Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NEDERLAND IN OORLOG

motojaja.jpgLandgenoten, gefeliciteerd. Per vandaag is ons land weer eens officieel in oorlog. De eerste Nederlandse militairen gaan vandaag op pad naar Mali om daar deel te nemen aan een VN-vechtmissie om zoveel mogelijk islamisten de dood in te jagen. Niemand zal het zo noemen, maar hoe heet het wanneer je militairen naar het buitenland stuurt om andere mensen naar de mallemoer te poppen? Juist, oorlog. Het enige wat ontbreekt zijn tanks, maar dat komt omdat ons leger te hard is uitgewoond door de politiek. Wat ook ontbreekt is goede, betrouwbare en brandveilige kleding, maar hey, ook dat vinden de heren en dames politici helemaal niet boeiend. Wat ze wel boeiend vinden? Een stijve piemel (m/v). Bert Koenders (PvdA) bijvoorbeeld, die heeft vandaag officieel de meest keiharde tabernakel van Nederland. De socialist staat aan het hoofd van de VN-missie in Mali. Een dergelijke missie in Afrika is al decennia een wens van de PvdA'ers die negers in Afrika per definitie zielig vinden. Met name de erfenis van Jan Pronk (PvdA), die vandaag ook met een enorme penis rond loopt. Net zoals MinBuZa Timmerfrans (PvdA), die as we speak ter meerdere eer en glorie van zichzelf in Cuba is en tegen kameraad Castro kan vertellen dat het Nederlandse leger via slinkse spelletjes ook nog altijd in dienst staat van het internationaal socialisme van de PvdA. Goed. Wat verwacht Nederland te bereiken in Mali? Wat ontwapenen hier en daar (zinvol), maar toch vooral laten zien dat we er er nog bij horen. Een plekje bij de G20 zou wel lekker zijn bijvoorbeeld. Het is ons in ieder geval grotendeels een raadsel. Wat we wel weten is dat het geen machtsgeile politici met stropdassen zijn die in bodybags terug gaan komen. Bah. Pas op jongens, en zet 'm op.

Reaguursels

Inloggen

En het is alleen maar maLI omdat de fransen zijn begonnen. Die zeggen ook bacarDI en jolLIE. Het klinkt wel grappig maar is gewoon het franse dialect. Wij zouden het gewoon op zn plat amsterdams kunnen uitspreken. Hoe de Malinezen het zelf uitspreken, weet ik natuurlijk niet.

echtpaul | 06-01-14 | 23:12

En het is alleen maar maLI omdat de fransen zijn begonnen. Die zeggen ook bacarDI en jolLIE. Het klinkt wel grappig maar is gewoon het franse dialect. Wij zouden het gewoon op zn plat amsterdams kunnen uitspreken. Hoe de Malinezen het zelf uitspreken, weet ik natuurlijk niet.

echtpaul | 06-01-14 | 23:00

Zwarte piet is racistisch, maar nu gaan we negertjes doodmaken in Mali ter vergroting van linkse piemels.

Laten we dan in hemelsnaam maar ontwikkelingsgeld sturen. Is humaner.

van heinde en verre | 06-01-14 | 22:50

Een Kapitein waar ik mee voer in 1986 zei altijd al; Afrika is voor de beesten. Een hek er om heen en een paar reservaten voor toeristen. Hij heeft nog steeds gelijk.

echtpaul | 06-01-14 | 22:49

-weggejorist-

Wil Helmus | 06-01-14 | 21:23

Ik las hierboven dat afrika nog valt te redden, en ik moest bijna in mijn broek piesen van het lachen... waar zal ik beginnen.. Zimbabwe waar Hitler aan de macht is, Sudan waar een burgeroorlog heerst,Rwanda waar Hutu`s en Tutsi`s willen afmaken wat ze vorige eeuw begonnen zijn, Somalie waar piraten de baas zijn. Naar Ivoorkust,Sierra Leone,Liberia,Kenia en Oeganda hoef je niet ook niet op vakantie want het stikt er van de rebellen.In de DR Congo houden ze niet zo van elkaar.In Kenia ook niet trouwens.In Tsjaad zijn er alleen gewapende groeperingen die elkaar te lijf gaan.Eritrea en Djibouti zijn ook boos op elkaar. In Angola hebben ze nu ruzie over een regio ipv de burgeroorlog die er woedde. In Nigeria is ook regelmatig geweld tussen de bevolkingsgroepen.En in Libie en Egypte schiet het ook niet echt op.In Tunesie is het ook onrustig net als Algerije.Ook in Marokko is het ietwat onrustig maar aangezien de meeste onrustzaaiers hier wonen valt het daar nog wel mee.
Zo dat is Afrika, en 1 ding is wel zeker, dat valt niet meer te redden. We hebben er miljarden heengestuurd en daar hebben ze geen vreten van gekocht of iets mee opgebouwd maar alles uitgegeven aan wapentuig of de bankrekening van een dictator er mee gespekt zodat die de olie goud en diamanten uit de grond kon halen.Nee Afrika is allang verloren

Horze | 06-01-14 | 20:33

@Welles! Nietes! | 06-01-14 | 11:02
Domste opmerking van het draadje, lees je eens in of loop niet te trollen.
De informatie over terroristen is voor de VN en eigen troepen en niet voor de Fransen.
Dus NL troepen zijn niet de veredelde verraders zoals jij ze hier neerzet, jij bent eerder een vuile verrader omdat jij ze op deze manier zwart maakt. Aap-mouw verhaal.
En dan nog terroristen troepen noemen ook. Gouden tip: remigreer met je stigmatiserende linkse antimilitaristische shidT, walgelijk figuur. Over totaal afgedaan gesproken, je speelt terroristen in de kaart met dit soort gewauwel en dat moeten we hier op deze planeet niet willen. Karma zal Uw deel zijn, minstens.

