Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL! Jongeren Veen behandeld als crimineel

Kijk. Twee meisjes die toevallig in het café zaten in Veen toen de meute relschoppers naar binnen stormden. Met als gevolg dat ze onterecht opgepakt, verhoord en behandeld als crimineel zijn. Superzielig. Maar in dit geval geven we het OM groot gelijk. Shit happens tijdens massale ongeregeldheden als dit. Want al die kleine roomblanke klotedorpjes waar iedereen vindt dat er op oudejaarsdag gereld mag worden, inclusief autobranden, zijn net zo debiel als dat bontgekraagde hangtuig dat respect eist als je ze aanspreekt op wanstaltig straatgedrag. Ja, jullie ook, Zuidland. Ze zeggen in Veen zelfs letterlijk 'ies koeltoer'. Flikker toch op. Als we Marokkaanse straatschoften uitschelden die deze term misbruiken om achterlijk gedrag goed te praten, gaan we nu ook even los op dat gemankeerde dorp Veen. De politie en OM proberen nu zelfs te insinueren dat de hele geweldsexplosie vooraf georganiseerd was. Niet nodig. Die lui ontsporen elk jaar volledig en het is fijn dat de politie daar eindelijk eens hard tegen optreedt. In dit geval kunnen de metten niet kort genoeg zijn. Zonder aanziens des persoons dat hele dorp arresteren. En volgend jaar weer. Desnoods met een paar bulldozers er overheen. Net zolang tot ze het leren. Net zolang tot de wegwuivers, de wegkijkers en de 'ies koeltoer'-roepers de relschoften aan gaan spreken en corrigeren. Kijk. In Veen maakt de politie een goed begin. Dat zouden ze in meer ontspoorde gemeenschappen mogen doen.

Reaguursels

Inloggen

Niets gedaan, 8 uur op een glaasje water, typisch geval van pech!

JSD75 | 04-01-14 | 11:17

Tegen de Nederlandse cultuur durft politie op te treden. ik en mijn maatjes staken 30 jaar geleden ook al (sloop) auto's in de fik, was prima toen. Mensjes wordt eens wakker!

INH.30CL | 04-01-14 | 04:58

Wat een ongelooflijk leuke meid die linkste. Té schattig gewoon. Die mag wel even met mij aan de koffie...

Belo Horizonte | 04-01-14 | 01:19

He Quit,
Jij was toch degene die het nodig vond de politie den Haag moord in de schoenen te schuiven? Maar in de Biblebelt mag je elke onschuldige oppakken. Lekker consequent ben jij....

Wipperoen | 03-01-14 | 21:21

Het is heel erg jammer dat ze sjonnie kwit nooit eens een weekje in de bak hebben gepleurd omdat ie op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was.

Ad337 | 03-01-14 | 20:50

Quid, je schrijfsels zijn ondoordacht en getuigen van weinig inzicht. Waarom Zuidland - een seperaat incident- erbij betrekken om je woorden nog meer kracht bij te zetten?

Het zorgwekkende aan wat zich in Veen heeft afgespeeld is dat willens en wetens een veel grotere groep onschuldigen dan schuldigen is opgepakt (ratio 4:1) onder het motto 'zoeken we later wel uit'.
We mogen juist van de politie verwachten dat zij de proffesionaliteit tonen de relschoppers eruit te pikken en de mensen die niets hebben uitgevreten te laten gaan.
Onder regent opstelten zijn de regels om dit soort acties goed te praten flink opgerekt; ik maak mij dan ook zorgen waar dit eindigt. Het kan veranderen in een krachtig wapen om hele groepen demonstranten, feestgangers, uitgaanspubliek, of iedere andere willekeurige groep te arresteren. In de nabijheid zijn van een -onverwachte- gebeurtenis is reeds voldoende, al heb je er overduidelijk niets mee te maken
.
Wat dat betreft zal voor de politie de imagoschade het grootst zijn; 70 a 80 personen zullen nu met hele andere ogen naar de politie kijken; ze hebben aan den lijve ondervonden dat je niets fout hoeft te doen om aan willekeurige arrestatie onderworpen te worden, om daarna zo maar een aantal dagen zonder verklaring te worden opgesloten.

miff | 03-01-14 | 20:12

Veen for the win !

-dvh- | 03-01-14 | 19:24

Liever één schuldige vrij dan 10 onschuldigen vast.

kicktherabbit | 03-01-14 | 19:17

@[ws] | 03-01-14 | 16:19 |
Neen, dat hebben zij niet waaronder ik.
Ik denk dat het eens tijd wordt dat u eens gaat kijken hoe de overheid te werk gaat in een dictatuur en/of een politiestaat. Wij zitten daar op zo'n wijze niet meer ver vandaan.

ProAsfalt | 03-01-14 | 18:43

en mensen die hier vergelijkingen gaan maken met ene Adolf Hitler hebben de discussie sowieso op een kansloze manier verloren.
Dus gaarne de eerste de beste uitgang te zoeken, je trieste monologen in de daarvoor bestemde afvalbakken te dumpen en deze discussie verlaten.
Dank u.

[ws] | 03-01-14 | 16:19

stelletje huilebalken.
Elke inwoner van dat dorp zegt dat het al jaren en jaren zo gaat.
Maar geen enkele inwoner voelt zich kennelijk geroepen om er wat aan te doen.
Nee hoor, we laten het gewoon op z'n beloop en als het een keer links of rechtsom uit de klauwen giert, dan geven we daar iedereen de schuld van, behalve onszelf.

[ws] | 03-01-14 | 16:16

@Engebert Hinckerdump | 03-01-14 | 11:10 |
Precies.
Deed een ene meneer Adolf H. ook.
Gewoon iedereen oppakken en bij de minste aanwijzing (ja slechts een aanwijzing) executeren.
Had de politie niet het café kunnen binnenvallen en alvast een eerste selectie maken? Zo moeilijk lijkt mij dat niet, in plaats van iedereen te pas en te onpas oppakken en 2 dagen lang opsluiten.
Dit zou voor de rest zomaar een voorbode kunnen zijn voor de gedachtepolitie inzake de EUSSR!

ProAsfalt | 03-01-14 | 16:09

Man man wat een verhaal. Waarom verstoppen op zolder dames. De politie kwam geen puistjes uitknijpen hoor.

Veel Vaak | 03-01-14 | 15:48

In Oekraine protesteren miljarden mensen sinds weken tegen dit soort politionele acties en dít moeten we in verNederDland normaal vinden?? Fijn dat de politie eens doortastend handelt, maar dit gaat nergens over. Dat brandtuig moet je sowieso onder het mannelijk deel van de bevolking zoeken, toch niet bij Ascha den Tuinbroecke en haar knappe nichtje.

milky bar | 03-01-14 | 15:36

De jongeren mogen blij zijn dat ze niet in den-haag waren. Want dan hadden ze allemaal een nekschot gehad van incompetente agenten met parkinson in de wijsvinger.

biscaya | 03-01-14 | 15:36

Locatie voor 6e baan Schiphol lijkt gevonden.

Geert Linkers | 03-01-14 | 15:14

fail politie... ben helaas sinds kort werkzoekend... was van plan gelijk weer aan de slag te gaan... maar zit nu serious na te denken om te komende 6 maanden werkeloos te blijven.... even wat van mijn in het verleden betaalde belasting geld terug vorderen via uitkering.... want aan et salaris van zulke FAIL politie betaal ik liever niet mee!

Vizan | 03-01-14 | 15:04

joyriders | 03-01-14 | 12:01 | + 1
De PVV zaagt van dikke planken hout.
Verhoogde statistiek bij (ex) Islamaanhangers? Islam fout!
Linkse ratten? Héél links fout en Hitler ook links!
Dat heet generaliseren en de meest comments (ook dat van Quid) zijn daarop gebouwd.
Alleen idioten generaliseren!!
Ons rechtsysteem beschermd onschuldigen.
Dit is je reinste politiestaatgedrag, uniek voor de hele wereld!!!
En waarom?
Om een autobrand!!!!!!
Domme provinciaalse politie-escalatie!

Einde van de Domheid | 03-01-14 | 15:04

Springbank | 03-01-14 | 11:25 | + 5
Ik weet dat.
Bij iedere rel, waar ter wereld vluchten mensen cafe's in.
Dit is de eerste keer dat een heel cafe wordt aangehouden en schept een idioot politiestaatprecedent!

Einde van de Domheid | 03-01-14 | 15:00

Parel van het Zuiden | 03-01-14 | 13:12 |
Dus wat je zegt is dat bepaalde groepen in dit specifieke geval worden ontzien? Dat lijkt me al helemaal onzin.

"Jongens, er staat een auto in de fik!"
"Ah.. Bepaalde groepen of autochtonen?"
"Autochtonen!"
"Bon! Mannen, te paard. Inrekenen die luiden. Allemaal!"

sinjeur | 03-01-14 | 14:57


Sland.. het is ook niet meer wat het geweest is..
Soos in het verenigingsgebouw, snoepies halen bij Japie TumTum, hutten bouwen in de Bernisse zonder angst voor seriemoordenaars, lege kratten jatten bij de A&O en ze daarna doodleuk weer inleveren bij de emballage...
Wim Sonneveld-Het Dorp

Tepelloze Tietvlieg | 03-01-14 | 14:44

Prachtig hoe altijd op overheid kankerend Geenstijl hier weer een harde boner krijgt van indiscreet staatsgeweld. Ergens in die botte hersenen moet deze tegenstrijdigheid toch wel een keer duidelijk worden? Niet?

blabam | 03-01-14 | 14:38

Dominee Treur in het Reformatorisch Dagblad: "In de preek heb ik mijn verdriet over de gang van zaken uitgesproken en gewezen waar de enige toevlucht te vinden is: niet op straat, maar bij de Heere."

Mark Krachtwijk | 03-01-14 | 13:59

Zolang ze in Veen denken dat ze kunnen doen wat ze zelf willen met oudjaar, is er maar 1 remedie: Héél Veen preventief ruimen. 't is nl. net zo besmettelijk als vogelgriep of varkenspest....

Hey lutsers in Veen, get a life en blijf met je poten van brandweer en politie af. Dat jullie allemaal moesten zitten met de jaarwisseling was niet meer dan terecht. (en als je je onheus behandelt voelt omdat je "niks hebt gedaan", dan doe je je bek open en zeg je wie het wel waren, dan heb je tenminste kloten).

debeterweter | 03-01-14 | 13:58

O god, gaat geenstijl serieus worden?
"Maar in dit geval geven we het OM groot gelijk."
Succes

Aart Z. | 03-01-14 | 13:53

Jij spoort echt niet J.Q. Jij lijkt me nou echt zo,n mannetje die een ondergedoken gezinnetje ,ergens achter een boekenkast, zou verraden.
Wat in Veen is gebeurd lijkt wel erg veel op een razzia.
Alleen deze keer kwamen ze wel terug.
Dat de politie moet optreden is logisch maar op deze manier?
www.youtube.com/watch?v=VzylgEzt6Ig&am...

hero_of_heaven | 03-01-14 | 13:50


Aktivist | 03-01-14 | 13:21 | + 2 -
Met en pilsje in de hand? Kijken naar carbid schieten,
En dan heb je wel een leven?
Doe mij dat boek maar :-)

irma zonderboezem | 03-01-14 | 13:50

Dus als ik het goed begrijp mag je op Oudjaarsdag in Veen alles in de fik steken, waar je zin in hebt. Ik denk dat ik al weet waar ik volgend jaar Oud en Nieuw vier. Het jaar daarop word dan weer moeilijk kiezen, of zouden ze zo'n dorp in een jaar weer kunnen opbouwen?

The_Black_Knight | 03-01-14 | 13:50

@Gewinflipt | 03-01-14 | 12:04

Pfff whatever haha! Daar had de politie allang door de ramen geschoten of een aantal flink mishandeld. Dus blijf niet in die droom van je hangen.

anti-dutch | 03-01-14 | 13:41

Die Brabo's die hulpverleners aanvallen zijn niet helemaal lekker in hun ei. Goeie actie om ze allemaal lekker lang vast te zetten, hopelijk gaan we dit nog veel vaker zien!

Sioux | 03-01-14 | 13:38

ik voel een flink aantal rechtzaken van vrijheids beroving aankomen onterecht vastgezet te worden kan dus ook niet . op verdenking van natuurlijk gaat alleen niet op in grote groepen . en daarnaast wat raar dat dit niet in Amsterdam osdorp gebeurt of bij een of andere haat moskee slappe hap die politie .

rukkieduck | 03-01-14 | 13:32

De feiten voor zover ik ze mee heb gekregen:
Er worden al enige decennia objecten in brand gestoken in de oudejaarsnacht. Tegenwoordig koopt de lokale jeugd speciaal voor dit doel een wrak op de sloop. Dit wrak wordt op de centrale kruising in het dorp aangestoken.
De veiligheidsdriehoek heeft echter besloten dat dit niet mag. De lokale bevolking vindt van wel.
Gevolg, er gaat nog steeds een wrak in de fik, echter, tegenwoordig met rellen omdat de brandweer samen met de heremedat de feestvreugde (lees het wrak) probeert te blussen.

Geef dat spul gewoon een weiland voor hun wrakfikkie, houdt de brandweer in de buurt voor het geval dat het uit de hand loopt en laat ze gewoon. Iedereen blij....
(nuja behalve de mensen die vinden dat autowrakken niet mogen branden)

mvdwarsligger | 03-01-14 | 13:31

3*links=rechts | 03-01-14 | 13:14
Kom zelf uit een dorp, en daar ging het ook zo.
Politie (3 man die we allen kenden, en hun ons ook) keken toe en dronken een enkel biertje mee.
Brandweer stond ook op enige afstand en lette op de veiligheid.
Was het spul ten einde spoten ze even de boel koud, resten werden op een kar gegooid en weggebracht, terwijl de brandweer de straat verder schoonspoot.In de loop der week repareerden een paar lui van de gemeente de beschadigde plaatsen in de weg en klaar was het weer tot het volgende jaar...
Denk dat het in Veen normaal ook zo ging...
Ach, stadsen hebben geen benul van't leven op't land of klein dorp...

Hendrikaatje | 03-01-14 | 13:28

Laat Veen en omstreken met rust, en ga ergens anders lopen zeiken.

wakker worden | 03-01-14 | 13:25

Als mijn kind hierbij was opgepakt had hij thuis ook nog op zijn lazer gekregen. Schuldig of onschuldig, dan blijf je maar uit de buurt als er rotzooi getrapt wordt.Wie met tuig om wil gaan moet niet klagen als ze als tuig behandeld worden.

Zephyr | 03-01-14 | 13:24

anders zat je wel thuis met een goed boek ipv daar te ' staan kijken'
irma zonderboezem | 03-01-14 | 13:03 | + -3 -
Sommige mensen hebben een leven, Irma! Ik zat ook niet thuis met een goed boek. Nog sterker: Ik stond met een pilsje in de hand toe te kijken hoe de plaatselijke jeugd (onder toezicht van minstens één volwassene, zo regelen ze dat hier!) carbid aan het afsteken was. Ben ik nu een tokkie in jouw ogen?

Aktivist | 03-01-14 | 13:21

Wat een dom stukje weer meneer Johnny Quid !
Die jongeren zijn niemand daar tot last , kopen zelf een autowrak , steken die in de brand , ruimen de volgende dag alles zelf weer op en hebben hun eigen feestje .
Dat de overheid dit niet snapt en buitensporig reageert is niet verdedigen .

elevator | 03-01-14 | 13:15

@Hendrikaatje | 03-01-14 | 13:03 |
Ze gooiden die flessen naar de brandweer, en ook vuurwerk. "staan er gezellig omheen met een pilsje in de hand; helemaal niks mis mee." godskolere ik hoop echt dat jij je niet voortplant, als je dit ZO recht wilt lullen.

3*links=rechts | 03-01-14 | 13:14

@sinjeur | 03-01-14 | 12:45 |

Ik becommentarieer een specifieke avond van voorvallen, niet de dagelijkse praktijk. Uw tegel is dus een beetje zoeken naar iets wat er niet is.
.
Ik had u al eens gewaarschuwd voor het toedichten van woorden en eventuele motieven aan mijn persoontje. Hou ik niet zo van en u zit bovendien ook nog eens gruwelijk mis.
.
En dan nog even over het ontzien. Ik denk zeker dat bepaalde groepen in bepaalde steden en gemeenten ontzien worden. Dat die statistieken bij gelijke monniken, gelijke kappen, er nog veel slechter uit zouden zien.
.
Wellicht kunt u bij deze ophouden het domste jongetje van de klas te spelen en gewoon lezen wat ik schrijf in plaats van e.e.a. er omheen te kleden. Ik ben daar doorgaans namelijk snel klaar mee.

Parel van het Zuiden | 03-01-14 | 13:12

@ irma zonderboezem | 03-01-14 | 13:03 |
Exact. Deze politie-aanpak mag zich van mij als een inktvlek over de pisvlek van zich misdragend tuig in heel Nederland verspreiden. Hoe eerder en hoe vaker hoe beter.

Elke keer wordt geroepen om tuig aan te pakken. Dan doet de politie dat binnen de mogelijkheden van de wet en dan is het weer niet goed. Nou, mijn zegen hebben ze.

goedverstaander | 03-01-14 | 13:12

Zodra de politie (elk jaar) moet komen opdraven om de brandweer te beschermen, vind ik preventief tuig oppakken niet meer dan normaal. Het enige zielige hieraan is dat die arme drommels uit Veen helemaal niets anders hebben dan één keer per jaar een auto in de fik steken en de brandweer molesteren...

zaq | 03-01-14 | 13:10

irma zonderboezem | 03-01-14 | 13:03
U begrijpt een gezellig dorpsfeestje niet...
En ook niks van rechtsongelijkheid.
In den Haag zijn 47 auto's van onwetende bewoners in brand opgegaan en is er niemand gearresteerd...

Hendrikaatje | 03-01-14 | 13:08

@irma zonderboezem | 03-01-14 | 13:03 |
uh oh! Geen boek is up to no good?

Zookrates | 03-01-14 | 13:07

Jammer dat ze alweer vrij zijn. Tokkie tuig keihard aanpakken, een schouderklopje voor de politie! En dat gezeur van ' het waren omstanders, ze hebben niks gedaan' kom nou zeg. Een stel up to no goods, anders zat je wel thuis met een goed boek ipv daar te ' staan kijken'

irma zonderboezem | 03-01-14 | 13:03

Ach, die jongens kopen een auto op de sloop en steken dat ding in de hens, staan er gezellig omheen met een pilsje in de hand; helemaal niks mis mee.
Toch zwaar ingegrepen, met gevolgen.
Den Haag, 47 auto's van nietsvermoedende bewoners verbrand, politie laat het geheel afweten en arresteert helemaal niemand; allochtonen mogen het gewoon.
Kijk, er klopt iets duidelijk niet...

Hendrikaatje | 03-01-14 | 13:03

Het zegt genoeg over de onkunde van de politie om dan iedereen op te pakken. Wat een slappe hap en de gevolgen zullen er voor ons imago niet beter op worden. Het was binnen een paar minuten duidelijk wie er rijp voor arrestatie was. En nu het gezeik dat driekwart onschuldig was. Gek he...

E.Kruize | 03-01-14 | 13:01

Jezus Quid, flikker effe lekker op met je Putin praktijken. Een heel etablissement afsluiten en de bezoekers 'oppakken' omdat je te incompetent bent om de raddraaiers (ze doen het al een paar jaar...) er uit te pikken? Het zou mij niks verbazen als deze hele ophok sessie uiteindelijk draait om 'met smartphones gemaakte' filmpjes van klunzig (whatsnew) politie optreden.

Zookrates | 03-01-14 | 13:01

Dat ze menen met de harde aanpak in roomblanke gemeenschappen een aanvang moeten nemen, in plaats van in die andere ontspoorde gemeenschappen, is een veeg teken.

Tricephalus | 03-01-14 | 13:00

@ the namster | 03-01-14 | 12:42 |
Ik zou net zeggen; je kunt zien dat de meeste arrestanten vrij zijn gelaten en nu hier massaal reaguren, aangevuld met de gebruikelijke wegkijkers.

goedverstaander | 03-01-14 | 12:48

Parel van het Zuiden | 03-01-14 | 12:34 |
Dus wat je eigenlijk zegt is dat 'bepaalde groepen' worden ontzien, terwijl bepaalde groepen juist oververtegenwoordigd zijn in bepaalde statistiek. En er dus geen bewijs is voor je stelling, behalve een rommelend onderbuikje.

sinjeur | 03-01-14 | 12:45

Wie solidair is met tokkies (en dus verdomd mee te werken met helpen met het onderzoek) wordt dan onderdeel van het onderzoek, met de nodige consequenties. Groepsaansprakelijkheid is OOK aansprakelijkheid.

3*links=rechts | 03-01-14 | 12:42

@goedverstaander | 03-01-14 | 11:35 | + -3 -

Wat mij betreft heb je het 100% goed verwoordt + 3000

Het lijkt er op dat een groot deel van de reaguurders bloedlijnen heeft met de Veen populatie.....

the namster | 03-01-14 | 12:42

Liever een auto in de fik in Veen dan een nieuwjaarsduik met die twee trollen.

Montgomery Burns | 03-01-14 | 12:41

Doldwaze leeghoofden aan het woord -_-' Quid aan het spit!! oooooooink ooooink ooooooooink!!

skeel | 03-01-14 | 12:41

Leuk grietje.

Bokito ergo sum | 03-01-14 | 12:37

@sinjeur | 03-01-14 | 12:29 |

Ik zat meer te denken aan laffe politiek correcte politici en bestuurders die bepaalde bevolkingsgroepen ontzien in het kader van ja, wat eigenlijk? Niet recht te praten.
.
Die laffe honden zou je overigens linkse kerk kunnen noemen inderdaad. Veronderstellen dat politiek correcten behept zijn met het intellectueel vermogen om een heus complot te organiseren lijkt me dan weer wat ver gaan.
.
Politiek correctheid is immers toch een symptoom van verschrikkelijke domheid en kortzicht. Da's geen nieuws...

Parel van het Zuiden | 03-01-14 | 12:34

BeunDeHaas | 03-01-14 | 12:10 |
Zag een interview met een van de ouders. Maakte de indruk beretrots te zijn op zijn rellende zoontje. "Deden wij ook vroeger, het hoort erbij hier in Veen."
Kijk, dat is het verschil. Die zogenaamde traditie is helemaal niet zo oud, en toen pa jong was en met zijn vriendjes de eerste vuurtjes ging stoken op oudjaarsavond kreeg-ie thuis op zijn flikker van zijn pa, alleen al als hij te laat thuis was. Nu prijst vader zijn zoon als die politie en brandweer bekogelt.
www.single-generation.de/kohorten/vor_...

Schoorsteenveger | 03-01-14 | 12:34

Twee meter bier en ik doe beide dames.

Shareholder II | 03-01-14 | 12:32

Wat mijn inziens de beste oplossing is, verhaal de schade die onschuldige kapperszaakmeisjes hebben geleden op de schuldige groep jongeren... dimuedmuhmd!

paranoya | 03-01-14 | 12:30

Quid is het over een andere boeg gaan gooien: geen PVV en Wilders bashing meer... maar autochtonen bashing, om te bewijzen dat autochtonen ook klootzakken zijn.
Maak uw borst maar nat voor de Quid topics van 2014!

KoninginWildemina | 03-01-14 | 12:30

Parel van het Zuiden | 03-01-14 | 12:18 |
Ik denk dat het een complot is van de linkse kerk. Of het resultaat van de Islamisering.

sinjeur | 03-01-14 | 12:29

1x per jaar een klein hill billy dorpje in een weiland weegt niet op tegen een heel jaar lang marrokkaans geweld in geheel 't land.

matrixbluepill | 03-01-14 | 12:27

Parel van het Zuiden | 03-01-14 | 12:18 |
En dan spreekt men nog van een "rustig verlopen jaarwisseling".

Schoorsteenveger | 03-01-14 | 12:27

"Massale ongeregeldheden" en dan in het gehucht Veen. Mooie kwinkslag, Quid.
.
En geen directe link gelegd naar de PVV. Goede voornemens daar Sjonnie?

Parel van het Zuiden | 03-01-14 | 12:25

zoals zo vaak weer opgeblazen. in het artikel staat: OM vermoedt dat het van tevoren is georganiseerd, dat is geheel iets anders dan dat het juridisch vaststaat dat dat ook daadwerkelijk is gebeurd. Echter volgens jou is het al een vaststaand feit Quid en zo hits je de zaak op zonder feitelijk bewijs....

matrixbluepill | 03-01-14 | 12:25

Als het een groep gekleurde mede mensen was geweest die de auto in de fik stak en ze hadden alle kleurlingen in het dorp opgepakt was het land te klein.

paranoya | 03-01-14 | 12:22

@ Itzamná | 03-01-14 | 12:14 |
Ik vind dit niet over de top. De politie heeft gewoon binnen de wet gehandeld. De aangehouden personen hadden bij de rest van het dorp kunnen horen als ze het bevel van de politie -om zich te verwijderen- hadden opgevolgd.

Dat hebben ze niet gedaan en dus hoorden ze bij de groep. Ik kan er niet veel anders van maken. Verder ben ik het niet eens met jouw voorstel om als straf voor geweld tegen hulpverleners de daders er met een nat pak vanaf te laten komen.

goedverstaander | 03-01-14 | 12:21

De politie is hier een beetje doorgeslagen. Dit oppakken had niet preciezer gekund?nOok weer niet te groot maken. De dorpstokkies moeten verder niet zeuren.
.
Wat we wel heel groot moeten maken is het feit dat er in Den Haag tientallen auto's de lucht in gaan zonder dito of meer arrestaties en dat dit dus in een klein dorp wel gebeurd.
.
Smells like something rotten...

Parel van het Zuiden | 03-01-14 | 12:18

@Twerb | 03-01-14 | 11:19
Het verschil is dat de Brabantse jongeren uit Veen op oudjaar even kwajongen willen spelen. Normaal zijn het echt brave hardwerkende boeren en bouwvakkers.
Ze steken oudejaarsvuren aan en slopen hun eigen troep. Zo kunnen ze zich even helemaal uitkuren en met een schone lei aan het nieuwe jaar beginnen. Is traditie en tamelijk onschuldig.

De enige reden dat het de laatste jaren enigszins uit de hand dreigt te lopen komt juist door de provocerende houding van de politie.

Die klootzakken in Den Haag daarentegen (ook autochtone trouwens) slopen *andermans* spullen en zijn bovendien vaak de rest van het jaar ook niet van onbesproken gedrag. En ook bij hun bijdrage aan de economie heb ik mijn bedenkingen.

wakkere_nederlander | 03-01-14 | 12:17

goedverstaander | 03-01-14 | 12:11 | + 0 -
Waarom niet gelijk het hele dorp opgepakt?
Waarom niet gelijk heel Amsterdam-Oost en -West?
Kanaleneiland?
Gouda?

Etc.

Van 'belonen' is helemaal geen sprake. Kan er nog mee leven als ze een waterkanon op de groep zetten, daar krijg je niks van. Maar dit? Totaal over the top.

Itzamná | 03-01-14 | 12:14

@ petros666 | 03-01-14 | 12:11 | + 0 -
Dat klopt, alleen kruispunt afgesloten zodat op 30 december de pleuris al uitbreekt op een ander kruispunt. Kat en muisspel. Opzich HAD het niet uit de hand hoeven lopen:
1. Handhavers werpen geen blokkade op
2. Raddraaiers gaan NIET met zwaar vuurwerk en flessen naar hulpverleners smijten. Pertinent. Niet.

BeunDeHaas | 03-01-14 | 12:14

Ik heb ooit wel eens de ME geholpen, die stonden in te hakken op een stel raddraaiers, ik ging mee slaan, maar toen kreeg ik zelf een tik van een ME-er. Het is gewoon nooit goed.

Gewinflipt | 03-01-14 | 12:13

Dit was toch een auto van de sloop? Dus speciaal aangeschaft voor de fik?

petros666 | 03-01-14 | 12:11

@ Itzamná | 03-01-14 | 12:05 |
Het is natuurlijk geen doen om ter plaatse uit te gaan zoeken wie wat heeft misdaan. Dus moet je dan alle raddraaiers maar laten lopen? Dan beloon je figuren die denken in de anonimiteit van een groep van alles uit te kunnen vreten en daar zitten we hier in de reaguurderspanelen bijna dagelijks over te jengelen.

De wetgever heeft besloten dat je te werk kunt gaan zoals de popo in Veen heeft gedaan, met het principe 'in vereniging'. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Als de onschuldigen dan een schadevergoeding zouden ontvangen: so be it. Als de boosdoeners hun straf maar krijgen en niet (weer) de lachende derde zijn.

goedverstaander | 03-01-14 | 12:11

Een en al krachtige taal van Quid. Ik vind het eerlijk gezegd wat gefrustreerd overkomen. Dat hier niet altijd de nuance gezocht wordt oke, maardit is toch ook wat overdreven.

Gewinflipt | 03-01-14 | 12:11

@Ars Vivendi | 03-01-14 | 11:08
Die ouders begrijpen het ook niet: als ouder ben je nooit jong geweest. Met dat soort stoere praat lijkt het al snel dat je het hele jaar dronken ongein aan het uithalen was, en dat de kinderen daar overheen moeten.
(Meestal is er overigens 1 sukkel die het uithaalt, en daar spijt van heeft, en alle andere "stoere" ouders maken daar sterke verhalen van).

frank87 | 03-01-14 | 12:10

Dat je wil rellen omdat het "traditie" is, dat snap ik al niet. Dat je autowrakken in brand steekt terwijl de kans groot is dat het overslaat op dingen die je niet in de fik wil hebben, dat snap ik ook niet. Maar als je dan godverdomme met je bezopen kop vuurwerk en flessen en stenen gaat staan smijten naar hulpverleners, dan verdien je het om als crimineel behandeld te worden. Jammer voor de 82 mensen die wellicht niks met het hele voorval te maken hebben (geen incident mensen, dit komt ieder jaar terug) want die zitten dan vast voor helemaal niks. Maar je kan moeilijk van de politie vragen dat ze op zoek gaan naar de raddraaiers terwijl er een grote menigte voor je staat die zo stijf staat van de adrenaline als een bos uien.

Vroeger in Hardenberg relde je bij het uitgaan ook. Zelfs zo erg dat de ME wel eens kwam vegen. Was je toen op het verkeerde moment op de verkeerde plek (kwam de ME richting jou red.) dan kreeg je gewoon ook een tik. Niet zeiken, accepteren en biertje doen tegen de pijn.

BeunDeHaas | 03-01-14 | 12:10

TheManna | 03-01-14 | 12:06 | + 0 -
Het enige waar Quid goed in is is het dagelijkse quotum halen.

joyriders | 03-01-14 | 12:09

dlseth_ | 03-01-14 | 12:03
Rellen? Heerlijke framing. Dit terzijde, als iedereen met Oud en Nieuw het cafébezoek beëindigt omdat op straat verderop ondertussen wat gebeurt (en hoe moet je dat dan checken?) dan hadden maar weinig café-eigenaren omzet gedraaid.

Was alleen dom dat ze in het café bleven (maar ik ken de situatie hier niet goed genoeg voor; konden ze wel weg bijvoorbeeld?)

Lacan | 03-01-14 | 12:09

Haha, de dikke en de dunne. Die linkse ziet er op het eerste gezicht wel aardig uit maar iets klopt er niet. Tot dat je goed kijkt, dan zie je het: die linkse is een morsig typ, puisten en zieke uitstraling. Doet zich netjes voor maar met die dikke erbij weet je gewoon: het zijn tokkies. Zodra ze hun muil opentrekken en beginnen over hun alibi, dat ze niks gedaan hebben en geld willen zien, weet je direct dat het hersenloze kamploeders zijn die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. De klepel is dat harde ding dat tegen de klok slaat he, even voor de Veense lezers die het niet kunnen volgen.
Wat een zootje ongeregeld. Ik juich deze aanpak wel toe: hard optreden, de hele mik in de cel en dan pas uitzoeken wie wat gedaan heeft. De politie moet gezag hebben en uitstralen, desnoods met wat meer vertoon dan strikt noodzakelijk. Huilen doe je maar bij mama. Dat er ook onschuldige mensen bij zitten, dat kan gebeuren maar de politie heeft ze de gelegenheid gegeven zich uit de voeten te maken. Doe je dat niet, dan wil je erbij horen. Daarna niet gaan janken om centjes (waar je trouwens 0,00 recht op hebt bij een aanhouding als deze).
Nee, was weer een fijne jaarwisseling. In de normale buurt waar ik woon niks geks. Noem het saai. Ik heb mijn vingers en mijn ogen nog en ik hoef niet voor een rechter te verschijnen. Dat liever dan wonen in een dorp als Veen...

Dat is wel vreemd... | 03-01-14 | 12:09

Nou inderdaad zeg: als je zeker weet dat er in een groep van 100 mensen twee moordenaars zitten. Dan schiet je ze toch allemaal dood. Dan weet je tenminste zeker dat de daders erbij zitten. De rest is gewoon 'Collateral Damage', shit happens! Ik ben toch blij dat Quid geen positie heeft bij onze hermandad...

TheManna | 03-01-14 | 12:06

goedverstaander | 03-01-14 | 12:00 | + 0 -
Ja, je kunt ook dingen gezamenlijk doen.
Dat was nu juist in dit geval niet of nauwelijks aantoonbaar. Met een bezem iedereen aanvegen binnen een straal van x meter hoort daar gewoon niet bij en tekent alleen maar de incompetentie van de dienstdoende politie.

Ws. wordt het feestje volgend jaar nog 'groter', al is dat bijzaak.

Itzamná | 03-01-14 | 12:05

@brabandertje
Je haalt me de woorden uit de mond ;-)

Gewinflipt | 03-01-14 | 12:05

@ Lacan | 03-01-14 | 11:58 |
Oh, ik wist niet dat ze de cafébaas ook hadden opgepakt. Niet echt een goede vergelijking dus.

goedverstaander | 03-01-14 | 12:05

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als een aantal bontkraagjes na een overval een koffiehuis in vluchten. Als de politie dan alle bezoekers 3 dagen in de cel gooit zou er een racisme schandaal van jewelste ontstaan.

brabandertje | 03-01-14 | 12:04

Ik vraag me wel af of ze dat ook hadden gedaan met een cafe vol Marokkanen. Vanwege politieke correctheid en of ze het überhaupt durven.

Gewinflipt | 03-01-14 | 12:04

@Mammeloe | 03-01-14 | 11:31
Nee want als je 100 'moslimbroeders' oppakt begint de burgeroorlog en het plan is om de burgeroorlog zolang mogelijk uit te stellen.

wakkere_nederlander | 03-01-14 | 12:04

@Lacan | 03-01-14 | 11:58
Dus op het moment dat buiten mensen beginnen te rellen met de wouten en brandweer om een brandend autowrak, denkt u "Kom, laat ik mijn lans eens door mijn knuistje gieren met de voordeur wagenwijd open! What can go wrong?"

Dan verdien je ook gewoon een knuppel in je nek, in plaats van in je hand...

dlseth_ | 03-01-14 | 12:03

@ Xirdalan | 03-01-14 | 11:47

Van een aanhoudig krijg je geen strafblad... dat is dus een kulargument.

Statler en Waldorf | 03-01-14 | 11:52 |

OK, fair enough, maar ik vermoed wel dat je opgenomen wordt in de justitiële molen, en dat het dan aan JOU is om te bewijzen dat je NIETS met die rellen te maken had. Dan mag je dus bij je werkgever gaan uitleggen waarom je uitgerekend die specifieke vrije dag nodig hebt vanwege een rechtszaak.

M.a.w. het gaat JOU waarschijnlijk een hoop tijd, moeite en misschien nog geld (advocaat) kosten, gewoon omdat je op het verkeerde moment in een kroeg een biertje zat te drinken met een vriendin!

Xirdalan | 03-01-14 | 12:02

Blij hebben mogen kennisgenomen van het politiek correct nieuwjaarskrampje van Kwit. Manmanman. In sommige wijken in bepaalde grotere steden is het iedere dag oud op nieuw. Toch komt de pliesie daar niet metman en macht round-uppen. Je zou maar eens bepaalde bevolkingsgroepen kwetsen! Ik wens de onterecht opgepakten prettig schadevergoeding eisen. De relschoppers mogen ze van mij laten wegrotten in de cel. Maar doe dat dan ook overal, niet alleen in achterlijke grefo-incestdorpen!

Aktivist | 03-01-14 | 12:02

Lekker naïef allemaal. Je komt een café in met 100 jongeren, je moet er 60 hebben ofzo. Hoe ga je bepalen wie wel en niet mee moet dan? Allemaal maar laten lopen? Het gebeurt de politie wel vaker dat ze onschuldigen meenemen. Ze zullen er hopelijk naar streven die mensen zo snel mogelijk weer op vrije voeten te stellen.

ZI | 03-01-14 | 12:02

Einde van de Domheid | 03-01-14 | 11:14 | + -11 -
Wat heeft de PVV hiermee te maken?

joyriders | 03-01-14 | 12:01

@LJBrinkhorst | 03-01-14 | 11:09
Hij trolt dat ie scheel ziet Brink.

wakkere_nederlander | 03-01-14 | 12:00

het OM wil even een daad stellen en heeft de gemakkelijkste prooi uitgezocht, in Den Haag oid durfden ze dat niet bang voor de gevolgen/rellen

metoo1 | 03-01-14 | 12:00

-weggejorist-

ADVIZEUR | 03-01-14 | 11:59

@Dafman | 03-01-14 | 11:53

Ja, en dan meteen gaan vreten i.p.v. onder de douche te gaan. Die linkse kon in ieder geval wel een bad gebruiken zag ik. Over die speklap ernaast maar te zwijgen.

brutus68 | 03-01-14 | 11:59

Ze is ook wel echt om mee te nemen.

wakkere_nederlander | 03-01-14 | 11:59

brutus68 | 03-01-14 | 11:56 | + 0 -
Ja, en dan is het volkomen terecht dat ze al je buren en overburen gelijk ook maar arresteren.

Daar gaat het hier om, dat je at random maar iedereen oppakt want mogelijk zitten de 'schuldigen' er ook wel bij.

Wat een geneuzel.

Itzamná | 03-01-14 | 11:59

Stel relschoppers rennen toevallig jouw huis binnen (jij onschuldig, beetje fappen op alle VrijMiBo-Babes van 2013) en jij moet met oud en nieuw zitten terwijl de politie het ondertussen "uitzoekt". Hoe had jij gereageerd?

Lacan | 03-01-14 | 11:58

@Mammeloe | 03-01-14 | 11:51
Het moreel kompas van Quid ligt naast het Srebrenica fotorolletje, op de documenten van Tristan van der Vlis..

dlseth_ | 03-01-14 | 11:57

-weggejorist-

Xirdalan | 03-01-14 | 11:57

Ik zou die linker zeker doen. Beetje ondeugend typje.

Gewinflipt | 03-01-14 | 11:56

Wat ik hier gisteren ook al betoogde: ruimte zat in dat dorp. Er is vast wel een erf of een weiland te vinden omdat cultuurfeestje van ze te vieren. Dan was er niks aan de hand geweest. Als ik bij mij voor de deur op de openbare weg mijn eigen auto in de fik steek krijg ik ook gelazer.

brutus68 | 03-01-14 | 11:56

Ben trouwens jarenlang in Veen over de vloer geweest bij het allergrootste gajes. Heb jarenlang piratenzenders gebouwd en geïnstalleerd voor ze.

Niks mis met het volk. Als ze je nodig hebben. Maar maak geen ruzie.

Willianus Wortelus | 03-01-14 | 11:56

O ja ineens weet ik het weer Veen.. dat dorpje waar de 'bloemenhandel'' floreert en Nederland weer ineens op 1 staat in de bloemenexport. Wat je allemaal niet in die bloemendozen kan verstoppen!

pinkelotje | 03-01-14 | 11:55

Ze mogen de complete NOS-redactie oppakken en in het cachot gooien vanwege journalistiek van een werkelijk waar schandalig niveau. Pure stemmingsmakerij, leugens en feiten voorhouden of rondweg over liegen.

.... Precies zoals we dat gewend zijn van de linkse media.

Wc-kip | 03-01-14 | 11:55

Op zich niet vreemd dat ze iedereen in het café gearresteerd hebben. Je kunt moeilijk verwachten dat ze a la minute uit gaan zoeken wie schuldig is en wie niet. Dat mag echter wel binnen een aantal uren gebeuren ipv een aantal dagen. Als je onterecht opgepakt wordt (shit happens) hoor je een paar uur later weer lekker rond te lopen. Duurt dat langer, dan hoort daar inderdaad een mooie schadevergoeding tegenover te staan.

Erectus Giganticus | 03-01-14 | 11:55

Wat een vieze mokkels.

Dafman | 03-01-14 | 11:53

@ Xirdalan | 03-01-14 | 11:47

Van een aanhoudig krijg je geen strafblad... dat is dus een kulargument.

Statler en Waldorf | 03-01-14 | 11:52

NL kent individueel strafrecht, een hele groep oppakken hoort daar niet bij, ook niet in de categorie 'shit happens'.

Gewoon iedereen oppakken binnen een straal van zeg 100 meter is gewoon te bezopen voor woorden.

Itzamná | 03-01-14 | 11:51

Ik ben het moreel kompas van Quid kwijt.

Mammeloe | 03-01-14 | 11:51

Hehehe. Grappig hoe die lange dunne de hele tijd het woord voert en die kleine dikke eigenlijk niks mag zeggen. Wordt pijnlijk duidelijk zo rond 2:48. Dat begint de dunne zich mateloos teirriteren aan de dikke en na tien seconden is ze het zat en neemt het gesprek weer over.

Hilarisch, die blik daarna in de ogen van de dikke omdat ze niks meer mag zeggen.

Willianus Wortelus | 03-01-14 | 11:51

Meisjes zetten Bambi oogjes op en dan zijn ze inneens onschuldig ;)

Janus X | 03-01-14 | 11:50

@ luisternueensnaarmij | 03-01-14 | 11:43 |
Waarop baseer je die aanname?

Dus de politie moet -wat er ook gebeurt- lekker op het bureau blijven zitten koffiedrinken? Want we willen natuurlijk niet dat politie-aanwezigheid nog meer wangedrag uitlokt.

goedverstaander | 03-01-14 | 11:50

Veen staat sowieso bekend als crimineel... toch?

Laten we een heel dorp criminaliseren omdat 2 jongeren met hun dronken kop een fles gooiden richting de brandweer. Boos waren zij vooral omdat men niet wil begrijpen dat je een zelf betaalde auto niet in de fik mag steken, terwijl dat al jaren traditie is.

Er was geen gevaar, er was geen reden. De escalatie was voorzienbaar en voor de helft op konto van de autoriteiten. Maar daar zal wel weer een draai aan gegeven worden door onze overheid.

Statler en Waldorf | 03-01-14 | 11:49

Quid, heeft iemand al gezegd dat je een hondelul bent?

En wat Quid, als die raddraaiers toevallig een volle kerk binnengevlucht waren? En daar toevallig mevrouw de burgemeester, mevrouw de politiechef, mevrouw de rechter aanwezig waren?

Boy Cot | 03-01-14 | 11:47

Een tijdje niet op GS gekeken, het moraalvingertje wordt gehesen?

SterF... | 03-01-14 | 11:47

Collateral damage, dankzij het inteelttuig in Veen. Hopelijk gaat de rest van de gemeenschap nu gewoon de rellers aanspreken om te voorkomen dat ze zelf bij een uit de handen geëscaleerde situatie zelf ook worden aangepakt.

Quichegerechtigde | 03-01-14 | 11:47

Oh jee, weer zo'n totaal ondoordacht, 'shoot from the hips,' kort door de bocht broddelwerkje van Quid!

Dus Quid, als ik het goed begrijp, als je in de buurt van criminelen of wat tuig staat terwijl die worden opgepakt, dan moet iedereen die in de buurt staat ook maar opgepakt worden onder het motto "shit happens?"

Nou, hopelijk zit jij morgen in een restaurant nietsvermoedend naast een crimineel die JUIST op dat moment ingerekend wordt een arrestatie team. En dat ze jou dan ook maar mee mogen nemen. Tja Quid, shit happens, je zegt het zelf! Hopelijk heb je een goeie advocaat, want solliciteren met een strafblad is erg lastig in de huidige economie!

Het voordeel is wel dat we hier op GS ein-de-lijk eens verlost zijn van jouw literaire en filosofische 'meesterwerkjes!'

Xirdalan | 03-01-14 | 11:47

Quid? What the ffff? 2 bijdrages zonder af te geven op Wilders? Quid??? Overigens helegaar mee eens! Ophangen dat reltuig!

Onslaught Reborn | 03-01-14 | 11:46

Dus iedereen die wel gewoon een feestje kan vieren, maar toevallig in Veen woont, moet maar accepteren dat ze voor de rest van hun jeugd oud & nieuw misschien in een cel moeten doorbrengen ofzo?

braadagaam | 03-01-14 | 11:45

Een goed beeld van de Nederlandse vrouw. Armoe troef.

DenSchuldenaer | 03-01-14 | 11:45

@gimme a beat,rix | 03-01-14 | 11:39
Nu is dit ineens verboden

Nee, het was en is verboden om autowrakken te verbranden. Het werd jarenlang gedoogd en daar is een einde aan gekomen.

rara | 03-01-14 | 11:45

Wat janken die meiden nou... Had gewoon even aangewezen wie de werkelijke daders waren dan hadden ze kunnen gaan. Ons kent ons hoor, achteraf niet gaan piepen...

Jeetjemina | 03-01-14 | 11:44

@ gimme a beat,rix | 03-01-14 | 11:39 |
Nuancering:
Het klopt dat er elk jaar een autowrak wordt gekocht en in brand wordt gestoken. Er gebeurt helaas nog veel meer: nl.wikipedia.org/wiki/Veen_%28Aalburg%...

goedverstaander | 03-01-14 | 11:44

Zeuren om een opveegactie van 100 man tuig en dan wel stellen dat autobranden bij de Veen horen... Hypocriete griet

FCG | 03-01-14 | 11:43

goedverstaander | 03-01-14 | 11:35 |
Wat kwam de politie/brandweer doen dan?
De autoriteiten (bestuur, politie en OM)hebben doelbewust aangestuurd, of in ieder geval bewust het risico genomen om de boel te laten escaleren in Veen en daarbij bewust een groepje van 15 agenten in gevaar gebracht.
Waarschijnlijk uit frustratie over het een of ander.

luisternueensnaarmij | 03-01-14 | 11:43

Is Quid tegenwoordig verantwoordelijk voor de helft van alle artikelen op GS?

Ies niet graties | 03-01-14 | 11:42

Ha Asha :)

alwayslearning | 03-01-14 | 11:42

Gewoon terugsturen naar hun tuigland.

patat - generatie | 03-01-14 | 11:42

@bovenste_plank | 03-01-14 | 11:08
Bestaat RC nog?

rara | 03-01-14 | 11:41

Mag ik zo vriendelijk zijn de redactie even op een spelfoutje te wijzen? Mooi:'optreedt' is met 'dt' niet met een 'd'.

Dank

Vriendelijke groet,

De spellingspolitie

Lerp | 03-01-14 | 11:40

Als het iedere jaarwisseling hetzelfde gedonder is in Veen, dan stel ik voor dat we volgend jaar maar een avondklok voor jongeren instellen voor jeugd. Iedere jongere die zich na elf uur 's avonds nog op straat begeeft wordt onherroepelijk opgepakt!

VanBukkem | 03-01-14 | 11:40

Nuancering:
In Veen kopen ze al sinds jaar en dag zelf een autowrak,en steken ze dat in de fik,en ruimen de rommel zelf op...
Nu is dit ineens verboden en breekt de pleuris uit..
Net zoals we harde knallen hebben sinds lekkere rotjes verboden zijn...
Nog meer dingen verbieden gaat ervoor zorgen dat dingen eerder escaleren...
In rio de janeiro is er meer verboden dan hier,maar is het er veiliger?

gimme a beat,rix | 03-01-14 | 11:39

Schadevergoeding voor de onschuldigen lijkt me prima, maar dan wel te betalen door de raddraaiers die geprobeerd hebben om zich te verstoppen tussen onschuldige cafee bezoekers. Gebruikt als menselijk schild als het waren.

watazooi | 03-01-14 | 11:39

ze hebben hun onterechte hechtenis vooral te danken aan hun dorpsgenoten, daar moeten ze over klagen, niet over degene die de boel proberen op te ruimen.

Satria | 03-01-14 | 11:39

Frank Gruber | 03-01-14 | 11:28 |
Onschuldige mensen mogen blij zijn om alleen maar voor niets gearresteerd te worden in plaats van voor niets te worden neergeschoten?

Engebert Hinckerdump | 03-01-14 | 11:38

Het sleepnetprincipe om verdachten op te sporen gaat nog eens heel groot worden. Is er een overval gepleegd in een buurt? Hoppetasie, de hele wijk afsluiten en iedereen mee naar het bureau. Wat zegt u meneer, u liet alleen uw hond uit? Bam, knuppel in de nek. Wat gaan we godverdomme nou krijgen? Een beetje protesteren? Alstublieft, hier een boete van EUR 500,- wegens belediging van een hulpverlener. Het is allemaal voor uw eigen veiligheid en onze eigen incompetentie heeft er niets mee te maken. Oh, en hier heeft u nog een boete voor het niet kunnen tonen van een ID en het niet aanlijnen van uw hond. Een fijne dag verder.

Biff Eagleburger | 03-01-14 | 11:37

Iedereen arresteren en daarna kijken wie er terecht is gearresteerd is wat mij betreft alweer een stap verder in de richting van "schuldig tot het tegendeel is bewezen". Slechte zaak.

Bytemaster | 03-01-14 | 11:36

Ik vind het belachelijk dat je weet dat je onschuldige burgers oppakt en die ook nog een paar dagen in de cel laat zitten. Dat je niet precies weet wie wat heeft gedaan geeft je niet het recht iedereen dan maar op te pakken. Namen noteren en een paar dagen later laten melden op het bureau lijkt me ook prima (of net zo slecht) werken.

Weer een stapje dichter bij een bananenrepubliek.

Continuum | 03-01-14 | 11:35

@ Engebert Hinckerdump | 03-01-14 | 11:23 |
Even de zaken kort op een rijtje dan:
Er wordt een auto in brand gestoken. De politie wordt vervolgens met vuurwerk en flessen bekogeld. Meerdere malen wordt door de politie de aanwezigen bevolen zich te verwijderen. De hele groep verschanst zich vervolgens in een café, een paar meter verderop.

De politie heeft geen andere mogelijkheid dan de meute als groep te zien, die iets 'in vereniging' heeft gepleegd. Er zijn meerdere momenten geweest waarbij individuen zich van de groep konden afzonderen maar zij hebben daar niet voor gekozen. Dan worden er ongetwijfeld mensen aangehouden die niets hebben misdaan (afgezien dat ze niet hebben voldaan aan een bevel van de politie) maar dat is hun eigen verantwoordelijkheid.

Dus nu niet piepen. Ik erger me ook nog eens dood aan de advocaat van een stuk of wat van die gasten die continu de publiciteit zoekt. En straks betogen dat de strafmaat naar beneden moet omdat deze zaak zo in de publiciteit is geweest, let maar eens op.

Het moet maar eens zijn afgelopen zijn met dat geknuffel in dit land. Niet alleen in Veen maar overal waar raddraaiers in de anonimiteit van een groep denken met van alles weg te kunnen komen.

goedverstaander | 03-01-14 | 11:35

Schattige hoofdjes. Het resultaat van 200 jaar noeste inteelt in een plattelandsdorp.

Mr Dixit | 03-01-14 | 11:34

als je het vergelijkt met de auto's in den haag is het zwaar racisme

metoo1 | 03-01-14 | 11:32

Dat gejank over schadevergoeding meteen. Daar diskwalificeer je je zo erg mee. Boos dat je onterecht opgepakt bent snap ik wel. Dat je boos bent over je behandeling, snap ik ook. Maar dat je dan centen wil zien is gewoon sneu. Excuses van de pliesie zou genoeg voor je moeten zijn. Dan ben je een grote meid, nu ben je een ordinaire geldbeluste teringhoer.

ZI | 03-01-14 | 11:32

Gek eigenlijk dat als één auto in Veen in brand wordt gestoken (een auto die ze zelf had gekocht overigens) er honderd mensen, waaronder onschuldigen worden opgepakt.

Maar als er in regio Den Haag bijna 80 auto's in brand vliegen, dan is dat niet eens nieuws, geen arrestaties en geen publieke verontwaardiging.

Johnny Quid beging steeds willekeuriger te worden in de keuzes van zijn verontwaardiging. In Veen (klotedorp overigens, ik heb er niets mee) is men niet blij met het politieoptreden. In tegendeel.

De politie laat hier en ook in Waardenburg (ook zo'n dorp) zien dat het totaal geen idee heeft hoe ze deze situaties aan moeten pakken.

In Den Haag ook niet overigens... maar dat heeft meer te maken met angst.

www.omroepwest.nl/nieuws/01-01-2014/ne...

Statler en Waldorf | 03-01-14 | 11:31

@Twerb | 03-01-14 | 11:19
.
Goed punt. Vroeg me al af waar die autowrakken vandaan kwamen. Die zie ik nooit meer ergen op straat staan. Vannacht wel 4 nieuwe auto's in de fik in Osdorp. Is de ME 020 al massal onderweg naar de mos'quee..?

Mammeloe | 03-01-14 | 11:31

@brabandertje 11:25
wat had de brandweer daar sowieso te zoeken?

luisternueensnaarmij | 03-01-14 | 11:28

Zag gisteravond een tenenkrommende reportage over Veen in het NOS-journaal.

Volgens de NOS kwam de onrust in Veen voort uit het feit dat iedereen in Veen ondernemer is en bulkt van het geld en dat ze daar allemaal in een Mercedes rijden.

Typisch NOS weer dit, zelfs bij zo'n onderwerp weet de NOS er nog een marxistisch anti-kapitalistisch jaloezie sausje overheen te gieten. Zie je wel, ach ja ondernemers he, allemaal tuig.

De redactie van het NOS jounaal moet wel bestaan uit hard core CPN-ers en SP-ers, het is gewoon lachwekkend aan het worden. Dit heeft met journalistiek weinig meer te maken.

Daarna kwam meteen een item over de "losers" in Vrouwenpolder en interviews of ze niet erg jaloers waren op hun nieuwe postcode miljonair-buren (dat waren ze niet overigens).

Dit was meteen weer het eerste en laatste NOS journaal in 2014.

Outsider-Inside | 03-01-14 | 11:28

Wees blij dat de politie niet geschoten heeft ipv jullie opgepakt te hebben zoals in sommige andere landen 'koeltoer' is.

Frank Gruber | 03-01-14 | 11:28

-weggejorist-

luisternueensnaarmij | 03-01-14 | 11:27

Waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. Wat ik tot nu toe over dat Veen gehoord, gezien en gelezen heb lijkt het me een groot woonwagenkamp wat zich een dorp noemt.

brutus68 | 03-01-14 | 11:25

Heb je je wel ingelezen Quid?
Dat hele gebeuren in Veen wordt zwaar overtrokken, misschien wel om te laten zien dat autochtonen ook klootzakken zijn.
Die zogenaamde autobranden zijn autowrakken die opgekocht worden. Alleen daar hoor je de pers niet over.
Ook niet dat de troep elk jaar weer wordt opgeruimd door de jongeren.
Die paar klootzakken die brandweer ed lastigvallen moet je inderdaad oppakken, maar om nou een half dorp via een razzia op te pakken?
In de tussentijd gaan er in de randstad gewone auto's in de hens en daar horen we dan weer niks over!

brabandertje | 03-01-14 | 11:25

Einde van de Domheid | 03-01-14 |
Niet het einde der domheid iig. Vergoeding 1 dag onterechte detentie op het politiebureau is 105 euro in geval van inverzekringstelling. Die 1000 euro kun je op je buik schrijven.
Overigens vind ik het een goed signaal, deze lui zullen nu volgend jaar wel 2x nadenken voordat ze dit soort rottigheid weer uithalen. Net als op de lagere en de middelbare school, de hele klas nablijven, ook waren er maar 1 of 2 die het gedaan hadden.

Rest In Privacy | 03-01-14 | 11:25

Of 't nou Belgen, Marokkanen, Hollanders of weet ik wat waren, who f* cares. Zo te horen heeft de politie weer eens een foute inschatting gemaakt. Voor het gemak even die hele kroeg de cel in gooien, vind het maar een vieze gedachte om het goed te keuren. Als ik die meid moet geloven gaat het om circa 20 lui die naar binnen rende, circa 80 zaten er rustig een biertje te drinken.

Latrinalia | 03-01-14 | 11:25

Ies koeltoer, mijn reedt.
Tot 1650 was het ook cultuur om ieder jaar met oudjaarsdag een heks te verbranden.
Zijn ze op een gegeven moment ook mee gestopt, net als met aderlaten, kruisigen en kuisheidsgordels.
De bedoeling van evolutie is dat het een beetje vooruit gaat, maar jarenlang doorfokken met maar een paar families zorgt er ook in Veen voor, dat het qua herseninhoud er niet echt beter op wordt.

Cuyahoga | 03-01-14 | 11:25

Aww. Die linker wil ik best wel troosten hoor :)

Ik stel mij geheel belangeloos ter beschikking voor een gezellige uithuil en praatsessie date

Viper® | 03-01-14 | 11:24

@ KabbelendKontwater | 03-01-14 | 11:21 |
Kan zijn. Maar wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

goedverstaander | 03-01-14 | 11:24

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 11:14 |
Per ongeluk iemand oppakken omdat je een sterk vermoeden hebt dat hij of zij erbij betrokken is dat later onjuist blijkt is een gevalletje "shit happens"; een heel café vol onschuldigen oppakken omdat er een paar relschoppers naar binnen zijn gerend omdat je ter plekke niet kunt of wilt uitzoeken wie je wel en niet moet hebben is dat zeker niet. De politie is haar boekje hier flink te buiten gegaan. En die laatste zin gelooft u toch zeker zelf niet? Je kunt in dit land heel weinig beginnen tegen de politie, ook als die duidelijk de fout in is gegaan.

Engebert Hinckerdump | 03-01-14 | 11:23

Ik praat niets goed, maar er is vaak geen ene fuck te beleven voor de jeugd in die dorpjes. Ja, dan willen die hormonenbommetjes wel eens gek gaan doen. Zo is natoer.

KabbelendKontwater | 03-01-14 | 11:21

"Als we Marokkaanse straatschoften uitschelden die deze term misbruiken om achterlijk gedrag goed te praten, gaan we nu ook even los op dat gemankeerde dorp Veen."
Ja, huur Quid in voor de broodnodige nuance! Vorige week waren de Gravendeelse Christenen aan de beurt en nu dus de Veense jongeren. Opdat we allemaal begrijpen dat het allemaal hartstikke meevalt met de islam en de Marokkaanse criminaliteit!
De Veense jongeren en de Gravendeelse Christenen mensen! Het ís even zoeken, maar dan heb je ook wat!

KoninginWildemina | 03-01-14 | 11:21

@ Absoluut niet waar | 03-14 | 11:14 |
Volledig mee eens. Als je moet kiezen tussen achterover gaan zitten en alles maar op zijn beloop laten gaan of eens ingrijpen en de kans lopen op collateral damage dan wist ik ook wel waar mijn keuze op zou vallen.

En zoals je zegt, er zijn wegen genoeg te bewandelen in geval je niet goed bent behandeld.

goedverstaander | 03-01-14 | 11:21

Het GROOOOOTE verschil met bv Den Haag waar zo'n 50 auto's in vlammen op gingen, is dat ze in Veen ieder jaar auto's van de dump kopen om in de fik te steken.
In Den Haag zitten 50 ex-eigenaren in zak en as, maar daar is nauwelijks opgetreden door de politie.
Waar zou nou toch dat verschil in zitten......

Twerb | 03-01-14 | 11:19

En waar is Groen Links nu dan? Om te roeptoeteren om dit Racisme? Alleen maar blanken opgepakt.
Politie = Racisme!

Charles de Batz | 03-01-14 | 11:19

Ik ben altijd zo blij dat ik niet in de Wereld van Quid leef.

domheid regeert | 03-01-14 | 11:19

De gemiddelde zeehond is er niks bij, wat een huilers!

Optelsommetje | 03-01-14 | 11:19

Net als bij de meeste allochtone criminelen valt alles voor 99% terug te voeren op falende opvoeders.

Een volwassen Veenbewoner die dit gedrag met een brede glimlach op TV goedkeurt zegt genoeg over het niveau in Veen. Jammer dat dit soort ouders niet in het cafe zaten.....

Lichtstadfan | 03-01-14 | 11:19

Wellicht heeft het traject bij het OM wat lang geduurd, maar in heel Nederland (en dus ook in deze panelen) pleit men voor een hardere aanpak van de politie; zie hier het resultaat! Gelieve niet achteraf huilie huilie te doen.

ZwengelMeister | 03-01-14 | 11:18

Rellen in kleine dorpjes: Eens, conform mijn tegel van de vorige topic. Geldt voor autochtoon als allochtone jeugd. De maatschappij is een beetje de weg kwijt.

drs W | 03-01-14 | 11:18

Aan deze twee 'wegkijk'-meiden: Ga eens verhaal gaan halen bij de mensen die het voor jullie verzieken, de hooligans. En aan die rechter: jij lag lekker te maffen om 12:00. Yeah right. Het OM treft geen blaam maar hulde voor het optreden. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. En ga zelf excuses aanbieden, misschien voorkomt dat een strafblad. Volgend jaar dus gewoon wéér oprollen deze laffe wegkijkers.

superlenig | 03-01-14 | 11:18

Slecht politiewerk , ik zeg hellend vlak.

nemeton | 03-01-14 | 11:18

Hij stelt wel opvallend veel vragen aan 1 van de twee dames.

Jan de Hark | 03-01-14 | 11:17

Engebert Hinckerdump | 03-01-14 | 11:10
In dit geval vind ik het een gevalletje `shit happens`.

Het is elk jaar weer hetzelfde gedoe daar en de enige manier om hier wat aan te doen is grootschalig ingrijpen. En wanneer je dat doet, dan kan het inderdaad zo zijn dat onschuldigen hier de dupe van zijn.

Maar onschuldigen zijn ook de dupe als hun auto in de fik wordt gestoken. Onschuldige agenten zijn ook de dupe als er met flessen naar ze wordt gesmeten.

Laat die mensen die vast hebben gezeten maar lekker op diegene zeiken die zich hebben misdragen.

Wanneer er door de politie regels zijn overtreden, dan hebben we gelukkig meer dan voldoende manieren waarop ze in hun recht kunnen worden gesteld.

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 11:14

De aanleiding was een autobrand? Dat is genoeg om 100 mensen voor in de cel te zetten op een feestdag??? Luister provincie, het is leuk dat jullie met velen zijn en bijvoorbeeld zomaar de PVV de baas kunnen maken. Maar huil dan niet als dit schering en inslag wordt!

Einde van de Domheid | 03-01-14 | 11:14

Deze meiden hebben niks misdaan joh. Rare reacties hierboven. Schadevergoeding is belachelijk, eens. Maar je hoeft toch niet doorgeleerd te hebben om deze meiden te onderscheiden van doorgesnoven halftamme volkstokkies?

de Voorzittert | 03-01-14 | 11:13

Volgend jaar dan ook in Veen maar zo'n achterlijk grote stapel pallets in de hens steken in plaats van autowrakken, dat schijnt wel te mogen (ook volgens de quid-ontsporings-meetlat)

Cynevisie | 03-01-14 | 11:13

'Hooligans vluchten café in, alle aanwezigen in dat café worden aangehouden, gearresteerd en 2 dagen gedetineerd. Ik zou zelf inzetten op 1000 EU per dag mèt excuses!

Einde van de Domheid | 03-01-14 | 11:12

Had iemand al gezegd dat dit cultuur is?

Mark van Leeuwen | 03-01-14 | 11:11

@Johnny Quid

Het is hier verboden om te generaliseren, dat weet je best wel.

--neus-- | 03-01-14 | 11:11

@ Bigi Bana Boy | 03-01-14 | 11:08
Niet zo vreemd dat die oud-burgemeester dat zegt.

Er vlogen 'zomaar' twee auto's van hem in brand.

goedverstaander | 03-01-14 | 11:10

Geef jij het OM maar gelijk, ik vind het schandalig om onschuldige burgers op deze manier te behandelen. Voor de rotzooi van een ander je oudejaarsavond achter de tralies zitten, zonder water en sanitaire voorzieningen, ik hoop stiekem een beetje dat het jou volgend jaar gebeurt, Quid.

Engebert Hinckerdump | 03-01-14 | 11:10

gevalletje collateral damage

arikanari | 03-01-14 | 11:10

Quid, ik zeg het niet vaak in relatie tot jouw topics. Maar dit is echt spijker.kop.raak.

LJBrinkhorst | 03-01-14 | 11:09

Eensch

vliegende knorrepot | 03-01-14 | 11:09

Alle Veeners terug naar Turfije!

--sql error-- | 03-01-14 | 11:09

Naar verluidt noemt een oud-burgemeester het zelfs een maffiadorp.

Bigi Bana Boy | 03-01-14 | 11:08

Ouders waren precies hetzelfde als huidige jeugd van het dorp. In een interview was goed te zien dat de ouders zelfs een beetje trots waren op het feit dat de kinderen zich misdroegen. Is niet veel goeds van te verwchten dus. Triest.

Ars Vivendi | 03-01-14 | 11:08

Ja het is zeer terecht dat de overheid een flink aantal onschuldige jongeren hun oudejaarsviering ontzegt door ze vast te zetten,omdat de politie in Veen na al die jaren van niks doen aan de mafkappers van het dorp,hun pappenheimers dus niet van naam of gezicht kennen.(zucht!)

Welles! Nietes! | 03-01-14 | 11:08

Die rechter, is dat een kloon van Asha Tuinbroecke?

goedverstaander | 03-01-14 | 11:07

"Dat zouden ze in meer ontspoorde gemeenschappen mogen doen."
-
Ik heb dus het gevoel dat dit alleen kan gebeuren bij 'normale' blanke gemeenschappen. Het is toch algemeen bekend dat er in sommige moskeeën haat wordt gepredikt? Pak dan ook eens voor de grap daar hele reutemeteut op.

vindead | 03-01-14 | 11:07

Om boeven te vangen kun je niet altijd vlekkeloos te werk gaan. In die gemeenschap heeft een grote groep mensen het voor de rest verpest. Ga lekker bij hen lopen klagen.

Gelukkig hebben arrestanten in Nederland meer dan voldoende rechten, dus ze moeten ook niet overdrijven alsof ze waterboarding hebben moeten ondergaan ofzo.

Absoluut niet waar | 03-01-14 | 11:07

Ik vind dat het verboden moet worden om criminelen op te pakken~!

Cynevisie | 03-01-14 | 11:07

tokkies Veen behandeld als crimineel.. was beter geweest

commentator99 | 03-01-14 | 11:05

Inteelt doet rare dingen.

der Wunderhund | 03-01-14 | 11:05

Quid, was je erbij?

NogSteedsNiet | 03-01-14 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken