Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aanbieding! Wapen met dempert slechts 80 euri

guntopiclinks.jpgNiet om mensen op ideeën te brengen hoor, maar de aanschaf van zo'n goed gelijkend handwapen met geluiddempert is echt een fluitje van een cent. Het blijkt zo simpel dat zelfs Tarik Zahzah (19) het kan. De geesteszieke man - geen bekende van de politie - zette gisteravond even het hele land op z'n kop met een nepwapen dat hem slechts een paar tientjes kostte. Echt hoor. Airsoft opent zoveel mogelijkheden voor gekkies. De hierboven afgebeelde MK23 Special Operations GNB kost bijvoorbeeld minder dan tachtig euro. Of check deze kalashnikovachtige AKM AK47 Real Wood: slechts tweehonderd euro. Liever een imposante sniper rifle? Dat kan ook. Door een recente aanpassing van de Wet Wapens en Munitie en Het Internet ligt voor kwaadwillenden met Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) de weg open naar totale wereldheerschappij. Geld en connecties zijn niet nodig en de risico's bovendien verwaarloosbaar. Op ongeoorloofd bezit van een nepvuurwapen staat een maximumstraf van negen maanden gevangenisstraf of een geldboete die kan oplopen tot €18.500. In de praktijk valt het echter nogal mee met de strafmaat. Het risico is minimaal. De gemaakte impact daarentegen, blijkt gigantisch. Zinloze veiligheidsmaatregelen, slaapverwekkende Kamerdebatten en wekenlange ophef/zelfbevlekking in en door de media van de media over de media. De airsofties NOS voorop, natuurlijk. Update: LOL! Boze airsofter gaat GeenStijl slopen met aangifte wegens wapenhandel.

Reaguursels

Inloggen

Joh, in de rest van Europa kan je bijna overal zulke alarmpistolen kopen en de beesten lopen tegenwoordig met ak-47's maar een meisje mag hier geen busje pepperspray hebben om zichzelf te verdedigen.

henkdekanarie | 30-01-15 | 23:08

Rachar | 30-01-15 | 20:33

Goedkope knockoff dan :P Ik wilde zeggen goedkope Chinese knockoff, maar de Chinezen maken ook het kwaliteitsspul, so meh.

Dubz | 30-01-15 | 22:00

Ik heb ook zo'n balletjes pistool gehad, hij schiet de plastic kogels niet recht genoeg, en hij gaat gegarandeerd kapot na een paar weken, elke dag een half uur gebruik, dus zonde van je geld.

Rachar | 30-01-15 | 20:33

-weggejorist-

Nyte | 30-01-15 | 19:50

@supah | 30-01-15 | 17:48

Beetje kortzichtig vind je niet?

Nyte | 30-01-15 | 19:49

Ik had verwacht dat de aanval op airsoft van links zou komen.
Geenstijl gaat snel bergafwaarts.

ZoltarTheGreat | 30-01-15 | 18:28

Airsoft is sowieso voor mensen die te gay voor paintball zijn. Au het doet pijn en mijn levensechte pakje wordt vies, nerds.

supah | 30-01-15 | 17:48

begint de heer Klap nu ook al net als Quit onzin topics te maken om maar iets op de pagina kwijt te kunnen? totaal niet wetend wat airsoft nu eenmaal inhoud en dat je het in Nederland helemaal niet overal kan kopen. ok, je hoeft maar 2 meter over de grens tegaan en je kan legaal er zo paar halen maar dat is Belgie. Als je via buitenlandse site iets wil kopen moet je ook kopie van je NABV pasje mailen voor ze het opsturen. Eerst wat info inwinnen voor je iets op je site knalt is beetje lastig en wordt je moe van he... Klap.. en Quit en als je dan iets te zeiken wil hebben moet je het over de overheid hebben, die geven bewijs van goed gedrag af die je nodig heb om lid van de NABV te worden.

opactje | 30-01-15 | 17:41

Abject | 30-01-15 | 17:10

Duh? Daarom zijn er ook regelementen.

Ik heb het vermoeden dat jij niet weet dat als je lid bent van een schietvereniging, je weet wel, de ECHTE, dat je dan na 2 jaar 9mm kaliber in huis mag houden en na 4 jaar 'ander kaliber', zolang het maar niet vol-automatisch is.

Als je dan toch gaat lopen janken, doe het dan over echte wapens, pipo.

Dubz | 30-01-15 | 17:22

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0...

De dag is nog niet om om mijn gelijk is alweer bewezen (zoals altijd).
Niet van echt te onderscheiden nepwapens zijn gewoon gevaarlijk, dit had evengoed tot doden kunnen leiden als de dienders wat minder beheerst waren, of de situatie gespannen werd.

Abject | 30-01-15 | 17:10

Wat ik ongelooflijk vind is dat mensen nog steeds roeptoeteren: Ja, kansenparel! Islam is vrede!.. Dit heeft daar niets mee te maken, zelfs al is het nep en door de staat opgezet, dan nog is hier iets vreemds aan de hand.
Ongelooflijk dan Geenstijl (de plek waar mensen juist lijken te beseffen hoe krom Nederland is) Doet nu precies wat de overheid wil.
-
De knul was geen gekkie, sterker nog, hij was erg kalm, gaf zich gewoon over en kwam zo zeker over als iedere jongen van die leeftijd in die positie zou proberen over te komen.
Zijn woordkeuze: Voor de burgers, gaan dus over u en mij.. dus of de overheid drijft de spot en gooit haar eigen ruiten in, of er is echt iets aan de hand en we zien de jongen nooit meer terug.. in beidde gevallen heeft hij gewonnen, want het land heeft gezien hoe bizar het er aan toe gaat.
-
Natuurlijk zal de media roepen HAOXxXORRR! Want hoe meer mensen geloven dat er niets aan de hand is, hoe langer de leugen door gaat...
manmanmanmanmanman.. en dan zijn er hier mensen die zichzelf vrij noemen.

Care | 30-01-15 | 16:23

In je artikel verwijzen naar een "recente aanpassing van de Wet Wapens en Munitie" en dan een link naar een Belgische airsoft shop neerzetten getuigd nou niet echt van journalistiek talent.

RenoWurreld | 30-01-15 | 15:57

Echte wapens koop je gewoon in de pipashop, pipashop.nl.

j van l | 30-01-15 | 15:57

Lekker Pascal, achterlijke airsoftert

marius91 | 30-01-15 | 15:34

Damens en herens, men glijdt af naar verboten dit verboten dat. Als iemand bij die staatsnos een wapen in de zak of de lade had gehad, was die patsy in een minuut weer uit de deur gezet, of zelfs niet binnengekomen. Beter nog is wat de baas van Interpol al zei: "Citizens Should Be Armed To Stop Terror Attacks": www.zerohedge.com/news/2015-01-22/top-...
Leer demense met een wapen omgaan, en laat ze zelf bepalen of ze een wapen in huis/winkel hebben of niet. Zet dan alleen op misbruik van een wapen (dus niet ter verdediging) een superstraf. Ideetje?

ben kokhals | 30-01-15 | 15:26

Bokito ergo sum | 30-01-15 | 10:51

Bij airsoft lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Of eigenlijk, ik kan inderdaad van elke metalen pijp van de juiste hardheid e.a. een geweer maken.

Airsoft guns worden aangedreven door lucht(compressie), een veer, of elektriciteit(batterij van ~1800). Het stelt geen fuck voor. Daarnaast is de loop van zacht metaal, zelfs metalen pellets zoals gebruikt in AIR-guns (niet airsoft, gradatie daarboven) beschadigen de binnenkant en worden daarom geweerd.

Het omtoveren van een Airsoft geweer tot een echt geweer is een fabeltje. Een pertinente leugen. In dat geval vervang je letterlijk alle componenten behalve de buitenkant en ben je duurder uit dan gewoon in het wild een echte te kopen (ook omdat die standaard goedkoper zijn). Ook de buitenkant is, zelfs bij de full-metal varianten, niet volledig van metaal en in het geval van de G36 (die van polymer is) van een ander soort plastic. In alle gevallen smelten onderdelen van de geweren bij gebruik als een echt wapen.

Wat eventueel wel zou kunnen is het ombouwen tot een one-shots of few-shots shotgun achtige compositie, waarbij je inderdaad een soort ontstekingsmechanisme aanbrengt (vervanging volledige binnenwerk) en dan maar duimt dat je niet per ongeluk je handen opblaast. In dat geval is het wapen na een, misschien enkele, schoten volledig onbruikbaar. Het risico voor jezelf is daarentegen relatief hoog. Een beetje zoals het vasthouden van een strijker.

Sorry heren fantasten, maar als je een echt weapen wilt, koop je een echt wapen. Airsoft lijkt pijnlijk, maar is in feite minder pijnlijk dan Paintball. Ogen en tanden goed beschermen en hopen dat ze je kruis missen, maar anders dan dat is het enige dat achterblijft een flinke blauwe plek. Airsoft heeft voor zover ik weet geen externe luchtaandrijvingen (hoge druk fles oid), die AIR-guns wel kunnen toepassen, maar AIR-guns zijn ook nog steeds niet toegestaan in NL. Daarmee blaas je namelijk wel een gat in iemand.

Dubz | 30-01-15 | 15:10

ben kokhals | 30-01-15 | 12:14
WWM | 30-01-15 | 10:55
TuuT | 30-01-15 | 11:00
Wat jullie maar niet willen begrijpen, is het gegeven dat die dingen niet van echt te onderscheiden zijn. Zodoende vallen ze tot het moment dat men de trekker overhaalt, ondanks dat ze zo gemakkelijk te verkrijgen zijn, feitelijk onder dezelfde categorie wapens als de echte waarmee overvallen mee gepleegd worden zonder dat er een schot wordt gelost.
En hoezo moeten die dingen zo echt lijken? Om de fantasie van een paar wanna-be's te bevredigen? Niks tegen airsoft, maar dan wel als een op afstand herkenbaar airsoft-wapen. Wie mij met een echt-lijkend airsoft-wapen bedreigt heeft in mijn ogen ook zijn recht o pleven verspeeld. Stelletje kleuters.

verder, wat Bokito ergo sum zegt:
@abject, je kan ze hier ook gewoon per mail bestellen, maat van mij heeft een m16. Je kunt ze nog ombouwen zodat ze echt zijn ook, met wat aanpassingen heb je gewoon een volledig functionerend aanvalsgeweer.
Bokito ergo sum | 30-01-15 | 10:51

Abject | 30-01-15 | 14:52

En die dude Pascal denkt een ijzersterke zaak te hebben en gaat jullie ass voor het hekje slepen GS... zijn jullie al bang?

Arietjuh | 30-01-15 | 14:17

@tweetybird | 30-01-15 | 13:43 "Maar ja ook gelijkende nepwapens moeten zeer zeker verboten blijven…"
.
Volgende stap is: "Boy points finger like gun, gets suspended" www.dispatch.com/content/stories/local...
Daarna wordt Nederlandse "jongens" verboden met hun handtasjes te zwaaien, daarna verboden met poppen te gooien en daarna moet iedereen een tuinbroek aan en wordt het woord 'jongen' en 'man' verboden, want racistisch.

ben kokhals | 30-01-15 | 14:06

@de.suriXL | 30-01-15 | 11:27

Ik houd het bij mijn puddingbuks.

Suerte Piet | 30-01-15 | 14:01

Ja, en de volgende onthulling van verbodsblog GeenStijl is dat hij waarschijnlijk fervent Call Of Duty speler was? Met link naar Bart Smit?

Anders komen jullie eens met het onthullende verhaal tegen de samenleving. Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Alhoewel ik vrees dat het tegen gaat vallen.

Leave the Airsofties alone!

Porrello | 30-01-15 | 13:58

Zucht.... oranje dopjes incomming voor airsoft replicas :(

Nyte | 30-01-15 | 13:47

Maar ja ook gelijkende nepwapens moeten zeer zeker verboten blijven want recent in amerika heb je kunnen zien hoe zoiets gigantisch mis kan lopen. Waar een jongetje van 12 doodgeknald werd door de politie omdat hij met een nep pistool liep. Zelfs cowbowtje spelen kan tegenwoordig zeer gevaarlijk zijn. Voor de kinderen zelf .Verboden maken dus.De dader in de studio had een nepwapen. En dat terwijl er in nederland legaal een dodelijk luchtdruk wapen voorhanden is. Een wapen dat door fossiel opstelten niet verboden wordt gemaakt met de drog reden dat dit zo snel niet kan. En nu komt het. Daar is nu wel een AMbV voor. Niet om een zorgwet er door te drukken. Maar puur voor dit soort dingen. Maar daar wil die fossiel dan weer niet aan. Ongeloofelijk als je het in dit licht beziet.

tweetybird | 30-01-15 | 13:43

Ojeetje, het te verwachten airsoft wapen topic.. Ze zijn wel mooi hmm. Voor de experts, wat voor 'wapen' is dit www.muzzle.de/N2/CO2/ANICS_A-101_und_A...
a - een alarm pistool
b - een echt pistool
c - een paintball pistool
d - een airsoft pistool
e - een koekenpan
f - een gasdruk/co2 pistool

Jaja, de toen nog kleine anti had er ooit zo eentje. Russische keihardium kwaliteit en je kon hem beter niet meenemen naar een airsoft (bestond toen nog niet eens) wedstrijd. Dat zou erg pijnlijk worden. Maarja, blikjes schieten dus enzo. Nooit stoer mee gedaan, nooit naar buiten genomen. Shidt.. ik wist toen niet eens dat ze illegaal waren. Die rare oude franse verkoper had er i.i.g totaal geen moeite mee het aan een snotneus te verkopen. Die daar natuurlijk erg blij mee was.

de grote Anti | 30-01-15 | 13:42

-weggejorist-

Penus Decoratus | 30-01-15 | 13:41

Ik was vorige zomer in San Marino bij Rimini, Italie.
De winkels lagen er vol mee.
Zo mee te nemen.
Is gewoon EU.

Number3 | 30-01-15 | 13:08

''grappige'' is dat mensen zo dom zijn om een vergelijking te maken met luchtbuksen en airsoft :')

.7737 | 30-01-15 | 12:58

"De wapenindustrie faciliteert moord zoals de Vara de PvdA faciliteert."

Bakito | 30-01-15 | 10:38

Mja, zo ken ik er nog wel een paar...
Gaatiedan:

De voedingsindustrie faciliteert obesitas
De autoindustrie faciliteert verkeersovertredingen en -ongelukken
De scheepsbouw faciliteert aanvaringen en scheepsrampen.
De vliegtuigindustrie faciliteert chemtrails (owww.... wacht) en near mid-air collisions.
Treinenbouwers faciliteren vertragingen op het spoor
De porno industrie faciliteert aanrandingen en verkrachtingen

En met dit soort "kant-noch-wal" vergelijkingen kunnen we nog uuuren doorgaan natuurlijk....

Grijskijkert | 30-01-15 | 12:54

Hier zal de airsoft gemeenschap blij mee zijn. Door eén gek kan je er vergif op innemen dat de verkoop hiervan aan banden wordt gelegd.

beetjemoe | 30-01-15 | 12:49

de regering zal wel weer iedereen crimineel maken door dit speelgoed te verbieden want daar komen al door onzin verboden op neer ,tegenwoordig lopen boeven met de inhoud van de keukenla rond dankzij die onnozele messen verboden en ook met vuurwapens als nooit tevoren.

pedro300 | 30-01-15 | 12:49

@Morris Stockwood | 30-01-15 | 12:20 "Maar verbieden die handel! Alles."
.
Daarom eten de Japanners met stokjes. En lepeltjes van ceramiek. Een keizer had ooit slapeloze nachten van al die onderdanen met al dat bedreigende bestek. Vandaar. Dus dat wordt een glibberend gehaktballetje op uw bordje achterna zitten met een zoethoutstokje, en 2x daags diep buigen voor de Brusselse royals.

ben kokhals | 30-01-15 | 12:40

-weggejorist-

Flexa | 30-01-15 | 12:35

-weggejorist en opgerot-

Flexa | 30-01-15 | 12:34

80 euro, me hoela! In een lang verleden, ergens in de jaren 90, vakantie Frankrijk. Kosten; 100 francs (35 gulden). Dat was inclusief silencer (schoot ie toch wat rechterder), laser zonder nut, scope (wellicht voor de exteem bijziende koter) en een plaatje van een Pony er op, jaja. Ding schoot hooguit 10 meter ver. De mijne is helaas stuk gegaan met een James Bond thema avond en ligt ergens te rotten op een vuilnisbelt, maar jeetje wat zijn er veel blikjes van dichtbij geëxecuteerd. 1 tip, schiet niet iemand raak van dichtbij, doet nog aardig au.

Tegenwoordig vooral te koop in felle kleurtjes, wat niet van echt te onderscheiden. Nuja, voor diegene die op 50 meter van je staan.

Nohara | 30-01-15 | 12:31

Lepels moeten ook verboden worden.
Die zijn de oorzaak dat ik te zwaar ben geworden.

houtvlot | 30-01-15 | 12:23

Liever iemand die met een fysiek onschadelijk stuk speelgoed probeert binnen te komen dan met een keukenmes of een honkbalknuppel.

Maar verbieden die handel! Alles. Ook gelijk een verbod op blokjes hout en schoensmeer, meer had John Dillinger in 1934 ook niet nodig om zich een weg uit de gevangenis te dreigen.

Morris Stockwood | 30-01-15 | 12:20

Een echt wapen kan je voor 15 dollar in Somalië kopen. (Gebruikte AK ja)
Of een handwapen voor 50 dollar in bulgarije.

LangeTijdGeleden | 30-01-15 | 12:18

Ik ben toch erg benieuwd wat ie wilde vertellen.

Polderjihad | 30-01-15 | 12:15

@Abject | 30-01-15 | 10:43 : "Zal Europees geregeld moeten worden, in o.a. Spanje kan je ze gewoon in de winkel kopen."
.
Daar begint het zelfonderwerpen al, "Zal Europees geregeld moeten worden"...
Want Cui Bono?: Het charliehebdo gedoe (wereldleiersmars van de hypocrisie) en geklets over de islam is nu uit het nieuws, Hilversumse mediacomplex krijgt extra beveiling tege toekomstig oproer zonder te hoeven uitleggen waarom, het irrelevant wordende NOS journaal heeft zich even weer wat relevant gemaakt, en de wapenwet zal vast op Europeesch niveau verder worden aangescherpt volgens de VN richtlijnen: in de NWO-plantage mogen burgers nergens de beschikking hebben over iets waarmee zij een risico zijn voor de slavenhouders, zoals als een ding dat kan schieten. De slaven roepen er zelf om, wat wil je nog meer als neocon?

ben kokhals | 30-01-15 | 12:14

@Ben_online NL | 30-01-15 | 12:09

Nee man, hij was volledig helder toen hij met een neppistooltje en nepsilencer iemand gijzelde, om vervolgens een ongelooflijk goed uitgedacht plan uit te voeren.

Yup.

Dubz | 30-01-15 | 12:11

ow hij was geesteziek wat boeiend
Zo'n psychologische onderzoek doen ze ook zo snel tegenwoordig

Of gewoon ctrl-c crtl-v van televaag poep

Ben_online NL | 30-01-15 | 12:09

Leentje v/d Melkboer | 30-01-15 | 11:44
Je trekt al terug: ¨gegarandeerd dat ze er tussen zitten¨. ´Ze´ zitten allemaal tussen je oren, knul, met je garantie. Geef @houtvlot nou maar gewoon gelijk, en over tot de orde van de dag.

Maar goed. Deels O/T. ´Zhazha´? Really? Ghehehe! ZaZa Zebra. Joey Zasa... (Godfather III). Vicent Mancini pakte dat toch professioneler aan, als NYPD vermomde mounted officer. ¨Zasa!¨ Pow Pow Pow. Die film mag je nog lang in de TBS dependance gaan kijken, Tarik.

chicago river | 30-01-15 | 12:07

@Leentje v/d Melkboer | 30-01-15 | 11:44

Man, er zijn hooguit twee of drie Airsoft boeren in NL die ook daadwerkelijk de wapens verkopen. Weet je dat je om ze te verkopen bepaalde papieren moet hebben die qua kennis gelijk staan de papieren die je moet halen om echte wapens te mogen verkopen? Vast niet.

Illegale handelaren zijn overal, maar dat geldt eerder voor echte wapens (zijn goedkoper en je kunt daadwerkelijk werkende silencers kopen. Airsoft heeft alleen dummies), drugs en hoeren.

De erkende winkels verkopen niet onder de toonbank. Risico te groot.

Dubz | 30-01-15 | 12:02

@Leentje v/d Melboer

Mailtje van Der Hollander

Wir fragen sowohl bei Lieferung nach Holland um ein Kopie ID als auch um NABV Mitgliedschaft (trotz das dies nicht für uns verpfichtet ist) .Wir halten uns daher genau wie vorgeschrieben an alle gesetze.

Een wapenhandel in NL. zal wel uitkijken met het leveren zonder registratie.
Vergunning is snel afgepakt.

houtvlot | 30-01-15 | 12:00

Daarom dus, vrijgeven die wetgeving.
Geen brakke airsoft-shit, maar een echt wapen.
Vrij wapenbezit voor iedereen.

Piet_Snot | 30-01-15 | 11:54

Je moet het maar willen. De indruk geven dat je gewapend bent, zodra iemand weerstand biedt ben je met een beetje pech dood.

jerrycan | 30-01-15 | 11:51

@postmodernmisdead,

Vergis je niet de kracht van hedendaagse luchtbuksen.
Noch het kaliber.

Benjamin Rogue heeft een kaliber van .357.

houtvlot | 30-01-15 | 11:46

@houtvlot | 30-01-15 | 11:25
Wedden dat ik ze hier in NL ook gewoon kan kopen zonder wat voor papiertje ook maar?
Alleen hier zijn ze duurder, maar denk jij nou werkelijk dat die handelaren hier allemaal heilige boontjes zijn?
Velen vast wel, maar gegarandeerd dat ze er tussen zitten die je gewoon zonder een snoepwikkelpapiertje verkopen wat je wilt.

Leentje v/d Melkboer | 30-01-15 | 11:44

Wat nou als zijn verhaal legit is, dat het helemaal geen airsoft wapen was?

SiSidriver | 30-01-15 | 11:42

@Dubz

Daarom wordt ik zo pislink vanwege eikels zoals
Leentje v/d melkboer.
Lidmaatschap NABV kost €84,- per jaar.
Het kan natuurlijk zijn dat dit soort gasten moeite
hebben om een VOG te verkrijgen.

houtvlot | 30-01-15 | 11:41

Vroeger was je stoer op school als je thuis een luchtbuks had. Nu heet dat een airsoft. Softies.

postmodernismisdead | 30-01-15 | 11:38

Geef het nog een half jaar, dan is de Airsoft hobby weer kapot gemaakt door één debiel.

Bedankt hoor.. Was ook te mooi om waar te zijn hier in Nederland

ollieg | 30-01-15 | 11:34

Do you feel lucky today, punk ?

jipje | 30-01-15 | 11:32

Wat zou hij nou hebben willen zeggen?
Die geluiddemper zal er wel voor zorgen dat we dit nooit te horen krijgen...
Misschien was hij tegen gaswinning in groningen, dat lijkt me we voor de hand liggend.

baard van troje | 30-01-15 | 11:31

Ik ben blij dat er onder de reaguurders zoveel wapenexperts en ex Seals rondlopen die het wapen van 200 meter afstand al als nep kunnen kwalificeren en met een precisieschot uit zijn hand kunnen sniperen. Hulde! Voor de leken onder ons, waaronder ik mezelf classificeer, zou ik zo'n schietijzer niet als nep herkennen en bij twijfel ook geen levensgevaarlijk risico willen lopen. Oom agent vond ik dan ook zeer kordaat te werk gaan en ik ben blij dat ze er zijn. Voor de critici, vermeld uw telefoonnummer even bij je volgende reaguursel dan bellen we bij de volgende calamiteit u even.

Raymond9177 | 30-01-15 | 11:31

@houtvlot | 30-01-15 | 11:25

Helemaal correct, maar het probleem is niet airsoft en het probleem ligt ook zeker niet bij de wapens, maar simpelweg bij het gebruik daarvan. Zoals iedereen hier al zegt, je rijdt Duitsland in, vlak over de grens heb je een mooi winkeltje, daar koop je een arsenaal aan niet te onderscheiden replica's en je rijdt terug naar Nederland, voila.

Kunnen we het wel weer gaan verbieden, maar het feit blijft dat dit soort incidenten niet door die wetswijziging komen. Je moet in Nederland voor aanschaf van een dergelijk replica je NABV lidmaatschap tonen. Heb je die niet, dan geen gun.

Kortom; Ook dit replica, tenzij de betreffende persoon lid is van de NABV, is gekocht in het buitenland en heeft dus niets te maken met de gewijzigde wetgeving per 15 januari 2014.

Jammer hoor GeenStijl. Lijkt gvd de Telegraaf wel.

Dubz | 30-01-15 | 11:31

Ander topic graag, ik ben een beetje Tarik-moe.

eerstneukendanpraten | 30-01-15 | 11:30

een soort combinatie van Tarik Aziz en Ali Chemicali

IndoFortuyn | 30-01-15 | 11:28

Ah, daar zijn de verbodsmensen, weer. Het gedrag van een individu moet vanzelfsprekend leiden tot een verbod voor miljoenen mensen. Oh nee, wacht. We moeten het "Europees regelen". Het gedrag van een individu moet tot een verbod voor honderden miljoenen leiden.
.
Met complexe regeltjes en zo. Lekker via papierwerk controleren zodat je zeker weet dat je een gewone burger pakt en niet een crimineel of terrorist.
.
Jaaaaah. Laten we dat doen. Want dat werkte eerder ook zo goed.......

Parel van het Zuiden | 30-01-15 | 11:28

Ik laat het bij mijn water pistooltje.

de.suriXL | 30-01-15 | 11:27

Definieer geestesziek.
Roof, martel- en verkrachtclub IS is ook geestesziek.
Het opstellen van die dreigbrief is weliswaar gedaan door een zieke geest, maar wel heel erg doordacht tactisch opgesteld.

Einde van de Domheid | 30-01-15 | 11:26

@Leentje v/d Melkboer

"Airsoftapparaten

Onder een airsoftapparaat wordt een veer-, gas- of luchtdrukwapen verstaan, die op een echt wapen lijkt, projectielen verschiet en die een maximum schotkracht van 3.5 joules heeft.
Airsoftapparaten zijn in principe voor een ieder verboden.

Op dit algemene verbod wordt voor u, indien u een meerderjarige beoefenaar van de airsoftsport bent en aan een aantal in de Circulaire wapens en munitie gestelde eisen voldoet, een uitzondering gemaakt. Kinderen en jongeren onder de achttien jaar mogen niet de airsoftsport beoefenen.

U moet, om als airsoftsport-beoefenaar te voldoen aan de uitzondering, aangesloten zijn bij een door de Minister erkende airsoftsportvereniging. Op dit moment is dat de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging (NABV).

De handel in airsoftapparaten is alleen met een vergunning (erkenning) toegestaan."

Der Hollander kan wel beweren dat je geen lid hoeft te zijn, maar deze gasten zijn dus in overtreding.
Ik hoop dat ze eikels die daar bestellen pakken.

houtvlot | 30-01-15 | 11:25

Hoe lang zou ie ermee voorde spiegel hebben gestaan?
"Are you talking to me?"

Maaiveld | 30-01-15 | 11:24

Verder zie ik op een foto van het incident op de voorpagina van de Volkskrant (sorry) wel helegaar een deel van de "jaspand" van de "indringer". Als je goed kijkt.

Jaspand. Ik ga aan de zuip.

Piet Karbiet | 30-01-15 | 11:23

Hoe lang zou ie ermee voorde spiegel hebben gestaan?
"Are you talking to me?"

Maaiveld | 30-01-15 | 11:23

Voor een paar ruggen ken je er aardig realistisch bijlopen als zijnde 'swat-member' o.i.d.

UltraRebel | 30-01-15 | 11:23

Bakito | 30-01-15 | 10:21
Dat moet je aan de moslims vragen, die gebruiken dezelfde rationale.

Savanne Rotsmoel | 30-01-15 | 11:22

@Leentje v/d Melkboer | 30-01-15 | 11:12
Je hebt gelijk, maar om nu hier te vertellen dat jij dat spul thuis hebt maakt je niet al te intelligent..

0591 | 30-01-15 | 11:21

Dat GeenStijl op zn Telegraafse manier gelijk op airsoft duikt en met t vingertje naar airsoft wijst vind ik in en in triest.

.7737 | 30-01-15 | 11:21

Hier op de kermis kun je ze ook winnen.
Moet je wel eerst vijf gele eendjes uit een draaiende bak vissen.

Piet Karbiet | 30-01-15 | 11:19

@Leentje v/d Melkboer

Dan ben jij dus een van die foute eikels die zorgt
dat Airsoft in NL. in een kwaad daglicht komt te staan.
Bedankt hoor, lekker goed bezig.

houtvlot | 30-01-15 | 11:18

@houtvlot, en de Co2 patronen die er in gaan koop je gewoon bij de fietsmaker, die dingen gebruiken wielrenners ook om hun band in 1x op te pompen.
Maar de plaatselijke fietshandel is duur, 2 stuks voor 6 euro.
Beter is bij een online campingshop in Nederland te bestellen, 10 stuks voor 10 euro.

Leentje v/d Melkboer | 30-01-15 | 11:16

Waarom zit de man niet bij Tan om zijn verhaal te vertellen, ik wil wel eens weten wat hij nou te vertellen heeft? Als het met de islam te maken gehad zou hebben zou hij wel een AK gehad hebben en de NPO niet aangevallen hebben. Nu de arme jongen de NOS bedreigd heeft zal hij wel een straf van jewelste krijgen, want kom niet aan het staats propaganda apparaat.

bijna_raak | 30-01-15 | 11:15

Wat een gezwam allemaal weer over verbieden.
Als we zo krampachtig blijven doen worden strraks zelfs 3D printers nog verboden of komen deze onder de wapenwet te vallen.

Mastermattie | 30-01-15 | 11:12

@houtvlot | 30-01-15 | 11:09
Uit me nek kletsen, ik koop dat spul gewoon in Duitsland zonder vergunning lidmaatschap of paspoort of weet ik het wat.
De postbode bezorgt het mij fijn thuis.
En hier vlak over de grens zitten ook wel shops waar je het gewoon kunt kopen zonder ook maar een papiertje te laten zien.

Leentje v/d Melkboer | 30-01-15 | 11:12

In Zweden wordt zijn gezicht weer geblurred. Wat een afgezakt land is dat toch. Ik denk niet dat Tarik veel te vrezen heeft. Vanaf het begin was duidelijk dat er naar alle waarschijnlijkheid sprake was van een mentale stoornis.

Maarre Klaps, wie de fuck je ook bent, bindt eens in met de hysterie. Met een blok hout en wat zwarte verf kom je ook een heel eind, wat nepwapens betreft. Ook maar verbieden?

Piet van het Padje | 30-01-15 | 11:12

Ik zeg, iedereen voortaan een fake gun op zak, verplicht

Tobi | 30-01-15 | 11:11

@necrosis | 30-01-15 | 10:30

Weer zo'n volslagen niets zeggende dooddoener. Heb jij je contributie voor de NRA al betaald???

Skunk57 | 30-01-15 | 11:11

@Leentje v/d Melkboer

Klets niet uit je nek.

houtvlot | 30-01-15 | 11:09

-weggejorist-

Rea Guur8323 | 30-01-15 | 11:09

Geenstijl roept terecht dat de media over dit non-event nog wekenlang over zullen doorzeuren, maar zelf heeft de jongeman in kwestie inmiddels ook al 5 topics gescoord bij Geenstijl.
Genoeg is genoeg zou ik zeggen!

daytripper | 30-01-15 | 11:08

@houtvlot | 30-01-15 | 11:03
Zonder paspoort of een lidmaatschap, gewoon overal te koop dat spul.

Leentje v/d Melkboer | 30-01-15 | 11:07

Ja joh, Airsoft zal toch wel weer de schuld krijgen.
Belast en verpest nog een hobby van me.

LangeTijdGeleden | 30-01-15 | 11:06

Wat een gezeur, die dingen zijn in heel Europa behalve Nederland gewoon vrij te koop voor 18+. Italianen mogen zelfs vuurwapens kopen. Maar goed gooi er maar weer een extra verbod en wetje tegenaan, daar worden we in dit land geil van nietwaar?

majorkingkong | 30-01-15 | 11:06

www.der-hollander.de , bestellen, betalen, 2 dagen later in huis met de post.
Geen vergunning nodig, maar je mag er ook niet mee lopen te zwaaien op straat.
En zo zijn er duizenden online shops in Duitsland die het gewoon opsturen.
Pakketje in discrete verpakking en klaas is Kees.

Leentje v/d Melkboer | 30-01-15 | 11:06

@the next subject

Probeer het te bestellen zonder je paspoort/lidmaatschap NABV.

houtvlot | 30-01-15 | 11:03

@ Herr Vorragend | 30-01-15 | 10:55
Tarik belde: "De koekoek is terug op het ei". Ik herhaal: "de panther is terug op de brug".

TheseDays00 | 30-01-15 | 11:01

Zal Europees geregeld moeten worden, in o.a. Spanje kan je ze gewoon in de winkel kopen.
Abject | 30-01-15 | 10:43
.
Zo ver hoef je echt niet te reizen, die dingen zijn in bijna ieder land buiten Nederland (gewoon legaal) te koop. Of Europa zoiets gaat regelen?? Want, omdat er in Nederland een gekkie met zo'n speelgoed propjesschietertje een streek heeft uitgehaald?
Dat ze zich maar druk maken over al die (illegale) echte (zware) wapens, waar zo'n beetje elke moslim fundamentalist mee rond loopt te sjokken. Hadden die alleen maar airsoft gehad, waren er geen doden gevallen, hooguit had iemand een propje in z'n oog gehad.

TuuT | 30-01-15 | 11:00

@Nonkel Frituur | 30-01-15 | 10:26
Ik heb ook zo'n airsoft wapen, maar daar wil ik toch niet graag een balletje van tegen me kop aan krijgen.
Ligt er allemaal aan hoeveel energie ze hebben he.

Leentje v/d Melkboer | 30-01-15 | 11:00

@WMM, kijk maar op youtube

Bokito ergo sum | 30-01-15 | 10:59

ligt het aan mij of is de prijs van een replica ak47 duurder dan een echte (boeit niet als het roemeens/chinees/oekrains is, het schiet of niet soms)

Abu Koop Dan | 30-01-15 | 10:58

Ik gun onze staatsvoorlichters van de NOS geen airsoft-kogeltjes tussen de ogen...

der_Dicke | 30-01-15 | 10:56

Bokito, Stinkvinger, jullie praten peop. VOG is nodig om lid te worden van NABV. Een airsoft spuit ombouwen naar echt "aanvalsgeweer", man hou op. Jij gelooft zeker nog in sinterklaas.
Ik daag je uit om het te proberen.
Abject: Moet je je zoontje maar leren dat hij niet met zo'n ding gaat dreigen als er iemand met een echt in de buurt kan zijn. Kwestie van opvoeden. Of is dat teveel moeite?

WWM | 30-01-15 | 10:55

Er verbazen mij een flink aantal dingen aan deze zaak.
Het meest nog het feit dat hij wordt gearresteerd door 5 binnenstormende straatagenten (no offence) met getrokken Walthertjes. Zie in dit soort situaties normaal gesproken een AT met helmen, kogelwerende schilden en snelvuurwapens.
Ze moeten daar al geweten hebben met een mafkees met een neppistool van doen te hebben.

Herr Vorragend | 30-01-15 | 10:55

Pfffff, als er degelijke beveiliging was geweest op dat mediapark zou er niks gebeurt zijn. Gewapende bewakers ofzo? Maar dat hoeft natuurlijk niet in Nederland want niemand heeft een vuurwapen, dat is namelijk verboden!

HaatAth3ist | 30-01-15 | 10:55

In de U.S. worden airsoft replica's alleen maar verkocht met een fel oranje looptip.

houtvlot | 30-01-15 | 10:55

Was het de NOS, was het de NPO, was het Opstelten,was het Dekker, of toch het journaille die een autistisch joch tot cult verhief. Wat nog duidelijker is dat we in bange tijden het niet moeten hebben van de voorleesouders van de NOS. Opzouten, voor het echt gevaarlijk wordt, dit kleutergedoe.

Rest In Privacy | 30-01-15 | 10:54

Was het de NOS, was het de NPO, was het Opstelten,was het Dekker, of toch het journaille die een autistisch joch tot cult verhief. Wat nog duidelijker is dat we in bange tijden het niet moeten hebben van de voorleesouders van de NOS. Opzouten, voor het echt gevaarlijk wordt, dit kleutergedoe.

Rest In Privacy | 30-01-15 | 10:54

1) detail: het zijn nepwapens en harmless (op een blauwe plek na)
2) je kunt er niet eens je kat mee verdedigen, laat staan de aanval van een gewapende invaller mee afslaan
3) waar blijft het recht op zelfverdediging
4) ik heb een probleem met het machtsmonopolie van de staat
5) ik word wellicht versleten voor theepartijtjesdrinker
6) etc

Ozon | 30-01-15 | 10:52

Al die dingen zijn in HEEL europa al lang vrij te koop, alleen in Nederland niet. Dit geval toont weer aan dat een verbod niet werkt. Ik word liever overvallen met een nepper dan met een echte. Veel minder kans op slachtoffers.

En Hoezo VOG?
Als er een CE merk op het ding staat wordt het als speelgoed beschouwd en dan mag iedereen het kopen. Ook in Nederland.
Airsoft is tenminste nog verboden. Speelgoed niet. Ook als die er precies hetzelfde uitzien.

Dus waar hebben we het over?

WWM | 30-01-15 | 10:51

Wil je zo'n apparaat aanschaffen hier in NL. moet
je lid zijn van de NABV.

www.nabv.nl/

Ben je lid van een schietvereniging en ga je de fout in wordt je zwaarder gestraft.

houtvlot | 30-01-15 | 10:51

@abject, je kan ze hier ook gewoon per mail bestellen, maat van mij heeft een m16. Je kunt ze nog ombouwen zodat ze echt zijn ook, met wat aanpassingen heb je gewoon een volledig functionerend aanvalsgeweer.

Bokito ergo sum | 30-01-15 | 10:51

Wat kost de airsoft BFG9000?

YMMMV | 30-01-15 | 10:51

Als de pleuris nog eens uitbreekt in onze regio zullen degenen met vuurwapens degenen zijn die de lakens uitdelen: (ex-)politie/militairen, motormuizen, beroepscriminelen. Aan geen van die groepen zou ik mijn lot willen toevertrouwen in een staat van anarchie.

Conservativist | 30-01-15 | 10:50

Je hebt geen VOG nodig, alleen maar lid zijn van een airsoftclubje volstaat om volkomen legaal die spullen in huis te hebben. Join the club and buy a gun.

Stinkvinger3829 | 30-01-15 | 10:50

Iemand leuke suggesties wat er allemaal optimaal op te leuken is? Niet om mensen op ideeën te brengen, maar om er op voor bereid te zijn natuurlijk.

Karel van der Graaf (heren, heren) in 1984 was wel een goede poging, maar deze lukte beter!

TheseDays00 | 30-01-15 | 10:49

de kogels van de politie zijn wel echt en je moet er maar tussen staan.

ganzo | 30-01-15 | 10:46

@oeki Oekema | 30-01-15 | 10:39
Ja, of Dealdempert.
Hehehe.
#seth

Driewerf Hoezee | 30-01-15 | 10:46

Zal Europees geregeld moeten worden, in o.a. Spanje kan je ze gewoon in de winkel kopen.

Die dingen horen gewoon niet echt te lijken, buiten de mogelijkheden om er als echt wapen mee te dreigen loopt de drager (of zijn zoontje) een levensgrote kans om neergeschoten te worden door een agent die de situatie als levensbedreigend inschat, zoals onlangs nog in de VS is gebeurt.
www.vox.com/2014/11/24/7275297/tamir-r...

Abject | 30-01-15 | 10:43

@ Nonkel Frituur | 30-01-15 | 10:26

De dreiging bij een namaak wapen is net zo groot als bij een echt wapen, vandaar dat het hier verboden is. Een leek die overvallen, gegijzeld en/of bedreigd wordt weet niet dat het wapen nep is, de angst/het trauma is dus hetzelfde, voor de politie geldt ook dat zij niet in 1 oogopslag kunnen zien of het echt op nep is zij kunnen iemand dus verwonden of zelfs doden die met een wapen als dit staat te zwaaien.

Capt. Iglo | 30-01-15 | 10:42

Met dank aan D66-rechters gaan kijkers nog wel vaker van testbeelden genieten.

blinde kip | 30-01-15 | 10:41

Ah, het ligt dus aan de wetgeving. Want deze meneer had, als airsoftwapens verboden waren, natuurlijk helemaal niets ondernomen.
Misschien zouden we beter kunnen kijken naar waarom dit soort gekkies bestaan en daar iets aan doen. Want om dingen te gaan verbieden die in andere landen (zoals Duitsland en België) al jaren zonder problemen als speelgoed worden verkocht, is de plank volledig misslaan.

ZegMaar | 30-01-15 | 10:41

@Litsehimmel 10:37
Je moet je wapen toch laten vallen, zodat je niet meer kan schieten? Als je vervolgens op je knie-en moet gaan zitten, dan is dat wapen toch weer binnen handbereik? Dat is toch niet de bedoeling?

Tenzij je zeker weet dat het wapen nep is.

tipo | 30-01-15 | 10:41

LOL... Doe mij een kanon met een harde knal.

Goedzo | 30-01-15 | 10:41

Lekenpraat! Zo'n nep wapen is op enige afstand niet meer als zodanig te herkennen. Ook niet door al die flinkerds hierboven! De politie nam geen enkel risico en gelijk hadden ze. Als die dwaas niet direct had gedaan wat hem bevolen werd, hadden ze hem geheid overhoop geschoten - en terecht.

goedemorgennederland | 30-01-15 | 10:41

Gewoon legaal hoor als je bij een airsoftvereniging zit

Bokito ergo sum | 30-01-15 | 10:41

Iets voor dealdumpert?

Hoeki Oekema | 30-01-15 | 10:39

necrosis | 30-01-15 | 10:30
Onzin, met vuurwapens wordt het allemaal een stuk makkelijker. Met blote handen was Hitler niet zo ver gekomen en ik geloof nooit dat die twee broers met een kromzwaard de redactie van Charlie Hebdo zouden hebben aangevallen.

De wapenindustrie faciliteert moord zoals de Vara de PvdA faciliteert.

Bakito | 30-01-15 | 10:38

@tipo | 30-01-15 | 10:33
De "vreemde volgorde: "Laat je wapen vallen en ga dan op je knie-en zitten" ??
Zolang een verdachte nog over een wapen bezit moet je proberen een zo groot mogelijk raakvlak te creëren voor het geval je hem neer moet schieten. Fysiek aanhouden, en dus het bevel op de knieën te gaan zitten, die je pas nadat de verdachte niet meer schietgevaarlijk is. Toch?

Litsehimmel | 30-01-15 | 10:37

En een RPG-7? Hebben ze die ook?

De Badtegelzetter | 30-01-15 | 10:37

tipo | 30-01-15 | 10:33
Gemakkelijk te herkennen aan de onderkant, waar het magazijn met airsoft-bolletjes wordt ingeschoven. Dat onderdeel is bijna identiek bij alle modellen.
Maar ik denk niet dat die agenten met hun IQ van 45 dat kunnen herkennen. Als je hysterisch loopt te brullen geef je blijk van domheid.

Nonkel Frituur | 30-01-15 | 10:36

@tipo | 30-01-15 | 10:33
Hahaha. LOL! Bromsnorren herkenden het wapen als nep? Echt niet. Ze deden maar wat ;)

Lewis Lewinsky | 30-01-15 | 10:36

Als je met zo'n wapen de sluizen van het NOS gebouw binnenloopt gaan er geen alarmen af? Waar zijn die sluizen dan voor?

Simon_GS | 30-01-15 | 10:36

Internationaal waren er belangrijker dingen, een ziekenhuis wat in elkaar is gestort in Mexico of Shell die 15 miljard minder investeert bijvoorbeeld.

Gewinflipt | 30-01-15 | 10:34

Wat ook uit deze zaak weer blijkt is dat het enige wapen dat je nodig hebt om de wereld op z'n kop te krijgen,is het vermogen om te kunnen schrijven.
Ben je daarnaast ook nog beleeft,dan kom je dus overal ongestoord binnen(al moet je daar dan weer wel gestoord voor zijn).Zo'n nep wapen is dan nog niet eens van belang of nodig,maar geeft slecht een meer dramatische effect aan het geheel.En daar is 80 euro betalen best veel geld voor vind ik.

deraderendraaien | 30-01-15 | 10:34

Het zou handig zijn als portiers al die airsoft-pistolen ook kunnen herkennen. De politie herkende het pistool namelijk wel, anders was Tarik niet door wijkagenten aangehouden, zonder gezichtsbeschermer en met de vreemde volgorde: "Laat je wapen vallen en ga dan op je knie-en zitten". Dat doe je alleen als je zeker weet dat het wapen nep is en de poltie zag dat dus.

Nu nog een cursusje nep-wapens herkennen voor portiers. Is de beveiliging van het media-park ook weer op orde.

tipo | 30-01-15 | 10:33

Over een tijdje kun je gemakkelijker aan een echte gun komen als aan een airsoft.

TuuT | 30-01-15 | 10:32

Klaus Herzog | 30-01-15 | 10:30
Hij zal toch nog wel even gepeppersprayed zijn toen hij eenmaal met een boterham met kaas en een kop koffie in het lokale cachot zat?

flowert | 30-01-15 | 10:32

@Bakito | 30-01-15 | 10:21
Wapens doden geen mensen, mensen doden mensen!

necrosis | 30-01-15 | 10:30

Wáárom hadden de agenten die Tarik trouwens naar de grond hebben gewerkt geen taser? Dacht dat bij de standaarduitrusting hoorde? Zijn we dan nu al aan het bezuinigen?

Klaus Herzog | 30-01-15 | 10:30

Wat mij opvalt in de filmpjes is het angstvallige hysterische: "Een verdachte beweging en we schieten." Ik stel toch voor het trainen op het zachtjes influisteren. Een meer Hannibal Lecter effect.

Nobeltje | 30-01-15 | 10:29

Trouwens, waarom loopt onze politie niet ook gewoon met airsoft-wapens rond?
Dat is veel veiliger en er is blijkbaar toch niemand die het verschil ziet.

flowert | 30-01-15 | 10:29

Waaruit maar weer eens moge blijken hoe ongelooflijk zinloos die hele 'wet wapens en munitie'überhaupt is; terwijl Nederlanders straks gearresteerd worden als zij met een opgerold tijdschrift over straat lopen (want: wapen) , kun je bij onze ooster- en zuiderburen imitatiewapens zonder enig probleem kopen.
-
Hoé dom denk je als overheid dat je eigen burgers zijn, als je dit soort zaken op deze wijze gaat verbieden? Dat is even naïef als denken dat diezelfde burgers tóch niet in Duitsland zullen tanken en boodschappen doen als je roept dat het daar écht, heus en werkelijk waar niet goedkoper is, hoorrrrr...
-
En a s w e s p e a k rolt het zoveelste Kroatische ZZP busje (met Nederlandse platen!) met echte, niet geïmiteerde AK's, handgranaten en pistolen de grens over.
-
Sluit de grenzen en controleer, of hou op met je burgers te vervelen met dit soort volstrekt ineffectieve onzin!

bisbisbis | 30-01-15 | 10:28

De NOS loopt zich echt te fappen op deze shit. Gratis nieuws voor de komende weken. Ik neem aan dat ze balen dat hij zijn gun meteen liet vallen. Bloed verkoopt beter.

Bubsy | 30-01-15 | 10:28

Ik heb gisteren nog wat internationale nieuwssites gecheckt, nergens wat vinden, of misschien een heel klein berichtje als je goed zoekt. Waarbij aangetekend dat Belgie er net wat meer aandacht aan besteed, maar dat zijn dan ook onze buren. En als we CNN als maatstaf nemen, op hun site kon ik er niks over vinden.

Gewinflipt | 30-01-15 | 10:28

Hoog tijd voor een anonieme kliklijn, speciaal voor airsoft-replica's komt. Met speciaal opgeleide politiepsychologen aan de telefoon.

flowert | 30-01-15 | 10:27

Gisteren, toen nog niet bekend was dat het om een replica ging, schreef ik al op Powned dat het een replica zou kunnen zijn. Met name de geluidsdemper deed bij mij een belletje rinkelen. Die is tenslotte nergens voor nodig als je open en bloot een overval of gijzeling wil plegen. Zoiets doe je alleen maar om extra op te vallen.
Maar als iedereen nu gaat roepen : verbied airsoft, dan zijn ze volgens mij helemaal verkeerd. Het is tenslotte veel veiliger dat er zo'n namaakwapens bestaan. Je kan er niemand ernstig mee verwonden.
Laat ik het anders stellen : als er géén airsoft bestond, en je wil een overval plegen, wat doe je dan ? Je koopt een écht tweedehands wapen uit een duister circuit. Dát is pas gevaarlijk.

Nonkel Frituur | 30-01-15 | 10:26

Wat in elk geval duidelijk geworden is dat Security bedrijven en masse ontheven zouden moeten worden van hun taken. Totaal nutteloze vorm van arbeidsverschaffing. Als er nood aan de man is, kunnen ze letterlijk niks doen. Hun hoofdtaak is voornamelijk mensen met niet-verlengde toegangspasjes toegang geven. Kan een collega ook doen.

de Voorzittert | 30-01-15 | 10:25

Als ze die maximum straf eens veranderen in minimum straf. En een geldboete die begint met minimaal €18,500.
Oplopend naar dubbele waarden als je niet meewerkt om de verkopende partij te ontmaskeren.
Als verkpoper alle straffen x 4 en een speciaal team erop, samengesteld uit medewerkers van de flitsbrigade. Die halen namelijk altijd 100%.

Andersdenkend | 30-01-15 | 10:24

Hebben ze ook fake bomgordels in de aanbieding?

eerstneukendanpraten | 30-01-15 | 10:24

heeft het CDA al voorgesteld om een pasjes-systeem te introduceren voor het internet?
(vast wel, want volgens die fossielen is dat de oplossing voor alles)

--sql error-- | 30-01-15 | 10:24

Als Tarik dit kunstje had geflikt in een willekeurige tv studio in Zwitserland of Australië,had ie nu waarschijnlijk door een sniper dodelijk geraakt in een koeling gelegen met een kaartje aan z'n grote teen.

deraderendraaien | 30-01-15 | 10:24

Waarom hoeft de wapenindustrie zich eigenlijk nooit te distantiëren?

Bakito | 30-01-15 | 10:21

Dus verbieden? Verbied internet ook maar gewoon. Eigenlijk hé, verbied alles maar. Dank u wel gekkies.

0591 | 30-01-15 | 10:20

Wauw. En nu?

Den Meester | 30-01-15 | 10:20

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland