Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Natuurlijk is kickboxen wel een foute sport

flyingkick.jpgBallet is een hele gezonde uitingsvorm voor jonge kinderen. Ze leren hun lichaam in te zetten, ze worden gestaald door de keiharde trainingen en ze kunnen hun energie kanaliseren. Dat er rondom balletvoorstellingen met de regelmaat van de klok dodelijke schietpartijen plaatsvinden, dat het in die wereld van balletstudio's en -opvoeringen wemelt van het dubieuze tuig, dat er continu pirouettes wordt gebruikt door balletdansers buiten het podium, allemaal incidentjes en heeft NIETS met ballet te maken. Zo, bovenstaande zinnen hoorde u nooit eerder en dat is logisch want de balletwereld is afgezien van wat opgelegde anorexia verder redelijk in orde. Zouden we bovenstaande betoog over kickboxen houden, dan snijdt het een stuk meer hout allemaal. Behalve dan dat criminaliteit, het stelselmatig elkaar doodvermoorden en het opleiden van crimineeltjes tot heel goed vechtende crimineeltjes natuurlijk geen incidenten zijn in de kickboxwereld. Kickboxen is voor kampertuig en sloopmarocs. Voor aftuigturken en penose. Kickboxen is een vriendelijke, gewone sport zoals de Hell's Angels een gezapige leer-en-brommersclub voor kasthomo's is: namelijk NIET EN OMG TOTAAL CRIMINEEL! Kickboxers zijn geen lieve moederskindjes, ook al tikken ze wel pathetische jankstukken in de krant over hoe hun sport ten onrechte wordt belasterd. Ze slaan van zich af, in een groepje uiteraard want Marokkanen, maar het enige wat ze raken is de plaat voor hun kop. Dat mag niet verbazen, Raja Felgata is behalve kickboxer ook de vrouw achter de compleet realiteit-ontkennende Nedermaroc wereldhit Wij zijn geen probleem. Nietes. Komt die flying kick: kickboxen is een criminelenfestijn en jullie zijn wel een probleem.

Reaguursels

Inloggen

Toen ik in 1979 van de lagere school naar huis ging om vervolgens te gaan spelen, kregen de destijds Turkse jongens gratis karate en de meisjes extra bijles tot 1600 .
Dat moest dat ook op het speelplein de volgende dag weer gedemonstreerd worden.
Als ik nou die mensen weerzie, kan ik wel vertellen dat het voor de meisjes vruchten heeft afgeworpen maar waarom die karate er toen was begrijp begreep ik toen nog niet, later begonnen ze op woonwagen volk te lijken mbt. ruzies in de stad.
Das gvd al 33 jaar geleden . Ik denk dat die meisjes met bijles het wel snappen.
Alleen had de politiek het moeten snappen en leering uit had moeten trekken.

XaaD666 | 30-08-13 | 17:34

Vooroordelen vertroebelt je blik op de waarheid.
Elke boerenlul die 2 x een kickboks school van binnen heeft gezien word bestempeld als een kickbokser... wat onzin is dus.
Kickboxing mooie sport,jazeker,doe het vanaf 1975 en was een v/d eerste NL vechters in het Muay Thai Kickboxing,zonder crimineel te zijn.
Criminele beoefenaars?,ook,maar merendeels niet.
Kickboksen aanbieden aan crimineeltjes en kinderen van 4 jaar,nee,dat is beloning van slecht gedrag en klappen voor jonge kinderen dat is niet goed,vanaf 15 is vroeg genoeg,ga eerst maar op judo.

Real Dutch Meat | 30-08-13 | 15:28

@Harry Poster: in Nederland zijn de diverse kickboks en MT bonden al jaren bezig om de criminele imago/vertakkingen van de sport (criminele vertakkingen die er wel degelijk zijn trouwens) aan te pakken. Probleem is dat er nog steeds geen overkoepelende organisatie is die alles vanuit overheidswege aanstuurt/bestraft etc. De versnippering aan bonden zorgen nog steeds voor onoverzichtelijke situaties. Men is wel bezig om de vele bonden onder te brengen onder de FOG (Federatie Oosterse Gevechtskunsten) dat rijkserkend is waarbij een aantal bonden al zijn of gaan fuseren. Een vechtsportcommissie is het begin van de oplossing volgens velen maar dat valt natuurlijk nog te bezien.

Dit artikel slaat als een tang op een varken, 1 Badr maakt nog geen criminele vechtsport.

Darkwater | 30-08-13 | 14:19

phranq | 30-08-13 | 10:53 | + 1 -
Misschien moet u een andere reaguurder hebben?
Ik reageerde alleen op het feit dat kickboksen tegenwoordig allang niet meer de meest gewenste sport is onder criminelen... Het is leuk voor het straattuig, maar de échte jongens krijgen gewoon semi-militaire kennis.

Aatje | 30-08-13 | 14:18

@Bella_Donna | 29-08-13 | 21:20
Spijker, kop!
Dat is exact de reden dat ik destijds full contact karate(Kyokuchinkai)ben gaan beoefenen.....
Vervelende rifaapjes = met gestrekt been vól op t orgel!

lilluke halve hoan | 30-08-13 | 14:16

Mijn roomblanke buurjongen met zijn blonde vriendin gaan met hun hele vriendenclub 3x per week naar kickboxles. Waarom ? Om de eerste de beste rifaap met gelijke munt terug te betalen, het blondje heeft overigens haar eerste verdediging al binnen. Mooi toch ? Het maroctuig is al grotendeels verjaagd uit de sportschool, bijkomend voordeel. Jammer alleen dat de ongetinte jongeren hun lessen wel zelf moeten betalen. Geweldig om te zien hoe de rollen omgedraaid worden, de "blanke tokkie" benaming is bijna een erenaam hier in de buurt. Dat zouden er meer moeten doen..

tiepmiep | 30-08-13 | 12:55

--Superegos? Hoezo?--
ITEACHYOU | 29-08-13 | 22:49
ik bedoelde het niet in de zin dat het een fysiek agressieve sport is.

dedeurs | 30-08-13 | 12:47

Net zoals we geen voetbalprobleem hebben, hebben we ook geen kickboksprobleem. In NL hebben last van een (crimineel) tuigprobleem en hoe dat komt hebben we het hier op de GS burelen bijna dagelijks over: falende politiek, falende handhaving, D66 rechterts en een overschot aan tokkies en ander kansenvolk.

de Meelman | 30-08-13 | 12:34

De wetenschap zegt juist dat het helemaal niet werkt on je agressie kwijt te raken door op een boksbal of een gezicht van een ander te slaan. Het werkt juist averechts. Oops!

Lapin | 30-08-13 | 11:51

Wat een treurig stuk

masturberik | 30-08-13 | 11:44

Vraag het Sergei Filin anders even.... Anyway, ik zou graag iedereen uitnodigen om zelf een keer een kickboksschool binnen te wandelen. Er zijn meerdere redenen waarom vechters niet buiten de ring vechten. Dat is ten eerste omdat een kickbokser 9 van de 10 keer als de dood is om iemand dood te slaan en dus niet overgaat in slaan, ten tweede omdat je een hele slechte naam krijgt als je verdacht wordt van vechten buiten de ring en ten derde omdat een kickbokser zich niet wil of hoeft te bewijzen op straat. Diegenen die zonder er iets vanaf te weten roepen dat kickboksers per definitie vechtersbazen zijn, zie ik aan als het type die bij een mishandeling gelijk de iphone trekt om voor sensatie een mooi facebook filmpje te maken.

broodje_aap | 30-08-13 | 11:18

Aatje | 30-08-13 | 10:11 | + 0

Ik quote Jens Olde Kater uit het boek 'Badr'. Ik ben zelf al sinds 2004 scheidsrechter bij kickboksen een MMA, scheids op alle niveaus en heb ook voor de K-1 gescheidst in de Amsterdam Arena. Dat deze sport bepaalde figuren aantrekt kan ik niet ontkennen, wat ik echter wel weet is dat ik van mijn leven nooit voetbal scheidsrechter zou willen zijn. Ik heb in al die jaren nog nooit agressie naar mij toe gemaakt, niet in de ring en ook daarbuiten niet. Wat me sowieso opvalt is dat juist de mensen die de sport op een hoog niveau beoefenen erg serieus mee omgaan, ze roken en drinken niet en je ziet ze niet in het uitgaansleven. De mensen die wél voor problemen zorgen zijn mensen die een paar keer hebben getraind, of hoogstens een paar amateurwedstrijden hebben gedraaid, en in de pers worden deze mensen altijd beschreven als kickbokser, en dat doet mijns inziens echt afbreuk aan de sport. Badr is een uitzondering op de regel, en die zie ik persoonlijk ook liever gaan dan komen.

phranq | 30-08-13 | 10:53

phranq | 30-08-13 | 08:56 | + 0
Uw gedachtegang is onjuist, dit was misschien in 1999 het geval. Tegenwoordig allang niet meer.

Aatje | 30-08-13 | 10:11

Oh,... Dan u mij tegenwoordig Drs. Crimineel noemen schijnbaar, want boe-hoe, ik doe een een zelfverdedigingssport, maar ben begonnen met kickboksen. Zonder "X" in het woord trouwens, maar dat zal de linksche Gutmensch hier wel niet eens doorhebben.
.
Beoefen deze sporten al 9 jaar, nog nooit in een vechtpartij terechtgekomen. Kortzichtig en triest stukje, ik had eigenlijk verwacht dat dit van Quid kwam, maar het gaat niet negatief over Wilders, dus kennelijk zijn er meerdere azijnpissers.

Aatje | 30-08-13 | 10:10

Ik hou van jullie verhalen, maar dit is echt te kort door de bocht!!! Erg kortzichtig!! Er zijn kickboks-scholen waar de jeugd wel normen en waarden worden bijgebracht die ze thuis niet krijgen!!! Er zijn altijd een paar trieste figuren die het voor een hele groep kunnen verpesten.

toontje75 | 30-08-13 | 09:56

Kijk eens wat er bij Voetbal gebeurd,daar zijn meestal vechtpartijen.Kickboksen is een moordsport!!

george1958 | 30-08-13 | 09:39

thapriest | 29-08-13 | 21:56

Zoals ik zeg; voor idioten.

Skunk57 | 30-08-13 | 09:38

Maar die spontane vechtpartijtjes maken het juist zo spannend tijdens een kickboxgala!
Ik houd van kickboxen, vind het indrukwekkend.
Dat er zeikstralen zijn die elkaar, off-podium af moeten maken tijdens een wedstrijd is hun probleem.

Russkoja.zjopa | 30-08-13 | 09:20

@Darkwater | 29-08-13 | 23:20
Darkwater, het is inderdaad een over the top stukje tekst, maar er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Die sport moet zelf eens wat gaan doen aan het slechte imago. Een imago die echt niet alleen gevormd is door leugens.

Als je de sport beoefend omdat het je fascineert en je het lief hebt. Prima! Maar er zijn er genoeg die het gebruiken om het lekker ook buiten de ring te gebruiken. Not good.

harry poster | 30-08-13 | 08:58

Niet iedere kickbokser is een crimineel, maar iedere crimineel is wel een kickbokser.

phranq | 30-08-13 | 08:56

@ A. Nanninga. Ook hierin zijn er per kickboks school verschillen. Bij ons wordt nadruk gelegd op techniek en discipline en uiteraard de juiste mentaliteit. Het doel van een paar van mijn trainingsmaatjes is zelfs afvallen, en dat lukt ze heel goed. Het percentage medelanders is ook heel laag, dit helpt misschien ook wel.

nou_moe | 30-08-13 | 08:54

"islamTijgers"
En dan vredelievend.
Tis maar goed dat Tijgers niet kunnen lezen, ze zouden zich de strepen van hun vel schamen.

Logic | 30-08-13 | 08:38

Mooi stuk. Spijker .. kop enzo

Franco 1975 | 30-08-13 | 08:23

Ik heb jaren lang Muay Thai gedaan ( de wat heftigere variant van Kickboksen ) , er zaten op mijn club geen Maroks , mijn trainer was geen gesubsidieerde doorgesnoven malloot , maar een in Thailand opgeleide instructeur die iedere maand de studie penningen incasseerde....
Binnen de instructie hoe we ons in en buiten de ring hoorde te gedragen , zat ook een fikse dosis bewustwording over het feit dat je lichaam een wapen is .... u moest eens weten hoe vaak ik iemand niet heb gesloopt terwijl ik daar fysiek zeer goed toe in staat was enkel om het simpele feit dat ik mij besefte wat de gevolgen konden zijn ,voor die persoon en daarna voor mij als justitie mij zou aanpakken ... ik durf met mijn hand op mijn hart te zeggen dat Muay Thai mij een rustiger en beter mens heeft gemaakt ,,,

Amigo1973 | 30-08-13 | 08:10

Kickboksen en andere vechtsporten trekken nu eenmaal veel fout volk aan. Maar natuurlijk zijn daarmee niet alle kickboksers per definitie fout. Zet zo'n foute agressieveling op schaken en hij blijft net zo fout, doch minder gevaarlijk voor de rest van de samenleving.

Fout volk moet je geen vechttechnieken leren. Balloteren die handel. Strafblad? Weigeren. Etter? Weigeren. Straattuig? Weigeren. Tokkie? Weigeren. Geef die lui maar een bibliotheekkaart, als je ze zo nodig wil per se wil stimuleren. Is nog goedkoper ook dan vechtsportsubsidie.

We moeten geen samenleving vol Brentjes kweken. Dat is niet de goede weg.

Kim Philby | 30-08-13 | 07:43

Ik heb niks met/tegen kickboksen. Ik vind het wel belachelijk dat de overheid lieden, die toch al een enorm ego-probleem hebben, gaat stimuleren om hun apen-gedrag nog verder te ontwikkelen.

Petrus Poortwachter | 30-08-13 | 07:40

Baby Rasta | 30-08-13 | 01:55 | + 1 -
Was jij dat?
>:(

Kim Philby | 30-08-13 | 07:33

Het is als met hangplekken: verbieden is verplaatsen. Dat soort gasten klitten dan ergens anders.

zeiksmurf | 30-08-13 | 07:08

@non_de_pier
Psychologie van de koude grond. Agressie moet je alleen 'kwijt' als je adrenaline plotseling verhoogd is.

jeanmondo | 30-08-13 | 03:42

@jeanmondo | 30-08-13 | 02:39 | + 0 -

Dar is altijd het beleid geweest in Nederland al jaren, laat die jongens de sportschool in dan kunnen ze hun agressie kwijt en leren ze discipline met als gevolg...............

non_de_pier | 30-08-13 | 02:47

Ik ben liefhebber van kickboksen als sport maar ik vind niet dat het gepromoot dient te worden onder kansenjongeren en al helemaal niet onder moslims.
Persoonlijk geloof ik dat vechtsport je in je vrije tijd ook agressiever maakt. Mensen zijn doorgaans opgefokter als ze veel sparren en of oefenen voor gevechten. Dat is het enige wat WEL echt bewezen is. In dat stukje verzinnen ze maar wat.

jeanmondo | 30-08-13 | 02:39

Anijsblokje | 30-08-13 | 01:45 | + 0 -

Zijn stuk voor stuk onzekere jongens, die hun trots ophalen aan dat opgepompte en opgepepte lichaam.
Had ooit zo'n geval dat wilde voordringen bij het pinnen. Dus ik wijs hem erop dat er wel meer mensen staan te wachten en dat hij als laatste kwam, krijg je een grote bek. En hij werd fysiek,waarna ik een fietsketting tevoorschijn haalde. Hij wist niet hoe snel hij weg moest. Daarom tip aan de reaguurder. Koop een goede fietsketting en een flink slot, dat komt weleens van pas.

Baby Rasta | 30-08-13 | 01:55

Real Dutch Meat | 30-08-13 | 00:05 | + 1 -

Wat een apologistisch standpunt weer.
Die vlieger gaat niet op voor nazi's.
Dus ook niet voor moslims of kickboksers.

Anijsblokje | 30-08-13 | 01:49

Moet zeggen dat ik me vermaakt hebt bij Dragonball Z op de PS, waarbij Mr. Satan in tutu een kado brengt naar zn tegenstander on hem vervolgens in zn ballen te trappen. images2.wikia.nocookie.net/__cb2011090...

Het blijft leuk als je de cheat code weet,

Baby Rasta | 30-08-13 | 01:47

Goed stukje weer, Nanninga.
En weer helemaal waar.

Toch hoef je je hond maar uit te laten om te ontdekken hoe 'hard' deze mannen echt zijn.

Anijsblokje | 30-08-13 | 01:45

Is kickboxen nu ook een linkse hobby geworden?

kloopindeslootjijook | 30-08-13 | 01:41

Vervang het kickboksen met het hebben van pitbulls en je hebt dezelfde discussie! Dan hoor je dat het hele lieve honden zijn maar ondertussen heeft tuig volk deze honden en zijn deze niet in bedwang te houden met alle gevolgen van dien...

Klikovreter | 30-08-13 | 01:07

Watapatja | 30-08-13 | 00:24 | + 1
Meer dan bekend mee.

Real Dutch Meat | 30-08-13 | 01:07

wat schrijf je toch heerlijk meid
*hele nacht plussen doet*

stridsel | 30-08-13 | 01:05

'Kickboxen is voor kampertuig en sloopmarocs'

Negers!
Je vergeet negers, heel veel negers!

wakkere_nederlander | 30-08-13 | 01:04

Brent Leysen dus.
Brent Leysen
Brent Leysen
Brent Leysen
Brent Leysen

Lief meiske | 30-08-13 | 00:47

Voor zover ik weet gaan kickboks fans niet naar een veldje bij beverwijk om elkaar dood te meppen, kosten de vechtsport galas de belastingbetaler geen tonnen aan politie die ingezet moet worden en geloof dat ze ook geen treinen slopen als ze naar een gala gaan en ze slaan al helemaal geen scheidsrechter dood in de ring. Feit: Voetbal is nog steeds de nummer 1 tokkiesport.
FinFucker | 29-08-13 | 21:20 | + 60

Je haalt de woorden uit mijn bek. +100000

Sweepster | 30-08-13 | 00:37

Gaat Badr nu ook op ballet?

Lief meiske | 30-08-13 | 00:37

Het ging mis met kickboksen toen wereldvreemde idioten het in hun hoofd kregen opgefokte mannetjes er gratis en voor niks naartoe te sturen.

Piet van het Padje | 30-08-13 | 00:36

Mevrouw Rost van Nanninga verwart wederom correlatie met causaliteit.

homerpimpson | 30-08-13 | 00:24

Real Dutch Meat | 30-08-13 | 00:05 |
Rotte appelen houden het bij een goede school niet lang vol. Vechtsport en discipline gaan hand in hand.

Watapatja | 30-08-13 | 00:24

Er wordt hier bijna gesuggereerd dat kickboksen deze mensen agressief maakt, deze mensen ZIJN agressief en gaan vervolgens kickboksen en niet andersom.

Nightwolf | 30-08-13 | 00:20

Je zus Annabel! Ben je nou echt niet in staat om ook maar een centimeter verder dan Nederland te kijken?

Hoen | 30-08-13 | 00:11

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:59 | + 0

Voor 20 foute kickboksers heb je er 200 die wel lief zijn.
Die rotte appels zijn een feit maar niet toonaangevend voor de vele duizenden kickboxing beoefenaars in NL.
Harde sport,mooie sport,niet voor zeikerds dus.
En nee je sport misbruiken klopt niet daar heb je gelijk in.

Real Dutch Meat | 30-08-13 | 00:05

de grote Anti | 29-08-13 | 22:17
Die oosterse "eer" onzin is zo overschat. Discipline leer je wel op een (kick)boksschool. Althans, als je wedstrijden bokst. Ik vermoed namelijk dat we het hebben over "kickboksers". Mensen die af en toe trainen en dus weten hoe ze moeten slaan en trappen, maar op de boksschool/dojo zelf ook geen ongein moeten uithalen want dan worden ze genadeloos gespanked. De trainers weten waarschijnlijk niet eens wie het zijn. Recreanten.

Fryske Pugilist | 29-08-13 | 23:56

Edit; gebruiken is gebruikmaken

JackJersey | 29-08-13 | 23:53

Doritoz | 29-08-13 | 23:12 | + 3 -
Volgens mij zijn ze ook goed bezig om zowat alles in dit land te verzieken... Het gros ziet dit niet eens als hun land, laat ze dan lekker gebruiken van hun andere paspoort en eens kijken of ze daar met hun ziekmakende gedrag wegkomen! Wedden dat zelfs de meest stoere kickbokser op hangende, zo niet door de Mocro popo gebroken pootjes, terugkomt!?

JackJersey | 29-08-13 | 23:52

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:55 |
Ik heb op wedstrijdniveau gejudood, kan je verzekeren dat daar meer gebeurd dan jij als leek ziet. En je wilt ook zeker geen ruzie met een goed getraind judoka.

Watapatja | 29-08-13 | 23:41

Hèhè, Naninga, gelukkig. Dacht vanochtend even dat ik je verloren had. Nu hou ik weer van je. Trouwen?

niksneem | 29-08-13 | 23:36

@Darkwater | 29-08-13 | 23:20 |
Ik sluit me hier volledig bij aan.

Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 23:23

Wat een haatsstuk, zak ff lekker door de peop. MMA is de snelstgroeiende sport in de wereld en kickboksen is de snelstgroeiende sport in Nederland (in de leeftijdscategorie t/m 16 jaar). 250.000 Nederlanders doen aan een vorm van kickboksen Muah Thai en dat zijn echt niet alleen Mocro's of kampers.

Ik kots om dit stuk (barf)

Darkwater | 29-08-13 | 23:20

Als Marokkanen massaal aan karate zouden doen, dan zou karate ook een slechte naam krijgen. Marokkanen hebben de hele kickboxsport gewoon verziekt.

Doritoz | 29-08-13 | 23:12

Allicht dat de kickboxmocro's oordelen dat er geen vuiltje aan de lucht is. Wat geweld betreft hanteren zij immers andere criteria dan de Hollanders; mocro's vinden niet zo snel iets gewelddadig.

malin | 29-08-13 | 23:11

*@die ene van daarzo over knie legt en doormidden breekt*

de grote Anti | 29-08-13 | 23:09

@Anarchus_Rex | 29-08-13 | 22:54
Lezen kan ik al aardig wat jaren, dat jij zaken in een ander perspectief zet, daar kan ik vrij weinig mee.

thapriest | 29-08-13 | 23:06

@de grote Anti | 29-08-13 | 22:44: Sla me niet! Ik heb broze botten.

die ene van daarzo | 29-08-13 | 23:06

Pica is trouwens van MMA niet kickboxen. Ben nog nooit op een kickbox gala geweest maar tig keer bij een UFC evenement, fantastische sfeer.

Aarsvocht | 29-08-13 | 23:05

@Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:49 |
U heeft gelijk, alle 3 argumenten.
Maar wat ik er nog wel bij wil zeggen is dat ik denk dat je het technische aspect van judo overschat. Iemand uit balans brengen kan net zo makkelijk door kracht.

Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 23:05

@Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:49 |
U heeft gelijk, alle 3 argumenten.
Maar wat ik er nog wel bij wil zeggen is dat ik denk dat je het technische aspect van judo overschat. Iemand uit balans brengen kan net zo makkelijk door kracht.

Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 23:05

@pawa | 29-08-13 | 22:54
Oeh, bedoel je misschien Brent Leysen? Want die Brent Leysen is echt wel een vet goede kopschopper! Ik zei nog laatst tegen een vriend die geen Brent Leysen heet: die Brent Leysen gaat het nog ver schoppen in de kopschopwereld. Zijn debuut tegen een Eindhovens hoofd was echt fenomenaal.

Brent Leysen, jongens. Brent Leysen.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:57

@Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 22:50
Ik durf nog wel een stap verder te gaan dan dat. Het ENIGE probleem is het soort mensen dat er op gaat. Er is niks mis met kickboxen, behalve als je het buiten de ring gaat doen, zoals veel beoefenaars schijnen te doen.

@Watapatja | 29-08-13 | 22:51
Bedoel je al dat schoppen en slaan dat ze bij judo niet doen?

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:55

@thapriest | 29-08-13 | 22:51
Immobiliseren = winnen? Leer lezen!

Anarchus_Rex | 29-08-13 | 22:54

Ach, er is een nog agressievere nieuwe sport op komst; kopschoppen. Het schijnt dat Brent al bezig is met het schrijven van het reglement en het vast leggen van het concept.
Mag ie wel opschieten, hij heeft immers maar een half jaar vrije tijd!

pawa | 29-08-13 | 22:54

@miko | 29-08-13 | 21:59
Zou zonder kickboxen natuurlijk drastisch afnemen, dat afdwingen van restecpt. Want de sport zorgt dat de idioten des planeets ontsporen. Of zou het toch iets met normen/waarden zijn?

thapriest | 29-08-13 | 22:53

He Annabel, kom lekker bij ons trainen. Dan herken je meteen wat ze kunnen.
Ik heb dat ook gedaan, na aanraden van een buurtconciërge. Helpt echt. Nederlanders (wit) zijn erg watterig. Met wat oefening weet je wat je moet doen.

asylumstreetspanker | 29-08-13 | 22:52

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:27 |
Natuurlijk is judo ook offensief, wat denk je wat er anders gebeurd in een judowedstrijd.

Watapatja | 29-08-13 | 22:51

@Anarchus_Rex | 29-08-13 | 21:58
Dat is het doel ook bij, ik noem maar iets, de F1, voetbal, Basketball, korfbal etc. Winnen prevaleert in een sport, raar hoor, moeten willen winnen.

thapriest | 29-08-13 | 22:51

Over het algemeen genomen dan he.

Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 22:51

@Nietvoordekat

Misschien wel een argument: het verschil met iemand pakken met kickboksen of judo is 1 stap. Verder hangt het allemaal van de intentie van de gebruiker af.

Ik denk meer dat het een probleem is van het soort mensen dat op kickboksen wordt gezet t.o.v van het soort mensen dat judo beoefent.

Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 22:50

@Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 22:41
Voor iemand die net begint, zal een trap of stoot een vrij natuurlijke manier van aanvallen zijn die dan ook redelijk snel enigszins verfijnd kan worden. Vastpakken en uit balans brengen werkt ook prima, maar vergt veel meer techniek, en dat duurt langer om te leren. En om dat te leren heb je weer geduld nodig, en dat hebben die gefrustreerde kutmar-

Enfin. De situatie waarin jij aangevallen wordt is een heel andere dan de situatie waarin jij de agressor bent. Als jij de agressor bent en je staat tegenover een tegenstander die weg wil komen, lijkt een manier om die persoon van een langere afstand te raken (jumpkick oid) een stuk efficiënter dan judo-technieken.

En ik zeg ook niet dat je met judo geen mensen kunt verwonden. Kan prima. Maar het vergt meer oefening, en het helpt denk ik niet als je tegenstander ook probeert zijn afstand te bewaren.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:49

dedeurs | 29-08-13 | 22:17 | + 0 -
Kan me vergissen, maar dit begint toch aardig op een dialoog te lijken. Superegos? Hoezo?

ITEACHYOU | 29-08-13 | 22:49

Grote stamper | 29-08-13 | 22:19 | + 0 -
Ik dacht al, wat doen al die mensen voor me deur?

ITEACHYOU | 29-08-13 | 22:46

@die ene van daarzo | 29-08-13 | 22:40
Wat, wil je vechten?

de grote Anti | 29-08-13 | 22:44

-weggejorist-

aambei met slagroom | 29-08-13 | 22:42

Weet je wat het echte probleem is? Die criminelen.
ITEACHYOU | 29-08-13 | 21:51 |

Precies! Dát en de softe aanpak van diezelfde criminelen in 0031 zorgen ervoor dat het aantal rotte appels in de kickbokswereld onevenredig groot is.

Xirdalan | 29-08-13 | 22:42

@Nietvoordekat.
Nee, ik heb geen linkjes naar filmpjes waarin judo offensief ingezet wordt. Ik kan hierbij alleen van mezelf uitgaan als referentie. Ik heb in situaties gezeten waarin weglopen niet kon. (Dit is altijd het eerste wat je probeert, hoe goed je ook in welke vechtsport dan ook bent)Ik heb trappen en klappen opgevangen totdat ik de ander vast kon pakken. Hierna was het snel voorbij. Je kunt hier gaan beargumenteren of het offensief of defensief was, maar goed.
Ik zie het zo: Een kickbokser staat tegenover een judoka. Tenzij de kickbokser met één wel geplaatste stoot of trap de judoka in 1x neerkrijgt, voordat de judoka de kbokser vast kan pakken, wint de judoka. Maar goed dit blijft natuurlijk theoriseren.
Ik kan je wat dat betreft niet overtuigen. Maar misschien als jij kan beargumenteren waarom je dat denkt, kan ik misschien jouw argumenten ontkrachten en je zo overtuigen?

Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 22:41

@ITEACHYOU | 29-08-13 | 22:38
Scherp ;)

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:40

Zozo. Kom ik even kijken op m'n favoriete weblog om te lezen dat ik crimineel ben. Das best wel nieuws voor mij. Chapeau!

die ene van daarzo | 29-08-13 | 22:40

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:11 | + 0 -
Heb ik je toch maar mooi aan het denken gezet, kusje

ITEACHYOU | 29-08-13 | 22:38

GS, Glamorama, Pownews: Stop dan ook met het uitventen van elke scheet die Badr Hari laat. Het zou al heel wat schelen als sloopmarocs niet verheerlijkt worden.

Detlev Tarnowitz | 29-08-13 | 22:37

Stormageddon | 29-08-13 | 21:24

Precies.

En het woord sport gebruiken is al helemaal fout;
gebruik vecht"sport"

In het kickboksen zijn er verschillende wedstrijdvormen:

Het semi-contact (pointsfighting): Het is de bedoeling te scoren door trap-en stoottechnieken. Een trap op het hoofd is twee punten waard, een gesprongen trap naar het hoofd drie punten, een trap naar het lichaam een punt en een gesprongen trap naar het lichaam twee punten. Elke stoot is een punt waard. Telkens als er een punt gescoord wordt, wordt de wedstrijd stilgelegd.
Het light-contact (continuous): Er worden punten gescoord dmv trappen en stoten en continu doorvechten tot de vooropgestelde tijd en het aantal rondes voorbij is. De wedstrijd wordt slechts af en toe stilgelegd wanneer er een foute techniek gebeurt (waarschuwing of minpunt) gegeven wordt. De winnaar is diegene met het meeste aantal punten aan het einde van het gevecht, of wanneer er een knock-out plaatsvindt.
Het full-contact: Bijna hetzelfde als light-contact, enkel gaat het er hier meestal iets harder aan toe. Knock-outs zijn meer frequent.
Forms/kata's: Alleen een oefening die beoordeeld wordt door een jury. Degene met de meeste punten wint.

Trappen op het hoofd levert de meeste punten op.
Fijn.

vanvandaag | 29-08-13 | 22:33

Ik box geen kick.

Boondock Saint | 29-08-13 | 22:31

@Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 22:05
Ik heb nooit met iemand gespard, nee. Wat dat betreft zit jij misschien wat beter in de materie dan ik. Toch lijkt het me sterk dat judo even makkelijk offensief ingezet kan worden als kickboxen. Ik laat me graag overtuigen, heb je linkjes?

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:27

Parsons | 29-08-13 | 22:18 |
Iets meer besteden en je hebt een elektrisch systeem met geleiderail, zit direct goed.

Watapatja | 29-08-13 | 22:23

@Parsons | 29-08-13 | 22:12
Doe gewoon een zonnebril op in huis!

miko | 29-08-13 | 22:22

@Miko als 80% van de beverwijk hooligans getrainde vechtsporters waren dan was er waarschijnlijk geen dode gevallen en dan is het mij een raadsel waarom een paar honderd man met messen, honkbalknuppels, ijzeren staven, stroomstootwapens, klauwhamers en ander wapentuig elkaar te lijf gingen. Heeft een vechtsporter echt niet nodig.

FinFucker | 29-08-13 | 22:22

@miko | 29-08-13 | 22:16
Je wilt niet elke oma en idioot met een wapen hebben rondlopen, maar zoals ik eerder zei, als je sterk genoeg in je schoenen staat en weet hoe dingen werken moet je gewoon de eventuele straf accepteren.
Hint : Het gaat je waarschijnlijk veel geld kosten, maar je krijgt vast niet een bubba als kamergenoot.

de grote Anti | 29-08-13 | 22:20

Opvallend dat de mensen die voor ingrijpen in Syrië zijn, vechtsporten afwijzen.

Watapatja | 29-08-13 | 22:20

Volgens mij zijn het voornamelijk Marokkaanse kickboksers waar een probleem mee is. Net als met keukenmessen, de meeste mensen gebruiken ze in de keuken. Marokkanen plegen er overvallen mee. Messenprobleem of Marokkanenprobleem? Moeilijk hoor.

Ik ben zelf bokser, vervelende ettertjes werden er bij ons altijd wel uitgewerkt. Die maken zichzelf op een boksschool ook niet populair, dat soort gastjes zijn niet te handhaven. Met iedereen ruzie dus dan zei de trainer rot maar lekker op.

Fryske Pugilist | 29-08-13 | 22:20

Even offtopic, er staan hier in Deventer zo'n honderd man voor de deur van pedo Martijn. Politie aanwezig om hem te ontzetten.

Rest In Privacy | 29-08-13 | 22:19

@brutus68 | 29-08-13 | 21:54
Decorstuk, niks meer, en nog reserve decor stuk ook.

miko | 29-08-13 | 22:19

Mooie analoog.
--Wat een onzin, je geeft de formule 1 toch ook niet de schuld voor de hard rijders-- .
ITEACHYOU | 29-08-13 | 21:26
Nog zo'n wereldje van onuitstaanbare superego's.
*HoedjeWip toernooi organiseren gaat*

dedeurs | 29-08-13 | 22:17

@miko | 29-08-13 | 22:14
Karate volk ook.. In plaats van discipline bijbrengen en een eervolle 'meester' te hebben, is kickboksen zo te zien meer gericht op het zo bruut mogelijk slopen van je tegenstander.

de grote Anti | 29-08-13 | 22:17

@de grote Anti | 29-08-13 | 22:05
Daarom moeten wapens vrij worden gegeven. Dat leveld lekker. Dan kan de sport enkel en alleen nog gebruikt worden voor de,... jawel., sport. Ga je ruzie zoeken met je skills tegen een ventje van 1.65 die opgetuigd is? Ik dacht het niet!

miko | 29-08-13 | 22:16

@Parsons | 29-08-13 | 22:12
Vitrage met een rits.
Next!

Ongeblustekalk | 29-08-13 | 22:16

Parsons | 29-08-13 | 22:12 |
Ieder rolgordijn gaat van onder naar boven open.

Watapatja | 29-08-13 | 22:15

@Latrinalia | 29-08-13 | 21:47
En toch is Judo volk minder agressief dan kick boksers.

miko | 29-08-13 | 22:14

Kickboksers zijn crimineel , allemaal.

Lief meiske | 29-08-13 | 22:14

@prince | 29-08-13 | 21:29
En anders kun je nog altijd de koningin van je tegenstander in je kont duwen.
*het ook niet meer weet bij schaakmat*

miko | 29-08-13 | 22:12

@Itzamná | 29-08-13 | 21:49
Nu je er toch over begint. Ik zoek nog een rolgordijn-achtig systeem dat van onder naar boven open gaat zonder dat ik het op z'n kop moet monteren.

Tips?

Parsons | 29-08-13 | 22:12

Wat een onzin, je geeft de formule 1 toch ook niet de schuld voor de hard rijders .
ITEACHYOU | 29-08-13 | 21:26 |
Ja, want zoals je je kickboxkunsten altijd bij je draagt, neemt ook altijd je Formule 1 wagen mee de weg op om met 300 km per uur over de Afsluitdijk te scheuren. Of toch niet? Even afgezien van de leuke uitdaging die dat zou geven, is het een scheve vergelijking.

ZSU-23-4 | 29-08-13 | 22:11

@ITEACHYOU | 29-08-13 | 21:58
Ik vraag me bij jouw reaguursels altijd af waar die naam van je op slaat. Jij lijkt me namelijk nooit het type dat iemand iets bij kan brengen, if you catch my drift.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:11

@FinFucker | 29-08-13 | 21:20
Ik durf te stellen dat 80% van de harde kern van elke profvoetbalclub ook op een vechtsport zit.

miko | 29-08-13 | 22:11

-weggejorist-

Dmitri Dmitrievitsj | 29-08-13 | 22:10

@Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:08
Sorry, dacht inderdaad even niet na. Jullie zijn natuurlijk allemaal toetsenbordhelden.

de grote Anti | 29-08-13 | 22:09

@Parsons | 29-08-13 | 22:07
Als er uitzonderingen zijn, is het dus geen regel he.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:09

Kan een kickbokser een 9mm terugkoppen?
Nope.

Ongeblustekalk | 29-08-13 | 22:09

@Parsons | 29-08-13 | 22:07
Touché. Al heeft de één meer verantwoordelijkheid dan de ander.

Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 22:08

@de grote Anti | 29-08-13 | 22:05
Dan heb je vast een paar meppen op je hoofd gehad dat je mensen als advies meegeeft de confrontatie aan te gaan.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:08

@Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:48
We ja, wij belastingbetalende Nederlanders.

Parsons | 29-08-13 | 22:07

@Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:47
Bonjaski is de uitzondering die de regel bevestigt. Je kunt overigens wel steakmessen kopen, maar je mag er niet mee over straat. Maar dat is een ander verhaal.

Parsons | 29-08-13 | 22:07

@brutus68 | 29-08-13 | 21:58
Nee, ik heb nog nooit ballet in competitieverband gezien. Kijk ik liever niet naar.

Maar het bestaat wel:
balletcompetitions.com/competition2.ht...

Overigens is een competitie ook geen essentieel onderdeel van een sport. Dat veel sporten een competitie hebben, betekent niet dat elke sport een competitie moet hebben.

Veel vogels vliegen, maar een pinguïn is ook een vogel. Dat idee.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 22:07

Rond vechtsporten heeft altijd de schemer van criminaliteit gehangen. Dat was in de tijd van een Bep van Klaveren al zo, in de jaren 20/30 van de vorige eeuw, en is nu nog zo. Wat niet elke beoefenaar van deze sporten tot crimineel maakt, maar het percentage is aanmerkelijk hoger dan onder pakweg schakers en korfballers.

brutus68 | 29-08-13 | 22:07

Koettoerk | 29-08-13 | 21:59 | + 1
Mooie tegel. Een om in te lijsten. Overigens de Mocro hier zou ik zeggen. In Marokko schamen ze zich kapot als je ze verteld wat zich hier afspeelt.

Amano | 29-08-13 | 22:06

@Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:37
Jah oke, misschien niet zo'n goed idee voor normale burgers.. Ik vecht al meer dan twintig jaar tegen vechtsporters, waaronder een broer.

de grote Anti | 29-08-13 | 22:05

Dmitri Dmitrievitsj | 29-08-13 | 22:04 | +
???? Je ging toch voetbal kijken?

ITEACHYOU | 29-08-13 | 22:05

Zeur nou niet over Kickboks het is een prachtsport en het zijn incidenten, ik hoor niemand klagen over het voetbal en al het geld dat nodig is voor politie etc.

Bodhie | 29-08-13 | 22:05

Nietvoordekat. het spijt me zeer, maar je weet niet waar je over praat. Heb je wel eens met iemand gespard? Geprobeerd om iemand op het hoofd te raken? Is nog niet zo makkelijk hoor.
Daar komt bij: Heb je wel eens gezien hoe een gemiddelde vechtpartij tussen ongetrainde lui er uit ziet? (Zijn genoeg filmpjes over te vinden. Dat begint met 1 of 2 klappen en vervolgens gaan ze vaak aan het worstelen.
Nee, je leert niet trappen en slaan bij judo, maar ik kan iemand veel gemener (en succesvoller) pijn doen met hetgeen wat ik bij judo geleerd heb, dan wanneer ik iemand probeer te slaan of trappen.

Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 22:05

Nu ga ik verder met voetbal kijken. Ook een paupersport en ook een prachtige sport waar ik graag naar kijk. Go Feyenoord!

Dmitri Dmitrievitsj | 29-08-13 | 22:04

mijn zoon (5) zit op taekwondo, daarna op karate zodat hij net als pa prima kan omgaan met kickbox misbruikers.

cloudoflogic | 29-08-13 | 22:03

@prince | 29-08-13 | 21:57
Politiek. Tsjah.

Ben niet zo'n fan van vrachtwagens of linkse krakers met een gun.

Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 22:03

Pipo's die niet willen deugen doen dat doorgaans ook prima zonder ook maar één sport te beoefenen.

Jackanders | 29-08-13 | 22:01

Het artikel van Raja Felgata, Youssef Akhnikh en Malika Ahdach is een prima betoog, een beschaafde en beheerste reactie op het hysterische stuk van Harriet Duurvoort www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar... .
Mw Duurvoort weet van toeten noch blazen en is schandelijk bevooroordeeld, wat zij zelf toegeeft en blijkbaar geen enkel probleem vindt.
Kickboksen is een prachtige sport. Ja, het trekt ander volk dan golf of cricket. Ik zou op elk moment het gezelschap van kickboksers verkiezen boven dat van Nederlandse golfers of cricketers, maar dat is persoonlijk. Alles wat Felgata et al. over hun sport schrijven is gebaseerd op hunh ervaring. Ervaring is iets betrouwbaarder dan vooroordelen en ik ben geneigd er meer waarde aan toe te kennen. Niet dat het veel boeit wat kickbokshaters vinden, tot het moment dat iemand weer vindt dat er weer iets verboden moet worden. Maar zo ver zijn we gelukkig nog niet.

Dmitri Dmitrievitsj | 29-08-13 | 22:01

@Supermatthijs | 29-08-13 | 21:50
En alleen maar omdat we in een roze Tutu rondlopen, belachelijk die vooroordelen :)

Uw Verzekeringsadvis | 29-08-13 | 22:00

@Real Dutch Meat | 29-08-13 | 21:54
Niks mis met zeikerds.
Wel met mensen die hun sport gebruiken om anderen schade aan te brengen.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:59

@thapriest | 29-08-13 | 21:56
Dat is leuk, maar het feit blijft is dat je de ongeleide projectielen en crimineeltjes wel meteen leert dat restecpt af te dwingen.

miko | 29-08-13 | 21:59

Toch jammer dat zo'n domme ontkennings-kudt als Raja Felgata nooit in elkaar getrimd wordt door haar idiote soortgenoten. Die gaan immers liever voor de zwakkere medemens. Out of sight out of mind pvda type. De dag dat een grote groep verstandige mocro's opstaat en tegen hun grote groep idiote landgenootjes de strijd aangaat, omdat ze bv hun imago door de stront halen, is het begin van herstel. Gaat voorlopig niet gebeuren door deze hele domme generatie wegkijkerts. Tot die tijd zal Den Hollandsche Mocro tot in den treure uitgekotst worden omdat het onderhand een statistisch feit is dat het een bevolking is met de minste zelfkritiek, met het minste zelfreinigend vermogen, met het meest misplaatste eergevoel, en met de meest gestoorde temperament issues. Er is geen nationaliteit die zo structureel fucked up is in hun karakters als de Mocro.

Koettoerk | 29-08-13 | 21:59

@thapriest | 29-08-13 | 21:56
Gelul. Doel is tegenstander immobiliseren. Laat al die oosterse pseudo bullshit filosofie nu maar weg.

Anarchus_Rex | 29-08-13 | 21:58

altijd maar weer, door computerspelletjes ontstaan de breivikjes, door porno de verkrachters, door films de seriemoordenaars en nu? Door kickboksen ??? Die mafkezen die altijd willen vechten, totaal grenzeloos zijn , hebben echt geen kickboksles nodig om je knieschijven kapot te slaan

ITEACHYOU | 29-08-13 | 21:58

@Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:56

Ballet is geen sport. Heb jij ooit ballet in competitieverband gezien?

brutus68 | 29-08-13 | 21:58

@Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:33
Helemaal niet, dat is een grote misvatting. Om de top te bereiken misschien wel maar ik heb met veel vrienden veel plezier gehad. Juist het verlies in schaken komt voor je eigen rekening. Anders dan met kaarten ,voetballen vechtsport waar altijd een factor geluk bij zit.
En dan moet je het opvreten, in stilteen met waardigheid.
Dat zou veel kansloze jongetjes meer goed doen dan ze leren er op los te slaan.

miko | 29-08-13 | 21:57

Wel ff je huiswerk goed doen. Plaatje is geen kickboksen.

Partybopper | 29-08-13 | 21:57

@Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:45
en daarmee reageer jij nog steeds niet op mijn vraag

prince | 29-08-13 | 21:57

Kickboksen een probleem?? En ze hebben nog wel badjas Harrie als rolmodel om het goede voorbeeld te geven?

denoorman | 29-08-13 | 21:57

@Supermatthijs | 29-08-13 | 21:50
Een vriend van me zit op ballet. Toffe gozer, beetje excentriek maar kun je er prima bij hebben.

Ik denk dat het deels komt omdat er gewoon weinig jongens op ballet zitten. Het is ook niet echt een typische jongenssport.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:56

@Skunk57 | 29-08-13 | 21:23
Heb je het genoegen al eens gehad om op de mat te staan? Vast niet, want dan maak je zo'n ongefundeerde domme opmerking niet. Ga eens naar een goede "dojo", les 1 t/m 10 is daar respecteer elkaar. Les 11 t/m 20 gaan daar nog wat dieper op in. Dom op elkanders smoel meppen is daar niet bij hoor, je leert er een techniek die je weerbaar maakt. Niks meer of minder. Net als bij Judo, Karate, Jiu-Jitsu etc.

thapriest | 29-08-13 | 21:56

@Saucony | 29-08-13 | 21:52
Nee, studenten zijn allemaal toonbeelden van... <zucht>

Anarchus_Rex | 29-08-13 | 21:56

@Saucony | 29-08-13 | 21:52

Oh, nee? Ze worden alleen anders benoemd.

brutus68 | 29-08-13 | 21:55

Ongelooflijk dat mensen criminaliteit koppelen aan sport, dan begrijp je dus helemaal niets van sport, de afkorting van sportief. De sportbeleving is tegenwoordig een afspiegeling van de maatschappelijke moraal, de grote ratrace die maar een paar winnaars en vele verliezers kent. Ik vraag me wel eens af of mensen nog gewoon met respect met elkaar kunnen omgaan en kunnen sporten.

Watapatja | 29-08-13 | 21:54

Zo schijnt volleyballen ook heel fout te zijn.
Lig je voor je het weet zomaar in stukken gesneden begraven in een of ander Spaans bos.

Jackanders | 29-08-13 | 21:54

Geen sport voor zeikerds.
Mooie sport.

Real Dutch Meat | 29-08-13 | 21:54

@Supermatthijs | 29-08-13 | 21:50

Jij en ballet? Zelfs een klompendans is al te hoog voor je gegrepen.

brutus68 | 29-08-13 | 21:54

Hangt er ook vanaf waar je gaat boksen, bij studentenverenigingen zijn echt geen tokkies te vinden hoor.

Saucony | 29-08-13 | 21:52

Weet je wat het echte probleem is? Die criminelen.

ITEACHYOU | 29-08-13 | 21:51

@Latrinalia | 29-08-13 | 21:47
Ik zeg ook niet dat je met judo geen verwondingen kunt veroorzaken. Ik heb er zelf op gezeten toen ik een kind was, en ik weet hoe leuk zo'n armklem kan zijn. Of een houdgreep.

Maar bij judo moet je een stuk dichter bij je tegenstander zijn. In gevallen waar je tegenstander liever wat afstand bewaart (bijvoorbeeld als jij een agressieve tokkie bent die hij liever wat verder weg zou houden) is een vechtsport waarmee je schade kunt veroorzaken op een iets grotere afstand handiger.

Als ik zeg dat seks lekkerder is dan vanillevla, bedoel ik ook niet dat ik geen vanillevla lust. Ik vind vanillevla juist hartstikke lekker! Snappie?

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:51

@Supermatthijs | 29-08-13 | 21:48
Lijkt mij dus van wel.

Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:50

Uw Verzekeringsadvis | 29-08-13 | 21:48 | + 0 -

Eens ! Altijd weer dat stigmatiseren.

Supermatthijs | 29-08-13 | 21:50

Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:48 | + 0 -

Lijkt me niet iets om trots op te zijn.

Supermatthijs | 29-08-13 | 21:48

Het milieu waarin kickboxen populair is, is een fout milieu. Waarom kickboxen in dat milieu een ietsjepietsje populairder is dan ballet laat zich raden.

Schoorsteenveger | 29-08-13 | 21:48

@Parsons | 29-08-13 | 21:47
We?

Enfin, we zitten op één lijn.

Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:48

Wij als ballet jongens worden weer eens in de hoek gezet, heel naar.

Uw Verzekeringsadvis | 29-08-13 | 21:48

@Parsons | 29-08-13 | 21:40
Je mag ook steakmessen of ijspriemen kopen. Dat zijn allemaal ook wapens. Is alleen niks mis mee, zolang je ze niet als wapen gebruikt. Zo'n training kun je bijvoorbeeld ook puur competitief gebruiken (zie bijvoorbeeld Remi Bonjaski, da's een heer binnen en buiten het veld).

Er zou ook helemaal geen probleem zijn als er niet zo ongelofelijk veel tokkies op kickboxen zouden gaan.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:47

Heb de bijhorende gehyperlinkte artikelen gelezen alsook de reacties van commenters op deze artikelen. En wat me opvalt is dat de pro- kickboksers- heus- geen- criminelen eigenlijk net reageren als de eigenaars van vechthonden. En dan met name wanneer er weer eens een kind dood is gebeten. Dan is het natuurlijk niet de schuld van de hond, nee de schuld ligt buiten de hond.

appeltjesgroeneweide | 29-08-13 | 21:47

@ITEACHYOU | 29-08-13 | 21:26
Het doel van formule I is de snelste zijn, niet om je tegenstanders dood te rijden. Kickboksen daarentegen...

Anarchus_Rex | 29-08-13 | 21:47

Geweldige sport en de gala's zijn ook tof.
Maar ja ik ben dan ook iemand die voetballu kudt vind.

lidlbier | 29-08-13 | 21:47

@Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:45
We leiden wapens op om ons van de straat te laten slaan ja.

Parsons | 29-08-13 | 21:47

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:41 | + 0 -
Je onderschat judo behoorlijk. Met een beetje skills kan daarmee juist iemand op een hele vieze manier uitschakelen.

Latrinalia | 29-08-13 | 21:47

@Parsons | 29-08-13 | 21:40
Niks tegen de sport an sich, inderdaad. Maar ik heb wel iets tegen de cursussen die aan draaideurcrimineeltjes worden aangeboden. Kan niets goeds van komen, integendeel.

En het ergste is nog wel dat er vaak subsidie mee gepaard gaat ook.

Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:45

Stel je voor dat je progressieve idealen aan inflatie onderhevig zijn, je politiek draagvlak slinkt en dan opeens blijkt de vijand van jouw vijand te bestaan uit jouw electoraat. Dat komt handig van pas in het monddood maken van onwelgevallige groepen. Dus waarom zou je ze niet naar vechtscholen en agressieve rapconcerten sturen?
Hoogst speculatief, maar de gedachte komt wel eens in me op.
Doet me denken aan George Carlin. Je hebt drie groepen.
1) Rijken
2) Middenklasse
3) Onderklasse
Zorg ervoor dat nr 1 nr 3 vaak genoeg aanspoort groep 2 de stuipen op het lijf te jagen. Zodat hij braaf doorwerkt en niet zeurt, opdat hij niet in groep 3 eindigt. Waarom laten we (als in OSM) het afweten qua bereidheid tot demonstreren? Ten eerste omdat niemand trek heeft in geassocieerd te worden met het tuig dat doorgaans op demonstraties afkomt. Ten tweede omdat bij sommige onderwerpen de vrees voor geweld in de afweging meespeelt. Had uncle George misschien toch gelijk?

Not Muhammad | 29-08-13 | 21:44

Hoeveel gouden klokkies komen op een gemiddeld dam kampioenschap af?

bottlebaby | 29-08-13 | 21:43

Vechtsport is een contradictio in terminis.

Anarchus_Rex | 29-08-13 | 21:43

Op een "sportclubje" jezelf bekwamen in het zo hard mogelijk tegen het hoofd van een medemens te trappen en te boksen.
Daar kan ik gewoon helemaal niks positiefs bij bedenken.

Andy Devins | 29-08-13 | 21:43

@superjan | 29-08-13 | 21:40
Ik denk dat iedereen zijn sport de mooiste sport vindt die er is. Volgens mij zou je anders wel die andere sport gaan doen.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:42

Het is een mooie sport die ik zelf sinds een half jaar beoefen. Maar Nanninga heeft wel gelijk. Tijdens wedstrijden zie je alleen maar tattoo's,gouden sieraden,barbieblond haar en groepen patsallochtonen.

Beverly Jillz | 29-08-13 | 21:42

@Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 21:35
Bij judo mag je niet slaan en trappen, en is het de bedoeling om de tegenstander uit balans te brengen om hem vervolgens op de grond zo vast te houden dat hij niet meer kan bewegen. Je kunt judo wel gebruiken om mensen te verwonden, maar laten we wel wezen: het is een stuk makkelijker om iemand een flinke mep of trap te geven, dan iemand uit balans te brengen om hem vervolgens op de grond in een houdgreep een verwonding te bezorgen.

Wat ik dus met veel woorden probeer te zeggen is dat je uit je nek lult.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:41

Ik heb overigens niets tegen kickboxen an sich, maar het is ergens een beetje vreemd dat je wél je lichaam tot wapen mag trainen, maar niet een wapen mag dragen.

Parsons | 29-08-13 | 21:40

Het is kickboksen, niet kickboxen. De mooiste sport die er is. Goed voor de lijn ook.

superjan | 29-08-13 | 21:40

@de grote Anti | 29-08-13 | 21:33
Goed idee joh, gaan vechten tegen iemand die een vechtsport beoefent. Want die heeft daar totaal niet meer ervaring in dan jij of zo.

Hier een beter idee als iemand je in elkaar wil slaan: wegrennen. Geef je hen misschien het gevoel alsof ze gewonnen hebben, maar jij hebt al je tanden nog.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:37

Heeft iemand mijn gebit gezien?

Plukkiehaar | 29-08-13 | 21:37

Nu nog iets over voebelhooliganisme.

Snuck | 29-08-13 | 21:36

" Nietes."

Welles!

Welles! Nietes! | 29-08-13 | 21:35

Judo is ook prima voor discipline en niet offensief.
macmiep.nl | 29-08-13 | 21:27 | + 0 -

Niet zo dom lullen aub. Judo wordt misschien wel gepropageerd als verdedigingssport, maar kan net zo makkelijk offensief ingezet worden. Het is maar net wat de intentie van de beoefenaar is, zoals pleemobiel ook betoogd.

Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 21:35

Ik maar denken dat je kickboxen met een k schrijft.

bottlebaby | 29-08-13 | 21:34

De Volkskrant, Kickboxende Marokkanen, Goed Volk.

Rest In Privacy | 29-08-13 | 21:34

@miko | 29-08-13 | 21:15
Het probleem is dat je voor schaken slim moet zijn.

Nietvoordekat | 29-08-13 | 21:33

Helemaal als het een kickbox idioot is die je het ziekenhuis wil inslaan (mits hij alleen is duhh) gewoon losgaan op de neus, niet inhouden. Probeer drie vuistslagen per seconde. Flinke vechtsporter die dan nog blijft staan. Maar je moet het wel goed en zelfverzekerd doen anders ben je gigantisch de lul.
Oja, en je moet niet klein zijn en de motoriek van een dronken aardbei hebben.

de grote Anti | 29-08-13 | 21:33

@pleemobiel | 29-08-13 | 21:26
Tuigjongetjes, of ze nu kaaskop of couscouskop zijn, willen niet kickboxen leren om hun oerdriften intern te kanaliseren, maar extern op jouw hoofd. Of dat van je oma.

Het is niet anders, uitzonderingen daargelaten. Laten we niet sugarcoaten.

Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:33

En hockey clubhuizen zitten vol witte boordencriminelen. Die doen je pijn aan je spaarrekening. En dat geneest een stuk langzamer dan een rotschop(bij deze kater in ieder geval wel). Twee op één cel lijkt me hier een win-win situatie.

BozeKater | 29-08-13 | 21:32

@Tobi
Ik kom uit een dorp, daar komen die lui niet. Dat is namelijk helemaal niet stoer.

Bella_Donna | 29-08-13 | 21:31

@Finfucker, Klopt als een bus. Zelden zoveel mongolen als rond een voetbalveld gezien !

pleemobiel | 29-08-13 | 21:30

Twee in olie gedrenkte potige mannen die elkaar slechts gekleed in onderbroek te lijf gaan, om die felbegeerde glimmende riem te winnen. In Amsterdam heet zoiets een stiletto-race.

Not Muhammad | 29-08-13 | 21:29

@pleemobiel | 29-08-13 | 21:26
Keihard schaakmat kan je ook een boner van krijgen!
naar beneden kijkt

prince | 29-08-13 | 21:29

voetbal is trouwens voor homo's

arie181818 | 29-08-13 | 21:29

@ ITEACHYOU / 21:26
We hebben het vanavond over rotte appels
en niet over [rotte] peren

Tobi | 29-08-13 | 21:29

@Stormageddon | 29-08-13 | 21:24
Vind ik ook helemaal prima. Mits bij optie twee maar het Nederlands paspoort wordt vernietigd.

Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:29

Wat me irriteert is dat bij elk incident (uhh) waarbij schoppen worden uitgedeeld de MSM spreekt over karatetrappen.

basweetutwel | 29-08-13 | 21:28

Judo is ook prima voor discipline en niet offensief.

Rest In Privacy | 29-08-13 | 21:27

Ik ken de cijfers niet(over verband kickboxen en criminaliteit), maar dat er onder kickboxers waarschijnlijk meer criminelen zitten en eromheen hangen lijkt me geen gekke veronderstelling. Maar toch wil ik als ervaren- en enthousiaste kickboxer even uitleggen wat er nou zo aantrekkelijk is aan die sport. Vechten is een oerdrift. Da's een. Kan je lekker beschaafd gaan kanaliseren met tannis maar daar moet je maar talent voor hebben. Beheerst je krachten meten is gewoon leuk. Daarnaast is het gevoel dat je (als het moet) iemand met een blindgier kan uitschakelen best lekker. Maar serieus: het is jammer voor de niet-psychopaten dat deze sport zo'n slechte naam heeft. Zouden we ons aan kunnen trekken.

pleemobiel | 29-08-13 | 21:26

Wat een onzin, je geeft de formule 1 toch ook niet de schuld voor de hard rijders .

ITEACHYOU | 29-08-13 | 21:26

Raakten ze die plaat voor hun kop maar!
Helaas, zal wel bij de sport horen ' geen zelfreflectie' ... net als bij bepaalde beoefenaars van deze ' sport'

irma zonderboezem | 29-08-13 | 21:25

@ Bella_Donna / 21:20
Dus jij overweegt een kickboksschool te gaan bezoeken
Wie denk je dat er daar in de kleedkamer zitten met z'n allen

Tobi | 29-08-13 | 21:25

@Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:18
Tuigjongetjes moeten naar het internaat. Of naar het land van herkomst van papa en mama.
En anders niks.

Stormageddon | 29-08-13 | 21:24

Ja hee eh, eerst jaren met soepsidie gaan kickboksen en dan is het nu ineens niet goed?
Dit is uitermate verwarrend voor Jan de Ambtenaar op kamer 23c in het gemeentehuis.

das_Freudenmädchen | 29-08-13 | 21:24

thapriest | 29-08-13 | 21:16 |

Een sport waarbij je een ander voor zijn en jouw genoegen op de bek mept is sowieso voor idioten.

Skunk57 | 29-08-13 | 21:23

@Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:18
wanneer ga jij nou eens de politiek in?
Na prof. pim en van frikschoten ken ik er weinig meer!
Al is dat niet zo,n handig voorbeeld.

prince | 29-08-13 | 21:22

miko | 29-08-13 | 21:17 | + 0 -

Ik hoop het wel, Pius moet weer gewoon mee gaan guren hier. Al was het maar om wat vooroordelen over kopschoppen weg te nemen. Kom op ouwe al was het maar om het ongelijk van wat pedante mannetjes hier te bewijzen.

Supermatthijs | 29-08-13 | 21:22

Afgeven op kickboxen en dan een plaatje van MMA bij het stuk. U weet waar u het over heeft...

Dr. Zielenknijpert | 29-08-13 | 21:22

Er zoekt er eentje ruzie met Jan Bennink.

kicktherabbit | 29-08-13 | 21:20

Mocht ik ook gaan kickboksen is dat om mocro's die me als een kwispelend puppy behandelen keihard van hun vespa af te rammen..

Bella_Donna | 29-08-13 | 21:20

Voor zover ik weet gaan kickboks fans niet naar een veldje bij beverwijk om elkaar dood te meppen, kosten de vechtsport galas de belastingbetaler geen tonnen aan politie die ingezet moet worden en geloof dat ze ook geen treinen slopen als ze naar een gala gaan en ze slaan al helemaal geen scheidsrechter dood in de ring. Feit: Voetbal is nog steeds de nummer 1 tokkiesport.

FinFucker | 29-08-13 | 21:20

@Not Muhammad | 29-08-13 | 21:17 Tegendeel, niet tegeldeel. Een tegeldeel is een Delfts blauw tegeltje met opdruk "Van het concert des levens krijgt niemand een program, echter blijf uit de buurt van een kickboxende man"

Not Muhammad | 29-08-13 | 21:19

Hulde, Annabel! En niet voor de eerste keer.

Het kickboxen heeft een enorm probleem. Niet alleen imago-technisch, maar een reëel probleem: www.telegraaf.nl/binnenland/21772329/_...

Het aanleren van deze 'sport' aan kleine crimineeltjes (vaak in spe) is absoluut FOUT en grenzend aan misdadig. Alleen geitenwollen sokken met een legendarische verwijdering van de realiteit en een blo(c)k voor hun kop geloven dat dit ook maar iets goeds bewerkstelligt.

Maar ze doen er de samenleving geen plezier mee, deze figuren. Tijd dat ze dat gaan inzien. Je leert ze geen discipline en respect, je leert ze zo effectief mogelijk je slachtoffer in puin trappen.

Tuigjongetjes kunnen ook op yoga, maar dat is natuurlijk niet gefaaluk en stoer genoeg. Jeweetzelf.

Art Vandelay Ultor | 29-08-13 | 21:18

En WoW wordt alleen gespeeld door afgetrainde fotomodellen.
Echt!

Nacho_Vidal | 29-08-13 | 21:18

Een potentiële pyromaan vertel je niet hoe je een vlammenwerper bouwt. Punt uit. Zelfde laken en pak met deze excuussport. De gedachte erachter was lief en aardig, kanaliseer de woede in een besloten context. Zo zou het buiten de context minder veelvuldig voorkomen. Welnu, dat blijkt dus een foute these te zijn geweest. Afschaffen?
Neuj, net zolang doorzetten tot het zo is of niemand het tegeldeel meer durft te beweren.

Not Muhammad | 29-08-13 | 21:17

Zou Pius voor dit stukje nog even langskomen?

miko | 29-08-13 | 21:17

Is het nou guns kill people of people kill people? Domme redenering dat het aan de sport ligt. In de sport gaat veel mis en de sport trekt tokkies aan. Dat doen de mercedes E-klasse van een paar jaar oud of de BMW 3-serie van een paar jaar oud ook.

thapriest | 29-08-13 | 21:16

Zet al die opgefokte gastjes op schaken en kijk hoe ze zich dan houden. De pijn dat je afgestraft word op een beperkt vlak, zonder geluk zonder de beoordeling van een ref. Alles maar alles ligt aan jezelf en dan bij verlies leren kalm te blijven ,toch een oplossing zien te vinden toch uit een verloren positie proberen te winnen. Daar kweek je kerels mee. Niet door ze te leren iemand op hun bek te slaan!

miko | 29-08-13 | 21:15

Hell's Angels zijn bruinwerkende leernichten, allemaal!

eerstneukendanpraten | 29-08-13 | 21:13

Ik snap dat met die vechtsporten sowieso niet. Elkaar een beetje meppen. Het is zo tokkie.

ZDEV | 29-08-13 | 21:09

Kickboxen is de islam van de sport.

Parsons | 29-08-13 | 21:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl