Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Groningse godsdienst-rechercheur groef eigen graf

watwoeld.jpgIedereen heeft het volledige recht op z'n eigenste mening. Als je homo's net zo vies vindt als die Groningse rechercheur, mag je dat best zeggen. Verwacht alleen wel wat feedback als je dat op Twitter doet. En als je dat doet terwijl je bij de politie werkt, wekt dat nou eenmaal nog wat extra aandacht. Inmiddels is de Groningse binnenstadrechercheur uit Dokkum al op het matje geroepen. Hij heeft zijn gewraakte tweet verwijderd en later besloot hij zijn volledige twitteracount maar af te sluiten. Toch wringt dit. In 1930 was het waarschijnlijk een functievereiste bij de politie om een hekel te hebben aan homo's en godsvrezend te zijn. Anno nu is een van de belangrijke zaken die men behandelt op de politieacademie het ongrijpbare 'bias'. Een rechercheur moet zijn werk vrij van vooroordelen, vooringenomenheid ofwel vrij van bias doen. Wij hebben grote vraagtekens of slachtoffers en verdachten van een misdrijf een terechte behandeling krijgen als 'hun' zaak gedaan word door een in onze ogen op het oog godsdienstwaanzinnige rechercheur. Dat leggen we uit. dokkumhel.jpg De rechercheur woont in Dokkum, een dorp (edit: met stadsrechten) in noorden van Friesland. Hierboven zijn opinie over het plaatselijke dorpsfeest. Als je muziek uit een gezellige feesttent in Dokkum "Klanken uit de Hel", noemt en blij bent als je zondag weer naar de kerk kunt, wat ben je dan? evolutieleert.jpgRecherchewerk is toegepaste wetenschap. Recherchewerk bestaat dankzij moderne dingen als 'elektriciteit', 'lasers' en het besef dat er atomen en moleculen zijn. Denk aan DNA-onderzoek. We hoeven niet uit te leggen dat dit enigszins op gespannen voet staat met het ontkennen van de evolutieleer. Het kán, maar tja... passion.jpg Hier nog een volkomen wappie-(re)tweet. Als je de EO al te werelds vind, wat ben je dan? schermwappie.jpg Deze tweet vinden we misschien nog wel erger dan zeggen dat homo's vies zijn. Het geeft blijk van een persoonlijk conflict in het mooie fris gekapte koppie van de zwaar-christelijke rechercheur. De Nederlandse wet strookt duidelijk niet met zijn christelijke wereldbeeld. Hij heeft de bijbel erbij gehaald om het allemaal te kunnen rijmen. Er staat samengevat dat christenen soms een grote zonde begaan als ze zich aan 'de wet' houden. Maar geen stress, Jezus is toch al voor je zonde gestoven. Andersom kun je je afvragen wat zwaarder weegt voor de rechercheur. Een zonde begaan door je aan de wet te houden, of geen zonde begaan door de wet te overtreden... Trouwens, de quote komt uit een brief van Apostel Paulus aan de Galaten, een volkje dat christelijk is geworden maar deels hun Joodse tradities wil behouden. Paulus zegt dat ze zich niet aan hun oude wetten hoeven te houden, ze moeten zich houden aan de wetten van Jezus. Het is tevens een van de felste anti-joodse geschriften in de bijbel. Een prediker in opleiding weet dat. Goed, vandaag zit de rechercheur het grootste gedeelte van de dag in de kerk. Hij zal vast nog een extra een gesprekje hebben met zijn geestelijk leider. Maandag mag hij op het bureau uitleggen waar hij nu helemaal mee bezig is. Conclusie Mocht je als slachtoffer van een misdaad in de binnenstad van Groningen te maken hebben met deze rechercheur. Iemand die zélf zijn -in onze ogen- afwijkende wereldbeeld kenbaar maakt via Twitter, dan is een complete mirror van al zijn tweets iets waar je recht op hebt. We kunnen geen enkel oordeel vellen over de kwaliteit van zijn werk. We kunnen wel iets zeggen op de manier waarop hij tegen de wereld aankijkt. De rechercheur wekt bij ons de suggestie van bias. Je hebt het recht om je daar tegen te wapenen met INFORMATIE.

Reaguursels

Inloggen

ik vind de man ongeschikt voor zijn werk, maar dat zijn een boel moslimagenten ook.

Overigens zou iedereen die een geloof aanhangt uit opnebare functies geweerd moeten worden want die zijn mentaal allemaal niet in orde

kees1960 | 04-08-14 | 15:38

@Tisnietanders | 04-08-14 | 14:17
Tuurlijk mag hij een persoonlijke mening hebben, maar hij heeft er zelf voor gekozen om die publiekelijk te verkondigen.
Hij heeft zichzelf daarmee ongeschikt gemaakt voor zijn werk waarvoor neutraliteit van groot belang is.
Stel je voor dat hij een nazi was (wat scheelt het?) en daar openlijk voor uitkwam. Als u jood was zou u dan geen bezwaar hebben als een nazi uw zaak moet behartigen?

The Kwisatz | 04-08-14 | 15:20

Ach we weten wat moslims van homo's en ongesluierde vrouwen vinden. Daar lopen er ook zat van bij de politie. Die er ook maar allmaal uit dan?

Tjemig | 04-08-14 | 14:54

Als ik reacties lees, dan is deze man niet geschikt voor zijn baan. Maar ik heb toch niet veel gehoord over de moslim agenten . Zijn zij wel geschikt voor hun job of moeten alle overheidsdienaren dan maar seculair zijn.

wallenberg | 04-08-14 | 14:42

De vraag is natuurlijk: hoe functioneert hij als agent? Als hij prima functioneert dan is er niets aan de hand toch? Of moeten alle agenten een soort van religieus gecastreerd zijn? Mag een agent in zijn eigen vrije tijd geen mening meer ergens over hebben.
Zout toch op. Soms zijn die Geenstijlers net de gutmenschen aan het worden waar ze zo'n hekel aan hebben.

Tisnietanders | 04-08-14 | 14:17

Jammer dat meneer onder druk van de politiek correcte druk geen eens een eigen mening mag hebben.

jcvjcvjcvjcv | 04-08-14 | 12:57

Slecht stukje "journalistiek". Zijn prive-theologische meningen hoeven helemaal niet zijn beroepsfunctineren te belemmeren. Er zijn genoeg zaken die ik goor vind. Maak mij dat minder neutraal. Jammer dat in dit land alles maar goed gevonden moet worden zonder dat je daar een mening over kan hebben. Wordt het niet eens tijd om moslims af te zeiken met hun verwerpelijke en anti-nederland en anti-nederlandse wet mentaliteit ?

loser | 04-08-14 | 12:43

Raar dat die man "agent" is want die hebben standaard geen eigen mening.
Die moet je bij aanvang van je carrière inleveren voor de mening van het Politie apparaat waarmee je burgers kan aftroeven als ze toch eigenlijk WEL gelijk hebben.

RobbieSteA | 04-08-14 | 11:18

#Remco de Jong:
Is Twitter niet ook zo'n een duivelse uitvinding? En zijn haar gebruikers dan niet satanskinderen, addergebroed, gedoemd in het Eeuwige Vuur te branden in naam des Heren?
-
Vragen, vragen...

Ahasveros | 04-08-14 | 10:04

Conclusie, gelovigen zijn allemaal zo gek als een deur.

Willem van Rood | 04-08-14 | 10:03

@Jezusismijnheer | 04-08-14 | 08:40
Als je zo overduidelijk niet onpartijdig bent en niet logisch nadenkt, is het een grove schande dat hij überhaubt ooit zover is gekomen bij de politie. Ik ril bij de gedachte hoeveel misdaden door hem 'onderzocht' zijn.

uberdude | 04-08-14 | 09:54

@mambo43
Ieder mens functioneert vanuit een bepaald wereldbeeld. Jouw wereldbeeld is dat je gelooft dat God niet bestaat. Jij geloofd dat. Net als dat jij geloofd dat je morgen weer wakker wordt als de wekker gaat. Maar God gelooft wel in jou. Succes verder.

nerugaer | 04-08-14 | 09:28

-weggejorist en opgerot-

Amazing grace | 04-08-14 | 09:09

04-08-14 | 08:01 Daar gaat het niet om. Punt is dat deze man dadelijk zijn baan kwijt is terwijl hij niks verkeerds heeft gezegd. Stel hij had hetzelfde over bv de eo jongerendag gezegd dan had niemand dat erg gevonden.

Jezusismijnheer | 04-08-14 | 08:40

De klanken uit de hel waar de beste man aan refereert, kwamen niet van het plaatselijke dorpsfeest, maar van Dokkem'Open Air. Met bands als Metal Church, Annihilator en Napalm Death blijkbaar niet echt zijn ding. Altijd staan Remco en zijn vrienden folders uit te delen bij de poorten van de Friese metalfestivals.

Cabron | 04-08-14 | 08:06

Zeggen dat je Gay Pride niet leuk vind is inmiddels net zo sociaal aanvaardvaar als zeggen dat je niet van rapmuziek houdt. Je zegt gewoon dat je negers en homo's niet moet. Dus dan gaat de maatschappij zeggen dat ze jou niet moeten.

JoranVanderdood | 04-08-14 | 08:01

@ Michiel de Kater | 03-08-14 | 19:30

Helaas Michiel, die redenatie gaat niet echt op. Ik weet dat de gelovigen graag zo redeneren, maar helaas voor jou......... atheïsme is geen geloof. Het is meer de absentie van geloof, wij geloven niet in een god of een bijbel, derhalve is er ook geen sprake van een georganiseerde wijze van handelen.

Het enige wat atheïsten graag willen is dat jij (als gelovige) hun rechten ook respecteert. En dat kunnen we op een zeer eenvoudige wijze doen. Jij mag geloven wat je wilt, maar graag achter je eigen voordeur. Daarbuiten heeft niemand een voorkeur, doen we gewoon alsof we geen geloof aanhangen. Waarom ?
Omdat jij voor bv moslims ook een atheïst bent en zij ook voor jou. Iedere gelovige denkt dat zijn geloof de enige ware godsdienst is en alle anderen zijn ongelovigen. Dat gooit atheïsten en anders gelovigen op 1 hoop en gaat jouw stelling dus niet meer op.

Dan nog even over de drogredenatie van de acties van Hitler en bv Stalin. Geen van beide heeft die genocides uitgevoerd omdat zij tegen het geloof waren en is ook niet gepleegd omdat zij wensten dat iedereen atheïst werd. Het was niet een kwestie van 'wordt atheïst en gij zult leven'.
Dat was bij de moordpartijen van katholieken en moslims wel even anders.

Dus beste Michiel......... ken uw klassiekers. Jij kent ze duidelijk niet, maar probeert wel iedereen wijs te maken dat je de wijsheid in huis hebt.
Helaas.

mambo43 | 04-08-14 | 05:08

Ik heb een hekel aan de smeris, mag ik dat zegguh, ja dat mag ik zegguh.

professorbaardaap | 04-08-14 | 04:11

harstef en optelsommetje... Gebruik je tijd nuttig.Haal een komkommer uit de koelkast en sit on it!

Deze boy over herro is 101% straight!!

hihihihih (speciaal voor harstef)

Dit was echt de laatste keer dat ik zon poephappers topic heb geklikt!

Focking hell!!

dirkieeee | 04-08-14 | 03:30

uw=u

Spiny Norman | 04-08-14 | 01:57

Nou, nou zeg, uw stort even uw hart uit over wat u meent dat atheisme is. Uw laatste zin vat uw ellenlange zeer wankele polemiek aardig samen: “Het geloof wat een atheïst heeft is gebaseerd op letterlijk niets en dat is wel een reden om opgenomen te worden in een psychiatrisch ziekenhuis”.
Wat Anoniemtje | 04-08-14 | 00:50 zegt: “Atheisme is de verwerping van het voorstel dat God zou bestaan, niet het geloof dat God niet bestaat.”
Ikzelf als atheist heb ik geen geloof in een opperwezen, doch voel niet de geringste behoefte om uw geloof in dit opperwezen aan te vechten, te beledigen of te ridiculiseren.
Uw oordeel over uw niet-gelovige medemens is op z’n minst aanmatigend.

Spiny Norman | 04-08-14 | 01:54

De recherche in Groningen heeft mogelijk een positief discriminerend sollicitatiebeleid dat ook een zwartkousig gristen aan een baantje helpt. Functie: Rechercheur (M/V). Om ons team te complementeren zoeken wij iemand die snoeihard en ongepast rond kan strooien met bijbelteksten, een diepe verachting koestert voor de evolutieleer en een heftige hekel heeft aan homo’s.

Spiny Norman | 04-08-14 | 01:04

@Jesaja

Atheisme is de verwerping van het voorstel dat God zou bestaan, niet het geloof dat God niet bestaat.

Anoniemtje | 04-08-14 | 00:50

Iemand die een gelovig christen is moet behandeld worden, deden ze in de USSR ook met mensen die een andere mening hadden dan de atheïstische regering van de USSR. Het atheisme is voor mensen die zichzelf zeer zeer belangrijk vinden en andere mensen graag de maat nemen. Behalve zichzelf natuurlijk. Want realiseer eens wat een atheïst geloofd (en met geloven bedoel ik op de atheïstische manier, zonder bewijs er van uit gaan dat stuff happens, dit in tegenstelling tot mensen die geloven in Jezus. Van Jezus weten we dat Hij bestaan heeft en geleefd heeft op deze aarde): uit het niets kwam een grote explosie, dan zomaar door krachten die wij niet kennen, nooit geobserveerd hebben, nooit proefondervindelijk getoetst hebben, was er daar het universum. Daarna, wat we nooit gezien hebben of proefondervindelijk hebben getest kwam er leven, geheel toevallig, dat leven werd steeds complexer, ook nogmaals, nooit aangetoond (de zogenaamde stuff-happens wet), dan zomaar ontstond de mens en wederom, stuff happens. We zijn er nooit bij geweest, we kennen geen proces die zoiets tot stand kan brengen. Wat we wel onderzocht hebben is dat elk levend wezen DNA heeft, van DNA weten we dat het informatie is en dat informatie alleen bestaat bij de gratie van een informatiegever. Gelukkig is er de oppergod van elke atheïst die de stuff happens wet in stand houdt en dat is Vadertje Tijd. Tijd kan alles fixen, DNA, het universum, licht, het maakt niet uit, zelfs horloges. Tijd en de stuff happens wet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat al dit geloof gebaseerd is op letterlijk niets, daar wil de gemiddelde atheïst niet aan. Zijn visie op de wereld is, zoals hierboven al beschreven, puur "wetenschappelijk" en de visie van een christen is een visie die in de middeleeuwen thuis hoort. Precies, zou ik ook zeggen als ik een visie had die zover van de werkelijkheid verwijderd is dat je het sprookje, wat het atheisme is, voor waar aanneemt. Je geloofd in natuurwetten die er niet zijn, nog nooit zijn aangetoond (de stuff happens wet i.c.m. tijd), je geloofd dat God niet bestaat, ook al kun je dat niet bewijzen, je geloofd dat je brein die ontstaan is door toevalligheden en toevallige processen, rationeel kan denken, je geloofd dat jouw eigen normen en waarden beter zijn dan die van een christen, ook al heb je deze normen en waarden gejat van de christenen en een beetje aangepast naar je eigen goeddunken, je geloofd dat alle religies gelijk zijn, alleen de werkelijkheid laat zien dat dit niet zo is, je geloofd dat alle culturen gelijk zijn, en wederom de werkelijkheid laat wat anders zien, je geloofd dat je neutraal bent en respect hebt voor alle mensen, alleen wanneer je de kans krijgt laat je andersdenkenden liever afschieten (zie je atheïstische voorgangers zoals Stalin, pol pot, Hitler , Mao en meer van die atheïstische idioten). Het geloof wat een atheïst heeft is gebaseerd op letterlijk niets en dat is wel een reden om opgenomen te worden in een psychiatrisch ziekenhuis.

Jesaja | 04-08-14 | 00:35

Mind you.
Religie is een drugg. Waarbij massahysterie the ultimate high is. Lekker gesellie allemaal tesaam. *schichtig omzich heenkijken doeT* ik heb de realiteit tegen me om hier openlijk mee de zeepkist op te klimmen.
Gaat zo door fantasie ... scuzi fantastic bestuur de niederlanden.

Centauri3 | 04-08-14 | 00:26

Weeraanmelden | 03-08-14 | 19:24
.
Wat Weeraanmelden zegT

Deze omhooggevallen VVV-medewerker van de geuniformde BVnederland is wel den eersten die jou bij den ggggristlijke polisiepsycholoog aanbrengt: "want ge gleuft niet tot godT dus ge zeyt danwel zwaar geestesziek." Think about it.
How deep this Rabbithole

Centauri3 | 04-08-14 | 00:20

"Zolang die mafketel dat op eigen naam twitterde en niet namens de politie (ik zag zijn werkgever er niet eens bijstaan) dan is er niks aan de hand.
* | 03-08-14 | 23:09 "

Gast, klik eens op het laatste plaatje in de post van Quid.
Kijk dan rechts bovenin..
Juist; "rechercheur bij politie groningen" in z'n bio.
Deze reli-fundi vond dat weer wel interessant om te melden in z'n bio.
En een agent hoort on=partijdig te zijn.
ALS hij niet opgeschept had over zijn functie in zijn twitter bio, vond niemand het erg.

Weeraanmelden | 04-08-14 | 00:19

@Prof. Hoxha | 03-08-14 | 20:16
Helaas, maar deze rechtzetting klopt niet. Paulus heeft nooit geschreven dat de Joden het bloed van Jezus aan hun handen hebben. Misschien dat de middeleeuwse Rooms Katholieke theologie zoiets beweerde. Lees Paulus brief aan de Romeinen er maar op na, en eventueel Hebreen, hoewel vele theologen menen dat de Hebreenbrief niet van Paulus is. Ook in Handelingen vindt je geen anti-joodse uitspraken. Wel is het zo dat de bijbelvertalingen vaak Joden schrijven terwijl in het Grieks ioudaioi staat wat ook betekent 'inwoners van Judea'. Het kan natuurlijk ook wel slaan op aanhangers van het Judaisme. Maar bijv.in Johannes wordt zo iemand israeliet genoemd. De soms anti-judese geluiden van Paulus en de evangelisten heeft te maken met het feit dat de Judeers neerkeken op Samaritanen en Galileers. Jezus was uiteindelijk voor de Jeruzalemse elite een Galilese parvenu, vandaar ook het spottende opschrift op het kruis: koning van de Judeers.
Amen

Jezus_Boeddha | 04-08-14 | 00:05

Ik wordt schijtziek van dat ProHomo gedoe.

Machoclown | 04-08-14 | 00:04

Heb me 22 juni anders prima vermaakt op DOKK'EM open air. Geen politie gezien, wel een bus met jensen die een tik van de Christelijke molen hebben gehad.

Whitehouse | 04-08-14 | 00:00

Zolang die mafketel dat op eigen naam twitterde en niet namens de politie (ik zag zijn werkgever er niet eens bijstaan) dan is er niks aan de hand.

* | 03-08-14 | 23:09

Doet me een beetje denken aan de Bibelforscher uit Das Boot. Spoiler alert: die werd op zijn facie getimmerd omdat hij aan het bidden was in plaats van te helpen de boot te repareren. Geeft toch te denken.

Renkum0317 | 03-08-14 | 22:33

En ja hoor, daarrrr gaan wij weer: het land van de affaire Buikhuisen is dertig jaar na dato nog volop actief.
-
Een rechercheur mag vinden wat hij/zij vindt. Dat is het leuke van dit land (hé, Franz Timmermans?) en haar systeem. Hij/zij mag dit breeduit op social media propageren, in of buiten diensttijd, al dan niet in zijn/haar hoedanigheid als diender. Dat is nu eenmaal ook het leuke van dit land en haar systeem.
-
Wij mogen als belastingbetaler echter in redelijkheid van onze dienaren van Hermandad, geheel naar analogie van ambtenaren van de burgerlijke stand die diep in hun hart homo's goorlappen vinden maar ze desondanks toch nog leuk en professioneeen beetje leuk en professioneel in de echt verbinden, verwachten dat zij niet naar hun geprofesseerde mening handelen en bij de uitoefening van hun werkzaamheden geen vooroordelen aan de dag leggen.
-
(en zodra wij zulks desondanks waarnemen, mogen wij de betrokken ambtenaar er met een grote boog uitschóppen, maar dat laatste blijkt in de weerbarstige praktijk helaas wat lastig...)
-
Wat zijn wij toch een goéd land, hé?

bisbisbis | 03-08-14 | 22:19

@happen naar de baas: daar staat dan weer tegenover dat wij deze gek betalen om, zoals Bassie je uitlegde, onpartijdig (en zonder de schijn van partijdigheid) zijn diensten aan ons te verlenen, zonder aansziens des persoons.

pvpb | 03-08-14 | 22:00

Sovjetstijl repressie door Geenstijl. Voor het uiten van je christelijke mening moet je, als het aan fundamentalistische atheisten ligt, even bang zijn als kritiek op de staat in de DDR.
Het is dan ook een statistisch gegeven (98%) dat fundamentalistische atheisten vroeg of laat de fout in gaan met repressie als je ze de macht geeft over een land.

Allemaal | 03-08-14 | 21:58

malang | 03-08-14 | 21:46 En het staat in romeinen9 dat is wat de apostel Paulus zelf zegt romeinen9v2 ik heb een grote smart en een voortdurend hartzeer. 3 Want zelf zou ik wel wensen van Christus verbannen te zijn ten behoeve van mijn broeders, mijn verwanten naar het vlees; 4 immers, zij zijn Israëlieten, hunner is de aanneming tot zonen en de heerlijkheid en de verbonden en de wetgeving en de eredienst en de beloften

Jezusismijnheer | 03-08-14 | 21:57

Lijkt wel of er een of andere linkse cabaretier aan het werk is. Als je iets negatiefs over de islam hebt gezegd, moet je het compenseren met een sneer naar het Christendom. Probleem is dat van de eerste groep de negatieve berichten als komend van de lopende band zich aandienen ( zelfs ondanks strenge filtering van de policor media) en je ze bij de tweede groep met een lantaarn moet zoeken. En dan kom je maar met een misbruik zaak van 60 jaar geleden of, zoals hier, met een non-issue van een twitterende rechercheur.

Barani517 | 03-08-14 | 21:48

Het is duidelijk dat de homo-maffia in de meeste bijdrages hierboven de boventoon voert. Wat jammer toch dat jullie een ander niet de vrijheid van denken gunt. Verder moeten al die lieden die de meest vreemde verdachtmakingen aan het adres van deze agent zich nog maar eens achter de oren krabben. Vandaag is homo-zijn in. Morgen kan het zo maar weer "uit" zijn. Volksgunst is een wisselvallig iets.

pijproker | 03-08-14 | 21:47

'Even 'feiten' rechtzetten. Paulus werd inderdaad een van de belangrijkste discipelen van Jezus. Hij was het man die als eerste begon met het uit elkaar trekken van jodendom en christendom. Dat deed hij agressief. Hij was het die de wereld duidelijk maakte dat joden 'het bloed van jezus' aan zich hadden. Een heel volk veroordelen op basis van een klein clubje randdebielen die een hippie aan een kruis wilden nagelen. Paulus was de kiem'.
Prof. Hoxha | 03-08-14 | 20:16
====
He VERZIN je het? Paulus zegt dat hij desnoods zijn eigen leven zou willen geven als hij daarmee zijn Joodse broeders zou kunnen redden....

malang | 03-08-14 | 21:46

Prof. Hoxha | 03-08-14 | 20:16 Ik vermoed dat Hoxha joods is en wat hij in de reactie schrijft is onzin. De apostel Paulus zat aan de voeten van Gamaliel en (Galaten1v14 en in het Jodendom heb ik het verder gebracht dan vele van (mijn) tijdgenoten onder mijn volk, als hartstochtelijk ijveraar voor mijn voorvaderlijke overleveringen.)

Jezusismijnheer | 03-08-14 | 21:41

dirkieeee | 03-08-14 | 19:37
Mannen die "hihihih" doen zijn per definitie homo.

harstef | 03-08-14 | 21:40

Als hij een fossiel lijk vindt raakt hij pas echt overstuur...

2emeREP | 03-08-14 | 21:18

-weggejorist-

el jefe | 03-08-14 | 21:15

En dat meneer Remco er een aparte mening op na houdt, dat ben ik met u eens

Goose75 | 03-08-14 | 21:15

Deze agent is wel heel erg in de heer. Maar hij is daar wel duidelijk en eerlijk over. Wellicht was dominee worden een betere keuze geweest dan agent. Desalniettemin vind ik het totaal afbranden van deze man ook weer onnodig. Als ik naar de rechtspraak in Nederland kijk denk ik dat daar er veel rechters tussen zitten met een geheime agenda. Die zeggen objectief te zijn, maar intussen spelen ze een vies politiek spelletje. Dat vind ik erger dan een agent die er openlijk voor uit komt dat ie in de heer is, hoe eng dat ook klinkt.

namensmijnhond | 03-08-14 | 21:15

'@andere reguurderts:
Als je publiekelijk verwijst naar een bijbeltekst, dan verdient dat soms een interpretatie. Maar het is ALTIJD een *interpretatie*. Zo werkt dat met bijbel&teksten nu eenmaal. We doen hier niks nieuws of schokkends'.
Prof. Hoxha | 03-08-14 | 20:16
====
Interpretatie?

Een publieke verwijzing naar de wet van Mozes zó spinnen dat het ineens om de Nederlandse wet zou gaan in die tweet?

Dat is geen interpretatie, dat is verdraaiing, op een leugenachtige manier. Verachtelijk zelfs. Haatzaaien.

Je nick verwijst naar een atheïstische dictator; je doet diens naam eer aan op deze manier. Je bent een beunhaas van een 'journalist'.

malang | 03-08-14 | 21:14

Leg eens uit hoe dat zit met de evolutieTHEORIE en wat dit te maken heeft met recherchewerk? Want die snap ik ff helemaal niet prof Hoxha.

Goose75 | 03-08-14 | 21:14

Zo dan, die gozer is gewoon zwaar gestoord.
Goddienstwaanzin, doodeng.

captainobvious | 03-08-14 | 21:11

'Desalniettemin genoeg gekkies bij de politie die vanuit hun religieuze basis weigeren de Nederlandse wet in Nederland te handhaven'.
Meer van Dit | 03-08-14 | 19:36
====
En zijn dat 'christengekkies' bij de politie die de Nederlandse wet niet handhaven?

malang | 03-08-14 | 21:07

Tjonge jonge, wat een verontrustende info over een ggggristen in vergelijking met grote getale Nederlandse ISIS aanhangers die van koppensnellen houden.
Deze zin mijnheer Hoxa is ook zo veelzeggend: "Iemand die zélf zijn -in onze ogen- afwijkende wereldbeeld kenbaar maakt via Twitter...." U bedoelt natuurlijk "ander" wereldbeeld dan de uwe en ter uw informatie: Er zijn 2,4 miljard christengekkies op deze wereld en slechts 0,5 miljard atheïsten met een "... afwijkend..." wereldbeeld. Ik lees Godzijdank :) niets wat mij nou zo verontrust. Maar omwille van de berichtgeving: er is de laatste dagen zoveel gepubliceerd over moslims, dit moest natuurlijk even rechtgetrokken worden door iets "schokkends" over een ggggristen te publiceren. Bedankt, ik lig nu voorlopig wakker.

matrixbluepill | 03-08-14 | 21:06

wat een gezeik!

Warum? | 03-08-14 | 21:03

Op de Verlichting volgde het bloedbad van de Franse Revolutie. Dat zegt toch wel genoeg, eigenlijk.

AgentKrol | 03-08-14 | 20:57

Compleet foeroe, deze twitterdiscipel...

Pino de Pollo | 03-08-14 | 20:49

En toch kan Hoxha niet lezen. De Jong schreef niet dat hij homo's vies vindt maar dat de Gay Pride in zijn ogen een smerige bedoening is. En daar heeft hij merkwaardig veel medestanders in, die bepaald niet allemaal homohaters zijn. Integendeel, veel ervan zijn zelf homo. Tot zover is er dus helemaal niets op die tweet aan te merken, zelfs niet als je vindt dat een politieman geen eigen mening mag hebben.
Veel hinderlijker vind ik zijn erg duidelijk beleden christendom. Dat zou hij beter voor zich kunnen houden, achter de eigen voordeur.

Synecdoche | 03-08-14 | 20:44

Hij is niet eng.
Het is wel eng dat hij de rechtstaat moet dienen.

-Jan Aaldrik- | 03-08-14 | 20:41

Het *kan* zijn dat deze man zijn hobby's en werk strikt gescheiden houdt. Maar hij heeft beslist de schijn tegen en had in elk geval moeten beseffen dat je als politieman dit soort meningen niet openbaar kan verkondigen, juist omdat je dan niet meer als 'unbiased' gezien wordt.

xspalm | 03-08-14 | 20:39

De man in kwestie gaf op zijn eigen Twitteraccount zijn eigen mening. En die mening betrof niet de homo' s in het algemeen, maar alleen het verschijnsel dat Gay Pride heet. Dat die man nu allerlei valse verdachtmakingen en dreigementen naar zijn hoofd geslingerd krijgt (lees: monddood gemaakt) vind ik een buitengewoon griezelige ontwikkeling.

Exilium | 03-08-14 | 20:35

Onvoorstelbaar dat deze man zijn brein zo heeft verpand, aan al die door mensen bedachte nonsens die op macht en onderdrukking zijn gericht. Absoluut geen rijksbaan voor deze exponent van de onverdraagzaamheid. Amen

Caesar57 | 03-08-14 | 20:23

@Terpen-tijn | 03-08-14 | 20:11,

maar als het gebeurt zonder dat het wordt opgemerkt, is er eigenlijk toch geen probleem? Zoals ik al zei iedereen heeft persoonlijke opvattingen en de andere rechercheurs hebben andere vooroordelen

rode peper | 03-08-14 | 20:23

@Prof. Hoxha | 03-08-14 | 20:16
'Hij was HET man'?
*moehaha*

necrosis | 03-08-14 | 20:21

In zijn Twitter history blijkt hij zich ook te hebben uitgesproken tegen het vingerwijzen naar elkaar van Ukraine en Rusland. Prima standpunt.
Daarnaast hekelt hij dat er niet is opgetreden tijdens de ISIS vlaggen demo.
Al met al lijkt het mij een prima vent en prima geschikt voor zijn functie.

NFC | 03-08-14 | 20:18

De hele Verlichting wordt hier door velen met een paar ogenschijnlijk onschuldige opmerkingen de grond in geboord.
ISIS Light-mentaliteit.
"Terug naar de jaren 50" niveau. Kan de spruitjeslucht door mn beeldscherm ruiken.
Aandachtsnichten a la Joling in de blote reedt op een boot? Of je kijkt ernaar. Of niet.
Leeftip dan. Begeef je in je eigen habitat. Laat de geweldloze Ander in zijn/haar/het waarde.
Rovend Oostblok volk het liefst in de kajuit van het nichtenbootje stevig te grazen nemen.

chicago river | 03-08-14 | 20:17

@Jezus_Boeddha | 03-08-14 | 19:34

Even 'feiten' rechtzetten. Paulus werd inderdaad een van de belangrijkste discipelen van Jezus. Hij was het man die als eerste begon met het uit elkaar trekken van jodendom en christendom. Dat deed hij agressief. Hij was het die de wereld duidelijk maakte dat joden 'het bloed van jezus' aan zich hadden. Een heel volk veroordelen op basis van een klein clubje randdebielen die een hippie aan een kruis wilden nagelen. Paulus was de kiem.

@andere reguurderts:
Als je publiekelijk verwijst naar een bijbeltekst, dan verdient dat soms een interpretatie. Maar het is ALTIJD een *interpretatie*. Zo werkt dat met bijbel&teksten nu eenmaal. We doen hier niks nieuws of schokkends.

Prof. Hoxha | 03-08-14 | 20:16

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting. Ik ben er helemaal voor dat deze meneer dat zonder blikken of blozen mag zeggen. Ik ben helemaal voor een Gay Pride. Vooral doen. Veel beter dan mensen die dat in stilte denken, maar nooit uitspreken. Dan kun je namelijk ook niets terugzeggen.

NFC | 03-08-14 | 20:14

rode peper 20:06
Joh.
Jij denkt zeker dat alles te controleren valt, er zijn genoeg mogelijkheden om homo s subtiel tegen te werken zonder dat het corps ook maar iets in de gaten heeft.

Terpen-tijn | 03-08-14 | 20:11

Zodra een beweging dingen gaat roepen die neerkomen op: 'Ik wordt onderdrukt, dus hou je bek!', is het hoog tijd om op je tellen gaan passen. Verder hoort deze politieman door zijn meerderen beoordeeld te worden op zijn functioneren en niet op wat zijn denkbeelden over wat dan ook zijn. We willen, hoop ik, geen gedachtenpolitie, en dat is wel waar de wensen en redeneringen van de emancipatiebeweging toe leiden zullen. Bekijk maar eens hoe nota bene de SER denkt over hoe vrij we zijn in onze opvattingen:
www.youtube.com/watch?v=owIR-Ig80h8
En Hoxha, ben je, na het zien van de fijne instructiefilm al fan van de nieuwe geestelijke hygiëne die de SER, net zoals jij, over ons wil uitstorten?

AgentKrol | 03-08-14 | 20:10

@Terpen-tijn | 03-08-14 | 20:01,

Ik neem aan dat de recherche ook prestatie crititeria heeft voor zijn rechercheurs dus daar kan hij op beoordeeld worden.

rode peper | 03-08-14 | 20:06

Dat de politie hier over kan vallen, er werken genoeg gelovigen bij de politite. Dat deze gelovige nou zijn mening op twitter zet betekend niet dat andere gelovige politie agenten deze mening niet (deels) delen. christenen, moslims maakt niet uit: volgens hun boeken zijn homos "slecht"

Kortom: geloof afschaffen binnen de overheid of accepteren dat dit soort meningen aanwezig zijn bij ambtenaren

surfin | 03-08-14 | 20:05

rode peper 19:53
Op zijn werk zal die homo s ook misschien harder aanpakken cq niet helpen. Sommige geloofsmongolen willen gewoon niet inzien dat homo s niet gemaakt worden, maar zo geboren zijn. Die verdienen een lesje.

Terpen-tijn | 03-08-14 | 20:01

Als de beerput van het korps open gaat, kan je lachen. Het plichtsverzuim is niet van de lucht.

Afgeschminkte Bassie | 03-08-14 | 20:00

rode peper | 03-08-14 | 19:53
Ja goed en als Rutte deze tweet had geplaatst denk je dan nog steeds zo.

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:58

Ik heb voldoende inzicht in de psyche van deze Christen. Hij mag zijn mening hebben, maar wat doet hij als hij de pesterijen aan een homofiel stel moet onderzoeken? Wordt die zaak platgeluld, of komen er daders uit?
Een politieman die zegt dat hij zijn privé opvattingen kan scheiden van zijn werk liegt. Net zoals trouwens politici die zeggen buiten de politieke arena vrienden van elkaar te zijn.

Graaf van Egmont | 03-08-14 | 19:57

En dit freakshow lid heeft een functie met macht..

Heel eng..

Je zal maar een homo zijn en aangifte doen, krijg je als antwoord zeker.. dat dat de straf van god is ?

Nietweerhe | 03-08-14 | 19:57

@Eurotokkie | 03-08-14 | 19:53
Conclusie van www.skepsis.nl/religieusbrein.html

'Hiermee raken we aan de tragiek van het onderzoek naar de neurale basis van religie: het laat zien waarom zoveel mensen in goden geloven, en haalt daarmee dat geloof onderuit, maar tegelijkertijd leidt het tot de onvermijdelijke conclusie dat we er waarschijnlijk nooit vanaf zullen komen. Het zit te diep in onze hersenen ingebakken.'

Ars Vivendi | 03-08-14 | 19:55

welateheterbijzitte 19:48
Fundamentele denkfouten kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
Jouw piemel stinkt, daar zeg ik toch ook niks van?
Ga toch porn kijken, das pas vies.

Terpen-tijn | 03-08-14 | 19:55

Er schiet me ineens een dingetje met ene Bonifatius te binnen.

Ars Vivendi | 03-08-14 | 19:54

Doet Geenstijl nou ook mee met de gedankenpolizei? Elk mens heeft prive-overtuigingen maar de meeste mensen kunnen die overtuigingen opzij zetten voor werk. Beoordeel deze man op zijn werk, niet zijn persoonlijke opvattingen.

rode peper | 03-08-14 | 19:53

Ars Vivendi | 03-08-14 | 19:45
Als dit zo is dat hebben we geen vrije wil.

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:53

@Redactie: hebben jullie niets beters te doen? Jullie zetten zijn denkbeelden op dezelfde manier te kakken als alle andere fundamentalisten doen. Jullie zijn niets beter.

En nog over zijn originele tweet:
Ik heb helemaal geen probleem met homo's, maar ik vind die gay pride ook best wel een gore bedoening. Hoorde ik nou dat Gerard Joling daar in zijn blote reet rondliep? En mag dan niet gezegd worden dat dat goor is? Ja, we moeten andermans denkbeelden respecteren (of accepteren?), maar daarom hoef je het zelf nog niet lekker te vinden...

En redactie: ik heb inmiddels wel genoeg komkommers gegeten deze zomer!

welatenheterbijzitte | 03-08-14 | 19:48

Ik heb nogal verontrustend nieuws.
Religie zit in de menselijke hersenen geprogrammeerd.
Of je 't nu wil of niet.

Ars Vivendi | 03-08-14 | 19:45

@Eurotokkie | 03-08-14 | 19:42
Lange tijd had ik die mening. Maar die is hopeloos. Van godsdienst heeft men altijd last, vroeg of laat. Het begint al met de kinderen van de godsdienstigen.

Fijnstoffer | 03-08-14 | 19:45

Het is in onze cultuur not-done om religie en uitgeoefende beroepen met elkaar in verband te brengen. Maar deze kerel doet het echt zelf. Stel dat een arts zoiets zegt over evolutie. Zou zo iemand nog wel een antibiotica kuur moeten mogen uitschrijven? Ik zou een andere dokter zoeken.

Wedstrijdkrokodil | 03-08-14 | 19:45

Dom om losse tweets met theologische lading een atheïstische maatschappij in te plempen zonder duiding. Verder totaal oninteressant en flauw om iemand daarom aan de schandpaal te nagelen. Zoals gezegd is dit voortborduren op een zuur plempsel van Quid (ex-broeder) met onjuiste duiding.

Eppo | 03-08-14 | 19:44

Persoonlijk denk ik dat Nederland een zwaar oordeel van de levende God staat te wachten als het op deze manier doorgaat (tenzij het zich bekeert) De vraag die ik me stel is wanneer de maat van zonden vol is over dit land.

Jezusismijnheer | 03-08-14 | 19:44

Fijnstoffer | 03-08-14 | 19:40
Wat mij betreft mogen ze geloven aan iets wat nooit bestaan heeft ,zolang ik er maar geen last van heb.

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:42

@dirkieeee
Dirkieee twijfelt over zijn geaardheid. Hij wordt een beetje zenuwachtig als ie al die lekkere mannen in korte broekjes en geöliede lichamen ziet. Terwijl hij een vrouw heeft.
Stiekempjes naar Hercules kijken. Het is duidelijk.

Wim Venijn | 03-08-14 | 19:41

Gelukkig is er nog altijd de policor gedachten politie die personen met een afwijkende mening direct aanpakt. Anja Meulenbelt zou er op soppen.

Bigi Bana Boy | 03-08-14 | 19:40

Wanneer gaan we godsdienstige overtuigingen gvd eindelijk eens gewoon zien en behandelen als de psychische stoornissen die het zijn?
Ja, inderdaad ... dan is de meerderheid ziek
www.youtube.com/watch?v=P0A_iF1B3k0

Fijnstoffer | 03-08-14 | 19:40

dirkieeee | 03-08-14 | 19:37
Nou, geniet ze dan maar zometeen van al die gespierde en gebronste mannenlijven!

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:39

Zij die het meest afgeven op homo's worstelen vaak zelf met homoseksuele gevoelens.
Kom gewoon uit de kast Remco want er is niets mis met homoseksualiteit.

wakkere_nederlander | 03-08-14 | 19:38

Jezus_Boeddha | 03-08-14 | 19:34
Amen

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:37

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:31

ja volhouweee jongen... Je bent close... Maar nu ga ik ,heb een Kut.. eehhh sorry... KONT TOPIC als deze teveel aandacht gegeven;-)

Ga met mien meissie naar de film,"Hercules" echt een MANNENFILM hihihihih!

Mijn homo landgenoten:have fun with each other!

(en soryy voor de miljoenen spel/taal/grammatica en andere fouten;-))))

dirkieeee | 03-08-14 | 19:37

@malang | 03-08-14 | 19:19
Desalniettemin genoeg gekkies bij de politie die vanuit hun religieuze basis weigeren de Nederlandse wet in Nederland te handhaven.

Meer van Dit | 03-08-14 | 19:36

-weggejorist-
dirkieeee | 03-08-14 | 19:14
O, en bijna vergeten, ook Joris verdient zo nu en dan een bedankje.

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:35

Dit soort ultra-gelovige zijn ongeschikt voor publieke functies, zeker als het die van een rechercheur betreft. Heeft niemand ooit gedacht dat deze man te gieten gelovig wad om ooit rechercheur te worden?!

HaatAth3ist | 03-08-14 | 19:35

Grappig, de enige groep die nog te mobiliseren is tegen de pan-arabische horden nog maar eens flink voor de noten schoppen. Op die manier geef je het weg-met-ons wel een extra boost. Als eenvoudig visserman denk ik dat we alle hulp van Neerlands bloed kunnen gebruiken.

klaas visser | 03-08-14 | 19:35

Kan het misschien ook zo zijn dat je niets tegen homo' s hebt maar wel tegen het met tienduizenden tegelijk exhibitionistisch en schreeuwllelijkend uitventen van jouw sexuele voorkeur vanaf een opgedoste roeiboot in de Amsterdamse grachten? Of ben ik meteen een sharia-fascist als ik dat een krankzinnige vertoning vind die niets bijdraagt aan de acceptatie van homosexualiteit? Of dacht u dat de president van Uganda meteen "om" is in zijn homohaat als hij beelden van deze optocht krijgt te zien?

Ridde Rogter | 03-08-14 | 19:34

De verwijzing naar Galaten 4.27 in de tweet is niet een relevant citaat voor wat de rechercheur schijnt te willen zeggen. Bovendien, wat betreft Paulus, hij was zelf strikt in de Thora tot Jezus hem bekeerde op weg naar Damascus. Van een gevaarlijke griezel veranderde Paulus opeens in een aanhanger van de beweging die hij eerst op leven en dood vervolgde. Dus van een ISIS aanhanger veranderde hij in moeder Theresa of zoiets.

Jezus_Boeddha | 03-08-14 | 19:34

dirkieeee | 03-08-14 | 19:28
Neuh, dat doen de andere reaguurders wel voor me. Onder meer veel dank voor de meer dan uitstekende anakyse van aceofspades | 03-08-14 | 19:23

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:31

eenKAA | 03-08-14 | 19:21
Exact, Hoxha weet niet waar hij het over heeft, een waardeloze stemming makende 'journalist'.

malang | 03-08-14 | 19:31

Heerlijk, die visie van atheïsten op de vrijheid van meningsuiting. Je mag zeggen wat je wil, als het maar in hun atheïstische kraam te pas komt. Voor afwijkende meningen is geen plaats. Geen wonder dat de ergste genocides van de 20ste eeuw zijn uitgevoerd door atheïsten...

Michiel de Kater | 03-08-14 | 19:30

+e...

dirkieeee | 03-08-14 | 19:29

@brutus68 | 03-08-14 | 19:24

Oh, jij weet dat hij zijn werk niet naar behoren doet?

roze_bril | 03-08-14 | 19:28

@Realism Is All | 03-08-14 | 19:23
Kom kom, we zien het verschil wel. Het christendom had hun hoogtepunt van achterlijkheid gehad in de middeleeuwen met de inquisitie. Nu zijn de moslims op dat punt beland.

Wim Venijn | 03-08-14 | 19:28

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:26

Kom op jongen... Ik weet dat je niet beter kan... maar ik geef je nog een poging tot een sterk onliner... Verras me en vooral jezelf!

dirkieeee | 03-08-14 | 19:28

Goozert is m.i. behoorlijk de weg kwijt. Alleen dat la maakt hem volkomen ongeschikt als politieman. Dus...

Reykjavik | 03-08-14 | 19:27

dirkieeee | 03-08-14 | 19:24
Dank u. Ik kan mij toch echt niet voorstellen dat u met uw gebezigde taalgebruik een normale baan heeft. MBO beveiliger?

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:26

@Tobi | 03-08-14 | 19:05
Remco, uit Dokkum, gelooft in ieder geval niet meer in de Heilige Eik.
Maar of we erop vooruit zijn gegaan, ik weet het niet.

VanBukkem | 03-08-14 | 19:26

aceofspades | 03-08-14 | 19:23

Ehhhh... jaaa... ik werk voor en in de media... Scherp gezien...;-)

dirkieeee | 03-08-14 | 19:25

@alle goedmensen; Nog godverdomme (ja, woordkeuze is expres) de redenen waarom deze kloothommel gevaarlijk is.
www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011/07/13...
en politieambtenaar vertegenwoordigt bij zijn/haar optreden de Nederlandse overheid en het overheidsgezag. Met het oog op het goed functioneren van de politie is het noodzakelijk om afspraken te maken met betrekking tot de uitstraling en het voorkomen van de politie. De poli- tieambtenaar zal in het belang van zijn gezag, neutraliteit en zijn eigen veiligheid, bij zijn optre- den, in contact met het publiek, een gezagsuitstralende, neutrale en veilige houding behoren in te nemen.

De Minister van Veiligheid en Justitie, het Centraal Georganiseerd Overleg Politie en het Korps- beheerdersberaad (i.o.) zijn gelet op het voorgaande van mening dat de politieambtenaar zich dient te onthouden van uitingen, toevoegingen en/of versierselen aan het uniform; aan tijdens de dienstuitvoering gedragen burgerkleding en overige zichtbare kenmerken, die afbreuk doen aan de gezagsuitstralende, neutrale en veilige houding.

Zo simpel is het. Deze meneer kan je morgen besluiten op te laten pakken, omdat jij niet in god gelooft & hij wel.

Weeraanmelden | 03-08-14 | 19:24

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:22
Sterk... heel sterk... gaaappppp...

dirkieeee | 03-08-14 | 19:24

Remco had dominee moeten worden i.p.v. rechercheur. Maar goed, ik neem aan dat hij na morgen daar alle tijd voor heet.

brutus68 | 03-08-14 | 19:24

El Gouda | 03-08-14 | 19:22

Oh nee El Gouda,deze jongen heeft een Cijferslot rond zijn,ietwat behaarde,maar roze bipsje,hihihihih!

En die combinatie geef ik aan niemand!!!

dirkieeee | 03-08-14 | 19:23

@dirkieeee. 1. Je zit gewoon teveel voor de buis en verwart wat dan op je afkomt met de echte wereld, dan valt het allemaal best mee. 2. Ik heb nog nooit van een knappe man die steeds terugkerende homofobe zin gehoord "ik heb niks tegen homo's als ze maar van me.... afblijven", dat wordt meestal geuit door 13 in een dozijn types die niks te vrezen hebben van veel seksuele aandacht

aceofspades | 03-08-14 | 19:23

Achterlijke idioot deze kerel.

Het is ook nu trouwens weer wachten op de gestoorde reacties van volk dat vindt dat door dit soort reacties blijkt dat DUS het Christendom even erg is als de Islam.

Wie dat zegt en vindt is zo mogelijk nog gestoorder.

Maar dat gaat gebeuren, zet de klok er maar op gelijk.

Realism Is All | 03-08-14 | 19:23

dirkieeee | 03-08-14 | 19:19
Wat ik dacht? Dat u een inburgeringscursus goed zou kunnen gebruiken. www.inburgeren.nl

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:22

"en je krijgt al die Kontenbonkers tegen je aan!"
@dirkieeee | 03-08-14 | 19:14

Minimaal 127 Bears lopen nu te cruisen naar de bips van dirkieeee!

El Gouda | 03-08-14 | 19:22

onvoorstelbaar slecht geïnformeerd Prof. Hoxha, zelfs bij opinie artikelen is het toch de moeite waard om te weten waar je het over hebt... het hoofdthema van het christendom is de genade.. God geeft gratis, God biedt aan... dit in tegenstelling tot de wet.. dat je iets kan verdienen door je aan de geboden te houden... deze oude strijd wet/genade is een belangrijk thema in het christendom waar veel over geschreven wordt...

en verder.. het begint best eng te worden in Nederland.. gelukkig hoor je bij de mensen met de goede mening en kun je rustig slapen...

eenKAA | 03-08-14 | 19:21

Wel of niet iets boven Groningen, that's the question.

Watching the Wheels | 03-08-14 | 19:21

@priester: misschien kun je jezelf beter eens verdiepen in het christendom of in geloof in het algemeen. Daar waar gelovigen een meerderheid vormen is er geen ruimte voor afwijkende meningen (Hindoes wellicht uitgezonderd). Ik kom uit het zuiden van Nederland, waar de katholieke kerk vroeger de scepter zwaaide. Ik kan me de verhalen van mijn ouders en grootouders nog wel herinneren hoe er hier tegen mensen met een afwijkende mening werd aangekeken. Vandaag de dag zelfs nog heel gebruikelijk in plaatsjes op de biblebelt. Bijna dagelijks lezen we akkefietjes in het nieuws, bijvoorbeeld hoe "tolerante gelovigen" omgaan met een supermarkteigenaar die zijn zaak op zondag wil openen. Geen wonder dat de seculiere mens gelovigen zo kort mogelijk wil houden.

Psycho Daddy | 03-08-14 | 19:21

Dus als deze mijnheer niet in zijn profiel had staan dat hij bij de politie werkt, hadden we twee topics minder? Dan was het gewoon een ander gekkie waarvan er genoeg op internet te vinden zijn.

BLR | 03-08-14 | 19:21

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:17
Ik probeer mijn spelfouten, scheldwoorden, hoofdletters en kromme zinsconstructies te verbeteren;-)

Wat dacht jij dan?

dirkieeee | 03-08-14 | 19:19

'De Nederlandse wet strookt duidelijk niet met zijn christelijke wereldbeeld'.
====
Dit is een onjuiste weergave van de tweet. In Galaten gaat het niet om de Nederlandse wet, maar om de wet van Mozes.

malang | 03-08-14 | 19:19

dirkieeee | 03-08-14 | 19:14
Ik doe echt mijn best om uw teksten te lezen. Maar het is bijna niet te doen met alle spelfouten, scheldwoorden, hoofdletters en kromme zinsconstructies. Geen doorkomen aan. Wat doet u hier in hemelsnaam?

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:17

Wim Venijn | 03-08-14 | 19:15
Ja idd , lol

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:17

Rechercheur Remco heeft best wel veel praatjes voor iemand die maar met één vinger kan typen.

VanBukkem | 03-08-14 | 19:15

Maak het nou een beetje. Ik ben absoluut niet anti-homo; een paar huisvrienden van ons zijn al jaren getrouwd, maar dat zijn wel keurige heren, die zich waarschijnlijk niet in zo'n ambiance zullen vertonen...
Ik vind blote kerels niet om aan te zien, en inderdaad ook gewoon walgelijk, ja... Er zijn ongetwijfeld andere smaken, en ik kijk dan ook niet naar dit soort dingen. Maar verbieden? Het zou niet bij me opkomen.

jjg | 03-08-14 | 19:15

-weggejorist-

dirkieeee | 03-08-14 | 19:14

Ook voor Remco de Jong geldt: Houdt u verre van de sociale media want deze maken meer stuk dan genever herstellen kan......

gamlakuk | 03-08-14 | 19:11

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:08

Eurojochie... ga met je ass spelen... Bij deze arme Dirkiee valt niets te halen voor jou;-)

Misschien een lekkere Bi vriendin van je toevallig bij je???

dirkieeee | 03-08-14 | 19:11

dirkieeee | 03-08-14 | 19:09
Je bent eigenlijk net zo bekrompen als de gemiddelde homohatende ISIS aanhanger. Man, man doe eens je normale gezonde verstand gebruiken.

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:11

In Dokkum zoeken ze nog steeds de moordenaar van Bonifatius. Dat lijkt me een mooie voortzetting van de carrière van deze rechercheur in kwestie.

El Gouda | 03-08-14 | 19:10

Waarom is GS toch net zo intolerant als de mensen die ze meent aan de schandpaal te moeten nagelen ?

De hersenloze | 03-08-14 | 19:10

Hoxha, misschien is een compleet overzicht van zijn werk waar mensen recht op hebben, i.p.v. zijn achterhaald mensbeeld. Wat kan mij dat nu schelen, als hij mijn RECHTEN maar respecteert.

roze_bril | 03-08-14 | 19:10

@DaRealSwag beslist geen witchhunt. Het is interessant, hoe ver kan je gaan met je persoonlijke meningen en opvatting terwijl je in publieke functie zit. Naam rechercheur stond onderaan nog ergens, is verwijderd.

Prof. Hoxha | 03-08-14 | 19:10

Optelsommetje | 03-08-14 | 19:06

Zeg es nou eerlijk,heb jij die Kooten end e Bie niet liever dan die,Gordon,Joling,De leeuw,Kwalbert Verlinde en al die andere Nichten!

dirkieeee | 03-08-14 | 19:09

dirkieeee | 03-08-14 | 19:06
Prima , maar je kijkt verder ook graag naar Gordon .

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:08

@ dirkieeee | 03-08-14 | 18:43

Het gaat er niet om dat je pro- of anti homo moet zijn. Waar het bij deze Remco om gaat is dat hij pronkt met zijn functie als rechercheur, maar tegelijkertijd laat zien dat hij zijn persoonlijke overtuiging meeneemt in zijn werk.
Was hij putjeschepper geweest dan is dat nog tot daar aan toe, maar hij behoort de wet de handhaven. Wanneer zo iemand aangeeft dat de wet voor hem niet zo belangrijk is, dat de wet van de onzichtbare man in de lucht belangrijker is................. tja, dan hoor je niet op die functie te zitten. Simple as that.

mambo43 | 03-08-14 | 19:06

@Mafkees_Deluxe | 03-08-14 | 19:04
En dat is juist wat men graag in de kerk ziet, de bijbel nageleefd zoals de kerk het wil en zonder eigen analyse, want daar ben je niet de juiste voor om dat te doen.

Mafkees_Deluxe | 03-08-14 | 19:06

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:04

Uit een kast,koelkast,magnetron of een kippenhok,flikkert mij niet!Als er een hete chick geblust wilt worden,ben ik er!

Meinem ausgang ist nur ausgang!;-)

dirkieeee | 03-08-14 | 19:06

Beste GS steek eens de hand in eigen boezem wat onbevooroordeeld werken betreft. Als reaguursel op het gwraakte artikel van de heer quid deelde ik mede dat Dhr ......., alias Quid alles wel wist van reli cq gristengekkies, beng werd meteen wegggejorist. Voorzover dan het objectief werken van GS. Verander dat eens voordat u anderen de maat neemt over objectiviteit. Zal wel weggejorist worden vrees ik maar kan het niet laten.

sjipsknippert | 03-08-14 | 19:06

Bij Dokkum moet ik snel aan zo'n andere godsdienstknakker, Bonifatius denken
nee, hij woonde er niet nee

Tobi | 03-08-14 | 19:05

Liever de lucht van 10 Christenen dan 1 van een Moslim.

Zou je wel willen we | 03-08-14 | 19:05

@priester | 03-08-14 | 18:56
Grappig, de menselijke maat geld niet voor iedereen, zelfs dat staat in de bijbel. Maar ja, gewoon een keer een recente bijbel schrijven en alle oude meuk er uit gooien zodat hij begrijpelijk is anno 2014 mag natuurlijk niet want dan zou je het "ene recht" om die oude meuk te vertalen verliezen.

Mafkees_Deluxe | 03-08-14 | 19:04

Dokkum?, volgens mij is deze man de wederopstanding van Bonifatius. De Dokkumers hebben hem ergens in 700 na christus vermoord maar nu is hij terug gekomen en neemt wraak!

Toetsiemonster | 03-08-14 | 19:04

dirkieeee | 03-08-14 | 19:02
Kom je nu uit de kast of over een maand ?

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:04

Als Dokkum een stad is is Van Aartsen een vent.

mindless | 03-08-14 | 19:04

Wat hij zegt over homo's is slechts een mening. Veel erger is die tweet over de evolutie. Wie dat open en bloot ontkent zet zichzelf compleet voor schut. Helemaal als fout nummer één wordt begaan, namelijk suggereren dat evolutie een richting heeft. Wat nou volgende stap.

Wedstrijdkrokodil | 03-08-14 | 19:02

Eurotokkie | 03-08-14 | 18:57

Eurojochie.... smoel... Ik zeg alleen maar mijn mening... En zolang we in een Democracy leven (nu nog wel)... mag ik dat... en ben je het er niet mee eens,dan wil ik dat in viervoud,inclusief je bezwaarschrift ontvangen... Gesnopeaahh

dirkieeee | 03-08-14 | 19:02

priester | 03-08-14 | 18:56
Het waren trouwens eerst 15 geboden maar Moses is gevallen op de weg naar beneden.

Eurotokkie | 03-08-14 | 19:01

Rechtstreeks van snafu naar fubar zonder tussenstop.

Conan de Rabarber | 03-08-14 | 18:57

dirkieeee | 03-08-14 | 18:43
Twitteracount gesloten maar ondertussen wel doorgaan op Geenstijl , of niet Mr.de Jong .

Eurotokkie | 03-08-14 | 18:57

De tweet over de wet heeft niets te maken met de Nederlandse wet maar eerder met de 10 geboden.
Misschien kan hoxha zich beter eerst verdiepen in het christendom dan hier aan stemmingmakerij te doen.
Overigens zien we ook hier weer de dictatuur van de meerderheid(lees=De liberale fatsoenmens) die zijn mening wil doordrukken naar de minderheid (=lees Christen)
Maar Luther wist het al: „Jeder Konsekwenz führt zum Teufel.” Waar ideologieën op de spits worden gedreven, is geen ruimte meer voor de menselijke maat. Daar moeten plotseling álle gewetensbezwaarde politieambtenaren het veld ruimen, ook al leidt hun gedrag in de praktijk nooit tot problemen.

priester | 03-08-14 | 18:56

Foto's maken achter het stuur, verdachten alvast veroordelen en meermaals blijk geven van homofobie.
 
Waarom is deze man überhaupt bij de politie gaan werken? Was meteen naar Kampen gegaan man.

pietvanvliet | 03-08-14 | 18:55

Nu als homo massaal aangifte doen bij /tegen Remco.

miko | 03-08-14 | 18:45

@DaRealSwag | 03-08-14 | 18:39
En na tweets waaruit blijkt dat hij moeite heeft om zijn werk te verenigen met zijn hallucinaties, mag hij dan nog wel aan het werk blijven? Het lijkt me beter dat hij op zoek gaat naar een goede psychyater.

rara | 03-08-14 | 18:45

Vooruit. Meneer mag z'n mening hebben over de Canal Parade. Sla ik ook over. Zit 'm in de extravagantie, niet in de geaardheid van de deelnemers. Liet deze tweet dan ook voorbijwaaien, maar nu ik z'n andere tekstbrouwsels lees lopen de rillingen over m'n rug. Creepy!

Geert Linkers | 03-08-14 | 18:45

Maar eerlijk gezegd wordt ik ook een beetje sch**tziek van dat Constant pro-Homo gedoe in NL.Op TV,in de politiek,muziek,theater,kermis,grachten.... Ik heb persoonlijk niets tegen die gasten (zolang ze niet aan mijn ass komen!) Maar die reetridders worden wel bijna 24 uur in onze strotten gedouwd!

En laat nu de flames en hates van de poephappers maar komen ;-)

dirkieeee | 03-08-14 | 18:43

Ja heel leuk maar het beste is als Mr.de Jong in het sprookjesbos gaat werken , en de boze wolf maar gaat uitmaken voor homo .

Eurotokkie | 03-08-14 | 18:43

Geloven in dat sprookjesfiguur maakt de mens, dom, onwetend en intolerant.

Wim Venijn | 03-08-14 | 18:41

En verwerpt deze politieman dan ook DNA als opsporingsmethode?

Wedstrijdkrokodil | 03-08-14 | 18:41

En toch vind ik dit figuur vele malen minder erg dan die capuchonnetjes uit de sharia driehoek in Den Haag.
Zijn denkbeelden zijn dan wellicht idioot voor velen hier, maar in tegenstelling tot dat Berberse geteisem zei ik hem daar nog geen mensen voor mishandelen, bestelen en bespugen.

happen naar de baas | 03-08-14 | 18:40

Gaat het niet wat ver om een rechercheur van de politie te witchhunten, na één tweet met een afwijkende mening? Het is niet zo dat hij een bestuurlijke functie heeft bij de politie, wat hij zegt is niet de mening van politie groningen. Zolang zijn mening geen invloed heeft op hoe hij zijn werk uitoefent is hij wat mij betreft vrij om deze te delen op het internet en hoeft hij daar niet voor aan de schandpaal genageld te worden.

DaRealSwag | 03-08-14 | 18:39

Wat moeten al die flapdrollen met een twitteraccount eigenlijk? Idiote profileringsdrang van nikszeggende provincie-flapdrollen.

de Voorzittert | 03-08-14 | 18:38

@Berkemef | 03-08-14 | 18:33

den haag is ook stad, met stadsrechten en al.

49 | 03-08-14 | 18:35

Beetjr onzinnig want uiteindelijk is de ovj degene die er mee aan de slag moet. Zoveel heeft een rechercheur niet in te bremgen. Beter de straatagent in de nek hijgen dan.

FreedomFTW | 03-08-14 | 18:35

dokkum = stad. verder lijkt remco mij ongeschikt.

49 | 03-08-14 | 18:35

Waarom krijgen rechercheurs rondleidingen op de marine basis Den Helder? Snoepreisjes terwijl aangiften in een lade wegrotten.

Feynman | 03-08-14 | 18:34

Dokkum is een stad, dit in tegenstelling tot Den Haag dat een dorp is, of Godbetert Amsterdam dat een fokking openluchtmuseum met sharia-invloeden is. Deze info wordt u extragratis verstrekt, zodat u weer wat wijzer bent dan voordat u dit hebt gelezen.

Berkemef | 03-08-14 | 18:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken