Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. AK-aanslag op kroeg in Amsterdam-Oost

Vrouwen, kinderen en zelfs onschuldige burgers zijn niet langer veilig in 020 door de geëscaleerde oorlog in de onderwereld. Criminelen deinzen werkelijk nergens meer voor terug, zo blijkt uit zojuist geopenbaarde, bovenstaande bewakingsbeelden van café De Zon in Amsterdam-Oost. Daar zijn oktober jongstleden twee onschuldige cafébezoekers gewond geraakt bij een mislukte liquidatie op een ongeïdentificeerd doelwit. Een 48-jarige man krijgt een kogel in z'n been, een tweede slachtoffer (32) ligt wekenlang in het ziekenhuis met lood in z'n hoofd. Zwaar bewapende gangsters hebben hun pipa's leeg geschoten vanuit de deuropening. De daders ontkomen in een gestolen zwarte BMW Station uit de 3-serie met een dubbele uitlaat, meldt de politie. "Tijdens hun vlucht voor de politie hebben de daders op de A10 Zuid [bij de afslag VU] geschoten op twee motorrijders van de politie. Deze politiemensen hebben toen voor hun eigen veiligheid, maar ook voor die van de andere mensen op de snelweg, de achtervolging moeten staken. De vluchtauto werd later brandend aangetroffen in Amsterdam-Zuidoost." De levensgevaarlijke daders lopen nog vrij rond. De bewakingsbeelden moeten daar verandering in brengen. Tot die tijd zou een kogelwerend vest tot de standaarduitrusting moeten behoren van iedere persoon in de hoofdstad. Da's wel zo veilig, aangezien de ongeschreven regels in de onderwereld al maanden geleden overboord zijn gezet. schietpartijcafedezon.jpg
schietpartijcafedezon2.jpg

Reaguursels

Inloggen

@mortus_cade | 17-12-14 | 13:38

Leuk he, misleiden met statistieken. De murder rate in de V.S (en dan lappen we dus alle staten bij elkaar) is 4.7/100.000. Zo'n 2.83 daarvan worden gepleegd met vuurwapens.

De reden dat de murder rate hoger ligt in de V.S. heeft helemaal niet zoveel te maken met de beschikbaarheid van wapens. Wapens die o.a. gebruikt worden wanneer de politie het weer eens laat afweten.

Voorbeeld: www.youtube.com/watch?v=bIq-sFwA8Ac

In Amerika hebben ze een uitdrukking: "When seconds count, the police are still minutes away".

Criminelen hebben in Nederland, evident uit dit filmpje, niet zo veel problemen met het bemachtigen van vuurwapens. Wat als deze twee criminelen hadden besloten om iedereen in het café om te leggen?

Schietincidenten zijn daarnaast ook in Nederland bijna aan de orde van de dag. Werp maar eens een blik op de website van de politie zelf.

www.politie.nl/nieuws?query=geschoten

Incidenten: 15-12, 14-12, 13-12 (windbuks), 6-12, 1-12, 2 x 30-11, 24-11, 22-11, 21-11, 18-11, 16-11 en ga zo maar door en door.

ElizaEhrlich | 18-12-14 | 11:39

Ziet er echt enorm amateuristisch uit. En het is ook echt beyond stompzinnigheid dat omstanders geraakt moeten worden. Kan ook niet anders als je als een mongol vanuit de deur staat te sprayen. Deze mannen zijn losgeslagen EN dom . De meest gevaarlijke combi.

nenny | 18-12-14 | 07:33

lilluke halve hoan | 17-12-14 | 14:19
Als je als agent maar dicht genoeg bij komt raakt ie je niet.

Rommelende Onderbuik | 17-12-14 | 21:48

Toch lijkt het me handig als je de behoefte om boven je aangerolde tafel uit te kijken even onderdrukt.

Dus twee gewonden, maar niet het doel en al die troep er nog omheen.

Je zou ze bijna op hitman cursus willen sturen, scheelt een hoop collateral damage.

Durereaguurder | 17-12-14 | 20:43

Is dit nu een kroeg of een Turks koffiehuis?

basweetutwel | 17-12-14 | 18:30

Nog lang geen Expendables 3

sercencer | 17-12-14 | 17:02

Ik geloof niet in theorieën over een tweede schutter.

sam moes8855 | 17-12-14 | 14:32

@très cool | 16-12-14 | 22:47
Als jij als politieagent met je 9 mm pipaatje stand wil houden tegenover een Ak ben jij voor mij een held!

lilluke halve hoan | 17-12-14 | 14:19

Gelukkig hebben we in Nederland een strenge wapenwet en heeft de overheid het geweldsmonopolie, daardoor hebben we hier tenminste niet van die Amerikaanse toestanden...
Tollebol | 17-12-14 | 08:18

Klopt. In Amerika circa 14 doden op de 100.000 inwoners en in Nederland 0,70 op 100.000 inwoners. Dat zijn 20 x zoveel doden (per 100.000 inwoners) in de States dan in Nederland.

mortus_cade | 17-12-14 | 13:38

Goed dat ik het weet, als ik achtervolgd wordt door de politie, gewoon heel idioot en gevaarlijk gaan rijden dan stoppen ze de achtervolging vanzelf.

Mietjes kunnen alleen bekeuringen uitschrijven.

cneaker | 17-12-14 | 12:01

MultiKul

Jan Passant mk2 | 17-12-14 | 11:29

Bij deze raadt ik de politie aan om hun huidige patrouille helikopters te vervangen door Apache gevechtshelikopters. Die zijn wat effectiever in het opsporen, achtervolgen en uitschakelen van AK47 criminelen.

Brulboei_61SB | 17-12-14 | 11:21

Met een dubbele uitlaat notabene...
Tjonge.

Piet_Snot | 17-12-14 | 11:20

En de politie? Zij reorganiseerde voort.

goedemorgennederland | 17-12-14 | 11:03

wyatt earp | 16-12-14 | 23:07
Ik heb zojuist gemaild.

Klaps | 17-12-14 | 10:47

De bewakingscamera is van het merk Lomo

neanderthaler7028 | 17-12-14 | 10:43

toch denk ik dat die man rechts boven in de hoek het meeste geluk heeft gehad.. die kon ECHT geen kant op..

briefpapier | 17-12-14 | 10:27

En we halen er nog maar een paar binnen hoor. Plek zat hier, wat ze zijn zoooooo zielig.

Waakvlam | 17-12-14 | 10:17

Ik maak eigenlijk alleen maar druk over dat hondje..

am0rz | 17-12-14 | 10:15

@Rationele Mocro | 17-12-14 | 00:46
Misschien omdat 90% van de drugscriminelen mocro's zijn?

Haatgenerator | 17-12-14 | 10:08

Ligt het soms aan mij? Als je iemand wilt omleggen richt je toch niet op benen en voeten maar op hoofd en bovenlijf? Op de picca zie ik alleen maar naar beneden gerichte kogelschoten.

DrSnuggles | 17-12-14 | 10:08

@necrosis | 16-12-14 | 23:04
Dan had je je ook aan de maximale snelheid moeten houden. Dat pakken ze hard aan.

Haatgenerator | 17-12-14 | 10:03

De politie moet niet zeiken en gewoon doen: de bevolking beschermen tegen levensgevaarlijke criminelen en die achtervolging door zetten, met gepaste afstand misschien.

Als het geweldsmonopolie bij de overheid (lees: politie en leger) ligt en die durven niets meer, wat moet de gewone burger dan nog doen? Zich laten beroven en verkrachten door ZOWEL (r)overheid als criminelen?! Sla als gewone burger een inbreker of overvaller op z'n bek slaat dan ben je zelf ineens fout volgens de linkse PVVDAD66CDA politiek en linkse media.

Nederlander is helemaal de weg kwijt (maar goed, dat roep ik al langer) en de geweldmonopolisten zitten liever in een busje met een thermoskan koffie langs een snelweg te flitsen. Zijn gewoon ontzettende lafbekken van Srebrenica (leger) tot de de criminele octopus (politie) die Nederland in haar greep heeft en kan doen en laten wat ze wil.

En al jullie domme Nederlanders roepen dan "tja, dan moet je je maar aan de snelheidslimiet houden..."

Xirdalan | 17-12-14 | 10:01

@necrosis | 16-12-14 | 22:49
Omdat we het signalement zelf ook wel kunnen raden natuurlijk.

Haatgenerator | 17-12-14 | 10:01

MasturMasturwasbeert, dat heeft niks met lafheid te maken. Als de politie de achtervolging doorzet en er vallen slachtoffers is het altijd de schuld van de politie .. Wanneer de politie middelen inzet als een file fuik en het gaat mis, schuld van de politie .. Als de verdachten crashen.... schuld van de politie. Rijden ze zich zelf kapot... eigen schuld. De politie rijdt met vw touran! Een gezinsauto die vol gedrukt is met troep, de criminelen rijden in snelle audi en bmw wagens. Als motor rijden kun je alleen maar volgen en als ze op je schieten en ze schieten per ongeluk een ander dood.... dan is het wederom de schuld van de politie

chiel_labiel | 17-12-14 | 09:41

Gelukkig controleert de politie wel veel op snelheid en kapotte achterlichten...

Xirdalan | 17-12-14 | 09:38

een ongeïdentificeerd doelwit??

Doelwit was Marciano P., vermeende mededader liquidaties Staatsliedenbuurt.

Jan Gordelroos | 17-12-14 | 09:36

Het resultaat van jarenlang soft justitieel geneuzel en dito straffen.

holly billy | 17-12-14 | 09:21

Politie moet zich schamen... Onbegrijpelijk dat we in dit land geen heli paraat hebben.

stronthoop | 17-12-14 | 09:15

@Wajong | 17-12-14 | 00:02
Mag hij even.

Lewis | 17-12-14 | 09:15

Welk een amateurs.

Meneert | 17-12-14 | 09:14

Lafheid bij de politie. De achtervolging staken. Een lachertje.

Masturwasbeert | 17-12-14 | 09:09

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:18
Ze zijn niet interessant omdat ze bv off-topic zijn.
Je hebt misschien die test goed gemaakt maar je bijdragen zijn niet veel soeps.
Ze kunnen je bij mensa beter weer wegsturen.
Neem bv
"Dat orka's en dolfijn bewezen slimmer zijn dan bv een mol is niet racistisch, toch zijn het alledrie zoogdieren."
Je vergeet het onderscheid te maken tussen soorten en rassen binnen een soort.
Verder noem jij mij dom. Zelfoverschatting van een onzeker persoon.
Als je wilt laten zien dat ik dom zou zijn moet je mijn argumenten onderuit halen. Dat kun je niet.

gutgutgut | 17-12-14 | 09:08

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:18
Ze zijn niet interessant omdat ze bv off-topic zijn.
Je hebt misschien die test goed gemaakt maar je bijdragen zijn niet veel soeps.
Ze kunnen je bij mensa beter weer wegsturen.
Neem bv
"Dat orka's en dolfijn bewezen slimmer zijn dan bv een mol is niet racistisch, toch zijn het alledrie zoogdieren."
Je vergeet het onderscheid te maken tussen soorten en rassen binnen een soort.

gutgutgut | 17-12-14 | 09:03

misschien een idee? iedereen stoppen met drugs!

ikdenkwat | 17-12-14 | 09:02

Das gvd een lieve hond jonguh!

ikdenkwat | 17-12-14 | 08:59

@eerstneukendanpraten | 17-12-14 | 08:21
Dat deed Saban Baran ook, en toch ben ik niet geheel tevreden....

necrosis | 17-12-14 | 08:27

De Zon. Daar kwam ik wel eens in mijn studietijd. Niet te verwarren met de Zon op de Nieuwmarkt. Toen was ik nog geen racist. overigens.

Piet Karbiet | 17-12-14 | 08:22

--sql error-- | 16-12-14 | 23:51 schreef: Wie was het doelwit. Waarom is hij geblurt? Lijkt me duidelijjk dat hoe meer info hoe beter "we" kunnen helpen met het kortdurig verwijderen van deze gasten.
Ongeïdentificeerd doelwit, wat houdt dat in? Weet de politie het niet eens? En logisch dat het doelwit zelf ook crimineel is en nu hopelijk van de straat is verwijderd? Of weet de politie zelf nog niet wie het doelwit is?!

diek | 17-12-14 | 08:21

Alle criminele buitenlanders terug naar het land van hun paspoort!

eerstneukendanpraten | 17-12-14 | 08:21

Motoragent in een achtervolging. Wordt beschoten met, naar ik aanneem, de AK.
Een motor heeft geen bepantsering in tegenstelling tot een politieauto. Het kogelwerende vest, ook wel second-chance vest genoemd, houdt de kleinere kalibers tegen. Een 7.62 kaliber uit een AK gaat er dwars doorheen.
Een motoragent heeft geen zwaar tactisch vest bij, zoals in politieauto's liggen. Kan ook niet, want daar heeft een politiemotor geen ruimte voor.
Terug het vuur openen, op een motor, tijdens een achtervolging en ondertussen proberen zelf niet geraakt te worden door een automatisch wapen? Het gros van jullie kijkt teveel films en jullie weten echt totaal niet waarover jullie praten.

Dus met al die wetenschap rijden jullie wel door, met hoge snelheid, schietend (raak natuurlijk) en schakelen beiden boeven uit? Knap hoor toetsenbordridders.
mortus_cade | 17-12-14 | 00:36
En voor beter materiaal is geen geld, want het mag niks kosten. Maar inderdaad, waarom zou je het nog uitleggen.

cupidstunts | 17-12-14 | 08:19

Gelukkig hebben we in Nederland een strenge wapenwet en heeft de overheid het geweldsmonopolie, daardoor hebben we hier tenminste niet van die Amerikaanse toestanden...

Tollebol | 17-12-14 | 08:18

Het lijkt er toch erg op dat ze gericht schoten op personen ondanks dat die onschuldig waren volgens het bericht.

Therapietje | 17-12-14 | 08:17

@clockandhammergame | 17-12-14 | 07:56
Justitie staat momenteel nog onder leiding van iemand die totaal ongeschikt is voor zijn functie.
We zullen moeten wachten tot Opstelten eindelijk achter de geraniums verdwijnt....

necrosis | 17-12-14 | 08:02

Hmmm, zo'n JSF had die auto zo van de weg af kunnen knallen. Ik snap niet dat justitie niet meteen groot materieel inzet. Een apache inschakelen om dit soort uitwassen aus te radieren moet toch niet zo heel moeilijk zijn.

clockandhammergame | 17-12-14 | 07:56

@gutgutgut | 17-12-14 | 01:16
menzo heeft echter wel een punt, iets wat Pim destijds ook al zei!

necrosis | 17-12-14 | 07:34

@ Theo, goedemorgen. Inderdaad in oost. In oktober.
Ondanks alle moeite om dit te linken aan de georganiseerde misdaad aanslagen heeft dit niets met de oorlog te maken die voor liquidaties zorgt. Anders was het beeld wel anders geweest. Buiten. En vooral duidelijk wie het doel was en dat het gelukt was. Dit is amateurisme ten top. Zuidoost style.

ristretto | 17-12-14 | 07:32

Ik ga al jaren niet meer naar de kroeg, en niet zonder reden....

necrosis | 17-12-14 | 07:27

@wyatt earp. https://twitter.com/Cecilevdgrift/status/522735457206272000/photo/1
Lijkt erop dat u nooit meer helemaal goed zult kunnen lopen. Sterkte.

Misschien een idee voor ons wegkijkregiem; geef criminele jeugd schietles. Scheelt dit soort collaterale ellende.

Rommelende Onderbuik | 17-12-14 | 07:10

Asbakken op tafel, de daders moeten gezocht worden in kringen van de VWA.

Bazip Zeehok | 17-12-14 | 07:00

Wat een prutsers. Wat beter richten of anders een riotgun meenemen.

Rommelende Onderbuik | 17-12-14 | 06:54

Vent met dat schot in z'n been zou wel blij zijn geweest met dat, door klaps geadviseerde, kogelvrije vest.

Skunk57 | 17-12-14 | 06:40

schijnheiligeprofeet | 17-12-14 | 05:59
Als je Nederland door Gadverdam vervangt dan klopt het wat je zegt.

swassannuf | 17-12-14 | 06:04

Eigenlijk kan je hier in Nederland bijna alles als je een pistool hebt en helemaal alles als je een Kalashnikov en een snelle bak hebt even een ovtje zetten en de achtervolgende wouten een paar kogels tegemoetsturen en boem bats achtervolging volledig gestaakt want oh wee als de wouten hun werk echt moeten doen hun favoriete wapen blijft pen en boetepapier
Niet dat ik het erg vind dat ze zo zijn ja op de boetes na dan natuurlijk

schijnheiligeprofeet | 17-12-14 | 05:59

Waarom nu opeens dit filmpje hier ? Dit is weken geleden al op tv geweest, opsporing verzocht.

RugOp81 | 17-12-14 | 03:35

Peter Emile | 17-12-14 | 02:30

een linksmutsige braafborst als Iglo zal je toch eerst moeten uitleggen wat het begrip gevangenis betekend. Die vent heeft echt helemaal geen idee wat er zich in de maatschappij afspeeld, net als opa Ivo overigens.

mr Fawlty | 17-12-14 | 03:05

@ Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:49 |

Ga maar eens in een willekeurige Nederlandse gevangenis kijken. Dan zie je ineens het verschil (in aantal vooral) tussen allochtoon en autochtoon.

Peter Emile | 17-12-14 | 02:30

bof jij even | 17-12-14 | 01:55

beste bof,
het gaat ook meer over de strekking van een betoog, niet zo zeer over wat spelfoutjes.

mr Fawlty | 17-12-14 | 02:07

-t+r

mr Fawlty | 17-12-14 | 02:00

bof jij even | 17-12-14 | 01:55

wwar, lijkt mij meet op een tiepvoud.
Wat is jouw punt ?

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:58

spelvouten of hoog IQ
kans hebben VS de schijn tegen je hebben

bof jij even | 17-12-14 | 01:55

carramba | 17-12-14 | 01:44

Ik heb er ook niet veel vertrouwen in dat dat gaat lukken met 'ons opa'als minjus, ipv een cordate man/vrouw op die positie die wel het overzicht weet te behouden en ook gericht oplossingen kan aandragen.

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:48

bof jij even | 17-12-14 | 01:40

verklaar eens wat daar niet logisch aan is volgens jou ?
Of zeg eens hoe het volgens jou wel moet zijn.

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:44

Het ontbreekt gewoon aan politieke wil, kennelijk zien ze nog niet de ernst in van dit soort praktijken waarbij excessief/roekeloos geweld wordt gebruikt. Politie wil wél, daar ben ik van overtuigd.

carramba | 17-12-14 | 01:44

LOL mr fawlty:

"Ze weten gewoon zelf WWAR het aan ligt ?"

2 minuten later:

"Ik heb een academische graad en ben lid van Mensa, zegt genoeg, of niet ?"

FF later:

"Je kunt niet zeggen dat ze de kansen niet gekregen hebben."

daaropvolgend:

"Eerlijk is eerlijk, marokkanen en turken kunnen gewoon niet mee in een westerse maatschappij "

CONCLUSIE : R.T.E.A.R.D

bof jij even | 17-12-14 | 01:40

@wyatt earp | 16-12-14 | 23:07
Toepasselijke nick heb je. Kon je niet terugschieten?

The Exorcist | 17-12-14 | 01:39

Ik heb nooit begrepen dat er mensen zijn die ontkennen dat er verschil bestaat tussen mensen. Terwijl dat gewoon zo is.
Dat orka's en dolfijn bewezen slimmer zijn dan bv een mol is niet racistisch, toch zijn het alledrie zoogdieren.
Zet 2 willekeurige mensen naast elkaar en de kans dat er verschillen zijn is nagenoeg 100%, hoeft er niet eens kleurverschil te zijn
IQ is gewoon erfelijk bepaald en heeft alles te maken met de regio waar je geboren bent, dat ontkennen is juist dom.

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:38

menzo | 17-12-14 | 01:19

tasjes roven is cultuur van die gasten.
Het zwaardere werk zoals gewapende overvallen en lid zijn van criminele organisaties is een manier om te pakken wat ze op een meer maatschappelijke manier niet voor elkaar krijgen.

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:25

Oktober?? Het is nu toch December? Oh, ja, we moeten natuurlijk aan de privacy van de daders denken. Eerst moet de politie via de gebruikelijke weg de daders zien te vinden voordat ze zoiets zwaars inzetten als het vrijgeven van de bewakingsbeelden. Zou dit één van de redenen zijn waarom vier van de vijf misdaden niet opgelost worden.

Alfa2Zeta | 17-12-14 | 01:20

Oktober?? Het is nu toch December? Oh, ja, we moeten natuurlijk aan de privacy van de daders denken. Eerst moet de politie via de gebruikelijke weg de daders zien te vinden voordat ze zoiets zwaars inzetten als het vrijgeven van de bewakingsbeelden. Zou dit één van de redenen zijn waarom vier van de vijf misdaden niet opgelost worden.

Alfa2Zeta | 17-12-14 | 01:20

gutgutgut | 17-12-14 | 01:16
@Rationele Mocro had het over criminelen en dat zijn tasjesdieven volgens mij.

menzo | 17-12-14 | 01:19

gutgutgut | 17-12-14 | 01:14

waarom zijn mijn comments oninteressant ? Omdat ze jou niet bevallen ?
Ik heb een academische graad en ben lid van Mensa, zegt genoeg, of niet ?

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:18

Waarom zijn de gezichten geblurred?

Lewis Lewinsky | 17-12-14 | 01:17

menzo | 17-12-14 | 01:12
Het gaat hier niet over tasjesdieven.
Het gaat hier over vuurgevaarlijk gangsters.

gutgutgut | 17-12-14 | 01:16

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:11
Ik weet het, maar in de omgang, gewoon één op één, zijn het geen beroerde gasten. Als ze samenklonteren gaat het mis. En daar ligt het probleem; buiten hun eigen gemeenschap is er niets.

menzo | 17-12-14 | 01:16

De Anaalprofeet | 17-12-14 | 01:09

Ze weten gewoon zelf wwar het aan ligt maar ze krijgen het niet voor elkaar om de achterstand op te heffen. Je kunt niet zeggen dat ze de kansen niet gekregen hebben.
Daarom zijn ze ook zo opstandig, zelfs die paar die het niveau wel ontstegen zijn maar tegen dubbele muren oplopen omdat ze de schijn tegen hebben.
Eerlijk is eerlijk, marokkanen en turken kunnen gewoon niet mee in een westerse maatschappij en zij die het wel kunnen zitten niet hier.

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:16

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:08
En jij bent intelligent zeker.
Met je oninteressante posts.

gutgutgut | 17-12-14 | 01:14

Rationele Mocro | 17-12-14 | 01:03
"Wat jij impliceert is dat een Marokkaanse crimineel nog een vorm van moraliteit heeft waarbij hij zijn slachtoffers kiest op etniciteit".

Een Marokkaanse tasjesdief zal nooit een vrouw met een hoofddoekje als slachtoffer uitkiezen, DAT is ZIJN vorm van moraliteit.

menzo | 17-12-14 | 01:12

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:11
Off-topic. Wegjorissen.

gutgutgut | 17-12-14 | 01:12

menzo | 17-12-14 | 01:09
Ja maar als jij en 1599 anderen door geweervuur omkomen is dat niet erg.
99,99% van de bevolking zit daar niet mee.

gutgutgut | 17-12-14 | 01:11

menzo | 17-12-14 | 01:08

ga eens in somalie kijken, hoe gezellig ze daar met elkaar omgaan.

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:11

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:05
Zover ik weet zijn bij de gangsteroorlog, het onderwerp van dit draadje, geen somaliers of getraumatiseerd Syriërs betrokken. Hoe relevant jouw opmerking is hangt af van wat je bedoeld met "soortgelijken". Homo Sapiens ?

gutgutgut | 17-12-14 | 01:10

gutgutgut | 17-12-14 | 01:07
Heb ik je al verteld dat ik 99,99% van de kroegen van de binnenkant heb gezien?

menzo | 17-12-14 | 01:09

Hadden ze maar niet zo gediscrimineerd moeten worden, dit is onze schuld. Weg met ons.

De Anaalprofeet | 17-12-14 | 01:09

gutgutgut | 17-12-14 | 01:03

jouw nick past helemaal niet bij je praatjes.
Domme struisvogel, was beter geweest.

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:08

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:05
Ik ken veel Somaliërs, het zijn eigenlijk helemaal geen beroerde gasten. Maar volkomen ongeschikt voor deze samenleving.

menzo | 17-12-14 | 01:08

menzo | 17-12-14 | 01:03
Laat maar met cijfers van bv CBS zien dat in absolute getallen de niet-westerse migranten de meeste overvallen plegen. Je zult zien dat het absolute aandeel veel lager is dan jouw favoriete getal, 99,99%.

gutgutgut | 17-12-14 | 01:07

gutgutgut | 17-12-14 | 00:55

nee, nog veel erger, somaliers ( over tuig gesproken ) en soortgelijken, daarbij nog hopen getraumatiseerde syriers, etc etc.
Wordt gezellig hier in het westen.

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:05

@menzo | 17-12-14 | 00:54
Maar zelfs dan is je statement pure BS. Alle zaken die je noemt, die plegen Marokkanen ook op Marokkanen of andere etnische groepen; daar wordt weinig tot geen onderscheid tussen gemaakt.
Wat jij impliceert is dat een Marokkaanse crimineel nog een vorm van moraliteit heeft waarbij hij zijn slachtoffers kiest op etniciteit. Terwijl, deze criminelen zijn opportunisten. Zo ken ik helaas genoeg voorbeelden in eigen omgeving.
Dat autochtonen vaker het slachtoffer zijn, komt natuurlijk niet als een verassing aangezien er meer autochtonen dan allochtonen zijn. Kom op, dat hoeft niemand jou te vertellen toch? Een kind begrijpt dit.

Rationele Mocro | 17-12-14 | 01:03

gutgutgut | 17-12-14 | 00:58
De absolute bijdrage wat betreft straatroven, plofkraken, winkelovervallen, woningovervallen, verkrachtingen, enz. zal zeer hoog zijn.
Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat de bijdrage aan dit soort misdrijven niet in meerderheid voor rekening wordt genomen door niet-westerse immigranten. Jij wel?

menzo | 17-12-14 | 01:03

menzo | 17-12-14 | 00:57
Alleen degenen die door rondvliegende kogels worden geraakt.
Of ontvoerd worden voor losgeld.
Zolang dat niet meer dan 0.01% van de bevolking, dat wil zeggen, 1600 mensen, vind jij het best.
Jij kwam toch al nooit in die kroeg dus leve de liquidaties.

gutgutgut | 17-12-14 | 01:03

@Peter Emile | 16-12-14 | 23:25 Mooi samengevat. 100% mee eens.

Barani517 | 17-12-14 | 01:00

Dick Luyenlomp | 17-12-14 | 00:48

Artsen, goedopgeleide vaklui en ingenieurs hebben helemaal geen reden om alles achter te laten en naar europa te gaan. Tenzij je een turkse kourd bent, dan maak je daar nog niet eens een goede kans als je cum laude bent afgestudeerd.
Ik heb het dus wel over turken en marokkanen.
Vluchtelingen uit oorlogsgebieden is natuurlijk een ander verhaal. Maar die moeten in eigen regio worden opgevangen, niet hier want als ze eenmaal hier zijn kan 9 van de 10 ook niet meekomen. Daar wordt niemand blij van, zijzelf ook niet.

mr Fawlty | 17-12-14 | 01:00

mortus_cade | 17-12-14 | 00:36
Er moet een betere aanpak komen. Dit kan de politie in de huidige vorm niet aan.

gutgutgut | 17-12-14 | 00:59

menzo | 17-12-14 | 00:54
Jouw getallen zijn nergens op gebaseerd en onjuist.
Je maakt geen onderscheid tussen oververtegenwoordiging dus relative bijdrage, en absolute bijdrage aan de criminaliteit.

gutgutgut | 17-12-14 | 00:58

En tot nu toe komt iedere crimineel met verboden vuurwapens in bezit weg met een taakstrafje. Met dit soort rechters heeft elke opsporing door de politie geen enkel nut.

Barani517 | 17-12-14 | 00:57

gutgutgut | 17-12-14 | 00:51
Weer een slecht voorbeeld, allemaal gasten waar 99,99% van de bevolking geen last van heeft.

menzo | 17-12-14 | 00:57

De tokkiemocro's en de oude crimi NL garde lopen op het moment hard achter de feiten aan. Overvallen, liquidaties, afpersing, het is allemaal lang achterhaald. Teveel camera's en de technische ontwikkelingen op recherche gebied heeft deze boy's allang links en rechts ingehaald.
Allemaal een kwestie van tijd. Ze zijn gewoon niet slim genoeg om dat in te zien en kijken teveel scarface.
Crimineeltje spelen op de oude vakgebieden is een zwaar beroep.

viridis | 17-12-14 | 00:56

Dick Luyenlomp | 17-12-14 | 00:48
lui en lomp en onjuist.
Er zijn geen "dagelijkse verse ladingen turken er marokkanen".

gutgutgut | 17-12-14 | 00:55

Zeker dat ze die gozer op de kruk moesten hebben! Kijk maar waar alle kogels zijn ingeslagen.

Glas Koning | 17-12-14 | 00:54

Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:42
Rationele Mocro | 17-12-14 | 00:46

Ik heb het niet over een dozijn mocro's die elkaar omleggen, ik heb het over 99,99% van de andere misdrijven die door mocro's gepleegd worden.
Straatroven, inbraken, lichamelijk geweld, plofkraken, winkelovervallen, woningovervallen, verkrachtingen, enz.

Ik twijfel er niet aan dat in bijna 100% van de gevallen autochtone Nederlanders het slachtoffer zijn.
En of je dan vindt of het een etnisch probleem is of niet doet er niet toe, dit máákt het een etnisch probleem.

menzo | 17-12-14 | 00:54

@mortus_cade juist gesproken. Het was de enige juiste beslissing. Jammer alleen dat niet een permanente politie heli is nu men (eindelijk) weet dat er zoveel loos is A'dam.

Dirk III | 17-12-14 | 00:53

@ mortus_cade | 17-12-14 | 00:36
.
Politie auto bepantsering... Waar dan? Zeker niet de ruiten, misschien een folie om het iets steviger te maken, maar dat houd niet eens een .22 tegen. Geloof mij, ik kan het weten!

Glas Koning | 17-12-14 | 00:51

Als je echt zoden aan de dijk wilt zetten in de strijd tegen de misdaad moet je vooral ook autochtone criminelen aanpakken en je niet blindstaren op allochtonen. Zo nu en dan moet je "wegkijken" van de allochtonen. Endstra, van Hout, Mieremet, dat vriendje van Mabel, Holleeder, van der Bijl, allemaal autochtonen.

gutgutgut | 17-12-14 | 00:51

mr Fawlty | 17-12-14 | 00:44
En het probleem is dat de dagelijkse verse ladingen turken er marokkanen dat ook zijn.
Dus al helemaal niet meekunnen. Daar waar hun eerste generatie gastarbeiders nog een beetje moetsen en wilden integreren, omdat ze hier kwamen voor werk, doet de huidige generatie binnenkomers dat al helemaal niet meer.
Ze komen hier louter voor de uitkeringen of criminaliteit (of beiden) en worden geholpen door hun voormalig landgenoten die de taal wel machtig zijn en de korste weg naar onze honingpotten inmiddels met hun ogen dicht kunnen vinden.

Dick Luyenlomp | 17-12-14 | 00:48

gutgutgut | 17-12-14 | 00:41
"Die gaan echt geen uitzondering maken op basis van etniciteit."
Pegels zijn pegels.
En kogels zijn kogels. Anatomisch maakt het niet zoveel uit of een kaaskop of iemand anders een lung shot heeft. Pang is pang.

kloopindeslootjijook | 17-12-14 | 00:47

@menzo | 17-12-14 | 00:34
Sorry maar wat een debiele statement. Zowat 90% van de liquidaties in de afgelopen jaren zijn mocro on mocro violence.

Rationele Mocro | 17-12-14 | 00:46

Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:42
Inderdaad, wie iets zinnigs en algemeens over sociale en criminologische verschijnselen wil melden moet basiskennis van statistiek hebben.

gutgutgut | 17-12-14 | 00:46

de honden blaffen... | 17-12-14 | 00:37
Dat was toen ook een poel van verderf en ellende. Zijn alleen geen youtube-filmpjes van.

Bakito | 17-12-14 | 00:45

Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:17

als je nu eens begint met erkennen dat met name marokkanen en turken, 'thuis'ook al kansarm waren. Niet zo raar dat ze dan hier al helemaal niet meekunnen.

mr Fawlty | 17-12-14 | 00:44

@ VerenigingVanDieven | 17-12-14 | 00:41

Ik voel me niet aangesproken en u bent verder ook niet verplicht om op mij te reageren dus u kunt dat gewoon laten. Er is niemand die u dwingt en uw bijdrages voegen verder ook niks toe dus niemand zal het merken.

Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:44

kno;9904 | 17-12-14 | 00:37
Niemand kijkt weg, socialisme en Venezuela zijn offtopic.
Van mij mag je weggejorist worden.

gutgutgut | 17-12-14 | 00:43

@ menzo | 17-12-14 | 00:28

Behalve dat uw opmerking niet klopt, ze moorden elkaar immers ook regelmatig uit, waren we het er eerder over eens dat allochtonen vaker in achterstand opgroeien/ leven dan autochtonen. Aangezien je (lijkt mij, heb er geen ervaring mee) gaat stelen van mensen waar iets te halen valt, betekent dit dus automatisch dat de kans groter is dat er bij autochtonen gestolen wordt. Tel daar bij op dat er in aantal ook nog eens veel meer autochtonen dan allochtonen zijn....

Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:42

menzo | 17-12-14 | 00:34
We praten hier over zwaarbewapende drugscriminelen die ripdeals plegen en elkaar afmaken. Die gaan echt geen uitzondering maken op basis van etniciteit. Als je dat denkt dan begrijp je niets van dit soort misdaad.

gutgutgut | 17-12-14 | 00:41

@Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:33
U verstoorde de draad met een zijdelings onderwerp ten einde reacties uit te lokken, zodoende mijn uitspraak. Duidelijk?

VerenigingVanDieven | 17-12-14 | 00:41

Makkers staat uw wild geraas. Dat je ruzie hebt of iemand een afspraak niet nakomt, en dat je zo je eigen opvattingen over een gedragscorrectie hebt dat kan best. Maar hou het een beetje netjes graag en sleep er geen anderen in mee die er geen reedt mee te maken hebben. Iets met gevoel voor stijl of duidelijkheid of zoiets.

kloopindeslootjijook | 17-12-14 | 00:37

Glas koning:

Ja!

wyatt earp | 17-12-14 | 00:37

Bakito | 16-12-14 | 23:31

In Rhodesië heeft men in ieder geval helemaal niets geleerd van "ons".
Het huidige Zimbabwe, dat ooit de graanschuur van Afrika was is nu een poel van kommer en ellende.

de honden blaffen... | 17-12-14 | 00:37

Maar gewoon blijven wegkijken , wordt het fine socialisme systeem net zo leuk als venezuela

kno;9904 | 17-12-14 | 00:37

Waarom ik het nog probeer uit te leggen weet ik eigenlijk niet, maar moet het toch even kwijt.

Er wordt geschoten me o.a. een AK. Probeer mij even te volgen.

Motoragent in een achtervolging. Wordt beschoten met, naar ik aanneem, de AK.
Een motor heeft geen bepantsering in tegenstelling tot een politieauto. Het kogelwerende vest, ook wel second-chance vest genoemd, houdt de kleinere kalibers tegen. Een 7.62 kaliber uit een AK gaat er dwars doorheen.
Een motoragent heeft geen zwaar tactisch vest bij, zoals in politieauto's liggen. Kan ook niet, want daar heeft een politiemotor geen ruimte voor.
Terug het vuur openen, op een motor, tijdens een achtervolging en ondertussen proberen zelf niet geraakt te worden door een automatisch wapen? Het gros van jullie kijkt teveel films en jullie weten echt totaal niet waarover jullie praten.

Dus met al die wetenschap rijden jullie wel door, met hoge snelheid, schietend (raak natuurlijk) en schakelen beiden boeven uit? Knap hoor toetsenbordridders.

mortus_cade | 17-12-14 | 00:36

@wyatt earp | 16-12-14 | 23:48
Als je het echt was, vertel dat wat details. Hoelang was er paniek, wat gebeurde er hierna eerst? Hoelang duurde het voordat er politie/ambulance was? Hoelang en waar lagen mensen nog in dekking?

Inferi0r | 17-12-14 | 00:34

Hyronimo | 17-12-14 | 00:20
Simpele lieden hebben simpele oplossingen voor complexe problemen.

Jan Dribbel | 17-12-14 | 00:34

De politie roept uw hulp in.
Ongeveer 5 jaar geleden werd er geschoten in een kroeg. We geven hoge prioriteit aan het opsporen van de daders dus herkent u 1 van hen in deze extreem vage beelden neem dan contact op.
Ps. Liever hebben we dat u beide daders herkent want als we maar een dader hebben vertelt die zelfs na 3x vragen niet wie de tweede is blijkt uit het verleden.
Aldus Bureau Jansen en Janssen.

Dirk III | 17-12-14 | 00:34

UHHU 6% niet westerse migrant my ass. Die gasten hebben zich al vermengd en gemixed. Als je via het DNA de boel zou herleiden dan zitten we hier op onderhand op 35%. De straten zijn er van vergeven.

viridis | 17-12-14 | 00:34

gutgutgut | 17-12-14 | 00:31
Als jij serieus gelooft dat het voor bijvoorbeeld een Marokkaan niets uitmaakt of zijn slachtoffer Marokkaans of Nederlands is zijn wij uitgeluld.

menzo | 17-12-14 | 00:34

menzo | 17-12-14 | 00:32
Ik waardeer je reactie.

gutgutgut | 17-12-14 | 00:33

@ VerenigingVanDieven | 17-12-14 | 00:29

Pardon?...

Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:33

gutgutgut | 17-12-14 | 00:25
Je hebt helemaal gelijk.

menzo | 17-12-14 | 00:32

menzo | 17-12-14 | 00:28
Ik zie geen aanwijzingen dat dat hier het geval is. Het zijn criminelen, kleur maakt ze niet uit of het moest de kleur van geld zijn.
Waarom probeer je hier een etnisch probleem van te maken?

gutgutgut | 17-12-14 | 00:31

Hyronimo | 17-12-14 | 00:20
Als de agenten niet zijn uitgerust met een gepantserde wagen en/of geen kogelvrij vest dragen, als ze geen middelen hebben om het risico voor passanten te beperken, als de politie niet opgeleid is voor deze situaties etc.
Voor situaties als deze heb je commando's nodig. Ik stel voor dat van der Laan daar een paar dozijn van bij de hand houdt.

gutgutgut | 17-12-14 | 00:29

@Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:49
U introduceerde het woord allochtonen in deze draad. Ik had het moeten weten, u reageerde niet op een ander. Ik zal hier geen tweede keer in trappen, trol.

VerenigingVanDieven | 17-12-14 | 00:29

Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:13
"Als je crimineel bent, ben je gewoon een lul, met of zonder kleurtje".
Dat is allemaal leuk en aardig, maar iemands kleur kan relevant worden als een crimineel louter slachtoffers van een andere kleur uitkiest.

menzo | 17-12-14 | 00:28

menzo | 17-12-14 | 00:03
Je interpreteert de cijfers niet goed. 12% van de niet-westerse migranten tegenover 2% van de rest. Als 6% van de bevolking niet-westerse migrant is dan moet je daar die 12% van nemen, dat is dus 0.72% van de totale bevolking. Zelfde sommetje voor geeft voor de rest van ons 2 % (1.92%) van het totaal. Niet-westerse migrant zijn oververtegenwoordigd maar hebben ruwweg een kwart van alle bijstandsuitkeringen. Als die cijfers ook zouden gelden voor plofkraken etc. wordt ook daarvoor dat het merendeel nog altijd door de rest van de bevolking wordt gepleegd.

gutgutgut | 17-12-14 | 00:25

VerenigingVanDieven | 17-12-14 | 00:18
Oh, dan zit je hier goed. Geenstijl is een baken van zelfreflectie.

Bakito | 17-12-14 | 00:23

Achtervolging staken? Wat een onzin. Daarvoor ben je toch agent? Dat heet beroepsrisico. Op deze manier is het logisch dat zoveel zaken niet worden opgelost. En dan ook vrolijk 2 maanden wachten met een opsporingsbericht. Wat een amateurisme. Bij zo'n aanslag Apache in de lucht en auto aan gort knallen.

Hyronimo | 17-12-14 | 00:20

@Bakito | 17-12-14 | 00:13
Nee, ben alleen niet zo goed in multi-tasken. Ik ben overigens niet zo van het schedelmeten, maar meer voor een blik in de spiegel van de ziel.

VerenigingVanDieven | 17-12-14 | 00:18

@ de honden blaffen... | 17-12-14 | 00:11

Achterstandswijken zijn achterstandswijken omdat daar de kosten voor bewoning het laagst zijn en er dus automatisch mensen komen wonen uit de "lagere sociale klasse".

Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:17

Zag er meer uit als jihad gangers die ff een willekeurig kroegje om wilde leggen voor ze naar syrië gingen.

Zaakje Doofpot Extraordinaire.

Tungsten | 17-12-14 | 00:17

menzo | 17-12-14 | 00:03

Zou goed kunnen maar ik betwijfel het. Het lijkt alleen zo omdat er in absolute aantallen meer allochtonen als autochtonen in sociaal economische achterstand leven. Qua percentage zullen ze elkaar denk ik niet veel ontlopen maar ik heb geen harde cijfers dus als die bestaan (en iemand heeft een linkje o.i.d.) en ik zit er naast, ben ik de eerste die zal toegeven dat mijn vermoedens niet kloppen. Het doet er voor mij verder ook niet heel veel toe of iemand autochtoon of allochtoon is. Als je crimineel bent, ben je gewoon een lul, met of zonder kleurtje.

Capt. Iglo | 17-12-14 | 00:13

Zijn er nog mensen die er vertrouwen in hebben dat de politie dit soort problemen de baas kan? Ik niet. De gemiddelde agent heeft bepaald niet het werk- en denkniveau dat nodig is om doorgewinterde criminelen te slim af te zijn. Probeer maar eens een gesprek aan te gaan met een dienstdoende agent. LBO-niveau.

Ars Vivendi | 17-12-14 | 00:13

VerenigingVanDieven | 17-12-14 | 00:10
Word je daar onzeker van, knul?

Bakito | 17-12-14 | 00:13

Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:49
Maar waarom zijn achterstandswijken nu achterstandswijken?
Dat is natuurlijk de hamvraag.
Antwoord: door de mensen die die wijken bevolken.

de honden blaffen... | 17-12-14 | 00:11

@Bakito | 17-12-14 | 00:02
Geen kartelvorming tussen trollen, knokkelsleper!

VerenigingVanDieven | 17-12-14 | 00:10

gutgutgut | 16-12-14 | 23:58
Opstelten.....
Die gaat weer een commissie instellen om het probleem te onderzoeken.
Dodelijke luchtbuksen met de kracht van zware vuurwapens, Opstelten gaat het probleem onderzoeken.

Jan Dribbel | 17-12-14 | 00:10

@ wyatt earp | 16-12-14 | 23:48
.
WTF, was jij dat met die peuk en adrenaline?

Glas Koning | 17-12-14 | 00:09

@Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:55
Sociologen hebben ongelijk: je kan de natuur niet uit het beestje halen. Dat dacht men 25 jaar geleden nog wel. Maar dat weet jij heel goed, he?

VerenigingVanDieven | 17-12-14 | 00:07

eigen schuld, neerlands dikke bult. blij dat ik er niet zat, blij dat ik weinig meer in een café kom. NL, waar mekka's, criminelen en andere vrij spel hebben door de kansen en zieligheidsindustrie. Welke D66 rechter mogen we eigenlijk bedanken?

Bill Cosby | 17-12-14 | 00:07

Reykjavik | 16-12-14 | 23:37
Omdat het onderzoek is vastgelopen ?

gutgutgut | 17-12-14 | 00:03

Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:49
www.volkskrant.nl/binnenland/scp-crisi...

"Niet-westerse migranten zijn veel vaker dan autochtone Nederlanders afhankelijk van een bijstandsuitkering: 12 tegen 2 procent".

Stel dat je die cijfers nu eens als uitgangspunt neemt. Dan zou tegenover elke 6 allochtone tasjesdieven, plofkrakers, juwelier-overvallers, enz. één autochtoon moeten staan.
De allochtone score op deze gebieden lijkt echter dicht in de buurt van de 100% te komen.

menzo | 17-12-14 | 00:03

@wyatt earp | 16-12-14 | 23:48
Jaaäaaaa nu weten we het wel.

Wajong | 17-12-14 | 00:02

Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:49
Dat weet iedereen, alleen een handvol schedelmeters blijft het ontkennen.

Bakito | 17-12-14 | 00:02

Dankzij de geitenwollen sokken VPRO instelling van onze huidige regering die al decennia lang de boel mag hersenspoelen wordt het hier straks 1 grote teringzooi.

Ansjo | 16-12-14 | 23:58

Het probleem is dat de achtervolging gestaakt wordt of moet worden, want, concludeer ik, de politie is niet opgewassen tegen deze situatie. Dan moet Opstelten zorgen dat de politie daar _wel_ tegen opgewassen is.

gutgutgut | 16-12-14 | 23:58

Ze hebben GVD voor de veiligheid de daders maar laten ontsnappen. Wij kregen 95 euro boete omdat we in een gebied aar je gratis mag parkeren de blauwe schijf waren vergeten.

Waardeloos heel die politie. Knal die mannen toch gewoon van de motor af. Dan kunnen ze niet nog meer mensen aanvallen. Die mannen gaan echt nog veel moorden plegen. Afval moet je opruimen.

Patatter | 16-12-14 | 23:57

Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:49
Tuurlijk zit daar ook veel verschil tussen, vooral in de mate van het gebruikte geweld. Slimmer, minder geweld. Durf ik te beweren.

carramba | 16-12-14 | 23:56

@ VerenigingVanDieven | 16-12-14 | 23:51

Want er zijn sinds 1990 geen eerlijke vergelijkingen meer gemaakt?

Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:55

@Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:49
1990 belde, ze willen u graag terug.

VerenigingVanDieven | 16-12-14 | 23:51

duidelijk geen professionals.
wie was het doelwit?
Anyway, 20meter verderop is het Steve Bikoplein; al lange tijd berucht wegens dealende negers en vervelende mocro's.

--sql error-- | 16-12-14 | 23:51

Goh het Lijkt wel een patroon ...
10 jaar geleden normaal in Amerika en vandaag de dag..

krijgenwedatweer | 16-12-14 | 23:50

Je moet autochtonen en allochtonen niet in zijn geheel vergelijken dan krijg je een oneerlijke verhouding. De meeste van dit soort types (criminelen) groeien op in achterstandswijken dus je moet autochtonen en allochtonen met dezelfde sociaal economisch achtergrond met elkaar vergelijken en het percentage wat van die mensen crimineel wordt. Ik vermoed dat er dan niet heel veel verschil meer is tussen autochtoon en allochtoon.

Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:49

Lewis:

Heel raar om mezelf zo terug te zien.. en ik ben het echt.

wyatt earp | 16-12-14 | 23:48

@ wyatt earp
Heftig. Zal een rare gewaarwording zijn jezelf zo te zien, zeker in die omstandigheden. (Ervan uitgaande dat je het echt was, maar dat zal dan wel. )

Lewis | 16-12-14 | 23:40

bah. roken in het café.

vette nerd | 16-12-14 | 23:40

@Peter Emile | 16-12-14 | 23:25
Daar doelde ik op, mooi verwoord.

carramba | 16-12-14 | 23:38

In oktober gebeurd en dan komt de popo nu pas met de beelden? Waarom is dat?

Reykjavik | 16-12-14 | 23:37

@Kaas de Vies | 16-12-14 | 23:22
Dat is alles dat u als expert te zeggen heeft?

VerenigingVanDieven | 16-12-14 | 23:37

@ Peter Emile
Ik kom ook uit zo'n nest. Wij hadden die kalender thuis in de wc hangen en we hadden het Parool, maar verder klopt je analyse aardig.

Lewis | 16-12-14 | 23:36

Tja die mensen weten toch dat je niet meer mag roken in de kroeg, dat is nu eenmaal gevaarlijk.

polletjepiekhaar | 16-12-14 | 23:36

Peter Emile | 16-12-14 | 23:25
en Willem Holleeder dan?

hipocritisch | 16-12-14 | 23:35

Ik ben geen crimineel en heb er dus geen verstand van maar als je iemand wil liquideren kan je dan niet beter eerst echt naar binnen lopen richten en dan pas schieten op degene die je moet hebben? In plaats voor de deur goed en wel open is, al schietend, zonder te richten een beetje in de deur opening te blijven hangen?

Capt. Iglo | 16-12-14 | 23:32

Peter Emile | 16-12-14 | 23:25
Zouden ze dat wellicht van ons hebben geleerd, tijdens eeuwenlange gewelddadige onderdrukking en plundering in de kolonies?

(nee, daar zijn helaas geen video-opnames van)

Bakito | 16-12-14 | 23:31

@ trěs cool
Zal wel dan als jij het zegt. Heb nooit met motoragenten te maken maar heb (had?) er wel een positief beeld van.

Lewis | 16-12-14 | 23:30

Wat een prutsers. Blind in de wilde weg gaan schieten. Ik moest denken aan dat filmpje van die schietpartij bij No Surrender.

Mahatma | 16-12-14 | 23:28

Fucking amateurs, zie ze huppelen.
En wat is het probleem om als politieagent de auto op 100 meter te volgen? Op deze beelden is te zien dat die gasten die vluchtten totaal niet kunnen mikken. Nu is schieten op de achtervolgende politie = wegkomen.

Maserati | 16-12-14 | 23:26

Tuurlijk zit ik vol adreline! Kon niet geloven wat er gebeurde was een soort in shock! .. besef kwam later pas.

wyatt earp | 16-12-14 | 23:25

Het is zo helder als wat, maar het mag (nog steeds) niet worden benoemd: sinds de massale import van primitief macho-tuig uit alle denkbare foute uithoeken van de Caribische en islamitische wereld, is het geweld in dit land niet alleen schrikbarend toegenomen, maar is ook het karakter van dat geweld dramatisch veranderd; gewetenloosheid, smerigheid, eerloosheid en barbaarsheid zijn nu vanzelfsprekend geworden.

En daarmee zakt het beschavings- en veiligheidsniveau van dit ooit zo prettige, beschaafde, rustige en vreedzame land steeds meer af naar dat van een ordinaire bananenrepubliek vol primaten die niks anders kunnen dan aan hun zak krabben, een grote bek opzetten en zwaaien met messen en pistolen.

Met dank aan de blinde, naïeve, Derde Wereld-knuffelende mutsen met een abonnement op Trouw, de Volkskrant of het NRC en een Novib-kalender op hun koelkast.

Peter Emile | 16-12-14 | 23:25

Iedere flitsagent ook een raketwerper geven. Effe doorbellen en een raket op die vluchtauto. Probleem opgelost en scheelt ook weer een rechtzaak met de uitspraak 120 uur schoffelen. Hmmm dat soort dingen doen ze dan toch in amerika wat stugger en volhardender. Daar schieten ze desnoods de vluchtauto van de weg. No problemo.

tweetybird | 16-12-14 | 23:25

En wat vindt Feynman hier allemaal van?

Ommezwaai | 16-12-14 | 23:25

@Glas Koning | 16-12-14 | 23:22
Nee schijnt een reaguurder te zijn, ene Heitinga, ken jij m?

Kaas de Vies | 16-12-14 | 23:23

@wyatt earp | 16-12-14 | 23:20
Ok, u draagt vrij homoseksuele sjaals.

Kaas de Vies | 16-12-14 | 23:22

Die goer met dat gat in zijn onder been, duidelijk onder invloed van de adrenaline! Even peukje aftikken, en oproken...

Glas Koning | 16-12-14 | 23:22

wyatt earp | 16-12-14 | 23:20
Dan hoef je nog niet zo te schreeuwen... Ik neem aan dat je niet degene bent die door zijn hoofd is geschoten?

malawi | 16-12-14 | 23:21

-weggejorist-

wyatt earp | 16-12-14 | 23:20

He Ristretto, niet bij ons in Oost zei je toch of zoiets?

Theo van Deursen | 16-12-14 | 23:20

De collateral damage zijn toch ongelovige honden, dus dat is geen enkel probleem.

QuelleFromage | 16-12-14 | 23:19

Ik ben zo blij dat ik niet meer in die stad woon...

malawi | 16-12-14 | 23:17

@Masturwasbeert | 16-12-14 | 23:08
Na het afvuren van de wapens waarschijnlijk niet meer....

necrosis | 16-12-14 | 23:15

@wyatt earp | 16-12-14 | 23:07
Heb je iets kunnen zien van die criminelen? Of ging het te snel? Op de beelden is weinig zichtbaar.

La Bailaora | 16-12-14 | 23:14

Zolang er van Links niet 'preventief geruimd' mag worden zullen dit soort 'barbezoekjes' in de toekomst nog veel vaker gaan plaatsvinden..

ArthurAlkmaar | 16-12-14 | 23:14

oktober?

en wij mogen nu commentaar geven

Meesteres Belgie | 16-12-14 | 23:11

Doodstraf invoeren voor zulke misdaden,morgen nog het liefst.
En met terugwerkende kracht,dat ruimt lekker op.

Real Dutch Meat | 16-12-14 | 23:10

Al die compressie op compressie op die online filmpjes (om bv de logo's erin te plaatsen) maakt het er niet duidelijker op. Op tv zag het er stukken scherper uit.

yourdj2 | 16-12-14 | 23:09

@wyatt earp | 16-12-14 | 23:07
Je maakt een flauwe grap?

Kaas de Vies | 16-12-14 | 23:09

@necrosis
Wow, een heeft een uitstervend ras getroffen. De beste man was zeker al richting zijn pensioen? Gelukkig heeft de rechtspraak het ook door dat er teveel vrouwen op de positie zitten en zetten ze voorlopig in op positieve discriminatie voor mannelijk rechters.

Voor de rest over het nieuwsbericht; Wat verwacht je anders als de politieagenten meer bezig zijn met formulieren in te vullen dan met de taak waarvoor ze worden opgeleid. U weet wel, handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

keizeradmiraal4 | 16-12-14 | 23:09

@ Lewis | 16-12-14 | 22:51

Nee man, dat zijn de grootste frusten van het hele stel. Moedig verkeersagentje spelen en moedig burgers pesten maar o zo laf als het echte werk begint. En daarom hebben de criminelen hier vrij spel, twee keer schieten en de achtervolging wordt gestaakt.

très cool | 16-12-14 | 23:09

Maar was het cafe rookvrij?

Masturwasbeert | 16-12-14 | 23:08

Veel te laat. Iemand die toen iets had gezien waar je wat mee kunt, heeft het nu gegarandeerd niet meer helder voor ogen. Is dit filmpje echt zo privacyschadelijk dat het niet eerder kon? Wordt er hier een bivakmuts-producent geschandpaald? En sinds wanneer geeft de Nederlandse politie eigenlijk om privacy?

Argus0og | 16-12-14 | 23:07

Ik ben de persoon die binnenkomt en geraakt wordt door de afgevuurde kogels in café de Zon.een godswonder dat ik nog leef!!!

wyatt earp | 16-12-14 | 23:07

Een inbreker die een copietje maakt van zijn hand.

Het lijkt me dat als deze inbreker in de bestanden staat, dat het bewijs op een presenteerblaadje ligt.

ProAsfalt | 16-12-14 | 23:06

Ik vraag me toch echt af op wie ze het gemunt hadden? Redelijke prutsers zijn het geweest iig. Ik hoop dat ze snel opgepakt worden..

schopkoppert | 16-12-14 | 23:06

@necrosis | 16-12-14 | 22:49
Noemen we dacht ik subcultuur. Zonder de dubbele telt u niet mee. En 'snitchen' is uit den boze.

Vageling | 16-12-14 | 23:06

Negerts

D-boy | 16-12-14 | 23:05

carramba | 16-12-14 | 23:00
Je bedoelt het Amerika waar 4 a 5 keer zoveel moorden plaatsvinden als in Nederland?

Bakito | 16-12-14 | 23:04

@carramba | 16-12-14 | 23:00
Ik moest ooit voor 'het hekje' verschijnen.
Ik had toen een vrouwelijke officier van justitie tegenover me.
En die zette vol in op de aanval.
Gelukkig trof ik een mannelijke rechter.....

necrosis | 16-12-14 | 23:04

De politie vraagt uw aandacht voor het volgende: "waar is de eigenaar van het cafe? Deze wordt gezocht in verband met het plaatsen van asbakken in een openbare gelegenheid. Oh ja, en die kerels die ietwat excessief daarop reageerden ook."

Lumenatra | 16-12-14 | 23:03

En dat niet alleen.
Zojuist een juwelieroverval in opsporing verzocht.
Een overvaller staat buiten de juwelierszaak met pistool op straat te zwaaien om argeloze passerende burgers te bedreigen.

Criminelen wanen zich als god maar dat kan ook niet anders met pakkans nul (oke, bij opsporing verzocht is het omstreeks 40%) maar de strafmaat is en blijft nul.
Het is dat ze nog de moeite nemen om zich te vermommen.

ProAsfalt | 16-12-14 | 23:03

Dit lijkt mij geen onderwereld oorlog maar gewoon de zoveelste islamieten-aanslag a la copy cat australië of zoiets.
Of ben ik de enige die die indruk kreeg?

gaffelbaard | 16-12-14 | 23:03

Dat antirook-verbod is een goede oplossing voor dit soort problemen.

van stampij | 16-12-14 | 23:03

Dit land hangt vol met camera's, die elke leasemobilist nauwkeurig kunnen volgen, want stel je voor dat je 501 privé-kilometers rijdt!
Maar een paar vluchtende criminelen zijn ze in 5 minuten kwijt...

Deipnosophist | 16-12-14 | 23:01

@hangtiet met knoop | 16-12-14 | 22:53
Agenten worden afgerekend op elke kogel die ze afvuren, zelfs als de 'boeven' tekeer gaan met automatische wapens.
En na zo'n 'incident' krijgen de boeven een lullig taakstrafje terwijl de agenten 6 maanden lang formuliertjes moeten invullen.
Ik moet ineens aan een slogan van een bekende elektronica-stunter denken.....

necrosis | 16-12-14 | 23:01

Reppen we nu over? Politie heeft geen leads dus maar de GS formule.

Vageling | 16-12-14 | 23:00

@hangtiet met knoop | 16-12-14 | 22:53
Vrouwelijke rechters, denken vaak nog enig succes te behalen met dit soort criminelen (zwakke plek voor) door ze vooral niet te straffen, maar gaan er even aan voorbij dat dit soort gasten niet te helpen zijn, behalve aan zeer lange gevangenis straf om zo de maatschappij verder onheil te besparen. De Amerikaanse methode, gewoon 50 jaar de bak. Lopen ze in ieder geval niet meer op straat en zijn ze manageable.

carramba | 16-12-14 | 23:00

Lewis | 16-12-14 | 22:46
Euh, ik ben principieel tegen vuurwapens. Hoezo?

Bakito | 16-12-14 | 22:59

Bubske | 16-12-14 | 22:48

Het is ook makkelijker de kenmerken van een gevonden auto te noemen dan de onbekende inzittende. O wacht

NietHenkLooij | 16-12-14 | 22:56

De horeca, het kantoor voor vastgoedcriminelen, afpersers, dealers, smokkelaars, psychopaten, zakenlui, politici, motorclubs, kampers en handelaren. Niet zo raar dat daar dan af en toe een dode valt.

toetanchamon | 16-12-14 | 22:55

Het probleem is dat de agenten niet echt mogen schieten. Geef ze wapens en als ze dan op de snelweg achter het tuig aan zitten is het gewoon "Feuer Frei!" - Shoot to kill!!!11!!

Maar nee - na het eerste schot krijgen D66 rechtbank-mutsen al een vochtig plek tussen hun benen en gaat de agent een hoop problemen krijgen.

hangtiet met knoop | 16-12-14 | 22:53

zielig voor dat hondje

scott_0 | 16-12-14 | 22:53

@Pater Piet | 16-12-14 | 22:51

Ik neem mijn vechthond ook altijd mee naar de kroeg. Problemen mee?

brutus68 | 16-12-14 | 22:53

@ très cool
Was jij er bij? Misschien reden er wel veel auto's met burgers bij.
Ik heb nou net met name van motoragenten het idee dat ze vaak moedig en doortastend zijn.

Lewis | 16-12-14 | 22:51

Kogels raken op. Achtervolgen tot de heli er is!

jan_lid | 16-12-14 | 22:51

Een geluk bij een ongeluk: geen hond die geraakt werd.

Pater Piet | 16-12-14 | 22:51

Is er naderhand wel gehandhaafd wegens het overtreden van het rookverbod?
-stille getuige daarvan ligt nog op de bar -

Bhagwan Sri Rajneesh | 16-12-14 | 22:51

Lewis, het hadden best blanken kunnen zijn hoor. Dat is het structureel nooit het geval, maar het kan best ooit weer eens gebeuren hoor, dat een autochtoon iets flikt. Dus ik snap die Bakito wel.. *kuch*

SuperRogier | 16-12-14 | 22:50

Lijkt me ook een leuke kroeg. Echt zo'n tent met niveau.

brutus68 | 16-12-14 | 22:49

Opvallend: men weet de dubbele uitlaat van de auto te noemen, maar geen enkel kenmerk van de inzittenden....

necrosis | 16-12-14 | 22:49

Achtervolging staken. WTF! Waarschijnlijk mag de politie niet te vaak met helicopters vliegen van de geitenwollensokken club die in Nederland de dienst uit maakt.

Bubske | 16-12-14 | 22:48

Wat ziet dat er godsgruwelijk amateuristisch uit zeg... Vooral die tweede die er nog even met dat geweer achteraan komt sproeien.

SODEP | 16-12-14 | 22:48

Als je dit soort criminelen en pedofielen niet kunt stoppen, dan hebben andere terroristen ook vrij spel.

Feynman | 16-12-14 | 22:47

En die mietjes van de politie zijn weer eens vooral met hun eigen veiligheid bezig. Moet je een ander vak kiezen bromsnor.

très cool | 16-12-14 | 22:47

Wat een fijn land is dit toch geworden.
De Bakito's en Theo's mogen dat weer bagatelliseren in 3...2...1....

Lewis | 16-12-14 | 22:46

Waarom wacht de politie elke keer zo lang met een opsporingsbericht? Die lui kunnen al lang in het verre buitenland zitten...

Mastermattie | 16-12-14 | 22:46

De criminelen waar het hier over gaat, zijn onvoldoende ingeburgerd.

Ik was in Haren | 16-12-14 | 22:45

Dat is al in oktober gebeurd en is nu pas bekend?

Mastermattie | 16-12-14 | 22:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken