Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ingezonden: how to gratis winkelen bij Jumbo

hallojumbo100.jpgGisteren won het internet van Jumbo. Een filiaal in Huissen dacht onder haar eigen religieuze 7 zekerheden uit te komen en besloot dat de regel 'vierde in de rij = gratis shit' even niet gold. Kwam net niet lekker uit die dag. Opzouten. Nu roepen wij een keer 'regels zijn regels'. En zo geschiedde. Dat leidde er toe dat een kuchende meneer in een regenjas ons de volgende cheatcode mailde om voortaan een groot gedeelte van je boodschappen bij Jumbo gratis op te halen. Gewoon op basis van hun eigen 7 zekerheden-wetboek. Hallo Jumbo, we zien jullie mail wel weer verschijnen! Geachte redactie, aangezien aandacht van Geenstijl helpt om Jumbo te herinneren aan de 7 zekerheden wil ik jullie attenderen op het volgende. Al enige tijd doen mijn huisgenoten en ik gratis boodschappen bij de Jumbo. Dit is mogelijk door de vierde van de 7 zekerheden, waarin opgenomen is dat alle producten bij de Jumbo vers zijn. Wanneer een product niet langer houdbaar is dan de huidige datum kan het gratis mee en wanneer het over de datum is mag er een vervangend product gekozen worden. Belachelijk natuurlijk. Maar hé, als een grootgrutter zich op die manier in de markt wil zetten, dan doen wij wel mee! Zodoende hebben we bakken met gratis boodschappen kunnen doen bij de Jumbo. Vla, taart, groente, melk, aardappelen, kant-en-klaar-maaltijden, noem het maar op. Elke dag was het feest en regelmatig hadden we zelfs zoveel boodschappen dat we het maar zijn gaan uitdelen aan zwervers. Ik kan dit iedereen aanraden. Je waant je een moderne Robin Hood! So far, so good. Tot vandaag. Vandaag heeft de Jumbo, of althans de franchisenemer van mijn lokale Jumbo, besloten dat het zo niet langer kan. Toen ik met een bak gratis boodschappen bij de servicebalie aankwam ontstond er een grimmige situatie die ik niet had kunnen voorzien. De glimlach die ik gewend ben bij de service van de Jumbo (zekerheid #2) had plaats gemaakt voor een minachtende blik. Voor ik het wist waren de artikelen verzameld en werd ik gesommeerd te wachten. Na enige tijd kwam het gehoofddoekte meisje terug om mij er smalend op te wijzen dat ik misbruik maak van de 7 zekerheden en de boodschappen niet meegegeven zouden worden. 'Dit kan niet!' luidde het. 'Jij zoekt producten!' Klopt. Maar nergens staat vermeld dat ik dat niet mag. Sterker nog, in de 4e zekerheid wordt gesproken van 'het vinden van een product'. En om te vinden moet toch echt eerst gezocht worden. Eerlijk is eerlijk. De regels van de Jumbo worden de ondernemer als zijnde franchisenemer opgedrongen. Ik kan me heel goed voorstellen dat een ondernemer niet kan blijven bestaan wanneer hij elke dag zijn artikelen gratis moet weggeven. Maar het doet me deugt dat ik dit één keer zeggen mag: ik maak de regels niet! Zij bepalen het spel. Zij verzinnen de regels. De Jumbo gedraagt zich nu als een 8-jarig kind dat halverwege een partijtje mens-erger-je-niet het bord omver gooit om in tranen te roepen dat 'het niet eerlijk is'. In het communiqué van gisteren geven ze aan de 7 zekerheden hoog in het vaandel te dragen. Nou, mooi niet dus.

Reaguursels

Inloggen

DE BEDOELING VAN DE 7 ZEKERHEDEN
De 7 Zekerheden zijn bedoeld voor alle Jumbo klanten tijdens het normale aankoopproces. Wanneer komt vast te staan dat een bezoeker misbruik wil maken c.q. maakt van de 7 Zekerheden, behouden wij ons het recht voor om niet tot gratis verstrekking van een product of producten over te gaan.
In gevallen waarin de 7 Zekerheden, zoals beschreven in de 7 Zekerheden folder en op
www.jumbosupermarkten.nl, niet volstaan, is het oordeel van de winkelmanager bepalend.

Dusch... Niet zeiken als ze opeens nee zeggen.

bron: www.jumbosupermarkten.nl/Homepage/Serv...

jolovonfransisco | 09-08-14 | 10:15

@Guido | 08-08-14 | 12:52
Mwoah ook niet helemaal terecht. Want hoewel ze over datum zijn, zitten ze nog wel in het systeem als zijnde voorraad. Ga je dingen weggeven, dan klopt je voorraad ook niet helemaal meer en maak je toch nog wel de kosten.
Mij lijkt het dat het gratis krijgen van producten al voldoende is, daar hoeft geen bloemetje bij. Of moet je er trots op zijn dat je zo'n lul bent die de winkel gaat controleren?

Martinspire | 09-08-14 | 01:27

@BekiekUtMoar | 08-08-14 | 10:54
Mogelijk, maar eisen dat je iets gratis krijgt is ook niet de bedoeling. Dan krijg je het niet meer en heeft Jumbo ook totaal geen verplichting meer om mee te werken.
En ja er wordt weer uitgebreid misbruik gemaakt door de Hollanders, waardoor dit soort regels binnenkort ook wel weer op de schop moeten. Terwijl als u dit niet doet, het op lange termijn een stuk interessanter is.

Martinspire | 09-08-14 | 01:24

-weggejorist-

Twan07 | 09-08-14 | 00:52

In Lelystad stond ik ook al een tijdje 4e in de rij, met allemaal rijen met drie mensen. Ja, toen ik er al een tijd stond te wachten ging er na 20 seconden 'eindelijk' een kassa open. Mevrouw wist niet hoe snel ze achter de kassa moest duiken toen ze mij zag staan.

Ik kreeg de boodschappen niet gratis mee. Nee, natuurlijk niet... want zij had een nieuwe kassa geopend.

Jumbo doet z'n best met leuke praatjes, maar in de praktijk willen ze maar al te graag het Jumbo praatjesboek omzeilen. Hallo Jumbo! De groeten Jumbo!

spruit11 | 09-08-14 | 00:02

@ prakkie: juist, wilde ik ook net tikken. Hoeft niet meer, deed jij al. Helemaal met jou eens. Jumbo is sowieso een pauperwinkel.

Reykjavik | 08-08-14 | 23:38

triest dat je als jumbo zoveel zooi over datum in je winkel hebt liggen dat een klant er een wagentje mee vol kan gooien. Dan moet je je ogen uit je kop schamen als filiaalleider.

prakkie | 08-08-14 | 23:09

Ik heb in de jumbo gewerkt, bij de kassa als bijbaantje. Omdat er vaak mensen kwamen met vers = vers en we dan dingen gratis weg moesten geven, zijn we extra goed op datums gaan letten. Toen kwamen er zelfs mensen die producten in de winkel kwamen verstoppen zodat ze ze later gratis op kunnen halen. Er zijn grenzen natuurlijk..

irisar | 08-08-14 | 22:42

Hehe eindelijk nieuws waar ik blij van word

nedertokkie | 08-08-14 | 22:27

Wat heeft "hoofddoek" met het geheel te maken? Hallo GeenStijl? Schrijft Joost Niemöller hier tegenwoordig mee ofzo?

stuiterballetje | 08-08-14 | 20:38

-weggejorist-

Multimediaknaller | 08-08-14 | 17:42

Erg flauw om een bedrijf, één van de pilaartjes waar onze economie op steunt, (Dat zijn nou eenmaal alle bedrijven) zo te sarren.
Het begrip 'redelijkheid en billijkheid' geldt niet alleen in de rechtzaal maar ook in het dagelijks leven.
Hou op met sarren.

Alteidt Glijck | 08-08-14 | 17:18

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 12:10
Mèh... Wat is normaal? Daarnaast ziet die franchisenemer de voordelen niet van dit soort lijkenpikkertjes. Z'n personeel hoeft niet meer alle schappen langs te gaan, ze hoeven de boel die over datum is niet naar de voedselbank te brengen, één handeling met een mandje vol spul dat over datum is kost minder tijd dan 20 mensen die allemaal afzonderlijk komen zeuren, en last but not least, als er een paar van dit soort afromers rondlopen, loop je niet of véél minder het risico dat een klant die er niet op let (zoals ondergetekende) er pas thuis achter komt dat hij ouwe shit voor de volle mep heeft gekocht. Is mij overigens regelmatig gebeurd bij Jumbo en daarom reden om er niet meer te komen. En dat brengt ons bij de reden dat deze franchisenemer boos werd: dikke kans dat driekwart van de spullen die deze paupers in hun mandje hadden gewoon tegen de volle mep verkocht zouden zijn. Oplichter werd boos omdat 'ie zelf opgelicht werd, zo werkt dat.

Mr Dixit | 08-08-14 | 16:10

Ik maakte er geen gebruik van, maar toen een vriend een tijdje in de financiële problemen zat, ben ik enkel en alleen op de versafdeling een klein beetje gaan opletten en kostte het nauwelijks of geen moeite om groente of fruit te zien liggen wat er overduidelijk niet vers meer uitzag en waar mensen gewoon niet voor gaan betalen als er iets naast ligt wat er wel goed uitziet. Dan vroeg ik vriendelijk of die versheidsregel werd toegepast en kreeg ik een tas vol vers fruit en soms groente erbij mee, inclusief bedankje voor de tip. Echt heel netjes. Natuurlijk kocht ik dan ook gewoon andere boodschappen. En de tas met gratis vers ging naar de vriend. Omdat ie wegens bureaucratisch geneuzel een hele tijd moest wachten voordat ie naar de voedselbank mocht, maar dat is weer een andere discussie.

Schaaldier | 08-08-14 | 16:09

Briljante reactie van een aantal moraalridders. Als je als ondernemer "regeltjes" opstelt waarmee je klanten gratis spullen belooft kan je er bij voorbaat vanuit gaan dat mensen de grenzen van zo'n regeltje gaan opzoeken. Maar dat terzijde zijn die regels door Jumbo zélf opgesteld om haar franchisenemers en medewerkers scherp te houden. Beetje raar dat je dan zó reageert als er klanten besluiten dat ook daadwerkelijk te doen.

Mr Dixit | 08-08-14 | 16:02

Prachtig voorbeeld van hoe een handjevol parasieten het weer voor iedereen verpest.

Withnail | 08-08-14 | 15:23

De spelregels:

De 7 Zekerheden zijn bedoeld voor alle Jumbo klanten tijdens het normale aankoopproces. Wanneer komt vast te staan dat een bezoeker misbruik wil maken c.q. maakt van de 7 Zekerheden, behouden wij ons het recht voor om niet tot gratis verstrekking van een product of producten over te gaan.

Duidelijk: wanneer je bewust op zoek gaat naar producten die aan en/of over de datum zijn, ben je niet bezig met het normale aankkoopproces.

Dikkedwerg | 08-08-14 | 15:07

ah kak, biggy was me voor ;)

Betweetert | 08-08-14 | 15:07

Proberen gaat met vriendengroep; vrienden een pak hagelslag, ik een afgeladen kar vol met lekkers. Tegelijk op de kassa af, happetee, rij voor me :p

Niet allemaal tegelijk jongens ;)

Betweetert | 08-08-14 | 15:05

Ben opvallend genoeg onze huisuitvreter nog niet tegengekomen op dit draadje. Zit hij soms nog op de pier van Scheveningen?

Withnail | 08-08-14 | 15:02

Goe gedaan Quid. Poot stijf houden.

oze | 08-08-14 | 15:00

Mensen moeten niet zo zeiken.
De Jumbo stelt die 7 Zekerheden om de winkelervaring voor klanten te verbeteren, en wat ze ervoor terug krijgen is een stel gieren die elk regeltje uitmelken tot en met.
Bij ons staat iedere dag in de week madame 8 uur stipt voor de deur om daarna een uur uit te trekken om die hele winkel door te zoeken naar datums. Dat is geen "normaal aankoopproces" en toch krijgt ze het iedere dag mee, omdat ze niet te gierig is om er nog wat producten bij te kopen.
Ik vind het persoonlijk echt sneu dat je van zulke dingen misbruik maakt, en er dan op het internet over komt janken dat ze je doorhebben. Opdonderen man, ga werken.

Ken toch nie | 08-08-14 | 14:28

DIt vind ik wel jammer. De Jumbo als franchise doet haar best om met 7 zekerheden-lijst haar klanten service te bieden. Dan komt er een of andere klaploper die de simpele lijst gaat misbruiken om lekker te free-surfen.
.
De bedoeling van die regel is natuurlijk dat als het je gebeurt dat er iets bij aankoop op of over de datum is, je de garantie hebt van een basis-service. Niet dat je de kar vol gaat zoeken met kosteloos mee te nemen boodschappen.
.
Dit soort gedrag zorgt er op de lange duur voor dat de 7 zekerheden niet langer houdbaar zijn, de Jumbo moet kiezen tussen schrappen van de 7, of failliet gaan. En daarmee wordt voor de normale, fatsoenlijke klant een stukje service afgebroken, door ettertjes die al op kosten van de belatingbetaler leven (student) en zichzelf nog stoer en slim vinden ook.

EisQonijn | 08-08-14 | 14:17

Aan de schandpaal met dat filiaal! "Zekerheid #2" luidt niet: "Gratis meuk die morgen bedorven is", maar: "Vers=vers". Ze zouden zich moeten schamen dat al die spullen (bijna) over datum zijn, niet boos worden op de sloeber die ze conform de regels gratis meeneemt. Tijd voor nieuwe managers!

Ooit_huisregelneef | 08-08-14 | 14:16

Ik vindt dit erg kleingeestig en kan me de kwalificatie 'misbruik' wel enigszins voorstellen. Jumbo is iha ruimhartig met dit soort regels. mijn zoon had onlangs een stuk fruit dta niet Ok was, kreeg lachend een tasje met divers fruit mee als goedmakertje. En ook heeft hij al eens gratis de boodschappen meegekregen toen hij vierde in de rij was.
gewoo netjes, vriendelijke acties. En dan zijn er altijd lui die denken heel slim te zijn door die regeltjes te misbruiken. Mogelijk gevolg dat Jumbo noodgedwongen de regeltjes gaat veranderen.
En kom niet aan met bullshit dat het toch van de grote hoop gaat want dat is niet zo. Een detailhandelaar moet keihard werken om zijn brood te verdienen. Ook een Jumbo-detaillist.

xspalm | 08-08-14 | 13:42

Goh. Nooit geweten dat GS een voorstander is van dit soort paupergedrag. Valt mij toch een beetje tegen.

Volgende keer een berichtje over het eten uit de afvalbak?

B&W | 08-08-14 | 13:37

@biggy | 08-08-14 | 13:25

Ooh, 11. En je hebt een broertje dat Embla heet? Goh, wat leuk zeg. Ik heet ook Embla, dat is eigenlijk een mevrouwen-naam, maar jouw mama is natuurlijk heel slim en denkt aan dat liedje.

Nou biggy, ik denk dat het beter is voor jou om computeren, en plannetjes bedenken, aan grote mensen over te laten. Jij moet nog een beetje doorleren en opgroeien, je hebt nog zooo veeeel tijd om fijn te spelen.

Weet je wat, waarom ga je niet fijn met je autootjes spelen? En niet je broertje vergeten straks hè.

Embla | 08-08-14 | 13:37

De megalomane supermarkt organisaties moeten niet zeiken en dus ook niet de franchisers die op hun kar meerijden .
Zij zijn zelf het grootste geboefte met het uitmelken van m.n boeren en tuinders door veilingen te omzeilen .
Slechts 3 grote inkooporganisaties bepalen tegenwoordig wat er voor een product wordt betaald en tegen belachelijke hoge marges verkocht worden in hun megasupers

dehondvanodysseus | 08-08-14 | 13:29

Als Jumbo nou gewoon "vindt" vervangt door "aantreft", zo van: "Hé, kijk nou toggeres wa'k bij 't gehak aantrof, da's veuls te oud!", dan worden gerichte zoekacties al weer moeilijker verdedigbaar.

Brou Is Back | 08-08-14 | 13:25

nee 11 en mamma zij dat ik op Embla moest passen en hem over een uurtje een schone broek aan moest doen...

biggy | 08-08-14 | 13:25

@biggy | 08-08-14 | 13:18

Hoe oud ben jij, 12?!

Embla | 08-08-14 | 13:22

Een goed bedoelde service willen en wetens proberen te misbruiken en dan klagen als de betreffende organisatie aangeeft dat het daarvoor niet is opgezet... zo typisch Nederlands.

*even kotsen doet over jankende briefschrijverT*

ox | 08-08-14 | 13:21

ik zit hier te broeien op een mega jumbo cheat voor die 4e in de rij en geen kassa er bij actie.

wat we gaan doen :

we spreken een legertje stijlloze reaguurders af samen met van Leeuwen + cameraman bij een Jumbo in den Lande

iedere reaguurder pakt een goedkoop prul pakje kauwgum of wat ook.
Welnu alle reaguurders gaan op teken van van leeuwen in de rij staan bij de kassa en wel zo dusdanig dat iedere kassa die open is 4 man / vrouw inde lijn heeft staan.

en nu komt het ...
de laatste komt nu met een vrachtwagen aan party boodschappen bij de rij aan en WHAAAAAtttt heyy geen kassa bij hoppa Alles gratis en we hebben een stijloos reaguurders feestje betaald door de jumbo + een heel leuk filmpje met een jumbo bedrijfsleider die over de plas is.

kortom Hup van leeuwen aan de gang !!!

biggy | 08-08-14 | 13:18

@Cpt.Obvious | 08-08-14 | 11:40
Kijk, dat is mooi. Onderbouwing & feiten.

Dan herzie ik mijn hierboven geventileerde (zou het inderdaad misbruik noemen maar je zou hier als gehaaide consumentenadvocaat natuurlijk over kunnen twisten).

Smuts | 08-08-14 | 12:56

@Symmachus | 08-08-14 | 11:50
Bal.

Smuts | 08-08-14 | 12:53

@staatdonor | 08-08-14 | 10:58
De bedoeling van die "Zekerheid" is dat de filiaalhouder zijn medewerkers ertoe aanzet de winkel goed bij te houden en alle producten die niet meer gewoon verkocht mogen/kunnen worden, meteen uit de schappen te halen. De filiaalhouder zou de cheapskate juist dankbaar moeten zijn, omdat hij/zij extragratis alle verlopen producten uit de schappen haalt. Ik zou 'm elke dag een bosje verlepte supermarktbloemen erbij geven!

Guido | 08-08-14 | 12:52

@hfakker | 08-08-14 | 11:15
Zeemannen over je gezicht? Nee dank je.

En verder: meh. Als je nek uitsteekt doe dat dan en trek 'm niet in met een lulsmoes. Dat is niet je nek uitsteken maar precies hetzelfde "het gaat gewoon te fur" argument gebruiken.

Sneu.

Smuts | 08-08-14 | 12:50

Zulke mensen noem ik:
Uitvreters

Profiteurs

Astroturfer | 08-08-14 | 12:37

Voor de duidelijkheid, je krijgt niet het over code artikel mee maar hetzelfde artikel met een betere datum.

www.jumbosupermarkten.nl/Homepage/Serv...

Het filiaal moet gewoon zijn shit voor elkaar hebben en zorgen dat er geen over code in de vakken ligt. De franchiser moet juist blij zijn met deze gasten die een groot kwaliteitsprobleem in zijn winkel bloot hebben gelegd.

Het wordt wel wat anders als deze heren artikelen van de juiste datum gaan verstoppen om deze enkele dagen later als over code uit de schappen te halen. Het zou niet de 1e keer zijn dat iemand zo ver gaat in zijn jacht op gratis boodschappen.

Harry2m | 08-08-14 | 12:34

Dat de medeshopper uiteindelijk de 'gratis' spullen meebetaald is ook zo als het weggegooid moet worden.
Prima om de grootgrutters te houden aan de regels die ze zelf opstellen en tot het uiterste te gaan om hen eraan te houden. Communicerende vaten zeg maar.

Rest In Privacy | 08-08-14 | 12:33

LOL @ Krant "Uitgezonderd zijn producten die voor Jumbo één dag verkoopbaar zijn, zoals dagvers brood, vers afgebakken snacks, verse sappen uit de sapmachine en de krant."

eelko1976 | 08-08-14 | 12:33

enge mensen dit. De "maar ik heb rechten figuren". Zoek een baan en betaal gewoon voor je boodschappen. Ik dacht dat ze bij GS altijd tegen ondernemers kapot maken waren?

Hunter S. Thompson | 08-08-14 | 12:29

ach, uiteindelijk betaald je medeshopper jouw boodschappen, man man wat een achterlijk kutvolk

Occipitaalcasibus | 08-08-14 | 12:26

Vreemd, bij onze Jumbo laten ze mensen van de voedselbank een keer in de zoveel tijd de schappen nalopen op dingen die (bijna) over datum zijn...

zij blij met gratis boodschappen, Jumbo blij met opgeschoonde schappen.

inferno | 08-08-14 | 12:26

necrosis | 08-08-14 | 11:32
U hebt gelijk. Op het moment van mijn post had ik nog niet alle spelregels goed gelezen.

WaitingLine | 08-08-14 | 12:26

Nietvoordekat | 08-08-14 | 12:21

Had ik al genoemd, maar goed nog een keer:

www.jumbosupermarkten.nl/Homepage/Serv...

Dat dit onder 'misbruik' en niet 'normale aankoopproces' valt, moge duidelijk zijn. Ze zullen bewust niet al te expliciet zijn geweest met deze termen, aangezien het dan makkelijker is om uitzonderingen te verzinnen.

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 12:26

@Nietvoordekat | 08-08-14 | 12:19

Het is niet volgens de regels om de hele supermarkt na te zoeken op producten die over de datum zijn. Daarom hebben ze een voorwaarde tegen misbruik opgenomen in hun spelregels.

En dat dit misbruik is blijkt wel uit de volgende zin:

"Toen ik met een bak gratis boodschappen bij de servicebalie aankwam"

Je moet wel heel erg veel pech hebben als ALLES wat je wilde kopen over datum is. Vooral als je dit klaarblijkelijk vaker doet:

" Elke dag was het feest en regelmatig hadden we zelfs zoveel boodschappen dat we het maar zijn gaan uitdelen aan zwervers."

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 12:23

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 12:10
Ik heb nog nooit een supermarkt horen praten over "normale consumenten". Kun je mij een linkje geven waar Jumbo uiteenzet wat de richtlijnen zijn voor het normaal doen van boodschappen, en in welke wijze deze jongen daar vanaf wijkt?

Nietvoordekat | 08-08-14 | 12:21

Het heeft wel iets, je klanten de overdatumartikelen meegeven. Kost je als bedrijf niet zo heel veel en de klant geniet die dag extra van bv zijn toetje. Maar zoals de schrijver het interpreteert komt het m.i. neer op misbruik. Andere klanten hebben dan geen kans meer op een toevallig overdatumartikel. Dat hij zelfs op straat gaan lopen leuren met de buit geeft wel aan hoe de schrijver hier in staat. Ik weet niet precies hoe de voedselbanken aan hun spullen komen, maar die bij hem in de buurt gaat denk ik op de fles. De graaierige mentaliteit van "het is gratis dus ik neem alles" zal bij de filiaalhouder kennelijk niet gewaardeerd worden, logisch dat hij er wat van zegt.

Gadget | 08-08-14 | 12:20

Als je als supermarkt de regels zo opstelt, en iemand besluit om het spelletje geheel binnen die regels te spelen, had je de regels maar anders moeten opstellen. Jumbo heeft het in deze gewoon fout.

De oplossing is hartstikke simpel voor deze Jumbo. Worden er te veel producten weggegeven omdat ze niet vers meer zijn? ZORG DAN GODVERDOMME DAT DIE PRODUCTEN NIET MEER IN DE SCHAPPEN STAAN!!

Nietvoordekat | 08-08-14 | 12:19

oops.. Cpt.Obvious | 08-08-14 | 12:10 was antwoord op Mr Dixit | 08-08-14 | 11:59 niet op mezelf.

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 12:12

Vast een brief van dat krakerstuig.

010waus | 08-08-14 | 12:12

Wat een paupers zeg. Vreselijk.

Don Bomgordello | 08-08-14 | 12:11

Triest gedrag door trieste mensen die ongetwijfeld al hun 'rechten' tot de laatste druppel uitmelken, maar nog nooit aan een plicht hebben voldaan.

Withnail | 08-08-14 | 12:10

@Cpt.Obvious | 08-08-14 | 11:40

Nee. Ze zeggen dat als jij je als een normale consument gedraagt de 7 zekerheden gelden.

En ik zou er ook van uit gaan dat een normale consument de volgende dingen doet:

- Alleen dingen in z'n karretje / mandje stoppen omdat hij ze wil kopen. Niet omdat toevallig de datum verlopen is.
- Als hij klaar is met winkelen bij de kassa in de rij gaan staan en niet wachten totdat de rijen lang genoeg zijn

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 12:10

@Ik_simpeleziel | 08-08-14 | 12:08

Goed punt! Maar tegenover marketing en desinformatie mag dus wel eens een tegengeluid te horen zijn.

Ik koop overigens zelden iets bij de supermarkt. Was er al een tijdje klaar mee.

Symmachus | 08-08-14 | 12:10

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 11:56

Ik zag het als bevestiging van jouw punt.

The_Black_Knight | 08-08-14 | 12:08

Symmachus | 08-08-14 | 12:03

Point taken. Maar is het niet zo dat je een keuze hebt om ergens anders je boodschappen te doen?

By the way.... Het zijn niet eens de supermarkten zelf die een loopje nemen. Dat doen we zelf....

Ik_simpeleziel | 08-08-14 | 12:08

Wat een zielige vertoning van Jumbo. In de commercie, de vrije markt, is het de regel om op iedere mogelijke manier het consumerend vee te beduvelen en te manipuleren tot en met nep broodlucht aan de ingang van een supermarkt aan toe. Doet het consumerend vee hetzelfde spelletje, gaan ze huilen.

XaleX_2 | 08-08-14 | 12:05

Heb 2 keren als 4e gestaan in de rij maar werd afgedaan als misbruik maken van situatie. Heb de 2e keer mijn volle karretje maar eens laten staan voor die kassa in dezelfde Jumbo te Huissen.

willemke | 08-08-14 | 12:05

@Ik_simpeleziel | 08-08-14 | 11:59
Bedankt voor je bezorgdheid, maar ik heb soms zin om lekker te zeiken. Niets aan de hand.

Maar dit is wel degelijk een belangrijk issue. Ik denk dat 90%, zo niet meer van de Nederlanders voor de dagelijkse voeding afhankelijk is van de supermarkten. Als die vervolgens een loopje gaan nemen met hun eigen regels is dat zorgelijk. Dat gaat niet om dat ene kutstudentje, dat gaat om de volksgezondheid.

Symmachus | 08-08-14 | 12:03

WaitingLine | 08-08-14 | 11:23

Dat heet een sigaar uit eigen doos..

Orange Willem | 08-08-14 | 12:00

veel studenten willen biojverdienen maar worden geweigerd wegens te oud/ te duur dus personeel tekort is domme smoes

montyclift | 08-08-14 | 12:00

'Huisgenoten en ik' duidt op studentikoos typetje. Verder schrijven wijst naar marges in een systeem opzoeken en daar dan gnuivend misbruik van maken.

Nou geweldig hoor. Jullie kunnen trots op jezelf zijn. 'sJongejongejonge, als je die moeite en aandacht aan je studie en/of je werk wijdt kun je of snel een fatsoenlijke baan vinden, of/en genoeg salaris verdienen, waarmee je een veelvoud van dat 'voordeel' kunt scoren dan wat je nu binnenharkt.

Maar ja, dan voel je je niet speciaal genoeg hè, "Robin Hood".

Je bent een sneue prutser met een misplaatst superioriteitscomplex die een eenvoudige ondernemer treitert, ga je schamen.

Embla | 08-08-14 | 11:59

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 11:40
Dus die 7 zekerheden zijn gewoon geen fuck waard zeggen ze?

Mr Dixit | 08-08-14 | 11:59

Symmachus | 08-08-14 | 11:28

Wat moet jouw leven toch een hel zijn als je zo los gaat.

Maar mensen... ik zag het eerder ook al voorbij komen. Zijn we niet een beetje hypocriet? Zodra een supermarkt iets doet waar een klant wellicht goed bij vaart dan melken we dat uit tot in de marge. Want zo zijn wij nu eenmaal. Maar zodra een supermarkt regels MOET gaan maken om deze hufterigheid tegen te gaan huilen we als een stel baby's.

Ik_simpeleziel | 08-08-14 | 11:59

haha de slager die zijn eigen vlees keurt. (paarden vlees bleek later)

een manager van de betreffende franscische nemer laten beslissen.

beter is daar een aparte comissie die daar z'n werk van maken gaat, vanuit het hoofdkantoor om onafhankelijkheid te garanderen.

maarja zelfregulering is een mooi woord in nederland

001001001 | 08-08-14 | 11:58

@Dhr. de Wit | 08-08-14 | 11:51

Hoho, de franchisenemer is hier de boze boeman. Deze brengt Jumbo - die deze regel niet voor niets heeft opgesteld - imagoschade toe door meuk die over datum is te (proberen) te verkopen. Ik ken het franchisecontract natuurlijk niet, maar kan me voorstellen dat hij/zij hier zelf voor opdraait.

Logisch dat je er dan onderuit moet komen, maar je moet niet de boodschapper gaan lopen neerschieten. Er is hier namelijk geen sprake van misbruik, maar van mis-interpretatie van het begrip "franchise"

Symmachus | 08-08-14 | 11:57

@The_Black_Knight | 08-08-14 | 11:44

Die zin had ik gezien ja. Zie je dat als een bevestiging van m'n punt of juist als argument tegen?

Ik zou zeggen dat het zoeken naar producten die over de datum zijn niet onderdeel is van een normaal aankoop proces.

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 11:56

Product kopen met afprijssticker. Scannen, photoshop, printen op stickerpapier en je eigen prijs invullen. Werkt net zo handig. Wel pas gaan winkelen als ze bij de slagerij aan het afprijsstickeren gaan. Is geen tip van mij, daar heb ik mijn buurman een keer op betrapt. Zit er over te denken om dit te melden bij de opdekleintjesletten-grutter, ik word immers misselijk van zijn wekelijkse barbecuestank op zaterdagavond. Maar de volgende keer hoop ik dat het personeel, en vooral het kassapersoneel dit soort mensen fotografeert en met een grote poster in de etalage tentoonstelt met de tekst: "Deze komt er niet meer in". Dan pas heeft het nut.

Jos Tiebent | 08-08-14 | 11:54

Ach, 90% laat de producten met de datum van vandaag toch liggen, dus dan kunnen ze die de volgende dag weggooien. Diegene die ze meenemen doe gratis het werk van de vakkenvullers die ze anders weg moeten halen. Persoonlijk ben ik geen minuut langer in de supermarkt dan strikt noodzakelijk, maar als iemand de halve dag datums wil gaan lezen gun ik ze dat voordeeltje van harte.

WaarDeWindWaait | 08-08-14 | 11:51

Stink hippie's; ga werken voor je boodschappen en neem af en toe wat "gratis" mee.
Ik met mijn 70 euro leefgeld per week betaal ook gewoon voor mijn grocerijen.

tisnuechtop | 08-08-14 | 11:51

Als je misbruik maakt van een regel dan moet je niet raar opkijken dat dat misbruik op een gegeven moment doorzien wordt. De Jumbo zou een extra voorwaarde moeten toevoegen, bijv. dat het maar 1x per maand mogelijk is per persoon.

Dhr. de Wit | 08-08-14 | 11:51

@Dhr. de Wit | 08-08-14 | 11:46
www.lkvv.nl

Knor

Symmachus | 08-08-14 | 11:50

Dom van Jumbo, want volgens mij mogen ze ook gewoon doen alsof een kassa kapot is en dan hoeven ze de regel niet te hanteren. Beetje cheaten, maar god, wie doet dat nooit?

ZI | 08-08-14 | 11:49

Volgens mij is dit hele verhaal onzin.
Kennis van me werkte destijds bij Vomar (?) en die hanteren dezelfde regel; over de datum, dan gratis mee. Die hele regel van over de datum is juist in het leven geroepen om droeftoeters als briefschrijver producten over de datum te laten zoeken.
Anders moeten het ze het zelf doen en dat kost geld. Verkopen kan toch niet en dan gaat het zo de container in. En dat kost ook nog een keer geld.

Ben dus maar heel gelukkig met je gratis boodschappen.

Dick Luyenlomp | 08-08-14 | 11:48

Kan er niets aan doen, maar de jumbo's hier in de buurt doen het prima. Gaat er iets verkeerd, doen ze niet moeilijk en krijg je als extra's nog een bos bloemen. Ook al vraag je er niet om. Je merkt echt dat ze iets doen met een klacht/opmerking

bambi31 | 08-08-14 | 11:48

De Jumbo is sowieso een kutwinkel. De prijzen zijn net zo hoog als bij de AH, terwijl de kwaliteit veel lager is.

du Roi Soleil | 08-08-14 | 11:47

De Jumbo stelt die regels omdat het kwaliteit wil zien in elke winkel. Blijkbaar is het management van het filiaal waar brienschrijver naar toe gaat niet in staat om die kwaliteit op orde te hebben. Kwestie van je personeel beter opleiden, begeleiden, vertrouwen en verantwoordelijkheid geven.
Ik heb ook vakken gevuld en daar was het de regel, vak vullen = datums checken & spiegelen = datums checken. Dan blijven er maar weinig producten over die over de datum heen zijn. Dus die franchisenemer moet niet janken.

eklipse | 08-08-14 | 11:46

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 11:40

Je vergeet nog dit:
De 7 Zekerheden zijn bedoeld voor alle Jumbo klanten tijdens het normale aankoopproces.

The_Black_Knight | 08-08-14 | 11:44

Jumbo, daar kom ik alleen voor het 'notenbrood' hmmmm

(c)ZWITSUL | 08-08-14 | 11:43

Deze franchisenemer kan beter overstappen naar Spar. Die verkopen hun over datum shit gewoon gewoon voor de hoofdprijs.

Meer van Dit | 08-08-14 | 11:43

Gevonden!

www.jumbosupermarkten.nl/Homepage/Serv...

"Wanneer komt vast te staan dat een bezoeker misbruik wil maken c.q. maakt van de 7 Zekerheden, behouden wij ons het recht voor om niet tot gratis verstrekking van een product of producten over te gaan."

Als jij alle producten in de supermarkt gaat nazoeken of de datum wel klopt zou ik dat ook zien als misbruik. Als je een product wat je toch al had willen kopen pakt en je ziet dat het over de datum is, dan kun je reclameren en daar doen ze ook niet moeilijk over (heb ik ook al gebruik van gemaakt).

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 11:40

Binnenkort bij Jumbo, gratis hollandse tomaten en paprika's.

zimmeradel | 08-08-14 | 11:38

Ik heb het foldertje met daarin de voorwaarden van die 7 zekerheden wel eens gelezen en hier werd toch echt een uitzondering gemaakt voor misbruik. Ik zal eens kijken of ik die voorwaarden ook online kan vinden.

Cpt.Obvious | 08-08-14 | 11:37

necrosis | 08-08-14 | 11:33

Ja "Het Student", en wegens "Het" dus onzijdig. Je kent die uitdrukking toch wel?

Symmachus | 08-08-14 | 11:36

.. ik ruik spruitjes.

slootschurftklootzak | 08-08-14 | 11:36

Ik noem het diefstal.
roze_bril | 08-08-14 | 11:16
Jij snapt er dus duidelijk helemaal niets van.

En voor de rest van de mierenneukers, lees de pagina van de jumbo nog eens goed.

Halven Haen | 08-08-14 | 11:36

De briefschrijver heeft gelijk. Laten we wel wezen, de voorwaarde van Jumbo is ook een reclame marketing dinges waarmee je scoort tegen andere supermarkten.
Albert Heijn heeft weer een 35% korting regeling voor artikelen die op de THT datum zitten. THT is Tenminste Houdbaar Tot, dzw best nog wel enige dagen te gebruiken.

PPT | 08-08-14 | 11:35

@Symmachus | 08-08-14 | 11:28
HET student DAT.....?
*spontaan last krijgt van bloedende ogen*

necrosis | 08-08-14 | 11:33

Oh no Jumbo. Again.

Geert Linkers | 08-08-14 | 11:33

-weggejorist-

swassannuf | 08-08-14 | 11:33

volkomem terecht, dit is misbruik maken van de service en mag idd geweigerd worden door het filiaal (laatst nog met de mgr. gesproken hierover. Er zijn hele groepen die erop uit zijn voor niks te winkelen. Een keer wat krijgen prima, maar dit slaat nergens op.

-Wil- | 08-08-14 | 11:33

@WaitingLine | 08-08-14 | 11:23
Neem je dan ook de aankoopbon van een paar dagen oud mee?
En stel dat je een vervangend product krijgt, wat is dan precies je winst?

necrosis | 08-08-14 | 11:32

Jezus wat een Jumbo. Het feit dat je elke keer zoveel producten over de datum in je winkel hebt liggen, dat feit, is al verschrikkelijk. Zorg dan dat je winkel up-to-date is!!

ArchieB | 08-08-14 | 11:30

Wat loopt iedereen nou te zeiken over Het Student dat dit kleine stukje misleiding even KEIHARD aan de kaak stelt? Dat jij en ik daar met ons Vinex-leven daar geen tijd voor hebben wil niet zeggen dat het niet goed is dat het gebeurt.

We worden namelijk door de supermarktbranche namelijk op veel grotere schaal misleid en voor de gek gehouden, met chemische, gore Unilever-rotzooi die als "vers product" wordt verkocht. Of 2 kleine pepertjes voor 1 euro 50, terwijl je daar bij de Turk een kilo voor hebt.

En lul verder ook alsjeblieft niet over die arme kleine zielige franchisenemer. Die is blijkbaar te BESCHETEN om zijn rotte teringzooi op tijd uit de schappen te halen, en wentelt dat nu af op de klant. Dan heb je echt NIKS begrepen van detailhandel.

Symmachus | 08-08-14 | 11:28

Tja, franchise ondernemers zullen hard moeten werken om binnen het Jumbo concept te passen, en hier tref je er dus blijkbaar een die zijn zaakjes niet op orde heeft, want als je zoveel over de datum producten in de schappen treft dat je dagelijk gratis kan shoppen, doet iemand zijn werk niet goed. Ik zou even dit verhaal met naam en adres laten zien aan Jumbo zelf, kunnen ze een andere filiaalmanager of franchiser daar neer pleiren die het wel snapt, want daar zijn die regels voor.
Oh, en de Lidl is net zo goed en goedkoper.

captainobvious | 08-08-14 | 11:27

Lijkt wel een bank , als je hun zelf verzonnen regeltjes tegen ze gebruikt , ga je op de zwarte lijst.

Alfa 75 | 08-08-14 | 11:27

Ik vind dat de Jumbo in deze kwestie gelijk heeft. Zelf speel ik het spel wel volgens de regels en ik ben al iets van 5 keer 4de wachtende geweest. En ik ben een keer 5000e klant geweest waardoor ik een krat met boodschappen en bloemen mee heb gekregen. De Jumbo is de klantvriendelijkste supermarkt. En als iedereen gewoon de normen en waarden van onze samenleving nakomt en geen misbruikt maakt van die klantvriendelijkheid dan blijft dat zo!

stipjes | 08-08-14 | 11:26

John McClane | 08-08-14 |

Precies. Die info was totaal niet relevant. En de gehoofddoekte meisjes bij mijn super zijn altijd superlief. Zo lief dat je je afvraagt hoe het kan dat ze dan nog wel ergens zo'n tyfusbroertje (of 3) hebben die in tegenstelling tot hun zusje geen keurig Nederlands praten.
Verder is dit een sneue shopper die eigenlijk wel gelijk heeft en gelijk hoort te krijgen.

Barbarous_Relic | 08-08-14 | 11:25

Product kopen bij JUMBO. Paar dagen thuis bewaren tot de houdbaarheid is verstreken. Product in de tas, terug naar de JUMBO. Klagen bij de kassa. Betere cheat dan IDKFA, IDDQD en IDCLIP bij elkaar.

WaitingLine | 08-08-14 | 11:23

John McClane | 08-08-14 | 11:16
Viel mij ook op. Heeft er werkelijk niets mee te maken. Wilde voor de zekerheid extra sympathie wekken ofzo.

7,62x39 | 08-08-14 | 11:23

Ballenman | 08-08-14 | 11:10
Oh ja, ik lees het nu ook. Hoe dan ook, de supermarkt moet zijn shit together getten en de brievenschrijver moet drinken, snuiven en lekkere studentes neuken ipv sneu proletarisch te winkelen.

7,62x39 | 08-08-14 | 11:20

Zelf doe ik het ook wel eens bij prijswijzigingen.
Als je wel eens in een winkel hebt gewerkt als kassier en later bij de IT van een grutter dan weet je ongeveer wanneer dat is.
Anders geprijsd in het schap dan op de kassa is gratis meenemen.
Werkt goed, doen ze ook niet moeilijk, maar ik doe het met mate :)

watergeus | 08-08-14 | 11:19

Ik noem het diefstal.

roze_bril | 08-08-14 | 11:16

Godsamme zeg, ga eens gewoon werken. En dan ook nog schrijven over het "gehoofddoekte meisje". Dat zullen die jongens van GS wel extra tof vinden! Zielig ventje.

John McClane | 08-08-14 | 11:16

Ik kocht 2 dagen geleden Amandelspijs bij de Jumbo. Echt iets wat jaren houdbaar is en bijna niemand koopt, maar had het nodig voor een verjaardagstaart. Pakje kost 1,50 ofzo.

Ik kwam thuis en de datum was eind 2013. Ik kon natuurlijk terug gaan en mijn geld terug eisen. Maarja, lekker boeien echt, die paar euro.

buitenstebuiten | 08-08-14 | 11:16

Typisch Hollands, de reaguursels ook; ondernemer steekt nek uit en ipv dit met enig begrip te waarderen; misbruiken, kop eraf, afstraffen.
Wat een holle mentaliteit.
En draai de bladzij om, als een ondernemer 'regeltjes' opstelt die helder zijn maar 'oh noes, ik had t niet gelezen en het gaat gewoon te fur' dan is het hartstikke gemeen en sluw en te oneerlijk.
Hypocrisy as seamen all over your face.

hfakker | 08-08-14 | 11:15

Je kan het vanuit allebei de kanten bekijken met goede argumenten.

Feit blijft wel dat de consument een tree hoger staat en de Jumbo er dus voor moet zorgen dat hun zaakjes op orde zijn. Wat heeft de consument aan het excuus: Te weinig personeel.? Dan moet je als bedrijf zijnde extra mensen aannemen. Genoeg scholieren die graag willen werken in hun vakantie. Evenals dat 'over de datum'-gedoe.. Als de Jumbo hun medewerkers strak houd en ze dagelijks laat controleren op producten die (bijna) over datum zijn en direct uit het schap laat halen, is er ook niks aan de hand. Na het vullen en spiegelen, nog een (half) uurtje met zijn allen uittrekken om van links naar rechts naar elkaar toe te werken en de schappen controleren op zulke producten.

Guio89 | 08-08-14 | 11:14

Wat een miezierig figuur dit. Zal ook wel zijn leven lang uitkering gaan trekken "want daar heb ik recht op".

sinar2 | 08-08-14 | 11:10

Ik zou deze regel af schaffen als ik jumbo was, je weet bijna zeker dat er dagelijks mensen zijn die de bijna over datum zijnde producten naar achter schuiven, om ze later triomfantelijk gratis mee te krijgen.
Jumbo je wil het goede maar je láát je pakken.

gebrokenvleugel | 08-08-14 | 11:10

@7,62x39 | 08-08-14 | 11:01

ze geven niet het overdatum-product gratis mee, maar eentje met een nog niet verlopen houdbaarheidsdatum.
kost ze dus wel degelijk geld als iemand iets vindt.

Ballenman | 08-08-14 | 11:10

Ga lekker aan het werk

Hendrick9075 | 08-08-14 | 11:08

Tijd voor een reality check van de 7 zekerheden door de Jumbo lijkt me

Haatgenerator | 08-08-14 | 11:07

@Kees Maf | 08-08-14 | 11:04
Je verwachd het niet ;)

Smuts | 08-08-14 | 11:06

Klopt dit. Ik ken iemand die precies hetzelfde doet. Het werkt.

Afgeschminkte Bassie | 08-08-14 | 11:05

Tjonge jonge.
Wat een gepauper in de marge is dit zeg.
Niet voor spullen willen betalen, maar gratis meenemen. Het toe-eigenen van dit recht grenst in dit geval aan stelen.
Kom op zeg.
Wanneer wordt het eindelijk weer een hype om gewoon "loon naar werken" te krijgen en de trots om geld uit te geven voor spullen?
Brievenschrijver, je bent een ongelooflijke pauper!
En hulde voor het "hoofddoek meisje" die blijkbaar wel gewoon snapt dat de economie alleen maar draait als er geld wordt ingepompt.

datzouzomaarkunnen | 08-08-14 | 11:05

Wereldtip. Dat ga ik ook maar eens proberen in het filiaal hier in Alkmaar.

Kameroudste | 08-08-14 | 11:05

@crisiswhatcrisis | 08-08-14 | 10:56
Dan zal ik elke dag Turks brood en couscous moeten eten want dat is het enige dat de lokale winkeltjes hier nog verkopen.

Haatgenerator | 08-08-14 | 11:04

@staatdonor | 08-08-14 | 10:58
Tuurlijk joh. Als Jumbo ervoor kiest om die "zekerheiden" te beloven moeten ze het ook doen. Anders is het fraude/misleiding.

Personeelstekort in de vakantie is te verwachten, een normaal bedrijfsrisico voor een supermarkt en lijkt me zeker geen force majeure (dus reden om die belofte te breken).

Is het pietluttig om die overjarige ham bij elkaar te sprokkelen? Misschien. Maar dan moet Jumbo maar z'n logistiek beter op orde hebben of die zekerheden intrekken. Zou wel zo eerlijk zijn.

Heh, trouwens eindelijk een onderwerp waar je lekker los kan gaan terwijl het hoogstens wat boodschappen ipv mensenlevens betreft. Chapeau, Quid!

Smuts | 08-08-14 | 11:04

"het doet me deugt"
Srsly?

Kees Maf | 08-08-14 | 11:04

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 08-08-14 | 11:03

jammer dat het nu wel afgelopen zal zijn binnenkort.
Ik had er zelf al een sport van gemaakt en krijg meerdere dagen per week een gratis tas met fruit op deze manier. Hallo Jumbo....

Halven Haen | 08-08-14 | 11:02

Bullshit, bij de Jumbo hier lukt dat niet. Simpelweg omdat de medewerkers daar hun werk doen en je die producten dus niet vind. Daar zijn die 7 regels voor en als je dat als franchisenemer niet bevalt dan plak je maar een Jan Linders logo op de deur, want als je ze daar er op wijst dat er rotte tomaten in het schap liggen, is er niemand die in actie komt. +1 voor Jumbo

* | 08-08-14 | 11:01

De filiaalchef / franchisehouder moet trouwens niet zeuren. Producten over de datum zijn bij niemand populair, dus het alternatief voor gratis weggeven is ze weg te gooien. Het laatste is voordeliger omdat de klant die het anders zou meekrijgen de spullen alsnog moet kopen, maar het echte probleem is dat de supermarkt te veel voorraad inslaat dan wel niet genoeg verkoopt. Minder inslaan dus of meer klanten aan je binden. Beter niet moeilijk doen tegen een arme student. Over tien jaar verdient die een ton en dan ben je blij als hij de weg naar je supermarkt nog vindt.

7,62x39 | 08-08-14 | 11:01

Ik vind de briefschrijver een zielige droeftoeter.

Absoluut niet waar | 08-08-14 | 11:00

Ja, ja, de Nederlandse taal kun je ver oprekken en interpreteren in je eigen voordeel. Maar dat wisten we al van onze regeringen en van onze rechtspraak.

matrixbluepill | 08-08-14 | 10:59

En toch mijn kinderen begonnen hun werkzame leven als vakkenvuller en kassamedewerker bij de Jumbo, ik kan mij geen eerlijker en betere werkgever voorstellen.

gebrokenvleugel | 08-08-14 | 10:59

Betaal gewoon voor je spullen.
Het is een gunst die Jumbo verleend met deze zekerheden, geen wet of grondrecht van een mens.
Kan altijd gebeuren dat er personeelstekort is in de vakantie en weet zeker dat ze hun best doen de schade te beperken.

Ga lekker naar aldi of lidl als je weinig wilt betalen, maar sta lekker daar 3 uur in de rij. Aju

staatdonor | 08-08-14 | 10:58

tip voor de student in kwestie: verkas naar een andere jumbo, dan kun je weer even zonder gedoe verder.

en bij dit soort discussies in een winkel: even waar ze bij staan met het hoofdkantoor bellen doet vaak wonderen :)

Ballenman | 08-08-14 | 10:58

Of met 100 de kassa's bestormen en allemaal tegelijk in de rij gaan staan. Bijna allemaal alles gratis!

Expert Homo | 08-08-14 | 10:58

Zoeken prima, maar ik ken ook verhalen van mensen die spullen verstoppen om een paar dagen later het gratis op te halen; niet prima.

wout nellink | 08-08-14 | 10:58

De 7 Zekerheden (met hoofdletter)....
Ben benieuwd in welk tempo het Jumbo-kalifaat Nederland verovert

hakjood | 08-08-14 | 10:58

Steun uw lokale winkelier. Ga niet naar de super.

crisiswhatcrisis | 08-08-14 | 10:56

Hallo Jumbo!

17:00 | 08-08-14 | 10:55

Cheapskate.

7,62x39 | 08-08-14 | 10:54

Ik mag aannemen dat briefschrijver de boel alsnog gewoon mee naar huis heeft mogen nemen.

Als je standaarden opstelt, moet je je er ook zelf naar gedragen, Jumbo.

BekiekUtMoar | 08-08-14 | 10:54

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl