Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#GEENPEIL: U KUNT NU ONDERTEKENEN!

legerdespeils100.jpgHet is 18 augustus. We gaan van start! Op naar de 300.000 handtekeningen. Vooralsnog fysieke handtekeningen. Invullen, uitprinten, ondertekenen en dan in een envelop met postzegel naar het volgende adres: GeenPeil, Postbus 37743, 1030 BG, Amsterdam. En ja, als dat nodig is, dan gaan wij dus ruim 300.000 formulieren met handtekeningen opslaan. Von Loghausen heeft al beloofd er niet stiekem awesome vliegtuigjes van te vouwen. Maar hey, GeenStijl, jullie beloofden toch een hartstikke laagdrempelige webapplicatie waarbij je via je browser het formulier kunt ondertekenen? Klopt. Daar zijn we al weken mee bezig. We hebben afgelopen weekend een kudde juristen opgesloten in een bunker en verteld dat ze er pas uit mochten komen als ze de legale, juridisch acceptabele manier vonden om zo'n formulier via een smartphone browser rechtsgeldig te laten ondertekenen. En dat... blijkt dus verdomde lastig, vooral omdat de wetgeving omtrent dit onderwerp totaal onduidelijk is. Ze doen het simpelweg in hun broek voor het monster dat democratie heet. Daar komt het op neer. Kortom, hier zijn juristen, developpers en de voltallige GeenPeil-redactie achter de schermen hard mee bezig, maar het is de vraag of dat gaat lukken. Wij denken van wel, want wij hebben heel veel knappe koppen om ons heen verzameld om een digitaal formulier juridisch te laten werken. Morgen daarover meer. Om geen tijd te verspillen gaan we sowieso papieren handtekeningen inzamelen. FUCKING VET! Desnoods alle 300.000. Bouwen we een extra zwaarbeveiligde loods op het parkeerterrein. Het maakt het avontuur alleen maar des te mooier. Vul in, print uit, onderteken, stuur op, dwing daarna collega's, vrienden en familie hetzelfde te doen. Als alle 15.000 ondertekenaars van het inleidend verzoek twintig mensen meekrijgen, zijn we er. Dit is het leukste pyramidespel ooit! Want hiermee zetten we Pechtold in de zeik en maken we actief een vuist tegen de EU. Altijd leuk. Komt dat formulier! FORMULIER (invullen, uitprinten, ondertekenen) ADRES: GeenPeil, Postbus 37743, 1030 BG, Amsterdam geenpeiltekendan.gif

Reaguursels

Inloggen

Digitaal getekend en ook gedeeld op Facebook en Twitter! We gaan ervoor!

dubbelq | 19-08-15 | 19:48

@Piet Karbiet | 18-08-15 | 21:21
Jokkebrok. Zowel Sandd als TNT bezorgen niet op maandag.

Bert M. | 19-08-15 | 18:59

Fax? Mail? Uffff...

Kudtlimbo | 19-08-15 | 16:26

Ah, Wilders brengt Geenpeil onder de aandacht. Mag vast niet. Komt een rel van. Hoop ik. Zit ik tenminste niet voor niks te luisteren.

Kameroudste | 19-08-15 | 16:20

Lutsers.

De Veroorzaker | 19-08-15 | 15:19

Ah dus het was weer veel geblaat en helemaal geen wol. Dus doe nu maar snel een app maken want ik ga echt niet nog een envelop kopen.

De Veroorzaker | 19-08-15 | 15:18

37 stuks under way! Fuckq EU!

PryzmXL | 19-08-15 | 15:02

En ook ik +1

TheRule | 19-08-15 | 14:52

Nou, vooruit. Hij komt eraan. Reken je rijk, +1 dan maar...

Draaikont24 | 19-08-15 | 14:35

Samen met collega's 15 op de bus gedaan.
En er volgen er nog veel meer!

Waakvlam | 19-08-15 | 14:24

Mensen! Het gaat hier niet alleen om de toetreding van Oekraine (met zijn burgeroorlog), Moldavie (geregeerd door maffia) en Georgie (deels bezet door het Russische leger).
-
En natuurlijk willen we niet dokken voor die paupers,
-
MAAR waar het ECHT om gaat:
We strijden hier voor het laatste beetje zeggenschap in de EUSSR. Het medogenloze Brusselse Politburo laat ons slechts deze keuze: dappere weerstand of een laffe overgave.
-
De megalomane EU dictatuur is een soort etterende puist die eindelijk eens verwijderd dient te worden.
Terug naar de EEG toen het nog WEL goed ging!
-
CETERUM CENSEO EU ESSE DELENDAM
"Overigens ben ik van mening dat Carthago (de EU) moet worden vernietigd"

telelezer | 19-08-15 | 14:09

Vorige x niet gedaan, deze keer zal ik die ontmoedigingspostzegel plakken.

Draaikont24 | 19-08-15 | 13:57

@Durereaguurder | 19-08-15 | 10:54

Er komt waarschijnlijk een postje met als titel "Aan alle criticasters over Geenpeil.nl"

en dan als berichttekst:

"Ga weg."

En daar moeten ze dan zelf waarschijnlijk héél hard om lachen.

Kameroudste | 19-08-15 | 13:10

Ook die van mij is op de post...

Eeboe | 19-08-15 | 12:50

+2

peterTax | 19-08-15 | 12:48

Zojuist uitgeprint, ondertekend en op de bus gedaan.

!!! Succes !!!

Russ Meyer | 19-08-15 | 12:29

mn printer kapt de linker en rechtekantjes eraf??????????????
Zo kan ik hem niet naar jullie toesturen, graag wat meer verticale marge ruimte??????

JD Artie | 19-08-15 | 12:26

Voor alle reaguurders die in het buitenland wonen:

Indien u buiten Nederland woont, voegt u een kopie bij van een identiteitsbewijs waaruit uw Nederlanderschap blijkt. Dit document moet geldig zijn op enig moment tussen 18-08-2015en 28-09-2015. Staat op het formulier. Graag gedaan.

Vrije Nator | 19-08-15 | 12:26

U kunt op mijn envelop rekenen! Vol met familiesteun, lukte de vorige keer ook. Bij het thema 'immigranten' wordt men wel enthousiaster dan bij 'verdrag met Oekraine'.

Verder verwacht ik wel een FAQ'je. Boel belangrijke vragen gesteld hierboven. Waar haal je bijvoorbeeld een postzegel? *gniffelt*

Driewerf Hoezee | 19-08-15 | 12:05

ikkebenhet | 19-08-15 | 11:19
Ja, Nederlanders die in het buitenland wonen mogen ook hun handtekening zetten. Je moet dan wel een kopie van je Nederlandse paspoort meesturen. Staat allemaal op het formulier.

Rest In Privacy | 19-08-15 | 11:27

Het is deze week nog intro op de universiteiten. Misschien kun je daar iets mee doen.
Bejaardentehuis is ook een mooie. "Hallo opa, ik heb mijn rapport gehaald! Kunt u hier even tekenen? Ja zo gaat dat tegenwoordig"

Pierke Smulders | 19-08-15 | 11:23

Ik heb het idee dat er vandaag weer niet zoveel gebeurt. Waar zijn die promomeisjes dan? Die hadden al twee dagen op pad kunnen zijn. Waar blijven de filmpjes van Jan, die doet toch wel wat meer dan video columnpjes inspreken? Maar misschien speelt er van alles en krijg ik het niet mee, zit ook maar op mijn werk. Alleen hier op GS en op de sociaal medias is het wel akelig rustig wat geenpeil betreft.

Pierke Smulders | 19-08-15 | 11:19

Vraagje: mag ik als Nederlander die in het buitenland woont ook het formulier invullen??????

ikkebenhet | 19-08-15 | 11:19

KDbdl | 19-08-15 | 10:31 Ik hoop dat zoveel mogelijk reaguurders dit blijven herhalen. De campagne is het sterkst als die vanuit 1 plek gecoordineerd wordt. Met al die verschillende adressen is het al vaag maar als er ook nog verschillende sites en flyers en banners komen omdat de raguurder niet op geenstijl wil wachten, wordt het chaos met een teleurstelling als resultaat.

Mesmer | 19-08-15 | 11:08

Ik zie al hele belangrijke zaken voorbij komen, leest GS actief de reaguursels mee?

Durereaguurder | 19-08-15 | 10:54

Vanuit het buitenland aangetekend naar een Postbus kan niet.
Mag ik een gewoon adres?

Oerkoendoe | 19-08-15 | 10:49

Formulier is ondertekend en onderweg, ik heb me aangemeld als vrijwilliger om te helpen bij wat voor actie dan ook. Ik verwacht wel wat meer actie van Geenstijl om dit initiatief fatsoenlijk van de grond te krijgen, met wat topics en een filmpje komen we er niet. Dit is de ultieme kans om te laten zien waartoe we in staat zijn. Ik verwacht dan ook op korte termijn degelijke acties die zoden aan de dijk gaan zetten, zoals:
- campagne website als onderdeel van breder promotieplan
- landelijk actieplan voor vrijwilligers
- media aandacht (telegraaf) , contacten genoeg zo dacht ik
- formulieren geprint verspreiden
- enz. enz.

het zijn maar 6 weken en 300.000 handtekeningen. En belangrijkste; wil je zoveel mensen laten tekenen dan zal de hele boodschap toch een serieuzere ondertoon moeten krijgen. Ik zit niet te wachten op één of ander promomeisje en de rest van NL/ ondertekenaars denk ik ook niet.

Let's go!

KDbdl | 19-08-15 | 10:31

-weggejorist-

hetvolkspreek | 19-08-15 | 10:16

GS geeft nog even voor de ordendelijkheid aan dat je officiële voornaam NIET JE ROEPNAAM IS!
Dit gaat anders heel veel stemmen kosten.

lanexx | 19-08-15 | 09:57

Heb al mn familie, vrienden de link doorgemaild aangevuld met vlammend betoog. Plus aanbod de formulieren te komen collecteren en op te sturen. Ten slotte meeste mensen geven geen fuck en zijn te lui voor actieve democratie.
Ik ga voor eind sept ruim over die 20 handtekeningen komen dat beloof ik!!
Referendum FUCK YEAH!

iustus | 19-08-15 | 09:40

Server rookt?

gelooferniksvan | 19-08-15 | 09:38

[mega dikke alu-hoed modus]

... of zijn dit de eerste 300.000 die straks een speciaal embleem op hun kleding moeten naaien, zodat de nieuwe EU-gestapo ze makkelijk eruit kan vissen? M.a.w. speel je jezelf nu in de kijker door het hardst nee te schreeuwen?

[/mega dikke alu-hoed modus]

Fuck dat, we zeuren en zaniken al jaren, tijd om eens wat te doen. Liever in het harnas sterven dan eeuwig bukken toch? Bezoek meteen wat bejaarden centra;

1. Veel mensen op elkaar, dus veel handtekeningen.
2. Als er 1 laag in de samenleving voor "vroeger was alles beter" te paaien is, dan is het die laag.
3. Wat hebben ze te verliezen?

Durereaguurder | 19-08-15 | 09:34

@diek | 19-08-15 | 08:49
Excuus daarvoor. Begrijpend lezOn is soms moeilijk des avond's.

Dhr. de Wit | 19-08-15 | 09:30

Ik ben voornemens minimaal 20 handtekeningen te krijgen.
-
Heb er nu 8, morgen trouwerij. Dat gaat lukken. Collega's moeten ook maar tekenen.
-
20? Nee 50. Verdomme. Kudt D66.

0591 | 19-08-15 | 09:27

@necrosis | 19-08-15 | 07:41

Nee dank je, dan stalk jij mij niet alleen op GS maar sta je ook nog voor de deur.

Skunk57 | 19-08-15 | 09:26

Zeg Geenstijl, leuk die honderd miljoenste miljardste ISIS post die nu weer boven deze staat, maar misschien is het een idee om deze sticky bovenaan te plempen totdat de teller vol is??? Als het leger nieuwe zieltjes wilt ronselen dan zijn er ineens wel uitklapbare aandachtstrekkers fullscreen weet ik veel wat mogelijk, wellicht ook een idee om die 300.000 binnen te slepen?

Gaan we nu strijden om die handtekeningen of niet?

Durereaguurder | 19-08-15 | 09:24

Ik heb in een reactie op de digitale Telegraaf gewezen op deze actie. Het was even spannend of ze de reactie zouden plaatsen, maar hij staat er op!
Nu hopen dat de Telegraaf er verder aandacht aan gaat besteden.

Maria.1 | 19-08-15 | 09:15

Ik ben welliswaar geen jurist, maar in mijn dagelijkse werk stuit ik regelmatig op artikelen uit het Burgerlijk Wetboek waarbij gesteld wordt dat een volmacht die langs electronische weg opgeslagen kan worden gelijk staat aan een schriftelijk verleende volmacht. Misschioen kunnen jullie duurbetaalde zuidasjuristen daar iets mee.

Brulboei_61SB | 19-08-15 | 09:13

Echt handig dat de formulieren naar 3 adressen opgestuurd gaan worden:
Kiesraad, Postbus 20011, 2500 EA Den Haag.
GeenPeil, Postbus 37743, 1030 BG, Amsterdam
Burgercomité EU, Postbus 901, 1180 AX, Amstelveen

vooral die laatste twee hadden iets gecoordineerder te werk kunnen gaan, daar liepen de ego´s weer eens voorop?

Kortom: geen prognoses tot de einduitslag. Geen stijl!

bergsbeklimmer | 19-08-15 | 09:05

@diek | 19-08-15 | 08:49
Het is ook makkelijk hoor, "een kind kan de was doen". Daarom ben ik totaal in shock over alle "vragen" die ik lees. De een nog absurder dan de ander. En vraag mij af hoe in vredesnaam die andere 13.000 handtekeningen verzameld zijn. Iedereen die toen getekend heeft wist het *wel* en nu zoveel vragen? Daar begrijp ik echt helemaal niets van. Als het over tietûh gaat weet iedereen zijn partijtje mee te blazen maar een simpel formuliertje invullen zou te moeilijk zijn.....
Er hangt zoveel vanaf! Kom op mensen, schouders er onder want die 300.000 handtekeningen *moeten* er komen! We laten ons niet langer in een hoek schoppen door de regering maar *eisen* een referendum. En dat lukt *alleen* met 300.000 (liefst nog meer) handtekeningen!

Lupuslupus | 19-08-15 | 09:01

Yep, gaat lukken op de Maasvlakte zijn er zat aan het werk die ik kan laten tekenen.
Ik ga voor de 40 handtekeningen.

Kuttenzoener | 19-08-15 | 08:56

@Ernesto Guevara | 19-08-15 | 04:10
Die verdragen hebben de initieel aanvraag niet gehaald, dus daar is geen optie voor een referendum mogelijk.

Energya | 19-08-15 | 08:52

Geen printer? : stuur de link per email naar een familielid, buur, kennis, etc. en vraag om 1 formuliertje te printen (thuis of op het werk) en naar u toe te sturen. Na ontvangst spoedt u zich naar AH of enige andere supermarkt - waar een kopieerapparaat staat - en kopieert daar het aantal formulieren dat u nodig denkt te hebben. Dat kost u 5ct per formulier.
.
Gehuwde dames vullen gewoon hun 2 achternamen in (van echtgenoot en henzelf, dus b.v.: doopnaam = Geraldine (géén Dientje) de Vries - Jansen) en *ondertekenen* zoals ze dat altijd doen.
.
Na ondertekening stopt u het formulier in een envelop, schrijft het adres van GeenPeil, postbus 37743, 1030 BG Amsterdam er op, plakt een of meerdere postzegels - ligt aan het aantal formulieren - en stopt de envelop in een oranje brievenbus.
Als u niet weet hoeveel postzegels u moet plakken, wandelt u even naar een supermarkt waar een postagentschap gevestigd is, laat daar uw envelop wegen en dan plakt men er de benodigde zegels ook nog voor u op.

Lupuslupus | 19-08-15 | 08:49

@Lupuslupus | 19-08-15 | 08:24: Ik was op het verkeerde been gezet door anderen (Dhr. de Wit | 18-08-15 | 22:12 ) hier. Het lijkt me duidelijk en makkelijker als eerst gedacht.

diek | 19-08-15 | 08:49

We gaan het godverdomme gewoon regelen! Kom op mensen, genoeg is genoeg!!

W.eerstand | 19-08-15 | 08:43

Nou dit dus:

"Geen handtekening nodig???"
@Erdee | 19-08-15 | 08:17

*zucht*

Kameroudste | 19-08-15 | 08:39

@metworst | 19-08-15 | 08:29
Dus als we Griekenland niet binnen de EU hadden gehaald, waren ze nu zaken aan het doen met Putin?
Hoeveel miljard had dat ondertussen gescheeld?
www.nrc.nl/nieuws/2015/06/01/rekenkame...

necrosis | 19-08-15 | 08:34

@metworst | 19-08-15 | 08:29
Doe je dat toch lekker. Als je maar wel beseft dat je überhaupt hebt kunnen stemmen dankzij Geenpeil en de reaguurders.

Maria.1 | 19-08-15 | 08:32

*volgend JAAR*

necrosis | 19-08-15 | 08:30

@Kameroudste | 19-08-15 | 07:44
Het kan nog simpeler:
Je legt een stapel blanco formulieren neer en hangt een briefje op het koffieapparaat:
'Als u dit formulier niet invult, ondertekent en opstuurt, kost een kopje koffie u volgend een Euro (exclusief suiker/ melk) wegens (onbelast) loon in natura'
*Bam*

necrosis | 19-08-15 | 08:29

Heeft er iemand überhaupt het associatieverdrag wel gelezen? Zo slecht is dat toch helemaal niet? zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2... Als de EU geen toenadering tot Oekraine en consorten doet, dan doet Putin dat wel. Laat jullie maar lekker dat referendum aanvragen, zodra die dr komt, stem ik VOOR dit verdrag.

metworst | 19-08-15 | 08:29

@diek | 19-08-15 | 08:12
Waarom leest u het formulier niet? Te vinden onder de aanklikbare link in het artikel?

www.referendumovereenwet.nl/publicati...

Daar staat aan de rechterkant dat u, wanneer u buiten Nederland woont, een kopie van uw identiteitsbewijs moet meesturen, dat tussen 18-8 en 28-9-2015 geldig moet zijn. Dat is dus precies de periode waarin het formulier opgestuurd kan worden. Er staat *niets* over inschrijven bij de gemeente Den Haag.

Lupuslupus | 19-08-15 | 08:24

WTF?

papier?

nog steeds?

300 000 is dan wel heel veel.

oafc | 19-08-15 | 08:21

Geen handtekening nodig???

Erdee | 19-08-15 | 08:17

Associatieovereenkomst tussen de EU en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en haar lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds???????

Fritsio | 19-08-15 | 08:14

Dus.. Als in het buitenland verblijvende moet ik mij inschrijven bij de gemeente Den Haag.. Als wat? Als mogelijk stemmende bij een referendum? En hoe? Waar zijn de links en voorgedrukte inschrijfformulieren? Wat nu laagdrempelige democratie. Ik woon nota bene potverdrie in de EU!

diek | 19-08-15 | 08:12

Geen ondertekening, wegens:

a) mijn prive-gegevens komen nu ergens in een bunker bij de Telegraaf Media Groep te liggen. Hoe zit 't met de privacy? In welke databases wordt ik allemaal opgeslagen?
b) Ik heb Oekraïne liever bij de EU dan bij Rusland
c) De schijt-lollige 'uitleg' en benadering staan mij echt tegen.

psychonaut | 19-08-15 | 08:07

Pechtold, werkt voor mij als een rode lap bij een stier.

En Geen Stijl weet dat. Een beetje misbruik maken van de associaties in mijn brein. Verhoffacist vind ik nog een grotere eikel trouwens.

Bart_Geenstijl | 19-08-15 | 08:03

Ik doe weer mee.

Piet Karbiet | 19-08-15 | 07:59

Ik kijk de kat nog even uit de boom. Heb meegeholpen aan de eerste 10.000 handtekeningen met mijn eigen handtekening en die van mijn vriendin. Maar ik kan onmogelijk mensen werven zonder een simpele website waar ik ze naartoe kan wijzen.

Ik kan mensen hooguit vragen om asjeblieft dat puberale gedrag van geenstijl te negeren en aan de democratie te denken. Maar het wordt ons wel lastig gemaakt zeg..

Als dit slaagt, ben ik echt heel erg verbaads..

LTSzwakstroom | 19-08-15 | 07:55

@Kameroudste | 19-08-15 | 07:44
Misschien kun je bij de koffieautomaat even uitleggen dat er een associatieverdrag met Oekraïne ligt met de mogelijkheid van toetreding tot de EU.
En leg dan ook even uit dat Oekraïne straatarm is, corrupt als de pest en een nog grotere bodemloze put dan Griekenland.
En dat de aanwezigen bij de koffieautomaat daar in de toekomst flink voor mogen betalen in de vorm van steeds hogere afdrachten/ naheffingen, hogere accijnzen en btw, overheveling van pensioenpotten naar ECB en meer van dat fraais.

necrosis | 19-08-15 | 07:53

Waar maak ik me druk om, vraagt u? Nou, dat Geenstijl het platform heeft en het bereik om het referendum-instrument goed te gebruiken, maar dat ze het verkloten met onprofessioneel, puberaal, slecht voorbereid en half uitgevoerd geKUT. Man up, godverdomme! Speelkwartier is voorbij.

Kameroudste | 19-08-15 | 07:49

Moet je voor de grap eens vragen straks, bij de koffieautomaat. Ik stel me het volgende gesprekje voor:

Hee heb je dat gezien op Geenstijl, van dat referendum?
- "Ja haha gaaf he, Peggolt baalt als een stekker"
Ja, vast. Waar gaat dat referendum eigenlijk over?
- "Nou over de EU he."
Ja, wat is er dan met die EU?
- "Nou dat het dus niet democratisch is"
Juist. En daar gaat dat referendum over?
- "Ja eh nou ja, eh dat het dus power to the people moet worden he!"
Ok. Dus als we allemaal tekenen, dan doen ze in Brussel het licht uit?
- "Hahahaha.... nee."
Wat dan wel?
- "Ja eh... nou ja eh... je moet gewoon tekenen. Weetjewel."

Kameroudste | 19-08-15 | 07:44

@Skunk57 | 19-08-15 | 07:28
Moet ik je een geprint formulier toesturen?

necrosis | 19-08-15 | 07:41

Als ik in de buurt kom van een printer zal ik zeker een formulier uitprinten, ondertekenen en opsturen. Ik stem overigens meestal D66, een partij die dit soort initiatieven juist zou moeten steunen (pro-democratie).

ImmanuelKant | 19-08-15 | 07:36

(En Geenpeil.nl wijst naar een oud topic. Wat een faaltoestand hier. Wíllen jullie wel dat het slaagt?)

Kameroudste | 19-08-15 | 07:33

Als Joris zijn best doet op mijn ip waarmee ik niet kan reaguren dan teken ik ook.

Domian zegt het ! | 19-08-15 | 07:33

Is die campagnewebsite er nu nóg niet? Wat een blamage. Ik voorzie alweer duizenden ongeldige formulieren omdat mensen niet begrijpen dat je

* ALLEEN de EERSTE officiële voornaam moet invullen

dus

* niet alle doopnamen,
* niet je roepnaam als die afwijkt van je eerste doopnaam),

en de vraag over de achternaam van getrouwde vrouwen vind ik ook een sterke, dat weet ik ook niet en dat zou op zo'n campagnesite moeten worden uitgelegd.

Conclusie:
Een kutfilmpje met Roos en een meisje,
Geen campagnesite
Onduidelijkheid over het formulier
Drie verschillende adressen waar het formulier heenmoet waarvan één ongewenst

De start is geweldig, mannen.

Kameroudste | 19-08-15 | 07:31

Zo jammer dat ik, in verband met oude bomen, al jaren geen printer meer heb. Ik had anders graag meegedaan met Nederland slopen.

Skunk57 | 19-08-15 | 07:28

En dan een nieuwe unie te vormen samen met Duitsland, Oostenrijk, Denemarken, IJsland, Noorwegen, Zweden en Finland en we noemen het Germania!! gewoon om de politieke correcte sufkutten op te fokken.

Kosmos | 19-08-15 | 07:28

Docusign.net is een geaccepteerde digitale ondertekening. Dus misschien kunnen jullie op die manier de drempe verlagen?

Fardo NL | 19-08-15 | 07:27

Waarom juist geen referendum om Nederland uit de EU te krijgen? Dat is een veel nobeler zaak!

Kosmos | 19-08-15 | 07:25

voldaan

lid nav progazadem | 19-08-15 | 07:23

ZET nu FF op een rijtje het hoe en het waarom.
Het formulier gaat over Oekraïne .ik denk niet dat iedereen het snapt.
zonde van alle inspanningen als mensen afhaken omdat het hoe en waarom niet duidelijk is.

RayHolland | 19-08-15 | 07:20

De Kiesraad zegt Heerlen,
www.burgercomite-eu.nl zegt Amstelveen
Geenstijl zegt Amsterdam

Succes met die tussenstand, mannen.

Kameroudste | 19-08-15 | 07:18

Heb het geheel opgestuurd naar het adres genoemd op het formulier. Als je last van hebt zorg je maar dat je er gemak van krijgt.

Geitenwollensokjuhz | 19-08-15 | 07:10

Gaat dit alleen over de Oekraine? En Moldavie en Georgie?

Apollo | 19-08-15 | 07:06

@Politicusincapabelus | 18-08-15 | 21:20
Dat gaat niet zonder kopie bankpas en bankpas gegevens die tevens op uw naam moeten staan.
.
Ander excuus gaan zoeken beste man.

DrakenEi | 19-08-15 | 06:39

zal wel een stomme vraag zijn, maar we hebben het over ambtenaren. Welke naam moeten gehuwde vrouwen invullen? In de GBA is de meisjesnaam dominant en de kiesraad schijnt elk formulier met de GBA te vergelijken (ze hebben toch niets anders te doen).

Even verifieren voordat formulieren, met twee namen, daardoor ongeldig worden.

bergsbeklimmer | 19-08-15 | 06:37

uitgeprint en opgestuurd

robert1 | 19-08-15 | 06:19

Wel erg jammer dat er nog geen campagne website is. Als start was dat toch wel het minste geweest.

Mesmer | 19-08-15 | 05:55

Interessant initiatief. Maar ik zie uitsluitend een verwijzing voor een uit te printen .pdf formulier inzake de mogelijke toetreding van Oekraïne. Waar zijn de formulieren betreffende Moldavië en Georgië?

Ernesto Guevara | 19-08-15 | 04:10

In California hebben ze ook heel veel referenda gehad, meer politie, beter onderwijs, lagere belastingen etc, alles kwam erdoor. En nu is California failliet. Go referendum !

Bazip Zeehok | 19-08-15 | 02:41

@CrapoTheGreat | 19-08-15 | 01:28
Ik denk dat een footer tekst onder al je mails al enorm zal helpen. Misschien kan GS een stukje code online zetten dat je kunt includen in de handtekening van e-mails.
.
@Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 01:13
'Volledig' keuren ze net als roepnaam af (alleen de 'eerste' doopnaam bij officiële voornaam invullen).
.
@Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 01:20
Ik blijf het vaag vinden dat 961 inzendingen 'ongeldig' verklaard zijn www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/08/... , je zult niet de eerste zijn die teleurgesteld raakt in de capaciteiten van de Jostiband www.youtube.com/watch?v=naJufGwmPmA .
.
Zo nog even lekker gewerkt in 'Tante Truus', nu naar bed :) tot later!

Watching the Wheels | 19-08-15 | 02:33

bij gelegenheid | 19-08-15 | 02:13

Een referendum geeft aan dat democratie niet werkt , in ieder geval niet in Nederland.

Eurotokkie | 19-08-15 | 02:24

@Eurotokkie
Drie mensen binnen de Tweede Kamer hebben enige notie over de vraagstukken tov de EU en nationaal belang.
Agema
Omtzigt
Ouwehand
Dat is.

bij gelegenheid | 19-08-15 | 02:19

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 02:09
Ben je voor Pechtold, dan ben je tegen dit referendum , ben je echter tegen Pechtold dan ben je voor dit referendum.

Eurotokkie | 19-08-15 | 02:17

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 02:09 Democratie& bindend referendum. 2005. Uw geheugen een opfrisser geeft. For free, dwn.

bij gelegenheid | 19-08-15 | 02:13

Tegenover de minderheid bedoel ik!

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 02:11

Het is doodsimpel. Ben je voor democratie, ben je voor dit referendum. Ben je tegen referendum ben tegen democratie en niets beter dan een bepaalde groepering. Als je tegen referendum bent, ben je gewoon anti-democratie. Als je niet kan hebben dat jou opinie het wellicht niet redt tegenover de meerderheid heb je verloren.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 02:09

Ik blijf er bij. Laat de Televaag gewoon de zaterdag editie voorzien van een formulier. Dreig desnoods met de onthulling van de foto's van de het laatste "personeelsfeestje", zet ze met de ballen op het hakblok. Meer abbo's dan dat kan je qua dagblad niet krijgen.

Abject | 19-08-15 | 02:07

Eurotokkie | 19-08-15 | 01:57
Omwille van wat?

bij gelegenheid | 19-08-15 | 01:59

Steek liever energie in de tweede Kamerverkiezing van 2017.

Eurotokkie | 19-08-15 | 01:57

@ GS
Doe de 354.000 stijllozen nu eens een plezier en organiseer een manifestatie te Den Haag. Maandag de dag voor prinsjesdag 2016 bv.
Je kunt, als geen ander, best wel wat onderwerpen ter sprake inbrengen, me dunkt. Succes verzekerd.

bij gelegenheid | 19-08-15 | 01:53

want 95% van de Nederlanders heeft geen idee dat dit speelt!
CrapoTheGreat | 19-08-15 | 01:28
Hm, 99.99% zal 't aan de bips roesten. Want GeenStijl.

bij gelegenheid | 19-08-15 | 01:41

@ Watching the Wheels | 19-08-15 | 00:38
Oke, dan met crowdfunding stickers laten maken en heel Nederland onder stickeren, fuck em, gewoon doen, te belangrijk dit: lantaarnpalen, stations, sportscholen, blijf van mn lijfhuizen, o-ve-ral, iedereen moet op de hoogte zijn van deze actie, dat is zeg maar mn punt, want 95% van de Nederlanders heeft geen idee dat dit speelt!

CrapoTheGreat | 19-08-15 | 01:28

"Wet Goedkeuring van de op 27 juni 2014 te Brussel tot stand gekomen Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en haar lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds (Trb. 2014, 160)"

Tuurlijk snapt iedereen na het lezen van deze tekst waar het over gaat.

Schietmijmaarlek | 19-08-15 | 01:22

Watching the Wheels | 19-08-15 |

Goed je naam invullen dus. Elke mongool kent zijn eigen naam. Ik dacht eerder dat de regering alles in het werk zou stellen het zo moeilijk mogelijk te maken voor ons, maar dat valt wel mee. Ze hebben nog minder respect voor dan ik in het begin dacht. Ze verwachten gewoon geen 300K handtekeningen, period.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 01:20

Schietmijmaarlek | 19-08-15 |

Wartaal? Waarom wartaal? Ik vond het totaal simpel.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 01:15

Watching the Wheels | 19-08-15 |

Ok, je hebt een goed punt. Goed je volledige officiële naam invullen dus.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 01:13

Ik vrees helemaal niets. Het lijkt me alleen zonde, want ik denk dat een dikke meerderheid wel voor zal stemmen.

Maar ik zou zeggen, leef je vooral uit als je het echt niet laten kan. ;)

Demelkboer | 19-08-15 | 01:13

Highway_61_Revisited | 19-08-15 |

Gewoon basisgegevens. Niets bijzonders. Stel je niet aan. We leven nog steeds niet in China of Noord-Korea.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 01:12

Demelkboer | 19-08-15

Ik ben er nog niet over uit of ik nu boot en tegen ben. Ik ben best behoorlijk anti-Russisch. Maar het idee dat EU hiermee een conflict cq oorlog hiermee actief binnenhaalt staat mij ook niet aan. Ik leef in Nederland, onder Nederlandse medeburgers. Laat meerderheid dit beslissen. Jij bent zg. voor referendum, maar blijkbaar toch tegen, want je vreest dat meerderheid tegen zal stemmen. Dit is anti-democratie. Jij wil alleen maar inspraak als je eigen mening bevestigd wordt.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 01:09

@Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 00:40
Doe es ff rustig!
Ik vraag alleen maar om een door GS uitgegeven A4-tje met wat uitleg over hoe en wat.
Niet iedereen kijkt op GS. En alleen dat wartaalformulier van de Kiesraad zegt de mensen niks.
En niet iedereen kan onthouden wat je gezegd hebt als je hun dat formulier geeft.
Met een flyertje kunnen ze het thuis rustig nalezen.
Wil ik er zelfs nog een formulier aan vast nieten.

Schietmijmaarlek | 19-08-15 | 01:07

@Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 00:51
Van mij zit al op de bus, dus aan mij zal het niet liggen. 'Jezus Christus' (Van Nazareth) is een slecht voorbeeld, omdat zijn roepnaam gelijk is aan zijn eerste officiële voornaam. Beter voorbeeld zou bijvoorbeeld Bert Koenders zijn, die 'Albert' in moet vullen www.rijksoverheid.nl/regering/bewindsp... of Stef Blok die alleen bij 'Stephanus' in het bakje 'goed' meetelt. Wedden dat dit (deels) verklaart, waarom 10% 'ongeldig' was in de eerste ronde?

Watching the Wheels | 19-08-15 | 01:06

-weggejorist-

Highway_61_Revisited | 19-08-15 | 01:02

@Demelkboer | 19-08-15 | 00:49
Waarom zou je 'tegen' een referendum zijn als je 'voor' de wet bent? Bang dat je niet eens 50% achter de wet kunt krijgen bij een referendum ouwe 'democraat' :) ?

Watching the Wheels | 19-08-15 | 00:52

Watching the Wheels | 19-08-15 |

Kudt. Jezus Christus, benadruk dan je correcte gegevens in te vullen. Aub man, doe niet zo je best dit geweldige initiatief bij voorbaat al als faal af te schrijven.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 00:51

@Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 23:45
Ik ben me ervan bewust hoe een referendum werkt. Ik hoop echter dat mensen niet als een kip zonder kop alles maar in gaan vullen. Bij dezen nogmaals mijn mening:

Ik ben voor deze wet en tegen dit referendum.

Demelkboer | 19-08-15 | 00:49

Highway_61_Revisited | 19-08-15 |

Nou, ik moet de regering nageven; moeilijk maken ze het ons niet. Het is echt superbasale info wat ze van ons verwachten. Elke mongool die kan schrijven kan het opdreunen. Ik had eigenlijk gedacht dat BSN nr. verplicht zou zijn. Is niet zo. Ik geloof dat 300K wel mogelijk is. Met massale straatacties en werkplek acties.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 00:46

"Hoe moeilijk is het?"
@Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 00:23
Mensen kunnen alleen al een fout maken door hun roepnaam in te vullen bij "eerste officiële voornaam". Ik zag tot mijn grote schrik zojuist dat ik in de eerste ronde in de snelheid die 'fout' gemaakt heb. Als je 2 of 3 doopnamen hebt en een gewone voornaam (roepnaam), dan ben je toch niet geneigd om 1 van je doopnamen los te koppelen en als 'voornaam' te gebruiken. Grote kans dat ze die inzending bij controle afkeuren. Hoeveel waren er afgekeurd, 10%?

Watching the Wheels | 19-08-15 | 00:46

Die ga ik morgen aantal keren uitprinten en bij vrienden kennissen en familie voorleggen. Al hoeven ze alleen maar een handtekening te zetten.

Mertom | 19-08-15 | 00:44

Schietmijmaarlek | 19-08-15 |

Je kan ja of nee stemmen. Ik heb net gekeken wat ervoor nodig is om je stem in te dienen en gvd, het is gemakkelijk. Een mongool die kan schrijven is goed genoeg. Ik had het moeilijker verwacht. Maar dat is het niet. Het is doodsimpel.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 00:40

@CrapoTheGreat | 19-08-15 | 00:03
Als je de brievenbussen op de Zuid-as overslaat, dan zijn het 7,5 miljoen huishoudens www.pbl.nl/vraag-en-antwoord/waar-neem... x 1 euro ... dus dat gaan we niet redden zonder glazen huis.

Watching the Wheels | 19-08-15 | 00:38

-weggejorist-

Highway_61_Revisited | 19-08-15 | 00:37

Waarom zie ik nergens een A4tje met simpele uitleg?
Waar gaat het over en wat kun je doen?
Wil ik er wel een cartridge tegenaan gooien en huis-aan-huis uitdelen.

Schietmijmaarlek | 19-08-15 | 00:34

Thx voor de reacties!

Xirdalan | 19-08-15 | 00:32

Mag ik hem ook uitprinten met de tekst :
"Deze kennisgeving is in een geautomatiseerd proces vervaardigd en is daarom niet ondertekend."
Ik krijg zo ook altijd de brieven van de belastingdienst binnen en die zijn ook rechtsgeldig.

Even rekenen, 500 vel in een pak print papier, 2500 vel in een doos print papier, 10 dozen, 25.000 vel, 12 hoog stapelen en je zit op 300.000 papiertjes.

Leuke actie onder studenten houden en je bent er zo.

HaaiBaai | 19-08-15 | 00:27

Lewis | 19-08-15 |

Ik heb de lijst ook gelezen en ik vind het vrij simpel. Het is info dat ieder met IQ 70+ kan opdreunen. Er wordt niet om BSN gevraagd ofzo. Hele basale info. volledige naam, geboortedatum, volledig adres, geboorteplaats.

Hoe moeilijk is het?

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 00:23

1x jaarlijks ontvang ik een blauwe brief,jij niet recttomagnifiscus.
storm op komst | 18-08-15 | 23:59
Als zelfstandig ondernemer & loonslaaf zijnde ontvang ik zo'n brief helaas vaker per jaar. Doen ze er ook zo'n referendum-formulier bij denk je?

rectormagnificus | 19-08-15 | 00:20

Laat GS en Powned- nicknames een dag stemmen werven bij zoveel mogelijk (alle) NS-stations bijvoorbeeld. 1 miljoen reizigers per dag, dus morgen om 10:00 klaar! Ik doe graag mee.

rectormagnificus | 19-08-15 | 00:15

Mooi... morgen ff ouwe pc en printer aanslingeren.

Schietmijmaarlek | 19-08-15 | 00:11

@ben kokhals | 18-08-15 | 23:48
Dank! Je hebt gelijk! Tweemaal 39 is 78.

Lewis Lewinsky | 19-08-15 | 00:10

@ Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 00:08
Hij heeft wel een paar punten, vind je niet?

Lewis | 19-08-15 | 00:10

Gedaan!

Dannydekr 2.0 | 19-08-15 | 00:09

Highway_61_Revisited | 19-08-15 |

Het is dat je best gaat doen bij familie en vrienden, anders had ik je wel wat te zeggen over je waardeloze instelling.

Het Vijfde Wiel | 19-08-15 | 00:08

Beste redactie, we willen dat zo veel mogelijk mensen op de hoogte worden gesteld van deze actie van GeenPeil, right? En aangezien de meeste mensen niet eens weten dat deze actie speelt, omdat ze bijvoorbeeld nooit GeenStijl checken, of het gewoon heel druk hebben, maar wel vóór democratie in de EU zijn en dus het in principe wel hun handtekening waard vinden, lijkt het me dat je ook hen wilt bereiken. Hoe doe je dat? De beste manier om zo veel mogelijk mensen te bereiken is mijns inziens om dat... aan huis te doen. Dus door in alle brievenbussen, een A4'tje te doen met de gehele uitleg daarop geschreven, met het formulier erbij (en eventueel nog zelfs de postzegel voor mijn part). Natuurlijk, niemand heeft tijd om 17 miljoen brievenbussen langs te gaan... maar daar hebben we onze postbodes voor! Als je grof geld neerlegt, sluiten ze dat A4'tje bij hun post en deponeren ze het samen met de post in de brievenbus. En het is geen ongeadresseerde reclame dus het mag ook in de nee-nee-brievenbussen. Ja, dat kost geld, veel geld, denk aan papier-/inktkosten, maar wat dacht je van de torenhoge servicekosten? Miljoenen huishoudens! Dus duizenden euro's. Klinkt veel? Klinkt onbetaalbaar? Echt niet, dat grof geld hebben we binnen no time bij elkaar gecrowdfund, als ik zie hoe GeenStijl binnen een week zo'n €15.000 ophaalde voor die agent, nou, dan is lijkt me dit een nòg belangrijker doel, dus dan haal je natuurlijk ook nòg meer geld op! Hoeveel? Geen idee, maar stel het is te duur om heel Nederland post te geven, dan mogen we ook al blij zijn met 14 miljoen brievenbussen, toch? Of 10 miljoen? Kijk, als je de meeste kans wilt creëren dat je 300.000 handtekeningen haalt, dan moet je volgens mij bewustzijn van de actie bij zo veel mogelijk mensen in heel Nederland creëren, of ze het vervolgens doen is een tweede, maar zo verhoog je wel de kans dat ze over stag gaan en even hun krabbel zetten, althans als je het ze daarbij héél makkelijk maakt, en het ze zelf zo min mogelijk moeite laat kosten. Is dat geen goed idee?

CrapoTheGreat | 19-08-15 | 00:03

-weggejorist-

Highway_61_Revisited | 19-08-15 | 00:02

1x jaarlijks ontvang ik een blauwe brief,jij niet recttomagnifiscus.

storm op komst | 18-08-15 | 23:59

@Lupuslupus | 18-08-15 | 22:35
Oh ja. Lezen is soms moeilijk hè.

Dhr. de Wit | 18-08-15 | 23:57

Geniale actie. In 1 klap een database met NAW- gegevens

rectormagnificus | 18-08-15 | 23:51

@Lewis Lewinsky | 18-08-15 | 20:50 "Dan moet ik toch drie postzegels..."
.
Nee joh. Er is maar twee nodig voor 69...
Dat is dan 9 teveel (2x39), maar scheelt wel dat andere zegeltje van 39.

ben kokhals | 18-08-15 | 23:48

Demelkboer | 18-08-15 | 23:38

Ja, door voor het associatieverdrag te stemmen als er referendum komt lul. Of niet te tekenen (wat jij ook niet doen), heb je je stem ook gebruikt. Zo moeilijk is het niet. Jij mag twee keer je mening uiten. Of ben jij alleen maar voor democratie als het jou uitkomt?

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 23:45

Geprint en ondertekent met partner.... morgen gaat het verzoek op de post.

meneer Q | 18-08-15 | 23:40

Leuk die democratie, kan ik dus ook ergens tegen dit referendum stemmen?

Demelkboer | 18-08-15 | 23:38

De praktijk zal wederom uitwijzen dat er hooguit een minimale aanpassing is alvorens het geheel alsnog met volle kracht tot voorbij de huig gestampt gaat worden. Boeit mij in zoverre 0, dat iedere vorm van EU weerstand een middelvinger is naar de arrogantie van de D66 vakantieclub. De inhoud van dit specifieke geval is uiteraard van zichzelf urgent genoeg en gaat mij dus niet zozeer om de anti peristaltische prikkels die opgewekt worden door de hyper-extreem-socialisten van D66. Maar die middelvinger van mij hebben ze alvast dubbel en dwars verdient. Met Pechtold hou je altijd last van verborgen veilingkosten. De 'D' in de naam hebben ze in het hele EU verhaal nog NOOIT, maar dan ook echt nog NOOIT terug laten komen. D66: DENKEN DOEN WE LATER.

Hard&Hoerig | 18-08-15 | 23:37

2 formulieren gereed gemaakt. Komende zondag een feestje ivm een verjaardag. Wat blanco formulieren uitgeprint zodat de feestgangers na wat versnaperingen. Eveneens een krabbel kunnen zetten.

winged | 18-08-15 | 23:37

bij gelegenheid | 18-08-15 | 23:13

U heeft gelijk. Maar dat komt ook Door onze instelling. Ik hou van Nederland, maar we laten alles in de aarsch schuiven. We klagen wel, maar actief doen we er niets tegen. Dit referendum moet plaats vinden. Mocht het toch mislukken hoop ik dat GS het nog een keer probeert. Uitslag van ev. referendum kan bijna niet anders dan internationaal nieuws worden. Rutte zal peentjes zweten als nooit tevoren. Afwijzen kan hij, maar nationaal en internationaal zal hij burgerlijk afgemaakt worden. Mits antwoord nee is natuurlijk. Als het ja is hebben we ook signaal afgegeven.

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 23:32

Prinsjes dag verstieren :-). Let niet op de url hierboven, lukte niet

Markbnl | 18-08-15 | 23:30

[url]http://trumpgenerator.com/tweet/?rvrrvqcdntupxmvdikxw[/url]

Markbnl | 18-08-15 | 23:29

Markbnl | 18-08-15 | 23:24 Ghe, laten wij allen eensch een dag vrij nemen, en ons gaan verzamelen. Maandag , de derde van september 2016 bv.

bij gelegenheid | 18-08-15 | 23:27

@ bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:00
Ja, maar dat vind ik niet echt een antwoord.
Zo pro-EU is De Telegraaf niet. Waarom geen gelegenheidspact, ook al is de doelgroep van GS niet die van de krant?

Lewis | 18-08-15 | 23:27

Meteen uitgeprint en ondertekend en door de regen op de bus gedaan en dit keer niet naar Heerlen gestuurd maar A'dam.
Door politici als van Baalen met het zwaaiende vuistje in Oekraine en Verhofstadt en deze lebensraum in Osten-politiek van Brussel/vierde Rijk met dit associatieverdag met Oekraine, Moldavie en Georgie krijg je dit soort Russische agressie in Oekraine. Wij kunnen laten horen dat wij tegen deze 4e Reich Lebensraum in Osten-politiek zijn, anders denkt Rusland dat alle Europeanen dit willen, omdat zoo wordt besloten in Brussel/Bruxelles door de bloksnorren aldaar, die ook al geen referendum voor invoering van de Euro hebben georganiseerd in 2007.

IndoFortuyn | 18-08-15 | 23:25

bij gelegenheid | 18-08-15 | 23:21

Wil ik graag bijzijn als dat gaat gebeuren :-)

Markbnl | 18-08-15 | 23:24

GrandmasterB | 18-08-15 | 23:19

100K is ook weer niet zoveel op de 17 Miljoen.
Dus daar halen ze de neus voor op denk ik, zoals het altijd gaat.

Markbnl | 18-08-15 | 23:23

Markbnl | 18-08-15 | 23:17 Volgens de GSmeter een 300k geenstijlers. Op naar Den Haag. Opdat het volk* een gezicht krijgt.

bij gelegenheid | 18-08-15 | 23:21

Patatter | 18-08-15 | 23:18

En? heb je het uitgeprint en opgestuurd ?

Markbnl | 18-08-15 | 23:20

Panos88 | 18-08-15 | 23:09

Nee, daar blijf ik het mee oneens. Als er niet genoeg handtekeningen verzameld worden loopt het met een sisser af. 299.999 betekent niets. Gewoon mislukt, geen referendum, gewoon niets. Game over. Alleen een referendum biedt een signaal. Het zal niet enkel een landelijk pers spektakel worden, GS gaat internationaal. Of uitkomst nu ja of nee wordt doet er niet eens toe voor me. Ik kan serieus niet zeggen dat ik associatieverdrag zo erg vind. Het gaat erom dat WIJ dat bepalen, meerderheid van de burgers. Het maakt mij eigenlijk geen flikker uit wat de uitkomst ook is. Ik ben best neutraal eigenlijk.

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 23:19

@Panos88 klopt wel maar nu is iedereen terug van vakantie, en zelfs al halen we 'maar' 100.000 dan is het een signaal waar politici van schrikken.

GrandmasterB | 18-08-15 | 23:19

Bij gebrek aan moed om met hooivorken, pek en veren in de weer te gaan, gaat de reaguurder een petitie tekenen die helemaal niets gaat uithalen.
En, men laat zich ook nog eens beledigen door een mongool met een malle bril op z'n bakkes.

McMarx | 18-08-15 | 23:19

De waanzin, 300.000 handtekeningen. En de regering doet alles met een paar honderd man. Waarvan de meeste minder stemmen hebben gehad dan 300.000

Patatter | 18-08-15 | 23:18

bij gelegenheid | 18-08-15 | 23:13

Er moet toch ooit eens wat gebeuren om dat gespuis in Den Haag wakker te schudden?
De Politie is al goed bezig, nu de burgers nog.

Markbnl | 18-08-15 | 23:17

@tipo | 18-08-15 | 22:52
Goed dat je dat in herinnering brengt (destijds mede ondersteund). Toch maar proberen om aan die bijna onmogelijke 300.000 schriftelijke steunverzoeken voor het referendum te komen. Vervolgens weer 61,5% OXI nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_refe... en uiteindelijk gaan ze gewoon door met hun geopolitieke spelletjes ten koste van en op kosten de massa. Zogenaamd voor vrede, zogenaamd voor vrijheid (waar ze juist mee gokken door hun expansiedrift).

Watching the Wheels | 18-08-15 | 23:15

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 23:04 Uw laatste conclusie is juist. Hartstikke goed, hartverwarmend en zo. Helaas, weerbarstig wie immer; politiek is voor de bovenonsgestelden heden ten dage enkel een opmaat voor het zakkenvullen gebleken. Regentesk gedoe als de horigen al eerder ondervonden. l'Histoire se répète.

bij gelegenheid | 18-08-15 | 23:13

Miss Appeltaart | 18-08-15 | 22:30

Formuliertje al ingevuld en op de bus gedaan?

Doe es even snel ja, en anders hier niet onzin uitkramen.

Markbnl | 18-08-15 | 23:12

@Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 23:04
Precies, deze regering gaat het het referendum sowieso niet toelaten; Dus beter gewoon een digitaal formulier maken zodat er op laagdrempelige wijze zoveel mogelijk handtekeningen verzameld kunnen worden. Het gaat er in eerste instantie om dat we een signaal af geven.

Panos88 | 18-08-15 | 23:09

@Miss Appeltaart | 18-08-15 | 22:30
Ach meid toch. U had ook deel kunnen nemen in dienst. Had u een echte gehad. Niemand is onder de indruk van een 'super-soaker'. Zo bang al?

Vageling | 18-08-15 | 23:08

@Miss Appeltaart | 18-08-15 | 22:30
Ach meid toch. U had ook deel kunnen nemen in dienst. Had u een echte gehad. Niemand is onder de indruk van een 'super-soaker'. Zo bang al?

Vageling | 18-08-15 | 23:07

Panos88 | 18-08-15 | 23:02

Precies, en we moeten gewoon alles op alles zetten om dit te halen, en ik lag me krom als het ook daadwerkelijk gebeurt.

Power to the people!

Markbnl | 18-08-15 | 23:07

bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:58

Oh ok. Kun je me ook uitleggen waarom? Het is toch wettelijk geregeld? Oh, ik geloof dat ik weet wat je bedoeld. Ik heb er eigenlijk niet bij stilgestaan dat ze uitslag naast zich neer kunnen leggen. Het is wettelijk geregeld dat referendum plaats moet vinden, niet dat ze het moeten respecteren. Ok, je hebt gelijk, kul enzo. Maar dan nog is het een loeiharde boodschap te negeren en het zal gevestigde orde hoop schade opleveren. Dat is ook wat waard.

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 23:04

Op naar de 300K mensen, print het uit en ga de straat op!
We kunnen die poppenkop Pechtold toch wel een poepie laten ruiken kom op zeg.

Unite! en teken.

Markbnl | 18-08-15 | 23:03

Juncker tegen Lagarde: "Heb geen angst mevrouw, ce ne sont que des gueux."

DonSwami e.v. | 18-08-15 | 23:02

@Markbnl | 18-08-15 | 22:53, waarom zouden als het bij de eerste poging bij 14 duizend handtekeningen(wat ik al een hele prestatie vind) bleef er nu bij een tweede ronde op eens 300 duizend mensen die brief sturen..? Het is een stuk makkelijker enthousiast te zijn als er een realistisch plan lag. Dus wat mij betreft gewoon een digitale petitie, op een serieuze manier promoten en vervolgens gewoon dumpen bij de kiesraad en Den Haag. Afgewezen of niet, 300.000+ man die zich actief mengen in het debat kun je niet zomaar negeren.

Panos88 | 18-08-15 | 23:02

Dag 1 dus al verloren... stond ik vanochtend voor niks vroeg op

N¡ck | 18-08-15 | 23:01

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 22:54
Lees je eerdere comment eens terug, mn dit stukkie:
'Als de 300K bereikt wordt heeft gevestigde orde niet eens de keus het af te wijzen. Het is wettelijk geregeld, ze moeten wel overstag. Elke rechter geeft ons dan gelijk.
Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 22:34'

Da's kul, m'n waarde.

bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:58

@Kleine Dirkie | 18-08-15 | 22:36
Mensen die dat niet begrijpen zouden ook niet mogen deelnemen aan een referendum, wat zeg ik? Geen kiesrecht en verplichte sterilisatie!!!

miko | 18-08-15 | 22:56

bij gelegenheid | 18-08-15 |

Ik snap u niet. Heeft u een probleem met mij of het gewenste referendum? Ik kan wel zeggen dat ik liever had gehad dat het onderwerp TTIP betrof. Maar regering bepaald welk onderwerp ter discussie mag staan. Dus dit moet maar doen. Als u zich ergert aan mijn persoon, wil ik graag weten waarom. Vind u mij een betweter ofzo?

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 22:54

Panos88 | 18-08-15 | 22:47

Als heel veel mensen er tegenop zien gaat het niet werken natuurlijk, het is juist het moment om wel te reageren en FUCK tegen de regering te zeggen en er een referendum te laten komen.
En dat zou vaker moeten gebeuren, we zijn toch godverdomme geen slaven van deze regering.

Markbnl | 18-08-15 | 22:53

@Watching the Wheels 22:32
Een petitie is officieel een verzoek om iets op de Tweede Kameragenda te zetten. Iets dat ze nog nooit eerder besproken hebben. Het EU-burgercommitee heeft aan de Tweede Kamer zo een verzoek gedaan om de sluipende soevereiniteitsoverdracht van NL richting de EU op de agenda te zetten en elke soevereiniteitsoverdracht automatisch referendabel te maken. Baudet heeft toen in de Tweede Kamer het woord gevoerd en is toen met een verwijzing naar de referendumwet die toen al in de maak was, met een kluitje in het riet gestuurd door de meerderheid van de Tweede Kamer.

Wel, nu is die referendumwet er en zal die getest worden. Waaruit zal blijken, dat soevereiniteitsoverdracht helemaal niet referendabel te maken is via deze referendumwet. Ofwel, omdat die al te ver gevorderd is en referenda niet meer mogen gelden, danwel omdat de drempel om uberhaupt te komen tot een referendum doelbewust te hoog is gelegd, danwel omdat het slechts om raadgevende referenda gaat die gewoon straal genegeerd kunnen worden door de regering of verkeerd ge-interpreteerd kunnen worden.

tipo | 18-08-15 | 22:52

Antwoordnummer of ik kan de getekende formulieren langsbrengen. Ga Post.nl niet sponsoren.

Lepo | 18-08-15 | 22:50

Misschien kan Van Leeuwen aan Pechtold vragen of hij die ouwe jurk van de Zangeres Zonder Naam beschikbaar zou willen stellen om te verloten onder de goede inzenders? D66, referendum, je moet er iets voor over hebben. Als ik hem win, mag Alexander hem veilen voor het goede doel (België) en dan kan hij er ook gewoon weer zelf op bieden www.deondernemer.nl/entertainment/4008... ...

Watching the Wheels | 18-08-15 | 22:50

Aleja | 18-08-15 | 22:41

Beetje kortzichtig van GS om nadruk te leggen op lekkere wijven trouwens! Vrouwelijke stemmen zijn net zoveel waard. Knullen voor hen. Is Quid soms campagneleider? Dan snap ik het wel.

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 22:48

@Markbnl | 18-08-15 | 22:34
Wie zegt dat ik dat niet doe? Ik zie plan alleen stranden bij 20 duizend handtekeningen, zeker na die misser van gisteren met Jan Roos.

Panos88 | 18-08-15 | 22:47

@Markbnl | 18-08-15 | 22:38

Kan heel goed dezelfde zijn, check je ID of paspoort. Ik zag trouwens al dat iemand me voor was met deze waardevolle tip.

Kleine Dirkie | 18-08-15 | 22:47

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 22:39 Wellicht dat u me kan bijpraten binnen de gedachte dat deze 'raadreferendum kul' van GS een andere insteek behoeft. Heb er, vooralsnog, geen ene fiducie mee. Verblijd me, mijn waarde;) met al uw o zo noodzakelijke inzicht;)

bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:46

Aleja | 18-08-15 | 22:41

Zoveel tet heeft ze niet, dus veeg dat maar weg in je virtuele droom,.. dus tekenen maar :-)

Markbnl | 18-08-15 | 22:43

@Watmoetikhiertypen? | 18-08-15 | 22:39
O gelukkig :) !

Watching the Wheels | 18-08-15 | 22:43

Europa: omdat de EU te complex is voor een kunsthistoricus, is het niet noodzakelijkerwijs te complex voor u.
.
Daarom referendum nu. Ik ga tekenen en sturen.

mister niet scherp | 18-08-15 | 22:42

Getekend en klaar voor verzending.

BenBinnen | 18-08-15 | 22:41

-weggejorist-

Aleja | 18-08-15 | 22:41

Aantastelijk | 18-08-15 | 22:37

Als er nog meer van dit soort acties komen, geweldig.
Het Malieveld hoeft niet vol te staan, digitaal moeten we het ook kunnen.

Markbnl | 18-08-15 | 22:40

Wilt u boven uw 'huisnummer' even tekenen :) , wat een k*ttekoppen joh die dat formulier "ontwikkeld" hebben!

Watching the Wheels | 18-08-15 | 22:39

Tevens 10 formulieren uitgeprint + 10 gefrankeerde envolopen, voor 10 geplukte Euroscepsis muppets. #partcipatiemaatschappijbitches

Bertus Brulbroek | 18-08-15 | 22:39

bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:37

Jij praat geen kul mijn waarde. Chapeau.

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 22:39

Watching the Wheels | 18-08-15 | 22:21
Ik ben niet van de GS. Het is gebaseerd op context en algemenere kennis van GS en de standaarden die ze hanteren.

Watmoetikhiertypen? | 18-08-15 | 22:39

Kleine Dirkie | 18-08-15 | 22:36

Mijn voornaam begint met Mark, en dat is dus ook mijn roepnaam, dus wat moet ik daar anders invullen dan ?

Markbnl | 18-08-15 | 22:38

@betseflets | 18-08-15 | 22:27
@johoost | 18-08-15 | 22:31
Handtekening moet rechts naast 'tussenvoegsel', logische plek, het is meteen een IQ-testje :) !

Watching the Wheels | 18-08-15 | 22:37

Eerlijk en realistisch denk ik dat het een kansloos verhaal is. Maar hopelijk zullen er wat meer mensen gaan nadenken over wat democratie nou eigenlijk is en hoe het zou moeten werken. Dat er geen duidelijke richtlijnen zijn qua GP zegt eigenlijk al genoeg. Laat dit een generale repetie zijn voor alles wat nog komen gaat. Strijd de goede strijd.

Aantastelijk | 18-08-15 | 22:37

Als de 300K bereikt wordt heeft gevestigde orde niet eens de keus het af te wijzen. Het is wettelijk geregeld, ze moeten wel overstag. Elke rechter geeft ons dan gelijk.
Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 22:34

Zo. En niet anders. (Kul modus uit)

bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:37

@Geenpeil, wijs de mensen erop dat je 'eerste officiële voornaam' NIET je roepnaam is. Dit om ongeldige stemmen te voorkomen.

Kleine Dirkie | 18-08-15 | 22:36

johoost | 18-08-15 | 22:31

Heb je het formulier uberhaubt al gezien of lul je maar wat?
Hoe moeilijk kan het zijn.

Markbnl | 18-08-15 | 22:35

@Dhr. de Wit | 18-08-15 | 22:04
Dat staat luid en duidelijk op het formulier!!!

Lupuslupus | 18-08-15 | 22:35

johoost | 18-08-15 | 22:25

Wil je 300K handtekeningen in zo'n belachelijk korte tijd ophalen moet er ingezet worden op kwantiteit. Werkplekken en straatacties. Digitaal is gemakkelijk maar niet kwantitatief. Het is maar de vraag of digitaal sowieso wel mogelijk wordt. We hebben ook niet de tijd dat af te wachten, elk uur is te belangrijk. Er moet nu ingezet worden op papier. Kwantitatief beter en bovendien momenteel onze enige optie.

Als de 300K bereikt wordt heeft gevestigde orde niet eens de keus het af te wijzen. Het is wettelijk geregeld, ze moeten wel overstag. Elke rechter geeft ons dan gelijk.

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 22:34

Panos88 | 18-08-15 | 22:27

En wat ga je zelf doen ?
Invullen die hap en snel!!

Markbnl | 18-08-15 | 22:34

@johoost | 18-08-15 | 22:25
Mee eens, Mauro mocht ook blijven na 70.000 handtekeningen petities.nl/petitie/mauro-moet-blijve... , dus waarom niet gewoon zo'n petitie in elkaar timmeren en linken via www.GeenPeil.nl ? Op paier wordt het echt moeilijk als je ziet wat een moeite je al moet doen om er 1 of 2 in te sturen en dan keuren ze het ook nog rustig af als je je roepnaam invult (officiële eerste voornaam), echt zo'n sneaky addertje.

Watching the Wheels | 18-08-15 | 22:32

Waar moet de handtekening?

johoost | 18-08-15 | 22:31

Ik ben net met een AK door de straat gegaan en iedereen gaat het formulier invullen. Voor de politie: Een waterspuit AK, AT kan thuis blijven.

Miss Appeltaart | 18-08-15 | 22:30

Let`s get ready to rumble!

kenny harder | 18-08-15 | 22:30

tipo | 18-08-15 | 22:14 Dank voor de uitleg. Enkel; je aanname is niet juist waar je een 'duidelijk NEEN ' poneert.
Deze neen* wordt vooralsnog niet opgepakt; ergo, niet door de MSM et cetera bij het publiek in stelling gebracht.
Je weet inmiddels, als geen ander, me dunkt, toch hoe GS de onderbuik moet voeden. Verdienmodel.

En ja, je punt is me helder. 't Werkt in de praktijk (helaas, helaas) anders uit.

bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:28

"EU en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie " WTF? Moeten we het zo gaan noemen?

johoost | 18-08-15 | 22:27

2 Formulieren net op de post gedaan naar GeenPeil.

animalia | 18-08-15 | 22:27

-weggejorist-

Panos88 | 18-08-15 | 22:27

Dit gaat dus niet lukken. Nooit van jullie leven krijgen jullie 300.000 man zo ver om een getekende brief te sturen. Jullie hebben eigenlijk 2 opties;1 jullie gaan met een petitie van deur tot deur en dan wordt het als nog heel lastig. 2: jullie hebben gewoon schijt aan de mogelijke juridische problemen en zetten toch die web app door. Lok vervolgens een proces uit indien het geweigerd wordt en maak er een hele media heisa van. Het is slechts een raadgevend referendum en zal hoe dan ook geen directe navolging krijgen in den haag; wel zullen 300.000 handtekeningen(of meer) de politiek dermate onder druk zetten dat ze in het vervolg maar weinig beweegruimte heeft.

Panos88 | 18-08-15 | 22:27

-weggejorist-

betseflets | 18-08-15 | 22:27

done.

Bertus Brulbroek | 18-08-15 | 22:27

Overigens zou ik inderdaad inzetten op digitaal ondertekenen. Mochten daar 300k mensen aan mee doen en ze weigeren het referendum dat gaat dat geen kiezertjes opleveren. Wedden dat de gevestigde orde dan overstag gaat voor een referendum?

johoost | 18-08-15 | 22:25

Dus niet roepnaam invullen bij voornaam, maar eerste officiële voornaam (die je waarschijnlijk nog nooit gebruikt hebt), anders keuren ze hem vast af. Makkelijker kunnen ze het niet maken.

Watching the Wheels | 18-08-15 | 22:24

Ik ga een berg uitprinten en op mijn werk neerleggen voor collega's en bezoekers. Digitaal is handig en laagdrempelig maar niet voor hoe ik handtekeningen wil verzamelen. Ouderwetsch papier is veel gemakkelijker voor werkplekken en straatacties. Digitaal is enkel persoon per computer per keer, ineffecient. Shitload formulieren, genoeg pennen en ik ben go. Geef mij maar papier. Ik hoop wel dat digitaal wel gaat lukken, voor de lone wolfs.

Het Vijfde Wiel | 18-08-15 | 22:23

@tipo | 18-08-15 | 22:14
U zag het ook? Hulde! Los van de geopilitieke belemmeringen. Men zoekt pandora's doosje. Niet wijs.

Vageling | 18-08-15 | 22:22

@Watmoetikhiertypen? | 18-08-15 | 21:53
Jij bent van GS of je vermoeden? Formulier ligt al klaar, maar was ff benieuwd of die griet met een paar sixpacks 6 x 0,33 Hertog Jan weer een kopie kreeg.

VAN GROTER BELANG ... let op dat je niet je gewone voornaam gebruikt, maar je eerste officiële voornaam. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn van zoveel ongeldige formulieren in de eerste ronde!!

Watching the Wheels | 18-08-15 | 22:21

Wie van de kiesraad gaat trouwens al die formulieren checken oprechtsgeldigheid. Enorm belachelijk en achterhaald systeem. Op een naam, adres en handtekening denken ze te kunnen achterhalen of iemand dit echt heeft ingevuld? Zo vul ik er moeiteloos 100 in. Kijken of ze even de database checken of de handtekeningen kloppen. Welkom in 1950.

johoost | 18-08-15 | 22:20

@bij gelegenheid 21:51
Geen enkele of een heel kleine. In het onderhavige geval gaat het om het Associatieverdrag tussen Oekraine enerzijds en de EU en haar lidstaten anderzijds. De EU en haar lidstaten hebben daarin een gemengde verantwoordelijkheid. De EU gaat exclusief over handelsaccoorden. Alle onderdelen van het 300 pagina's dikke associatieverdrag dat je kunt lezen als handelsverdrag tussen de EU en Oekraine is niet referendabel. Alle punten uit het associatieverdag dat buiten het exclusieve mandaat van de EU valt, is wel referendabel. Indien er een raadgevend referendum komt, en een meerderheid der Nederlanders stemt tegen het associatieverdrag, dan nog blijft het handelsaccord tussen de EU en Kiev in stand. De rest van het associatieverdrag zou dan ter discussie moeten komen te staan in de Staten der Generaal, waarbij een lullige wijziging tot de mogelijkheden behoort, maar dat zal dan ook door alle andere lidstaten van de EU geratificeerd moeten worden. Nederland is sowieso verplicht om loyaal te zijn aan de delen die tot het handelsaccoord behoren. Verplicht! (uitroepteken).

Dus zal een duidelijk NEEN, niet opgevolgd worden door de regering, of enkel met een lullige wijziging van een puntje in het 300 pagina's dat er sowieso al niet toe deed. De regering zal dus altijd achter de ratificatie van het associatieverdrag blijven staan, met op zijn hoogst een klein amandement dat buiten vrijhandel staat.

Maar Rutte kennende, zal hij het gewoon weglachen.

Daarom is het goed dat Geenpeil deze poging tot referendum doet: Als fatalistische politiek om de ondemocratische werking van de EU en de onwerkbaarheid van de referendumwet in 1x duidelijk te maken in een praktijktest.

tipo | 18-08-15 | 22:14

Ow en hell yeah ik zorg ook voor min. 5 handtekeningen.
*
'At your service!' Come on Pink Army!

Veni_Vidi_Vici | 18-08-15 | 22:12

@bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:07
Dank. Wat ik wél kan vinden is dat als je in het buitenland bent en aan een referendum wilt meedoen, je je dan moet registreren bij de gemeente Den Haag. Ook een belangrijk feit, mócht het referendum er komen.

Dhr. de Wit | 18-08-15 | 22:12

Maar trouwens, als het met dit referendum niet lukt om die 300.000 handtekeningen rond te krijgen, is het deze ronde natuurlijk geweaun een live GeenPeil-systeemtest. Er komen ongetwijfeld nog meer verdragsbesluiten langs. Je hoeft alleen maar door de persberichtendatabase van de European Bank for Development and Reconstruction te dataminen om te zien waar de volgende verdragsregio ligt.

F. von Zeikhoven | 18-08-15 | 22:11

-weggejorist-

Nefret | 18-08-15 | 22:11

Echt? Inspelen op mijn 'allergie' Pechthold? *Hatsjoe*. Goedkoop. Maar afijn. Ga wat deuren langs.

Vageling | 18-08-15 | 22:10

Geinig hoe de D66 denktankjes al de hele zomer in afgelegen zaaltjes rollenspelletjes met Kereltje aan het oefenen zijn. De stagiair speelt Jan Roos. Kereltje speelt Kereltje. Doel: zo enthousiast mogelijk overkomen met alvast in het antwoord voortbordurend op de toekomstige fuckyou van het parlement inzake de uitslag.

de Voorzittert | 18-08-15 | 22:10

Ook een manier als je printer in rook opgegaan is van al dat overwerk.
Formulieren naar u toe laten zenden.

Als u niet kunt printen, kunt u de Kiesraad ook vragen om formulieren naar u te zenden. Mail daarvoor naar [email protected]. Vermeld in uw mail dat het gaat om het referendumformulier voor wetnummer 34116 en vermeldt natuurlijk uw adres en het aantal formulieren dat u wenst (er kunnen twee handtekeningen op 1 formulier). Bellen kan ook: 070 426 6266.

Wel opsturen naar GeenPeil hé!

Hyperventilator | 18-08-15 | 22:10

Lewis | 18-08-15 | 21:55

Idd vreemd Lewis, mss heeft Rubberen Ruggegraat z'n valse club van nichten nog wat connecties daar.
*
Stuur zelf een stukje in naar de Telegraaf, de W.U.Z column leent zich hier prima voor.

Veni_Vidi_Vici | 18-08-15 | 22:10

@Koekkeloere | 18-08-15 | 21:51
Gewoon NAW en ondertekenen. Niet "Fuck Pechtold" er op schrijven.

koeberg | 18-08-15 | 22:09

Opvalen hoe de media nu ineens werkt, niemand schrijft er over. In 1 avond wordt duidelijk hoe dit land geregisseerd wordt. Zou GS sieren om namen rugnummers te noemen en naar wiens pijpen men danst.

toetanchamon | 18-08-15 | 22:08

Xirdalan | 18-08-15 | 21:59
Formulier dowloaden , printen, tekenen en op sturen met kopie
van je paspoort.

ing.Autist | 18-08-15 | 22:08

Is dit trouwens niet een soort voorgedrukte aangifte?

SyntaxError | 18-08-15 | 22:07

@Lewis | 18-08-15 | 21:55
Dat zit ik me ook heel de tijd af te vragen, er moet daar toch iemand zitten die het leuk vindt?

Zathras | 18-08-15 | 22:07

Dhr. de Wit | 18-08-15 | 22:04 Klopt. Kiesraad vraagt bij wet om een geldige identificatie. Dat is.

bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:07

[...] Door de anti-Pechtoldsuggestie vervreemdt GS in ieder geval een deel van het D66-electoraat van zich en dat is doodzonde! [...]
Amsterdamsko | 18-08-15 | 21:11
+1.
Juist de D66ers zouden dit (een) referendum moeten willen. En natuurlijk gaat dit niet over een Nee tegen de Oekraine, maar om het recht onze stem te laten horen. En al halen we het niet - als ik niet meedoe verspeel ik het recht nog te zeuren over Den Haag en Brussel. En als we het wel halen: dan hebben we gelijk een mooie basis voor de volgende keer, dan zijn we opgewarmd, en dan gaat het misschien over nog belangrijker onderwerpen.
Zoals een reaguurder een paar weken geleden zei: Elke damdoorbraak begint met een klein scheurtje. Laten we dat scheurtje dan nu maar maken, met z'n allen!

Spittertje | 18-08-15 | 22:07

@TouchSmart | 18-08-15 | 22:04
Want bij de Kiesraad is je privacy veiliger of zo?
Komop mensen, alles naar GP of BC. We willen tussenstanden zien toch?

Botte Hork | 18-08-15 | 22:07

@Xirdalan | 18-08-15 | 21:59
Dan moet je volgens mij kopie paspoort of ID meesturen. Er is niet zomaar iets te vinden daarover op enige overheids-site. Uiteraard.

Dhr. de Wit | 18-08-15 | 22:04

Wat is er zo moeilijk aan om het formulier even uit te printen? indien partner aanwezig de tweede optie aanvinken, en dan uitprinten.
Handtekening van beiden erop en hop opsturen naar geen peil.

Zo moeilijk is het nou ook weer niet.
Wat een stelletje nitwits hier zeg. sjonge jonge.

Markbnl | 18-08-15 | 22:04

In verband met privacy stuur ik mijn formulier direct op naar de Kiesraad. Nog 299.998 stemmen te gaan!

TouchSmart | 18-08-15 | 22:04

@Xirdalan | 18-08-15 | 21:59
Kopie NL paspoort erbij en opsturen.

Botte Hork | 18-08-15 | 22:03

@roest1g | 18-08-15 | 20:43
Een antwoordnummer is leuk maar dat kan een DDOS van dozen met bakstenen opleveren. Zie GS Greenpeace actie.

Dhr. de Wit | 18-08-15 | 22:01

@j010 | 18-08-15 | 21:57
Lees: tipo | 18-08-15 | 21:43

SyntaxError | 18-08-15 | 22:00

Lewis | 18-08-15 | 21:55 Goeie vraag.
TMG ziet GS enkel als verdienmodel. Een uitlaadklep zeg maar van de onderbuikers ...

bij gelegenheid | 18-08-15 | 22:00

Hoe zit het met Nederlanders die in het buitenland wonen?

Is dit alleen mogelijk voor mensen die in Nederland ingeschreven staan? (woon in het buitenland, maar wil graag mijn steentje bijdragen)

Xirdalan | 18-08-15 | 21:59

Natuurlijk moet het per post, ze willen het je niet te makkelijk maken.

Heb er al 5 trouwens.

kitkatmini | 18-08-15 | 21:59

@Botte Hork 21:17
Als de drempel van een referendumaanvraag via internet verlaagd wordt, dan vervalt daarmee de fopspeenwerking van de referendumwet en daarmee ook de werkelijke doelstelling van de indieners van de referendumwet: Je mond houden met de suggestie dat je iets te zeggen hebt, zuigend op je fopspeen.

Zie verder mijn uitleg hierboven.

tipo | 18-08-15 | 21:59

Quid, hiero het verhaal van die broncode van de us.gov petities. WhiteHouse mail waar het uit komt zit in box van Pritt.

" We're excited to announce today that Change.org is choosing to integrate with the We the People platform, meaning the future signatures of its 100 million users will count toward the threshold for getting an official response from the Administration. We're also opening up the code behind petitions.whitehouse.gov on Drupal.org and GitHub, which empowers other governments and outside organizations to create their own versions of this platform to engage their own citizens and constituencies."

F. von Zeikhoven | 18-08-15 | 21:59

Aangezien dit om overheidszaken gaat zou je dit toch gewoon met een digi-d moeten kunnen afdekken ?

j010 | 18-08-15 | 21:57

Ich bin ein Hollander!

eerstneukendanpraten | 18-08-15 | 21:55

@tipo | 18-08-15 | 21:43

In Duitsland heb je met 50.000 handtekeningen al een referendum, en dat op een bevolking van 82 miljoen.
Als we het Duitse systeem hier zouden toepassen, hadden we omgerekend aan 10.000 al genoeg - en die hadden we al!
Als Duitsland ons stelsel zou overnemen zou dat betekenen dat voor één Duits referendum 1.5 miljoen (!) handtekeningen nodig zouden zijn.

En nog is die idiote drempel van 300k blijkbaar nog niet genoeg voor de democratie-haters.

Gootbalkoning | 18-08-15 | 21:55

Verstuurd

Jan Passant mk2 | 18-08-15 | 21:55

Weet iemand nou waarom de Telegraaf dit niet opppikt?

Lewis | 18-08-15 | 21:55

-weggejorist-

jonkofied | 18-08-15 | 21:54

*vind naar boven schopt.

Watmoetikhiertypen? | 18-08-15 | 21:53

Misschien ook een idee om overal formulieren neer te leggen. Bij de bieb, buurthuis, winkels, uni's en hs'en, bij je schoonmoeder in de tuin, overal!

Dhr. de Wit | 18-08-15 | 21:53

Watching the Wheels | 18-08-15 | 21:28
Ze doen het zelf inzamelen zodat ze kunnen tellen. De kiesraad doet niet aan tussenstanden namelijk.

GeenStijl heeft al meerdere malen aangegeven dat formulieren worden opgeslagen in een kluis. Knappe vent die al die papieren in scant en de gegevens eruit trekt.

Deze vragen zijn minder relevant dan de vraag: ik heb geen hekel aan de EU en ik Oekrainers best wel lief, waarom zou ik mee doen?

Watmoetikhiertypen? | 18-08-15 | 21:53

Komt etaan. Zijn de Water- en Landgeuzen al om hun medewerking gevraagd?

Mark van Leeuwen | 18-08-15 | 21:52

@redactie , @quid:
-
Was er al iets duidelijk over waarom een tal formulieren ongeldig waren? Of heb ik wat gemist?

Koekkeloere | 18-08-15 | 21:51

tipo | 18-08-15 | 21:43
Nu je toch bezig bent: in hoeverre heeft een raadgevend referendum invloed op de Tweede Kamerleden en het kabinet?

bij gelegenheid | 18-08-15 | 21:51

@BSE rundfunk | 18-08-15 | 21:48
Uitprinten, ondertekenen, inscannen en als pdf doormailen naar GeenPeil?
Of is dat ongeldig?

Botte Hork | 18-08-15 | 21:51

@BSE rundfunk | 18-08-15 | 21:48
Even naar de bieb. Daar kun je pagina's printen voor een duppie.

Dhr. de Wit | 18-08-15 | 21:50

@BSE rundfunk | 18-08-15 | 21:48
Heb je pen en papier?

SyntaxError | 18-08-15 | 21:49

Printer is kapot en ik ga nog even geen nieuwe kopen.
Alternatieven? Iemand?

BSE rundfunk | 18-08-15 | 21:48

Maarreeh was het niet zo dat het correctief referendum NIET OP VOLKSRECHTERLIJKE ORGANISATIES van toepassing is?

Zoals de EU, NAVO, enzO ....

Dusseeeh nog steeds houten bek!

Zie Andere Kant | 18-08-15 | 21:48

@tipo | 18-08-15 | 21:43
Hoe doorzichtig.

SyntaxError | 18-08-15 | 21:47

@Piet Karbiet | 18-08-15 | 21:21
Mijn postbode stempt PVV :)

Lewis Lewinsky | 18-08-15 | 21:47

-weggejorist-

Dr. Vigilante | 18-08-15 | 21:47

@Futurum 21:15
Er is een drempel opgeworpen door de indieners van de referendumwet om niet te veel referenda te krijgen. Die drempel wordt gevormd door de 10k initiële aanvragers en de 300k vervolgaanvragers van een referendum per post. Die 10k en 300k uit de wet komen uit een adviescommissie (Commissie-Biesheuvel) uit 1984 toen er nog geen internet was. En dus moet het allemaal met de postkoets.

In het verslag van de Eerste Kamer staat namelijk: "Als vanwege de mogelijkheid tot elektronische handtekeningeninzameling zou blijken dat het inzamelen van het op dat moment benodigde aantal handtekeningen geen of nauwelijks een drempel zou opwerpen, achten de indieners een verhoging van die drempel voor de hand liggend."
www.eerstekamer.nl/behandeling/2013053...

Oftewel: Als je de postzegel als drempel weghaalt, dan worden de vereiste aantallen aanvragers gewoon per wet verhoogd. D66 had in dat eerste Kamerdabet al voorgesteld om het elektrisch te doen, maar dan met 20K initiele en 600k vervolgaanvragers als minimum drempel. (zie link)

De drempel voor een referendum ligt in Nederland met 2,5% van het electoraat overigens nergens ter wereld zo hoog. In Zwitserland in 1% van het electoraat al voldoende.

tipo | 18-08-15 | 21:43

Nu nog even naar de middellandse zee vertrekken en iedere dobberneger zijn krabbel laten zetten. Ik zeg wel dat het voor een Miele is.

miko | 18-08-15 | 21:31

2 stuk onderweg naar het ontzenuwcentrum van Pechhold, vanuit naast het centrum van Polen en Mohammet - Gouda. Wellicht kunnen we et een clubje uit deze gevarendriehoek iets met het promomeisje gaan doen? (d.i. krabbels verzamelen voor de minder begaafden)

hakbarry | 18-08-15 | 21:31

Op www.referendumovereenwet.nl/privacy/ staat e.e.a. over de verwerking van de gegevens. In die tekst staat o.a. "zie verder onder bewaartermijn" die dan vervolgens 'nergens' genoemd wordt. Iemand?
.
Verder lijkt het me wijs dat GeenPeil even duidelijk maakt, waarom ze willen afwijken van het officiële adres in Heerlen dat genoemd wordt op www.referendumovereenwet.nl/wetten/34... en ook lijkt het wijs dat GP even duidelijk maakt hoe ze zelf met de privacy van de inzenders omgaat. Gewoon allemaal in een database en verkopen aan de hoogste bieder of alleen formulieren tellen om een indruk te krijgen van het aantal? Waar zijn dat promomeisje en die oude man als je ze nodig hebt :)?

Watching the Wheels | 18-08-15 | 21:28

Verstuurd. 2 pers.

doitdoit | 18-08-15 | 21:27

Fucking vet

Ramsesz | 18-08-15 | 21:26

Adviesje: doe het gewoon digitaal en als de kiesraad moeilijk doet sleep je die voor de EU rechter of zo. Geeft in iig een hoop vertraging en reuring.

Graaiende Teddybeer | 18-08-15 | 21:26

Voor mijzelf uitgeprint, maar verzoeker 2 mag het met de hand invullen? (Nog even een tweede stemmer ronselen voor ik hem op de bus doe.)

unspiek | 18-08-15 | 21:26

@tipo | 18-08-15 | 21:05

Maar je ziet nu al dat mensen de formulieren rechtstreeks naar de kiesraad sturen, i.p.v. GS.
Waar ik nu een beetje bang voor ben is het scenario dat er bij GS zo weinig binnenkomt dat men voor het einde van de race het bijltje er al bij neergooit - terwijl er dan misschien al genoeg handtekeningen bij de Kiesraad liggen om een eindspurt lonend te maken.

Gootbalkoning | 18-08-15 | 21:26

Ik wacht wel op de app.

Peter_K | 18-08-15 | 21:23

Als een dagelijkse post jullie idee is van 'het groots aanpakken' en filmpjes opnemen met quasi-aantrekkelijke promomeisjes, hou ik die postzegel voorlopig op zak.

Reynaerde | 18-08-15 | 21:22

Denk er zelf over om ook wat drempels op te werpen als ik de volgende keer een blauwe aanslag moet afrekenen.
Begraaf ik het geld ergens en dan kan de belastingdienst per post om aanwijzingen vragen.

Dhr. de Wit | 18-08-15 | 21:22

@Lewis Lewinsky | 18-08-15 | 21:12
.
Een nieuwe postbode? Graag. Die Somalier die nu namens Sandd langskomt gooit alles bij de buren naar binnen, en daarna die Ghanees van TNT ook. Alleen die Roma brengt op maandagen de blauwe enveloppen op het goede adres. Vreemd.

Piet Karbiet | 18-08-15 | 21:21

@Boris die Sauertopf | 18-08-15 | 21:19
Dank voor de info!

Lewis Lewinsky | 18-08-15 | 21:21

Omdat ik in het utland woon moet ik ook een kopietje paspoort meezenden. Ik stuur het formulier en kopietje direct naar de Kiesraad in Heerlen en niet via een Geenstijl omweg. Straks gaat de Geenstijl stasjeare een mobiel abo afsluiten op mijn naam. En dat willen we niet natuurlijk.

Politicusincapabelus | 18-08-15 | 21:20

@Lewis Lewinsky | 18-08-15 | 20:50
Je kunt gewoon postzegels van 2, 3 en 5 cent gaan kopen (waarschijnlijk wel per 10 stuks) kun je het bedrag aanvullen tot en met de absurde 69 cent.

Zelf plak ik nog gewoon Gulden-zegels, mocht GS HQ bij moeten lappen (wat never nooit niet verplicht is!) alvast mijn excuses.

Boris die Sauertopf | 18-08-15 | 21:19

Mensen, we hebben 6 weken. Print een pak van die biljetten uit en ga ermee de boer op. Kijk hoeveel je er na 5 weken hebt en ga dan zorgen dat ze zo goedkoop mogelijk bij GS terecht komen. Of zelf brengen (wanneer heel veel) of versturen als postpakket. Zorg dan wel voor ontvangstbevestiging om zeker te zijn dat het niet "kwijtgeraakt" is...

Yellow_Fever | 18-08-15 | 21:18

Hoppa, weer 4 handtekeningen erbij...

Paininthebutt | 18-08-15 | 21:18

Waarom kun je niet gewoon een handtekening zetten op die app? Dat moet je ook doen als je een pakketje aanneemt.

naraga | 18-08-15 | 21:17

@Sir Hackalot | 18-08-15 | 21:14
Waarom dit niet kan met je DigiD en Burger Slaaf Nummer is mij een raadsel.

Botte Hork | 18-08-15 | 21:17

10 stuks uitgeprint

zo maar ff langs fam en buren fietsen

Iftert | 18-08-15 | 21:17

@Futurum | 18-08-15 | 21:15
+

SyntaxError | 18-08-15 | 21:17

"Uw ondersteuningsverklaring is alleen geldig als u de gevraagde gegevens compleet en *naar waarheid invult.* "
Dit was de reden van de vele afwijzingen vorige ronde?

Boris die Sauertopf | 18-08-15 | 21:15

Je hele belasting mikmak kun je via digid/internet aanleveren, maar een simpel formuliertje met je NAW gegevens moet per post.

OhJee | 18-08-15 | 21:15

Heb het vanochtend al verstuurd maar dan naar Heerlen.

Een kennis heeft nog de vraaggesteld waarom dit niet met het DigID kan. Dit is het bericht dat hij terug kreeg:

Dank voor uw e-mail. Ik begrijp uw standpunt. Het elektronisch indienen van verzoeken heeft onmiskenbaar voordelen, zowel voor de burger als voor de ontvangende instantie. Volgens de Wet raadgevend referendum kan de regering besluiten dat verzoeken tot het houden van een referendum op elektronische wijze worden ingediend. De regering heeft er echter voor gekozen dat verzoeken alleen per post kunnen worden ingediend. De Kiesraad heeft er eerder bij minister Plasterk op aangedrongen om het elektronisch indienen, op wat voor een wijze dan ook, mogelijk te maken. Zie hiervoor het advies van de Kiesraad van 1 oktober 2013 (www.kiesraad.nl/advies_publicatie/adv...).

Futurum | 18-08-15 | 21:15

Tekenen voor een raadgevend referendum; ammenooitniet.
Een bindend referedum heeft m'n aandacht.
Meer EU?
[.] ja
[.] nee

bij gelegenheid | 18-08-15 | 21:14

Ik hoop dat de problemen met de digitale versie snel opgelost worden, anders gaat het erg lastig worden ben ik bang. Wel gek trouwens. Je kunt tegenwoordig digitaal belastingaangifte doen, een bankrekening openen via een e-formulier etc. etc. en zoiets als dit is juridisch onmogelijk? Klinkt meer als een bewuste barricade in de wetgeving om dit soort initiatieven een stuk lastiger te maken.

Sir Hackalot | 18-08-15 | 21:14

@Piet Karbiet | 18-08-15 | 21:09
Die doen de truuk. Een postzegel met het cijfer 1 is voldoende. Snorretje is optioneel.
*opeens zin krijgt om postbode te worden*

Lewis Lewinsky | 18-08-15 | 21:12

Ik ben om en ga dus zeker 10 a 15 mensen zover krijgen om ook te tekenen.
Echter: 1 tip. Maak het a.u.b. niet zo politiek.
Anders gezegd: zet je nou niet af tegen D66 en Pechthold.
Dit is toch geen actie tegen Pechthold maar voor een bepaald resultaat?
Door de anti-Pechtholdsuggestie vervreemdt GS in ieder geval een deel van het D66-electoraat van zich en dat is doodzonde! Waarom zouden D66-ers tegen hun politiek leider ingaan door met ons mee te stemmen?
Desondanks: ik ga in ieder geval mijn best doen voor zoveel mogelijk handtekeningen en het zou mooi zijn als GS slim(mer) zou opereren.

Amsterdamsko | 18-08-15 | 21:11

Serieus idioot dat de formulier naar meerdere plaatsen kunnen. Dat betekent dat die verschillende verzamelingen met elkaar vergeleken moeten worden om de dubbele inzendingen er uit te halen. Ik hoop dat jullie veel vrijwilligers hebben om dat te doen..

Mesmer | 18-08-15 | 21:10

@Lewis Lewinsky | 18-08-15 | 20:50
Ik heb alleen maar postzegels met een 1 erop.
En op Bea teken ik dan altijd een snorretje.

Piet Karbiet | 18-08-15 | 21:09

Even een antwoordnummertje regelen. Je gaat geen 100,000-en mensen zo ver krijgen een postzegeltje te plakken.

Ebert de R | 18-08-15 | 21:09

Dr. Vigilante | 18-08-15 | 20:55
Het biedt juist mogelijkheden tot ouderwets inzamelen! Ik ga een rits formulieren printen en actief handtekeningen ophalen. Zelfs als het gênant dreigt te worden. De VVD farce van vandaag maakt het belang maar weer eens helder.

BlowingBubbles | 18-08-15 | 21:08

Werven op het ziekenhuis gaat morgen beginnen. Go GP!

Snikkeldrift | 18-08-15 | 21:08

@TBA | 18-08-15 | 21:04
Naar een van beiden.

SyntaxError | 18-08-15 | 21:07

@TBA | 18-08-15 | 21:04
NEEN! EEN formulier naar GS OF BCEU

Lupuslupus | 18-08-15 | 21:06

Ik teken niet. Principekwestie.

De Treinende Rechter | 18-08-15 | 21:06

Hoppa....
And gone !
Kom op, stijlloos roze leger.
We kunnen dit !

Wijze uit het Oosten | 18-08-15 | 21:06

Zo. Uitgeprint, ondertekend, en m'n laatste 2 postzegels van 44 cent op de envelop. En morgen met een trotse grijns op m'n gezicht naar de brievenbus.

Spittertje | 18-08-15 | 21:05

@Jan Marijnissen 21:01
Omdat de Kiesraad weigert een real-time-tellertje op hun website te zetten, zodat het ook voor de cijfernerds een leuke happening wordt.

tipo | 18-08-15 | 21:05

@Jan Marijnissen | 18-08-15 | 21:01
Om er zeker van te zijn dat er niet met de aantallen gerotzooid wordt

Lupuslupus | 18-08-15 | 21:04

Ik zie ook dat het Burgercomité EU er mee bezig is. Deze actie hoort bij elkaar neem ik aan? Of dien ik twee stuks formulieren op te sturen naar zowel GeenStijl als BCEU.

TBA | 18-08-15 | 21:04

15.000 x 20 = 300.000
300.000 x 20 = 6.000.000
Alexje, wat veroorzaak je nu toch weer allemaal?

pennestront | 18-08-15 | 21:04

Beter om de getekende formulieren naar GP of BC te sturen, dan kan er worden geteld voor een tussenstand. De Kiesraad zelf doet niet aan tussenstanden.
Doet allen Uw best.

Hyperventilator | 18-08-15 | 21:03

Waarom verzenden aan GS ipv Kiesraad?

Jan Marijnissen | 18-08-15 | 21:01

Ik kan op mijn streelpaneel toch gewoon een handtekening tekenen, net als bij de pakketjes van PostNL.

T.H. | 18-08-15 | 21:00

@Reedtvegend referendum?

pennestront | 18-08-15 | 21:00

Ik heb de handteken skills nog van mijn middelbare schooltijd. Kan ik die oude demente ouders ook laten meedoen!#corrupte eu bende! fight fire with fire

miko | 18-08-15 | 21:00

Ik loop morgen met zo'n pak formulieren een Turks theehuis in. Die mensen hebben een NL paspoort dus geldig. Lezen kunnen ze dan weer niet.
Ik vertel ze gewoon dat ze door het ondertekenen meer graties uitkering krijgen.

Handig!

Botte Hork | 18-08-15 | 20:58

Dr. Vigilante | 18-08-15 | 20:55
Azijnpissende landverrader!

Montgomery Burns | 18-08-15 | 20:58

Juist!
Do the right thing; Teken!

diddley2 | 18-08-15 | 20:57

Top. Dit weekend mijn hele familie bij langs

Mesmer | 18-08-15 | 20:56

Ingevuld, 2 stuks en staan klaar om op de bus te doen.

dwar | 18-08-15 | 20:56

-weggejorist-

Dr. Vigilante | 18-08-15 | 20:55

Moet de invullert een Nederlands staatsburger zijn of mag het ook een andere EU-er zijn?
In het tweede geval mogen ze een flink DHL pakket verwachten

Specjal Blend | 18-08-15 | 20:54

Is het formulier groot genoeg om een baksteen in te wikkelen? Zo ja, dan heb ik er betere bestemmingen voor.

Met of zonder postzegel.

BenBinnen | 18-08-15 | 20:52

Gas erop!

Morgen dagje vrij, donderdag regel ik er ook een zooi!

NoNoVio | 18-08-15 | 20:51

gedownload en op facebook gezet. Ik heb er zeker 20 voor einde van de week. Die mogen neem ik aan wel in 1 keer worden verstuurd ?

Restepect | 18-08-15 | 20:51

Ik heb het al. Op een brief van maximaal 20 gram moet een postzegel van 69 cent.

Dan moet ik toch drie postzegels van 39 cent erop plakken, want die heb ik nou eenmaal in huis.
www.postnl.nl/tarieven/tarieven-post-e...

Lewis Lewinsky | 18-08-15 | 20:50

Goed bezig GS!
Kom op roze leger, doe waar je goed in bent, de straat op! Oh, wacht....

Gezwelgje | 18-08-15 | 20:48

300.000 fysieke handtekeningen zijn er wel erg veel, vraag me af of er wel eens zoveel mensen zijn die Juncker of Barosso kennen.

prov1nciaal | 18-08-15 | 20:47

Mag het ook naar Kiesraad,Postbus 2700,6401 DE, Heerlen?
.
roest1g | 18-08-15 |
Dat kon er niet meer vanaf vanwege al die dure advocaten.

CoffeePatch | 18-08-15 | 20:45

enkelereisretour | 18-08-15 | 20:39

Ze gaan 300.000 handtekeningen verzamelen om een referendum af te dwingen inzake EU en de ongebreidelde expansiedrang van Brussel i.c. wordt specifiek Oekraine nu gehanteerd.

..... en het worden er ca. 420.000, easy

Tee Of Cup | 18-08-15 | 20:44

Jan Roos is de enige GS'er die 20 mensen kent (van het oud-Hollands 'stenenkoppen'), dus als die ff met z'n moeder in dat felblauwe jurkje terug gaat naar de plaats delict(en) ... 300.000 makkelijk ...

Watching the Wheels | 18-08-15 | 20:44

enkelereisretour | 18-08-15 | 20:39
Gij had beter een enkele reis kunnen nemen dan een retourtje.

ProAsfalt | 18-08-15 | 20:43

Geen antwoordnummer?
En doe eens een link naar een crowdfunddinges.

roest1g | 18-08-15 | 20:43

Ik heb hem zojuist ingevuld en uitgeprint, hoop alleen niet dat ze dit keer hun reet afvegen met een raadgevend referendum.

Reebensteeltje | 18-08-15 | 20:42

Ben even op vakantie geweest voor 6 weekjes. Waar gaat dit over? Misschien handig om dat even mee te nemen in de oproep.

enkelereisretour | 18-08-15 | 20:39

Nu die vuile klootzakken in Den Haag vandaag besloten hebben 5 miljard euro zonder blikken of blozen over te maken naar Brussel, zodat Griekenland verder kan potverteren in een niet werkende muntunie, ga ik actief meer ronselen voor dit referendum. En vanavond nog doe ik mijn papiertje op de bus.

Old_Spice | 18-08-15 | 20:38

En de frankering? Moet er een postzegel van 1 euro op? Of drie van 39 cent?

Lewis Lewinsky | 18-08-15 | 20:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken