Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NEDERLAND KAMPIOEN! (in hoogte verkeersboetes)

Kijk ons eens scoren als een malle. Qua Ranking the Boetes staat Nederland gewoon bovenaan in het Europa Dat Ons Ook Veel Voordeel Gaat Opleveren. Nou, niet wat betreft de nivellering van de verkeersboetes, dan. Dat is dan schijnbaar ineens weer te moeilijk om Europees gelijk te trekken. Nu denkt u, hadden we dit niet al eens gelezen? Dat klopt. In 2012. Al jarenlang ongeslagen koploper. Maar gelukkig is het niet zo dat de overheid vervolgens automobilisten uitlokt tot snelheidsovertredingen met een miljoen miljard wisselende maximum snelheden op de autobaan. Oh. Wacht.

Reaguursels

Inloggen

Nog effies wachten dan naar België verhuizen. Kut belastingen hier

lekker doelloos | 24-06-14 | 00:06

tja dat in nl de verkeersboetes sociaal hoog zijn dat wist iedereen siekem al wel , met een wietkwekerij op je zolder kom je met minder weg dus dat loont in nl wel
trouwens paar jaar geleden mijn eerste kennismaking met de oostenrijkse politie was erdan ook een van lichte verbazing , werd staande gehouden bij een lasercontrole reed 20 km te hard , dan denk je ok fuck dat zal ff wat kosten maar de agent sprak me netjes maar vermanend toe en boete was 1 euro per km dus 20 euro .... viel me toch mee overigens stopt hier wel iedereen als een gek voor voetgangers als die zouden willen oversteken dus wellicht staat da as r iets zwaardere boete voor , maarin nl is het ferkeer toch een heerlijke melkkoe onder het motto het moet veiliger

bowlfabriek | 23-06-14 | 22:06

Iemand 14 dagen geleden "binnenhof"gezien,waarin oud staatssecretaris Vermeend aangaf dat we met een zeer gedateerd belastingsyteem zitten,wat bovendien het duurste ter wereld is.Iemand er iets van teruggevonden in de media? Dus iemand als hoogste baas van de belastingen in Nederland gaf zelf aan,dat we hoogste belastingen ter wereld hebben,anders zoek het maar eens op bij "üitzending gemist".Tipysch dat zelfs GS dit niet opgepikt heeft.Zal wel in de roes naar het WK,gewoon vergeten zijn.Dat is namelijk de bedoeling van dergelijke evenementen,om de boel in slaap te sussen.Het is wel een daverend WK,en zeer enerverend.

Archy Bunker | 23-06-14 | 21:39

Als er mensen zijn die om de zoveel tijd een donatie wensen te doen aan de staatskas.
Waarom niet?

oplichter | 23-06-14 | 20:38

Wanneer gaan we eigenlijk eens beboeten naar draagkracht, over nivellering gesproken.

Als je een beetje verdient kan je gewoon lekker dronken door de bebouwde kom scheuren.

Rest In Privacy | 23-06-14 | 19:18

Toch blijf ik het vreemd vinden, in mijn hele bestaan 3x een bekeuring voor te snel rijden gehad 2x keer voor fout parkeren, toch zekers één miljoen kilometers gemaakt, wat zeuren jullie nou over een paar boetes, let op en doe normaal.
En nog effe al die verkeersdrempels, ja allemaal omdat een bepaalde categorie schijt aan snelheidsbeperkingen heeft.

gebrokenvleugel | 23-06-14 | 17:59

@faz | 23-06-14 | 17:56
Duh...
Geld is het enige dat telt voor de roverheid.
Ons geld.

Slipsnifter | 23-06-14 | 17:59

Wil je van verkeersboetes af, m.a.w. dat mensen weer normaal aan het verkeer gaan deelnemen, verdisconteer het in de verzekeringspremie en voer dat bloody puntenrijbewijs in voor iedereen. Aangezien ze dat niet doen is het wel duidelijk; het is een melkkoetje.

faz | 23-06-14 | 17:56

Autobahn des doods : Je komt thuis en je woning is ontruimd wegens achterstallige CJIB betalingen. Afreizen naar familie resulteert in een achtervolging met nummerbord herkenning t.b.v. Wet Mulder gijzeling. Betalingsregelingen worden in alle toonaarden geweigerd waarop je automobiel wordt weg gevijld voor de prijs van de openstaande boetes.

rmstock | 23-06-14 | 17:41

Ja maar hier zijn linkse ambtenaren al 40 jaar aan het besturen...

funkyd | 23-06-14 | 17:35

Het is echt te gek voor woorden dit land.

Glas Koning | 23-06-14 | 17:08

Het moet niet gekker worden :-( bewijs dat wij voor al die andere landen betalen en frankrijk mag zich schamen niet eens de hoofdletter waard :-( Ik voel me bestolen!! waar kan ik met terugwerkende kracht terug vangen niet bij de EU die zijn niet thuis (EU: verdeel en heers)

Johnny Kwal | 23-06-14 | 17:06

Stelletje vuile graaiers allemaal... bahhhh !!!
Als ze maar kunnen plukken van ons.

ANGEL70 | 23-06-14 | 16:18

Grappig weer als ik allemaal die brave suffe comments lees van die brave "Blik op de Weg" gebrainwashte Nederlanders die pleiten voor nóg hogere boetes.

Als DIT het meest 'rechtse' en 'liberale' is wat Nederland kan produceren, dan blijf ik nog gewoon lekker in Duitsland wonen. Een land waar je 's avonds nog wel veilig over straat kunt, waar criminelen niet heengezonden worden door een impotente politie en justitie, en waar echte criminaliteitsbestrijding nog een prioriteit heeft over graaien van een gemakzuchtige Big Brother (r)overheid.

Xirdalan | 23-06-14 | 16:13

Moeilijk te zeggen wat erger is, de schaamteloos rovende overheid of de schapen die het gaan zitten verdedigen. Zouden die laatsten de doorzichtige excuses voor de boetes werkelijk geloven? Hoe dan ook zijn het enablers die het net zo goed als de overheidsdienaren die het systeem uitvoeren verdienen om tegen de muur te worden gezet. Figuurlijk dan hè.

7,62x39 | 23-06-14 | 15:52

Dat de maximumsnelheden arbitrair zijn en de boetes voor een overtreding van 2 of 7 km/u buitenproportioneel zijn en geen enkel recht doen aan de feiten en omstandigheden, laat staan dat er helemaal geen beoogd doel mee wordt bewerkstelligd laten we dan maar even buiten beschouwing zeker, @Brabant hier?

FreedomFTW | 23-06-14 | 15:38

Al die mensen die hier klagen over onzinboetes want 2km te hard, wilt u zichzelf aub corrigeren, want het klopt niet wat u zegt. Je krijgt 3km cadeau dus eigenlijk reed je 5km te hard. Maar de autofabrikant wil geen claims krijgen dat zijn km-teller naar de verkeerde kant afwijkt. Dus alle km-tellers zijn de hele foutmarge verdraaid. Check het maar met je navigator, op je teller 129 is op je navigator 120. Dus op je teller reed je 14km te hard wil je een bekeuring krijgen voor 2km te hard. Dus onzin, die onzinboetes, want je zat er dus 14km mnaast!

Brabant hier | 23-06-14 | 15:22

Net teruggereden van Overijssel naar Den Haag na een weekendje weg. Echt overal op de borden gelet en volgens mij geen enkele keer te hart gereden. Je zit de hele tijd naar die rot teller te kijken om boetes te voorkomen. En dan bij thuiskomst nog hopen dat er over twee welen niets in de bus valt. Slaat nergens op.

Gips | 23-06-14 | 15:06

"Gordel niet aan"? ehhhhhh

soundwave070 | 23-06-14 | 14:57

kijk we zijn EU toch? dan moet je het armste EU land pakken, en hun tarieven hanteren in heel Europa gezien solidariteit met lidstaten. Tegenwoordig zijn auto's vele malen veiliger. Het is dus onzin zulke belachelijke bedragen te vragen, helemaal gezien onze snelheden die lager liggen dan in omringende landen. Je kan dan ook niet anders concluderen dat er kunstmatig hoge prijzen worden aangehouden..

mooi geluld man | 23-06-14 | 14:38

Tjaa deze regering verzint toch van alles om de staatskas te spekken!

maakdatdekatmaarwijs | 23-06-14 | 14:33

giechelmeisje | 23-06-14 | 14:27
Moordmachine? Je bent wel een erg raar meisje. Volgens mij heb je laatst je grote beurt gemist.

ET007 | 23-06-14 | 14:33

In de Middeleeuwen vroeg iedere burggraaf tol
Vandaag staat op iedere weg een camera
Wat is er het verschil in roven ?
Zakken vulllllllllllen noemt men het vandaag

restman | 23-06-14 | 14:31

Boetes voor bijvoorbeeld door rood rijden mogen wat mij betreft nog veel hoger. Moet je je maar aan de regels houden met je moordmachine.

giechelmeisje | 23-06-14 | 14:27

Yes ! De beste ! Gelukkig eindelijk goed nieuws, want ik werd langzaam beetje sikkeneurig van al dat slechte nieuws over: afnemende zorg, toenemende werkeloosheid, toenemende schuldproblemen, terrorisme, bijstandsfraude, bonussen enz.
Gelukkig weer iets waar we de beste mee zijn.
En geloof me, ooit gaat het nog beter.
Proud to be Dutch! WTF

ET007 | 23-06-14 | 14:26

Om het in de woorden van de heer Rutte te zeggen: "De auto is geen melkkoe."
i-Wonder | 23-06-14 | 11:48

Nee de koe zit tussen stuur en rugleuning.

Joffri | 23-06-14 | 14:17

30 jaar auto/motor rijden: 1x boete voor geen gordel en 1x boete voor rijden op de vluchtstrook. Hoogte van de boetes? -Geeft geen fuck-.

sokkenpluisje | 23-06-14 | 14:16

U heeft nog een beetje over, zij willen heT hebben. Kleptocracie

Bokito ergo sum | 23-06-14 | 14:06

Een verkeersovertreding maken in Griekenland is en feest! Als je al beboet wordt (bij hoge uitzondering) dan krijg je 50% korting bij betaling binnen 24 uur op het postkantoor. Joepie.

NoStyle=AlsoStyle | 23-06-14 | 14:03

Had in 2012,2013 en tot nu toe in 2014 0 Euri´s Nederlandse verkeersboetes. Net als mevr. Prak trouwens. Dat is dus net zoveel als dat we in de rest van Europa hadden. Echt achterlijk hoog hier die boetes.

Zure prak | 23-06-14 | 13:57

@Umberto die trotzoni | 23-06-14 | 13:34
Ik weet niet of je ooit in andere landen hebt gereden, maar naast Duitsland rijden mensen in de rest van de wereld nog veel gestoorder dan hier. Er rijden hier genoeg debielen rond, maar dat is nog niets vergeleken met andere landen.

geomario | 23-06-14 | 13:38

Bvotje | 23-06-14 | 13:14

Jij geeft precies blijk van een zeer gangbare misvatting.

Wat je zegt klopt wel, maar je zit er toch naast. Het suggereert namelijk dat men wil dat mensen zelf (en dus niet de overheid) meer verantwoordelijk worden gesteld voor de daadwerkelijke gevolgen van de daden en wat minder voor de hypothetische gevallen.
Daar zit een wezenlijk verschil in, ook wat effect betreft. Dit is gewoon pure uitbuiting.

FreedomFTW | 23-06-14 | 13:37

@Sanity Requiem | 23-06-14 | 11:57
De ECB doet anders zijn uiterste best om de inflatie aan te wakkeren. Dit uiteraard ten koste van de brave sparende burger.

van heinde en verre | 23-06-14 | 13:35

We krijgen gewoon wat we verdienen, nl-ers rijden als gestoorden daar horen gestoorde boetes bij.

Umberto die trotzoni | 23-06-14 | 13:34

wielmoer|-23-06-14|13-16| Tja,en toch wordt dat geld goed besteed,als je ziet hoe ze overal de boel openbreken,en voor tientallen,ja honderden miloenen verbouwen.Voor wie?,voor de "happy few" en de elite de graaiers en rijkaards,die straks het straks nog kunnen betalen.Die het ook nok nog van de belasting af kunnen trekken wegens zakelijke kosten?Men heeft de basis,de motivatie bij de gem.burger finaal gesloopt,om zich nog voor dit land in te spannen.De politiek interresseert het geen reet,die zitten er puur voor hun eigen belang.Nederland wordt gerunt als een veestapel,met alleen melkkoeien,en plofkippen voor de rekeningen.We zijn mentaal en moreel failliet.

Archy Bunker | 23-06-14 | 13:31

En hoeveel doden zijn er door de controles? Door mensen die plotseling op de rem gaan natuurlijk. Maar ook: door al die controles gebruiken steeds meer Nederlanders 'cruise control, waar onze wegen vaak niet voor gemaakt zijn. Kun je zeker geen boete krijgen. Maar als je dan even afgeleid bent (GSM!), knal je ook meteen vol op je voorligger. Als de overheid probeert uw veiligheid te vergroten, levert dat meestal extra gevaren op.

Rearden Metal | 23-06-14 | 13:30

Wij hebben absurd hoge boetes, maar toch overtreden mensen hier de regels. Dat zegt toch genoeg over de mentaliteit van de Nederlandse autorijder.

Bharata | 23-06-14 | 13:30

Als er ooit plannen vanuit Brussel gelanceerd worden om deze tarieven te egaliseren, zullen we het meemaken dat de Nederlandse regering zich van haar meest Eurokritische kant laat zien. Huichelaars.

@Nickkkk | 23-06-14 | 11:45
"Roodrijden? Eigen keuze, levensgevaarlijk."
Ik hoorde laatst van een kennis, die 320 euros + administratiekosten mocht aftikken nadat hij in een situatie terechtgekomen was, waar achter het verkeerslicht de weg plotseling geblokkeerd werd, zodat hij niet op tijd het detectievak kon verlaten. Protest ongegrond verklaard.
Ik heb de indruk dat de meerderheid van de roodlichtboetes in dit genre onder te brengen is. Onschuldige foutjes, borderline-geel situaties, etc. Wie echt schijt heeft aan rood, weet wel waar een flitser staat.

"GSM? Eigen keuze, levensgevaarlijk"
Handsfree of niet, allebei even gevaarlijk. Alleen is het ene niet strafbaar en het andere niet. Ook gevaarlijk, cd's verwisselen tijdens het rijden. Of boterhammen eten of flesjes water leegklokken. Of stijf van de pillen achter het stuur zitten. Volstrekte willekeur van de wetgever.

"Snelheidsbekeuringen zouden wel drastisch verlaagd moeten worden. Gordel niet om? 0 euro. Eigen probleem als je door de voorruit heen vliegt."
Mee eens en mee eens. Punt is dat als de gordelplicht ter sprake is, de pamperbrigade van zich laat horen met kudtargumenten als "wie door de voorruit vliegt, kost de maatschappij geld vanwege ziektekosten."
Ik vind persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid nog altijd iets belangrijker dan dit soort willekeur in regelgeving. Als ziekte- en letselpreventie inderdaad zo essentieel is, verbied dan eerst amateursport (sportblessures #1 in letselkosten), roken, drinken, blowen, hoeren en al het andere leuks dat tot nu toe aan de berubbertegeling is ontsnapt.

Gootbalkoning | 23-06-14 | 13:24

Waarom betaalt iedereen ook zijn boete gewoon? Ga in beroep en in bezwaar. Laat het voorkomen.

De primaire reden voor de administratieve afhandeling van verkeersboetes was om het OM en de rechterlijke macht te ontzien...
FreedomFTW | 23-06-14 | 11:59

Zegt het voort!

Heiseenberg | 23-06-14 | 13:21

@Vini_Q12:41: Die almaar stijgende boetes zijn een gevaarlijke ontwikkeling; rechtsgeleerden hebben al herhaaldelijk geschreven dat straffen die al te veel uit de pas lopen ten opzichte van andere straffen (te licht of te zwaar) het gehele rechtssysteem ondermijnen. Je kan dat al terug zien in de lage dunk die men inmiddels voor de politie heeft.

En de verkeersveiligheid? Laat me niet lachen. Je kan zien hoezeer het ze om de veiligheid te doen is door te kijken op welke plekken ze doorgaans controleren. Dat de strenge controles en de hoge boetes bijdragen aan de mate waarin we ons aan de snelheid houden geloof ik onmiddellijk, maar handhaving is absoluut niet hetzelfde als veiligheid, het heeft er hoogstens een indirecte invloed op. Afhankelijk van, nogmaals, waar je die controles uitvoert.

Als de politiek het echt om veiligheid te doen is, haal de boete-opbrengsten weer van de begroting af. Wat mij betreft worden die opbrengsten in mindering gebracht op de wegenbelasting.

Muxje | 23-06-14 | 13:19

Archy Bunker | 23-06-14 | 13:04
Ja, raar he dat de economie maar niet wil aantrekken... mensen zijn doodsbang om geld uit te geven, dadelijk rijden ze -na correctie- ergens 4 km/h te hard en zijn ze de sjaak. Merk het bij mezelf ook hoor... in goed 10 jaar tijd zijn we (als gezin) van zo'n 18.000km per jaar naar nog geen 12.000km per jaar gegaan, maar die 12.000km per jaar kosten wel meer dan die 18.000 die we destijds reden en er per saldo dus steeds minder overblijft om te gaan consumeren (lees; economie aanjagen) Maar ach, het zal wel allemaal een hoger doel dienen waar wij, het gepeupel toch te dom voor is om te begrijpen. En de economen zich maar afvragen waarom de economie maar niet op gang wil komen... duhhh

wielmoer | 23-06-14 | 13:16

Echt hoor ik begin een beetje moedeloos te worden met het gezeik hier in Nederland. Als iemand door rood rijdt en een dodelijk ongeluk veroorzaakt, of aan het bellen is en een klein kind van z'n sokken rijdt, knoopt iedereen die persoon het liefst in de hoogste boom. Nee de straffen zijn te laag, hij moet langer de gevangenis in, werkstraf is te soft... bla, bla, bla...

Ophouden met dat gezeik over te hoge boetes, zorg verdomme dat je je zaakjes op orde hebt en zo niet, lappen. Eigenlijk is het gewoon belachelijk dat de boetes in de omringende landen zo laag zijn. Daar moet eens wat aan gedaan worden!

Bvotje | 23-06-14 | 13:14

Ik zou willen dat er een klopjacht geopend werd op linksplakkkers en die dan een boete krijgen van 500 euro
de eerste keer, en de 2e keer binnen een half jaar, een boete van 1000 euro, 3e keer binnen hetzelfde jaar 1500 euro, enzovoort!

von sokkenstopfen | 23-06-14 | 13:12

@SamKoeman,

Precies wat ik dacht! Ze suggereren hier dat een gordel een apparaat is dat je aan kunt zetten.

Heiseenberg | 23-06-14 | 13:04

Als de accijnsopbrengsten tegenvallen,omdat ze alles over grens jagen,dan moet je toch iets.Dus plezierbelasting erbij,parkeertarieven omhoog,olieprijs hoger,dus benzine duurder. 1000 meeeters per week erbij.bejaardenhuizen dicht,en huur betalen voor de moestuin.Waarom wil die verrekte economie toch maar miet groeien???

Archy Bunker | 23-06-14 | 13:04

Onder ´vaste lasten´ in Nederland vallen blijkbaar ook verkeersboetes. Idd gewoon een verlengstuk van de belastingdienst!
Ik snap echt niet dat jullie, schaapjes hier niet tegen protesteren! Die boetes zijn achterlijk hoog en als je er eenmaal een aan je broek hebt kom je er bijna niet vanaf. Tot de rechtbank toe, met een rechter die toch ALTIJD meneer de agent gelijk geeft. En de schaapjes lopen gewoon maar weer rustig verder..... Bheeeeh.
Ik woon in een land waar je gewoon nog een waarschuwing krijgt van agent. Niet een x maar rustig 3 of 4 keer. Hehe...

quepena | 23-06-14 | 13:00

Echte misdrijven worden in verhouding minder zwaar gestraft als een "gewone" Nederlandse verkeersovertreder. Het is gewoon een verkapte maatregel om extra inkomsten te genereren

matrixbluepill | 23-06-14 | 12:55

In Zwitserland zijn de snelheidsboetes inkomensafhankelijk dus daar kun je pas echt goed de zak zijn...

Iljitsj | 23-06-14 | 12:54

@wielmoer | 23-06-14 | 12:10
30 op een woonerf is te hard, als het een 30 zone was dan mocht het wel.
Ik rij zelf nooit hard in de wijk want overstekende eendjes, kindertjes die lakschade geven.
Voor de rest als het kan wat harder maar werkelijk alles wordt hier volgedrempeld of voorzien van chicanes dus altijd een opstopping daar voor de deur terwijl het voor de chicane gewoon doorreed.

voldemort | 23-06-14 | 12:53

Ik sprak laatst een agente die kotst van de flitsafdeling op haar bureau en nogmaals bevestigd dat dit een verlengstuk van de belastingdienst is. En gelet op het gigantisch aantal controles i.s.m. de belastingdienst de laatste paar maanden, kan ik haar niet anders dan volkomen gelijk geven. Overigens kotste zij ook nog even over de rechtelijke macht heen die zorgvuldig aangehouden steeltuigh na een dag alweer heen zendt. De agente in kwestie (20 jaar straatervaring) noemde de benoeming voor het leven en het totaalgebrek aan inleving in de maatschappij of nota bene de eigen dienders (mishandelde agent krijgt belachelijk lage vergoeding en veroordeelde idioot krijgt geen celstraf red.) O/t maar dit kan niet vaak genoeg benadrukt worden. Dit land is ziek en alle ballen worden op de economie gespeeld. Als alles zo meteen weer min of meer koek en ei is, zal alles bij het oude blijven. Dit land leert niet van haar fouten en als zij dat al doet wordt de schuld bij de benadeelde neergelegd. De beruchte rekening welteverstaan.

Sliptong | 23-06-14 | 12:49

@miko
Wel of geen gordel dragen is het verschil tussen een bloedneus en een rolstoel. En aangezien zo'n uiteraard elektrische rolstoel, met kinbesturing, dan weer door de maatschappij betaald moet worden, zeg ik: Autogordels altijd!

VanBukkem | 23-06-14 | 12:46

Dat ze hoge verkeersboetes uitdelen vind ik alleen maar goed. Als je weet dat je flink in de buidel moet tasten voor een overtreding ga je wel vanzelf beter opletten.

maar overtredingen uitlokken door een foutmarge van 2 km of een traject met tig verschillende maximum snelheden is legale oplichterij

Vini_Q | 23-06-14 | 12:41

Tenzij je als Nederlander in Frankrijk betrapt wordt, dan mag je ter plaatse 5x zoveel afrekenen. Cash.

Fundament | 23-06-14 | 12:40

Een Europa?,wat een grap.

Real Dutch Meat | 23-06-14 | 12:39

Och, wellicht zal het ooit erger worden.
Fout parkeren ? Doodstraf..

Power2All4Ever | 23-06-14 | 12:38

@Danny M NL | 23-06-14 | 11:49
Welke misdaad begaat iemand die zijn gordel niet om heeft?
En waarom zou je s'nachts harder mogen rijden dan overdag?
Omdat er dan niemand op de weg is?
Jij was er toch ook.

miko | 23-06-14 | 12:38

Dat is dan schijnbaar ineens weer te moeilijk om Europees gelijk te trekken.
Johnny Quid | 23-06-14 | 11:39 | Link | 85 reacties |

Schijnbaar kun je hier beter vervangen door blijkbaar.

Blijkbaar wordt gebruikt om aan te geven dat een bepaalde stand van zaken volgens de taalgebruiker in overeenstemming is met de werkelijkheid; schijnbaar geeft aan dat iets alleen in schijn het geval is.

Duifmans | 23-06-14 | 12:38

Fout parkeren:
Nederland 50 Euro
Duitsland 5 Euro

DerWaarheid4 | 23-06-14 | 12:37

Maar een boete naar inkomen, wat alleszins redelijk en logisch is, zit er niet in. Da's te moeilijk. Dus voor iedereen met een dikke beurs is het nog steeds 150... 169 km/uur op de snelweg.

VanBukkem | 23-06-14 | 12:37

Absurde verkeersboetes, BPM, duurste brandstoffen, hoogste wegenbelasting. En nog is dat te weinig want de graaiers willen steeds meer.

Zaniker | 23-06-14 | 12:36

@Expert Homo | 23-06-14 | 11:47
Ik zou er niet te hard om roepen. Dat betekent dat in de rest ook de boetes omhoog gaan.

miko | 23-06-14 | 12:36

Nergens lopen er meer (zware!) criminelen vrij rond als in Nederland, maar rij geen fucking km/h te snel!

Tja, prioriteiten hè...

Xirdalan | 23-06-14 | 12:35

Zijn dit de bedragen zonder administratiekosten die de steeldieven er nog bij op tellen?

cabbit | 23-06-14 | 12:35

Normaal is een overheid in dienst van de bevolking, in NL is het andersom.
Face it, we hebben een parasitaire overheid die vreet als een lintworm, hardnekkiger vastzit dan een teek aan de ballen van een hond. Wat zeg ik, iedere bloeddorstige Hollywood vampier ziet eruit ziet als een kleine mug vergeleken bij de uitzuigpraktijken van onze regering.
En tot overmaat van ramp worden we ook nog eens getrakteerd op domme uitspraken van zo'n kwaadaardige draak als Jette Klisma.

Conan de Rabarber | 23-06-14 | 12:35

Als het je echt om veiligheid is te doe heb je er meer belang bij een puntensysteem dan bij dit boetestelsel.

FreedomFTW | 23-06-14 | 12:35

@Nickkkk | 23-06-14 | 11:45
Ga even door met zonder gordel rijden en onnodig claxoneren.

miko | 23-06-14 | 12:34

Het klopt dat in Frankrijk de boetes voor te snel rijden beduidend lager zijn. Die 90 euro geldt voor te snel rijden binnen de bebouwde kom, daarbuiten wordt meestal volstaan met 45 euro. Maar er schuilt een addertje onder het gras: In Frankrijk raak je dan ook meteen punten kwijt van je rijbewijs. Je begint met 12 naar gelang de zwaarte van de overtreding raak je 1, 2, 3 of meer punten kwijt. Ik ken hier iemand die dronken achter het stuur zat en hij was meteen 6 punten kwijt. En die blijven lang staan als je binnen een jaar weer over de schreef gaat.

Graaf van Egmont | 23-06-14 | 12:32

De enige boete in dit rijtje die wat mij betreft ècht niet hoog genoeg kan zijn is die voor het bellen zonder carkit; veel mensen hebben nu eenmaal niet de motorische vaardigheid om tegelijkertijd een telefoon vast te houden en een auto te besturen. Omdat dit direct gelinkt is aan de verkeersveiligheid (dagelijks te constateren) ben ik er voorstander van dat dit keihard wordt aangepakt. De rest is pure zakkenvullerij.

Casamalakka | 23-06-14 | 12:31

jemagookniksmeer | 23-06-14 | 12:02

Yup de WAHV is een zeer omstreden wet die zich op het randje begeeft van het toelaatbare. Je wordt in feite gestraft. Maar omdat straffen aan allerlei internationale verdragen zijn gebonden is het uit het strafrecht gehaald en valt het onder het bestuursrecht. Normaal ben je bv. onschuldig tot je schuld andermaal is bewezen. Onder de WAHV ben je schuldig zodra een apparaat of BOA dat vindt en mag je daarna gaan procederen om het tegendeel aan te tonen (mits je dat kan).

FreedomFTW | 23-06-14 | 12:30

Vrolijk je geslachtsdeel in de hand houden tijdens het besturen van de vehikel is nog kosteloos, en als ze je aanhouden met vragen, je gaf gewoon een schijnbare collega een handdruk..

Radagast | 23-06-14 | 12:29

John Dough | 23-06-14 | 12:15

Maar John, alle 500 nieuwe kansenparels die hier iedere week worden binnengelaten moeten toch ook allemaal direct een nieuwe iPhone hebben? En onderdak en eten en een gratis zorgpolis niet te vergeten.

eerstneukendanpraten | 23-06-14 | 12:29

@PureYak | 23-06-14 | 12:18
Ja, dat zag ik gister in Wegmisbruikers. Sterkte!

Conan de Rabarber | 23-06-14 | 12:26

De echte Stolwijker | 23-06-14 | 12:18 Mee eens , ik refereerde eigenlijk aan de geringe snelheidsovertrdeing ten opzichte van de echt criminele activiteiten waar eigenlijk weinig tot niets aan gedaan wordt. In die context dus.

ja,diedus! | 23-06-14 | 12:26

Komt natuurlijk omdat de belastingen en de accijnzen in Nederland zo laag zijn... oh, wacht...

Rommelende Onderbuik | 23-06-14 | 12:25

En daarom ben ik zo blij dat ik niet door de Nederlandse overheid betaald wordt.

Inspektor Gurkenfick | 23-06-14 | 12:24

De verhouding tussen de verkeersboetes is nogal zoek. Even een verdrijvingsvlakje pakken om netjes te kunnen ritsen zonder botsing is gevaar vermijden in plaats van gevaar zetten (waarom liggen er anders verdrijvingsvlakken). Met drank op achter het stuur is moedwillig gevaar zetten. Hetzelfde geldt voor kloten met de GSM achter het stuur. Ik zie mensen ineens als complete mongolen rijden zodra ze dat apparaat voor hun neus houden en laatst zelfs een frontale botsing daardoor. De wetgever zou dat veel zwaarder mee moeten laten wegen bij de strafmaat.

je postbode | 23-06-14 | 12:23

Prima geregeld; er zouden zich es wat meer mensen aan de verkeersregels kunnen houden. Degenen die door deze overtredingen gestopt zijn met leven, kunnen niet meer duidelijk maken dat ze er spijt van hebben. Ook degenen die hierdoor anderen om het leven hebben gebracht, zullen hopelijk spijt hebben van hun overtredingen. Als je geen boete/bekeuring wilt: HOU JE DAN AAN DE AFSPRAKEN.
Dat gezeik altijd over hoge bekeuringen: nou en? Als je niet rookt, interesseert het niet hoe duur sigaretten zijn, als je niet drinkt, zal de accijns op alcohol je worst zijn. Als je je aan de verkeersregels houdt, zodat je 's avonds gezond thuiskomt, zal de hoogte van de boetes geen indruk op je maken.
Namens degenen die het door overtreders niet meer kunnen navertellen: HOE HOGER, HOE BETER.

Turambar | 23-06-14 | 12:22

Voor de azijnzeikers onder ons die denken een verband te kunnen vinden in de hoogte van de boetes en het aantal verkeersdoden met miljoen mensen.

www.autoblog.nl/nieuws/ruim-26-000-eur...

Ik denk persoonlijk dat het niet door de hoogte van de boetes terug te brengen is, maar meer in layout van wegen, rotondes, kruisingen etc... Dat is toch wel even anders in Frankrijk, Duitsland enz enz

mood | 23-06-14 | 12:19

ja,diedus! | 23-06-14 | 12:10
Door rood rijden: "foutje". Het is maar wat je onder "foutje" verstaat. Door rood jakkeren terwijl anderen al groen hebben, grenst aan criminaliteit. Juist doordat veel mensen zo'n gebrek aan elementair verantwoordelijkheidsgevoel en zelfbeheersing hebben, zijn deze boetes nog veel te laag.

De echte Stolwijker | 23-06-14 | 12:18

Ik kreeg onlangs vanuit het niets een bekeuring voor het negeren van een verdrijvingsvlak. Of ik even €237,- wil aftikken. Hell no. Ik ga door met aantekenen van beroep tot het niet meer leuk is (of dat het kwijt wordt gescholden). Hier zal de overheid voor moeten werken.

PureYak | 23-06-14 | 12:18

En wat te denken van de kleinere douceurtjes zoals de boetes op wildplassen, claxonneren en fietsen met een slappe band.

Conan de Rabarber | 23-06-14 | 12:17

Bigi Bana Boy | 23-06-14 | 12:13
Daarom rij ik ook in een oud barrel... daar merk je nog echt dat je 120 gaat. Verder kost zo'n hok (Golfje 2 uit 1991) ook niet de hoofdprijs in onderhoud (set schijven en remblokken 95,-), lekker laag in de mrb (63,- per kwartaal, hij weegt 825kg), verzekering (125,- alleen WA) en loopt zo'n ding toch nog 1:15 !! O ja, en tanken doen we 1x in de maand in België... er gaat 55L in en dan 60L in losse jerrycans.

wielmoer | 23-06-14 | 12:16

Waar een klein land groot in kan zijn; je eigen volk uitknijpen en naaien

John Dough | 23-06-14 | 12:15

Nederland is gewoon ontzettend duur, maar echt in alle opzichten ..

Baron bierviltje | 23-06-14 | 12:15

Zweden, 10 KM te hard = 3000 Kronor. uitgerekend ongeveer 320 euro.

Mechcannibal | 23-06-14 | 12:14

@Haha echt niet | 23-06-14 | 12:07
Dan kun je net zo goed de auto's afschaffen; als je met het OV rijdt, dan heb je geen personenvervoer nodig. Tja, simpeler kan ik het niet maken voor je.

Mastodont Zombie | 23-06-14 | 12:14

wielmoer | 23-06-14 | 12:10
Beter voor je auto, voor je stresslevels en voor je brandstofgebruik. Dus lekker reggae op, 100 km p/u rijden en relaxen maar.

Bigi Bana Boy | 23-06-14 | 12:13

Yay! We staan bovenaan! Hi5! Boks!

Conan de Rabarber | 23-06-14 | 12:13

Zure Sigaar | 23-06-14 | 12:09 Leer eens het verschil tussen een foutje en criminaliteit. Dat snap je wat er niet klopt in je betoog.

ja,diedus! | 23-06-14 | 12:10

Bigi Bana Boy | 23-06-14 | 12:03
Ja, zo doe ik het ook... ik rij netjes 105 waar je 100 mag, 80 bij 80 (marge is te klein, risico te groot) en 125 (op de teller) waar je 120 mag.. harder rij ik gewoon niet omdat het erg onduidelijk is waar je nou wel of niet 130 mag. Verder ALTIJD de gordel om en de gsm opgeborgen in een tas. Bij oranje ga ik al remmen, zorg voor op tijd een APK goedkeuring, 30 in een woonerf, 50 in de stad, 60 in 60km/h zones, bij wegwerkzaamheden (ook al wordt er niet aan de weg gewerkt) hou ik ook de snelheden aan die ze mij opleggen en volg strikt de matrixborden boven de weg... de tering voor wie dan nog met 100 voorbij komt als de borden 50 knipperen.

wielmoer | 23-06-14 | 12:10

Haha echt niet | 23-06-14 | 12:07
Dat doe ik, maar uiteindelijk bedenken ze wel weer wat anders om "hun" geld bij je vandaan te halen. Want betalen zul je, one way or the other.

Bigi Bana Boy | 23-06-14 | 12:09

En die boete op een liter brandstof , hoe zit dat ?

ja,diedus! | 23-06-14 | 12:09

Als je een tijdje de panelen hier leest krijg je toch de indruk dat men gaarne law & order wenst in dit land en kunnen de straffen niet hoog genoeg zijn.

Nu loopt dit land een keer voorop, is het wéér niet goed.

Zure Sigaar | 23-06-14 | 12:09

@@@
Trouwens, waar moeten we anders de gelukszoekers uit de rest van de wereld mee bekostigen? Met de opbrengt kunnen wij deze arme schapen een uitkering en huis geven. Wat zijn jullie reaguurders toch een enorme egoïsten.

bolkebeer | 23-06-14 | 12:08

@49
is dat (nog) zo, ook daar heb ik een prentje opgelopen, leek me niet duurder dan nl.

Satria | 23-06-14 | 12:08

Ik heb een bizar idee: wat als je nou gewoon niet met je mobiel gaat spelen achter het stuur, je gordel om doet, niet door rood rijd en niet 150 rijdt? Dan krijg je deze boetes helemaal niet.

Haha echt niet | 23-06-14 | 12:07

Jippie | 23-06-14 | 12:05 Dat van die burgerhaat klopt alleen als je over 1 paspoort beschikt.

ja,diedus! | 23-06-14 | 12:06

Het voordeel is dat je zelf in de hand hebt of je een boete krijgt. En over "in de hand" gesproken: telefoon vasthouden mag van mij naar 1000 Euro.

Dafman | 23-06-14 | 12:06

Uitstekend, uitgezonderd de kleine snelheidsovertredingen mag het van mij nog wel stijgen naar het niveau van Zwitserland. Echt helemaal niemand die het daar in zijn hoofd haalt om veel te hard te rijden. Het kan dus wel en bewijst dat je als bestuurder toch echt zelf heer en meester bent over je rijgedrag. Zo niet, of als je de verschillende snelheidslimieten niet kunt verwerken, dan hoor je gewoon thuis in een Canta.

De echte Stolwijker | 23-06-14 | 12:06

Dat bewijst maar weer eens dat nederland echt gewoon een kutland is. Er is geen Europees land waar de overheid een grotere burgerhaat heeft dan in dit land.

Jippie | 23-06-14 | 12:05

49 | 23-06-14 | 12:03 Mompelt iets over kosten /baten.

ja,diedus! | 23-06-14 | 12:04

Maffia praktijken; onze overheid is een criminele entiteit.

BSmachines | 23-06-14 | 12:04

Je durft dadelijk bijna geen auto meer te rijden...

wielmoer | 23-06-14 | 12:03

Ik zie door de bomen de flitsers niet meer zou een beter spreekwoord zijn.

ja,diedus! | 23-06-14 | 12:03

Nederland is belachelijk, maar Zwitserland nog duurder.

49 | 23-06-14 | 12:03

Van die andere landen weet ik het niet maar in Duitsland krijg je niet alleen een boete maar ook 'punten' ... nee, niet van die punten waarmee je iets kunt winnen of korting krijgt maar die waarmee je uiteindelijk je rijbewijs kwijtraakt.
Zelfs als je aangeschoten op je fiets (door rood) rijdt, krijg je niet alleen een boete maar ook punten op je rijbewijs, indien je daarover beschikt.

robW | 23-06-14 | 12:03

Al verhogen ze de boete tot hondermiljoenmiljard, mij pakken ze niet. Je keurig aan de regels houden is het nieuwe burgerlijk ongehoorzaam zijn. Want het gaat ze er helemaal niet om dat wij ons aan de regels houden. Daar zijn die hoge boetes niet voor. Al voeren ze een maximum snelheid van 15 km p/u op de snelweg in, ik doe precies wat ze willen. Gisteren zag ik nog zo'n lul met een laser staan. Op zondag in het godsverlaten Havens West notabene. Ik lekker 40 rijden waar je 70 mag natuurlijk. Ik zag hem wel staan hoor in mijn achteruitkijkspiegel. Domme lul. De pêhleuris voor ze.

Bigi Bana Boy | 23-06-14 | 12:03

FreedomFTW | 23-06-14 | 11:58
U bedoelt te zeggen dat de hoogte van onze verkeersboetes een ingeslopen foutje is die de kamer bij goed opletten nooit zou hebben goedgekeurd?

jemagookniksmeer | 23-06-14 | 12:02

R061N | 23-06-14 | 12:00 Misschien , maar het oplossingspercentage van de echt misdaad is veel lager dan de ons omringende landen , dat dan weer wel.

ja,diedus! | 23-06-14 | 12:01

en dat geldt ook voor de belastingen! Nederland wordt onleefbaar.

Schobbejack | 23-06-14 | 12:01

Hoe zit het met het aantal overtredingen, zijn die vanwege de hoge boetes ook minder?

R061N | 23-06-14 | 12:00

Topprioriteit.

Mastodont Zombie | 23-06-14 | 12:00

Waarom betaalt iedereen ook zijn boete gewoon? Ga in beroep en in bezwaar. Laat het voorkomen.

De primaire reden voor de administratieve afhandeling van verkeersboetes was om het OM en de rechterlijke macht te ontzien...

FreedomFTW | 23-06-14 | 11:59

Ik krijg in Spanje altijd 20%-30% korting op een boete, mits ik direct betaal.

kruimelzuiger | 23-06-14 | 11:59

toetanchamon | 23-06-14 | 11:57 Als het zo erg met je is , waar betaal jij dan je auto en GSM van ?

ja,diedus! | 23-06-14 | 11:58

jemagookniksmeer | 23-06-14 | 11:50

Ja in die hoedanigheid kunnen ze ook indirect democratisch bepalen dat jij 3 amsterdammertjes anaal ingebracht hoort te krijgen.

Die "indirecte democratie" is onbegrensd. Alles kan daar onder vallen zolang onze kamerleden maar even niet opletten, gemanipuleerd worden, of overladen zijn door zaken die ze moeten controleren dat ze door de bomen het bos niet zien.

FreedomFTW | 23-06-14 | 11:58

Satria | 23-06-14 | 11:55 Ik 6 km te hard in bebouwde kom (Aachen) , 10,- incl. vertaalde versie verbaal en foto. Geen administratiekosten.

ja,diedus! | 23-06-14 | 11:57

In NL mag dat geen boete meer heten, dit is pure afpersing!!! En het dan maar raar vinden met het huidige boetebeleid en trajectcontroles dat onze economie maar niet op gang komt. Als ik gepakt wordt met een gsm achter het stuur ben ik 10 jaar aan het afbetalen met mijn wao ;(

toetanchamon | 23-06-14 | 11:57

Kaas de Vies | 23-06-14 | 11:53
Dan moet je toch nog maar eens even terug naar de huishoudschool, want er klopt geen bal van de drek die je hebt neergeplempt.

Sanity Requiem | 23-06-14 | 11:57

@prutt_stift
een vals kenteken is sowiezo voordelig als je in Amsterdam parkeert gheghe

arretje | 23-06-14 | 11:55

laatst 10km te hard in duitsland gereden... je werd bijna vrolijk van het boetebedrag.

Satria | 23-06-14 | 11:55

@Sanity Requiem | 23-06-14 | 11:50
Economai = huishoudkunde.

Kaas de Vies | 23-06-14 | 11:53

Lieve mensen,

Dit land draait alleen nog maar om het ophalen van zoveel mogelijk geld. Gelukkig zien we ook heel veel van dit geld weer terug in zaken waar we echt wat aan hebben. NOT!

sauruss | 23-06-14 | 11:53

Zijn we toch nog ergens goed in..

Slipsnifter | 23-06-14 | 11:51

Volkomen in lijn met wens reaguurders tot strenger straffen. Goed werk overheid.

Skunk57 | 23-06-14 | 11:51

Ik mis die belachelijke 7 euro administratiekosten in dit verhaal. We betalen toch al administratiekosten in de vorm van belasting , het gaat hier tenslotte over een overheidsinstelling die de boete's incasseerd dus administratiekosten is echt over de top. Betaald u ook voorrijkosten als u de brandweer en/of politie nodig heeft ?

ja,diedus! | 23-06-14 | 11:50

Duitsland, 88 waar je 70 mag, boete 30 euro.
Daarom ga ik ook met plezier in Duitsland boodschappen doen en tanken, ook al krijg je een boete, dan nog kan het zat uit.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 23-06-14 | 11:50

Kaas de Vies | 23-06-14 | 11:41
Lul niet zo slap. Nooit een lesje economie gehad?

Sanity Requiem | 23-06-14 | 11:50

De hoogte van de verkeersboetes wordt indirect bepaald via het democratisch proces.
Het kan dus niet anders of de gemiddelde Nederlander vindt het fijn om in een land te wonen met godsverzengend hoge verkeersboetes, belastingen, etc. etc.
maw eigen schuld dikke bult domme kut PVVCDA66GL stemmers.

jemagookniksmeer | 23-06-14 | 11:50

Nou ja zolang jullie zwakkelingen het blijven pikken blijven deze boeven met het grootste gemak van uw centjes beroven.

FreedomFTW | 23-06-14 | 11:50

Nu vind ik rijden zonder gordel, bellen achter het stuur, en roodrijden inderdaad zaken waarvoor je flink in de portemonnee geraakt mag worden, maar snelheidsboetes mogen wat mij betreft naar gelang de omstandigheden uitgeschreven worden. Pas geleden nog 76 euro af mogen tikken omdat ik het gore lef had om om 23:45 op een lege rechte weg 61 te rijden waar ik 50 mocht. Uiteraard uitgeschreven door een volautomatische boetemachine, want zelfs een agent zou zich er op dat moment niet druk om gemaakt hebben.

Danny M NL | 23-06-14 | 11:49

Je zou maar beroepschauffeur zijn. Loon wat helemaal uitgekleed is. En dan 250 verschillende overtredingen mogelijk waar een boete op staat die je dan zelf moet betalen.

Rest In Privacy | 23-06-14 | 11:49

Ik wil mijn gordel ook altijd AAN zetten maar kan het knopje niet vinden, kan iemand helpen?

Justah | 23-06-14 | 11:49

Welke pauperkrant is dit? Gordels heb je om, niet aan.

SamKoeman | 23-06-14 | 11:49

Om het in de woorden van de heer Rutte te zeggen: "De auto is geen melkkoe."

i-Wonder | 23-06-14 | 11:48

Blijkbaar nog steeds niet hoog genoeg, als je ziet hoe mensen rijden.

mrfreeze | 23-06-14 | 11:48

Blijkbaar geen prioriteit voor Europa om dat gelijk te trekken. Net als dat alle sneltreinen nog steeds bij de grenzen omkeren. En dat je een vermogen moet inleveren als je een autootje net over de grens koopt. En belastingstelsels. Mark?

Expert Homo | 23-06-14 | 11:47

Hoe hoog is de boete voor een vals kenteken eigenlijk?

prutt_stift | 23-06-14 | 11:47

Ja en vergeet niet. Als je meteen betaalt in Frankrijk hoef je maar de helft van de boete te voldoen. Dus waar 90 staat moet 45 staa. En in NL komt er 7 euro SS-forfait bij.

FreedomFTW | 23-06-14 | 11:47

Kijk aan , feitelijk is het dus nu al zo ver gekomen dat de gemiddelde fatsoenlijke burger die soms ongemerkt 75 km/u rijdt en dus ook ongemerkt af en toe 83 km/u tuft op een 80 weg zwaarder bij de ballen gepakt en bestraft wordt dan terugkerende doorgedraaide syriegangers. Het kan verkeren , hoezo prioriteiten ?

ja,diedus! | 23-06-14 | 11:46

Dat moest "niet zeiKen" zijn.

James Lastig | 23-06-14 | 11:46

Tja. In een socialistische dictatuur moet het geld toch ergens vandaan komen.

bolkebeer | 23-06-14 | 11:46

Niet zeilen, jullie hebben zelf op die partijen gestemd die jullie het hardste naaien.

James Lastig | 23-06-14 | 11:46

Dit zijn overigens wel boetens waarmee iedereen het eens hoort te zijn. Roodrijden? Eigen keuze, levensgevaarlijk. GSM? Eigen keuze, levensgevaarlijk (alhoewel elke mongool die wel eens de telefoon erbij pakt tijdens het rijden dit zou ontkennen, want vaardig, goede chauffeur etc.)

Snelheidsbekeuringen zouden wel drastisch verlaagd moeten worden. Gordel niet om? 0euro. Eigen probleem als je door de voorruit heen vliegt.

Enkel de gordel om vind

Nickkkk | 23-06-14 | 11:45

In Nederland gaat het dan ook niet om de verkeersveiligheid maar om zo veel mogelijk geld binnen te harken met de meest voorkomende onbenullige boetes van bijvoorbeeld 2 km te hard, u reed 132 waar u 130 mag, foei levensgevaarlijk.

bob de boarder | 23-06-14 | 11:45

Dat is onze manier van tol heffen.

Kan dus veel makkelijker.

Van Nostrand | 23-06-14 | 11:45

Zwitserland mist in dit rijtje.

flame_me | 23-06-14 | 11:44

Laat Jetta het maar niet horen dat 1x door rood rijden een heel jaar gratis moestuinen kost...

Tommygunner | 23-06-14 | 11:44

We staan trouwens ook eenzaam bovenaan qua veiligste verkeersland. De naam "boete" verdient het niet eens.

Spoedheffing.

Godsammekraken | 23-06-14 | 11:44

Van mij mogen alle verkeersboetes met een factor 10 verhoogd worden.

IJzervreter | 23-06-14 | 11:44

En zet nu even het aantal verkeersdoden per gereden kilometer er bij.

captainobvious | 23-06-14 | 11:43

En het leuke is dat ze onlangs de prijzen hebben verhoogd want index/prijs/inflatiecorrectie. Maar er is helemaal geen inflatie, althans dat wil iedereen ons doen geloven.

Tja. De inflatie wordt juist aangewakkerd door de overheid. Daarom die absurde lastenverzwaringen, de hogere 100% boetes. Ze creëren hun eigen inflatie anders implodeert hun systeem.

Kaas de Vies | 23-06-14 | 11:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl