Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks haalt 20 zetels met Kim Jung Klaver

kimjungklaver.jpegVan teveel contact met biologische henneptassen raak je het contact met de realiteit kwijt. "MEER OVERHEID!" ...ja ja, Jesse, even koest. We willen hier een topic tikken over... "OVERHEID ÜBER ALLES!" ...een topic tikken over je voormalige opperhoofd Van Ojik, die in de NRC... "EIN REICH, EIN KLAVER, EIN OVERHEID!" ...Jesse, serieus, even smoel dicht, de grote mensen zijn aan het praten. Goed, excuses mensen. Wat we aan het vertellen waren, is dat Van Ojik verkondigt dat GroenLinks twintig zetels kan halen onder het leiderschap van Je... "GRATIS KINDEROPVANG DANKZIJ MEER OVERHEID!" ...onder het leiderschap van Jesse Klaver. Ja, GroenLinks kan ook dertig zetels halen, of 76, of honderdvijftig. Maar niet met Jesse Kla... "BANKEN ZIJN KUTLULLEN! MEER INVLOED VAN DE OVERHEID VOOR GRATIS BANKEN!" ...met Jesse 'Ik Wil Aandacht' Klaver aan het roer. De visie van Kim Jung Klaver bestaat uit naïeve feelgoodprojecten, irrationele (want onbetaalbare) economische plannen en windmolens... "WINDMOLENS FUCK YEAH!" ...windmolens op elke straathoek. Overigens, even tussendoor, bij GroenLinks mag het nooit over afkomst staan, maar als een mantra wordt nu in elke journalistieke heiligverklaring geroepen... "MIJN MOEDER IS NEDERLANDS-INDISCH EN MIJN VADER MAROKKAAN!"...precies, dat dus. Wat hilarisch hypocriete zoekresultaten oplevert. Afijn. Dankzij de gecoördineerde mediacampagne van de NRC en de Volkskrant vandaag weten we dus dat GroenLinks onder de Correspedantoïde Jesse Klaver... "JESSE KLAVER" ...opereert met de realiteitszin van een dronken schizofreen in een lachspiegelpaleis. Met je twintig zete... "TWINTIG! TWINTIG! TWINTIG!" ...jezus, Jesse, je bent nog geen week kapitein van de links-naïeve koekoeksklan en we zijn je irritante geschreeuw nu al zat. Ga eens weg.

Reaguursels

Inloggen

Men had ook de altijd klaar staande Tofik Dibi naar voren kunnen schuiven en hem van zijn wachtgeld kunnen verlossen.

Takki Yah | 17-05-15 | 17:41

ik weet niet in welk paradigma jij leeft maar mijn ervaring met duurzaam beleid is juist enorme economische groei,sinds ik mij onafhankelijk heb gemaakt door zonnenergie,warmtepomp regenwaterrecyclage en elektrische auto houd ik prive duizenden euros over per jaar, kom daar maar eens om in een traditioneel economisch model....... old paraigms eventually get inoperable as their masters and avocats die (Kuhn 1955)..
arretje | 16-05-15 | 10:56
Na een investering van enkele tienduizenden euro's ja. Daar heeft jan met de pet geen geld voor, lekkere Pipo. Is dus kortom net als windmolens, mooi voor de leuk maar een druppel op een gloeiende plaat.

Kaposi_Sarcoom | 17-05-15 | 10:48

Heeft de koning van Marokko zijn onderdaan al gefeliciteerd met zijn nieuwe positie? Of anders de ambassaseur ?

Jiske Fet | 16-05-15 | 23:17

Boston Bomber heeft cooler haar dan #snotneus. Voor zolang het nog duurt.

will.ik.ben | 16-05-15 | 20:59

Klavertje zal een schoppen aas zijn.

Ronnie uit Helmond | 16-05-15 | 20:53

wie zei dat nu ook alweer, hij is nu zn baan kwijt, maar toch was het wel een aardige opmerking.... "snotneus"

effedenke | 16-05-15 | 19:03

-weggejorist en opgerot-

Dré86756785 | 16-05-15 | 18:31

Ik ben altijd blij wanneer ik de verzamelde vereniging van masochisten hier weer zie ageren tegen diegenen die juist voor hen, deze groep onderknuppels in aktie wil komen.
De brainwashers van de VVD, , PVV, etc. hebben hun werk echt goed gedaan.
Ga zo door.

mallekater | 16-05-15 | 17:43

Vergeet de islam topics niet. Altijd genieten, kuch.
WillemRuis | 16-05-15 | 13:17

@WillemRuis Dank voor de terechte aanvulling. Helaas zullen die na het heengaan van Hans Jansen nooit meer hetzelfde worden.

Kees de Vries8082 | 16-05-15 | 17:29

Wat Klaver zegt klinkt niet eens onredelijk. Maar het is net als bij JOVD-ers. Een beetje linkse dingen roepen zodat je bekend bent als links liberaal zoals Rutte en ondertussen een ontzettend rechtse agenda voeren als je aan de macht bent. Ojik was veel beter maar heeft niet het populaire gezichtje.

lingo star | 16-05-15 | 17:25

Ik zie hem met veel satanisch plezier op z´n bek vallen. Het liefst na door een aanval van een linkse medebroeder.

ritter vn hüpfburg | 16-05-15 | 17:21

mallekater | 16-05-15 | 16:55
Piketty voor je communistische karretje willen spannen, terwijl je 'm niet eens goed gelezen hebt.
Maar ja, hij leest wel eens een boek, dus in zoverre is hij een uitzondering op de regel, en misschien wel een uniek figuur onder de huidige politici.
Lijkt wel wat op zo'n figuur als Rob Wijnberg. Jong, bevlogen willen zijn, maar niet beslagen ten ijs komen.
Maar Klaver zal ongetwijfeld de "redder van links" worden, want veel is er tegenwoordig niet voor nodig om het volk te imponeren. Het klinkt al gauw nieuw en revolutionair als je niet op dezelfde afgekloven botten blijft kluiven als de rest.

Schoorsteenveger | 16-05-15 | 17:19

Een groentje op links van Snotneus Klaver, zal hij later zijn memoires wel gaan noemen.

Groffert | 16-05-15 | 17:13

Ik ben, in tegenstelling tot jullie allemaal hier, wél echt rechts. En ik hou ook van een grote sterke overheid. Een autoritaire overheid zelfs. En een groot sterk leger, dat ook. Afgelopen met gevaarlijke maatschappijontwrichtende ideologieën als het socialisme en het liberalisme. Dat ziet die linkse snotneus best goed.

Bigi Bana Boy | 16-05-15 | 17:00

Zo.
En nu even allemaal, graag......wat precies klopt er niet aan het verhaal van Klaver, voormalig lid , en trouwens geloof ik nog, van de SER?

Kom op, een beetje losje voor je uit kankeren kan iedereen, maar heb je ook argumenten die NIET uit je onderbuik komen?

Dus even allemaal nu, graag.

mallekater | 16-05-15 | 16:55

Nee dan de VVD die hebben economisch rendabele plannen.
Lazer toch op, inkomensverschillen nemen alleen maar toe.
En de old boys lachen zich een kriek dat wij wannabe-haves elkaar aanvliegen.

Beetje meer steun voor een ander geluid dan het aloude geschreeuw.

Jesse heeft veel te winnen en minder te verliezen dan onze Minerva regenten.

Broeder | 16-05-15 | 16:20

@eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 09:27
---
Heb er goddomme 6 hier rondrennen! Is het nóg niet goed ...

Laagopg,dramnegertd | 16-05-15 | 16:03

lingo star | 16-05-15 | 15:51
Zet Pechtold naast Klaver en hij ziet er oud en vermoeid uit. Dat soort eigenschappen is wat Klaver inzetbaar maakt voor GroenLinks. Hij heeft helemaal geen intellectuele capaciteiten te hebben, als hij maar lekker bekt en precies zegt wat de apparatsjiks hem influisteren. Hij mag alleen niet de fout maken die Jolande Sap heeft gemaakt, en dat is menselijk overkomen, menselijk zijn, kwetsbaar overkomen, kwetsbaar zijn. Het was de tragedie van Sap dat ze een menselijk gezicht had, en dat kan bij GroenLinks niet. Je mag hoogstens een menselijk gezich veinzen. Zoals Femke dat volmaakt kon met haar om-de-tien-seconden-neplach tijdens een interview of haar perfect gespeelde toontje van verontwaardiging in elk politiek debat.
Klaver is de ideale buikspreekpop. Hij moet wel bereid zijn zich als zodanig te blijven gedragen natuurlijk, en vooral niet zichzelf willen zijn, wil er op hem geen karaktermoord worden gepleegd.

Schoorsteenveger | 16-05-15 | 16:02

Hij wordt nu al enorm bewierookt door het NRC. Hij gaat een concurrent worden voor Pechtold, de linkse praatjes zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon zodra hij kan aanschuiven bij de macht.

lingo star | 16-05-15 | 15:51

@Nulhypothese | 16-05-15 | 14:51


Op zijn wikipedia-pagina staat dat niet zo: Wel HBO, overigens.

omanders | 16-05-15 | 15:48

"Ja, nou en?". Ijzersterk onderbouwd betoog.

Baronwater | 16-05-15 | 15:18

nl.wikipedia.org/wiki/Jesse_Klaver

nog NOOIT een echte baan gehad.... altijd geleefd op kosten van de belastingbetaler.... maar is wel voorstander van het verhogen van de AOW leeftijd.Tuurlijk.... stel je voor dat er teveel mensen net als hij moeten leven op kosten van een ander..... GA WEG!

pim achtertuin | 16-05-15 | 15:14

omanders | 16-05-15 | 14:00
Klopt. Maar hij heeft toch ook hogere opleidingen gevolgd? Ik ken genoeg zeer goede studenten die via havo+propedeuse binnen zijn gekomen.

Nulhypothese | 16-05-15 | 14:51

Mr.Oranda.
kijk even op wiki.
kijk, lees en leer

voor de rest zou ik willen zeggen...laat het jong gewoon effe uitpraten voor je opgewonden raakt.

denk dan effe na over wat hij zegt, en kwak dan pas hier je kwakkie neer.

ik ben geen GL-aanhanger, dit even voor de goede orde.

mallekater | 16-05-15 | 14:45

Hoe kan iemand met een vmbo diploma naar een hbo opleiding doorstromen? Volgens klaver's cv heeft hij dat gedaan.

Mr. Oranda | 16-05-15 | 14:29

Ik kan me een interview met hem herinneren een paar jaar terug in de Revu (denk ik). Ambitieus mannetje, die Jesse F Klaver, JFK en daar is hij trots op. Dat is dan wel weer schattig.

nietoftochwel | 16-05-15 | 14:24

@Mijnheer van der Lee | 16-05-15 | 14:05


Ach, dat wist ik helemaal niet. Geldt dat voor alle faculteiten?

omanders | 16-05-15 | 14:19

@mallekater | 16-05-15 | 14:01


Bang? Nee man, dit wordt spectaculair leuk. Wat je hier leest is pure voorpret. Lees Theodor Holmans column nog maar eens:


"Maar Jesse gunnen we alle goeds. Het is altijd leuk een nieuw diertje in het terrarium van Den Haag te zien.

Dat vinden de slangen in het hok ook."


www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HO...

omanders | 16-05-15 | 14:18

mallekater | 16-05-15 | 14:05
Nee.

Schoorsteenveger | 16-05-15 | 14:08

mallekater | 16-05-15 | 14:01
Het probleem is dat het geen eigen ideeën zijn. Hij is een plassende etalagepop.

Schoorsteenveger | 16-05-15 | 14:07

En verder: Ein Reich, Ein Klaver, Eine Obrigkeit, dat klopft nicht.

Jezus_Boeddha | 16-05-15 | 14:07

@mallekater | 16-05-15 | 14:01
We zijn bang voor Jesse Klaver. Dat is duidelijk.

Jezus_Boeddha | 16-05-15 | 14:06

Schoorsteenvegert, je hebt nogal wat moeite gedaan om deze jongen waar je nog geen drol van weet(JIJZEKER NIET) zwart te maken.
Heb je niet genoeg aan je eigen zwarte rotkop?

mallekater | 16-05-15 | 14:05

@ Omanders
Iedereen kan daar terecht vanaf zijn 21e, als je het toelatingsexamen maar haalt en genoeg motivatie hebt.

Mijnheer van der Lee | 16-05-15 | 14:05

Eigenlijk wel geil, dit.
Staat er een jonge jongen op met eigen iedeeen en heel balletjesrechtschdragend Nederland vliegt in de gordijnen.
Wat is het probleem, mensen?
Waar zijn jullie bang voor?

mallekater | 16-05-15 | 14:01

@Nulhypothese | 16-05-15 | 12:26


Maar dan heb je toch VWO gehaald?

omanders | 16-05-15 | 14:00

Voor de rest kan dit ophemelen niet vaak genoeg gebeuren. Minstens een gedeelte van het nu *superhippe* Groenlinks ergert zich dan kapot aan jesse.


En leer mij linkse bewegingen kennen: Dat wordt een guerilla-oorlog.

omanders | 16-05-15 | 13:53

@necrosis | 16-05-15 | 10:43
Wat dacht je van een duodictatorschap? Volgens mij redden wij het wel. Het land bedoel ik.

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 13:51

Voor de rest doet deze heiligverklaring verdomd veel denken aan het aantreden van Job "Yes we" Cohen.

omanders | 16-05-15 | 13:50

@o)+ | 16-05-15 | 10:33
Snel, slagvaardig en geen tegenspraak.

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 13:50

@kwark001 | 16-05-15 | 10:29
Jup. Hoewel, artikel 1 mag-ie van mij dan wel meteen aanpakken.

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 13:49

@ Weird Guilders | 16-05-15 | 10:44

De grooitste graaiers, zitten toch echt bij de publieke sector, ook al denken ze zelf dat het gewoon bedrijven zijn. Ik heb het dan over woningcorporaties, ziekenhuizen, etc. etc.
Nul risico, weinig arbeidsuren, maar torenhoge salarissen.

Dutch_Holland | 16-05-15 | 13:48

VMBO-er, en toch toegelaten tot de studie politicologie van de UvA?? Hahahaha! Dat zegt *heel veel* over de studie politicologie van de UvA..

omanders | 16-05-15 | 13:47

@Dhr. de Wit
OK, bedankt voor de tip man. Ik zal je er zo heen brengen!

Mijnheer van der Lee | 16-05-15 | 13:46

ik zal niet vergeten hoe ali b tegen balkenende tekeer ging onbeschoft gewoon,jesse klaver doet niets anders dan onbeschoft tegen een bankdirecteur dat zit schijnbaar in het bloed.

jopie1 | 16-05-15 | 13:32

Jesse Klaver heeft een giftig cadeau gekregen. Hij wordt partijleider met een onmogelijke opdracht. Zelfs als hij het aantal zetels verdubbelt of zelfs verviervoudigt san nog haalt hij de verwachtingen niet die Bram van Ojik heeft geschept. Waarna hij geruisloos gebonjourd wordt en vervangen door een communist van het oude stempel die de koers die Femke Halsema inzette ongedaan moet maken.

Osdorpertje | 16-05-15 | 13:28

@datdantochweerwel | 16-05-15 | 12:48
GS heeft nu wel weer genoeg aandacht aan GL besteed. Was niks, is niks, en zal ook nooit iets worden. Ik word altijd een beetje misselijk van dat gezemel over links.
Doe de komende maanden dus maar geen aandacht meer aan besteden. In plaats daarvan s.v.p. topics die bij de imaginaire belevingswereld van de doorsnee GS reaguurder aansluiten: geld, sex, drank, mooie auto's en lekkere wijven. Dank voor de medewerking.
-
Vergeet de islam topics niet. Altijd genieten, kuch.

WillemRuis | 16-05-15 | 13:17

oeps, ik ben verzeild geraakt op de hangplaats van de randdebielen e nonvaleurs. Als er zo over GroenLinks wordt gepraat ga ik maar gelijk met de boot terug naar Libie. Daar is het lulniveau toch hoger.
Peter de Groote2723 | 16-05-15 | 13:00

@Peter de Groote2723: Doei, ongezien de tyfus.

datdantochweerwel | 16-05-15 | 13:02

@arretje | 16-05-15 | 10:56
Leuk voor jou, maar je moet je wel realiseren dat dit alleen maar mogelijk vanwege allerlei subsidies. Maatschappelijk bekeken kost duurzaam beleid op dit moment nog steeds geld. Dus hoe Klaver dan duurzaam beleid zonder economische groei wil realiseren is mij werkelijk een raadsel.

therealbraindump | 16-05-15 | 13:01

-weggejorist en opgerot-

Peter de Groote2723 | 16-05-15 | 13:00

Schoorsteenveger for president

PollekePot | 16-05-15 | 12:59

@necrosis | 16-05-15 | 10:54
*Zwaait..*
(Leuk, zo'n weekje de rolverdeling omdraaien..)

Wijze uit het Oosten | 16-05-15 | 12:57

@Schoorsteenveger | 16-05-15 | 12:52
Poëtisch mooie tegel!

Dhr. de Wit | 16-05-15 | 12:56

Wat ik ook van GroenLinks vind (en dat is weinig positief), zijn de hooggeachte reaguurders echt van mening dat een vmbo-er nooit een kwartje kan worden, ongeacht de daarna gevolgde opleidingen? Dat is waarom ik mijn vmbo-havo-vwo achtergrond graag verborgen houd als (dr.) universitair docent, ondanks dat men zegt dat ik mij daar niet voor zou hoeven schamen. Helaas blijkt het tegendeel waar.
Nulhypothese | 16-05-15 | 12:26

@Nulhypothese: je hebt in ieder geval laten zien dat je doorzettingsvermogen hebt.

datdantochweerwel | 16-05-15 | 12:52

Jesse Klaver, de Jan Klaassen van GroenLinks. Zoals Femke Halsema de Katrijn van GroenLinks was. Het zijn en blijven rigide communisten, apparatsjiks, hoeders van de leer die destijds door de CPN in praktijk werd gebracht.
Bram was een tussenpaus, een figuur die even nodig was om te bemiddelen tussen de wereld waarin wij rondlopen en de wereld die zij willen creëren, één been in de werkelijkheid, één been in het wensdenken, om GroenLinks uit het diepe dal te trekken waarin de keuze voor Yolande Sap de partij had doen belanden. Sap, de gedoodverfde Katrijn, kon de rol niet spelen die haar was opgedragen en werd op de meest onheuse, hardvochtige, botte wijze weggetrapt door de Partij, door de apparatsjiks die meenden op te moeten komen voor Het Idee, het dwingende ideaal, het allesverzengende, alles verschroeiende, alles vernietigende ideaal.
Want daar draait GroenLinks op, op het Communistische Ideaal, alle mensen gelijk, wat het ook moge kosten, hoeveel individuele levens het ook moge kosten. Als alles wat ons dierbaar is kapot moet om dat gelijkheidsideaal te bereiken, dan moet dat maar.
Het is alles zuur bij GroenLinks, de partijkamers ruiken zuur, de mensen die die kamers bevolken ruiken zuur, en als ze vergaderen, als ze hun monden openen en met marxistisch gebral elkaar voor de zoveelste keer gelijk gaan geven dan vult de atmosfeer zich met zure dampen, tot op een niveau dat voor elke niet-marxist, zelfs voor elke niet-apparatsjik ondraaglijk is en al snel tot de dood leidt.
Van Ojik kon net. Als hij zich grondig gewassen had, als hij onder de douche was geweest en zich met groenze zeep van top tot teen had gereinigd, dan kon hij er net mee door, was hij net toonbaar, acceptabel, maar ook niet meer dan dat. Altijd hing er iets over hem van wat de Partij liever in de schemerige achterkamertjes hield, iets van dat zurige, dat enge, iets van een buitensporige minachting van het individu-met-een-vrije-wil. Je bleef een beetje ruiken dat hij tijdens het douchen ook volop had staan pissen, dat hij met volle blaas de douche was ingelopen.
Vandaar Jesse Klaver. Jesse is de nieuwe poppenkastpop van GroenLinks, degene die opnieuw alle zicht op de zure achterkamers van de zure apparatsjiks moet wegnemen. Jesse is de fris gewassen jongeman, de vrolijke Frans, degene die, gestoken in een net pak, helder uit de ogen kijkend, energiek en, vooral, sympathiek, ons wijs moet maken dat het GroenLinks om ons te doen is, om ons een beter leven te geven, ons te helpen van de rotte wereld waarin wij leven een Heile Welt te bouwen.
Ondertussen trekken de zure apparatsliks vanuit hun dompige kamertjes aan de touwtjes, laten ze Jesse dansen en springen om stemmen en daarmee zetels te winnen, en werken ze verder aan hun plannen om iedereen de zijn kop boven het maaiveld uitsteekt met de sikkel te onthoofden. Want de wereld zal uiteindelijk rood moeten kleuren.

Schoorsteenveger | 16-05-15 | 12:52

@Mijnheer van der Lee | 16-05-15 | 12:45
Ook op zaterdag kun je terecht bij de spoedopvang voor psychiatrische hulp, wist je dat?

Dhr. de Wit | 16-05-15 | 12:49

GS heeft nu wel weer genoeg aandacht aan GL besteed. Was niks, is niks, en zal ook nooit iets worden. Ik word altijd een beetje misselijk van dat gezemel over links.

Doe de komende maanden dus maar geen aandacht meer aan besteden. In plaats daarvan s.v.p. topics die bij de imaginaire belevingswereld van de doorsnee GS reaguurder aansluiten: geld, sex, drank, mooie auto's en lekkere wijven. Dank voor de medewerking.

datdantochweerwel | 16-05-15 | 12:48

welja, nog meer belastingen. De benzine was toch al zo goedkoop.
En staats kinderopvang.
Staats huizenbouw programma's.
De gemeentelijk schouwburgen bouw programma's en de gemeentelijke scholen bouw programma's zijn net afgelopen.
Nog weer voetbalstadions bouwen?
De belastingbetaler betaald.
Nu gaat al meer dan 50 cent per euro naar de staat. Dat is inderdaad veel te weinig.
Werken is voor sukkels. Gewoon een uitkering halen straks. De belastingbetaler betaald.
Vraag is alleen nog wie straks die sukkel is die nog werkt.

Raider Twix | 16-05-15 | 12:47

@Dhr. de Wit

Seems legit, vooral die 2e site Hahaha. Op internet kan je ook vinden dat de aarde plat is trouwens. Als je maar lang genoeg doorzoekt naar wat je wilt vinden. Tuurlijk, die landen hebben ook hun problemen, maar het gaat er vooralsnog een heel stuk beter als hier. En ook op de lange termijn omdat er zo veel hoog opgeleide mensen zijn die straks nodig zijn omdat de techniek het domme werk overneemt.

Mijnheer van der Lee | 16-05-15 | 12:45

@Nulhypothese | 16-05-15 | 12:26
Met slowstartes is niks mis, integendeel het getuigt van doorzettingsvermogen als je begint op het VMBO en uiteindelijk promoveert. Klaver daarentegen heeft zijn universitiaire studie niet afgemaakt. Dan kun je wel heel intellectueel doen, maar de vraag blijft dan toch overeind of je de eindstreep niet hebt gehaald vanwege een gebrek aan cognitief vermogen. En bij Klaver is die vraag legitiem. Als je er uitziet als een lichtgewicht en je praat als een lichtgewicht, dan ben je waarschijnlijk ook een ....

medusa324 | 16-05-15 | 12:44

@roze_bril | 16-05-15 | 10:11

Um.. Elektrische auto's, bijvoorbeeld? Heb je ook lastige vragen?

fredmo | 16-05-15 | 12:40

Volgens het archief van de volkskrant is dit zijn CV: http://www.volkskrant.nl/dossier-archief/cv-jesse-klaver~a999823/

Een VMBO opleiding en 0 ervaring met wat dan ook. Wie wil zo iemand niet in het bestuur van ons land, wat kan hier nu mis gaan?

a1a2a3 | 16-05-15 | 12:40

GS, EFFE DIMMUH.

Die jongen schetst zijn wereldbeeld en leidt een vooralsnog verwaarloosbaar clubje.
Hij oogt goed en zijn babbel is in elk geval doordachter dan het geemmer van de favoriete GS afgevaardigde Wilders.
Nou niet direct in de gordijnen klauteren, die jongen is elk geval niet een grotere snotneus is dan Wilders toen die met zijn oproerklup begon, zegt behoorlijk zinnige dingen, die zelfs Wilders, maestro der onnozele onzinnigheid, even tot nadenken zouden moeten brengen......indien mogelijk natuurlijk.

mallekater | 16-05-15 | 12:36

Jesse is geen naam. Jesse is een diagnose.

Forget about it | 16-05-15 | 12:35

Wat ik ook van GroenLinks vind (en dat is weinig positief), zijn de hooggeachte reaguurders echt van mening dat een vmbo-er nooit een kwartje kan worden, ongeacht de daarna gevolgde opleidingen? Dat is waarom ik mijn vmbo-havo-vwo achtergrond graag verborgen houd als (dr.) universitair docent, ondanks dat men zegt dat ik mij daar niet voor zou hoeven schamen. Helaas blijkt het tegendeel waar.

Nulhypothese | 16-05-15 | 12:26

Een berg reaksies, pardon, reacties voor zo'n onbenullig onderwerp (zij het in een jolig stukkie). Je merkt dat het zaterdag en snertweer is.

De Vrijlansier | 16-05-15 | 12:23

Koekoeksklan

LOL

halfvolle glas | 16-05-15 | 12:20

Ik huiver bij de gedachte dat half Nederland straks op GroenLinks of D66 gaat stemmen. Verschrikkelijk. Dan wordt het nog erger in dit land.
stresstosteron | 16-05-15 | 11:17

Wen er maar vast aan. Nederlanders zijn de Gekke Henkies van de wereld en zijn altijd bereidt hun zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en privacy op te offeren voor een multiculturele, maakbare, Big Brother samenleving.

Xirdalan | 16-05-15 | 12:17

Jesse Klaver en de Boston Bomber gaan allebei een roemloos einde tegemoet. Zoveel is zeker.

WillemRuis | 16-05-15 | 12:12

Ik ga toch maar voor de thee partij.

Willem van Rood | 16-05-15 | 12:11

Vier zetels. Klavertje vier. Kan alleen maar minder worden.

Schoorsteenveger | 16-05-15 | 12:03

Haha, ik zie nu pas dat dat fotootje de Boston Bomber is, en niet Klaver. De vraag is wie van de twee als grootste ramp voor de mensheid de geschiedenis in gaat.

Boutschefter | 16-05-15 | 12:01

20 zetels my ass.
20 barkrukken in je favoriete paddo-hol lijkt me voor jou het hoogst haalbare.
Wake the fuck-up and apologise,snotneus.

R.B.Scott | 16-05-15 | 12:00

@centenkrabber | 16-05-15 | 11:51
Mocros komen niet vaak alleen (klaar in blanke meisjes) en ze lijken allemaal op elkaar dus wie was nu de eerste? En Mocros plukken ook geen aardbeien, die stelen ze.

Martin_rsd | 16-05-15 | 11:57

GS doet er misschien goed aan eens wat WOB verzoekjes in te dienen over GroenLinks, komt vast veel uit in deze toestand waar iets leuks van te maken is!! GreenPeace-GroenLinks-Stenen-Vissers-GemeentelijkePolitiek aldaar..... ik ruik beerputten met deksels (en rotte vis??) die nog gesloten zijn......

Martin_rsd | 16-05-15 | 11:52

Hih weet niet eens zeker of zijn vader mocro is dus? Misschien was zijn moeder wel een cum dump dan kan er van alles inzitten en dacht ze die mocro was eerst dus die zal het wel zijn. Leuk als partijleider. Ik zou hem nog geen aardbeien laten plukken.

centenkrabber | 16-05-15 | 11:51

Ik vind het geweldig, dat deze omhooggevallen vakkenvuller nu zo in the picture staat. Hier gaan we de komende tijd ontzettend veel lol van hebben.

Kameroudste | 16-05-15 | 11:47

Eerlijk gezegd zie ik geen enkel slecht pint in de gelinkte artikelen van Geenstijl. Toch knap dat ze met deze links kunnen concluderen dat Jesse Klaver en GroenLinks zulke domme partijen zijn. Btw, linkse partijen zijn zeker niet slecht, in tegendeel zelfs. Kijk maar naar hoe het in Zweden of Denemarken gaat, waar de linkse partijen aan de macht zijn.

Mijnheer van der Lee | 16-05-15 | 11:47

De knul kan niet eens zijn eigen speeches verzinnen, jat alles van vroegere staatsmannen, presidenten, en politieke dramaseries. Wed dat hij ook de retorica van Adolf H. aan het uitpluizen is. Tip: in het boek over Churchill van Boris Johnson kan je er alles over vinden. PS. Ben benieuwd of hij zijn ABN-hypotheek al bij een andere bank heeft ondergebracht.

Rest In Privacy | 16-05-15 | 11:44

Thea | 16-05-15 | 11:39

Zijn moeder (indo) was 20 toen ze hem kreeg... dan weet je het wel...

FreedomFTW | 16-05-15 | 11:43

Hééé weet iemand eigenlijk waarom die snotneus KLAVER van zijn achternaam heet en geen Marrokaanse achternaam?????Of gebruikt hij de achternaam van zijn Moeder?

Thea | 16-05-15 | 11:39

@arretje | 16-05-15 | 10:56
Met of zonder soepsidie?
atheïstisch stemvee | 16-05-15 | 10:58

natuurlijk met... zelf opgehoest door decennia lang 52 procent van mijn inkomen af te dragen... its payback time now!

arretje | 16-05-15 | 11:36

De dader van de Boston bom aanslag (zie foto) is knapper dan Klaver, dus uiterlijk zegt niet alles.

Onderbuik2 | 16-05-15 | 11:33

De redactie laat zich liever door Rutte naaien.....

Mega Mindie 2 | 16-05-15 | 11:31

@arretje | 16-05-15 | 10:56
Wat kost het milieuvriendelijk verwerken van de accu's van je afgeschreven elektrische auto?
Of pleur je die accu's gewoon naast de stenen van Greenpeace op visgrond?
necrosis | 16-05-15 | 11:07

www.forbes.com/sites/jamesconca/2013/0...

arretje | 16-05-15 | 11:26

necrosis | 16-05-15 | 11:16

Daar ben ik helemaal niet zo zeker van. Kijk eens hoeveel mensen organiaaties en bedrijven voor hun levensonderhoud afhankelijk zijn (gemaakt) van de overheid en haar uitgaven. Die gaan zichzelf niet in de vinger snijden hoor, dan hebben ze op de korte termijn een groot probleem (hypotheek etc). Dit doorschuiven is veel makkelijker (en duurder) maar dat is voor toekomstige generaties!

FreedomFTW | 16-05-15 | 11:22

Ik huiver bij de gedachte dat half Nederland straks op GroenLinks of D66 gaat stemmen. Verschrikkelijk. Dan wordt het nog erger in dit land.

stresstosteron | 16-05-15 | 11:17

@The Unjorisable | 16-05-15 | 11:05
In het bedrijfsleven zit in ieder geval niemand te wachten op iemand die 5 jaar VMBO gedaan heeft en later nog iets met een niet afgemaakte 'master'.
De kans dat Klaver stemmen gaat afpakken van VVD lijkt me onwaarschijnlijk.
En de kans dat GroenLinks 30 zetels gaat halen lijkt me praktisch nul.
Hun idealisme kost geld, geld wat een hoop mensen al een tijdje niet meer hebben.
Die stemmen toch liever op een partij die €1000 beloven....

necrosis | 16-05-15 | 11:16

Stuur 'm maar naar Noord-Korea, hij blij, wij blijer.

Wonderful-Life | 16-05-15 | 11:13

@the_hammer hij heeft al veel shit meegemaakt voor iemand van zijn leeftijd. Niet zo snel oordelen over iemand die nog niet boven de 50 is.

Mijnheer van der Lee | 16-05-15 | 11:13

Jesse Klaver, de auteur en acteur in zijn eigen kleine komedie die Groen Links heet, met de tirade tegen Rik van Slingelandt als zijn Magnum Opus.

Handsomeboy | 16-05-15 | 11:12

Dat van die gasbel heeft hij een puntje. Maar dat is toch geen vrijbrief om de incompetente roverheid te laten groeien.

Knap dat hij het zo ver geschopt heeft. Dat dan weer wel.

Turk182 | 16-05-15 | 11:09

Harry Turtle | 16-05-15 | 11:05
Dat minder overheid hebben we al jaren, alleen de kosten worden niet minder.
Dus word het tijd om eens te kijken waarom het VVD beleid met minder minder minder overheid toch alleen maar duurder wordt.

bakoenin | 16-05-15 | 11:09

Jesse Klaver is tenminste niet zo'n zuurpruim als de rest van de politiek. Hij denkt in oplossingen en niet in problemen. De rest in het parlement roept altijd maar "kan niet", is cynisch en sluit compromissen waardoor ze geen ene reedt berijken. Ik ben blij dat er nu iemand is waar ik op kan stemmen die niet zo'n politiek correcte slang is. GeenStijl rechtse propaganda to the max!! Lekker bezig :)

Mijnheer van der Lee | 16-05-15 | 11:09

Even serieus. Er is hier hopelijk toch niemand die denkt dat het NL parlement nog iets in de melk heeft te brokkelen?
Het is een side-show, mensen. Een leuk toneelstukje opgevoerd voor het kijklustige publiek. Het Binnenhof is allang een museum.

Van Duyvenbode | 16-05-15 | 11:08

Jesse Klaver lijkt inderdaad op de Boston Bomber.

wakkere_nederlander | 16-05-15 | 11:08

@arretje | 16-05-15 | 10:56
Wat kost het milieuvriendelijk verwerken van de accu's van je afgeschreven elektrische auto?
Of pleur je die accu's gewoon naast de stenen van Greenpeace op visgrond?

necrosis | 16-05-15 | 11:07

Meer dan de helft van het BNP komt al op conto van de overheid. Als je dat voor het gemak ff afrond op een heel getal leven we dus al in een communistische staat. Minder, minder, minder overheid!

Harry Turtle | 16-05-15 | 11:05

De probelemen bij groen links los je niet op door te wisselen van partijleider. Het probleem is dat bijna niemand zit te wachten op hun standpunten. Maar ja, dat inzicht hebben ze bijna nooit in de politiek. Ze zoeken de oorzaak altijd in andere dingen.

The Unjorisable | 16-05-15 | 11:05

Ik vind dat plaatje wel wat laag bij de grond.

Watmoetikhiertypen? | 16-05-15 | 11:04

Wel deaud, ...
Deaud is verloren gegaan ergens. De politiek mag om mij wel deaud.

the_hammer | 16-05-15 | 11:02

Minder, minder.

Piet Karbiet | 16-05-15 | 11:02

Het zou een verademing zijn wanneer de politiek bevolkt zou zijn met meer rationele personen. Door het leven getekend, wat van de wereld gezien en dan geen snoepreisjes met teveel afleiding. Gasten met analytisch vermogen, capaciteiten anders dan de wijsneus uithangen. Humilde. Echter dat zal wel nooit gebeuren. Het is toch een bepaald slag volk dat de politiek in duikt. De politiek mag om mij in principe wel

Overigens is het overal hetzelfde. Daarom wordt het nooit echt wat. Ik ken zat volk dat de capaciteiten, integriteit, kennis, logica en realiteit bezit om daadwerkelijk iets goeds weg te zetten. Je zult ze echter nooit tussen de eigenheimers in de politiek zien, dat volk buffeld in de techniek en dat is in feite maar goed ook, was het andersom dan werd het pas echt een puinhoop.

the_hammer | 16-05-15 | 11:01

GL komende verkiezingen onder de kiesdrempel graag...
Wat verlang ik opeens weer naar de tijd met halsje femkema aan her roer . En dat zegt wat.
Godverdomme het moet toch niet gekker worden. Vmbo-ers aan het roer van ons bestuur. What's' next? Mongolen op ministerposten? Of wacht... Die hebben we al..

Kaposi_Sarcoom | 16-05-15 | 11:00

mobile.twitter.com/Prikkerr/status/59...
Dat onze totaal debiele overheid anders moet staat wel vast.
Als je op het punt bent aangeland dat je met een 97 jarige aan een rolstoel gekluisterde bejaarde dame verbeterdoelen wilt gaan afspreken, alleen om maar te kunnen bezuinigen, dan ben je heel erg diep gezonken.

bakoenin | 16-05-15 | 10:59

@arretje | 16-05-15 | 10:56
Met of zonder soepsidie?

atheïstisch stemvee | 16-05-15 | 10:58

therealbraindump | 16-05-15 | 10:29

ik weet niet in welk paradigma jij leeft maar mijn ervaring met duurzaam beleid is juist enorme economische groei,sinds ik mij onafhankelijk heb gemaakt door zonnenergie,warmtepomp regenwaterrecyclage en elektrische auto houd ik prive duizenden euros over per jaar, kom daar maar eens om in een traditioneel economisch model....... old paraigms eventually get inoperable as their masters and avocats die (Kuhn 1955)..

arretje | 16-05-15 | 10:56

Hehe..., Koekoeksklan😎

RobberenRukkie | 16-05-15 | 10:55

Gezeik met die windmolens. Investeer in thorium-rectors en kernfusie. Dan zijn alle milieuproblemen binnen 10 jaar opgelost.

Vogelbeest | 16-05-15 | 10:55

Klaver heeft zn Marokkaanse vader nooit gekend, wat het nog opmerkelijker maakt dat ze nu prat gaan op zn gemengde afkomst, op wat bloed. Ze melden het juist omdat je het niet kan horen of zien. Terwijl dat precies is zoals het in de linkse droomwereld hoort te zijn.. Die jongen is net zo Marokkaans als boerkool met worst. Maar claim het vooral, dan kan je tenminste de racisme kaart trekken als je kiezers weglopen, ofzo.

noerg | 16-05-15 | 10:54

@Thuisfluiter | 16-05-15 | 10:18
Zijn naam is Quid, geen Quit.
En je hoeft zijn stukjes niet te lezen, Jolo zoekt nog reaguurders bij Joop.
*bammetjes smeren doet*

necrosis | 16-05-15 | 10:54

Klaver scoort gemakkelijk twintig zetels. Hij haalt er lachend dertig. Veertig? Any day of the week!
 
Maar dan gaat de wekker en is de wereld weer gewoon zoals zij is: hard en lelijk. Zonder regenboogjes, linnen tasjes en mensen die je kunt maken tot je eigen knuffelbare wereldbeeld door met je vingers te knippen.
 
En dan worden die boomknuffelaars ineens militant en godsonmogelijk om mee te werken. Iedereen die wel eens te maken heeft gehad met een stampvoetende kleuter die niet zijn eigen stampvoetende kleuter was, weet precies waar ik het over heb.
 
Lincoln zag het goed: Als je het karakter van een man wilt testen, moet je hem macht geven. Dus ik denk dat GL een goede zet heeft gedaan om van Klaver af te komen.
 
Fons de Poel was namelijk best accuraat.
 

pietvanvliet | 16-05-15 | 10:52

@Weird Guilders | 16-05-15 | 10:44
in de geprivatiseerde sectors zul je bedoelen...
En wie staan daar aan het roer?
Juist !

A3an | 16-05-15 | 10:49

Uhmm... met het oog op de toekomst en de richting van het Linkse gebeuren in Nederland is het goed te weten hoe je de naam van de Jesse goed uitspreekt natuurlijk wanneer nodig:
(even luisteren naar de vertaling en oefenen)
translate.google.nl/#nl/ar/jesse%20kl...

Wout Strooizout | 16-05-15 | 10:47

Als geestesgestoorde reetrozijnen als Jesse Klaver zonder noemenswaardige weerstand publieke macht kunnen grijpen is de tijd rijp voor drastischer maatregelen.

Te beginnen met het bespreekbaar maken van de destructieve invloeden van partijpolitiek, beroepspolitici en lobbyisme. Wat GS al een tijdje doet maar dan drie tandjes breder en dwingender.

Makkie, toch?

o)+ | 16-05-15 | 10:47

Jesse Klaver, de Wouter Bos van Groenlinks. Kan niets en heeft nog nooit iets gepresteerd. Neergezet als een marionet om stemmen te trekken van verwarde, met protestbordjes zwaaiende bakfietsvrouwtjes.

Dhr. de Wit | 16-05-15 | 10:46

@Parel van het Zuiden | 16-05-15 | 10:39
bedoel je pochen ?

A3an | 16-05-15 | 10:45

DoorDraaiDeur | 16-05-15 | 09:59
Jesse Feras. Gewoon even op wikipedia kijken. Dat Klaver heeft hij er zelf achter gehangen. Verder was zijn vader niet aanwezig, zoals gewoonlijk is in sommige koelturen.

Vuurwezel | 16-05-15 | 10:45

@eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 10:24

Dat klopt. Een oud- collega van me ( een Nederlandse) werkte in een casino in Bristol toen haar eerste kind geboren werd. Kind is nu 5, child support wordt iedere maand keurig gestort terwijl ze al lang weer in NL woont. Koekoek.

bello | 16-05-15 | 10:44

Fascinerend dat hier nog zoveel mensen te vinden zijn die zweren bij een steeds kleinere overheid. Als we nou iets geleerd moeten hebben van de afgelopen jaren is het wel dat de echte graaiers in de private sector zitten, en dat publiek belang altijd ondergeschikt is aan de money. Maar het bekt zo lekker he...

Weird Guilders | 16-05-15 | 10:44

Klaver koopt Koninklijke Joh. Enschede en introduceert
"All you can print" gratis geld voor iedereen.

Dutch_Holland | 16-05-15 | 10:43

@Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 10:27
*steekt vinger op*

necrosis | 16-05-15 | 10:43

Ik had tot zojuist dus echt geen idee dat hij een VMBO marokkaan is. Alsof het feit dat hij nu deze stap zet al niet genoeg brevet van onvermogen is.

très cool | 16-05-15 | 10:42

Haha, gelijkenis met Boston bomber! Wel spotted! Kan zo pasfoto van 10 jaar terug zijn... LOL

smeltendesneeuwpop | 16-05-15 | 10:42

@majorkingkong | 16-05-15 | 09:23
Dat moet idd gezegd!
Voor de rest zie ik die Klaver wel weer een gigantische duikeling maken zodra die uitgebrald is.
Die Marokkaanse vader, nou hij er toch zelf over begint, verklaart wel die wezenloze blik in z'n ogen.

sjoost | 16-05-15 | 10:42

@d8hetniet | 16-05-15 | 10:17
Over onrendabel gesproken:
Femke ging destijds op verkiezingstournee in een Prius.
Duidelijk was dat ze die Prius slechts voor de campagne had (betaald van onze taxpoet).
En of haar vriend nu een diesel-gestookte of een gas-gestookte Mercedes heeft, maakt geen reedT uit.
Ze reist vaak met de trein, die rijdt op stroom.
Waar denken mensen dat die stroom voor de treinen vandaan komt?
Uit windmolens of biomassa?
Nope: uit gas- en kolencentrales.
Ik pleit niet voor decimeren van de mensheid, maar de huidige hoeveelheid mensen op aarde is de grootste bedreiging van de aarde.
Laat men daar maar eens over nadenken....

necrosis | 16-05-15 | 10:41

ik schrok me het lazarus van al die groene lettertjes..
gelukkig zag ik daarna wel weer de roze maar ik zeg je... dat was goed schrikken zo vroeg op de ochtend.

niet meer doen GS. is niet goed voor mijn bloeddruk.

carenza | 16-05-15 | 10:41

Leuk artikel. Geeft precies de essentie weer van een communistisch wordende GL.
blaater | 16-05-15 | 10:35

GL is altijd communistisch geweest, maar ze konden met dank aan de NPO en de naïeve Nederlanders, hun agenda altijd goed verborgen houden door hun 'groene' standpunten.

Xirdalan | 16-05-15 | 10:39

Wat ik altijd zo koddig vind... Linkse mensen pogen regelmatig dat intellect aan de zijde van links staat. Hoogopgeleid enzo.
.
Daarom voeren vmbo-er's die partijen aan, worden schoolverlaters voor hen staatssecretaris.
.
Koekoek!

Parel van het Zuiden | 16-05-15 | 10:39

Klaver is wel eerlijk, immers bijna elke partij roept dat ze minder overheid willen, maar in werkelijkheid wordt het alleen maar meer.

Dutch_Holland | 16-05-15 | 10:38

@eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 10:21
Ik hoorde de woorden 'kabelbaan' en 'milieuvriendelijk' van de week ook al weer voorbij komen op (volgens mij was het) Radio Noord. Ik kijk nergens meer van op.

Overigens weet ik wel een mooi plekje voor een windmolenpark bij de Stad: Dat 'nieuwe' bedrijventerrein Westpoort. Het ligt er nog maar een paar jaar en er heeft zich nu al één(!) echt bedrijf gevestigd. Plus één of ander datacentrum van de overheid. Ruimte zat dus.

VanBukkem | 16-05-15 | 10:36

Leuk artikel. Geeft precies de essentie weer van een communistisch wordende GL. Als oppositie moet je luchtkastelen bouwen. Dat dan weer wel. Idealen, luchtkastelen, sprookjes. Het zit er allemaal in. Goed zo GL. Ga zo door. Idealen moeten blijven bestaan. Een kabouterpartij heeft ook recht van bestaan. We moeten de illusie krijgen van VREDE, RECHTVAARDIGHEID, ALLES EERLIJK DELEN, en een oppermachtige overheid. 1984 is nu zelfs een wenswereldbeeld. Hoe weinig kennis wil je hebben. En hoeveel sprookjes. Er is helemaal geen islamitische staat, er is helemaal geen corrupt oekraine, vrouwen worden niet onderdrukt door de islam, alle menschen zijn liev

blaater | 16-05-15 | 10:35

halve pinda | 16-05-15 | 10:29
De vergelijking gaat mank. Jan Terlouw schreef boeken, waaronder een paar zeer goede boeken. Jesse Klaver heeft vermoedelijk nog nooit een boek gelezen.

spanarchist | 16-05-15 | 10:33

@ Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 10:27
Hoezo?

o)+ | 16-05-15 | 10:33

Er liggen op links zeker wel 20 zetels te wachten voor een eloquent lekker bekkie. De leeglopende PvdA zal er waarschijnlijk Lodewijk Asscher tegenover zetten. In de tijd van -loze beloften- verkiezingen kan het vreemd lopen. Voor die kleinere overheid kan je eigenlijk alleen bij Mark Rutte (en Bram Moszkowicz) aankloppen. Wilders' programma is net zo links als de SP.

Maaiveld | 16-05-15 | 10:30

In Delft heeft groenlinkser het rendementsdenken ook verworpen en de stad met 500 miljoen euro schuld opgezadeld! Bedankr Grashoff!
Dat ageren tegen het rendementsdenken is niet meer dan een poging van GL om de miljarden die ze hebben verspild te bagatelliseren. Wie geen rendabel rentmeesterschap voert steelt van toekomstige generaties!

FreedomFTW | 16-05-15 | 10:30

Vader Marokkaans... had hij geen Al Qulaffah moeten heten dan

Jos Tiebent | 16-05-15 | 10:29

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 10:27

Indien die dictator geen grondwetswijzigingen kan doorvoeren zou ik misschien nog te overtuigen zijn.....

kwark001 | 16-05-15 | 10:29

Wanneer politiek theater is voor lelijke incompetente mensen gaat 'bastaard' het ver brengen;-)
Doekoen geraadpleegd JK wordt de Jan Terlouw van groen-slinks...
Onze huisheaumeau Tofik krijgt mooi baantje:(

halve pinda | 16-05-15 | 10:29

Wat Jesse Klaver dus eigenlijk wil is het vergroten van de inefficiënte collectieve sector terwijl deze in Nederland al relatief groot is. Aan de verdiencapaciteit van NL besteedt hij geen aandacht. Conclusie, allemaal verpakking en geen inhoud. Dat je voor duurzaam beleid economische groei nodig hebt begrijpt deze GroenLinkser nog steeds niet. Maar op naïviteit lijkt Groen links een patent te hebben, denk alleen maar eens aan het voormalige kamerlid Tara Singh Varma.

therealbraindump | 16-05-15 | 10:29

Maar goed, een 29-jarige VMBO-er wordt door een bepaald deel van de media ontzettend gepusht omdat hij alle problemen in Nederland op gaat lossen. Nederland is gered.

spanarchist | 16-05-15 | 10:27

@o)+ | 16-05-15 | 10:24
Beter idee: dictator aanstellen.

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 10:27

Na het bekijken van het filmpje heb ik een goed beeld gekregen van Groenlinks in het algemeen en Jesse Klaver in het bijzonder. "Ja, nou en?"
*proest*

atheïstisch stemvee | 16-05-15 | 10:26

eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 10:24

En daarom, hooguit, en dat is echt hooguit, voor een kind. En de rest onderhoudt men zelf maar.

kwark001 | 16-05-15 | 10:26

En ook Klaver kan ik niet zien als positieve Marokkaanse bijdrage aan Nederland.

Keerf II | 16-05-15 | 10:26

Ik ben benieuwt wat Klaver brengt. 't Is in ieder geval geen graaiende regent.

Diotima | 16-05-15 | 10:25

Verbied per direct partijpolitiek, lobbyisme en beroepspolitici en je lost binnen drie a vier maanden 50% van alle problemen op. #howsthatforachange

o)+ | 16-05-15 | 10:24

kwark001 | 16-05-15 | 10:21

En waarom denk je dat al die gepigmenteerde dobbermensen zo graag naar Engeland willen? De kinderbeslag is daar flink hoger dan in Nederland, als je een kind of 4 neemt en niet te veel wensen hebt t.a.v. woonruimte dan hoef je daar de eerste 20 jaar geen poot meer uit te steken, alleen nog maar je handje om te vangen.

eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 10:24

VanBukkem | 16-05-15 | 09:38

Nog gefeliciteerd met jullie nieuwe GroenLinks wethouder. Krijgen we straks bij de stad ook al windmolens te staan, krijg je een hele mooie skyline van. En niet lachen aub want het voorbereidingsbesluit voor dit windmolenpark stond van de week in de krant. Zie en huiver...


www.google.nl/search?q=impressie+stad...

eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 10:21

necrosis | 16-05-15 | 10:16

Ben voorstander van geen kinderbijslag. Is toch van de gekke dat een uitkeringstrekker 6 kinderen kan nemen, terwijl die ze helemaal niet kan onderhouden. 1 is dan al teveel.

kwark001 | 16-05-15 | 10:21

Even een blik op nrc.nl onder het kopje "nieuws":
"Nu in het nieuws" "Aardbeving Nepal" "Jemen" "Jesse Klaver"
Blijkbaar is dit zo belangrijk voor de NRC dat hij een aparte vermelding verdient.

spanarchist | 16-05-15 | 10:20

Laat die jongen zich nou eerst maar eens bewijzen,hij vertegenwoordigt ontegenzeggelijk alle generation Next waarden,en in een toekomst waarbij 90% van alle jonge ouders een millenial is,geeft ik hem wel wat credits voor de toekomst van zijn partij

arretje | 16-05-15 | 10:19

Brrr... meer overheid. Groene griezels.

Professor Superhirn | 16-05-15 | 10:18

Wat een k*tartikel, Johnny Quit.

Thuisfluiter | 16-05-15 | 10:18

@DoorDraaiDeur | 16-05-15 | 09:59
is het nog een niet erkend kind óók !
vroegah noemde we dat ne bastaard !

A3an | 16-05-15 | 10:17

@meeroever
leuk die idealen maar je wilt niet weten hoeveel geld verloren gaat in onrendabele projecten. Minder afhankelijk zeggen we dan maar durf te weden dat als jij met je eigen geld de keuze zou moeten maken investeren in windmolens en maakt de rekensom dat je al snel nee zegt. Het is niet persen duurzaam zo een windmolen. Ik heb liever dat we duurzaam met geld omgaan aangezien we dit niet hebben. Necrosis zei het correct ze krijgen nooit mijn stem.

d8hetniet | 16-05-15 | 10:17

Leuk hoor, een echte staatsman zie ik. Ligt vast goed bij de soppende bakfiets doelgroep zo'n troetel VMBO'er met een vleugje mocro maar toch gelukkig vooral vrije school. zucht. Ach. Hoeveel zetels stonden ze ook weer op? En als dan wanneer GL bij de volgende verkiezingen NOG kleiner zal zijn gaat Mr Drs. Jesse dan een leuke baantje vinden bij triodos wolla?

nikkipikki | 16-05-15 | 10:17

Deze Pipo zou nog geen postzegelclub kunnen leiden. Gelukkig mag hij nu GL verder de vernieling in helpen. Hulde voor het besluit om hem aan te stellen.

Dizzydent | 16-05-15 | 10:16

@Meeroever | 16-05-15 | 10:01
Windmolens kosten per saldo meer dan ze opleveren.
Bij extra harde wind (en verwachtte hoge opbrengt in KWh) worden ze juist stilgelegd vanwege de risico's.
Thoriumcentrales zijn de toekomst.
En waterkrachtcentrales, maar in Nederland zijn die dingen nergens winstgevend.
En wat betreft minder afhankelijk van oliestaten: minder mensen = minder energiebehoefte.
Ik gaf het het al aan in het vorige topic: minder mensen betekent een hoop minder schaarste en ellende.
Wil je iets zinvols doen in deze maatschappij?
Schaf de kinderbijslag af boven 2 kinderen.
Je mag je me fileren, maar wel graag met argumenten.

necrosis | 16-05-15 | 10:16

Jesse heeft de vrouwelijke vote. Alle huisvrouwtjes van 25 tot 45 en milfjes lopen te soppen bij dat joch. Maakt niet uit wat hij zegt, ze hebben het broekje al nat als hij met zijn slaapkameroogjes in de camera kijkt.

Roffel | 16-05-15 | 10:15

Ach, word vanzelf wel rechts en kan dan nog mooie dingen doen voor dnb, ing, shell enz..
Zodra hij schijt aan het gepeupel krijgt gaat hij nog ver komen.. goeie jongen...

baard van troje | 16-05-15 | 10:13

Een grotere overheid? Wedden dat het GL gaat lukken om daarmee stemmen en zieltjes te winnen?

Nederlanders (van links tot rechts) vinden het fijn om in een Big Brotherstaat te wonen, van de flitsers en trajectcontroles, de brainwashing van de NPO tot de torenhoge belastingen.

The Beatles zongen het decennia geleden al: "Back to the USSR!"

Xirdalan | 16-05-15 | 10:13

DoorDraaiDeur | 16-05-15 | 09:59
Het is niet gebruikelijk om het kind de naam van de (anonieme) verkrachter te geven...

Hufter | 16-05-15 | 10:12

De ultieme natte droom van elke socialist: Met een steeds groeiend (links) ambtenarenleger de problemen 'oplossen' die je zelf creëert.
Krijg bij die Klaver een sterke 'paradijsvogels' vibe - alsof het iemand is die je voor zijn eigen bestwil uit het publieke domein zou moeten houden...

(On)gezond verstand | 16-05-15 | 10:12

@Meeroever | 16-05-15 | 10:01
Dat dacht ik kort geleden ook, maar wat blijkt: het verpest de horizon flink als ze op zee staan. Wijds uitzicht is meteen verdwenen. Zonde hoor...

Windenergie is leuk, maar het moet wel onzichtbaar zijn en wat opleveren. Edus: alternatieven graag!

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 10:11

@Meeroever | 16-05-15 | 10:01

De relatie tussen olie en windmolens. Doe eens uitleggen.

roze_bril | 16-05-15 | 10:11

Meer overheid, zucht, Jesse wil het niet begrijpen of Jesse kan het niet begrijpen dat is de grote vraag.

Toetsiemonster | 16-05-15 | 10:09

@Parel van het Zuiden 10:01
.
Werkelijk de enige twee dingen die een overheid oplost, zijn vrijheid en welvaart. Letterlijk.
.

De Libertariër | 16-05-15 | 10:08

Heb juist wel sympathie voor die Ojik, buiten zijn standpunten dan. Lekker rustig. Is niet vermoeiend als de rest van die haantjes.

roze_bril | 16-05-15 | 10:06

@Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 10:00

Dat verklaart ook meteen het vmbo.

QBert | 16-05-15 | 10:06

Tjonge,komt er weer een wiel-uitvinder uit het "rijk van de massa" bovendrijven.Hij heeft dus niks en wil teren op de belastingbetaler/overheid en banken bestelen,die zijn soort al eeuwen weten te bestelen van hun lichaamskracht. Dus... schouders ophalen en doorlopen.

dolfi | 16-05-15 | 10:05

@LieberLiber | 16-05-15 | 10:00
En als het niet goed gaat: 'toezichtscommissie'! of '... waakhond'! En als zij falen: 'toezichtscommissiewaakhond'!

En zo modder je maar wat an. Belastingdruk in je broekje...

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 10:04

DoorDraaiDeur | 16-05-15 | 09:59 Ik vind mijn fietsenstallingsverhaal toch een heel stuk aannemelijker.

Willianus Wortelus | 16-05-15 | 10:03

Zelfs als de heer Klaver het goed zou menen, ook dan vertrouw ik die overige communisten in zijn partij niet.

Petrus de Rewa | 16-05-15 | 10:03

Meer overheid. Ik begrijp simpelweg niet wat mensen denken. Waarom, alsof de overheid ook maar iets oplost. Staatsschuld, multiculti, files, ecessief bestuurdersgedrag, criminaliteit, in dertig jaar geen meter vooruit. Maar de overheid lost het op, hoor...

Parel van het Zuiden | 16-05-15 | 10:01

Ik ben volger van GeenStijl maar ik vind dat er meer windmolens moeten komen, nouja.. Ik vind ze in ieder geval niet lelijk of het landschap verpesten. Ik zie ze liever wel een beetje geordend in het landschap staan en niet her en der. Op zee of land boeit me ook niet echt.

Zo lang we maar minder afhankelijk worden van de oliestaten.

Meeroever | 16-05-15 | 10:01

DoorDraaiDeur | 16-05-15 | 09:59

Kan ook de naam van de moeder zijn.

kwark001 | 16-05-15 | 10:00

@DoorDraaiDeur | 16-05-15 | 09:59
Volgens de Volkskrant heeft hij z'n Marokkaanse pa nooit gekend. Was dus enkel de chromosoombode.

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 10:00

De overheid is juist het probleem en niet de oplossing!

Alles wat de overheid aanraakt verandert in stront. Elke bedachte voorziening heeft stapels regels nodig met ontelbaar uitzonderingen. Hiervoor zijn een inmens aantal ambtenaren in grote logge organisaties nodig om het uit te voeren. Die organisaties zijn alleen al door hun omvang niet te managen of verzuipen zelf in de regelzucht (UWV, belastingdienst, DUO).

De bedachte oplossing voor probelemen bestaat altijd 'meer toezicht'. Daarbij wordt vergeten dat elk overheidstoezicht in de afgelopen decennia heeft gefaald. Banken vielen onverwachts om, woningcoorporaties bleken semi-criminele organisaties die volledig de weg kwijt waren, de pensioenenvoorziening waren toch niet zo robuust als gedacht, de PGB bleek een prachtige visvijver voor hebberige oplichters, de huurtoelage kon gratis verkregen worden als je oostblok-toerist was.

Alles met enige omvang is gedoemd te mislukken als de overheid het denkt te kunnen regelen.

Minder overheid zal daarom automatisch leiden tot minder problemen.

LieberLiber | 16-05-15 | 10:00

Weet iemand zijn echte achternaam? Ik kan me niet voorstellen dat als zijn vader Marokkaans is, dat hij godbetert Klaver als achternaam heeft. Of is zijn vader een Nederlander die daar toevallig is geboren door ouders die daar op vakantie waren, en dus verder volledig Nederlands is?

DoorDraaiDeur | 16-05-15 | 09:59

@eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 09:52
Ons Bramke heb zeeen van tijd nu. Net als wij. Gauw samen een Urks visje eten

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 09:58

@eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 09:52
Hij heeft ontdekt dat je op de GeenStijl meer kudo's kan verdienen dan bij zo'n marginaal kutpartijtje als GroenStinkt....

necrosis | 16-05-15 | 09:56

*'windbuilen', huidige editor op staande voet ontslaan doet*

necrosis | 16-05-15 | 09:54

@Snackbar van Allah | 16-05-15 | 09:28
Niet eens. Tofuck profileerde zich vooral door zijn Marokkaanzijn en zijn 'jamaarwittemensenzijn...'-dingen. Volgens mij heeft Klaver daar niet zoveel mee en willen de Volkskrant, de Joop (en Greenpeace) dat gewoon graag benoemen.

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 09:54

Zoals met alles komen al die plannen neer op geld, geld, geld - met vooral een fors deel daarvan naar goedbetaalde risicoloze ambtenarenbaantjes - alsof het al niet genoeg is dat bijna de helft van ons BNP collectief gaat. Om dat in stand te houden en aan te wakkeren, is een dure en grootschalige propaganda machine nodig die vrijwel iedereen tot zielig slachtoffer degradeert; in vrijwel elke categorie heeft NL zowat 2-3 maal meer slachtoffers dan de ons omringende landen. Zowat iedereen komt hier in aanmerking als arm, misbruikt, zielig, zwakbegaafd ..

aceofspades | 16-05-15 | 09:53


Bram van Ojik | 16-05-15 | 09:29

Hoi Bram, jij bent het echt hè? Al een baksteen naar Greenpeace gestuurd btw?

eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 09:52

@Bram van Ojik | 16-05-15 | 09:26
Ja moet jij weten, met je naam!

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 09:52

@d8hetniet | 16-05-15 | 09:44
Ongeacht wie de lijsttrekker van GroenLinks is, die partij zal mijn stem nooit krijgen!
Ze beloven luchtkastelen maar het blijven een stel wildbuilen.

necrosis | 16-05-15 | 09:51

Goeiemorgon Nedorland. Ik moest hartelijk grijnzen bij het plaatje van Dzjesse Tsarklaver.

Laat hem lekker 20 zetols halon, dan hebben we er nog een extra machteloos machtsblok bij.

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 09:50

Jesse mag dan fris, hip en jong zijn, maar dit wordt 'm niet.... Jesse mag de zendtijd opvullen totdat er achter de schermen een echte vervanger is gevonden.

SapperDeFlap2166 | 16-05-15 | 09:49

Meer overheid, en dat lost alles op?
Dan gaat het beter? Zoals de IT projecten? De PGB zaken. Een 2e kamer met een overdosis randdebielen? De ene faal na de andere?
Weet u, GL heeft niks met mensen, GL wil poppetjes maken, iedereen hetzelde, iedereen onderworpen aan een soort Mao stijl. En ergens ver daarboven zitten de GL partijleiders.

Groen Links is wagelijk.

Banno22 | 16-05-15 | 09:48

20 zetels , dat worden er minder , minder . . . . .

alshetware | 16-05-15 | 09:47

@paost712 | 16-05-15 | 09:44
Minder diep.
Jesse heeft (in al zijn naïviteit) tenminste nog idealen. Dat kunnen we van die andere snotneus niet zeggen. Die had maar één ideaal, en dat is premier worden. En dat is hem gelukt. God sta ons bij.

VanBukkem | 16-05-15 | 09:46

Ik voorspel een snelle afgang voor deze witte Obama. En dan het groen van de plantsoendienst met zijn mavo matties. Mooie schoffeltechniek Klaver, topwerk. En blijven aanharken, Bram houdt niet van onkruid. hahahahahahahahahahshshahahaha

Bram van Ojik | 16-05-15 | 09:46

Hmmm mijn stem krijgt hij niet. Zijn visie kost veel geld en hij wil ook dan nog hebben een grotere overheid. IK betaal al jaren energiebelasting voor projecten die niet levensvatbaar zijn. Ze leven in een droom wereld. Zou eens fijn zijn als ze ook een normaal loon kregen en ook uitgeknepen werden.

d8hetniet | 16-05-15 | 09:44

Jesse mag dan wel Grote Dingen roepen in de msm, maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat Jesse nog erg jong is. Toen ik 29 was, riep ik ook nog de meest stomme dingen.
Het verstand komt met de jaren.

VanBukkem | 16-05-15 | 09:44

@VanBukkem | 16-05-15 | 09:38
Hoger of minder diep?

paost712 | 16-05-15 | 09:44

Jesse Klaver en deze lay-out vertonen louter gelijkenissen

Den Meester | 16-05-15 | 09:42

@Vogelbeest | 16-05-15 | 09:36
Nou, dan pakt ie wel mooi uit, dacht dat je het opzettelijk zo neerplempte...
Het worden er steeds meer (partijen), maar in feite zijn ze allemaal hetzelfde.... all een

A3an | 16-05-15 | 09:41

En toch heb ik Jesse hoger zitten dan die andere snotneus die nou onze premier is.

VanBukkem | 16-05-15 | 09:38

Hij haalt kiezers weg bij D66 en PVDA, dus mijn zegen heeft ie

Delaware | 16-05-15 | 09:36

-weggejorist-

Vogelbeest | 16-05-15 | 09:36

Kutspellingcheck.

Vogelbeest | 16-05-15 | 09:36

Alle parties beloven altijd, iedere verkiezing minder overheid. Het wordt all een maar meer.

Vogelbeest | 16-05-15 | 09:36

@Snackbar van Allah | 16-05-15 | 09:28
Niet vergeten: hij was VOORSTANDER van het verhogen van de AOW leeftijd naar 67.
En dan zit je bij een partij met de naam GroenLINKS...

necrosis | 16-05-15 | 09:35

Weeskinderen hebben geen geweten.

Crak-ho | 16-05-15 | 09:35

@ Boer in 020 | 16-05-15 | 09:28

Daarbij heeft Rolling Stone iets soortgelijks al een keertje gedaan, dus niet grappig en niet zelf bedacht.

Sjors W. | 16-05-15 | 09:34

Hoeveel media-aandacht hij krijgt van de linksche pers is wel echt beangstigend.

NACademicus | 16-05-15 | 09:33

Quid zo waar moet ik een keer om je lachen. Scoren zonder makkelijke grappen over jesse. Dat is knap want hij legt ze panklaar.

3Xniks | 16-05-15 | 09:33

Laten deze euro-fielt (www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenbo...) op een vlotje op de Jesse Klaverbank zetten zetten.
Kan hij daar schreeuwen tegen vissers die anders mogelijk ten ondergaan aan de stenen van Greenpies

paost712 | 16-05-15 | 09:33

Ik heb hem een paar jaar geleden ooit vrij uitgebreid gesproken. Het is best een aardige vent en ik geloof dat hij op zich wel oprecht is (het oprecht fout ziet in mijn ogen, maar ik vind integriteit al wel verfrissend). Maar ik vond fractielid al een flinke stap (fractiemedewerker ligt misschien meer voor de hand) en snap echt niks van deze stap. Moet hij zelf ook niet willen: over maximaal tien jaar is het op en over. (Kan ie lekker bij Triodos of de VPRO beginnen, snap ik ook wel, maar iets meer opbouw..)

Sowieso, niet dat ze allemaal grijs hoeven te zijn, zou ik het wel gezond vinden als een partijleider iets heeft gedaan in de wereld buiten de Haagse kaasstolp.

Sjors W. | 16-05-15 | 09:33

Kijk Tofik: Ze willen bij GL rustig aan beginnen. Eerst eens een halve Marokkaan proberen...
Ik zeg: Werpt hem voor de konijnen!

Petrus Poortwachter | 16-05-15 | 09:33

Oh als van oijk het zegt .... hahahahahahahahahahahaha LOLOLOLOLOL

Mr.Red | 16-05-15 | 09:32

"Tussen 1999 en 2004 volgde hij het vmbo"

hahahaahahahaahahahahahahaha

Bram van Ojik | 16-05-15 | 09:29

Wist niet dat de moeder van Jesse zich 30 jaar geleden in de fietsenstalling van de disco stiekum heeft laten volblaffen door een Marokkaan.

Tja met zo'n moeder en opvoeding is het niet raar waar alle waanbeelden vandaan komen natuurlijk.

Willianus Wortelus | 16-05-15 | 09:28

Een VMBO-er.

Een Groen Linkser.

En dus moet je intellect veinzen, want op inhoud verlies je elke discussie. Klaver is net zoiets als Tofik Dibi - een excuus allochtoon in een politieke splinterpartij.

Snackbar van Allah | 16-05-15 | 09:28

Maar waarom een foto erbij van de ter dood veroordeelde Boston bomber? Niet eens de geringste vorm van steekhoudend of grappig.

Boer in 020 | 16-05-15 | 09:28

Natuurlijk wil Klaver een grotere rol van de overheid in de samenleving.
Zonder zo'n grote overheid stond hij nu vakken te vullen of aan de lopende band wegens verregaande incompetentie.

necrosis | 16-05-15 | 09:27

Nog een fusie met groenpeace en wordt het nog wat.

van stampij | 16-05-15 | 09:27

Neem goddomme zelf dan eens een dobberneger in huis!

eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 09:27

Yes-R?

Bram van Ojik | 16-05-15 | 09:26

Echt Marokkaanse naam ook, Jesse Klaver!

Fluitsmurf | 16-05-15 | 09:25

Jesse wie?

IJzervreter | 16-05-15 | 09:24

Al 10 jaar deden de zorgverzekeraars de PGB dienstverlening non-profit erbij. Onder problemen. Sinds 2015 neemt de overheid dit voor zijn rekening en het is een grote puinhoop geworden. Onze overheid lost vandaag de dag geen problemen meer op... droom lekker verder.

JackW | 16-05-15 | 09:24

De kwit is zowaar een keer grappig. Goed zo jongen!

majorkingkong | 16-05-15 | 09:23

De geënsceneerde "snotneus-affaire" is in ieder geval geslaagd.

JohnRdam | 16-05-15 | 09:23

Fuck Jesse Klaver, fuck de windmolens en fuck Alexander Pechtold!

eerstneukendanpraten | 16-05-15 | 09:23

Hij zal toch geen klavertje vier zijn toch?

kwark001 | 16-05-15 | 09:22

Heeft Klaver zijn haar laten groeien;)

Obainmarie | 16-05-15 | 09:22

Mijn moeder is Nederlands, en mijn vader ook. Dat is belangrijk volgens Jesse, anders was hij er nooit over begonnen.

rara | 16-05-15 | 09:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken