
We kunnen de Arabische Crisislente niet genoeg duiden en uitleggen, dus zijn er Arabisten. Heel veel arabisten. Er zijn meer arabisten in Nederland dan Arabieren om te duiden. Wij weten ook niet waarom, er zullen in Arabierië vast nul Hollandisten rondlopen, maar kennelijk zijn de Nederlandse kranten en praatprogramma's verslaafd aan arabisten. Daarom duiden wij even de duiders voor u, want de ene arabist is de andere niet en de media schotelen u natuurlijk liever zo correct mogelijke types voor want anders worden de Booslims kwetsboos en gaat u weer xenofoob onderbuikdenken, begrijpt u wel. Dus gooi open dat denkraam, wij gaan Arabisten Kijken.
Petra Stienen: Redacties van de NPO hebben haar in de rolodex onder de 'A' van Arabist, de 'E' van Egypte en de 'K' van Kan altijd. Waarom nadenken over interessante gasten als de juiste policor mening in milfverpakking altijd voorhanden is? Deskundologisch onderlegd omdat ze telefoneert met vriendinnen en dan constateert dat al die lieve Lentemensen vooral méns zijn en daarna pas moslim, ook al roepen ze alleen maar Allah Akbar. Noemde de burgeroorlog van Caïro 'veranderkracht' en constateerde dat Al-Qaeda 'niet populair' is.
Maurits Berger Sharia-fan. Beslist onafhankelijk deskundoloog, en nee, dat zijn leerstoel is
betaald door de sultan van Oman doet niets af aan zijn wetenschappelijke objectiviteit, namelijk ♥ Sharia. Nee echt. Objectief voor u geärabiseerd. Sharia is de
goeiste. Stelde serieus voor om het woord 'islam' een tijdje
niet te gebruiken. Want zoals iedere objectieve islamwetenschapper weet: alle ellende houdt vanzelf op als we woorden gaan verbieden. Was getrouwd met Petra Stienen, maar dat liep op de klippen toen ze meer moslimknuffelden dan elkaar.
Monique Samuel Christelijke Egyptekenner. De feitelijke vaststelling dat de Arabische Lente een tragische totaalfaal is noemt zij '
leedvermaak.' Na een bloedige opstand met 800 doden bij NPO & Witteman op tafel
buikdansen noemen wij leedvermaak, maargoed, wij zijn geen arabist dus dat zal dan wel niet onderbouwd genoeg zijn. Na
bedreigingen door Lenteliefhebbers is het stil rond deze arabist, misschien moet iemand haar even vertellen dat de ramadan inmiddels voorbij is en dat ze nu wel weer mag stoppen met Allah akbar zeggen.
Joris Luyendijk Is voor het arabistendom wat democratie is in een Arabisch land: het lijkt heel even wat te gaan worden, maar is dan heel snel weer weg naar een plaats waar hij zich
beter thuis voelt.
Maiwand de Thuisblijver En de Abu Prutsbaardjes van de Gare Religie. En de moslimbroeders van de Blauwe Moskee. En de soortvanludiek-provocatiefjes van WijBlijvenHier. En de enablers van Republiek Allochtonië. En de laffe hondjes van Sharia4Belgium/Holland/Zaltbommel-Noord. En de politieke infiltranten die
uit hun snor lullen over hoe de moslimbroederschap BESLIST NIET verantwoordelijk is voor kerken
in de as leggen. Allemaal zijn ze blijkbaar enorm deskundologisch onderlegd over die landen hier ver, ver vandaan en is de bloederige puinzooi aldaar de schuld van het koloniale westen, of zo iets. Yeah whatever. En PS: ga dan afreizen. Doei.
Hans Jansen De mening van verschillige correctmensen over deze eminence grise van de Arabieriëkunde: "
Jansen is een prutser, een racist, leest zomaar zelf Arabische teksten (in tegenstelling tot veel politicologen sociologen die zich arabist noemen) en zijn meningen zijn kwetsend." Want ja, het proces tegen Wilders torpederen omdat je de
walgelijke vriendjespolitiek van de magistratuur doorprikt, dat mag niet in fatsoensnederlandje. Jansen promoveerde in de jaren zeventig en zijn visie op de islam bleef nog best lang in het knusse goedebedoelingentijdperk hangen, maar vooral na de moord op Van Gogh ontpopte Jansen zich tot een onverbiddelijk realist. En als politiek correct Nederland je haat maar er niet in slaagt om je werk onderuit te halen met iets anders dan gejammer over onfatsoen, dan ben je lekker bezig, qua islamdebat.
Arthur van Amerongen Deed de Arabische wereld hyperlokaal vorsen: in Brussel. En kwam tot
ontluisterende conclusies. Mag!
Niet! Zou eens gebeld moeten worden door de dames en heren mediaas, voor een beetje diversiteit in het Arabiëgesnater van de usual suspects.
Maarten Zeegers Petra Stienen met een piemel. Zijn Arabisten-autoriteit: hij moet huilen om gegifgaste kindjes, heeft een Syrische vrouw en woonde in Damascus. Liep daar énigjes leuk op de oerhollandse combo sandalen en sokken over de lokale markt te struinen, rustieke rieten mand aan de arm, knullig gevouwen verzakte tulband op het hoofd. Is geen, wij herhalen,
GEEN eenzijdige moslimterrorist. Omdat te bewijzen linkt hij naar
dit stuk waarin hij de warboel van islamofascistische opstandelingen van Al Qaeda en Al Nusra 'vrijheidsstrijders en democraten' noemt. Joe, okee.
U. Komop, aan de guurrechtse borreltafel is iedereen een Arabist. U hebt alle Syrische LiveLeak filmpjes geduid. U riep meteen al "HOOKS!!1!" bij, nouja, bij alles. U zei altijd al dat de Arabische Lente een floppend faalfestijn was. Stienen zou u doen, als ze dr mond maar houdt. U weet nog wie Mohamed Saeed Al-Sahaf is (
toch?) en kent alle memes met en over hem. Als het aan u lag dan wist u het wel, met die zandbak daaro. Allemaal leuk en aardig, dat arabistenspul, maar u hebt de internets en een eigen mening. Hou dat zo.
Reaguursels
InloggenHet 'vak' Arabist. Dankzij de opgelegde islamitische-massa immigratie een studierichting vol van opportunisme. Werken met de actualiteit, in plaats van een onderzoek naar culturen in andere werelddelen. Iedere Jan Lul kan arabist worden dankzij deze beleidsmaatregel. Lekker een dicht-bij-huis-studie.
necrosis | 24-08-13 | 11:35 | + 18 -
Onderwijs in Libie was inderdaad van een zeer acceptabel niveau, gelijk gezondheidszorg.
Dat stemt me dan weer pessimistisch als je de aftermath in Libie ziet.
Blijkbaar is educatie ook niet afdoende tegen dat soort barbarij. Ik heb altijd de stille hoop gehad dat educatie en welvaart ieder volk uiteindelijk dociel maken.
Vroeger was aan Arabist een expert op het gebied van de Arabische wereld, zoals een Sinoloog een China-kenner is. Tijdens zijn veldtocht in Atjeh had van Heutsz bv. een Arabist onder zijn adviseurs, om goed om te kunnen gaan met de Islamitische bevolking, en de vijand. Echter, tegenwoordig lijkt het beroep welhaast verworden tot het uithangen van de kromlullende cheerleader, die van elke Islamitische scheet een verrijking van de wereld moet maken.
Deze mensen zijn dus helemaal geen objectieve experts meer. Maar meer een soort propaganda-journalisten, die trouw afleggen aan een andere cultuur.
@Ing. eslapen | 24-08-13 | 10:15
En wat dacht je dat de Rooms Katholieke Kerk met haar kruisridders wilde?
De hele wereld haar wil opleggen door moorden en branden. Wat is het verschil? #allesdraaitommacht
roze_bril | 24-08-13 | 10:56 | + 1 -
Dr. Klavan ?
@donjon | 24-08-13 | 16:36 |
Hij is totaal niet onpartijdig en dat was al zo bij het begin van het geweld in Syrië. Als hij nou erg sceptisch zou zijn, prima, maar voor hem is Assad een good guy en dus zijn alle tegenstanders fout. Geen idee hoe dat komt. Het Syrische regime had wel een uitgebreide promotiecampagne lopen en waarschijnlijk was het land ook veel liberaler in sommige opzichten dan al die Noord-Afrikaanse landen. Ik zou ook veel liever een voortzetting van dat Syrië zien met wat meer vrijheid en inspraak voor de soennitische meerderheid. Maar misschien hebben al die opstandelingen toch een punt dat er met het Assad regime niet viel te onderhandelen.
Geen arabist maar er toch vaak mee bezig:
.
Kijk naar Arnold Karskens wat hij zegt over de 'gifgas aanvallen' bij 'Knevel en van de Brink' afgelopen woensdag.
.
Opvallend genuanceerd :
Schuiven naar 1 min 54 sec
www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/aflev...
@stormtijd | 24-08-13 | 15:32 |
.
Voorwoord uit:
.
koenraadelst.voiceofdharma.com/article...
.
"Zo las ik een paar dagen nadat de Japanse vertaler van De Duivels verzen was vermoord (...) dit uittreksel uit de Koran : 'Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag'. [9:5] Er staan ons nog schone dagen te wachten als dit naar de letter wordt genomen."
Op 9.8.1991 stond deze profetie in De Morgen. En inderdaad : sindsdien zijn er vele tientallen vrijdenkers in de islamwereld samen met talloze wetsdienaars en leden van minderheden wegens "belediging van de islam" vermoord en zijn er nog een aantal door rechtbanken veroordeeld tot de dood, tot celstraffen, tot publikatieverbod of zelfs tot echtscheiding van hun niet-afvallige echtgenote. Ook in Europa zijn de "schone dagen" aangebroken : wie de islamkritiek van de Turkse of Egyptische martelaars voor de geestelijke vrijheid hier herhaalt, moet rekenen op ostracisme, laster en andere "hinderlagen". Maar dat is geen reden om het te laten.
Dit boekje is gebaseerd op artikels over de islam die ik in de Vlaamse pers gepubliceerd heb in de periode 1989-94. Het leek mij in die tijd belangrijk, de bevolking en vooral de bestuursklasse te waarschuwen tegen de zeer re�le kans op een verdere islamitische greep naar de macht in sommige delen van de wereld, ondermeer in West-Europa. Ik was mijn eerdere sympathie voor de islam kwijtgeraakt door een rationele studie van zijn grondslagen, maar vooral door kontakt met de slachtoffers van de islam (zoals kontakt met slachtoffers van het kommunisme mij eerder van een andere illusie afhielp). Zo was ik in Delhi toen daar begin 1990 vele van de 250.000 hindoe-vluchtelingen toe kwamen, die door de moslims uit Kasjmir verjaagd waren. Deze etnische zuivering is in de wereldpers doodgezwegen, en dat heeft mij de behoefte doen beseffen aan verslaggeving over de islam die zich nu eens niet met het moslimstandpunt vereenzelvigt.
De Arabische lente was er een die al heel snel weer overging in een winter en iedere fruitteler kan u vertellen wat dat betekent voor de (maatschappelijke) opbrengst.
De meeste arabisten (spreek, de politiek correcte arabisten) zijn useful idiots.
@HoogToontje | 24-08-13 | 14:41
Nee, die bedoel ik niet. Ik bedoelde deze zak hooi:
www.hcss.nl/experts/rob-de-wijk/1/
Aanrader
De Islam voor ongelovigen
koenraadelst.voiceofdharma.com/article...
Lees en verbaas jezelf!
@ Stormageddon | 24-08-13 | 14:30
Die sukkel van Clungeldael is Ko Colijn. Gaat u maar rustig slapen. Quo vadis? Eo ibi iterum crucifigi...
@Giskard Reventlov | 24-08-13 | 14:09
Amerikanistiek is inderdaad geen studie naar de taal- en letterkunde (hoort er wel een beetje bij, maar niet de hoofdmoot), maar een studie die voornamelijk gericht is op geschiedenis.
Het maakt mij geen flikker uit wie wat duidt op TV, hoewel wat meer historici wel raadzaam zou zijn, en dan niet het type PvdA-lijstduwers als Van Rossem die zich plotseling overal mee meent te moeten bemoeien. (Hij was best wel goed tijdens de Golf-oorlogen hoor. Nuchter, cynisch en niet zo hysterisch als de journalisten en Bertus H. en die sukkel van Clungeldael, hoe-heet-hij...)
Het is wel een probleem, want er zijn wel genoeg historici nieuwe en nieuwste tijd (ruwweg 1650-nu), maar vrij weinig mediëvisten en nog minder met een specialisatie gericht buiten de West-Europese geschiedenis. Er is, zelfs in de Arabische wereld, verdomd weinig onderzoek gedaan naar de vroegste geschiedenis van de Islam, en dat betekent dus dat de meeste deskundologen elkaar een beetje napraten als het daarover gaat.
+1 voor Hans Jansen.
Twee 'deskundigen' aan één tafel, in 2011...
www.youtube.com/watch?v=QI516GQ8u3Q
@Ing. eslapen | 24-08-13 | 10:15
Dat is dan gelijk een van de weinige overeenkomsten met Pinky and the Brain.
@Stormageddon | 24-08-13 | 14:00 |
De volgende vraag is natuurlijk van wie je deskundologisch commentaar zou willen horen wanneer er iets gebeurt of gebeurd is in een Arabisch land. Amerika-deskundigen die op TV verschijnen zijn in het algemeen historici, geen taalkundigen.
Alles gelezende hebben kan ik maar tot één conclusie komen.
Het zijn allemaal verraders van hun eigen en de vrije westerse identiteit...
Even wat begripsverwarring opruimen. Blijkbaar hard nodig.
Een arabist is een wetenschapper die de Arabische cultuur, taal- en letterkunde bestudeert. Nu ja, "letterkunde", daar is niet zoveel van. De Arabische letterkunde bestaat primair uit de koran en de hadith. Religieuze literatuur, meer is er eigenlijk niet. Het is een beetje als een latinist die het alleen met de bijbel en de boeken van de kerkvaders moet doen.
Dus: Een schrijver/journalist (Zeegers, Luyendijk) die een tijdje in een midden-oostelijke zandbak heeft gewoond en een paar woordjes Arabisch spreekt om op de markt humus en geitenballen te kunnen kopen is geen Arabist.
Het kind van een gevluchte Egyptische Kopt met een studie politicologie (Samuel) die over haar moederland schrijft omdat ze er familie heeft wonen is geen arabist.
Een jurist (Berger) die zich toevallig specialiseert in Islamitisch recht (sharia) is geen Arabist.
Een bekeerling (Maiwand) die zich door oliestaatjes laat betalen als propagandamachine voor de moslimbroederschap is geen Arabist.
Cultureel antropologen, politicologen, en andere deskundologen met een fascinatie voor het midden-oosten zijn geen Arabisten. Daarom mogen ze nog wel zeggen wat ze willen en "een mening" spuien, hun "kennis" en duiding is (behalve wellicht de jurist in bovenstaand), niet gebaseerd op Arabistiek.
-weggejorist-
Bij Petra Stienen krijg ik altijd het gevoel dat ze gek is op Arabische besneden piq.
Ergens in Amsterdam zit Bertus H. zich te verbijten.
@Nanninga
Erg goed stuk met erg veel goede commentaren eronder.
@Strohond | 24-08-13 | 11:03
Dat geldt voor de hele Nederlandse bevolking.
Zet op Facebook maar eens een mooie vrouw met positieve zieleroerselen. Vele likjes zijn uw deel.
Zet er echter iets relevants op en een ijselijke stilte valt u ten deel.
Het moet wel gezellig blijven, nietwaar?
+1@Schietmijmaarlek | 24-08-13 | 13:11
Hulde!
@Ing. eslapen | 24-08-13 | 10:45
Was het maar waar.
"Hoe vaak ik de NOS wel eens verkeerd dingen heb zien uit leggen, of verkeerd heb zien vertalen."
.
@iraqio: Daar heeft u meer dan gelijk in. Maar dat zegt m.i. meer over de NOS dan over het inzicht van sommige westerlingen in de Arabische wereld.
Dat iemand als Petra Stienen uberhaupt nog in praatprogramma's aan de bak komt is te treurig voor woorden, om nog maar niet over de intellectueel beperkte beroepshysterica Monique Samuel te spreken.
Maar goed, wie gelooft dat waarheidsvinding het hoofddoel is binnen het publieke propagandaapparaat gelooft ook nog in dansende elfjes op de blije bloemenweide...
@Mozeskriebels | 24-08-13 | 10:40
Overigens ook niet op het grondgebied van het Oost Romeinse rijk. Tja, waar eigenlijk wel?
Arabisten zijn aan mij niet besteed.
Want ik vorm mijn mening vooral door wat ik zie.
En ik zie een toenemende agressie van een stel extremistische malloten, die hun nepgod mijlenver verheffen boven het welzijn van hun vrouwen, kinderen en gematigde geloofsgenoten.
Die uit naam van hun nepgod de meest gruwelijke dingen doen.
Nepgod is groot, fuck de vrouwen, kinderen, westerlingen, homo's, ongelovigen, gristenen en joden.
Gebruik messen, kromzwaarden, bomgordels, automatische geweren, raketwerpers, gifgas en je leuter, omdat nepgod zegt dat het mag.
Het is niets anders dan een mannensekte.
Waar alleen plaats is voor bloeddorstige randdebielen met een testosteronprobleem.
Hoor ze juichen bij bomaanslagen, vernielingen, verkrachtingen en slachtpartijen.
Zie ze met cameraatjes hun gruwelijke daden vastleggen.
Gruwelijk ja.... want ik heb de beelden gezien.
Ik heb namelijk wel het lef om te kijken.
Niet omdat ik het gaaf vind, maar omdat ik wil weten waar we mee te maken hebben.
En dat is niet iets om vrolijk van te worden.
Want zij willen maar 1 ding.....1 wereld, 1 sharia.
Daarbij is extreem geweld geoorloofd.
Gewoon iemand doodschieten is voor hun niet voldoende.
Het moet dramatischer, griezeliger, pijnlijker.
En na de daad komt de glorie.
Een hoofd van een slachtoffer dat nog even voor de cam wordt gehouden, of het lichaam dat triomfantelijk door de straten word gesleept.
En natuurlijk staat het in no time op smoelenboek of joeptjoep.
Waar dan verdomd veel likes worden gegeven.
Maar zijn ze zelf een keer het haasje, dan staan ze al zwaaiend met andermans ledematen huiliehuilie te doen voor de camera's van nieuwszenders.
Flikker toch op met je lente.
Een beetje mekaar de hersens inslaan onder het mom van: Mijn nepgod is beter dan jouw nepgod.
Als nepgod bestond en inderdaad zo liev was, dan had ie wel even orde geschept in de zandbak.
Dan zat iedereen... echt iedereen schouder aan schouder gezellig taartjes te bakken.
Ze zwaaien allemaal met hetzelfde boek, nu nog ff leren lezen.
Dan wordt misschien duidelijk, dat dat boek de ware vijand is.
Waarom zou je een boek als de waarheid willen zien?
Het is maar een boek.
Kan door iedere willekeurige fantast of idioot geschreven zijn.
Zoek het maar lekker uit daar en val mij er niet mee lastig.
jansen staat eenzaam aan de top, en terecht. Zijn laatste boek (dat over de kruistochten) is een genot om te lezen. Van een kennis hoorde ik dat Roel Meijer (zit meen ik in Nijmegen) op de radio uitleg gaf. Inderdaad, een links bolwerk maar wel iemand die zelf ook kan nadenken, het Arabisch beheerst en normaal Nederlands spreekt.
@Muxje | 24-08-13 | 12:31
Ik hoef ook geen arabist te zijn. Ik ben liever Arabier. Dan weet ik tenminste zeker dat ik geen onzin sta te verkondigen.. Hoe vaak ik de NOS wel eens verkeerd dingen heb zien uit leggen, of verkeerd heb zien vertalen. Met als hoogtepunt het beeld van zwaaiende irakezen langs de weg. Geloof mij nou maar. Toen ik in 2003 naar Irak ging waren de Irakezen alles aan 't doen behalve zwaaien naar de soldaten.
Arabisten hebben allemaal een politieke voorkeur en worden ook gebruikt in die context. Een arabier wil het beste voor zijn soortgenoten en zal nooit liegen om 1 groep er beter uit te laten zien.
@wakkere_nederlander | 24-08-13 | 12:06
Of een negorijbertaan. Om het compleet te maken.
Mozeskriebels | 24-08-13 | 12:09
zeau meneer jij neemt het wel erg serieus op de vroege morgen
BraadPaling | 24-08-13 | 12:30 | + -1 -
Ow, je bedoelde het als grapje! Dan had je het er wel bij mogen zetten, want dat was me totaal ontgaan.
Ik ben overigens altijd serieus, zeker als het over dat gluiperige volk gaat wat zich als een koekoeksjong heeft genesteld in mijn land.
Ik ben toch altijd wel een fan van Hans Jansen geweest, ook voor het Wilders showproces. Realistisch en duidelijk. Precies zoals je met een totalitaire ideologie moet omgaan.
De laatste alinea haalt de grond onder het artikel weg. Als je je info via de bronnen zelf checkt -internet- heb je die wauwelaars niet nodig.
En ja hoor, de VS overwegen in te grijpen in Syrië. Hebben ze dan niet geleerd van Irak, Afghanistan, Libië? Is het nou zo moeilijk om dit keer niet in te grijpen, maar gewoon met de armen over elkaar toe te kijken? Ja, dat is moeilijk, want anders dreigt Assad te winnen en behouden Rusland en ook China een voet aan de grond in de regio. Dus gaat Assad gebombardeerd worden door de VS, ook zonder mandaat van de VN. En hier in ons land hoor je ook niets anders dan oproepen tot oorlog. Zet de tv maar aan, of de radio. Of laat maar, bespaar jezelf de voorspelbare agitprop van de links kerkelijke staatszenders.
@Muxje;
.
Hmm, ik zal het eens herlezen. Wat mij wel is bijgebleven was een discussie met Leon De Winter. Joris vond dat hij geen mening mocht hebben over christenen in Irak, omdat hij er nooit zelf op bezoek was geweest. De Winter: Ik heb ook een mening over de maan...
Ik stem op Hans Jansen.
@Mammeloe 12:30: Huh? Dat boek ging voor een groot deel over westerse journalistiek, over zijn stelling dat het moeilijk of zelfs onmogelijk is om goede journalistiek in die landen te bedrijven, en waarom dat zo is. Waarom juist hij de gebeurtenissen van vandaag had moeten voorspellen zie ik dan ook niet, hij hield zich met andere zaken bezig.
Che_cuevara | 24-08-13 | 12:24 |
je hebt een punt
^ @ Nanninga uiteraard
@iraqio 11:49: Arabier zijn maakt je nog geen arabist. Net zo min als de nachtzuster een expert op het gebied van de gezondheidszorg is, of de wegwerker alles van transport en logistiek weet. Kijk maar eens om je heen en zie hoe slecht veel Nederlanders hun eigen cultuur begrijpen (of er zelfs maar iets van af weten). De blik van buiten ziet veel meer.
@Muxje | 24-08-13 | 12:25
.
Ben ik niet met u eens. In zijn boek staat werkelijk niks over voortekenen met wat er nu in Egypte gebeurt. Een goeie journalist kan ook een beetje de toekomst duiden, lijkt mij. Het is een mooiprater.
Mozeskriebels | 24-08-13 | 12:09
zeau meneer jij neemt het wel erg serieus op de vroege morgen
By the way, het geloof van de vrede is weer bezig. Vers van de pers:
"In het noordoosten van Nigeria zijn zeker 44 dorpelingen vermoord. Hun kelen werden door de aanvallers doorgesneden, zo heeft een overheidsfunctionaris aan persbureau AP laten weten. Vermoed wordt dat moslimextremisten achter de aanslag zitten. (...) Van getuigen die het drama hebben overleefd, zouden de ogen zijn uitgestoken."
nos.nl/artikel/543714-gruwelen-van-ext...
Ik weet niet wie die andere pipo's zijn, maar Monique vind ik gewoon een mooie vrouw.
En oja Muxje, je bent the-pessoptimist.blogspot.nl/ vergeten.
@necrosis | 24-08-13 | 12:23
"Het was Baron Nathan Mayer de Rothschild (1840-1915) die ooit zei: Het kan me niet schelen welke trekpop men op de Engelse troon zet om te regeren De man die de Britse geldvoorziening bestuurt, bestuurt het Britse Rijk."
En dit geldt ook voor de VS.
Die Rothschild's verdienen er aan, en nog geen beetje ook.
Stoppen met aandacht aan schenken, probleem opgelost.
@Mammeloe 12:15: Observeren, begrijpen, en duiden. Er zijn weinig journalisten die dat kunnen zoals Luyendijk. En ja, ook hij zit er wel eens naast. Je moet alleen niet alles geloven wat ze op E.J.Bron over hem schrijven.
@BraadPaling | 24-08-13 | 12:03
Tijd voor je pilletje.
De "arabisten" waar het hier over gaat zijn geen moslims hoor.
Ik denk dat je het een en ander door mekaar heelt.
@Che_cuevara | 24-08-13 | 11:42
Wat je weet, kun je voorspellen (met dank aan @Parsons).
Zodra Assad 'valt' zal Obama een beroep doen op de Europese bondgenoten om de dreigende islamisering een halt toe te roepen.
Ironisch genoeg is het juist de VS die ervoor hebben gezorgd dat de mensen juist 'anti-VS' geluiden laten horen.
Ik heb geen zin om de problemen die Obama veroorzaakt, op te lossen met Europees geld.
Misschien moeten de 'Yankees' eens kijken naar hun eigen stemgedrag.
Men was Bill Clinton even zat toen hij een sigaartje 'deelde' met Lewinsky, maar wie weet nog hoe Hillary haar zakken vulde op de 'beurs'......
Hillary Rodham is bepaald niet vrij van menselijke trekjes.......
Ik mis Bertus Hendriks dat is de ergste, de andere islamfielen zijn dom, maar Hendriks is een intrigant
Dat Bertus Hendriks in het rijtje ontbreekt, is vermoedelijk een verborgen oordeel over 's mans kwaliteiten als arabist? Want laten we eerlijk zijn, als er nou één is die in die zogenaamde Arabische lente systematisch gemiskleund heeft...
Alles is al gezegd volgens mij. Dan rest mij alleen nog mijn favoriete Hans Jansen momentje te plempen:
m.youtube.com/watch?v=ypZFBi34pR8
@Che_cuevara | 24-08-13 | 11:59
Zegt de vermeende volksheld.
Wat mij altijd is bijgebleven: -> Bij de NOS werd Hans Jansen altijd opgevoerd al "islam-criticus", terwijl clown Maarten van Rossum op TV altijd Amerika-"deskundige" is. Snaptuhem? En Joris is een totale lamlul. Dat boekje, Het zijn net mensen, over Egypte verklaart al zijn totale miskleunen.
Denk dat de uitkomst van een onderzoek naar wie gifgas heeft gebruikt een politieke uitkomst zal zijn.
Wie men politiek gezien het beste kan beschuldigen zal de pineut zijn.
-weggejorist-
@Che_cuevara | 24-08-13 | 11:27 |:
.
Het idee dat het Westen democratie wil opleggen aan volkeren die de verlichting niet hebben meegemaakt is, om het voorzichtig uit te drukken, rampzalig.
Immers, kenmerkend voor democratie is dat ook de minderjeid in haar waarde wordt gelaten en een stem heeft.
In de Arabische wereld werkt maar 1 machtsstructuur, en dat is top/down. Diegene met de grootste bek en knuppel dicteert instructies aan een stel onderknuppels en die zorgen er met harde/zachte hand voor dat de decreten ook worden uitgevoerd. En omdat geen enkele leider gebaat is bij onrust onder zijn volk zorgt hij er wel voor dat zijn beslissingen te zeer ten kosten van datzelfde volk gaan...
Een soort van stammenstructuur in het groot...
Zou ik Stienen doen. OK, mag d'r mond nog best open doen ook. Met een volle mond praten? Dat lukt ze in dit geval niet.
Trouwens is Bertus Hendriks (van die prachtige arabierische transities) geen arabierist meer?
BraadPaling | 24-08-13 | 12:03 | + -1 -
Jij kan veel arabisten? Hahahahaha! Wat een dom figuur, beter maar niet meer verder reageren want het kan alleen nog maar bergafwaarts gaan vanaf nu!
@LangeTijdGeleden | 24-08-13 | 10:42 |
Waar heb je die getallen vandaan, is hier onderzoek naar gedaan? Hoewel ik niet denk dat zo veel mensen actief proberen de Nederlandse samenleving te ontwrichten heb ik wel het vermoeden dat er zo een tweedeling bestaat. Maar tot nu toe heb ik hier nog nooit een zinnig verhaal over gevonden.
Mevrouw Nanninga, ik herhaal 2 zaken die ik al eerder schreef in reactie op uw werkjes: ten eerste dat ik al voorzien ben maar anders wellicht mogelijk zelfs wel eens een kopje koffie met u zou hebben willen drinken, en ten tweede dat u, integenstelling tot velen die het schrijfpad op gaan, steeds beter wordt. Ook dit opstel is daarvan wat mij betreft weer een voorbeeld. 'Het houdt niet op - niet vanzelf', maar in dit geval zou ik zeggen: en daar ben ik blij mee :-)
@Che_cuevara | 24-08-13 | 10:58
Ik hou het op negerist.
@Arthur van Amerongen
www.youtube.com/watch?v=7mHsCUkDsto en www.youtube.com/watch?v=_YcmaG6qhUo
Typisch Nederlands is het om in de hoofden van deze vreemden te gaan wroeten. Psychologen, welzijnswerkers, politici, meelopers, nablaters en natuurlijk de hele linkse kliek, ze willen allemaal vooraan lopen in hun stijve correctheid de Arabier te duiden en het liefst zo positief mogelijk, het heeft iets masochistisch.
wat is er mis met arabisten de meeste die ik ken zijn nog vriendelijker en gastvrijer dan de meeste hollanders hier bij elkaar.
zolang je maar je haat kwijt kan toch..
omdat er een aantal landen vak in het nieuws komen iedereen maar over een kam scheren ik dacht het nie!
King of the Oneliner | 24-08-13 | 10:37
-
Ik dacht dat de Maya's daar eerder mee waren.
En aangezien er waarschijnlijk uitwisseling was tussen Zuid Amerika en Afrika in voor-christelijke tijden.....
Ik mag toch hopen dat Amerika niet zo dom is het woord van radicale moslims te geloven boven het woord van een gematigde moslim!
Assad zou juist alle steun moeten krijgen van het westen, dat hij dat niet krijgt moet juist onze wenkbrauwen doen fronzen, dat plus de massale instroom van moslims in Europa is geen toeval meer.
Er zijn zeer duistere krachten bezig om ons iets op te dringen wat niemand wil, de regeringen doen precies het tegenovergestelde wat het volk wil, behalve dan in echte democratieën zoals IJsland of Zwitserland, en iedereen blijft het maar pikken.
Dat die linkse figuren makkelijk te misleiden zijn met onzin verhalen die niemand gelooft, dat is allang bekend, maar dat het realistische volk het maar blijft pikken is mij een raadsel.
Hoeveel willen jullie nog afstaan van je brutto inkomen aan allemaal allochtonen die hier nooit iets hebben bijgedragen, aan moslims die ons haten, aan alles waar je normaal niet aan mee wil betalen zeg maar.
En ook de energie, zorg en woonkosten rijzen de pan uit, hoe kan dat dan?
We hebben zelf gas hier, en kerncentrales, misschien door de milieu terroristen die dezelfde figuren zijn die ons hebben opgezadeld met de multi culti?
Links heeft zoveel verziekt dat het net zo erg is als de moslimbroederschap qua gevaarlijk voor je land, en het zou net als de moslimbroederschap verboden moeten worden, vanwege al de schade die ze ons land hebben berokkend.
Ik hoop nog mee te maken dat er een bezem door de politiek gaat en er een zakelijk kabinet komt die elke subsidie schrapt en de vaste lasten gewoon normaal betaalbaar maakt voor iedereen dat er geen subsidie nodig is.
Elke stichting die zelf geen geld kan binnen krijgen heeft sowieso geen bestaansrecht dus mag van mij lekker opzouten.
Er komt zat geld binnen in Nederland, alleen de verkeerde mensen pikken het in.
@King of the Oneliner | 24-08-13 | 10:37
De nul is in het jaar 628 door de Indiase wiskundige Brahmagupta (598-670) in zijn wiskundige werken opgenomen als getal ipv als decimaal positiecijfer (dat al in de 5e eeuw in India gezien werd), en aan welke regels het zou moeten voldoen. Dat is later door de (inmiddels islamitische) Perzen (o.a. Al-Khwarizmi, geboren 780) overgenomen en gedocumenteerd, toen onder dat bewind Bagdad het kennisVERZAMELcentrum van de wereld werd.
Ik ben Aramist. Sinds de walgelijke verkrachting van CBS journaliste op Tahirplein mis ik al het arabirisch nieuws. Ze zoeken het er maar uit, i dont care. Ik heb een mentaal hek om heel de zandbak heen gezet.
Toch geloof ik dat het merendeel van de moslims gewoon eten op tafel wil, een beetje wil ouwehoeren met de buren, af en toe een katje in het donker wil knijpen en onderuitzakken voor de tv, net zoals iedereen in de wereld, en schijt van die hele revolutie/coup/lente.
@colonnecinco | 24-08-13 | 11:54
Dat is dan ook het enige "Arabische" dat die arabisten ooit gezien hebben.
@Uw Verzekeringsadvis | 24-08-13 | 11:57
Daar kun jij toch wel een verzekeringetje voor regelen? :)
@Che_cuevara | 24-08-13 | 11:42
Nou maar hopen dat Poetin dan geen raket afschiet op een US bootje.
Che_cuevara | 24-08-13 | 11:05 |
Zo zie je maar weer, dat pan-Arabisch socialisme van Saddam Hoessein, maar ook van Assad was/is slecht nog niet.
In ook Afghanistan was er stukken beter aan toe geweest als we de seculiere, stedelijke sociaal-democraten en communisten daar met hulp van Rusland hun gang hadden laten gaan.
Je moet naar de Efteling geweest zijn om er over te kunnen meepraten (schijnbaar).
@swassannuf | 24-08-13 | 11:51
Ja, de EU ook
Nog idioter.
www.telegraaf.nl...
Che_cuevara | 24-08-13 | 11:42 | + 2
Obama heeft toch de Nobelprijs voor de vrede?
Idioot.
In mijn tijd was ik als enige echte arabier de arabist. Helaas nemen mensen mijn woorden tegenwoordig niet meer aan en geloven ze liever iemand die z'n kennis uit een paar westerse boeken die door een westerling zijn geschreven vanuit z'n stoel in het westen..
Che_cuevara | 24-08-13 | 11:42 | + 0
Als Obama (afkomst verloochent zich niet lijkt me)dit doet verklaar ik hem voor compleet gestoord.
Of de wapenindustrie zou weer het een en ander moeten testen en verkopen,ja dan is het een andere zaak.
Geld en macht.
@HonderdEnEen | 24-08-13 | 11:41
Als ze dat al moeten zeggen is er zeker stront aan de knikker.
sjaakdeslinksesul | 24-08-13 | 11:24
En het is mijn originele gedachte! Moet je nagaan hoe geniaal en uniek ik ben.
soort; niet doort.
dus...
vroeger heetten dit doort kenners gewoon nog Dr.R.Klavan
@necrosis | 24-08-13 | 11:35
"In Syrië is het nog niet zover, en ik hoop dat het zo blijft."
Ik vrees het ergste.
www.telegraaf.nl/buitenland/21835500/_...
Maurits Berger is geheel onafhankelijk.De Universiteit Leiden herhaalt: Maurist Berger leerstoel wordt betaald door de regering van Oman maar is geheel gescheiden van enig Islamitisch belang. Salaam aleikum!
Zoenieten en zienieten maken alles kapot.
Alles.
Altijd.
Maar vooral elkaar.
Hoop ik.
@Che_cuevara | 24-08-13 | 11:27
Egypte heeft leuk verdiend aan de toeristen, omdat Mubarak ervoor zorgde dat toeristen ook werkelijk toeristen waren.
Ik ken mensen die een vakantie hebben geboekt naar Egypte en gewoon gaan, omdat ze hun geld kwijtraken als ze NIET gaan.
Nederland durft geen negatief reisadvies te geven, ondanks het vele geweld.
Ik vraag me af waarom men hier geen standpunt durft in te nemen......
Als je een stel Bonobo's pijltjes laat werpen op een grote schijf met daarop alle mogelijke politieke beslissingen ("niet doen, wel doen, meer, minder, stoppen, doorgaan, verkopen, kopen" etc.) heb je grotere kans dat Nederland WEL uit de crisis komt...
Uitstekende samenvatting van Van Rossum en Nanninga: EU+Islam precies wat nodig is voor de ondergang van Europa.
@Che_cuevara | 24-08-13 | 11:27
In Syrië is het nog niet zover, en ik hoop dat het zo blijft.
Als ik mezelf moet herhalen om een punt te maken, so be it:
Onder die 'gekke kolonel'(Daffy) had de bevolking gratis zorg en scholing (en niet de minste) en was analfabetisme vrijwel uitgebannen.
Tijdens de schandalige beelden van de laatste minuten van het leven van Khadaffy (of hoe je het ook moet schrijven): wat dachten de mensen toen dat er in hun voordeel ging veranderen?
Iedereen liep te juichen dat 'de dictator' dood was, maar wie juicht er nu?
Burgeroorlog in het Midden-Oosten is goed voor onze economie/geld. Dan zijn de vakanties daar voor de komende 25 jaar weer goedkoop.
Osdorpertje | 24-08-13 | 11:26
-
Het worden er inderdaad wel wat meer, maar de meeste zouden er toch beter aan doe terug te keren richting Saoudië Arabië.
Zit er iemand bij die niet semisofte shit doet of uit de staatsruif eet? Uitvreters met heimelijke liefde voor een sprookje dat nog net iets enger is dan de andere sprookjes. Hoezo krijgen deze freaks uberhaupt een podium? Waar hebben we het eigenlijk over?
@necrosis | 24-08-13 | 11:22
Ik weet het necro.
Hetzelfde in Egypte, Libië, Syrië. Oke, het waren dictators maar er was rust en de mensen hadden het echt niet zo slecht.
Wat de VS bezield om van het midden oosten een oorlogszone te maken begrijp ik niet tenzij ze hun invloed daar willen vergroten.
Maar dan kunnen ze toch op hun vingers narekenen dat Rusland en China niet lijdzaam zullen toekijken. Of willen ze WO3 uitlokken?
De beste Arabisten wonen in pracht/kracht wijken en ervaren zelf iedere dag hoe een heel groot deel van onze Arabische medelanders totaal niet geïntegreerd zijn en daar ook niet in geïnteresseerd zijn. Ze leven in een parallelle samenleving. Segregatie door de moskee. Hier 20 tot 30 jaar wonen en de taal nog niet spreken. Maar er zijn ook jongeren die zich wel aanpassen, een vak leren en werken. De uitzonderingen die de regel bevestigen.
@necrosis | 24-08-13 | 11:22
T is zo simpel als wat, de stam die het voor het zeggen krijgt in een zandbakkenland die heeft gewonnen.
Blijft een stammencultuur.
Strohond | 24-08-13 | 11:03
Ja! Zo is dat!
@Che_cuevara | 24-08-13 | 11:05
Als Saddam nog had geleefd, kregen we niet dagelijks nieuws over bomaanslagen in Irak.
Hij was ontegenzeggelijk een dictator, maar hij hield het land stabiel.
Maar de VS wilde van hem af.... nadat ze hem en de zijnen van wapens hadden voorzien om het tegen Iran op te nemen.
Hetzelfde Iran wat de VS mede heeft gecreëerd door de Sjah weg te jorissen en te juichen om de terugkeer van de ayatollah......
Aangezien 2 van de 5 vrouwen van mijn vader arabisch zijn, en ik er dus een aardige arabische familie naast heb, kunt u mij wel scharen onder de U.
De enige goeie arabier, loopt in arabierië (schiereiland vol zand), en nergens anders!
Ik ben een radicale arabist. Ik cultiveer een haatbaard in mn onderbroek om het te bewijzen!
De islam is een arabische cultuuruiting, vol jatwerk van joods/christelijk gedachtengoed. Het draagt het karakter van de profeet: grootheidswaanzin, godsdienstwaanzin, jaloezie, sexisme, racisme, separatisme, haat, roof, moord, slavernij, onderdrukking, parasitisme. Elke arabist die het daar niet over heeft, zuigt, is een gevaar, en ontneemt de Arabische volkeren de kans het islamistische juk ooit af te werpen.
Dit lijkt meer op een beeldenstorm of revolutie. Laten we hopen dat het leidt tot dezelfde verlichting die wij een jaar of 300 geleden hebben gehad.
Ik kijk nooit naar de staatstelevisie en kende daarom eigenlijk alleen Hans Jansen, maar als ik het rijtje zo lees is dat ook de enige die de moeite waard is om te kennen.
Even uit onderwerp. Gisteren in een vlaag van verstandsverbijstering het acht uur journaal gekeken. Bij het nieuws over Syrië en de gassen van Damascus zegt de presentator het volgende; 'we ontkomen er niet aan om de beelden te laten zien.' Vreemde redenering van de NOS redactie. We ontkomen er niet aan? Waarom niet?
De beelden van vergastte kinderen moeten gebruikt worden, want later wanneer het westen Syrië gaat Irakiseren dan komt deze propaganda goed van pas.
Ik mis Martine Bunschoten in dit rijtje.
En Martin Janssen?
@zwellevertje | 24-08-13 | 11:05
Had je deze al gezien?
www.petrastienen.nl/sites/default/file...
Arabist, m'n reet. Als je hoort wat zes van de acht genoemden allemaal voor gelul uitbraken kun je ze beter bloemist noemen. Ik word zo moe van al die blije politiekcorrectelingen dat ik maar eens wat nuttigs ga doen:
9088427. Waarom staat de loop waarmee die pixel van kleur wisselt eigenlijk nog aan? Krijgt Joris er nog steeds vragen over van zelfbenoemde IT-specialisten?
Zo zie je maar weer: veruit de beste Arabist is onze eigen dappere Annabel.
Wat mutsje Stienen te vertellen heeft ,hoor ik nooit maar in al heur lelijkheid heeft ze iets ongelofelijk geyls over zich.
Deze maar weer eens gekeken om mezelf weer even wakker te schudden. www.youtube.com/watch?v=fgsrnmzxEUY
"Women make up one half of society. Our society will remain backward and in chains unless its women are liberated, enlightened and educated"
Saddam Hussein, The Revolution and Woman in Iraq
Dat was toch ook wel een arabist?
Waarom moest die verdwijnen?
Er zijn maar weinig figuren die daadwerkelijk een eigen mening hebben. Een handjevol mensen hooguit, de rest lult elkaar na en maakt zichzelf wijs dat het originele gedachtes zijn.
Dit soort lieden maakt het mogelijk dat samen met de EU idioten ons land wordt weggegeven.
Van wie is NL nu eigenlijk, wat is de dieper liggende reden om ons bewust naar de klote te helpen door allerlei maatschappij ontwrichtende lieden binnen te laten.
Over de ruggen van de normale NL-er heen beslist men dat hij/zij z n centen, welvaart, welzijn en veiligheid in moet leveren aan niet NL-ers.
We staan er bij en kijken er naar.
In 2014 zal er hopelijk een omslag komen dan geeft de EU ons de doodsteek door de hordes Bulgaren en Roemenen op ons los te laten.
Arabisten kunnen dit land niet uit de modder trekken, hun gesubsidieerde 'kennis' is van geen enkele waarde en een mooie post om eens flink in te snijden....
DAT levert nog eens echte bezuinigingen op.
Let je even op, Rutte?
En stop die lach maar op een plek waar de zon niet schijnt, dat trucje werkt niet meer.....
Waar zijn die arabisten voor nodig, als je je gezonde verstand inruilt voor een bejaarde zandreligie gaat t fout met je, kan iedereen zelf ook wel zien toch?
@wakkere_nederlander | 24-08-13 | 10:50
Jij bent dus "zandbakdeskundige"?
sprookjes van 1001 en 1 nacht. tsja, in de Efteling blijkt ook maar dat die hele Arabische lente een mooi sprookje is; nr 1002
Het verbaast mij dat ik er vaak naast zit als ik denk te weten hoe andere mensen tegen de wereld aankijken.
Van mezelf kan ik dat beter inschatten.
Waarschijnlijk ben ik dus het best te duiden als een :egoist.
Ik sta open voor iedere goedbetaalde leerstoel in dat vak.
Ik ben Oost-Europa deskundige.
Zandapoloog.
@Che_cuevara | 24-08-13 | 10:21
Bij 40 graden ook niet.
www.wallpaperasylum.com/wp-content/upl...
@Simon de Danser | 24-08-13 | 10:28
Oei, wat een mooie vergelijking!
Is Petra Stienen een MILF? Ik zit hier echt tussen de babyboomers of niet?
@wakkere_nederlander | 24-08-13 | 10:46
En dat zonder Alfa studie !
@Ing. eslapen | 24-08-13 | 10:15
Arabist!
@Ik was in Haren | 24-08-13 | 10:44
Laten we daar een Islamitische coma van maken ;)
Een Arabist die de aard van de arabier/Moslim niet heeft onderzocht en niet kan of wil benoemen is heeft een paar lessen gemist,of is geen arabist.Zet Bill Warner maar eens aan de NPO tafels!
ejbron.wordpress.com/2012/09/07/must-s...
Waarom hebben wij arabisten nodig om het wel en wee van onze islamitische medemens te duiden?
Alsof de feiten niet voor zich zelf kunnen spreken.
Als we de progressie van de islam van de afgelopen paar millennia bekijken, is er nog steeds sprake van een Arabische Winterslaap.
@Boer in 020 | 10:36 |: 'Maar de 'Sacre' is een verfijnd kunstwerk'
Absoluut mee eens; ik kan er geen genoeg van krijgen.
Het contrast van Stravinsky's mensenoffer; zijn 'tribale' geluiden met Vivaldi's tjirpende vogeltjes en groene weiden, daar gaat het me om.
Hans Jansen is de enige echte Arabist die in Nederland op tv is/was te zien. De enige die objectieve, wetenschappelijk onderbouwde uitspraken doet over de Arabische wereld en haar doen en laten.
De rest is uitsluitend bezig met het verkondigen van een politiek-correcte mening en het goedpraten van islamofascisme binnen en buiten de landsgrenzen. Hun werk heeft net zo veel met wetenschap te maken als het werk van de Ahnenerbe destijds.
"Deskundigen moeten hun taak naar geweten vervullen. Dit betekent niet alleen dat een deskundige deskundig moet zijn, maar ook dat deze zich in zijn werk niet laat leiden door de eventuele wensen van één van de procespartijen. Een deskundige moet onpartijdig zijn, niet vooringenomen en zeker ook onafhankelijk."
Hans Jansen
Dit diskwalificeert dus al die "arabisten".
Het ergste vind ik nog dat die "arabisten" die goed praten over Moslims in het algemeen, allemaal aandacht en subsidie krijgen en worden weggezet als "gematigde moslims".
Terwijl er in Nederland daadwerkelijk een 2-zijdige cultuur onder Islam leeft. 95% probeert de Nederlandse maatschappij te ontwrichten, 5% probeert wél gewoon te werken, goed te leven, maar ondertussen rustig hun geloof uit te oefenen.
De goed-pratende Arabisten maken misbruik van die 5% door ze als voorbeeld te gebruiken voor die 95% die alles kapot wilt maken wat u lief is. Hoe meer aandacht ze krijgen op TV, hoe meer ze kapot kunnen maken...
Terwijl de realistische Arabisten juist willen aankaarten dat het meerendeel van de Islam integratie (dus die 95%) totaal faliekant mislukt is en zij worden weggezet als racisten, krijgen geen aandacht en worden bedreigd.
Bij moslims moeten nou eenmaal alle minderheden moslim worden of dood, wat een rotgeloof is het toch ook of niet dan...
"Arabist". Het mocht wat...... veelal mensen die vroeger geen ruk uitvoerden op de uni en nu dwepen met de "cultuur" als hadden ze Stockholmsyndroom.
Vroeger heette het "europakenner" of Oostblokdeskundige. Daar had je overigens wel eens wat meer aan, want geen dwepen met communisme maar echt proberen te duiden.
Koot en Bie's Dr. Remco Clavan comes to mind. "Mijnheer Hobbéma, deze Arabisten zijn een griezelige ontwikkeling. Heel griezelig".
In mijn tijd was 'Arabisch' inderdaad nog iets van Duizend-en-een-nacht, buikdansen, geesten en flessen en, inderdaad, die ene fakir in de Efteling. Wat is er in godsnaam gebeurd in 25 jaar tijd? Ik denk dat al die landen, zonder Islam, nog best fijne bestemmingen zouden zijn ook!
Het hedendaagse Arabierië verkeert in de donkerste middeleeuwen en een eeuwige winter van haat en ellende. Verder is de gemiddelde arabist is een volslagen idioot.
Wat ze honderden jaren gelden al wisten in Europa zijn ze nu weer aan het heruitvinden, de islam is een achterlijke ideologie van haat die als doel heeft om de wereld te domineren.
Ze hebben toen de haatbaarden kunnen terugdrijven naar hen achterlijke zandbakken, en nu door de idioten die geloven dat elk mens lievvvvv is weer op onze bodem.
Zelfs de claim dat veel van de wetenschap uit Arabische landen komt is een grote leugen, de Arabieren hebben het juist uit Europa gejat.
Kijk en leer; youtu.be/t_Qpy0mXg8Y
Islam is haat en hoort niet in Europa thuis, zoals allang vroeger is bewezen.
Ik mis Twan Huys. Door de Vara en NOS gezonden om ons duidelijk te maken dat het de schuld van het Westen is. Bekende kreten "Zijn er dan kerken in Egypte ? En wat doen ze daar ?" Ieder avond pepert hij ons in dat de Moslim-club vrienden voor het leven zijn.
Ik zal de namen eens toevoegen aan de parental controls hier, zodat de onzin van deze mensen niet langer mijn huis in komt.
Hoe zou het toch komen dat ik, van al die figuren, toch het meeste vertrouwen heb in Hans Jansen?
En in mijn eigen vermogen om door alle propaganda heen een klein beetje de waarheid te zien.
Onlangs besefte ik dat mijn met schier religieuze emblemen van commerciële goden voorziene US baseball petjes ook een soort tulband zijn. Nu ga ik weer over de wereld met atheistisch naakt hoofd. Heel verfrissend. En van de huiskaftan die ik ooit van een modern-islamitische collega kreeg, heb ik lappen gemaakt. Om de laatste hardnekkige indoctrinatievuiltjes mee weg te poetsen.
Hans Jansen, is die nog steeds niet naar Antarctica weggepest? Goh. De fragmenten vrije meningsuiting en het handhaven van een eigen wil blijven nog best lang hangen, in snel verkerkend en vermoskeeënd Nederland.
Arabieren: de uitvinders van de Nul.
En dat bewijzen ze nog steeds elke dag.
Steeds maar weer.
Monique Samuel: "was ik op Tahrir, dan was ik ook gaan dansen".
Nee, muts. Was jij op Tahrir, dan was jij betast, aangerand, verkracht en/of ernstig mishandeld.
Wees blij dat je je dingetje bij P&W mag doen.
@Simon de Danser:
Maar de 'Sacre' is een verfijnd kunstwerk, een icoon van Westerse muziekcultuur en beschaving. En vooral dat laatste woord is op de Lente van onze baardvrienden niet van toepassing.
Gingen al deze "deskundigen" maar eens ECHT werken in plaats van bakken geld te vangen voor niet realistische onzin-verhalen over islam... een haatdragende fascistische organisatie/religie die niets anders wil dan alle ongelovigen/andersdenkenden vermoorden.
Hans Jansen schrijft columns voor oa de site hoeiboei. Zeer leerzam columns maar ook pittig voor de liefhebber. Rekent overigens genadeloos af met zijn lezersvolk als deze in zijn ogen teveel voor eigen parachie onzintegels uitkramen. Aanrader, en zou gemotiveerd mogen worden om iets op GS te doen.
@Simon de Danser | 24-08-13 | 10:28
Goede deal.
Religie = schizofrenie. Wanneer gaan we mensen die geloven in dingen die niet bestaan nou eindelijk eens opsluiten in bematraste kleine kamertjes?
Mis Geert Wilders... (als arab-deskundo)
Ik ben ook een Arabist en een hele goeie met een duidelijke mening.
Opzouten hier als je je niet wil aanpassen.
Ik ben negerist maar naar mijn mening wordt zelden gevraagd.
Vandaag met muziek dan maar:
Men dacht kaartjes gekocht te hebben voor de primavera van Vivaldi's vier jaargetijden 'Le quattro stagioni', maar het bleek het mensenoffer van Stravinsky's Le Sacre du Printemps te zijn.
Wij Arabisten Nanninga?... wij zijn slechts atheïstische, beschouwende, en gedeeltelijk ervaringsdeskundigen met gezond verstand.
@ Che 10:21
Weet ik, dit was dan ook wishful thinking mijnerzijds...
Ah, Google is je vriend. Monique Samuel blijkt getrouwd geweest met een man.
Dan ben ik ook arabist; moslims zijn slecht. Kan ik effe vangen?
Niks over Jan Jaap de Ruiter?
@eerstneukendanpraten | 24-08-13 | 10:19
Was dat maar zo.
Bij 0 kelvin is er namelijk geen leven meer mogelijk.
Nanninga, je vergeet Bertus Hendriks. De mol in de familie. Organiseert etentjes om rechters in de zaak Wilders te beinvloeden. Wordt door de Publieke Omroep als objectief beschouwer opgevoerd, maar is al sinds de vroege jaren zestig een actief lid van de moslimbroederschap.
Er zijn nog al wat "deskundigen" in Nederland. Meer dan Nederlanders denk ik.
Wat al die Arabisten eigenlijk eens zouden moeten doe is de koran lezen en ter plaatse eens gaan kijken.
Het lijken net toetsenbordhelden.
De Arabische lente kent een temperatuur van nul graden Kelvin...
Al die meningen zullen mij aan de reet roesten, maar het buikdansen van Monique Samuel was best sexy.
Jammer dat ze lesbisch is, hoewel ik vermoed dat ze daarin niet heel rechtlijnig is. De wens zal de vader van de gedachte zijn.
Een Arabist, is dat net zoiets negatiefs als een Oriëntalist of een Islamist?
En waar leven die lieden van? Wat doen ze voor onze maatschappij? Wie betaalt ze?
Die laatste is een domme vraag natuurlijk...
De Islam heeft als doelstelling wereldoverheersing.
Dat was in de oudheid al, en is nu nog steeds zo.
De Islam roept zelfs op om dat gewapenderhand te bewerkstelligen.
Ben ik nu een rasist. Nee ik ben een realist.
"We kunnen de Arabische Crisislente niet genoeg duiden en uitleggen"
Er is geen lente. Punt.
Uitgeduid.
REAGEER OOK