Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ai. Prof. Dr. Sunier ontving geld van migrantenclub

SunierKromzwaard534.jpg.jpgOp de foto uit 2007 hierboven ziet u onder anderen Alaattin Erdal (staand links) deelgemeenteraadslid voor het CDA in Rotterdam Saarloos en Gülen-prominent. Zittend tweede van links: Gürkan Çelik, ook vooraanstaand Gülen-lid die aan de universiteit van Tilburg mocht promoveren op een studie naar zijn geliefde leider, thans docent aan het Windesheim-college. Staand tweede van rechts herkennen wij de salafistenlikker en Theo-is-Dood-Hoera-Feest beroepsdhimmie Dr. Kromzwaard a.k.a. Martijn de Koning en de tweede man staand op links is Prof. Dr. Thijl Sunier. De VU antropoloog die voor minister Asscher onderzoekt of de Turkse bewegingen Süleymanci, Diyanet en Milli Görus zich een beetje willen aanpassen in Nederlandje. Gülen was al eerder onderzocht door de islamitische (!!) professor Van Bruinessen en, verwacht u niet, helemaal a-okay verklaard. Zoals wij al aantoonden waren er al vraagtekens gerezen rond de objectiviteit van deze prof Sunier, toch wel totaal heel erg zegmaar belangrijk aangezien het beleid ten aanzien van de drie verenigingen mede gebaseerd zal worden op zijn aanbevelingen. Daarom baart dit verhaal ons zorgen: hieruit blijkt zonneklaar dat Sunier in het kader van een eerder onderzoek geld ontving van de Nederislamitische clubs als CMO, INS en SPIOR, alle gelieerd aan de drie verenigingen plus Gülen. En Gülen kon, ondanks eerdere, ten onrechte gunstige rapporten, alsnog weleens een probleem worden in Nederland. Met Gülen is wat geks aan de hand, zoals hier al kort aan bod kwam. Ome Fethullah Gülen lijkt zichzelf en zijn organisatie namelijk ten dienste van de terreurorganisatie/politieke partij Grijze Wolven/MHP te hebben gesteld. Volgens dit artikel hangt het geboortedorp van Gülmans vol MHP-vlaggen en heeft De Baas de dorpelingen opgedragen om vooral Grijze Wolven te stemmen. Een oud-klasgenoot van de in de VS woonachtige Gülen bevestigt dit on the record in het artikel, met naam en toenaam. Door het eerdere onderzoek van Van Bruinessen naar Gülen in Nederland kan Asscher met het rapport-Bruinessen in de hand beweren dat die vereniging de integratie in Nederland niet hindert en dat er ook geen sprake is van terreurdreiging of radicalisering. We zien nu dat dit aantoonbaar niet klopt, of op zijn minst is ingehaald door de politieke realiteit: Gülen schaart zich achter de Grijze Wolven, terwijl Gülenisten in Nederland allerlei prominente posities bekleden in onderwijs en politiek. Volgens Turkse ingewijden is in de zeer belastende uitzending van 1Vandaag over het cliëntelisme van Rotterdamse PvdA-lijsttrekker Hamit Karakus zelfs te zien hoe Karakus een Grijze Wolven-vergadering binnenloopt: Mimar Sinan Kultur Vakfi, Burgemeester Meineszlaan 8B. Terug naar Sunier en zijn lopende onderzoek: wij zouden het toch jammer vinden als er straks een Rapport-Sunier ligt dat de drie verenigingen Süleymanci, Diyanet en Milli Görus ten onrechte uit de wind houdt. Zo'n rapport, daar zouden wij weinig vertrouwen aan hechten aangezien Sunier eerder onderzoeksgeld ontving van het CMO, waarvan de directeur Süleymanci-lid Ebubekir Ozture is en waarin Milli Görus en Diyanet ruim vertegenwoordigd zijn. En bovendien is het onwenselijk als Asscher beleid gaat hangen aan zo'n rapport terwijl dan later aan alle kanten blijkt dat de situatie toch effe een stukje minder rooskleurig is dan ons werd voorgespiegeld. We wachten het rapport met smart af en wie weet valt het reuze mee. Maar het Rapport-Van Bruinessen en de verwevenheid van Sunier met zijn onderzoeksubjecten voorspellen niet veel goeds.

Reaguursels

Inloggen

Heb je gelijk in. Qua vakkundigheid dan. Maar wat betreft die vakkundigheid verdient Jansen, gelet op zijn achtergronden (nl.wikipedia.org/wiki/Hans_Jansen_%28a...), alle vertrouwen.
Of, laat ik het zo zeggen, juist hierom zou Jansen een betere keuze zijn geweest dan Sunier. Misschien niet een politiek minder gevoelige. Maar wel een betere.
Asscher besloot echter anders.
GS en Jansen samen hebben het volste recht ook weer anders te beslissen.
It's up to them.

gaffelbaard | 05-03-14 | 00:35

gaffelbaard | 04-03-14 | 17:13 |
Natuurlijk, iedereen mag een onderzoek doen. Maar vakkundigheid helpt, net als bij het bouwen van een huis.

gutgutgut | 04-03-14 | 18:06

gutgutgut | 04-03-14 | 16:38
p.s. en Jansen zelf natuurlijk.
Wie weet heeft Jansen niet eens zin in zo'n onderzoek. Misschien ook wel. Ik weet het niet. Moet men aan Jansen zelf dus vragen. Niet aan ideeën-plemper gaffelbaard hier. Als GS-reaguurder ben ik sowieso al gediskwalificeerd. :p

gaffelbaard | 04-03-14 | 17:13

gutgutgut | 04-03-14 | 16:38

So What?

Asscher is niet de baas van GS.
En ook niet de baas van Jansen.
..
Dus.. dat maakt GS zelf wel uit dacht ik zo.

gaffelbaard | 04-03-14 | 17:02

gaffelbaard | 04-03-14 | 11:57 |
Drs. Jansen is niet gekwalificeerd als onderzoeker.

gutgutgut | 04-03-14 | 16:38

"Zoals wij al aantoonden waren er al vraagtekens gerezen rond de objectiviteit van deze prof Sunier"
Het is spijkers op laag water zoeken om aan te tonen dat er ergens vraagtekens rijzen. Toon aan dat de vraagtekens terecht zijn en je hebt wat..

gutgutgut | 04-03-14 | 16:30

" hieruit blijkt zonneklaar dat Sunier in het kader van een eerder onderzoek geld ontving van de Nederislamitische clubs als CMO, INS en SPIOR, alle gelieerd aan de drie verenigingen plus Gülen."
Ik wil het graag geloven maar ik zie geen bewijs. De foto bewijst Sunier spreker op een islamdebat was. Mogelijk heeft hij daarvoor een vergoeding gekregen, tenminste een boeket bloemen. Maar onderzoeksgeld afkomstig van ofwel CMO ofwel INS ofwel SPIOR, daarvoor wordt geen bewijs gegeven in bovenstaand stuk. En zonder bewijs kun je alles wel roepen. Graag een 100% onderbouwde update.

gutgutgut | 04-03-14 | 16:27

Ok. Nu is het genoeg!
Streep er door, door die Sunier dan.
Niet onpartijdig. Uitslag onderzoekresultaten zijn vooruit betaald. Gevalletje slager die eigen vlees keurt. Weg met Sunier! Vooringenomen kwast!

GS' huisarabist Hans Jansen moet misschien maar een 'eigen' onderzoek doen. Denk dat-ie dat ook nog eens vele malen beter kan dan zijn 'collega' (kuch) Sunier.
Misschien nog leuker als de GS lezers dan invloed kunnen hebben op de onderzoeksvragen.
GS ... idee voor een poll erover? Om mee te starten zeg maar?

gaffelbaard | 04-03-14 | 11:57

Goed artikel: naast een dubbel paspoort ook een dubbele agenda!!

GebuktIsGenomen | 04-03-14 | 10:01

A. Nanninga is een aanwinst voor GS.

unspiek | 04-03-14 | 09:15

Ben er blij mee dat jullie dit allemaal op de voet volgen en wereldkundig maken.
Hulde Annabel en ga zo door!

BarneyBoner | 04-03-14 | 08:01

nederland is in de uitverkoop dankzij de geitenwollensokkenclub pvda

bekijket | 04-03-14 | 06:19

en wie is de bevallige jongedame rechts?

Fapperdesap2293 | 03-03-14 | 23:55

@ITEACHYOU. Ik zal het iets gemakkelijker voor je maken: waarom doen mensen geen afstand van hun niet-Nederlandse paspoort als ze in Nederland willen wonen? M.a.w. wat is het voordeel van het buitenlandse paspoort? Waarom bijv. heb jij er 2 en heb ik voldoende aan 1?

Maria.1 | 03-03-14 | 22:42

@iteachnothing,

Je praat geen Turks, je praat onzin.
Natuurlijk kan iedereen overal en altijd slechte bedoelingen hebben, ook met maar 1 paspoort, maar daar gaat het hier niet over.
Het gaat hier over de grote-mensen-wereld;
- je kunt niet voor Shell en BP werken,
- je kunt niet voor Ajax voetballen met een PSV T-shirt aan,
- je kunt geen Albert Heijn huismerk verkopen bij C1000.

Dit alles los van het feit dat Turkije regelmatig bezig is het Nederlandse gezag te ondermijnen. Onder die omstandigheden zit ik niet te wachten op "Nederlandse" politici die betaald en/of gechanteerd worden door Turkije.

Natuurlijk kan dat ook zonder Turks paspoort, maar de kans op chantage wordt dan bijvoorbeeld al minder want iemand met alleen een Nederlands paspoort kan niet zomaar worden opgepakt in Turkije; iemand met een Turks paspoort wel.
Daarbij is het gewoon een statement; ik kies voor Nederland. Precies zoals ook van een Ajax-speler verwacht mag worden dat hij in ieder geval tijdens zijn wedstrijden voor Ajax kiest en niet voor PSV.

Dandruff | 03-03-14 | 22:18

@Maria.1 | 03-03-14 | 21:29
Als je nog geen Nederlands paspoort hebt is dat heeeel makkelijk. Je komt de meeste landen zonder probleem binnen .

miko | 03-03-14 | 22:13

@ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:17
Hier gaat het wel?

miko | 03-03-14 | 22:12

Het nieuwe allochtoon zijn, zal zijn vorm vinden in de parallelle samenleving. Eigen moskeen, eigen internaten en eigen scholen. Ik het begin zag ik de samenhang niet omdat het losstaande incidenten leken te zijn maar het was volgens mij GS die dit verband in de schijnwerpers zette.
Goed gedaan GS, want zeer wrs hebben jullie keihard gelijk.
Of zo als de Turken rond Berlijn zeggen: Duitsland? Dat land hebben we helemaal niet meer nodig.
Maar met parallelle samenlevingen komen ook parallelle normen en waarden. En daar zit hem het grootte gevaar. Nederland? Wij hebben Nederland helemaal niet meer nodig.

appeltjesgroeneweide | 03-03-14 | 22:06

Dandruff | 03-03-14 | 21:46 | + 2 -
Ja, maar wat heeft dat dubbele paspoort hier in jezusnaam mee te maken. Als ik zo een Turk was met slechte bedoelingen, dan lever ik me Turkse in en ga door met waar ik gebleven was. Praat ik Turks of zo?

ITEACHYOU | 03-03-14 | 22:00

Maria.1 | 03-03-14 | 21:44 | + 0 -
Mijn antwoord was wat uitgebreider maar ik had ook "niks" kunnen zeggen

ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:57

@iteachnothing,

Je snapt de point niet.
Je kunt ook niet èn voor Shell èn voor BP werken, dat geeft ook de schijn van belangenverstrengeling. In de politiek moet die schijn altijd voorkomen worden.

Het wordt nog veel gevaarlijker als één van die 2 paspoorten hoort bij een dictatuur die allerlei mensenrechten schendt en openlijk streeft naar machtsuitbreiding in Nederland en de EU. Daarom is een 2e paspoort van Marokko of Turkije zo veel kwalijker dan een 2e paspoort van Zweden of Colombia; die landen respecteren ons land, onze wetgeving, onze onderdanen wèl.
Marokko en Turkije doen dat niet, en chanteren "hun" onderdanen in Nederland gewoon.

Dandruff | 03-03-14 | 21:46

@ITEACHYOU. Ik neem aan dat wanneer je alleen het NL paspoort hebt je loyaliteit ook hier ligt. Met een dubbel paspoort ligt dat anders. Maar je hebt mijn vraag niet beantwoord.

