Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Transavia fixt vliegtuigraam met plakband

transaviataperaam.jpgTransavia is wel van het bezuinigen. Het zou ons niet verbazen als we binnenkort moeten betalen voor toiletgebruik op de vliegtuigen van Transavia. Dat er staanplekken komen. Of dat al die hippe, lieve en aantrekkelijke stewardesjes binnenkort vervangen worden door uitgerangeerde depressieve verkeersregelaars via een instroomprogramma voor 50+'ers van het UWV. Maar wat we niet hadden verwacht, is dat Transavia vliegtuigen repareert met duct tape. Dus wij opzoeken. Blijkt heel normaal te zijn, en geen duct tape. Maar een soort supertape speciaal gemaakt voor de enorme stress die vliegtuigen meemaken. Maar dan lezen we dat die tape 390 euro per rol kost. Gaan we toch weer twijfelen. Transavia dat kosten en baten tegen elkaar afweegt en berekent of passagiers van hun vlucht wel 390 euro per rol waard zijn. Want kom op, mensen die met Transavia vliegen zijn net Dacia's: als ze er ineens niet meer zouden zijn, valt dat niemand op. En dan klinkt zo'n low budget rolletje Duct Tape van 2,99 euro bij de tapeconcurrent toch ineens wel heel aantrekkelijk.

Reaguursels

Inloggen

Schaamteloos. Uitstappen en claimen

dreamingdaytime | 12-03-15 | 23:31

Hippe, lieve en aantrekkelijke stewardesjes??? Quid wanneer heb jij voor het laatsts met transavia gevlogen? Zijn allemaal potige wijven met stalpoten. Zit niks aantrekkelijks bij.

FinFucker | 12-03-15 | 20:17

Je wil niet weten wat er allemaal geplakt wordt met high speed tape als temporary fix. Dan is dit interieur paneel maar peanuts hoor. Dit heeft overigens niks met achterstallig onderhoud te maken maar met uitgesteld onderhoud. Je gaat een toestel niet op de grond houden voor zo'n los raamlijstje. Dat los je op als ie toch de hangar in gaat voor gepland onderhoud. Een A of B check bijvoorbeeld.

Verrekte_Mongol | 12-03-15 | 18:48

Veilig of niet, dit riekt naar achterstallig onderhoud en gebrek aan oog voor de klant.

Mr.Red | 12-03-15 | 16:41

Wat een kansloze reacties hier en echt een nieuwsbericht van het niveau kinderklas.

Als jullie niet weten waar je over lult hou dan gewoon je mond dicht. Dit is een plastic framepje dat zorgt dat jullie als passagiers niet met je pen in het raam kan gaan zitten krassen. Want passagiers en normaal omgaan met spullen vam andere.... Een ticket kopen betekent niet dat je de boel moet slopen! Zo en nu jullie weer kinders...

Sjonhead | 12-03-15 | 16:03

Voor 2,99 euro vloog ik een keer met ryanair. Dat vliegtuig zag er beter uit dan afgebeeld vliegtuig.

reade romke | 12-03-15 | 14:48

ik dacht even dat het over gorilla tape ging. Als je supersterke ducttape wilt hebben probeer eens rollen gorilla tape. Is serieus sterk en wordt bv voor noodreparaties gebruikt waarbij normale ducttape niet werkt.

Het laatste woord in ducttape.

JJ_PP | 12-03-15 | 14:40

Zo slecht als sommige zeggen is Transavia niet. Laatst mee naar Lanzarote gevlogen op gunstige tijden zodat van een achtdaagse vakantie ook daadwerkelijk acht dagen over waren.
En zolang ik zelf niet hoef te flapperen met mijn armen om in de lucht te blijven is het oké

Moonshiner | 12-03-15 | 14:31

Binnenlijstje van een raam kan wel eens los gaan zitten. Stelt niets voor. Jullie willen liever dat de vlucht komt te vervallen of heel veel vertraging krijgt om iets kleins als dit?
Onzin artikel dit.

Sjoerd5000 | 12-03-15 | 13:21

afbeelding van het raam is geen raam maar inderdaad een Window Reveal waar het schuifgedeelte inzit ,het raam zit vast in het frame en komt echt niet zomaar los.. paniekzaaiers~~

ShoveASockinit | 12-03-15 | 13:09

Dit is die goedkope tape, dus geen zorgen over kosten. De dure gebruiken ze om de motoren vast te zetten als die er bijna afvallen. Wordt ook wel gebruikt voor de vleugels, maar dan doen ze ook wel twee lagen om de passagiers niet in de gordijnen te jagen.

xspalm | 12-03-15 | 13:02

Wat een onwetendheid! Het is zo te zien alu tape en niet polyurethaan tape en het is inderdaad vaak zo duur omdat het gecertificeerd moet zijn om in de luchtvaart gebruikt te worden. Dat randje van het binnen raampje wordt zo gefikst en ald Deferred Defect in het TechLog geschreven zodat de kist op tijd kan vertrekken. Bij de eerstvolgende maintenance visit wordt deze Temp Repair permanent opgelost. Alle airlines werken zo. En ja, het is alleen een Window Reveal (voor de kenners, ATA25 inhet vlgt interieur en heeft niets met het echte raam te maken

a3aan | 12-03-15 | 13:00

Volgende keer bij mythbusters; 'Can you build a working airplane with Duct tape?'

a4p | 12-03-15 | 12:55

Gouden regels in engineering:

If it is loose and needs to be fastened -> Duct Tape

If it is stuck and needs to be loosened -> WD40
marcoplarco | 12-03-15 | 11:11

... en de gouden regel voor de journalistiek:

If you got a few empty (web)pages to fill --> Quid

Xirdalan | 12-03-15 | 12:50

Als je op 10km hoogte zit, is duct tape wellicht de enige optie.

ProAsfalt | 12-03-15 | 12:41

Zo lang de vleugels nog niet vastgeplakt zijn met duct tape zou ik mij niet al te veel zorgen maken.

VanBukkem | 12-03-15 | 12:38

Die tape kost inderdaad 390 Euri per rol. Maar dan kunje er wel 12583 Airbus / Boeing raampjes mee repareren. Prima investering dus.

Lichtstadfan | 12-03-15 | 12:27

Heb dat ook een keer meegemaakt toen de bagageband tegen het toestel knalde. We moesten 1.5 uur blijven zitten terwijl de schade werd opgenomen. Op een gegeven moment werd er tape op de kras/deuk geplakt en mochten we opstijgen.

Dhr. de Wit | 12-03-15 | 12:19

@gevulde koek | 12-03-15 | 11:53
De orginele tape werd inderdaad Ducktape genoemd maar dat had niets te maken met de firma Duck wel met het materiaal(Cotton 'duck' from Dutch: doek, linen canvas).
In de jaren 50 werd de tape veel gebruikt voor ventilatie afdichting en werd de naam verbasterd naar 'Duct tape'.

Knar01 | 12-03-15 | 12:18

@ Sumato | 12-03-15
check! En van de zes banden (per landingsgestel) was er een setje zonder profile ('slick'), een setje compleet verdroogd met scheuren en een setje 'kon er nog net mee door'. En op de retourvlucht met een Il-96 (86?) van Aeroflot moest je je koffers zelf in rekken in het laadraam leggen en dan via een trapje kwam je dan in de passagierruimte uit. Je kon ook gewoon tijdens de vlucht wat uit je koffer halen....

PisFinger | 12-03-15 | 12:13

De wet van ducttape: als het niet werkt heb je niet genoeg ducttape gebruikt.

Tomatenketchup | 12-03-15 | 12:06

Jammer, Dacia misbruiken, het is zo'n sympathiek merk volgens velen.

neanderthaler7028 | 12-03-15 | 12:05

Ja zo een raam kitten kost teveel tijd dan voldoet een beetje plakband prima.
En ja het risico zit in de prijs dus niet zeiken .

Eurotokkie | 12-03-15 | 12:02

Niks aan de hand. Interieurpaneel wat los zit. Daar kun je moeilijk een kist voor aan de grond houden. Waarschijnlijk moet er een onderdeel uit Charleston komen (Boeing) om het vervolgens te fixen.

ploert | 12-03-15 | 12:01

Niets bijzonders. Gaat alleen om de binnenkant. Zoek maar eens op hoe een vliegtuig is opgebouwd. Tevens prima aan de buitenkant te gebruiken. Dit wordt vaak voor noodreparaties gebruikt en is ijzersterk.

JanJ | 12-03-15 | 11:59

De voorschriften voor het vliegverkeer zijn absurd hoog, zeker als je ziet hoeveel belasting vliegmaatschappijen afdragen aan de hoge heren in Den Haag of Brussel. Typisch voor een overheid die de grip op de burger en ondernemer denkt kwijt te raken. Weg met ons! #pvv

Bakito | 12-03-15 | 11:59

Doe mij maar zo'n rol.

McMarx | 12-03-15 | 11:57

Geen nieuws. En gaat over tot de orde van de dag.

geeftnix | 12-03-15 | 11:56

OK nog een keer. Het heet DUCK tape, van het merk DUCK. www.duckbrand.com

gevulde koek | 12-03-15 | 11:53

Och dit is nog niets ik had (eind jaren 90) eens een geknoopt touw als vliegtuigiem bij Pulkovo Airlines

Er werd toen wel trouwens keurig netjes aangegeven dat er geen zwemvesten aan boord waren maar dat we toch niet over zee zouden vliegen.

Sumato | 12-03-15 | 11:52

Er komt altijd een soort koude luchtstroom uit die kiertjes bij het raam. Zeker bij de nooduitgang wordt het ijskoud bij die dingen. Bij Transavia en KLM is mij bekend. Logisch, want je zit in een drukcabine in koude ijle omgeving. Beetje tape en klaar.

Driewerf Hoezee | 12-03-15 | 11:44

de binnenkant van een vliegtuig is toch van gammel plastick, dus het maakt het er allemaal echt niet minder stevig door, maar het ziet er inderdaad wel uit als een tokkie vliegtuig (wat het uiteindelijk toch al was, is en blijft)

Russo | 12-03-15 | 11:44

Wow ik vlieg niet vaak, maar echt iedereen hier vliegt altijd 1ste klas naar Spanje aan de reacties te lezen.
Maargoed, gelukkig had iedereen op GS ook al een meer dan bovengemiddelde lange lul.

Barbarous_Relic | 12-03-15 | 11:40

Liever wat plakband dan 10 uur vertraging. Het nieuws is weer op bij gs.

NEXT!

Pater Piet | 12-03-15 | 11:34

@storagemaster | 12-03-15 | 11:12
cosmetisch??!! --> Esthetisch !!

BYO | 12-03-15 | 11:32

Ach. Duct tape fix je alles mee. Als een rudder of flap vast zit spuiten ze er vast gewoon een beetje WD-40 in. Heel normaal.

LangeTijdGeleden | 12-03-15 | 11:30

Haha, vliegen met Transavia en dan klagen over het interieur. Zeikerd.

Igor Putkin | 12-03-15 | 11:28

Plakband schandalig, iedereen weet dat je daarvoor kauwgom of een pperclip voor moet gebruiken.

bijna_raak | 12-03-15 | 11:28

Wat omslachtige en sneue manier om reclame te maken voor de tapeconcurrent.

In 2008 gingen er al foto's viral over zogenaamd geductapede vliegtuigen.

Of is Quid uitermate slecht behandeld op zijn lowbudget tripje van Transavia...

Of beide.

overVecht | 12-03-15 | 11:26

Vloog ooit met Air Egypt van Cairo naar Amman. Men had de nooddeur luchtdicht gemaakt door er een stel plastic zakken tussen te proppen. Alleen sloot het niet 100%, dus heel de vlucht kondne we naar het gepiep van de ontsnappende lucht luisteren.

Vogelbeest | 12-03-15 | 11:26

Wat was de reactie van Transavia? Misschien wel handig om erbij te vermelden want ik ben geen vliegtuigexpert dus ik weet ook niet wat ze hier precies hebben vastgemaakt.

kicktherabbit | 12-03-15 | 11:24

Wat een konttopic

DaZe | 12-03-15 | 11:24

Volgens mijn virusscanner is die tape van de tapeconcurrent niet zo goed:
De webpagina staat op de lijst met websites met potentieel gevaarlijke inhoud.

CoffeePatch | 12-03-15 | 11:23

Waarschijnlijk geen tape die je bij de Gamma kunt kopen.

vlo | 12-03-15 | 11:22

Het betere MacGyver werk.
Ik wed dat het landingsgestel eraan hangt met paperclips.

Shano | 12-03-15 | 11:21

Het viel mij een keer opdat mijn raampje meer condens had dan de andere raampjes. Toch geeft het n onveilig gevoel

CrapoTheGreat | 12-03-15 | 11:21

Tape. Handig bij een kaping om de stewardess vast te binden.

Piet Karbiet | 12-03-15 | 11:19

Als ge het nie wit: Duct tape of kit!

Frank Grasmaaier | 12-03-15 | 11:18

McGyver xperience, goudeerlijke upgrade

49 | 12-03-15 | 11:16

Ik MOEST een paar weken geleden ivm een meeting op een bepaalde tijd met Transavia. Wat een ellende zeg. Ticket kostte bijna niets maar als je dan gaat rekenen, je koffer, dit, dat zus en zo. Dan komt het eigenlijk neer op de prijs van een KLM ticket. Slechte stoelen, nauwelijks been ruimte (ik ben 1.98), etc.
--
Was de eerste en laatste keer dat ik met Transavia vloog. Nu gewoon lekker met KLM, Lufthansa, Swiss (oid) voor Europese vluchten.
--
Mensen reken het gewoon uit, je bent eigenlijk slechter, en vaak duurder, uit met Transavia. Of je moet naast Rotterdam Airport wonen, onder de 1.70 zijn en niets nodig hebben op een trip dan misschien is het beter, maar anders....

Mark_D_NL | 12-03-15 | 11:15

@ marcoplarco | 12-03-15 | 11:11
If it doesn't fit -> hammer

TheseDays00 | 12-03-15 | 11:15

Als die tape er niet zat, kon de passagier geen tukkie doen.

polt | 12-03-15 | 11:15

Als het maar vliegt en het is een binnenpaneel dus boeit niet.

AbleArcher13 | 12-03-15 | 11:13

Een losse bezel van de interieurwand, whooo schokkend hoor, dat ding is puur cosmetisch.

storagemaster | 12-03-15 | 11:12

Het is een plastic raampje dat condens tegengaat en het echte dubbele raam van 1cm dik beschermt tegen krassen en krassen.

070 | 12-03-15 | 11:12

Gouden regels in engineering:

If it is loose and needs to be fastened -> Duct Tape

If it is stuck and needs to be loosened -> WD40

marcoplarco | 12-03-15 | 11:11

@Boris die Sauertopf Klopt, bij mij ook met ESET.

WieIsDeChef | 12-03-15 | 11:11

Kijk eens goed, er zit ook een gaatje in dat raam, onderaan net boven in het midden! Straks storten we neer.

Oke, het ziet er knullig uit, maar voor een terugvlucht beter dan het gat als je het niet vastplakt.

TheseDays00 | 12-03-15 | 11:09

Quid, leuk dat je zelf dus al eigenlijk toegeeft dat het een verhaaltje van en over niks is.

p.s. rond dat raam zit aan de binnenkant alleen maar een afwerking van plastic dus waarschijnlijk is het toch gewoon duct tape en geen high speed tape.

Xirdalan | 12-03-15 | 11:09

Betaal dan gewoon iets meer voor een ticket dan heb je dit gezanik niet..

DeRustige_ | 12-03-15 | 11:08

Wel begrijpelijk overigens omdat de economy class tokkie natuurlijk geen vertraging duld op weg naar Spanje. Als je low-budget vliegt, krijg je ook low-budget repairs muahaha.

Indoneesje | 12-03-15 | 11:08

@wakkere_nederlander | 12-03-15 | 11:05
Waarom zou je uitstappen? Dit is helemaal niks, ziet er alleen een beetje pauper uit.

MiGi | 12-03-15 | 11:07

Gewoon interieurpaneel... niks te zien... doorlopen

ongelofelijktoch | 12-03-15 | 11:06

Dat is de binnenste (sier)omlijsting die ze even provisorisch vast hebben gezet. Heeft niks met het raam te maken.

Generaal P. | 12-03-15 | 11:05

Is dat de laatste foto genomen op de MH17?
Omg!
Ik zou meteen uitstappen.

wakkere_nederlander | 12-03-15 | 11:05

Binnenkort in Air Crash Investigation: Transavia

rara | 12-03-15 | 11:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken