
Vorige week schreef columniste Annemarie van Gaal op
De GeenStijl dat een beetje bijstandsmoeder gemakkelijk 2000 euro netto per maand binnenharkt aan bijstand, zorgtoeslag, huurtoeslag, ontbijttoeslag, poepluiertoeslag, hagelslagtoeslag en middenindenachtwakkermoetenwordentoeslag. Furieuze reacties waren het gevolg van bijstandsmoeders met een computertoeslag en van de minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher. Die gaf impliciet toe dat het inderdaad wel een beetje erg gortig is qua die enorme berg toeslagen door het nieuwe beleid (per januari 2015) onder de aandacht te brengen. Enfin. Onze uitermate verstandige vrienden van DasKapital konden hun genuanceerde oren en ogen ook niet geloven en hebben sinds de publicatie van Van Gaal vier dagen 24 uur per dag zitten rekenen, tellen, narekenen en nog een keertje tellen. Maar echt. Conclusie: Bijstandsmoeders krijgen in sommige gemeenten (Amstelveen bijvoorbeeld) zelfs nog een bak meer gratis poet dan 2000 euro netto. Naast de landelijke regelingen heeft de gemiddelde gemeente ook nog een sportclubtoeslag, langdurigheidstoeslag en een geld voor je nieuwe wasmachine-toeslag. Dan kom je netto dus gewoon bunkerhard op
2226,- euro, met exclusief 'bijzondere' regelingen zoals bijvoorbeeld poet voor nieuwe kledingtoeslag. Op dit moment is het verschil tussen bijstandsmoeders en moeders die vier dagen per week voor minimumloon werken zo'n beetje 200 euro.
In het voordeel van de bijstandsmoeder. Met de nieuwe regels van Asscher en heel bescheiden uitgerekend zou een bijstandsmoeder er in 2015 maar liefst 130 euro op vooruit gaan, mocht ze besluiten 32 uur per week wc's te gaan poetsen in plaats van thuis te blijven. Zullen wij wel cynische eikels zijn, maar financieel kun je zo'n rotfooi van 130 euro never nooit een prikkel noemen om aan het werk te gaan. En ineens snapt u waarom al die bijstandstrekkers niet om kwart over acht ('s ochtends) in de kas willen staan om tomaten te plukken. Bindende FactCheck:
DasKapital en de Bijstandsmoeders.
Reaguursels
InloggenPS: gemeentes zijn niet erg dol op ZZP-ers want ipv via gemeente komt het geld van ZZP-er anders binnen en mist gemeente allerlei toeslagen zelf. Bbz2004 regeling die ooit in het leven geroepen was om zelfstandigen met tijdelijke financ problemen te helpen is een karikatuur van zichzelf geworden: die enige die geholpen worden zijn gemeente ambtenaren die voor de verwerking van de formulieren dikke salarissen krijgen en den tussen 13 en 30 weken voor een beoordeling van een aanvraag nodig hebben, alsof wij niet nog steeds midden id crisis zitten (elk jaar eenb schaal hoger ook nog) Om schijn van "onafhankelijke beoordeling" te creëren worden externe bureaus ingehuurd die voor een vast bedrag de overlevingskans van de aanvragers beoordelen. Die "onafhankelijke externe bureaus" zijn in feite een soort "ambtenaar extensie" want zij hebben gegarandeerde toestroom van opdrachten zolang zij maat zoveel mogelijk ondernemers als "niet levensvatbaar" beoordelen (dwz - dat gemeente geen Bbz2004 hoeft uit te keren). enz - kortom een gemeente is meer gebaat bij iemand met WWB dan met een ZZP-er...
En dan te bedenken dat er alleenstaanden zijn die voor nog geen tientje per uur zwaar kut werk doen!
Moet er nu niet eerst gekeken worden wat realistisch is? Is het realistisch om in Nederland anno nu van 950 Euro rond te komen?
Door iemand die werkloos is geraakt alles te ontnemen, ontneem je hem/haar ook de kans om weer aan het werk te raken? Dan wordt het dus helemaal niks.
Het lijkt wel alsof we elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Waarom is alles zo achterlijk duur geworden in de afgelopen 10 jaar?
Na het verhaal van ondernemend Nederland vs ambtenarij zinkt de moed me in de schoenen, ben zelf aan het kijken of ik een bedrijfje kan starten.
De zelfingenomenheid van de ambtenarij is mij niet onbekend, de opportunistische bloedhondenmentaliteit van commerciëlen ook niet.Ik denk dat daar het probleem ook zit het een houdt het ander in stand.
Als we in de de afgelopen hoogconjunctuur een beetje normaal hadden gedaan dan hadden die bijstandsmoedertjes geen 2200 euro aan inkomsten nodig gehad, dan zou Jan Modaal een salaris kunnen hebben dat ruim boven het minimum bestaan ligt.
Oh ja, ben niet werkloos en stem niet op de PVDA of SP of GL, salaris 3x modaal. Makkelijk praten he?
Protesteren tegen de landelijke graaierij op zaterdag 18 oktober:
www.facebook.com/breakthesystem
breakthesystem.nl
ZKH EénOog,
Wat een lul ben jij zeg, je zou bijna hopen dat jij een erge ziekte kreeg en niet meer kon werken.
Exactly my point Stormageddon en Pieter. In Zwitserland verdient een beginnende leraar 5700 franken De sozialhilfe bedraagt 2900 franken. Toegegeven het leven is duur, maar het is goed te doen. Het komt bijna neer op een basisinkomen. Het loont om te werken. Lagere belastingen, hoge duurzaamheid. Ja,ja, het is gelukkig geen EU land.
Ach, het boosmaaktopic voor de loonslaaf die zich uitgezogen voelt en wordt geacht slechts een treetje naar beneden op de sociaal-economische ladder trappen. Zo zien de bovenbazen het graag. Het gepeupel dat elkaar de schuld geeft en elkaar het licht in de ogen niet gunt. Ja, het is de schuld van de bijstandsmoeder dat jij heel hard moet werken en heel veel belasting moet betalen.
Heel goed. Ga zo door. Hard naar beneden trappen mensen! Zo moet dat. Het enige waar je voor moet zorgen is dat je niet op de onderste sport van de ladder terechtkomt, ook al doen jouw Overlord er alles aan om je daar wel terecht te laten komen. En, je moet niet al te nauwkeurig naar boven kijken. Zeker geen al te nauwkeurige sommetjes op los laten. Want dan zou je kunnen schrikken.
www.slate.com/blogs/moneybox/2014/09/2...
Nou, lekker uitrusten vandaag en morgen weer hard aan het werk. En je moet vooral blijven denken dat je heel hard moet werken voor de bijstandsmoeder. Hou dat idee vast.
Aan de grapjurken die hier echt in geloven zou ik zeggen zeg je baan op en duik de bijstand eens in kunnen jullie van dichtbij zien wat er nog van klopt.
En ken een paar gevallen van dichtbij.
De meeste ouders in de bijstand met jonge kinderen onder de 18 hebben het niet echt slecht. Maar zeker niet zulke achterlijke bedragen.
Sowieso word het heel erg anders als het kind 18 word en het gaat om een alleenstaande ouder.
Dan krijgt die geen kindertoeslag meer en geen kinderbijslag meer en krijgt een alleenstaande ouder een uitkering van rond de 700,-
als dat kind ook nog onder de 21 is dan krijgt dat kind maar iets van rond de 220,- euro bijstand. Mag die wel zijn eigen risico in de zorg van 360,- euro betalen bij ziekte en een stuk premie van de zorg die ze elke maand moeten betalen nog van af. En nee dit krijgen ze niet terug van de bijstand.
Ze krijgen wel zorgtoeslag maar dat is nog maar rond de 70,-euro die men terug krijgt en word geloof ik ook weer lager en de zorgpremie en eigen risico steeds hoger.
Flinke vetpot hé.
Wat dan ook nog leuk is dat als je kind ergens halverwege het jaar gaat werken en wel goed gaat verdienen dan word dit doodleuk bij de inkomsten van de ouder geteld en mag die met een beetje pech de hele huurtoeslag terugbetalen omdat dit over een jaar word berekend.
Dit is een kennis van mij gebeurd die in de bijstand zit, die mag even doodleuk 3100,- terugbetalen met haar bijstandsuitkering. Terwijl ze eerst maar net rond kon komen met haar 700,- euro en het kind van zijn uitkering van wel 220,- euro.
Ook mag je allerlei rechten inleveren ze mogen zo binnen komen vallen en even je huis inspecteren. Dit mag je weigeren alleen word men dan gekort en men moet overal rekening mee houden omdat alles wat men doet effect heeft op de hoogte van toeslagen en hoogte van de uitkering.
Trouwens volgend jaar word het nog leuker, stel dat je kind ouder dan 21 gaat werken dan moet die mee betalen aan de woonlasten en word de ouder flink gekort. Maar raakt ook nog zijn huurtoeslag kwijt. Dus zou die ouder aan het kind dat werkt elke maand rond de 500,- moeten vragen alleen om haar eigen uitkering en de huurtoeslagen aan te vullen.
En dan hebben we het niet over gas licht water en eten wat er ook extra word verbruikt door het kind.
Maar ik snap dit wel de overheid wilt weer eens flink bezuinigen op de onderlaag, van tevoren word dan dit soort onzin via de media op ons losgelaten zodat men al dit soort maatregelen accepteert.
Dat er aan de bovenkant jaarlijks tientallen miljarden verdwijnen daar hoor je ze maar niet over.
De bijstandsmoeders moeten niet aangepakt worden, de lonen van de rest zijn veel te laag. Dit verklaart waarom er zoveel werkende mensen naar de voedselbank moeten. Dus juich niet onze corrupte overheid toe dat we deze mensen moeten oppakken. Ga de straat op en eis hoger loon, weg met graaiend Nederland (top managers etc).
Ik heb een HBO diploma, werk als docent op een vmbo en verdien minder dan deze bijstandsmoeders. Ik zit op het maximale loon, maar ja onze lonen staan al 25 jaar stil. Als docent wordt je door de maatschappij als vuilnis behandeld.
Zodra er verkiezingen komen kan er volgens politiek en media geen enkele docent rekenen of schrijven. Vervolgens komen er idiote maatregelen die het onderwijs nog verder kapot maken en heel Nederland staat te juichen, aanpakken. Want de Politiek en media spreken toch de waarheid. Nou word wakker ze doen niets anders dan liegen.
Als docent moet je elke week minimaal 1 dag overwerken om de vakanties te compenseren en dan krijgen we het verwijt lui te zijn want we hebben veel vakantie, vervolgens wordt er twee weken afgepakt maar we zijn verplicht over te werken. Dat zou u ook niet pikken.
Ga maar eens voor een klas staan met 30 pubers die niet willen leren, beeld je dat eens in en durf dan nog eens te schreeuwen over onderwijs.
Wat dacht u van de Politie of Zorg. Deze mensen worden ook als vuil behandeld. Dankzij PvdA, VVD, CDA en ander politiek tuig.
Kortom onze lonen zijn te laag lopen al jaren achter de inflatie aan en de top steelt zich rijk met goedkeuring van Overheid. Stemmen heeft geen zin want de politiek legt verantwoording af aan de grote financiële instellen.
Oh ja, en wat ze ook doen is als er banenverlies dreigt is de italiaanse of Portugese werknemer ontslaan zodat de Zwitser weer werk heeft. Racistisch hè? En dat de milieudiscussie niet in handen is van activisten, hippies of linkse types maar in de handen van iedereen. Links, rechts, overheid ondernemers. Zodat het land zowel als de mensen prettig verder kunnen leven. Zodat de productie duurzaam is. Zou de natte droom van Groen Links moeten zijn. Waarom is dat niet zo? Dat geeft te denken.
Snap er weinig van dat onze regeringsleiders niet meer gaan lenen en kijken in Zwitserland. Daar wordt bij baanverlies je salaris aangevuld tot je oorspronkelijke niveau maar moet je wel vervolgens het werk gaan uitvoeren dat je wordt aangeboden door bemiddeling van de overheid. Dit kan betekenen dat je een topbaan had en nu paprika's moet plukken.
Je mag weigeren. Dan val je terug op een bijstand van niets. Echt niets. Jouw keuze, jouw probleem.
@paul de vries9779 | 27-09-14 | 22:40
"... Ik heb iets te veel intellect..."
*proest*
"... Maar wel hun personeel uitknijpen en van ze eisen dat ze zich de pleurus werken voor een rotfooi..."
Personeel heeft een baas. Werknemers hebben een werkgever. Klein mentaliteitsverschilletje, en het spreekt boekdelen dat jij jezelf graag als personeel ziet.
Gelukkig heb ik geen werknemers. Veel te duur. Niet die 'rotfooi' die ze meenemen, maar alle overige kosten die er bij komen kijken, omdat de overheid (waar overbetaalde ambtenaren onderdeel van zijn) veel te veel bovenop die rotfooi eist, vanwege het uit de pan gerezen uitgavepatroon van die overheid. En dan heb ik het nog niet eens over het feit, dat je verplicht de hele werkomgeving op alle fronten sukkelproof moet maken voor je werknemers. Anders staat er weer een kudde semi-ambtenaren een controle bij je uit te voeren om je vervolgens voor koffers met geld te beboeten als je niet aan de laatste nieuwe vereisten van dat kwartaal voldoet.
"... Ik wil werken, hard werken zelfs, maar wil wel een normaal salaris, respect en fatsoen van mijn werkgever en een baan waar ik me toch wel enigzins prettig in voel..."
Als je je als exportland concurrerend in de markt wil zetten, zijn de huidige salarissen voor arbeid hoog genoeg. Maar omdat mensen in de bijstand in dit land meer krijgen dan dat concurrerende salaris, en dat opgebracht moet worden door die productieven, zijn de salaris- en bestaanslasten de pan uitgerezen om met een huidig arbeidssalaris nog een normaal leven te kunnen leiden.
Respect hoor je niet te krijgen, respect moet je verdienen. En dat doe je doorgaans pas, NADAT je ben begonnen bij een nieuwe werkgever. En in jouw geval wordt het nog iets problematischer: gezien je vorige betrekking sta je bij heel veel werkgevers qua respect al in het diep donkerrood.
Met fatsoen heb je je enige punt. En dat werkt natuurlijk twee kanten op. Het meest fatsoenlijke dat te bereiken valt, is een beschaafde wederzijdse behandeling, en van beide partijen het besef dat een werknemer simpelweg zijn tijd verhuurt aan een werkgever. En jouw algemene omschrijving van de tuinder getuigt hier ook al niet van.
Iemand met veel 'intellect' had dit wel ingezien.
@Ruud Hazes8197 | 27-09-14 | 20:21
Nee hoor, is niet gek. Kunnen zat verklaringen voor zijn.
@binthuys | 27-09-14 | 20:02
Je zal mij nergens horen zeggen dat alle werkgevers heilig zijn. Maar vergeet niet dat de voorbeelden die jij nu noemt net zo ver doorgeslagen zijn in egocentrisme als het type werknemer dat met vele eisen aankomt alvorens ook maar de eerste minuut gewerkt te hebben. Van het soort werknemers, dat het liefst thuis nog toegedekt worden door hun werkgever, en zelfs daar nog voor doorbetaald willen zien.
En de oplossing is zo eenvoudig.... Alle uitkeringen halveren (uitgezonderd de WW en AOW)(nee dat is niet zielig), dan kan de belasting op arbeid fors omlaag en is er opeens een gezonde financiële prikkel om te gaan werken.
-
Bij grote problemen zoekt men het best naar een mes dat aan twee kanten snijdt.
-
Ik en mijn vrouw moeten samen 1,75 FTE werken zodat we samen voldoende belasting betalen om 1 bijstandsmoeder in de kost te houden. Die dan vervolgens evenveel te besteden heeft aan haarzelf en haar kroost, als ikzelf. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat wij netto 300,- per maand kwijt zijn aan kinderopvang, een beroep moeten doen op onze ouders omdat de kinderopvang niet te betalen is als je "bovenmodaal" bent omdat je dan een grijpstuiver zand kinderopvangtoeslag ontvangt,en we vanwege onze banen twee (zwaarbelaste) auto's hebben omdat we anders onze banen niet kunnen uitoefenen, het enige dat me eigenlijk tegenhoudt om te stoppen met werken is mijn diepgewortelde grafhekel aan klaplopers.
-
en zou de uirkering lager worden op sociale voorzieningen dan gaat het gelijk in de ambtenarenloonsverhoging verdwijnen.En de winkelier heeft minder en meer aso`s in de bevolking.
laat je nakijken met het zwartmaken van de laagste klasse, die regels zijn ook nog eens bedacht door de politiek.
want wie denkt dat hij meer krijgt wanneer een ander minder krijgt is dom geboren,
want die lui in den haag willen gewoon oorlog en daar moet het volk ontevreden en verdeeld voor zijn.
want het isook van de zotte dat er belasting betalen verschil is in de NL , de een kan aftrekbaar in luxe leven en de ander moet de autobelasting en brandstof nog betalen met heffingen.
Ik wil ook bijstandsmoeder worden in plaats van er twee te onderhouden voor een paar honderdjes meer in de maand die via wegenbelasting en accijnzen toch weer naar de roverheid gaan.
paul de vries9779 | 27-09-14 | 22:40
U noemt gelukkig de reden waarom u niet aangenomen wordt zelf al.
Ik als ondernemertje zou niet willen dat ik voor mijn personeel moet werken om het hun naar de zin te maken, dat kan namelijk niet als je voor je klanten werkt en altijd 3 keer zo hard en veel moet werken als je personeel.
Maar het toont ook aan dat u niet begrijpt wat er in het bedrijfsleven omgaat.
U bent gewend alles kapot te maken net zoals uw ex collegae met mij gedaan hebben.
En zoals mij zijn er velen, vele ondernemers die een bloedhekel hebben aan belasting ambtenaren. Het zijn parasieten, bloedzuigers en nazi apparatsjik.
Wanneer er onduidelijkheid is over wat bij een bedrijf is voorgevallen, draait de belasting standaard de bewijslast om en komt met een dusdanig hoge boete dat het ondernemertje altijd kapot gaat.
Die kan denken of doen, maar aan het eind van de dag heeft het ondernemertje geen macht en de belasting ambtenaar wel. En als die de pik op je heeft, ben je sowieso kapot. Na al die jaren ploeteren en veel te veel afdragen komt de Gestapo langs en dan ben je kapot. En dat weten ondernemertjes.
En daarom haten ze jou. Tot in iedere vezel. Je zult nooit worden aangenomen, dus ik hoop dat het bevalt in de Bijstand.
dus als ik het goed begrijp verdient een vrouw die voor minimumloon 4 dagen per week werkt 2026,- euri netto.
jongens waar halen jullie die getallen vandaan? toch niet uit nederland.
Je zou ook kunnen concluderen dat de lonen te laag zijn en/of de belastingen te hoog.
als eerste mmoet de fokpremie afgeschaft worden maar juist co2 heffing op die krijsende kindertjes geheven worden, wel extra belastingvoordeel voor WERKENDE OUDERS, maar anders creer je alleen maar een kanslozen konijnenplaag en zo is het.
Als ik een grote auto aanschaf wat dan uiteindelijk mijn eigen keuze is MOET ik veel wegenbelasting betalen. Dus waarom krijgen die wijven wel gratis geld? Het is gvd toch hun eigen keuze geweest om kinderen te nemen? Als je ergens voor kiest moet je er ook voor betalen en ik kan het niet verkroppen dat via mijn belasting afdracht geld naar zo'n nietsnut gaat voor kinderen die niet eens van mijn zijn. Die riekt naar moderne hoeren? Als zo iedere vrouw in Nederland zou denken door zich met 2 jong vol te laten douwen hoef ze voorlopig niet meer te werken.
Natuurlijk is er werk in dit land anders zouden er niet zoveel mensen hier komen. Persoonlijk irriteert dit vraagstuk mij behoorlijk! Het kan niet zo zijn dat iemand die zich kapot werkt hetzelfde heeft als iemand die parasiteert op de staat. In feite zijn de werkenden momenteel slaaf geworden van de niet werkenden. Nederland is naar de kloten en heel Europa. Vroeger werden criminelen gekielhaald en nu hebben we linkse softies die taakstrafjes uitdelen en met uitkeringen strooien. Niet dat ik vind dat als je bijstand hebt je een crimineel bent want een mens kiest nu eenmaal de weg van de minste weerstand. Desnoods creeer je werk. Schop desnoods gastarbeiders eruit en laat de mensen die hier niets hebben verplicht werken. En werk kun je creeren. Ook bij de overheid en zelfs in het bedrijfsleven is niet altijd alles even efficient maar het geld gaat toch op aan die mensen. Vaak beunen ze nog zwart bij ook eten bij de Hema voor een euro en hebben dus effectief nog meer. Desnoods minder nuttig werk laten doen. Er zijn zoveel problemen in dit land en voor problemen is mankracht nodig en daar hebben we blijkbaar genoeg aan. Ik vind het irritant dat iemand die met veel moeite zijn bed uitkomt, maar het wel doet en buiten zwaar werk doet door het raam een schreeuw krijgt van een thuiszitter die wil uitslapen.
HG_BB | 27-09-14 | 23:26
Het hebben van een PhD betekent niet automatisch een goede baan. Behalve als het in iets praktisch is (bijv ingenieur).
Kater | 27-09-14 | 23:43
Nooit gehoord van 'de kater komt later'?
In de kracht van hun leven beginnen (jonge) mensen vaak aan een gezin, en met 2 inkomens klotst het geld min of meer tegen de plinten. Het leven is mooi en de toekomst nog fraaier.
Maar dan beginnen opeens de problemen die niemand zag aankomen: partner overlijdt onverwachts, werkgever gaat failliet, een beroving door 'bontkraagjes' met als gevolg een slepende angststoornis.
Echt, de lijst met ellende voorbeelden is oneindig
In tegenstelling tot het maken van kinderen is het leven niet maakbaar (gelukkig maar i.m.o)
Godverdomme: toen ik nog bij de Luchtmacht werkte, nam ik als officier 2100 netto mee naar huis.
Nu in een land waar alles iets beter geregeld is. Maar ik zeg niet waar het is, want dan komen jullie allemaal.
Kater, 23.43 uur , lijkt mij een verstandig idee.
Niemand kan in de toekomst kijken met alle mogelijke ellende van dien.
Mijn uitgangspunt, als je kids wilt moet je zelf de kosten kunnen en willen betalen, op dat moment.
Op dat moment is dus niet als je werkeloos bent.
Begin niet aan kinderen als je geen werk hebt?
Jetstream | 27-09-14 | 20:38
Ik weet het. Wij zijn nu met 2 inkomens (Bachelor en Doctor) bezig om te sparen voor de opleiding van een kind dat nog geen jaar op de wereld is. We verdienen blijkbaar net te veel om toeslag te krijgen voor die knul. Het is zelfs met 2 inkomens op niveau geen vetpot. Geen dik huis, geen nieuwe auto (1 auto, een kleine) maar desondanks weiger ik het systeem te misbruiken. Dat anderen (hard) werkenden dat wel doen is ergens wel logisch maar ergens ook niet. Ik ben het wel met u eens maar ook naar de uitkeringen mag best eens kritisch gekeken worden. Ik ben het met eerdere reaguurders eens dat een uitkering alleen de basis zou moeten dekken, niet vakanties, I phones en mooie merkbrillen. En 5 kinderen is een beetje veel he. Dat dat een dure bezigheid is kon je ook wel zien aankomen.
@gz | 27-09-14 | 22:55
Hogere loonkosten zorgt dat de producten ook duurder worden. Dus die bijstandsmoeder moet weer meer krijgen om op dat niveau te komen.
Oplossing ligt niet bij de werkgever. Maar bij alle toeslagen, subsidies en andere regeltje waardoor er teveel wordt uitgekeerd. Afschaffen die onzin.
Het moet weer lonend zijn om te werken. Niet om lekker thuis bank te gaan hangen.
Ach ja, die gemeente Amstelveen. Daar klotste een paar jaar geleden het geld al over de rand. Tonnen euro's gingen naar zinloze re-integratieprojecten en dito begeleidingsbureaus. Allemaal onzin, want als het puntje bij paaltje kwam deden die geen reet en moest je het toch zelf doen. Not a prob voor een beetje welwillend werkzoekend persoon, maar dan blijft het zuur dat zij centjes krijgen voor het werk dat JIJ doet.
Ben ik nog die pot geld vergeten die werkgevers van de gemeente Amstelveen krijgen als ze iemand uit de bijstand aannemen.... Is slechts tienduizend euro voor een contract van 1,5 jaar.... Oh wacht, da's wel uw belastinggeld....
De lonen zijn gewoon te laag en achtergebleven, dat komt door die krenterige werkgevers, zijn meestal uitbuiters.
@ZKH EénOog | 27-09-14 | 19:48
Ik heb iets te veel intellect om deze discussie met jou voort te zetten. Leer mij jouw soort kennen. Ik heb heel wat van die ondernemertjes meegemaakt in de afgelopen 30 jaar. Grote bek, klagen over van alles en nog wat, zeiken over iedere cent.
Maar wel hun personeel uitknijpen en van ze eisen dat ze zich de pleurus werken voor een rotfooi.
Ik wil werken, hard werken zelfs, maar wil wel een normaal salaris, respect en fatsoen van mijn werkgever en een baan waar ik me toch wel enigzins prettig in voel. Als jij bereid bent om je te laten afblaffen door hersenloze tuinders met een mentaliteit uit het jaar nul, prima. Ik verdom dat ten eeuwigen dage. Sukkel !
Veel gemeentes hebben de regelingen voor de minima allang afgeschaft, maar daar hoor je niemand over.
Belachelijk. Een bijstandsfiguur (man/vrouw/allochtoon/gehandicapt/dik/dun/homo/islamiet) dient ten alle tijde veel minder te verdienen dan een normaal werkend persoon. Vreemd? Nee, natuurlijk niet, harstikke normaal...
-weggejorist-
@Parel van het Zuiden | 27-09-14 | 16:22
Met name de zin "die het voor minde doen"
U zit ongetwijfeld in uw handen te wrijven met een werkloosheidspercentage van 8,5%.
Mocht u een werknemertje nodig hebben, plaatst u een vacature waarop u geen 50, geen 100 maar wel 300 reacties op krijgt.
Een dikke 100 voldoet aan de kwalificaties.
U nodigt er een tiental uit.
Te grote neus. Weg ermee.
Haarsprietje verkeerd. Afwijzen.
Bril. Te groot risico dat deze naar de oogarts moet.
Paar rotte tanden. Ook geen zin an. Moet elke keer naar de tandarts.
Verkeerde kleur stropdas. Jammer dan.
Huidskleur. Laten we het daar maar niet over hebben.
Ring door de neus. Liever niet.
1% boven het minimumloon: te duur.
Wil graag een redelijke reiskostenvergoeding: te duur.
Vind altijd wel een stok om mee te slaan. O nee, vindt altijd wel wat om af te wijzen.
Maar na 15-tal gesprekken te hebben gevoerd, komt de juiste kandidaat naar voren:
18 jaren
Academisch opgeleid.
Salaris: minimumloon
Kledingdracht: netjes in een duur pak mét stropdas. De juiste stropdas. (Weliswaar betaald met geleend geld maar dat doet niet ter zake).
10 jaar relevante werkervaring.
Reiskostenvergoeding: geen. (Woont in Utrecht en moet in Amsterdam aan het werk voor het minimumloon).
Beheerst in woord en schrift: Nederlands, Engels, Spaans, Portugees, Mandarijn Chinees en Frans.
Zo werkt het kennelijk bij u en vele anderen.
Lang leve de Hoge werkloosheid.
Hopen dat het Gouden Jaar 2000-2001 nooit meer terugkeert.
Amen.
HG_BB | 27-09-14 | 16:52 , Even terugkomende die beste man heeft 5 kinderen waarvan er 3 studeren dus aardig kostenplaatje per jaar , voor de wekende die iets meer dan de drempel verdiend kan nergens aanspraak op maken , ik kan het weten kon dit jaar even 750 eurie's uit eigen zak betalen voor mijn zoon zijn opleiding , en alles bij elkaar genomen wat je als werkende niet krijgt donderd jouw inkomen met honderden euro's achteruit , zelfs om op je werk te komen mag je gedeeltelijk zelf betalen . ze moeten gewoon de belasting voor werkende gaan verlagen is ook beter voor de werkgever misschien dat deze meer mensen gaat aannemen .
Iets klopt er niet in dit verhaal.
Als ze 32 uur gaan werken hebben ze 2130 netto? Dat is dan op HBO niveau?
200 euro meer als vrouwen op minimum loon? Verdienen deze dan 1800 euro netto? Lijkt mij ook nogal hoog.
Conclusie: de lonen zijn te laag en we betalen ons scheel aan belasting
Daarom staan er jaarlijks honderdduizenden 'kuch' vluchtelingen aan de poorten van de EU.
Eenmaal binnen, dan meteen doorreizen naar Noord Europese landen met de beste sociale voorzieningen. Waaronder Nederland.
Gottegot, wat een zure reacties hier weer! Er wordt een beeld geschetst alsof ELKE bijstandsmoeder dit ontvangt, en er wordt gereageerd alsof ELKE uitkeringstrekker dit ontvangt, maar dat is natuurlijk onzin. Maar voor de jankerds, ga maar eens een tijdje ruilen... O, wacht: maar je hebt geen 2 kinderen? Nu ja, dan krijg je dus 945,- per maand...
ZKH EénOog
Goede nick voor in het land der blinden. God man, wat ben jij een ontzettende lul gezien jouw reactie op Paul de Vries. En nee, ik ben niet werkloos, maar werk al heel lang heel hard. Durf te zeggen dat ik best rijk ben en toch op de hand Paul. Gek hè?
Jij wel.
Lekker motiverend bericht weer.
Nederland wordt steeds slimmer.... toch?
Kun je je als man ook om laten bouwen tot bijstandsmoeder?
ZKH 19.48 uur, verander je nick maar in blind.
Verkeer al jaren in de gelukkige () omstandigheid agrariërs van zeer dichtbij te kennen en over het algemeen wensen ook agrariërs, vooral agrariërs, het liefst voor weinig zwart geld mensen voor zich te laten werken.
De moslim allochtoon anno 1970 moest maar ergens achter de kassen scheiten , de Pool anno 2000 kreeg een caravan op eigen terrein, wel huur betalen.
Leer mij je tuinder kennen, mafkees.
Gaffelbaard, 19.36 uur.
En wat denk je van werkgevers die mensen niet aannemen omdat ze teveel ervaring hebben en of een te hoge opleiding ? Voor de funktie die open staat.
Geeft maar stress voor aanwezig personeel, u wilt toch niets meer aannemen van jonge leidinggevenden etc.
Koettoerk 9.37 uur :
kinderbijslag vind ik ook zwaar achterhaald, als je een kind wilt moet je er zelf financieel voor kunnen en willen zorgen. Maar omstandigheden kunnen veranderen.
@paul de vries9779 | 27-09-14 | 19:23
"... Mogelijk heb je ook gezien hoe ik mijn baan ben kwijtgeraakt ?..."
Ja, je was misbaar.
"... Als ambtenaar bij de belastingdienst harkte ik met dat salarisje van 60K ruim 5 miljoen aan ontdoken en ontgane belastingen binnen. Daardoor konden weer leuke belastingdouceurtjes voor ondernemers worden bekostigd..."
Ach gut: ondernemers meer laten overhouden van het geld waar ze zich de pleuris voor hebben gewerkt is een gunst? Een douceurtje?
Logisch dat niemand je hebben wil. Iemand met zo'n scheef wereldbeeld kunnen ze in het ECHTE bedrijfsleven node missen.
"... Valt dus allemaal nogal mee met je stokpaardje, het "parasiteren"..."
Of het nou bij een arbeider vandaan komt via private belasting of direct bij het bedrijfsleven vandaan, je leeft te allen tijde van geld dat je bij een ander die er voor gewerkt hebt ontvreemd hebt. In de normale wereld heet dat roof en valt dat onder criminaliteit, bij de overheid heet dat belasting en heb je de wet mee. Maar de daad is eender.
"... Misschien kun je je een béétje indenken dat ik daar op zn minst niet erg over te spreken ben..."
Uiteraard kan ik me dat indenken. Maar dat maakt het nog steeds geen excuus.
"... Echter VERDOM ik het om te laten afblaffen, vernederen en uitbuiten door asociale rotzakken van agrarische ondernemers...."
En met deze opmerking verlul je je omtrent je wil om te werken.
Je wil niet. Terwijl die 'agrarische rotzakken' toch tot nu toe jouw brood op tafel hebben gebracht. Teek.
Dames en heren.. iedereen heeft het tot nu toe fout.
Het enige dat dit allemaal wil zeggen is dat de werkende moeder (of gewoonweg de werkende burger) te weinig krijgt. Die bijstandsmensen kunnen er ook niet veel aan doen, zij veranderen het systeem niet, dat doen andere mensen voor hun.
Ook ik ben niet onbekend gebleven met werkeloosheid, maar in plaats van dat iedereen eens goed ophef maakt over het salaris van de gemiddelde uitgeknepen jan met de korte achternaam, klaagt iedereen steen en been over de bijstandsmensen.
-
Ik geef toe dat er genoeg mensen zijn die niets doen en daar ook voor kiezen en sterker nog: Ik snap het!
Voor zo een kut salaris je helemaal uit het schompes werken, of thuis zitten met je familie, lol maken en meer geld krijgen.
Welke mongool zou dan voor het eerste kiezen?
Als je denkt dat het probleem bij het volk ligt, dan ben je onderdeel geworden van het probleem.
Dat is mijn oordeel en daar moet u het mee doen.
Ik vind dat er serieus gekeken moet worden naar een 0 kids policy bij diverse categorien onrendabelen. Immigranten dienen bij binnenkomst een overeenkomst te tekenen dat ze zonder baan niet aan kids mogen beginnen. Doen ze het dan toch, dan wegwezen. Dit beleid ook doortrekken richting mentaal geretardeerden in pauper of tokkiewijken die bewezen ongeschikt zijn voor ouderschap en hun hele leven al uitvreten en niks toevoegen. Waarom de kinderen blootstellen aan een vicieuse circel van armoede, de kids trekken nl veel te vaak de lijn vd ouders door. Armoede cultiveren en instandhouden.
Wat mij betreft wordt het verplicht om pas kinderen te mogen nemen als een vd ouders een baan heeft. Vroegah liet de natoer alleen de sterkste overleven. Excessieve voortplanting van zwakkeren, wat je nu ziet, is op termijn maatschappelijke zelfdestructie. Het klinkt asociaal, maar niets is minder waar, is juist uitermate sociaal om de grote groep bijdragers niet op te laten draaien voor onwilligen, en de zwakkeren tevens tegen zichzelf in bescherming te nemen. Kinderen betekent immers voor de meesten dat ze nog minder tijd hebben voor zelfontplooing. Een fulltime job. Terwijl zelfontplooing bij permanente uitvreters juist prioriteit moet zijn. Eerst financieel en mentaal alles op orde, dan pas license to fok.
wakkere_nederlander | 27-09-14 | 15:11
En de NUG-gers (NUG= niet uitkerings gerechtigd) m/v ook. Die zijn ook meestal blank.
Toch willen de werkgevers meestal alleen de bijstandtrekkers en WAJongers. Want daar kunnen ze tot 70% korting op de werkgeverslasten voor krijgen.
Dus de mensen die niet hun hand ophouden, en toch heel graag aan het werk willen, maken de minste kans om te worden aangenomen.
Da's toch krom? Of niet dan?
Het gaat om de kinderen - niet om de moeder die relatief makkelijk geld binnen krijgt.
In de uitkering zitten is een levensstijl geworden in Nederland.
Dat moest eens afgelopen zijn.
Het kost ons niet alleen geld aan uitkeringen en toeslagen (dat is allemaal nog wel te overzien), maar omdat er nu ook gezegd kan worden "Nederlanders willen het werk niet doen", is dat weer een reden om honderdduizenden buitenlanders Nederland binnen te halen om hier te werken. Zouden al die bijstandsgerechtigden dat werk doen, konden die buitenlanders thuisblijven.
Dat scheelde ons een veelvoud aan geld. Zeker op de langere termijn.
ZKH EénOog | 27-09-14 | 19:09
Een normaal gesprek is met jou niet te voeren, als zijnde een schoolvoorbeeld van een verzuurde borreltafelaar.
Mogelijk heb je ook gezien hoe ik mijn baan ben kwijtgeraakt ? Ik kan je zeggen dat dat mijn motivatie om weer aan de slag te gaan en zomaar overal genoegen mee te nemen geen goed heeft gedaan. MAar soit.
Als ambtenaar bij de belastingdienst harkte ik met dat salarisje van 60K ruim 5 miljoen aan ontdoken en ontgane belastingen binnen. Daardoor konden weer leuke belastingdouceurtjes voor ondernemers worden bekostigd, openbare voorzieningen worden betaald en meer van die leuke dingen waar jij als zelfbenoemde harde werker ook leuk van meeprofiteert. Valt dus allemaal nogal mee met je stokpaardje, het "parasiteren". Natuurlijk parasiteert iedereen en jij als zelfbenoemde zwoeger niet uiteraard !
Ik ben na járenlang hard werken (opgeklommen van jongste bediende, via járen zelfstudie en opleidingen tot de hoogste rangen) door een kutgeintje van mijn leidinggevende op straat gezet. Misschien kun je je een béétje indenken dat ik daar op zn minst niet erg over te spreken ben. En dat ik dus geen enkele morele problemen heb met mijn uitkering. Niet de minste, niets noppes nada.
Wat niet wegneemt dat ik weer wil werken en snel ook.
Echter VERDOM ik het om te laten afblaffen, vernederen en uitbuiten door asociale rotzakken van agrarische ondernemers. Dat de slaafde Polen, die 100 jaar achterlopen, dat wel doen, prima, ik verdom dat en zal dat blijven verdommen. Nu kan ik het simpelweg ook niet (jij hebt kennelijk geen benul van wat ik mankeer, maar dat laten we maar zo) maar als ik het kon, zou ik het weigeren, wat er ook gebeurt.
@paul de vries9779 | 27-09-14 | 18:26
Uit een comment uit de vorige draad haalde ik een mooie protserige opmerking dat je vorige betrekking eentje bij de overheid was voor 60K. Een inkomen waar de belasting van 10 productieve arbeiders voor nodig zijn in dit land. En een inkomen uit de ruif, dus een inkomen waar je te allen tijde een netto vanger bent en netto geen cent belasting van betaalt. Ergo, een inkomen dat parasiteert op de arbeid van andere Nederlanders. Net als je bijstand nu.
Daarnaast blijf je maar huilen dat anderen je niets willen geven aan banen, startkapitaal of onkostenvergoedingen voor studies e.d.. Me dunkt, dat je inmiddels wel genoeg gehad hebt van de samenleving. Ga paprika's plukken, de warme kas zal je gewrichten een deugd doen.
Als opticien zijn bijstandtrekkers en andersoortige 'armen' erg goede klanten! Die krijgen om de 3 jaar 300 via een door de gemeente gesponsorde zorgverzekering en in tegenstelling tot de werkenden hoef ik bij bij de steuntrekkers niet bij het rek met budgetmonturen te beginnen. Elke steuntrekker een Ray Ban, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger of Hugo Boss bril!
Met 4 dagen in de week werken toch nog 2000 netto binnenhalen, dan verdien je vrij goed heur.
Met minimumloon haal de helft nauwelijks.
-weggejorist-
-weggejorist-
Probleem is dat die 300 euro netto minder voor de bijstandsmoeder gecompenseerd wordt door 18 regelingen die gemiddeld 50 euro toeslag opleveren. Al die regelingen kijken naar het bruto inkomen en niet naar het netto gezinsinkomen.
Iedereen die werkt is gek.
ZKH EénOog | 27-09-14 | 16:22
Je snapt er niets van, das helder. Ik wil alles doen wat er gedaan kan worden. Door zware gewrichtsklachten echter kan ik helaas geen lichamelijke arbeid doen, anders zou ik dat doen. Maar zelfs DAT is er niet. Ik heb een stapel diploma's op HBO niveau en 30 jaar werkervaring op alle niveau's. Toch lukt het niet. Zelfs voor het rondbrengen van de post nemen ze liever iemand die jong is en niks kost. Supermarkten ? Die sturen je al weg zodra ze zien dat ik ouder ben dan 20 jaar. Winkels etc kijken naar het uiterlijk (ik ben bijna 50 dus geen adonis voor in een hippe kledingzaak).
Op de metro, bus, trein, allemaal zinloos. Het lukt gewoon niet. Voor mezelf beginnen zou kunnen. Ik heb genoeg kennis en kunde. Maar het benodigde startkapitaal kun je wel vergeten. De gemeente geeft niks, want ik ben te oud voor een avontuur, zo stellen ze daar.
Studeren wil ik graag ! Ik ben juridisch geschoold maar wil best logistiek gaan doen. Daar is veel werk in, maar de gemeente betaalt hooguit een VCA-tje, verder niets. Geen cent.
En zo'n studie van je bijstand met 3 kinderen (waar ik als full time alleenstaande vader voor zorg) dat lukt écht niet, ook al doen de borreltafelaars alsof je een royaal inkomen hebt.
Ik zou dus je schofterige typering "parasiet" maar inslikken, sukkel. Ik heb in mijn werkzame leven meer belasting betaalt dan jij in je hele leven met je zielige zeikbaantje binnen zult halen.
4 vrouwen Sjuulke ? Echt ?
Maak er 7 van en ik teken.
Stel:een moslim mag 4 vrouwen hebben ,alle vier met kinderen.Hij woont samen met zijn favorite vrouw.De andere drie zijn dus alleenstaande moeder. Tel uit je winst.
200 Euro per maand meer lijkt me gewoon terecht, want als je altijd thuiszit, dan verdubbelen letterlijk je kosten voor bijvoorbeeld verwarming, WC-papier en koffie.
Prima genivelleerd hoor.
Annemarie van Gaal is niet helemaal zuiver op de graat bezig.
Dat Sloopdecrisis waar zij haar naam aan verbond is trouwens een lachertje, heb er eens e.e.a. bekeken en berekend, als pc- en daarmee internet-witnit ben zelfs ik in staat mijn premiekosten voor diverse verzekeringen voor minder geld af te sluiten.
In tegenstelling tot wat Annemarie dus beweert.
En nee, niet tegen slechtere voorwaaarden. Betere.
Overigens ben ik het met haar in het specifieke opzichzelfstaande geval eens.
Echter , nogal wat dingen zijn per gemeente nogal verschillend.
Maar over het algemeen betekent afhankelijk zijn van bijstand een karig bestaan.
Kneuzen die er zwart bijklussen moet je keihard aanpakken, dat wel.
@francisca van jole | 27-09-14 | 17:31
>Zelf ben ik ook zelfstandig en heb geen enkel respect voor die mensen die ongeveer hun hele leven in de bijstand zitten, meestal klagen ze erover dat er geen werk is maar in de praktijk komt het er op neer dat ze liever thuis zitten dan wat minder prettig werk te moeten doen, of bijvoorbeeld te moeten verhuizen.
Als we alle mensen in de bijstand zouden stimuleren ZZP'er te worden, gaat het inkomen van de gemiddelde ZZP'er dus nog verder omlaag. Probleem is dat er ook gewoon daadwerkelijk niet veel werk is in ons land.
Economische gezien zijn we door hoge energiekosten, loonkosten, brandstofprijzen en andere kosten niet langer economisch competitief met de Verenigde Staten (laag minimumloon, momenteel lage energiekosten dankzij schaliegas) en Aziatische landen. Welk bedrijf is er nog zo dom om producten hier in Nederland te produceren?
Het probleem gaat alleen nog maar erger worden. Kassamedewerksters zullen we steeds minder nodig hebben, we kunnen zelf wel uitchecken. Binnen een jaar of twintig kunnen de wagens zelf rijden op ons wegennet, hou je ook niet tegen.
Verkapte werkloosheid is in Nederland nu al enorm, zal alleen maar nog groter worden. Ik heb je de cijfers over ZPP'ers laten zien, maar wat dacht je van het feit dat we 1,1 miljoen studerenden hebben, op een beroepsbevolking van 7,1 miljoen? Maximaal 900 Euro per maand lenen plus gratis reizen. Jongeren die een tweede bachelor gaan doen maar hun eerste officieel niet afmaken, kunnen gewoon lekker doorlenen. Ze stellen op deze manier het punt waarop ze de arbeidsmarkt op moeten uit. De werkloosheid gaat alleen maar verder groeien als jongeren straks stoppen met studeren als de overheid straks stopt met geld uitdelen.
Oplossingen? Die zijn er niet echt. We zullen het met minder moeten gaan doen. Vervelend maar waar.
Luister naar Annemarie van Gaal VS vrouw van Stichting Bijstandsmoeder:
www.radio1.nl/items/217362-Annemarie%2...
Jammer dat er nergens op geenstijl iets te vinden is over de geheime tapes van goldman sachs en de fed.
Dat is pas belangrijk nieuws. www.bloombergview.com/articles/2014-09...
Je moet ze tevreden houden. Anders gaat het kroost stelen, roven, verkrachten en geweld plegen. Gaan de criminaliteitsstatistieken met rukken de hoogte in, en wordt de hele boel op de duur onbestuurbaar. Vandaar. t'Is dus kwestie van een keuze tussen er geld met bakken blijven tegenaan smijten en de bijl aan de wortel van het probleem te leggen.
Jullie moeten groot leren denken! Het uber compliceren middels toeslagen zet een groot gedeelte nikskunnend volk aan het ambtenaren-werk die anders ook thuis zitten te niksen. Zo rolt dit land. Werkverschaffing van onrendabelen door ze om te dopen tot permanent ambtenaar om andere onrendabelen te onderhouden.
En als je niet uit komt met je geld dan vraag je maar aan de zuster van manke Nelis (Jelte) hoe dat werkt je eigen piepers jassen...
Begrijp ik uit dit verhaal dat Asscher dus iets goed doet? Baby steps, maar toch...
Goh, ik ben universitair geschoold, werk vier dagen per week, ook in het weekend en heb deze maand krap 1500 euri gevangen. De tyfus!!
O en daar gaat ook nog 250 euri reiskosten af.
@Majid | 27-09-14 | 17:06
40% lukt het dus blijkbaar wel, hadden die dan ook maar thuis in de bijstand moeten blijven zitten ?
Er zou inderdaad een betere regeling moeten komen voor ZZP'ers zolang ze zichzelf nog niet volledig kunnen bedruipen maar het is altijd beter dat ze bijv. 60% zelf verdienen en voor de rest worden aangevuld dan dat ze de hele dag aan het bankhangen zijn.
Zelf ben ik ook zelfstandig en heb geen enkel respect voor die mensen die ongeveer hun hele leven in de bijstand zitten, meestal klagen ze erover dat er geen werk is maar in de praktijk komt het er op neer dat ze liever thuis zitten dan wat minder prettig werk te moeten doen, of bijvoorbeeld te moeten verhuizen.
De mentaliteit is in Nederland dankzij alle uitkeringen bedroevend.
@Parel van het Zuiden | 27-09-14 | 16:32
Precies, bijstandtrekkerts stellen het maar met een zwartwittelevisie (model hondenhok) en telefoneren doet men maar in de telephooncel.
Dat betekend dus simpelweg dat de werkende moeders veel te weinig verdienen.
Moraal van het verhaal is in mijn optiek dat de werkende
mevrouw er gewoon meer geld bij moet hebben terecht, en dat geld voor heel het werkend volkje rond het minimum, en dat zou ik maar gauw doen, voor dat de berekening van de huisman met de timmerman word vergeleken?
francisca van jole | 27-09-14 | 16:56
>wat dacht je van eigen initiatief en als zelfstandige aan de slag gaan ?
Zestig procent van ZZP'ers heeft na aftrek een inkomen onder het minimumloon.
www.mkbservicedesk.nl/5649/verborgen-w...
De epidemie die we zien van ZZP'ers in ons land, middelbare mannen met eigen bestelbusjes, is in principe gewoon verkapte werkloosheid. Wanhopige mannen die niet het stigma van het met een uitkering thuis zitten willen, dat ze permanent van de arbeidsmarkt af zou houden.
Veel zit het grootste gedeelte van het jaar thuis, wanneer ze dan werkelijk ingehuurd worden krijgen ze op uurbasis minder dan het minimumloon.
Het is vrees ik niet bepaald een vatbaar alternatief voor de bijstand.
Tijd om het minimum loon op te schroeven ten gunste van de werkenden lijkt me dan. Als je minimum loon als werkende moeder zo rond de 2500 a 3000 euro zal zijn dan is er geen reden meer om te klagen.
Met de aangekondigde belastinghervorvorming zou de belasting op arbeid minder worden en de toeslagenbrei worden aangepakt. Dat zou tevens betekenen dat het stapelen van toeslagen en uitkeringen beperkt zou worden. U mag 3 x raden welke linkse partijen dit gaan torpederen. Immers, de uitkeringsrukkers zijn heilig in dit land. Zeker bij de Partij van de Afpersers
@paul de vries9779 | 27-09-14 | 16:09
Ten eerste, je kunt wel gaan schelden op werkgevers "die jou een baan zouden moeten geven", wat dacht je van eigen initiatief en als zelfstandige aan de slag gaan ? maar aangezien je al 5 jaar in de bijstand zit geef je er duidelijk de voorkeur aan dat alles aan je gegeven wordt.
Ten tweede, wees blij dat anderen die geen kinderen hebben je al die tijd extra hebben gesubsidieerd, alleen omdat je toevallig een zoon hebt, mooi meegenomen toch ?
Jetstream | 27-09-14 | 16:36
Dat is dus een mentaliteit kwestie. Triest dat het zo is. Triester dat je vind dat je daar dan gebruik van moet maken. Dat soort mensen geeft de mensen die geen keus hebben een slechte naam.
Dit beeld is enorm vertekend. Als je gaat werken heb je echt niet 130 euro extra (op jaarbasis) Je vergeet dan allemaal bijkomende lasten, zoals opvang voor de kinderen, reiskosten die vaak grotendeels onvergoed zijn, garderobe kosten voor de nieuwe baan, lunchkosten enz enz enz. Werk loont gewoon niet tenzij je een bovengemiddeld inkomen hebt, dit is al vele jaren het geval.
@Rattevanger | 27-09-14 | 16:10
<3
oke, ik geef die bos bloemen waar ik een jaar voor spaar wel aan jou.
@[locked] | 27-09-14 | 16:16
post u dat even op Dumpert? Dank u Wel!
Steen Geil @ ze hebben het over de bijstand is iets anders dan WAO .
@giggity | 27-09-14 | 16:23
De lonen voor werkenden zijn goed, de private lasten zijn veel te hoog, want de uitgaven van de overheid aan de uitkeringen en de beloningen van het gros van het (overbodige en onnuttige) overheidspersoneel zijn veel en veel te hoog.
@ wakkere_nederlander
Maar hoe verklaar jij deze cijfers dan?
www.hpdetijd.nl/2013-09-26/cbs-cijfers...
Benieuwd naar je reactie..
En een collega van mij neemt ieder jaar 1 maand onbetaald verlof op om zijn jaar inkomen te drukken , voor de studie van zijn kinderen , dan heeft ie nog net recht op bepaalde toeslagen , leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker .
Alles is weer flink uit zijn verband getrokken. Ik ben alleenstaande ouder (WAO) met 2 kinderen van 5 en 8 jaar en nergens recht op bij de gemeente. Nog geen 1100 netto per maand. Liever had ik een gewone baan gehad waar ik mee rond kan komen zonder het gezever zorgtoeslag of huurtoeslag.
@giggity | 27-09-14 | 16:23
Als u doelt op het omlaag brengen van de belasting op arbeid (netto meer over) dan ben ik het eens. Echter, om dit te kunnen doen zal de overheid ook minder moeten uitgeven aan bijv uitkeringen.
.
Dit gaat echter voorbij aan de principiële kwestie. Een bijstander zou nooit meer mogen overhouden dan een werkende. Iemand die veel tijd offert verdient simpelweg een hoger inkomen dan iemand die dat niet doet.
.
Daarnaast heb ik mijn bedenkingen bij de levensstandaard die het huidige uitkeringsstelsel realiseert. Hoe kan bijv. een LCD / Iphone uit in geval van zo'n uitkering? Simpel, zo'n uitkering is dus te hoog. Luxe producten zijn wat mij betreft niet voor bijstanders.
giggity | 27-09-14 | 16:23
Als er niet zoveel mensen aan de uitkering zaten dan zouden de lonen voor werkenden ook makkelijker omhoog kunnen. Los daarvan: werken voor je geld kreng!
de uitkeringen zijn niet te hoog(integendeel).. de lonen zijn (veel) te laag en beslist achtergebleven.
En dan ook nog niet te vergeten als de kinderen voortgezet onderwijs genieten worden de boeken en de rest ook nog betaald !! en wat dacht je van de eigen bijdrage zorg deze onkosten kunnen ook 1x per jaar ingediend worden , dus het verschil is veel groter als je werkt ,gemiddelde salaris 1800 netto p/m , val je buiten bijna alle toeslagen , dus het verschil is vele malen groter , met werken sta je onder aan de sociale ladder leg dat maar eens uit !!
En ik als babyboomer mijn hele leven vanaf 16 jaar de tyves gewerkt kom ik met een klein pensioen op 1900 euro.
In plaats van zeiken op mensen die zich neit kunnen verweren kun je het ook opnemen voor betere lonen voor de werkenden, maar ja omlaag schoppen he. Zo lekker voor sommigen
Dat de reaguurders hier nog altijd niet willen begrijpen dat werken in Nederland niet loont laat mij ontzettend hard lachen.
@paul de vries9779 | 27-09-14 | 16:09
"... Geef al die bijstandstrekkers (ik ben er zelf ook een, al 5 jaar !) dan een baan..."
Wat let je om de kassen in te duiken, parasiet?
"... Overigens lees ik NERGENS wat er met de bijstandmoeder (vader zoals ik) gebeurt als je jongste kind 18 jaar wordt. Dan is het afgelopen, want dan donder je gigantisch omlaag..."
Naar het niveau waar je eigenlijk op hoort dus?
"... De hardwerkenden merken daar niets van, die blijven gewoon werken als de jongste 18 wordt en krijgen het financieel dan een enorm stuk ruimer..."
Nee, en zo'n 18 jarige (die vanaf dat moment ook een minimumloon aan zorgpremie moet betalen) kost natuurlijk spontaan niets meer.
"... Jammer dan voor ze, maar reageer je minima-tokkie-frustraties niet af op mensen die vaak tegen hun zin inde bijstand zitten, zoals ik..."
Als je echt wil werken, dan IS er werk. Maar je zal vast natuurlijk iets op je 'niveau' vereisen of zo.
@paul de vries9779 | 27-09-14 | 16:09
Mooi verhaal. De arme bijstander. Gaat helaas wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat werkende mensen heel erg veel tijd voor een salaris kwijt zijn en een bijstander niet. Er mag dus flink wat verschil zitten tussen werkende mensen en niet werkende mensen. In het voordeel van de werkenden dus (maak het maar expliciet. Dit is immers NL)
.
Een baan is ook geen kwestie van "geven / krijgen". Dat is een kwestie van kwalificeren, de baan verdienen door iets te kennen/kunnen wat nodig is. Persoonlijke ontwikkeling, studie, oefenen werkt beter dan wachten tot "ze" je een baan geven.
.
Persoonlijk word ik doodmoe van het gejank van veel middelbare en oudere werklozen. U wordt niet afgewezen omdat u te oud bent. U wordt afgewezen omdat er beter gekwalificeerd personeel beschikbaar is dat het ook nog eens voor minder doet. Dit weet ik omdat ik zelf werkgever ben.
.
Omscholen, bijscholen en weer aan de slag.
Echt respect voor mensen die altijd maar weer naar de zwakkeren uithalen in plaats van diegenen die werkelijk alle problemen veroorzaken aanpakken.
Maar schoppen omlaag is voor een bepaald type mens heerlijk. Ik begrijp het wel hoor.
Alleen al hierom moeten mensen die op enigerlei wijze afhankelijk zijn van de staat hun stemrecht verliezen. Zo niet, zal het alleen maar gekker worden.
De mogelijkheid om dit te veranderen wordt steeds ingewikkelder. Als je met deze berekeningen in discussie gaat met de voorstanders van dit systeem, blijven zij aanhalen dat werkenden nog steeds onder de streep 'meer' inkomsten hebben. Dat de lasten dit verschil alsnog compleet weg nivelleren, hebben zij geen boodschap aan. Deze theoretische benadering is hun verdediging, ook al is de praktijk nog oneerlijker.
En oei oei als je gaat beginnen dat jij vindt dat die paar euro's meer te weinig en oneerlijk is. Dan word je gelijk bestempeld als een ontevreden anti-socialistische medemens hatende inhalige en gierige klootzak.
Ik heb helemaal niets tegen een uitkering of bijstand voor mensen die het even niet kunnen rooien. Ik vind het prachtig zelfs. Maar de uitkering dient de basislasten te dekken en niet de uitjes, vakanties, sigaretten en gadgets. Maar dat ik deze bewering doe, ook al heb ik tientallen voorbeelden uit mijn sociale omgeving, maakt mij toch hetgeen wat ik bovengenoemd heb.
Paul de Vries, ik ben niet tegen de bijstand en niet tegen bijstandtrekkers. Ik heb ook niet de illusie dat het mij onmogelijk kan overkomen, ik heb het te vaak zien gebeuren bij mensen waarvan ik het nooit had verwacht, dat ze toch de bijstand in duikelden, zonder vatbare opties om eruit te komen.
Neemt echter totaal niets af aan het feit dat met de huidige regelingen een bizar kromme situatie ontstaat en dat werken inderdaad voor sommigen nu niet of nauwelijks loont, of zelfs leidt tot inkomensvermindering. Dat die situatie uiteindelijk verandert als de kinderen ouder worden zal daar weinig aan afdoen vrees ik, ik denk niet dat er veel mensen zijn die zo ver vooruit kijken.
Bovendien zag ik ook ooit ergens een financieel staatje van een gezin met twee volwassen kinderen, die ook allebei een bijstandsuitkering ontvingen en lekker thuis bleven wonen. Ook een bijzonder krom geheel kan ik je vertellen.
Naast deze achterlijke hoeveelheid geld in mindering brengen, ook het stemrecht ontnemen. Als je niet netto bijdraagt aan de maatschappij hoef je ook geen inspraak te hebben.
Ik knip eerdaags mn lul eraf.
Laatst bij 1 vandaag brulde zo'n dik zeug ook dat ze amper rond kon komen van netto meer dan 2000 euro. Als je verdomme gestudeerd hebt mag je heel blij zijn met 2000 euro netto tegenwoordig. En daar mag je je studieschuld mee afbetalen aangezien je met 260 euro studiefinanciering per maand aardig hebt bijgeleend om in jezelf te investeren. Mooi demotiverend voor 'ons werkenden'..
Prima, kan iemand me dan uitleggen hoe de SP, GL en de PvdA het nog steeds over armoedebestrijding durven te hebben?
Overigens lijkt dit verdacht veel op het instellen van een basisinkomen voor iedereen. Alleen zou er in dat voorstel een prikkel zitten voor degene die werkt.
Als je kinderen niet kunt betalen, moet je geen kinderen nemen want kinderen zijn duur. In NL werkt dat anders. Hoe meer je fokt hoe meer je krijgt. Bizarre situatie.
Na 17 jaar wegens faillissement werkgever ontslagen, na 3 weken in de WW bij schoonmaakbedrijf gaan werken omdat ik mijn handje niet wil ophouden.
Ben nu 42 jaar en krijg per maand netto 1200 Euro voor 38 uur in de week werken.
Toeslagen totaal: 270 Euro per maand dus 1470 euro in totaal.
Gelukkig een nieuwe baan gevonden maar het is natuurlijk van de pot gerukt dat je als werkende minder overhoud dan een bankzitter.
Jullie krijgen er geen genoeg van geloof ik he, stemming maken tegen bijstandgerechtigden ? Geef al die bijstandstrekkers (ik ben er zelf ook een, al 5 jaar !) dan een baan. Die zijn er namelijk niet. HONDERDEN sollicitaties heb ik gedaan, hele stapels, iedere dag weer opnieuw. U bent te oud, te dit, te dat, te zus te zo. Gezeik en geouwehoer van de veroorzakers van deze ellende : de werkgevers (en banken en links/rechts-liberale regeringen, maar dat terzijde)
Overigens lees ik NERGENS wat er met de bijstandmoeder (vader zoals ik) gebeurt als je jongste kind 18 jaar wordt. Dan is het afgelopen, want dan donder je gigantisch omlaag. Naar een alleenstaandenuitkering, plus wat zorg- en huurtoeslag. Verder NIETS meer. Geen kindgebonden budget, geen, alleenstaande ouder toeslag, geen kinderbijslag, een minimabudget, niets meer. Dan begint de armoede pas echt. De hardwerkenden merken daar niets van, die blijven gewoon werken als de jongste 18 wordt en krijgen het financieel dan een enorm stuk ruimer.
Die worden niet gekort, afgeknepen en van allerhande toeslagen ontdaan.
Ik hoop dat de regering ongevoelig is voor al die liberale klootzakken met hun borreltafel gezeik over hoe hard ze wel niet moeten werken voor "amper een uitkering". Jammer dan voor ze, maar reageer je minima-tokkie-frustraties niet af op mensen die vaak tegen hun zin inde bijstand zitten, zoals ik.
Ook kan ik nog opmerken eigenlijk zijn deze bijstandmoeders nog goedkoop, reken maar uit 2 kinderen in tehuis van zekers toch 200 per dag aan kosten, is toch maar gauw 6000 of meer per maand voor de gemeenschap.
En weer moet je concluderen dat het GeenStijl is dat deze misstand aan het licht brengt. Hoe kán dit, en misschien wel belangrijker: hoe kan het dat er niet al eerder aan de bel is getrokken?
Op dit moment werken er tienduizenden van 50 jaar of ouder, met uitkeringsverleden is er een soepsidie van 3.50 per uur te halen bij Lodewijk, uitzendburo's struikelen over elkaar om deze soepsidie binnen te halen, uitgezonden krachten werken uiteraard wel tegen een marktconform tarief.
Sick world.
-weggejorist-
Geen eens dertiende maand?
Pikant detail is overigens dat Amstelveen een typische VVD-gemeente is.
-weggejorist-
Waar ik overigens ook niet goed van word is het feit dat de werkende moeder met een modaal salaris door toeslagen er netto per maand net zoveel aan over houdt als ik, exclusief alle toeslagen. Weg met dat achterlijke woud aan toeslagen!
Je zal maar een alleenstaande blanke man zijn in de bijstand. Dan ontvang je al die toelages niet en wordt je ook nog eens als een crimineel behandeld door de medewerkers van de sociale dienst. Als of ze kunnen ruiken dat je geen PvdA stemt en daarom ook geen voorkeursbehandeling verdient.
Dat zal nog wel exclusief de waarde zijn die een sociale huurwoning vertegenwoordigd. Ik heb 2 kennissen in de bijstand, die wonen echt royaal hier in Amsterdam centrum, in gerenoveerde woningen en als er iets is wordt het direct voor ze gerepareerd.
Dat zal nog wel exclusief de waarde zijn die een sociale huurwoning vertegenwoordigd. Ik heb 2 kennissen in de bijstand, die wonen echt royaal hier in Amsterdam centrum, in gerenoveerde woningen en als er iets is wordt het direct voor ze gerepareerd.
Anderzijds mocht je de gelukkige zijn om niet (voor nop) te werk zijn gesteld dan kun je je dagelijks vele uren vermaken om te zoeken of er een één of ander toeslagen potje verstopt zit.
Gij zoekt en gij zult vinden.
Verder is het natuurlijk logisch dat de regelbrei gigantisch ingewikkeld is. Stel dat het heel simpel zou zijn dan heeft de hele ambtenarij niets te doen.
Met andere woorden: de regelbrei zal heus niet worden ingedamd laat staan worden opgeheven.
Dat krijg ik ook ongeveer netto bij 3.500 bruto. Nou weet ik ook wel dat ik geen grootverdiener ben, maar het is wel ruim bovenmodaal. Dus als ik een gezin wil onderhouden kan dat net op bijstandsniveau... Dan stop ik liever met werken.
@sinar2 | 27-09-14 | 15:33
-
Jawel, maar ze klagen niet lang: de vluchten naar Paramaribo en Cayenne (iets goedkoper, via Parijs met Air France) zitten in de schoolvakanties búlkend vol met iets te dikke mammies met iéts te veel kinderen van verschillende pappies...
Vanuit de bijstand word je toch (voor nop) te werk gesteld? Dus wat is het probleem?
Ik denk eerder dat het probleem is de lage beloning voor de werkende, te weinig banen is het tweede, lachende twee en grootverdieners het derde.
Te weinig werk en lachende grootverdieners krijg je door zwaar onderbetaald ongeschoold werk door eigenlijk kinderen in supermarkten en callcentra waar het selectie criterium is wie is de goedkoopste.
Bewijs vinden we in Belgie en bv Luxemburg, alwaar de BTW behoorlijk lager is maar de gemiddelde prijs van levensmiddelen 20% hoger, logisch men werkt daar voornamelijk met volwassenen.
En maar jammeren en klagen over de vermogensrendements heffingen,BPM op de zoveelste MPV, onderwijl genietend van goedkoopte eiland en belastingparadijs Nederland over de ruggen van laagstbetaalden.
De werkende armoede zal eens uitbarsten en dit hele luilekkerland afbreken.
Volgens de SP en PVDA moet het eerlijker en moeten we nivelleren. Dat is dan blijkbaar korten op de bijstanders. Of willen ze het nu ineens even niet horen omdat het hen (en stemvee) niet uitkomt ?
Armoedeval is natuurlijk niets nieuws, dit verhaal is al veel langer bekend. Als bijstandsmoeder zit je sowieso op 90 % van het minimumloon (alleenstaanden hebben die luxe niet) en de kwijtschelding van gemeentelijke heffingen, langdurigheidstoeslag en regelingetjes voor sociale participatie dekken die 10 procent doorgaans wel.
@WilWegHier | 27-09-14 | 15:34
Minimumloners krijgen ook toeslagen. Omdat 'sociale' huren de pan uitgerezen zijn en half tot driekwart van een minimumloon kosten. En voor de zorgpremie, die een minimumloon kost.
In feite zijn die toeslagen natuurlijk gewoon een complete belastingteruggaaf van hun eigen bruto inkomen (inclusief alle werkgeversafdrachten), dus eigen zuurverdiende geld, maar de overheid houdt liever de fictie in stand, dat 80% van de bevolking afhankelijk is van de overheid om te kunnen overleven.
En vergeet ook niet dat deze bijstandsmoeders regelmatig mogen komen voorrijden in hun auto bij de voedselbank danwel kledingbank. Even sigaretje roken voor de ingang, en daana maar lekker graaien in de bakken en de rekken. Oh wat zijn ze zielig.
Ik ben jaren consulent geweest bij de Sociale Dienst in Tilburg. Het is nog veel erger, er is een hele bos van gratis voorzieningen en toelagen voor bijstandsklanten. Je moet bruto al rond de 3200,- per maand verdienen om hetzelfde netto bedrag als een bijstandsmoeder te ontvangen.
Ik ben jaren consulent geweest bij de Sociale Dienst in Tilburg. Het is nog veel erger, er is een hele bos van gratis voorzieningen en toelagen voor bijstandsklanten. Je moet bruto al rond de 3200,- per maand verdienen om hetzelfde netto bedrag als een bijstandsmoeder te ontvangen.
Een werkende moeder die met 4 dagen per week 2000 euro verdient? Als dat minimum loon is, werk ik (ICT-er) dus ruim onder het minimumloon ........... (1800 netto 5dgn/wk)
De Bijlmerflats zitten vol met dit soort moeders. En maar klagen dat ze niet elk jaar op vakantie naar thuisland Suriname kunnen.
Wat ik nog bij al die toeslagen mis is de toeslag die men gefinancierde rechtshulp noemt en die vooral wordt gebruikt om een eventuele ex nog verder financieel uit te kleden.
ok. Ik werk dus 40 uur per week om in 1 maand 4 euro meer binnen te halen.
Weet je, ik ga die 4 euro een jaar lang opsparen en dan koop ik daar een mooie bos bloemen mee voor een bijstandsmoeder.
En dan sla ik haar daar mee op dr kop.
Maar laten we alstublieft focussen op de echte problemen in ons uitkeringsstelsel. Zo lang IS haar bankenstelsel niet op orde heeft is het erg moeilijk uitkeringen overmaken. Wie weet hoeveel rechthebbenden zitten te wachten op hun geld.
.
Bizar dat dit nog kan in de 21ste eeuw....
@bisbisbis | 27-09-14 | 15:19
Ik kan je nu alvast de dooddoener geven die je op dat idee te horen zal krijgen:
"Maar weet je wel, hoeveel ambtenaren er dan op straat komen te staan? Wat moeten die dan gaan doen? Thuiszitten?"
Eh... Ja, thuiszitten tegen 70% van het minimum. Scheelt buiten enorme bedragen die benodigd zijn voor hun onevenredig hoge lonen en arbeidsvoorwaarden ook nog eens enorm op de overige kosten voor de overheid, zoals kantoren, computers en toebehoren, electra, sanitair en alle andere miljarden die er bij komen kijken om deze onnuttigen aan onnodige aircobaantjes te helpen. En room gelijk hun waanzinnige pensioenen af, tot een hoogte die ze hadden kunnen opbouwen met een minimumloonbaantje.
@Parel van het Zuiden | 27-09-14 | 15:24
Daarom: zo veel mogelijk belasting ontwijken als mogelijk.
Die armoedeval, zoals het heet bestaat al jaren. Het is een enorme schande, ben trouwens wel benieuwd naar de andere berekeningen, zoals alleenstaand persoon of een huishouden zonder kinderen.
Ach ja, dit kan er ook nog wel bij. Nederlanders laten veel gelaten over zich heen gaan maar er komt een tijd dat dit land te klein is voor alle normale hardwerkende/hardzoekendnaarwerk autochtonen tegenover al het overige crapuul.
Wel belangrijk om op te merken:
We hebben het nu specifiek over alleenstaande ouders, met twee kinderen tussen de 12 en 17, specifiek in de gemeente Amstelveen.
In totaal waren er in de gemeente Amstelveen in 2011 732 mensen in de bijstand. Vraag me niet welk deel daarvan ook nog een specifiek twee kinderen tussen de 12 en 17 had.
Ik vermoed dat we hier te maken hebben met hypothetische gevallen die in de praktijk niet of nauwelijks voor komen.
Parel van het Zuiden | 27-09-14 | 15:21
Middelvinger in eigen reet steekt en bingo roept!
@Parsons | 27-09-14 | 15:13
Sorry, maar de belastingdienst heeft net 52% van mijn paard geind. Niet leuk, en ook niet makkelijk...
elke kerk heeft gelovigen nodig die arm, dom en onveranderlijk gehouden moeten worden, zodat de prinsen in weelde kunnen leven. zo heeft de linksche kerk de bijstandstrekkers, allochtonen en alle andere handophouders die het luizenleventje van kardinalen van dam en samson mogelijk maken.
Dit was 20 jaar geleden niet anders. Eén van de redenen waarom met dit land elders 'paradijs' noemt en met een gammel bootje de overtocht waagt.
Feitelijk ben je in Nederland het beste af als:
.
Bijstandsmoeder of andersoortige professionele bankhangert
Niet werkende allochtoon
Autochtonen provocerende allochtoon
Straattuigende allochtoon
Full blown Jihadi
.
Je hebt immers recht op levensonderhoud door anderen. Wat is Nederland toch een goed land.
.
*kots*
Vreemde manier van kijken... Er wordt net gedaan alsof bijstandsmoeders de zaak flessen terwijl het de werkenden zijn die gewoon heel slecht betaald worden... wordt daar eens verontwaardigd over...
Van die 130 euro moet natuurlijk nog wel de reiskosten en de eigen bijdrage voor de kinderopvang vanaf.
En dáárom: één soort uitkering, zoals in andere landen heel gebruikelijk.
-
Wie je bent of wat je er mee doet, moet je zélf weten, maar iedereen krijgt één enkel bedrag - en geen stuiver meer of minder.
-
Al jaren bekend. En het nare beestje heeft een naam: de armoedeval.
Uitroeien het kreng!
Werken loont jezelf nuttig voelen, en ervaring opbouwen, en je dromen waarmaken. Als WWB-er wordt ik iedere ochtend wanhopiger wakker, maar goed, ik krijg dan ook net genoeg om van te eten. Mijn leven is echter een farcry van wat ik ambieerde na mijn studie. Ik kan me weinig voorstellen dat mensen hier vrijwillig inzitten en dat ze niet liever doen waarvoor ze hebben geleerd. En over het algemeen verdien je ook nog veel meer.
wakkere_nederlander | 27-09-14 | 15:11
In Engeland laten hele groepen laag opgeleide allochtone meisjes zich met een jaar of 17 aanduwen door Tyrone en leven dan nog jaren van alle sociale voorzieningen. Is daar een groot probleem want Tyrone zelf zien de dames natuurlijk niet meer terug als ze zeggen dat ze zwanger zijn maar dat was natuurlijk ook niet de bedoeling.
"... Die gaf impliciet toe dat het inderdaad wel een beetje erg gortig is qua die enorme berg toeslagen..."
Maar die bergen toeslagen hebben wel enorm veel banen opgeleverd voor hogeropgeleiden die anders in de bijstand zouden zitten, en nu bij de belastingdienst vanaf anderhalf modaal (zeg maar een nog duurdere vorm van bijstand) niet-werkenden van gratis geld mogen voorzien.
En de kiezer was zelf blij met de beloftes van al die banen de gecreëerd zouden worden door de overheid? En voor deze bedragen mag je full-time bankzitter zelfs als een volwaardige job gaan zien.
En al die bijstands figuren maar brullen dat het niet waar is.
Zo koopt de PvdA stemmen.
Ik begrijp niet wat hier nieuw(s) aan is. En waarom het wederom nogmaals opnieuw nog een keer allemaal uitgerekend moet worden met rekenvoorbeelden met getallen enzovoorts. Want het is toch al *jaren* bekend? Dat werken *niet* loont in Nederland? Sterker nog, werker wordt zeer zwaar bestraft middels belastingen. En dat *elke* vorm van belasting zuivere diefstal is, is geen nieuws, me dunkt.
Te paard!
www.youtube.com/watch?v=8Zq4f6WYmHU
En laat de werkende moeder nu vaak de blanke vrouw zijn en de bijstandsmoeder een allochtone vrouw.
Sorry ik probeer niet uw weekend nog erger te verpesten.
#feit
REAGEER OOK