
Kijk eens aan. Samsom doet een Rutte, qua groene waas. '
Verleid burger om zijn geld uit te geven', zegt hij in de
Azijnbode. De
eerste zin is al hilarisch: '
De overheid kan niet langer alleen maar blijven bezuinigen'. Hahahaha. Alsof de lasten nog nooit zijn verzwaard. Maar nu: koop eens een auto, doe niet zo somber. Komt u wel bekend voor, niet? Afijn. Uw geld spenderen, dat is wat u moet doen. En hoe wil Samsom dat voor elkaar krijgen? Lastenverzwaringen! Jazeker. Dit is geen grap. Dit is één van de meest invloedrijke politici van Nederland en zijn boodschap: gaan wij lasten verzwaren, gaat u meer uitgeven. Het is schitterend. Maar het is ook weer niet de bedoeling dat u meer schulden maakt. Dus ja, hoe dan? Nou, Samsom wil vermogen dat nu vast staat 'los maken'. Woningcorporaties bijvoorbeeld, die moeten weer gaan bouwen! Goed idee! Oja en nog even die verhuurdersheffing van 1,7 miljard ophoesten. Hoe dan? Boeiend! En pensioenfondsen, die moeten gaan investeren in de hypotheekmarkt! En hun vermogen hoog houden, terwijl ze daar allemaal mee achterblijven. Hoe dan? Boeiend! Leuk toch, kunt u straks uw eigen pensioengeld tegen torenhoge rente gaan lenen om te kunnen wonen. Schitterend! En oja het
MKB moet kunnen lenen! Terwijl de banken ondanks miljarden staatssteun in de touwen hangen en niets willen uitlenen. Hoe dan? De overheid staat wel garant joh, gratis geld! En dan die rijken. Die hufterige vieze stinkende rijkaards. Daar moeten we het halen! Niet bij de arme uitkeringstrekkers, niet bij de heilige zorgtoeslag, bij de rijken! En hoewel het CPB haarfijn heeft aangetoond dat een belastintarief boven de 49%
volstrekt zinloos is, geeft Samsom geen fuck. Want als die rijken maar veel betalen, dan gaat de crisis wel voorbij. Iedereen arm is het nieuwe rijk. Welkom in de wondere wereld van Diederik Samsom, leider van de Nederlandse sociaaldemocraten. Knettergek. Begin anders eerst eens in dat corpulente, decadente
Brussel met afromen, Didi. Goed. Wij zijn onze schulden aflossen. Laters.
Reaguursels
InloggenDe banenmotor van Rutte doet het geweldig! Herinner je nog die verkiezingsretoriek? Alleen jammer dat hij niet weet wat de voor en wat de achteruit is.
Het Dafje gaat op topsnelheid achteruit, zo hard .... dat kunnen alleen in Nederland gemaakte auto's!http://www.youtube.com/watch?v=zoh8i0jfpTo
In de jaren '70 hoefde je maar 65 dagen te werken en dan kreeg je 2,5 jaar een uitkering van 80% van je laatstverdiende loon. Dat was een half jaar WW en twee jaar WWV. Een halve dag per week werken via het uitzendbureau zat je helemaal in het Ziekenfonds. Je kon ook zo een leuke baan krijgen, niks werkloosheid. Sindsdien is alles veranderd. Toen was de staatsschuld al verschrikkelijk hoog. Maar alle maatregelen hebben de staatsschuld alleen maar nog groter gemaakt. Teken dat we worden geleid door een partijtje dozo's aan politici die het zelf ook niet weten. Toen kon je ook op het inkomen van één persoon genoeg hypotheek krijgen om een huis te kopen. Moet je nou eens proberen. We zijn als burger ontzettend bij de neus genomen, helaas weet alleen de oudere generatie dat.
Samson , meer haar dan verstand....
Zet de geldpers maar aan. Het is tijd voor INFLATIE.
Samsam komt straks met een ingenieus plan om dat vast geld bij de rijken los te weken. Samsam komt straks met de vast-geld belasting. Gewoon een procentje of 5 op overmatige liquide middelen. En voor de potters een sam-sam belasting. Als je dus echt niet wil luisteren, dan maar 50% belasting op liquiditeits-toename.
Hij zinspeelt er nu al een tijdje op, dus laat maar komen.
Waarom is GS en veel reaguurders zo pro-rijken? Dat zijn gewoon mensen die anderen te slim af zijn en veelal gebruik maken van het geweldmonopolie van de overheid. Ze creëren geen werk, want dat doet de markt... En waarom moet iemand die op z'n reet zit diensten te verlenen 100x zoveel verdienen als iemand anders die 2x zoveel kCal verbrandt tijdens z'n werk en wel daadwerkelijk iets maakt... Waar is de ethiek?
Ze zijn echt de NIEUWE BASSIE EN ADRIAAN,.. Die Rutte en die Samsom.
Het is alleen om te janken dat hun grapjes NIET LEUK ZIJN.
En dan durven ze nog te beweren dat wij gewone klootjesvolk wel geld hebben.
Kun je nagaan hoe dom ze zijn.
Harf.. als ik wat extra's heb is het altijd zo snel weer op dat ik er duizelig van wordt. Alles is zo ongristeleijck duur geworden, tering jantje.
Verder: ongezien de typhus voor pipo diederik en zijn trawanten. Volidioot en beroepsmongool 1ste klas, dat is ie.
DIEDERIK MAARTEN SAMSOM! ga maar in de strafhoek je zonden overdenken,knulletje.
We bevinden ons in een spannende tijd. De belastingdruk is ondraaglijk zwaar voor burgers, maar de overheid gaat vrolijk door met elk jaar 5 procent meer uitgeven. Meer belastingdruk betekend zwaardere recessie. Wanneer begrijpt de overheid eens dat er andere maatregelen nodig zijn. Snijden in eigen vlees.
De lafheid regeert.
Nou als wij ons geld terugkrijgen van jullie dan geven wij het graag uit!
Eerst kraaiend van nivellatieplezier er voor zorgen dat ik zomaar enkele duidenden euro's per jaar netto minder overhoud van mijn inkomen uit pensioen en lijfrente. Dan steeds weer met zigzag-retoriek door laten schemeren dat het daar niet bij zal blijven. En je dan onbenullig verwonderen dat ik met het oog op de toekomst een stuk voorzichtheid heb ingebouwd in mijn uitgavenpatroon.
Ga weer bomen knuffelen man.
@ Roscoo1963 15:13
Nog een keer dan:
www.cpb.nl/publicatie/over-de-top
Centraal planbureau. Oftewel: dat wordt het dus niet. Je mag nog een keer iets debiels zeggen.
Nou, leuk, Samsop. Geef zelf even het goeie voorbeeld enzo, ik ga ondertussen emigreren. Dikke doei!
Mensen, koop nu een nieuwe wasmachine van uw spaargeld anders geeft Diederik het weg aan Griekenland en koopt er binnenkort een Griek een nieuwe wasmachine van uw spaargeld.
Lekker makkelijk Diederik. Ik weet een veel betere manier om uit de crisis te komen. Pak die patsers van de VVD maar eens aan. Laat ze meer belasting betalen. Laat ze meer zorgpremie betalen, verbied ze in dikke vette patserige auto's te rijden. Maak bepaalde dingen inkomens afhankelijk en verbied de Telegraaf. Alleen dan houdt de gewone man in ieder geval weer wat geld over om de economie weer wat impulsen te geven.
Uw aandacht is weer netjes afgeleid, door lagere trekpoppen als Rutte of Samson.
Langzaam lijft de NWO Europa in.
De recessie als kwartiermaker voor een georganiseerde depressie die zal uitmonden in een nieuwe soort globaal fascisme. Donkere tijden naderen omdat we ons door de slechten laten verlichten. De geschiedenis herhaalt zich enkel.
Die randdebiel Samson is helemaal in paniek,de hele midden klasse is uitgeperst en wordt nog verder uitgeperst met de komende bezuinigingen.
FF 4 miljard vliegtuigen kopen zijn ze van de pot gerukt, 4 miljard ontwikkelingen hulp aan dictators in zwart africa, Freya treinen, 600 schorem in Amsterdam aan gratis huis helpen, in het verleden 10000 Euro p.p. voor in burgings cursus betalen, miljarden aan Griekenland sturen, volgens mij zijn het allemaal criminelen daar in DeHaag.
Mijn geld is helemaal genivelleerd naar Brussel en Griekenland. Dat wilden die flutsocialisten toch ? Op is op, maar dat snapten die rooien nooit. Ey Samson & Spekman, jullie zijn nu (mede) aan de macht. Stelletje amateurs met je eigen volk laatst...
Ik snap het sowieso niet.
ff vergelijken In NL met 17 mlj mensen en een budget van 250 mlj euro en een kompleet kabinet.
New York Metropolitan Area, een van de grootste agglomeraties ter wereld, met een bevolkingsaantal van meer dan 22 miljoen en een budget van 50 mlj dollar hebben minder fin problemen
Oplossing: regering eruit aansluiten bij Duitsland en die Duitsers maken Wimlex en Max koning en ning en we houden er nog een bak geld aan over. Kij dat is nog eens een VOC mentaliteit:-)
geld uitgeven wat we niet hebben. ze moeten eens ophouden om nederland naar de donder te helpen
"Laat uw geld trollen"!
In tegenstelling tot de overheid weet de burger wel wanneer uit te geven of niet. Daarom zitten we ook in deze shit, bedankt overheid!
Maar ons geld rolt toch al.. het bodemloze putje van de zuidelijke landen in, dus wat klaagt die man toch?
of hier:
www.dumpert.nl/mediabase/6549867/0e5b3...
Samson, kijk hier naar en ga daar wat aan doen!
www.telegraaf.nl/binnenland/21678223/_...
Goed idee Samson!
Iedereen moet weer geld gaan uitgeven ipv. de hand op de knip houden.
Heb net voor het bedrag van een kleine gezinsauto bitcoin bijgekocht
Goed nieuws, ik heb een nieuwe auto gekocht.
Slecht nieuws, gekocht bij dealer in San Diego, en daar blijft hij ook staan in garage van huis daar... Corvette C7, scheelt toch een hele BMW met de prijs in nederland waar er ongeveer 40% belasting bij zou komen.....
@Numerius Maximus | 25-06-13 | 11:42
The true face of socialism...
ecologiste | 25-06-13 | 12:02 |
Waarmee je wilt zeggen dat hij nog erger is dan een nationaal socialist? Ik houd het eenvoudig; deze wereld gaat absoluut en 100% naar de filistijnen door de nazi macht en gedachtegoed, klaar.
Ik heb nog een duppie meneer Samsom, ik rol het nu uw kant op, daar komt het...
Als ik mijn geld laat rollen dan doe ik dat wel naar een ander land, weg van deze roofstaat die geleid wordt door een stelletje geldbeluste profiteurs en faalhazen.
Igor en Boris moeten maar eens een stukje gaan rijden met Didi.
Maar wanneer komen ze je nou halen Didi?
www.youtube.com/watch?v=GPiUuGLOSkU
Megalomaantje | 25-06-13 | 11:44
Samsom is een Eurosocialist.
die joker mist ieder besef voor realiteit.
het wordt tijd dat de batman hem uitschakelt voor hij heel NL om zeep helpt.
Als de nationaal socialisten (nazi's) klem zitten of hun weg zoeken dan komen ze dus, zoals verwacht en zoals reeds 80 jaar eerder werd gedaan, met de meest smerige acties. Hondsbrutaal en totaal meedogen- en gevoelloos als toen. Er is niets veranderd in 80 jaar tijd en het zijn en blijven gevaarlijke wezens.
Als ze spaargeld en vermogen extra gaan belasten, stop ik het in mijn huis. Kunnen die fuckbanken er tenminste ook niet bij als ze omvallen. Kutsysteem, tyfus socialisten. Zo, dat moest er even uit.
En dan moet je nagaan dat de meerderheid van de kudde gnoes op dat soort "politici" gestemd hebben,en het de volgende keer weer zullen zien.Zoiets kan je wel overlaten aan de meerderheid van de kudde gnoes met de hersencellen van een fruitvlieg.
En het was allemaal zo simpel tijdens de laatste verkiezingen.Of je kon kiezen voor de aanbidders van het EU reich en de islam.Of je kon kiezen tegen het EU reich en de islam.Enfin,het resultaat is bekend
-weggejorist-
Als de overheid geld wil besparen dan zal ze toch in eigen vlees moeten snijden en vooral het geld halen bij de geldverspillers zelf, namelijk de overheid met zijn zwaar gesubsidieerde koehandel en het geld uitgeven aan allerlei rotzooi en onzin clubs. De overheid is een idioot en er is geen onderneming zo slecht te vinden als deze. Trap alle geïnfiltreerde mollen en lobbyisten het land uit en richt je op je corebusiness en minimaliseer je uitgaven en personeelsbestanden of verdeel het werk met minder uren. Maar vooral; stop met het geven van geld aan de EU en zijn reddingsfondsen die ons vroeg of laat de das om zullen doen. De reddingsfondsen zullen leeg worden geroofd en vanaf dat moment gaan pensioenfondsen en bedrijfsvermogens worden verplicht deze te vullen, dat is het zieke spel wat nu wordt gespeeld en dat is waarom marionet en nationaal socialist Samsom komt met dit totaal gestoorde plan, even de hersens alvast voorbereiden en masseren op wat gaat komen, namelijk de grootste bankenroof uit de geschiedenis van de rechtoplopende mens. Honderden miljarden,zo niet duizenden, zullen worden geplunderd met als klapper op de vuurpijl misschien ook nog even een WOIII uitvechten in het MO met daarop gevolgd het totale failliet van de EU!....
Ik zou graag mijn geld laten rollen maar dat kan niet meer. Onteigend door de grootste criminele organisatie van Nederland en vervolgens verspild aan faalprojecten en weggerold via de staatskas in de zakken van gelukzoekers, politici en bestuurders, profiteurs in binnen- en buitenland. Die moeten het maar laten rollen. Ik kan er helaas niet meer aankomen.
Wat een verschrikkelijk smerige foto.
Samsom denkt slim te zijn door de banenunie voor te zijn, want zodra die in werking treedt dan zal er gecontroleerd een bank door de jongens worden opgeofferd om daarmee het recht te krijgen om geld van alle Europeanen te confisqueren! Hoe je het ook wendt of keert, degene die zuinig hebben geleefd hard hebben gewerkt en gespaard zullen worden gepakt. Tenzij men nu massaal het geld van de rekening haalt, ook de kleine spaarder want die heeft absoluut geen garantie en zeker niet na een bankenrun van de grote vermogens. Geld is alleen nog (enigszins) veilig als u het vasthoudt in uw eigen handen en niet op de bank laat staan....
De mix Rutte Samson, een liberaal die de grootgraaiers de hand boven het hoofd houdt en een socialist die ander mans geld aan de nietsdoeners thuis wil geven. Tja, die komen nooit tot een ander compromis dan de middenklasse verder uitkleden.
Diederik, ik heb geen geld om te rollen.
Een socialist die zegt dat anderen hun geld moeten uitgeven??? Doet me denken aan de uitspraak: "Eventually, the problem of socialism is that we run out of other peoples money".
Eerst de burger kaal plukken en dan vragen om zijn laatste centen te verbrassen.
Linkse logica.
Onze economie ligt aan het infuus bij de veel te grote bankensector en en de andere grote corporate kredietleveranciers. Het gaat pas beter zodra dat infuus er uit is...
@* | 25-06-13 | 11:02
Dank u zeer voor het bewijzen van mijn punt. Een oneliner onder het mom van "ik heb gelijk en jij niet" heerlijk niveau van discussieren.
Geef maar eens aan dan, waar is mijn conclusie fout? Om het even makkelijker te maken. Mijn conclusie is dat het 2 inkomens probleem veel ouder was en de kinderopvang toeslag een doekje voor het bloeden was om een systeemfout op te lossen. Echter de systeemfout was veel ouder.
Het enige wat Balkenende heeft gedaan is niet de systeemfouten oplossen, maar weet je wie dat ook niet doen? Onze huidige leiders. Weet je wie nog meer dat niet deden? Kok, Lubbers en alle leiders van de Westerse wereld van de afgelopen 30 jaar.
Ik ben geen Balkenende fan.. maar waar ligt precies het punt waar hij het echt allemaal veel erger heeft gemaakt en het niet gewoon systeemfouten waren waar iedereen geld aan verdiende, inclusief de huizeneigenaren. Terwijl de risico's enkel bij één groep lag, namelijk diezelfde huizeneigenaren.
Maar natuurlijk, kom maar met je speeltuin niveau oneliner om jezelf slim en beter te laten voelen. Want dat is alles waar jij voor leeft.
Ik heb het gevoel dat jij het nu op mij gemunt hebt omdat ik de ongelijkheid van jouw eigen leef situatie heb beschreven. Ik denk dat jij een enorm domme (dat is sowieso al bewezen vandaag) uitkeringstrekker bent met 2 kids en een wijf die zichzelf door mij op z'n pik getrapt voelt omdat ik bewijs dat hij een freeloader is die veel te veel geld binnen krijgt en daarmee jouw illusie van zielig zijn en dat iedereen anders de schuld daarvan is hebt doorbroken.
Of trek ik nu verkeerde conclusies over iemands persoon? Net als jij al meerdere keren hebt gedaan vandaag.
Samsom kan de boom in. Ik vertrouw deze man voor geen halve eurocent. Ga maar poen halen bij de fraudeurs, graaiers, dieven, parasieten en gelukzoekers die hier gratis uitkeringen/toeslagen krijgen waar ze geen recht op hebben.
Opzouten Samsom!
-weggejorist-
Meer belasting betalen is niet meer uitgeven.
Sinds een jaar of dertig heb ik gemerkt dat de instituties aan wie ik mijn geld heb uitgegeven niet te vertrouwen zijn. Belastinggeld wordt uitgegeven aan paleizen van gemeente en overheid, zorgpremie verdwijnt als winst in de zakken van zorg conglomeraten, opgebouwde spaartgedoen verdwenen als sneeuw voor de zon door woekerpolissen en mijn huis keldert in waarde omdat politici hun beloften niet nakomen. Rot op Rutte en Samson, ga eerst maar eens bestuurlijke kracht tonen en de grootgraaiers bij overheid en bedrijfsleven aanpakken, daarna geef ik pas mijn laatste zuurverdiende euro's pas uit!
VanBukkem | 25-06-13 | 11:03 |
Ja, maar dan moet je die creditcard wel kunnen krijgen van de bank!
Als iedereen nou gewoon effe zijn creditcard aan zijn vrouw geeft, dan hebben we de economie zo weer aan de rol.
Merkava | 25-06-13 | 10:46 |
Ook zonder overheid hadden we te maken met een Nederland dat de afgelopen 20 jaar een doodlopende weg opgegaan is, en ook zonder overheid hadden we nu de problemen met de pensioenen en de zorg gehad die we nu hebben... Sterker: ik geloof dat we allen van de overheid geprofiteerd hebben... Maar wellicht is dat niet ongenuanceerd genoeg?
@Devlonir | 25-06-13 | 10:52 kennelijk heb jij in de periode Bakellende onder een steen geleefd. En daar zit je nog steeds. Blijf er vooral lekker zitten.
Goede zaak laat het maar rollen, in financieele kringen zingt het gerucht al rond dat na het oefenen met de template van Dijsselflower op Cyprus, wij er binnenkort ook aan moeten geloven.
Mogelijk 8% gaan we kwijtraken van als ons geregistreerde geld op banken, onder het motto als de banken omvallen ben je het ook kwijt gaan we gelicht worden.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, koop en blijf kopen, desnoods aandelen.
Binnenkort in dit theater:
Een wetje opgesteld door VVD/PVDA die de burger verplicht ieder maand minstens 200,- uit te geven.
Het geld wat we hadden gespaard is van ons gejat Samsom, om naar het buitenland te sturen.
En om jullie gigantische lonen te betalen.
En je weet het misschien nog niet, maar geld kan een mens maar 1 keer uitgeven, flapdrol.!!
Met een kopersstaking is dit kabinet na de zomer al weer weg. Tank en koopt uw sigaretten en drank in Belgie en Duitsland. Doe daar ook uw boodschappen. Koop verder niets. Stel het kopen van auto's uit totdat dit kabinet weg is. Stel verbouwen uit totdat dit kabinet weg is. Vraag aan uw bakkertje om de hoek of hij ook brood zonder bonnetje heeft. Regel met uw werkgever dat hij u contant betaalt. Als Samsom A zegt; doe B.
@* | 25-06-13 | 10:01 |
Wacht.. Balkenende is begonnen met dubbele inkomens stimuleren? En je beticht mij van kortzichtigheid?
Het dubbele inkomens sprookje begon al in de jaren 80 en kwam echt op gang in de jaren 90. De enorme groei in huizenprijzen vanaf die periode is gefinancierd door het stijgen van de gezinsinkomens omdat iedereen twee inkomens kreeg. De toeslag voor kinderopvang is gekomen omdat toentertijd de rek al weer uit die groei was en mensen, vooral beginnende gezinnen, om een gezinswoning te kunnen kopen twee inkomens nodig hadden. Hier had je dan weer kinderopvang voor nodig omdat het beginnende gezinnen zijn met jonge kinderen. Het probleem echter, is veel ouder en ingezet door een sociale verandering, niet vanwege het beleid van één Minister President.
En grappig dat jij mij aanvalt op persoonlijk aanvallen.. laat me even al jouw persoonlijke aanvallen in deze thread achter elkaar zetten;
- "Maar ik gok dat jij net komt kijken." Een aanname dat ik zelf die net beginnende HBOer ben (foute aanname trouwens), duidelijk proberen op de man te spelen om een punt te maken. Erg flauw.
- "ik gok dat die bureau's iets te diep in het glaasje hebben gekeken toen ze dat verhaal hebben verzonnen." Dat als antwoord op een wetenschappelijk bewezen curve betreffende belastingverhogingen. Maar nee, zij zijn dronken idioten en jij hebt alle waarheid in pacht. Je lijkt wel een idealist in deze redenering.
Maar tuurlijk, ik ben een sukkel die gaat schelden en jij bent de heiligheid zelfe en hebt alle wijsheid in pacht omdat jij het zegt.
Je lijkt Samson en Rutte wel "luister naar mij, ik heb gelijk! ongeacht wat door anderen is bewezen."
Ik heb genoeg gehad van met mensen zoals jij discussieren.. elke andere mening als dom afserveren en persoonlijk aanvallen en daarna "holier-than-thou" spelen als iemand 'vieze woorden' gebruikt.
Dus.. "In the words of my generation, up yours."
@m@rkus 10:40
Iedereen die geen schulden heeft, zal voor de rechter moeten verantwoorden, waarom hij stilstaand kapitaal heeft. Zo zit de wereld van Samsom in elkaar.
Ga na deze oproep van Samson nog minder uitgeven en roep anderen op dit ook te doen.
Burgelijke ongehoorzaamheid heet dat, meneer Samson.
Gewoon omdat het kan...
@* 09:28: Toch nog even een reactie: ik weet niet wie dit keer de effecten van die accijns heeft doorgerekend, maar de vorige keren kwamen die cijfers gewoon van het ministerie. En op basis van die cijfers is de verhoging ook teruggedraaid.
@m@rkus
Ja joh, het is de schuld van de burger. Dat de overheid het geld verbrandt heeft er niets mee te maken, he?
En over 5 jaar is Samsom bestuurslid bij één of ander groot bedrijf ... Laat me niet lachen PVDA, verander uw naam en verdwijn ...
... en die huizenmarkt, die kan best weer op gang komen, als de verkopers hun prijzen maar naar beneden bijstellen. Het moet dus gestimuleerd worden om huizen SNEL te verkopen. De waarde van onroerend goed is niet de waarde waarvoor het te koop staat, maar de waarde waarvoor het verkocht wordt. Leg het probleem waar het hoort. Bij de domme mensen die te veel hebben geleend, en de banken die dat hebben toegelaten en zelfs gestimuleerd...
Tja, na een jaar of 15 van 'welvaart op krediet' merken we dat dat een doodlopende weg is. En volgens mij kun je bij een doodlopende weg maar 1 kant op, en dat willen we niet... En dan krijg je dit soort onzinnige schijnoplossingen. Er is maar 1 oplossing, en dat is het VERPLICHT afbouwen van de schulden van de particulieren, het VERPLICHT afbouwen van de opgeblazen balansen van de bedrijven, en pas daarna eens gaan kijken naar een nieuwe manier van economie, met of zonder groei. Maar ik ben bang dat een ieder die het verstandige doet, en dus zijn of haar schulden afbouwt, dan extra zal moeten betalen voor het hebben van vermogen of het hebben van geen schulden...
@Nietvoordekat | 25-06-13 | 10:38 | + 0 -
Ben jij geboren? Ik ben opgericht.
Op dit soort momenten voel ik altijd dat ik een bepaalde band heb met de denkbeelden van Margaret Thatcher, eindbazin van Engeland (vroegah, tot het moment dat ik geboren werd). Die had dit te zeggen over het socialisme:
www.youtube.com/watch?v=rv5t6rC6yvg
En gelijk heeft ze.
Het wordt tijd dat de joker van het PvdA naar de echte wereld afdaalt en om zich heen kijkt. De man leeft nog steeds in een nivellerings- sprookjeswereld en schopt daarmee Nederland gierend naar de afgrond.
Maar, volgens het adagium van Samsom/Rutte, wordt Nederland met dit beleid sociaal en sterker LOL.
Algemeen bekend natuurlijk, maar die overheid is echt alle contact met de werkelijkheid kwijt. Aan de ene kant lasten verzwaren voor de burger (en nauwelijks voor de boosdoeners zoals banken e.d.), en aan de andere kant verwachten/eisen/hopen dat we weer geld gaan uitgeven?
Welk geld dan? Waar moeten we geld vandaan halen als ook al bekend is dat er een 8% solidariteitsheffing komt op ons spaargeld? Is die 8% niet genoeg dan? Of zal ik 't in hele kleine rolletjes even via de zuidelijke ingang van de overheid naar binnen aanbrengen?
Het beste voor onze portemonee is dat we Rutte en Samson afzetten en direct uit de EU treden. Dan kunnen we misschien weer eens iets gaan kopen. Zolang Rutte en Samson er zitten en we lid blijven van de EU, kunnen we dat vergeten en wordt alles alleen maar steeds slechter.
Als ze nu de BTW naar 23% brengen en de accijnzen iets verder laten stijgen dan rolt het geld nog veel makkelijker richting Duitsland en België en dan is dat probleem van die vast zittende spaartegoeden ook opgelost.
Ik denk dat we Samson maar even een maagring moeten aanmeten en hem dan een groot bord eten voorzetten en zeggen dat ie dat moet opeten. Misschien ervaart hij dan wat burgers ervaren die iets moeten uitgeven dat ze niet meer hebben omdat de overheid het hen heeft afgepakt.
@natte krant 10:24
Nee, het is kwade opzet. Rutte en Samsom zien Zimbabwe als modelstaat en willen middenstanders, mkb-ers en ZZP-ers kapot maken, omdat ze te mondig zijn.
Wat is uw banksaldo meneer Samsom?
Volgens mij heeft Samsom de verkeerde medicijnen geslikt en zit 'ie te trippen met de Samsam op schoot: /EUargumentmachine/ on "Ik zie geen alternatief" /EUargumentmachine/ off
Prachtig. Geen gezeik, iedereen rijk.
Ten opzichte van een jaar eerder kromp de economie in het eerste kwartaal 2013 met 1,8 procent. In het eerste kwartaal van 2013 waren er 51 duizend banen van werknemers minder dan in het voorgaande kwartaal. Hierbij is rekening gehouden met seizoeneffecten. Volgens de eerste raming bedroeg de daling 34 duizend. Ten opzichte van een jaar eerder was de daling 121 duizend banen. Bij de eerste raming was dat 99 duizend. www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/...
.
Samsom heeft de middenstand kapotbelast en geen Eurocent bezuinigd op linkse hobbies.
Elk volk krijgt de regering die het verdient.
Welk Geld? Ik heb verdorie niks meer , apenkop !
Samsom is niet tegen de rijken want hij is zelf rijk.
Niet gehinderd door enige kennis, dit is het resultaat.
Den Haag lijdt lokaal aan een hoge concentratie idioten...
Geld moet rollen, bitches! youtu.be/h4x_0vrTX4w
Diederuk is nu echt van de pot gerukt, zo ziet die er ook uit overigens.
Ik smeek, Samson, krijg alsjeblieft het heen en weer...
Hij laat het geld ook gewoon vliegen. NL doet ook een Brussle-Straatsburg maar dan via de Adam-Dhaag-Rdam route. Samsom wat ben je toch ongelooglijke lamlul.
Ja jij bent ook verantwoordelijk voor deze praktijken.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2013/06/...
Samsom kun je dit rijmen:
Julio P. mogen onze verantwoordelijke politici ook mee?
Compliment voor deze post die wat mij betreft in de GS top 10 staat!
Ja sammie, doe eens ff normaal zeg, net op aandringen van Rotte een nieuw huis en auto gekocht. De overige pengels heb ik in mijn matras gestopt zodat ik weer stinkend rijk ga worden.
Samsom = Mefisto.
Shit is fucked up and bullshit
Net op het nieuws: economie krimpt in eerste kwartaal van dit jaar met 0,4 procent. En dat ondanks dat de extra gasverkopen i.v.m. koude voorjaar ook gewoon daarin meegeteld worden. Keer 4 wordt dat dan 1,6 procent krimp voor het hele jaar maar denk dat het ook best wel eens 2 procent zou kunnen worden...
tipo 10.00
Bedankt voor de tip.
"alvast eieren en tomaten inslaat"
"De Overheid" bezuinigt nooit, ze maken alleen maar nog meer schulden op naam van de bevolking.
Dan moet die lullo zorgen dat ik meer geld heb en dan zal ik het wel laten rollen.
@Devlonir | 25-06-13 | 09:49 ik had al verwacht dat je zou gaan schelden. Je kortzichtigheid is bizar, je lijkt het kabinet wel.
Een van de grootste problemen van de huidige samenleving is de erfenis van Bakellende die vond dat alle ouders maar twee verdieners moesten worden, levert immers meer op voor de schatkist. Daar zette hij dan een vergoeding voor de kinderopvang tegenover, die inmiddels is weggezuinigd en in veel gevallen de oorzaak van steeds groter wordende financiele problemen voor gezinnen in onze samenleving. Door kortzichtigheid zoals die van jou. En als iemand je daar op wijst ga je schelden. Knappe kerel ben je dan.
Binnenhof Barbecue is dit jaar op 4 juli tussen 16.00 uur en 20.00 uur. Komt allen!
WAAROM ZIJN DIE LUI ER?
Merkava | 25-06-13 | 09:55 | + 1 -
Omdat wij het nog steeds toestaan...
Haagse lente gewenst!
Bigi Bana Boy | 25-06-13 | 08:49
Duh omdat de Bric landen geliberaliseerd zijn. Je moet wel heel blind zijn om dat niet te zien.
Welles! Nietes! | 25-06-13 | 09:49 | + 3 -
Dat zal hij proberen althans, maar dat gaat hem niet lukken.
Toen ik dit hoorde dacht ik dat het je lijflied was.
Of dat van je maatje Mark.
Of van allebei.
De beelden zijn in ieder geval goed.
.
www.youtube.com/watch?v=DxVkAhto0Ag
Ons geld rolt al, richting overheid..
Maar even alle gekheid op een stokje.
Is dit niet de uitgelezen kans voor dit kabinet om hun handen in onschuld te wassen door nu ze er zogenaamd niet meer uit te komen, om de vraag te stellen aan Brussel om financiële hulp in vorm van een lening, zodat wij onherroepelijk aan de Dictators in Brussel vastzitten door schuld?
Dat dit op voorhand de bedoeling is staat voor mij vast.
Wat een zure lui daar in Den Haag.
Het is tijd om deze bedorven rottende stukken vlees richting het slachthuis te brengen.
Heel politiek Nederland is al een behoorlijke tijd over de maximale houdbaarheid datum heen!
Wat een faal apen.
.
Hey Diederik! .... van welk geld? Achterlijke!
Nick da Prick | 25-06-13 | 09:38 |
ah, nog zo iemand die niet beseft dat geld eerst verdient moet worden voordat je het kan uitgeven. Anders heet het namelijk 'schulden maken'. Samsom doet een oproep aan Pensioenfondsen, banken, grote beleggers, woningcorporaties en particulieren om vooral meer schulden te maken. en dat was juist de oorzaak van de huidige problemen, weet je nog?
En denk je nou werkelijk dat het geld dat er er nog is 'dood' is? pensioenfondsen, banken en grote beleggers doen continue investeringen met dat geld, dat staat echt niet stil hoor.
(ze doen dat liever buiten NL, want dat levert meer op.)
Woningcorporaties hebben geen geld en zouden gedwongen moeten worden te verkopen, dat brengt wellicht beweging in de woningmarkt. Particulieren met veel geld (ouderen?) kunnen zelf prima hun geld uitgeven. doen ze ook.
Samsom heeft het over 'garanties' en 'stimuleren'; garanties betekend een enorm risico (wat gedekt moet zijn) en 'stimuleren' betekend lenen/staatsschuld laten oplopen. oftewel: alles weer doorschuiven naar de jongere generatie.
En ik weet zeker dat het mogelijk is om de vermogens van particulieren in beweging te brengen. Ik verwacht dat het kabinet daarin nu alle terughoudendheid laat varen, aldus Samsom.
.
M.a.w. er is dus een "Dijselbloemetje" in de maak.
*alvast bankrekening leeghalen doet*
@copywriter | 25-06-13 | 09:44
yep! en medestanders.
@raskol | 25-06-13 | 09:29
Namens Samsom bedankt voor het aflossen van je hypotheek. Kunnen ze je daarna gaan plukken met vermogensbelasting omdat je huis hypotheekvrij is.
En als je in een verzorgingstehuis terecht komt elk jaar 8% van de waarde van je woning aftikken.
Een socialist pur sang: oproepen tot het uitgeven van geld dat niet van jou is. Lastenverzwaren onder het mom van bezuinigen. Maatschappij/economie proberen naar je hand te zetten. En, niet in de laatste plaats, je publiek minachten/niet voor vol aanzien... *kots*
Nou ik ga weer ff een belastingaanslag betalen. Daarna lekker werken voor de volgende.
Waarom hebben we die sukkels in Den Haag eigenlijk in dienst? Tot nu toe hebben ze ons alleen maar in oorlogen geholpen, hebben ze het land open gezet voor hordes uitvreters en criminelen, werkt de Nederlander harder dan ooit tevoren en houdt minder over, zijn er duizenden baantjes gecreerd die alleen toegankelijk zijn voor vrienden van de partijen, mogen we niet meer zuipen of roken, worden we dagelijks beroofd, is de zorg onbetaalbaar geworden en betalen we de grootste uitkering ter wereld aan de meest zinloze poppenkast ter wereld.
WAAROM ZIJN DIE LUI ER?
Wat een randdebiel is die gozer toch,de PvdA mag beter de naam wijzigen want zij helpen heel aardig mee de boel op te blazen.Uitgeven? Ik krijg AOW (na 40 jaar werken) en deze maand werd de AOW verhoogt en daar kan ik een aardige deur mee intrappen, het ging van 1023.57.- naar 1025.14.- ofwel 1.57.- meer. Wat zal ik eens kopen? Krijg toch de pleuris Samsom/Rutte.
www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedra...
@Nick da Prick | 25-06-13 | 09:38
Waarom is dat de taak van het kabinet?
Jij begrijpt blijkbaar niet dat die hele problemen waar het MKB nu mee te kampen heeft een duidelijke oorzaak heeft. Blijf maar lekker stompzinnig denken in termen van links-rechts...
Devlonir | 25-06-13 | 09:36 | + 0 -
1700 euro netto is een mooi salaris om als net afgestudeerde HBO-er mee te beginnen. Niets mis mee hoor! De klachten zullen in uw voorbeeld eerder komen van het gezin met de twee pubers.
Ze zijn zo volslagen krankjorem hier in Nederland dat als je eindelijk na 50 jaar ploeteren je AOW aan mag vragen ze een limiet gaan stellen aan je opgebouwde pensioen.
Als je namelijk je AOW en pensioen bij elkaar optelt en je komt uit boven de 2675.00 bruto verlagen ze je inkomsten met 10%.
Kijk dat is socialisme toch.
Stelen zolang het kan.
Denk je een leuk pensioen opgebouwd te hebben stelen de ratten weer een stukje van je.
Straks Brussel weer met 8% van je spaargeld inleveren voor Zuid Europa.(bankrun?)
Het mooiste nieuws zou zijn dat iedereen stopt met belasting betalen.
Wat willen ze dan?
Iedereen opsluiten?
Zoveel gevangenissen hebben we nu ook weer niet , ze kunnen dan alleen maar een hek om Nederland zetten ? HEK? om Nederland?
Maar dat is een strak plan.
We moeten wel de tering naar de nering blijven zetten, dus ben het ermee eens dat de overheid de kosten in de hand wil houden. Daarom moet de EU, immers ook een soort van overheidsorgaan, meebezuinigen op haar kosten en streven naar efficiency.
En Nederland moet stoppen meer geld in de EU te pompen dan er netto uitkomt. iedereen die op onverantwoordelijke wijze schulden heeft gemaakt mag best over de kop gaan. En mensen / instanties / banken / investeerders die in het verleden op onverantwoordelijke geld hebben uitgeleend tegen hoge winsten mogen ook best kopje onder gaan, dat is nu eenmaal het risico van het vak.
@Grote Joop | 25-06-13 | 09:42
"De overheid heeft een heel groot waterhoofd gekregen en ik weet zeker dat geen een politicus dat durft aan te pakken."
Ik weet zeker dat er wel een is.
En dat ie niet alleen korte metten maakt met dit beleid, maar ook met dat uit Brussel.
Als je niet meer werkt zoals ik Samsom,en met prépensioen bent zoals ik Samsom,en eikels zoals jij voor mensen zoals ik een AOW gat van 16 maanden hebben veroorzaakt Samsom,denk je dan dat ik geld dat ik eventueel maandelijks overhoud uitgeef om jouw onverantwoord handelen te compenseren Samsom?
Denk je dat nou echt Samsom of zou ik het apart zetten om dat toekomstige AOW gat te kunnen overbruggen?
Incompetente lul met vingers.
@* | 25-06-13 | 09:41
Hoe voorspelbaar.. ik wist dat je daar mee zou komen.
Laat ik je één ding zeggen meneer sterretje: Als je geen geld hebt voor kids, moet de staat dan ook niet voor jou kinderen betalen.
Als je kinderen wilt hebben, is dat je eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid. Het feit dat kinderen een excuus is om een minimumloner met een partner die niet wil/kan werken te financieren is het meest belachelijke wat er is.
Is kinderen de reden dat er een verschil van 1100 euro is in vergelijking met de daadwerkelijke economische waarde van beide woon situaties (want dat is je loon namelijk, de waarde die jij, en jouw skills, hebben voor de conomie).
Ga toch eens lekker Afrikaantjes knuffelen man linkse lul.
Als de regering niet meer doet wat de bevolking wil via de stembus dan komen ze er nu pas achter dat consumenten (burgers dus) diezelfde bevolking via de portemonnee uiteindelijk alsnog deze uitvreters keihard bij de ballen te pakken heeft.
Diederik afgelopen weken in leiden, de stad waar u ook schijnt te wonen, vertoeft en regelmatig naar rotterdam gereden. Binnen een week ca 400 euro afgetikt door de trajectcontrole. Mijn bijdrage die aan de economie zou moeten zijn is verdwenen in het gapende gat dat overheid heet.
Volgens mij is de a4 binnen een jaar betaald met die traject controle.
@Nick da Prick | 25-06-13 | 09:38
Nee, Samsom wil vermogen meer belasten, zodat spaarders gaan uitgeven. Dit noemt hij 'dood vermogen'. Eigenlijk is het gewoon diefstal en chantage vanuit de overheid.
Ik heb het best te doen met het MKB, maar om nu ten kosten van alles, vermogen te gaan afromen zodat het MKB het een paar jaar langer uithoudt in dit verkeerde economische klimaat, vind ik ver gaan. De burger geeft vanzelf geld uit als je ophoudt met lasten verzwaren. Wat dat betreft is het diep triest dat Greet en de PVV het enige goede economische beleid hebben van alle politieke partijen, terwijl de VVD pretendeert het beste economische beleid te hebben.
Normpje | 25-06-13 | 09:15
Heh, PvdA is al heel lang niet meer de partij van de Arbeid(ers)
Jullie beschouwen dit alleen vanuit je eigen optiek, maar je moet niet vergeten dat vooral de babyboomers op een enorme zak met geld zitten. Zij moeten weer geld gaan uitgeven. De oproep van Samsom lijkt mij niet gericht aan de jongeren, want die hebben veelal geen cent te makken. Als de mensen die wel geld hebben het meer laten rollen, is iedereen daar bij gebaat.
@Braxator | 25-06-13 | 09:19
Zoekt U nog hooivorken en fakkels?
uiteraard is samson er altijd voor om andermans geld uit te geven. vooral "andermans" is erg belangrijk.
Als de pvda andermans geld niet zelf weggeeft vinden ze dat mensen dat vooral zelf moeten doen.
Samsom, haal dat geld maar in Brussel, die klootzakken hebben daar meer dan genoeg.
Rutte maakte zich al onsterfelijk belachelijk, Samsom maakt een karikatuur van goed bestuur, ondertekent hier in hanepoten hoogstbpersoonlijk zijn brevet van onvermogen. "Mensen, we hebben jullie al kaalgeplukt in een poging om de rest van Europa overeind te houden, u ziet dat die acties weinig of niks helpen en dat al dat geld, ow geld, weg is, u weet dat de banken op een gtote luchtbel zitten en mekaars luchtbellen niet meer vertrouwen, en wij zijn met onze staatsgaranties ook al tot het gaatje gegaan, zitten ook al op een grote luchtbel, dus... het enige wat we in onze radeloosheid nog kunnen voorstellen is om u nóg verder uit te knijpen, dubbel uit te knijpen en het geld dat er eigenlijk al niet meer is te laten rollen, in de hoop dat de economie zich dan op wonderbaarlijke wijze zal gaan herstellen."
Wat een idioten. Alleen al het woord verleiden. Samsom gedraagt zich als een heroïnehoer die met de moed der wanhoop poogt om te verleiden, terwijl ze weet dat achter die verleiding enkel ellende en een diepe afgrond schuilt. En hij hoopt en verwacht dat wij allemaal, net als zijn partijgenoot ooit deed, huis en haard verlaten en gaan hoerenlopen.
Iedereen weet dat als er mijarden euro's op de overheid bezuinigd gaat worden er totale anarchie ontstaat. Als topambtenaren in eigen vlees moeten gaan snijden beginnen ze namelijk onderaan. Dit betekent dus nog meer gevangenissen dicht, weer minder blauw op straat, 98% flexwerkers bij de belastingdienst en één brandweerauto per grote stad.
De overheid heeft een heel groot waterhoofd gekregen en ik weet zeker dat geen een politicus dat durft aan te pakken. De macht van de hoge topambtenaren in Den Haag is immers te groot.
Dat doen zijn collega's toch al in de meest ruime zin des woords in Brussel en Straatsburg...... ons geld stukslaan that is.
@Devlonir | 25-06-13 | 09:36 lol jij denkt dat kids gratis zijn, je beredenering dat ze 300 euro overhouden slaat ook al nergens op.
GS kop klopt dus ook voor de meter niet. Samsom roept burgers niet op meer geld uit te geven.
Hij stelt dat het een taak van het kabinet is om te zorgen dat vermogen weer wordt geinvesteerd op plekken waar de samenleving iets aan heeft (ondernemingen en huizenmarkt).
Treurig dat de PvdA voorman het kabinet moet pushen om maatregelen ten behoeve van het MKB te nemen. Helemaal triest dat hij vervolgens uit VVD hoek wordt afgeblaft.
Rechts is echt helemaal, helemaal de weg kwijt helaas.
@pomtiedom | 25-06-13 | 08:52
Bitcoins, en fuck Samsom.
@Godsammekraken | 25-06-13 | 08:46 | + 14 -
Inderdaad, de krekel en de mier, waarvan de krekel tegen de mier zegt dat ie z'n opgepotte geld moet uitgeven.
Als ik nu mijn pensioenpot plunder en er een auto van koop dan stimuleer ik nu wel even de economie, maar later als ik dat geld nodig heb omdat ik te oud ben om te werken en die pot is leeg en die auto heb ik dan ook niet meer dan zit ik diep in de problemen, maar dat zal Samsom een rotzorg zijn.
Ik ben liever een mier dan een krekel, want we weten allemaal hoe het afloopt met de krekel.
Hallo Didi! Je moet verleiding wel herkennen hoor!
Want wij.. het Nederlandse volk zijn jou al maanden aan het verlijden om aan een stekker te trekken. Maar autistisch als jij bent, herken je dat helemaal niet!
Dus bij deze dan maar openlijk en duidelijk de vraag aan jou; Didi wil je voor je eigen bestwil en voor die van ons alsjeblieft die stekker uit deze coalitie trekken?
Bij voorbaat dank; namens het grootste deel van het volk.
@roze_bril | 25-06-13 | 09:28
DeSjaak1000©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©©
Rutte en de VVD gaan nu wel keihard op hun bek he. Altijd maar pretenderen de beste partij te zijn qua economisch beleid, maar wat zijn ze door de mand gevallen! Alleen al de onzekerheid die ze de maatschappij inpompen, elke maand weer proefballonnetjes, we gaan dit doen, we gaan dat doen. En dan opeens doen ze het tegenovergestelde. Dit veroorzaakt zoveel onzekerheid bij mensen, dat iedereen de hand op de knip houdt. De crisis die we nu meemaken wordt een factor 10 verergert door dit kabinet.
@* | 25-06-13 | 09:23
Wacht even.. jij praat over potentie en stelt dat het gezin dat MEER heeft?
Denk eens na man met iets anders dan dat sterretje van je. Dat gezin krijgt van de staat praktisch gezien 1100 euro in vergelijking met de HBOer. En dat jij de leeftijd van die persoon er bij haalt laat maar eens zien hoe dom je daadwerkelijk bent. Dit heeft met leeftijd NIKS te maken, enkel met inkomen.
Wat nou als die 2300 euro een alleenstaande is die net zo oud is als de verdiener van het gezin. Denk je dat de situatie dan enigszins anders is? Want dat is het dus helemaal niet. Sterker nog.. om het nog meer gelijk te trekken zal ik er ook nog eens bij noemen dat deze mensen buren van elkaar zijn en beide in een huur huis zitten welke exact hetzelfde kost qua maandlasten.
Met 2300 euro verdien je in Nederland te veel. Je krijgt geen toeslagen meer, geen kortingen meer, je bent gewoon de lul. Omdat hij alleenstaand is betaald hij ook nog eens de hoofdprijs qua belasting en houdt dus van die 2300 een krappe 1700 over.
Dit terwijl meneer gezin dus kinderbijslag krijgt voor 2 kids, zorgtoeslag, huurtoeslag, kortingen op verschillende 'inkomensafhankelijke' kosten, etc. Dit geeft dat gezin gemakkelijk minstens 500 euro extra te besteden, wat dus de voorsprong van de alleenstaande volledig vernietigd.
Maar natuurlijk, dit is eerlijk. Dit is hoe het in Nederland hoort te zijn. Mensen moeten kinderen uit poepen en daarna zo min mogelijk verdienen. Want dan ben je zielig en krijg je meer geld binnen elke maand. Je wilt niet mensen die voor zichzelf hard werken om net een beetje extra te verdienen, die hiervoor misschien wel grote offers maken. Die motivatie moet je meteen keihard de grond in stampen. Minimumloon of uitkeringstrekken met kinderen, dat is precies wat Den Haag wil dat al het stemvee is. Want die mensen kan je makkelijk kopen met 'sociaal beleid'.
Fok dat.
Een smerige socialist die zich drukt maakt om mijn geld en vindt dat het moet rollen?
*direct naar buitenlandse rekeningen overboekt*
Magnum Force | 25-06-13 | 09:04 | + 2
Als je het artikel leest zie je dat Somsom niet zegt dat de burger direct zijn geld moet uitgeven.
Het gaat er om dat er een impasse ontstaat waarin het rendement op vermogen laag is en mensen geen echte investeringen meer durven te doen.
Als mensen met een plan en ambitie iets voor elkaar willen krijgen dan is daar geld voor nodig. Tenzij je uit een familie met geld komt heeft elke nieuwe onderneming krediet nodig. Dat is nu niet beschikbaar. Om die belangrijke motor op gang te helpen zoekt Samsom naar speelruimte tav vermogen dat 'vast' staat (idd niet ergens in een kluis, maar in buitenland, iig niet in NL startups).
Daarnaast is een probleem dat ook mensen met heel goede vooruitzichten en een solide plan vaak geen hypotheek meer krijgen. Te ruimhartig is gevaarlijk, maar met te beperkte kredietlijn komt huizenmarkt nooit op gang.
Ik ben geen fan van dit kabinet, maar op deze zinloze manier Samsom bashen, daar komen we echt niet verder mee. Samsom is niet gek, als je leest wat hij zegt ipv als een GS zombie 'inderdaad' plamt zoals 95% hier dan heeft hij gewoon een paar goede punten.
en zo wéér een krampachtige poging om het noodzakelijke bezuinigen op de overheid en echte hervorming van de subsidiemachine te vermijden.
Wanneer openen politieke leiders hun ogen.
@ Muxje | 25-06-13 | 09:26 |
Socialistisch axioma: "de maatschappij bevindt zich immer aan de linkerzijde van de curve"
* zich vanmiddag maar eens aan de Leffe curve wijden gaat *
Zoals Gijp het altijd mooi zegt: "Compleet van het padje".
Hoe lang zit Didi nu op het regeringspluche, 2 jaar ?
Dus over een jaar moet je toch al aan verkiezingen gaan denken maar eerst de boel nog ff voor 7 miljard afknijpen.
Valt niet lekker bij het stemvee en de PVVD staat er al niet zo lekker voor.
Eerste afrekening volgend jaar Didi !
Enne, ik geef geen cent extra uit !
Trouwens, ik heb nog ongeveer 3K op de plank (bank) liggen. Wilt Samson dat ik dat uit ga geven?
En de wasmachine die kapot kan gaan dan?
En de vaatwasser die kapot kan gaan dan?
En de droger die kapot kan gaan dan?
En de APK + onderhoudsbeurt van m'n auto dan?
En de cadeautjes voor m'n familie verjaardagen dan?
Al die fucking zooi betaal ik van m'n spaargeld die ik per maand nog een beetje 'gelijk' hou.
Samson wilt gewoon dat ik nóg meer bezuinig. Nou mooi, dan maar 1 x per 2 maanden m'n ouders zien ipv 1 x per maand. Maarja Didi weet natuurlijk niet hoe dat voelt, dit zit elke week wel bij mama Samson aan tafel.
En toch als er morgen verkiezingen zijn halen de PvdA en VVD gewoon weer veel zetels. Als mensen in dat hokje staan doen ze wat ze altijd doen. Achteraf geven ze er een draai aan met ''ik heb strategisch gestemd'''.... Nee lul je hebt gewoon op de PvdA gestemd, daar is niks strategisch aan!!
BREAKING....
Nederlandse economie nog harder gekrompen in Q1
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/...
Ga zo door Mark en Didi! Hoe eerder de zaak nu in elkaar stort hoe eerder we van jullie af zijn.
@ Muxje 09:26
Nog een opzoektip: multipliereffect!
Vroeguh, kwam er na zulke uitspraken een busje aanrijden met twee mannen en die hesen je dan in een witte jas en namen je mee.
Tegenwoordig wordt je bejubeld door een debiele achterban.
Samsom, Samson, Samson, Samsom......
Nee hoor, ik zie echt geen verschil. Heel Den Haag heeft eenzelfde 'Studio 100' niveau lately.
Geldt dat ook voor de mensen die met ingang van heden een bijstandsuitkering moeten aanvragen maar de eerste maand op de pof mogen leven?
Bij de Efteling is trouwens sinds kort een vacature voor iemand die in sprookjes gelooft.
Samdom, grijp je kans. Want zo een krijg je nooit meer.
En denkt klown Somsam dan dat die ondernemerTs óók hun geld gaan laten rollen en dat dan de economie weer gered is?
NEEEN
@Dostranamus | 25-06-13 | 09:26
Dit kon je zien aankomen.
Ze zijn echt van de ratten besnuffeld.
Goed, ik ga nu naar de bank mijn centjes (voor zover die er nog zijn) afhalen.
Thatcher: "The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money".
Dat moment hebben we nu bereikt en dat weet Samson.
Wel grappig... Hoe hij steuntrekkres nóg meer geld wil geven om de economie te laten rollen, maar het geld bij de (nog) werkende bevolking vandaan wilt trekken "om de economie te stimuleren".
PvdA logica, snapt iemand het nog? WANT HET KLOPT NIET, Het lukt niet eens meer!
Aan alle reaguurders van GeenStijl, volgens mij moeten we ophouden met Sarcasme opmerkingen te maken, want het intelligentie niveau van linkse politici nemen dat als LETTERLIJK op!
Jammer om te zien dat zowel Didi als Marxie Rutte echt absoluut geen ene zak begrijpen van Economie danwel het huishoudboekje van een gemiddelde nettobetaler.
Over degenen die het over een belastingstaking hebben: ik ben alvast begonnen en betaal nu in de UK.
@NiceGuysFinishLast | 25-06-13 | 09:19
Het gaat nog veel leuker worden.
Door de kopersstaking in dit land dalen de belastingopbrengsten alarmerend, en de export (het melkkoetje) daalt ook al!
Gevolg?
Volgend jaar zullen Rutte en Co hun heilige 3% norm niet halen.
Dan kan Rutte met ei op z'n gezicht naar Brussel waar hij vierkant de achterdeur word uitgelachen.
Einde van NL als braafste jongetje van de klas.
Einde van het beetje invloed wat NL nog heeft.
En dan kunnen we er maar beter uitstappen.
Bevalt me wel dit scenario.
Leuk Samson. Ik zit door de economische onzekerheid ook op m'n centen, en mag straks 1,2% belasting betalen over mijn spaargeld (waar ik 1,5% rente op krijg, dus icm belasting en inflatie gewoon op verlies).
Fuck it Samson, ik steek dat geld mooi in vervroegd aflossen op m'n hypotheek. Want dat de HRA uiteindelijk eraan gaat, zonder compensatie in de vorm van belastingverlichting op inkomstenbelasting / BTW, dat staat wel vast. De burger met steeds zwaardere lasten opzadelen en tegelijk diezelfde burger kwalijk nemen dat-ie niets meer uitgeeft, waar haal je het gore lef vandaan.
@Fart Fader | 25-06-13 | 09:23 |
Zet je dan wel de originele bedenker eronder?
@Muxje | 25-06-13 | 09:26 de stelling dat die verhoging meer kost dan die oplevert is de meest ongeloofwaardig onderbouwde stelling ooit, ik gok dat die bureau's iets te diep in het glaasje hebben gekeken toen ze dat verhaal hebben verzonnen.
Heel goed, hij geeft toe hoe ze op de knieeen kunnen komen - door geen geld uit te geven.
Mark en Didi == Dumb & Dumber
De paniek heeft blijkbaar toegeslagen.
Zou dit er iets mee te maken hebben:
www.dagelijksestandaard.nl/2013/06/eur...
Gister kwam ook weer zo'n hilarische 'bezuiniging' voorbij: de verhoging van de accijns op drank. Die dus meer geld kost dan hij opbrengt. Wat het geval was bij *alle* voorgaande keren dat ze dit probeerden. Tipjes voor beleidsmakers: kijk ook eens naar effectiviteit, leer van het verleden, en google eens op 'Laffer curve'. Sukkels
Welk geld??? Stelletje wereldvreemden daar in die regering.
2 idioten in een kano vlak voor de waterval ..
Paniek is altijd goed voor het consumentenvertrouwen. Dat begrijpt Didi heel goed.
En ik smeek, geef mij mijn geld terug dat jullie van mij gerold hebben.
Diederik Samson: "Ik steel van die reike nigguz, ik steel van die tata's..." www.youtube.com/watch?v=IC6r48in6Cs
@Devlonir | 25-06-13 | 09:15 waarom zet je er leeftijden bij als het volgens jou geen verschil maakt? Iemand die 20 jaar heeft gewerkt heeft heel wat meer loonbelasting opgeleverd dan iemand die net komt kijken. De persoon uit jouw voorbeeld die niet werkt, heeft dat in het verleden wellicht wel gedaan, langer dan 2 maanden. De twee kinderen gaan straks ook werken en loonbelasting betalen, terwijl de single uit jouw voorbeeld die continuiteit niet levert aan de schatkist. Neem dat gezinnetje die toeslagen af en die kinderen leveren straks veel minder economisch rendement op. Je moet verder kijken dan je neus lang is, en dat zijn overigens zeer rechtste gedachtes dus dat heeft geen drol met linksdenken te maken. Maar ik gok dat jij net komt kijken.
@DeSjaak1000 | 25-06-13 | 09:15
*Tegel inlijsten gaat*
wanneer je een crisis wilt oplossen, moet je vooral beginnen met de zaak te stabiliseren. leg de patient in de stabiele zijligging en probeer het ergste bloedverlies te stelpen.
.
laten we eerst eens proberen het ergste misbruik te stelpen door het toeslagencirces te stoppen. niet zomaar overmaken op eerste aangeven, maar weer eens echt controleren. ten tweede: maak direct een einde aan btw-carroussels, dubbele kinderbijslag voor madrassa-kinderen en stop de export van uitkeringen.
.
dan is het zaak de grootste uitgavenposten van het rijk eerst aan te passen. zorg, sociale zaken en onderwijs. de zorg groeit al jaren twee keer harder dan de economie. daar kan best een miljard of twintig stelselmatig worden bezuinigd. taakstellend. ik snap voor wat betreft het onderwijs nog steeds niet dat er zo'n 30.000 buitenlandse studenten hier hoger onderwijs volgen. dat kan nooit zijn vanwege de fantabuleuze kwaliteit van ons inHollandsysteem. dat is hoe dan ook subsidiegedreven. kappen daarmee. onderwijs, ook hoger onderwijs weer op de menselijke maat.
.
tenslotte - en echt tenslotte, want je moet eerst de grote posten aanpassen - stoppen met de jaarlijkse duurzaamheidsspende van 3 miljard euro. jammer, DiDi, maar iedereen moet inleveren. jij ook, met je hobby.
Totaal los van de realiteit, die Samsom. En Rutte d'r bij. De VVD en de PvdA staan zo ver van het volk af, dat ze steeds belachelijker klinken als ze weer een brainfart uitkramen. Dit kabinet moet zo spoedig mogelijk weg.
Er is geld zat, het klotst gewoon bij de dijken omhoog want als een Bulgaarse zigeuner de belastingdienst vraagt hem achtduizend Euro over te maken dan doet de belastingdienst dat gewoon. En als er 85 Bulgaarse zigeuners die op hetzelfde adres staan ingeschreven elk ook nog eens achtduizend Euro de man willen hebben dan krijgen ze gewoon achtduizend Euro de man. Geen enkel probleem. Snapt u het nog? Ik al een hele tijd niet meer...
@Devlonir | 25-06-13 | 09:15
Ik denk dat sterretje ongeveer evenveel moeite heeft met lezen als met nadenken.
Zou onze roverheid vroeger wel eens Simcity gespeeld hebben?
Onze leiders zijn helemaal wereldvreemd. Die denken echt dat wij allemaal de hand op de knip houden. Die denken dat wij net zo'n belachelijk salaris verdienen als die graaiers in Brussel met bijbehorende lage kosten van levensonderhoud. Zoals Rutte (vrij vertaald) al zei: de politici hoeven niet te bezuinigen, ze graaien genoeg.
Ze zien niet in dat zij het helemaal verpest hebben door gratis geld uit te delen aan mensen die het niet verdienen. Vervolgens gooien ze er een belastingverhoging tegenaan om het geld bij te vullen.
De lasten zijn nu zo hoog dat veel mensen net rond kunnen komen en zich weinig luxe kunnen permitteren. En waarom? Zodat het kabinet door kan gaan met de EUSSR, linkse hobby's en zelfverrijking.
Belastingverhoging werkt niet! Belastingverlaging zou helpen!
@dubbert | 25-06-13 | 09:06
In Duitsland hebben ze dat ook al begrepen.
www.telegraaf.nl/binnenland/21676685/_...
images0.tcdn.nl/binnenland/article2167...
Eerst u geld uitgeven, dan ik. U heeft alweer 6 miljard aan bezuinigingen, belastingverhogingen of kortingen in de planning staan. Mijn koopkracht gaat alleen maar achteruit. Zorgpakket gekort, Huur is omhoog, bezwaar afgewezen dus moet ik het geld ergens anders vandaan halen.
Vroeger dacht ik dat Nederland een democratie was... mede aangezien dat op school zo onderwezen werd. Nu begrijp ik dat dat indoctrinatie was en Nederland feitelijk een aristocratie is waarbij we nog wel enigszins mogen kiezen welke graaier het in het pluche mag plaatsnemen.
Ter voorbereiding van onze keus paaien ze ons met al hetgeen wij willen horen. Dat wordt ons verkocht als zijnde idealen. Zodra de sluitspier het pluche voelt kietelen gaan de handen van de aristocraten naar binnen dicht en maken een vuist naar het volk waarbij langzaam de tweede vinger van links verrijst.
Het wordt langzaam aan tijd om ook maar eens ergens een plein op te zoeken.
Jarenzeventigretoriek voor de oudere stemmer. Die zestien zetels moeten ergens vandaan komen.
Veel mensen hebben het moeilijk, maar er is een kleine groep mensen met wie het heel goed gaat (managers/bestuurders).
Laat deze groep graaiers maar eens extra veel consumeren in het land dat zo stom is geweest hen zo veel te betalen.
Diederik Samsom, de kermisklant. Verleidt ons om dik te betalen voor de laatste attractie, de schommel die hoog in de lucht, als we helemaal dol en verward zijn, ondersteboven gaat. En dan vallen de portemonnees en de laatste losse muntjes, sowieso al weinig meer waard, uit onze zakken, en we zien het nooit meer terug want Samsom's hulpjes rapen deze laatste restjes snel en vakkundig op en vegen het stoepje schoon terwijl de schommel weer draait.
In de verte kraait een rode haan.
@Mr aarsch | 25-06-13 | 09:12
Het moedigt wel aan om zoveel mogelijk contant en zwart te doen, geld waar de overheid geen weet van heeft kunnen ze ook niet van je afpakken als het ze zo uitkomt. Wij Nederlanders mogen graag neerbuigend doen tegen Zuid-Europeanen met hun corruptie, grote informele economie en belastingontduiking maar ze hebben het uiteindelijk beter voor elkaar dan ons. Bij ons hebben de burgers de schuld en de overheid de centen, daar heeft de overheid de schuld maar hebben de burgers een boel geld achter de hand. Volgens mij kan je het dan beter zoals daar regelen.
@* | 25-06-13 | 09:10
Wat is het verschil tussen die 2 situaties behalve het inkomen? Omdat iemand kort werkt is zijn 800 euro MEER inkomen ineens minder waard?
Wat een kromme redenering zeg.
Pipo van de Arbeiders.
@Magnum Force | 25-06-13 | 09:04
Het hele idee gaat om de liquiditeit van de economie te verhogen. Geïnvesteerd geld is niet liquide, en stromend geld is waar de staat zijn inkomen mee krijgt (vanwege belastingen e.d.).
Met andere woorden, Den Haag wil dat het geld stroomt zodat zij met BTW en andere belastingen hun balans op orde kunnen maken. Want dat tekort moet door de mensen opgelost worden.
Het stoppen met uitvoeren van taken die niet tot kerntaken van de overheid behoren is nog nooit besproken in de Nederlandse politiek, maar dat zou pas echt geld opleveren. Dat werkt ook succesvol bij grote bedrijven (voer alleen taken uit die kerntaken zijn en die je goed geld opleveren)
Sterker nog, ik betwijfel of ze in Den Haag wel ooit eens hebben geïnventariseerd wat echt de kerntaken van de overheid zijn. Ik vermoed van niet, want volgens mij is beschermen van je inwoners wél een kerntaak (Justitie en Defensie waar decennia lang op bezuinigd is) terwijl het helpen van arme mensen in Afrika of het financieren van de Europese Unie dit zeker niet is.
Als je voor je 25ste niet socialistisch bent heb je geen hart. Als je na je 25ste het nog bent heb je geen verstand....
pomtiedom | 25-06-13 | 08:52 |
bitcoins.
Magnum Force | 25-06-13 | 09:04 |
Ik snap ook niks van die redeneringen van Samsom over "dood geld". Had hij het een tijdje geleden ook al eens over.
Samsom mist het grotere plaatje en ziet de werkelijkheid slechts vanuit zijn ideologische Greenpeace PVDA perspectief.
Ik denk dat hij al het geld dat hij niet via de Belastingdienst van de mensen kan inpikken en dan aan zijn linkse vriendjes kan uitdelen als "dood geld" ziet. Daar kun je immers geen PVDA stemmen mee kopen.
Hij kan gerust zijn, binnenkort is de hele NL economie dood en heeft iedereen alleen nog maar "dood geld".
"Begin anders eerst eens in dat corpulente, decadente Brussel met afromen, Didi. Goed."
Zal toch nooit gebeuren, ik word er hopeloos van, maar goed stukje VanLeeuwen.
Het ultieme bewijs : het dragen van een rode roos tasten je hersencellen dusdanig aan dat je wartaal gaat uitslaan.
supah | 25-06-13 | 08:52 | + 8
Zorgen dat je ROOD staat , mag hij daar ook 20% vanaf halen.
Tom Staal gelovende kan er wel wat minder geld richting de EU
Een héél hóóp mínder.
DiederIK: het geld is op, echt op. We hebben honderden miljarden schuld. Daar komt elk jaar miljarden bij. Daarbij hebben we nog wat verplichtingen uitstaan bij de EU die op kunnen lopen naar 500 miljard. En die verplichtingen zullen worden opgeroepen want de zuidelijke landen zullen als ze in de euro-zone blijven er niet boven op komen. Zelfs Portugal niet terwijl die toch driftig bezuiningt (lees: gigantisch de belasting heeft verhoogd voor de Portugese bevolking).
Het is op. Opperdepop.
@Devlonir | 25-06-13 | 09:08 allereerst moet je geen mensen vergelijken die pas 2 maanden werken met mensen die al meer dan 20 jaar werken.
🎶Het houdt niet op, niet vanzelf..🎶
Sparen doe ik in een oude sok en als ze dat ook komen afpakken verdedig ik het met m'n leven.
OK, een jaar de BPM af van nieuwe auto's en motorfietsen ?
Ik hoor ze nu al piepen in Den Haag.
Overheid met 50% inkrimpen en IB tarief naar max 20%.
Nee, geen dank voor dit gratis advies, een kind van 5 kan het bedenken.
Ik kan het artikel nu even niet vinden, maar van de week las ik een artikel dat ging over de scheve inkomensbehandeling in Nederland.
Vanwege toeslagen, lage belasting en alle andere dingen die je krijgt wanneer je zielig bent met minimumloon is de volgende situatie de normaalste zaak van de wereld in Nederland:
Situatie 1; gezin met 2 kinderen (14 en 18 jaar oud), 1 ouder verdient bruto 1500 euro per maand (ongeveer minimumloon) en de ander blijft thuis en doet niets. Beide ouders zijn boven de 40.
Situatie 2; Alleenstaande twintiger zonder kinderen, HBO afgestudeerd 2 jaar geleden (met ongeveer 3000 euro studieschuld), hij verdient 2300 euro per maand.
Na alle toeslagen, korting etc berekend kom je neer op het volgende:
Situatie 1 heeft aan het eind van de maand 300 euro meer uit te geven dan situatie 2. Dit terwijl 1 begint met 800 euro minder.
Welke linkse lullo kan mij uitleggen waar dat eerlijk is voor de afgestudeerde HBOer tegenover de minimumloner?
Nu de kip geplukt is deze ook nog een poot uitdraaien. Heerlijk!
-weggejorist-
De tsunami van Ghaldounisering moet gestopt worden, maar hoe?
Het is beter je mond te houden en dat mensen vermoeden dat je een vol-idioot bent dan je mond open doen en mensen weten het zeker....
Sorry Diederik, ik besteed aankopen via het web en kom meestal voor duurzame producten, wasmachines e.d. in omringende landen uit. Heel gek, maar zou met BTW te maken kunnen hebben. Wist u trouwens dat tabak online per post ook heel lucratief is? Een product uit Japan, koop ik in Japan. Ik hoef er niet eens fysiek naartoe. Welkom in uw nieuwe economie meneer Samsom en succes met het uitleggen van hun pensioen aan uw kinderen.
Motie van wantrouwen of gelijk door naar de pek, veren en guillotine?
Tot die tijd lijkt een gedwongen opname (voor eigen veiligheid en die van anderen) een juiste stap.
Beetje lastig als de bezuinigingen al zijn aangekondigd en veel mensen moeilijk rond kunnen komen. In wat voor wereld leven Samsom en Rutte ?? Er is behoefte aan duidelijkheid en stabiliteit, bezuinigingen op overheidsuitgaven en stimulatie. Niet aan dit soort zwabberbeleid.
Iedereen onder de 55 jaar kan beter rekening houden dat de pensioenpotten door de 1% leeggeroofd zullen zijn.
Samsom heeft het steeds maar over "geld dat stilstaat" en "dood kapitaal". Maar geld op de bank, bij pensioenfondsen en in aandelen is toch helemaal niet dood? Dat is geïnvesteerd, daar worden dingen mee gedaan, dat circuleert in de economie: alleen buiten het zicht van de "eigenaar".
Als je dat geld gaat "losmaken" geeft dat toch geen nieuwe economische impulsen? Als u uw geld van de bank haalt kan de bank dat niet langer uitlenen; dus u kunt van dat geld een auto kopen, maar ergens anders kan iemand dat geld niet langer lenen om een auto van te kopen; dus per saldo worden door dit gedoe niet méér auto´s verkocht.
Kortom, ik begrijp NIETS van het verhaal van Samsom. Doch wellicht is hier in de panelen een méér economisch onderlegde reaguurder die mij wat kan bijspijkeren. En nee, Paul Krugman gelieve níet te reageren.
www.telegraaf.nl/binnenland/21678012/_...
.
Ton Doesburg ken ik... zo rood als morgen-middag-avondrood
Nou Samsom... graag je reactie !
Sja de verzwaring van de lasten helpen niet mee Samsonnetje.. letterlijk niet. Aangezien de schatkist dieper en dieper wegzakt omdat WIJ niets meer hebben.
Samsom en zijn trawanten beschikken al jarenlang over mijn portemonnee. Driekwart van wat ik verdien gaat op aan belasting, BTW en accijnzen. Als je met zo'n cashflow nog steeds moet bedelen om extra uitgaven door burgers, dan heb je je brevet van onvermogen met vlag en wimpel behaald. Opbokken met die partij.
Fuck this.
.
Ik wil best geld uitgeven, maar dat kan niet want ik kan de tent net normaal draaiend houden. Zal even een auto kopen van 15.000 euro. Ik weet niet wie dat cash op de bank heeft staan maar ik niet.
Ons geld is op!!!!!
Ons geld is reeds lang geleden weggegeven aan gelukszoekers, faaltoeslagen, explosie aan linkse susidieclubjes, wachtgeldregelingen, vakantiegeld voor thuisblijvers van poolse werknemers, kinderbijslagen voor riftoeristen, enz. enz. enz. enz. enz.!!!!!!!
Misschien is het een idee om als werkende Nederlander gewoon uit dit land te vertrekken. Dat Samson maar in zijn sop gaar kookt. Haal het geld daar waar het onzinnig uitgegeven wordt: EU, Brussel met zijn verhuizingen, kindergeld en AOW dat naar het buitenland gaat, belachelijke faalprojecten van de overheid, enz.
ik heb mijn bijdrage gedaan. Zojuist 6auto lampjes aangeschaft, terwijl er maar 1 stuk was.
Lekker zo doorgaan Samsom. Nog even en ik volg je advies op en stimuleer onze economie door voor mijn gezin een paar enkeltjes Nieuw-Zeeland te kopen bij de KLM.
Zijn zij nu zo dom? Of ben ik nu zo slim?
*verward opstaan doet*
Hij mag het goede voorbeeld geven. Iemand zijn e-mail adres? Dan mail ik hem mijn rekeninggegevens wel. Laat maar rollen Samsom, deze kant op graag.
Roept Samson nu op tot een bankrun? Want geld dat ik op de bank heb staan doet toch niets? Elke keer als je denkt dat hij de grens van domheid bereikt heeft, weet hij toch net weer nog wat dommer te zijn.
Lasten verzwaren en dan ga ik meer uitgeven?
Muahahahahah.
Die Samsonite is inderdaad ver over de houdbaarheidsdatum en van het padje af.
Dan moet ik toch om een of andere reden denken aan dat PvdA discussierondje in de Rode Hoed. Die met die vrijwillige lunchbijdrage. Waar de gemiddelde vrijwillige bijdrage neerkwam op 0.50,- eurocent.
@Bigi Bana Boy | 25-06-13 | 08:49
Dit is geen liberalisme maar corporatisme.
Je moet maar durven om dit te blijven verkondigen terwijl het ESM nog maar halfvol is, en het nivelleren na de Duitse verkiezingen pas echt gaat beginnen...
Men laat dit land nog verder afzinken, want dat schept nou eenmaal bepaalde mogelijkheden voor dit zooitje volksverlakkers.
Ik heb dadelijk 50 jaar gewerkt, en dan kom ik erachter dat al mijn pensioenbijdragen voor het verleden waren. En dat zou nobel zijn, als ik daar zelf voor had gekozen, maar.. nee.
Wel goedverdoemme. Vorige keer toen Rutte het zei heb ik meteen een nieuwe Volvo aangeschaft. Ik ga deze een paar maanden later echt nog niet inruilen hoor Samsam.
Op de hart en vaatafdelingen in het ziekenhuis komen binnenkort heel wat extra banen.
@Bigi Bana Boy | 25-06-13 | 08:49 | + 0 -
Roofkapitalisme is een uitwas van het kapitalisme. Het is korte termijn denken dat in een normaal kapitalistisch systeem geen plaats zou moeten hebben. Ik vind nou niet echt dat liberaal beleid hier aan ten grondslag ligt aangezien de gehele subprime debacle een socialistisch grondslag had. Arme mensen MOESTEN een huis kopen.
Ik ben nog ziedend na de repo van Tom gisteren en nu komt Samsonneke nog even kort door de bocht.
*oxazepam zoeken doet*
als rechtgesnaard socialist is DiedeIk er echt van overtuigd dat hij veel beter ons geld kan uitgeven dan wijzelf. verwacht een eenmalige heffing op spaargeld.
Waarom zeurt dat MKB zo dat ze niets kunnen lenen?
Ik heb geleerd dat je eerst twee (ja) Guldens moet verdienen voordat je een Gulden uit kunt geven.
Ook heel verstandig dat je geld gaat lenen, terwijl (zie gisteren) heel het MKB klaagt dat mensen geld (wat ze niet meer hebben) niet laten rollen.
Overigens krijgen Rutte en Samson het kanariegeel maar, mijn geld geef ik uit in het buitenland (met name Duitsland). Net zolang totdat de enorme dikke belastingverhogingsplaat voor hun harses weg is.
... welk geld...?
Begin maar eens met het opdoeken van een paar bestuurslagen.
Pensioenmarkten moeten dus gaan investeren, net of het hier niet gaat over ons geld, in een markt die nog steeds niet de bodem heeft bereikt?!
Het wordt met de dag treuriger.
Iemand met een intellect als dat van Samsom, of geef ik hem teveel eer, kan dit soort flauwekul nooit onbewust of uit onwetendheid verkondigen.
Het eerste wat bij mij op kwam toen ik dit op het nieuws hoorde vanochtend, was het filmpje van Tom en Daniel/ Bij jullie dus ook. Ik heb het net naar Diederik getweet. Idioten zijn het, en dat moet ons vertegenwoordigen. Bah
@Godsammekraken | 25-06-13 | 08:46 | + 1 -
Nu wordt het geld afgepakt van de mensen die niet onbezonnen met hun geld zijn opgegaan, van de mensen die wel hun financiele huishouding op orde hebben, van de mensen die niet aan de basis van deze crisis liggen.
Als je braaf bent in Nederland, alle zaakjes netjes op orde hebt en geregistreerd bent wordt je altijd gepakt.
Maar ben je totale agressieve malloot met valse kenteken platen, die bestuurder is bij een semi-overheid waar je je zakken schaamteloos vult met een religie en dus intelligentie deficientie dan is Nederland een fantastisch land (Bulgaars paspoort + kinderen in Marokko helpen ook).
En als mannetje Samson niet via deze weg aan uw spaarcenten kan komen dan weet je het wel, over een paar maanden schrijft hij het wel rechtstreeks van uw bankrekening af. Dat zal dan wel een "'eenmalige solidariteitsbijdrage" heten, als de pinautomaten het die maandag weer doen ben je gewoon 20% van je saldo kwijt. Hoogstwaarschijnlijk gevolgd door kapitaalcontroles waardoor je maar 50 eu per dag mag opnemen. Vergezocht? Vraag dat maar aan de mensen in Cyprus.
ik heb nog ca. 20k op de plank liggen zonder bestemming, iemand een goed idee?
@Snackbar van Allah | 25-06-13 | 08:45
Dat ga je die trein toch niet aandoen?
Ha ha.. wat een joker die Samsom.
De Nederlandse economie loopt nu helemaal vast. Zolang deze Pipo's in Den Haag weigeren structureel te bezuinigen op de overheidsuitgaven en tegelijkertijd fors de belasting gaan verlagen zal het alleen maar erger worden.
Ze komen nu elke dag weer met nieuwe lapmiddeltjes die geen zoden aan de dijk zetten en die het vertrouwen van de mensen weer verder ondermijnen waardoor men nog minder geld uit gaat geven.
Geef de mensen perspectief, stop met 20 miljard onzin subsidies, bouw de 5 miljard ontwikkelingshulp af, stuur 100,000 ambtenaren met pensioen en voer per 1 januari 2014 een belastingvrije voet van EUR 40,000 in en daarboven een flat tax van 30% (+ HRA afschaffen). Moet je eens zien hoe snel de mensen dan weer geld uit gaan geven en de huizenmarkt gaat bodemen.
mooi dat-ie zich zo laat kennen in dat interview. Jammer wel dat de gemiddelde pvda stemmer te onnozel is om dat te zien.
Mensen verleiden, ja vast. De vermogensrendementsheffing gaat naar 100% zodat iedereen elk jaar 4% van zijn vermogen aan de "investeringen" van links kan afdragen. En over 10 jaar heeft niemand meer een cent over, worden er helemaal geen huizen meer verkocht en is iedereen volkomen afhankelijk van de overheid.
@Kaas de Vies | 25-06-13 | 08:44
Kazen smelten is toch jouw pakkie aan.
En maak ze dan gelijk lekker vies. :)
Hè bah, wat doen jullie toch allemaal weer naar tegen die arme Dieders.
Natuurlijk moet je je laatste cent investeren in leuke dingen als auto's en huizen.
De overheid geeft toch het goede voorbeeld?
Daar beperken ze zich niet tot auto's, neen, daar schaft men hele vliegtuigen aan!
Die man heeft echt een pan los liggen, Wat een heel dak. Een mooie ouderwetse dwangbuis is hier op z'n plaats. Laat hem eerst maar eens gaan bezuinigen in het subsidie caroucel van zijn eigen clubgenoten, en in de waanzinsclub van Brussel, de mafkees.
En bezuinig eens op de hulpverlening. Er stond gisteren een schokkend artikel in de krant: zodra iemand een dubbel probleem heeft (bijv. psychische problemen en verslaving) dan krijgt hij twee hulpverleners. De psychische hulpverlener zegt dat hij eerst van zijn verslaving af moet zien te komen voordat hij hulp krijgt, de verslavings hulpverlener zegt dat hij pas voor verslavingshulp in aanmerking komt als zijn psychische klachten zijn opgelost. Hoezo Catch 22? Bovendien, iemand met problemen levert voor de zorgindustrie geld op, iemand die is geholpen niet....
Het liberalisme sloopt onze maatschappij, maar jullie willen kennelijk niet wakker worden. Dankzij het cowboykapitalisme heeft onze welvaart zich inmiddels naar de BRIC landen verplaatst. En door de aanhoudende zekerheid over je baan, huis en pensioen geeft niemand meer geld uit.
Geld uitgeven?
Welk geld? LUL!
De titel klopt.
De PvdA laat mijn geld rollen.
Richting de subsidie sponzen.
He Samsom trek je benen in, ken je rollen!
PvdA staat op 16 zeteltjes bij Hond.
Ik koop helemaal niks meer duurder dan 100 euro, zolang Samsom ed dienst uitmaakt en iemand die voor giertonspruitstuk-deskundige heeft gestudeerd met miljarden rond loopt te strooien alsof het pepernoten zijn.
Hooguit nog een kluis voor mijn spaargeld in te stoppen, maar daaar houdt het echt mee op.
Samsoms obsessie met "geld dat stilstaat" steekt alweer de kop op. Zoveelste keer dat ie erover begint. Deze zogenaamde slimmerik snapt de allereenvoudigste economische wetmatigheden niet.
Beste Didi,
Mensen die *wel* op een eerlijke manier aan hun vermogen komen snappen ook dat je dat niet in een oude sok moet stoppen. Die hebben er al lang voor gezorgd dat dat geld geinvesteerd is en dus niet stilstaat.
Groet,
Godsammekraken
-weggejorist-
De overheid moet vooral op zichzélf bezuinigen.
Gooi de ABN maar in de verkoop
Stop met ontwikkelingshulp als overheid en geef dat geld terug aan de werkende burger via een verhoging van de arbeidskorting. Als mensen toch graag willen dat dat geld naar arme negers gaat kunnen ze het zelf wel overmaken naar Bono. Als mensen er toch liever een kekke TV voor kopen is dat alleen maar goed voor de economie.
Een mooi voorbeeld van intelligentie van de Nederlandse politici:
''Samson.. kèrel... het geld is op bij de werkende burger, dat heb je al weggehaald... snap je dat Samsom?''
Tijd voor revolutie, wie smelt alvast de Kazen?
Ik geef eigenlijk alleen nog maar geld uit in het buitenland. Hier is alles te duur en ik gun het ze zo langzamerhand ook niet meer, het geld wordt toch verkwist aan onzinprojecten en buitenlandse faalbanken, daar besteed ik niet meer aan dan nodig is.
Waarom vraagt hij dat? Hij laat ons geld toch al rollen?
Rutte & Samson zijn de Bassie & Adriaan van deze tijd. Maar dan zonder humor.
Ik kan geen geld meer laten rollen meneer Samsom.
Jullie hebben alles al.
plzcdn.com/ZillaIMG/560d2ad60d9ea0459d...
'De overheid kan niet langer alleen maar blijven bezuinigen'
NOEM FUCKING 1 BEZUINIGING. Verdomme, die politici hebben allemaal Ibn Ghaldoun gezeten, ze kennen geeneens de definitie van bezuinigen en schuld bij slachtoffers leggen en als schuldige slachtoffer spelen zijn ze ook al goed in.
Algehele belastingstaking.
Dat is het enige pesticide dat nog werkt.
Tuurlijk joh. De volledig uitgeklede burger nu oproepen tot de vlucht voorwaarts. Ten aanval!
Sorry Samsom, mijn geld staat vast voor de rente in Griekenland.
REAGEER OOK