Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouwenmepper Graus woest om "vrouwenmepper"

pvvgnoom.jpeg Oh joy. 2014 begint met hilarisch nieuws. Vrouwenmepper Dion Graus, de megalomane bijenkoning van de PVV gaat Jeroen Pauw aanklagen. Reden hiervoor is dat Pauw vrouwenmepper Graus tijdens de uitzending van "5 jaar later..." met Fleur Agema in verband heeft gebracht met geweldpleging. En dat is natuurlijk een grote schande. U moet weten. Vrouwenmepper Graus heeft in verleden ooit zijn zwangere vrouw alle hoeken van het huis gemept. Daar hoort u tegenwoordig niet zoveel meer over omdat justitie nooit tot strafvervolging is overgegaan. Dagblad De Limburger heeft een aardig dossiertje over Vrouwenmepper Graus opgebouwd: "Verder wordt bekend dat vrouwenmepper Dion Graus in oktober 2002 zijn toen al acht maanden zwangere vrouw zodanig heeft mishandeld dat zij in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Dit staat in een aangifte uit 2003 bij de politie tegen vrouwenmepper Graus. Artsen die de toenmalige vrouw van het Kamerlid begeleidden, spraken van een "zeer bedreigende situatie." In elk geval zijn tegen vrouwenmepper Graus zes aangiftes gedaan van zaken als mishandeling, bedreiging en stalking. Het betreft twee aangiftes van de ex-vrouw van het huidige Kamerlid, één van zijn voormalig schoonvader en één van een vriendin van zijn ex. De twee overige aangiftes werden gedaan door een vrouw waarmee vrouwenmepper Graus een buitenechtelijke relatie had en door haar collega die hij zou hebben gestalkt. Volgens de verklaringen is ook sprake van enkele doodsbedreigingen. Zo zou vrouwenmepper Graus gedreigd hebben de keel van zijn voormalige schoonvader door te snijden en diens huis in brand te steken." Maar daar mogen we dus niet meer over praten op TV. Anders stapt vrouwenmepper Dion Graus met allemaal dure PVV-advocaten naar de rechter. Welnu, geschifte PVV-gnoom met je losse handjes. Fok jou met je rechtszaken. Zolang niet bekend is waarom justitie altijd heeft gezwegen over het niet-vervolgen (grote zak geld misschien?) en er ook over de aangifte nooit een mededeling is gedaan sta je midden in de schijnwerperts. Net als iedere politicus in deze positie. Klaag ons maar aan. Vrouwenmepper! UPDATE: Openbaar ministerie: seponeren zaak tegen vrouwenmepper Graus was “verkeerde beslissing”.

Reaguursels

Inloggen

voor elke mishandeling moet hij berecht worden.

dat is pech | 03-01-14 | 00:40

Antisociale persoonlijkheidsstoornis volgens DSM-IV (bron: wikipedia):

"De stoornis kan worden gediagnosticeerd als sprake is van drie of meer van de volgende gevallen:
- De persoon past zich niet aan aan de sociale normen met betrekking tot wettig gedrag, wat blijkt uit het verrichten van handelingen die tot arrestatie (kunnen) leiden.
- De persoon maakt gebruik van misleiding, wat zich uit in herhaaldelijk liegen, gebruik van aliassen of het oplichten van anderen voor persoonlijk voordeel of plezier.
- De persoon is impulsief en maakt geen plannen voor de toekomst.
- De persoon is snel geïrriteerd en agressief, wat zich uit in regelmatig fysiek geweld.
- De persoon is roekeloos en veronachtzaamt de veiligheid van zichzelf en anderen.
- De persoon is doorlopend onverantwoordelijk, wat zich uit in een aanhoudend onvermogen om een stabiel werkgedrag te vormen of financiële verplichtingen af te handelen.
- De persoon toont geen berouw of spijt en is onverschillig als hij anderen heeft geschaad, verwond of mishandeld of van hen heeft gestolen.

Het handboek vermeldt verder de volgende noodzakelijke criteria:
- De persoon is minimaal 18 jaar oud.
- Er is een aantoonbare antisociale gedragsstoornis die begonnen is voor het 16e levensjaar.
- Het antisociale gedrag treedt niet uitsluitend op als onderdeel van schizofrenie of een manische episode."

Oordeel zelf..

M-Bozz | 02-01-14 | 13:40

michello | 02-01-14 | 01:54 | + -2 -
.
"En ze heeft alle kritische vragen geweldig beantwoord, Fleur is een stoere chick!"
.
Ooit een politicus gehoord die geen antwoord gaf? Ik namelijk niet. Ik vond dat Fleur Agema (PVV) het aardig deed, maar waarom de Islam nu zo bedreigend is kreeg ze niet echt uitgelegd. Ook op de commotie binnen de PVV had ze wel wat volwassener kunnen reageren. Het is waar dat ze reageerde, het was alleen niet overtuigend. Een visionair is ze evenmin. Ze was er, ze kan wel aardig praten over zorg, maar buiten de lijnen van Geert ging het niet!

navigator18 | 02-01-14 | 13:01

@michello | 01-01-14 | 22:22 | + 1 -
.
Aandoenlijk hoe je alles probeert te weerleggen. Heb je gezien hoe Dion Graus (PVV) met veel bombarie uit de parlementaire onderzoekscommissie is gestapt? Bovendien valt het wel op hoeveel sores deze man zo nu en dan heeft. Keer op keer zijn we getuige van de opgefokte reacties van deze PVV'er. Je kunt gewoon niet ontkennen dat deze man snel opgefokt is, zelfs sneller opgefokt dan andere PVV'ers. De aangifte past precies in dat verhaal. De mishandeling van Dion Graus' ex-vriendin past ook prima in dat beeld. Wellicht ligt het allemaal wat genuanceerder, maar dat je doet alsof Dion Graus (PVV) de laatste Limburgse ridder is met een goed hart in ongeloofwaardig. Ik zie uit naar je reactie!

navigator18 | 02-01-14 | 12:57

HOAX. Deze man kan nooit een relatie hebben gehad, laat staan daarbij ook nog een buitenechtelijke relatie. Zijn relatie met Geert is het dichtste bij seks dat hij ooit gehad heeft of zal hebben.

Haatgenerator | 02-01-14 | 10:35

Graus vind ik een creep, wij weten niet het fijne van wat er zich afgespeeld heeft, die graag door het VARA wonder Pauw onderuitgehaald moet worden, maar Pauw is een prototype schuinsmarcheerder, huichelaar en linkse stoker, dus om het even!

lanexxx | 02-01-14 | 10:07

Ik twijfel ook wel aan de 'onschuld' van Graus, gezien de niet zo fraaie Limburgse traditie om aangiften van (huiselijk) geweld liefst te seponeren, liefst zonder het slachtoffer daarvan op de hoogte te stellen. Dit alles in het kader van 'die wijven moeten niet zo zeiken, zullen het wel verdiend hebben!'. Maar om een artikel op de beschuldigingen van nota bene het onbekwame, leugenachtige journaille van De Limburger te baseren, die inderdaad al jarenlang bezig is met een hetze tegen alles wat naar PVV riekt, vind ik dan ook weer erg twijfelachtig!

Aktivist | 02-01-14 | 10:06

Krijg de krampen Brusselmans, Graus is onschuldig. Hij is zo'n man die een vlieg uit de soep redt, zijn vleugeltjes laat drogen en hem buiten laat om andere mensen te gaan vervelen met z'n gezoem.

De Limburger is al jaren geleden een heksenjacht tegen Graus gestart. Ik mis het stukje vechtscheiding in het verhaal. Je weet wel, daar waar mannen onterecht van van alles beschuldigd worden door hun ex; die hoopt extra centjes en de volledige voogdij over het kroost te verkrijgen.

Robin Hood | 02-01-14 | 09:56

omroepbijdrage stoppen!!!!!!
aangezien de NPO 01-08-14 achter de decoder verdwijnt dient de verplichte bijdrage ook te verdwijnen en wel direct.want het kulargument dat nog over digitenne ontvangen kan worden is een dooddoener ,en ook niet goed genoeg voor een moderne tv ,want het is matig sd en helemaal geen hd.

pedro300 | 02-01-14 | 09:41

Na de staatsomroep nu ook justitie betrokken bij vuilsuiterij? Justitie zou namelijk als geen ander moeten weten dat iemand onschuldig is TOTDAT zij de rechter van het tegendeel hebben overtuigd.

Ad337 | 02-01-14 | 09:36

Vrouwen hoor je niet te slaan klaar.

Kededian | 02-01-14 | 09:35

Graus is een blok aan het been voor de PVV, maar zowel bij Geert als bij een deel van het electoraat is hij blijkbaar erg populair. Enorm stom dat hij trouwens zo hysterisch reageert; het lukt hem prima om deze oude zaken op deze manier opnieuw over het voetlicht te brengen....

Donkersloot | 02-01-14 | 06:35

Ga je spullen maar pas pakken, gekkie.

Fred van Ria | 02-01-14 | 04:12

@Thehölz | 02-01-14 | 01:45
Sorry, ik koppelde je hier aan een tegel van een andere reaguurder, ik roep het middenstuk van tegel 01:35 hierbij terug.

michello | 02-01-14 | 02:02

@Thehölz | 02-01-14 | 01:32
Ja, vind jij dat sneu? Nou ik heb nieuws voor je: het is gewoon een feit. En ze heeft alle kritische vragen geweldig beantwoord, Fleur is een stoere chick!
En als jij vindt dat het niet zo is, omdat ze haar discretie niet wilde verkwanselen aan een linkse praatshow, dan duidt dat maar des te meer weer op jouw geblokkeerde verstandelijke capaciteiten. En dat is jammer.

michello | 02-01-14 | 01:54

-weggejorist-

Thehölz | 02-01-14 | 01:45

@Thehölz | 02-01-14 | 01:25
Ik weet dat ik dat mag, het is mijn recht dus jouw toestemming had ik daar sowieso nooit voor nodig. Gelukkig maar, anders hadden we aan jou een bindend socialistisch stemadvies gekregen, net als toen in de linkse 'democratische' heilstaat DDR, zeg maar. Hey maar voorlopig doet de PVV het weer prima in de peilingen en er staan weer goede initiatieven voor internationale samenwerking op het programma, dus ik heb er weer alle vertrouwen in.
Over realiteitszin en kritisch zijn gesproken; je plempt wel steeds tegels als reactie maar je ontwijkt de antwoorden op mijn specifieke vragen steeds, je gaat straks hoop ik niet, naast Fleur, ook jezelf onmenselijk en oneerlijk vinden? Want dat laatste zou betekenen dat je het licht begint te zien. Zou het?

Nb. (Heerlijk, die linkse minnetjes. Ze deren mij niets lutsers, want jullie lullige minnetjes zijn niets meer dan melkchocolade hagelslag op mijn vuistdikke GS-roze gelakte pantser. Moehahaha!!)

michello | 02-01-14 | 01:35

-weggejorist-

Thehölz | 02-01-14 | 01:32

-weggejorist-

Thehölz | 02-01-14 | 01:25

@Hyppo Kriet | 02-01-14 | 00:54
Dat klopt! -1°C correspondeert met een IQ van 110 op de schaal van Wechsler. Da's helegaar niet slecht heur.

michello | 02-01-14 | 01:13

@Thehölz | 02-01-14 | 00:52
Jij noemt het ontwijken, ik noem het gelegitimeerde discretie.
Ze was juist heel sterk in dit interview, ik heb nergens een zwakte kunnen ontdekken en geloof me, ik heb er een neus voor. Maar goed, bewijs: alleen al dat ze zich kwetsbaar op durfde te stellen in het hol van de leeuw duidt op zelfverzekerdheid en kracht. Dit moet dan in alle sportiviteit toch op bewondering kunnen rekenen van vriend én vijand. Jammer dat jij dat dan toch weer anders wilt zien, een beetje sneu vind ik dat wel.
Je speculeert maar wat en je geeft haar niet eens het voordeel van de twijfel, om maar te kunnen blijven ranten op de PVV, want dat is toch per definitie jouw hele bedoeling he? Je doet het heel zwak overigens, vind ik. Ook bijvoorbeeld jouw gebruik van het woord "sekte" voor de PVV onderstreept jouw hele insteek en mijn gelijk. Maar je mag hoor.
Ik vind Fleur inderdaad betrouwbaar en bewonderenswaardig. Dat komt omdat ik een band voel met Fleur en mede daarom stem ik ook op de PVV. Ik stem niet op onbetrouwbare honden.

michello | 02-01-14 | 01:08

Je hoeft alleen maar naar dat ratterige hoofd te kijken om te begrijpen dat het hier om wit afval van het ergste soort gaat.

Spielmacher | 02-01-14 | 01:01

Wat doet Graus eigenlijk in de Tweede Kamer? Of is dat een soort opgelegd kamerarrest?! Hij zit met zijn IQ net onder het vriespunt van Celsius!

Hyppo Kriet | 02-01-14 | 00:54

-weggejorist-

Thehölz | 02-01-14 | 00:52

Oei, deze man is dus echt gek begrijp ik uit de krant van 2006: "Verder wordt bekend dat Dion Graus in oktober 2002 zijn toen al acht maanden zwangere vrouw zodanig heeft mishandeld dat zij in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Dit staat in een aangifte uit 2003 bij de politie tegen Graus. Artsen die de toenmalige vrouw van het Kamerlid begeleidden, spraken van een "zeer bedreigende situatie." In elk geval zijn tegen Graus zes aangiftes gedaan van zaken als mishandeling, bedreiging en stalking. Het betreft twee aangiftes van de ex-vrouw van het huidige Kamerlid, één van zijn voormalig schoonvader en één van een vriendin van zijn ex. De twee overige aangiftes werden gedaan door een vrouw waarmee Graus een buitenechtelijke relatie had en door haar collega die hij zou hebben gestalkt. Volgens de verklaringen is ook sprake van enkele doodsbedreigingen. Zo zou Graus gedreigd hebben de keel van zijn voormalige schoonvader door te snijden en diens huis in brand te steken.

In de aangifte die de hoogzwangere vrouw tegen Graus heeft ingediend, staat dat het Kamerlid diverse keren geprobeerd heeft de keel van de vrouw dicht te knijpen. Ook zou hij met zijn hand de mond en de neus van de vrouw hebben dichtgedrukt, waardoor zij geen lucht kreeg. Tevens zou hij haar in haar buik hebben 'geduwd'.
Volgens de aangifte zat de vrouw onder de blauwe plekken en moest zij zich in het ziekenhuis in Heerlen laten opnemen. De aangifte wordt ondersteund door een rapport van een arts van het Atrium Medisch Centrum in Heerlen waarin staat welk letsel de vrouw als gevolg van de vechtpartij met Graus heeft opgelopen.

In een verklaring van een gynaecoloog van het Heerlense ziekenhuis, die deze krant heeft ingezien, staat dat het fysieke geweld dusdanige vormen aannam dat dit heeft geleid tot enkele preventieve opnames. De artsen en verpleegkundigen van het Atrium, die zelf aanwijzingen voor fysiek geweld hebben geconstateerd, zeggen dat de situatie zeer bedreigend was en dat dit de reden was om de zwangere vrouw af te schermen van de aanstaande vader.

De vrouw in kwestie, die inmiddels van Graus is gescheiden, wil onder geen beding iets zeggen over haar relatie met de parlementariër, uit vrees voor represailles. Ook Graus geeft geen commentaar. Het college van procureurs-generaal, het hoogste orgaan van het openbaar ministerie, buigt zich over de zaak-Graus."

jojo1956 | 02-01-14 | 00:40

volgens jou

michello | 02-01-14 | 00:39

@Thehölz | 02-01-14 | 00:29
Fleur zegt: "als fractievoorzitter weet ik natuurlijk een heleboel, maar gesprekken die vertrouwelijk gevoerd zijn met mensen laat ik ook vertrouwelijk. Op individuele gevallen kan en wil ik niet ingaan"
Ik vind dat heel consequent en betrouwbaar, jij niet dan? Is het volgens veel beter als zij interessante details uit vertrouwelijke gesprekken gewoon in een interview op tafel gooit?

michello | 02-01-14 | 00:38

-weggejorist-

Thehölz | 02-01-14 | 00:29

Nu we toch bezig zijn beste multicul-correcten.
Zet het verkiezingsprogramma van de PVV eens naast alle andere verkiezing-programma's bekijk die informatie eerlijk, en zie welke programma's overeenkomen met uw eigen overtuiging als Nederlander(gekleurd, boeddhist of anderszins) Als de PVV niet boven aan staat liegt u dat het gedrukt staat.

Mantisomantis | 02-01-14 | 00:24

Als ik zo de zaak bekijk heeft onze blonde Defensie-Playmate heur haar ook geblondeerd. Discrimineert links en linksdragend nu tussen de sexen?
Geert lijkt zo grijs als een duif, net als mijn neef die ook rond de 40-50 is. Marcel van Dam wat later.
Bedenk wat nieuws en origineels beste reclamefrieks, jullie hebben er ongetwijfeld bij jullie geliefde prof Stapel de goede opleiding voor gekregen.
Sorry. Het moest er even uit.

Mantisomantis | 01-01-14 | 23:41

Laster is werkelijk wat anders dan vrijheid van meningsuiting.
Iemand vrouwenmepper noemen, terwijl zelfs een Groenlinksrechter(bepaald geen vrinden van de PVV) dat niet durft te bevestigen, is een buitengewoon smerige streek.

Mantisomantis | 01-01-14 | 23:30

Pauw = VARA = Links.

jaleuk | 01-01-14 | 23:25

De PVV is de enige partij die een verandering van de huidige rampzalige koers kan bewerkstellen. Maar dat weet de nu nog profiterende elite, links, rechts en de rest, natuurlijk ook. Die wil zijn dikbelegde boterham houden, en daarom wordt onder de gordel gestoten, gelasterd en bedrogen.
Persoonlijk ben ik niet tegen een soort EEG. Maar wel tegen de huidige EU die ons hele continent de derde wereld inschuift. Wij zijn Nederlanders en een Hongaar is een Hongaar. Dat moet zo blijven. Als ik Hongaar wil worden moet ik in Hongarije gaan wonen, maar alleen als er toestemming en plaats is.

Mantisomantis | 01-01-14 | 23:21

De PVV staat voor de vrijheid van meningsuiting.
Maar vaak is het nu even niet, het begint op te vallen.
Als je de waslijst van beschuldigingen aan Graus leest, denk je aan een veelpleger.
Veelplegers ontkennen ook altijd.
Wat een domme actie van Graus om dit alles weer op te rakelen.

Jan Dribbel | 01-01-14 | 23:15

Het is ook typisch dat linksdragend nooit met echte bewijzen komt maar zich beperkt tot schelden en verdachtmakingen.
Wilders is steevast Blondie, grote Leider, hierboven zag ik pinguïn voorbijgaan, enz.
Daarnaast worden veronderstellingen geopperd en daarna als waarheid naar voren geschoven.
Bv "iedereen associeert de PVV met vrouwenmishandeling, doodsbedreiging" en daarna oreert men verder alsof dat ook echt is gebeurd.
Voorlopig zijn de enigen die moeten worden beschermd, zelfs met politie-bewaking, de dappere mensen van de PVV. Dat zijn ook de enigen die een bedreiging vormen voor het dreigende tuig dat hier de dienst steeds meer uitmaakt..

Mantisomantis | 01-01-14 | 23:03

Ik denk dat ik de volgende keer op Lucassen stem, als hij tenminste weer op de lijst staat. Maak hem maar minister van Defensie. Dat kan de huidige playmate tenslotte ook. En anders wordt het Graus hoewel mij Agema bekwamer lijkt.
Het valt mij op dat PVVers aan de lopende band van vanalles en nog wat worden beschuldigd, terwijl er nooit bewijzen zijn.
Daarentegen beroven PVDAers wel degelijk daklozen. Links schijnt geen moeite te hebben met graaien van de onderkant en regelrechte leugens.
Ik stem niet op de PVV omdat ik die mensen aardig vind. Ik stem op hen omdat hun verkiezingsprogramma mij aanstaat. 80% met mijn standpunten overeenkomsten heeft.
Bij alle andere partijen kom ik hooguit tot 40%.

Mantisomantis | 01-01-14 | 22:39

P.s.
@navigator18 | 01-01-14 | 21:28
"In dat licht bezien zijn ook deze aangiftes van mishandeling (wurgen, gekneuste ribben: brandpunt.incontxt.nl... niet zo heel erg vreemd. Ik vind het vreemd dat je de verbanden niet legt... maar wellicht kunnen we daar over discussieren!"
--
Ja, lijkt mij wel leuk om dan van jou te vernemen hoe jij die directe verbanden legt tussen enkele bewezen meningsverschillen en die onbewezen fysieke mishandeling.

michello | 01-01-14 | 22:28

@navigator18 | 01-01-14 | 21:28
1) "Ruzie over declaratie bij Limburg TV":
Dion was voorheen freelance programmamaker voor Limburg TV en deze 'declaratie' was een factuur. Limburg TV heeft die factuur niet willen betalen en om die reden is hij "met ruzie" daar opgestapt. Geen fysieke ruzie dus, maar een zakelijk geschil.
2) "Ruzie met een aannemer"
Ook dit ging over een factuur, ook hier geen fysieke ruzie maar een zakelijk geschil.
3) ook geen geweld, maar een meningsverschil.
4)Bontes was die ex-PVVer die het geheel onterecht over "dubieuze uitgaven" had in de media, deze uitgaven waren voor de beveiliging van Geert en dit is in het interview met Fleur helemaal toegelicht. Graus' reactie op Bontes' judasstreek was: "Dit soort mensen werden vroeger gekielhaald". Als je dit dan als impliciete dreiging ziet dan zoek je spijkers op heel laag water IMO.

Verder nog opgeklopte linkse doctrines?

michello | 01-01-14 | 22:22

"Dagblad De Limburger heeft een aardig dossiertje over Vrouwenmepper Graus opgebouwd", Dagblad De Limburger zegt al genoeg, politiek correct linkse krant op en top, van de ergste soort.

EA 827 | 01-01-14 | 22:20

@navigator18 | 01-01-14 | 21:28
"Juridisch zal je ongetwijfeld een punt hebben. Dat maakt je reactie overigens niet overtuigender."
-
Net zo min voor jou als dat Geert door de rechtbank was vrijgesproken van racisme. Sommige mensen willen gewoon graag blijven zien wat ze altijd wilden. Ik denk dan: blijf bij de feiten, aan speculeren hebben we niks en je neemt alleen jezelf maar in de maling. Met speculaties kunnen we tot morgenvroeg door blijven gaan, feit blijft dat er niets is bewezen. Zolang er niets bewezen is, is ook de negatieve associatie onterecht en dan kunnen anderen voor mijn part desondanks hard lachen, maar ze lachen dan om hun eigen leugens. Ik blijf liever bij de feiten, die ik bereid ben bij te stellen zodra er alsnog een vonnis ligt. Tot die tijd is het laster en dat belichaamt dan ook de zin van de aangifte.

michello | 01-01-14 | 21:59

@michello | 01-01-14 | 21:13 | + -1 -
.
En dan nog iets: wat voor zin heeft het om Jeroen Pauw en diens productiemaatschappij/omroep aan te klagen voor het weergeven van eerdere aantijgingen? En als het al zin zou hebben: in welk opzicht pleit het dan in het voordeel van de PVV (iedereen associeert de PVV straks met vrouwenmishandeling en doodsbedreigingen) of het voordeel van Dion Graus (PVV). Het is alleen maar negatieve aandacht voor de PVV en alle andere rechtse, linkse en nietszeggende (hoi D66) partijen lachen weer een krul in hun lul.

navigator18 | 01-01-14 | 21:31

michello | 01-01-14 | 21:13 | + 0 -
.
"Volgens mij is er niets bewezen en ging Dion Graus aangifte tegen de verantwoordelijken van dat interview doen, omdat hij juist die aantijgingen wil aanvechten."
.
Juridisch zal je ongetwijfeld een punt hebben. Dat maakt je reactie overigens niet overtuigender. Er lopen voldoende Marokkaantjes rond wier misdaden niet (afdoende) bestraft zijn. Wat wel meer vast komt te staan is dat Dion Graus (PVV) een enorm heethoofd is. Dat bewijst maar weer eens deze domme actie van deze loslopende dolle PVV-stier. Andere zaken zijn namelijk wel bevestigd: 1) ruzie over declaraties bij Limburg TV, 2) ruzie over geld van een aannemer 3) ruzie in Parlementaire commissies 4) impliciete dreigingen aan het adres van Louis Bontes (kielhalen, remember)! De man is één en al ruzie. In dat licht bezien zijn ook deze aangiftes van mishandeling (wurgen, gekneuste ribben: brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/2011/a...) niet zo heel erg vreemd. Ik vind het vreemd dat je de verbanden niet legt... maar wellicht kunnen we daar over discussieren!

navigator18 | 01-01-14 | 21:28

Wat ik trouwens ook werkelijk niet snap is dat ze bij de PVV die Dion Graus aanlijnen. Doordat dit PVV-heethoofd loopt te stampen en te dreigen weet iedereen dat hij een heethoofd is (wat zijn zaak geen goed doet) en dat hij (mogelijk) in het verleden meerdere mensen heeft mishandeld. De kans dat hij daadwerkelijk heeft gedreigd en geslagen is vrij groot gezien zijn hondsdolle reacties zo nu en dan. Nog even en dan kan de PVV met VVD en PvdA fuseren. Op gebied van integriteit passen de puzzelstukjes al aardig in elkaar!

navigator18 | 01-01-14 | 21:20

@navigator18 | 01-01-14 | 20:57
Hoe bedoel je, "dat kan niemand ontkennen"?
Volgens mij is er niets bewezen en ging Dion Graus aangifte tegen de verantwoordelijken van dat interview doen, omdat hij juist die aantijgingen wil aanvechten.
Dat is mijn punt. Wat was de jouw punt ook alweer?

michello | 01-01-14 | 21:13

Simpel. Het OM doet niets tegen wurgende mannen omdat de man in kwestie een valse tegenaangifte doet. Het OM stelt dan dat het e.e.a. zich in relationele sferen afspeelde. Dat is de praktijk.

Madame Bonbon | 01-01-14 | 20:59

Ach gut, het jaar 2014 is nog geen 24 uur oud of tout 0031 staat alweer op z'n kop vanwege een PVV-politicus met een kennelijk nogal besmet verleden. Wat een prachtland... Hebben we helegaar niet nodig, de mense, Meneer Graus schakelt zichzelf wel uit door z'n vreemde gedrag en ongebreidelde narcisme.

Reykjavik | 01-01-14 | 20:58

michello | 01-01-14 | 19:33 | + 0 -

Wat is je punt? De PVV - je weet wel die partij die het zo op heeft met vrijheid van islamitische vrouwen - heeft iemand in het midden die (en dat kan niemand ontkennen) nogal een heethoofd is en bedreigingen niet schuwt. Je kunt zoveel PvdA'ers opnoemen als je wilt, maar verhoudingsgewijs nadert het aantal incidenten met PVV'ers het aantal incidenten met de PvdA. Geweldig twee rukpartijen met een hoop heethoofden. Mijn conclusie zou zijn: zowel geen PvdA als PVV stemmen.

navigator18 | 01-01-14 | 20:57

Als straks de verkiezingen voor de deur staan zal Graus door het journaille wel gepromoveerd worden tot seriemoordenaar.Die in opdracht van Geert alle vrouwen op een beestachtige manier vermoord.
ps
Volgens welingelichte Haagse bronnen heeft Pauw een relatie met een Labradoedel en heeft Graus daar wat van gezegd.

Halve Duitser | 01-01-14 | 20:54

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 19:54
Bij vervolgen was Graus òf vrijgepleit, òf veroordeeld. In elk geval zou deze zaak de PVV niet meer schaden, want of van alle blaam gezuiverd en bij veroordeling was hij direct verwijderd uit de partij. In elk geval had Graus anno nu geen schade kunnen doen. Nu wel, nu het een beetje in het midden blijft. Politiek zee sluw.

seven | 01-01-14 | 20:44

Brekend! GS heeft nul (0) muzelman topics. Die Mohammedaner beginnen natuurlijk een beetje te vervelen. Maar om nou meteen Dion Graus aan de schandpaal te nagelen. Dat is wel het andere uiterste van het tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende geweldsspectrum.

Naga | 01-01-14 | 20:29

-weggejorist-

artfremd | 01-01-14 | 20:19

Martin Bormann

artfremd | 01-01-14 | 20:19

ik denk op zich dat Grauss de PVV veel kiezers kost omdat kiezers van het tokkie niveau vooral af gaan op het uiterlijk en de uitstraling. Jammer dat de goede punten de GW wel degelijk heeft altijd ondersneeuwen door de idioten in de fractie en de onzin als die sticker...

jan-lul-de-behanger | 01-01-14 | 20:04

@seven | 01-01-14 | 19:11

Ik lees dat de dagboeken pas later in het bezit van het OM kwamen en dat toen werd besloten dat seponeren niet de juiste was maar, de HOvJ zegt dan:

“Nu klaagster reeds in 2003 in kennis is gesteld van het sepot (...) en eerst nu besluit om tot het indienen van een klacht over te gaan, acht ik een vervolging in strijd met het bij beklaagde (...) opgewekte vertrouwen.”

Wat mij wel enigszins fair lijkt. Of dat juridisch hout snijdt zou ik niet kunnen zeggen. Het geeft wel aan dat de HOvJ minder partijdig is dan haar partijkeuze zou kunnen impliceren.

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 19:54

frank87 | 01-01-14 | 15:39 | + 1 -

Mocht je willen. Zie bijvoorbeeld de vervolging van Geert Wilders.

Daar was ik weer | 01-01-14 | 19:46

@Update KRO Brandpunt vind ik een zwakke referentie.

dubbert | 01-01-14 | 19:45

Ik heb wel eens voor de grap.. foute pvda'ers gegoogeld...nou ze zeggen wel eens wat over die duitsers maar die pvda'ers zijn ook niet mis!! En wat graus aangaat. de rancune van een ex is nooit te onderschatten.

liesbeth list | 01-01-14 | 19:39

Maar wie is die ex dan? Wie kent haar? Ik bedoel hoeveel mannen kent de geschiedenis niet die op basis van valse verklaringen vast zitten of hebben gezeten.... Daarbij lijkt het mij voor het OM een uitgelezen kans om een PVV'er een hak te zetten.....dus waarom doet het OM dat niet? De motieven in deze kwestie blijven dus vaag en omgeven door raadsels.

w. gansfort | 01-01-14 | 19:36

-weggejorist-

michello | 01-01-14 | 19:33

De PVV is gewoon de partij van de zij-wel-maar-wij-niet-tokkies.
.
Klikspaantjes, huilebalkjes, ettertjes.. Nooit wat gepresteerd maar altijd de grootste bek.

Vroeger op het schoolplein werden dat soort mannetjes altijd in elkaar gebeukt.. Gewoon als een leermomentje.
.
En dan roepen dat de Islam met hun vrouwonvriendelijkheid gif is.. Maar je eigen roomblanke 8 maanden zwangere vrouw wel mishandelen.
.

Deus Absurdia | 01-01-14 | 19:22

@Thehölz | 01-01-14 | 18:47
Nee hoor, niet gefrustreerd. Integendeel.

Maar leg mij dan anders eens uit wat je precies aan de antwoorden van Fleur ontwijkend vond, en dan met name waardoor jij haar niet meer menselijk en eerlijk vond? Of geef even het tijdstip aan in het interview, dan wil ik dat onthutsende stuk ook even zien. Misschien vind ik haar dan ook ineens niet meer menselijk en eerlijk, dus grijp je kans.
Vanaf 34:20, zoek jouw frame des onthutsende ontwijkings:
www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

michello | 01-01-14 | 19:17

Ik ken Graus niet, en het kan maar zo een rare eend zijn. Maar hij is niet veroordeeld voor het slaan van vrouwen, Lucassen heeft nooit in brievenbussen gepist en die meneer uit Hongarije was nooit Pornobaron.
Het zou leuk zijn als Pauw met echte bewijzen kwam. Dit soort laster kun je als benadeelde nooit weerleggen. Het blijft eeuwig "waar rook is, is vuur"
Was er bij Pauw op visite niet een meisje dat onder de drugs, uit het raam van de derde verdieping sprong? Of haal ik zaken door elkaar?
In ieder geval kost de laster richting PVV de belastingbetaler geen geld zoals sommige PVDAers

Mantisomantis | 01-01-14 | 19:14

Goed om te lezen dat de meesten hier precies weten wat er werkelijk is gebeurd!

Statler en Waldorf | 01-01-14 | 19:13

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 18:37
Waarom is er in 2004, door de vorige OvJ, dan niet vervolgd? (En waarom zelfs niet in de herkansing?)

Wil mij puur baseren op originele stukken. In de pdf uit 2007 staat veel maar delen zijn citaten uit een dossier/dagboek wat ex zou hebben bijgehouden. Er staat wel in een pv van een agent een verslag van telefoongesprek met z'n vader, maar er kwam geen verklaring, hoe geloofwaardig is het pv, dit is t meest funeste deel)
Staat wel in het dagboekdeel iets over arts, maar er is geen verklaring van een arts, laat staan over de oorzaak. (Graus rept over vl van kruk)
Als jij vandaag van je fiets valt ga je naar een arts en is er een dossier, als je dan 2jr later gaat scheiden zeg je dat was van n mishandeling. Waarom chrijf ik dit, er i blijkbaar geen melding gedaan bij de kinderbecheming. Artsen motn dit doen. Al toen vermoeden zou zijn dat hij z'n zwangere vouw mept was er direct melding gedaan. Is e niet.
Heb nu wel t gevoel advo vd duivel te spelen, (want zie pv van telefoontje @ vader ) maar wat journo's ervan maken gaat veel verder dan de bekende officiële stukken.

seven | 01-01-14 | 19:11

Lulkoek 2.0 dus. Is graaien/bonussen/baantjescultuur of zich verrijken met riante wachtgeldregelingen exclusief voorbehouden aan 'links' of 'rechts'?

Neen. Elke partij maakt zich daar schuldig aan.
goedverstaander | 01-01-14 | 18:11 | + 0 -
=
Het gaat mij hier om sociale gerechtigheid.
Niets over "links of rechts". Of het nu linkse of rechtse knakkers zijn die lopen te graaien... allen hebben geen enkel probleem om mensen die naar voedselbanken moeten nog verder te pakken.
Hogere huren b.v. is wel het laatste waarop deze mensen zitten te wachten.

meneer Q | 01-01-14 | 19:10

betaalt hij eigenlijk zijn alimentatie wel ?

boerepatat | 01-01-14 | 19:00

Ik snap echt niet waarom Greet die man aanhoudt. Dubieus verleden, kansloze uitstraling en inhoudelijk van zeer droevig niveau.

Datzegiktoch | 01-01-14 | 18:57

-weggejorist-

Thehölz | 01-01-14 | 18:47

@Thehölz | 01-01-14 | 18:33
Euhh, óf jouw linkse hersenen werken niet naar behoren, óf jij hebt achteraf naar dit antwoord gezocht.
Want wat heeft Le Pen dan precies met de kritiek op de PVV achterban te maken?
--
Quote Thehölz | 01-01-14 | 18:25:
"Vond Fleur best menselijk en eerlijk TOTDAT ze kritiek over haar eigen achterban op haar bordje kreeg. Toen gaf madam ontwijkende antwoorden. Typisch."

michello | 01-01-14 | 18:40

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 18:37 |
Bovendien gaat de beerput nu open. Niet erg verstandig van Grauss.

sinjeur | 01-01-14 | 18:39

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 18:37 |
Bovendien gaat de beerput nu open. Niet erg verstandig van Grauss.

sinjeur | 01-01-14 | 18:39

seven | 01-01-14 | 17:54

Je kan wel blijven hameren op de partijkeuze van de HOvJ, maar de feiten wat betreft mishandeling zijn redelijk duidelijk en bevestigd door artsen, zijn vader en het OM. Oftewel; hij heeft geen sterke zaak tegen Pauw.

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 18:37

-weggejorist-

Thehölz | 01-01-14 | 18:33

Hmm... d'r zit dus een 'graus' kantje aan Dion zijn verhaal...

poeszje | 01-01-14 | 18:32

@Thehölz | 01-01-14 | 18:25
Ontwijkende antwoorden? Die heb ik denk ik gemist. Voorbeeld aub?

michello | 01-01-14 | 18:27

-weggejorist-

Thehölz | 01-01-14 | 18:25

Lekker gedaan. Houd fleur daar een goed verhaal in het hol van de VARA leeuw waar Pauw geen weerwoord op heeft. Trekt die klootzak een 5 jaar oude koe uit de sloot om de PVV alsnog te kunnen belasteren. En zie: alle aandacht voor die oude koe en het uitstekende verhaal van Fleur??

Moet ik geenstijl soms in de hoek van de qualiteitsmedia gaan plaatsen? Journelastiek op NRC niveau brus. Bagger.

GezondVerstand | 01-01-14 | 18:24

Allemaal een beetje achteraf gelummel. Een OM die naar 10 jaar zegt een foute beslissing gemaakt te hebben. Vraag me trouwens af hoeveel "foute" beslissingen het OM überhaupt maakt. Een vader, die blijkbaar ook niet zo heel veel met zijn zoon opheeft. Een onuitstaanbare zwangere vrouw..... PVV bashen dus. Als man, in elke situatie waar je, je vrouw aanvliegt. Zelfs als ze jaren lang het bloed onder je nagels wegtrekt. Je elke dag schopt, uitscheld of wat dan ook. Ben je schuldig in onze maatschappij. Zie niemand op jouw verhaal te wachten. Dus ja, een beetje relativeren is op zijn plaats.
-
Maar ja, zelfs met al dat relativeren......Nederland heeft een echte eurosceptische liberale democratische Partij nodig. Misschien kunnen de heren Wilders en Graus gewoon overwegen met pensioen te gaan..

byebyeholland | 01-01-14 | 18:18

@Kapitein Sjaak Mus | 01-01-14 | 18:08
Ik ben een Graus fan. Omdat hij als volksvertegenwoordiger mijn politieke mening in de 2e kamer vertegenwoordigt en dat in een maatschappelijk klimaat, waarin je een held moet zijn om zoiets aan te durven pakken. Ik ben blij dat hij er voor mij (en andere gelijkgestemden) zit.
Daarnaast ben ook ik een dierenliefhebber.
Ik ben overigens ook groot fan van nog enkele helden in de 2e kamer.

michello | 01-01-14 | 18:17

-weggejorist-

Thehölz | 01-01-14 | 18:16

Was ik een door Graus beschermd dier, ik schaamde me de ogen uit de kop. Of mijn hoofd, als ik een paard was.

Djong | 01-01-14 | 18:16

michello | 01-01-14 | 18:06 | + 1 -

Als uw theorie zou kloppen, dan hadden Bakito en Supermatthijs het kudo klassement van 2013 glansrijk gewonnen.

Borrelende Boris | 01-01-14 | 18:16

@necrosis | 01-01-14 | 16:13
Dank! Heeft kennelijk niet zoveel indruk gemaakt bij me ;-)

Ars Vivendi | 01-01-14 | 18:11

@ meneer Q | 01-01-14 | 17:55 |
Lulkoek 2.0 dus. Is graaien/bonussen/baantjescultuur of zich verrijken met riante wachtgeldregelingen exclusief voorbehouden aan 'links' of 'rechts'?

Neen. Elke partij maakt zich daar schuldig aan.

goedverstaander | 01-01-14 | 18:11

Gezien de minkudoverdeling doet de gedachte postvatten dat er hier Gausfans rondwaren.
Bestaan die echt? Meld u eens, beperk u niet tot analfabeet minklikken, maar kom met argumenten.

* een gloeiende pestpokkentyfushekel aan dom minkudos uitdelen heeft *

Kapitein Sjaak Mus | 01-01-14 | 18:08

@dirkieeee | 01-01-14 | 17:57
Natuurlijk, ook het massaal minnen is onderdeel van de linkse opiniebeïnvloedingsstrategie. Je ziet het in alle PVV topics tegenwoordig terug, zelfs op Dumpert. En het is ook plotseling opgekomen, daarin ligt het bewijs.
Hoe meer minnetjes bij de pro PVV tegels, hoe meer de passieve lezers zullen denken dat de meerderheid het ermee oneens is.
Ze zullen mij nu wel een aluhoedje komen aanbieden, want wat ik schrijf is natuurlijk helemaal niet waar.
Gheh.

michello | 01-01-14 | 18:06

Openbaar ministerie: seponeren zaak tegen vrouwenmepper Graus was “verkeerde beslissing”.
.
Dat hebben de OM vaak hé? In dit geval dus de hoofdofficier van justitie mevrouw J. Penn-te Strake...

Thoth | 01-01-14 | 18:05

Superanalist | 01-01-14 | 17:53
imho heeft geenstijl meer dan genoeg ruimte besteed daaraan. Het blijft trekken aan een dood paard. In 2014 maar weer eens een andere complottheorie svp!

Djong | 01-01-14 | 18:01

Ja Dion je had beter je zielige gehandicapte kind in de verkiezingen kunnen opvoeren om daarna gewoon het zooitje aan de kant te zetten voor een ander wijf.
Had je minder publiciteit gekregen,stil liggen en geen grote bek hebben.

Toontje-lager | 01-01-14 | 17:58

joyriders | 01-01-14 | 17:52 | + 1 -

Nee, volgens mij is geen enkel medium objectief. Nou, op teletekst pagina 818 na dan.

Borrelende Boris | 01-01-14 | 17:58

Of dit is een Anti-Geenstijl topic of een paar zielige kleuters hebben snel account aangemaakt om als en iedereen te minnen...F5cking hell ik heb nog nooit zoveel "-" gezien...

dirkieeee | 01-01-14 | 17:57

Pertinente lulkoek.
goedverstaander | 01-01-14 | 17:49 | + 0 -
=
U heeft zeker geen probleem met bonus-graaiers, knakkers die ruim boven de balkenende-norm graaien WITTE-BOORDEN-fraudeurs enz. enz.

meneer Q | 01-01-14 | 17:55

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 17:34
De nos werkt met urishieldv2 deeplinkbescherming. Krijg geen pdf, maar copyright blabla te zien. Dit is de hoofdlink, content1b.omroep.nl/929499fdf94d840b2b... pdf die werkt wel. Pdf is, indien legit, geschreven door de groenlinks OvJ. Geeft wel ander licht op de zaak maar ook daar staan aangiftes die onjuist bleken wat iets zegt over de geloofwaardigheid vd ex in overige gevallen. Zou graag dossier uit 2004 zien, uit de tid dat Graus geen PVVer was. Vind het raar dat een GL-er een PVV-er gaat herbeoordelen. (En dan niet vd rechter brengt, maar alleen bij t dossier stopt en lekt, voor later als t politiek opportuun is.

seven | 01-01-14 | 17:54

-weggejorist-

Superanalist | 01-01-14 | 17:53

Borrelende Boris | 01-01-14 | 17:35 | + 1 -
Ooit wel eens een objectieve linkse media gezien?

joyriders | 01-01-14 | 17:52

@ michello | 01-01-14 | 17:39 |
Die hele links-rechts-discussie is achterhaald en een meer dan gepasseerd station. Het verbaast me dat u er nog over durft te beginnen. Volledig uit de tijd.

Wat kenmerkt een 'rechtse' PVV; het willen handhaven van het minimumloon, het willen laten oplopen van de staatsschuld, het niet willen verlagen van uitkeringen, het niet willen morrelen aan het ontslagrecht en het wel willen knuffelen van zeehondjes wellicht? Pertinente lulkoek.

goedverstaander | 01-01-14 | 17:49

Krijg steeds meer het gevoel dat ik het NRC zelf of het partijblaadje van Groen Links aan het lezen ben.

Arnold9638 | 01-01-14 | 17:48

CornholioNL | 01-01-14 | 15:42 |
het is een useful idiot die nooit een bedreiging zal zijn voor Greet z'n positie. Hij heeft zich met nog een paar van die simpele zielen omringd, zoals Roland van Vliet en Sietse Fritsma en in het verleden Lucassen, j van Bemmel en Richard de Mos.

--sql error-- | 01-01-14 | 17:48

Over goede voornemens en Fleur gesproken, mijn stem heb je meid.

joyriders | 01-01-14 | 17:47

Vrouwen slaan doe je niet ....

el che | 01-01-14 | 17:46

@Borrelende Boris: Een vrouwenmepper moet altijd aan de schandpaal, ongeacht politieke signatuur!

Satan Claus | 01-01-14 | 17:43

"twee aangiftes van de ex-vrouw van het huidige Kamerlid, één van zijn voormalig schoonvader en één van een vriendin van zijn ex."
Spaart leuk op als alle familie ook aangifte doet...

Hendrikaatje | 01-01-14 | 17:41

@Borrelende Boris | 01-01-14 | 17:35
Als er een PVVer te bashen valt over brievenbuspissen, een affaire met een 18-jarige mindere of vermeend huiselijk geweld dan komen de verongelijkte linkse raten massaal uit hun holen gerend om schande te roeptoeteren.

Maar bij de bijna dagelijkse topics over geweld en fraude door allochtonen of links wanbeleid alhier houden ze allemaal wijselijk hun kop.

Zie hier de signatuur van links.

michello | 01-01-14 | 17:39

@seven | 01-01-14 | 17:30

De brief, waarin de HOvJ schrijft dat seponeren een verkeerde beslissing was, stamt uit 2007. Het NRC-artikel uit 2011.

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 17:38

Het hele interview is doorspekt met PVV minachting, druipt er overal van af. Wat Fleur Agema overigens aan het begin ook al aangaf. Jeroen Pauw liegt dat ie barst; met PVDAers wordt veel aardiger omgesprongen, de bergen misstanden binnen die partij blijven op de NTR, bij de VARA etc. onderbelicht.

Faragefan | 01-01-14 | 17:37

@seven | 01-01-14 | 17:11
Dank voor je aanvulling, ik heb het stuk van de Volkskrant gelezen. Geheel blind ben ik niet. Niet voor het feit dat de gevestigde orde de opkomende pvv het liefst ziet vallen en vies spel spelen niet schuwt. Maar als je eigen vader bij een gewelddelict aanwezig was en deze ook bevestigd tegenover de politie dan moet er van al die aanklachten toch ook enkele kloppen en dat maakt deze Graus gewoon fout. Los van het vieze spel dat wordt gespeeld.

ukuppes | 01-01-14 | 17:36

michello | 01-01-14 | 17:19 | + 0 -

Linkse fanboy of niet, Bert is en blijft een grote lul. Daarnaast is het opmerkelijk dat als een PVV iets (vermeend) heeft uitgevreten, men hier altijd gelooft in de onschuld van de man/vrouw in kwestie. Al had Graus zijn ex-vrouw en zijn Belgische ex-vriendin aan een vleeshaak opgehangen, dan nog was het de schuld van de linkse media.

Borrelende Boris | 01-01-14 | 17:35

hatari | 01-01-14 | 17:30
Zie 17:30.

seven | 01-01-14 | 17:33

Ik snap niet wat de bijdrage van Dion Graus nou aan de PVV zo waardevol maakt. Ik snap niet waarom hij er bij is.

Mark Krachtwijk | 01-01-14 | 17:33

@ seven | 01-01-14 | 17:30 |
Daar hebt u een heel goed punt.

goedverstaander | 01-01-14 | 17:32

@seven | 17:11
Sorry, maar het verhaal in NRC dateert van 2011, het is dus vier jaar actueler dan het Volkskrantartikel uit 2007. Het feitenrelaas van de Limburger blijft hiermee derhalve overeind.

hatari | 01-01-14 | 17:30

@Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 17:07
Update gelezen. Pauw blijft verdachte van laster, en Graus had vervolgd moeten worden.

rara | 01-01-14 | 17:30

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 17:04
ps 17:19 Lees nu ook dat Penn-te Strake, die notabene zelf seponeerde in 2007 en daarmee het sepot in 2004 van Vervuren nogmaals bevestigde, van GroenLinks is. Dat kan haar draai / uitspraken in media in 2011 verklaren. Een politieke opponent eschadigen. Vind dit wel extreem brisant, want deze dubbele houding wijst op politiek ambtsmisbruik. De onderste steen moet nu boven.

seven | 01-01-14 | 17:30

Het gerechtshof in Den Bosch heeft besloten dat Graus niet vervolgd diende te worden.

Hier de brief van de hoofdofficier van justitie aan het gerechtshof. Voor het geval iemand dat zou willen lezen.
content1c.omroep.nl/urishieldv2/l27m37...

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 17:30

@smdyasc | 01-01-14 | 17:21
Uiteraard, want de VARA is het linkse propagandakanaal, zoals wel als bekend mag worden verondersteld.
Het staat ook op hun website.
"De hechte band die de VARA onderhield met de S.D.A.P. (later de PvdA) en met de vakbond N.V.V. (later F.N.V.), werd eind jaren '70 steeds losser.
De VARA van toen, als ‘stem van links’, veranderde in de principieel onafhankelijke, maar nog wel ideëel verwante, VARA van nu."
over.vara.nl/Geschiedenis.9341.0.html

michello | 01-01-14 | 17:26

PVV, weg ermee.

grangrinder | 01-01-14 | 17:24

He een link naar een artikel van Joep Dohmen,zijn zijn artikelen niet vaker langsgekomen op GS waarin ze werden onthuld als prutonderzoek of hoax?

rode peper | 01-01-14 | 17:22

De agenda van Pauw wordt bepaald door de PvdA, non-journalist en juichaap van de zittende macht.

smdyasc | 01-01-14 | 17:21

Wie zich niet bekommerende om sociale populariteit, persoonlijk wel eens een scheidingsaffaire heeft meegemaakt met een sociaal handige en populaire partner met (dientengevolge) een grote kennissenkring, en waar buiten reputatiebeschadiging ook nog materieel het een en ander op het spel stond, beoordeelt zo'n verhaal als dat over Graus nu eenmaal wat kritischer dan personen zonder ervaringsdeskundigheid.
En ook dat een eigen ouder om aanvankelijk onbegrijpelijke redenen partij voor je contrahent kiest lijkt dan niet meer zo onwaarschijnlijk.

WirMachenMusik | 01-01-14 | 17:20

@update:
Zie je wel, daar heb je het al. Journalisten gaan spitten en vinden altijd wat. Nu raakt de poep de ventilator. Graus had gewoon zijn snufferd moeten houden zoals ik om 01-01-14 | 16:55 | betoogde.

goedverstaander | 01-01-14 | 17:20

@WirMachenMusik 17:08
Helemaal eens. Zit vandaag zo goed en kwaad als het kan mijn staatsloterij-kater te verwerken, omringd door de volledige kouwe kant terwijl ik alleen nog maar kan hopen op tijd thuis te zijn voor de volkstokkie dartfinale om 2030 uur. Morgen weer zo scherp als een mes.

de Voorzittert | 01-01-14 | 17:20

@Borrelende Boris | 01-01-14 | 17:09
PVV-fanboys hand in eigen boezem?
Bert van der Roest is inderdaad niet veroordeeld voor het leegroven van de kas van de daklozen, maar toch schuldig:
www.rtvutrecht.nl/nieuws/1088345/stele...
Alsjeblieft, linkse fanboy.

michello | 01-01-14 | 17:19

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 17:04
Dat detail v nrc kende ik niet. Lees wel dat het dezelfde mevr Penn-te Strake was die in 2007 seponeerde. Dat maakt het verhaal wel heel raar. VK: "Justitie in Zuid-Limburg en de Vlaamse officier van justitie seponeerden de aangiften. Er waren onvoldoende aanknopingspunten om tot vervolging over te gaan. ‘In mijn opinie kan een en ander strafrechtelijk niet worden bewezen’, schrijft officier van justitie Vervuren op 16 april 2004 aan graus. Hoofdofficier van justitie Penn-te Strake bevestigt die beslissing nog eens op 10 januari 2007"

seven | 01-01-14 | 17:19

Heel verstandig en groot gelijk van Dion Graus om aangifte te doen tegen die Pauw.

Boy Cot | 01-01-14 | 17:17

@Seven 17:11
VK verhaal stamt uit 2007. Inmiddels is redactiebudget 2x gehalveerd. Huidige journalistieke vaardigheden van de Azijnbode zijn nu zo groot als die van een overblijfklasje in een Kansenparelwijk.

de Voorzittert | 01-01-14 | 17:16

Ik dacht eerst dat Quid dit stukje had geschreven.

joyriders | 01-01-14 | 17:14

ukuppes | 01-01-14 | 16:46
Het zou zijn gebeurd in okt 2002, de aangifte wordt pas gedaan (na de scheiding) (eind?) 2003. Dan volgt het onderzoek, en sepot in 2004 (en vw politiek gedoe nogmaaal bevestigd in 2007) er is dus geen hard bewijs, geen foto's, niets. Ja een dubbele aangifte van z'n ex ondersteund door haar ouders.
Er is in okt2002 ook GEEN melding gedaan door artsen of verpleging bij de kinderbescherming wat moet bij vermoeden van een onveilige situatie vh kind. Dus die verklaringen zijn of opgeleukt door de ex of vw druk vd ex achteraf constructies.
Wat verder opvalt is dat het vehaal vd krant de Limburger anders is dan het verhaal van de Volkskrant. www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan... Die laatste krant heeft daadwerkelijk de moeite genomen de OvJ te benaderen. Maar als jij liever blind tapt in het opgeflufte verhaal van een journo met ws een aversie bij een lokale krant ipv het gecheckte verhaal vd Volkskrant met een profi eindredactie, be my guest.

seven | 01-01-14 | 17:11

dion graus ziet graag de sharia ingevoerd worden dan mag die lekker doorgaan met vrouwen meppen

boerepatat | 01-01-14 | 17:09

@Biff Eagleburger | 01-01-14 | 17:04
Welja, laten we de vader van Dion er ook maar bij halen, waarom ook niet, we zijn nu toch bezig, zal NSB Handelsblatt gedacht hebben.

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 17:09

Het feit dat iemand niet veroordeeld is, zegt niks over de schuldvraag. Bertje van de Roest is ook niet veroordeeld voor het verduisteren van 40 mille. Blijft lastig voor PVV fanboys om de hand in eigen boezem te steken.

Borrelende Boris | 01-01-14 | 17:09

Weet niet of de samenleving er daadwerkelijk iets mee opschiet als Graus 80 uur taakstraf zou hebben gekregen...

de Voorzittert | 01-01-14 | 17:08

de Voorzittert | 01-01-14 | 16:59 |
Dan behoor je dus tot de doelgroep waar Brusselmans op mikt. Ik denk voor de rest te schrijven.

WirMachenMusik | 01-01-14 | 17:08

@sinjeur | 01-01-14 | 17:03
Je kan doorgaan met je beschuldigingen, maar je hangt, Jeroen.

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 17:07

”De vader van Dion Graus bevestigde tegenover de politie “dat zijn zoon zijn vrouw inderdaad diverse malen bedreigd, mishandeld en de keel dichtgeknepen had.”

"De aangifte van deze vriendin was door de Belgische justitie geseponeerd om “opportuniteitsredenen”, niet vanwege onvoldoende bewijs."

Via www.nrc.nl/nieuws/2011/09/04/pvver-dio...

Biff Eagleburger | 01-01-14 | 17:04

6 aangiftes en hoeveel veroordelingen?

rode peper | 01-01-14 | 17:03

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 16:59 |
Kennelijk ook voor Graus. Maar om het er nou a la Badr Hari uit te beuken is mij een stap te ver.

sinjeur | 01-01-14 | 17:03

@WirMachenMusik 16:55
Jouw geouwehoer gaat me op deze feestdag boven de subliminale pet. Neem eens een ouwe oliebol.

de Voorzittert | 01-01-14 | 16:59

Rutte mishandelt 17 miljoen mensen, kan iemand hem even aanklagen?

necrosis | 01-01-14 | 16:59

@Stormageddon | 01-01-14 | 16:51
Weet je waar ik geen flikker van geloof? Dat jij in de hoofden van alle vrouwen kan kijken, vanaf je jongenskamer.

Wat vrouwen denken, is voor mij een permanent raadsel.

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 16:59

@sinjeur | 01-01-14 | 16:52
Die conclusies laat ik graag iedereen aan de hand van de beelden zelf maar maken.

michello | 01-01-14 | 16:58

@rara | 01-01-14 | 16:52
Ja. Maar als ik Graus was geweest, had ik het genegeerd. Hoe leuk het ook is Pauw te pownen.

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 16:57

@rara | 01-01-14 | 16:52
Had jij iets anders verwacht van een pro-PvdA presentator?

necrosis | 01-01-14 | 16:55

Graus had zichzelf en de PVV heel wat ellende kunnen besparen. Hij had na de uitzending even moeten slikken en verder moeten gaan met zijn leven. Even naar de kapper gaan, nieuwe bril kopen, dat werk. Nu wordt alles opgerakeld en daar schieten hijzelf en de partij geen ene jota mee op. Niet slim.

Negatieve aandacht is ook aandacht, maar in dit geval gaat het niet op omdat al dan niet gegronde vermoedens van mishandeling van een zwangere vrouw je er niet bepaald populairder op maakt.

goedverstaander | 01-01-14 | 16:55

Ik heb en gedelte van het gesprek met Fleur Agema min of meer toevallig gezien. En zag daarin ook die enkele seconden waarin dat typsel met gemarkeerde opsommingen van vermeende wandaden van meest ex-PVV'ers voobijkomen. Dion Graus stond als eerste in die lijst. Voor mij, met meer dan veertig jaar werkervaring in massamediale beïnvloeding een duidelijke poging om sublminale beïnvoeding. Vooral gebruikt, in combinatie met hoge contactfrequentie, als je vermoed dat argumenten onvoldoende overtuigen.
Maar ja, bij de GS redactie denken ze blijkbaar dat na die subliminale priming ook zwakke argumenten kunnen werken. In het algemeen niet volledig onterecht trouwens. Zeker niet als de bron als relatief neutraal wordt waargenomen. Maar dan wel onder voorwaarde van afwezigheid van krachtige contra-argumentatie. Want anders grote kans, dat de constructie eerder nog ongeloofwaardiger wordt.

WirMachenMusik | 01-01-14 | 16:55

Zo'n loser heb je nog nooit gezien.

NACademicus | 01-01-14 | 16:54

@Uw Verzekeringsadvis | 01-01-14 | 16:49
Die vleespet van de PvdA trekt wel volle zalen zeker.
Of Spektrui. Of Lutz Jacobi. Allemaal fotomodellen!
Dan ziet Dion er nog 10x beter uit en nu zeker, met z'n mooie nieuwe bril.

michello | 01-01-14 | 16:54

@Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 16:39
Kijk eens aan. Het gaat dus inderdaad om zwartmakerij door Pauw.

rara | 01-01-14 | 16:52

michello | 01-01-14 | 16:48 |
Ja, ik heb het interview gezien. Die uitspraak is hoogstens een plaagstootje. Bovendien valt Agema zijn programma daar aan en mag hij ook vanuit een persoonlijk mening reageren.

sinjeur | 01-01-14 | 16:52

Is ook wel raar als hij inderdaad nooit is veroordeeld. Kan net zo goed een ex met wraakgevoelens zijn geweest. Van de andere kant zal links Nederland toch dit soort dingen moeten aangrijpen in een poging de PVV zwart te maken. Inhoudelijk lukt ze dat namelijk een stuk minder.

Ik vind dit ook een heel mooi artikel van Brusselmans hoor maar as je zo hoog van de toren wilt schreeuwen kun je dan ook direct even melden WAAROM justitie nooit tot strafvervolging is overgegaan? Ik weet het niet maar om een helder beeld te vormen lijkt me dat toch op z'n minst van belang. Wat geschreeuw van de media of Brusselmans of wie dan ook zonder alle feiten erbij te halen is niet genoeg voor een normaal denkend mens (gelukkig hebben we er daar niet zo veel van) om een helder beeld te kunnen vormen.

DerUnterMensch | 01-01-14 | 16:52

Agema gaf een goed interview en zei wat duizenden nl-ers denken, maar nooit openbaar durven te zeggen.
Dion graus is en blijft gewoon de hofnar van de pvv

Bassie B | 01-01-14 | 16:51

Ik geloof er allemaal geen flikker van. Dion Graus en vriendinnen? Hahahaha. Welke vrouw kijkt naar Graus en denkt: goh, die man wil ik wel eens naakt zien? Die man mag met z'n blote pielemuis in mijn kutje komen? Ik weet dat Limburgse vrouwen hele lage standaarden hebben, maar kom op zeg...
Aan de andere kant: zodra Dion naar een vrouw kijkt dan ik me voorstellen dat dat al als stalking kan worden beschouwd en zeer intimiderend en bedreigend overkomt. Daar kan ik me dan wel weer van alles bij voorstellen.

Stormageddon | 01-01-14 | 16:51

Misschien hadden al doe vrouwen het wel gewoon verdiend? Waarom wordt die zijde niet ook belicht?

de Voorzittert | 01-01-14 | 16:51

Graus is een zieke jankzak. Meer valt er over die lul met vingers niet te zeggen.

Zatkniss | 01-01-14 | 16:50

Een v/d redenen waarom lieden niet op de PVV stemmen is alleen die kop op al van die Dion.

Uw Verzekeringsadvis | 01-01-14 | 16:49

CornholioNL | 01-01-14 | 16:44 |
Circle jerk! Yeah!

Zullen we allemaal ook nog even zeggen dat we boos zijn op de Islam?

1. 2.. 3...
"We worden bedreigd door de Moslims! Ja we zijn bang voor de Islam!"

sinjeur | 01-01-14 | 16:48

Pauw hangt. Hij heeft Graus beschuldigd van *openlijke geweldpleging*, en daar is nooit sprake van geweest.

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 16:48

Die hoogzwangere vrouw heeft zichzelf in elkaar geslagen dat doen die leugenachtige hoeren namelijk vaak. De verklaringen van de gynaecoloog van het Heerlense ziekenhuis en van de artsen en verpleegkundigen van het Atrium, die zelf aanwijzingen voor fysiek geweld hebben geconstateerd, lulde allemaal uit hun nek toen ze verklaarde dat de situatie zeer bedreigend was en dat dit de reden was om de zwangere vrouw af te schermen van Graus. Allemaal leugens om die arme Graus zwart te maken. Net zoals die ander leugenaars die zogenaamd door hem zijn lastig gevallen en gestalkt. Right.

ukuppes | 01-01-14 | 16:46

WaarDeWindWaait | 01-01-14 | 16:37 |

En Diederik was een millieu terrorist, Wouter Bos liet de staatsschuld weer oplopen tot 70%....moet ik nog verder gaan of snapt u het zo wel ?

CornholioNL | 01-01-14 | 16:46

necrosis | 01-01-14 | 16:37 |

U tikt wat ik denk...

CornholioNL | 01-01-14 | 16:44

michello | 01-01-14 | 16:41 |
Meh.. Daar klonk misschien een mening in door. Maar was inhoudelijk niet relevant.

sinjeur | 01-01-14 | 16:42

@Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 16:39
Herstel: .minuut 23.

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 16:42

@sinjeur | 01-01-14 | 16:35
Waar hij direct al door de mand viel, was daar waar hij wel een oplossing wist voor de files in Nederland.
Daar had Fleur hem trouwens ook al meteen aan z'n staart.

michello | 01-01-14 | 16:41

@WaarDeWindWaait | 01-01-14 | 16:37
Dat 'brievenbuspissen' heeft nooit plaatsgevonden!

necrosis | 01-01-14 | 16:39

Op uizending gemist heb ik alleen kunnen vinden dat *Dion Graus* in verband wordt gebracht met *openlijke geweldpleging*.

Als dat alles is, dan hangt Pauw. Want Graus heeft allerlei beschuldigingen naar zijn kop gehad, maar juist niet die van *openlijke geweldpleging*.

Zie minuut 50: www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 16:39

necrosis, het gaat erom wat iemand zegt en niet of het een zwitsal is. En respect hebben voor een reaguurder, laat me niet lachen. Zwitsal opmerkingen van je.

Jim Lovell | 01-01-14 | 16:39

@ michello | 01-01-14 | 16:33 |
Ik ben geen PVV-stemmer, wel een Agema-fan en vind uw analyse van het interview volledig correct.

goedverstaander | 01-01-14 | 16:38

De ene mept vrouwen, de ander bekeert zich en gaat de Jihad in, weer een ander pist door de brievenbus van de buren en wat de rest van de outcasts hebben uitgevreten gaat we ons in 2014 verder mee amuseren. De PVV is nu eenmaal een partij door en voor Tokkie's. Je kan dan ook niet verwachten dat er normale mensen in het PVV bestuur zouden zitten.

WaarDeWindWaait | 01-01-14 | 16:37

@sinjeur | 01-01-14 | 16:34
Supermatthijs, is that you?

necrosis | 01-01-14 | 16:37

michello | 01-01-14 | 16:33 |
Pauw viel door de mand door aan het einde van het interview zijn mening uit te spreken. Hoe moest zich herstellen door aan te geven dat zijn mening er niet toe doet 'omdat hij slechts vragen stelt'. Daar ging hij fout. Daar kan je hem op pakken. Verder was het een goed interview.

sinjeur | 01-01-14 | 16:35

seven | 01-01-14 | 16:31 |
Ja. Gek he? Dat de moeder van Graus geen aangifte heeft gedaan. Dat verbaast me.

sinjeur | 01-01-14 | 16:34

@sinjeur | 01-01-14 | 16:27 |

Opnieuw een slap weerwoord. Ik rechtvaardig niets, wat mij betreft hangen ze Graus aan een boom. Ik zou dit echter wel zonder aanziens des persoons / politieke partij willen zien gebeuren. Bij politici van meer "fatsoenlijke" partijen of in gevallen van gewone burgers en criminelen laat de NPO dit opzichtig na.
.
Enneh.. Ik zou het op prijs stellen als u mij geen woorden in de mond legt of motieven toedicht. Ik kan doorgaans prima voor mezelf spreken. U kunt beter op uw eigen bijdragen letten, u lijkt er zelf meer moeite mee te hebben.

Parel van het Zuiden | 01-01-14 | 16:34

Wat heeft Pauw dan letterlijk gezegd over Graus? Iemand die dat weet?

Lewis Lewinsky | 01-01-14 | 16:33

@navigator18 | 01-01-14 | 16:26
Achterdochtig mannetje.
--
@sinjeur | 01-01-14 | 16:27
Een goed verstaander had tevens kunnen zien dat Pauw zich, dankzij zijn intelligentie, eronderuit wist te lullen door de vermoorde onschuld te spelen. Daarbij durfde hij haar niet in de ogen te kijken, natuurlijk. Want zo rollen de sjarlatans.
De schijnheiligheid droop er bij Pauw zichtbaar van af.

michello | 01-01-14 | 16:33

sinjeur | 01-01-14 | 16:21
Allemaal familie/vriendinnen van z'n ex. Waarom niet direct aangifte? Waarom pas als er sprake is van een zaak waarbij hij z'n kind wil zien? I smell bullshit

seven | 01-01-14 | 16:31

ps En dit schrijf ik niet omdat ik PVV fanboy ben, want dat ben ik niet. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/08/...
Dit schrijf ik omdat tijdens scheidingen heel vaak met verzonnen beschuldingen wordt geschermd. Als het waar is , opknopen, maar de kans dat het verzonnen is, is levensgroot.

seven | 01-01-14 | 16:28

@navigator18 | 01-01-14 | 16:26
Ik stem uitsluitend op Fleur!

necrosis | 01-01-14 | 16:28

necrosis | 01-01-14 | 16:25 |
Al was het god zelf.

sinjeur | 01-01-14 | 16:28

Parel van het Zuiden | 01-01-14 | 16:23 |
Dat is natuurlijk geen vergelijking. Maar goed, als jij het wangedrag van de PVV zo voor jezelf wil rechtvaardigen dan staat je dat natuurlijk volledig vrij.

michello | 01-01-14 | 16:23 |
Welk interview heb jij gekeken dan? Ik heb gekeken naar een interview waarin het kansloze geblaat van Agema cum suis omtrent mediahetzes door Pauw categorisch werd verworpen.

sinjeur | 01-01-14 | 16:27

Dat pvv-adepten met droge ogen op die malle eppie kunnen stemmen is mij een raadsel.
Maar misschien kan iemand uitleggen wat hij heeft betekent voor nederland (dat ie in de 2e kamer zit is an sich onvoldoende)

Koos Knak | 01-01-14 | 16:26

Je zou maar PVV stemmen. Al die excuusargumenten die je hier van PVV-liefhebbers voorbij ziet komen zoals. Feit blijft dat er 6(!) aangiften liggen van 6(!) verschillende personen die ook niet zijn ingetrokken. Kun je het wel over rook hebben, wat mij betreft is er sprake van vuur.

navigator18 | 01-01-14 | 16:26

Je zag het een paar weken geleden immers. In Pieterburen gingen de zwangere zeehondjes gewoon bij Geert op schoot zitten maar ze hobbelden met een grote boog om Dion heen.

Honden voelen zulke dingen.

goedverstaander | 01-01-14 | 16:25

@sinjeur | 01-01-14 | 16:21
Reaguurder @seven is het orakel van GeenStijl!
Een beetje respect voor zijn woorden, zwitsal...

necrosis | 01-01-14 | 16:25

@sinjeur | 01-01-14 | 16:12
Fleur heeft het interview uitstekend gedaan, ze had ook telkens meteen door waar Pauw de inmiddels wel heel voorspelbare opinie-beinvloedende hetzestickertjes zat te plakken en diende lik op stuk van repliek. Daarnaast vond ik het een hele sterke vrouw met gezond verstand en een heldere visie, iets wat ik bij de andere politieke partijen mis en dan vooral aan de linkse kant van het spectrum, waar de jaloerse losers zitten.
-
Dion is een goeie gast. Eerlijk en loyaal, typisch PVV.

michello | 01-01-14 | 16:23

@sinjeur | 01-01-14 | 16:18 |

Inderdaad, en dat is natuurlijk niet het geval bij een foto waarbij de dader herkenbaar in beeld een pistool in het gezicht van een winkelier duwt. Sorry, ik zit volkomen fout zeg...

Parel van het Zuiden | 01-01-14 | 16:23

Altijd afstand houden van (zwangere) vrouwen. Er is anders altijd nog een buurvrouw, die graag een wijntje met een gebonden man wil drinken.
Vrouwen sla je niet, er is genoeg huisraad om je op af te reageren.

croque monsieur | 01-01-14 | 16:23

seven | 01-01-14 | 16:19 |
In dat soort zaken is het vaak zijn woord tegen haar woord. Een gebrek aan bewijs betekent allerminst dat het delict niet gepleegd is. Zeker wanneer er meerdere aangiftes liggen mag je gerust aannemen dat Grauss geen fris menneke is.

sinjeur | 01-01-14 | 16:21

Graus heeft vw z'n charisma & image snel de schijn tegen, zoveel tegen dat als het waar was hij gewoon veroordeeld was. Zaak is in 2004 geseponeerd, want geen bewijs. www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Enne, in 2004 was Graus een nobody. De PVV bestond niet eens. Aangifte's alemaal op instigatie van z'n toen al ex-vrouw + schoonfamilie een aangifte die pas na jaren kwam toen Graus meer papadagen met kind verzocht.

VK "Justitie in Zuid-Limburg en de Vlaamse officier van justitie seponeerden de aangiften. Er waren onvoldoende aanknopingspunten om tot vervolging over te gaan. ‘In mijn opinie kan een en ander strafrechtelijk niet worden bewezen’, schrijft officier van justitie Vervuren op 16 april 2004 aan graus. Hoofdofficier van justitie Penn-te Strake bevestigt die beslissing nog eens op 10 januari 2007"

seven | 01-01-14 | 16:19

Deze idioot met zijn caviapolitie weerhoudt me ervan PVV te stemmen.

SamKoeman | 01-01-14 | 16:19

Grappig hoe telkens elke wandaad van een PVV'er wordt afgedaan als "De linkse pers probeert de PVV zwart te maken". Als ze vervolgens uit de partij worden geknikkerd, dan zijn het opeens linkse mollen. Zal ik voortaan ook maar bij elke wandaad van een PVDA'er blèren dat het een PVV mol is?

Borrelende Boris | 01-01-14 | 16:19

Parel van het Zuiden | 01-01-14 |
Waar rook is, is vuur. We hebben het niet over 1 aangifte.

sinjeur | 01-01-14 | 16:18

@VanBukkem | 01-01-14 | 16:08
Je verdraait mijn woorden om vrouwenmishandeling goed te praten. Welke reden zou je daar voor kunnen hebben?

rara | 01-01-14 | 16:18

Maar dit soort niet door het OM in behandeling genomen aantijgingen worden dus de ether ingeslingerd in door dezelfde media die verontwaardigd reageert als er weer eens een daderfoto op internet rondzwerft.
.
Apart...

Parel van het Zuiden | 01-01-14 | 16:16

Willen jullie dan ook zo consequent zijn om hem van het scherm te weren en niet telkens op PowNews aan het woord te laten ?
PowNews hangt al lange tijd een sympathiek beeld op van een man die toch wel zeer duistere kantjes blijkt te hebben.
Dus ook al is jullie kritiek op Graus terecht, toch ook maar eens de hand in eigen boezem steken.

Nonkel Frituur | 01-01-14 | 16:16

@sinjeur | 01-01-14 | 16:02
Waarom wordt dit weggejorist? Is toch on-topic? Islamisering = vrouwenonderdrukking. En Dion Graus mept vrouwen, dus onderdrukt ze kennelijk ook. Hij voert alleen de Koran niet als motivatie aan.

niet voor de hond | 01-01-14 | 16:15

Die snuiter weet iets over Geert dat niet uit mag komen, en blijkbaar ook van enkele mensen bij justitie.

Bugsy Malone | 01-01-14 | 16:15

Kortom, Limburg is hèt template voor de Nederlandse politiek in 2014!

Einde van de Domheid | 01-01-14 | 16:15

"Het betreft twee aangiftes van de ex-vrouw van het huidige Kamerlid, één van zijn voormalig schoonvader en één van een vriendin van zijn ex. De twee overige aangiftes werden gedaan door een vrouw waarmee vrouwenmepper Graus een buitenechtelijke relatie had en door haar collega die hij zou hebben gestalkt."
-----------
Aangiftes gedaan in een tijd dat de vogelvrij verklaring van PVV'ers op zijn hoogtepunt was. En elk afzonderlijk radertje van het toenmalige justitie- en establishment-apparaat op scherp stond om PVV'ers te beschadigen, maar daar met betrekking tot Graus en Wilders niet verder mee kwamen dan beschuldigingen zonder rechtsgeldige bewijzen. Maar men er wel in slaagde om een meerderheid van het stemvee te doen geloven (met onderteuning van Pownews) dat toenmalig PVV'er Lucassen daadwerkelijk in een brievenbus gepist had en bovendien een zedendeliquent was omdat hij als korporaal een verhouding had met een meisje van achttien met een lagere rang dan hijzelf.
A propos, is Supermathijs opgenomen in de GS-redactie? Of maakte hij daar altijd al deel van uit?
En trouwens, wie weet hier überhaupt dat Graus zijn voorstel voor een dierenpolitie onderbouwde met stevige wetenschappelijke bewijzen die aantoonden dat dierenmishandeling een robuuste voorspeller was voor huishoudelijk geweld en, weliswaar in mindere mate, ook voor gewelddadige criminaliteit in het algemeen.
Argumenten die ofwel doodgezwegen werden ofwel quasi-intellectueel afgedaan werden met dat die onderzoeken voornamelijk in angelsaksische landen verricht waren en dus niet op NL van toepassing waren.

WirMachenMusik | 01-01-14 | 16:14

@Ars Vivendi | 01-01-14 | 15:46
Het is 1-4-4, geen 1-1-4!

necrosis | 01-01-14 | 16:13

@De echte Stolwijker | 01-01-14 | 15:41
Als Geert Graus dumpt, gaat het geheime dagboek van Graus over Geert naar de pers. En dat wil Geert niet.

niet voor de hond | 01-01-14 | 16:13

In de aangifte die de hoogzwangere vrouw tegen Graus heeft ingediend, staat dat het Kamerlid diverse keren geprobeerd heeft de keel van de vrouw dicht te knijpen. Ook zou hij met zijn hand de mond en de neus van de vrouw hebben dichtgedrukt, waardoor zij geen lucht kreeg. Tevens zou hij haar in haar buik hebben 'geduwd'.
Volgens de aangifte zat de vrouw onder de blauwe plekken en moest zij zich in het ziekenhuis in Heerlen laten opnemen. De aangifte wordt ondersteund door een rapport van een arts van het Atrium Medisch Centrum in Heerlen waarin staat welk letsel de vrouw als gevolg van de vechtpartij met Graus heeft opgelopen.(..)
.
Het openbaar ministerie in Maastricht heeft recent een aangifte wegens bedreiging tegen Kamerlid Dion Graus van de Partij voor de Vrijheid geseponeerd. Het is de tweede keer dat justitie geen middelen zegt te hebben Graus te vervolgen.(..)

Ach ja, gezien de 'artsen' was het een uiteraard iets wat Graus had uitgevoerd. Daarom, seponatie. Terecht.

Thoth | 01-01-14 | 16:13

Pauw had Agema in het interview redelijk klem. Ik snap wel waarom Wilders niet komt opdagen. Zijn hele droom valt in duigen na een bezoekje aan P.

sinjeur | 01-01-14 | 16:12

Als Dion wordt veroordeeld dan hoop ik dat het volk in een grote demonstratie de bijl in de wortel van de Nederlandse rechtsspraak zet.

Einde van de Domheid | 01-01-14 | 16:10

Dan maar hopen dat Geert in 2014 afscheid neemt van deze beroepsclown. Hoe hij het zo lang heeft weten vol te houden is mij een raadsel, hij zal toch iets goed doen, maar wat?

First Contact | 01-01-14 | 16:10

Slecht stuk zeg; niet onderbouwd en kijk eens even naar die aangiften: ex, familie van ex, vrienden van ex. Belangrijk om na te blijven denken Brusselmans!

dikketonnie3 | 01-01-14 | 16:09

Ik vind het overigens verontrustender dat er sprake is van voortplanting in deze casus...

Parel van het Zuiden | 01-01-14 | 16:09

@rara
Dus eigenlijk zijn we het eens: Dion mág zijn vrouw meppen, zolang ze maar niet zwanger is. En er een gegronde reden voor is.

VanBukkem | 01-01-14 | 16:08

Dion Graus, hoe kun je je daar nou door laten intimideren? Alleen die bril al..

Tsjernodebiel | 01-01-14 | 16:06

Ik denk niet dat justitie blij is met de suggestie van smeergeld in deze gnoomridder in huiselijkbgeweld en getrut met beestjes-casus! Net niet voldoende bewijs of bedreiging/afkoping van getuigen is natuurlijk veel voor de hand liggender! (Maar ook suggestief.)

Einde van de Domheid | 01-01-14 | 16:04

Rare fluitketel die Dion maar de PVV heeft mijn stem dit jaar.

Rico den Hollander | 01-01-14 | 16:04

Uit het artikel:
''Januari 2007

Justitie in Maastricht heeft in 2003 geen aanleiding gezien huidig Kamerlid Dion Graus van de Partij voor de Vrijheid (PVV) te vervolgen wegens mishandeling van zijn destijds hoogzwangere vrouw. De aangifte die in juni 2003 tegen Graus was ingediend, is wegens gebrek aan bewijs geseponeerd. Dit betekent dat justitie geen mededelingen doet over de exacte reden waarom Graus niet wordt vervolgd en dat ook over de aangifte niets wordt gezegd.
(…)
In diezelfde periode deed ook de inmiddels ex-vrouw van Graus aangifte van mishandeling en bedreiging. In juni 2003 meldde zij dat zij in oktober 2002, toen zij acht maanden zwanger was, mishandeld en bedreigd is door Graus. De aangifte van zowel vader als dochter is destijds wegens gebrek aan bewijs geseponeerd.''

Heel bijzonder allemaal. Alleen al de medische notities, het feit dat ze is opgenomen enzovoorts lijkt me reden genoeg. Ondertussen is ze zo bang blijkbaar dat ze er niks over wil loslaten. (ook uit artikel; represailles) Waar is de politie in dit alles? Waarom blinkt het justitiële systeem zo uit in gefaal en onrecht?

Maar een heel klein deel van de zaken wordt opgelost/dader veroordeeld. Het is gewoon frustrerend als je zulke 'simpele' zaken hebt (lijkt het iig wel) als deze of al die andere die in de media/op GS waren. Dat NAW van dader bekend was, dat bekend was wat ie heeft gedaan, dat er bewijs was…. vervolging? Vergeet het maar.

De enige reden om het geweldsmonopolie van de staat niet op te geven en vuurwapens toe te staan is dat dezelfde mongolen die nu aanslagen plegen met vuurwerk (door pure domheid of gewoon agressie/moordzucht/vernielzucht) al zeker geen vuurwapen in hun klauwen moeten krijgen. Die Graus betaalde trouwens ook zijn rekeningen niet- gewoon een nare klootzak. Weghouden uit alle politiek!

Gallemies | 01-01-14 | 16:04

@CornholioNL | 01-01-14 | 16:02

Als ik hem zo zie is naar de kapper gaan geen hobby van hem.

brutus68 | 01-01-14 | 16:04

Het spreekwoord " wie geschoren word moet stil zitten" is niet bekend bij Dion?

CornholioNL | 01-01-14 | 16:02

-weggejorist-

sinjeur | 01-01-14 | 16:02

Justitie is niet overgegaan tot vervolging... Case closed. PVV bashen om het PVV bashen is zeau 2013!

Clittbanger | 01-01-14 | 16:02

"zak met geld?" Kom nou.

Normpje | 01-01-14 | 16:01

Verrek, Dion Graus is politicus. Dacht altijd dat hij een typetje was uit de Familie Knots (een oude kinderserie voor de jeugdigen onder ons).

Borrelende Boris | 01-01-14 | 16:01

@frank87 | 01-01-14 | 15:56
Zelfs niet als ze de kat had opgeblazen. Ze was zwanger, dat is het doorslaggevende punt voor mij.

rara | 01-01-14 | 15:59

Tsja, het is een fraai stel bij elkaar, die Tweede Kamer van ons. Vrouwenmeppers en aanranders, gewezen terroristen, graaiers, corruptelingen. en incompetenten. En het volk zich maar afvragen waarom er nooit iets goeds uit de Kamer komt...

Parel van het Zuiden | 01-01-14 | 15:58

@rara | 01-01-14 | 15:53
Ok, dan verander ik het voorbeeld: Ook niet als ze de kat opgeblazen had? Had Dion dan wel mogen slaan?

frank87 | 01-01-14 | 15:56

Een echte sterke vrouw in nu op Ned 2 bij de Avro...die mept Dion zo tegen de vlakte

irma zonderboezem | 01-01-14 | 15:55

@Botte Hork | 01-01-14 | 15:50
Misschien zit je zo ver in de kast dat je in Narnia terecht bent gekomen?

rara | 01-01-14 | 15:54

@frank87 | 01-01-14 | 15:51
Nee, hoezo?

rara | 01-01-14 | 15:53

Botte Hork | 01-01-14 | 15:45 | + -3 -
Eh... mag Dion dan ook jouw emmer vol braaksel leegdrinken ? Heerlijk !

poeszje | 01-01-14 | 15:52

Zoals altijd is het belangrijk de betrokkene op een goede manier te benaderen teneinde hem te kalmeren.

Rauwe vis naar binnen laten glijden en je hebt er geen kind meer aan.

Kapitein Sjaak Mus | 01-01-14 | 15:52

@poeszje | 01-01-14 | 15:51
Ik weet niet, ben nog drinken van gosteren..

Botte Hork | 01-01-14 | 15:52

Hoeveel PVV politici zijn er al in opspraak geraakt? Greet heeft blijkbaar geen betere keus.

Plakkband | 01-01-14 | 15:52

Het lijkt er dus op, dat er een moslim in de PVV zit.

Kroepoeksclan | 01-01-14 | 15:52

@rara | 01-01-14 | 15:47
Dat was nu wel wat VanBukkem zei: misschien heeft ze iets heel ergs gedaan. Maar volgens jou was dat niet relevant. Maar neem je dat statement nu weer terug?

frank87 | 01-01-14 | 15:51

Botte Hork | 01-01-14 | 15:45 | + -1 -

Weet je zeker dat je er van kotst ? Je beschrijft het mij te goed !

poeszje | 01-01-14 | 15:51

@rara | 01-01-14 | 15:48
Ja.

Botte Hork | 01-01-14 | 15:50

Dus in feite is Dion een moslim. Moslims slaan vrouwen. Feit.
Weg met die charlatan.

Botte Hork | 01-01-14 | 15:50

@dirkieeee | 01-01-14 | 15:47 | + 1 -

Beiden?

boy_wulfe | 01-01-14 | 15:50

Nooit begrepen wat Wilders in die rare dwerg heeft gezien. De foutheid druipt van het mannetje af.

brutus68 | 01-01-14 | 15:49

In Limburg werkt het recht nu eenmaal anders. Ben je iemand in de politiek, met burgemeesters en andere notabelen als vriendjes, dan kun je echt overal mee wegkomen.

Zelfs als je telefoon getapt wordt treden er op cruciale momenten storingen op die niemand kan of wil verklaren.

zeg maar jansen | 01-01-14 | 15:49

@Botte Hork | 01-01-14 | 15:45
Word je nu ziek van je eigen seksuele fantasie?

rara | 01-01-14 | 15:48

He... nou hadden ze bij PowNews zo'n leuke relatie met Dion opgebouwd, en nu krijgen we dit. Maar ja, als dit waar is, en ik kan het bijna niet geloven..., dan moet Dion ook maar gelijk kamerlid af worden..., tja, het is hard, maar de waarheid is altijd hard.

poeszje | 01-01-14 | 15:48

@Ars Vivendi | 01-01-14 | 15:46
Was dat niet alweer wegbezuinigd?

frank87 | 01-01-14 | 15:48

Een keiharde feit is dat alleen mannen met kleine pikkies en degenen die in bed helemaal niets presteren vrouwen slaan....hmmmm....onder welke categorie zou deze lelijke hobbit zitten..?

dirkieeee | 01-01-14 | 15:47

@frank87 | 01-01-14 | 15:45
Er zit enig verschil tussen een kat meppen en een kat kapotstukblazen.

rara | 01-01-14 | 15:47

@Pantheist | 01-01-14 | 15:41
Gelukkig zijn vrouwen niet zo oppervlakkig. Ze kijken niet alleen naar het uiterlijk. Vrouwen zijn complex. Ze kijken ook naar hoeveel geld en aandacht ze krijgen van/door zo'n mannetje. En zo.

343 | 01-01-14 | 15:47

@rara
Okee, je bent natuurlijk altijd fout als je gaat meppen. Maar het pleit wel voor Drion dat ie bij het meppen tenminste geen discriminerend onderscheid maakt tussen man en vrouw.

VanBukkem | 01-01-14 | 15:47

@rara | 01-01-14 | 15:44
114 redt een dier.
Was ik alweer helemaal vergeten!

Ars Vivendi | 01-01-14 | 15:46

Ik denk dat Dion gek is op SM en wurg sex. Ik zie het helemaal voor me *kots*, vastgeketend met dat vatsige lijf in het leer en zo'n bal in zijn bek afgerost worden met een zweep in een zompige kelder.
*emmer vol braakt*

Botte Hork | 01-01-14 | 15:45

Alleen mensen die rationeel incapabel zijn, gaan over tot fysiek geweld wanneer zij een discussie dreigen te verliezen.

Ik was in Haren | 01-01-14 | 15:44

@frank87 | 01-01-14 | 15:43
Dan had hij 114 moeten bellen.

rara | 01-01-14 | 15:44

Soms is het gewoon even goed om je vrouw te meppen hoorde ik van een islamitische vent.
Vind Allah prima en ga je gewoon voor de bonus maagd.

Veel Vaak | 01-01-14 | 15:43

@Desmoulins

Ouderwetse, that is.

Desmoulins | 01-01-14 | 15:43

@kom hoe heet ie | 01-01-14 | 15:39
Een vrouw in elkaar slaan omdat ze iets verkeerds zegt, draagt of doet, weet je wie daar ook om bekend staan?

rara | 01-01-14 | 15:43

@rara | 01-01-14 | 15:40
Misschien had zij de kat geslagen...

frank87 | 01-01-14 | 15:43

@leef!! | 01-01-14 | 15:37
Nou, het gebrek aan empathie wat uit dat vrouwen slaan blijkt zou wel eens een opstapje kunnen zijn voor vreselijke dierenmishandeling.
Hij moet zeker gestopt worden voordat hij straks nog een of ander dier wat aan doet.

frank87 | 01-01-14 | 15:42

Waarom schopt Greet deze mafketel er niet uit ?

CornholioNL | 01-01-14 | 15:42

Graus is een agressieve, gestoorde griezel, de hoofdreden waarom ik nooit PVV gestemd heb. Geert moet die creep eruit gooien. Kost 'm alleen wat stemmen van ggz-vrouwtjes die Facebook bevuilen met de wederwaardigheden van hun hondje Lady en labiele misantropen die een dierenleven belangrijker vinden dan een mensenleven (hoi Volkert).

De echte Stolwijker | 01-01-14 | 15:41

Ik kan me moeilijk inbeelden dat er ook maar één vrouw is die op dit dikkige kleine geschifte mannetje valt.

Pantheist | 01-01-14 | 15:41

Twitter wacht al op geurts bericht

Bassie B | 01-01-14 | 15:41

Jammer dat die mafketel de PVV zo'n slechte naam bezorgt.

Ars Vivendi | 01-01-14 | 15:40

@VanBukkem | 01-01-14 | 15:39
Nee, dat werpt geen ander licht op de zaak.

rara | 01-01-14 | 15:40

Graus is een foute kerel, een ouderwetste dorpsgek. Lozen die man.

Desmoulins | 01-01-14 | 15:40

Gelukkig kun je in Nederland nog geen smaad aan je broek krijgen voor het spreken van de waarheid.

frank87 | 01-01-14 | 15:39

Justitie zal in dit gevalletje van bovenkaste waarschijnlijk pas tot vervolging besluiten als het net verjaard is.

taxhond | 01-01-14 | 15:39

Je wordt als vrouw nooit zómaar geslagen. Er moet meer aan de hand geweest zijn.

kom hoe heet ie | 01-01-14 | 15:39

Weten we al waaróm hij zijn vrouw sloeg? Want misschien werpt dat wel een heel ander licht op de zaak.

VanBukkem | 01-01-14 | 15:39

Gelukkig slaat hij geen dieren.
@leef!! | 01-01-14 | 15:37

Dat wijf van hem is anders wel een behoorlijk nijlpaard.

Botte Hork | 01-01-14 | 15:38

Gelukkig slaat hij geen dieren.

leef!! | 01-01-14 | 15:37

Graus is het vuile gezicht van onverdraagzaamheid.
Iedereen die op die skintag heeft gestemd, heeft boter op de kop.

Charles Swietert | 01-01-14 | 15:35

Zitten er soms weer verkiezingen aan te komen? De stront vliegt weer in het rond. Vaste prik, PVV bashen.

Ger1953 | 01-01-14 | 15:35

Graus is het drek van de PVV. Zonde voor zo'n partij.

Botte Hork | 01-01-14 | 15:33

Het meest hilarische vind ik nog wel dat "The Penguin" er relaties op na houdt. Buitenechtelijke nog wel! Foto's van de dames hoef ik niet te zien.

Godsammekraken | 01-01-14 | 15:33

-weggejorist-

Mart Sleets | 01-01-14 | 15:33

Als Graus ballen heeft dan laat-ie alsnog de rechter oordelen. Anders komt hij nooit meer af van het rook-vuur-verhaal, ene Demmink kan daar over meepraten.

Maar nu hij de pers wil censureren wekt hij de indruk dat er meer aan de hand was dan een lullige echtelijke ruzie.

rara | 01-01-14 | 15:29

Al de slachtoffers van Graus en andere vrouwenmeppers hebben tenminste één overeenkomst; 'They just don't listen.'

Simon de Danser | 01-01-14 | 15:29

REAGEER OOK