Maria.1 | 03-03-14 | 21:44

Volgens zijn LinkedIn-profiel doceert Gürkan Celik aan de 'Windesheim University'. Vergeef mij m'n onkunde, maar het is toch gewoon een instelling voor hoger beroepsonderwijs?

hatari | 03-03-14 | 21:42

Hoe groot zijn die internaten? Een paar honderd geitenkoppen?

ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:42

Misschien moet GS Ascher dicht op de huid zitten, het is zeer discutabel als hij willens en wetens, en dat weten we na publicatie, zich met deze "wetenschapper" inlaat!

lanexxx | 03-03-14 | 21:39

@Jameswhite,

Overigens, zelfs jouw argument dat je niet weet waar de column over gaat is geen excuus om de schrijver ongezien verdacht te maken.
De feiten in de column spreken voor zich en zouden in andere situaties precies zo beoordeeld worden als Nanninga hier doet.

Een onderzoek naar de KKK door een onderzoeker die geld kreeg van de KKK, en op de foto staat met wat figuren van KKK-leden bijvoorbeeld; zou jij daar ook bij voorbaat zoveel vertrouwen in hebben?
Natuurlijk niet.

Dandruff | 03-03-14 | 21:37


newray | 03-03-14 | 21:27 | + 0 -
Goed weerwoord man! En dat zonder taalfouten, complimenten .

ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:35

@ITEACHYOU. Wat heb je er aan, aan 2 paspoorten?
Maria.1 | 03-03-14 | 21:29 | + 0 -
Yup, wat heb je er aan, als ik zo sluw ben om te infiltreren in de Nederlandse politiek met twee nationaliteiten, met uitgangspunt de islam te promoten, dan ben ik ook wel zo sluw om hiermee door te gaan met alleen een Nederlands paspoort, of denk je dat een mens plotsklaps verandert?

ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:33

@ITEACHYOU. Wat heb je er aan, aan 2 paspoorten?

Maria.1 | 03-03-14 | 21:29

@Jameswhite,

Als je zoals je zelf zegt niet weet waar het over gaat kun je ook niet uitleggen wat er mis is met de column van Nanninga.
En dat doe je dus ook niet. Anders dan jij beweert worden er ook wel degelijk bronnen genoemd.

Nergens op ingaan en niks weerleggen maar wel de boodschapper ongezien verdacht maken is trollen; ongeacht hoe lang je daar al mee bezig bent.

Dandruff | 03-03-14 | 21:29

@ Maria.1 | 03-03-14 | 21:21
Trek je niks aan van die nitwits hoor.

newray | 03-03-14 | 21:27

goedverstaander | 03-03-14 | 21:26 | + 0
Je mag mijn tweede hebben als je daar blij van wordt

ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:27

@ITEACHYOU. Heel veel stormpjes maken samen een orkaan.
Waarom moet een Nederlander twee nationaliteiten hebben en een dubbele loyaliteit? Of je bent Nederlander of je bent buitenlander; meer smaken zijn er niet.

Maria.1 | 03-03-14 | 21:26

@ Maria.1 | 03-03-14 | 21:21 |
Het lijkt er nu zelfs op dat een dubbel paspoort ook recht geeft om minstens evenzovele publieke functies.

goedverstaander | 03-03-14 | 21:26


Maria.1 | 03-03-14 | 21:21 | + 0 -
Tja , wat een paspoort allemaal niet doet met een mens is ongelooflijk

ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:24

God wat ben ik blij met Nanninga, tenminste nog iemand die zich in dit soort onderwerpen durft vast te bijten.

ZonderNaam | 03-03-14 | 21:23


Maria.1 | 03-03-14 | 21:20 | + 0 -
Storm in een glas water bedoel je

ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:22

Ben het met Desmoulins eens; 1 paspoort in bestuurlijke functies. Dan is er tenminste 1 probleem weggenomen.

Maria.1 | 03-03-14 | 21:21

@ITEACHYOU. Dat komt omdat we ons niet laten afleiden van de zaken die er werkelijk toe doen nl. onze vrijheid en democratie!

Maria.1 | 03-03-14 | 21:20

@ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:17
Ik ook niet!

pim achtertuin | 03-03-14 | 21:19

Ik zie geen reacties bij het volgende topic!!!

ITEACHYOU | 03-03-14 | 21:17

Waarom krijg ik het benauwde gevoel dat de belastingbetalende autochtone witman straks in eigen land op inburgeringscursus moet?

goedverstaander | 03-03-14 | 21:14

@ Dandruff | 03-03-14 | 21:07 Ik zeg niet dat er een verband is tussen mijn niet weten en dat van Nanninga; ik zeg alleen dat er door haar allerlei niet onderbouwde aannames worden gedaan. "Volgens dit artikel'', ''volgens Turkse ingewijden'', etc. Kortom, ik wil best geloven dat er wat aan de hand is, maar om bij voorbaat al te concluderen dat een onderzoek op niets uitdraait, gaat mij te ver. Ik loop hier niet te trollen, maar misschien moet jij als zwitsal eraan wennen dat we niet alleen maar klapvee hebben hier.

james white | 03-03-14 | 21:14

@ Dat we dit toestaan in Nederland. Man man man wat zinken we diep.
Botte Hork | 03-03-14 | 19:48 |

Let u eens op hoeveel vol-idioten het deze maand in het stemhok niet met u eens zijn en keurig het vakje bij de PvdA rood kleuren.

goedverstaander | 03-03-14 | 21:12

@Jameswhite,

Je kunt niks van wat Nanninga zegt weerleggen zeg je, dat klopt.
Vervolgens stel je dat omdat jij niks weet, Nanninga "dus" ook niks kan weten; dat klopt natuurlijk niet.

Maar goed, ik stel voor dat je òf ergens anders gaat trollen, òf gewoon eerst iets over dit onderwerp gaat lezen.

Dandruff | 03-03-14 | 21:07

Lekker, zo'n mufticonvent avant la lettre. Zoals ik al eerder zei: Sunier, die weet de uitslag al!!

NACademicus | 03-03-14 | 21:06

Schandalige nepotisme door de oude heersende politieke orde .

Bedankt Nanninga voor het artikel.

el che | 03-03-14 | 21:04

Het ergste is niet dat zo verschrikkelijk veel zogenaamde wetenschappers hun politieke voorkeur belangrijker vinden dan gedegen onderzoek.
Het ergste is dat dat door de meeste van hun collegae ook gewoon wordt geaccepteerd.

Stuitend is bijvoorbeeld de mening van nep-wetenschapper Maurits Berger dat de islamitische wetgeving, de sharia, voor 95% overeenkomt met het Nederlands recht. Een belachelijke bewering die hij nooit heeft geprobeerd te onderbouwen.
Veel stuitender is echter dat geen enkele wetenschappelijke instelling hem dat kwalijk neemt, integendeel. Vragen hierover aan het College van Bestuur van "zijn" (Bergers) Leidse Universiteit, aan het LOWI (landelijk Orgaan Wetenschappelijke Integriteit) en aan de WRR (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid) werden weggewimpeld.
www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Kennelijk is het uitdragen van PvdA-standpunten belangrijker in onze "kennis-economie" dan serieus wetenschappelijk onderzoek.
In dat klimaat is het niet raar dat schandaaltjes met plagiaat, niet-bestaande onderzoeken, regelrecht bedrog en zelfs het creëren van lynch mobs (door PvdA-ers aan de K.U.T) regelmatig het nieuws halen.

Dandruff | 03-03-14 | 21:02

Gedegen stuk. Hulde.
Maar het zal geen ruk uitmaken. De PvdA is door en door verrot van cliëntelisme. Die fuckers hebben nu stemmen nodig en graaien ze waar ze die maar kunnen krijgen, wat het ook kost, al is het ons hele Nederlandje. En alle genoemde feiten en aanwijzingen krijgt de gemiddelde (standaard onwetende) Nederlander toch niet te horen, want NPO en zo. Deze Turken kunnen en zullen dus vrolijk verder gaan met hun kunstjes. Verraad, onwetendheid en domheid genoeg om lekker op te teren.

Fijnstoffer | 03-03-14 | 20:59

@ aardappelninja | 03-03-14 Ik heb geen idee, maar mevrouw Nanninga ook niet en die doet wel alsof. Ik niet.

james white | 03-03-14 | 20:57

@miko | 03-03-14 | 20:35

U beantwoordt uw eigen vraag, wat nobel.
Ik impliceerde niet dat Turken dan niet meer corrupt zijn, ook wil ik nu niet beweren dat corruptie in de Turkse volksaard zit, wat ik wel met zekerheid kan vaststellen is dat eventuele chantabele Turken geen toegang meer hebben tot bestuurlijke functies omdat zij nooit de Turkse nationaliteit zullen opgeven ten faveure van de Nederlandse, maar ik ben dan ook een overtuigd ´paspoortfundamentalist´.

www.republiekallochtonie.nl/zihni-ozdi...

Desmoulins | 03-03-14 | 20:53

james white | 03-03-14 | 20:37
Nou, voorhuid, vertel. Hoe zit de vork in de steel?

aardappelninja | 03-03-14 | 20:51

De derde man van links is roady bij ZZ Top volgens mij.

meneer der meneren | 03-03-14 | 20:47

Buutenlanders, pffff

Uw Verzekeringsadvis | 03-03-14 | 20:45

Assimilatie is al begonnen. .....
Hele volksstammen klapveestemvolk begeeft zich al decennia in het weekeinde op een niet nader genoemde "zwarte beurs" in Beverwijk.
Nog veul meer klapveestemgerechtigd volk vreet tussen den middag en in het weekeinde zich het apezuur aan den "türkse pizza".
Türkse praatjes staan gelijk aan speelgoed gekocht op de niet nader genoemde "zwarte beurs": het ziet er schitterend uit, kleurtjes overal, geluidjes die overal vandaan komen én het kost geen drol........ tot de volgende dag, het dolgelukkige speelt er 1 keer mee...... kapüt!
En dan janken.... janken. .... en paps en mams weten niet meer wat ze er mee aan moeten.

Dachthetal | 03-03-14 | 20:44

Aluhoedjes aller landen verenigt u! Zelden zoveel ongefundeerde aannames bij elkaar gezien. En dat allemaal op basis van een foto van 6 jaar terug.

james white | 03-03-14 | 20:37

Gulen is de nieuwe ayatollah een heel gevaarlijk man waar we niets mee te maken moeten hebben.

plf | 03-03-14 | 20:36

@Desmoulins | 03-03-14 | 20:20
Dan zijn die turken ineens niet meer corrupt?
Wonderbaarlijk.

miko | 03-03-14 | 20:35

Een zandschepje, harkje, en wat zandgebak..... zo verover je Nederland.

pim achtertuin | 03-03-14 | 20:35

Pfff, goed dat GS die verbanden in de gaten houdt. Je moet er niet aan denken dat dit allemaal ongestoord voortgaat.
Maar goed. Sunier is wel prof. dr. ... Dus die weet wat goed voor ons is. Zou een minister werkelijk zo dom zijn dat hij iemand die in elk geval de scjijn *zo* tegen heeft, toch die studie laat doen?

Ik maak me nog maar geen illusies.

xspalm | 03-03-14 | 20:34

Prima stukje, Nanninga, ik ben onder de indruk.

La Bailaora | 03-03-14 | 20:30

Christenen Dienen Allah.

Slipsnifter | 03-03-14 | 20:26

Zoals bij alle onderzoeken van de regering (en ook van politieke partijen) staat de conclusie van te voren al vast "Turkse bewegingen integreren buitengewoon goed en hebben geen banden met extremisten". Nu hoefde er alleen nog maar een wetenschapper gevonden worden die tot deze conclusie zou komen. Het liefst een onpartijdige wetenschapper om alle vormen van belangenverstrengeling te voorkomen.

Osdorpertje | 03-03-14 | 20:25

@Kaas de Vies | 03-03-14 | 19:42

Waarom in de algemene zin spreken over chantabele Turken binnen bestuurlijke functies in Nederland, terwijl de oplossing uiterst eenvoudig is: geen dubbele nationaliteiten binnen bestuurlijke functies.

Desmoulins | 03-03-14 | 20:20

Nederland... een ondergronds afvoerputje

duitse herder | 03-03-14 | 20:20

Cliëntelisme en vriendjespolitiek zou onderzocht moeten worden door afgestudeerden in rechten of op zijn minst in politicologie. De beschuldigingen en verdenkingen aan het adres van de PvdA in Rotterdam zijn dermate ernstig dat hier bekwame mensen op moeten worden gezet. Alle feiten moeten boven tafel komen.
.
Een antropoloog mag daarnaast best onderdeel van dit onderzoek uitmaken. Een antropoloog die echter op ook maar enige manier gelieerd is aan een van de verdachte organisaties zou nooit bij dit onderzoek betrokken mogen zijn. Gewoon om elke schijn van partijdigheid tegen te gaan.
.
In de havenstad hebben we gezien wat er kan gebeuren in deelgemeentes, wanneer een partij bereid is alles te doen voor een paar extra stemmen. We zien een beleid dat de integratie drastisch tegenwerkt en alleen rekening houdt met een kleine groep bewoners. Door hier niet bovenop te zitten ,schep je een precedent dat dit soort praktijken gedoogd worden.

readbetweenthelines | 03-03-14 | 20:20

Ben bang dat Asscher dit al lang wist. Hij gaat natuurlijk geen rapport laten maken waarvan de uitkomst hem wel eens niet kan bevallen. Dat zou niet zo handig zijn, qua achterban-technisch.

Reynaerde | 03-03-14 | 20:16

Als we het hebben over de problematische vroegtijdige schoolverlaters van islamitische herkomst, wordt door policor Nederland steevast gewezen naar de moslims die het welgoed doen, nl. de hoogopgeleiden.
Nu blijken die op hun eigen niveau dus ook een probleem te vormen.
Lijkt wel een 5e colonne.

Graaf van Egmont | 03-03-14 | 20:12

Spijkers op laag water.... pffff kan me overal wel druk om maken

ITEACHYOU | 03-03-14 | 20:10

@Kaas de Vies | 03-03-14 | 19:42 |
En dan Bokito als MP!

Balletje Mayo | 03-03-14 | 20:04

Lewis | 03-03-14 | 20:01 |

GeenStijl moet weer de etterende steenpuist zijn die alleen maar erger wordt als je het probeert weg te krabben, en met schrijvers zoals Annabel gaat wel zeker de goede kant op.

KenTochNait?! | 03-03-14 | 20:04

Via de haarvaten tot aan de aorta van het gezwel dat PvdA heet in de politieke wereld komt nu het extreem nationalistische turks pro-Erdogan virus binnendringen tot in de hoogste posities van de macht in Nederland.

sinar2 | 03-03-14 | 20:02

De VU is ook wel weer hard toe aan een nieuw schandaal intussen.

Professor Superhirn | 03-03-14 | 20:02

@Mark Smith | 03-03-14 | 19:59 | + -2 -
Nou Cicero, open het debat, met je inzichten... ik ben benieuwd.

Kaas de Vies | 03-03-14 | 20:02

Uitstekend werk weer, Nanninga. Gedegen verhaal. Als het toch niet klopt mogen ze het weerleggen. Als het wél klopt (wat ik zomaar vermoed), is het weer heel goed dat GS de vinger op de zere plek legt.

Lewis | 03-03-14 | 20:01

gadver, laat maar ff, we hebben nu grotere problemen aan ons hoofd dan een hoofddoek!

irma zonderboezem | 03-03-14 | 20:00

Aflassen die gemeenteraadsverkiezingen.Het hangt overal van fraude aan elkaar.

van stampij | 03-03-14 | 20:00

Wat heeft Miley Cyrus hiermee te maken?

ITEACHYOU | 03-03-14 | 19:59

Kaas de Vies | 03-03-14 | 19:51 | + -2 -
Lol! Je slaat jezelf om de oren met je comment. Zo is er inderdaad niet veel aan.

Mark Smith | 03-03-14 | 19:59

Old_Spice | 03-03-14 | 19:49 |
Greet heeft een luxeprobleem. De laatste tijd krijgt hij een staccato aan inkopballen voor open doel van de disfunctionerende PVVDA en EUSSR, dat het moeilijk kiezen wordt.

Nestorix | 03-03-14 | 19:59

Een hoop waardeloze academische titels bij elkaar. Rioolkwaliteit.

Dead Silence | 03-03-14 | 19:55

Allochtone politici die een tweede agenda hebben, oh jah joh? Nog nooit van gehoord. Wereldnieuws! Wie had dit ooit kunnnen bedenken!

KenTochNait?! | 03-03-14 | 19:55

Valsheid in geschrifte = titel ontnemen en zwarte lijst plus straf. Lijkt mij althans. Maar hier in dit vreemde land zullen deze mensen waarschijnlijk ongezien, wegens wegkijkers, hun criminele gang kunnen gang.

No Mo | 03-03-14 | 19:55

Dus via Karakus is de PvdA verweven met de Grijze Wolven? Het zou fijn zijn als we dat niet eigenlijk al jaren gedacht hadden.

XHannibalX | 03-03-14 | 19:54

Het gast niet om het onderzoek, maar hoeveel geld het oplevert voor de onderzoekers..

070 | 03-03-14 | 19:53

Hoe komen jullie aan al die Turkse informatie??
Via Ebru?

miko | 03-03-14 | 19:52

@Mark Smith | 03-03-14 | 19:49 | + 0 -
We kunnen niet in discussie, want ik ben een realist en jij bent een "ideologist".

Discussie is dus zinloos. Vorm vind je toch belangrijker dan inhoud, hey waarom klaag je niet dat ik wederom een FiPo heb? Ben je ziek, of zijn je balletjes ingedaald?

Kaas de Vies | 03-03-14 | 19:51

Zo te lezen zijn ze allemaal geslaagd voor de inburgerings cursus

newray | 03-03-14 | 19:51

@Petrus de Rewa | 03-03-14 | 19:46 | + 0 -
Nog steeds benieuwd hoeveel beleid gebaseerd is op Stapel's onderzoeken.

Zijn onderzoeken worden gescharpt maar het gevormde beleid niet.

Kaas de Vies | 03-03-14 | 19:49

@kaas de vies
Maar wat vind je van het artikel? Lees het even, dan kunnen we in discussie.


Mark Smith | 03-03-14 | 19:49

Dit is inderdaad redelijk ernstig, nog veel ernstiger dan ik dacht. Waarom pakt de PVV dit onderwerp niet op? Dit lijkt me een uitstekende kans voor Greet om weer even een goede rant te houden in de 2e kamer.

Old_Spice | 03-03-14 | 19:49

Dat we dit toestaan in Nederland. Man man man wat zinken we diep.

Botte Hork | 03-03-14 | 19:48

Ja, en Asscher wist dat natuurlijk niet, want voor een pvda'er weet ie best wel van aanpakken en is ie best wel een goeie. Argh, verdwijn nou eens met die onzin.

maggoo | 03-03-14 | 19:48

Regel 1. in de politieke wetenschappen: neutrale rapporten bestaan niet. Elk beleidsadvies heeft z'n eigen politieke agenda.

Petrus de Rewa | 03-03-14 | 19:46

@Godsammekraken | 03-03-14 | 19:43 | + 0 -
De academie is al jaren dood. Gekaapt door de "sociale academie", electronen zijn racistisch en windmolens zijn altijd rendabel want ecologische goodfeel factor moet meegerekend worden.

Oh ja en kosten immigratie kunnen we niet uitrekenen want Knorr paket Boboti zijn van onschatbare culturele waarde.

Die hele academie kan je samen met de ambtenaren en politici linea recta de Maas in gooien, op enkele moedige bolwerken die zich nog verzetten na.

Kaas de Vies | 03-03-14 | 19:45

Annabel, je zult ongetwüfeld gelijk hübben maar ik kün geen fück van je verhaal vülgen...

CornholioNL | 03-03-14 | 19:44

Eindelijk weer een eens gedegen onderzoeksjournalistiek. Prima werk, mevrouw Nanninga!

Petrus de Rewa | 03-03-14 | 19:44

Islamitische professor?

Volgens mij is een professor iemand die *meer* dan 1 boek gelezen heeft.

Godsammekraken | 03-03-14 | 19:43

Ik denk dat als je 5 apen uit Blijdorp, en 15 gazelles uit Artis, dan nog wat leuganen uit Emmen bij mekaar zet, gewoon door puur geluk nog betere beslissingen kan laten nemen dan onze volksvertegenwoordiging.

Kaas de Vies | 03-03-14 | 19:42

Nou dat is dus in goede handen, nietwaar.

Zucht...

Wanneer worden onze politici eens fucking normaal, ik word gek van die malloten.

Kaas de Vies | 03-03-14 | 19:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl