10 Paspoorten IS-fans uit Huizen afgepakt
In Huizen zijn 10 paspoorten afgepakt van mensen die mee wilde vechten met IS in het Midden-Oosten, meldt RTVNH #jihad #is #huizen
— John van der Tol (@johnvandertol) August 30, 2014
Welja. Het pittoreske durpje Huizen gelegen in Grefo County, bekend van helemaal niets behalve de Grefo Boerka, blijkt Den Haag af te lossen als Jihad Capital of the World. Twee complete gezinnen gaan sinds vandaag paspoortloos door het leven. Twee ouderparen en hun zes kinderen waren van plan om op korte termijn af te reizen naar de zandbak om zich aan te sluiten bij IS(IS), maar dat feest gaat prompt niet door. Daadkrachtigheid in je gezicht, hoewel weldenkende mensen op de grachten zich afvragen waarom in ieder geval de ouders niet gewoon een gratis tandenborstel, wat zakgeld en een Donald Duck hebben gekregen met de vriendelijke tyfus en tot ziens. Om vervolgens daarna het paspoort te laten vervallen zodat Nederland weer vier problemen armer is. Maar hey, dit is tenminste iets. Tenminste, als het geen nieuwe realityshow van De Mol Industries is.
Update: Vier ouders in de bak. Kids naar pleeggezinnen.
Reaguursels
InloggenDat lijkt me geen goed idee om deze kinderen naar een pleeggezin te brengen. Later gaan ze toch hun ouders kopiëren. Dat hebben we gezien met Foley. Het best is deze kinderen naar het land te laten meereizen waar ze vandaan zijn gekomen.
.
Niet te geloven ... Met een beetje gezond verstand zou je zeggen : vooral laten gaan ( makkelijker kom je er nooit van af)en dan paspoort ongeldig verklaren o.i.d.
Maar gezond verstand en de huidige regering, dat zijn 2 verschillende zaken.
En dan hebben we het nog geheel niet over het zogeheten gevaar van radicalisering van deze idioten.
Dit gezin kost de Staat bijna 3 miljard euries de komende tientallen jaren aan strafrechtelijk onderzoek, gezondheidszorg, uitkeringen, allerlei subsidies, coaches, kinderbescherming, enz. enz.
Nederlands paspoort ingenomen, zodat ze hun uitkering behouden, waarna ze vervolgens op marokkaans paspoort alsnog afreizen. Zie hier het daadkrachtige keiharde ingrijpen van onze overheid.
het innemen van het paspoort en de mensen vastzetten,
kinderen naar elders...
wil graag zien hoe dit afloopt.
juridisch gezien.
dat het niks oplost, en alleen maar handen vol geld
kost is natuurlijk ook duidelijk.
waardeloze regering.
Ik zou graag willen weten wat dit nu weer allemaal kost? Het is en blijft een ware verrijking en wij maar betalen... Als het toch allemaal zo beroerd is hier, mogen ze van mij gaan; twee huizen beschikbaar en het scheelt weer uitkeringen, toeslagen en weet ik wat die klanten al gekost hebben.
Beste mensen, hier kunnen we toch niet mee doorgaan ?
Dit is namelijk dweilen met de kraan open. Er zijn in Nederland ongeveer een miljoen moslims. U mag nu zelf bepalen welk percentage de ISIS steunt. Hoeveel sympathisanten telt U nu ? En die moeten allemaal de bak in? En hun kinderen naar pleeggezinnen? Hoe gaan we dat logistiek gezien regelen ? De conclusie is : Er is iets grondig mis in Nederland.
Kan het nog krankzinniger. Houden ze die beesten nog hier zodat ze ze de bek nog moeten openhouden. Tenzij het natuurlijk de bedoeling is ze in de gevangenis te laten creperen, maar dat zou mij van dat zootje collaborateurs ten zeerste verbazen.
dom dommer domst
je laat deze mensen gaan!
eikels
maar je laat ze er nooit meer in!
wat nu?
nu houden we ze hier
als een gezwel wat je niet verwijdert..
en een hoop ellende in dit land
wat zit er in den haag een achterlijk volk
zal er binnrnkort wel weer een bijdehande advocaat willen scoren door dit aan te vechten, namen roept u maar
Ja hoor, weer zo'n kudtactie. Lijkt leuk, maar is ut niet: in plaats van die families op Schiphol hun paspoorten af te pakken en zeggen "veel plezier in de zandbak" en ze uit te wuiven, blijven ze gewoon hier met hun pisideeën. Weg met die klojo's.
Fons, oftewel "Stampertje" zoals de Ijmuidenaren hem pleegden te noemen toen hij daar burgemeester was. Als hij zijn zin niet kreeg stampte hij met z'n voet. Z'n derde minute of fame. 1. Tussentijdse begrafenis van Pim Fortuyn 2. Brand asielzoekers opvang Schiphol (toen burgemeester Haarlemmermeer) 3. dit akkefietje.
Faalhaas momenten, eigenlijk teveel om op te noemen. Een kleine opsomming:
Offshore industrie uit Ijmuiden Velsen weggejaagd in de jaren 80 en 90 als zijnde niet belangrijk voor de regio, alles voor de Hoogovens,Corus en nu Tata, veregend Spaarnwoude festival met mensen op de snelweg, Icesafe met knaken van de gemeente en provincie (vriend van Ton Hooijmaijers, ook VVD) enz enz.
Een lul met vingers die eindelijk voor de buhne iets positiefs doet, dat dan weer wel
gewoon een big mac meegeven en het hele zooitje het land uittyfen (er uit en er ook nooit meer in dus), wat mij betreft mogen ze ongezien allemaal optyfen
"Mensen" in Huizen is er gezegd. Zijn terroristen mensen? Het zou ook fijn zijn als er bij stond welke nationaliteit de beesten hebben. Je kunt mij toch niet wijsmaken dat het Nederlanders zijn. Graag erbij zetten: Marokkaan, Turk, enz. Dit voor de duidelijkheid of is dat verboden? Prettige dag nog.
Het hebben van 2 nationaliteiten is zeker ongewenst. 1 omdat landen als Turkije en Marokko invloed blijven uitoefenen en ze zien als hun onderdanen. 2. De sukkels in de regering denken dat het nederlanders zijn, en dit terwijl ze zich turk of marokkaan blijven voelen. Ze hoeven niet te kiezen voor nederland en doen dat ook niet. 3. Omdat mensen met meerdere nationaliteiten fiscale en financiele voordelen halen uit hun dubbele nationaliteit. Inderdaad een grote rechtsongelijkheid. Conclusie. Bij dubbele nationaliteit minder rechten en meer plichten. Lijkt me logisch..
Wat een eikel zitten er toch in onze regering. Je moet EN de paspoorten EN de nationaliteit afpakken NADAT ze zijn vertrokken. Wat een sukkels in ons bestuur.. Hoe dom kan je zijn????
Eigenlijk is het houden van meerder paspoorten rechtsongelijkheid voor Nederlanders die maar 1 paspoort hebben.
@gutgutgut | 30-08-14 | 19:46. Jij begrijpt ook niet veel huh?! Het kàn alleen bij houders van dubbele paspoorten omdat niemand statenloos mag worden.
De paspoorten van de kinderen zijn ook ingenomen. Het lijkt me als leek dat hier geen juridische basis voor is. Dat paspoorten innemen zal worden aangevochten. Het feit dat het alleen gebeurt bij houders van meer dan alleen een NL paspoort lijkt mij rechtsongelijkheid. Oh ja, er komt niet eens een rechter aan te pas!
www.nrc.nl/nieuws/2014/08/30/politie-p...
Meteen dit land uittrappen niemand gaat ze hier missen!
Gewoon laten gaan die lui. Zonde van de tijd, deze mensen maken een keuze en willen participeren.... weinig liberaal dit.
Jammer, had ze laten gaan. Dat kost minder,
Wat ik me afvraag; stel de Nederlandse paspoorten worden ingetrokken en men wordt uitgezet naar het land van tweede paspoort, kan dan voorkomen worden dat ze terug keren? Ik bedoel: staan er in het andere paspoort ook vingerafdrukken of zijn wij weer alleen zo gek?
Totdat de nederlandse nationaliteit ook echt is ingetrokken, kunnen ze gewoon met hun buitenlandse paspoort Nederland in- en uitreizen. Ze wonen immers hier. Pure symboolpolitiek dus.
De pleures breekt pas uit over een paar jaar als we weer een links kabinet hebben.
Huizen heeft ook een VVD burgemeester. Kijk, Jozias, het kan dus wel.
Die mensen hebben blijkbaar niets met ons land en onze cultuur. Laat ze gaan. Vrije keus toch? Kinderen zijn nu ondergebracht, ouders worden van af nu in de gaten gehouden door AIVD hun haat wordt groter en de kosten duurder.
Waarom ? Waarom zou je verrotting en verkankering juist BINNEN je gemeenschap willen houden ? Dit klinkt alsof je lepra in je dorp hebt en de mensen met lepra verbiedt zich af te gaan zonderen. Volstrekt de omgekeerde wereld. Door de lepralijders gedwongen binnen je dorp te willen houden blijft de rest gespaard ? Door de lepralijders binnen je dorp te houden gaat hun ziekte over ? Integendeel. DIT zijn de keuzes van de gevestigde partijen zoals PVDA/VVD/CDA/D66. Kan het onfatsoenlijker ? Ik gebruikte een metafoor maar wanneer valt het kwartje bij mensen die WEL een leuk en fijn NL willen ? Kakkerlakken vertrap je, en wat deugt en fijn is koester je. Waar, ging, het, ooit mis. Of moet dit van de EU ? Of mochten we het deze ene keer zelf bepalen ? Het blijft driemaal k@t.
Kan Gamlakuk eindelijk eens eens een spannende aflevering van "Ik vertrek" zien, maakt de Roverheid hem stuk.....
Dit is alleen maar om ons zoet te houden. Binnenkort staan ze weer gewoon buiten, mét behoud van uitkering en huis...
Afreizen naar Syrie is toch niet strafbaar? Waarom zitten deze mensen in de bak? Zijn er feiten die we niet te horen krijgen?
Nu grijpt de staat in omdat deze mensen bepaalde 'gedachten' hebben. Dat vind ik eigenlijk net zo zorgwekkend als een Jihad.
Jihadisten horen niet in onze westerse samenleving. Die mensen snappen dat ook en willen weg. Vervolgens worden ze tegengehouden en blijven ze verplicht in NL terwijl iedereen begrijpt dat ze daar niet horen. Dat lijkt me een extra reden on keihard te ontsporen.
+1 ristretto
+1 Piet_Snot
.
Als we nu eens wat je zelf vindt van IS(IS) buiten beschouwing laten. Dan blijft over dat de Staat deze Nederlanders belemmert uit te reizen naar een bestemming naar keuze. Op basis van de waarden & normen van de Staat: "IS is slecht, we willen niet dat je daar meedoet, we houden je hier."
.
Nu wil ik afreizen naar de Jemen of S.A. of Israel. Of Albanië of Birma voor mijn part. Stel dat de Staat zich ook hier op het standpunt zou stellen dat dat landen zijn met verwerpelijke denkbeelden en het je het verboden wordt af te reizen en zelfs gevangen wordt gezet. Bedenkelijk toch?
.
Als de Staat zegt: "Als je naar een natie gaat met een moorddadig regiem en je gaat daar actief steun aan verlenen, ben je hier niet meer welkom." vind ik dat van een andere orde.
.
Ergo, de Staat behoort deze mensen niet gevangen te zetten maar de vrije keuze laten: niet gaan of, bij wel gaan, tot Persona non Grata te worden verklaard en het NL paspoort te verliezen.
.
Dan wekt het standpunt van de Staat ook geen agressie op, kunnen die mensen doen wat ze juist achten en zijn wij de mensen kwijt die we niet binnen onze grenzen willen hebben.
.
Het lijkt erop dat ook nu dat vervloekte socialisme wederom hoogtij viert in deze besluitenreeks. Maar ook politiek is dit een domme zet; ik vrees dat de huidige middenpartijen straks weggevaagd worden door de PVV. Of je daar dan blij van wordt is maar de vraag. Als experiment in ieder geval voldoende interessant om eens te laten gebeuren. Het zou in ieder geval een onomkeerbare wake-up call zijn voor de neuzelaars.
Ik begrijp hier echt niks van zet ze toch allen lekker op het vliegtuig. Zelfs op onze kosten. Kunnen ze zich daar lekker kapot laten schieten en die maagden verdienen...
Gewoon laten gaan.
Paspoort afpakken en tot nooit meer.
@ristretto 15:10
En die kinderen? Die laat je doelbewust een gruwelijk leven tegemoet gaan?
houtvlot | 30-08-14 | 16:31
Precies.
Het is daarom ook niet alleen maar symboolpolitiek, onze "medelanders" hechten weldegelijk heel veel waarde aan hun andere paspoort.
Hen dwingen te kiezen heeft gigantische consequenties. Heel goed Huizen, eindelijk gebeurt er eens wat preventief.
datzouzomaarkunnen | 30-08-14 | 16:38
Voor niet Nederlanders betekent een Nederlands paspoort een levensverzekering... Voor velen beteken het ook een gratis leven tot aan het graf, wat het voor velen ook gewoon is... Des te minder men zich aanpast, des te meer men krijgt... Dit geldt uiteraard niet voor Nederlandse Nederlanders, voor wie het heel moeilijk is om alles gewoon permanent gratis te krijgen....
-weggejorist-
Als pleeggezin van dit ongedierte zou ik voortaan met m'n portemonee en een honkbalknuppel onder m'n hoofdkussen s'avonds gaan slapen.
Je moet het paspoort pas intrekken als ze vertrokken zijn, stelletje kneuzen.
Zoals wel vaker is het idee goed, alleen de uitvoering is totaal ruk.
Terroristen/wannabes horen hier niet (thuis). Verklaar de voorheen dubbel paspoorters ongewenst en flikker ze het land uit, de keus om alsnog in Syrië gedood te worden is aan hen. Nadeel is dat kinderen met een enkel paspoort niet uitgezet zullen worden. Door het afnemen van de Nederlandse nationaliteit zouden ze stateloos worden en daar doet ons land niet aan.
PvdA weer blij want goed voor HUN economie.
@ZZP-er | 30-08-14 | 16:29
Het is inderdaad een vicieuze cirkel en al duidelijk is dat er mensen bij moeten om de vergrijzing op te vangen, terwijl steeds meer mensen emigreren wegens niet meer gelukkig zijn in NL (misschien blijven we daardoor zo hoog in de gelukslijstjes ;) ) www.elsevier.nl/Economie/nieuws/2013/1... .
.
20-30 jaar geleden ontvluchtten autochtonen die het zich konden veroorloven de steden, tegenwoordig trekken ze naar het buitenland of enclaves zoals Bloemendaal, Aerdenhout, Wassenaar, Huizen :) , waar ze hun oude sfeer nog enigszins kunnen vinden. De fout die ze bij de overheid gemaakt hebben is waarschijnlijk 'te denken dat niemand behoefte heeft aan eigen identiteit', iedereen moet tot eenheidsworst integreren en liefst een hypotheek of woekerpolis afsluiten, goed voor de koers, iedereen wordt verplicht te vervormen, allochtoon en autochtoon. We leven met teveel op een kluitje en ... het moeten er meer worden, groeien, groeien, groeien, op een planeet die niet groeit, anders gaat het mis met de economie. Laten we dan in ieder geval de goede kant op groeien, maar ... dat kan ook niet, dan wordt Shell verdrietig www.ftm.nl/column/duurzame-energie-wor... , we zijn gewoon slaven, allemaal.
ik zou ze laten gaan en niet meer laten terugkeren. Nu zijn ze hier een gevaar!
".... maar dat feest gaat prompt niet door."
Laat "het feest" maar gewoon doorgaan maar neem ze mijn nationaliteit en paspoort af.
Meer hoeft voor mij niet.
Nu moet ik ook nog eens voor hun koters gaan betalen.
Nederlands pleeggezin: na 10 jaar wordt er in zo'n pleeggezin een hals doorgesneden en vraagt men zich af hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Islamitisch pleeggezin: na 10 jaar wordt er in de buurt ergens op straat een hals doorgesneden en vraagt men zich af hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Dit gespuis heeft niets te zoeken in Europa. Maar Brussel begrijpt het pas als het te laat is
Zet het gespuis op het vliegtuig met als handbagage een goedkoop houten kistje. Het zijn barbaarse onmenselijke en gewelddadige moordenaars op afroep.
Zet het gespuis op het vliegtuig met als handbagage een goedkoop houten kistje. Het zijn barbaarse onmenselijke en gewelddadige moordenaars op afroep.
Toch GEEN Nederlands pleeggezin zeker?
Is slecht voor de opvoeding.
Krijg je een berg gezeik mee van hier tot verweggistan.
Daar gaan die kindertjes last van krijgen vanaf hun 16e. Hun wraak zal zoet zijn.
@Redactie:
Misschien wel een leuk idee voor "CIJFERTJES ENZO" op deze pagina:
De jihadjimeter , een teller welke het aantal tegengehouden jihadjis telt. Nu zijn het er 33+10 dus 43.
Nu wel het paspoort afpakken?! Laat gaan en daarna vervallen verklaren. Hoe krijgen we het telkens weer voor elkaar de verkeerde beslissingen te nemen en doen we een keer stoer creëren we wederom ons eigen probleem. Maar zal vast een advocaat opzitten die snel de boel kan rechtzetten, want zo gaat dat altijd. Kunnen ze over een paar weken alsnog gaan. Graag..
Ik vind het heel sneu voor die kinderen, maar ik ben van mening dat de enige oplossing is dat we die gezinnen gewoon laten afreizen naar waar ze maar willen. Dit is een vrij land, je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt. Met de nadruk op 'gaan'. Uiteraard wel het Nederlanderschap afpakken, want het laatste wat we willen is dat zulke lui helemaal verknipt terugkomen.
Maar wat we hiermee proberen te bereiken, kinderen en paspoorten afpakken en de ouders achter slot en grendel zetten, is mij een raadsel. Vroeg of laat, eerder vroeg dan laat, staan die ouders weer op vrije voeten met maar één doel voor ogen: Wraak nemen op de Nederlandse maatschappij, die hun hier 'gevangen' houdt en hun kinderen heeft afgepakt.
Als ze uit zichzelf niet radicaliseren, dan helpen wij ze wel een handje.
Halfslachtige maatregelen voor de bühne wat de gemeente Huizen nu laat zien. Als je die ouders oppakt, dan moet je ook doorpakken, en ze tenminste zolang binnen houden tot de deskundigen hebben bepaald dat het gevaar geweken is. Een soort van tbs-maatregel zegmaar.
Welke zieke geest heeft bedacht dat het beter is om ze hier te houden???
houtvlot | 30-08-14 | 16:31
Precies.
Het is daarom ook niet alleen maar symboolpolitiek, onze "medelanders" hechten weldegelijk heel veel waarde aan hun andere paspoort.
Hen dwingen te kiezen heeft gigantische consequenties. Heel goed Huizen, eindelijk gebeurt er eens wat preventief.
Paspoorten afpakken is goed maar eerste die personen daar heen brengen en dan pas afpakken, nu zit je hier met een tijdbom
@Er vertrekken al jaren mensen naar Israel. Waarom hoor je daar niets over? Oh nee, dat is niet netjes, want dat zijn slachtoffers.
Skunk57 | 30-08-14 | 16:05
Dus er verteken ook mensen (niet genoeg helaas) naar Marokko en Turkije.. Daar hoor je ook niets over.
Alle instabiele moslimlanden krijgen bezoek van terorristen.
IS, Boko harem heten ze o.a.
Daarom begrijp ik wel dat Egypte als de dood is voor de moslimbroeders en ze extra streng straft.
Ze zijn in staat om de hele bevolking uit te roeien.
Die snappen dat beter dan wij, godzijdank hebben die een beetje verstandig leger wat nog opkomt voor de bevolking.
"Het enige meisje van de zes is 8 maanden oud. De leeftijd van de jongens varieert van 1 tot 9 jaar."
8 maanden, hoe ziek kun je zijn?
@rode peper,
U bent slecht op de hoogte. Marokkanen kunnen wel
degelijk afstand doen van hun Marokkaanse
nationaliteit.
Doen ze alleen niet omdat het gelijk staat met het
afzweren van de Islam.
www.amb-maroc.fr/Presence_marocaine/Co...
Volgens bovenstaand document zijn alle Marokkanen in
buitenlandse overheidsdienst sowieso geen Marokkaan
meer. Wie gaat dat even vertellen aan Marcouch, Elatik, Arib en Aboutaleb plus alle andere huichelaars
die beweren dat ze geen afstand kunne doen?
Lol, succes met zoeken naar een pleeggezin. Welk gezin wil er nou een terrorist in huis?
Zoals zo'n beetje iedereen hier roept: het zou beter zijn als ze het paspoort / Nederlandschap afpakken NADAT ze de grens over zijn gegaan.
Nu blijven we opgescheept zittem met toch al maar nu zeker gefrustreerde haatmokers en is het slechts een kwestie van tijd voordat er een zich opblaast op Utrecht Centraal, Schiphol, Den Haag of misschien wel op een van de dijken welke het water buiten houden.
Oh en die grote Koerdisch Turkse familie hebben állemaal een uitkering. Niemand werkt. Zelfs de hier opgegroeide jongeren niet.
De kinderen gaan naar pleeggezinnen... Goh nu is er ineens ruimte....
necrosis | 30-08-14 | 16:25
Duidelijk! Het is bijna een vicieuze cirkel, samen met de PvdA houdt het zichzelf in stand.
En weer wordt het leven volgend jaar duurder, zo gaat dat dan.
necrosis | 30-08-14 | 16:09
Zo was er die Koerdisch Turkse extended familie (opa, oma, ooms, tantes, neven, nichten...) die in de (kut)buurt waar ik een aantal jaar woonde, wonen.... Ze mochten niet blijven maar door constant te huilen mochten ze uiteindelijk blijven. Ze gaan nu elk jaar met een busje naar Turkije op vakantie. Of de afganen die naar Afghanistan op vakantie gaan (die hier een paspoort hebben want vluchteling). Of de Irakese vluchtelingen die naar Irak op vakantie gaan (sjiieten), dus dat zal voorlopig even niet doorgaan.
@Gemeen Mosje | 30-08-14 | 16:10
Nederland telt een hoop mensen (lees:gelukszoekers) die geen verblijfsvergunning krijgen.
Die blijven zich verschuilen in kraakpanden of kerken tot het volgende generaal-pardon zich aandoet.
En de mensen die zich hard maken voor een dergelijk pardon, zijn doorgaans mensen die zelf ook leven van de tax-poet van de mensen die wél werken voor hun geld.
IS kan verwijzen naar: Islamitische Staat (in Irak en Syrië), Internationale Socialisten, een (officieuze) afkorting van Israël en het is de extensie van IJsland, zie website Iceland Foods is.is (daar zijn ze klaar mee :) ).
Niceguyfinishlast 16:11
Hoelang zou jij het volhouden in Nederland zonder inkomen en huis? Je bent dan hier illegaal.
Alleen toch met criminele zaakjes?
Worden ze dan gepakt worden, dan kan je ze terugsturen naar Marokko, want dat paspoort hebben ze gelukkig nog (voor hun en voor ons)
Niet-Westerse allochtonen hebben 10 keer zo vaak een uitkering dan een autochtoon:
daskapital.nl/2014/08/dastabel_dit_zij...
Wordt het niet eens tijd om ons af te vragen hoeveel van de uitkeringstrekkers hun tijd besteden aan islampromotie, islamaktiviteiten en subsidiejacht.
Piet Snot 16:09
Het is officieel> IS is een terorristische organisatie, daar mag je geen lid van zijn.
Of je ook het staatsburgerschap in het Franse vreemdelingenlegioen kwijtraakt weet ik niet.
@Skunk57 | 30-08-14 | 16:05
Wellicht zijn dat mensen die niet meer geloven in de multi-bullshit-culti samenleving die slechts op papier staat, maar nooit realiteit zal worden...
Ouders uit de ouderlijke macht ontzetten en kinderen in politiek neutrale pleeggezinnen onderbrengen.
Voor dit soort ouders moet er een soort kamp komen. Isoleren tot ze hun uitkering weer waard zijn.
Piet_Snot | 30-08-14 | 16:09
Het verschil is dat IS(IS) bestempeld is als een terroristische organisatie.
Stom! Pak ze niet het paspoort, maar de Nederlandse nationaliteit af. Het doel is dat deze gekken niet meer in Nederland wonen, niet dat ze hier blijven.
Er vertrekken al jaren mensen naar Israel. Waarom hoor je daar niets over? Oh nee, dat is niet netjes, want dat zijn slachtoffers.
Skunk57 | 30-08-14 | 16:05
Israël is een westerse democratie in het midden oosten.
Eerst weg laten gaan, dan Ned.paspoort afnemen, daarna tot ongewenste 'vreemdeling' verklaren en NOOIT meer binnenlaten.
De ouderen welke nu (hopen we) nog vast zitten staan volgende week weer buiten en genieten verder van hun uitkeringen. Goed bezig Ivo..........
zo beginnen de etnische zuiveringen in christelijke dorpen.
Laat ze lekker allemaal afreizen naar die met bloed doordrenkte islamitische heilstaat van ze, oprotten met dat tuig. NL-paspoort afpakken en laten reizen op dat mocropaspoort van ze, kunnen ze die daar stoer voor de camera (vertical filmed position, low bitrate) verscheuren. Neem ook al je vrouwen en eventuele koters mee anders heb je daar straks niks meer om te onderdrukken. En al de wind daar draait en die IS(IS) beesten worden zelf afgeslacht en verdrongen dan geld ook: opgerot is opgerot.
Toch vind ik het maar raar allemaal.
Als ik zin zou hebben (maar dat heb ik niet) om ergens buiten Nederland in een ver land te gaan vechten, moet ik dat gewoon toch lekker zelf weten??
Volgens mij is het namelijk ook gewoon toegestaan om bij het Amerikaanse leger in dienst te treden (en zodoende staatsburgerschap te vergaren). Of bij het Franse Vreemdenlingenlegioen bijvoorbeeld.
Vreemd idd.. Waarom hier houden? Weg ermee en weg nationaliteit.. klaar is Kees. Opgeruimd staat netjes.
@Terpen-tijn | 30-08-14 | 15:59
Ik heb vaak genoeg te maken gehad met 'vluchtelingen' uit oa Ethiopië en dat soort landen.
Zodra die lui hier een huis en uitkering (maar geen baan) hebben, gaan ze op verkansie naar .... badoem, tsjing.... het land van herkomst...
En dan biedt mijn dagelijkse portie tolerantie© geen soelaas meer.
Zoals IJzervreter in de eerste reactie eigenlijk al zegt, het vertrekken is niet zo erg (duh), het terugkomen is het probleem. Althans, voor 'ons'.
necrosis | 30-08-14 | 15:59
Of verboden of ergens op een verlaten weiland... Waar de NOS gretig reportage doet van een "extreem rechts" en naar racisme neigende demo....
eerstlezenendanvragen. 15;48
Paspoort afpakken is dubbel paspoort is Marokko.
Er vertrekken al jaren mensen naar Israel. Waarom hoor je daar niets over? Oh nee, dat is niet netjes, want dat zijn slachtoffers.
Shareholder II | 30-08-14 | 15:57
9/11 een hoax? Tuurlijk jongen.
Isis een paar duizend gestoorden? 75% van de islamitische Nederlanders steunt de strijd in Syrië.
Neem je medicijnen in en ga terug in je hok. Of naar Joop. Of de "linkse & fatsoenlijke Geenstijl", oorsmeer heette dat toch, die met soepsidie.
Meewarig schud ik mijn hoofd over de politici en beleidsmakers in Nederland, zit er überhaupt wat in die hoofdjes van ze ? Uitkering en paspoort afnemen bij afgifte van boarding pas richting zandbak en klaar. Voor elke slimme moslim die via Spanje o.i.d. vliegt, uitkering en paspoort innemen bij terugkomst en retour waar ze vandaan kwamen. Maar goed we kunnen dat hier wel met z'n allen blijven herhalen, het lijkt er sterk op dat alle politici een i.q. hebben van ver onder de 80.
Asiel aanvragen met een Marokkaans paspoort?
Mhmm, zeg dan maar dat je een vervolgde homo bent, anders sturen ze je terug, het land is veilig genoeg.
@Graftak | 30-08-14 | 15:49
Wellicht is het hoog tijd om een 'Isis, we lusten jullie niet' demo te organiseren.
Maar dat zal waarschijnlijk verboden worden door onze huidige politici.
Een terzijde.
Levensgevaarlijke ontwikkelingen van uw uiterst betrouwbare overheid.
Ineens vind de Raad voor Veuropa niets, terwijl die zich o-ver-al mee bemoeien. Geen rechtsgeleerde die zich durft uit te spreken bij mevrouw Tweebeke. Het helpt vermoedelijk ook compleet niets tegen IS of welke terreurgroep dan ook. Ja aan de gates bij Schiphol misschien, verder kun je kriskros door Europa reizen zonder een paspoort of verantwoording. Dankzij diezelfde overheden, want ka-ching voor hun vrindjes. Het is maar hoe je tegen dingen aankijkt, denk ik. Ik kan me Madrid, Londen en Theo herinneren, van vele jaren geleden. Dat was triest, maar dat was het dan ook. En zelfs daar niet uit te sluiten dat het een hoax was zoals 9/11. Nog even afgezien dat IS bestaat uit een paar duizend achterlijke mongolen met amper kennis van gevechtsvoering noch strategie. En dat komt kalifaten in Europa stichten? Wat is dat voor flauwekul? Ik had ooit wat hamsters met dergelijke lul-redeneringen en die heb ik toen omgeschoold en ze werken nu voor Albert Heijn. Onze rechten beperken zich sneller dan de donkerste middeleeuw ooit. Wanneer je fascistoïde met fascistoïde gaat/laat bestrijden kon je wel eens bedrogen uitkomen..
Ik wacht even tot Van Rossem dit -en anderen- leest en overweegt een betere tekst te schrijven. Vrede op aarde. Doch geen vrede zonder oorlog. Geen hitte zonder kou, geen leven zonder dood. Ja ja iek weet, dit is niet mijn blog vriend. Iemand nog een kop thee?
@svdb | 30-08-14 | 15:43
De oplossing is zo simpel, waarom ziet een fossiel als Opstelten de genialiteit er van niet in?
*iets mompelen doet over kop in eigen reedT steken*
En nu? Gaan ze asiel aanvragen en blijven ze gewoon hier?
@impy | 30-08-14 | 15:41
Ik heb wat dat betreft weinig gelezen over Nederlanders die gingen lopen koppensnellen in een ander land.
En ja, met 'Nederlanders' bedoel ik mensen die hier geboren en getogen zijn.
Niet die mafkezen die een uitkering genieten op MIJN kosten en vervolgens aansturen op een kalifaat.
Wat mij betreft lazeren ze op, heel ver hier vandaan en liefst voorgoed....
En nu? Gaan ze asiel aanvragen en blijven ze gewoon hier?
Brussel, kom er maar in.
Eerder was de linkse politiek er van overtuigt was dat moslims die, generatie op generatie hier geboren zou worden, wel zouden gaan integreren en dat het fanatisme en haat tegen het westen wel zou vervagen.... Toen was het de welvaart! we moesten de allochtonen meer welvaart geven....> heeft ook niet echt geholpen.Nu hebben ze moskeeën, generatie op generatie hier geboren, oververtegenwoordigd in criminaliteit, oververtegenwoordigd in het misbruiken van onze verzorgingsstaat en oververtegenwoordigd in haat, racisme en fascisme, die velen velen malen dreigender en veel meer koppen telt dan binnen onze eigen autochtone samenleving. Bedenk eens aan als die criminaliteit die dagelijks vanuit de moslim bevolking tegen ons autochtone word gepleegd... veel zal vanuit haat en racisme zijn gepleegd... maar door de politiek, media en scholen zien we dit met elkaar niet, nee dit zijn incidenten die gewoon chronisch worden gepleegd.
Het is dat de druk van andere Europese landen toeneemt om wat te gaan doen aan IS, anders had Nederland nu nog uit zijn neus gevreten.
Je kunt je afvragen wat humaner is, mensen het land uit sturen of ze hier houden. Je zou gezien de ambities om voor IS te vechten kunnen stellen dat het humaner is een enkeltje te geven. Probleem is dat kinderen meegaan of worden ondergebracht door jeugdzorg. Eigenlijk is er geen goede oplossing, beter was om die mensen nooit hierheen te halen.
frickY | 30-08-14 | 15:46
Ze moeten natuurlijk wel gewoon hier kunnen blijven wonen & stiekem hun uit keringen en alle gratis voorzieningen blijven ontvangen. Dat paspoort afpakken gebeurd alleen maar om mensen zoals jij en ik tevree te stellen en te laten denken dat de overheid wél iets doet tegen Isis.
Is er echt niemand die weet waar deze kansenparels geboren zijn?
svdb 15:43
Ja ok, je verbrandt alle schepen achter je.
Maar de meesten komen na verloop van tijd weer thuis, als ze het overleven.
Dat thuis is dan niet meer hier.
Waarom worden die paspoorten niet pas afgepakt nádat ze het land zijn uitgepleurd?
Als zij daar voor hun ideologie willen opkomen moeten ze dat zelf weten, als ze maar niet terug kunnen.
@De Koreaanse Slet | 30-08-14 | 15:31
Heb je het filmpje niet gezien waarin een kind een pop 'onthoofd'?
Dergelijke 'kinderen' kunnen wat mij betreft direct een enkeltje naar 'zandbakkiestan' krijgen op de voorwaarde dat ze nooit meer terugkeren, hetzelfde geldt voor hun ouders die het gedrag van hun kroost goedkeuren.
Ik ben klaar met die mensen die een hekel aan onze westerse normen en waarden hebben.
Ik betaal netto een hoop belasting om dergelijke randdebielen te voeden, terwijl onze eigen 'oudjes' liggen te creperen in een 48-uurs luier.
Terpen-tijn | 30-08-14 | 15:39
Ik bedoel te zeggen, als zij over 2 paspoorten beschikken en je pakt het Nederlands paspoort af, dan kunnen ze toch naar Syrie of Irak? Volgens mij is dat een enkeltje en is het probleem opgelost.
Het is al maanden stil in Huizen, de meesten zitten al in Syrie.
En de nationaliteit? Die hebben ze nog. Dus nu gaan wij ze met zachte hand straffen voor hun intenties ipv hun acties, en daarna waarschijnlijk nog een paar jaar verplichten in Nederland te blijven. Verre van ideaal. Voor die kinderen, geen idee hoe oud en/of verziekt die zijn, is dit waarschijnlijk wel het beste. Nu nog afwachten tot het geschreeuw over jeugdzorg die moslim kindjes afpakt begint.
Paspoort ingenomen. Vastgezet kkids bij pleeggezin!? Gvd op een oud toestel terug naar hun eigen hell.
Ow ja en dna profiel afnemen vhgd ze met een halfkapotgeschoten onder valse voorwenselen via het rode kruis weer in een te duur nl zkh terecht komen en de gutmensch weer Aaaaahh sieluggg begint te roepen.
Weg met hun...!!!
-weggejorist-
Er staat natuurlijk een heel leger ex-Pvdas klaar van de zieligheidsindustrie om hulp te verlenen. Had ze laten gaan en dan de paspoorten en het staatsburgerschap intrekken.
Dit gaat ons allemaal klauwen met geld kosten want die islamprogrammering krijgen we er toch nooit meer uit.
Geen verassing, Grijze Wolfen hebben Huizen als thuisbasis.
Ik heb er zelf ruim 20 jaar gewoond en weet dus wat voor lui daar rondlopen.
svdb 15;36
Geen uitkering, geen huis, geen inkomen.
Als jij dat geen probleem noemt.
Daarom zitten ze hier juist.
Toppie, maaaaar: hou de kinderen hier en stuur die ouders daarheen. Opgeruimd staat netjes!
Overigens moeten ze wel persona non grata worden verklaard zodat ze met hun tweede paspoort niet terug kunnen!
Als zij een dubbel paspoort hebben en het Nederlandse paspoort is afgepakt? Ik zie het probleem dan niet.
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zullen de kinderen van deze familie radicaliseren. Daarom bij deze alvast een anonieme melding tegen alle familieleden van deze 2 families.
@Hilarisch | 30-08-14 | 15:31
optie C. Eruit tiefen. Ze hebben hun kans gehad. En geen optie. Dat is het. Doei. *zwaai*
@bosmaloot | 30-08-14 | 14:59
Ik geloof niet dan aan de andere kant van religieus extremisme extreem rechts zit.
Dafuq ? Lekker laten gaan.
Leve de jihadgangers, dat ze allemaal een kogel mogen koppen in de zandbak!
Benieuwd of die pleegouders rustig kunnen slapen met van die junior jihadi's in huis. Zou de keukenmessen maar achter slot en grendel bewaren als ik hun was.
-weggejorist-
Kortom, er zijn zojuist aan paar pandjes vrijgekomen = leegstand
Nou linkse krakers, sla jullie slag
-weggejorist-
DrSnuggles | 30-08-14 | 15:25
Eens maar die kinderen dan? Of zijn we zo laag gezonken dat die onschuldige kinderen naar het kalifaat moeten?
medusa324 | 30-08-14 | 15:02
Oh, was onthoofding nog vergeten. Wordt in S.A. als normale manier van het voltrekken van de doodstraf gezien. Alleen zetten die Saoudies niet voortdurend filmpjes van hun smakelijke manieren van rechtsvoltrekking op internet, maar verder kan ik echt geen verschil ontdekken met het IS- kalifaat. Ja, ze doen niet aan genocide tegen christenen. Die hebben ze gelukkig eeuwen geleden al over de kling gejaagd.
Maar de Nederlandse nationaliteit en alle bijbehorende rechten zou de integratie van alle buitenlanders toch bevorderen? Dat werd ons door Ernst Hirsch Ballin en de zijnen bij hoog en bij laag bezworen toen de dubbele-paspoortwet zo rond 1990 werd ingevoerd.
Die update maakt een hoop goed.
VelParpone | 30-08-14 | 14:43 | | Reageer+ | -4
Neo-razzia's worden vooral gehouden in Raqqua, Mosul, Gaza-stad e.d. met markering van mensen en huizen en gruwelijke standrechtelijke openbare executies.
OT; Niet vastzetten deze neo-islam-nazi's. Maar uitwijzen met ontneming van Nederlanderschap. De kinderen ook mee graag.
Niet straffen, niet vastzetten maar opzouten.
Paspoort en Nederlanderschap blijven ze kwijt.
Alleen ik ben benieuwd wat de d66 rechter gaat doen. Intentie om af te reizen naar een kalifaat hoeft op zich niet fout te zijn. Kortom, dat loopt binnenkort illegaal en radicaal door uw stad binnenkort. Succes alvast.
Kunnen ze die mensen hun paspoort niet afnemen op Schiphol?
Een soort van enkele reis?
Nu moeten we blijven betalen voor die.....[MagNie]
Hoe groter een terroristenclubje is, hoe meer mensen zich willen aansluiten.
Kansberekening.
Eerste stap is paspoort afnemen. Waarschijnlijk zijn ze niet paspoortloos, maar hebben ze nog een Marrokaans paspoort. Hoe de tweede stap om te zorgen dat ze ofwel ontradicaliseren ofwel vast zitten voor het leven?
Laat ze gaan, laat ze gaan.
Stel nou dat de overheid helemaal niks zou doen. Geen leger en politie die zou ingrijpen
Dan begint het kalifaat in de Schilderswijk, dan Den haag, dan andere grote steden enz.
Dat is het gevaar, want het is dan wel een kleine minderheid die terroristje wilt spelen, die pakken wel de macht, ook al is 90 procent tegen.
Ondertussen worden Syrische terugkeerders door heel Nederlandje gedropt bij nachtopvangen. Ook in gemeentes die hun veto hebben uitgesproken qua nog meer asielzoekers of er nog over in beraad zijn. Waaronder volslagen gestoorde lui. En helemaal *niemand* weet op het moment welke organisatie(s) hierachter zit(ten). #quitescary
Dom, dom, dom. Laten gaan en dan nooit meer toe laten!
het hebben van een dubbel paspoort heeft ook iets te maken met de erfenissen uit hun moslimland. indien ze hun eigen paspoort afstaan zullen ze nooit de erfenis meer krijgen en gaat het naar de staat. Dus dat is deels een voordeel dat ze een dubbel paspoort hebben, dan kunnen we de NL'se gewoon afpakken en zijn ze niet stateloos.
@rode peper | 30-08-14 | 14:51
Het Marokkaans staatsburgerschap wordt je opgedrongen zodra ze er achter komen dat je vader Marokkaan is. Of je nu wilt of niet.
We doen net alsof er nog niks aan de hand is, beetje paspoortje afpakken en doen alsof we heel streng zijn. Kom toch mensen, die IS-sympathisanten zijn wellicht een next level qua geweld, maar onze samenleving barst van racisme en minderwaardigheid tegen ons autochtonen. Neem nou dan alleen de gematigde moslims, hoeveel procent heeft een crimineel verleden hier opgebouwd? Laten we niet vergeten dat er een ruime oververtegenwoordiging is qua geweld en criminaliteit tegen ons autochtonen, echter de media en politiek zal nooit spreken van racisme, haat en minderwaardigheid tegen ons, maar spreekt over incidenten. Slaat een kaaskop een keer een moslim? >racist>meldingen en kafka! Tja er moet toch onderscheid gemaakt worden kennelijk tussen de "incidenten" en het echte kwaad!
KUT, vandaar dat de PvdA hier zo gretig aan mee werkt! Paspoort afpakken en niet uitzetten is nog meer buurtcoach, uitkering, toeslagen en begeleiding.
Ristretto 15:10
Tuutlijk joh, hier in Nederland zullen ze nooit proberen om een kalifaat op te richten.
Ja logisch zal jij zeggen, omdat ze hier de kans niet krijgen.
Juist.
Vooral niet hard aanpakken dat werkt heel goed.
@peterdh | 30-08-14 | 15:00
*mompelt iets met Europa en zo*
En vervolgens gaan ze radicaliseren in Nederland. Wat is de winst ? Niets.
Ze hebben een Marokkaans of ander paspoort. Want niet statenloos. Kunnen gewoon reizen. Kinderen ophalen bij die pleeggezinnen. 10 enkeltjes richting IS en gaan.
@Watching the Wheels | 30-08-14 | 15:09
Kunnen ze inderdaad gewoon opnieuw aanvragen, zonder problemen. Er is echt geen mogelijkheid in het systeem dat 'n waarschuwing afgeeft.
Welke landen "verplichten" hun burgers en nazaten om een dubbel paspoort te hebben?
Alleen Marokko toch zeker?
Verplichten staat tussen aanhalingstekens, geen land kan dat verplichten, het is eigen keuze geweest.
Wat nu voor sommigen zwaar in het nadeel kan zijn, alleen die zeldzame echte Nederlander die IS soldaatje wilt spelen heeft mazzel. Die raakt alleen zijn uitkering kwijt.
Paspoort en Nederlands Staatsburgerschap afnemen. Ouders persoonlijk afleveren bij ISIS, kunnen de vrouwen gelijk ontkitteld worden en voor de kinderen heb ik helaas geen advies, meesturen is een absoluut einde voor hen, een pleeggezin hier is het ook niet echt.
Ik zou ze persoonlijk brengen.
Toedeledoki en een gps tracker in je rugzak.
Ojee, dat is natuurlijk hartstikke racistisch! Grof schandaal is het!
Gelukkig weet de VVD66-rechter daar straks wel raad mee, dat gaat een fikse schadevergoeding worden plus excuses.
Kan iemand mij uitleggen wat ze fout hebben gedaan? Waarom ze in de bak worden gezet? Bommen? Wapens, te hard gereden? Ongelooflijk wat een moslim pesterij. Ze snappen er écht geen reet van. Iedereen is vrij om te denken wat ie wil. Als die twee gezinnen naar IS willen, prima. Is hun keuze. Daarna is het aan Nederland om hun paspoorten in te trekken als ongewenste personen. Geen rechten of plichten meer. Banden verbreken. Klaar.
Vraagje: Mogen ze nu (of vanmiddag als ze vrij zijn) wel weer binnen de EU reizen? Geeft het Gemeentehuis van Gemeente Huizen een identiteitskaart af als alternatief of hoeven ze geen ID meer bij zich te dragen of ... ?
www.huizen.nl/inwoner/producten-van-a-...
Aan de andere kant, er is vast wel een ergens een gesubsidieerde instantie welke de haat tussen de oren weg kan praten *kuch*, want zo rooibossen we in dit land immers.
Je bent niet snel tevreden is het niet no mames?
Klopt!
Duidelijk. Het zijn dus niet gewoon wat opgeschoten jongeren, maar ook ouders met kinderen willen gaan en hangen die gekheid aan. Ook moeders. Die willen wel de hoer spelen daar. Duidelijk.
Het wil niet echt vlotten met de communicatie tussen burger en overheid me dunkt.
Wat we wilden, heer Opstelten, is het verwijderen van discutabel componenten in onze samenleving. Niet het die componenten onmogelijk maken om te vertrekken.
Damnit, kan iemand het even uittekenen?
Nu moet je ze weer isoleren, voordat ze anderen opzetten e.d. Feitelijk ook isoleren in de bak dus, want daar zit hun doelgroep ook nog eens.
Zitten vast.
We weten allemaal wat dat betekent in dit land. Het zou moeten zijn 'Zitten NOG vast'.
Uiteraard binnenkort weer vrij, want vrijheid van meningsuiting, vrijheid van gaan-en-staan waar ze willen, nog geen strafbare feiten gepleegd, wellicht wordt de privacy-kaart ook nog gespeeld.
En zo zullen we altijd slachtoffer blijven van ons eigen naieve over-tolerante juridisch systeem waardoor het voor elke barbaar met slechte intenties op welk gebied dan ook een luilekkerland zal blijven hier.
Helemaal gek geworden. Je geeft ze toch geen Donald Duck mee.
Toch wel goed geregeld dat de meeste terroristjes in spe een dubbel paspoort hebben, stel je voor dat ze er maar eentje hebben...
@Satria | 30-08-14 | 14:50
Naja, als ze met een marokkaans paspoort kunnen uitreizen, kunnen ze ook met een marokkaans paspoort terug komen natuurlijk....
Pas als de Nederlandse identieteit is afgenomen is iemand 'ongewenst' en kan ie het land niet meer in.
snokkertje | 30-08-14 | 14:41
Nee deze hadden een fulltime baan in de zorg. *proest*
@Satria | 30-08-14 | 14:59,
Ik heb het idee dat de inlichtingendiensten veel meer weten en doen dan wij te horen krijgen
Mensen krijgen geen kans om op te kalIfateren.
WTF... WAAROM hier houden? Laat ze lekker gaan genieten daar en dan paspoort innemen.
Waarom nemen ze deze mensen hun snoepreisje af? Het kalifaat is voor moslims wat het nirvana is voor boedisten: een hemel op aarde. Gaan we moslims straks ook verbieden om op bedevaart naar Mekka te gaan? Enig idee wat daar voor misdaden tegen de menselijkheid worden begaan: stenigen, handen afhakken, zweepslagen, vrouwen onderdrukken dat mag zeker allemaal wel als je maar een 'bevriende natie' bent van het Westen. Er wordt weer eens zeer politiek correct met 2 maten gemeten.
@Locusta | 30-08-14 | 14:46
"Paspoort als 'reisdocument' of als 'Nederlandse nationaliteit'?"
reisdocument... ofwel nog steeds gebakken lucht... Of eigenlijk nog erger, want nu zitten ze *hier* vast... verdomme...
Ze zijn een van hun 2 paspoorten kwijt, OOOOOOOOOOOwwwhh wat verschrikkelijk. Het zal ze een halal worst wezen.
@VelParpone | 30-08-14 | 14:43
Je zal wel een trol zijn, maar die hetze tegen moslims is nog lang niet erg genoeg. Van mij mogen de razzia's vandaag nog beginnen.
En voor je de racismekaart trekt.
1: moslims zijn geen ras.
2: hoor je ooit van een hetze tegen Boeddisten / christenen / pastafari's? En zo niet, waarom niet?
(misschien omdat moslims itt de anderen wel moorden, roven, martelen en verkrachten uit naam van hun denkbeeldige vriendje)
Dure grap voor de belastingbetaler zulk soort grappenmakers.
@rode peper | 30-08-14 | 14:51
Prachtig toch! Twee wetjes invoeren in Nederlands.
0 Je mag in Nederland verblijven met een werkvisum voor bepaalde tijd waarbij je moet aantonen dat je werk hebt, vakantievisum voor korte tijd, of Nederlandse nationaliteit aannemen.
Je kunt de Nederlandse nationaliteit slechts aannemen als enige identiteit. Je bent Nederlands of niet. Netzoals Marokko zegt je blijft altijd de Marokkaanse identiteit houden, zeggen wij, je kunt er slechts 1 aannemen.
Wil je toch de Nederlandse identiteit aannemen maar kom je niet af van je huidige, dan ga je maar klagen bij de baas in je huidige land. Die verpest het tenslotte voor je...
"(ik voorzie rellen / grootschalig terrorisme binnen 10 jaar)"
dat horen we al sinds 9-11.... ooit komt het uit, net als het vergaan van de aarde, maar om daar nu continu over te lopen jeremiëren...
Nu maar hopen dat deze gezinnen dubbele paspoorten bezitten.
Anders zitten we dus met twee statenloze gezinnen die je niet eens het land uit kunt zetten.
Gezien de daadkracht van Opstelten vrees ik het ergste.
Kinderen naar pleeg gezinnen? Mag hopen naar extreem rechtse gezinnen dan. Worden ze gehersenspoeld en komen ze er normaal uit 50% extreem rechts 50%extreem moslim maakt 100% normaal
Kan niet voor een keer kuddos worden gegeven? Goed gedaan huizen. Nu komen de kinderen misschien nog ergens, bij IS komen ze enkel haat en dood tegen.
@CoffeePatch | 30-08-14 | 14:46
Zodat ze gewoon op hun andere paspoort naar het kalifaat kunnen reizen.
Blijkbaar wil de politiek niet van deze mensen af !!!
En nu gaan we gewoon weer verder met pamperen.
Zal wel met in stand houden huizenmarkt-zeepbel te maken hebben dat ze ze niet laten vertrekken.
Staat er op Eindhoven een vliegtuig klaar om dit klote volk eenmalig te exporteren naar het kalifaat zodat wij er vanaf zijn? Go Opstelten breng ons justice!! Kroon je zelf tot koning opruiming
Als je ze niet uitzet dan gaan ze hier rottigheid uithalen, nu is NL zeker een vijand namelijk. (ik voorzie rellen / grootschalig terrorisme binnen 10 jaar)
Ik vraag me eigenlijk af of het gedachtenpolitie is of dat ze daadwerkelijk tickets die kant op hadden gekocht? Zolang ze het alleen maar in je hoofd halen is er wettelijk nog niets aan de hand. Sta je met een wapen in je hand in Moslimstan dan lijkt met het zaak om direct het Nederlanderschap nietig te verklaren. Zijn we ook in een keer van het probleem af.
Stateloosheid is ondergeschikt aan de verschrikkelijke anti-Nederlandse gedragingen van deze Jihadi's.
Booslims als ze zijn, zijn ze nu alleen maar bozer. En nu zitten wij ermee opgescheept...
Om hier een busje of trammeke de lucht in te laten knallen heb je echt geen paspoort nodig hoor.
De intentie is goed, nu nog even iets beter nadenken en een nog beter plan bedenken zodat we ervan af zijn.
Paspoort afpakken NADAT ze zijn gedropt in Booslimmië.
Dat kan overal ter wereld zijn want ze zitten overal dus zo moeilijk is het niet.
Allemaal een dubbel paspoort dus, anders mag je hem houden.
De vijand is onder ons en heet geen Kees.
Want als ze de kans krijgen zouden ze hier ook IS soldaatje spelen, daarom ben ik zo fel.
Pak ze, bestrijd ze, pleur ze het land uit.
Je moet het juist stimuleren dat ze gaan vechten in die zandbak! Laat alle sympathisanten gaan en geef ze een inventaris voor een dag of 2 mee de zandbak in! Dat volk wilt hier niet zijn, wij hebben niks anders dan overlast, haat, en criminaliteit dus het is van maatschappelijk belang dat je dit volk lekker laat gaan en hun NL identiteit afpakt. Oh nee, de politiek meent zeker dat we dit fanatisme er wel uit krijgen, dat ze zich wel gaan thuis voelen hier in het westen.... tja die roze powerpoints en D66/PVDA leren het nooit..
Als ze een dubbel paspoort hebben kunnen ze toch gewoon weg ?
@KazVandam | 30-08-14 | 14:47
Waarom wil je iets behouden wat grote overlast veroorzaakt. Dit gaat regelrecht tegen de wetten van de natuur in, met als gevolg een onstabiele samenleving.
@brutus68 | 30-08-14 | 14:48,
het gaat dus alleen om de reisdocumenten, niet om de nationaliteit.
@CoffeePatch | 30-08-14 | 14:46,
Overigens is het niet mogelijk om afstand te doen van de marokkaanse en ik geloof ook turkse nationaliteit dus vrijwel alle marokkanen en turken in NL zijn marokkaanse of turkse staatsburgers
@brutus68 | 30-08-14 | 14:48
Verschillende door Nederland getekende verdragen belemmeren stateloosheid, intrekken van een Nederlandse nationaliteit als er een overblijft is geen enkel probleem, maar iemand Nationaliteitsloos maken mag dus niet.
@KazVandam
ze hebben een dubbel paspoort, dus ze kunnen nog steeds vertrekken.... maar niet terug komen.
VelParpone|30-08-14|14:34
De eerste neo-razzia's?
Nou uh.... nu dus. Alleen zou veiliger en leefbaarder maken een betere benaming zijn dan razzia. Als je toch wil verwijzen naar WW2 gebruik dan D-day.
WTF! Tottal verkeerd om, eerst het land UIT, dan paspoort afpakken!
Toet-toet, boing-boing.
Peppie-en-Kokkie-land...
@CoffeePatch | 30-08-14 | 14:46,
Nederlandes paspoorten blijven sowieso bezit van de nederlandse staat. Nederland mag iedereen zijn nederlands PASPOORT ontnemen maar niet zo maar de nederlandse NATIONALITEIT.
Is er een jurist in de zaal die kan duiden hoe het zit met een dubbele nationaliteit? Dat een Nederlands wordt ingetrokken,ok, maar hoe zit dat met een andere nationaliteit?
Ik snap niet waarom ze die mensen niet laten gaan!! Wil je ergens anders ter wereld gaan vechten om het leven daar beter te maken; prima, maar bouw dan verder daar ook je leven op!
.
Paspoorten innemen is een domme actie, nu blijven ze noodgedwongen in NL, terwijl NL helemaal niets aan of met zulke mensen heeft.
beter was laten vertrekken en daarna paspoort innemen , geen toegang meer tot NL...
Ik geloof dat ze het in Den Haag niet begrepen hebben. je pakt ze het paspoort af NADAT ze opgerot zijn uit Nederland! Stel je voor dat ze nu besluiten de jihad in Nederland voort te zetten...
wat een opluchting voor de PvdA weer een paar gratis geld consumenten behouden.
Geen controle aan de grens voor inkomende boefjes maar wel beletten dat er wat steuntrekkers uit kunnen reizen.
Nederland is reddeloos verloren dijken slopen en onder laten lopen.
Paspoort als 'reisdocument' of als 'Nederlandse nationaliteit'?
Helpt niks : Die lui hebben toch een dubbele nationaliteit en dus twee paspoorten. Na het moorden komen terug. Ze vragen asiel aan en als dat geweigerd wordt, gaan ze naar Amsterdam.
Je kan toch ook de ouders wegsturen, en de kinderen onderbrengen in pleeggezinnen? Als je ziet hoe makkelijk Jeugdzorg over gaat tot Uithuisplaatsing voor misdaden als "je kinderen niet naar hun aggressieve vader laten gaan," zou dat dan ook niet mogelijk zijn voor ouders die hun kinderen willen opleiden tot genocidale terroristen?
Of is Jeugdzorg alleen geinteresseerd in blanke kinderen?
In de praktijk kan deze maatregel overigens alleen worden toegepast op mensen met een dubbel paspoort, want de intrekking mag niet leiden tot staatloosheid. nos.nl/artikel/692376-jihadis-verlieze...
Waarom? Laat ze vertrekken naar die mohammedaanse hel en ontneem ze de nederlandse nationaliteit en uitkering. Zijn wij er mooi vanaf en met een beetje geluk worden ze afgeslacht door hun geloofsgenoten....
Mensen die mee wilde vechten....
Alias van Quid?
Nederland... wereldkampioen symboolpolitiek!
-weggejorist-
Ah joh krijgen ze toch wel weer terug na een tijdje. Met schadevergoeding en alles.
Wat wakkere nederlander zegt dus. Is hun uitkering ook afgepakt?
Ja, gezellig. Houdt die gekkies lekker hier, we hebben er nog niet zoveel.
En oh, oh, oh, wat zullen die stouterikken nu verdrietig zijn zo zonder paspoort... Dat zal ze leren, hoor!
Paspoort afnemen ok maar daarna ook meteen het land uit zetten aub!
En nu als illegaal door het leven en nog alles krijgen?
Had ze lekker eerst laten gaan en dan pas paspoort intrekken. Nu blijven we er mee opgescheept.
REAGEER OOK