Jim Lovell | 06-01-14 | 19:08

Ik heb medelijden met de jongens en meisjes die naar Mali zijn. Pas goed op jezelf en je kameraden!
Wat ik niet begrijp is dat de pakken uit China komen. Ik herinner me nog de goedkope zonnepanelen die niet naar Nederland mochten komen i.v.m. oneerlijke concurrentie en als de overheid het goedkoper kan krijgen, mag het wel; bedenkelijk. Als je het leger naar zo'n gevaarlijke missie stuurt moet je ze optimaal bewapenen en uitrusten.

Maria.1 | 06-01-14 | 18:39

Wij zijn jongens, één bonk schorem, we laten de moed niet zakken. We hadden van de week zo'n belazerende week... etc!
Nu of Nooit.. oogjes open houden, en veilig werken!

number668 | 06-01-14 | 17:08

Terroristen vinden en afschieten is altijd een goede zaak, tegenstanders daarvan zouden dezelfde behandeling moeten krijgen, want sympathisanten verdienen dat.

Ongeblustekalk | 06-01-14 | 17:03

Koenders hoeft alleen maar te zeggen dat die Malinezen een rotje in de kont van een kat gestoken hebben en 90% van de huidige reaguurders staat achter die missie.

hoorcollesje | 06-01-14 | 16:17

In de g20 horen we gewoon (als ongeveer 17e economie van de wereld).
Als we nou eens de rug stijfhouden en eisen dat we een stoeltje krijgen in die club VOORDAT we ons voor het karretje laten spannen van het neo-kolonianisme.
Die lui in mali beginnen alleen maar een oorlog omdat dan alle malineze gelukszoekers lekker in europa mogen blijven bij hun blanke 'cougar wife'. Gewoon negeren, houden ze vanzelf weer op.

******** | 06-01-14 | 16:16

In de g20 horen we gewoon (als ongeveer 17e economie van de wereld).
Als we nou eens de rug stijfhouden en eisen dat we een stoeltje krijgen in die club VOORDAT we ons voor het karretje laten spannen van het neo-kolonianisme. Die lui in mali beginn

******** | 06-01-14 | 16:13

@janwillem3008

Proost!

Veritas Splendor | 06-01-14 | 14:26

janwillem3008 | 06-01-14 | 12:17
"Elke islamiet die ze afknallen, gaat er bij mij een biertje open."
Als het een beetje goed gaat verzuipt U in het bier!

Hendrikaatje | 06-01-14 | 13:58

Islamisten doden is een mooie hobby!

Bugsy Malone | 06-01-14 | 13:49

janwillem3008
De onzin die je uitkraamt komt zeker doordat je na de terugkomst van onze jongens eindelijk werk hebt.

newray | 06-01-14 | 13:47

newray | 06-01-14 | 13:19 | + -1 -

''Does'', ''joh'' ? Zo praat je maar tegen je sociaal werker, oke?

janwillem3008 | 06-01-14 | 13:43

Moslimfundis afknallen is als het ophalen van vuilniszakken. Waarom doe je het, als volgende week de straat toch weer vol staat met zakken?
Omdat het anders wel erg gaat stinken.
In Afghanistan heeft dat geen zin, omdat dat zelf een vuilnisbelt is. Maar Afrika valt nog te redden.
Ik kan zelf geen betere reden verzinnen om belastingcenten aan te besteden dan baardapen van hun kameel te knallen.
Daar heb je overigens geen verticaal opstijgende stealthfighter voor nodig.

Veritas Splendor | 06-01-14 | 13:29

janwillem3008
Does normaal joh.

newray | 06-01-14 | 13:19

Kunnen we niet beter het leger hier inzetten? Aangezien er hier net zoveel moslim extremisten zitten als in Mali.. Ik vind dat je eerst je eigen huis moet schoonmaken voordat je ergens anders gaat schoonmaken

Horze | 06-01-14 | 13:13

Welke grondstoffen moeten er daar eigenlijk 'bevrijdt' worden van de onderdrukking? Gheghe...

gimme a beat,rix | 06-01-14 | 12:50

Hypocrisie ten top! Nee tegen Uruzgan, maar wel over de rug van personeel van een uitgekleed defensieapparaat willen scoren in Afrika, ter eer en glorie van Koenders en "MaLI" Timmermans! Bah, wat heb ik een grondige hekel aan die salon-socialisten van de PvdA! Altijd de grootste smoel over pacifisme, maar als het in hun straatje ligt, BAM.. de oorlog in! Sowieso een vreemd fenomeen die poldersocialisten. Overal waar socialisme aan de macht is, is een dictatuur met een sterk leger. Alleen in Nederland niet; daar zijn socialisten zelfverrijkende "weg met ons" specialisten. Bedankt voor dit gedrocht van een missie, Timmermans! Ik hoop dat je de nabestaanden van de te sneuvelen militairen in de ogen kunt aankijken en ze ook even uitlegt waarom dit ook al weer nodig was voor de PvdA. Maar dat ga je waarschijnlijk niet aan ze uitleggen hè, met je arrogante zelfverklaarde quasi-intelligente voorkomen. Het is trouwens MAli, en niet MaLI, flapdrol! Je hebt het toch ook over Duitsland, Frankrijk of Rusland, en niet Deutschland, France of Rossij!?

Nederlanddraaitdoor | 06-01-14 | 12:45

Oorlog met Malinesiërs. Ik heb er weinig vertrouwen in. Het zal wel niet lang duren eer de eerste Malinesische strijders hier voor de Moerdijkbrug staan.
Ik zelfs gehoord dat er al Malinesiërs in Amsterdam geland zijn.

VanBukkem | 06-01-14 | 12:44

Oorlog in Mali = vluchtende vrouwen met kindjes = welkom in Nederland = gratis huis = gratis uitkeringen = extra toeslagen = verblijfsvergunning = hereniging met familie = Qat = generaties kudtkinderen die het niet zo nauw nemen met onze wetten.
Kort gezegd: Niet roeren in een wespennest.

Schietmijmaarlek | 06-01-14 | 12:27

Vreemd dat er op deze site zo afwijzend hierop gereageerd worden. Baantje voor Koenders? Voor olie en grondstoffen? Onzin!

Op deze manier worden de huidige balansen in de wereld in stand gehouden. We kunnen doen alsof we neutraal, of zelfs anti-Amerika zijn. Maar om veel redenen zitten we in het Amerikakamp. (westerlingen, nakomelingen, geloofs- en besturingsnormen en waarden)

Amerika zit in al die klotelanden omdat daar de Islam de macht dreigt te grijpen. (nl.wikipedia.org/wiki/Boko_Haram en www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...)

Zo af en toe bereiken ons nieuwsberichten dat een of andere Al Qaida-gelieerde leider wordt omgelegd. Denken jullie dat dit zomaar uit de lucht komt vallen? Dit komt tot stand door een wereldwijd en grondig netwerk. En ja, Nederland maakt daar deel van uit. We zullen daar de regio in kaart gaan brengen, de mate van het gevaar gaan inschalen. En zoveel mogelijk theedoeken poppen. Deze info heb ik van een commando, die moet lachen om de discussie in Nederland. Hun zitten daar zwaarbewapend, en mogen gewoon optreden als dat voor hun veiliger is. Ik maak me geen zorgen, die jongens trekken zich niet zoveel aan van de papieren discussie in de 2e kamer, die is alleen voor de bühne. Elke islamiet die ze afknallen, gaat er bij mij een biertje open. Op een betere wereld, een wereld zoals wij westerlingen (nog) kennen.

janwillem3008 | 06-01-14 | 12:17

China doet toch zo lekker zaken in Afrika ,
kunnen zij niet een paar soldaatjes zenden ?
leveren wij de pakken.

nemeton | 06-01-14 | 12:02

Grappig dat we daar zijn in Chinese uniformen om de chinezen eruit te kicken.

Pimp my Voortuin | 06-01-14 | 11:55

Hopenlijk hebben ze wel scherp in plaats van losse fodders meegenomen of is het ook chinese munitie??

newray | 06-01-14 | 11:49

Die Nederlandse "oorlogjes" zijn wel goed voor je aardrijkskundige ontwikkeling.
Wie zou anders weten waar Srbrenica, Kunduz, Mali liggen op de kaart?

King of the Oneliner | 06-01-14 | 11:48

de pvda heb ut gebroke geweertje maar weggemieterd...

Brandend Zand | 06-01-14 | 11:46

Dat krijg je als de minimum voorwaarden voor een ministerspost een schoeversopleiding is.
-
Waar kan ik solliciteren?

Brandend Zand | 06-01-14 | 11:44

En die minister van defensie dan ? Staat die er niet bij omdat ze frigide is of omdat het weer een falende VVDer betreft ?

niks mis mee | 06-01-14 | 11:42

Een tent in je broek een tabernakel noemen vind ik dan wel weer onrespectloos.

MrPan | 06-01-14 | 11:39

necrosis | 06-01-14 | 10:30
Het mandaat wat de militairen meekrijgen is uitgebreid in de 2e kamer besproken.
Elke geschoten kogel moet in 3-voud verantwoord worden.
Elke militair krijgt 2 magazijnen mee met elk 6 patronen, dit om verspilling te voorkomen.
Er mag alleen uit zelfverdediging geschoten worden, dit aan te tonen door zelf eerst gewond geraakt te zijn.
Er mag dan 1 schot gelost worden, eventueel een 2e keer als er nog teruggeschoten word.
Schieten een onzer militairen iemand dood, wordt betrokken militair door de marechaussee gehoord en als gevangene teruggestuurd naar Nederland voor verder verhoor.
Het eerste schot moet dodelijk zijn, bij meerdere inslagen wordt de militair beschuldigd van lustmoord.
Weduwen van doodgeschoten of invalide geraakte tegenstanders kunnen gelijk een verzoek tot schadevergoeding indienen, wat gehonoreerd zal worden; de kosten zullen verhaald worden op de schutter van betreffende kogel.
Tijdens de gebedstijden der tegenstanders zal er niet geschoten mogen worden.
De Franse legermacht aldaar zal in urgente noodgevallen, na overleg met de 2e kamer en een opdracht vanuit Parijs een transport helikopter inzetten, mits die niet voor Franse militairen benodigd is, dit ter beoordeling der Franse commandant.
Tja, zo gaat dit mandaat nog een paar pagina's door...
Oww ja, dit alles om ene Koenders aan een beter baantje te helpen...

Hendrikaatje | 06-01-14 | 11:30

Dit gaat gewoon dezelfde weg als Afghanistan. Veel geld,gewonden en doden later neemt het land een wet aan dat het stenigen van overspelige vrouwen toestaat. En geen enkele PvdA-er die je daar nu over hoort. Overigens stel ik voor dat den Haag zijn BMW's, Volvo's en Audi's inlevert en met Chinese auto's gaat rijden. Niet zo veilig maar RDW gekeurd en veel goedkoper.

Lichtstadfan | 06-01-14 | 11:20

Bollux | 06-01-14 | 10:42 |

Duidelijk, dank.

geylegerrit | 06-01-14 | 11:18

Ter ere van de carriere van PVDA-er Bertje Koenders heeft Timmerfrans het nu dan voor elkaar gekregen om ons de oorlog in Mali in te rommelen.

Ad Melkert schijnt nu serieus in de race te zijn voor een plaats in de Europese Commissie (het gaat bljkbaar tussen Melkert en Albayrak) en de PVDA is aan de beurt om Neelie Kroes op te volgen blijkbaar.

Benieuwd hoeveel extra miljarden euro's de PVVDA nu weer richting Brussel gaat sturen om Melkert aan een mooi baantje te helpen.

Outsider-Inside | 06-01-14 | 11:11

Oorlog is niet gemaakt om verslag van te doen. Zonder getuigen worden gevechten een stuk efficienter. Zie de drones. Niemand lult erover, maar Al Quaida deed het verschrikkelijk dun in de broek voor die dingen, tot de wereldpers vond dat er veel slachtoffers vielen.
Zonder de drones vallen er inderdaad veel minder onschuldige slachtoffers. Right.
Kortom: als je ten strijde trekt, DOE dat dan, en haal als eerste de pers weg.

uberdude | 06-01-14 | 11:05

Wij moeten daar Al Quaida troepen lokaliseren,en dat dan doorgeven aan de Fransen.Veredelde verrader spelen zeg maar.Dat is dus de kwaliteit die de VN ons toedicht,en eigenlijk klopt het nog ook.De Nederlandse regering is de is de afgelopen 10 regeringsperiode's alleen maar bezig geweest om het Nederlandse volk te verraden en uit te leveren aan Brussel,maar het excuus zal zijn dat onze militairen dan in elk geval in training blijven (om straks het Europees leger te dienen that is.)

Welles! Nietes! | 06-01-14 | 11:02

@kippevlees | 06-01-14 | 10:53 | + -1 -

Ok... ik noem er ééntje dan: Duitsland. Wees toch niet zo kortzichtig, man.

Bollux | 06-01-14 | 10:56

@Bollux | 06-01-14 | 10:49
Valsspeler dus. Zoals ik al aangaf in mijn eerste zin. :-)

wakkere_nederlander | 06-01-14 | 10:55

Noem mij eens een land wat er beter op is geworden DANKZIJ interventie van een VREEMDE MOGENDHEID?
In het nabije verleden, in het verre verleden of in de oudheid?
Die landen zijn er niet, geen land (lees de burgers en de onderdanen van dat land) accepteert interventie of overheersing van een vreemde mogendheid.
Laat staan de wetten en de gebruiken die die vreemde mogendheid introduceert en invoert.
Het kan 1 jaar, 10 jaar, 100 jaar of zelfs 1000 jaar duren maar dat land keert altijd terug naar zijn routes.
Schaam je diep Nederland om zo braaf achter heel grote broer Amerika aan te lopen!

kippevlees | 06-01-14 | 10:53

Over een paar jaar staan de advocaten van 'de dwaze moeders van Mali' ons voor miljoenen af te persen!
Mark my words....

necrosis | 06-01-14 | 10:52

@wakkere_nederlander | 06-01-14 | 10:45 | + 0 -

Klopt, zoals ik ook al aangaf in mijn eerste zin.

Bollux | 06-01-14 | 10:49

@Smaalpapil | 06-01-14 | 10:45
Ik hoef helemaal niets te weten van Mali.....

necrosis | 06-01-14 | 10:49

Hennis legde bij P&W uit dat onze jongens daarheen gaan om te speuren naar leden van Al Quaida. Op de vraag hoe ze dat gaan doen terwijl ze de taal niet spreken was haar antwoord: "Dat was ons gevraagd"....

me,myself and IK | 06-01-14 | 10:47

@Bollux | 06-01-14 | 10:42
Valsspeler. Dat waren niet 2 zinnen!

wakkere_nederlander | 06-01-14 | 10:45

necrosis | 06-01-14 | 10:41 | +
Precies.
Het is belangrijk de lokale omstandigheden uitgebreid te verkennen.

Smaalpapil | 06-01-14 | 10:45

@geylegerrit | 06-01-14 | 10:04
Frans Timmermans is bezig met een youtube compilatie 'Where The Hell Is Frans'.
Mali stond nog op zijn lijstje.

wakkere_nederlander | 06-01-14 | 10:45

Klootzakken zijn het. Het KFC zal ongetwijfeld zwaar heerschen ondanks dat het ultra-ambitieuze schoevers meisje ze met kutpakken op pad stuurt. Het schijnt dat die pakken niet alleen amper beschermen, maar ook niet ademen, plastic pakje in een warm land, hoe perfect.

Bokito ergo sum | 06-01-14 | 10:44

Kan iemand mij in twee zinnen uitleggen wat het Nederlandse leger daar precies te zoeken heeft? Wat is het practisch nut van deze missie voor Nederland?
geylegerrit | 06-01-14 | 10:04 | + 3 -

Jazeker, maar niet in twee zinnen. Waarom missies als Mali? Zo werkt het nu eenmaal. Amerika is de baas in de wereld, wij mogen meedoen en daar verdienen we goed 'an. Er zijn ook krachten in de wereld die deze Amerikaanse hegemonie omver willen werpen. Deze krachten dienen uit de voeding geschoten te worden om onze welvaart zeker te stellen. Laten we nou eens ophouden te doen alsof het allemaal pais en vree is in de wereld en dat onze welvaart alleen het gevolg is van onze slimme handelsgeest. De Pax Americana wordt met hand en tand verdedigd door de VS en haar bondgenoten. Daar doen wij dus nu weer een duit in het zakje. Niet omdat Mali ons nou zoveel boeit, maar omdat we daar nu militair kunnen bijdragen. Waarom zouden altijd altijd andere landen dit soort missies moeten dragen? Zij de gesneuvelde militairen en wij de economische voordelen van de door het westen geïnstalleerde nieuwe regering? Het houdt een keer op. Je kunt je als land niet veroorloven om als uitvreter te boek te staan. Ik word er pissig van hoeveel reaguurders altijd maar af zitten te geven op dit soort beslissingen. Dacht u nou werkelijk dat zonder het militaire machtsvertoon van de VS en haar bondgenoten wij het nu zo goed zouden hebben hier? De geforceerde veiligheid waarin ons bedrijfsleven floreert is wat ons onze welvaart geeft. En dat u dan weer voor zo'n bedrijf werkt en belasting afdraagt maakt de cirkel alleen maar rond. Zo, ik heb gezegd. Kom maar op met die minnetjes, cest ca!

Bollux | 06-01-14 | 10:42

necrosis | 06-01-14 | 10:37 |
Achja..
Dit slappe kabinet laat zich veel te veel piepelen door 'Brussel'.
Het wordt tijd dat we ons eens helemaal nix meer aan gaan trekken van dat 'Brussel', dat ons recht op zelfbeschikking in een wel heel erg rap tempo aan het nekken is.

Hijo del Sol | 06-01-14 | 10:41

@Smaalpapil | 06-01-14 | 10:36
De primaire taak van de NL militairen is het verzamelen van inlichten!
En verder kan ik me niet voorstellen dat ze een mandaat hebben om 'negers' af te knallen.....

necrosis | 06-01-14 | 10:41

Mali, daar hebben de legionnaires vorig al huisgehouden en de vijnadige eenheden vernietigd. Appeltje eitje nu voor Nl.

Legio Patria Nostra | 06-01-14 | 10:38

Muggenmepper | 06-01-14 | 10:34
De Amerikanen hebben hetzelfde belang.

Ferry Smoothie | 06-01-14 | 10:38

@Hijo del Sol | 06-01-14 | 10:35
Dat mag niet van 'Brussel'.....

necrosis | 06-01-14 | 10:37

necrosis | 06-01-14 | 10:30 |

Ga toch heen. Die mannen willen echt wel naar Afrika.
Lekker knallen op negers en ze allemaal de moeder en dochters neuken tegen extra geld en bonus.
Nederland is fucking saai.

Smaalpapil | 06-01-14 | 10:36

Waarom gaan we eigenlijk helemaal in Afrika de haatbaarden aanpakken, terwijl we die resources beter zouden gebruiken om in eigen land de infiltratie van die extremistische reli-activisten aan te pakken!?

Hijo del Sol | 06-01-14 | 10:35

@Ferry Smoothie | 06-01-14 | 10:32:
Omdat de VS het wil, mag ook best genoemd worden.

Muggenmepper | 06-01-14 | 10:34

RIP jongens.

bolkebeer | 06-01-14 | 10:31

Ik ben benieuwd naar het mandaat van de soldaten.
Als dat net zo'n waardeloos vod is als die in Srebrenica, kunnen ze beter in Nederland blijven!

necrosis | 06-01-14 | 10:30

Ik hoop voor de mannen van de Kmar, analisten, piloten en groundcrew van de helikopters dat de Commando's de lokale negerhoeren al hebben gesondeerd op SOA's, aids e.d.

Je kunt thuis immers niet volhouden dat je blaren op je lul hebt van de Afrikaanse zon.

Smaalpapil | 06-01-14 | 10:30

Voor elke bodybag ook één politicus aanwijzen en tegen de muur. Maakt ze vast een stuk minder enthousiast voor een missie.

Slappehap | 06-01-14 | 10:29

Mooi, Wanneer is de volgende geld inzamel actie?

[G]eenstijl | 06-01-14 | 10:28

Deze actie heeft alleen maar ook alleen het doel onze politici mee te laten doen met de grote jongens, de eeuwige frustratie van een klein land. Onze "vak" minister van defensie weet nauwelijks waar ze aan begint, zie de koddige foto's met defensie top, die overigens ja en amen zeggen. Onze jongens zijn kanonnenvoer/kromzwaard voor hun meerdere eer en glorie en niet anders.

lanexxx | 06-01-14 | 10:27

@Snackbar van Allah | 06-01-14 | 09:59
En ik zou willen dat rode mieren en zwarte mieren voortaan als vrienden door het leven gaan.

wakkere_nederlander | 06-01-14 | 10:27

Ik altijd maar kritiek hebben op de PvdA blijken ze achteraf geniaal te zijn.
Wat ze gaan doen: overal ter wereld in oorlog met islamisten om te voorkomen dat de radicale islam overslaat naar Nederland.
Ge-ni-aal!
Ja want de islam in eigen land bestrijden in natuurlijk dweilen met de kraan open.

wakkere_nederlander | 06-01-14 | 10:25

Uiteraard is er heel goed nagedacht over een exit strategie van deze actie. we zullen immers niet nog een keer die domme fout maken om een oorlog in te gaan die volkomen zinloos is omdat de foute situatie zich direct herstelt na ons vertrek. We gaan hier zaken definitief veranderen daar. Een ezel stoot zich geen drie keer aan dezelfde steen, toch??????
Zo, nu weer naar de realiteit.

Haatgenerator | 06-01-14 | 10:24

Laat de Fransen het lekker zelf oplossen, tenslotte was het hun kolonie, niet de onze!

necrosis | 06-01-14 | 10:24

Wat we daar doen? De PvdA wil de Franse socialisten een lol doen. En Frankrijk heeft uranium nodig voor de vele kerncentrales die het heeft en laat nou net de bodem van Mali tjokvol met uranium zitten.

JoopRe | 06-01-14 | 10:24

Nou maar hopen dat Bert Koenders gepakt gaat worden door haatbaarden. Snappen ze meteen bij de PvdA dat je hier niks kan winnen.

funkyd | 06-01-14 | 10:24

Timmermans denkt ook werkelijk dat we een veiliger Nederland creëren door in te grijpen in Mali. Maar wat hebben we als westerse wereld gedaan in het Midden-Oosten??? Libië is nu een wespennest van moslimextremisten door ONS ingrijpen. En Libië is eerder onze achtertuin dan Mali..

Saucony | 06-01-14 | 10:23

Die tanks zijn juist weg omdát we dit soort missies doen. Landsverdediging is een secundaire of tertiaire taak van het leger geworden. Ik zou als militair eens oprukken naar Den Haag. Gewoon bij de Moerdijkbruggen rechtsaf en dan immer geradeaus.

De Goedheid Zelve | 06-01-14 | 10:21

We sturen onze militairen op oorlog in Chinese namaaktroep, maar als de Eerste en Tweede Kamer digitaal willen gaan werken krijgen ze allemaal een iPad in plaats van Chinese namaaktroep van 140 dollar. Ergens is het fout gegaan in dit land..

Handige Harrie | 06-01-14 | 10:19

Ik vermoed dat gevechtsmissies zonder een doel of strategie niet bijzonder veilig of effectief zijn.

uberdude | 06-01-14 | 10:18

'Volgens het kabinet dient de VN-missie ‘verscheidene Nederlandse belangen’, zoals voorkomen dat er ‘dicht bij huis’ een onbeheersbare situatie ontstaat en dat de problemen in de Sahel overslaan naar Europa en Nederland'

Ik zie hier in Nederland echt geen onbeheersbare situatie ontstaan. Ècht niet.
Geen probleemsituaties uit Noord-Afrika gesignaleerd whatsoever.
Bedankt Timmerfrans. Goed bezig jongen!

wakkere_nederlander | 06-01-14 | 10:18

Neem je moeder in de mali.

blandurego | 06-01-14 | 10:18

Hoe heerlijk Nederlands: "Ja jongens, is het goed als we maandag na de vakantie beginnen."

Vula | 06-01-14 | 10:16

Eigenlijk moeten de Kunduz figuren in het bestuur van Al Qaida gaan zitten, dan weet ik zeker dat die organisatie, net als dit land, binnen de kortste keren naar de kleauten gaat.

Sjeng de helle | 06-01-14 | 10:16

Weer Nederlandse jongens en meisjes die zonder goed plan, zonder troepen achter de hand, zonder de juiste spullen, zonder eigen luchtsteun in kleine aantallen de grens over worden gepleurd. Dat is geen mening, maar een reeks feiten reeds onderbouwt in: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/11/...

Feynman | 06-01-14 | 10:16

Pas maar op jongens, de MIVD zorgt voor inlichtingen. Uche uche.

Sliptong | 06-01-14 | 10:15

Het Nederlandse leger in optima forma. Naar het front zonder tanks, zonder fighterjets, zonder helikopters, gehuld in Chinese lompen.

Het is net als op vakantie gaan naar de Noordpool in enkel je speedo.

goedverstaander | 06-01-14 | 10:15

Liever nunquam dan nunc als ik zo vrij mag zijn.

Sliptong | 06-01-14 | 10:15

Deze actie gaat meer Nederlandse levens kosten dan een film, stickeractie of een cartoonrel.

Petrus de Rewa | 06-01-14 | 10:15

Het leukste is nog dat er bij een nieuw srebrenica geen enkele politicus verantwoording zal nemen. Maar dat ze wel vooraan zullen staan om de eerste militair die een terrorist doodschiet te veroordelen.

koolteer | 06-01-14 | 10:14

-weggejorist-

SaLeM71 | 06-01-14 | 10:13

Mali... Je zou denken dat zelfs een PvdA'er de situatie er daar niet slechter op kan maken. Helaas wordt mijn ongelijk omgetwijfeld in recordtijd bewezen.

NiceGuysFinishLast | 06-01-14 | 10:13

Met Hennis aan het roer zijn er maar 2 oorlogen mogelijk, dat is haar uiterlijk (overgewicht) de uitverkoop in de kledingwinkels. Zij is alles behalve een gezicht en de juiste 'man' voor defensie.

toetanchamon | 06-01-14 | 10:13

"de zwaarst bewapende en best getrainde troepen die zelfstandig moeten kunnen overleven in gevechtssituaties." Volkskrant.
Overleven in cheapo Chinese uniformen, sterkte jongens en meisjes. Geofferd voor meerdere PvdA en VVD glorie.

BroodenSpelen | 06-01-14 | 10:12

Wel jammer dat er geen referendums bestaan in NL, ik had de uitslag wel eens willen zien op de vraag wie er voor een militaire missie naar Mali is.

Haatgenerator | 06-01-14 | 10:11

Als je al die stijve piemels van al dat linksch goedvolk achter elkaar zou leggen.

Ok, dan spoor je niet, maar ik zou wel een beetje begrip voor je hebben.

Cuyahoga | 06-01-14 | 10:10

Prima dat we gaan voorkomen dat Mali in handen komt van Al Qaida en vanuit daar zijn macht verder uit kan breiden. Daar zijn wij ook bij gebaat als je het niet voor de zielige negertjes wil doen. Ik snap niet waarom anderen altijd het vuile werk op moeten knappen. Zo ontzettend spannend is het nu ook weer niet wat we daar gaan doen. Maar als je het doet, doe het dan goed, dus hup die Chinooks mee die kant op. We hebben al slechte ervaringen met het vervoeren van gewonden militairen met andermans helikopters. Denk aan Afghanistan (2 onnodige doden door neergestorte helikopter). Echt weer zo'n Nederlandse 'het mag niet teveel kosten' mentaliteit die weleens levens kan gaan kosten. Als iemand in nood is dan haal je je eigen mensen daar uit de shit en ga je niet het leger van Niger of Burkina Faso dat klusje laten klaren.

kicktherabbit | 06-01-14 | 10:10

De meest stupide opmerking over deze aktie was wel: "Afrika en Mali ligt in onze achtertuin".
Dan moet je begrijpen dat hier het dorp in de fik staat en er met pappen en nathouden wordt gereageerd.
Ik kan me de tijd nog herrinneren dat dezelfde Kunduz genoten riepen: "Geen man geen vrouw geen cent voor het leger". en "De Politie is de zetbaas van de BVD". en net diezelfde lieden sturen Nederlandse militairen en Politiemensen over zowat heel de wereld heen.
Diezelfde figuren riepen tijdens de Vietnam oorlog: "Vadertje Ho, de revolutie ,de revolutie, en Johnson Moordenaar". In Hue werden 2000 mensen door de Vietcong en de NVA afgeslacht omdat ze ambtenaren waren incluis hun familieleden, maar daar werd in alle toonaarden over gezwegen. En nu kruipen die figuren Obama in de kont. Het trieste is dat diezelfde filantropen als zand in de tandwielkast zitten in Den Haag en in alle bestuurslagen. En dan vragen we ons ook nog af waarom het zo'n bende is. Luitjes vooral strategisch blijven stemmen dan komt het wel goed.

Sjeng de helle | 06-01-14 | 10:09

Beetje flauw om dit allemaal op de PvdA te schuiven. Ik mag die partij ook niet, maar dit is geen beslissing die alleen door de PvdA genomen is.

Haatgenerator | 06-01-14 | 10:08

@Ikweethetooknietmeer | 06-01-14 | 09:59
Hoezo? Deze boeken prijken in mijn boekenkast naast de meesterwerken van Hans Christian Andersen.

Je gaat met toch niet vertellen dat al die vrouwen bij mij in de straat hoofddoekjes dragen omdat ze fan zijn van roodkapje? Was het maar waar...

wakkere_nederlander | 06-01-14 | 10:08

Oorlog prima maar dan ook goed. Maar daar zijn we te beschaafd voor.

Veel Vaak | 06-01-14 | 10:07

Oorlog voeren is een linkse hobby.

Cuyahoga | 06-01-14 | 10:07

Krijgen we hier ook vanzelf aanslagen en terreur. Laat die landen het uitzoeken. Leger langs de grenzen van europa of liever nog de nl grens als iemand die nog kan aanwijzen.

Veel Vaak | 06-01-14 | 10:06

Die mooie job van Koenders mag best wel wat kosten, voor wat hoort wat.
Maar goed, bij de volgende verkiezingen zal opnieuw een groot deel van de bevolking pvda stemmen en het hier dus mee eens zijn, dus protesteren heeft niet zo veel zin.

spanarchist | 06-01-14 | 10:05

Balkenende was ook al zo dol op oorlog en vond de ontmoetingen tussen ouders van omgekomen soldaten 'hartverwarmend'. Wat een kneus was dat ook.

Rest In Privacy | 06-01-14 | 10:05

Kan iemand mij in twee zinnen uitleggen wat het Nederlandse leger daar precies te zoeken heeft? Wat is het practisch nut van deze missie voor Nederland?

geylegerrit | 06-01-14 | 10:04

Veel succes tegen de pedojurken jongens!
En geen vriendjes mee terug nemen ok!

tattooboer | 06-01-14 | 10:04

Dood en verderf zaaien bij de moslimgekkies met de heren van het KCT +1

nielsjuuh23 | 06-01-14 | 10:03

Heeft er al iemand uitgelegd wat we dáár nu weer gaan doen? En waarom deze missie in tegenstelling tot alle andere missies van de afgelopen jaren wel een succesje zal opleveren?

Muggenmepper | 06-01-14 | 10:03

Ja , die genie-troepen kunnen fantastische buurthuizen bouwen.

nemeton | 06-01-14 | 10:02

Srebrenica 2.0

Xirdalan | 06-01-14 | 10:02

Als ze van elk negerkindje de vlieg van de lip slaan is het goed.

Dan wordt onze volgende generatie niet meer met van die zielige foto's op het schuldgevoel gewezen.

zeg maar jansen | 06-01-14 | 10:01

Je zou er net zo goed hele klassen van 's lands toneelscholen heen kunnen sturen want het is - wederom - niets meer of minder dan een missie voor de bühne.

Missies met een *doel*: prima, kom maar op. Maar als zo vaak is dit weer een missie met dermate vage doelen dat je je toch oprecht af vraagt wie hier uiteindelijk mee gediend is. Autofellatio van Bertje Mugabe-Koenders? Pornoroze lipstickmoment van Jeanine Hennis? Erfolgserlebnis voor Zimmerfranz?

Wie het weet mag het zeggen. Fiducie heb ik er niet in.

Reinaert | 06-01-14 | 10:01

Verspeelde moeite. Kudt om te zeggen, maar waar.

blandurego | 06-01-14 | 10:00

wakkere_nederlander | 06-01-14 | 09:58 |
Ja, en ik wil een strijd tegen de sprookjesboeken van Grimm... |:(

Ikweethetooknietmeer | 06-01-14 | 09:59

Hadden ze nog geld bij defensie of komt dit weer uit een ander vaag potje?

joyriders | 06-01-14 | 09:59

Het leger moet natuurlijk wel wat oefening krijgen voor als ze in de nabije toekomst tegen het eigen volk ingezet worden.

blinde kip | 06-01-14 | 09:59

@ wakkere_nederlander | 06-01-14 | 09:58 | + 1

Ik heb liever dat de islam met Nederland tegen de PvdA strijdt.

Snackbar van Allah | 06-01-14 | 09:59

Vergeet de Chinooks niet, die we wel hebben maar die te prijzig zijn om te laten vliegen.

kicktherabbit | 06-01-14 | 09:59

Tabernakel, hoe verzin je het?

Glas Koning | 06-01-14 | 09:58

Ik heb liever dat de PvdA gewoon in Nederland tegen de islam strijdt.

wakkere_nederlander | 06-01-14 | 09:58

Helaas zijn onze mannen door chinese stofjassen beschermd omdat we cheap ass NWO-fanboys zijn.

Pimp my Voortuin | 06-01-14 | 09:57

En we zijn er wéér "ingerommeld"...

eerstneukendanpraten | 06-01-14 | 09:57

Joepie, nieuwe herinneringsmedailles!

Smaalpapil | 06-01-14 | 09:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken