Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Geweld van Marokkaanse jongens is een probleem"

wijvindenditleukHet probleem van de gewelddadige Marokkaanse jongens benoemen betekent in Nederland al vrij snel dat je door bepaalde wegkijkkringen uitgescholden wordt voor racist. Alsof Nederlandse jongens nooit met AK-47's op politieagenten schieten, toch? Nou, we hebben weer zo'n racist gevonden. "Vroeger dachten we misschien dat het wel van voorbijgaande aard zou zijn, maar dat is niet zo. Het wordt steeds heftiger, zo blijkt duidelijk uit de liquidaties. Ook zijn de daders vaak jonger dan vroeger, soms nog maar net twintig. Dat is een enorme zorg voor de ouders. We zijn ervan overtuigd dat we de zaak niet alleen via de imam van de moskee op kunnen lossen. Dit is een taak van ons allemaal als Marokkaanse gemeenschap, en uiteindelijk ook van de hele Nederlandse samenleving. Het is in elk geval goed als het probleem meer zichtbaar wordt. En de jongens die zich hier schuldig aan maken, moeten geconfronteerd worden met de feiten. Begrijpen ze wel wat ze een slachtoffer en de familie aandoen met een liquidatie?” Wow, zomaar feiten benoemen over uit de hand lopende geweldsdrang bij Marokkaanse jeugd. Zomaar verantwoordelijkheid neerleggen bij die jongens zelf, bij de Marokkaanse gemeenschap en wel toegeven dat hulp van buitenaf nodig is. Wie is deze racist? Wie durft er zo hard te discrimineren? Het is Driss el Boujoufi, vicevoorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) en zelf van Marokkaanse afkomst, in het Reformatorisch Dagblad. Wij applaudiseren Driss el Boujoufi. Het is voor een buitenstaander al lastig om vrijuit dit soort zaken bespreekbaar te maken, laat staan voor een insider. En hij roept het al jaren. Niet heel succesvol, blijkbaar, maar staande ovatie voor zijn volharding in het leggen van de vinger op de zere plek. Kijk, het CMO is nog steeds fouter dan ruiken aan de remvlekken in de onderbroek van je oma, maar erkennen van problemen is de eerste stap op weg naar genezing.

Reaguursels

Inloggen

Er zitten heus wel slimme topcriminelen bij, alleen dat zijn niet diegene waar we last van hebben die hebben wel andere dingen aan hun hoofd.

sulkava | 08-07-13 | 08:05

Nou ik ben gelukkig verhuist maar woonde in een bepaalde buurt. Veel van die gasten zijn echt compleet de weg kwijt. drugs, sletten, hoeren en dealen dat is de levensinvulling van het tuig. Ze zijn natuurlijk niet allemaal zo en ik geloof dat er echt wel jongens tussen zitten die uit die levensstijl willen ontsnappen. Ze maken elkaar ook gek en blijven bij elkaar. Waar je vroeger onderwereld figuren als Klaas, Sam en John had worden deze rollen ingenomen door de Marokkanen. Ze zijn met zoveel en erg close. Het is jammer, maar ik geloof dat als je echt een ander leven wilt moet je daar gewoon alles aan doen om dat anderen leven te krijgen. Ik voorspel dat het probleem idd erger wordt de vroeger vervelende schreeuwmarokkaantjes worden grote criminelen. Wel is het zo dat veel Marokkanen eruit stappen als ze een vaste vriendin hebben, bij de Antillianen is dat meestal niet zo, die doen niet aan vaste vriendinnen lijkt wel.

sulkava | 07-07-13 | 13:28

Wel apart is geen probleem. Was gisteren bij ah in terweide utrecht, daar stond een beveiliger hahaha

klote land | 06-07-13 | 22:44

Samen met de uitspraken over 'heropvoedingskampen' door die imam bij Knevel en vd Brink, geeft dit toch het aller kleinste sprankje hoop..

Fred van Ria | 06-07-13 | 17:08

@ m@rkus

Het betreft in dit artikel problemen met Marokkaanse jongeren.

U schrijft een deel van haar jongeren, moet echter zijn EEN GROOT DEEL van haar jongeren. Want een groot deel van de Marokaanse jongeren is gelinkt aan criminaliteit en andere vunzigheid waar de gemeenschap heel veel last van heeft. Niet alleen kost de Marokkaanse gemeenchap honderden mijoenen aan gemeenschapsgeld om ze staande te kunnen houden, wat niet lukt, ook de overlast is indrukwekkend en daar heet men echt schoon genoeg van.

Lees ook:
vorige.nrc.nl/article2249910.ece

Claire | 06-07-13 | 16:09

Goh, de niet verwachte xenofobe haat-diarree hier boven...
Terwijl geen enkel beschaafd mens ontkent dat de Marokkaanse gemeenschap een probleem heeft met een deel van haar jongens volgens mij. Net als dat er problemen zijn met een deel van de Antilliaanse jongens en mannen en problemen met een deel van de ] jeugd in Urk en Volendam. Het is het stellen dat de problemen veroorzaakt worden door het FEIT DAT ZE MAROKKAANS zijn (of Berber, of Fin) waar een niet-xenofoob problemen mee heeft... Alsof ALLE Urkers en Volendammers cokesnuivende vissers zijn...

m@rkus | 06-07-13 | 15:40

De hypocrieten vanuit de Marokkaanse gemeenschap worden wakker?

Ik citeer:
'20 jaar marokkaans geweld in onze straten.
20 jaar bejaarden en kinderen die het ziekenhuis in worden getrapt.
20 jaar marokkanen die roofovervallen plegen.
20 jaar meisjes die op straat worden uitgescholden voor hoer.
20 jaar marokkanen die blanke bewoners uit hun buurt wegpesten.
20 jaar marokkaanse gemeenschap die z'n bek dicht hield en er geen flikker aan heeft gedaan.
En nu... nu ze zelf slachtoffer beginnen te worden van hun eigen stront "maken ze zich zorgen"
Flikker op, 20 jaar hebben jullie er een kutzooi van gemaakt.
Zoek het nou maar mooi zelf uit.
Op ons hoef je niet meer te rekenen, kom over 20 jaar maar eens terug dan praten we verder (misschien)'
"s
Aanvulling:
Homo's worden weggepest door Marokkaans tuig, Joden kunnen niet veilig over straat in Marokkanenbuurten, ze liegen, frauderen, ontkennen en dreigen je met de dood als je het waagt kritiek te leveren. Op Islam scholen is het een bende en wordt de haat richting niet gelovigen gestimuleerd. Steden en dorpen kunnen de ellende veroorzaakt door Marokkans tuig niet meer aan. En dan nu omdat ze elkaar uitmoorden ineens de noodklok luiden? Opro**en!

Oplossing: dubbel paspoort per acuut afschaffen. Nu misbruiken ze het Nederlandse paspoort voor uitkeringen etc. en als het te heet onder hun kameelschuivers wordt dan misbruiken ze het Marokkaans paspoort weer en vertrekken ze naar Marokko waar ze in hun twee huis kunnen verblijven zonder enoig risico op uitlevering.

Claire | 06-07-13 | 14:18

Die gasten hebben een harde hand nodig. Kijk naar Egypte, en voorheen ook Irak. Als je de harde hand (die we in NL niet willen hebben) weghaalt dan breekt de pleuris uit.

_pandora_ | 06-07-13 | 12:56

Als je maar genoeg van die gasten naar NL haalt krijg je vanzelf dezelfde tafferelen zoals die in het midden-oosten en andere (allemaal heel toevallig) islamitische landen. Maar goed, dat mag je niet zeggen ... want in NL is dat ook traditie volgens de 'goedpraters', dat doet de gemiddelde NL'er ook.

_pandora_ | 06-07-13 | 12:54

De Linkse <Wij vinden ons zelf toch zoveel intelligenter dan de rest> redenatie is natuurlijk:
Het zijn allemaal losse incidentjes waar puur toevallig Nederlandse Cultuur verrijkende Aanwinst Kansenjongeren Medelanders van Marokkaanse afkomst zijn betrokken.
Mijn nobele Marokkaanse vriend/collega doet zoiets niet en daarom hebben we in Nederland geen Marokkanen probleem.

Moi2 | 06-07-13 | 10:52

Tremor | 06-07-13 | 09:48 | + 0 -
Gewoon met z'n allen op transport inderdaad.....

Solid Snaak | 06-07-13 | 10:40

Als moslim hoor je de tekortkomingen van je 'broeders' niet te benoemen maar de andere kant op te kijken, allah zal wel oordelen.

henkdekanarie | 06-07-13 | 10:16

Wordt tijd dat de Nederlandse samenleving gewoon een ultimatum stelt. Als het bij de Nederlandse samenleving terecht komt dan is er nog maar een oplossing en dat is de hele stamboem retour afzender. Geen gezeik met hier geboren, paspoorten en andere shit.
Gewoon vanaf pa of opa eruit gooien en weg ermee.

Tremor | 06-07-13 | 09:48

Een groepje Marokkanen slaat een willekeurige autochtone voorbijganger het ziekenhuis in. Gevolg: Over drie maanden een reportage in 'Opsporing verzocht'.
Een groepje blanke jongeren is het spoegzat en slaat een paar Marokkanen het ziekenhuis in. Gevolg: BREAKING NEWS dat zich uitstrekt over de hele wereld (CNN, Al Jazeera etc. etc.). Dan hebben we binnen een uur een extreem-rechts-jongerenprobleem. Maar een Marokkanenprobleem... nee, dat hebben we niet.

Ornoisliefde | 06-07-13 | 09:06

Dat volk krijg je nooit meer weg, die zitten hier veel te lekker en alles wat ze flikken wordt getolereerd.

malin | 06-07-13 | 08:28

@Max Navelstaar | 06-07-13 | 01:52
'Weg gaan ze sowieso niet, dus stop met dat openlijk te wensen, daar wordt de sfeer alleen maar slechter van.'

Als er in dit land gehandhaafd en serieus gestraft zou worden en is binnen no time 60% al weg. Die zitten dan nl. vast.
Om nou nederlanders ervan te gaan beschuldigen de sfeer te verpesten gaat wel erg ver.
Ben blij dat nederlanders niet hetzelfde reageren als marokkanen of turken. Dan liep er namelijk geen één meer rond hier.

Petrus Poortwachter | 06-07-13 | 07:57

Diepe Vuist | 06-07-13 | 03:56 | + 0 -

Je beschrjft het perfecte befstukje...

(Voor de "oplettende" reaguurder, jazeker, dt s zonder * *'s getiepdtdt)

OT as well

Seastorm | 06-07-13 | 04:23

-weggejorist-

Seastorm | 06-07-13 | 04:19

WeerEenPilsjeOp | 05-07-13 | 20:14 | + -21 -

Culinaire cultuurbarbaar dat je dr bent. Een karbo paneren?? Nee maat; peper, zout en appelmoes. That's it

OT ff geen zin in die geitenneukerts, bedankt.

Diepe Vuist | 06-07-13 | 03:56

Het is nog steeds de toon die allerminst tot optimisme wekt. Laten we wel wezen, we hebben het hier over een groep die in menig land, voor de misdaden en praktijken waar ze bij betrokken zijn, de doodstraf zouden krijgen of in ieder geval nooit meer vrij zouden komen.
Dit is een buitencategorie die al lang opgegeven mag worden. Ik heb liever dat hij meer in de algemene zin over het probleem in kwestie zou spreken...
Een dooie mus.

Desmoulins | 06-07-13 | 02:44

"De imam kan het niet meer alleen oplossen". Nee, goedemorgen, daar zit de kern van het probleem. Dat is helemaal niet aan de imam om op te lossen, daar hebben wij een rechtsstaat voor. Maar die kan zijn werk niet goed doen als de Marokkaanse gemeenschap zo gesloten blijft. Ze moeten beginnen het niet voor elkaar op te nemen, en gewoon man en paard noemen als er wat aan de hand is. En niet meteen in de reflex schieten dan wij niet-Marokkanen ze over één kam scheren. Niet iedereen heeft zin in nuance, maar weinig mensen zijn lomp genoeg om ALLE Marokkanen voor ALLE Marokkaanse overlast verantwoordelijk te houden. Die negatieve beeldvorming gaat vanzelf weg als we niet steeds van die vervelende dingen in de kranten blijven lezen. En nee, die dingen lezen we zelden over Chinezen, en die lazen we ook minder in de tijden voor de grote instroom van gastarbeiders. Tegelijk moeten wij de goede Marokkanen ook een kans blijven bieden. Er zijn er genoeg die het wel goed doen. Weg gaan ze sowieso niet, dus stop met dat openlijk te wensen, daar wordt de sfeer alleen maar slechter van.

Max Navelstaar | 06-07-13 | 01:52

-weggejorist-

bier hier | 06-07-13 | 01:35

-weggejorist-

bier hier | 06-07-13 | 01:31

Nu er marokkanen slachtoffer worden van marokkanengeweld wordt het een probleem.
Al die jaren dat autochtonen slachtoffer werden van marokkanengeweld hoorde je ze niet.

donjon | 06-07-13 | 00:56

De Marokkaanse gemeenschap heeft een groot probleem met betrekking tot antisemitisme, racisme, seksisme, homofobie en criminaliteit.

Maar gezien de huidige cultuur van ontkenning en vingerwijzen binnen die gemeenschap, ben ik bang dat het huidige Marokkanenprobleem klein bier zal blijken te zijn, vergeleken met de Marokkanenmaffia waar we in de toekomst mee te maken zullen krijgen. Dan heb ik het over het niveau Klepper en Holleeder. Op zijn Marokkaans dan.

Wat dat betreft was Ibn Ghaldoun een prima opleidingsinstituut.

Hoen | 06-07-13 | 00:47

Hoezo "met de gevolgen confronteren". Samengevat: zelfs al lukt het je om ze in het gareel te kloppen, dan blijf je nog zitten met een groep die in lengte van eeuwen op de rest van de samenleving zal blijven parasiteren. Dat wil je toch niet op je rug blijven meedragen. Daarom: weg ermee. Uitzetten naar een islamitisch land van hun keuze, of indien ze geen keuze willen maken: droppen maar, op goed geluk ergens in afrika of het midden oosten. Kost je hoogstens de prijs van een vlucht en een parachute.

Tricephalus | 06-07-13 | 00:22

@kloosterkade,
Dankzij het linkse, voornamelijk PvdA (partij voor de allochtonen) beleid, komen ze massaal hier graaien en zakkenvullen. Toen het jaren geleden al uit de hand begon te lopen met die gasten dacht Jobje het wel op te lossen met zijn theekopje in de moskee.
Dankzij dat linkse geitewollensokkenbeleid kregen die rifratten geen straf maar een door ons gesubsidieerd reisje naar die haatbaardzandbak of haatbaardberg.
Toen had de politiek al in moeten grijpen ipv pappen, sponsoren en nathouden.
Hun willen hier wonen naar hun normen en waarden?
Ook straffen volgens hun normen en waarden. Heb je iets gejat? Was het met de linker of rechterhand?
Links? Tsjop, handje eraf met een botte bijl en geen invaliditeitsuitkering, zelf de ziekenhuiskosten na de amputatie betalen en overige uitkeringen nadat het vonnis is voltrokken ook stopzetten. Wil je je handje houden? Op eigen kosten een enkeltje land van herkomst, inclusief familie en een kopie strafblad naar de juiste Marokkaanse instanties.

Wedden dat als dat beleid ingevoerd is er opeens een gigadaling in de criminaliteitstatistieken te zien is.

Daarna kunnen we de met kinderbijslag, hypotheekrenteaftrek en zorg/huurtoeslag frauderende lichtgetinte te werk stellen om de muur rond oost europa weer terug te metselen, om vervolgens vandaar, als de taakstraf erop zit, definitief terug te gaan naar land van herkomst.
Wedden dat wij geen enkel begrotingstekort meer hebben, onze koperen waterleidingen, stroomdraden, (particulier en van de NS) bronzen beelden en overige bezittingen die enige waarde vertegenwoordigen opeens veilig zijn.
Het Mocro probleem opgelost, het Oost Europese plunderaars probleem ook opgelost en dat dankzij een (on)vrijwillige bijdrage van de ons al jaren oplichtende Mocro's.

Goh, wat zou ons landje dan toch weer mooi en fijn zijn.
Het zou echt hemels worden als we ook verlost zijn van die EU.
Die gasten zitten niet voor niets in Brussel. Daar staat manneke pis openlijk te zeiken, terwijl wij openlijk in de zeik worden genomen!

effe vissen | 05-07-13 | 23:52

"Begrijpen ze wel wat ze een slachtoffer en aandoen met een liquidatie?"
Ik denk dat het juist daar om te doen is.
.
Als we ze nou eens allemaal terugsturen? Ook de goede? Dan is
- dit probleem weg
- driekwart van de gevangenissen leeg (BESPARING van x miljard)
- driekwart van de uitkeringen weg, nog een besparing van x miljard euro.

Patatter | 05-07-13 | 23:38

kloosterkade | 05-07-13 | 22:52 | + -1 -
Veel van deze zandzaadjes zijn automatisch marokkaanse burgers. Dus ik zie dat probleem niet zo. Enig 'nadeel' wat ik kan bedenken is dat ook de huidige Marokkaanse maatschappij dit tuig niet in eigen land wil hebben.

SleezerBret | 05-07-13 | 23:18

@Rommelende Onderbuik | 05-07-13 | 23:09
Niet doen. In de tijd die jij nodig hebt om er twee of drie mee te nemen hebben ze er al weer dertig bijgefokt hier in NL.

Petrus Poortwachter | 05-07-13 | 23:14

-weggejorist-

gekkegeit | 05-07-13 | 23:13

@ Rommelende Onderbuik | 05-07-13 | 23:09 |
... en wie kom je daar tegen...?

Kapitein Sjaak Mus | 05-07-13 | 23:12

Moet hem toch even kwijt... Voor alle reaguurders die het grapje:'alle marokkanen terug naar turkije' hier regelmatig plempen... Nordin Amrabat, de enige, mij bekende hoog opgeleide marokkaan heeft jullie raad ter harte genomen. Het kan dus wel...

Petrus Poortwachter | 05-07-13 | 23:11

ach, ik ben voor niemand meer bang, zeker niet voor kudtmocros. Dat komt omdat mijn leven als belastingslaaf in Nederland (werken zonder zelf er ooit iets aan over te houden) dusdanig zinloos is, dat ik mij voor de rest van mijn leven graag van mijn rust geniet in een staatshotel zeker als ik de wereld van 2 of 3 galbakken kan verlossen.

Rommelende Onderbuik | 05-07-13 | 23:09

Die Driss el Boujoufi is pas een kut-marokkaan. Onze politieke leiders voor leugenaars wegzetten en enpassant ook zijn eigen landgenoten van 'wij zijn geen probleem' daarin meenemen...

Petrus Poortwachter | 05-07-13 | 23:07

@doskabouter | 05-07-13 | 22:37
Nee, dat grapje heeft niemand gemaakt, dooskabouter.

Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 23:07

Wij hebben ook GEEN Marokkaans geweld probleem....

Lief meiske | 05-07-13 | 23:00

@gekkegeit | 05-07-13 | 21:37
Lodewijk Asshole? Dat is een dhimmie.

Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 22:56

De enige echte oplossing is, om voor die k*tmarokkaantje Marokkaanse straffen te geven. Om de een of andere reden kan de jeugd in Marokko zich stukken beter gedragen. Kennelijk omdat er daar wel redenen zijn om bang voor te zijn. In het softe Nederland heben ze niets te vrezen.. dat weten ze en misbruiken ze.

kloosterkade | 05-07-13 | 22:55

SleezerBret | 05-07-13 | 22:24 | + 4 -

Het probleem is dat die lui veelal hier geboren zijn. Terugsturen naar kan dan al niet want ze hebben dr nooit gewoond :(

kloosterkade | 05-07-13 | 22:52

@kibambam | 05-07-13 | 22:39 | + 0 -
Is ook helemaal geen probleem. Maar als het niet teveel gevraagd is, dan wel graag in eigen land.
Is daar trouwens ook veel heiligerrrr...

pennestront | 05-07-13 | 22:51

Nou, vooruit. Nog eentje dan en dan ben ik door mn mopjes heen.

Wat is een Marokkaan in zoutzuur?
-> de oplossing!

Vroeger, toen ik twaalf ofzo was. Toen vond ik ze grappig. Nu vind ik het echt een oplossing. Voor de k*tmarokkaantjes in ieder geval.

kloosterkade | 05-07-13 | 22:50

Vroeger was het mopje anders, toen waren het Turken.

Wat is een Marokkaan op de maan? -> Een probleem.
Wat zijn twee Marokkanen op de maan? -> Een dubbel probleem.
Wat zijn alle Marokkanen op de maan? -> Probleem opgelost.

kloosterkade | 05-07-13 | 22:48

Dat Marokkanen elkaar doodschieten is toch geen probleem(?)

kibambam | 05-07-13 | 22:39

Niemand die het grapje li-QUID-atie al heeft gemaakt?

doskabouter | 05-07-13 | 22:37

Wilders erkent het probleem ook. Maar dat is dan weer een racist natuurlijk.

doskabouter | 05-07-13 | 22:36

De enige taak die ik hierin zie voor de Nederlandse samenleving is zorgen dat zo snel als mogelijk iedereen met een dubbel paspoort die niets toevoegt, uit dit land wordt verwijderd.
Voor de rest is het frapant dat meneer pas begint te piepen nu marokkanen elkaar aan het uitmoorden zijn. Bij alle "ongelukjes" en overvallen waarbij autochtonen zijn gedood, hoorde je meneer niet.

Barani517 | 05-07-13 | 22:25

Het probleem is juist die ouders. Dat is de patat generatie uit Marokko. Als mijn zoon zoiets zou doen is hij bij mij slechter af dan bij de polizei.

poolsesnol | 05-07-13 | 22:20

Een wolf in schaapskleren, dus die 7 gekke geitjes moeten op hun hoeden zijn.

nan6896 | 05-07-13 | 22:09

Top dat een hooggeplaatst lid van CMO de waarheid naar buiten durft te brengen. Maar we weten allemaal hoe dit afloopt. Als er überhaupt kamervragen over komen zal dit geval door de PvdA afgewimpeld worden als een leugen en de persoon in kwestie verminderd toerekeningsvatbaar verklaard worden.
Uiteraard krijgt het CMO (ook al een door linkse geitewollensokkenpolitici overgesubsidieerde, overbodige en geldverslindende organisatie) een paar miljoen extra subsidie om het toekomstige haatbaardpersoneel te screenen.
Hoe lang moeten we dit nog accepteren met die importcriminelen die alleen maar, dankzij de PvdA, verder in de watten worden gelegd.
Nog ff en dan mogen wij slachtoffertax gaan betalen als we door een lichtgetinte zijn overvallen of door een groep lichtgetinte zomaar worden afgerost.
Met die geïncasseerde slachtoffertax kunnen de verdachten een topadvocaat nemen en wat er dan nmog overblijft van die tax kunnen er weer nieuwe importcriminelen binnengehaald worden.

effe vissen | 05-07-13 | 21:57

Vooropgesteld dat datgene wat dries allemaal beweert een klein beetje geurt naar een 'open sollicitatie bananencaroussel pvda', hulde voor deze voor moslims moedige uitspraken.
Ik hoop oprecht dat deze meneer ook binnen zijn geloofsgemeenschap dezelfde rechten mag ondervinden als in de NL maatschappij.
O.a. respect voor de persoonlijke integriteit ondanx wellicht onwelgevallige uitspraken.

pennestront | 05-07-13 | 21:42

Kan iemand mij helpen, ik snap het probleem niet. Alleen geweld tegen Nederlanders moet de politie oplossen. De rest lost zich vanzelf op en de laatste marokkaan die overeind staan arresteren we gewoon.

Byter | 05-07-13 | 21:41

@ Grote stamper | 05-07-13 | 21:18
Zeur, de Minifallus.
Nog zeaun belhamel...

fleischer | 05-07-13 | 21:38

Ze haten het Westen, ze komen naar het Westen.

Blue Light | 05-07-13 | 21:38

-weggejorist-

gekkegeit | 05-07-13 | 21:37

Doe je huiswerk eerst Quid of doe anders eens navraag bij collega Nanninga naar Driss El Boujoufi. Deze meneer heeft een lekker gesubsidieerd leventje dankzij deze problemen. En Elforkani sleurt ze het liefst de moskee in. Als je bij dit soort taqqiya-uitspraken al van de stoel glijdt ben je wel erg naïef.

PrinsesStoepje | 05-07-13 | 21:35

Toch een beetje moeilijk als men praat over "de jongens" of "die jongens" Klinkt teveel als die belhamels, de jongens Klinkhamer uit de Kameleon.
Het zijn gewoon criminele teringlijers waar niets aan verloren is. Of ze nu wit, zwart, bruin, rood of groen met antennes op hun kop zijn , dood is dood en in dit geval dus goed.

Skunk57 | 05-07-13 | 21:32

@gekkegeit | 05-07-13 | 21:25
Wat is er dan nuttig aan het contactorgaan moslims en o.?

Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 21:28

Geen wonder , aan de hierboven reacties te lezen, dat jullie een Jap met een vierkant pannetje een ei maakt, zo bijzonder vinden. I rest my case.

WeerEenPilsjeOp | 05-07-13 | 21:28

gekkegeit | 05-07-13 | 21:21
Neuqen?

fleischer | 05-07-13 | 21:27

Tsja in 't circuit heeft actie echt reactie.

lidlbier | 05-07-13 | 21:26

-weggejorist-

gekkegeit | 05-07-13 | 21:25

Hebben we überhaupt een contactorgaan moslims en overheid nodig?
Hoeveel soepsidie krijgt dat contactorgaan eigenlijk?

Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 21:23

-weggejorist-

gekkegeit | 05-07-13 | 21:21

das toch dezelfde man die bij evel & Knevel geconfronteerd werd met de uitspraak "dat roept wilders al jaren" en toen gewoon toegaf dat wilders daar al gelijk in heeft.
Kudo's Dat is het soort moslims waar ik geen probleem mee heb

kees1960 | 05-07-13 | 21:19

Het probleem met Marokkanrn is...
.
Zeg Joris, hoeveel woorden mag ik maximaal gebruiken?

Rest In Privacy | 05-07-13 | 21:18

En over 10 jaar dwaze marokkaanse moeders in het nieuws.
(wat zeg ik nu weer)

Jim Lovell | 05-07-13 | 21:18

-weggejorist-

fleischer | 05-07-13 | 21:17

Loghuis | 05-07-13 | 21:13 |
Dus alleen onderwijs kweekt slimme mensen. Wat denk je wat Wimpie Holleeder gestudeerd heeft.

Watapatja | 05-07-13 | 21:17

WirMachenMusik | 05-07-13 | 21:12 |
Die is er al langer, hoop alleen dat ze nu wat vaker een podium krijgen, zodat ze grotere groepen bereiken.

Watapatja | 05-07-13 | 21:14

Owja, nog vergeten. Wel opvallend dat al die Marokkaanse instellingen nu plotsklaps het licht blijken te zien. Nu Marokkaans tuig elkaar aan het afmaken is, of wordt afgemaakt door anderen uit het criminele circuit, want dat is zo erg voor de moeders.

Natuurlijk niet voor al die Nederlanders, w.o. ook moeders en oma's, die de afgelopen decennia slachtoffer van dit tuig zijn geworden.

Kortom, ik heb geen enkel vertrouwen meer in die hele club.

La Vie En Rose | 05-07-13 | 21:14

Topcriminelen zullen die Marokkanen nooit worden. Daar heb je toch echt wel brains voor nodig. Deze zogenaamde "bazen uit de onderwereld" zijn in werkelijkheid verstandelijk beperkte sukkeltjes. Van die inteeltjes die vroeger op het speciaal onderwijs zaten en denken dat ze in een film leven.

Dat ze elkaar afmaken bewijst weer hoe dom ze zijn. Laat ze elkaar lekker uitroeien. Is een win-win situatie.

Loghuis | 05-07-13 | 21:13

WirMachenMusik | 05-07-13 | 21:12 |
OPDOEMT

WirMachenMusik | 05-07-13 | 21:13

@Quid
Overigens begrijp ik geheel niet de grootouderlijke onderbroekelol die u uitdraagt.
Slaat als een tang op een varken in dit artikel. Mislukte poging tot lolbroekerij à la GeenStijl, zullen we maar denken.
Salut! Evocatus

Evocatus | 05-07-13 | 21:12

Moed, moed? Er is nu al bijna geen moed meer voor nodig om te zeggen dat Marokkanen 'n apart maatschappelijk probleem vormen. De echte moedigen zijn zij, die dat vijf jaar geleden of zelfs al meer dan tien jaar geleden in het openbaar durfden te zeggen.
Wat niet wegneemt dat ik het een bemoedigende ontwikkeling vind dat ook vanuit de Marokkaanse gemeenschap zelf zoiets als een dageraad van zelfkritiek opdoemd.

WirMachenMusik | 05-07-13 | 21:12

kloosterkade | 05-07-13 | 20:57
Stille waters hebben diepe gronden, man als die eenmaal loskomen pffffffff

Benblij | 05-07-13 | 21:11

Ga eens een gemiddelde uitgaansavond kijken in de rimboe van Friesland of Eindhoven of Castricum of diep in de Achterhoek. Allemaal voorbeeldjeugd dat geen vlieg kwaad doet. Okee, geen AK47's, maar kopschoppen en steken is ook een kunst.

Zwoplka | 05-07-13 | 21:11

Lewinsky: Hoe is het met uw contactorgaan?
El Boefie: Euh?
Lewinsky: Het contactorgaan moslims en overheid.
El Boefie: Oh, bedoel je dat. Dat gaat prima.
Lewinsky: Bwah.
*interview afgebroken wegens kotsende interviewer*

Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 21:09

--Dat is een enorme zorg voor de ouders.--
Ik probeer met ze mee te leven. Het lukt niet.

dedeurs | 05-07-13 | 21:07

En hij staat niet alleen, enige dagen terug Yassin Elkorfani bij K&vdB, een marokkaan die al jaren zijn mond opentrekt.

Watapatja | 05-07-13 | 21:07

'Jij hebt mijn minnetje te pakken, want een karbo hoort gepaneerd te zijn en graag gepeperd met witte peper. Lekker in boter gebakken, dank u'
@WeerEenPilsjeOp | 05-07-13 | 20:14

Meningen zijn verdeeld daarover, de een zegt paneren en 8 minuten in boter bakken, de ander 2 tot 3 uur laten sudderen in witte wijn-kruiden-laurierblad- water-bouillon.
Het sudderen werkt het best voor mij, duurt natuurlijk wel even, maar dan heb je ook een malse smaakvolle karbo.

Oja shidt dat was OT/
Uhmm, ik wist al dat marokkaanse jongens een probleem zijn. Wel leuk idd om het eens uit een andere hoek te horen.

de grote Anti | 05-07-13 | 21:05

Heb nog niet het hele bericht gelezen, en dit citaat zal ongetwijfeld hierboven al eens aangehaald zijn:

"en uiteindelijk ook van de hele Nederlandse samenleving."

Godsakkerdenondejupeerd!
Moet ik me daar mee bezig houden?
Is dat mijn taak?
No way.

Heb jaren met mijn poten in de modder van het speciaal onderwijs gestaan.
Mijn eerst Turkse messetrekkertje ben ik in 1978 tegengekomen in de klas.
Het is mooi geweest.
Naar Siberië met dit gespuis.
Salut! Evocatus

Evocatus | 05-07-13 | 21:05

@bier hier | 05-07-13 | 20:13
Let maar op als deze heren ook maar in de buurt komen van macht worden zij kaltgestellt. Dat zal dan zo gaan ongeveer www.euronews.com/2013/07/02/french-far...

Afgeschminkte Bassie | 05-07-13 | 21:05

Wah kos da uns zoal Drieske?

Psycheltje | 05-07-13 | 21:05

De cultuur klopt gewoon niet. Haat, schaamte, vergeldingsdrang tegen anderen maar ook tegenover elkaar. In combinatie met de Islam is dit niet alleen de ondergang voor andersdenkenden maar ook voor de gemeenschap zelf.

BigusDickus | 05-07-13 | 21:05

Ach, hij is niet de eerste roepende in de woestijn en zal ook niet de laatste zijn. Bovendien bestaat dé Marokkaanse gemeenschap niet. Al die organisaties vechten elkaar de tent uit zodra er iets van de grond moet komen waarmee ze weer flink wat subsidie kunnen scoren.

En zodra er oplossingen aan worden gedragen, zoals zwaardere straffen of opvoedingskampen, dan komen de linkse broeders en zusters vanuit zowel de eigen gelederen als vanuit de politiek en maatschappelijke organisaties uit hun holen om te schreeuwen dat dat niet helpt.

Misschien niet, maar wat ik en anderen in elk geval wel weten dat die miljarden aan subsidies die de afgelopen decennia zijn gestopt in allerlei projecten, zeker niet hebben geholpen.

Eigenlijk is er maar één oplossing: Nederlandse paspoort afnemen en terug naar het land van herkomst.
Mja, daar zijn alle partijen, op de PVV na, helaas op tegen dus dat gaat hem niet worden.

La Vie En Rose | 05-07-13 | 21:03

-weggejorist-

gekkegeit | 05-07-13 | 21:00

Waarom lees je dit soort berichten nou nooit over Aziaten ?

Oh wacht, die geloven niet in die gekke profeet die minderjarige meisjes neukte...

CornholioNL | 05-07-13 | 20:59

@Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 20:55
Vanwege de vette letters. Never mind.

Ongeblustekalk | 05-07-13 | 20:59

Wat is er verkeerd aan het ruiken aan de rem sporen in de onderbroek van je oma? Kun je d'r gezondheid een beetje monitoren.

Willem VanDer Decken | 05-07-13 | 20:58

Benblij | 05-07-13 | 20:41 | + 0 -

Nah, nonnetjes zijn a-sexueel. Daar kan ik niet tegen.

kloosterkade | 05-07-13 | 20:57

Afgeschminkte Bassie | 05-07-13 | 20:54 |

Juist, zelfde geld voor de Turken, wij zitten hier met hun boeren en achterlijken, ga eens naar Instanbul en je moet toch echt goed zoeken naar een hoofddoek aldaar...

CornholioNL | 05-07-13 | 20:57

"Dit is een taak van ons allemaal als Marokkaanse gemeenschap, en uiteindelijk ook van de hele Nederlandse samenleving."
.
Nee hoor, want ik heb er niets mee te maken. Ik heb ze hier niet naartoe gehaald, ik heb ze niet verknipt opgevoed en ik heb ze ook nooit verteld dat ze zich hier niet hoeven te gedragen.
Maar ik wil best mijn verantwoordelijkheid nemen als Nederlands staatsburger en bij de volgende verkiezingen het rode kruisje aanvinken bij die partij die belooft om criminele vreemdelingen en dubbele paspoorthouders bij een x-aantal misdragingen en/of van een bepaald kaliber te denaturalisren en uit te zetten. Met liefde!

Graaisnaaiert | 05-07-13 | 20:56

@Ongeblustekalk | 05-07-13 | 20:54
Nee. Hoezo?

Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 20:55

@Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 20:51
Wow. Werk je voor de telegraaf.nl?

Ongeblustekalk | 05-07-13 | 20:54

@Fijnstoffer | 05-07-13 | 20:48
Wij hebben hier vooral Riffijnen. Die staan in Marokko al eeuwen bekend als notoire onruststokers. Het is niet voor niets dat koning Hassan in de jaren 70 massaal de Riffijnen richting West Europa stuurde. Hij was die moeimakers liever kwijt dan rijk.

Afgeschminkte Bassie | 05-07-13 | 20:54

pvpb | 05-07-13 | 20:49 |

Nee natuurlijk niet, wij zijn allemaal varkens en hoeren in hun ogen... maar we blijven ze met open armen ontvangen, pamperen en vooral niet tegen de schenen schoppen, stel je voor zeg...

CornholioNL | 05-07-13 | 20:52

@WeerEenPilsjeOp | 05-07-13 | 20:14 | + -3 -
Paneermeel op de karbo? Oud verkruimeld brood wat naast de verpakkingsband in een broodfabriek gevallen is uit een doosje en boter? Meer kun je een varken niet onteren.


meneer der meneren | 05-07-13 | 20:51

Betere kop:

*Geweld van Marokkaanse jongens tegen Nederlanders is een probleem*.

Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 20:51

@bier hier | 05-07-13 | 20:10
De EU vindt het alles behalve een probleem. De massale import van kansarmen heeft een doel. Het dehomogeniseren van de natiestaten. Bijkomend voordeel is dat met alle narigheid in de straten er een mooi excuus is om meer camera's op te hangen en uw privacy verder aan banden te leggen. Er is een totalitaire Verenigde Staten van Europa in de maak, een happy de peppie smeltkroes van allemaal culturen en religies die in vrede samenleven en zich lachend laten rfid'en om vervolgens als volledig digitale belastingslaaf te fungeren in het paradijs van de elite.

Afgeschminkte Bassie | 05-07-13 | 20:50

Toch jammer dat pas (en alleen?) bij liquidaties van (toevallig?) mede-Marokkanen de marokkaanse gemeenschap het geweld wil stoppen. Dit roept dan meteen de vraag op of ook het geweld tegen de rest van de samenleving, omaatjes, rolstoelers, blonde meisjes, homo's, etc. moet stoppen...

pvpb | 05-07-13 | 20:49

Wel tof dat er een goede marokkaan bestaat.
Die hangen we apart.

Ongeblustekalk | 05-07-13 | 20:47

Als we nou eens een heel groot houten schaap maken en dan voor de deur van Marokko zetten met alle onze kansenpareltjes erin. Die verleiding kunnen ze vast niet weerstaan daar.

Afgeschminkte Bassie | 05-07-13 | 20:47

-weggejorist-

fleischer | 05-07-13 | 20:46

Zoals ik uit menselijke contacten heb moeten vernemen; Turks/Marokkaanse afkomst;
FAMILIEGEBONDEN; elke Turk/Marokkaan houdt 't handje boven 't hoofd van zijn medemensch...
Help me even verder, reaguurdersvolk, want dit snappen jullie ook wel.

fleischer | 05-07-13 | 20:46

@ hader | 05-07-13 | 20:33 |
Over 20 jaar maakt HBO een populaire serie.

Werktitel: The Alaouis
Korte inhoud: een schets van een fictieve familie vierde- generatie immigranten in de Verenigde Staten van Europa waarvan de Pater Familias regelmatig zijn hart uitstort bij zijn psychiater, op wie hij heimelijk verliefd is.
Zijn leven wordt beheerst door de perikelen die het leiden van een criminele organisatie met zich meebrengt en de zorgen over zijn gezin (religeuze echtgenote heeft een relatie met de imam, die haar chanteert, zoon blijkt homo te zijn en dochter heeft een relatie met een kafir)

L' histoire se répète.

Alleen erger...

Kapitein Sjaak Mus | 05-07-13 | 20:46

Ion Susai | 05-07-13 | 20:41
en zo zijn ze ijverig op alle gebieden de criminelen aan het beschermen, met veel moeite en kosten. De burger wordt in zijn bipsje genomen en dan aan zijn lot overgelaten. En heb maar niet de moed dat je jezelf verdedigt!!!!

Benblij | 05-07-13 | 20:45

@Wc-kip | 05-07-13 | 20:18
Ik wilde het net tiepen.

Ongeblustekalk | 05-07-13 | 20:43

"Kijk, het CMO is nog steeds fouter dan ruiken aan de remvlekken in de onderbroek van je oma, maar erkennen van problemen is de eerste stap op weg naar genezing."

Heerlijke laatste zin Quid, je kan het dus wel !

CornholioNL | 05-07-13 | 20:43

kloosterkade | 05-07-13 | 20:39
ga jij eens gauw je klooster in, foei

Benblij | 05-07-13 | 20:41

Wat jij niet snapt, Quid, of niet wil snappen, is dat het helemaal niet bijzonder is dat het een Marokkaan is die over specifiek dit geweld rept. Dit gaat namelijk over geweld tussen Marokkanen onderling. Ja, dan worden de buurtvadertypes wel wakker, allemaal opportunisme Terwijl dit nou net geweld is waar de samenleving niet slechter van wordt. Integendeel

Ion Susai | 05-07-13 | 20:41

Die tyfus Finnen vegen zelf hun reedt af met de islam, de moskee en de iman... maar als het hun uit komt krijgen verschuilen zij zich er maar al te graag achter...

Het resultaat van decennia lang neven met nichten laten trouwen... wees er maar trots op je achterban PvdA !

CornholioNL | 05-07-13 | 20:41

Driss El Boujoufi krijgt een +1'tje van mij! Of eigenlijk een +10 zelfs.

kloosterkade | 05-07-13 | 20:39

Dat we moeten als Nederlandse samenleving nog even uitstellen tot na de zomervakantie. We zijn nog even te druk met het onderhouden van u kroost. (pdf alert)
www.schilderswijk.nl/assets/Image/CONT...

BigusDickus | 05-07-13 | 20:38

@thheo | 05-07-13 | 20:31
Precies. Goed gezegd.

Het interesseert Dries el Boefie kennelijk niet dat mocro's handtassen roven, vrouwen verkrachten en homo's in elkaar slaan.

Pas als ze elkaar afmaken zegt hij wat.

Lewis Lewinsky | 05-07-13 | 20:37

De schuldigen aan het Marokkaanse geweld zijn wijdverbreid: de daders, hun haatideologie, hun racisme, de binnenhalers, de pamperaars, de wegkijkers, de ontkenners, de D66-rechters, ze worden allen gedreven door Nederland-haat.

smdyasc | 05-07-13 | 20:35

@ WeerEenPilsjeOp | 05-07-13 |
Smakeloos sujet!
Witte peper.
Zoiets als je mond spoelen met zeep.

* huivert *

Kapitein Sjaak Mus | 05-07-13 | 20:34

Ik denk dat de oproep het de Marokkaans tuig koud laat. Ze hebben geroken aan het makkelijke geld, en gaan verder in hun opleiding tot top-crimineel. De oproep komt een generatie te laat. Toen was de Marokkaanse gemeenschap oorverdovend stil, en vroeg zich niets af als zoonlief rondliep in de duurste kleding met de duurste spullen. Het Marokkanen tuig van nu wanen zich nu in luilekkerland. Blazen betaalautomaten op, stelen scooters en auto's, beroven ouderen/winkels enz, liquidaties enz. als echte opportunisten. Zelfs het jatten van examens en het bedreigen van leraren voor een hoger cijfer is blijkbaar normaal. Tja zolang ze ermee weg komen blijft het gewoon doorgaan. Vrees dat de oproep veel te laat is en de geest al uit de fles is. Speciale straffen is gewoon hier op zijn plaats. Keihard aanpakken en stalken als ze vrij komen.

hader | 05-07-13 | 20:33

Als bontkraagjes stelen, roven en meisjes meppen is er geen probleem, maar als ze elkaar afmaken wel. Voor mij is dat het begin van de oplossing

thheo | 05-07-13 | 20:31

Bestaat er een islamitisch equivalent van excommunicatie?
Het is voor Driss te hopen dat de sanctie daartoe beperkt blijft.

Wij vrezen echter het ergste.

Kapitein Sjaak Mus | 05-07-13 | 20:31

fijn hoor een medestander in het marokanen probleem en dan nog wel een marokaan, jeeee ik glij van blijdschap van mijn stoel, dank je vriend,een oplossing zoeken een daad van vrede, zoals de koran getuigd, maar wacht......... dit is naar aanleiding van dat marokanen elkaar hebben kapot geschoten, ooooh so.

Benblij | 05-07-13 | 20:30

@ Plukkiehaar | 05-07-13 | 20:15

De enige zinnige opmerking tot nu toe

Mask | 05-07-13 | 20:30

het is applaudisseren (2 s-en dus).
Ik denk trouwens dat er geen mens het Marokkanenprobleem meer wegdenkt. Het is kommer en kwel met die boys. Komt nooit meer goed. Ik heb er vrede mee. Zo blijft er leven in de brouwerij

nicanor | 05-07-13 | 20:28

Zouden er al Portugezen vermomd als Marokkanen rondlopen?

fleischer | 05-07-13 | 20:28

De intenties zijn lovenswaardig, of het wat uithaalt waag ik te betwijfelen. Hoe het ook zij, de Nederlandse verantwoordelijkheid is een term die ik niet meer kan en wil horen. Jarenlang heeft Nederland zich van haar meest empathische, zachtaardige, strafverlagende kan betoond. Nu ligt de bal echt in het veld van de Marokkaanse gemeenschap.
Waarbij moet worden aangetekend dat het nog maar de vraag is of het helpt. Er moet haast een wonder geschieden wil mijn (latent xenofobische) denkbeelden t.o.v. die groep veranderen.

Not Muhammad | 05-07-13 | 20:26

Pijnlijk hoe we bij het benoemen van de feiten altijd voor racisten worden uitgemaakt, terwijl er hier ongetwijfeld een hoop mensen zijn die een multiculturele vriendenkring/kennissenkring hebben. Ik wel, in ieder geval. Aziaten, Surinamers, Antillianen, Turken. Ik ga er probleemloos mee om en zie het best goed gaan in Nederland. (Natuurlijk zijn er groepen die extra aandacht verdienen). Eigenlijk gaat het maar met één volk flink mis in dit land. Dat zal ik verder niet benoemen. Ben uiteraard geen racist..

Hoeftniet | 05-07-13 | 20:25

De iconische berberheld is toch wel Badr; je slaat iemand halfdood, krijgt een podium voor interviews, krokodillentranen, Leon de Winter aanbidt je, er wordt een biografie geschreven, een filmscript aangeboden, en je loopt nog gewoon vrij rond. Dat geweld vind men stiekem prachtig daar, en half Nederland werkt mee aan een podium daarvoor.

aceofspades | 05-07-13 | 20:25

Potverdomme, krijg ik minnetjes omdat ik het voor mijn varkentje opneem. Jij verkracht het dier door hem in zo'n Islam putje te drukken!!! Jij hebt te plank totaal misgeslagen met die opmerking.

WeerEenPilsjeOp | 05-07-13 | 20:24

Wat is het woord voor 'zelfreflectie' in het Marokkaans?
Wat?
Oh, laat maar, bestaat niet.

Cuyahoga | 05-07-13 | 20:23

Doodsbedreigingen, 'zionisten-agent' en onderduikadres in 3,2,1...

H.Stiglitz | 05-07-13 | 20:21

"Dit is een taak van ons allemaal als Marokkaanse gemeenschap, en uiteindelijk ook van de hele Nederlandse samenleving."

Nog een keer;

"en uiteindelijk ook van de hele Nederlandse samenleving"

Vergeet het maar, ik roep het al 30 jaar en al 30 jaar ben ik een racist, nu eindelijk gaan wat meer ogen open, en dan ineens is het ook mijn taak, zoek het lekker uit.

Flipus | 05-07-13 | 20:21

Subsidie drift!

Bibi-Thee | 05-07-13 | 20:20

Wc-kip | 05-07-13 | 20:18 | + 1

Je bent me net voor.

dutchbasterd | 05-07-13 | 20:20

-weggejorist-

bier hier | 05-07-13 | 20:20

Knap staaltje Taqiyya-reflex van deze Driss.

Wc-kip | 05-07-13 | 20:18

Heeft er één Taqfir geroepen ?

Bigi Bana Boy | 05-07-13 | 20:16

Zoals ik (en velen met mij) al eerder zei, dit is wat je krijgt als je uitwassen met fluwelen handschoenen aanpakt (niet eens eigenlijk, want dat zou impliceren dat we nog iets doen, maar we geven ze vooral graties huizen, uitkeringen en soepsidie) en het integreren ernstig bemoeilijkt door álles in de eigen taal te laten doen en allochtonen toestaan om (ook weer met soepsidie) alleen met elkaar op te trekken. Zelfs gezellig samen met elkaar kaaskoppen demoniseren en jonge kinderen indoctrineren wordt gefinancierd.
-
Waarmee ik natuurlijk de eigen verantwoordelijkheid van Marokkanen niet wil negeren, want daar gaat ook behoorlijk wat mis. Met andere woorden, "integreren of wegwezen". Als je wilt dat je door andere mensen betaald wordt om ze te vervelen ga je dat maar ergens anders doen. Ik wens je veel succes, want volgens mij zijn we alleen in Nederland zo gek (en misschien Scandinavië, want daar zijn ze ook aardig ver heen qua policor.

deprivéspeler | 05-07-13 | 20:16

Dit is natuurlijk niet wat 'men' wil horen. En dus ook niet hoort.

Rest In Privacy | 05-07-13 | 20:16

Alsof de NSB ook maar enige aandacht aan deze man zullen besteden....

Ales | 05-07-13 | 20:15

Charles Bronson is mijn voorbeeld. Filmpje opstart en kijken gaat.

Plukkiehaar | 05-07-13 | 20:15

Ik snap je doelstelling wel trouwens, maar don't fuck with the karbonades jongeman!!!

WeerEenPilsjeOp | 05-07-13 | 20:15

Beetje jammer wel dat hij een deel bij de Nederlandse samenleving legt. Dat is al genoeg gedaan. De Nederlandse samenleving heeft al tig euro in deze ellende gestoken. De Nederlandse samenleving is het al lang zat. De eigen problemen benoemen en daarna eens oplossen zou beter zijn. Maar met oplossen denk ik dat je "de problemen" letterlijk moet oplossen in een bak met zwavelzuur.

c.onjo | 05-07-13 | 20:15

Wat toevallig, Ik ben net karbonades aan het stoven in mijn tajine.
1+1 | 05-07-13 | 20:09

Jij hebt mijn minnetje te pakken, want een karbo hoort gepaneerd te zijn en graag gepeperd met witte peper. Lekker in boter gebakken, dank u.

WeerEenPilsjeOp | 05-07-13 | 20:14

Zolang er nog teveel linksrichtende politici zijn in Nederland die het probleem van dit rotvolk keihard blijven ontkennen, maakt één enkele visionair uit eigen kring echt niets klaar. Helaas.

zuiderduin | 05-07-13 | 20:14

Wij zouden geen probleem hebben met Marokkanen als Marokkanen zich in Marokko zouden bevinden.

Het probleem begint met Marokkanen, die zich Marokkaan noemen, blijven noemen, en die Nederland zien als pisland waar ze gratis geld kunnen krijgen.

Daar begint het probleem, en begint ook de oplossing: stuur iedereen die zich 'Marokkaan' noemt terug naar Marokko. Nederland: voor de Nederlanders.

Karel Popper | 05-07-13 | 20:13

Je zou toch verwachten dat er in de zomer een pak minder bontkraagjes op straat lopen .

likmegaties | 05-07-13 | 20:13

-weggejorist-

bier hier | 05-07-13 | 20:13

Is ie al ondergedoken?

Läderlappen | 05-07-13 | 20:12

"Uiteindelijk ook [een taak] van de hele Nederlandse samenleving". Ja, nee dus.

Ruskin | 05-07-13 | 20:12

Hulde aan Driss el Boujoufi voor deze rake uitspraken, maar ik vrees nu wel voor zijn leven.

kommabijmebinnen | 05-07-13 | 20:11

No shit, Sherlock. Uit de verzameling "Open Deuren Intrappen".

DreqNeqSchot | 05-07-13 | 20:10

Dit kan ik wel prijzen. Eindelijk iemand die reëel is en er iets aan wilt doen!

ElMatadero | 05-07-13 | 20:10

En nu het zelfde vertellen op marok.nl graag.

newray | 05-07-13 | 20:10

-weggejorist-

bier hier | 05-07-13 | 20:10

Wat toevallig, Ik ben net karbonades aan het stoven in mijn tajine.

1+1 | 05-07-13 | 20:09

Ik hoop voor 'm dat ie al zicht heeft op een nieuwe baan.

Ornoisliefde | 05-07-13 | 20:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken