
Gisteren hadden we al Koos Visser uit Assen op
GeenStijl. Zijn zoon was bruut in elkaar geschopt door een groep jongeren, zonder enige aanleiding. Dit gebeurde na het uitgaan aan de Brinkstraat. Heel gek, maar dat blijkt dus geen incident te zijn. Nope. Er worden vaker lui
lastig gevallen op diezelfde locatie tijdens en na het stappen. Of in het
zwembad, daar doet deze groep 'bekenden van de politie' uit de wijk Pittelo ook nog wel eens ter vermaak mensen slopen. Okee. Dus we hebben een groep jongeren. Waarvan de politie weet waar ze wonen. En wat ze voor schofterigheid uithalen. Zo slaan ze dus blijkbaar regelmatig zonder enige aanleiding mensen in elkaar. Eenlingen, natuurlijk. Want dan durft zo'n roedel gewetenloze klootzakken wel. Waarom gebeurt er dan niks? En we bedoelen niet gratis kickbokslessen, per se. Meer hard ingrijpen. Dus dan niet het meisje arresteren dat niet heel subtiel duidelijk probeert te maken dat ze lastig wordt gevallen door deze groep, zoals in de tweede link wordt vermeld. Of vaders dusdanig tot wanhoop drijven dat ze online
schandpalings in het leven roepen. Slachtoffers worden dader en daders worden slachtoffer. Oh, trouwens, het betreft hier een groep Marokkaanse jongeren. Maar dat zal het bespreekbaar maken en stevig aanpakken van het probleem niet bemoeilijken toch? Want de rechtsstaat discrimineert niet, die pakt alle overlast gevende geweldsdebielen even snoeihard aan.
Reaguursels
InloggenMoslims? Nee Bedankt.
De politie in Assen heeft een hele hoge toren gebouwd en daar houden ze kantoor. Of het zijn flex-plekken en liggen ze thuis lekker te maffen. Ze kunnen nog niet eens het verkeer regelen dat volledig vastloopt onderaan de toren. compleet incompetente leiding die volledig vervangen moet worden. En dan heb ik het niet alleen over Assen.
Jammer dat veel mensen Geert Wilders nu als onruststoker bestempelen, terwijl hij degene
is geweest die de dingen ging benoemen. Het waren en zijn gewoon Marokkanen. Punt uit. Turken heb je geen last van, althans niet in die mate als dit tuig. En de politie??? Wat een nageboortes zijn dat, kindje weggegooid?? Ik haat die gasten.
Politie? In Holland? Ha het zijn verkeers regelaars en niks naders. De Hollandse knul van vroeger zou er eens langs gaan en dat zooitje zo hard in mekaar trappen dat het nooit meer doen. Maar de Hollandse knul blowt liever, zuipt liever.
40 jaar wegkijken. En de PVDA en Theo Maassen keken weg en zagen dat het goed was...
-weggejorist-
Grootendeels is het ook gewoon die kutregeltjes en dat die gastjes met grote groepen zijn. Menig politieman wil echt wel ingrijpen, maar dat kan niet.
Een paar jaar geleden werd er bij ons onder een ruit van een winkel ingegooid door 2 Marokaantjes om wat sigaretten te jatten, net toen we naar buiten liepen. Ze stapten vlug op hun scooter en we konden ze niet grijpen. 5 minuten later was de politie erbij. Ik kan me nog herinneren dat die agent zei:
"Het is jammer dat jullie ze niet een paar klappen hadden kunnen uitdelen, dan hadden wij wel even de andere kant opgekeken"
Het is dus niet alleen de frustratie van de burgers.
Groep "BEKENDEN" van de politie ???
Zeg maar gerust "MAROKKANEN" want dat zijn het.
Er geldt zelfs al een samenscholingsverbod.
Oh nee he. Wonen die Marokkanen nu ook al met zulke aantallen in drenthe dat ze hun groepsrituelen ook al in het pittoreske Assen durven uit te voeren....
Die schooiers van een agenten in Assen ergens iets aan doen? haha laat me niet lachen... Het is net of ze de grootste stumperts uit het land hebben verzameld bij de KLPD, en in Assen gestopt.
Het is 1 familie in Assen die ze gewoon een enkele reis moeten geven.
En dan heb ik het niet over naar land van herkomst... Vlotje op de stille oceaan... ergens in het midden met 1 kapmes.
Ik woon ook in Assen (sad but true) maar het is inderdaad een drama hier in de stad (dorp).
De wijkagenten zorgen liever voor hun geraniums voor het lokale kantoortje, dan dat ze feitelijk de problemen ook echt aan gaan pakken, want die agent uit deze wijk hierzo is een grote onbekende voor me.
Gewoon de andere kant op kijken..... zie je de problemen ook niet toch?
Je verwacht het niet..
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/marrokanen-on...
In Engeland is het net zo erg, de acteur en ex voetballer Vinnie Jones is ook al zijn land ontvlucht vanwege de multi culti www.dailystar.co.uk/news/latest-news/3...
Ik woon ook in Assen en sinds het samenscholings verbod in Pittelo wordt bekrachtigd is deze groep in het centrum gaan zieken.En ik moet ook bekennen dat ik geen vertrouwen heb in de locale politie hier.
Als er een versterkertje moet worden ingenomen bij een vriends verjaardag vorige maand doen ze dat bijv met 4 wagens en 8 man.
En als die "groep" in het centrum aan het zieken is.
Dan zijn ze weer in geen velden of wegen te bekennen.
Er waren politieteams beschikbaar in de buurt toch?
Ze maken gewoon een ongelovelijk slappe indruk hier.
Ook worden de zaken gewoon omgedraaid door justitie.
Zoals bij een aantal stalking en bedreigingszaken naar jonge meisjes toe.(Door leden van dezelfde groep.)
Werden de ouders beschuldigd van bedreiging.
Ook de reaktie vanuit het stadshuis is ook weer slap.
Maar ja die hebben het veels te druk met interne spelletjes.
Zoals de burgemeester eruit wippen laatst.
(leek me mij nu net zo'n geschikte kerel.)
Een oplossing is misschien als er wat gebeurd een aantal cafe's langs en dan zijn er wel een 50+ man bereid om dat groepje laffe honden ff recht te zetten/centrum uit te werken.
Ook onze Mulukse vrienden helpen graag een handje denk ik.
Maar die hebben zoiezo nog een appeltje te schillen met ze.
Maar ja dan wordt het meteen een warzone.
Kon nog wel eens een kruitvat worden hier als het zo doorgaat...:-(
Er komt een tijd dat de burger dit zelf gaat oplossen en dat duurt niet lang meer. Stelletje lafbekken die finnen... en de politie is nog erger. ..
Kan er niet gewoon een wet komen dat dit soort relmocro's niet noorderlijker dan de randstad mogen komen? Bij voorkeur blijven ze nog veeeel zuidelijker natuurlijk.
@Trukano | 03-09-13 | 13:26
Dan zou ik zeggen........ meld je bij de politie met je informatie en mochten ze je afwimpelen dan kun je dat hier weer melden.
Er zal vanzelf sprake zijn van 'volkswoede'. En, beste overheid, we hebben u wel gewaarschuwd!
tjekff | 03-09-13 | 12:15
Ik reageer eigenlijk nooit. Nu voel ik me verplicht te reageren want ik woon in Assen en weet precies wie dit zijn. Met 100% zekerheid zeg ik dat deze twee jongens uit het filmpje bij het 'groepje Marokkanen' hoort die keer op keer, uiteraard in groepsverband, mensen beledigen en mishandelen. Ze zitten vrijwel allemaal op de school; PRO Assen, het laagste van het laagste verrassend genoeg.
Mijn stad wordt geterroriseerd door deze familie/groep Marokkanen. Heeft iemand een waardige oplossing voor dit zootje tuig?
Ik zal mij ten alle tijden in dienst stellen voor een eventuele actie tegen deze criminelen!
@Willianus Wortelus | 03-09-13 | 09:45
Vreselijk!! Hoe is dit afgelopen? Dit artikel is van september 2012. Zijn die jongens gepakt of is dit weer zo'n geval waarbij de politie zegt het bewijs niet rond te krijgen.
Oorzaak van het probleem: sinds 1 november 1949 heeft Assen een PvdA burgemeester, er is dus altijd weggekeken.
Jaren lang was iedereen gewend in dit soort gevallen door de politie beschermd te worden. Dus grijpen mensen niet snel zelf in omdat niet meer gebruikelijk is. Alleen blijkt steeds vaker dat de politie aan de kant van dit soort tuig staat. Dus dan blijft er weinig anders over......
-weggejorist-
@tjekff | 03-09-13 | 12:15
Mijn god, wat een pipo's.
drekzooi | 03-09-13 | 11:57 |
Beste drekzooi ik snap je punt maar wanneer heb je voor het laatst gelezen dat 20 blanke racisten een Marokkaan in elkaar sloegen? Ik denk dat iedereen snel genoeg begrijpt dat het marrokanen betreft als er weer een artikel verschijnt waarin staat dat 20 racisten een hollandse opa, oma of kind in elkaar hebben gemept. En als het eenmaal gemeengoed is dat zij racisten zijn wordt er tenminste niet gepiept dat de vader een racist is als hij opkomt voor zijn zoon en de racisten in elkaar mept.. Snap we het nog? Ik wel. Omdraaien die zooi en benoemen hoe het werkelijk is.
-weggejorist-
Rustig mensen, rustig maar....! BRINKMAN is onderweg...!!
Hier loopt dat schorem al met tasers op zak.
Doorlopen mensen, er is geen probleem. *kuch* www.telegraaf.nl/binnenland/21861018/_...
Fout op fout op fout. Stelletje totaal incompetente provinciaalse boerepummel bromsnorrende Zwiebertje veldwachters daar. Kutboeren. Dat verhaal van Telegraaf/ Wortelus, ik had een gun gekocht en... Ehm verder niets, voordat Joris weer ingrijpt ;)
en toch krijgt de pvda straks gewoon weer 35 á 45 zetels.
weltrusten
Oh oh oh wat is iedereen weer boos hier, de een na de andere geweldadige oplossing komt langs. "ik zou dit doen, ik zou dat doen ", "Nederland is het zat en gaat binnenkort in opstand komen ".
Er gaat helemaal niets gebeuren want ook jullie wachten gewoon af tot iemand anders het doet !!
Jongens, het gaat niet goed. Het is flink mis in dit land en ik zie niet hoe we hier nog uit geraken. Het wordt steeds hopelozer.
Al Qaida op Haags - door gemeente gesponsord - voetbal veldje, de taliban jeugd die Sliedrechtse wijken terroriseert. Marokkaans tuig in de stad van Bartje. En dan natuurlijk alle andere zandbakschorem in de gekende zandbakschoremplaatsen her en der in den lande. Yeah sure.... incidenten! Opgerot ermee!
gescheert = geschoren :)
BramSlang | 03-09-13 | 11:50
Maak er dan wel '20 getinte racisten' van anders worden de normale racisten over een kam gescheert met het marokkaanse tuig.
En die normale racisten zijn diegene die door de linkse politiek erop afgerekent worden als de 'getinten' negatief in het nieuws komen.
Stemrecht afnemen van mensen met meer dan 3 veroordelingen of een van langer dan 2 jaar onvoorwaardelijk (dan moet je al een oma anaal hebben verkracht en beroofd in Deuzen 66 town). Of langer dan 5 jaar werkloos aggregate. Sorry jongens, dan heb je geen recht meer om mee te beslissen, life's tough.
Tuig-Marokkanen:
- slecht voor u want u voelt zich erdoor bedreigd (of u bent al slachtoffer geweest)
- slecht voor het imago van de politie, want die mag er nauwelijks iets aan doen en kijkt daarom vertwijfeld de andere kant op
*
Tuig-Marokkanen:
- goed voor GeenStijl want u maakt veel kliks = advertentie-inkomsten. Consequenties eraan verbinden, nee
- goed voor onze D66-rechters, want zo houden ze zichzelf bezig (daarom niet of kort straffen, komen ze vanzelf weer terug voor de rechtbank)
- goed voor Marokko, want nu zitten de rifapen hier en in Belgie
- goed voor linksche partijen want die kunnen middels lokale politici talloze kickboksleraren, opbouwwerkers, mediairs en buurtwachten subsidies laten verbrassen (= favoriete hobby)
- goed voor schatrijke Golfstaten want deze kunnen zo moskeeen in Europa financieren en islam uitbreiden
- goed voor moslimextremisten en radicale imams die zelfs in hun land van herkomst worden uitgespuugd maar hier ongehinderd hun gang kunnen gaan
- goed voor pseudo-islamspecialisten die hun overbodige meningen kunnen op tv ventileren
*
De stand is 2 tegen en 7 voor. Zodat u begrijpt waarom er niets gebeurt.
Je kunt ze wel verbloemend Finnen noemen, maar het zijn racisten. Laten we ze dan voortaan ook zo noemen. Bv: 20 racisten hebben in Assen een jongen na het uitgaan in elkaar gemept.
Je bedoelt een plek waar ze opgehangen worden?
Mee eens.
Verzetstrijder | 03-09-13 | 10:39 | + 2 -
Jazeker, ik bedoelde eigenlijk het schavot.
Het was eigenlijk nog iets te vroeg om te reaguuren maar de woede hadT de overhand.
Ach das assen, woon er al jaren niet meer maar toen de tijd had je parkzicht in assen , dat was de vaste stek van molukkers, werd regelmatig gevochten ook in andere zaken was er bijna een stricte rassenscheiding . Als "blanke" ging je naar Rolde "het hof" daar zelden een burger van anders gepigmenteerde afkomst gezien, de inkom prijs van 15 gulden deed weinig aan de pret onder, dat was toch veels te laag om je rekening te betalen.en politie deed net als nu niks aan uitgangsgeweld.
Nederland is geen rechtstaat.
@Chatslet: en dat is dus strafbaar en dan wordt jij opgespoord, berecht en veroordeeld voor aanzetten tot haat en geweld terwijl de oorzaak, de werkelijke kleaudtzakjes, vrij rondlopen en elke vrijdag- en zaterdagavond andere mensen kunnen intimideren, lastig vallen en mishandelen.
Had deze discussie laatst ook met een maat van me, hoe te handelen als er "aanduwgastjes" problemen zoeken. We werden het niet eens...
Dat Marokkaanse tuig in Assen weet alle huis adressen van de politie dus die politie die kijkt wel uit!
Lekker veilig snelheidscontroles uitvoeren en als het slecht weer is op kantoor de administratie bijwerken. Dat is veeeel belangrijker!
Sla d'r nou godverdomme is op.
waardeloze klootoverheid
Nieuw initiatief:
Website waar dit soort gasten op geplaatst worden met de mogelijkheid om per tokkie/bondkraagje/moelander etc... geld te storten. Dit bedrag (bounty) telt op en wordt uitgekeerd aan de gene die de tokkie/bondkraagje/moelander het ziekenhuis in mept.
Muxje | 03-09-13 |
Ik doe het niet af als jeugdige baldadigheid, zeker niet ik zeg alleen dat jongeren van die leeftijd bezig zijn met een nieuw zelfbeeld vormen. Ze willen een eigen identiteit gaan zo snel mogelijk een label zoeken om om te hangen.
Dit is voor Marokaanse jongeren helaas veel te vaak het label 'kut marocaan' let wel zij kiezen hiervoor, eigen schuld en zo, maar.... De Nederlandse regering, politie, school en ouders zou door hard optreden moeten zorgen dat dat label gewoon niet beschikbaar is.
Ik zeg ook dat niet alleen voor Marokkanen geldt maar voor elke minderheids-groep waarvan er voldoende op een hoop zitten.
Het aloude WIJ tegen ZIJ is gewoon heel aantrekkelijk voor de leeftijd waar we het over hebben, ze hebben het nadenken nog niet onder de knie.
Ik weet toevallig dat er in Assen ook blanke jongens rondlopen die het leuk vinden ter vermaak in het weekend "buitenlanders in elkaar te rammen" tijdens uitgaan. Assen is denk ik hardste nazi plaats van heel NL. Dat probleem lost zichzelf wel op dus denk ik.
@Idontgiveafuck: "Je zou toch denken dat in het Noorden van het land het niet zo moeilijk is om een knokploegje op te richten om dit tuig voor eens en voor altijd goed aan te pakken en ze richting hun 72 maagden te sturen?"
.
Verschil is dat wij wel wat te verliezen hebben. Is een paar meppen tegen een irritante Marokkaan jou 6 maanden brommen + financiele gevolgen ( kosten rechtszaak e.d. ) + eventueel ontslag waard?
Mij niet... ( en dat heeft niets met laf te maken ).
eigen hollands recht gebruiken eerst...
De enige plek waar dit schijtvolk geen problemen veroorzaken is Marokko zelf en wat mij betreft gaan ze allemaal a.s.a.p. terug!
Ik heb vijf jaar naast zo'n stuk tuig gewoond; wat een ellende. Intimidatie, bedreigen zowel mondeling als op papier en wat doet de pliesie... Juist mij vertellen dat ik misschien wel bedreigend over kwam... (1,65 - 46 kilo schoon aan de haak). Tuurlijk oom agent; zucht! Moeder, wat heb ik een pesthekel aan die klanten gekregen!
Allemaal onzin. Er is geen Marokkanenprobleem. * als je alleen mainstream media volgt *
Mensen kom op, we zijn (nog) erg in de meerderheid. Het is niet zo moeilijk om dit vuilnis aan te pakken. Maar ... , dan moeten we elkaar nu wel eens gaan helpen en de rijen sluiten. Saamhorigheid en activiteit als met het 'Oranje-gevoel'. WIJ ZIJN NEDERLAND(ERS)!
Het voordeel met deze Marokkanen is dat ze een dubbel paspoort hebben, pak dus eens het Nederlandse af en schop ze terug naar dat Rifgebergte waar ze zo trots op zijn. Genoeg is genoeg, de grens is allang bereikt.
Dat de politiek niet luistert is gewoon pure minachting van de bevolking, tijd om eens te gaan luisteren regering!!
Balzakius | 03-09-13 | 10:58 | Het centraliseren is iets wat automatisch gebeurt, mede ingegeven door de islam welke niet toestaat rente te betalen voor een hypotheek. Dus automatisch zit de hele bubs in huurwoningen.
Nog niks mis mee, maar dure huurwoningen gaat 'm niet worden miet een uitkering, dus hop naar de goedkope huurwoningen. Dus alles zit bij elkaar. Kan je op wachten.
Meedraaien met een samenleving kun je niet afdwingen. Dat zit erin of niet. Je kunt een geschiedenis van 500 jaar extreem gewelddadige Riffijnenonderdrukking er niet meer zo makkelijk uitkrijgen.
Ach, mooi Assen. Waar je als groep vrienden door twee Ambonese meisjes werd bedreigd. Door boerkes uut Norg op de bek werd gebatst. Eenmaal per jaar een fles bier in je hasses door een groep dronken Duitse motorrijders. En een mes tussen je ribben door een TBS-er uit Veenhuizen. Sweet memories. Nothing's changed, really.
www.regiomeppel.nl/nieuws/politieberic...
Dit is in Assen al jaren aan de gang. Gesprek met de Politie en Burgermeester mocht toentertijd ook al niet baten..
Enige oplossing met dit tuig recht in eigen hand nemen! En dat hielp zeker!
Wij hebben waar ik woon ook van dit soort tuig groepjes. Ik heb er gelukkig niet veel last van en in het verleden ook geen last van gehad. Andere mensen wel, en ik ken er genoeg die er problemen met gehad hebben. Ik weet wel 1 ding; als mijn vriendin of ik ooit te grazen genomen wordt door zo'n groepje tyfusmarrokanen dan wordt de politie niet ingeschakeld. Dan los ik het zelf wel op, ik en 30 andere met mij.
Die jihadmocro's doen gewoon wat hand-to-hand combat training op. Die hebben ze straks hard nodig als ze door EU-gesponsorde ronselaars worden uitgezonden naar Syrië, Libië, Egypte en in de toekomst Iran, om voor de olie-dollar te vechten. In Syrie alleen, strijden er naar schatting tussen de 30.000 - 50.000 van deze EU-jihadi's mee tegen Assad. Misschien is dat wel het echte doel van de ongelimiteerde import in europa van deze als konijnen fokkende barbaren. Goedkoop maar fanatiek kanonnenvoer voor de komende decennia.
Quizzz... noem een stad in Nederland zonder Marokkanenprobleem?
@Willianus Wortelus | 03-09-13 | 10:42
Ja, maar ik twijfel aan de methode die hier gehanteerd is. Het pappen en nathouden werkt niet. Het meedraaien kan wat mij betreft ook met een iets hardere hand, begrijp mij niet verkeerd. Het centraliseren van dit soort figuren zorgt voor schimmige subculturen die staatsgevaarlijk kunnen zijn.
Dat gaat bewezen worden door de jongens die straks weer terugkomen uit Syrië.
Beste overheid.
Niet om die Brent nu een podium te geven.
Maar dit topic kon net zo goed heten.
"Hoe creeren wij kopschoppers"
...
Dat komt omdat jullie enerzijds de echte criminele schooiers weigeren aan te pakken. Denk hierbij ook aan de criminele witteboordenschooiers in uw eigen omgeving.
En anderzijds omdat u de wel gepakte criminelen niet adequaat genoeg bestraft, Denk hierbij aan Brent en aan straffers als Kitty Nooij.
En vroeger werd op straat cowboytje en indiaantje gespeeld nu wordt talibannetje versus westerlingetje gespeeld.
Gewoon negeren hoor.
Goed bezig.
Maar bedenk dat ook de straat een vrije marktwerking kent die op deze manier vroeg of laat in werking gaat treden.
En dan svp niet roepen : wir haben es nicht gewusst.
Die vlieger gaat niet meer op.
Als je zoiets ziet gebeuren, bellen naar 0900-TUIG, met de mededeling: "Er loopt weer een zootje schorum de boel te vernielen en jullie doen niks. Ik zal je vertellen: ik heb een koevoet met ducttape vastgeplakt aan mijn arm en ik ga binnen vijf minuten verhaal halen."
Want dan komen ze wel.
Natuurlijk ontkennen politici de problemen want erkennen betekent immers de problemen aanpakken en aanpakken is iets wat de gemiddelde politicus niet is aangeboren.
.-.-.-
Mensen zijn mensen, ongeacht ras of afkomst, gelijk dieren, dieren zijn ongeacht ras. Maar wie met honden hetzelfde omgaat als met katten of parkieten wacht een bittere teleurstelling. Een hond kan je over het algemeen prima africhten terwijl dit met een koe beduidend minder het geval is. Mutatis mutandis heeft dit evenzoveel te gelden voor mensen. Marokkanen hetzelfde bejegenen als Nederlanders of westerse allochtonen is gewoonweg stupide. Dit heeft niets met racisme, xenofobie of islamofobie (sic) te maken maar met de werkelijkheid onder ogen zien. Tot slot een laatste vergelijking: een woningbrand bestrijd je met water. Probeer dat echter niet met een olie- of benzinebrand want de vlammen slaan metershoog omhoog.
Toen de olievlek zich in de randstad begon uit te breiden, bleef de rest van het land nog braaf PvdA stemmen, waardoor het tijdige ingrijpen de kop werd ingedrukt. Nu de olievlek overal doordringt, lijkt het te laat.
Balzakius | 03-09-13 | 10:35 | "Trek die groepen uit elkaar en laat ze meedraaien met de cultuur zoals we die hier kennen."
Wut? Dat is, met respect voor u als persoon, de allerdomste opmerking die ik het afgelopen jaar gelezen heb op GS.
"Laat ze meedraaien" gaat niet werken, dat is je toch wel duidelijk... of niet? Dat grapje heeft de afgelopen 40 jaar tientallen miljarden gekost.
-weggejorist-
Het vertrouwen in politie, justitie en politici onder de bevolking die wel iets van Nederland wil maken is tot het vriespunt gedaald. Waarom moet een hard werkende wel zijn boete betalen voor 3 km te hard rijden en treedt de politie niet op wanneer een groep licht getinte vandalen onze straten onveilig maakt. En dit is niet alleen in Assen. De samenleving gaat kapot aan de slappe zakken die in Nederland iets te zeggen hebben.
'Het volk is het zat.'
Tijd dat ze een nieuwe hangplek krijgen.
Seastorm | 03-09-13 | 09:34
Je bedoelt een plek waar ze opgehangen worden?
Mee eens.
De toekomst. Maar van etnische problemen is echt geen sprake hoor, gewoon wat incidentjes.
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
tijd voor een burgerwacht..!!
slappe optreden van politie en justitie hebben we toch niets aan!!!
@V_O_R 10:23: Het ligt wel aan wat anders dan alleen jeugdige baldadigheid en overmoed. De meeste jongeren halen wel eens rottigheid uit, en dat komt in arme buurten wat vaker voor, maar er is wel degelijk een verschil tussen de culturen. Bij bepaalde groepen jongeren is dit gedrag systematisch. Je geeft de oorzaak en de richting waarin de oplossing gezocht moet worden al aan: de opvoeding. Dat begint bij de ouders, die je moet aanspreken (of aanpakken in hardnekkige gevallen), maar houdt daar niet op. Ook de school en de sterke arm op straat moeten consequent zijn en met name niet bang zijn om door te pakken, en horen daarbij geholpen te worden door andere instanties (UWV, jeufdzorg): als een zachte aanpak niet helpt moet je niet wegkijken, maar doorzetten.
Hoe de Nederlandse aanpak in de praktijk werkt zie ik geregeld in het klein in de Appie Heyn:
Kind doet iets vervelends.
Moeder: "Doe eens niet"
Kind doet iets vervelends.
Moeder: "He, doe eens niet"
Kind doet iets vervelends.
Moeder: "Ik zeg toch: niet doen!"
Kind doet iets vervelends.
Moeder: "En nou is het afgelopen"
Kind doet iets vervelends.
Moeder: geeft het op.
@Snuck | 03-09-13 | 10:33
Libertarisch helpt niks tegen het marokkanenprobleem.
@komtdatschot | 03-09-13 | 10:30
Het ligt niet alleen aan bontkragen. Ik erger mij ook verschrikkelijk aan het gedrag, maar ik moet erbij zeggen dat er te weinig gestuurd wordt. Zolang wij toestaan dat er subculturele scholen gebouwd en georganiseerd worden, zal het echt niet minder worden.
In Haarlem is er ooit een woonwagenkamp geweest waar enorm veel criminele activiteiten plaatsvonden. Ze hebben ieder gezin verspreid over Kennemerland en sindsdien is het individuele criminaliteitscijfer omlaag gegaan.
Trek die groepen uit elkaar en laat ze meedraaien met de cultuur zoals we die hier kennen. Begin in ieder geval niet aan Tuigdorpen.
Bange politici zijn als de dood dat ze door "sociaal en weldenkend"(lol) Links Nederland verkettert worden als nazi, xenofoob en islamofoob als ze hier wat van zouden zeggen.
Voorlopig heeft alleen Wilders de moed zich daar niets van aan te trekken.
PVV of libertarisch stemmen dus de volgende ronde. Zucht.
@gooi en smijtwerker | 03-09-13 | 09:52
De veiligheid op straat is inderdaad betrekkelijk. Dit is deels een taak van de politie.
Mensen durven niet meer voor elkaar op te komen. Ik heb vaak onenigheid op straat omdat ik mensen (lees: jochies met- of zonder bontkraag) aanspreek op hun fatsoen. Mensen staan te kijken en houden gepaste afstand, zodat ze wel kunnen horen wat er gebeurt maar niet participeren. Zodra het akkefietje is afgerond, durft 80% opeens wat te zeggen.
Ook dat is in mijn ogen wat ervoor zorgt dat mensen zich steeds onveiliger voelen op straat.
De meerderheid van de bevolking(135 zetels)hebben het nu eenmaal zo gewild.Dus gewoon doorlopen,want dat hoort nu allemaal bij een bruisende multiculturele samenleving.
V_O_R | 03-09-13 | 10:23 | + -1
Ja dit praatje heb ik al tientallen keren gehoord. Echter... maken ze er gewoon op hun gemakkie een tering zooi van. Hoe zou dat nou komen? Nou omdat ze er een tering zooi van maken daarbij respectloos zijn tegenover anders denkende. U telt niet mee. Dat is de realiteit.
welbesnedengeenm | 03-09-13 | 10:26 Wat ik altijd al zeg , stoppen met neuken , ze baren hun eigen dictators en onderdrukkers. Maar de lijst gaat steeds langer worden . Ze baren ook al overlastgevers , stoppen met neuken is eigenlijk in het landsbelang.
Vooruit met de geit !
-weggejorist-
Een uitgaansprobleem. Een zwembadprobleem. Een schandpaalprobleem. Maar zeer zeker géén Marokkanenprobleem.
@V_O_R 10:23
Tuurlijk joh. Doe het maar af als jeugdige onbezonnenheid.
De werkelijkheid is dat ze alles wat het vrije Westen inhoud tot op het bot haten. Dat is de keiharde werkelijkheid en die zogenaamde ouders stonden erbij, keken ernaar en zagen dat het goed was!
Iemand wel ns opgevallen dat echt elke hoofddoek met een kinderwagen, 2 of 3 badrtjes EN een dikke buik loopt? Moet er niet eens een fokverbod komen voor dat soort?
En, Johnny Quid, snap je inmiddels al een beetje waarom de PVV zo populair is onder een boel reaguurders?
De allochtonen die ik in Assen ken zouden hun kinderen ongenadig op hun flikker geven als ze ook maar zouden denken aan anderen lastig vallen.
Ze zijn prima aanspreekbaar en de kids beleefd. ondanks de hoofddoekjes en donkere huiskamers.
Ik denk dat het puur aan de buurt ligt waar de jongeren vandaan komen, gooi een stel mensen bij elkaar die op alles onder het gemiddelde zitten (opleiding, salaris e.d.) en zulke groepen ontstaan vanzelf of het nu Nedrelanders, Antillianen, Marrokanen of Duitsers zijn. Op die leeftijd hebben ze een lekkere wij tegen zij mentaliteit dus gaan ze lekker de rebel uithangen.
De ME afsturen op autochtone bewoners in Deventer die alleen maar opkomen voor de veiligheid van hun kinderen ,en deze ratten ongemoeid laten ? Stuur daar de ME eens op af !
-weggejorist-
Oppakken. 6 en een half jaar opsluiten in donker hol. Elke dag 'verhoren'. Daarna handjes afhakken of stenigen. Gewoon zoals ze zelf graag willen.
De knop moet een keer gezamenlijk om bij de Nederlanders (en andere medelanders) om toch maar eens geweld te gaan gebruiken.
We zijn als individu bang dat we teruggepakt worden door die galbakken maar als iedereen over zou gaan op het neerschoppen / neerschieten van die marokkanen dan neemt uiteindelijk het geweld van die etterbulten wel af. Wij moeten ze gewoon net iets meer intimideren en afranselen dan dat zij nu doen.
Gezien de reactie die de regering, burgemeesters en politie op dit geweld en intimidatie tegen burgers geven, kan het niet anders dan dat de bevolking zelf in gaat grijpen.
Van onze bestuurders en rechterlijke macht hoef je niets te verwachten dat is de laatste jaren nu wel duidelijk.
Ach, als die agenten daar zes man nodig hebben om een meisje van 21 te overmeesteren (zie tweede link), dan hebben ze waarschijnlijk alle korpsen van Groningen en Drenthe nodig om 12 Marokkanen te overmeesteren. Dus ze kiezen eieren voor hun geld en gaan fietsers zonder licht bekeuren.
Er zijn honderd van ons voor elk van hun. De enige reden dat dit al jaren zo doorgaat en deze lui hele buurten terroriseren is onze eigen lamlendigheid. We staan met tientallen tegelijk toe te kijken hoe een paar Marokkanen iemand tot pulp schoppen. En dat we van de politie niets hoeven te verwachten is ook al jaren duidelijk. De fysieke keuring van agenten bestaat uit het verifiëren van de afwezigheid van testikels.
Komt ook doordat de gemeente te druk is met andere dingen. En er zijn bepaalde buurten in assen waar je als autochtone Nederlander gewoon niet wil wonen. Pittelo is er 1 van. Noorderpark is net zo'n buurt en peelo gaat ook hard die kant op. Gelukkig hebben we de TT nog.
Bekenden moest zijn, beneden..
En @willianus zo werkt het precies ja!
Het probleem is dat de beleidsmakers denken dat iedereen gelijk is, dat een Marokkaan gelijk is aan een autochtone Nederlander, want anders is het racisme he..
Dat onze misdaadcijfers explosief zijn gestegen gelijkwaardig aan de opkomst van de multi culti mag je dan ook ook absoluut niet zeggen, want dat is door de tijdgeest, niet door de komst van barbaarse volkeren.
Klik maar wat aan. Je bloed gaat koken.
fubarfubar.blogspot.nl/2012/05/we-hebb...
@ harry poster | 03-09-13 | 09:59 |
Lafheid. Blindheid. Politieke correctheid er met de paplepel ingekregen hebben. En dat gaat diep, kan ik je vertellen, dat krijg je er niet zomaar uit. 't Zijn natuurlijk niet alleen politici, er zijn nog steeds zo ontzettend veel mensen die de problematiek niet onder ogen willen zien.
Een Facebook actie is leuk. Maar niet veel mensen durven te 'Liken' omdat het niet goed is voor je carrière. Er heerst nog steeds een soort schaamte omtrent openlijk zeggen dat je het zat bent.
Ook een knokploeg vormen is lastig in openbaarheid.
Maar een burgerwacht vormen, al dan niet getraind of georganiseerd door de Hells Angels ofzo. Als de huisvaders van Zoetermeer s'nachts rondjes lopen tegen inbrekers. Kunnen ze ook zich roeren in het uitgaanscircuit. Wanneer wordt dit nu echt georganiseerd?
Ik adviseer alle vaders van slachtoffers, of slachtoffers zelf het boek "Without Remorse" te lezen. De hoofdpersoon van Rainbow Six is uit op wraak. En pakt 1 voor 1 de criminelen aan. Observeren en een voor een aanpakken.
Als er met mijn kinderen iets zou gebeuren, weet ik waar mijn inspiratie vandaan komt.
Kunnen de harde kernen van de voetbalsupporters geen "PR-offensief" beginnen...
eerstneukendanpraten | 03-09-13 | 10:02 | + 1
En reken maar dat dit veel vaker gebeurd, we horen er alleen niets over.
De regering houd liever de miskleunen van de multi culti liever zo stil mogelijk, andere zou de boze blanke man wel eens echt boos kunnen gaan worden.
Ik heb in de stad ook eens meegemaakt dat een buurman bedreigd werd door Marokkanen, stonden voor zijn deur met een hele groep, ik ben toen naar bekenden gegaan met mijn twee honden en een knuppel, en de buurman met zijn hockeystick, mag jij raden wie er opgepakt zijn..
Voordeel was wel dat we geen last meer hebben gehad van ze, de taal van geweld schijnen ze toch respect voor te hebben.
deze Marokkanen solliciteren op een pak slaag,en dan moet de politie maar even de andere kant opkijken.
dan is het probleem zo opgelost.
al dat geleuter over Marokkanen ram ze in elkaar.
is er geen eenheid meer onder de jeugd.
Kut, ze zijn al opgetrokken tot Assen. Ik vrees dat we definitief verloren hebben. Met dank aan onze politiek en justitie. Blij dat ik geen kinderen heb.
Tijd om een paar knokploegen samen te stellen, dunkt mij.
Mozeskriebels | 03-09-13 | 09:55 | Ongelofelijk he?
Ons opsporings- en berechtingssysteem is niet op marokkanenterreur aangepast. Deze ratten opereren namelijk altijd in grote groepen en daar kunnen wij Nederlanders helemaal niets mee. Daar worden we bang van. We hebben totaal geen idee hoe het aan te pakken.
Een marokkaan zal nooit schuld bekennen. Schuldgevoel komt in die agressieve cultuur niet voor. Schuld bekennen is teken geven van zwakte. Geen enkele marokkaanse jongen wordt zo opgevoed. Marokkaanse jongens worden opgevoed als strijders. Ze moeten sterk zijn. Kunnen vechten. Voor zichzelf opkomen. En voor elkaar opkomen als broeders.
En ze moeten Nederlanders haten.
necrosis | 03-09-13 | 09:58 | + -2
Ik ook niet maar ik heb wel op school gezeten.
... En PVVDA/SP/GL/D66/CDA zagen dat het goed was....
Willianus Wortelus | 03-09-13 | 09:45
Wanneer je dit verhaal leest koekt je bloed. Ik voorspel je. Wanneer één van die gasten aan mijn dochter zou zitten is hij er geweest.
@ Mozeskriebels 09:55
Heb ook een dochter in die leeftijd. Gewoon met het schuim op de bek een paar van die gasten lekprikken en het dan op ontoerekeningsvatbaar gooien.
Wie kan er een reden bedenken waarom Den Haag dit stelselmatig blijft gedogen? #waarisdielandverraderrutte
Ik vind de toon van deze tekst niet gepast. Laten we het weer eens over de toon hebben.
@ikdenkwat | 03-09-13 | 09:44
Spreek voor jezelf, 50 jaar geleden bestond ik nog niet!
Pappen en nat houden. Dat is wat de politie er aan doet. Seponeren want "juridisch gezien staan we machteloos". En meer van dat slappe geouwehoer. Laten we de politie maar gewoon opdoeken en het heft in eigen handen nemen.
Ik wacht het moment af dat burgers dit zelf gaan regelen.
Volgens mij gaat dat niet lang duren.
Minderheden hebben een te grote bek.
Het risico hiervoor is er en de tijd is er rijp voor lijkt.
De overheid moet dan niet zenuwachtig worden en het scherp veroordelen. Als de overheid maar ook de rechters het jarenlang zo laten afweten komt er zo een moment.
De overheid is druk bezig geweest haar geweldsmonopolie op te heffen. Dat heeft meer implicaties dan deze zin zo op het eerste gezicht doet vermoeden.
Willianus Wortelus | 03-09-13 | 09:45 | + 0 -
Wat een verhaal..
Ik weet niet of ik zoiets zou trekken, ik denk dat ik dan compleet zou doordraaien en dan maar de bak in, maar die gasten gingen dood!
@metdedag | 03-09-13 | 09:51 |
Juist, het zijn niet willekeurige mensen. Daarom kun je dit ook betitelen als een racistische daad. Waar zijn de linkse mensen nu met hun geschreeuw over racisme?
Politiek en politie wil vooral met rust worden gelaten, goede agenten die er toch echt zijn hoeven zich niet aangesproken te voelen
Over 3-5 jaar hebben we hier ook etnisch geweld als in Joegoslavie in de jaren 90 vd vorige eeuw.
Jammer voor de Marokkanen en moslims, maar die strijd gaan ze snoeihard verliezen. Bij de meeste mensen die ik ken (en dat zijn toch vrij rustige en hoogopgeleide mensen) jeuken de handen al.
En we weten allemaal dat deze geweldsuitbarsting de schuld is van de laffe smerige wegkijkers van de PvdA.
@Balzakius | 03-09-13 | 09:45
uiteraard klopt dat.
.
idem voor de friese zuidwesthoek.
.
idem voor de regio eemland buiten amersfoort.
.
en beter gaat het niet worden want politiebureaus verdwijnen nog sneller uit "kleine kernen" dan banken.
met dat verschil dat een gemeente als, bijvoorbeeld, soest met meer dan 40.000 inwoners voor politiezorg binnenkort afhankelijk is van almere. en de gooi- en eemlander maar verbaasd zijn over een inbraakgolf in baarn.
.
daar gaat je heterdaadje. uitgezonderd wanneer er grootschalig bonnen geschreven kunnen worden voor foutparkeren.
.
sinds begin jaren '90 is de sterkte van de politiemacht in dit land gestegen van 25.000 naar 60.000 man, met een omgekeerd evenredig effect op opsporing. en veiligheid, zou ik willen zeggen, maar "dat is maar een gevoel".
En die problemen zijn er volgens DvhN al sinds 2008.....
jezus zit dat ongedierte nu ook al in het noorden?
daar doet deze groep 'bekenden van de politie' uit de wijk Pittelo ook nog wel eens ter vermaak mensen slopen. Moet dat niet zijn wel eens ter veermaak blanke mensen slopen zijn?
Vigilante! Vigilante!! VIGILANTE !!1!11!
ssstttt... de vijand luistert mee
Bondkraagjes met een getinte huidskleur is overal een probleem. Wij burgers laten het gebeuren. If You Tolerate This Your Children Will Be Next
@ikdenkwat | 03-09-13 | 09:44
Ze hebben in Culemborg in ieder geval laten zien dat ze daar de marokkanen ook helemaal zat zijn. Lijkt me wel voor herhaling vatbaar.
Het mooie was dat de marokkanen daar opeens zielig gingen doen en bescherming eisten van dezelfde politie die ze daarvoor het bloed onder de nagels vandaan haalden.
Na het afschaffen van de doorgeslagen feminisme en het doorzetten van het opmannen, kunnen we misschien eens weer onze eigen volk gaan beschermen tegen deze rifapen en ander gespuis door na sluitingstijd met een grote groep preventief deze rifapen verwijderen met grog geweld.
Net zolang er geen incidentje meer is, drastische gekken verdienen drastische maatregelen.
Bivakmuts op, knuppel mee, en dan met honderd man los gaan op dat geïmporteerde tuig.
Dat is de enige manier, want om de politie lachen ze, die mogen toch geen geweld gebruiken.
Ik wacht met smart op een volksopstand die eens orde op zaken gaat stellen in dit zwaar verziekte land, want voor de komst van al die fijne cultuurverrijkers ging het er toch echt beduidend anders aan toe in Nederland, hoever moet deze vernedering tegenover het Nederlandse volk nog doorgaan?
Deze gasten voelen zich heer en meester, want die stomme kaaskoppen zijn bang voor ze, je weet toch?
Die kaaskoppen moeten eens wat meer voor elkaar opkomen tegen deze idioten, want als er opeens honderd man op dat groepje van twintig rifapen duikt is het heel snel afgelopen.
Op de politie hoef je niet te rekenen iig, die zijn zelf een plaag voor elke burger met de chronische boeteuitdeelarmpjes.
Als de overheid niets doet, moet je bang zijn dat mensen zelf initiatieven gaan ontplooien, dat loopt sowieso uit de hand !
Er zijn voorbeelden genoeg waar anonieme "hit teams" de eigen buurt af en toe eens grondig opruimen.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
De Marokkaanse gemeenschap is nog stiller dan de burgemeester.
en dan schrikken die struisvogels van het Binnenhof als ze de laatste peilingen zien
Steeds. Maar. Weer.
Ik kan nu een heel epistel schrijven over hoe de overheid haar (recht op) geweldsmonopolie niet meer waard is. Het trieste feit is echter dat het monopolie op geweld al jaren bij bepaalde groepen jongeren lijkt te liggen (en dan doel ik niet zozeer op nationaliteitgehandicapte medelanders, maar op losgeslagen in de rondte slaande tokkies in het algemeen, zie ook de Eindhovense kopschoppers).
Het is wachten of de gemeente Assen doet "een Veenendaaltje" --> het betreffende gebied simpelweg als "gevaarlijk" bestempelen, waarna het als de eigen schuld van de burger wordt gezien indien men zich daar nog op blijft houden en aldus in elkaar wordt gemept of erger.
En niemand uit de 2e kamer die z'n bek opentrekt en het voortouw neemt om dit eens keihard aan te pakken. Waar zijn jullie nu met jullie grote bek, Samson en Rutte?!
Politie in Assen? Een lachertje. Dwazen zijn het.
krant.telegraaf.nl/krant/vandaag/tekst...
De overheid doet haar kerntaak niet, afschaffen dan maar? Die nsb-agentjes in Assen kunnen naar de verkeerspolitie of naar de belastingdienst,
@gooi en smijtwerker | 03-09-13 | 09:39
Dat klopt echt. In woon landelijk tussen Hoorn en Enkhuizen. Als daar overlast gaat ontstaan, dat momenteel nog niet aan de orde is, dan wordt het chaos. Ik zie één keer in de twee weken een politie-auto surveilleren.
Wat ik dan wel weer veel zie; drempels weggehaald door de gemeente en de mannen in uniform met een laser achter een boom.
sinar2 | 03-09-13 | 09:39 | + -1
50 jaar geleden hebben we de Molukkers al een oor aangenaaid....
Laat de overheid adequaat uitvoeren waar ze in de allereerste plaats voor bedoeld is: het handhaven (of in dit geval het opnieuw creëren) van veiligheid voor haar burgers. Hoe simpel wil je het hebben?
Weet je wat het grootste probleem is?
Er zijn feiten, namelijk: Marokkanen zorgen voor veel overlast in Assen.
De normale weldenkende nederlandert ziet:
Assen heeft een marokkanenprobleem.
De niet-weldenkende Nederlander (Pvda, D66, Groenliegt, de PO, en de rest van het beter-dan-ons-volk) ziet:
Assen is Islamofobisch.
Willianus Wortelus | 03-09-13 | 09:39
Ze zijn niet alleen bang voor bontkraagjes ook van Antilianen.
Grote overlast van die groep gehad en als we dan belden vroegen ze eerst met hoeveel ze waren.
Als de groep te groot was kwamen ze niet omdat er dan niet genoeg back-up was voor als het escaleerde.
De wereld draait ineens om Assen?
Oh, waren het Marokkanen? Dat verwacht je dan weer niet...
En Quid? Nog steeds zo anti-PVV? Of word je ook langzaam wakker?
Zolang deze bevolkingsgroep nog stemrecht heeft kijkt de linkse kerk schielijk de andere kant op. Want je moet ze natuurlijk niet tegen je in het harnas jagen want als ze 18 zijn heb je ze weer nodig als ze het rode potlood vasthouden...
Tja, topic 35053320252223552 over het zelfde gezeik. Steeds. Maar. Weer. Iedereen boos op naar de volgende......
Marokkanen, de tumor van de samenleving. Gaan we het nog een keer operatief verwijderen zonder verdoving of laten we alles uitzaaien en geven we het op?
Je zou toch denken dat in het Noorden van het land het niet zo moeilijk is om een knokploegje op te richten om dit tuig voor eens en voor altijd goed aan te pakken en ze richting hun 72 maagden te sturen?
grote stads problematiek in een plattelandsgemeente. 's avonds is een politiewagen beschikbaar voor een gebied ter grootte van de hele provincie.
.
de overheid laat zijn kernfunctie - vrede en veiligheid - steeds harder vallen en concentreert zich op het laaghangend fruit. conflicten worden opzichtig gemeden. op deze manier kan je wachten op burgers die het recht in eigen hand nemen.
.
eigen initiatief, zei de premier toch? nou, dat kan je krijgen, mark. maar dan niet zeiken over eigenrichting!
Het werkelijke probleem is pure angst. De politie is doodsbang voor grote groepen marokkanen. En niet alleen de politie.
Elke gewone Nederlander kijkt wel uit om problemen te krijgen met die smerige ratten.
Misschien de ambonezen die in de buurt van Assen wonen eens uitnodigen die mocro woonwijk af te zoeken naar het tuig. Want als autochtonen dat doen staat de linkse politiek weer te gillen over discriminatie.
De enige partij die iets aan het Mocro probleem wil doen is de PVV Quid. Die partij die jij altijd zo... juist ja.
Op stap geweest in Parkzicht te Assen. Zonder enige aanleiding werden we buiten opgewacht door een groep lichtgetinte bloedhonden. Gerend voor ons leven kan ik je zeggen. Is overigens al zo'n 20 jaar geleden. 20 jaar waarin dus niets is gedaan met toen al overduidelijke signalen. Bedankt PvdA!
Its all part of their jihad...
tot dat ze een keer Chuck Norris of zijn broer tegenkomen
Agressieve Marokkanen, wegkijkende politiek... ze graven hun eigen graf.
Hahahaha LOL @ " Want de rechtsstaat discrimineert niet" hehehe poehee was dat even lachen.
GS als comedy blog wie had dat ooit kunnen denken.
Net zo snoeihard als de bleekneuzerige kopschoppers te Eindhoven? Laat dan maar zitten.
@ZDEV | 03-09-13 | 09:32
Eh,
(a) met (c) over (b) ?
Tijd dat ze een nieuwe hangplek krijgen.
*over een guillotine mompelen doet*
"Oh, trouwens, het betreft hier een groep Marokkaanse jongeren. Maar dat zal het bespreekbaar maken en stevig aanpakken van het probleem niet bemoeilijken toch?"
De vraag stellen is het beantwoorden. Wachten is nu alleen op de struisvogeltoespraak van de burgemeester...
Maar de politie herkent zich niet in al die klachten over deze groep. Nee, die waren veuls te druk met flitsen op de rondweg aldaar...
schandpalings? Ik ken alleen paling en broekpailing..
De politie Assen is veel te druk met:
(a) vergaderen
(b) burgers flitsen
(c) elkaar
REAGEER OOK