Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is weer lente! De Grote Oversteek begint

zieligedobbernegers.jpg.jpgErgens tussen rokjesdag en pasen begint de Grote Trek. [David Attenborough-stem] Gedreven door instinct verlaten ze hun overwinter-broedplaatsen en maken de onzekere oversteek naar het Hoge Noorden. De reis is gevaarlijk en kent vele ontberingen, velen zullen de gedroomde bestemming nooit bereiken. Het doel van de Gewone Dobberneger (Nigris flotillas vulgaris) is Fort Europa. Een oceaan verderop is de Amerikaanse variëteit, de Mexicaanse Werkzoeker (Laboris bijnagratis tortillas) aan de ijzingwekkende bestorming van de grenzen begonnen, naar de paaigronden in Noord-Amerika. Ieder jaar weer eist deze migratiestroom vele slachtoffers, maar de soort moet overleven. [/David Attenborough-stem] Nee maar even alle gekheid op een vlotje. In twee dagen tijd VIERDUIZEND bootvluchtelingen onderschept door de Italianen. De Amerikaanse Border Patrol dreigt onder de voet getsunamied te worden door Latijns-Amerikaanse illegalen. Kunnen we wel tof doen over gelukzoekers en grenzen van ondoordringbarium met bisonkit en mitrailleursnesten om de 10 meter. Maar dit gaat dus enorm fout. De helft van de wereld heeft niks, de andere helft heeft alles, en ze komen het gewoon halen, zo onderhand. Kunnen we die paupers ergens ook niet geheel kwalijk nemen en als demense er zulke risico's voor over hebben zouden we kunnen stellen dat ze wel reuze gemotiveerd zijn. Fort Europa en de Verenigde Burchten van Amerika gaan vroeg of laat bezwijken onder de druk, en voordat dat gebeurt betalen heel wat sloebers met hun leven voor een plekkie aan de goede kant van de grens. Wat gaan we er aan doen, mensen? Rijkdom verherverdelen, rigoureuze geboortebeperking, hopen dat de ebola een beetje doorpakt, zeg het maar. Eén bootvluchteling maakt nog geen mondiale crisis, maar vierduizend in twee dagen: het seizoen is begonnen.

Reaguursels

Inloggen

De grenzen van de blanke landen moeten veel beter op slot. Israel geeft daarin het goede voorbeeld. En omdat Afrikanen niet in staat blijken te zijn een fatsoenlijke maatschappij op te bouwen, voeren we het kolonialisme weer in. Dat functioneerde prima.

Jan Gerritsen9977 | 11-04-14 | 16:27

Ergens anders had ik ooit geopperd om die pedo zwemleraren maar naar Afrika te sturen. Maar achteraf gezien is dat toch niet zo verstandig; stel je voor dat ze zwemmend komen...

Tjemig | 10-04-14 | 13:53

@gedachtespinsel | 10-04-14 |
Daarnaast vind zelfs ik import van kanslozen als 'investering' zien nogal 'guur rechts'. Een investering is namelijk een rationele afweging. Vooraf maak je de afweging of de investering jou winst op gaat leveren in de toekomst, gedurende de looptijd van het project houd je de investering in het oog om te kijken of deze rendeert, en als het project niet meer te redden is termineer je het (hoe ze je dat voor je? Toch maar terugsturen?). Als een bedrijf de keuze zou krijgen deze investering te doen zouden ze hier nooit voor kiezen, in plaats daar van kun je beter universitair geschoolden uit Azie importeren.

potsenmakkert | 10-04-14 | 11:20

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 03:17
Maar in dit geval wel graag eigen kosten voor eigen baten. Dat is namelijk hoe een economie werkt: je maakt (ook als ondernemer) ZELF kosten zodat je later ZELF baten hebt. Doordat jij met de kosten die je maakt wat toevoegd aan de maatschappij betalen anderen je hiervoor. Hier is het hele economische marktsysteem op gebaseerd.

potsenmakkert | 10-04-14 | 11:12

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 02:54
Kansen hangen vooral er vanaf of jouw voorouders wel wilden werken. Niet iedereen heeft dus dezelfde kansen, maar dat heb je alleen aan je voorouders te wijten. Dit word bevestigd als je naar de kenmerken van Afrika kijkt, veel landen zijn hardstikke vruchtbaar en hebben veel grondstoffen, ze zijn echter net zo arm of nog armer dan hun minder fortuinlijke buren. Uiteindelijk 'werkt' een Afrikaanse mentaliteit niet, landen waar men blanke boeren wegjoeg (onder andere Zimbabwe en Zuid-Afrika) takelden al snel af. Afrikanen zijn geen opbouwers, ze kunnen bestaande welvaart nog niet eens onderhouden. Op zich is dat niet erg. als ze daar liever leven zonder (veel) te werken en daarmee net rondkomen is dat hun goed recht. Wij hoeven hen daar alleen niet bij te sponsoren.

potsenmakkert | 10-04-14 | 11:07

@Ongebluste kalk
Wat naief. Het zal wel goed komen en wordt geregeld door goede sterke mannen? Nou dacht het even niet. Autochtonen zijn al in de minderheid in de grote steden, en het is nou niet zo dat in de 2 wereldoorlogen het gedrag van de blanke nl autochtone man uitmuntend was. Verder gezien de demografie van allochtonen hier en in hun eigen thuislanden, afgezet tegenover die van autochtonen hier...... de wil om naar het Westen te komen... de wil om niet te integreren... wie denk jij dat er gaat winnen? De cultuur die feminien is, polderen, compromissen sluiten, schuld bekennen en zelfreflectie of de culturen die agressief zijn, onderdrukkend tegenover anderen, grote bek gevend? De mensen met de grootste bek en agressiviteit zullen het altijd winnen van iemand die compromissen probeert te sluiten. Je bent veelste laat, hieraan valt niets meer te doen, sterker nog onze politici werken er graag aan mee. Aan alle beschavingen komt een eind. Ook aan die van ons. Onze cultuur zal verdwijnen wat over blijft is een cultuur waarbij je achter je rug moet omkijken. Een ratjetoe van culturen en beschavingen waaruit is gebleken dat die al een teringzooi maken in hun eigen thuislanden.
VB: We hebben grote problemen met Marokkanen, ze reageren niet goed op onze hulp en belanden veel in de criminaliteit. Zelfs uit de Marokkaanse gemeenschap is er een roep op strenger aanpakken. Met andere woorden onze cultuur van straffen, 2e kans geven, alles proberen etc is niet toereikend voor deze barbaren. Met andere woorden, wij moeten onze cultuur afdoen en een cultuur van harder aanpakken, 'barbaarse cultuur' misschien wel de cultuur die ze in Marokko hebben als het gaat om aanpakken. Onze 'lieflijke' cultuur is niet meer toereikend.

Julia | 10-04-14 | 10:24

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:10
Ja, ze werken ook zo massaal als ze eenmaal in de luxe hangmat van onze verzorginsstaat zijn beland.

Droom en zwets maar fijn verder, maar val mij er niet mee lastig.

Cor Rupteling | 10-04-14 | 09:54

Zolang ze hier niet komen ...

Muhammad S al-Beshi | 10-04-14 | 09:23

Wat opvallend dat dit onderwerp niet behandeld werd in het 8 uur journaal.

lienke | 10-04-14 | 08:55

Weer een puik stukje trouwens Nanninga

Anijsblokje | 10-04-14 | 08:24

Het wordt nu echt tijd voor een kolonie op de maan.
Veel werk & geen gespreid bedje.
In vorige eeuwen hield het gevaar/de onzekerheid het aantal gelukszoekers in evenwicht en de belofte op vrijheid/voorspoed de stroom gaande.
Dat evenwicht is verstoord. De reis is gevaarlijk. Daarna ligt het risico volledig bij de bevolking van de ontvangende landen.

Anijsblokje | 10-04-14 | 08:24

Je moet ze gewoon terug sturen, als deze mensen zo graag naar Europa willen, zullen ze dat moeten proberen op de legale wijze en niet illegaal met een bootje.

Toetsiemonster | 10-04-14 | 07:57

Vorig jaar 360 gevallen van transportschade terwijl er in 2 dagen tijd 4000 bijkomen? Allezins acceptabele verliezen en niets om je druk over te maken...

TheTroll | 10-04-14 | 07:30

Ik neem het deze mensen niet kwalijk. We moeten deze mensen in zeewaardige boten opvangen en terugslepen. Zo geef je ook signalen af naar de smokkelaars. Australie doet dat goed!

nukkie | 10-04-14 | 07:27

Ik herinner mij aan artikel over een NL onderwijzer in Utrecht. Die vond dat alle Nederlandse en Hollandse kinderen verplicht Turks op school moesten leren.
Dat wordt dus op termijn wel Afrikaans.

duitse herder | 10-04-14 | 07:11

Mondialisering, migratiestromen... het is voorspeld in een in 1973 verschenen boek van Jean Raspail -Le Camp des Saints
Het is ook vertaald in het engels en duits!
Voor de kosten en baten van immigratie verwijs ik naar het SCP en CPB :-(
Volhouden Fritsma :-)

kapitein oosterlng | 10-04-14 | 06:59

@Leffe Blonde | 10-04-14 | 06:34
Het zal wel goed komen, geregeld door goede sterke mannen. Goede tijden keren altijd weer terug.

Ongeblustekalk | 10-04-14 | 06:42

In de 17e eeuw vochten we tegen de 10e penning van Alva en schopten we de Spanjaarden het land uit. Nu betalen we tot 50% belasting en laten iedereen binnen. Hebben we daarvoor gevochten?

Leffe Blonde | 10-04-14 | 06:34

@Leffe Blonde | 10-04-14 | 06:12
Die politici zorgen er juist voor dat hen geen strobreed in de weg wordt gelegd en dat ze uit de ruif mee mogen eten te koste van de hardwerkende nederlander.

Ongeblustekalk | 10-04-14 | 06:18

Maar welke idioot vertelt ze dat het hier beter is, met mensen als Rutte, Sansom en Pechtold? Ik zou zelf bijna gaan emigreren.

Leffe Blonde | 10-04-14 | 06:12

-weggejorist-

fleischer | 10-04-14 | 04:10

-weggejorist-

fleischer | 10-04-14 | 03:29

@ megalul | 10-04-14 | 00:41 |
Ik verdenk jou van die schizofrene tegenstrijdigheid kenmerkt deaur een beetje doctrine in een notendop. Kansloos dus.
*hersenen over hebben doet?*

fleischer | 10-04-14 | 03:28

@potsenmakkert | 10-04-14 | 02:48
Kosten voor de baten? U bent vast geen ondernemer.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 03:17

@potsenmakkert | 10-04-14 | 02:48
Grappige redenering maar gaat volkomen voorbij aan de mogelijkheden die iemand heeft meegekregen lijkt me, jij gaat uit dat iedereen met dezelfde kansen is geboren, vertel mij eens, hoe kan het zo zijn wij Nederlanders met IQ 100 dan toch nog steeds vele malen rijker zijn dan iemand met IQ 105 (gemiddelde aziaat). Als jouw redenering klopte zouden we allemaal naar Azië willen verhuizen.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 02:54

@ potsenmakkert | 10-04-14 | 02:48 |
Zo heb ik van een gewaardeerd reaguurder deze vid mogen onderscheppen. 'T bewoordt wel een degelijke waarheid,...
www.youtube.com/watch?v=Rn5JclFHglc&a...
Ik zeg je; IK ben er niet blij mee.
Rutte misschien wel....
Ach, VEEREK Rutte toch zijn endeldarm...

fleischer | 10-04-14 | 02:54

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 22:59 |
Een economie draait niet op balans, er moet juist een onbalans zijn om de geldstromen aan de gang te krijgen. Uiteindelijk draait het altijd om: jij creert iets waar ik graag (grof) geld voor wil betalen omdat dit mijn leven beter maakt. Jij creert onbalans en tilt mijn leven naar een hoger peil en daarvoor beloon ik je. Balans is stilstand. Daarom is armoede ook nooit de schuld van een ander. Als je arm bent (mits je basisrechten op bezit en lichamelijk integriteit bewaakt blijven) betekend dit gewoon simpelweg dat je niet capabel bent om andersmans leven positief te beinvloeden.
@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:25 |
Je bedoelt net zo lang jengelen tot je een Audi krijgt met een lening erbij voor die Audi en dan gaan jengelen dat je die lening niet wilt terugbetalen?
@bakoenin | 09-04-14 | 23:37 |
Interessante ideeen! Ik zie het echter nog niet voor mij. Uiteindelijk is de enige vorm die volgens mij op de lange termijn houdbaar is het kapitalisme. Andere vormen gaan uiteindelijk automatisch aan 'moral hazard' ten onder. Uiteindelijk hebben landen vaak hun grootste groeiperioden in tijden dat ze (langzaam) kapitalistischer en liberaler worden.
@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:10 |
Waarom investeringen uit belastinggeld? Gewoon zorgen dat hun bezit en lichamelijke integriteit (en dat voor iedereen in de maatschappij) beschermd word en voor de rest vrij laten. De onzichtbare hand van de markt doet de rest. Om aan eten te komen zullen ze dan automatisch bij moeten dragen, willen ze een mooi leven dan zullen de schouders er onder moeten.
@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:14 |
Dat moeten ze toch ook? Zie de juwelier...
@echtpaul | 10-04-14 | 00:22 |
En dat is een van de grote problemen waarom we Nederland niet zomaar op mogen geven: we kunnen wel vertrekken en elders wat nieuws opbouwen maar uiteindelijk heeft dat ook een aanzuigende werking. Waar eten is komen parasieten op af, en de grenzen dicht houden lukt je in een nieuw land misschien voor een poosje, maar uiteindelijk is er altijd iemand die zegt: 'kom maar binnen', en zo begint het geklooi van voren af aan.

potsenmakkert | 10-04-14 | 02:48

@ Jan Dribbel | 10-04-14 | 02:32 |
Stigmatiseren, en opzettelijk de culturen met elkaar in contact laten komen.
Meer een spelletje van de hogere machten, alias; degenen voor een Nieuwe Wereld Vrede.
Bankpersoneel doet vooral een dure duit in 't zakje.

fleischer | 10-04-14 | 02:42

@necrosis | 10-04-14 | 02:16
Misschien zo ja, maar als ik kijk hoe die jongen nu een MBO studie gaat doen/gedaan heeft gaat hij echt wel bijdrage leveren aan de economie. Zo wil ik er wel meer zien! Zijn intentie leek in elk geval niet verkeerd in tegenstelling van veel 'bontkraagjes'. Eens?

gedachtespinsel | 10-04-14 | 02:32

necrosis | 10-04-14 | 02:16 |

Liever een goed geintegreerde Mauro in dit land, dan een
geimporteerde gedoekte analfabete huissloof of een geimporteerde analfabete haatbaard.
Het is niet Mauro's schuld dat hij hier op jonge leeftijd belandde.
Het is wel de schuld van dit land en de EU dat de import van kans-arme, kanslozen, uit moslim landen maar doorgaat en doorgaat.

Jan Dribbel | 10-04-14 | 02:32

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 02:15
Probleem is, dat veel asielzoekers op de hoogte zijn van het recht op een advocaat die dan 500 keer in hoger beroep gaat.
In de tijd dat hun aanvraag loopt, worden de vrouwen zwanger, en trekt men de #bornhere kaart, iets wat ik pure emotionele chantage vind!
Ik pleit voor asielaanvragen die ingediend worden in het land van herkomst, en in afwachting van die aanvraag blijf je in het land van herkomst.

necrosis | 10-04-14 | 02:23

Om de discussie nog een boost te geven:
Dat hele verhaal rondom Mauro (weet u nog?) had nooit plaatsgevonden als 'Nederland' had gedaan wat het had moeten doen: terugsturen naar Portugal, aangezien hij daar was geland!
En dan had Portugal moeten beslissen om hem een verblijfsvergunning te geven of niet.
Had hij die in Portugal niet gekregen, dan had hij die hier ook niet gekregen.
En ja, dat is een EU regel!

necrosis | 10-04-14 | 02:16

@necrosis | 10-04-14 | 02:11
Je hoort mij niet tegenspreken wat dat betreft! Iemand die met vliegtuig aankomt geen paspoort, zelfde vliegtuig terug. Maak er een wet van! En wat betreft generaal pardon, had voorkomen moeten worden door goede wetgeving, dat die ontbrak is wat dat betreft gevolg en is generaal pardon terecht, we hebben zelf zitten slapen. Maar zorg dan dat het niet weer voor komt!

gedachtespinsel | 10-04-14 | 02:15

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:57
Je wilt iets structureels?
Laat de Nederlandse staat dan eens beginnen met het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers, ipv een generaal pardon.
En dat uitzetten direct uitvoeren zodra ze een definitief 'nee' op zak hebben.
En voordat een asielzoeker die op Schiphol aankomt en een asielaanvraag indient, eerst controleren of hij/ zij zijn paspoort niet door de plee van het vliegtuig heeft gespoeld.
Is dit wel het geval, geen asielaanvraag opnemen, maar terug in het vliegtuig naar het land van vertrek.
Zoeken ze daar maar uit waar hij/ zij vandaan komt.
Iemand opperde ooit om bij 'risicovolle vluchten' alle paspoorten in te nemen en pas terug te geven bij de uitcheckbalie.
Waarom dit niet gebeurt is mij een raadsel.
Is dit wreed of onmenselijk?
Nee.
Is dit gezond verstand?
Ja!

necrosis | 10-04-14 | 02:11

@Jan Dribbel | 10-04-14 | 02:08
Scherp! De bijbel/koran zegt dat geschrift waar is....!

gedachtespinsel | 10-04-14 | 02:10

tattooboer | 10-04-14 | 01:48
air rail dynamics

newray | 10-04-14 | 02:08

tweetybird | 10-04-14 | 01:36

Dat is een cirkel-redenering.
Een redenering zonder begin en eind, daar begin ik niet aan.

Jan Dribbel | 10-04-14 | 02:08

@tweetybird | 10-04-14 | 01:57
Slaap goed!

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:59

@tweetybird | 10-04-14 | 01:54
Ik zou zeggen, doe eens iets structureels dan, is niet zo moeilijk hoor. Gewoon even met je voeten in de klei!

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:57

Gedachtespinsel welterusten ik ga slapen. De rest ook welterusten.

tweetybird | 10-04-14 | 01:57

Kom, we gaan weer een plaat maken met allemaal beroemdmensjes en zielige tekst met bijbehorende zielige pics, dat gaat helpen. youtu.be/D9ZKyYFyiFA

INH.30CL | 10-04-14 | 01:56

Och en ik kijk nog wat verder, er zijn prima organisaties die wel bijdrage leveren. En dan nog, stel dat een bestuurder zich verrijkt, betekent dat dan om helemaal niets te doen?
gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:24 | + 0 -

Man man man,u wilt het geloof ik echt niet begrijpen. Het helpen is een druppel op een gloeiende plaat. Wanneer heeft u door dat het helpen minimaal is van 80 procent van die organisaties. Ze helpen net genoeg om geld binnen te halen door zogenaamd te vermelden wat ze allemaal wel niet hebben gedaan. Maar helpen om echt de problemen op te lossen. Vergeet het maar. Je gaat toch niet je eigen bedrijf falliet helpen zodat de geldstroom stopt. Nee je zorgt dat armoede blijft zodat je bestaansrecht houd. En dat is wat goede doelen nu doen. Een groot voorbeeld hiervan zijn goede doelen loterijen. Niet te doen om die zielige negertjes maar om grof geld te verdienen. Een zielig negertje is een geldbron. Snapt u het nu. Hoe zieliger hoe meer er over zijn rug verdient wordt. Ze hier naartoe halen lost ook geen flikker op als het enige dat ons geld wegstroomt en ze er daar niet beter af zijn doordat ook de hulp uiteindelijk bij hun stopt omdat het geld hier op is. Wakker worden.

tweetybird | 10-04-14 | 01:54

@newray | 10-04-14 | 01:36
Ja en nu?

tattooboer | 10-04-14 | 01:48

What comes around goes around. Dat kompt aaaaltijd uit.
Wij, Noorderlingen, hebben indertijd Afrika, Azie en Zuid/Midden Amerika leeggetrokken, nu proberen zij ons leeg te trekken/gaan zij ons leegtrekken, met vergelijkbare middelen.

oze | 10-04-14 | 01:47

@fleischer | 10-04-14 | 01:44
*doet laatste wijntje langs huig laten gieren*

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:47

Neem 't er lekker van, dudes & dudettes!
(naar een quote van Botte Hond)

fleischer | 10-04-14 | 01:44

@Lewis Lewinsky | 10-04-14 | 00:33
LOL +1 voor 'taalnazieste'

De Koreaanse Slet | 10-04-14 | 01:41

M134. Antwoord op heel veel vraagstukken.

De Goedheid Zelve | 10-04-14 | 01:40

@De Koreaanse Slet | 10-04-14 | 01:39
Je bent vast de enige niet, of je enigste bent ga ik geen oordeel over vellen.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:40

@de honden blaffen... | 10-04-14 | 00:26
Jah joh het is enig hier! Het enigste feesie in de wereld!

De Koreaanse Slet | 10-04-14 | 01:39

*beertendertje en sterke drank "all-included" er nog ff bijfrommelen doet*

fleischer | 10-04-14 | 01:39

@tweetybird | 10-04-14 | 01:36
Euh, gewoon en psychisch probleem?

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:37

Jan Dribbel | 10-04-14 | 01:31 | + 0 -

Dat wel,mischien ben ik wel gek maar weet ik het zelf niet, En daardoor zeg ik,ik ben niet gek. Ik denk dat het dat is,zeker weten doe ik het niet.,want als ik het wel wist had ik waarschijnlijk gezegt ik ben gek. Denk daar maar eens over na.

tweetybird | 10-04-14 | 01:36

Kijk het filmpje en begrijp dat ik niet meegegaan ben ( achter gebleven terwijl vrouw en zonen dit gezien hebben )
www.youtube.com/watch?v=eMfyNt_ka2g

newray | 10-04-14 | 01:36

@fleischer | 10-04-14 | 01:32
*vraagt zich af waar drankjes blijven*

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:34

*kaasplankje en augurkjes bijzetten doet*

fleischer | 10-04-14 | 01:32

@Oktoberfest | 10-04-14 | 01:28
Ik neem uw oordeel ter kennisneming aan. En neem nog een biertje op uw nick.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:31

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:29 | + 0 -

Wensen? U definieert uzelf.

Oktoberfest | 10-04-14 | 01:31

Die negertjes redden doe je niet door ze massaal hier heen te halen. Wat hier komt wordt er in afrika weer bij gefokt. Mede door de religie en kerk. En wat levert het op dat we er hier een paar hebben die ons land kaal vreten en we alsnog omdat er weer zoveel zijn bijgefokt ook weer massaal moeten bijspringen. Totdat die negertjes ons totaal hier hebben leeg gevreten. Wij hier ook aan de bedelstaf liggen en we ze daar ook niet meer kunnen helpen. Nee echt een verbetering hoor. Geweldig mevrouw gedachtespinsel.
Nou ik ben er klaar mee,doet u er maar mee wat u zelf het beste vind. Als ik u niet kan overtuigen het zal zo,ik zal er dus geen hap minder om eten.

tweetybird | 10-04-14 | 01:31

tweetybird | 10-04-14 | 01:22 |

Iemand, die van zich zelf zegt: "ik ben niet gek".
Dat is op zijn minst verdacht.

Jan Dribbel | 10-04-14 | 01:31

Ik ga slapen.
Ik wens u allen het beste.

Oktoberfest | 10-04-14 | 01:30

@Oktoberfest | 10-04-14 | 00:50
Ik wens u wat u mij wenst, ik hoop dat u er gelukkig mee bent.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:29

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:19 | + 0 -

Naar mijn inschatting honderden reacties die ik van u heb gelezen, zelfs een draai en weerspiegeling heb gegeven om mij in uw perspectief te doen begrijpen kom ik, alleen vanuit mijzelf, dat de definitie van een draaiende, zeikend en vooral met zichzelf ontevreden huistrol volledig op u past.

Oktoberfest | 10-04-14 | 01:28

@Schietmijmaarlek | 10-04-14 | 01:18
Vaak legt een heel dorp geld bij elkaar om één inwoner naar het westen te laten vervoeren.
Dit in de hoop dat die ene persoon rijk wordt in het 'beloofde land' en geld naar zijn dorp in Afrika stuurt.

necrosis | 10-04-14 | 01:25

@Oktoberfest | 10-04-14 | 01:23
1 x, geen antwoord is voldoende hoor....

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:25

Ik zie veel te veel commentaar waar mensen zeggen dat we "iets" voor die afrikaners moeten doen. Leren om dit te doen of dat te doen. Open markt voor ze creeeren. En ieder geval zorgen dat t geld niet in corrupte handen valt..... wat?????
Deze hele hulpparade is HET probleem.
Die mensen worden alleen maar afhankelijk gemaakt van hulp, welke vorm dan ook! Het bewustzijn bij die mensen is al hoe ze hulp kunnen krijgen van ons.
Wat je moet doen is juist niets helemaal niets. Wat zijn we hun verschuldigd? Onze europese landen waren na de 2e wereldoorlog ook totaal in puin hebben we zelf opnieuw opgebouwd. Welliswaar met gastarbeiders erbij maar wel onder westers initiatief.
Waar is het afrikaanse initiatief? Die mensen hebben geen initiatief omdat tante truus van de UN die kindertjes wel eff komt vertellen wat goed voor ze is. En de illusie ligt bij hun dat de straten hier in europa van goud zijn.
Ze moeten aan hun eigen lot worden overgelaten. Wie wil leven moet daarvoor willen vechten "eigen initiatief" niet op anderen leunen.

ca12nag3 | 10-04-14 | 01:25

@tweetybird | 10-04-14 | 01:22
Och en ik kijk nog wat verder, er zijn prima organisaties die wel bijdrage leveren. En dan nog, stel dat een bestuurder zich verrijkt, betekent dat dan om helemaal niets te doen?

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:24

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:15 | + 0

U mist meer dan een bijdrage.
En dat is de samenvatting van een oeuvre. Helaas de uwe.

Ik kan niet jaloers zijn wat het is een prestatie in zijn eigen recht.

Oktoberfest | 10-04-14 | 01:23

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:15 | + 0

U mist meer dan een bijdrage.
En dat is de samenvatting van een oeuvre. Helaas de uwe.

Ik kan niet jaloers zijn wat het is een prestatie in zijn eigen recht.

Oktoberfest | 10-04-14 | 01:23

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:05 | + -1 -

Mischien is het voor u eens een goed idee om op internet een lijst met goede doelen op te zoeken met de bestuursleden en hun karige loontje. Mischien dat u er dan eindelijk eens de ogen open gaan. Zieligheid is een miljarden industrie. Waar negertjes niet veel beter van worden,bestuurders van die doelen daarentegen wel. Die bestuurders belonen zich ruimhartig van geld voor arme negertjes betaald door burgers en opgehaald door goedgelovige vrijwilligers,terwijl die bestuurders heerlijk op wereld cruise zijn. We hebben er zelfs 1 van op tv. De grote bestuurder van max. Ook zo,n enge man die profiteert van de zielige mens , Met het hoogste loon van alle omroepbonzen.
U mevrouw gedachtespinsel ziet of wil het mischien niet zien ,maar tweetybird is niet gek. Ik kijk wel om mij heen.

tweetybird | 10-04-14 | 01:22

@Oktoberfest | 10-04-14 | 01:13
Euh, had u een stelling, oplossing of een context duiding dan? Of alleen een beoordeling over mij als persoon? Eerste reageer ik graag op hoor, tweede heeft geen enkele bijdrage.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:19

Ach, laat die mense toch lekker bootje varen.
Hedendaagsche harde radioactiviteit doet de rest wel...

fleischer | 10-04-14 | 01:18

Kan iemand mij uitleggen, hoe die gasten aan duizenden dollars kunnen komen om hun overtocht te betalen?
Om vervolgens hier te zeggen, dat ze de 5 euro eigen bijdrage voor de zorg niet kunnen betalen?
Er klopt iets niet.
Lijkt wel of iemand ze importeert.
Import van toekomstig stemvee misschien?

Schietmijmaarlek | 10-04-14 | 01:18

@megalul | 10-04-14 | 00:41
Ik ben geen tattooboer, ik ben necrosis!

necrosis | 10-04-14 | 01:18

Ooit is voorspeld dat het zuiden de rijkdom komt halen in het Noorden. Dat zien we nu gebeuren. Let even op: ze komen het halen en willen er niks voor terug doen. De volhouders gaan de zee op in brakke bootjes totdat ze verzuipen of gered worden. En ze worden gered door Europese kustwachten en naar Europese havens gesleept. Dan zijn ze dus waar ze wezen willen. Hoe dom kun je zijn? de controle moet dus gericht zijn op elk kuthaventje in Noordafrika en elke boot die daar vertrekt moet onderschept, gecontroleerd en teruggestuurd worden. Waarna na ontscheping de lokale overheid de boten in beslag neemt en sloopt of verbrandt

Graaf van Egmont | 10-04-14 | 01:17

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:06 | + -1

Context, inschatting, werkelijkheid en antwoorden geven het uwe.


P.S. Bedankt voor een antwoord hoe discontinu het ook mag zijn.
Pillen op?

Oktoberfest | 10-04-14 | 01:17

Het is wel degelijk zeer belangrijk dat wij van die landen vernemen wat het maximum aantal vluchtelingen met een minimum aan slachtoffers is, opdat wij in de toekomst weten wat een verantwoorde heenzending naar het thuisland overzee, onder gelijke condities, zal kunnen inhouden.

poeszje | 10-04-14 | 01:17

@Oktoberfest | 10-04-14 | 01:13
Nee hoor maar even je bijdrage gemist, zou zonde zijn om niet te reageren op een zinnige opmerking lijkt me.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:15

LOL @ Nigris flotillas vulgaris!

fleischer | 10-04-14 | 01:14

Vermakelijk.

Die zak hooi van een @gedachtespinsel vindt mij te inferieur om te reaguren.

"Guess he can't take the heat"

Oktoberfest | 10-04-14 | 01:13

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:56
Nee.

tattooboer | 10-04-14 | 01:08

@megalul | 10-04-14 | 00:41
Je probeert wat te zeggen maar er staat eigenlijk niks. Als je altijd iets leest lees je dus nooit wat naders, dus ook geen andere kant, misser nummer één.
aanklacht? je bedoelt klacht neem ik aan. Misser nr twee.
als je schizofrene tegenstrijdigheid als krachtterm probeert te gebruiken, vlak dat dan zelf niet af door er
"een beetje" achter te zetten, misser nr drie.
Ik ben tattooboer, de enig echte en daar kom jij met jou kleine hersenen nog niet eens de volgende tien jaar dicht bij. Immers, eens een megalul, altijd flauwekul.

tattooboer | 10-04-14 | 01:08

@Abject | 10-04-14 | 01:05
Ja? Je kunt niet lezen????? Mijn hemel....

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:07

@Oktoberfest | 10-04-14 | 01:02
Wat is het nou? Wel of niet, en wie????? Helderheid is niet uw sterkste punt.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:06

@tweetybird | 10-04-14 | 00:56
Uw voorstellingsvermogen zegt iets over uw fantasie, maar gaat helaas niet verder dan het bewaken van wat u denkt te moeten bewaken als Nederlands erfgoed. Het zegt wat over uw beoordelingsvermogen maar gelukkig niets over de de argumentatie van mijn punt over Afrikanen. Ik vind u wel lievvvv.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 01:05

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:56 | + -3 -

Zeer zeker jouw schuld, je bent te dom om te begrijpen dat het draagvlak en de economie haar grenzen kent, en nu al op klappen staat. Maar toch blijf jij roepen om meer, meer , meer handophouders.

Abject | 10-04-14 | 01:05

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:56 | + 1 -

Nee.

Oktoberfest | 10-04-14 | 01:02

maar 600.000.....
laat dat even doordringen, damn..

vander F | 10-04-14 | 01:01

"The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said."
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
La Bailaora | 09-04-14 | 22:35 | + 64 -
Ik ben om, complotters kunnen wat mij betreft overal gelijk in krijgen, we worden gewoon welbewust uit de geschiedenis gedrukt omwille van een of ander megalomaan plan om de Europese culturele identiteit te wissen.

Abject | 10-04-14 | 01:00

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:56 | + 0 -

Helaas heeft hij wel gelijk.

Oktoberfest | 10-04-14 | 00:59

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:47
Je ontwijkt het gesprek met je onzin.

tattooboer | 10-04-14 | 00:57

Nivelleren is zoiets als het weer. Lucht stroomt van hoge naar lage druk. Mooi zou je zeggen. Als de lucht daar is aangekomen is er nooit meer wind. Maar nee, onderweg wordt de lucht door de corioliskrachten de verkeerde kant opgestuurd en zo lukt het natuurlijk nooit. Het blijft waaien. Afrika heeft ondertussen ook zoveel hulp gehad dat het welvarend en tevree zou moeten zijn. Maar wat is nu die corioliskracht? Als u mij kan volgen...

techniks | 10-04-14 | 00:56

Je gaat mij nou toch niet verbinden met een religie hoop ik. Och, als je het wel doet zegt het iets over je beoordelingsvermogen, nihil.
gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:43 | + 0 -

Nee hoor u bent meer van de knuffelaars en zieligheids industrie. Veel roeptoeteren maar zelf weinig doen. Zo stel ik uw mij voor. Volgens mij zou u een illegale nog niet herkennen als het groot op ze rug geschreven staat. Ik stel u voor als iemand die in een riant huis woonti n een wijk zonder allochtoon of illegaal. Dat zijn namelijk altijd de grootste roeptoeters van schande die arme allochtoon ,die arme afrikaanse neger. Maar dat komt omdat hun kinderen er nooit mee in aanraking komen,ze er ver weg van wonen,maar het roeptoeteren om er zelf een goed gevoel van te krijgen zolang ze er zelf maar niet regelrecht geconfronteerd mee worden. De mensen eigenlijk aan de zijlijn die van de allochtoon en illegaal profiteren en opscheppen tegen hun sjieke vriendinnen hoe goed ze wel niet zijn want zij helpen de allochtoon en negertjes met door hun opgerichte goede doelen. Aplaus voor je zelf. Nou zo zie ik u.

tweetybird | 10-04-14 | 00:56

@tattooboer | 10-04-14 | 00:55
Klopt! We hebben er zelf ook nogal wat eeuwen over gedaan, hoeven we ander niet te gunnen?

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:56

Ik mis @solidstate.....

necrosis | 10-04-14 | 00:56

@Abject | 10-04-14 | 00:49
Mijn schuld, hiep hiep hoera voor de duider van van het kwaad. Lutser!

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:56

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:30
Je kan en mag niet van ons verwachten dat we ze even honderden jaren vooruitgang in een paar maanden bijbrengen.

tattooboer | 10-04-14 | 00:55

zeg maar jansen | 10-04-14 | 00:42
Waar zeg ik dat dan?

de honden blaffen... | 10-04-14 | 00:50

Oktoberfest | 10-04-14 | 00:26 | + -1 -

Er zijn nooit genoeg landmijnen.

/Trollselfie uit/

P.s. f.Y. gedachtespinsel. Narcistic prick.

Oktoberfest | 10-04-14 | 00:50

Massa-immigratie zal onze verzorgingsstaat uiteindelijk de das om doen. Europa-wijd. Niks sociaal stelsel, bijstand, sociale woningbouw etc. En dat is allemaal de schuld van mensen als gedachtespinsel en supermatthijs . Exact dezelfde lieden die zo hard lopen te klagen dat de VVD ons sociale stelsel ten gronde richt.

Abject | 10-04-14 | 00:49

@necrosis | 10-04-14 | 00:44
wat=want, mijn oude vingers slaan nog wel eens een toetsje over. *verontschuldigd zich*, maar waar moet je in godsnaam invoer taal configureren in k*t windows 8.... *zucht*

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:47

@sitzkrieg | 10-04-14 | 00:44
Maar wie gaat dan doen, zitoorlog? Wie?

Lewis Lewinsky | 10-04-14 | 00:47

@megalul | 10-04-14 | 00:41
Ik ben de enigste fan van tattooboer. Maar geef eens antwoord op mijn vraag: wie gaat de afrikanen buiten europa houden? Heb jij een idee?

Lewis Lewinsky | 10-04-14 | 00:46

@megalul | 10-04-14 | 00:41
Hee, niet generaliseren hoor! hahaha

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:45

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:38
Wat moet ik met een inburgeringscursus in China?
En doe eens wat aan je grammatica, het doet pijn aan mijn ogen!

necrosis | 10-04-14 | 00:44

Illegaliteit strafbaar stellen, vluchtelingenstop/quotum, en grensbewaking met (desnoods dodelijk) geweld handhaven. Wie hier wil komen als vluchteling dient eerst maar netjes een aanvraag in bij een ambassade.
Verder mensen die in lekke bootjes stappen gewoon laten doodgaan en reuze onvriendelijk zijn voor wie hier toch weet te komen. Dat zou zeker helpen en op de lange termijn ook een hoop doden schelen. Bijv. verdronken bootvluchtelingen en slachtoffers van mensenhandelaren maar ook Nederlandse slachtoffers van criminaliteit door immigranten. Als we de reis en ontvangst maar onaantrekkelijk genoeg maken komt het helemaal goed.

sitzkrieg | 10-04-14 | 00:44

Maar hunnie hiero stuurt dus geen centje terug?
Het zuigt dus blijkbaar alleen maar aan.
Wij werken voor hun of zij werken daar, dat is de vraag.

sjoost | 10-04-14 | 00:43

@tweetybird | 10-04-14 | 00:39
Je gaat mij nou toch niet verbinden met een religie hoop ik. Och, als je het wel doet zegt het iets over je beoordelingsvermogen, nihil.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:43

de honden blaffen... | 09-04-14 | 23:22 Het meest gebruikte standje in het bedrijven van seks heet de 'missionarishouding'.

Zeg nou niet dat die vóór geboortebeperking zijn.

zeg maar jansen | 10-04-14 | 00:42

Begin met het stoppen van gratis geld hier, dat trekt de verkeerde mensen aan en brengt hier ook niet veel goeds. Het hele circus van instanties die gratis geld geven zit vol met duurbetaalde baantjes voor de zittende politieke elite. Geld geven, dat je eerst afpakt van andere mensen, aan mensen om niet te werken slaat nergens op.

Portemonnee van de A | 10-04-14 | 00:42

@haagse tokkie
je hebt gelijk, vraag me hetzelfde namelijk ook al een tijd af.
ze willen banen creëren en werk. echter het simpele werk en daarna het wat moeilijkere werk verdwijnt en komt ook niet meer terug.
De deel van de mensen heeft dus de hele dag niets te doen omdat er geen werk meer is.
Als je je afvraagt wat simpele mensen doen die geen werk hebben en geen geld moet je eens naar het midden oosten kijken of bepaalde gebieden in noord Afrika.
We willen het niet zien maar het gaat nog zeer interessant worden.

chiwing | 10-04-14 | 00:41

@Lewis Lewinsky | 10-04-14 | 00:29

Aan de ene kant lees ik hier altijd een aanklacht tegen de maakbaarheid, aan de andere kant de aanklacht tegen de zondebok en ten derde de wanhopige schreeuw om oplossingen.

Die schizofrene tegenstrijdigheid kenmerkt een beetje de doctrine in een notendop. Kansloos dus.
Ik verdenk jou van genoeg hersenen daar afstand van te nemen.

Of zijn jullie allemaal tattooboer.

megalul | 10-04-14 | 00:41

@--neus-- | 09-04-14 | 23:15
Je bedoelt eigenlijk zoals het nu gebeurt, met het sponsoren van corrupte regimes en goedkope wapens. Je wil alleen het probleem proberen op te lossen dat de middeleeuwers best ver komen.
(In de prehistorie waren er al handelsroutes van duizenden kilometers: ik ben bang dat je het niet beter gaat doen als nu met de hekken)
PS. er zijn ook andere dan praktische bezwaren.

frank87 | 10-04-14 | 00:41

Zorg dat ze daar te eten hebben en te drinken. De rest mogen ze lekker zelf uitzoeken. Stel voor dat eten wel een voorwaarde. Geboortebeperking en condoom. O je daar komt de paus even verkondigen geen condoom geen pil want dat is tegen de wil van god en dus geen geboortebeperking en steeds meer kindjes om te voeden. . Dat ze daardoor alsnog weer niet te vreten hebben is dan ook schijnbaar de wil van god Dus wat doen we daar in godsnaam nog om ze te vreten te geven.En dat nu mevrouw gedachtespinsel maakt dat het met die landen het nooit wat wordt door inmenging van die religeuse sukkels en achterlijke knuffelaars. Anders was het probleem allang opgelost. Maar dat wil de kerk niet en ook de zieligheids industrie niet. Reden omdat het zo lekker verdient en het ze niet te doen is om die zielige negertjes maar om hun eigen pracht en praal. Dat is de werkelijke reden van zieligheids industrie en religie. Waarvoor dacht u anders dat er zoveel goede doelen zijn. Het msakt bestuurders super rijk voor weinig.

tweetybird | 10-04-14 | 00:39

@necrosis | 10-04-14 | 00:34
Ja zekers wel, maar heb jij al geprobeerd een inburgeringscursus te begrijpen in China? Nee, wat je wil het niet, maar je kan er veel geld verdienen zeker als je wat chinees begrijpt. Hmmm, moet even chinees ook als invoer taal installeren, oude XP bak naar schroothoop.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:38

Ik dacht toch eerst werkelijk dat het hierover ging.
Elk voorjaar barst de massale paddentrek los. Duizenden padden, kikkers en salamanders ontwaken uit hun winterslaap en trekken, gedreven door voortplantingsdrang, naar het water.
Een tocht waarbij ze soms een paar kilometer moeten afleggen. Honderdduizenden overleven die tocht niet.

INH.30CL | 10-04-14 | 00:38

Wie gaat de bootvluchtelingen terugsturen?

Lewis Lewinsky | 10-04-14 | 00:37

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:30
Het ligt aan de inburgeringscursus?
Is het nooit in je opgekomen dat het misschien ligt aan de onwil van de 'cursisten'?

necrosis | 10-04-14 | 00:34

@De Koreaanse Slet | 10-04-14 | 00:24
En de pica du jour blijft postimg.org/image/kyj0d6wmz/
Oh crap, daar komen weer 4000 vluchtelingen..

de grote Anti | 10-04-14 | 00:33

@De Koreaanste Slet | 10-04-14 | 00:19
Enigste is mathematisch en grammaticaal correct. Jij bent trouwens de taalnazieste reaguurder van vanavond.

Lewis Lewinsky | 10-04-14 | 00:33

Causa Sui | 10-04-14 | 00:28
Verbaast mij niet, PvdA.

de honden blaffen... | 10-04-14 | 00:32

@tattooboer | 10-04-14 | 00:27
Nee, dat vergeet ik niet! Het is alleen jammer dat inburgeringscursus tekort schiet.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:30

De vraag is niet wat er moet gebeuren om die binnendring-Afrikanen buiten Europa te houden. De vraag is niet hoe dat gedaan moet worden. De vraag is wie dat gaat doen.

De premier van Italië? Nee. Barosso, de baas van de Europese Commissie? Nee. Wie dan wel?

Dat is het probleem.

Lewis Lewinsky | 10-04-14 | 00:29

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:25
je slaat voor het gemak even de achteruitgang in culturele verworvenheden die "ze" met zich meebrengen met achtergestelde gebruiken en hygiëne over. waarom doe je dat?

tattooboer | 10-04-14 | 00:27

De Koreaanse Slet | 10-04-14 | 00:20
"Enigste" is oud Hollands, niks mis mee, begrijpt iedereen.

de honden blaffen... | 10-04-14 | 00:26

Mitrailleursnesten??

Met landmijnen graag. Heel veel landmijnen. Heel veel.

Oktoberfest | 10-04-14 | 00:26

@bakoenin | 10-04-14 | 00:22
We sluiten allemaal een doorlopend krediet af.....

necrosis | 10-04-14 | 00:26

@tweetybird | 10-04-14 | 00:19
Oh, ik ben schuldig aan het feit dat armen de rijke landen proberen te bereiken om een bestaansrecht op te kunnen bouwen. Nou graag! Punt is en dat lijkt je maar niet te begrijpen dat ik net zo voor regels ben als jij. Het verschil is alleen dat jij uitgaat van verlies van economische verworvenheden en ik denk aan mogelijk economische verbeteringen als je juiste instrumenten kunt inzetten. En nee die heb ik ook niet zo voorhanden. Maar wegzetten als non-valeurs vind ik nogal wat overdreven.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:25

het probleem is vooral dat wij Rijkdom anders zien dan zij. Op een oud EO kinder programma werd eens uitgelegd hoe zielig het was dat de kinderen in Afrika geen TV hadden. Nu wel. Nu kunnen ze zien hoe ze op Wall Street in thé USA de mensen er bij lopen. Hoe de Saudi Arabieren mega miljoenen jachten hebben als een speeltje. Hoe ze kunnen zien hoe zielig ze zijn in Afrika omdat ze daar al die tijd gelukkig in een echt paradijs leefden, zonder dat ze dat zelf in de gaten hadden. We hebben ze Christendam, Moslim terrorisme en kleuren TVs geleverd. We organiseren miljardairs reizen naar Afrika om Olifanten af te slachten. Eigenlijk zouden wij naar Afrika moeten vluchten en de Afrikanen naar EU. Alleen wie gaat er dan in de EU werken?

echtpaul | 10-04-14 | 00:22

deoudererijperevrouw | 10-04-14 | 00:04
Duurt nog even, voorlopig gaan we met steeds minder mensen steeds langer werken, immers de kosten moeten omlaag.
En dat kleine selecte groepje wat steeds meer uren moet maken moet steeds meer afdragen om de hele goegemeente te voederen en van onderdak te voorzien.
Tot dat ze breken.
Ze moeten ook tot steeds latere leeftijd door tenslotte.
De ZZPer wordt afgeknepen, geen voordeeltjes meer.
Er is geen werk meer voor iedereen, doodgewoon omdat productie processen steeds minder mensen vereisen.
En dan is de 3D printer nog niet echt doorgebroken, maar die komt.
Daar is geen werk, hier steeds minder.
Uiteindelijk gaat de vraag komen, wie moet het nog gaan betalen?
U? Ik? lijkt me niet, maar wie dan wel?
Is de aanbod gestuurde economie nog wel haalbaar?
Immers, wie moet dat aanbod gaan kopen, en waarvan?

bakoenin | 10-04-14 | 00:22

@meneer Q | 10-04-14 | 00:16
Bij huurverhogingen stijgt het aantal aanvragen voor huurtoeslag.
En om die huurtoeslag te kunnen betalen, zal Rutte opnieuw de BTW en Accijnzen op alles moeten verhogen.
Ik snap trouwens niet dat de huren gewoon blijven stijgen terwijl de waarde van vastgoed flink gedaald is.
Maar ik snap wel meer niet....

necrosis | 10-04-14 | 00:22

@Ommezwaai | 10-04-14 | 00:17
Leuk je aannames, ze zijn zo kleuterschool niveau.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:21

@De Koreaanse Slet | 10-04-14 | 00:20
Scuzi, bed dat is.

De Koreaanse Slet | 10-04-14 | 00:21

meneer Q | 10-04-14 | 00:16
De multiculturele samenleving in de praktijk.

de honden blaffen... | 10-04-14 | 00:20

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:12
Vandaar de blinddoek.

tattooboer | 10-04-14 | 00:20

@Hendrikaatje | 09-04-14 | 22:40
Voor iemand die zo prat gaat op de Nederlandse cultuur en taal vind ik dat je toch tenminste zulke achterlijke taalvouten niet kan en mag maken. Geert draait zich om in zijn ben van ellende.

De Koreaanse Slet | 10-04-14 | 00:20


gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:54 | + -1 -

Mensen zoals u veroorzaken dat mensen uit afrika massaal hier naar toe komen met gevaar voor eigen leven in de hoop op een beter leven. Maar doordat er zoveel komen gaan ze dat betere leven niet vinden. Omdat doordat ze massaal komen het niet te bekostigen valt en het ophoud. En dan mogen ze terug naar een land waar weinig is ,maar waar iedereen weinig heeft en het dus gewend is. Maar doordat sukkels als u ze een ander leven heeft laten zien willen ze dat houden. En wat krijg je dan door knuffelaars als u dat ze in een burgeroorlog verwikkelt raken om toch dat zelfde waar ze aan gewend zijn geraakt te houden. En moorden ze elkaar op gruwelijke wijze uit om dat ze het weinige niet met iedereen hoeven te delen. En dan staan jullie kudt knuffelaars weer op de eerste rij om schande te roepen terwijl jullie de veroorzakers zijn. En dat is nu een voorbeeld van een pvda ook. Zogenaamd tegen armoe zijn door nog meer armoe te creeren en zo de zieligheids industrie in stand kunnen houden. Zieligheids industrie is namelijk big bussines. Er wordt door bestuurders flink aan verdiend. Zo goed dt zij ver van de negertjes en de ellende vandaan wonen,met twee auto's en een zwembad in de tuin. Roepend onder het genot van een dure wijn,ach die zielige negertjes. Mens ga lekker gsrnalen pellen of kreeft koken.

tweetybird | 10-04-14 | 00:19

@Hendrikaatje | 09-04-14 | 22:40
Het 'enigste' ja joh. *zucht*

De Koreaanse Slet | 10-04-14 | 00:19

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:14
Zo! 30 landen maar liefst...
Europa bestaat inmiddels uit meer dan 50 landen, dus nog 20 te gaan...

Ommezwaai | 10-04-14 | 00:17

@megalul | 10-04-14 | 00:07 | was die. Scusi.

LibertasSimplex | 10-04-14 | 00:16

Geen probleem we verdubbelen gewoon de huren...
meer geld om ze op te vangen en de autochtone huurders
(die de huur niet meer kunnen betalen)
flikkeren we gewoon de straat op zodat er weer huurwoningen vrijkomen voor de nieuwe aanwas.

meneer Q | 10-04-14 | 00:16

@necrosis | 10-04-14 | 00:12
*traantje wegpinkt voor Afrikanen*

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:15

Je kan er alleen wat aan doen door overeenkomsten te maken met landen waaruit ze vertrekken. Het betreffende land vluchtelingen terug te nemen zonder geldig passport danwel uitreis stempel.

De EU wil dit niet, die houdt liever de droom levend dat de EU de droom is van iedere wereldburger en ziet liever dat Noord Africa ook eens deel van het Groot Europeesche Rijk gaat uitmaken, dat heeft ten slotte iemand anders ruim 70 jaar geleden ook al geprobeerd

Sumato | 10-04-14 | 00:15

Da's god man. He teaches. Says he.

LibertasSimplex | 10-04-14 | 00:14

@Ommezwaai | 10-04-14 | 00:11
Na meer dan 30 landen bezocht te hebben, en niet de toeristische route ben ik zo arrogant te zeggen genoeg te weten dat mensen waar ze ook wonen fundamenteel niet veel verschillen van elkaar. De armen begrijpen zelfs dat de rijken hun bezit denken te moeten beschermen.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:14

@Ommezwaai | 10-04-14 | 00:11

Wijze raad en tweetybird. hmm. Dat is zoiets als een bootvluchteling en een superstorm.

Onzalige combinatie.

megalul | 10-04-14 | 00:13

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:04
Dat interesseert me net zoveel als Afrikaanse bootvluchtelingen.

necrosis | 10-04-14 | 00:12

@tattooboer | 10-04-14 | 00:06
Wat dacht je van een bierzuipende homo Marokkaan? Nah, dat is wel erg onwaarschijnlijk, maar je weet nooit!

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:12

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:07
Niet lastig hoor.. Maar ik kan uit uw tegels opmaken dat uw geen notie heeft wat er in Afrika loos is.
Ik stel voor om er eens heen te gaann. Of beter, volg de wijze raad op die tweetybird u om 23:50 uur gaf.

Ommezwaai | 10-04-14 | 00:11

Haagse Tokkie | 10-04-14 | 00:08 | + 0 -
Mogen we al weer 120 op de Utrechtse baan dan ?

newray | 10-04-14 | 00:11

@tweetybird | 10-04-14 | 00:03
Dank voor uw simpele 'oplossing', maar ik denk dat er andere oplossingen mogelijk zijn, maar zou zomaar kunnen dat de investering uit belastinggeld moet komen om aan het eind van de rit dezelfde mensen in stramien te zetten dat ze bijdrage leveren aan de belasting en zo doende een bijdrage leveren aan jouw ouwedag. Lastig concept hè.

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:10

@Haagse Tokkie | 10-04-14 | 00:08
Tok, ik kijk film, kan dat niet korter?

tattooboer | 10-04-14 | 00:09

LibertasSimplex | 10-04-14 | 00:05 |
Ik weet het niet meer , was meer een intuïtief handelen. Ik ben dan nogal impulsief.

ITEACHYOU | 10-04-14 | 00:08

Rijke samenlevingen zijn in jaren opgebouwd mede over de rug van arme landen. Neemt niet weg dat als je vele ongeschoolden, taal niet sprekend en andere - met westen botsende - cultuur hebbend of rugzak leed meenemend en doorgevend aan vele opvolgende generaties, welkom heet, dat je dan een bom onder de samenlevingen plaatst die het nog redelijk goed doen, maar ook te kampen hebben metcwerkeloosheid en het uitknijpen van arbeiders. De goedbedoelde linkse blindheid (alleen praten over DELEN rijkdom, maar niet over hoe samen te leven en minder kinderen maken) gaat twee mogelijke gevolgen hebben: iedereen arm en de pleuris gaat uitbreken. Tussenoplossing: Amerikaans model. Je bent welkom als je werk hebt en na X jaar bijdrage geleverd te hebben heb je recht op reguliere voorzieningen. Alle anderen hebben recht op daklozenopvang en eten en noodhulp en vergoeding kosten vrijwillige terugkeer land van herkomst. Bijstand alleen als je een tegenprestatie levert.
Toch is dit niet het allergrootste vraagstuk. Dat ziet iedereen over het hoofd. Alle organisaties zijn erop gericht om arbeid overbodig te maken. Als je dat combineert met de stijging van de beroepsbevolking ben ik heel benieuwd op welke manier we dan gaan samenleven. De meest eenvoudige arbeid is makkelijk te automatiseren, maar dat zet zich uiteindelijk op alle niveaus door. Op welke manier houden we ons dagelijks bezig en hoe zorgen we voor verdeling van de dagelijkse behoeften? Dat is volgens mij de grootste vraag.

Haagse Tokkie | 10-04-14 | 00:08

LibertasSimplex | 10-04-14 | 00:05 | + 0 -
Jat eens een boek uit een hotelkamer ofzo hee, en lees .

newray | 10-04-14 | 00:07

@Ommezwaai | 10-04-14 | 00:03
Joh, lastig hè, lezen van metaforen.....

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:07

@LibertasSimplex | 10-04-14 | 00:05

Bewonderenswaardig. Dat jij zo'n intellectuele bootvluchteling nog de kans geeft zijn punt te maken.

megalul | 10-04-14 | 00:07

@de honden blaffen... | 10-04-14 | 00:00
Juistem !

Uw Verzekeringsadvis | 10-04-14 | 00:07

@gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:02
Hmmm, je vrouwlijke charmes dan maar aan me opofferen hea, vooruit, met mijn blinddoek op accepteer ik dat voor deze keer. Voor het zelfde geld ben je een obese herpesbeladen kettingrookster (gruwel ende schud)

tattooboer | 10-04-14 | 00:06

@deoudererijperevrouw | 10-04-14 | 00:04

Wereldwijd behoren wij tot de rijken maar ik snap je punt.

megalul | 10-04-14 | 00:06

ITEACHYOU | 10-04-14 | 00:00 |
"Hoe oud laten we mensen worden?"

Oh. U bedoelt alleen door dokters. Die dat bepalen. Alleen criminele mensen? Of?

Wat bedoelde u nou eigenlijk echt? Met "hoe oud laten we mensen worden".

LibertasSimplex | 10-04-14 | 00:05

@Mr. Squits | 09-04-14 | 23:59
Focking veel irrigatie. Zeewater tot zoetwater filteren.
Het is bewezen dat het kan. Geef die mensen parken en fonteinen. Bossen. En na dat allemaal zul je zien dat ze al die pracht aanschouwen, en zich afvragen waar de geyle blonde wijven zijn.. Dus oke, even wat geyle blonde wijven uit scandinavie halen (de lelijkste die we kunnen vinden) en erbij gooien. Iedereen happy ! En dan na twintig jaar kijken ze weer om zich heen en .. ach laat ook maar.

de grote Anti | 10-04-14 | 00:05

Gaat hier in Nederland zelf ook gebeuren. De armen pikken het niet meer en gaan massaal de rijke bastions bestormen en inpikken. Duurt niet lang meer. Armen wereldwijd verenigt U!

deoudererijperevrouw | 10-04-14 | 00:04

@necrosis | 10-04-14 | 00:02
*boos wordt op necrosis*

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:04

ecrosis | 10-04-14 | 00:02 |
Pesten mag nie meer van de NPO. "gne"

newray | 10-04-14 | 00:04

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:58
Da's een oud Chineees gezegde.
Maar moet ik nog iemand uit gaan leggen hoe hij of zij een hengel moet maken?
Dacht het niet.... Die kunnen ze daar ook gewoon op internet bestellen. Mailen kunnen ze als de beste. Zie geregeld valse bankmails, fake PayPal mails en wat al niet meer uit dat continent voorbij komen.

Ommezwaai | 10-04-14 | 00:03

En daarbij kun je slecht lezen en al helemaal lastig argumenteren, maar ook dat neem ik je verder niet kwalijk.
gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:54 | + -1 -

Ik zeg maar zo niet zeuren ,gewoon effe de straat op en wat illegale in huis nemen. Geeft uw maar vast het voorbeeld. Ze zijn gewend om met 20 in 1 kamer te slapen dus ik schat dat u wereldverbetraarster er zo een 60 tot 80 kwijt kan. Effe doorpakken ze willen ook kleding en eten. SUCCES.

tweetybird | 10-04-14 | 00:03

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:55
Waar slaap jij overdag?
Een ministerie, een gemeentehuis....?
*gne*

necrosis | 10-04-14 | 00:02

@necrosis | 09-04-14 | 23:57
Bewwn het er 110% mee eens maar heb er 0% macht over. Er is geen enkele politieke partij die mij informeert of standpunt ten negatieve over dit soort zaken inneemt.

tattooboer | 10-04-14 | 00:02

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:52
"Hoe oud laten we mensen worden?"

God in de bocht.
LibertasSimplex | 09-04-14 | 23:58 | + 1 -

120 is het toch .?

newray | 10-04-14 | 00:02

@tattooboer | 09-04-14 | 23:58
Kusje? hahahahahaha :D

gedachtespinsel | 10-04-14 | 00:02

Vind het vooral een beetje jammer dat ze hun culturele baggage wel meenemen...

We hebben hier niet echt meer ruimte voor meer haatbaarden.

Rest In Privacy | 10-04-14 | 00:00

LibertasSimplex | 09-04-14 | 23:58 | + 0 -
Voor u en alle andere simpele zielen, ik doel daarmee natuurlijk op de voortgang van de medische wetenschap, maar dat begreep u uiteraard al na uw cursus " begrijpend lezen"

ITEACHYOU | 10-04-14 | 00:00

Het grote drama dat tot deze toestand heeft geleid, is niet de kolonisering van Afrika, maar de beëindiging daarvan.

de honden blaffen... | 10-04-14 | 00:00

@ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:52
Dat zien we dan wel weer.

tattooboer | 10-04-14 | 00:00

Stel je voor dat je wordt geboren in een zandbak waar niets is en dat je weet dat als je dood gaat dat er niets is.

Mr. Squits | 09-04-14 | 23:59

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:57
U en ik, Einstein..
Wij "Europeanen", om maar eens iets gruwelijks te zeggen.

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:59

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:57
Loop nou niet te beledigen want jijzelf bent ook niet al te snugger als je het mij vraagt. herhalio.

tattooboer | 09-04-14 | 23:58

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:52
"Hoe oud laten we mensen worden?"

God in de bocht.

LibertasSimplex | 09-04-14 | 23:58

@de grote Anti | 09-04-14 | 23:55
Nee 95, 100 in het westen en 105 in verre oosten. Dus leer ze niet te hengelen maar leer ze hengels te maken, ga je nog stap verder.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:58

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:50
blabla, je probeert naast de feiten te landen. Zoals ik dus zeg, het meest rechtstreekse pad is dus geen levenshaalbaarheid te bieden, dat is de rechte stroming, de minste weerstand.

tattooboer | 09-04-14 | 23:57

@tattooboer | 09-04-14 | 23:51
In ieder geval zit mijn geld niet in zo'n belastinghaven, ik heb dus de lasten en NIET de lusten.
Afstoten die hap!

necrosis | 09-04-14 | 23:57

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:55
En mag ik dan weten wat u hobby is?
Oh nee, laat maar...

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:57

@Ommezwaai | 09-04-14 | 23:54
Wie in de schoenen te schuiven, uitzichtloze PVV adepten met een context overzicht van een mier?

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:57

@--neus-- | 09-04-14 | 23:53
Oh, ik word prima betaald voor mijn hobby, sterker nog ik betaal er zelfs belasting over. Maak je geen zorgen.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:55

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:47
*ding dong* - Gemiddeld IQ rond de 80 daar geloof ik.
Zouden zelf nooit zoiets kunnen opbouwen.

de grote Anti | 09-04-14 | 23:55

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:47
Had gekund maar dat is nou eenmaal niet het geval.
Gemiste kans voor ze maar dat wil nog niet zeggen dat wij het nu voor hun moeten oplossen. Er bestaat geen socialistische verplichting richting hun. Al wil de helft van de politiek ons dat wel doen geloven. Nu dat we er niet meer intrappen halen ze het ongezien toch onze grenzen over om ons te verplichten ze als burgers toch van onze belastingen te genieten, belast is het juiste woord voor hoe ik mij en velen met mij zich nu voelen!

tattooboer | 09-04-14 | 23:55

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:50
Ook dat proberen de gutmenschen ons in de schoenen te schuiven.

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:54

@tweetybird | 09-04-14 | 23:50
Och ik zou jou nog wel kunnen knuffelen, je zal vast wel tekort gekregen hebben of zo, maar dat terzijde. Maar je schijnt niet in te zien dat de wereld economie niet ophoudt bij de grens van Nederland. Wat je verder over mijn mentale vermogens vind is gelukkig jouw probleem. En daarbij kun je slecht lezen en al helemaal lastig argumenteren, maar ook dat neem ik je verder niet kwalijk.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:54

En tussendoor steelt de EU ook honderden miljoenen extra euros. Bijkomend 'voordeel' is dat er ook weer meer geld naar de zielige hongerbuikjes in Afrika gaat.
Waarom wordt de vechtmissie in Mali eigenlijk niet door het departement Ontwikkelingshulp betaald?

Ares | 09-04-14 | 23:53

@gedachtespinsel |

Stop is met blowen en ga een baan zoeken.

--neus-- | 09-04-14 | 23:53


tattooboer | 09-04-14 | 23:48 | + 0 -
Tja, die discussie moeten we hier nog voeren over ouderenzorg. Hoe oud laten we mensen worden? Als het zo doorgaat wandelen wij en de rest van de mensheid vanzelf het ravijn in.

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:52

@necrosis | 09-04-14 | 23:46
Nee want deze kleine stukjes land dienen ook als belastingshavens op het continent afrika.

tattooboer | 09-04-14 | 23:51

28 april er maar eens overheen vliegen.
Kijken hoe erg het is.

hfakker | 09-04-14 | 23:51

@Ommezwaai | 09-04-14 | 23:48
Nou, zelfs daar heb ik zo mijn twijfels over gezien het aantal dat het niet haalt.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:50

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:25 | + -6 -

Ach mens ga lekker kokos pellen ofzo. Je bent echt een achterlijke knuffelaar.
Haal lekker de wereld binnen zodat je straks zelf op een houtje bijt. Als u zo begaan bent wat doet u hier dan nog in uw dure villa. Ga lekker die negertje in afrika helpen inplaats van te roeptoeteren. Hier knuffelen werkt niet ,dat moet je daar doen. Want nu uit de neus vreten terwijl uw daar al zoveel had kunnen doen. De vele die hier naar toe komen zijn meestal oorlogsmisdadigers of crimineel. Dacht u nu echt dat de gewone arme echte vluchtelingen de mogelijkheid hebben om tot hier te geraken. U bent naief en zeer dom. Ze zijn niet voor niks al hun papieren kwijt. U bent nu zo'n gutmensch die leeft van armoe door armoe te creeren. Niet alleen daar maar ook hier. De mensen die uiteindelijk een land falliet helpen. En als de kokosnoten op zijn ,mens ga lekker strijken.

tweetybird | 09-04-14 | 23:50

@tattooboer | 09-04-14 | 23:44
Ook hierin kan ik het niet met je eens zijn. Een rivier zal altijd de minste weerstand zoeken, slijpt door rotsen en zoekt altijd de rechte weg, maar de weerstand dwingt tot kronkelen.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:50

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:36

Waar geef ik iemand ergens de schuld van?? Dat zeg ik nergens.

--neus-- | 09-04-14 | 23:48

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:39
Nu kunnen ze ineens wel met het bootje Europa bereiken....

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:48

@ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:46
En hij heeft gelijk ook nog.

tattooboer | 09-04-14 | 23:48

Ik bedoel, terwijl wij hier een na de ander hygiënische en medische uitvinding deden werden er in afrika het clitsnijden en het speerhappen ontdekt. het past gewoon niet. Wij willen niet achteruit meer. dat is voorbij, het is tijd voor groei en vruchten plukken van onze open en vrije denkwijze.

tattooboer | 09-04-14 | 23:47

@tattooboer | 09-04-14 | 23:43
Kijk dat vind ik nou weer onaardig van je, maar vooruit je hebt een punt. Afrika heeft nogal wat grondstoffen die als ze net goede stammenoverleg hadden als hier in het verleden de 7 provinciën, dan had het zomaar allemaal goedgekomen zijn en zou Europa nu leegstromen richting Afrika?

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:47

1nfidel | 09-04-14 | 23:43 | + 2 -
Dat bedoel ik, cynisch tot op het bot. +1

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:46

bakoenin | 09-04-14 | 23:41
En ik zie niet in waarom wij nu wel inboorlingen zouden willen helpen.

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:46

Kunnen we Spanje en Italië niet dwingen om afstand te doen van hun enclaves (Lampedusa en Melilla)?
Dat scheelt een slok op een borrel qua 'vluchtelingen'?

necrosis | 09-04-14 | 23:46

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:40
Ik ook niet van Israël, en het werkt!
Het pad met de minste kronkels is het meest recht en dus het meest werkzaam.

tattooboer | 09-04-14 | 23:44

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:39
Had de africaan maar beter zijn best gedaan in zijn empathische leerdrift zoals ons, dan had hij die positie makkelijk genomen met zijn enorme aardrijkheid! Kon ze alleen niet boeien want te veel bezig met de oeloeboeleoe vodoo calabasgeschud.

tattooboer | 09-04-14 | 23:43

Met dank aan Unicef. Ze hebben ervoor gezorgd dat werkelijk alle kindertjes in leven bleven en een generatie later zit je met een gigantisch bevolkingsoverschot van miljoenen overbodige twintigers die niet te vreten hebben. The road to hell is paved with good intentions.

1nfidel | 09-04-14 | 23:43

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:37
Nee want toen werd de koloniale kleinkrieg uitgevochten, en werden de negertjes bij bosjes afgeschoten omdat ook Duitsland nog wat kolonies wou hebben.
Ik zie niet in waarmee een inboorling met assegaai en lendendoek ons had kunnen helpen

bakoenin | 09-04-14 | 23:41

@tattooboer | 09-04-14 | 23:37
Ben niet anders van je gewend :D

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:40

@Ommezwaai | 09-04-14 | 23:37
Alsof die Afrikaan de mogelijkheid had woehahahahahahaha, van welke planeet kom jij dan?

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:39

Mijnenveld dan?, mag toch niet meer hoop ik.

newray | 09-04-14 | 23:37

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:32
Toen 100 jaar geleden iedereen de tering stierf in Nederland en er volop armoede heerste was er geen Afrikaan die ons ooit geholpen heeft.
Gewoon stoppen met die ongein. Probleem opgelost.

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:37

Geboorte beperking natuurlijk. Maar misschien eens nadenken over een economisch systeem wat wel logisch is?
Een en ander heeft zijn langste tijd wel gehad denk ik, hier niet meer te betalen, daar niet levensvatbaar.
Terug naar kleinschaligheid? Selfsupporting communities?
Geen winstmaximalisatie maar welzijnsmaximalisatie. Zomaar wat gedachtes.

bakoenin | 09-04-14 | 23:37

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:23
En heel doeltreffend ook!

tattooboer | 09-04-14 | 23:37

"... De helft van de wereld heeft niks, de andere helft heeft alles, ..."

De helft van de wereld heeft niets, in de andere helft heeft een select groepje alles.

Een ander klein gedeelte mag zich de pleuris ploeteren en de tyfus betalen, de rest krijgt de illusie iets in te brengen via een periode rood kruisje, wordt bezig gehouden met een van de vele verzonnen nonsense baantjes bij de overheid en de illusie ook 'belasting' te betalen of wordt stil gehouden met uitkering en foebel.

ZKH EénOog | 09-04-14 | 23:36

@--neus-- | 09-04-14 | 23:33
Je zou je überhaupt ergens in verdiepen? Gewoon alles en iedereen schuld geven stuk makkelijker... Lutser.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:36

@ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:29

Daar heb ik geen zin in. Moet ik gaan zoeken. Doe maar een kopiëren en weer posten.

--neus-- | 09-04-14 | 23:33

@Ommezwaai | 09-04-14 | 23:30
Een lastig traject, dus maar opgeven? Wat een onzin!

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:32

*Zoekt een ouwe U boot* Ebola doorpakken? Dan zeker die boot voor die kust laten varen. Als ze in zulke aantallen oversteken en ook aankomen, al is het er maar één. Weet jij veel wat die onder de leden heeft? Maar het is diep treurig allemaal. Zo'n ongelooflijke puinzooi overal. Waar gaat het heen?

Mr_Pikibelly | 09-04-14 | 23:32

Ze hebben niets te verliezen en je kunt het ze ook niet kwalijk nemen. Je ziet het aan de manier waarop ze die Spaanse enclave bestormen en de oversteek naar Lampadusa maken, in hun eigenlijk gaan ze sowieso dood, dus waarom niet hun eigen leven wagen voor een beter leven. Dat al die Syriërs klaar staan is min of meer "onze" eigen schuld, het westen doet niet om een einde aan de oorlog te maken. Aan de andere kant lost het verdwijnen van Assad niets op, je ziet het aan Irak. Het regiem van Saddam Hoessein heeft waarschijnlijk minder doden op zijn geweten, dan de oorlog en bomaanslagen daarna. Het fort Europa is niet meer te beschermen, zelfs niet met meters hoge muren en prikkeldraad. Ik denk dat we ons echt zorgen moeten maken over alles wat, letterlijk, nog op ons af gaat komen. We staan aan de vooravond van een hoop ellende en dat gaan we echt niet oplossen.

Meneer Rozenwater | 09-04-14 | 23:31

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:25
Verspilde moeite en notobene u beticht mij dat ik mi niet verdiep in andere culturen.
Nou ik heb nieuws voor u, ik heb in mijn leven veel gereisd, zowel zakelijk als privé. Heb heel veel culturen mogen opsnuiven, maar de Afrikaanse cultuur hou ik liever uit mijn neusgaten.
Helpen, financieel of in natura heeft geen enkele zin.

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:30

Je zou toch bijna denken dat het de bedoeling is dat de West Europeese bevolking net zo lang wordt vermengd met import dat de hele nationale identiteit verdwijnt. Het niet strafbaarstellen van illegaliteit is een volgende nagel aan onze doodskist (wel erg gelachen om het hele toneelspel hieromtrent in Den Haag). Daarnaast worden er met belastinggeld talloze instanties draaiende gehouden die illegaliteit verder faciliteren (www.basisrechten.nl). Ja onze leiders hebben echt het beste met ons (de autochtone bewoners van West Europa) voor in die mooie EU van ze... Iemand moet immers het belastinggeld opbrengen om dit project te betalen. Gelukkig heb ik geen kinderen.

Afgeschminkte Bassie | 09-04-14 | 23:30

@gedachtespinsel | 09-04-14
Wat is jouw oplossing?
--neus-- | 09-04-14 | 23:27 | + 0 -
Heeft ze net al gegeven..... lezen

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:29

Taggart | 09-04-14 | 23:25 | + 0 -
We gooien ze voor de leeuwen, aldus Nero

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:28

@gedachtespinsel | 09-04-14

Wat is jouw oplossing?

--neus-- | 09-04-14 | 23:27

Detlev Tarnowitz | 09-04-14 | 23:20 |
maar we worden wel 2x zo oud, dus de wereldbevolking groeit nog wel even voorlopig.

--sql error-- | 09-04-14 | 23:27

@--neus-- | 09-04-14 | 23:22
Nee hoor van mij niet, maar misschien een keer het overdenken waard.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:26

Het wordt tijd voor een Europeesch Vreemdelingenlegioen. Elke mannelijke Afrikaan die Europeaan wil worden wordt eerst 5 jaar lang EU-soldaat. Die soldaten laten we het vuile werk opknappen, zoals door ons benodigde grondstoffen veiligstellen in den vreemde. Srebrenica zou dan nooit hebben plaats gevonden want onze legioensoldaten hebben instructie altijd -meteen- terug te schieten. Deze soldaten zijn wel degelijk expandable dus zwaar bewapenen en een adequate geweldsinstructie zijn vanzelfsprekend.
Na 5 jaar krijgen ze een paspoort maar dat is dan wat mij betreft ook wel verdiend. Die gasten hebben zwaar gewerkt voor hun papiertje dus dat zullen nooit PvdA-stemmers worden. Ik zie een win-win-win.

Taggart | 09-04-14 | 23:25

@Ommezwaai | 09-04-14 | 23:21
Duh? Is je context zo beperkt? Gaat niet om opvangen alleen! Gaat er om een stuk ontwikkeling op te zetten in het maatschappelijk ego daar. Dan hoeven ze niet hier te komen, kunnen zelf vissen vangen en er ons nog wat voor vragen ook. Heel veel simpeler kun je het toch niet maken wel? Punt is dat westen daar niet in wil investeren, oh ja, toch wel, net als we gedaan hebben aan Griekenland, we verkopen een Audi aan ze en geven ze meteen een lening bij, handig!

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:25

Al die allochtone boeren die verjaagd zijn in Zimbabwe, zijn nu aan het werk in Nigeria, omdat de bevolking daar te lui is om te werken….

echtpaul | 09-04-14 | 23:25

Gepaaid wordt er zeker. Met name door de PvdA. Gratis geld voor elke immigrant die PvdA stemt.

Professor Superhirn | 09-04-14 | 23:25

Jah, ik hoop dat de machtige linkse (elite) mensen ook eens wakker gaan worden. Het westen moet daar gewoon shidt voor die mensen gaan bouwen schijnbaar. Niet geld geven want dat gaat direct de zakken in van lachende dictators of via een omweggetje weer terug de zak in van de liefdadigheidsorganisatie (jezus wat een woord). Maak in die regionen een soort van goedkope kopie van europa/amerika. Gaat veel werk en geld inzitten. Maar dan ook echt duidelijk maken : hier doen jullie het maar mee, want anders schieten we jullie gewoon uit het water. Graag of niet.

Het gaat nu al niet echt lekker hier en veel gekker moet het niet worden. Jaja het is zo simpel en cliche, maar de supermarkt vind ik altijd een goede thermometer in de reedt van de samenleving, je ziet wat er speelt zeg maar. Zo is er een supermarkt ergens in nederland (...) waar ALLE blanke kassameisjes verdwenen zijn sinds er s'avonds vage somaliers en ander tropisch volk rondhangt. Toeval? Alles wordt er grimmiger op, en uiteindelijk zitten wij hier dan in afrika/z-amerika 2.0. Gezellig. Goed plan focking hippies.

de grote Anti | 09-04-14 | 23:24

En het zijn net allemaal de 18-25 jarige grote negers die ergens in hun binnenlanden aan een of andere ramp zijn ontsnapt en die weer met 100.000-den jou een parkeerplaatsje ergens in zuid Europa aanbieden terwijl net dat de kerels zijn die hun land moeten opbouwen

(Behind)Doors | 09-04-14 | 23:24

Geen USA for afrika maar USb for afrika.

newray | 09-04-14 | 23:24

Het zit helaas in de aard van veel van de bevolkingsgroepen in Afrika met name onder de Sahara grens. Werken en innovatie zit in veel mindere maten in hun bloed.

Dit is niet Racistisch bedoeld, zoek maar eens op het Robinson Crusoe effect in Afrika. Kort samengevat ging dat onderzoek erover wat als Europese bevolkingsgroepen daar hadden gezeten. Resultaat de Europese bevolkingsgroepen zouden er al veel meer van gemaakt hebben.

Afrika zelf is het rijkste continent op aarde met de meeste mogelijkheden.

cees2025 | 09-04-14 | 23:23

tattooboer | 09-04-14 | 23:20
In Marokko trappen ze die negerTs ook gewoon het land uit. Daar willen ze er ook gewoon minder van.

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:23

@tattooboer | 09-04-14 | 23:20
Hè, zo lekker kort door de bocht :D

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:23

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:20 |

Moet ik daar antwoord op geven?

--neus-- | 09-04-14 | 23:22

Febofiel | 09-04-14 | 23:17
Dat hebben de missionarissen vroeger al geprobeerd, maar die zijn weggejaagd.

de honden blaffen... | 09-04-14 | 23:22

Al die allochtone boeren die verjaagd zijn in Zimbabwe, zijn nu aan het werk in Nigeria, omdat de bevolking daar te lui is om te werken….

echtpaul | 09-04-14 | 23:21

Ja, ze komen eraan. En ze komen niet met niks, ze brengen precies DAT mee waarvoor ze op de vlucht sloegen: een levensgevaarlijke religie, corruptie, achterlijkheid, ziekten, criminaliteit.

De landen waaruit ze vluchtten zijn er al aan bezweken, of staan op instorten.

Jan Passant mk2 | 09-04-14 | 23:21

gedachtespinsel | 09-04-14 | 22:59
Dus omdat daar armoede heerst, moeten wij "rijken" die lui maar opvangen?
Ze komen om economische motieven en die gebruiken en gewoontes krijgen we er gratis bij.
Daar gaat het dus om.

Ommezwaai | 09-04-14 | 23:21

Het enige land dat ik ken dat er rigoureus maatregelen tegen neemt en vluchtelingen(ahem) terug stuitert is Israël. Die worden sowieso al met een scheef oog aangekeken dus kan ze niks schelen de negerTs terug de grens over te pleuren. Ook geen geld geven en geen voedsel, geen kleding en niks, tot ze niet meer willen en het in afrikanje weer leuk gaan vinden, ophoepelen ermee.

tattooboer | 09-04-14 | 23:20

Laat mij een geheimpje verklappen: geboortecijfers dalen wereldwijd. Ja ook in derdewereldlanden.

Detlev Tarnowitz | 09-04-14 | 23:20

@--neus-- | 09-04-14 | 23:15
Hmmmmm, je zult vast blij zijn dat je in Nederland geboren bent....

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:20

Febofiel | 09-04-14 | 23:17 | + 0 -
Of om de kilometer een febo

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:19

@--sql error-- | 09-04-14 | 23:14
Ik dwing niemand, en zeker een gemeenschap niet, hebben we verkiezingen voor. En momenteel lijkt het er op dat we vissen geven ipv hengels, mee eens. Dus laat daar dan wat aan gebeuren. Het 'minder' x 3 lijkt me sowieso geen bijdrage leveren. Maar daar zijn de panelen hier het niet over eens.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:19

-weggejorist-

Alt | 09-04-14 | 23:18

Stop met het leegvissen van de zee voor de kust van Afrika.
Kweek standaard tomaten in de zon van Marokko, niet in een kas.
Geef Africa toegang tot onze markt, er is daar vast een hoop dat ze daar net zo goedkoop kunnen maken als in China.
Zet daar een paar goede scholen op, investeer in kennis.
Stop met het voeden van mensen, laat ze daar de markt verbeteren.
Stop met mensen binnen te laten die niet willen werken, ons toch kut vinden en de boel traineren.
Lijkt me aardig win win.

Febofiel | 09-04-14 | 23:17

sorry hoor, zag een Nigeriaan in een Docu op Lampedusa, die "gevlucht is voor de oorlog". Heb er net zelf 4 jaar in Nigeria gewerkt en ja, het is er crimineler dan hier. De moslims in het noorden vinden het idd gezellig om de christen honden daar uit te moorden (hallo, Boko Harem) en als antwoord daarop meer geweld. Maar oorlog, nee. Terug met die hap naar Nigeria. Daar gewoon werken met je mede Nigeriaanse landgenoten.

echtpaul | 09-04-14 | 23:16

@gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:00

Ik zal beginnen met mijn meest humane voorstel.
We moeten al die derde wereldlanden terug naar de Middeleeuwen brengen (eigenlijk zitten ze daar nog steeds middenin) oftewel, de hele infrastructuur moet daar plat gebombardeerd worden. Vervolgens helpen we ze daar met de ontwikkeling van de landbouw want er moet daar wel gegeten kunnen worden anders is het te zielig voor ze. We trekken natuurlijk wel alle grondstoffen weg voor eigen gebruik. Met een bootje meer dan 100 km uit de kust varen is zinken.

--neus-- | 09-04-14 | 23:15

gedachtespinsel | 09-04-14 | 22:52 |
nee, ik vind het prima dat je het beste met ze voor hebt (heb ik ook), maar bedenk wel dat deze mensen de rest van hun leven gevoed en gehuisvest moeten worden op onze kosten. (Ze hebben geen opleiding, geen werkervaring, spreken geen talen, kennen de cultuur niet, etc). Hier hebben ze bijna altijd een uitzichtloos bestaan.
Prima als jij dat wilt betalen (moet ik nog zien...) maar dwing niet de gemeenschap er voor op te laten draaien.

--sql error-- | 09-04-14 | 23:14

De vluchtelingen staan zichzelf in de weg, als ze allemaal waren zoals Ayaan Hirsi Ali zouden ze van harte welkom zijn. Als ze goed zouden integreren, onze westerse waarden zouden overnemen en onze vrijheidsrechten zouden respecteren, zou er geen enkel probleem zijn, maar dat doen ze niet en daarom zijn ze niet welkom. Aan de andere kant, als ze onze westerse waarden overnemen en dezelfde vrijheidsrechten zouden invoeren, zouden hun eigen landen opeens ook heel wat aantrekkelijker worden om in te leven en is vluchten niet meer nodig.

PartijVanDeAmbtenare | 09-04-14 | 23:14

Dat krijg je ervan als je de deur open zet. Over honderd jaar leren de kindertjes op Nederlandse Madrassa's dat de Grote Bevrijding van Europa door Allah tien jaar geleden is begonnen.
vraagstaart | 09-04-14 | 22:37 | + 20 -

+1, maar je bedoelt ipv van "kindertjes" natuurlijk "jongetjes".

kriebeltjes | 09-04-14 | 23:13

Gewoon volgende keer weer massaal PVDA stemmen mensen, die lossen dit probleem wel ff op!

Bertus Balhaar | 09-04-14 | 23:13

Dat krijg je ervan als je de deur open zet. Over honderd jaar leren de kindertjes op Nederlandse Madrassa's dat de Grote Bevrijding van Europa door Allah tien jaar geleden is begonnen.
vraagstaart | 09-04-14 | 22:37 | + 20 -

+1, maar je bedoelt ipv van "kindertjes" natuurlijk "jongetjes".

kriebeltjes | 09-04-14 | 23:12

Ìedereen een PS4 of een Xbox.
newray | 09-04-14 | 23:08 | + 0 -
En qat

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:09

Ìedereen een PS4 of een Xbox.

newray | 09-04-14 | 23:08

Heeft Peter r al gereageerd ?

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:05

1) we zwemmen
2) we verdrinken
3) we dweilen met de kraan open
4) we dweilen met de kraan dicht

U heeft dertig seconden

ITEACHYOU | 09-04-14 | 23:01

@--neus-- | 09-04-14 | 22:58
Ik zou haast zeggen, doe eens een poging onder het mom van vrijheid van meningsuiting?

gedachtespinsel | 09-04-14 | 23:00

ca12nag3 | 09-04-14 | 22:53 | + 0 -

bijna goed :) maar die linkse stakker steelt de voerbak van jou kinderen leeg.. niet die van zijn eigen fleur en willem jan, da's nl zijn eigen geld en daar moet de rest gewoon met ze poten afblijven.

jack and friends | 09-04-14 | 23:00

-weggejorist-

Enderman | 09-04-14 | 22:59

@Ommezwaai | 09-04-14 | 22:56
Je zou je eens kunnen verdiepen in andere culturen, je zou er wat van kunnen leren misschien, maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over economische balans, valt niet mee om te lezen wel?

gedachtespinsel | 09-04-14 | 22:59

Als ik hier ga vertellen wat `we` er aan moeten doen levert mij dat een permaban op.

--neus-- | 09-04-14 | 22:58

PvdA ' gratis zwemvesten en lunchboxjes voor onderweg '

(c)ZWITSUL | 09-04-14 | 22:57

gedachtespinsel | 09-04-14 | 22:33
Heeft weinig met arm en rijk te maken.
Je haalt culturen en gewoonten binnen die de meeste Nederlanders helemaal niet willen.
Voor je ze aan het lezen en schrijven hebt, liggen wij al onder de aarde....

Ommezwaai | 09-04-14 | 22:56

Is het geen tijd dat Europa gewoon opvanggebieden in Afrika inricht. Je stuurt een paar militairen naar een "failed state", jaag iedereen met een wapen uit het gebied en laat iedereen zonder wapen binnen.

Een beetje zoals Nederland de rust in Indonesië jarenlang bewaard heeft.

frank87 | 09-04-14 | 22:55

Ik zal het goede voorbeeld geven. Heb net me pizza rand in een envelop gedaan en naar Zimbabwe gestuurd. Gadverdamme domino's pizza, wat een kutpizza met die stinkkaas in de rand.

ITEACHYOU | 09-04-14 | 22:54

Het zal wel weer enorm racistisch zijn wat ik nu ga typen, maar vooruit.
Zondag was er weer een programma van Kees van der Spek over oplichters in het buitenland.
Heb al vaker van dat soort programma's gezien, en wat dan opvalt is dat in die landen de mensen liever op een hoek van een straat gaan jeremiëren dat ze zo zielig zijn, als dat ze de handen eens uit de mouwen steken.
De meest voorkomende beroepen daar zijn hosselaar, sjacheraar, oplichter en omkoper.
In plaats dat ze eens een schop of een hamer pakken om eens wat op te bouwen.
Als het moet kunnen ze die hele jungle en/of woestijn vruchtbaar maken, maar er komt daar gewoon niks van de grond.
Dus wagen ze liever hun leven om hier de gegarandeerde jackpot in de gratis geld bingo te winnen dan dat ze er zelf voor willen werken.

Alle doden die de laatste jaren daardoor zijn gevallen zijn op het conto te schrijven van de politieke partijen die dat weggeeffeest hier hebben mogelijk gemaakt én dus vooral de mensen die daarop gestemd hebben.
Ja, beste reaguurder, grote kans dat u familie, vrienden of buren hebt met bloed aan hun handen.
Je zou eigenlijk aangifte moeten doen.

Cuyahoga | 09-04-14 | 22:54

Komende 5 december hoeven we dus niet meer een witte zwart te schminken?

zeg maar jansen | 09-04-14 | 22:54

*Grond kopen in Melilla en Ceuta doet* ....

Muhammad S al-Beshi | 09-04-14 | 22:53

-weggejorist-

ca12nag3 | 09-04-14 | 22:53

@--sql error-- | 09-04-14 | 22:49
Moet ik me nu gaan verdedigen als altruïst of zo? Voel eens aan je voorhoofd. Je hebt nogal een aanname, of ga je proberen te achterhalen wat al dan niet mijn bijdrage is? Punt is niet dat je het voor een ander hoeft te verantwoorden maar voor jezelf, maar dat lijkt in jouw geval wat ver gezocht.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 22:52

De gemiddelde bootvluchteling betaalt ca $3000 aan een mensensmokkelaar.
We hebben het hier over een wereldwijde miljoenen business...
*serieus carrièreswitch eauverwegen doet*

Ahasveros | 09-04-14 | 22:50

veelal vluchten ze regimes die in stand worden gehouden door europese ontwikkelingsgelden.

cumshaft | 09-04-14 | 22:49

gedachtespinsel | 09-04-14 | 22:46 |
hoeveel geef jij er al onderdak in je huis? geef je ze elke dag te eten (op jou kosten)?
#hypocriet

--sql error-- | 09-04-14 | 22:49

Het interesseert niemand iets. Massaal worden er kalasjnikovs gedumpt op de Afrikaanse markt. Er valt niets te halen. Het wordt nooit wat, zolang er mensen zijn die vinden dat ze recht hebben op miljarden, terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen diep diep diep in de ellende zitten. Ik zie geen oplossing. We kunnen mensen op de maan zetten, maar onze medemens helpen ho maar. Eigenlijk moet je wel een cynische klootzak worden om dit te kunnen bevatten. Aldus een cynische klootzak

ITEACHYOU | 09-04-14 | 22:48

"Volgens hem staan in Libië 300.000 tot 600.000 vluchtelingen klaar om de oversteek te maken."
Ik ga even flauwvallen nu, doei

Causa Sui | 09-04-14 | 22:47

Het is weer prachtig te zien hoe de bewoners van één van de rijkste landen ter wereld hun have en goed denken te moeten beschermen. Stel je voor dat je je geplande smartphone pas 3 maanden later kunt kopen. Wow, allemaal de schuld van dal die uitkeringstrekkers en vooral die van buitenlands afkomst. Het geklaag, het afzeiken van 'anders afkomstig', zorg verdomme dat de wet gehandhaafd wordt, punt! Klaag niet zo, gemier! En Geert Wilders lijkt wel brulkikker die roept wat de achterstandwijktokkies graag willen horen, want een zondebok moet je toch wel willen hebben als recht geaarde Nederlander, anders hoor je er niet bij.

gedachtespinsel | 09-04-14 | 22:46

Vroeger moesten ze meer hordes #grenzen nemen heur! Maar het grote geld beslist in uw voordeel of toch nu nadeel? haha hopelijk bezwijken we, dan is er ook niks meer te halen. Het is toch al fucked up. Oh en laten we dan maar idd herverdelen, maar hoe kunnen we mentaliteit herverdelen? Want daar draait het toch uiteindelijk om.

Bill Cosby | 09-04-14 | 22:46

ze blijven elkaar maar vertellen dat als ze eenmaal in Europa zijn dat ze dan op magische wijze rijk zijn. Maar eenmaal hier zijn ze dakloos, werkloos en verdienen wat geld als drugsdealer (hier in DE staan er dagelijks zo'n 100-150 dope te verkopen in het park, en elke maand worden het er meer...). Ondertussen is Afrika rijker dan het ooit geweest is en zijn er daar meer kansen op een mooie toekomst voor hun dan in de EU; kan iemand ze dat daar even vertellen, aub?

--sql error-- | 09-04-14 | 22:45

Ho, ho...
Eerst even afwachten welke riante regelingen en hoeveelheden gratis geld de PVDA hier nou weer voor vrij heeft gemaakt.
Dijssie zegt dat het geld op is, maar ik durf te wedden... Niet voor Afrikanen.

Ommezwaai | 09-04-14 | 22:44

vraagstaart | 09-04-14 | 22:37

Europa heb ik reeds opgegeven. Dat is al onder de voet gelopen race. End of story. Bereid je maar voor een nieuwe aflevering van HALO, maar nu for real. Er zijn nog een aantal Hollanders die denken de klok te kunnen terugdraaien, maar... oeps!... veel te laat. De tijd dat we nog veilig kunnen slapen zal snel voorbij zijn.

Rest In Privacy | 09-04-14 | 22:44

Vroeger haalden wij ze gratis hierheen om ze huisvesting te geven en werk. Maar dat mocht toen niet meer, want racistisch en uitbuiting.
Maar nu willen we ze niet meer, en komen ze vanzelf.
Ik snap er niets meer van...

number668 | 09-04-14 | 22:44

Ja, alles gratis, wie wil dat niet?

de honden blaffen... | 09-04-14 | 22:42

Sinterklaas intocht nu al begonnen. ....... alles valt vroeg dit jaar.
Is die zwartepieten discussie toch nog ergens goed voor.

Dachthetal | 09-04-14 | 22:41

Gewoon op Geert Wilders stemmen is het enigste wat overblijft.

Hendrikaatje | 09-04-14 | 22:40

Niks er van, ik lig met mijn Gatling in de tuin!

Ruler | 09-04-14 | 22:40

Gewoon doen zoals de Australiërs het doen.
Touw aan het bootje, onder schot houden en terug slepen naar de Afrikaanse kust.
Eenmaal veilig aan kust de boot lekschieten en de motor kapot schieten en vanuit humanitair oogpunt ze noodrantsoen geven.
Sinds ze daarmee begonnen zijn, zijn de bootvluchtelingen dramatisch gekelderd.
En zij die het land Australië bereiken krijgen opvang in de outback, hekken en poorten met beveiliging is niet nodig. Loop 50 kilometer en je bent dood en de eerste 500 km kom je niets maar dan ook niets tegen.
.
Het kan gewoon in Australië, een westers land met dito cultuur en kunst en andere hoogstaande moderne noviteiten met een democratie welke alle VN wetten en verdragen omtrent mensenrechten hebben ondertekend.
.
.
.
EU Wordt Wakker☻

Miezerig | 09-04-14 | 22:37

Dat krijg je ervan als je de deur open zet. Over honderd jaar leren de kindertjes op Nederlandse Madrassa's dat de Grote Bevrijding van Europa door Allah tien jaar geleden is begonnen.

vraagstaart | 09-04-14 | 22:37

Wat ik zeg leg je de zak met geld of voor de grens of achter de grens... hij wordt toch gehaald... Zie geschiedinis der mensheid.

ikdenkwat | 09-04-14 | 22:36

Dat krijg je met de EU als die elke afweer van de douane teniet doen:
"Following the admission, EU home affairs commissioner, Swede Cecilia Mälmstrom, tweeted: “Very concerned about the Spanish authorities using rubber bullets to deter migrants in Ceuta. I expect clarifications from the authorities.”":
www.irishtimes.com/news/world/europe/p...

Die Malmstrom heeft overigens met Sutherland documenten geschreven over Europese immigratie. Die willen dus zoveel mogelijk import. Dat blijkt dan weer uit wat Sutherland hierover zegt:
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Dus u krijgt massa-immigratie door de EU (en de VN).

La Bailaora | 09-04-14 | 22:35

Doorsturen naar Groenland... veel ruimte en werk zat. Dat willen ze toch... ruimte en werken ?

duitse herder | 09-04-14 | 22:33

Maar die landen (inclusief het midden-oosten) blijven wel doorfokken als konijnen. Terwijl ze niets hebben en dan nog het westen de schuld geven én vanalles eisen.

Er zijn grenzen...

Maar je kan ze beter dichthouden.

LangeTijdGeleden | 09-04-14 | 22:33

De economische balans die rijken niet gunnen aan de armen. Zal wel puntje maatschappelijk ego zijn. Zo van, wij hebben er hard voor gewerkt en dat soort gelul....

gedachtespinsel | 09-04-14 | 22:33

En als ze hier eenmaal zijn, mogen ze ons van ons eigen geld uitschelden voor racist.

Mooi toch?

Méér, iemand?

Parsons | 09-04-14 | 22:32

Ik neem die negertjes niets kwalijk. Wel de klootzakken die hier de deur hebben opengezet.

Godsammekraken | 09-04-14 | 22:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl