Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bouazza: "Islam is een dode foetus"

boycott_Islam01m-vi.jpgDat de Arabische Lente een gure winter is gebleken voor secularisme, democratie en de veiligheid van burgers in het algemeen en vrouwen in het bijzonder wisten we al. Dat de Moslimbroederschap zou zegevieren, en niet alleen de afdeling Cairo maar ook de tentakels ervan die reiken tot diep in de stadswijken in West-Europa is gevoeglijk bekend. Dat de ware bevrijding van de Arabische wereld start met het afwerpen van het juk van de Islam begrijpt een kind. Tenminste. Dat snapt iedereen die niet bevangen was door naïeve policor-jubelstemming met Arabierische cheerleaderneigingen. Dat wist iedereen die niet tegen de klippen op de revolutie romantiseert vanuit een comfortabele positie langs de zijlijn. Dat begrijpt iedereen die zich baseert op feiten in plaats van telefoongesprekken met haar vriendinnies. Kortom: dat wist iedereen behalve Arabistenkipjes Petra Stienen en Monique Samuel. Die worden in de voormalige grachtengordel-nuancefolder HP/De Tijd dan ook genadeloos gefileerd door Hafid Bouazza, die in zijn brisante betoog even wat waarheden aanstipt als: "De islam krijgt alleen maar meer invloed. En precies in wat we in Nederland ‘kwetsbare wijken’ zouden noemen: delen van het land waar men gebaat is bij socio-economische en educatieve hervormingen en niet met religieuze waanzinnigheden als het verbieden van geparfumeerde zeep en deodorant." Dat de prioriteiten in Egypte qua zaken aanpakken een beetje verkeerd liggen hadden we inderdaad al gezien. Maar nu leest u het ook eens van een ander. Komt die mokerslag: “Als de Arabische wereld een vrouw is, dan draagt zij een dood kind in haar baarmoeder: de islam.” Joehoe, Stienen en Samuel. Het wordt niks daar, echt niet. Hoe hard jullie ook kirren en met je pompoms zwaaien. Eerst die miskraam eruit werken. En koop dat blad.

Reaguursels

Inloggen

@ Schoorsteenveger | 08-05-13 | 09:13
Man. Wat een analyse. Wat doe je me altijd versteld staan. Het enige wat ik ertegen in te brengen is, is dat ik maar hoop dat de 'twijfel' zal winnen van het 'absolute'.
Want misschien neigt de menselijke aard er wel naar, om veiligheid, zekerheid en bescherming te zoeken in het extreme, in de macht van de meerderheid.
Eventuele reactionaire 'tegenbewegingen' contra opdringerige moslims zijn dan ook absoluten in dezelfde trant, zoals de Kruistochten een reactie waren op islam agressie.
Het mooiste zou zijn om alles uiteindelijk zonder geweld op te lossen. Daar hoop ik dan op, maar mijn vertrouwen ligt niet 100% op rede en dialoog. Dus helaas staat bij mij altijd de boog gespannen, als je begrijpt wat ik bedoel.

You-On-A-Gin | 08-05-13 | 13:39

You-On-A-Gin | 07-05-13 | 23:25 |
Tuurlijk.
Kaan en de zijnen hebben nog steeds een hele grote mond, maar die grote mond is niet méér dan de grote bek van De Verhevene die hem en de zijnen gebiedt zich exact te gedragen zoals dat Heilige Boek het voorschrijft. Die grote mond is dus ook het napraten van de grote bek van een Geloofssysteem dat enkel kan gedijen als alle gelovigen zich aan de regeltjes houden, met name de morele regeltjes, de regeltjes die elke dag influisteren wat goed is en wat slecht, wie goed is en wie slecht, wie er in de hemel komt en wie in de hel.
Wij in het Westen, met onze twijfels en angsten, zijn in eerste aanleg zo geschrokken van die grote bek dat we stappen zijwaarts en achterwaarts hebben gedaan, niet omdat we ongelovigen zijn en ons minderwaardig voelen, nee omdat we idealen koesterden over pluriformiteit, over náást elkaar, over delen met elkaar, kortom omdat we onszelf geleerd hebben om te relativeren.
Als we ons de vraag stellen wie er, zeker op lange termijn, de sterkere is, dan weten we dat de relativisten, met al hun twijfels en angsten, de sterkeren zullen zijn, en dat de systemen die absolute waarden hanteren het zullen verliezen.
De grote mond van Kaan is de grote bek van een systeem waaraan Kaan zijn identiteit ontleent. Hij voelt zich sterk vanwege dat systeem dat hem overeind houdt. Wankelt de Islam, dan struikelt kaan en voelt hij zich reddeloos verloren.
Het zaad der moslims mag rijkelijk spuiten, maar er worden mensjes geboren, geen moslims, en elk van die mensjes heeft het vermogen om te twijfelen. Breek de macht van het systeem, sla De Verhevene op zijn bek, en de groep is geen groep meer.
Zo is het ook het Christendom vergaan.

Schoorsteenveger | 08-05-13 | 09:13

Deze knuffelaars zijn de goedmensen. De zogenaamde intellectuelen. Zij die maar al te graag een beroep doen op hun academische achtergrond, om normale mensen uit te leggen hoe allochtonen denken en doen. Zo van: “nee, jullie zien het verkeerd, die Turkse jongeren zijn niet antisemitisch, ze zijn onwetend. Dit komt door hun migratiegeschiedenis, cultuur enzovoorts.” Deze knuffelaars maken er een levenstaak van om aan te tonen dat problemen in de multiculturele samenleving komen door een gebrek aan kennis en begrip. De fout ligt niet bij de allochtonen, maar bij ons, wij weten te weinig over allochtonen. Wij snappen hun cultuur niet. Onze analyse van de multiculturele samenleving is fout, wij hebben een vals bewustzijn.
Deze knuffelaars vinden zichzelf slim, want zij lezen Spinoza, Nietzsche en Kant. Als je het niet met hun eens bent, ben je per definitie dom, heb je geen moraal en geen diepgang!

Predictor | 08-05-13 | 02:23

Ten dode natuurlijk.

Mokum Kosher | 07-05-13 | 23:45

Dit is toch ook logisch? Als je de dood aanhangt dan ben je zelf ook ter dode opgeschreven.

Hij die leeft bij het kromzwaard, zal sterven bij het kromzwaard of bij inteelt.

Mokum Kosher | 07-05-13 | 23:43

@ Schoorsteenveger | 07-05-13 | 22:50
En moreel zitten ze op zwart zaad.

You-On-A-Gin | 07-05-13 | 23:25

Kaan78 | 07-05-13 | 16:34 |
Zwak zaad, Kaan, zwak zaad.

Schoorsteenveger | 07-05-13 | 22:50

Stukje bij beetje door de strot gedouwd. Dan kan het ook weer de andere kant op. Niet meer wegkijken maar indammen. Ik ben er wel klaar mee dat ik goddomme dagdagelijks met die waanzin geconfronteerd wordt. Iedereen in dit land zou het recht moeten hebben niet te hoeven weten wat een boerka is en wie damn Al-Haat zus-en-zo is en wat hij uitkraamt. Weg met die zooi.

En ja: ondanks wat er vaak beweerd wordt neemt die nonsens nog steeds toe. Kinderen van 6 met hoofddoeken, nieuwe megamoskeeën, etc. weet iemand toevallig of er wel eens deugdelijk wetenschappelijk onderzoek is gedaan naar de demografische ontwikkelingen, moskeeën, bouwjaren etc? Wat opgetrokken wordt kan ook weer naar beneden namelijk. Of is mijn intuïtie juist en is dat een taboe onderwerp op de uni's van tegenwoordig?

Auweyida | 07-05-13 | 22:24

@ITEACHYOU | 07-05-13 | 16:53
Ik kon niet wachten tot ik thuis was jou dit lesjew te leren!
Tien geboden zijn bijna woord voor woord uit het boek der doden van egypte gekopiëerd, dat reeds 1200 jaar voor mozes de berg op ging bestond!
Je mag nog een poging wagen, maar probeer een beetje beter je best te doen ok?

tattooboer | 07-05-13 | 19:26

Wanneer is dat kamp? Misschien een idee om dan Zeeland weer te laten onderlopen.

Afgeschminkte Bassie | 07-05-13 | 19:24

=“Als de Arabische wereld een vrouw is, dan draagt zij een dood kind in haar baarmoeder: de islam.”=

Rare beeldspraak. 'Een kind des doods' had beter geweest.

Islamofiel | 07-05-13 | 19:02

@ITEACHYOU | 07-05-13 | 17:07
Islam onstond omstreeks 700 na Christus!

Leer UZELF eens wat feiten.

Cor Rupteling | 07-05-13 | 19:00

@Kaan78 | 07-05-13 | 16:34
Waarom hebben zowel Cssius Clay als Mike Tyson pas op latere leeftijd de islam omarmd?

Niet omdat het zo'n fijne ideologie is, maar omdat ze een paar klappen teveel op hun kokosnoot hebben gehad en niet meer goed konden/kunnen nadenken.

Cor Rupteling | 07-05-13 | 18:54

@de Bree | 07-05-13 | 15:48
Ik denk dat iedereen pislink zou worden als er de godganse dag zand in je naat schuurt. Wat dat betreft snap ik ze wel.

Cor Rupteling | 07-05-13 | 18:45

@De Rechtsgeleerde | 07-05-13 | 17:53
Goh, dus die Openbaringen zijn helemaal niet uit de eerste eeuw maar zijn geschreven ná 632? 7e eeuws dus?
En in de 4e eeuw is het boek al canoniek verklaard?
Doe eens de passage uit Openbaringen waarin de Islam genoemd wordt? Voor mijn lol...

Stormageddon | 07-05-13 | 18:44

@De Rechtsgeleerde | 07-05-13 | 17:53 | + 3 -
Tegelijkertijd zijn wij ook de idioten die linkse naïeve regeringen hebben die ook nog eens alle touwtjes in handen hebben terwijl eigenlijk het meerendeel van de autochtone bevolking wilt dat ze ongezien de jeweetwel krijgen.

LangeTijdGeleden | 07-05-13 | 18:29

De arabische lente heeft getoont dat de enige manier om dat moslim tuig onder controle te houden een dito middeleeuwse dictator is die met harde hand regeert over die stone agers.

Gary Gunstone | 07-05-13 | 18:09

In de bijbel staat in het deel openbaringen dat de islam weer zal heersen in de wereld. Maar er staat geukkig ook dat wij deze islam weer terug zullen drijven. Dat is heel logisch, want de westerse wereld is erg slim. En voor wie dit moeilijk te geloven is adviseer ik kijk eens goed om je heen. Kijk naar onze auto,s, telefoons, vliegtuigen en al die andere uitvindingen uit het westen. En wat nog mooier is, is het gegeven dat wij de beste legers hebben met de allerbeste wapens.

De Rechtsgeleerde | 07-05-13 | 17:53

@dubbeljoe | 07-05-13 | 17:29
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Ik snap, maar Nanninga noemt Stienen en Samuel toch. Dan kan zij er bij vermelden dat Wilders hetzelfde over die Arabische lente en de Islam denkt, maar dat is de intentie niet van het topic.
Het is aan de reaguurders om daar op te wijzen, maar iedereen heeft zo zijn/haar eigen insteek.

Jij en ik hadden ook een andere insteek, maar jij hebt een en ander nog eens expliciet vermeld.

Ben het vanzelfsprekend met je eens.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 17:49

La Vie En Rose | 07-05-13 | 17:24

Maar er kan wel eens vermeld worden dat hij dit al jaren aan de orde stelt. Ten koste van..

dubbeljoe | 07-05-13 | 17:36

@ITEACHYOU | 07-05-13 | 17:07
In de oude wijken leefde die discussie wel. Ver voor 9-11. Over de hen opgedrongen multiculturle samenleving maar met name door de enorme instroom van Marokkanen en Turken, de toenemende invloed van de Islam op moslims als gevolg van steeds meer gebedshuizen in die wijken (sociale controle) en de toenemende invloed daarvan op onze maatschappij. (Moskeeën kwamen later.) Dus die onvrede was er allang, ook omdat er niet naar mensen werd geluisterd. 9-11 heeft ook invloed gehad, maar de opkomst van Fortuyn had daar niets mee te maken.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 17:35

Laten we de domme christenen in deze ook niet vergeten, zij die denken dat de Islam dichter bij hen staat dan de verlichting. De CDA wil dat de moslims in elk geval laten geloven.
Er zijn er zoveel die niet inzien welke van deze twee voor zulke enorme vooruitgang zorgde in het Westen. Aan hen geef ik daarom een gratis advies, begin eens een kraampje met bijbels midden op het Tahir plein.

me,myself and IK | 07-05-13 | 17:31

La Vie En Rose | 07-05-13

In het algemeen bedoel ik, dat wanneer het over dit soort onderwerpen gaat, Wilders nooit genoemd wordt en in dit geval bv onderstaand stukje v. Nanninga en dan mn de commentaren daarop, alsof er allerlei nieuwigheden verkondigd worden.

-Dat de ware bevrijding van de Arabische wereld start met het afwerpen van het juk van de Islam begrijpt een kind. Tenminste. Dat snapt iedereen die niet bevangen was door naïeve policor-jubelstemming met Arabierische cheerleaderneigingen. Dat wist iedereen die niet tegen de klippen op de revolutie romantiseert vanuit een comfortabele positie langs de zijlijn. Dat begrijpt iedereen die zich baseert op feiten in plaats van telefoongesprekken met haar vriendinnies. Kortom: dat wist iedereen behalve Arabistenkipjes Petra Stienen en Monique Samuel. Die worden in de voormalige grachtengordel-nuancefolder HP/De Tijd dan ook genadeloos gefileerd door Hafid Bouazza, die in zijn brisante betoog even wat waarheden aanstipt als: "De islam krijgt alleen maar meer invloed. En precies in wat we in Nederland ‘kwetsbare wijken’ zouden noemen: delen van het land waar men gebaat is bij socio-economische en educatieve hervormingen en niet met religieuze waanzinnigheden als het verbieden van geparfumeerde zeep en deodorant."

dubbeljoe | 07-05-13 | 17:29

@dubbeljoe | 07-05-13 | 17:07
Ah, net gemist.

Het topic gaat over de inhoud van het stuk van Hafid Bouazza en niet over Wilders en de EU. Dat is de verklaring.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 17:24

Aangezien er in de Islam geen hierarchise structuur bestaat kan dat geloof niet anders benoemd worden als een fascistische ideologie, vergelijkbaar met het nationaal-socialisme. Dat verklaard gelijk waarom de Adolf Hitler en de NSB, en tegenwoordig de Nederlandse Volks-unie en de linkse partijen ermee dwepen.

Het beroerde is dat links het zelf nog niet beseft maar anti-kapitalisme, anti-semitisme en pro-vierde rijk zegt genoeg lijkt me.

Het sprookje dat de nazi's extreem-rechts waren is hiermee wel ontkracht.

The_Challenger | 07-05-13 | 17:22

-weggejorist-

klote187 | 07-05-13 | 17:21

Als de islam mag oproepen tot het doden van homos,
mogen homos dan ook oproepen tot het doden van moslims?

Karel Popper | 07-05-13 | 17:20

ITEACHYOU | 07-05-13 | 17:07


Hans Jansen (arabist) - Wikipedia

Jansen schreef tussen 1974 en 2010 17 boeken over de islam die verschenen bij Nederlandse, Duitse en Amerikaanse uitgevers. Zijn werk is onder andere in het Duits en het Turks vertaald. Zijn boek The Neglected Duty (1986, New York: Macmillan) geldt internationaal als één van de eerste belangrijke wetenschappelijke studies naar het moderne islamitisch fundamentalisme. Samen met Asad Jaber schreef hij in 1992 een bewerking van een bekende Koran-vertaling van Kramers bij de Arbeiderspers. In 2008 schreef hij samen met de Nederlandse moslim Abdul-Jabbar van de Ven het boek Bombrieven, over hun onderlinge correspondentie-dialoog. Eveneens in 2008 verschenen de boeken Islam voor Varkens en Zelf Koran Lezen.

dubbeljoe | 07-05-13 | 17:18

@dubbeljoe | 07-05-13 | 17:05
Yep, dat is het verhaal van Wilders, dat weet iedereen. Maar nu snap ik nog steeds niet wat je bedoelt met:

"Blij dat je erover begint, wel raar dat de enige die dit alles al jaren benoemt, na Pim en Theo ,in het hele verhaal niet voorkomt. Nog steeds een policor taboe?"

Kan aan mij liggen, dus nogmaals de vraag: welk verhaal bedoel je.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 17:17

Vrees eerder dat het een levend, zichzelf klonend monster is dan een dood kind.

Causa Sui | 07-05-13 | 17:13

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:53

Sorry, ik heb geloof ik je vraag verkeerd gelezen, ik bedoelde het verhaal van Nanninga en de comments daarop.

dubbeljoe | 07-05-13 | 17:07

La Vie En Rose | 07-05-13 | 17:02
mmm, de islam bestaat al duizenden jaren. tot 9-11 leefde die discussie nog niet zo in NL, afgezien van Janmaat misschien. Pas na 9-11 is die discussie echt losgebarsten. Vandaar dat ik zeg, dat kun je niet los van elkaar zien. Overigens praat ik niets goed, begrijp me niet verkeerd, maar alles heeft een reden

ITEACHYOU | 07-05-13 | 17:07

Zolang bij mij achter nog steeds zo'n koepel met 2 vermomde raket installaties staat vertrouw ik ze voor geen meter

dani7902 | 07-05-13 | 17:05

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:53 |

Het verhaal over de Islam die geen godsdienst is, maar een gewelddadige veroveringsideologie, die geen afvalligen toestaat. En daarnaast het verhaal over de EU die ten eerste deze invloeden faciliteert en ons financiële systeem om zeep helpt en waar we zo snel mogelijk vanaf moeten en een economisch verband met de landen om ons heen moeten aangaan.

dubbeljoe | 07-05-13 | 17:05

@ITEACHYOU | 07-05-13 | 16:48
Tuurlijk wel.

Wat met Fortuyn en van Gogh is gebeurd en dat Wilders moet worden beveiligd is het gevolg van de enorme hetze van m.n. PvdAers. Die hebben het klimaat geschapen waar dit kon gebeuren, door doof en blind te zijn voor de islam en haar uitwassen.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 17:02

@dubbeljoe | 07-05-13 | 16:36
Welk verhaal bedoel je?

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:53

miko | 07-05-13 | 16:51
beetje dom, zou Maxima zeggen
10 geboden, wel eens van gehoord?

ITEACHYOU | 07-05-13 | 16:53

Ook het aantal hoofddoekjes in het, eens hier zo van gevrijwaarde, Oosten des Lands neemt hand over hand toe.
Voorwaar geen verfraaiing van het straatbeeld kan ik u zeggen.
Overigens niet dat er meer autochtonen zijn komen wonen, wel dat velen van hen ineens een andere uiting aan hun geloof zijn gaan geven.
Iets zegt me in ieder geval dat we nog niet klaar zijn met deze, in mijn ogen, ietwat ongure types.

Coyote | 07-05-13 | 16:52

Ook het aantal hoofddoekjes in het, eens hier zo van gevrijwaarde, Oosten des Lands neemt hand over hand toe.
Voorwaar geen verfraaiing van het straatbeeld kan ik u zeggen.
Overigens niet dat er meer autochtonen zijn komen wonen, wel dat velen van hen ineens een andere uiting aan hun geloof zijn gaan geven.
Iets zegt me in ieder geval dat we nog niet klaar zijn met deze, in mijn ogen, ietwat ongure types.

Coyote | 07-05-13 | 16:52

@ITEACHYOU | 07-05-13 | 16:10
Onze normen en waarden zijn NIET gebaseerd op een geloof. Eerder ondanks dan dankzij slaan we elkaar de hersens niet meer in omdat een man te lang naar anders vrouw kijkt iets teveel en raars zegt over een ingebeeld vriendje en ga maar door.
Noem een ding op wat door geloof zou zijn gekomen?Specifiek gristelijk.

miko | 07-05-13 | 16:51

@La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:50
Huh? Solly @joris.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:51

@Moishe Pipik | 07-05-13 | 16:42
Thnx. Zoals ik al dacht.

* teiltje pakken doet *

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:50

@Kaan78 | 07-05-13 | 16:34 |

Leuk die beeldspraken, hier klopt alleen geen kut van met je dubbele punt.

Bruno Alaska | 07-05-13 | 16:50

@Moishe Pipik | 07-05-13 | 16:42
Thnx. Zoals ik al dacht.

* teiltje pakken doet *

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:50

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:47
Jouw punt kan je niet los zien .......

ITEACHYOU | 07-05-13 | 16:48

@ITEACHYOU | 07-05-13 | 16:38
Niet de aandacht van mijn punt af proberen te leiden door andere ellende van elders erbij te halen.
Ik heb het over 5 mei, en over onze vrijheid die is verkwanseld.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:47

@Stormageddon | 07-05-13 | 15:43
Alleen mams hebben ze gemeen, msischien?

Jadaag | 07-05-13 | 16:46

Het boek 'Untergang des Abendlandes' kan opnieuw worden geschreven, nu met de Islamitische cultuur als onderwerp. En nu maar hopen dat de titel van het boek uitkomt...

eerstneukendanpraten | 07-05-13 | 16:45

@wat zeg je | 07-05-13 | 16:22
Wanneer je na de zoveelste onvermijdelijke ban weer terug komt als 'Kiekeboe' of 'IP-Holladiéé', krijg je van mij een plusje.
Deal?
'Maniakaal gedreven' reken ik ook goed.
Die haat van jou jegens bepaalde reaguurders, het lijkt welhaast islamitisch.

Jackanders | 07-05-13 | 16:43

De Islam heeft zoveel vijanden , niet alleen het westen maar ook binnen de Islam zelf
Daarom zal de Islam zich uiteindelijk van binnenuit zelf vernietigen.

Eurotokkie | 07-05-13 | 16:41

@de Bree | 07-05-13 | 16:38
Ja - en niets maakt moslims en Gutmenschen zo kwaadaardig als de naakte waarheid. Vinden ze niet mogen kunnen; verklaren ze strafbaar (als ze kunnen).

Jan Passant mk2 | 07-05-13 | 16:40

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:14
Ik ben het met je eens, dit is triest, andere kant van het verhaal,noem dan ook eens de namen van de mensen die al jaren vastzitten op Guantanamo zonder enige vorm van proces, terwijl wij onze vrijheid vieren....

ITEACHYOU | 07-05-13 | 16:38

Dus Geert Wilders had de hele tijd gewoon gelijk!
En daarvoor Janmaat.

de Bree | 07-05-13 | 16:38

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:14

Blij dat je erover begint, wel raar dat de enige die dit alles al jaren benoemt, na Pim en Theo ,in het hele verhaal niet voorkomt. Nog steeds een policor taboe?

dubbeljoe | 07-05-13 | 16:36

Goede column, jammer dat mevrouw Nanninga mij geblocked heeft #langetenen - Verder die Stienen heeft haar geloofwaardigheid allang verloren en ingeruild voor pro Islam propaganda na haar incidentje in Egypte.

eelko1976 | 07-05-13 | 16:35

@Stormageddon | 07-05-13 | 16:30
Hehehe. Scherp!

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:35

Hafid Bouazza is veel verstandiger dan al die zogenaamde wetenschapsmeisjes en deskundigenmannetjes van onze policor universiteiten die kortgezegd in feite nergens goed benul van hebben omdat ze zijn opgegroeid in grachtengordelarrogantie en D66-prietpraatclubs. Zo gauw een van deze 'deskundigen' met zijn/haar tronie op het scherm komt, gaat hier de tv uit.
Hulde voor mannen als Bouazza.

lekker wijf | 07-05-13 | 16:34

@ o)+ | 07-05-13 | 16:11
Het is zo als je aangeeft, maar alleen omdat wij Europeanen dat toelaten met onze softe verdwaasde houding, erin gepeperd door allerlei policor tuig en links Goedmenselijk ‘intellect’. Het zou zo moeten zijn dat als wij olie nodig hebben en ze willen het ons niet verkopen, dat we binnen een week zo’n land bezetten en het gewoon gaan halen. Schulz en dergelijken zijn zwakke lulhannesen die met zich laten sollen en onze macht en kracht weggeven aan de arabirsiche despoten met hun kutgodsdienst.

Fijnstoffer | 07-05-13 | 16:34

De Islam is Nederlandfobisch en houden zich krampachtig vast aan achterhaalde gewoontes. Daarbij proberen ze de rest van de bevolking mee te trekken in hun normen en waarden. Na ja waarden.... onderdrukking.

ikdenkwat | 07-05-13 | 16:34

De Arabische wereld is een man, en injecteerd zijn zaad overal in de "akkers" van Europa: de Islam.

Kaan78 | 07-05-13 | 16:34

Ja het sprookjes is uit.

Eurotokkie | 07-05-13 | 16:34

@Moishe Pipik | 07-05-13 | 16:26
Onvoorstelbaar.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:32

.. natuurlijk zijn moslima's de belangrijkste slachtoffers van de islam, de meesten echter krabben je de ogen uit om te bewijzen hoe prettig ze zich voelen bij de boze profeet.
De eerste komende paar honderd jaar heeft altijd de grootste schoft het Laatste Woord binnen de islam, dat is dus de man (altijd een man) met de langste baard; het krachtigst stinkende gewaad; de meest idiote uitstraling.
Zeg maar het type verkrachter op het Tahir plein.

Jan Passant mk2 | 07-05-13 | 16:31

@Moishe Pipik | 07-05-13 | 16:23
Oh, die heb ik gelukkig gemist.
Zeker met zo'n vrome uitgestreken kop.

Dit soort lui heeft niet door hoe hypocriet ze zijn.
Denken ze nooit over na.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:30

Alle religie afwaarderen tot een strikt persoonlijke hobby! Regeren en dialogen altijd op basis van gezond verstand..... Problem solved

Kobus Kloothamer | 07-05-13 | 16:30

Ja maarrrr..... Het Christendom is ook heel kut hoor. Die rottige papen en die verrekte grefo's en meer van dat tuig. Altijd maar weer islam bashen, lekker makkelijk en goedkoop. Stoer hoor. Mevrouw Nanninga zou ook eens zo'n stukje over christenen moeten schrijven, maar dat durft ze natuurlijk niet. Moslims doen namelijk nooit wat terug...

Oh wacht. Ehm....

Stormageddon | 07-05-13 | 16:30

@Bruno Alaska | 07-05-13 | 16:19 | + 0 -

Ik wil ook geen fudge met geloof te maken hebben, géén één geloof als het ff kan. Veel moslims weten dat ook gewoon en hebben daar respect voor. Op de werkvloer heb je een zakelijke en vriendelijke relatie met elkaar, daar buiten mag je elk schaap pakken wat je wilt (bij wijze van spreken), zolang je het maar voor jezelf houdt.

Anderen daarentegen proberen constant te lobby'en om bepaalde "rechten" door te dringen door de Nederlandse wetten om zo hun geloof 'openbaar' te maken (haatpaleizen haat texten laten schreeuwen bijvoorbeeld, dit is al in veel wijken gebeurt waar toevallig de PvdA heerst). Klein voorbeeld: Op vele basisscholen, middelbare scholen en zelfs sommige MBO's willen ze 'godsdienst, en dan met name Islam' een verplicht vak maken om zo 'andere culturen te leren kennen', ook willen ze dat het dan geen 'optioneel' vak wordt. Daar ben ik op tegen, als ik dat ooit hoor van m'n kinderen hebben ze een groot probleem.

LangeTijdGeleden | 07-05-13 | 16:30

@wat zeg je | 07-05-13 | 16:22
Doe normaal!
Ik weet ook dingen. Over jou.
Dit is de waarheid en daar moet je het mee doen.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:27

wat zeg je | 07-05-13 | 16:22
En jij bent degene die 20x achter elkaar uit de stamkroeg wordt gegooid, met een ander hoedje terugkomt en dan denkt dat niemand haar herkent.

Moishe Pipik | 07-05-13 | 16:26

Het moet toch gezellig zijn, zo'n familiediner in huize Bouazza. Hafid met zijn mening, zusje Hasnae die zich voornamelijk onderdrukt en lastiggevallen voelt door blanke mannen van middelbare leeftijd. Kan GS niet eens een livestream regelen bij zo'n etentje?

Ja nee, geen mening | 07-05-13 | 16:25

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:14
Om het nog iets mooier te maken: Jörgen Raymann, een van de Wilders-aanklagers, die een 5-mei spotje over vrijheid van meningsuiting mag inspreken.

Moishe Pipik | 07-05-13 | 16:23

-weggejorist en opgerot-

wat zeg je | 07-05-13 | 16:22

de Bree | 07-05-13 | 15:52 |
Dat oorzakelijk verband acht ik ook zeer waarschijnlijk. Waarom zou je intellectueel moeilijk doen als je met gewoon gezond verstand een voor de hand liggende verklaring vindt?
Eventueel wil ik nog wel een concessie doen aan de heersende tendens naar ingewikkeldheid en de geografische omstandigheden voorschakelen en nog wat ruimte aan 'toeval' geven. Maar voor het zoeken naar oplossingen voor het multiculfiasco voegt dat weinig toe.

WirMachenMusik | 07-05-13 | 16:21

@Kaan78 | 07-05-13 | 15:44
Lieve schat. Moslims bewandelen de weg naar Sodom en Gomorra net zolang als er mensen en dus ook moslims bestaan. Verschil is dat moslims het stiekem doen en moeten doen.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:20

Lijkt me eerder een gevallejte van de baby weggemieterd en de stinkende nageboorte een kromzwaard in de hand gegeven en een djellaba aangetrokken.

Conan de Rabarber | 07-05-13 | 16:19

@LangeTijdGeleden | 07-05-13 | 16:11

Nou heel jammer hoor, het is pas jammer dat mensen die historisch gezien helemaal niets met deze ideologie te maken hebben er toch op één of andere manier bij betrokken worden. Het is werkelijk idioot dat dit geloof bij sommige Nederlanders bijna dagelijks een rol speelt. Ik wil er geen klote mee te maken hebben, mag dat?

Bruno Alaska | 07-05-13 | 16:19

We vieren vandaag de vrijheid zo zei op 5 mei een of andere Miep op het staatsjournaal.

Moest gelijk denken aan Wilders die al ruim acht jaar lang dag en nacht moet worden beveiligd. En aan Fortuyn en aan van Gogh, en aan Joden die bepaalde wijken maar mijden, of hun keppeltje afdoen. En aan homo's die worden weggetreiterd of mishandeld, en aan columnisten, schrijvers, cabaretiers en cartoonisten, die geen kritiek meer op de Islam durven uiten.

We vieren elk jaar de vrijheid.Vrijheid die is verkwanseld door politici die ons ook nog eens hebben uitgeleverd aan de EU. En door onszelf natuurlijk. Want wij hebben dit laten gebeuren.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 16:14

Islamieten willen helemaal geen arabische lentes, democratie en al helemaal geen verlichte ideeen.
Wij denken alleen maar dat ze worden onderdrukt en dat ze het licht wel een keertje gaan zien.
Als volslagen naieve randdebielen blijven we dat maar volhouden.

löl met vingers | 07-05-13 | 16:13

Ken persoonlijk een aantal moslims (collega's e.d.) die zich volledig distantieren van de radicale idioten.

Daarentegen ken ik er ook een paar die dit alleen maar bevestigen...

Jammer dat de mensen die zich er volledig van willen distantieren ook de dupe er van zijn.

LangeTijdGeleden | 07-05-13 | 16:11

stormtijd | 07-05-13 | 16:05
wel eens van sarcasme gehoord?

ITEACHYOU | 07-05-13 | 16:11

Fijnstoffer | 07-05-13 | 15:37
Als Schulz en consorten niet buigen wordt de oliekraan dichtgedraaid. Zo simpel is het.

Sinds de autoloze zondagen van begin jaren zeventig hebben de olie producerende landen in het Midden Oosten - en daarmee de als religie vermomde morele melanoom dat zich Islam noemt - de ballen van Europa in handen.

o)+ | 07-05-13 | 16:11

Vooralsnog zitten we opgescheept met een Arabische ijstijd die nog wel wat generaties gaat duren. Zelfs in donker-Afrika is hoe moeizaam en fragiel dan ook enige vooruitgang te bespeuren. De Arabische wereld heeft een bizar soort zelfdestructie in zich die niet te beavatten is.

brutus68 | 07-05-13 | 16:10

Hafid is ook doorgeslagen. Alsof de tig miljoen moslims allemaal gek zijn..... ga toch weg. Omdat hij uit persoonlijke frustratie de islam van zich af heeft gezet wil nog niet zeggen dat....... of gaan we nu ook beweren dat de christenen ook een zooitje geïndoctrineerde sukkels zijn die niets goeds aan onze samenleving toevoegen? vergeet niet dat onze normen en waarden zijn gebaseerd op het christelijke geloof. Hafid moet de extreme Islam aanspreken en anders zijn mond houden. dat is mijn mening. en nee, ik ben geen moslim noch aanhanger van een ander geloof, maar om nu miljoenen mensen weg te zetten als doorgedraaide randdebielen die niets van het leven begrijpen gaat me te ver....

ITEACHYOU | 07-05-13 | 16:10

Bakito | 07-05-13 | 15:36 | + -16 -

Ja, bagataliseren dat is jouw stokpaardje als het je niet uitkomt.
Een verkrachting is bij jou een sexueel gefrustreerde die zijn lusten bedwingt, het slachtoffer slechts een bijproduct.

stormtijd | 07-05-13 | 16:05

Hafid Rushdie doet Arabische Lente

Djenghiz_ken_net | 07-05-13 | 16:05

Daarom is het toch ook valide en gerechtvaardigd om te hopen dat Assad in Syrië wint?

de Bree | 07-05-13 | 16:04

Hafid is een held.
De Arabische lente is een gotspe gebleken, al sinds de eerste dag. Westers wensdenken, niets meer.
Ik heb hier ook regelmatig gelezen dat de Islam zogenaamd op zijn retour is, terwijl we dagelijks op het tegendeel worden gewezen.

Desmoulins | 07-05-13 | 16:02

Hou je veilig, Hafid!
Gelijk hebben wordt namelijk niet zo gewaardeerd in dit 'vrije' landje.

Jackanders | 07-05-13 | 15:59

@Stormageddon | 07-05-13 | 15:43
Inderdaad. Onvoorstelbaar eigenlijk.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 15:58

-weggejorist-

wat zeg je | 07-05-13 | 15:56

Hafid Bouazza is een held!

Het is niet geheel toevallig dat hij nooit mag aanschuiven aan de tafels van de rode loper voor de islam uitrollers van de Vara en de NOS/NTR (Nieuwsuur, Halve Maan). Die hebben liever Petra Stienen, Monique Samuel, Abdelkader Benali en Bertus Hendriks met hun oerdomme geneuzel.

Ow en het gekke zussie van Hafid, Hassnae, die mag ook altijd aanschuiven.

La Vie En Rose | 07-05-13 | 15:55

en mohammed is de vader!

poli | 07-05-13 | 15:54

Bakito | 07-05-13 | 15:46 |
Niet weer, ik ben de webcambeelden van enige weken terug nog niet te boven.

Watapatja | 07-05-13 | 15:52

Zou de islam niet de oorzaak van de ellende daar zijn, maar eerder een logisch gevolg en symptoom van de volksaard daaro?

de Bree | 07-05-13 | 15:52

De islam is - in combinatie met een slappe en/of corrupte Westerse leiding (EU, NL) - een gevaarlijke ziekte.
Genoemde Westerse regenten vormen dan het AIDS; de islam de longontsteking waaraan uiteindelijk overleden wordt.

Jan Passant mk2 | 07-05-13 | 15:51

@de Bree | 07-05-13 | 15:48
Inderdaad! Het grote verschil tussen de stabiele dictatuur en de revolutie is dat tijdens de laatste vrije nieuwsgaring mogelijk is terwiijl de eerste dit onder controle houdt met het ter beschikking stellen van voldoende celruimte. Wat jij, Erdogan?

witwas | 07-05-13 | 15:51

-weggejorist-

wat zeg je | 07-05-13 | 15:49

Zoals altijd speelt links hier weer een duivelse rol. De meeste dictaturen zijn door links aan de macht gekomen en worden door hetzelfde links aan de macht gehouden. Vanaf het begin juichte links en drong aan op steun aan het veelal islamitische verzet. Het wordt eens tijd om te onderzoeken wat links wil. In ieder geval geen democratie. Links is een groot gevaar voor de vrijheid der mensheid.

De Rechtsgeleerde | 07-05-13 | 15:48

@Kaan78 | 07-05-13 | 15:44
Lijkt me een goed plan. Sinds de seksuele revolutie is Nederland het onbetwiste Sodom en Gomorra van de wereld. Ik kan me niet voorstellen dat Allah hier wonende moslims ongestraft zal laten.

witwas | 07-05-13 | 15:48

Aan de andere kant: ook voor de introductie van de pislam was moord en geweld de norm in die woestijncontreien.
Misschien is het klimaat op dat soort breedtegraden toch niet zo gunstig voor het ontwikkelen van een vreedzaam en bedaard menselijk karakter?

de Bree | 07-05-13 | 15:48

@Bakito
Hopen dat ie in HD is dan maar.

Nietvoordekat | 07-05-13 | 15:47

@Kaan78
Inderdaad! Voorhuidgang!

Nietvoordekat | 07-05-13 | 15:47

Ik stel voor deze haatbaby te aborteren.

yamahaha | 07-05-13 | 15:47

@Nietvoordekat | 07-05-13 | 15:45
Er komt binnenkort een item op GSTV. Geduld.

Bakito | 07-05-13 | 15:46

@Bakito
Ik dacht dat het een vleeskleurige string was. Hoe wou je die op tafel leggen?

Nietvoordekat | 07-05-13 | 15:45

Het komt vast allemaal wel goed als we er nog veel meer geld naartoe sturen.

Kijk maar naar Gaza, daar storten we ook al jaren miljarden in en dat draait ook fantastisch.

James Lastig | 07-05-13 | 15:45

De islam zal zegevieren en komt meer en meer tot bloei. Aan de onderdrukking komt een eind. De moslims dienen het roer in eigen handen te nemen. Niks geen dooie. Daar valt niet tegenop te schrijven. Moslims dienen in plaats van weg te duiken voor democratie(ontwijken van bommen) samen te werken en te kiezen voor hun eigen weg i.p.v. de weg naar Sodem en Gamorra te volgen.

Kaan78 | 07-05-13 | 15:44

@Nietvoordekat | 07-05-13 | 15:43
Quatsch, ik reaguur altijd naakt.

Bakito | 07-05-13 | 15:43

Het is bijna niet te geloven dat Hafid en Hasnae uit dezelfde genenpool komen. Daar wil ik het even bij laten.

Stormageddon | 07-05-13 | 15:43

Ik zou het eerder een duivelskind noemen dan een dood kind, die islam.

yamahaha | 07-05-13 | 15:43

@Bakito
Nee, volgens mij omdat je veterstring te strak zit.

Nietvoordekat | 07-05-13 | 15:43

Die Samuel heeft thuis een clichégenerator staan. Ik mis alleen nog draagvlak. Man, man, man:

“De islamitische illusie moet eerst worden ontmaskerd voor er een evenwichtiger pluriform politiek landschap kan ontstaan waarin niet één ideologie of religieuze beschouwing de dienst uitmaakt, maar een breed spectrum aan opvattingen en ideeën ingang vindt.”

Moishe Pipik | 07-05-13 | 15:42

Mevr. Nanninga durft. In sommige kringen kunnen ze echt geen onderscheid maken tussen schrijver en boodschapper.
Je kan altijd bij mij onderduiken hoor, Annabel.

de Bree | 07-05-13 | 15:41

Plus dat Allah, de God van de Onderwerping, een hekel heeft aan zondaars, hij haat zondaars. Maw, Allah is dus geen maximaal groot wezen. Als je snapt wat ik bedoel

arikanari | 07-05-13 | 15:40

Blindheid en vervoering wordt verlangd en eeuwig gezang over de golven waarmee het islam extremisme zich uitbreidt, terwijl de vuist daarentegen het enige passende argument is tegen deze achterlijkheid.

Simon de Danser | 07-05-13 | 15:40

@Nietvoordekat | 07-05-13 | 15:38
Omdat ik geen staatsafhankelijke slaaf ben zoals jij?

Bakito | 07-05-13 | 15:40

Eventjes afwachten maar wat de echte kenner en geliefde van Hafids' zusje ervan denkt. "Arabieren kijken" heette het werkje als ik me niet vergis, dat die dunlippige kenau erover schreef en volgens Breedveld heeft zij altijd gelijk...

stoethaspel | 07-05-13 | 15:40

@Bakito
Dat gebalanceerde dieet van je (zie paar topics terug) tast je hersenen aan.

Nietvoordekat | 07-05-13 | 15:38

Het blijft aan de andere kant aandoenlijk: die linkse Gutmenschen die de boze realiteit van de echte wereld gewoon wegcensureren in hun appeltjesgroene weidewereld waar iedereen eigenlijk heel liev is.

En dan maar denken dat ze met het weggeven van andermans geld en vooral veel en diep buigen voor de tolerantie van de islam een Betere Samenleving kunnen maakbaren.

Labradorpuppies zijn ook zo. Maar dan wel weer een stuk intelligenter.

vraagstaart | 07-05-13 | 15:38

Leg dit maar eens uit aan de policorre troep in West-Europa en de VS. Voorlopig zitten we met bijvoorbeeld een EU-lul zoals Schulz die vrijwillig buigt voor de dragers van de islamtirannie.
En met vele politici die te bang zijn hun bek open te doen over de ongemakkelijke waarheid die islam heet.

Fijnstoffer | 07-05-13 | 15:37

-weggejorist-

wat zeg je | 07-05-13 | 15:37

Ach ja, islam of kapitalisme, lood om oud ijzer.

Het is beter om je er niks van aan te trekken. Ieder individu is verantwoordelijk voor zijn eigens.

Bakito | 07-05-13 | 15:36

In Egypte is ruim 80% nog van mening dat overspeligen en afvalligen gestenigd mogen worden (Google:Pew research). Viel een andere uitkomst te verwachten?

Godsammekraken | 07-05-13 | 15:36

@vraagstaart | 07-05-13 | 15:31 | + 3 -
Hij ligt nu onder de tafel, door de wijn op de tafel. Diner, je weet toch.

Kaas de Vies | 07-05-13 | 15:35

Die Hafid, die durft. Ik ken toevallig wat hoogopgeleide Marokkanen en die zijn allang seculier. Slechts een van hen heeft het, vlak voor zijn 50ste verjaardag, tegen zijn familie durven vertellen.
Maarreh, ieder is toch tegen de verheffing van de allochtone medemens, door onderwijs en buurtwerk in de prachtwijken?

Uriël Fack | 07-05-13 | 15:35

Dood kind? Soort Chuckie!

Godsammekraken | 07-05-13 | 15:34

Mooi gezegd van Hafid.
En waar ook.
Alle stervende religiën verliezen zich in geweld en prinzipiënreiterei - vooral jegens hun eigen lidmaten.
Uiteindelijk zijn de gelovigen moedig genoeg om hardop "fuck you" te roepen en is het afgelopen met zo'n dramgeloof.
(Jammer dat die mensen dan meestal weer een ander geloof gaan aanhangen).

Merlot | 07-05-13 | 15:34

Hafid Bouazza, altijd plus veel.

gooi en smijtwerker | 07-05-13 | 15:33

Bijkomend voordeel: in het geval van Hafid Bouazza wordt er *niet* meteen "raashiest!" geroepen. Maar of men nu wel gaat luisteren?

Godsammekraken | 07-05-13 | 15:33

Het is interessant om te zien dat de asielzoekers van toen die vluchtte voor geweld en vervolging van de extreme islam nu voor hun leven zouden moeten vrezen voor de moslimextremistische gelukzoekers van nu.

Kaas de Vies | 07-05-13 | 15:32

Hebben we Bertus Hendriks nog gehoord over dit onderwerp? Hij was destijds zó lyrisch en kritici werden weggehoond. Bertus? Zeg eens wat?

vraagstaart | 07-05-13 | 15:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken