
Ella Vogelaar: met de media communiceren kon ze niet en haar plan voor krachtwijken blijkt achteraf dus geen haar beter. Onderzoeksbureau SCP concludeert na zes jaar nauwkeurig de veertig krachtwijken volgen dat het resultaat
nihil is. Kost 1 miljard aan investeringen, heb je ook niks. Blijken ernstige sociale problemen dus helemaal niet vanzelf op te lossen als je er heel veel geld tegenaan gooit. Zitten die mensen in achterstandswijken dus helemaal niet te wachten op hevig gesubsidieerde
zieligheidscampagnes waar alleen de mensen aan de uitvoerende kant beter van worden. Is een sociaal hogedrukpan vol armoede, immigranten en werkloosheid dus blijkbaar toch niet zo'n maakbare samenleving als altijd door de idealisten wordt gedacht. Ze zetten de cynici weg als hufters, proberen de problematiek weg te knuffelen, te pamperen en te subsidiëren en uiteindelijk zitten we opgescheept met veertig hevig stinkende wonden in de vorm van veertig totaal uit het lood geslagen woonwijken. We willen niet per se nu jubelend verkondigen dat we dat al een paar jaar roepen, maar uhm... dat roepen we dus al een
paar jaar. Nee, echt, vanaf het
begin af aan zeiden we het al. Maar ondanks het feit dat we Ella Vogelaar al snel
ontmaskerden als een totaal incapabele minister en direct al doorhadden dat de krachtwijkplannen van hetzelfde erbarmelijke niveau waren als de media-skills van Vogelaar, duurt het zes jaar, veertig compleet naar de teffus geholpen woonwijken en één miljard euro voordat de officiële instanties daar ook achter zijn. Dus ja, wie zijn er dan eigenlijk de hufters, qua totale geld-, wijk- en mensenverkwisting?
Update: Net op Radio 1. Jacques Monasch (PvdA) heeft nog steeds
alle vertrouwen in het vermogens kostende gevogelaar.
Reaguursels
Inloggen"duurt het zes jaar, veertig compleet naar de teffus geholpen woonwijken en één miljard euro voordat de officiële instanties daar ook achter zijn."
Gezien het bekende modus operandi van de zieligheidsindustrie is een erg voorspelbaar ontbreken van enig resultaat geen reden om plannen bij te stellen of te cancelen want resultaatgericht in de zin van een meetbaar positief resultaat is niet belangrijk of vanaf het begin niet echt ter zake doende.
Het gaat meer om een egotrip, je wil willen opleggen op anderen, gratis geld uit een staatsruif spenderen aan hersenspinsels, je eigenste grote gelijk doordrammen.
Het doel is hoe dan ook bereikt, het geld is besteed, de zakken zijn gevuld en het eigenlijke resultaat wordt gereduceerd tot bijzaak.
Onderzoek naar waar het geld naartoe is gegaan zou zo maar kunnen uitwijzen dat er banden bestaan tussen enige personen/instanties/bedrijven als in een soort van vestzak - broekzak constructie van "ons soort (Über) menschen"
Mocht iemand zich nog afvragen
"wat is er mis met een Partei van den Afgunst" ??
Kijk eens naar een filmpje als dit met een iets als van een mislukt genetisch manipulatieproject/Inteelt/ doctor Spock/Mengele etc en de bewuste bazelende Tor/Betonkopf die erin geramde evangeliën van een dogmatische Linksche Kerk zondagsschool opdreunt als een Pavlovhond die een trucje heeft geleerd en dit vervolgens eindeloos herhaalt in de hoop elke keer iets te eten toegeworpen te krijgen.
Kan me herinneren dat het mormel als een verwende recalcitrante peuter stampvoetend eiste van de woningcorporaties dat ze haar haar zin gaven en met een paar luizige miljarden op de proppen te komen om haar gesjeesde waanideeën te bekostigen. En als ze dit niet gingen doen ging ze wel een belastingheffing regeltje bedenken om ze toch te laten dokken hiervoor.
Lekker puh vuile kapitalisten !!
Nu zijn we dus een paar jaar en een paar miljard later en nu ??
En passant hebben we dus ook woningcorporaties all over the place die het water aan de lippen staat en dus behoeftig zijn aan de nodige pecunia (een luizige 1,2 miljard nu en counting).
En een Partei van de Afgunst gaat vrolijk door met pogen deze corporaties af te knijpen voor een paar miljard waardoor de broodnodige huizenbouw dus ook niet van de grond komt, geen woning, geen werk voor den Arbeidert en kiezert van een Partei van den Afgunst dus die al erg grof werd/wordt gekontneukt in een iets als een "kunduzakkoord" www.bing.com/search?q=kunduz+akkoord&a... dat even door een paar (Afgunst) parteitjes in elkaar werd geflanst op een achternamiddag in een bijltjesdag momentje.
Nog even het onmogelijk maken om een hypotheek te krijgen, vooral dus voor starters in dezen. hypotheekrenteaftrek afschaffen, zodat het domme klootjesvolk geen bezitting in de vorm van een eigen woning kan verwerven en het feest is compleet.
Bezit is diefstal, weet u ??
Nog even het te duur maken voor een jan met de pet om in een autootje rond te tuffen en het fileprobleem wordt ook gelijk minder.
Hebben we deze industrie gelijk ook de luchtpijp afgeknepen.
Men is vooral voorstander van een socialiestiesch Endlösung voor een probleem zoals bekend die vooral graag door "een sterke man" moet worden gepropageerd. (liefst met snor/snorretje, theedoek op het hoofd mag ook)
Leuk: Op de Joop krijgt Wilders ook al de schuld van het mislukken van de Vogelaarfaal. En ook nog echt serieus bedoeld.
Dat vogelaarproject had maar 1 doel. Het optuigen van een graaiboom om ongegeneerd van te plukken door allerlei old boys network clubjes om tegen walgelijk hoge tarieven zinloze rapporten te copy/pasten.
Goh, wat raar. Net nog bij het NOS-journaal werd er een bewoner geïnterviewd die vond dat de wijk er sterk op vooruit gegaan was en dat hij blij was met het Vogelaar-project.
Ella Vogelaar een incapabel gedrocht van die enge club de PvdA.
Sommige mensen zij nu eenmaal kansresistent
Je benen zijn zo mooi, SMSte haar toenmalige vriend toen zij voor TV een praatje hield.
En geil stelde zij het bedrag om weg te geven bij, met 2 nullen (onze nullen)
De oude wijken waar goedkope (koop)woningen staan maar nog 2/3 blank is wat er woont word niet naar omgekeken, die mogen wegrotten met weggezakte wegen stoepen enz.
Dat zijn wel de mensen die gewoon de gemeentelijke belastingen/Hoogheemraadschap betalen. De bewoners van vogelaarwijken waar veel een uitkering hebben, in de schuldsanering zitten of in een ander gesubsidieerde overheid project worden daarvan kwijtgescholden.
De schilderswijk waar dit jaar nog is 11 miljoen extra ingestoken word, bovenop al die miljoenen die elk jaar al word uitgegeven om die wijk enigszins leefbaar te houden en wat voor vooruitgang is er in de wijk? De Sharia en Syrië strijders.
Wat er in Den Haag gebeurd zal wel voor meer steden in Nederland gelden.
Och,er hebben weer een paar mensen hun zakken kunnen vullen.
Het zal Ella een rotzorg zijn, ze heeft toch fijn sinterklaas kunnen spelen op kosten van de belastingbetaler
Een van de grootste denkers van de laatste decennia citerende:
"Dat mens is dan ook knettergek!"
Sociale problemen los je niet op met geld.
@ Ornoisliefde | 30-07-13 | 12:33 |
Je hebt je energie verspilt met woorden.
Je had het ook anders kunnen gebruiken.
Een straat, een wijk, aard naar haar bewoners, niet naar het soort kunststof kozijnen of de kleur van de bakstenen. Ik heb hier wijken in mum van tijd zien verpauperen onder de ogen van gemeente en Rijk, die nog maar een paar jaar geleden voor een paar honderd miljoen keurig waren opgeknapt. Tsja, als je al je teringzooi gewoon het raam uit flikkert (ondanks voldoende nieuwe vuilcontainers; en NEE, die zitten nooit vol), de straat onderrochelt (wat dat voor cultureel verrijkende uiting is, moet ik me nog maar eens een keer uit laten leggen door een wijze antropoloog) en alles stuk maakt wat stuk kán, dan wordt het een kolerezooi. En dat valt NIEMAND te verwijten, behalve het primitieve, asociale tuig dat er woont. En daar kunnen geen miljoenen euro's tegenop. Ook de volgende keer niet.
@ Jos Tiebent | 30-07-13 | 12:24 |
Grappig.
Wat je verteld is dat subsidie-kraan een succes had: er waren veel mensen en ze waren o zo blij <NOT>,
Vervolgens gebruiken ze het bein van de avond om weer subsidie op te zuigen voor een volgen festijn van jolijt en we houden zo van elkaar <NOT>.
Ambtenaren en de overheid zijn dom; als je een beetje kracht hebt ga je werken voor een bedrijf; als je een loser bent werk je voor de overheid, het heet niet voor niets overheid. IRMC.
Goh dat wist iedereen al aan het begin van het project, Al gooi je er 3 miljard tegenaan,de huizen worden mischien mooi ,maar als de mentaliteit in zo'n wijk niet verandert,dan verandert er geen fuk. Sterker het word er nog slechter. Van een vogelaartje is het een jokerlaartje geworden. De faalpartij pvda wil het natuurlijk weer niet inzien dus hop nog meer geld erin. En de lasten maar verzwaren. Nu weet je steeds meer waarvoor. Namelijk voor onzin.
sTiRf | 30-07-13 | 12:13
Nou, het zit meer als volgt:
als voor een integratieproject 2 miljard wordt uitgetrokken, is dat voor de PvdA dat de motor om maar zo snel mogelijk te gaan spenderen aan projecten. Of het nou buurtbarbecues zijn, nieuwe woonwijken of kopschopdansfeestjes zijn maakt ze geen zak uit.
Er wordt een rapport opgesteld met foto's van de vroege avond toen alles nog verliep zoals plan, zetten daar een stempel 'succesvol' op, om volgend jaar nog eens die 2 miljard + extra bonus wegens 'succesvol' te mogen uitgeven.
Wat de PVV doet is de foto's op het eind van het feest erbij halen en zich afvragen of zit wel zo succesvol was, inclusief de krantenberichten van de volgende ochtend en de bonnetjes van herstelwerkzaamheden en schoonmaakkosten die door de PvdA maar mondjesmaat worden ingecalculeerd.
Als ik mocht kiezen (en ik gá kiezen!) wist ik het wel welke partij het meest probeert Nederland socialer kan krijgen.
De grap van de overheid is deze: "ze weten bij voorbaat dat het mislukt, omdat die die bij de overheid werken absuluut geen kennis van zaken hebben, het zijn de pionen op een schaakbord die niet weten waar ze staan."
IRMC
Ambtenaren van de overheid zijn de nieuwe Josties.
Als de Roemenen en Bulgaren komen zal het kansloze volk helemaal nergens meer aan de bak komen,hoe rijk waren we geweest zonder dit volk.
reigor | 30-07-13 | 12:02 |
Je hing teveel in de kroeg.
@malin | 30-07-13 | 09:38
Juistem, je wordt op 2 manieren genaaid.
1- Je moet belasting betalen zodat dat zandvolk gratis kan wonen in 020.
2- Omdat de betaalbare woningen alleen vergeven worden aan die lui mag jij je scheel betalen aan hypo of huur.
Heb zelf als student in een Vogelaarwijk gewoond (Bergpolder). Hier kwam ik pas na een jaar achter, en ik heb er in de tijd dat ik er woonde (t/m 2012) letterlijk niets van gemerkt - geen mededeling, geen 'gratis geld', geen 'multiculti buurt-BBQs', niks.
De linkse ziekte.
Het geld dat er niet was moest op.
Investeren in kansloze wijken en vooral als een kip
zonder kop met veel idealistisch geleuter. Voor dat die miljard was uitgegeven wisten we al dat het zou mislukken. Bovendien was het een vaag plan.
Hoe meer idealen des te minder realiteitszin lijkt het wel.
Opgeknapt met heel veel centen door de staat
En nog waait t zwerfvuil door de straat
Vogelaar en kansenwijk mislukt totaal
De overheid alweer een faal
Bij een volgend plan hoop ik dat Greet
De uitreisvisa niet vergeet
Iemand wel een alternatief om de leefbaarheid in wijken te verbeteren voor alle bewoners?
het zoveelste faalprojekt van die linkse lamlullen partij, met de hoofdfaalster vogelaar, wat een verspilling.
ach nog even en al die droomwijken worden door de sharia geregeerd.
met dank aan dhimmies als pronk,d Ancona,cohen, dales en natuurlijk die vogelaar, domme doos.
Ik woonde in een 'Vogelaarwijk' maar het werd ondergescheten door duiven en finnen.
Jacques Monasch (PvdA) is toch de man siw loog over een rapport betreffende het woonakkoord?
Hij had het al gelezen beweerde hij maar het was nog niet eens gepubliceerd.
Je kunt de buurt wel opknappen, maar de bewoners blijven dezelfde ......
En linkse hobby's kosten nu eenmaal veel geld.
De Vogelaarwijk die ik ken ziet er nu wel mooier uit met fraaiere huizen ipv de krotten die er stonden.
Maar het blijkt dus oude wijn in nieuwe zakken te zijn.
swassannuf | 30-07-13 | 10:32 | + 0 -
Als je er een leuk linkje naar hebt, graag ;-)
Historisch is 'bewezen' dat als je culturen elkaar maar laat uitmoorden er ineens iemand opstaat met een inzicht, aan een kruis wordt geslagen en men gaat vrolijk verder met het elkaar uitmoorden tot er bijna niemand meer over is.
Bij deze durf ik te zeggen dat als er messias, profeet ofw is, men deze helemaal niet herkent daar men zich bezig houdt met elkaar de loef afsteken, muren bouwt, wetten maakt, en nog veel meer wetten maakt en uiteindelijk de messias over het hoofd ziet en deze - gemakhalve - maar ook ergens vermoord.
Het probleem met religie is dat de volgers het niet begrijpen, het is te hoog.
Als Jezus, Boeddha, Mohammed en die waar we de naam niet van mogen uitspreken JaHe heet, men deze niet herkent en ze vermoordt.
Religie is zo kortzichtig.
Het al-oude politieke riedeltje: Beter jarenlang vasthouden aan slecht beleid, dan "gezichtsverlies" lijden door gewoon toe te geven dat je fout zat. War on Drugs, wietpas, ontwikkelingshulp, zet maar op het lijstje. Is toch lekker makkelijk, als het niet van je eigen geld hoeft.
swassannuf | 30-07-13 | 10:32 | + 0 -
4 real? Ik gaat ff googlen....
Gratis les in vechtsporten voor allochtonen in buurthuizen e.d zat ook in het pakket.Was inderdaad zeer nuttig,lekker die kaaskoppen in elkaar slaan.
kunnen ze dat domme wijf niet aansprakelijk stellen en al het geld dat ze heeft gekregen terug laten betalen?
waarom krijgen we altijd van die faal figuren in de regering? de meeste hebben nooit zelfstandig op een normale manier hun brood kunnen verdienen. hoe moeten ze dan een heel land besturen?
Koekjes bakken in prachtwijken te Dordrecht voor ongeveer 33000 eurootjes.
Rutger kom er eens in!
Dat Jacques Monasch zogenaamd nog alle vertrouwen heeft is logisch.
Vogelaarwijken zijn niets anders dan gratis geld richting deze "Socialisten".
Die zorgen er ALTIJD voor dat "sociaal doen" goed betaald wordt.
Graaien uit de gemeenschapsgeld pot is een synoniem voor "Socialisme"
Huh? Allemaal zo relatief! Geef ze allemaal een windmolen op hun dak en het probleem is opgelost. Het genuanceerde verhaal graag!
Wat er ook aan het beleid van Ella Vogelaar schortte, het mag na 6 jaar weleens afgelopen zijn haar steeds weer de volle lading te geven van het totale PVDA falen in politiek, mentaliteit, bedrog, beleid. De zgn Vogelaarswijken in Utrecht waren er al vóór Ella Vogelaar en misschien kan Kwit de PVDA man die nog wel een politieke functie heeft bij de PVDA, Hans Spekman eens benoemen. Die corrupte luchtfietser met zijn clubkaart voor het leven, heeft de ellende ruim baan gegeven.
We zijn eens op een nacht naar Den Haag geweest. Als ik datzelfde in m'n eentje had gedaan, de omgeving Torenstraat die tijd van de nacht, was ik nu dood geweest. Hoe dat ventje al dat gespuis uit onze buurt hield, mooi.
hotnot | 30-07-13 | 09:00 | + -9
We hadden niet veel aan je gemist, dat maak je goed duidelijk.
Niet dat ik een Keynesiaan ben, maar je had die 1 miljard euro ook kunnen gebruiken om pakweg 5.000 langdurig werklozen in de 4 grote steden 6 jaar lang nuttig werk te laten verrichten (uitgaande van een bruto loonsom van 30.000 per jaar. Had die 5.000 mensen gewoon verantwoordelijk gemaakt voor zaken als onderhoud in hun betreffende Vogelaarwijken...
Alleen werk helpt mensen vooruit.
Natuurlijk de Partij vd Allochtoon hier mee door gaan, het is immers slecht mijn en uw geld wat er in gepomt word, zonder deze wijken houd de PvdA geen stem meer over, landverraders zijn het!
Hier hebben ze meerdere malen twee eengezinswoningen samengevoegd om grote gezinnen te kunnen huisvesten. Die zaten dus praktisch voor niets (incl. huursubsidie) in een huis van 260m2! In dezelfde straat betaalden Nederlanders de hoofdprijs om in een enkel huis te wonen. Moesten ze met z'n tweeen hard voor werken.
Maar om dat dubbelhuis dan ook nog een beetje netjes te houden als dank voor het gratis verkrijgen 5 jaar na binnenkomst Nederland, dat ging te ver! Dat zou op slavernij en kolonialisme gaan lijken.
Het is geen mislukt project, want dit project ging helemaal niet over die wijken, maar over zakken vullen in de bijkomende subsidiestromen. Dus wat dat betreft is het project zeer geslaagd.
-weggejorist-
malin | 30-07-13 | 09:43
Huis in witte buurt en zelfde huis in getinte buurt: verschil gemiddeld minimaal 50.000-75.000 euro per huis dus tel maar uit wat het allemaal nog veel meer kost. 40 wijken waarin laten we zeggen gemiddeld 5000 huizen staan dan staat de teller al op 1 miljard-1,5 miljard euro aan waardedaling. Maar het gaat natuurlijk om veel meer wijken. Winsemius had al een lijst van 140 wijken maar dat is denk ik nog aan de zeer lage kant. Miljarden euros alleen al aan waardedaling van het onroerend goed en dan hebben we nog niet over roerend goed gesproken. Tsjonge wat een extra sociale juridische ondersteuning is er wel niet. Ook de huurtoeslag, de kosten van de criminaliteit, vreselijk en dat moeten de autochtonen grotendeels betalen. Een aantal schattingen geven aan dat het netto 7-10 miljard per jaar kost (baten en lasten van de immigratie verrekend met elkaar).
Bij het aanwijzen van de Vogelaarwijken zijn ze ook niet oprecht geweest. In 024 werd Hatert als wijk aangewezen, een wijk met een klein stratenblokje waar veel Antilliaanse gezinnen wonen. Vervolgens werden er 4 luxe appartementenflats uit de grond gestampt in de hele andere hoek van Hatert.
Elke Nijmegenaar weet dat eigenlijk een andere wijk de nominatie "vogelaarwijk" had moeten krijgen. Probleem is alleen dat de postcodegetallen van die wijk dezelfde zijn als de aangrenzende wijk waar veel gemeenteambtenaren wonen. Die vonden het maar niks dat hun postcode aan probleemwijken werd gekoppeld, en hebben er doorgedrukt dat de wijk Hatert als probleemwijk werd aangewezen.
Theodore Dalrymple heeft over dit fenomeen een leuk boek geschreven . Leven aan de onderkant heet het. Een op een overzetbaar naar de Vogelaar praktijk.
en toen was daar ineens Job om te gaan 'repareren' wat zijn eigen cluppie kapotstuk had gemaakt..
www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND...
6 jaar in een vogelaarwijk gewoond, maar elke keer als de buurman te veel gezopen had en met een keukenmes achter zijn vrouw aanrende door de straat, durfde de politie zijn gezicht niet laten zien.
De conclusie van links zal -zoals gebruikelijk- niet zijn dat het mislukt is maarbdat er meer geld bij moet, of er meer aan voorlichting, onderzoek of communicatie besteed moet worden. Het zal geld kosten, en de maakbaarheidsillusie zal in stand blijven.
@hotnot | 30-07-13 | 09:00
Wat vooral mooi is is dat jij hier bevestigt waarom die getto's geen verrijking zijn voor ons land.
Jij vindt het klaarblijkelijk de normaalste zaak van de wereld dat er marokkaanse straatcoaches nodig zijn om te voorkomen dat de oorspronkelijke bewoners worden vermoord.
Het is maar waar je trots op bent, niet?
Het maakt niet uit wat de resultaten zijn. Het gaat erom dat die miljard bij de juiste personen is terecht gekomen.
@malin 09:38: Gaat niet alleen om stemvee, en niet alleen de PvdA doet daar aan mee (al vermoed ik wel dat ze de grootsten daarin zijn). Het gaat om zakkenvullen. Bekijk de grafiek eens in het stukje over kinderopvang op DasKapital. Boven de streep springt Nederland er uit met enorme kosten. Onder de streep springen we er uit met enorme vergoedingen om die kosten nog dragelijk te maken. Maar daartussen zit de sjacheraar die zijn zakken vult. Vogelaarwijken, reïntegratie en sociale programma's aan de linkerkant, en zorg en verzekeringen aan de rechterkant. En uiteindelijk betalen we die fijne tegemoetkomingen gewoon alsnog zelf
Einde van de Domheid | 30-07-13 | 09:39
Welke mensen doen dat?
Een vriend van mij kocht een woning in zo'n typisch maakbaarheidproject: hij betaalde fors voor een huis terwijl drie of vier families hoofddoek gratis dezelfde huizen konden bewonen. Contact met buren, nul. Maar bij hun lag de rotzooi hoog opgestapeld in hun tuin, terwijl ze met hun uitkeringen alle tijd hadden van de wereld om de boel bij te houden. De Nederlandse bewoners die voor hun hypotheek moesten werken, hadden stuk voor stuk leuke balkons en tuinen.
Die vriend van mij had beste bedoelingen, maar hij is 'm uiteindelijk gesmeerd naar een buurt zonder uitheemse probleemgevallen.
en wederom had de heer Wilders een vooruitziende blik :
www.youtube.com/watch?v=3WeS0iOZerg
He Mark.
Ga dat geld een snel terughalen. Dat is dan alvast 1 van de 6 die je nodig hebt.
Was geld dat nutteloos is besteed, dus terug die handel. Desnoods laat je Ella maar schoffelen totdat ze het geld terug eheft verdient.
Maar goed niemand die ook maar iets ze zeggen heeft gaat deze naar mijn idee zeer normale gedachtengang volgen.
Er viel in dit land bakken vol met geld te verdienen door de pvda als verboden partij te bestempelen.
Gewoon buurten renoveren is meestal een prima oplossing, mensen pakken al hun troep op, gooien dingen weg, beginnen opnieuw en wonen in een ander verband. (Maar dat heet renovatie en is de taak van woningbouwverenigingen.)
In mijn hippe Amsterdamse buurt wonen die niksnutten uit de woestijn gratis en gesponsord in huizen waar de Hollanders tonnen voor moeten betalen én hard voor moeten werken. Verderop is een voorheen erg deftige (blanke) buurt volgestroomd met dito Noord-Afrikaanse en Anatolische lowlives en verloederde prompt. Die buurt is zelfs berucht in heel Nederland.
Hoe graag die idoten van de PvdA hun stemvee ook willen masseren: de schuld van het wanstaltige pokkegedrag van de bewoners moet je niet bij de bakstenen leggen.
Gewoon een hek en wachttorens eromheen en ghetto's van maken.
Al geef je een aap een gouden ring, het blijft een lelijk ding.
V= b
B= n
Sorry
Men kan wijken wel opknappen, maar daarmee haal je niet het asociale gedrag van de bewoners uit de wijk.
Voor het overgrote deel woont daar een volk wat met andere en normen waarde leeft en men zich daarnaast weigert aan te passen aan de normen en waarden van het land waarin men leeft en welke zo'n wijk volledig financiert, tot aan uitkering aan toe.
Bouw een wijk in het thuisland, aanzienlijk goedkoper, bewoners in hun eigen biotoop en onze maatschappij wordt er alleen maar beter van.
Win-win situatie.
OK, goed, maar Rita, in retrospectief.
Was dat nou een goede minister?
Dat Ella Vogelaar geen zin had in Rutger is iets anders dan niet met de media kunnen communiceren. Net alsof het nu zo'n pretje is om politici pseudo-joviaal te zien doen als ze een roze plopkap zien.
De rest klopt. Ik heb vijf jaar tussen de Rodneys en Priscillas gewoond. Daar werd al 25 jaar gebuurtwerkt en gesubsidieerd en nog steeds haatten ze 'de hoge heren' en tien jaar nadat ik er weg ben gegaan levert de buurt nog steeds hoeren, criminelen, uitkeringsfraudeurs en straatterroristen. Alleen heten ze nu Jayden en Delano.
Als ik een stel willekeurige Polen wat geld geef om naar de Gamma te rijden en aan de slag te gaan, dan hoef ik ook niet te verwachten dat er een nieuw huis staat als ik twee weken later terug kom. De aanpak in de vogelaarwijken is hetzelfde: de problemen gaan opgelost worden want we hebben een zak geld en we zijn het eens over de verdeling ("speerpunten"). Over plannen en evalueren heeft niemand het.
Plan heeft duidelijk gefaald, stoppen dus en wat anders verzinnen. Die Monasch is een idioot; in mijn voorbeeld zou hij nog geld geven aan een tweede groep Polen als de eerste er met zijn geld vandoor zijn gegaan
Iemand die nu samenwerkt met mevrouw Vogelaar leest dit bericht in de krant of wellicht hier op geenstijl. En wat denkt hij dan? Tjee zeg, ik moet van deze brokkenpiloot af... wat gaat er door zo'n man of vrouw heen vraag ik me dan af.
Kaas de Vies | 30-07-13 | 08:37
Ik ga ervan uit dat als dat iemand is met een beetje verstand hij of zij al na enkele dagen samenwerken met mw. Vogelaar doorhad dat zij een shit-for-brains is. Daar kan GS en het SCP niets meer aan toevoegen.
@ Gasbuis34 | 30-07-13 | 09:19 |
Juist.
Ik denk dat er heel wat te besparen is bij de uitkeringen.
Er zijn héél véél mensen die een uitkering hebben en erbij zwart werk doen.
Dubbel verdienen.
De gewone burger die wel gewoon een vaan heeft word al maar zwaarder belast.
Geld weggeven zijn ze goed in ja.
Jammer dat ze biet kijken wíe hun hand ophoud.
@watazooi | 30-07-13 | 09:24
Ze hebben er inderdaad niets van geleerd, kijk maar naar de update wat Jacques Monasch zegt.
Euh Quid is weer een creatief met de waarheid... De 40 wijken zijn geenszins naar de klote geholpen... Sterker nog ze doen het beter als voorheen. Om precies te zijn net zo goed als de achterstandswijken die niet zeg maar gevogelaard zijn. Oftewel de vogelaar wijken zijn niet gesloopt, ze zijn simpelweg niks beter of slechter af dan zonder de krach-, pracht- of hoe je het ook wilt noemen, vogelaarwijk status. Oftewel geld verspilt en naar ware PvdA aard, het heeft 6 jaar niet gewerkt, maar nu gaat het vast werken.
He ergste is dat er niets van wordt geleerd. Een nieuw geldverslindend overbodig project (windmolens op zee) staat alweer op stapel.
Buiten dat ze niet vooruit zijn gekomen, zijn die wijken natuurlijk niet naar de klote geholpen. Dat waren ze al.
Wil je echt de kwaliteit van die wijken verbeteren dan moet je de verantwoordelijk terug brengen naar de mensen in die wijk.
.
Des te meer geld je in zo'n wijk stopt , des te minder de mensen zelf doen.
.
Met andere worden een mentaliteit verandering is wat nodig is in die wijken en geen zakken vol met belastinggeld.
het trieste van het geheel is dat dit geimporteerde ellende is. arme mensen dom houden en arm houden ter meerdere ere en glorie van een volgevreten regentenklasse die het niet kan verteren dat het karwei gewoon af is. de enige manier om al die gogen, logen, en sosjale akedemie figuren nog bezig te houden is door de import van paupers uit andere landen. nou is er niks op tegen om andere mensen te helpen, maar dan wel van de sloot op de wal, en niet andersom met multi culti islamofiele priet praat en een soepsidie en uitkeringsfabriek die iedereen vooral dom, arm en afhankelijk houdt. niet voor niets dat de pvda altijd ruzie heeft met de duitse spd. daar wordt tenminste nog gedacht aan de verheffing van de bevolking en niet alleen aan het rijker maken van de partij leden.
Ik vind het deze zomer heel gezellig in het Erasmuspark.
cobie | 30-07-13 | 09:09
Inderdaad. Hetzelfde geld voor die uitkeringsfraude. Welke idioot gaat er nou eerst geld weggeven en daarna pas controleren of het ook terecht is dat het geld daar heen gaat. Het is echt weer iets typisch Nederlands. En als je dan kijkt hoeveel formulieren je elk jaar weer in moet vullen voor een lullige studiefinanciering dan voel je je toch bedrogen door je eigen overheid. De eigen burgers worden uitgeperst als een citroen. Want geld weggeven moet koste wat het kost doorgaan. Normale mensen halen eerst het geld weg bij degene die niks bijdragen en degene buiten hun eigen omgeving. Maar onze politiek doet het precies andersom. De mensen die bijdragen kunnen nog meer bijdragen.
Godverdomme, sloop wat flats, zet er een fabriek neer, stop alle uitkeringen en subsidies, en concurreer de lagelonelanden helemaal kapot door die tokkies aan het werk te zetten. Zestien uur per dag werken, hebben ze geen tijd meer om rotzooi te schoppen. VOC mentaliteit!
Noem het gewoon kutwijken of internationale salafistische achterbuurten. Dat deze mislukte communistische politicus, die zich niet wil laten interviewen door Rutger, haar naam mag verbinden aan wijken is veel te veel eer voor zo'n minkukel.
@ Che_cuevara | 30-07-13 | 09:12 |
Dat zal me niks verbazen.
Ze doen het wel in delen omhoog.
Want als de burger niet meer kán betalen weten ze dat ze niet hoger moeten gaan.
Voor de verkiezingen halen ze om stemmen binnen te halen er wel één hele procent vanaf ( let wel tijdelijk )
Dat dan weer wel.
@Gasbuis34 | 30-07-13 | 09:04
Helaas voor de politiek kun je de belastingen maar tot 100% verhogen. En zoals het er nu voorstaat zie ik ze daar nog toe in staat ook
@ Gasbuis34 | 30-07-13 | 09:04
Je slaat de spijker op zn kop.
Faalprojecten vinden ze leuk.
De burgerT betaald toch.
Jammer dat ze met hun harsens tegen de muur gelopen zijn , want al het geld wat ONnodig uitgegeven is aan bijvoorbeeld dit soort projecten hadden wij waarschijnlijk al uit de crisis geweest.
@eerstneukendanpraten | 30-07-13 | 08:58
Op *linkse* kwaliteit dan
Het is toch gewoon ongelooflijk wat politici ongestraft met ons belasting geld kunnen doen. Ik denk dat de overheid al miljarden per jaar weggeeft aan verkeerde projecten en verkeerde subsidies. Laat ze eens een keer wat moeite doen en een inventarisatie maken van het geld dat in verkeerde zakken beland. O nee wacht het is veel makkelijker om gewoon alle belastingen te verhogen.
er is veel te veel bezuinigd op de uitvoering van vogelaars plan, waardoor de essentiele elementen in met blablabla: allemaal de schuld van de crisis, waardoor er slechts 1 en niet 5 miljard ingepompt werd; daarnaast is dit mislukken ook de schuld van alle dwarsliggers, die maar niet in willen zien hoe goed de plannen zijn: GeenStijl en Wilders zijn dus ook hoofdschuldigen. En verder natuurlijk de woningcorporaties, de blanke wijkbewoners die stiekem wegtrokken toen hun wijk wel erg fins werd: er zijn heel veel schuldigen!
Maar vogelaar en de pvda treft geen enkele blaam in dit miljarden verslindende multikul nonsens programma. Snap dat nu eens, onbenul!
Als die PvdA misfits zo dol zijn op de maakbare samenleving, waarom gaan wij dan eerst hun huizen niet eens maakbaar maken naar hoe wij vinden dat het eruit moet zien? En als ze dat niet zo leuk vinden smijten we er nog wat stront tegenaan, want dan zal het uiteindelijk vast wel beter gaan. Zucht..
Maar zonder gekheid: heeft iemand het adressenlijstje van de complete PvdA eeeh 'top' ?
Goh, had ik niet verwacht van dit PvdA-initiatief.
Maar in ieder geval zijn deze wijken een stuk veiliger geworden. Oh, shit, dat ook niet! Dank Ella, misbaksel van een politica.
Helaas zal dit mens ongetwijfeld nog meer voornemens hebben in de politiek. Kunnen jullie ter bescherming van de maatschappij haar niet een versie van SimCity toezenden? Als ze het daar verpest kost het de belastingbetaler geen geld en kan ze naar hartelust pauperwijken volstampen met parkjes en fonteintjes.
Maar het zal er wel een stuk veiliger zijn met al die gratis kickbokslessen, toch? Oh wacht...
Mijn buurman is van marokkaanse afkomst. Ik heb hem al eens gezegd, hoe kan het toch dat ik met jou gestraft word ?
Maar dan lacht ie even vriendelijk. Afgelopen weken deed ie braaf mee aan de ramadan. Ik schrijf dit op, want ik heb net dat topic zieligheidscampagbe's in de tekst gelezen. Hij was buurt/straatcoach in Den Haag, en zit nu zonder werk. En dat vind ik toch wel jammer voor hem. Hij is niet bepaald picky met een job aan te nemen of zo.
Zuipen kan ie ook, we zijn eens op een nacht naar Den Haag geweest. Als ik datzelfde in m'n eentje had gedaan, de omgeving Torenstraat die tijd van de nacht, was ik nu dood geweest. Hoe dat ventje al dat gespuis uit onze buurt hield, mooi.
Iedereen wist dit van te voren al, we raken er langzamerhand aan gewend.
Ministers en al het tuig wat er omheen loopt zijn geldverslindende egoïsten met als enige doel een prestatie neer te zetten waar niemand geen ene fuck aan heeft maar waarmee ze wel kunnen pochen.
Tja, geld is niet van hun, dus waarom zou je je druk maken. Faalproject op Faalproject STEEDS MAAR WEER!!
Haagse politici zijn tuig, allemaal!
Bijna het hele kabinet is momenteel niet capabel om NL draaiende te houden. Vele miljarden naar linkse onzin projecten zoals dit en die worden dus weggejat bij de hardwerkende Nederlanders...
Tsja,
Probleemwijken, noemde men toen kansenwijken, vervolgens prachtwijken, en toen vogelaar(faalhaas pur sang)wijken.
Noem ze gewoon probleemwijken, hang ze vol camera's, en zend het 24/7 uit, en gebruik de reclameinkomsten van die voltijd zender om de buurt een beetje schoon te houden.
Kunnen wij allemaal genieten van echte pulp-tv, een zatte schup die vanaf een wipkip bontkraagjes verrot scheld, de lokale buurtheld die de woningbouw wat laat horen omdat zijn st*rvendeh*erenk*nkerkachel weer kapot is, etc, etc.
... maar wat dan? Moeten we dan simpelweg accepteren dat er delen van Nederland zijn waar je als beschaafd mens niet wil lopen? Het Vogelaargeld heeft wel onze bouwsector een tikje geholpen, dus dat is dan wel weer ok...
Een miljard aan vliegtickets plus oprotpremie naar land van herkomst had waarschijnlijk meer en permanent resultaat geboekt.
@ Che 08:52
Bij dat soort organisaties wordt namelijk uitsluitend *kuch* op kwaliteit *kuch* geselecteerd!
Eens kijken/luisteren hoe Samson zich daar uitlult.
@Stroopdoos | 30-07-13 | 08:54
Ik bedoelde die met die hoed :)
Spindokter van de PvdA: het project is totaal niet mislukt, sterker nog, het is een succesverhaal. Zonder die investering van slechts 1 miljard (belastingpoet) hadden die wijken er nog veel slechter voorgestaan. Die 1 miljard heeft achteruitgang tot stand gebracht en nu doorpakken: een extra 5 miljard reserveren om de stilstand om te buigen tot vooruitgang.
Voorts verwijt de PvdA de media tendentieuse berichtgeving die het project geen goed doen!
Che_cuevara | 30-07-13 | 08:46 Ik hep geen tetton.
@EEnzame SchizofrEEN | 30-07-13 | 08:49
"Sinds 2011 is ze lid van de raad van commissarissen van woningcorporatie Mitros, per 1 juli 2012 wordt ze benoemd tot voorzitter."
nl.wikipedia.org/wiki/Ella_Vogelaar
Aaannnndddd it's gone!
En ook de hele term "krachtwijken" voor wijken die zwak zijn. Net zoals "prachtmensen" voor onaangepasten die de Nederlandse samenleving willen vernielen.
Typisch staaltje van Orwelliaans taalgebruik. Proberen de mening en gedachten van mensen te beinvloeden door bepaalde woorden te gebruiken. In 1984 was dat het ministry of Truth en het ministry of Peace.
Ik vraag me af wat mevrouw drs. E. Vogelaar (onderwijskunde, dus ze heeft er écht verstand van) heden ten dage uitvoert. Goh, ze heeft een boekje geschreven, samen met haar mannetje Onno. Dat zal al net zo'n succes worden vermoed ik. En verder? Verder is het erg stil. Ik zeg: wachtgeld. Iemand een beter beeld?
De langste thuis | 30-07-13 | 08:47 Een spatie? Tien witregels, minstens.
Ella's commentaar zal wel weer een spatie zijn. Ik vrees dat er weinig van het geld in de wijken is beland. Het meeste zal wel bij Ella's communistische vriendjes zijn blijven kleven.
Voor de PvdA is het probleem ook niet, dat er 1 miljard weg is, dat is voor hen goed terecht gekomen, het zit in de zakken van hun vriendjes en ze hebben er stemvee mee gekocht.
Nee, zoals in bijna alle politieke kwesties is het voor de PvdA het belangrijkste om draagvlak te creëren zodat wij, domme mensen, kunnen begrijpen dat zij altijd gelijk hebben.
Die politici denken dat het probleem van die wijken in de bakstenen zit. Verfje er overheen en het gaat alweer beter.
Het probleem zit niet in de bakstenen. Het probleem zit in de mensen. En dat haal je er niet zomaar uit.
Al die wijken, stuk voor stuk, kunnen binnen 1 jaar leefbaar worden als je de inwoners vervangt door werkende Nederlandse gezinnen. De Bijlmer is ook ooit als elite-wijk opgezet.
@Stroopdoos | 30-07-13 | 08:45
Ow, ben jij dat?
www.avro.nl/Images/123_tcm8-195835.jpg...
Sorry hoor GeenStijl, maar ik denk dat jullie over 6 jaar nog wel meer gelijk krijgen.
Maarja wat doe je eraan he?
Met terugwerkende kracht al het geld wat dit misbaksel verdiend heeft en heeft uitgegeven aan die Vogelaar wijken van d'r terugvorderen. Kan ze dat niet betalen, het vuurpeloton : achterlijke idioterie van progressieve domme koeien moet inmiddels zeer zwaar gestraft worden
@zeg maar jansen | 30-07-13 | 08:44
Je was me net voor.
Che_cuevara | 30-07-13 | 08:42 Ik sta al maanden op een barricade met een hark en hooivork. *huilt*
Cuyahoga | 30-07-13 | 08:43 Niet pas over tien jaar hoor, dat zeggen ze nu al.
je kunt de aso wel uit de wijk halen, maar niet uit de mens. de kanswijken zijn kanswijken omdat ze bevolkt worden door minder goed aangepaste mensen. wanneer die in de meerderheid zijn krijg je problemen in de wijk. daar kun je een miljard tegenaan gooien, maar de mens blijft hetzelfde.
Maar Ella heeft volgens mij wel veel vrienden, want dankzij haar zijn er ontzettend veel rijk geworden.
Ik weet nog 10 jaar geleden werd je iedere dag gebeld werd door een ander reïntegratiebureautje die weer met een of andere kansloze die 17 keer was ontslagen, langs wou komen.
Toen lachtte je er nog om, het geld klotste hier tegen de dijken omhoog, geen tijd om me met politiek bezig te houden, veel te druk met werken.
Als je er nu later aan terugdenkt is het toch compleet van de zotte dat we dat stomme wijf minister hebben laten worden.
Maar goed, dat zeggen ze over 10 jaar ook van het tuig wat er nu zit.
Che_cuevara | 30-07-13 | 08:40 Niet alleen verf, een verdiepinkje bovenop een gezinswoning voor extra grote gezinnen, dubbel glas, schuifdeurtje in de keuken en een kraantje in het toilet.
Helemaal halal.
Hahahaha maakbare samenlevingfaal is wederom aangetoond. Eens kijken hoe dit stukje kromme besluitvorming wordt rechtgeluld door paarsebroek-pvda-adepten/politici.
Maar goed, de grote vraag blijft: en nu? Meer geld? Ontslag van minister? Ella Vogelaar voor straf geplaatst in een van haar kansenwijken? vragen, vragen.
@Stroopdoos | 30-07-13 | 08:40
"Wie ze de sleutel van de schatkist geeft is knettergek."
Die hebben ze al, en alle lopers ook.
Mompelt iets van Al draagt een aap een gouden Vogelaar-ring.... de aap blijft net zoals de gever.... gewoon een lelijk ding....
Ach, waar heb je het over Quid. Het is maar 750 miljoen... Even een quote: "De wijkaanpak was een van de speerpunten van het kabinet Balkenende-IV. Minister Ella Vogelaar (PvdA) moest ervoor zorgen dat de Vogelaarwijken binnen tien jaar het gemiddelde van hun stad halen op het gebied van wonen, werken, onderwijs, integratie en veiligheid." Welke compleet incapabele clown heeft dit ook bedacht?
Een faalplan van een faalminister met een faalresultaat. Ok, alles exact volgens verwachtingen, maar wat hebben we gelachen met z'n allen. Mogen we nu het geld weer terug en besteden aan zinvolle zaken?
Met 1 probleem was geen rekening gehouden. Ze gingen er blind vanuit dat de bewoners zich in zouden zetten en zouden meewerken voor het verbeteren van de wijk. Das natuurlijk dom. Maar laten we er nog wat geld tegenaan gooien, ooit moet het lukken!
Je kunt bij de rode idealisten keiharde feiten op tafel leggen maar luisteren kunnen ze niet meer vanuit hun moreel superieure gevangenis. Wie ze de sleutel van de schatkist geeft is knettergek.
@zeg maar jansen | 30-07-13 | 08:36
Dure verf, dat dan weer wel
Blijkt de opgedrongen multi cul niet te werken ? Wie verwacht dat nou ?
@Kaas de Vies | 30-07-13 | 08:37
Die krijgt gewoon nog een miljoentje extra.
Iemand die nu samenwerkt met mevrouw Vogelaar leest dit bericht in de krant of wellicht hier op geenstijl. En wat denkt hij dan? Tjee zeg, ik moet van deze brokkenpiloot af... wat gaat er door zo'n man of vrouw heen vraag ik me dan af.
Wat een onzin. Die Vogelaarwijken die werkten fantastisch. Daar zijn honderden aan de PvdA gelieerde adviseurs, aannemers, etc bijzonder rijk van geworden.
Was er iemand die ooit gedacht heeft dat het ergens anders om draaide?
Nou eh, het zit allemaal wel weer fijn in de verf. Dát dan weer wel.
Ik denk dat we gewoon meer mensen moeten blijven importeren. Dit werkt het beste.
Realiteitsvreemde mensen in leidinggevende posities...
Het zou grappig zijn als het resultaat niet zo in en intriest zou zijn.
de conclusie die GS verbind aan de conclusie van het SCP is niet in lijn met elkaar
Wanneer snappen ze nou eens in Den Haag dat al die bemoeienis alleen maar averechts werkt.
Kost een fortuin aan belastinggeld dat je beter in de economie had gepompt.
Resultaat nihil? Behalve dat miljard dat we nooit terug zien dan....
Tss, stil nou. Het is niet de bedoeling de dingen gewoon te gaan benoemen, slecht voor het vertouwen en de economie of zo. Voor je het weet is het wéér de schuld van geenstijl.
Als de Vogelaarwijken een mislukking zijn dan noemen we het toch anders, bijvoorbeeld Krachtwijken of Prachtwijken en dan is het wel goed...
Toch valt het alles mee: voor een oud communiste die zich aansloot bij de PvdA heeft Ella Vogelaar toch niet zo ontzettend veel belastinggeld verknoeid aan de maakbare samenleving....
Het komt goed, mensen, er moet gewoon nog MEER geld tegenaan worden gesmeten.
Uitkomst PvdA analyse. Ik voorspel je.
-weggejorist-
Net zoals de rest van de "maakbare" samenleving. Stop er alsjeblieft mee!
REAGEER OOK