Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Angelina's boobies voor niks weggejorist

Kankergekkie.jpgJe boek verkopen met behulp van de afgehakte jetsers van supercelebrity Angelina Jolie, kijk, dát is een effectieve marketingstrategie. Snapt Ard Pisa ook. Ard (bedrijfskundig ingenieur en personal coach, dus zeer gekwalificeerd inzake kankergenezing) stelt dat mevrouw Jolie erg dom is geweest door zomaar al die flauwekulwetenschappers en fopdokters te geloven. Vanwege een genetische rotstreek zou zij namelijk meer dan 80% kans hebben op borstkanker dus liet ze haar beroemde boezem chirurgisch preventief verwijderen. FAAL. Had ze nou maar naar Ard geluisterd. Kanker is helemaal niet genetisch bepaald, het kan voorkomen worden. De oorzaak van kanker is namelijk zuurstoftekort. Ha. Jammer joh, Ang. Gewoon de boobies een beetje luchten en je had ze nog kunnen hebben. De suffe kip zat te slapen en nou is het te laat: Angelina Jolie werd een pion in een zorgvuldig opgezette hoax van de kankerindustrie. Poster girl om "de grootschalige, internationale PR campagne" van de kankermaffia in stand te houden. Ard vouwde voor zijn boek alle oeroude alternatieve theorettes over kanker in elkaar: je tumor met liefde benaderen, natuurzuivere voeding eten, emotionele blokkades oplossen en vooral never nooit chemo gebruiken want chemo = moord. De naam van Angelina Jolie erop plakken en klaar is de kwakzalver. Ard. Wij hopen dat jouw genen niet op enig moment het startsein gaan geven tot kwaadaardige celdeling in vitale organen. Want als we iemand echt never nooit in paniek een echte dokter willen zien bezoeken en smeken om operaties en chemo, dan ben jij het wel, mislukte tumorfluisteraar. Wij gaan tegen de tijd dat jij je gezwel probeert weg te kauwen met kurkuma een boekje tikken ter promotie van zalige toppiejoppiegeweldige dubbelblind placebo-gecontroleerde wetenschappelijke bewijzen voor kanker. En we noemen het: Wat Angelina al wist en waar een onbenul genaamd Ard Pisa veel centjes aan had willen verdienen, gelukkig krepeert hij nu zelf kapot lekker puh. Dat is een beetje lange titel maar hee, de naam van een celebrity zit er in dus het zal wel werken. Toch Ard? angelina534.jpgPokies. Altijd +2.

Reaguursels

Inloggen

Kan 'k er wat aan doen Ard?

Theo Reet | 03-10-13 | 21:33

Er zit een verschil in een kankergezwel te behandelen (dan is het dus eigenlijk al te laat) of door juiste voeding en levensinstelling bepaalde kankersoorten helemaal niet te krijgen. En dat is helemaal geen kwakzalverij, maar gewoon een goede gezonde levensinstelling.

PisFinger | 03-10-13 | 13:37

Het valt op dat de successen van de reguliere geneeskunde worden uitgedrukt in % overlevingskans, tot 4 jaar na de start van de behandeling. Geen moment wordt getoond hoe de ziekte 'kanker' in aantal is gestegen in de laatste decennia. Dan zou blijken hoe weinig succes wordt geboekt. Overigens zijn de middelen weinig zachtzinnig. Zou de oncoloog zélf chemo aan z'n dochter voorschrijven? Vraag 'm dat eens.
Het wordt tijd om het eens op een andere manier te benaderen. Maar ja, magnie...

wingload | 03-10-13 | 13:26

Gewoon gezond (vers) eten en sporten. c'est va.

merma84 | 03-10-13 | 10:02

"tegen de tijd dat jij je gezwel probeert weg te kauwen met kurkuma"
Na twee weken kurkuma was mijn zus haar metastatische borstkanker tumor (prognose beroerd) kwijt. Weg. Beter. Dit is 3 jaar geleden en de ziekte is weggebleven. Het is geen bewijs dat het werkt maar het is een kniesoor die daarop let. Kurkuma is ook het onderwerp van veel medische trials.
Google er eens wat over in plaats van boe te roepen. B.v. www.sciencedaily.com/releases/2012/10/... .

gutgutgut | 02-10-13 | 23:39

de Ardjes zijn van alle tijden. kent iemand nog het Moermandieet?

selectief verontwaar | 02-10-13 | 22:58

Ard is een prima kerel, hij is alleen een beetje van het paadje af.. en ik begrijp het wel gezien zijn geschiedenis.

Kleine Kutmuis | 02-10-13 | 22:35

Ik heb wel kanker, en bij heeft de chemo wél goed geholpen.
De tumor (slokdarm, op de rand van mijn maag) is aanzienlijk kleiner geworden, en de uitzaaiing was niet meer zichtbaar op de ct-scan. Nu gaan ze me maandag opereren, om te kijken of de klier echt schoon is, zo ja, dan gaan ze de tumor gelijk weghalen.
Dat is op zich al een wonder te noemen.
Ik geloof niet in kwakzalverij. Maar wel in de Here Jezus. Hij is gestorven op het kruis, voor onze zonden en ziekten. Maar dan moet je dat wél geloven natuurlijk.

MrPan | 02-10-13 | 21:51

@stridsel | 02-10-13 | 20:35
Sorry. En bedankt, dat had ik nodig.

VanBukkem | 02-10-13 | 20:52

kutserver.

Randall3.0 | 02-10-13 | 20:40

DIt sujet moet met pek en veren door heel Nederlands worden gereden op een oude mestkar.
Zelf heb ik geen kanker maar wel MS en ook ik heb alle nonsens verhalen gelezen van eikels die iets aan je proberen te verdienen door je te beloven dat als je hun boek leest en hun leefwijze volgt de MS zo weg is.
Naar mijn niet geheel onbevooroordeelde mening mogen dit soort mensen zonder proces een nekschot krijgen.

Randall3.0 | 02-10-13 | 20:39

Blouseje ziet er nog steeds prima gevuld uit, ondanks al die narigheid. Maar we moeten ook concluderen dat ze er niet jonger op wordt. Valt een beetje tegen.
VanBukkem | 02-10-13 | 17:49 | + -2 -

waar zit je verstand?
mag hopen dat jij wél ouder wordt. Sukkel.

stridsel | 02-10-13 | 20:35

wat zien d'r boobies dr weer lekker uit. Knap gedaan.

Je helpt de verkoop van Ard z'n boek in het zadel Nanninga.

Maar ach, wetenschappelijk onderzoek heeft helaas nog steeds uitgewezen dat de conventionele behandeling (dus chemo, radiotherapie e.d.) statistisch gezien de
beste kans op genezing biedt.

stridsel | 02-10-13 | 20:29

Je kunt altijd nog bij zijn vriendin een Holistisch Energetisch Consult gaan halen als het allemaal wat tegenvalt. Op de een of andere manier vertrouw ik mensen die nepdokter spelen en oplepelen dat ze ook Healing Arts Therapeut zijn niet zo erg (www.new-innervision.nl/index.php?optio...)...
Het is daar ik Lelystad volgens mij een hele fijne, warme, positieve boel met veel licht en liefde naar elkaar toe.

Rogier Haringpakker | 02-10-13 | 19:52

@mezelf: dat is; mutaties in beide genen

Kloof2012 | 02-10-13 | 19:46

Vna de website: "Kanker is niet genetisch bepaald." Wát??? Dan hebben de dames en heren onderzoekers het BRCA1 en BRCA2 gen vast uit hun duim gezogen. Net als al die doden die beide genen hebben veroorzaakt.
Ik hoop voor de eventuele kinderen van de beste man dat zwakzinnigheid ook niet genetisch bepaald is.

Kloof2012 | 02-10-13 | 19:44

@biochemie_nerd

Dat ziekenhuis selecteert aan de poort. Op die manier kan ik ook wel een ziekenhuis maken met zo'n 5-jaars overlevingspercentage.

Anoniemtje | 02-10-13 | 18:49

@Polletje Piekhaar

Dat haaien geen kanker zouden kunnen krijgen is onzin (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16264172). En het is niet eens verrassend. Al helemaal grotere dieren, we hebben biljoenen cellen. Elke keer als ze delen kan er iets fout gaan.

En dit gebeurt ook gewoon, en vaak. Iedere dag pakt ieder individu DUIZENDEN mutaties op die ze de dag ervoor dus nog niet hadden.

Kanker is helaas nog een fact of life. Hopelijk komt de voorspelling van die arts uit en kunnen we het gauw genezen.

Anoniemtje | 02-10-13 | 18:45

Ik weet niet hoor, ergens is het wel erg zielig dat dit soort kwakzalvers mensen zo benadelen en bestelen.

Van de kleine stukjes van het boek die beschikbaar zijn op facebook etc. lijkt het er op dat hij de ballen verstand heeft van biologie niveau middelbare school. Laat staan begrijpt hoe kanker ontstaat.

Het zou rechtvaardig zijn als hij zijn methoden op zichzelf kon toepassen.

Wat een verschrikking...

Anoniemtje | 02-10-13 | 18:35

Mijn paatje at biologisch en grootse deel van zijn leven ook nog macrobiotisch, dronk niet, rookte niet was zeer slank en voetbalde en windsurfte tot zijn 70ste. Vorig jaar kreeg hij prostaatkanker. Binnen no time compleet uitgezaaid en op zijn 71ste gestorven. Volgens de artsen kwam zijn snelle dood door zijn zeer gezonde lichaam waar de kanker snel in kon woekeren en die progressie zagen ze vaker bij gezonde mannen. Weet niet of deze verklaring op harde feiten is gebaseerd maar het ontkracht wel de theorie van Art.

ukuppes | 02-10-13 | 18:24

Ik geef deze meneer geen gelijk, maar wat een feit is, is dat je wel degelijk invloed hebt op de kans op kanker. Denk aan roken, asbest, straling, en wat al niet meer. Uit onderzoeken blijkt ook dat voedsel zeker van invloed kan zijn. Niet alleen op de kans dat je kanker krijgt, maar ook op het verloop ervan. Om nu dus zomaar alles dat niet chemo is af te doen als kwakzalverij getuigt niet van een bijzonder heldere geest.

Het enige waar je echt niet naar moet kijken is homeopathie (bevat geen werkzame stof, werkt dus niet) en andere zweefdingen. Exotische drankjes doen in principe ook niks, tenzij gebaseerd op wetenschappelijk bewezen werkzame stoffen.
Mocht je ook maar het flauwste vermoeden hebben dat je en tumor hebt, direct naar de huisarts toe. Laat hem alles regelen, want hij weet er beslist meer van dan jij!

C. Linnaeus | 02-10-13 | 18:23

verrekte mongool

dezeookalbezet | 02-10-13 | 17:59

Ik heb het boek van deze knakker niet gelezen, maar blind achter de Big Pharma aanhobbelen is ook ene uiterste.

Kijktip: www.youtube.com/watch?v=0psJhQHk_GI

Parsons | 02-10-13 | 17:59

Goed en geaccepteerd excuus voor neptieten.

annie mok | 02-10-13 | 17:51

Blouseje ziet er nog steeds prima gevuld uit, ondanks al die narigheid. Maar we moeten ook concluderen dat ze er niet jonger op wordt. Valt een beetje tegen.

VanBukkem | 02-10-13 | 17:49

Ik word pislink van dat handjevol reaguurders dat meent te moeten melden dat zij meer verstand hebben van kanker en kankerbehandeling dan artsen/oncologen die hier anderhalf decennium voor hebben gestudeerd. Flikker op met je Jomanda-size walnotenhersentjes!

Moederneuk | 02-10-13 | 17:18

@Analyse | 02-10-13 | 16:58
.
In mijn eerdere post schreef ik dat al. De genen zelf veroozaken de kanker niet, maar hun disfunctioneren maken de weg vrij voor kankercellen.

Bytemaster | 02-10-13 | 17:11

Overigens staat hij niet alleen, als zelfs gerespecteerde artsen/professoren uit het AVL ziekenhuis dit zeggen;

Kankeronderzoeker prof. dr. René Bernards van het Antoni van Leeuwenhoek in Amsterdam doet de volgende zeer schokkende en onthutsende uitspraken: “75% van alle kankermedicijnen werken niet ... drie van de vier patiënten heeft geen baat bij de medicijnen die hen gegeven wordt. Chemo is een botte bijl tegen alles wat snel deelt. Jaarlijks geeft de wereld 49 miljard dollar uit aan kankermedicijnen. Daarvan wordt 37 miljard dollar gebruikt om patiënten eigenlijk alleen maar zieker te maken, in plaats van beter, want je hebt als kankerpatiënt wél de ellendige bijwerkingen, maar je hebt geen baat!"

ITEACHYOU | 02-10-13 | 17:09

Zech Geenstijl, wel een beetje de literatuur bijhouden he! Want geloof het of niet kurkuma is echt een probaat middel om tumoren te behandelen... Althans het stofje in kurkuma wat voor de gele kleur zorgt, en OK misschien vooralsnog alleen in-vitro. Voor een (van vele) review(s) zie www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23303705

ir.Bob | 02-10-13 | 17:07

fail | 02-10-13 | 17:03 Zo blaas ik altijd op die tepels ipv zuigen

ITEACHYOU | 02-10-13 | 17:05

Er zit wel wat in hoor; meer zuurstof voor de boobies. Laat ze vrij! Ik steun Ard.

fail | 02-10-13 | 17:03

Sylvia Millecam, een mooi voorbeeld van naar stom gelul luisteren zoals Ard Pisa nu ook verkoopt. Goed bezig Adje. Mensen doen al 50 jaar onderzoek, zijn dicht bij een oplossing maar nog niet, Ga ze eens helpen joh, want jij weet de oplossing, in plaats van boeken schrijven.

[G]eenstijl | 02-10-13 | 17:02

chemo is een paardenmiddel hoe je het wendt of keert, maar is op dit moment een van de weinige opties, dat wil echter niet zeggen dat het de optimale behandeling is. alleen niets doen is slechter zeg maar ....... wie van u zal op 80 jarige leeftijd nog opteren voor chemo bijvoorbeeld?

ITEACHYOU | 02-10-13 | 17:01

@bytemaster
Je zegt het niet helemaal goed:
".. er zijn twee genen bekend die erfelijke borstkanker kunnen veroorzaken: BRCA1 en BRCA2."

Het BRCA gen is geen gen dat op zichzelf tumoren kan veroorzaken. Het zijn juist de mutaties in de genetische code van dit gen, en daarbij het gen inactief maken, dat ervoor zorgt dat er een tumor kan ontstaan. Ze veroorzaken het dus niet, maar hun celdelingsregulatie functie werkt niet meer.

Analyse | 02-10-13 | 16:58

Er is ook een mogelijk verband tussen Karma en kanker. Mogelijk dat Ard daar nog achter gaat komen.

CynicalBastard | 02-10-13 | 16:55

'chemo = moord'.?
Die vent is niet wijs, zonder die 5 maanden chemotherapie had ik nu dus dood geweest.
En dat is inmiddels 3 jaar geleden...

alpha centauri | 02-10-13 | 16:51

Goh hoe heet ze ook al weer.
De naam ligt me op de tong.
Sijl eh siel oh eh wacht even... ik weet het weer.
Sylvia Millecam.

copywriter | 02-10-13 | 16:51

@ Bytemaster,

Aha kan goed hoor, is al weer ff geleden dat ik mijn diagnose en hele verhaal over chromosomen en mutaties heb gehoord.
Maar waar het op neerkomt, er zijn meerdere soorten genetische (borst) kanker dan degene die bekend zijn.

Capy | 02-10-13 | 16:46

Niet vergeten ook in dat boekje te tikken dat het wel eens aan zijn scheve Atlaswervel kan liggen, GS. :)

Ageless | 02-10-13 | 16:35

@Capy | 02-10-13 | 16:26
.
Het zit iets anders: er zijn twee genen bekend die erfelijke borstkanker kunnen veroorzaken: BRCA1 en BRCA2. In die genen zijn inmiddels tientallen mutaties bekend. Inmiddels zijn er nog enkele andere genen gevonden die verdacht zijn, maar nog niet geheel zeker ook als oorzaak voor erfelijke borstkanker aangewezen kunnen worden. Vele andere genen kunnen ook betrokken zijn bij erfelijke borstkanker maar die zijn nog niet bekend.

Bytemaster | 02-10-13 | 16:31

De arrogantie. Kanker wordt met ultra-krachtige instrumenten bestudeerd, door de beste professoren in overleg met patiënten in de best gefinancierde medische sector van research.
-
Toch meende deze zak patat het beter te weten. Laag.
Nog lager op ladder staan de mensen die er in geloven.
Op de bodem ligt de wetgever, die deze crematie-sector bevorderende praktijken niet aanpakt.

Not Muhammad | 02-10-13 | 16:30

Dat boek is net zo gevaarlijk als de Bijbel en Koran! Ook verbieden dus.... Ooh wacht!
*weer verder dromen gast*

IkSchrijfDusIkBen | 02-10-13 | 16:29

@popov | 02-10-13 | 15:39 |
antwoord is waarschijnlijk wel, tenzij radiotherapie beter zou zijn en als ik toch zou besluiten om het niet te doen dan accepteer ik dat ik eerder dood ga. Ik ga in ieder geval niet aan de kwakzalverij

kees1960 | 02-10-13 | 16:29

popov | 02-10-13 | 15:39 |
Ja, ik heb mijn naaste aangeraden om chemo te gebruiken en mocht ik zelf in de toekomst ooit deze keuze moeten maken, dan zou ik dit net als iedere arts ook doen.
LiamP | 02-10-13 | 15:57 |
Onzin.

Maar ik mij nogal aan stoor is de citatie van Rene Bernards, dat de meeste chemo niet helpt; hij geeft aan dat chemotherapie meer specifiek moet zijn. Geen enkele tumor is uniek en hij pleit voor genotypering van iedere kanker zodat je juiste combinatie van chemotherapie gebruikt kan worden tijdens de behandeling.

Om echt Kankerzorg echt te verbeteren moet deze zorg verplaatsen naar specialistische ziekenhuizen. De (na)behandeling voor kankerpatiënten loopt op deze manier veel efficiënter en goedkoper (ook niet onbelangrijk).
Om wat cijfers te noemen: Het MD Anderson in Texas heeft inmiddels een 97% 5-year survival rate voor AML bij kinderen. In Nederland lopen wij hier nog flink op achter...

biochemie_nerd | 02-10-13 | 16:28

Trouwens, qua borstkanker weten ze nu van 2 genmutaties BRCA1 & BRCA2 maar waarschijnlijk zijn er véél meer alleen weten ze nu nog niet op welk chromosoom de mutaties te vinden zijn.
.
Ik denk dat Ard zuurstoftekort heeft gehad tijdens zijn geboorte.

Capy | 02-10-13 | 16:26

Beste meneer Ard ,
De nieuwste (en veelbelovende) ontwikkeling op het gebied van kanker-bestrijding heet : protonentherapie.
nl.wikipedia.org/wiki/Protonentherapie...
Jammer genoeg nog niet in Nederland, maar in het buitenland worden grote successen geboekt.

Piet_Snot | 02-10-13 | 16:25

@God Zelf | 02-10-13 | 16:13
.
De ziekte kanker is meer dan cellen die een zuurstoftekort krijgen. De werkelijke oorzaak kan op een heel ander vlak liggen. Ieder lichaam maakt foute/slechte cellen aan (die je kankercellen kan noemen), ongeacht hoe gezond of ongezond je ook eet. In iedere gezond lichaam zijn er processen actief die deze slechte cellen elimineren. In het geval van erfelijk borstkanker is het zo dat deze eliminatieprocessen niet goed werken, waardoor slechte cellen niet worden worden opgeruimd en zich ongebreideld verder kunnen delen. Een tumor kan het gevolg zijn.
Het gen-defect dat ervoor zorgt dat het eliminatieproces niet meer werkt, heeft dus helemaal NIETS te maken met het zuurstoftekort in de cellen en met natuurzuivere voeding.

Bytemaster | 02-10-13 | 16:21

@Capy | 02-10-13 | 16:17
Laten we dan maar hopen dat die gezond blijven, de stakkers.

Russells Teapot | 02-10-13 | 16:18

Bepaalde ongewenste kwaadaardige celdelingen kunnen lopen, noemen zich wetenschapper en schrijven een boek.

Rest In Privacy | 02-10-13 | 16:18

bravo Nanninga; dit keer kan ik het alleen maar met je eens zijn; www.kwakzalverij.nl/

peter1953 | 02-10-13 | 16:18

@ Russells teapot,

Hij heeft blijkbaar al 4 kinders...

Capy | 02-10-13 | 16:17

@God Zelf | 02-10-13 | 16:13
Beetje simpel geredeneerd.
Kanker is een 100% dood garantie zonder behandeling. Chemo geeft je tenminste nog een kansje.

TeeJee | 02-10-13 | 16:16

Mafkees! Krijg meteen weer onze eigen Sylvia in beeld. Zonde allemaal

Kobus Kloothamer | 02-10-13 | 16:15

Ik vind wel dat ze dit soort mensen verplicht moeten castreren. Ze zullen maar de zeggenschap krijgen over een kind met leukemie...

Russells Teapot | 02-10-13 | 16:14

Als hij in dit boek de waarheid sprak, had de farmaceutische industrie hem ruimschoots voor publicatie al om laten leggen.
Laten we wel wezen: alle chemo's die tot op de dag van vandaag gebruikt worden betreffen patenten uit de jaren '70 en '80, ondanks gigantische (medisch)wetenschappelijke vooruitgang. Deze man blijft een aluhoed-dragende doemprofeet, maar onderschat niet hoe veel geld er in de kankerbusiness omgaat. Hoe meer pillen er door zieke strotten geramd worden, hoe meer geld er verdient wordt. En hoe je het ook wendt of keert: Gigantische bakken geld corrumperen altijd mensen (zie politiek, brandstofindustrie, etc. etc. etc.).

Snuck | 02-10-13 | 16:14

Hmm.. zit toch wel een kern van boodschap in. Als ik alles een beetje knip en plak, dan zie je de waarheid wel:

"kanker is kanker, er is maar 1 hoofdoorzaak: kankercellen, cellen hebben overhand. Wereldwijd miljoenen mensen gestorven aan kanker."

Hij zegt het gewoon een beetje krom.

Analyse | 02-10-13 | 16:14

Als deze man teelbalkanker heeft, moet je eens kijken hoe snel hij ze toch laat amputeren.

Feynman | 02-10-13 | 16:14

@Requiescat in pace | 02-10-13 | 16:03
Dat zuurstoftekort kanker veroorzaakt is door Otto Warburg al in de jaren '30 aangetoond. Nooit van gehoord zeker? Hij heeft nog een mooie Nobelprijs gekregen ook. Niet echt een kwakzalver dus. Dat kankercellen hun energie krijgen door suikers te vergisten is gewoon bekend. Dus waarom zou deze meneer alleen onzin praten? Kijk dan eens naar de geweldige resultaten van chemo. Daar gaan meer mensen aan dood dan aan kanker zelf.

God Zelf | 02-10-13 | 16:13

@Mark Smith | 02-10-13 | 16:02
.
Klopt, maar nogmaals: Nanninga velt geen oordeel over de de mensen die erin geloven en hij waarschuwt ze in het stuk ook niet. het gaat hem puur om de nonsens die deze man de wereld in stuurt.

Bytemaster | 02-10-13 | 16:10

@LiamP | 02-10-13 | 15:57
pH-waarde verhogen is niet zo moeilijk. Scheutje loog drinken elke dag. Geen azijnbode meer lezen. De tv uitdoen als Freak de Jonge of een andere lincksche gutmensch begint te preken. En goed eten. Basisch voedsel. Dus goed letten op het basisvoedsel. Veel havermout en verse, ongekookte groente. Het liefst knollen, omdat deze vroeger ook basisvoedsel waren. Geen vlees, melkprodukten of eieren, want dieren hebben een zuur leven.

steven paul | 02-10-13 | 16:07

@ Ard Pisa,
Als BRCA gen draagster en op de wachtlijst staande voor een zelfde (amputatie + reconstructie) operatie als Jolie heb ik maar een ding te zeggen: Ga es deaud mafkees.

Capy | 02-10-13 | 16:07

@God Zelf | 02-10-13 | 15:57

En wat nou als god wel blijkt te bestaan? Oh wacht, dat is ook zo'n totaal dwaze en onzinnige vraag dat het geen zin heeft om ook maar te proberen te antwoorden.

Je kunt wel zeggen "ja maar wat als deze totale onzin toch klopt" maar het fundamentele probleem met zulke onzin is dat het, bij gebrek aan enige relatie met de realiteit, onmogelijk is om te zeggen wat er dan zou gebeuren. Juist omdat het onzin is. Snap dat dan.

Requiescat in pace | 02-10-13 | 16:03

R.I.P Sylvia Millecam dankzij deze kwakzalvers...

ikdenkwat | 02-10-13 | 16:03

heerlijk die absolute waarheden :D
Ik wil dr. Moerman terug, gaan we allemaal weer duivenvoer eten :D

gedachtespinsel | 02-10-13 | 16:02

En wat als tie nou toch gelijk bijkt te hebben, Annabel? Wat dan?
God Zelf | 02-10-13 | 15:57
Als hij gelijk heeft, kan hij dat toch bewijzen? Dan lullen we nergens meer over.

Gugong | 02-10-13 | 16:02

Bytemaster | 02-10-13 | 15:56
Dat zal. Maar als iemand daar hoop uit put en met zo'n kwakzalver in zee wil gaan staat hem of haar dat vrij. Betutteld worden we al genoeg door de overheid, hebben we Nanninga niet voor nodig.

Mark Smith | 02-10-13 | 16:02

Ik heb zelf kanker en weet dus aan den lijve wat chemo en operaties zoal doen. No fun, maar vooralsnog zijn jullie nog niet van me af.

Grootste probleem in oncologie dat ik meemaak is dat reguliere artsen geen goed totaalbeeld hebben wat er in de pijplijn zit aan nieuwe behandelmethoden. Heb onlangs een -nog niet in NL beschikbare- behandeling ondergaan in Londen. 18K, rekening man.

Kanker aanpakken heeft een geestelijke component; als je als patiënt de moed opgeeft, zullen artsen ook minder behandelen. Je moet dus sterkte uit jezelf putten.

Maar die geestelijke component betekent niet dat je je uitzaaiingen kunt wegdenken of zo. Ik blijf altijd ver weg van dit soort trollen. En dan ook nog geld willen verdienen over de rug van -vaak- doodzieke mensen.....

ole guapa | 02-10-13 | 16:02

LiamP | 02-10-13 | 15:57
Jee, dus het is al helemaal bekend waardoor kanker ontstaat? Waarom dan nog al dat wetenschappelijke onderzoek he.

Elisabeth2 | 02-10-13 | 16:02

Obsi | 02-10-13 | 15:58
Moet jij 's kijken op de bijsluiter van paracetamol voordat je een pilletje tegen hoofdpijn slikt...

Smuts | 02-10-13 | 16:02

Zijn "opleiding" gevolgd aan de Roy Martina academie. Tsja...

Roberto9722 | 02-10-13 | 16:01

Duiven geen kanker? zelfde fabel als dat haaien geen kanker kunnen krijgen . Kanker komt bij alle dieren voor , ook bij duiven en haaien. Gezond eten voorkomt sommige vormen van kanker, als je het hebt is goede voeding belangrijk maar genezen bij kanker (beetje ruim begrip iedere vorm is een ziekte op zich) doet het niet.

drs W | 02-10-13 | 16:00

@LiamP | 02-10-13 | 15:57
.
Dat is EEN oorzaak van het ontstaan van kankercellen. Bij erfelijke borstkanker gaat het om hele andere processen, die je niet kan regelen door het veranderen van je voedingspatroon.

Bytemaster | 02-10-13 | 16:00

Dus Ard is naast bedrijfskundig ingenieur ook arts ?

Mark Krachtwijk | 02-10-13 | 15:59

In de bijsluiter van chemo-chemicalien staat als bijwerking: Carcinogeen

Obsi | 02-10-13 | 15:58

eh, mevrouw nanninga, het klopt anders gewoon wat deze ard zegt, hoor. gezonde cellen muteren inderdaad tot kankercellen als er te weinig zuurstof voorhanden is, en dit wordt vaak veroorzaakt door een fout voedingspatroon, waardoor het lichaam een te lage pH-waarde krijgt.

ik snap dat het ff snel een stukkie tikken en weer cashen bij GS aantrekkelijker is dan hier eerst enigszins serieus onderzoek naar doen, maar als je dit wel zou doen, zou je ongetwijfeld een anders stukje schrijven.

LiamP | 02-10-13 | 15:57

Vroeger hadden we brandstapels voor dit soort lieden.
brutus68 | 02-10-13 | 15:54
.
Nee, toen werden de realisten en wetenschappers op de brandstapel gezet door de mensen die in sprookjes geloofden.

Bytemaster | 02-10-13 | 15:57

En wat als tie nou toch gelijk bijkt te hebben, Annabel? Wat dan?

God Zelf | 02-10-13 | 15:57

Verder moet iedereen lekker geloven wat hij of zij wil als die kudtziekte hen heeft getroffen.
Wat Nanninga daar ook van vindt.
Mark Smith | 02-10-13 | 15:47
.
Nanninga verzet zich dan ook niet tegen de vrijheid van geloven, maar wel tegen de vrijheid van aantoonbare leugens en nonsens op het gebied van gezondheidszorg de wereld in slingeren.

Bytemaster | 02-10-13 | 15:56

Vroeger hadden we brandstapels voor dit soort lieden.

brutus68 | 02-10-13 | 15:54

@popov | 02-10-13 | 15:39 | + 4 -
Ligt dus geheel aan hoe "erg" je eraan toe bent. Zo kan chemo er juist voor zorgen dat na het wegsnijden van een tumor de recidive rate gigantisch verlaagt kan worden. Iedere doktor zal dit dus dan ook doen. Gaat het om een chemo die je leven met 2 maanden kan rekken maar kwaliteit van het leven stort drastisch in dan waarschijnlijk niet.

Het gaat dus, zoals altijd!, om de nuance. Er is geen harde ja of nee het ligt er maar net aan.

bomba12 | 02-10-13 | 15:53

Een bedrijfskundig ingenieur die denkt wat van het menselijk lichaam te weten. Schoenmaker, blijf bij je leest!
Of ga geneeskunde studeren, zodat je weet waar je het over hebt.

bezemkast 1919 | 02-10-13 | 15:53

De beste manier om geen kanker te krijgen is vroeg sterven.

steven paul | 02-10-13 | 15:52

Of ik dat boek van jullie zou kopen weet ik niet (denk van niet) maar dit soort alternatieve figuren mogen van mij de kankâh krijgen. Kijken we dan nog wel een keer of ze een reguliere genezing willen of dat ze kiezen voor geschud, linksdraaiend suikerwater.

Osdorpertje | 02-10-13 | 15:51

Overigens schijnt het ook bij haaien niet voor te komen. Wat eten die eigenlijk? Surfers?

Polletje Piekhaar | 02-10-13 | 15:51

Kanker is an sich niet vervelend. Jong sterven is vervelend. Pijnlijk sterven is vervelend. Kanker is voor de rest 1 van de 10 ziljoen manieren om dood te gaan. En dood gaan is best wel gewoontjes. Niet voor het individu, wel voor de mens.

Badderbeest! | 02-10-13 | 15:49

alleen dat semi intellectuele kut brilletje al. En die Graai smile. Hoop dat hij nooit kanker krijgt, echt niet.

Maar flikker wel FF op Tita tovenaar!

HoutekopHarryHendrik | 02-10-13 | 15:49

Indertijd had je ook het Moerman dieet. Die had ontdekt dat bij duiven geen kanker voorkomt. Dus had hij een speciaal dieet bedacht. Er is niets nieuws onder de zon.

Polletje Piekhaar | 02-10-13 | 15:48

Ben ik de eerste reaguurder die het met deze meneer eens is?? YES!

arikanari | 02-10-13 | 15:48

@Botte Hork | 02-10-13 | 15:38
Gewoon een elastiekje vragen aan de postbode. Die doe je dan goed strak om je penis en dan wordt hij vanzelf zwart.

steven paul | 02-10-13 | 15:47

Gewoon een gratis Boob-job gehad onder het kopje "promotion of a mem(m)e"

Pimp my Voortuin | 02-10-13 | 15:47

Verder moet iedereen lekker geloven wat hij of zij wil als die kudtziekte hen heeft getroffen.
Wat Nanninga daar ook van vindt.

Mark Smith | 02-10-13 | 15:47

Dit soort mensen geen podium geven, next

drs W | 02-10-13 | 15:45

Jolie ziet er weer even hot uit als ooit tevoren. Echt een hele mooie vrouw. Als je een maori bent dan....

Badderbeest! | 02-10-13 | 15:44

Hoeveel mensen ik al niet van facebook verwijderd heb omdat ze dingen deelden over kankergenezing met magisch plantensap en whatnot...

Ommie de HaatMoker | 02-10-13 | 15:43

De huidige doctoren werken helaas nog steeds met de grove 'kapotmaakmethode' snijden, bestralen, chemo. Repareren doen we helaas nog niet.

Kanker is een runaway celdeling. Het is echt verschrikkelijk dat mensen hiermee hoop krijgen of erger, gaan voor een alternatieve behandelmethode. Hiermee tikt waardevolle tijd weg voor een echte behandeling. Kanker stop je niet met liefde en gezond eten. Ook homeopathie of (sorry pap, Chinese/Tibetaanse kruiden) helpen niet. Ja misschien voel je je iets gezonder en werkt het placebo effect een beetje.

Ik hoop dat er snel grote vooruitgang wordt geboekt in de begrip en het op cel niveau bestrijden van kanker. Ik wil niet het mijn vader achteraan. RIP pap

This Far No Further | 02-10-13 | 15:42

Geld verdienen door middel van het verstrekken van valse hoop aan mensen die vaak radeloos zijn.

Ard, je bent een eikel.

Mr.Socrates | 02-10-13 | 15:42

Die Sharia boys zijn goed in het preventief verwijderen van van alles en nog wat.

Botte Hork | 02-10-13 | 15:42

Laat deze (f)ard snel overwaaien.

dierplaag | 02-10-13 | 15:41

@ Botte Hork | 02-10-13 | 15:38 | + 0 -
"negelul" Is negen niet een beetje veel?

TheseDays00 | 02-10-13 | 15:41

De Sylvia Millecam methode dus.
Zelfs toen haar tumoren letterlijk naar buiten stulpten werd reguliere behandeling nog verboden door haar alternatieve genezers.

Eric Blair | 02-10-13 | 15:41

*wachten doet op stompzinnige reactie Bakto*

Botte Hork | 02-10-13 | 15:41

Ard heeft de LTS-zwakstroom cum laude voltooid.

kneuterzak | 02-10-13 | 15:40

@popov | 02-10-13 | 15:39 | + 0 - antwoord is ja, niet ik maar wel een oncoloog die ik ken.
Chemo is niet altijd een antwoord maar kan het wel zijn.

jammer dit | 02-10-13 | 15:40

Dit soort mensen zijn extreem gevaarlijk, radeloze mensen maken gemakkelijk de fout om dergelijke kwakzalverij te geloven. Met de dood tot gevolg.

Requiescat in pace | 02-10-13 | 15:39

Niet leven voorkomt ook kanker.

Boerenhoofd | 02-10-13 | 15:39

Erg fout deze man.

jammer dit | 02-10-13 | 15:39

Vraag eens aan een arts of hij zelf chemo zou nemen.

popov | 02-10-13 | 15:39

Ik overweeg een negelul transplantatie, maar ga nu toch twijfelen.

Botte Hork | 02-10-13 | 15:38

*zich nog ene Jomanda herinnert*

Beverly Jillz | 02-10-13 | 15:38

Dit soort idioten moeten ze gewoon strafrechtelijk vervolgen...

Aatje | 02-10-13 | 15:38

Zoveel mensen,
zoveel meningen.

Einde van de Domheid | 02-10-13 | 15:37

Vertrouwen in lieden als Ard is als een kind dat lacht tegen de rover die het slacht.

Simon de Danser | 02-10-13 | 15:37

Ard Pisa, klinkt als een mislukte volkszanger die Italiaanse liedjes naar het Nederlands verkracht.

Mark Smith | 02-10-13 | 15:36

Ha we gaan weer kwakzalvers pesten.

poppermotje | 02-10-13 | 15:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken