!

Trekveer | 10-09-15 | 15:34

Seks tussen moslims vind ik walgelijk en verwerpelijk.
Mag ik dat vinden?

Maya de Blij | 10-09-15 | 15:33

Soms krijg ik het idee dat er reverse-inburgering aan de gang is, waar de gemeente zich moet aanpassen aan de nieuwe inwoners.

buitenstebuiten | 10-09-15 | 15:32

Jozias van Aarsen is anders ook best een harammige naam.

Conan de Rabarber | 10-09-15 | 15:32

Is hetzelfde als je een Palestijn vraagt wat vind u van Joden.

de uitbater | 10-09-15 | 15:32

Als je dit hebt bedacht (en goedgevonden) ben je gewoon te dom om jezelf te schamen.

Pakje Tjolk | 10-09-15 | 15:32

Dit land is drastisch aan het veranderen.
En niet op een positieve manier.

Ars Vivendi | 10-09-15 | 15:32

Ja, ik vind dat walgelijk. Net zoals ik de meeste seks tussen andere mensen walgelijk vind. Behalve als het twee vrouwelijke lekkere pornosterretjes zijn. WTF is dit voor vraag? Oh ja, daar gaat dit artikel over...

YMMMV | 10-09-15 | 15:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken