
Een klein weetje: in 2005 is er in totaal 1,2 miljard euri uitgekeerd aan de boeren. Dat is dus gratis geld dat boeren zomaar krijgen, alleen omdat ze toevallig boer zijn. Van dit vlugge geld waar wij voor werken en de boeren nieuwe velgen voor hun Mercedes van halen, ging vervolgens een kwart
linea recta naar Noord-Brabant. Vervolgens lezen we het bericht:
"Boeren hebben in 2006 goede zaken gedaan"
, van de
Landbouwuniversiteit Folkert te Wageningen. Wel goedverdoemme, die beroepszeikerds die zo'n beetje heel Nederland 1 gekaapt hebben voor hun avond aan avond gejammer zijn gewoon weer R.I.J.K. We deden een klein onderzoekje bij wat autosites zoals Autotrack en Autotrader en verkoopsites als Speurders en Marktplaats. Want hoe meer de vraag, hoe groter het aanbod. En wat blijkt: In N-B staan Twee Maal Zoveel Mercedii te koop als in Noord-Holland. In een straal van 10 kilometer rondom Den Bosch zijn het er 901 terwijl er in een straal van 020 slechts 560 te koop staan. Ofwel, willen al die klaagvarkensboeren uit de provincie nu voorgoed hun bek houden...
Reaguursels
InloggenBoer zoekt hoer om op achterbank mercedi te poppen.
Die cijfers zijn van 7 tot 3 jaar geleden.<br>
Landbouwsubsidies uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Je weet tog.
zonder de boeren hebben we geen eten !!!!!!!!!stelletje SUKKELS!!!boeren hebben het al zo moeilijk!wat wil je dan,het eten van eigen stukje weiland halen?
dump.geenstijl.nl/mediabase/133/76fa7c...
@ d´omgebouwde 18-12-06 @ 15:48
Verhuis dan LUL, enneh, dit is inderdaad een erg laat bericht, maar ik ben nu net pas klaar met het werk.
Nagekomen bericht, als NL voor zoveel geld exporteert, waarom dan subsidie?
>>Joop 18-12-06 @ 19:20
Wat jij NL regelgeving noemt komt meestal uit Brussel.
Één van de vrijheden die ik als ondernemer heb verworven is het kritisch zijn op mijn voedsel, ik kies dus zeker niet voor goedkoop, maar voor kwaliteit en wil daarvoor betalen. Ik heb al eerder gezegd dat de NL boer gekozen heeft voor kwantiteit boven kwaliteit. Nou hoef ik niet voor Nedelands voedsel te kiezen want ik woon er nog geeneens, ik heb wel op tijd in de gaten gehad dat je beter kan vertrekken. Dat een gezin te weinig betaald voor zijn voedsel en niet meer wil betalen voor goed spul is inderdaad treurig.
Nederland heeft nu eenmaal geen eetcultuur.
Overigens kennen ze hier geen ZZPers, wat zijn dat?
Bij de weg, mevrouw niet omgebouwd is al 22 jaar kok, waarvan 5 in Frankrijk dus in dit huishouden hebben we wel verstand van voedselkwaliteit.
En mijn geestelijke capaciteiten? Ben jij degene die dat kan beoordelen?
qoute:
"ik zeg volledig afschaffen of neerschieten al die ignorante rasklagers uit de randstad die nog nooit een koe of boerderij hebben gezien.
basemental 18-12-06 @ 13:23"
VOLLEDIG GELIJK!!!
d´omgebouwde 18-12-06 @ 19:30
Jij was toch ook ondernemer ( vraag me af waarin) dan zou je toch moeten weten: Wie betaald, bepaalt.
En over dat milieu dan eet je toch lekket thaise kip en spaanse groeten weet je zeker dat het vier keer zoveel bespoten als in NL.
De wet en regelgeving is nergens zo streng als in NL. En ik heb slecht nieuws voor je de NL landbouw is de productiefste van de wererd dus als het hier niet meer kan weet je zeker dat je niks meer te vreten heb.
Maar tegenwoordig betaalt een gezin meer aan de telefoonrekeningen dan aan voedsel dus de balans is al helemaal zoek het word tijd dat er weer eens een beetje besef komt voor veilig voedsel en productie manieren.
Maar de burger wil wel duurzaam maar als die zelfde burgen in de supermarkt staat (consument) dan pakt hij altijd het goedkoopste. Dus blijven wij als landbouw alleen produceren op bassis van prijs. Maar jj als ZZPér of iets in die trend had daar nog nooit overnagedacht! en maar dom schreuwen zo makkelijk!
krijgen die boeren ook een keer wat. ik vind wel dat ze het een keer verdienen. Altijd hard werken voor weinig centen. Doordat de prijzen zo laag zijn de laatste jaren.
en die regeltjes zijn tegewoordig ook veels te streng. Door die MILIEUACTIVISTEN!!! je wordt er schijtziek van!!!
Ach joh, hier rond Den Bosch zowieso ja. Maar niet van de boeren ofzo hoor. Gewoon handel. Boeren rijden hier meestal van die ouwe grafmercedii
>>Joop 18-12-06 19:20
yep, de schoorsteen moet wel roken, dat zal ook wel niet goed zijn voor het milieu. Maar ja moet hé.
d´omgebouwde 18-12-06 @ 19:12
Dat heb je goed het gaat om ethiek.
Zou speelt de landbouw nu ook met het vraagstuk of het etische aanvaardbaar is om van voedsel brandstof te maken.
De agro-energie bereid zich op dit moment zeer snel uit en volgend jaar zal al 20% van de Nederlandse graan oogst gebruikt worden voor het maken van bio-ethanol.
Maar ik doe er zelf ook aan mee want er moet in ons bedrijf uiteindelijk ook gewoon geld verdient worden.
>>Joop 18-12-06 18:11
Het zou zo zijn dat er op de aardkloot genoeg verbouwd ( kan) worden om iedereen te voeden, of dit zo zou zijn durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken.
Je krijgt dan ook te maken met vragen over westers consumentisme e.d.
De kromgetrokken verhoudingen in de wereld. En dat gaat, denk ik, verder dan alleeen landbouwpolitiek, laat staan mercedessen
lim180 18-12-06 17:24
Erg goed onderbouwd betoog.
@Patrick Bateman 18-12-06 @ 17:22:
Nee dus... elke openbare straat van Hongerige Wolf in Groningen tot IJzendijke in Zeeland heeft een postcode.
Lijkt leuk allemaal maar vertel er dan ook even bij dat de EU kunstmatig de prijzen van bijv. graan laag houd middel van het aanhouden van voorraden.
Er is dus ook geen sprake van eerlijke marktwerking. Ik (boer vang 25.000 eurie) zou liever hebben dat alle subsidies worden afgeschaft en dat alle markten open gaan. Iedereen blij zou je zeggen! Het is dan echter wel zou dat de graan prijs hierdoor zeer sterk zal stijgen en als half Afrika dan verhongerd omdat ze het niet meer kunnen betalen (graan is de spil voor de prijs van alle landbouw producten) wil ik jullie ook niet horen he. Het is allemaal iets ingewikkelder dan benzen kopen ( rij zelf een ford escort) !!
@d´omgebouwde 18-12-06 @ 16:17
besteed je tijd dan nuttig en ga aan het werk, of heb jij gewoon een BeeVeetje opgestart om je zwarte louche geld wit te wassen. Hoogstwaarschijnlijk komt de term creatief boekhouden ook in je wwordenboek voro en vervalt hiermee je recht op subsidie
@ koerbagh 18-12-06 @ 16:25
"Not a proper NL postal code" = gebieden waar ze zó achterlijk zijn dat ze nog geen postcode hebben, waarschijnlijk Oost-Groningen of zo...
Even voor de record: varkensboeren krijgen alleen subsidie als ze oprotten. Die grote pot geld wordt verdeeld onder akkerbouwers en rundveeboeren!!!
Heeeuuhhh Bosschenaréééén!!!!
Conan de Rabarber 18-12-06 16:24
Nee, ben jij een kantoorpikkie?
-weggejorist-
Eh, lieve redactie... Vroegâh zochten jullie nog wel eens wat uit... In dit geval lijkt het mij wel iets om uit te zoeken in welke zakken die bijna 68 miljoen euri van de "Not a proper NL postal code" verdwijnt. Ik heb daar wel een ideetje over, maar ik ben te belabberd om dat uit te zoeken, daar zijn jullie voor.
ah! D'n omgebouwde staat op de markt? Viskraampje?
lim180 18-12-06 16:05
Ik ben een zelfstandige ondernemer, dus steekt de moord maar met je aalmoezen en je uitkering, iets waar boeren wel pap van lusten in de vorm van subsidie.
Hieronymus van Alphe 18-12-06 16:06 Ik heb het niet over EU of VS boeren
gehad. Nooit gehoord van Gronings gas wat met subsidie die kassen ingepompt wordt?
Ga eens aan de niet boeren in het Westland vragen of ze die kassen zo fijn vinden.
Overigens kom ik wel aan smakelijk voedsel is hier gewoon te koop op de markt.
Niet een Nederlandse markt uiteraard.
@Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 16:06
hulde, alleen geloof ik niet echt dan d´omgebouwde ook maar enigzins in staat is hier zinnig op te reageren
d´omgebouwde 18-12-06 @ 15:55
boerenklompenschool... Dit soort uitspraken zeggen echt veel over jou.
d´omgebouwde 18-12-06 @ 15:48
Wat ben jij een vreemd persoon zeg. Je snapt echt niet waar je het over hebt, je wil geen hormonen in je vlees, en tegelijkertijd vind je NL/EU/VS boeren niet meer nodig. Paradoxale opvattingen. Verder maak jij je druk over de energierekening die een ander moet betalen en over een incidentele mishandeling van beesten. Iets wat overal voorkomt, en niet alleen bij boeren. Over de 2e helft van je verhaaltje zeg ik maar niks, je kan immers niks zinnigs over iets onzinnigs zeggen.
Als laatst wil ik zeggen dat je jezelf wel onsterfelijk hebt gemaakt door te lullen over lichtvervuiling. Onsterfelijk belachelijk dan wel. Ga naar je slaapbureau, ambtenaar in spé.
@d´omgebouwde 18-12-06 @ 15:55
Laten we Euroboerrrt geen subsidie geven wat anders blijft er minder geld over voor jouw uitkering, laat euroboerrrt maar gewoon zijn werk doen dan heb jij ook op tijd weer je voedselpakketje.
Conan de Rabarber 18-12-06 15:58
quote:Als er geen boeren waren, stond je nou zelf aardappels te rooien. Denk daar maar eens over na. Einde quote
En dat geloof jezelf? Je bent hooguit vermakelijk.
bij dat ombouwen vd d'omgebouwde hielden ze wat onderdeeltjes over? Twee lege hersenhelften mischien?
beetje platteland met amsterdam gaan vergelijken :-s
Tuurlijk zit er op het platteland meer geld, daar wordt wel gewerkt
En dan denk ik aan brabant, want daar brand nog licht!!!
Euroboerrrt 18-12-06 15:49
Intelligente reactie, geleerd op de boerenklompenschool?
Ach ja mais staat niet op een akker, een veld misschien? Lekker belangrijk.
Misschien kan je wat subsidie beuren om je verstand te ontwikkelen.
@ d´omgebouwde
Akkerbouwers die mais verbouwen. Het is wel duidelijk dat jij nog dommer bent dan het achtereind van een varken. Aarschloch!
Hieronymus van Alphe 18-12-06 15:05
Veerman zou de enige zijn? Wie moeten er leven met die lichtvervuiling in het Westland, afgezien wat een energie dat vreet voor die watertomaten.
Ik heb het hier over NL beestenmishandeling, en ja dat komt in het buitenland ook voor.
Midden 90er jaren een enorm hormonenschandaal in Belgie losgebarsten met uitlopers naar NL, compleet met georganiseerde misdaad en een dode dierenarts|klokkenluider in Belgie.
Wat verbouwen die akkerbouwers het meest? Mais voor de beesten.
Voor de voedselvoorziening zijn NL boeren allang niet meer nodig.
De meeste zijn hopeloze ondernemers, en laten zelfs de failliete boel door hun kinderen overnemen.
De vraag is niet waar boeren hun soepsidie aan uit geven, maar of ze er recht op hebben,is tenslotte is dit voor de rekening van burgers.
Een boer heeft nu eenmaal scheit aan de hele wereld behalve zijn eigen portemonnee
Wat een onzin. Misschien zijn Boschenaren gewoon een stuk rijker dan 020-ers?
boeren krijgen wat extra's en ze worden afgezeken, wat te denken van de varkenspest en de vogelgriep dat boeren duizenden euro's in het gunstigste geval en hun hele onderneming in het slechtste geval heeft gekost. Ambtenaren die vette bonussen krijgen is wel normaal? of directeuren en managers die zichzelf beloven met belachelijke premies? Willen wij iedere avond een lekker stukje vlees op het bord zullen we de boeren moeten blijven steunen.
-weggejorist-
@Patrick Bateman 18-12-06 @ 15:20, commercieel gezien heb je gewoon gelijk. Toch denk ik dat waneer de agrarische landkaart heringedeelt word en we afhankelijk worden van de amerikaanse en oost europese graanschuren er een hongersnood heerst bij het eerste beste grote conflict. Maar ja, wie dan leeft dan zorgt.
@ Conan de Rabarber 18-12-06 @ 15:06
Ik heb ook niets tegen boeren op zich, maar het subsidie systeem van de EU remt vooruitgang en selectie op kwaliteit.
De enige kans die de agrarische sector heeft is zich focussen op zaken die niemand anders (beter) kan in de wereld. Bv. veredeling, niche-markten etc, wellicht zelfs biologische landbouw.
Een strijd op kwantiteit en prijs is een verloren strijd daar zijn we te duur voor.
*Landbouwsubsidies moeten in heel de EU afgeschaft worden, maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen; het gross gaat nml. naar Frankrijk, en die liggen i.d. zwaar dwars.
*Ukraine lid laten worden van EU, hebben we meteen een geweldig landbouwareaal met lage grondprijzen en goedkope arbeiders.
*Alle grootschalige landbouw dus naar UA, en hier er natuur van maken.
*Alleen de gespecialiseerde boer blijft in oude EU.
Iedereen tevreden?
@Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 15:12
Heeeeeeee....... hoe raad je het..... en dat zijn de grootverdieners.....
-
Dus wie is er hier nu het kleine jongetje??
@Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 15:10
Rijke mensen zonder koeien...
Deipnosophist 18-12-06 @ 15:11
maar ik zie het niet terug in de prijs van groente en fruit
Dat wordt nu de tussenhandel genoemd.
Subsidies zijn sowieso een slecht plan, verstoort marktwerking. Uiteraard wel zo prettig voor de boeren, maar ik zie het niet terug in de prijs van groente en fruit. Wel zie ik idd dikke auto's op het gemiddelde erf. Prima, mag van mij. Maar niet zo mekkeren svp, laat dat maar fijn aan die lammetjes van jullie over.
Minstens net zo belachelijk zijn de "schade"vergoedingen bij een slechte oogst, lijkt mij gewoon een gevalletje bedrijfsrisico. Ik kan ook nergens aankloppen als ik een slecht jaar zou hebben...
da wizard 18-12-06 @ 15:03
Wie moet dat dan kopen, en wat moet die persoon er mee gaan doen dan?
Big Ern 18-12-06 @ 15:01
Inderdaad, laat maar lekker zitten hoor, knul.
@lana 18-12-06 @ 15:05
En dan net als ieder ander zonder subsidie dus...
@Bateman, ok ok, het is mischien een verloren strijd, je hebt gelijk. Maar het gaat me aan hart dat hardwerkende eerlijke mensen neergezet worden als subsidie sponzen en uitvreters.
da wizard 18-12-06 @ 15:03
als we de grond het bedrijf en die volgens jullie o zo dure auto zouden verkopen mogen we eerst nog met de bank afrekenen.
en ik denk dat we dan met z'n allen zo rijk niet zullen zijn en heel hard bij een baas moeten gaan werken.
Violator[xL] 18-12-06 @ 14:48
Zal ik het even voordoen: Je betaald 15 miljard aan de EU. Daarvan komen er 4 terug. 1 daarvan is voor de boeren. Schaf dat af. Dan hoef je er nog maar 14 te betalen! En je krijgt er nog maar 3 terug! En je bent een x aantal miljoen kwijt aan de WW. Tel uit je verlies.
d´omgebouwde 18-12-06 @ 14:48
Ik zeg nergens iets over Veerman, dat 1 persoon de boel beflikkerd is niet de schuld van de anderen. Dat geldt ook voor die hormonen. Feit is dat in de EU hormonen verboden zijn, en in veel andere landen niet.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen met je kassen, daar ging ik al eerder op in. Dierenmishandeling zal hier en daar ook voorkomen op boerderijen. Wat denk zelf, dat dat in het buitenland niet voorkomt? Even een update: Ongeacht hoe jij denkt dat dieren in NL behandeld worden, in het buitenland (buiten EU/VS) vinden ze dat de dieren een luizeleventje hebben. Dat zegt niets over het beleid in de EU of VS, maar daarbuiten. En daar wil jij liever je eten vandaan halen? Hetzelfde geldt voor de hormonenkoeien.
"In de familie even wat hongertochtgeschiedenis uit winter '45 nagevraagd."
En wat zeiden ze? Dat jij in leven bent omdat zij toendertijd te vreten kregen op de boerderij waarschijnlijk?
Maareh, de oorlog dat is lang geleden, waarom breng je dat telkens op? Het is alleen maar in je nadeel, het staaft je redenering niet eens.
Maar dan nog eens, zoals ik al 3x eerder zei: Subsidies gaan naar landbouwers. Misschien dat je dat nou es een keer moet onthouden.
wereldVreeeeed 18-12-06 @ 14:54
de boeren die klagen dat het slecht met ze gaat, zullen slinken.
want die blijven geen boer...
als boer ben je geen boer meer maar ondernemer geworden.
als het wat slechter met je gaat moet je er voor zorgen dat het beter met je zal gaan, en dat gaat niet door te klagen en alleen maar hard te werken.
want als dat het enige is wat je kunt kun je niet meer mee in deze "boerenwereld".
van subsidie blijft je boerenbedrijf niet bestaan!
Al die boeren hebben grond, een eigen bedrijf, een dure auto en een groot huis.
Als ze die verkopen zijn ze rijk en hoeven ze nooit meer te werken.
Dus geen reden voor subsidie lijkt me zo...
@Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 14:51
Wat ik doe en hoe ik dat doe gaat u geen flikker aan, en dat u mij niet gelooft zal mij aan de reet roesten.
-
Een dingetje eventjes rechtzetten: uitkeringtrekkers heb ik een hekel aan, en ben oprecht blij, dat ik tot nu toe altijd genoeg verstand bij elkaar heb weten te sprokkelen om mij niet te hoeven verlagen tot het aanvragen van een uitkering!
-
en dan nog iets....... laat maar zitten ook....
Als je cultuurbehoud als argument moet aanvoeren voor > 1 miljard aan subsidie voer je een verloren strijd.
Voor dat geld kan ik een hoop kantkloscursussen organiseren...
De landbouw subsidie die door de EU betaald wordt is dit jaar zo veel MILJARD, dat ik vergeten ben hoeveel.
Maar het betekend wel dat elk stukje vlees dat in Nederland wordt gefokt voor buiten Nederland en de EU, uit uw belasting wordt betaald...
Bijstandskoning 18-12-06 @ 14:52
Daar heb je lang over na moeten denken.
Nein, Herr de Winter, ik ben geen boer, maar ik kijk wel verder dan mijn eigen neus lang is.
@lana 18-12-06 @ 14:43
We klagen ook niet dat boeren subsidie en een mercedes of bmw rijden, "want de doorsnee reaguurder hier leeft ook van subsidie en decalareren ook hun benzine van BMW of Mercedes bij een instantie". Maar boeren blijven altijd maar klagen dat het ze zo slecht gaat, en dat is nu het verschil met GS reaguurders, die hebben het ook maar klagen niet.
Ik als Boer koop gewoon Audi.
Oei wat een hoop boeren tussen de reaguurders. Jaja, laten jullie je weer eens mooi in de kaart kijken, prutstampertjes.
Hoxha trapt op heel wat geklompte teentjes met dit artikeltje. Leukleukleuk.
@Teen 18-12-06 @ 14:15
Een benepen windbuil als jij, zal voor veel Engelsen de vleesgeworden 'shithead' belichamen.
Als er geen boeren waren, stond je nou zelf aardappels te rooien. Denk daar maar eens over na.
Big Ern 18-12-06 @ 14:47
Voor iemand die keihard voor zijn eigen bedrijf aan de gang is, ben je verdacht vaak aan het posten. Ik geloof eerlijk gezegt geen flikker van je verhaaltjes. Volgens mij ben jij de ww'er hier, oftewel, de mislukkeling.
-weggejorist-
@Violator[xL] 18-12-06 @ 13:26
Wie zegt dat ik het over Nederlandse boeren heb..? Ga je oksels scheren!
@lana 18-12-06 @ 14:43
Bwoehahaha bmw zeker...... daar rijden toch alleen finnen in?
-
Daarentegen zijn de meeste finnen ook boeren.....
@HvA: Tuurlijk, het is in deze sector te doen gebruikelijk om appels met peren te vergelijken. Tegen zoveel IQ kan ik niet op...
Hieronymus van Alphe 18-12-06 14:2 Hormonenschandalen nooit gebeurd?
Klachten van Duitse consumenten over fruit en groenten nooit van gehoord?
Subsidiefraude bestaat niet? Veerman geen subsidiebedrijven in Frankrijk?
Energievretende verlichte kassen in het Westland bestaan niet?
Dierenmishandeling doen NL boeren niet aan ?
Nl boer gaat voor kwantiteit, kwaliteit hebben ze zover verziekt dat de consument nog geeneens meer weet hoe z'n voedsel hoort te smaken.
En de hongertochten, ook niet gebeurd? Verzonnen door mij?
Boeren hebben NL. opgebouwd? En de rest stond erbij en keek ernaar?
Pleur op met je boerverdedigende kutpraatjes, kom met argumenten voor het bestaansrecht van de NL boer.
Een NL boer doet een goede gooi naar de meest hypocriete en hebberige mens van Europa
-weggejorist-
lana 18-12-06 @ 14:43
Muts, landbouwers zijn de sponsen.
pwman 18-12-06 @ 14:45
In den oorlogh is je familie niet de pijp uitgegaan dankzij de boeren. Stuur je effe een bedankkaartje naar alle boeren in noord NL?
@ Hoerensloep
Maar we worden er niets wijzer door
Big E & Bateman, de boer is het prototype van een ondernemer. Subsidie om een in moeilijkheden verkerend bedrijf gaande te houden is vrij normaal als de verwachting er is dat het over een tijd weer opzichzelf kan draaien. Het zijn echt niet alleen de boeren die uit dit potje putten. En inderdaad, het geven van subsidie is een laatste redmiddel, kijk maar naar Verolme en de Hoogovens. Maar het gaat ook om het behoud van kennis en cultuur. Als de boer dadelijk verdwenen is uit NL, gaat er ook heel wat nederlandse cultuur verloren.
@Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 14:39
Zeg, doe jij s ff normaal, mislukkeling!!!
@basemental 18-12-06 @ 14:42
Heb jij geen vriendjes?
@basemental: Heerlijk, die geeft zo lekker mee...
In den oorlogh wilden ze ook al niet delen! Maar nu wel meedelen?
HoerenSloep 18-12-06 @ 14:42
Dat is terecht omdat andere personen liever een stuk land begroeid zien met onkruid en wat weidevogels dan een landje met groenten & een trekker. Als ze dat graag willen, dan kan dat, maar daar moet natuurlijk voor betaald worden.
Verder krijg jij ook subsidie, als je met de bus/trein naar je werk zou gaan. Maar dan indirect, dankzij de subsidie is je kaartje goedkoper.
@HoerenSloep: je trapte een open deur in
@lana: Je caps-lock staat aan...
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID:
VARKENSBOEREN KRIJGEN 0 SUBSIDIE UITGEKEERD!!!!!!!!!!
DIE CENTEN GAAN NAAR VOORNAMELIJK KOEIENBOEREN.
LAAT DAT VOOR EENS EN ALTIJD DUIDELIJK ZIJN MENSEN.
VARKENSBOEREN RIJDEN LIEVER IN BMW'S....
@Rox: Dan moet ik ook knaken krijg als ik m'n HoerenSloepie NIET elke dag naar mijn werkplek blaas, da's ook beter voor het milieu. Sinds wanneer is het terecht om inkomstenderving op milieu-gronden van zelfstandige ondernemers te compenseren? Kul-redenering!
*gniffel* laat ze nou, hieronymus, ze zijn zo schattig
Big Ern 18-12-06 @ 14:37
Teen 18-12-06 @ 14:37
En nu allebei in de hoek gaan staan, kinders!
@ Conan de Rabarber 18-12-06 @ 14:36
Ik weet niet of ondernemers die zich scheel betalen aan belastingen om de boeren te financieren blij zullen zijn vergeleken te worden met subsidiesponzen...
Als je als 'gewoon' ondernemer geen winst maakt staat de EU niet klaar met een subsidie om je winkel leeg te laten staan...
@d´omgebouwde 18-12-06 @ 14:28
Boeren HATEN de natuur.....
Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 14:31
Ja, zo noemde ze je vader vroeger toch?
@Conan de Rabarber 18-12-06 @ 14:18
Dat van WOII ben ik volkomen met je eens, maar waarom een verliesmakend familiebedrijf in ere houden??
Omwege de familie??
Ik dacht altijd dat boeren slimme mensen waren, maar als mijn bedrijf van susidies rond moest komen, ging ik wel iets anders met mn grond/geld doen.
-
Je kan me niet wijsmaken dat de boertjes niet ergens een potje voor hunzelf hebben waar niemand het bestaan vanaf weet.....
-
Het punt is volgens mij dat ze een beetje schuw zijn voor verandering......
-
Maar ik ben natuurlijk geen specialist...
@patrick Bateman, als je zo denkt dan kan de hele NL middestand en horeca wel opdoeken, praat geen peop.
@ Conan de Rabarber 18-12-06 @ 14:18
Als je ergens 16 uur per dag 7 dagen per week mee bezig bent en je hebt subsidie nodig om te overleven wordt het tijd voor een andere hobby.
Teen 18-12-06 @ 14:27
De karaktertrek arrogant is jouw deel geworden. Voor iemand met het verstand van een 2 jarige is het ook nog eens misplaatst. En dat is toch wel de ergste: Misplaatste arrogantie. Zegt het woord dorpsgek jou iets?
En over een paar jaar overstroomt de randstad en kunnen die westerse knuppels voor een dik pak poen een stukje grond kopen om een huisje te bouwen.
En wie beurt dat dikke pak poen, juist die "domme" boeren uit de provincie!!
Wie is er hier nu een domme boer?
Het was toch duidelijker geweest als er zoveel merceduszen *gevraagd* zouden worden. Of mis ik iets?
Boer als natuurbeheerder. Welke natuur? Die paar zielige stukjes land die rijkswaterstaat aanlegt als nieuwe natuur? Sinds wanneer regelt de natuur zichzelf nier meer? Beheerder is een verzonnen kutbaantje voor soepsidieverslaafde boeren.
Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 14:18
Ok, ok, dat van het poep neem ik terug. Dat van de nare karaktertrekken niet. Dat deze uitspraak niet geheel bezijden de waarheid is, heb jij persoonlijk al tot in de treure bewezen.
Big Ern, niemand verplicht hun iets? Praat eens met wat boerenzoons dan weet je hoe de zaken liggen, nee, niet verplichten met het pistool op de kop, maar een familiebedrijf gaande houden. De boeren in holland hebben meer gedaan dan alleen de hollanders in WOII te vreten geven, ze heben dit land opgebouwd tot wat het is.
d´omgebouwde 18-12-06 @ 14:16
Lang verhaal, geen inhoud. NL Boeren spuiten hun vlees niet vol met troep. Mogen ze niet. De kwaliteit van NL eten is juist super, vandaar de grote export. Knuppel. Maar misschien wil jij liever het Spaanse. Mij best. Maar je bent natuurlijk te zeikerig er goed voor te betalen, dus toch maar de Nederlandse. Knuppel. Enne die ruimte: Als er huizen gebouwd mochten worden waar nu kassen/landbouwgrond is, dan waren die boeren allang vertrokken, met een ongesubsidieerde dikke portomonee. Knuppel.
Trieste opmerking over '45. Geen verhaaltjes gaan verzinnen, kom je niet echt geloofwaardiger door over. Al is dat met een post als de jouwe natuurlijk altijd een probleem, geloofwaardigheid.
@ sjaakdeslinksesul 18-12-06 @ 14:20
Komt door het filmpje dat ik in de Dump heb bekeken. Daar wordt een mens niet vrolijk van.
@ Hoerensloep
Nu doe je alsof dat dezelfde situatie is, beetje dom. Die grond ligt er toch, die muur staat er niet. Als een boer zijn grond niet verbouwd is dit beter voor de natuur en voor bv de vogels. Als compensatie voor het verlies van inkomsten krijgt hij hiervoor subsidie. Of meteen alle dieren verbannen naar Alaska maar ??
Teen 18-12-06 @ 14:18
Precies, naar poep stinkende boer met slechte karaktereigenschappen :P
@Teen 18-12-06 @ 14:15
Je bent vandaag wel een beetje anaal gefixeerd bezig zeg (zwerver-topic).
@Conan de Rabarber 18-12-06 @ 14:18
-
Dat is hun keuze, niemand verplicht hun iets.......
-
Weet je wel hoe HARD ik werk? en hoeveel ik verdien??
-
Als ik hard zou moeten werken en geen klote zou verdienen, hield ik het toch echt rap voor gezien......
@Hieronymus van Alphe
De sp ziet alleen maar voordelen in de ww.
Boeren denken nuchter en aldus zullen zij nooit SP stemmen,
als werkeloze boer echter verdient hij geen geld om te leven en klinkt dat sp-verhaal ineens heel leuk.
@Teen , als jou heimat wat meer productieve boeren zou hebben, zou je ons vreten niet hoeven te importeren.
Teen 18-12-06 @ 14:15
Aan het niveau van je uitspraken leid ik af dat je 2 jaar bent, of in ieder geval het verstand van een 2 jarige hebt. 2 jarigen schijten zichzelf regelmatig onder. Misschien moet je dus niets over anderen schrijven.
basemental 18-12-06 @ 14:16
Wat je zegt ben jezelf!
Zeg hox, weet jij wel hoe hard de boeren werken voor hun geld? De meeste 16 uur per dag, 7 dagen van de week hoor.
Patrick Bateman 18-12-06 @ 14:11
Ja, helemaal mee eens. Gelet op de onderhandelingskracht van onze politici heeft dit plan ook zeker gedeeltelijk een kans van slagen: Afschaffing van de subsidie. De lagere bijdrage is een illusie.
NL boeren zijn met de Franse boeren de grootste subsidiesponsen van Europa.
Het zijn zeikerige handophoudende kutboertjes met kutbedrijfjes.
De groenten en fruit die ze produceren is van een zeer matige waterige kwaliteit,
het vlees volgespoten met troep. Ze hebben scheit aan de wereld zolang hun portemonneee gevuld is.
In de familie even wat hongertochtgeschiedenis uit winter '45 nagevraagd.
Doet ook geen goed voor die gristen tering honden.
Inderdaad had een vooruitziende boer dit land allang verlaten, wat blijft zijn de losers, zeker als die landbouwsoepsidies ophouden.
Dit land is te klein voor die klotekeutertjes ,met hun verlichte kassen om nog meer geld binnen te halen.
Eet eens een Spaanse tomaat en vergelijk die met die wasserbomben die ze hier telen met veel energie en kunstmest.
En de ruimte die ze vreten kunnen we in NL beter gebruiken.
Kortom jankende zeikstralen die NL zeker wel kan missen.
Bij de weg ,de minister van landbouw is een van de grootse profiteurs met zijn bedrijven in Frankrijk.
@teen: jij naar kaas
Naast alle slechte karaktertrekken die boeren hebben, ruiken ze ook nog eens naar poep.
Als de overheid boeren zou toestaan om hun land als bouwgrond ipv agrarische grond te verkopen, hadden ze die subsidies helemaal niet nodig. Dan hielden de slecht renderende boeren er vanzelf wel mee op.
"Ik zeg volledig afschaffen die kudtsubsidies!
pringleshapedturd 18-12-06 @ 13:21"
Huh? Wat een rechtse standpunten ineens?
Nee, hoor.... zelfstandig ondernemer met een jaarlijks gestaag groeiende omzet(en nog belangrijker: winst), residerende in de randstad in een mooie, vrijstaande koopwoning, en een plaatje van een echtgenoot......
-
oh ja..... ik betaal graag belasting voor u, subsidieslurpende klaagbaak.....
-
Ga nu maar de varkens voeren.... opgelutst!!
@ Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 13:59
Je kunt het ook zó zien: als de landbouwsubsidies worden afgeschaft kan per direkt de bijdrage aan de EU omlaag.
#Cloggy , ik kan het niet beter verwoorden , klap klap ik ook boer enzo.
maar ach ik ben rundveehouder en rij dus wél Mercedes , heet ook te maken met besteedbaar inkomen , gezien de kilometerprijs/afschrijving is mijn Mercedes goedkoper als jouw Kadetje.
Opel Kadetjes zijn voor de pools arbeiders.
Violator[xL] 18-12-06 @ 14:04
verdienen die mensen daar ook nog wat
HAHAHA! Zie hier de kortzichtigheid van de SP stemmer. De koffieindustrie is een schitterend voorbeeld van je kortzichtigheid. Maak je zelf even de toepassing naar andere boeren? Zonder subsidie kost het 3 keer geld:
1. Je eten wordt echt niet goedkoper als het uit andere landen komt.
2. Er komt 1 miljard minder terug van de EU naar NL.
3. Het grootste deel van de personen werkzaam in de agrarische sector de WW in.
@ Armageddon: Het was maar 95.000 pleuri's, maar toch, het blijft een boer met knecht.
Ik ga de pornoindustrie aanklagen!
@Violator[xL]
Jouw nick en de SP liggen elkaar wel.
-weggejorist-
Big Ern 18-12-06 @ 13:58
Hee wijsneus, wat ben jij nu aan het doen dan? Kennelijk zelf een subsidietrekker (ook wel ww'er/wao'er genoemd). 3 hoog hè, stumper...
Waar komt het idee vandaan dat Canadese boeren geen subsidie ontvangen? Ook Canadese en Amerikaanse boeren krijgen subsidie!
Ach die boeren zullen natuurlijk doen alsof hun neus bloedt maar ik ken er een en die flest de europese unie zoveel mogelijk voor subsidie.. paar varkentjes hier erbij, wat kudtkippen daar, hij heeft ze eigenlijk niet nodig, maarja je bent een dief van je portemonnee als je de per stuks-subsidie daarvoor niet pakt.
nee.
@Drs. D.A.H. Vintik 18-12-06 @ 13:13
De partij voor de dieren kan juist opgelucht zijn. Met een Mercedes naar het slachthuis gereden worden, da's pas luxe. Je kunt het als geit slechter treffen.
basemental 18-12-06 @ 13:23
en ze gooien daar toch maar croftybommetjes op ;-)
In wat voor taal is deze zin eigenlijk geschreven?
Provinces receiving alle landbouwsubsidies, EU 1999-2003
alsof het in noord-holland niet stikt van de boeren.
feit blijft dat boeren geld kosten in plaats van opleveren...
@GS EEN BOER DIE NIET MEER KLAAGT IS EEN DODE BOER
Boeren stoppen nooit met klagen: een vriend was eens op een tuinders vereniging in de Bleiswijk Randstad en daar stond zo'n broekrok te klagen dat het niet lang meer zou duren voordat ze geen eten meer kon kopen zo slecht ging het met ze "zijn kommentaar tegen de klaagster "Als je nu geen geld hebt om eten te kopen straks Verkoop je toch gewoon die nieuwe Porsche Boxter waar je zo juist in komt aangereden".
Na deze opmerking moest hij maken dat hij buitenkwam anders zou het wel eens slecht hebben kunnen aflopen.
Patrick Bateman 18-12-06 @ 13:53
Ik wordt vooral kwaad op de manier waarop er hier gepost wordt door sommige personen.
Zie sjaakdeslinksesul 18-12-06 @ 13:24 waar de subsidies naartoe gaan.
Ik ben in principe ook geen voorstander van subsidie, maar in dit geval wel: De subsidie komt grotendeels vanuit de EU. Krijgen we in ieder geval nog iets terug. Zodra dat niet meer het geval is, mag van mij die subsidie eraf.
oh! ik zie het. Het is de lijst van de opgetelde bedragen van 1999 tot 2003.
Kon GS geen moderner document vinden??
@Hieronymus van Achterlijk 18-12-06 @ 13:28
Kijk.... vanwege dit soort asociale uitspattingen noemen wij u boer......
-
een beschaafde agrarier had nu niet zitten reaguren, maar was hard aan het harken ofzo.... lutser
Zeg, als ik dat lijstje erbij pak met die bedragen kom ik toch echt op 7.1 miljard uit, en niet 1.2 .... Hoe in vredesnaam komen jullie op 1.2 mld?
boeren zijn de baas in nederland =D
Zit er een trekhaak op die Mercedessen? Dat verklaart namelijk ook een hoop, in het Zuiden rijden zelfstandige aannemers en boeren in mercedessen, in het Westen pooiers en vastgoedhandelaren.
Mercedes maakt ook tractoren (unimog) enz. dus dat telt niet.
@zapper: Zoveel verschil zit er niet tussen rode en witte...
Maar het valt wel op: nieuwe boerderijen zijn over het algemeen wel kollossaal. Ze krijgen zelfs subsidie als ze hun grond NIET verbouwen. Ik bedoel, welke metselaar krijgt geld als hij de muur niet metselt...
he shit!! bagger boeren is niet zo slim dus, ik zal wat anders motten gaan doen.
@ Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 13:43
Houden ze het hoofd boven water door hard werken of door vette subsidies?
Ten opzichte van reële wereldmarktprijzen (gecorrigeerd voor dumping/subsidies/importheffingen) in boeren voor de meeste produkten niet rendabel in 0031.
Daar is de grond en arbeid veel te duur voor.
Da's dik 14.000 euro per boerderie, dus ze krijgen zomaar een modaal maandsalaris cadeau? Wat is dit voor zieke wereld waar we in leven?
Maar Respcet voor Boeren, dat wel. Trekkerraces, dialecten, het zoeken naar vrouwen.. Kan niet mooier!
Aanklagen de regering!!! Wij zijn hier duidelijk de verliezers, en worden hier nu mee geconfronteerd. Dat levert ons weer een hoop psychische schade op... En wij doen toch ook mee in NL?
Props voor Hieronymus van Alphe
Provinces receiving Alle Landbouwsubsidies. Zo'n zin alleen al zou een verbod op subsidies moeten inluiden..
Beetje naïef onderzoek jongens.. beetje jammer. En overigens ligt Den Bosch helemaal in het noorden van Noord Brabant met als gevolg dat een groot deel van Gelderland in jullie straal van 10 kilometer zit.
Overigens zijn deze boeren over het algemeen al aan het werk als Nederland wakker word en is deze ook weer klaar als de rest van Nederland gezellig met de familie Talpa zit te kijken...
Maar goed zoals gezegd, beetje jammer...
HearHear! Laat ze maar met hun mercedes de A2 gaan blokkeren, kijken hoe de mensen dán reageren.
Boeren mogen ook voor de helft van het geld Diesel in hun zakenbolide (den trekker) gooien, terwijl ik voor mijn zakelijke kilometers de volle prijs moet betalen. Nederland kent geen boeren, Nederland kent excuustroetelboertjes. De echte boeren zijn allang naar Canada vertrokken.
Valt me niet tegen al die sterren daar in Brabant. Had zeker in de omgeving Oss wat andere merken verwacht zoals Lada, Zastava, Skoda, Trabant en Wartburg om maar eens wat te noemen.
boeren zijn toch niet meer nodig.. uitbesteden aan polen en spanjaarden. nederland volbouwen. lijkt me logisch
Dit is een ongelooflijk triest topic. En de rand(stad)figuren die hier lopen te zeiken... Allemaal paupers die 3 hoog achter wonen. Paar plantenbakken op het balkon, wordt vervolgens de tuin genoemd. Afgunst op mensen die door hard werken wat bereikt hebben. Of door hard werken nog net het hoofd boven water weten te houden. Volgens mij stemmen de personen die boeren afzeiken hier allemaal SP: Ik een arme stumper, dan jij ook een arme stumper.
@Hoxha: En als je dan bijdehand wil gaan doen met je marktplaats, ga dan ook meteen op zoek naar een boekje Nederlands voor beginners.
@Violator, ik kom er nooit, ik zou het niet weten.
lol jullie hebben echt geen leven.. RESPECT DAAR VOOR!
Ehm... Is mercedii wel het meervaud van mercedes?
-weggejorist-
Boeren en varkens worden knorrend vet.
Haha, als de strontboeren eens een meevallertje hebben, staat Proleet BV direct weer te pruilen ¬_¬ Past mooi bij het topic Zeiken doe je bij. GeenStijl. www.geenstijl.nl/mt/archieven/045017.h...
maar als je het hele land door moet rijden met die paardentrailers, dan red je dat toch niet met een Nissan Micra, of wel dan?
Inkomstenstijging hoeft niet te betekenen dat er genoeg inkomsten zijn. Zonder subsiedies zouden er amper boeren over zijn. Of je dat erg vind is weer een ander verhaal...
Goh, blijkbaar een heleboel boeren in de comments. Gaat dat nou erg langzaam? tikken met die dikke poepvingers?
GeenStijl kan het gewoon niet hebben dat concurrent Retecool er met een prijs vandoor gaat: www.nu.nl/news/919866/50/Retecool_is_%...
En dus gaan we boertje pesten. Lutsers.
Als de boer niet klaagt dan gaat het slecht is een oud gezegde
hoogstaand onderzoek heren!
Misschien moeten ze die mercedes wel verkopen omdat ze niet meer rond komen?
@ Armageddon. Sterf een eenzame hongersdeaud, heaumeaux!
1,2 miljard is geen vetpot. Ik denk dat Hoxha niet verder kijkt dan de neus van zijn auto lang is, zal wel een opeltje corsa wezen ofzo.
@ Hieronymus van Alphe 18-12-06 @ 13:28
Ga je mond eens spoelen en daarna voor straf je subsidie inleveren!
"Want hoe meer de vraag, hoe groter het aanbod. En wat blijkt: In N-B staan Twee Maal Zoveel Mercedii te koop als in Noord-Holland."
-
Dus ?
-
Zeiken doe je bij. De Postcodeloterij.
-
-
Moehahahaha
Armageddon 18-12-06 @ 13:12
Vuile smerige kankerhond dat je bent, bij deze ben jij veroordeelt tot het eten van straatsteen en glaswol. Van mensen die je haat moet je ook niets willen.
-weggejorist-
@ prestodegekste 18-12-06 @ 13:24
Nee.
boeren zijn niet zielig. de europese unie wel.
Vergelijking slaat natuurlijk als kudt op dirruk. Goed boeren doen tuinders en sommige veehouders. Die ontvangen niet zo gek veel subsidie meer. Slecht boeren doen vooral akkerbouwers, daar zit armoede en gaan er ieder jaar een flink aantal van over de kop, ondanks de subsidiering.
Weet je hoeveel kampers er in Brabant wonen...
Ik had hier lang geleden al eens een maagdelijk wit papiertje aan geofferd...
[url]http://www.krasser.nl/index.html?id=p140l2[/url]
JA nee websites onderhouden, das hard werk. beetje op marktplaats surfen en daar een aha-erlebnis krijgen.
Dikke pik voor GS redactie.
Hahaha, stelletje lutsers. De commerciele Geenstijl medewerkers gaan nou hardwerkende medelanders zitten afzeiken. Zielige heaumeau's zijn jullie...
Kom maar eens langs, dan zet ik jullie echt aan het werk.
ik zeg volledig afschaffen of neerschieten al die ignorante rasklagers uit de randstad die nog nooit een koe of boerderij hebben gezien.
En wat gebeurd er, ze fokken tien keer meer beesten en groente dan in Nederland verkocht kan worden omdat ze daar lekker subsidie van trekken en de overschotten gaan voor dumpprijzen op de markt in derdewereldlanden voor minder dan de helft van de allerlaagste prijs waar een lokale boer het daar voor kan produceren. Ik zeg volledig afschaffen die kudtsubsidies!
Cloggy3 18-12-06 @ 13:19
Tegenwoordig wordt er in Nederland alleen nog maar mais verbouwt. Laat ze die gore gele knikkers zelf opeten!
En ondertussen mogen wij het restant stront uit Brabant 'bewaren', alhier in de provincie Grunn'n...
Ik ruik ''n beetje Mw. de Gier gedrag bij prof. Hoxha.
bloggers hebben vaker last van rsi
dan gaan ze naar een mensendieck of andere ochtendgymnastiek
dat krijgen ze vergoed van de verzekering
ik moet daardoor meer premie betalen
rot op bloggers!
ga voor mijn part met je camper weg.
Verbazingwekkend hoe makkelijk hier over bepaalde basisboekhoudregeltjes heen wordt gesprongen. Ten eerste, inkomsten staan niet gelijk aan besteedbaar inkomen, boeren worden geplaagd door een grote hoeveelheid belastingen, heffingen en afdrachten aan het Rijk (u dus) en andere overheden (ook u dus).
Ten tweede, ze krijgen dat geld toevallig niet omdat ze gewoon maar boer zijn, om voor bepaalde subsidies in aanmerking te komen moet er aan een (komen ze weer) groot aantal regels en normen voldoen met hun bedrijf. Met dat geld kunnen ze dan vervolgens de belastingen betalen die door dezelfde regelgekke overheid zijn ingesteld. Je kunt je afvragen hoe wenselijk dat is, ik betwijfel het, wat mij betreft is het een indirecte geldstroom vanuit de EU de staatskas in.
En ten derde, het heeft niets met boekhouden te maken, een echte boer rijdt geen Mercedes, een echte boer rijdt Opel..!
Je moet het maar weten, zonder de boeren geen vreten!
Alles is voor de boeren. Het landskampioenschap enz enz enz.. Mischien compenseert het (een beetje)kosten die Nederland moet maken voor uitkeringstrekkers, overbodige ambtenaren en ander lamlendig volk in de randstad.
De lui die 'Not a proper NL postal code' hebben, worden ruimschoots gecompenseerd voor het niet kunnen meedoen aan de PostcodeLoterij...
prfo Hoxha, Beetje erg kort door de bocht. Dat jullie met jullie site, maar een paar uur hoeven te werken voor een te riant loon, moet je niet vergelijken met de boeren.
Old Sparky 18-12-06 @ 13:14
Waarschijnlijk Helmond?
@Mr MoFo 18-12-06 @ 13:12
kampers rijden opel ascona
-weggejorist-
"Want hoe meer de vraag, hoe groter het aanbod." Dat mag je mij eens uitleggen.
Waar ligt de provincie "not a proper NL postal Code"?
-edit: dat is geld dat rechtstreeks achterover is gedrukt-
Goed moment voor Marianne Thieme om (nog) weer eens voor betere leefomstandigheden voor boerderijdieren te pleiten.
En dan wint ook nog een boer gisteren 950.000 euro bij die gore postcodeloterij! Ik haat boeren.
boeren?? kampers!
Nieuw programma van Talpa: Boer zoekt Mercedes!
Haha, knap staaltje journalistiek :)
kort door de bocht met die mercedii!
"beroekszeikers?"
broekzeikers?
beroepszeikers?
ik raak helemaal in de war van deze berichtgeving...
REAGEER OOK