Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iedereen verbaasd! Islam-uni heeft HaatRector

AhmetAkgunduz.jpgOh kom OP nou. Hou op met ons hoor. De hele mediaas verbaasd: Rector Akgündüz, van de Islamititsche Universiteit Rotterdam, is een islamfundi. GUNST! Verwacht je niet, van een functionaris van de Turkse overheidsdienst voor islamisering Diyanet. Zowel over Diyanet als over Akgündüz schreven wij al eerder. Diyanet = Turkse overheid die haar burgers in den vreemde religieus-nationalistisch onder de plak houdt. Akgündüs is allang ge-out als hardcore fundi en wordt bovendien gesponsord door antroposofiese gekkiesbank Triodos. Verder, we willen het best nog een keer zeggen: de islam is een gevaarlijke, totalitaire ideologie die zich op individueel niveau af en toe snaaks manifesteert als coöperatief en welwillend. Maar daar moeten we dus niet in trappen met ons allen want mijnheer Akgündüs is geen verbazingwekkende 'OMG kijk nou wat deze opeens roept' uitzondering, hij is als één van de weinigen gewoon eerlijk. Dat media en politiek vrijwel allemaal opeens schok ende verbijstering veinzen is omdat ze bang zijn om als islamofoob te worden weggezet. Nergens voor nodig, want islamofobie bestaat niet. Kan er wel een debat over gehouden worden met Mohammed Rabbae, Yassin Elforkani, mijnheer Ties 'Wildersproces' Prakken en islampropagandiste Ineke van der Valk. Maar het is gewoon een nare vorm van Munchausen by proxy: bij een ander een ziekte ('islamofobie') voorwenden om zelf slachtoffer te lijken en aandacht te krijgen. Daarom hulde voor Akgündüs. Hij maakt het de wegkijkende moslimknuffelaars verdomd moeilijk om nog te volharden in hun gevaarlijk naïeve wereldbeeld. En zijn eerlijkheid reduceert 'islamofobie' tot wat het is: een zielig non-argument dat laffe mensen gebruiken om feiten te blijven ontkennen en van de islam een slachtoffer te maken, in plaats van een agressor. Akgündüz is niet uitzonderlijk in zijn invulling van de islam, hij is alleen uitzonderlijk eerlijk.

Reaguursels

Inloggen

De rector van de Islamitische Universiteit Rotterdam zegt wat hij denkt en doet wat hij zegt. Deze man en heel veel medestanders (in grote getale aanwezig in Nederland, laat staan Turkije) zullen geweld en bedreigingen gebruiken om hun macht in het land te bewaren en verstevigen. Er is alleen noch vanuit Nederland als vanuit de EU een passend antwoord op intolerante mensen die geweld gebruiken niet schuwen....

Optimus_Prime | 20-10-13 | 13:12

@Parel van het Zuiden | 18-10-13 | 20:45
Wat voor de een verwerpelijke uitspraken zijn, zijn voor de andere waarheden als een koe. Heel bedenkelijk om mensen de mond te willen snoeren.

Wijze Uil | 20-10-13 | 10:25

Akgündüs = zielig, heel erg zielig. Hij dient per onmiddellijke ingang geschorst te worden.

Nicolaks | 19-10-13 | 21:41

Het kan niet vaak genoeg worden benadrukt: de islam is een fascistoïde ideologie! En die moet derhalve bestreden worden.

kinky winky | 19-10-13 | 16:24

Dezelfde zinloze discussie, steeds.maar.weer. De boodschap is, het houdt niet op, niet vanzelf. Zolang degenen die zich fel tegen deze totalitaire ideologie keren zich niet verenigen en als losse eilandjes blijven ageren, zal het proces gewoon door blijven gaan. Islam is in mijn ogen aan de winnende hand. Zoals het er op dit moment in tijd voorstaat, blijven de troeven voorlopig bij Islam. Europa lijd nog steeds aan het WOII syndroom en kan / wil niet inzien dat het behoud van recht op vrijheid in de toekomst wederom bloedig bevochten zal moeten worden als men nu niet met oplossingen komt die minder ingrijpend zijn. De poorten bij Wenen zijn reeds lang gepasseerd deze keer....

Pieter Bas | 19-10-13 | 10:56

Accreditatie moet met onmiddellijke ingang geschorst worden

Islamofiel | 19-10-13 | 10:43

-weggejorist-

Supermatrijs | 19-10-13 | 10:14

Godsdienst, een boek door mensen geschreven waarin staat hoe je moet denken en handelen. Slim hoor!

wecome1 | 19-10-13 | 10:09

Borrelende Boris | 18-10-13 | 22:03
In Nederland is er geen lijst van erkende religies, zoals bijvoorbeeld in Amerika.

Troef | 19-10-13 | 09:41

Om er maar eens een Godwinnetje in td gooien: 80 jaar geleden wilden we het Duitse fascisme niet zien komen en keken we weg tot het te laat was, nu gebeurt hetzelfde met het islam-fascisme.

bmeg | 19-10-13 | 09:31

Yep de Noord-Afrikaan heeft hier een aardige reputatie opgebouwd en de Ottomanen hebben rustig in hun "slipstream" meegewandeld,zeer dominant volk wat niet onderschat moet worden,slimmer en slimmer dan de gemiddelde haatbaard!Gelukkig heeft Nl wel ruimte voor dit soort figuren en scholen/universiteiten,anders word Brussel boos!U zal de Islam tot u nemen!!!Weg met ons....

Djenghiz_ken_net | 19-10-13 | 08:59

Als je de gekken wil bestrijden, moet je de geldkraan naar Saoedi Arabie dichtgooien. En naar nog een aantal van die bizarre half moderne landen waar zweepslagen en hand afhakken nog op de agenda staat.

Je kunt niet en voor mensenrechten zijn en een land dat, met ons geld, de meest bizarre jihadisten legers op pad stuurt om hun sharia ideologie overal te gaan planten.

Zie dit steeds meer als extra reden voor een totale 100% overgang naar alternatieve energievormen, zodat je nooit meer last krijgt van deze imbecielen, die zonder hun oliegeld 90% van hun macht zouden verliezen.

En ik bedoel dan massaal investeren in zonne-energie centrales, zoals hier.

www.brightsourceenergy.com

micd | 19-10-13 | 03:43

Niemand er nog achter hoe die Mocro's door hun koning zijn trawanten onder de plak zitten?
Even wakker worden dan.
Is nog erger dan deze eik0l.

mothersfinest | 19-10-13 | 03:33

De begrippen 'islamitisch' en 'universiteit' zijn een contradictie. Een volstrekt onmogelijke combinatie.
Alleen al de suggestie dat er op zo'n 'universiteit' iets zou worden bedreven dat 'wetenschap' genoemd kan worden, is te ridicuul voor woorden.

Peter Emile | 19-10-13 | 03:06

@Schoorsteenveger | 19-10-13 | 01:53
Oh? Ik denk dat je dan de wetgeving in verkeerde volgorde denkt te implementeren. De wet is niet het eindpunt, het is het beginpunt op basis ethische aspecten die voortkomen uit de de lokale maatschappelijke samenstelling van ideeen, waarden en normen en onderhevig aan de verandering daarvan! Maar dat terzijde. Dat wie dan ook welke samenleving veracht is zijn goed recht! Er zijn er wel meer die onze samenleving als een gedrocht zien met de politiek voorop! Gezien echter het feit dat de politiek, gekozen door de meerderheid degene is die wetsvoorstellen kan indienen en laten bekrachtigen door Koning na aanname van de Staten Generaal, lijkt mij een prima uitgangspunt voor handhaving. PVV-ers verachten alle booslims en andersdenken, en die mogen wel roeptoeteren, bijna tegen opruiing aan soms in mijn optiek! De winst is dus dat beide absolutismen naast elkaar kunnen en mogen bestaan zolang de wet maar in acht genomen wordt.

gedachtespinsel | 19-10-13 | 02:08

gedachtespinsel | 19-10-13 | 01:42 |
De wet is het eindpunt, zeker niet het beginpunt van een samenleving. Als je de ophef niet snapt, dan heb je nog veel te leren. Wetgeving komt voort uit een samenleving die zichzelf bewezen heeft stabiel te kunnen zijn. Zonder stabiele samenleving geenwetgeving. Meneer de Turk veracht die samenleving. Tel uit je winst.

Schoorsteenveger | 19-10-13 | 01:53

Ik snap de hele ophef niet, de beste man heeft het vanuit zijn gezichtspunt een ideale maatschappij voor ogen, hij gebruikt daarbij een soort van absolutisme die binnen de wet valt. Is daar wat mis mee? En zolang daar niet meer uit voortkomt dan wat we momenteel meemaken vanuit christenfundamentalisme, wat zou je je dan druk maken? Handhaaf de wet, punt. Het westerse, oh nee wacht ik bedoel PVV absolutisme (www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/...), omhelst ook niet veel meer dan wanneer iemand niet voldoet aan hun criteria je minimaal een in een van de hokjes past van booslim/gristengekkie/linkse idioot/boomknuffelaar/sinterklaashater/kitschalskunstvereerder/eurofiel maar bovenal een PVV basher. Blijft leuk in Nederland jij-bakken tussen twee absolutismen :D

gedachtespinsel | 19-10-13 | 01:42

INH.30CL | 19-10-13 | 01:07 |

En in Lybië willen ze de klok ook terugdraaien.
Naar de tijd van een sterke dictator.
Het is er nu een zooitje en dat trekt uit allerlei windstreken strontvliegen (pardon: Al-Qaeda) aan.
Wat een ellende veroorzaken die Moh-verslaafden.

Jan Dribbel | 19-10-13 | 01:36

Hij had een negatieve opmerking gemaakt over de Alevieten, oorspronkelijk Kizilbash genoemd. Dat is een zeer liberale aftakking van de sjitische islam met grote invloeden van het sjamanisme (natuurgodsdienst). In tegenstelling tot de orthodoxe islam mogen de Alevieten over het algemeen varkensvlees eten, alcohol drinken, gaan nooit naar de moskee of Mekka, dragen geen hoofddoek en doen niet aan de ramadan. Hun religieuze voorman is niet de imam, maar een zogenaamde "dede" (sjamaan). Daarom geloof ik absoluut NIET dat er maar één islam bestaat, zoals Wilders veelvuldig uitspreekt, maar dat weet Wilders stiekem ook. Moet er wel bij zeggen dat zij totaal verschillen van de Syrische Alawieten.

NimweegseTurk | 19-10-13 | 01:27

Supermatthijs | 18-10-13 | 23:58

Moslims? Zou kunnen. Jij gaat het nooit snappen.

hero_of_heaven | 19-10-13 | 01:15

Annabel wat moeten we hier zonder je. Het wordt tijd dat we de klok gaan terugdraaien in Holland om e.e.a recht te zetten. Het duurde tot 1988 voor de eerste twee islamitische basisscholen van start gingen, één in Eindhoven (Tarieq ibnoe Ziyad) en één in Rotterdam (Al Ghazali).

INH.30CL | 19-10-13 | 01:07

HOE duidelijker wil de linksmensch het NU nog hebben dan?
Hier valt geen nuance aan te brengen.
Vandaar dat hij zwijgt...

Ahasveros | 19-10-13 | 00:49

Volgens NOS kan Asscher deze nepuniversiteit buiten werking stellen. Gelijk doen, Lodewijk Asshole! Islamitische fopuniversiteit, weg ermee.
nos.nl/artikel/563971-steun-voor-recto...

Lewis Lewinsky | 19-10-13 | 00:20

Geweldige tekst weer, Annabel!

Lewis Lewinsky | 19-10-13 | 00:07

-weggejorist-

Goorbatsjov | 19-10-13 | 00:06

@Stormageddon | 18-10-13 | 22:37 |
[Test]
Ik vermoed dat het reaguursel-dinges weer kapotstuk is.
[/Test]
.
___
.
Heb ik gemerkt, 3 keer zelfde reactie gepost.

donjon | 19-10-13 | 00:02

Off topic.

Is het toevallig dat Moslim - gevoelige items steeds vaker als laatste item bij Pauw en Witteman ter sprake komen?

hero_of_heaven | 19-10-13 | 00:01

hero_of_heaven | 18-10-13 | 23:54 | + 0 -

Tsja, dat zouden er wel meer willen weten. Maar ik verdenk zelf eigenlijk Holzie of die pestaap. Boos omdat ze op het strafbankje zitten. Maar het zou ook gewoon een moslim kunnen zijn natuurlijk.

Supermatthijs | 18-10-13 | 23:58

-weggejorist-

minimá-armezusvan.. | 18-10-13 | 23:55

opvallend is dat velen de vrijheid van godsdienst beschouwen als een recht op godsdienst, terwijl het gezien moet worden als een recht op het hebben van een bepaalde overtuiging, levensvisie of wereldbeeld. uiteraard binnen de grenzen van de wet zoals wij die democratisch samenstellen. er is ten principale geen verschil tussen de drie monotheistische godsdiensten met hun exclusieve waarheidsclaim, dus het onderscheid ideologie versus godsdienst is irrelevant. dit grondrecht is slechts een formulering van een recht op vrijheid van gedachten. je kan niet vervolgd worden omdat je een andere overtuiging hebt. dat is overigens een wezenlijk verschil met de godsdiensten zelf die wel straffen stellen op gedachtenmisdaden. het begeren van de geit van buurman is slecht volgens de tien geboden. evenmin mag iemand benadeeld worden voor wat hij denkt. vrijheid van godsdienst is de stille pendant van de vrijheid van meningsuiting, wat je denkt is vrij en wat je zegt is vrij. vrijheid van vereniging en vergadering verenigen beide rechten weer in hun georganiseerde vorm. het is dus zeer wel mogelijk om ideologien, godsdiensten, politieke partijen, private verenigingen aan banden te leggen, of zelfs te verbieden. immers de klassieke grondrechten worden uitgeoefend binnen de grenzen der wet. en een club die de wet niet onderschrijft of zelfs wil om ver werpen kan dus beperkingen opgelegd worden uit zelfbescherming van de democratische rechtstaat. dat gebeurt ook in de praktijk, denk aan vereniging martijn, of in het verleden de nsb. in het concrete geval kan je gewoon zo een instelling sluiten met een beroep op de openbare orde. verder moet de overduidelijke boodschap van de nederlandse staat aan al haar onderdanen zijn dat discriminatie, achterstelling en haatideologien niet getolereerd worden en dat de overheid de zwakkeren in bescherming zal nemen. er eens naar kijken, zoals lamlul asscher voorstelt, is dus niet genoeg. die kan het klaarblijkelijk geen reet schelen dat allochtone vrouwen als minderwaardig in hun cultuurgemeenschap worden gezien en dat die gemeenschap zich ongecontroleerd kan uitbreiden. zoiets noem ik een echte nsb-er, fout na de oorlog.

minimá-armezusvan.. | 18-10-13 | 23:55

ik verdenk Supermathijs van sabotage, iets met te moeilijke vragen of zo. Wie is die gozer?

hero_of_heaven | 18-10-13 | 23:54

Stormageddon | 18-10-13 | 22:37 | + 2 -

Ja, dat ding zit weer vol met haat ofzo.

Supermatthijs | 18-10-13 | 23:54

Dat media en politiek vrijwel allemaal opeens schok ende verbijstering veinzen is omdat ze bang zijn om als islamofoob te worden weggezet.
.
____________
.
Kun je zien hoe wij ons laten gijzelen door de angst politiek incorrect te zijn en voor racist ed, zelfs al is dat valselijk, uitgemaakt te worden.
Als je niet links bent moet je blijkbaar altijd op eieren lopen.
.
Luister eens naar deze man, over de republikeinen die, zoals hij zegt, letterlijk zijn verlamd door het feit dat Obama afro-amerikaan is:
.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/ook...

donjon | 18-10-13 | 23:53

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:38 | + -30 -

Het zou niet de eerste keer zijn.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Tempeliers
Wereldlijke vs. religieuze macht.
De eerste grassroots waarop eeuwen later de verlichting kon voortborduren.

Anijsblokje | 18-10-13 | 23:37

Dat media en politiek vrijwel allemaal opeens schok ende verbijstering veinzen is omdat ze bang zijn om als islamofoob te worden weggezet.
.
____________
.
Kun je zien hoe wij ons laten gijzelen door de angst politiek incorrect te zijn en voor racist ed, zelfs al is dat valselijk, uitgemaakt te worden.
Als je niet links bent moet je blijkbaar altijd op eieren lopen.
.
Luister eens naar deze man, over de republikeinen die, zoals hij zegt, letterlijk zijn verlamd door het feit dat Obama afro-amerikaan is:
.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/ook...

donjon | 18-10-13 | 23:29

ze moeten alle gelovigen opsluiten in het gesticht.
als ze willen geloven in sprookjes is dat hun zaak maar ga daar de samenleving niet mee lastig vallen.
dus geen subsidie of belastingvoordeel op kerken, moskeeen en andere sprookjes huizen.

According2Mark | 18-10-13 | 23:27

Dat media en politiek vrijwel allemaal opeens schok ende verbijstering veinzen is omdat ze bang zijn om als islamofoob te worden weggezet.
.
____
.

Kun je zien hoe wij ons laten gijzelen door de angst politiek incorrect te zijn en voor racist ed, zelfs al is dat valselijk, uitgemaakt te worden.
Als je niet links bent moet je blijkbaar altijd op eieren lopen.
.
Luister eens naar deze man, over de republikeinen die, zoals hij zegt, letterlijk zijn verlamd door het feit dat Obama afro-amerikaan is:
.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/ook...

donjon | 18-10-13 | 23:23

@Supermatthijs | 18-10-13 | 22:28,
Ik lees geen Telegraaf.

Maar hoofden afhakken in naam van uw geprezen religie zie ik helaas dikwijls in meerdere media. Maar goed. Misschien lees ik de verkeerde informatie verschaffers, het zou zo maar kunnen. Aan de andere kant de beelden die ik dan zie zijn niet prettig te verteren.

Heeft u een link naar de winkel voor de gouden oogklep?

basweetutwel | 18-10-13 | 23:21

Rector Akgündüz en z'n medebestuursleden moeten naar hun thuisland gezonden worden. Er is geen actieve bodem voor z'n allah en broeder mohammed, z'n pedo. En de islamitische 'universiteit' o.i.d. moet worden opgeheven.

Thoth | 18-10-13 | 23:04

Daarom totaalverbod., Omanders. Iedere religie heeft het in zich om gek te gaan. Godsdienstwaanzinnigheid. Nu gaat de islam gek en daardoor begint het overal om zich heen te slaan en dat wordt alleen nog maar erger. En zij allen zijn bereid om heel ver te gaan voor hun "God".

RegseHippie | 18-10-13 | 22:37

[Test]
Ik vermoed dat het reaguursel-dinges weer kapotstuk is.
[/Test]

Stormageddon | 18-10-13 | 22:37

@Supermatthijs | 18-10-13 | 22:04 ,

Neeeee het is geen geloof... dan doe je die arme vluchtelingen echt te kort hoor. Dat wil je toch niet?

basweetutwel | 18-10-13 | 22:36

Gematigde islam. *zucht*

Canis Spurcus | 18-10-13 | 22:34

basweetutwel | 18-10-13 | 22:16 | + 2 -

Nou ik en velen met mij struikelen niet dagelijks over de gekeelde afvallige moslims. Een beeld wat sommigen hier blijkbaar hebben. Stop eens met die Telegraaf te lezen mensen. Die papieren drol doet al tientallen jaren niets anders dan proberen de boel op te hitsen. Tot zover brandpunt, goedenavond. En hij mag nu best wel vrij Joris. Het is weer mooi geweest.

Supermatthijs | 18-10-13 | 22:28

@ Prins Pils | 18-10-13 | 22:15

En die taqqiyya ridders noemen die naieve linkserTs de " gematigde" moslims.

Dat is alleen omdat ze de islam op een wat "vriendelijkere" manier willen invoeren.

Of je de islam met geweld of via achterbakse subversieve middelen wil invoeren doet er niets toe het blijft een vijandige handeling.

Die " gematigende" zijn mogelijk nog gevaarlijker en hebben veel hogere bestuurlijke toegang tot....

solidstate | 18-10-13 | 22:26

@Supermatthijs | 18-10-13 | 22:04

JA, beter een Bakito die aan het trollen is, dan jij.
Echt beter je best gaan doen, anders stoppen we met reaguren op je.

weerstand | 18-10-13 | 22:25

solidstate | 18-10-13 | 22:15 | + 1 -

solidstate | 18-10-13 | 22:15 | + 1 -

Heel simpel. Nederland is een democratie. Op het moment dat er genoeg mensen zijn die vinden dat de islam een gevaarlijk fascistische ideologie is, kan men via het stemhokje stemmen op een partij die deze ideologie bestrijdt. Bij genoeg stemmen kan die partij de grondwet aanpassen waarin dit geregeld wordt. Tot die tijd geldt de huidige grondwet, of je het nu leuk vindt of niet. Dat is een feit, daar valt niet over te discussiëren. Een islam discussie ga ik hier niet meer aan, aangezien ik alleen maar gescheld krijg i.p.v. een normale discussie, daar pas ik voor.

Borrelende Boris | 18-10-13 | 22:25

@Goorbatsjov | 18-10-13 | 22:16
Die velen moeten wel zorgen dat ze steun krijgen van overheidsapparaten, anders is de uitkomst van verzet nul.

Jim Lovell | 18-10-13 | 22:24

Ook aan jouw de vraag: Waarom denk je dat het Christelijk onderwijs afschaffen iets anders is dan de Salafisten een dienst bewijzen?
omanders | 18-10-13 | 22:15 |

Misschien omdat het christelijk onderwijs de bakermat vormt voor onze scholen en universiteiten en Salafisten hier niet thuis horen met hun totalitaire haatideologie!

Prins Pils | 18-10-13 | 22:23

Waar Akgündüz gelijk in heeft is dat debat volstrekt zinloos is. Ik als ongelovige heb idd geen enkel idee wat ik moet zeggen tegen iemand die heilig in zijn religie gelooft en de daarbij behorende mythen en sprookjes. En dat alles gehost door een bedachte vriend op een wolk.
*met mond vol tanden staat* (gelukkig wel)

Herr Vorragend | 18-10-13 | 22:21

omanders | 18-10-13 | 22:15

Omdat iedere vorm van religie per definitie verboden moet worden in het openbaar.
Het is brainwashing. Allemaal.

Botte Hork | 18-10-13 | 22:20

@solidstate | 18-10-13 | 22:06,

Als we nu eens beginnen met het terugdraaien er van... Dan zijn we toch een heel eind verder?

basweetutwel | 18-10-13 | 22:20

Omanders. Juist Daarom verbod op religie. Nu is het de islam. Maar buiten dat heeft iedere religie het in zich om gek te gaan. En dat gaat ook gebeuren. Gaat de ene groep gek, dan gaan de anderen ook. Godsdienstwaanzinnigheid zal de wereld overheersen, zij zijn tot alles in staat.

RegseHippie | 18-10-13 | 22:19

@Supermatthijs | 18-10-13 | 22:16


Prima. De VS blijft zichzelf maar wijs maken dat liberalisering van de wereldeconomie hen rijk gaat maken. China lacht.

omanders | 18-10-13 | 22:18

@Supermatthijs | 18-10-13 | 22:16,

En deze reactie is wel heel kort door de bocht.

basweetutwel | 18-10-13 | 22:17

Kaosu | 18-10-13 | 22:09 | + 0 -

Voorlopig negeren we gewoon jou of heb je dat niet door ? Trol !

Supermatthijs | 18-10-13 | 22:17

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:25 |

Gut, het verontwaardigde zieltje....
.
Stoppen met uit naam van de overheid vrijpleiten van wandaden heeft niets te maken met de vrijheid van meningsuiting (grondrechten zijn toegekend aan burgers niet aan organisaties).
Het is te bizar voor woorden dat onze overheid (functionarissen) bij terroristische aanslagen door Islamieten stelt dat dit niets met Islam te maken heeft. Ten eerste hoeft een overheid dat niet te doen. Er is geen reden om stelling te nemen. Dat is aan volksvertegenwoordigers, opiniemakers, burgers, etc. Ten tweede is het inhoudelijk natuurlijk quatsch, immers de terroristen handelen uit naam van Islam, hanteren Islamitische richtlijnen, en halen Koranteksten aan.
.
U mag roepen wat mij betreft roepen wat u wilt. Wat mij betreft is de vrijheid van meningsuiting absoluut. Als u kiest voor leugens is dat prima. Echter ik mag ook roepen wat ik wil en zojuist wilde ik die leugens weer eens even benoemen. .
.
Sterker nog, ik heb liever dat u doorgaat met wat u doet. U maakt uzelf, en daarmee het standpunt dat u wilt uitdragen volkomen belachelijk met uw gedrag. U geeft iedere keer weer blijk van een enorme onwetendheid inzake Islam (heeft u nu al eens de Koran en Hadtih zelf gelezen?). U gebruikt doorzichtige en goedkope debattrucjes (cherrypicken in tegels, woorden uit verband trekken, niet zelf stelling nemen maar alleen vitten op andersmans onderbouwing, etc.).
.
U bent de personificatie van de inhoudelijke zwakte en mijn inziens volkomen verkeerde zienswijze van de Islamvergoeilijkers.
.
"Keep up the good work!"

Parel van het Zuiden | 18-10-13 | 22:16

-weggejorist-

Goorbatsjov | 18-10-13 | 22:16

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:56, mag ik me in de discussie mengen?

U zegt dat de meeste moslims gematigd zijn, dat hoop ik natuurlijk ook maar hoe komt u aan die wijsheid en wanneer is het omslagpunt?

Ook ik vind Mohammed een pedo en een moordenaar, rovershoofdman hoe je het noemen wilt. Maar moet ik dan mijn mening veranderen om iets (daar heeft u het over) bespreekbaar te maken?

En inderdaad ik vind islam geen religie, het is veel meer dus als u het beperkt tot een religie doet u hen in wezen te kort. Dat kan toch niet uw bedoeling zijn.

basweetutwel | 18-10-13 | 22:16

omanders | 18-10-13 | 22:10 | + 0 -

Nee, ik zie geen probleem. We blazen iets op wat er niet is. Lol we lijken wel moslims. Wat opgeschoten jeugd heeft geen bal met geloof te maken.

Supermatthijs | 18-10-13 | 22:16

@Botte Hork | 18-10-13 | 22:11


Ook aan jouw de vraag: Waarom denk je dat het Christelijk onderwijs afschaffen iets anders is dan de Salafisten een dienst bewijzen? In Frankrijk, waar geen artikel 23 bestaat, is het probleem net zo groot.

omanders | 18-10-13 | 22:15


Helemaal eens met Nanninga!
Ik roep hier al jaren dat ik liever te maken heb met domme, maar daarbij eerlijke orthodoxe islamfiguren zoals rector Akgündüz, dan met gevaarlijke Taqiyyaridders zoals PvdA Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch en ander zogenaamde bruggenbouwers zoals die Rotterdamse oplichter Tariq Ramadan!
Het grote gevaar zit dus niet in extremisten die hun mening eerlijk verkondigen, maar in Taqiyyaridders die met zalvende woorden ieder naief linkschmensch woestijnzand in de ogen strooien!

Prins Pils | 18-10-13 | 22:15

@ Borrelende Boris | 18-10-13 | 22:10
Nee3 niks einde discussie de discussie in nooit gevoerd.

Daar beginnen we vanaf NU mee.

Islam is GEEN godsdienst maar een sektarische staatsvorm, theocratie geheten met elementen van fascisme met verheerlijking van een pedofiele moordenaar als fuhrer wiens geest die staat vormgeeft.

solidstate | 18-10-13 | 22:15

-weggejorist-

Goorbatsjov | 18-10-13 | 22:14

Supermatthijs 22:04
Superkleuter met weinig verstand.
Eigenlijk geef je nu toe dat je een echte trol bent met je domme gezwets over die andere trol.
Free Bakito... man man man wat ben jij een zielig ventje.

Terpen-tijn | 18-10-13 | 22:13

Natuurlijk is de islam wél een godsdienst. Als je het volledig implementeert zal het een totalitaire staatsvorm opleveren. Klopt. Maar het is wel een religie, come on. Als dat nog niet duidelijk is.

DaughtersofLot | 18-10-13 | 22:12

Fuck artikel 23 !!1!1!

Botte Hork | 18-10-13 | 22:11

rare jongens die nazi-moslim-broeders

denoorman | 18-10-13 | 22:11

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:59

Laat maar. Het komt er toch niet uit.

Vertel mij nou eens waarom dat jij alles toestaat en altijd maar goedkeurt ? Welke gedachten zitten daarachter? Ben jij zo,n liev mensch? Of zit er ergens een frustratie omdat je vroeger maar 1 echt vriendje had die Achmed heette waarmee je dan stiekum een broodje frikandel ging eten?

hero_of_heaven | 18-10-13 | 22:10

solidstate | 18-10-13 | 22:06 | + 0 -

Ja, maar zolang dat niet gebeurd is, valt de islam gewoon onder artikel 23. Einde discussie.

Borrelende Boris | 18-10-13 | 22:10

@ Supermatthijs | 18-10-13 | 22:04

Nee hoor islam is een staatsvorm.

De moskee IS de staat en is wel ergste vorm van theocratische fascisme dat OOIT door een smerige moordlustige pedofiel is uitgevonden.

Ik ben er ook niet verbaast over dat uitgerekend jij met bakito en pias een dagelijkse islam cirkeljurk vormt.

solidstate | 18-10-13 | 22:10

@Supermatthijs | 18-10-13 | 22:08


Wat vind je dan: Is er een probleem? wat gaan we er dan aan doen?

omanders | 18-10-13 | 22:10

De nazi-moslim-broeders... Tja ik weet het niet, neem een fijne Bitburger. He he

denoorman | 18-10-13 | 22:09

Borrelende Boris | 18-10-13 | 22:03
solidstate | 18-10-13 | 22:06

De Islam is een psychose.

Botte Hork | 18-10-13 | 22:09

Supermatthijs | 18-10-13 | 22:04

Weet jij wie vragen die hun niet bevallen ook niet willen of kunnen beantwoorden?

brutus68 | 18-10-13 | 22:09

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 22:04 |
trap er niet in. gewoon negeren dat soort gekkies. Als iedereen dat doet haalt GS hem wel van de loonlijst.

Kaosu | 18-10-13 | 22:09

omanders | 18-10-13 | 22:07 | + 0 -

Nee, dat was een algemene opmerking ter vermaak van iedereen.

Supermatthijs | 18-10-13 | 22:08

Echt waar? Vinden ze het binnen de islam niet zo'n goed idee om gezellig samen te leven met boerenkool en respect voor anderen? Mijn wereldbeeld stort vol-le-dig in.
Allah was toch liefde?

DaughtersofLot | 18-10-13 | 22:08

@Supermatthijs | 18-10-13 | 22:04


Was dat een antwoord op mijn vraag?

omanders | 18-10-13 | 22:07

@vanhetvarken | 18-10-13 | 21:49,

En dat vraagt u aan mij, iets positiefs waarmee islam Nederland verrijkt heeft?

Je had het kunnen verwachten, doch ik heb er echt diep over nagedacht, maar moet u het antwoord schuldig blijven.

basweetutwel | 18-10-13 | 22:06

@ Borrelende Boris | 18-10-13 | 22:03

De islam is GEEN godsdienst maar een staatsvorm.

Erkenning van islam als godsdienst kan altijd teruggedraaid worden.

solidstate | 18-10-13 | 22:06

@Supermatthijs | 18-10-13 | 22:02
Hoeveel mohammedaanse moorden mogen er in Nederland nog gepleegd worden, voordat de maat vol is?

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 22:04

Islam is gewoon een religie, een geloof. En dan kunnen er hier tientallen hun vingers in de oren steken en hard LALALA gaan roepen dat helpt niets. # feit ! Free Bakito !

Supermatthijs | 18-10-13 | 22:04

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:59


Van mij hoef je helemaal geen 5 goede eigenschappen van de islam te noemen. Maar ik wil heel graag van je weten of jij ook een groeiend probleem met de islam - of wat mij betreft met de extreme islam - ziet opkomen. Als dat zo is, weet JIJ dan een oplossing?

omanders | 18-10-13 | 22:04

solidstate | 18-10-13 | 21:57 | + 2 -

De Nederlandse staat erkent de islam als een godsdienst en valt dus onder artikel 23. Dat u een andere mening bent toegedaan is derhalve niet relevant.

Borrelende Boris | 18-10-13 | 22:03

@ Supermatthijs | 18-10-13 | 21:59

Islam is GEEN godsdienst maar staatsvorm.

Dus islam hoeft GEEN erkenning als godsdienst want dat is het NIET.

solidstate | 18-10-13 | 22:02

S/Matthijs liegt aantoonbaar, elke mongool kan de vraag lezen.

Terpen-tijn | 18-10-13 | 22:02

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 21:57 | + 1 -

Je pikt één dingetje uit een religie en gaat voorbij aan het feit # "Hoi Bakito" dat er niet of nauwelijks religieuze moorden gepleegd zijn in nederland. Je maakt dus van niets een punt en gaat mij dan verwijten daar geen antwoord op te hebben. Ja zo lust ik er ook wel één.

Supermatthijs | 18-10-13 | 22:02

@ Supermatthijs | 18-10-13 | 21:56

De islam IS extreem dus zelfs een "gematigd" moslim is nog altijd extremist.

Bovendien gematigd wil zeggen dat zijn kogels op zijn maar hij wil nog steeds dezelfde islam invoeren als de bommenleggers en plofkippen.

solidstate | 18-10-13 | 22:00

-weggejorist-

Goorbatsjov | 18-10-13 | 22:00

Is het nou @#$^&^**& eens een keer afgelopen...?

Coyote | 18-10-13 | 21:59

hero_of_heaven | 18-10-13 | 21:55 | + 0 -

Waarom moet ik 5 positieve dingen gaan noemen aan de islam ? Ik ben geen islamiet, van geen enkel geloof trouwens maar ik ben alleen van mening dat zolang we hier vrijheid van godsdienst hebben dat voor iedereen op moet gaan, zelfs voor moslims.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:59

omanders | 18-10-13 | 21:54 |
Zegt niks. Wacht maar eens tot het Front National daar in Frankrijk wat te zeggen krijgt. Nu al de grootste en naar social media indicatoren te oordelen sinds enkele weken met zelfs exponentieel stijgende tendentie.

WirMachenMusik | 18-10-13 | 21:59

@RegseHippie | 18-10-13 | 21:50


Ja dat. Mijn aangetrouwde oom was afkomstig van een zeer gereformeerd gezin en was daardoor rabiaat anti-christelijk. Hij zei destijds: "Misschien moesten ook wij langs de deuren gaan om te vragen waarom er niet weer een kindje was geboren, net als de dominee destijds."

omanders | 18-10-13 | 21:59

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:54

Totaalverbod? Nounou. Je laat je kennen als een principiele nitwit die semantische rekenkunde boven empirische kennis verkiest. Dat gekoppeld aan een nauwe uitleg van het gelijkheidsbeginsel en de waanzin is compleet.
Jouw benadering gaat ongeveer zo: islam = geloof, christendom = geloof, dus islam = christendom. Daaruit volgt logischerwijze dat, als je christendom niet mag verbieden, je ook de islam niet zou mogen verbieden. Beide zijn immers gelijk.
Dat is de logica van een HBO-jurist.

Iemand die verder denkt zal zeggen: hoho, we mogen geen appels met zeehondenkeutels vergelijken. Zijn sommige geloven wel geloven? Zo nee, dan is ongelijke behandeling toegestaan. Zo ja, zijn ze dan inhoudelijk gelijkwaardig? Zo nee, ongelijke behandeling. Zo ja, gelijke behandeling. Etc.

Die ruimere blik op de werkelijkheid maakt dat je bijvoorbeeld kan overwegen een pittbull te muilkorven en een retriever niet, ofschoon beide honden zijn. Dat is unfair jegens de goeie pittbulls, maar het is niet anders; het welzijn van de samenleving als geheel gaat voor.
En het mooie is, je hoeft geen xenofoob te zijn om dat soort dingen te bedenken. Je kan gewoon helemaal zelfstandig je beide hersenhelften gebruiken, als je dat zou willen.

Magdatkandat | 18-10-13 | 21:58

@Parsons | 18-10-13 | 21:49
Het raakvlak daartussen is bijna 100%.

Jim Lovell | 18-10-13 | 21:58

@ Borrelende Boris | 18-10-13 | 21:35

Art 23 is ALLEEN van toepassing op godsdienst

Islam is GEEN godsdienst maar een staatsvorm met godsdienstig MASKER die tot doel heeft ALLE bestaande NIET-islaimitische staatsvormen af te schaffen incl die van ons en te vervangen voor de wetten van allah.

De moskee IS de staat en dus een rechtstreekse bedreiging voor de Nederlandse staat. Islam heeft dus geen ruk met art 23 te maken.

solidstate | 18-10-13 | 21:57

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:52
Je durft het antwoord niet te geven, hè? Dan doe ik het maar.

Het antwoord is nul. Nul andere godsdiensten hebben de doodstraf op afvalligheid. Alleen de islam vermoordt afvalligen.

En hoe noem je een club die mensen die uit de club stappen vermoordt?

Ik geef het antwoord zelf maar weer: Dat is een terroristische organisatie.

Kun je deze gedachtengang bijhouden, of gaat het te snel?

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 21:57

Parsons | 18-10-13 | 21:48 | + 1 -

Ik heb geen problemen met de meeste dus gematigde moslims in nederland, jij blijkbaar wel. Dus vraag ik naar oplossingen vooral omdat jij hier avond na avond hun profeet een pedo gaat noemen en niet wil accepteren dat het een religie is. Helpt dat denk je ? Is dat nou dat bespreekbaar maken waar je het over hebt ?

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:56

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:49

Ow je loopt achter in je administratie? Mijn vraag is al wat ouder dan vandaag. Maar is stel hem nu nog een keer en verwacht toch minstens een quasi serieus antwoord dit keer. 5 positieve dingen die Islam Nederland heeft opgeleverd, zo simpel voor jou te beantwoorden.

Ik wacht wel even.

hero_of_heaven | 18-10-13 | 21:55

Dan past deze (nieuwe? in ieder geval toch vandaag gepubliceerde) speech van Pat Condell hier ook nog wel bij.
Speciaal gericht aan wie nog steeds de stront niet uit zijn ogen heeft zoals de Pavloviaanse relativeerders en islamknuffelaars die weer volop bezig zijn met ook nu weer Wilders de schuld toe te schuiven:
There's no racist like a liberal racist
www.youtube.com/watch?v=vz4PjxSmtoI

WirMachenMusik | 18-10-13 | 21:55

@RegseHippie | 18-10-13 | 21:36


"Omanders, wat wil jij dan ? Midden in een heilige oorlog zitten ? Tussen Christen fundies en Salafundies en weet ik wat voor reli fundies al niet meer ? Weg met dat ! Verbod op religie."


Zoals al eerder vermeld: Frankrijk verbiedt religieuze uitingen in het klaslokaal - een uitzondering wordt gemaakt voor de Elzas anders hadden zie zich al jaren geleden afgescheiden - en heeft een van de meest seculiere maatschappelijke inrichtingen maar het helpt helemaal niets. Ook zij hebben deze problemen. Hoe kan dat dan?

omanders | 18-10-13 | 21:54

Goorbatsjov | 18-10-13 | 21:48
Welke Christelijke zaken leveren volgens u dan ergernis op ?

Ik heb wel eens de indruk, dat we onze christelijke zaken moeten opofferen, alvorens we hetzelfde kunnen vragen van uitheemse flikkers.

Lijkt mij niet helemaal correct. Er staan hier kerken, die moeten we eerst allemaal levelen alvorens we over nieuwbouw moskees kunnen pratn ?

vanhetvarken | 18-10-13 | 21:54

@Supermatthijs

Off topic.
Ga jij wel eens naar het toilet? Zoja, hoe ruikt je brouwsel?

Plukkiehaar | 18-10-13 | 21:53

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 21:48 | + 1 -

Ik wacht na alweer mijn 2e reactie op je nu op antwoord van jou. Wel op blijven letten hoor.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:52

@supernietwijs. De islam is helemaal geen bedreiging. Dat dachten de perzen, de joden, indonesiers, afghanen, indiers en soedanezen ook.

Campinggast | 18-10-13 | 21:52

-weggejorist-

hero_of_heaven | 18-10-13 | 21:52

Ja, ik ook Omanders, ik hou mn hart al jaren vast. Al sinds de fatwa op Rushdi.

RegseHippie | 18-10-13 | 21:50

@Ongeblustekalk | 18-10-13 | 21:12
Op het geweld wellicht wel ja, op de ideologie niet. Dat is eenvoudigweg een oorlogsideologie, een overwinningsmethode om een leger in toom te houden, niets meer, niets minder.

Parsons | 18-10-13 | 21:49

hero_of_heaven | 18-10-13 | 21:44 | + 0 -

Herhaal aub. de vraag dan effe. Kan hem niet vinden zo gauw. Zit hier zoals altijd weer tegenover een overmacht aan xenofoben dus... het gaat weleens mis.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:49

basweetutwel | 18-10-13 | 21:27
Geef nou eens 1,ÉÉN voorbeeld van een leuk 'gezzeli' 'iets' van de moslim gemeenschap, dat de meerderheid van de bevolking in NL 'verrijkt' heeft (afvalsnippers van dode dieren kenden wij al).

vanhetvarken | 18-10-13 | 21:49

-weggejorist-

Goorbatsjov | 18-10-13 | 21:48

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:44
Wanneer heb je antwoord gegeven op de vraag? Hoe laat?

De vraag was dus:
Noem eens drie andere godsdiensten die de doodstraf hebben staan op afvalligheid.

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 21:48

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:12
De oplossing kan alleen maar tot stand komen als het probleem bespreekbaar is.

Heb ik al eens eerder gezegd en dat zal ik blijven herhalen tot het zover is:

Het is zinloos om over oplossingen voor niet bestaande problemen te praten; volgens totaalgestoorden als jijzelf is er geen probleem maar moet er wel over een oplossing gesproken worden.

Trapt geen enkel weldenkend mens is, elke PvdA'er derhalve wel.

Parsons | 18-10-13 | 21:48

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:40

Beantwoord jij nou maar gewoon eens vragen en reageer niet alleen wanneer het je uitkomt, TROL. Ik zit ook nog steeds op antwoorden van jou te wachten.

hero_of_heaven | 18-10-13 | 21:44

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 21:42 | + 0 -

Ik heb je antwoord gegeven, wel een beetje op blijven letten. Kom jij eens met tien voorbeelden van mensen in nederland die vanwege afvalligheid door moslims zijn omgebracht. Dan kan je tot nu toe belachelijke argument wat kracht bij zetten.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:44

"Ik houd", uiteraard. Hangende T-toets.

omanders | 18-10-13 | 21:44

@RegseHippie | 18-10-13 | 21:36


Lees dat artikel eens, van thepostonline. Ik herhaal de link even:

politiek.thepostonline.nl/2013/10/15/o...


Er zitten 10.000den Europese ingezetenen daar. Daarvan komt de meerderheid terug. Ik houdt mijn hart vast.

omanders | 18-10-13 | 21:43

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 18-10-13 | 21:43

@Supermatthijs 21:34
En daarmee heb je alles gezegd. Het doel is om er vooral tegen in te gaan, niet zozeer uit oprechte overtuiging maar meer als een ' ja iemand moet het toch doen' -reflex.
Raarrrrr.

Ashtrey | 18-10-13 | 21:42

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:40
Je bent de vraag vergeten?

Die was: noem eens drie andere godsdiensten die de doodstraf hebben staan op afvalligheid.

Twee mag ook.

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 21:42

hero_of_heaven | 18-10-13 | 21:39 | + 0 -

Yeah right, ik laat me een beetje door een zure rotterdammer weg sturen. Joris is hier de baas en niemand anders.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:40

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:29


Jazeker, al die dingen worden door elkaar gehaald. Vandaar ook dat de maatregelen oneerlijk zijn. Ik erken dat ruiterlijk - alhoewel ik soms niet helemaal snap dat iemand die de gok waagt hier te komen niet accepteert als die gok mislukt - maar het zullen werkende maatregelen zijn. De geen-voorzieningen-voor-alle-ingezetenen zal sneuvelen, maar beschouw het als wisselgeld.


Het punt is dat daar waar wij constant met universele waarden denken te maken hebben de "anderen" dat niet doen en lekker aan zichzelf denken. Iets vergelijkbaars zie je in de handelsbetrekkingen tussen China en de V.S.: De VS vindt dat internationale handel zo eerlijk mogelijk zou moeten zijn en daarbij passen geen protectionistische maatregelen. China praat dit naar de mond en ondertussen kopieren, stelen en manipuleren ze tot ze alle industrie hebben opgekocht, overgenomen of geincorporeerd hebben.

omanders | 18-10-13 | 21:40

@lady blabla | 18-10-13 | 21:32
Wanneer het mis gaat bellen we de Canadezen weer zoals in 1944 ;)

Jim Lovell | 18-10-13 | 21:39

Sommige mensen, Supermatthijs voorop, denken nog steeds dat de islam een religie is als alle andere. En dat kritiek dus eigenlijk alleen maar een beperking van degodsdienstvrijheid is. Ik zou zeggen, verdiep je eens in de teksten van de Koran en de hadith en de praktijk in de moslimlanden t.a.v. Andersdenkenden. Praat maar eens met Kopten in Egypte b.v.

Polletje Piekhaar | 18-10-13 | 21:39

Omanders, wat wil jij dan ? Midden in een heilige oorlog zitten ? Tussen Christen fundies en Salafundies en weet ik wat voor reli fundies al niet meer ? Weg met dat ! Verbod op religie. Stop de waanzin voordat het te laat is ! Zucht; ik weet dat het al te laat is. Dit is al niet meer te stoppen.

RegseHippie | 18-10-13 | 21:36

Goorbatsjov | 18-10-13 | 21:29 | + 0 -

Zie het helemaal niet verkeerd. Als je islamitische scholen wilt verbieden, zul je toch eerst artikel 1 en 23 moeten aanpassen in de Nederlandse grondwet. Acht de kans zeer klein dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren in de nabije toekomst.

Borrelende Boris | 18-10-13 | 21:35

omanders | 18-10-13 | 21:27 |
gewoon negeren, de troll, aub.

Kaosu | 18-10-13 | 21:34

newray | 18-10-13 | 21:23 | + 0 -

Zeker, krijg altijd dorst van zoveel onverdraagzaamheid. Maar iemand moet er tegenin gaan als de huisaap er niet is.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:34

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:31
Geef eens antwoord op de vraag.

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 21:33

Supermatthijs 21:25
Trollen zullen altijd hun zelf verzonnen shit tot het uiterste verdedigen.
Gespeelde verontwaardiging, ook dat nog.
Bah rotjoch.

Terpen-tijn | 18-10-13 | 21:32

Verbaasd mij ook niets dat ook dit weer een Erdogan Turk is.

Ik vind de combinatie Islam en Erdogan turk erg gevaarlijk worden in Europa.

Hun doel is namelijk om heel sneaky Europa te islamiseren met een turks sausje eroverheen.

Steeds weer gaan ze proberen om stapje voor stapje de islamisering verder uit te breiden. (kijk ook eens op google hoeveel Turkse stichtingen er zijn in Nederland. je schrikt je kapot.)

En Europa laat het allemaal toe lijkt het wel.

lady blabla | 18-10-13 | 21:32

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 21:21 | + 2 -

En nu ga jij even bepalen wat de definitie is van een geloof dat verboden moet worden ? Kan toch niet, probeer nou eens gewoon een beetje redelijk te blijven.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:31

omanders | 18-10-13 | 21:18 | + 0 -

Ja sorry hoor maar dat kan allemaal niet. Er worden hier allemaal dingen door elkaar gesmeten. Asielzoekers, 3e generatie met een dubbel paspoort, fanatieke en gematigde moslims.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:29

-weggejorist-

newray | 18-10-13 | 21:29

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:25

Door welke religie of ideologie vallen er wereldwijd momenteel de meeste slachtoffers?

brutus68 | 18-10-13 | 21:29

-weggejorist-

Goorbatsjov | 18-10-13 | 21:29

Deze extremist gaf aan niet met anderen dan Soennieten in discussie te willen gaan. Daar hoor je links dan niet over.

Toen Wilders blijk gaf niet te willen discussiëren over islam met moslims brak bij links Nederland de pleuris uit. Hij was een lafaard die de discussie uit de weg ging.

Ook in Syrië vindt er een genocide plaats door Soennieten tegen alles wat anders denkt. Akgündüz is in Nederland dus een beetje te vroeg met z’n statement.

basweetutwel | 18-10-13 | 21:27

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:12
Ik ga echt niet reageren op een trol hoor, nee echt niet, nee zo enorm dom en tsja sukkelig ben ik niet..
Mij past de schoen en jullie verdienen een schop onder de reedT, reaguurprutsers.

Ongeblustekalk | 18-10-13 | 21:27

omanders | 18-10-13 | 21:18
Als je dat gezeik over onze Islamitische medelanders wat analyseert komt dat op het volgende neer:

80% van justitie is bezig met deze mensen

Als ze er niet waren, had NL 15 miljard per jaar meer te verspijkeren aan nuttige dingen of --imagine-- belastingverlaging.

De visuele (horizon) vervuiling zou bij gebreke van hen met een enorm percentage afnemen.

ach ja, who the fuck ever invited them ?

vanhetvarken | 18-10-13 | 21:27

En toch snap in Supermatthijs best wel. Misschien neemt hij meer dan jullie de consequenties van een keuze voor de eigen ethnos serieus. Die geest is niet makkelijk weer in de fles te stoppen; een van de redenen dat heel veel mensen liever de term religie gebruiken en een atheistische houding aannemen. Maar een verbod op religieuze scholen helpt niets. Frankrijk heeft een van de meest statutair seculiere staten. Hun problematiek met Salafisten is er geen spat minder om.

omanders | 18-10-13 | 21:27

Parel van het Zuiden | 18-10-13 | 21:18 | + 0 -

Het puntje:

Stoppen met vrijpleiten van Islam bij wandaden.

Lees ik als beperken van de vrijheid van meningsuiting. Bedoelde je wellicht niet zo, dat kan. En verder is het heel makkelijk mijn punten als leugens weg te zetten maar je weet wel beter hoop ik. En kom anders eens met een onderbouwing. En ik acht je slim genoeg om het verschil van inzicht hiermee niet te verwarren.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:25

Als je met een lelijke vrouw kennismaakt, moet je geen hand geven, dat mag van de islam, absoluut geen discriminatie.

Terpen-tijn | 18-10-13 | 21:25

Nuke die meteoriet en GS heeft 5 topics per dag minder en die gaan ze dan invullen met filmpjes van dansende naakte vrouwen. Doen!

Ongeblustekalk | 18-10-13 | 21:25

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:12 |


Ga eens aan het bier man !!

newray | 18-10-13 | 21:23

@Supermatthijs | 18-10-13 | 20:38
Aha. Het de-islam-is-gewoon-een-godsdienst-argument.

Noem eens drie andere godsdiensten die de doodstraf hebben staan op afvalligheid.
*wacht*

Lewis Lewinsky | 18-10-13 | 21:21

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:12

Op deze manier laat je de discussie zelf ook ontsporen. Er is namelijk geen oplossing voor dit dilemma.

brutus68 | 18-10-13 | 21:20

@Supermatthijs | 18-10-13 | 21:12


Grenzen dicht. Verbod op dubbele nationaliteit. Voorzieningen zeer duidelijk voor burgers, niet meer voor ingezetenen. Van al deze - ingrijpende en ook oneerlijke, want ik begrijp je punt best wel - maatregelen gaat de laatste zo ontzettend tegen de geestvan de EU in dat we de eerste twee er mogelijk door kunnen krijgen.


Wat Denemarken dus doet/deed, plus de dubbele nationaliteit aanpakken.

omanders | 18-10-13 | 21:18

@Supermatthijs | 18-10-13 | 20:51 |

Een tegel vol onwaarheden, waarvan eentje me wel het meeste stoort. De opmerking over vrijheid van meningsuiting. Bij al deze maatregelen zit er niet één die de vrijheid van meningsuiting inperkt.
.
En dat brengt ons bij het centrale punt rond uw reaguren. U presenteert geen tegengestelde mening, gaat geen debat aan. U liegt en blijft die leugens vervolgens herhalen. Steeds. Maar. Weer.

Parel van het Zuiden | 18-10-13 | 21:18

-weggejorist-

Goorbatsjov | 18-10-13 | 21:17

Het is zo duidelijk, dat die Islam en haar volgers zo rot als een mispel zijn, een hekel aan ons hebben en slechts lopen te zuigen/trekken. Ze maken daar niet eens een geheim van. De zoveelste discussie daarover ontbreekt nut.

vanhetvarken | 18-10-13 | 21:17

A. Nanninga Respect en kudos, geen speld tussen te krijgen.

alwayslearning | 18-10-13 | 21:15

@RegseHippie | 18-10-13 | 21:11


Geweldig. De Salafisten komen op en jij wilt het Christendom in het openbaar verbieden. Beter kan je ze niet van dienst zijn.

omanders | 18-10-13 | 21:14

Professor Superhirn | 18-10-13 | 20:51
Goed idee, ga ik doen. Gewoon niet bij een staatsbank willen zitten en dat trots uitdragen. Mijn zes ton o/g zijn ze kwijt, die zet ik over naar de SNS bank.

vanhetvarken | 18-10-13 | 21:13

Professor Superhirn | 18-10-13 | 20:51
Goed idee, ga ik doen. Gewoon niet bij een staatsbank willen zitten en dat trots uitdragen. Mijn zes ton o/g zijn ze kwijt, die zet ik over naar de SNS bank.

vanhetvarken | 18-10-13 | 21:13

@Parsons | 18-10-13 | 21:10
Ik denk dat de definitie sektarisch toen ook al van toepassing was op dat "geloof.

Ongeblustekalk | 18-10-13 | 21:12

Parsons | 18-10-13 | 21:04 | + 2 -

Het gaat hier weer eens over moslims, fijn hé, dus alle nuance mag weer in de kast. En dan ga je ze zoals altijd beledigen en voor ze bepalen dat het geen geloof is ? En nu, wat is je oplossing of durf je die hier niet neer te tikken ?

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:12

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:38 | + -13 

Totaalverbod op religie. Geloven doe je maar in je hart en in je huis. Geen georganiseerde geloofsgroepen meer. Maar dat zal m wel niet gaan worden. Ondertussen moet ik een weg zien te vinden in a world going mad.

RegseHippie | 18-10-13 | 21:11

Kunnen we die idioten geen email sturen dat ze moeten kappen met die onzin. Gematigde fundi's zijn daar vast wel gevoelig voor.

Ongeblustekalk | 18-10-13 | 21:10

@Ongeblustekalk | 18-10-13 | 21:07
Dat geldt in het heden, in het toen was het niets anders dan een set spelregels om het pedofielenleger in toom te houden. Met onder andere regels hoe je de veroverde slavenhoeren kon herkennen van de officiële hoeren die meereisden: en laat dat nou de oorsprong van de kopvod zijn.

Parsons | 18-10-13 | 21:10

Christenen, boeddhisten, atheïsten en theosofen laten het oordeel bij hun God, geest of overheid.
Alleen Allah en zijn profeet niet, zij hebben geen macht en geven het oordeel aan aardse volgelingen.

thheo | 18-10-13 | 21:08

Plukkiehaar | 18-10-13 | 21:02

Daarom kan ik ook zo goed met Supermatthijs omgaan.

brutus68 | 18-10-13 | 21:08

Je verwacht het wel.

Botte Hork | 18-10-13 | 21:07

@Parsons | 18-10-13 | 21:04
Zet daar het woord sekte tussen en het klopt helemaal.

Ongeblustekalk | 18-10-13 | 21:07

Je verwacht het niet.

lingo star | 18-10-13 | 21:05

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:01

Moslims en rationeel denken.... Maar goed: ondertussen proberen ze als minderheid een meerderheid te gijzelen door allerlei voorrechten af te dwingen.

brutus68 | 18-10-13 | 21:05

Niets en niemand is veilig daar waar de koran haar scepter heerst.
Kijk maar om je heen, de minderheid wordt verjaagd en geplunderd, alles bedacht door de iman die graag zijn zaakjes wilt uitbreiden.

Terpen-tijn | 18-10-13 | 21:05

@Supermatthijs | 18-10-13 | 20:52
Klopt, dat maken de feiten uit. Kale. koude, harde feiten. Je weet wel, dat is dat fenomeen waar jij nog nooit van gehoord hebt.

Feiten, wetenschappelijk controleerbare, en onderbouwde, onweerlegbare feiten.

islam is geen religie, het is een totalitaire oorlogsideologie, met een religieuze component, met als enige doel het in toom houden van een pre-middeleeuws pedofielenleger. #feit

Parsons | 18-10-13 | 21:04

"een nare vorm van Munchausen by proxy: bij een ander een ziekte ('islamofobie') voorwenden om zelf slachtoffer te lijken en aandacht te krijgen."
Toch wel behoorlijk geniaal, Nanninga!

Zzzzooooffff | 18-10-13 | 21:04

brutus68 | 18-10-13 | 20:58 |

U was in uw vorige leven gespreksleider van een TBS kliniek?

Plukkiehaar | 18-10-13 | 21:02

@TuurliekNiet

En katholieken ZIJN christenen

Tsjernodebiel | 18-10-13 | 21:01

brutus68 | 18-10-13 | 20:58 | + 0 -

Nou rationeel gezien is er geen enkel initiatief om hier de macht over te nemen. Allemaal bangmakerij en appels met zeehondenkeutels vergelijken.

Supermatthijs | 18-10-13 | 21:01

Ik snap de ophef van Asscher overigens niet; de rector doceert en draagt gewoon de islam uit. Het wordt tijd dat Asscher dat eens gaat snappen.

aceofspades | 18-10-13 | 21:00

Maar belangrijker, is Akgündüz voor of tegen Zwarte Piet?
spanarchist | 18-10-13 | 20:57

Ik gok voor. Ook hij moet dagelijks de racisme kaart trekken dus dat komt wel makkelijk uit.

Botte Hork | 18-10-13 | 21:00

In 1945 stond dit land op een nulpunt. En dit is wat we gepresteerd hebben in 68 jaar. Steeds meer groeperingen zonder Nederlandse wortelen, nemen hier een loopje met dit land. Menigeen voorouder ligt te tollen in zijn graf, as we speak.

Blauw, wit, rood. FTW.

netniet | 18-10-13 | 21:00

@TuurlijkNiet

Jij hebt het gebeuren in Noord Ierland niet begrepen, heeft totaal geen religieuze basis maar gaat tussen Ieren en Britten waarvan de ene kant toevallig katholiek is en de andere kant protestants. Geen reden om elkaar af te maken, wel het feit dat de britten het land bezetten wat van de Ieren was. De kerk riep daar juist op tot vrede

Tsjernodebiel | 18-10-13 | 20:59

@Terpen-tijn | 18-10-13 | 20:51
Maarja, wanneer er allerlei initiatieven worden ontplooid om olieboeren te bestrijden of te belemmeren, dan is het weer niet goed.
Wat hebben we daar te zoeken, hoor je dan door de panelen/media razen.
Wat is het nu?

Ongeblustekalk | 18-10-13 | 20:59

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:54

Moslims zijn geen gevaar voor onze democratie? Leg eens uit?

brutus68 | 18-10-13 | 20:58

duitse herder | 18-10-13 | 20:56
Die is het wel een met hem hoor, na haar dagelijks traditionele afranseling.

Botte Hork | 18-10-13 | 20:57

Goorbatsjov | 18-10-13 | 20:47 | + 3 -

of je het nu vervelend vindt of niet, er is bij wet geregeld dat er scholen gesticht mogen worden op religieuze grondslag. Als je de islamitische scholen wilt sluiten, dan zul je ook meteen afscheid moeten nemen van alle katholieke en christelijke scholen. Mij boeit het niet erg, maar ik denk dat er veel Nederlanders zijn die daar anders over denken.

Borrelende Boris | 18-10-13 | 20:57

Maar belangrijker, is Akgündüz voor of tegen Zwarte Piet?

spanarchist | 18-10-13 | 20:57

De genoemde Triodosbank doet wel meer gekke dingen. Investeert in een Cambodjaanse bank die op haar beurt woekerleningen aan arme mensen verstrekt (weet u nog Maxima, hoor niets meer over haar kleine leningen programma))

brabantman | 18-10-13 | 20:56

Maar wat vindt zijn vrouw ervan ?

duitse herder | 18-10-13 | 20:56

Goorbatsjov | 18-10-13 | 20:47 | + 1 -

Ik begrijp je helemaal niet, stel je voor. Je kan niet alleen islamitisch afschaffen. Dat moet dan voor alle geloven. Ben ik trouwens voor. En ze vormen verder helemaal geen gevaar voor onze democratie. Dat maak jij er maar van.

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:54

Religie behoort een hobby achter gesloten deuren te zijn.
Publiekelijk je waanzin opdringen? Enkele reis naar zandbak van herkomst of celstraf geven.

Botte Hork | 18-10-13 | 20:54

@Kaosu | 18-10-13 | 20:36
Dat soort mensen geven wel veel duidelijkheid.
*belt Fleurop*

Ongeblustekalk | 18-10-13 | 20:54

Wikipedia definieert "universiteit" als "een instelling voor hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek".
Zet er "islamitische" voor en je hebt de grootste contradictio in terminis aller tijden.

Gootbalkoning | 18-10-13 | 20:53

'Hou op met ons hoor.'
U bent weer vermakelijk en raak, Nanninga. Ga zo deur.

lekker wijf | 18-10-13 | 20:53

Willianus Wortelus | 18-10-13 | 20:46 | + 4 -

Maak jij of de PVV niet uit.

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:52

De olieboeren zijn de baas.
Zaken zijn zaken, kritiek hebben op de islam betekent ook onherroepelijk een islamfoob zijn.
Die mag je bestrijden, die moet je zelfs bestrijden.....
Ik voorzie een goeie toekomst voor de moderators.

Terpen-tijn | 18-10-13 | 20:51

@Supermatthijs | 18-10-13 | 20:38
Wat dacht je van een staatsscecretaris die een onderzoek instelt naar deze meneer en deze sgool? Of beter nog, een volk dat stopt met belastingbetalen en zegt "c'est ça"?
Een idee dat ik al eerder heb geopperd: iedereen met een ABN/AMRO rekening stapt over naar een andere bank. Zodat die door Wouter Bos ingelijfde shit slechts met een zooi hypotheken blijft zitten die onder water staan. En dat geld komt pas weer terug als al die islamitische onzin uit het land verbannen is, en de PvdA zichzelf heeft opgeheven en verbannen.

Het zal allemaal jouw cup of tea wel niet zijn, maar ik geloof niet dat dáár iemand van wakker zal liggen.

Professor Superhirn | 18-10-13 | 20:51

Parel van het Zuiden | 18-10-13 | 20:45 | + 1 -

Subsidie zal nogal mee vallen.
Dan ook de geldkraan voor de PVV dicht.
Doen we niet en dat is maar goed ook.
Is gewoon wettelijk geregeld.
Vrijheid van mening dus afschaffen ?
Dat maak jij niet uit.
Doen we, jank niet zo.
Kul, allemaal enge rechtse retoriek.

En een prettige avond trouwens.

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:51

En Christenen en Katholieken zijn zeker wel fijne geloven zonder haat naar andere geloven?! Vervang geloof door voetbal en je hebt geen Moslim terroristen, maar Ajax/Feyenoord/PSV hooligans..

Als atheist kan ik zeggen dat de Islam vergelijkbaar is met andere geloven. Op zich is er ook weinig mis met Moslim en net als bij de voetbal Hooligans is het een kleine - maar luidruchtige - groep welke de toon zet.

Maar als je een Noord-Ierse Katholiek de kans geeft, maar ie ook een Christen als een hond af.

TuurlijkNiet | 18-10-13 | 20:48

-weggejorist-

Goorbatsjov | 18-10-13 | 20:47

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:38 | Islam is geen religie.

Willianus Wortelus | 18-10-13 | 20:46

@Supermatthijs | 18-10-13 | 20:38 |

Stoppen met subsidiëren.
Buitenlandse financiering door bedenkelijke organisaties lamleggen.
Niet toegeven aan ongepaste eisen vanuit de Moslimgemeenschap.
Islamkritiek een vrije doortocht geven.
Stoppen met vrijpleiten van Islam bij wandaden.
Educatie over wat Islam echt is.
Handhaven Nederlandse rechtstaat en rechtsorde.
Publiekelijk veroordelen bij zaken als Jihaadterrorisme, verwerpelijke uitspraken.
.
A good start!

Parel van het Zuiden | 18-10-13 | 20:45

Parel van het Zuiden | 18-10-13 | 20:39 |
lange teen?

Kaosu | 18-10-13 | 20:44

En niet alleen eerlijk maar ook nog slim. Zeg maar gerust gehaaid.

Want dat ben je als je imams op mag leiden met een volledig door de kaffir betaald opleidingsinstituut en een volledig door de kaffir bekostigd riant salaris.

Ik stel voor dat Nederland eens een opzetje maakt voor een christelijke lerarenopleiding. Helemaal door de staat betaald. In Saudi Arabië.

Willianus Wortelus | 18-10-13 | 20:44

Je verwacht het niet.

shindai | 18-10-13 | 20:44

Als ie echt zo uitzonderlijk eerlijk is, geeft ie ook gewoon toe dat ie is ontmaagd door een geit.

Botte Hork | 18-10-13 | 20:42

In de zak van zwarte piet en afvoeren naar de bron.

Long Horn | 18-10-13 | 20:42

@Eric Blair | 18-10-13 | 20:35 |

Nou, er is zo'n maandelijks fenomeen dat.......

Parel van het Zuiden | 18-10-13 | 20:39

-weggejorist-

Goorbatsjov | 18-10-13 | 20:38

Al is de waarheid nog zo fel, de naïeve wensdenker nuanceert haar wel.

Boerenbrandtlul | 18-10-13 | 20:38

Professor Superhirn | 18-10-13 | 20:35 | + 1 -

Kom eens met een werkbaar idee dan halve gare. Een beetje schreeuwen hier is lekker makkelijk maar WAT moet er dan gebeuren ? Van alle religies er één gaan verbieden en dan stoppen ze wel met geloven ?

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:38

Akgündüz is dus een held; een oprechte, eerlijke fundi die niet verhult dat ze de Nederlandse samenleving willen ontwrichten.
Als ik in de buurt was zou ik hem een bloemetje brengen.

Kaosu | 18-10-13 | 20:36

Botte Hork | 18-10-13 | 20:34 | + 0 -

Andersom is er gelukkig niets islam aan een kut.

Eric Blair | 18-10-13 | 20:35

-weggejorist-

Professor Superhirn | 18-10-13 | 20:35

Mag ik de debielen die verklaren dat de gamatigde Islam bestaat even een schop onder hun hol geven? Vast wel.

Ongeblustekalk | 18-10-13 | 20:35

soera 2 vers 192: En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven: want vervolging is erger dan doden. (hen= de ongelovigen).
.
Maar dat hadden "we" echt niet kunnen zien aankomen...

Parel van het Zuiden | 18-10-13 | 20:35

Alles, maar dan ook écht alles is kut aan de Islam.

Botte Hork | 18-10-13 | 20:34

Waarom loopt een schaap zo moeilijk?
Omdat het vroeger een islam was.

IjzerenMietje | 18-10-13 | 20:33

Nou, verbieden dan maar toch ?

Supermatthijs | 18-10-13 | 20:33

Volledig eens, dat had zelfs ik niet zien aankomen.

Parsons | 18-10-13 | 20:32

Islam = haat.
Niets om verbaasd over te zijn, rustig doorlopen mensen.

Eric Blair | 18-10-13 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken