Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welja. Kindermoordenaar Martin Cousijn wil verlof

Gevangenisdeur.jpgEen nieuwsbericht met in de kop de woorden "Moordenaar" en "wil". Wij schudden dan meewarig het hoofd en brengen de palm alvast in stelling in de buurt van de face. Wat wil Martin Cousijn, moordenaar van het zomaar om he-le-maal niks YOLO gewoon omdat het kan doodvermoorde 13jarige meisje Sybine Jansons? Begeleid verlof. Want hij is in 2003 tot 18 jaar cel plus TBS veroordeeld. *pats* Daar is ie al: de facepalm. 2003 + 18 = 2021. Dus. Hoezo dan? Wat aan 'celstraf' is er nou zo vreselijk moeilijk uitvoerbaar hier in Daderknuffelië? Boef, cel, deur dicht. 18 jaar wachten. Deur weer open. Okee, de standaard aftrek 'voor goed gedrag' moet er nog af. (Ook al zo'n jankterm. Iemand mollen en dan in de bajes 'goed gedrag' doen.) Dat is 1/3 van de straf oftewel 6 jaar eraf komen we uit in 2015. En is het nu 2015? Neen. Wij herhalen de vraag: hoezo dan, 'wil begeleid verlof'? Iemand die nog steeds niets heeft willen zeggen over de moord, ongetwijfeld tot nog meer verdriet van de nabestaanden. Iemand die beweert dat die moord gepleegd is door 'de andere Martin Cousijn, die nu niet meer bestaat.' Wappie wappie tuut tuut. Advocaat Anker beweert dat een korte verlenging van de TBS met maar 1 jaar de moordenaar 'zal motiveren om zijn best te doen.' De totaal gestoorde serieverkrachter die nevernooit meer buiten zal komen na eerdere vervroegde vrijlating-fails. Dus, samenvattend: iemand die sowieso tot 2015 niet buiten behoort te komen eist in 2013 minimale TBS-verlenging omdat hij anders niet gemotiveerd is voor de behandeling voor een moord die hij de facto ontkend gepleegd te hebben. Een persoon die tot zijn laatste dag tóch altijd op verlenging vast zal zitten. En die persoon wordt niet keihard in zijn smoel uitgelachen, neen, in Nederland gaat nu de rechter zich serieus over dat verzoek buigen. Iedere twee jaar opnieuw. Terwijl zelfs de psycholoog zegt, neh hou deze nog maar even binnen. Proefverlof, wat kan er mis gaan?

Reaguursels

Inloggen

ontkenT

nogeentjedan | 21-03-13 | 10:19

Stel dat Martin tijdens zijn proefverlof een Sterre, Mees of Lotte van Neerlands finest (dochtertjes van procureurs, rechters, psychiaters of andere justitiële dwaallichten) eens flink te grazen neemt. Gaan de ogen dan wel open? Gaan we dan ineens wel inzien dat dergelijke monsters horen weg te rotten in bunker? Sommige mensen zijn ongeneeslijk, die horen opgesloten te zitten en NOOIT meer vrij te komen!! Hoe-moeilijk-is-t? En bekijk het gvd eens vanuit de ogen van de nabestaanden i.p.v. door de ogen van een totaalmalloot.

Sliptong | 21-03-13 | 09:43

Een verschrikkelijke zaak was dat inderdaad, heb zelf een dochter van dezelfde leeftijd, en je moet er niet aan denken dat iemand zoiets met je kind doet.
Geeft ook stof tot nadenken, hoe door en door slecht sommige mensen kunnen zijn.
Levenslang was gezien het strafrechtelijk verleden van Martin Cousijn zeker op zijn plaats geweest, nog niet eens zo zeer als straf voor hem, maar ter bescherming aan de maatschappij.
De vraag is natuurlijk niet of hij weer zal toeslaan maar wanneer. Wie is zo gek om zijn ontslagbewijs te ondertekenen?

oranjeblanjeblue | 21-03-13 | 00:41

Los laten en binnen een paar uur na vrij lating een blauwe boon tussen de ogen plempen...

De enige remedie tegen het ziekelijk oprekken van wets artikelen en het schofferen van nabestaanden van de slachtoffers

dehandigesmeerlap | 21-03-13 | 00:21

@Jos Schmitz
TBS wordt opgelegd voor twee jaar en in de praktijk wordt het maximaal met vier jaar verlengd.

buitenspeler | 20-03-13 | 23:40

@ Buitenspeler. TBS wordt niet opgelegd voor 6 jaar, maar voor onbepaalde tijd en is een maatregel gericht op terugkeer in de maatschappij van dit soort tijdbommen. Het vrijlaten van een TBS'er veroordeeld voor zedendelicten met kinderen staat gelijk aan een op scherp staande handgranaat achterlaten in de zandbak. Je weet niet wanneer ie afgaat, maar dat ie vroeg of laat afgaat is vrijwel zeker. Het probleem met recidivecijfers van TBS'ers is dat zedendelinquenten niet apart worden geregistreerd. Alles wordt op 1 hoop gegooid. Hier een berichtje uit de VK waarin 82% genoemd wordt voor zedendelinquenten. Close genoeg? www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

Jos Schmitz | 20-03-13 | 20:56

@Jos Schmitz
O ja joh is de gemiddelde TBS 10 jaar? Toch knap aangezien bij TBS de behandeling maximaal 6 jaar duurt. Daarna gaat wat over blijft in de 'longstay' wat een eufemisme is voor levenslang zonder verlof.
Het is vast te veel gevraagd om een bron bij dat getal 90% recidive?

buitenspeler | 20-03-13 | 19:28

Het al dan niet met proef- of begeleid verlof sturen van psychopaten die kinderen hebben verkracht en daarna vermoord, heeft geleid tot de dood van vele, volstrekt onschuldige kinderen. Dit omdat randdebiele psychiaters van mening zijn dat dit soort monsters weer een 'kans' krijgen in de vrije samenleving. De maatschappij is geen proeftuin voor psychiatrische experimenten. Als psychiaters beslissen dat een kindermoordenaar weer de maatschappij in kan en hij valt in herhaling, moeten die psychiaters worden vervolgd voor dood door schuld. Als een vrachtwagenchauffeur een inschattingsfout maakt met dodelijke gevolgen voor derden wordt hij ook vervolgd voor dood door schuld. Waarom een psych niet? Overigens, de beste en veruit goedkoopste manier om de maatschappij de absolute 200% garantie te geven dat een kindermoordenaar nooit meer recidiveert, is de doodstraf. Scheelt ons ook de jaarlijks 3 ton verpleegkosten die we jaarlijks p.p. uitrekken om dit soort waanzinnigen te 'genezen'. Gemiddelde TBS is 10 jaar, dus 3 miljoen uitgeven aan de 'genezing' van psychopayen wasrvan 90% vroeg of laat recidiveert. Met onschuldige kinderen als dodelijk slachtoffer. Schaf TBS af en voer de doodstraf in! Ja, maar stel dat je een onschuldige terecht stelt hoor ik Alex Pechtold al mauwen. Alex, tel even op hoeveel onschuldige kids verkracht en daarna vermoord zijn door randdebiele psychiaters 'genezen' verklaarde killers. Alex?Ben je daar nog??

Jos Schmitz | 20-03-13 | 18:59

Geen land zo pedo en verkrachtersvriendelijk als Nederland. Lang leve het progressieve beleid!

Moonwarrior | 20-03-13 | 18:39

-weggejorist-

7anPau1 | 20-03-13 | 18:03

-weggejorist-

7anPau1 | 20-03-13 | 18:03

@ eastender | 20-03-13 | 17:49

Wat een onzin. Van toevoegingzaken wordt je niet rijk. Als je minimaal 60 uur in de week werkt, kun je circa € 100K binnenhalen (bij familiezaken nog minder) en daar moeten de kantoorkosten en belastingen dan nog vanaf. Menig sociaal advocaat verdient nauwelijks meer dan zijn of haar secretaresse. Ik weet bijna zeker dat er bij zo'n zaak van Robert M. geld op wordt toegelegd. In elk geval wordt er geen winst op gemaakt. Je mag het van harte met ze oneens zijn, maar A&A doen het niet voor het grote geld.

7anPau1 | 20-03-13 | 18:03

@crk | 20-03-13 | 16:23
Een serie-verkrachter in Syrië zou de reis-ervaring daarnaartoe pas echt compleet maken voor de oorlogsvakantie.

frank87 | 20-03-13 | 18:02

Leuk stukje. Uit mijn hart gegrepen. Behalve die taalfout dan.

Tantelief | 20-03-13 | 18:00

Woorden schieten te kort. De daden van dit slechte excuus voor een mens sluiten enige vorm van hulp, behandeling of begrip uit. Onbehandelbaar, ongeneesbaar en onwenselijk in mijn maatschappij en naar ik hoop.... ook in de uwe edelachtbare.

Dhr. W. Anhoop | 20-03-13 | 17:57

En dus krijg je ook dit soort oprispingen, om even een dienst te leveren aan de eiser, want de naamsbescherming is belangrijk.

eastender | 20-03-13 | 17:53

Mensen, mensen, niet allemaal zo boos oordelen. Straks geeft de rechter nog toe wegens "genoeg gestraft via de media".

HJdeT | 20-03-13 | 17:52

*iets met scrotum en pianosnaar mompelt*

oom goofertt | 20-03-13 | 17:50

Nederland is niet humaan @Schweinen Dick, vanuit de nabestaanden bekeken. TBS advocaten zijn zakkenvullers en daarom hebben ze schijt aan de samenleving. Misdadigers krijgen een gratis advocaat en voor de duur van de TBS staat die advocaat op de loonlijst van justitie. Wanneer het meneer de misdadiger invalt, moet hij stante pede de advocaat kunnen bellen. Daarmee maken mannen als Korvinus, Anker, Plasman, etc. hun fortuin. Die zijn echt niet geboeid door het droge brood van de slachtoffers maar wel in de dikbelegde sandwiches van veroordeelde galpijpen.

eastender | 20-03-13 | 17:49

konttopic:
OM doet zijn werk en verzoekt verlenging TBS, standaard 2 jaar;
Gek doet een verzoek (want gestoorde gek);
Advocaat doet zijn werk;
Rechter kijkt voor de vorm serieus over zijn leesbril en (mark my words) wijst het verzoek van het OM om de TBS 2 jaar te verlengen toe.
Plaatselijk dodebomensuffertje pikt het op en ziet kans om oplage te laten stijgen.
Nieuwe media goeroes van GS zien een makkelijke klikcow en knippen en plakken een standaard stukkie.
de ganse GS-goegemeente roept: "T'is een schande dat dat mag; Keuteltjes in de hagelslag." en gaat los over hooivorken, Syrië, advocaten, D66-rechters etc.
Next. Tot over 2 jaar.

7anPau1 | 20-03-13 | 17:47

Als we af kunnen spreken dat zo'n misdadiger tijdens door de rechter goedgekeurd verlof/vervroegde vrijlating zich alleen gaat vergrijpen aan vrouw & kinderen VAN die betreffende rechter(s) + advocaten, dan zeg ik: DOEOEOEOEOEOEN!!!

Rest In Privacy | 20-03-13 | 17:41

Is dat W. Anker of K. Anker?

NACademicus | 20-03-13 | 17:36

Ik kijk regelmatig via RTL Crime naar reportages uit Amerika over vergelijkbare gevallen. Tenzij je daar knotsknettergek bent (en dat ben je niet zo snel) verdwijnen dit soort kindermoordenaars gewoon levenslang without parole naar een maximum Security Prison en een veilige 1-persoons cel of naar Death Row, waar ze na 15 jaar een lethal injection krijgen. Maar in Nederland zijn we heel erg humaan en krijgen dit soort lui altijd weer een nieuwe kans. Strafrechtadvocaten, zoals Anker, interesseert het geen ene ruk of deze vent weer in de fout gaat als hij vrijkomt. Als advocaat vertegenwoordig je immers de dader en onafhankelijk van het gepleegde misdrijf wil je, of dat nou maatschappelijk verantwoord is of niet, weer dat jouw client zo snel mogelijk op vrije voeten komt. Wij zijn in vergelijking met Amerika veel te ver doorgechoten in het steeds maar weer nieuwe kansen bieden aan criminelen. In Amerika staat de bescherming van de maatschappij altijd voorop en zo zou dat hier ook moeten zijn.

Schweinchen Dick | 20-03-13 | 17:32

Hebben we een foto van Martin Cousijn? Graag wel. Er zijn er meer, is me opgevallen, dus blind in images.google.nl rammen is zinloos.

omanders | 20-03-13 | 17:24

@Tim Grimback
Laat het OM de taak op zich nemen om de maatschappij in zijn geheel en de slachtoffers in het speciaal te vertegenwoordigen, dan doet de advocaat wat het beste is voor zijn cliënt de dader.

buitenspeler | 20-03-13 | 17:18

Kunnen ze zo'n gek niet verplicht naar Syrië verkassen met een groot blinkend kruis om z'n nek.

Welles! Nietes! | 20-03-13 | 17:15

@advocaat Anker, mocht u dit lezen, slaagt uw geweten erin, om zich achter de wet te verschuilen, die dit soort verzoeken toestaat, wanneer u zo'n verzoek als dit indient en tevens beargumenteert?

Simon de Danser | 20-03-13 | 17:14

Jan Passant mk2 | 20-03-13 | 17:08 Bajesklanten gaan niet op verlof. Verlof is mogelijk bij een TBS behandeling. En dan ook niet meteen de eerste week.

Al zou je soms denken van wel. Geven ze je een fiets mee en een picknickmandje. En een begeleidster om in stukken te trekken als het gras ergens twee kontjes hoog staat.

zeg maar jansen | 20-03-13 | 17:12

@Andersom dag | 20-03-13 | 17:04
Nee, dader en uiteraard de advocaat zou het ethiek moeten hebben en denken; dit kan ik de slachtoffers niet aandoen om dit te pramen

Tim Grimback | 20-03-13 | 17:12

Nee. Verzoek afgewezen.

Volgende punt op de agenda?

zeg maar jansen | 20-03-13 | 17:10

Ik kan mij het verzoek voorstellen.
Politieke moordenaars die in het geniep instemming kregen voor hun daad mogen hier ook al jaren voor afloop van hun afgetrokken (en toch al veel te lage) straf op verlof. In het geheim natuurlijk, maar evengoed.

Jan Passant mk2 | 20-03-13 | 17:08

Als deze man echt zo'n gek is verdwijnt hij straks gewoon voor eeuwig naar de longstay TBS. (En daar is elke vorm van verlof verboden).
Maar los daarvan inderdaad mensen die langer dan tien jaar in de gevangenis hebben gezeten moeten vooral zonder enige voorbereiding weer terug de maatschappij in worden gestuurd, succes gegarandeerd.
Naast dat gaat het hier om een verzoek van een advocaat, dat die man alleen in het belang van de verdachte denkt is hem niet kwalijk te nemen, ook al doen jullie dat massaal wel.

buitenspeler | 20-03-13 | 17:06

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 20-03-13 | 17:05

Als zo'n man gebruik wil maken van de wetten in dit land kan dat toch moeilijk de man kwalijk genomen worden maar moet je toch echt bij die gasten van de 2de kamer zijn en die heerlijke blokkeer gasten (wij zijn overal tegen want wij zijn de oppositie) van de eerste kamer.

Andersom dag | 20-03-13 | 17:04

De gestoorde Wim Anker als advocaat.

p3xxx | 20-03-13 | 17:02

Levenslang vasthouden natuurlijk dat snap ik zelfs.

pius | 20-03-13 | 17:00

Is dat Anker van die m.i. doodenge advocatenbroertjes Anker? Die werken hier zeker weer eens pro pedo of pro bono, of hoe noemt men dat? Hadden we maar gewoon de elektrische stoel voor dit soort daders.

Shareholder II | 20-03-13 | 16:59

Flower power is afgelopen. In Islamie zou deze man opgehangen, vierengedeeld, doodgeschoten, vergast, etc. De knuffelaars kunnen dit afkijken van onze islamitische mede nederlanders

Boze massa | 20-03-13 | 16:59

Die moord is bij mij in de omgeving gepleegd. Ik werkte toendertijd tegenover de plaats waar het gebeurt is en herinner me nog goed hoe de mariniers uit Doorn het hele Kaapse bos uitkamden. Maar ik herinner me vooral nog goed welke opschudding het in Maarn teweeg bracht. Never nooit meer loslaten.

ole guapa | 20-03-13 | 16:57

Het enige begeleide verlof dat deze levensgevaarlijke serietotaalmalloot nog dient te krijgen is richting het schavot.

Morris Stockwood | 20-03-13 | 16:55

Onbestaanbaar dat deze gevaarlijke, ongeneeslijk ernstig zieke, met zekerheid recidiverende gestoorde man, die gruwelijke daden heeft gepleegd, op verlof zou mogen. We weten allemaal hoe dat afloopt. Krantenkop:
"Tbs'er ontsnapt aan begeleider, 13-jarig meisje op gruwelijke wijze verkracht en vermoord."
Leuk hoor Nederland. Voor daders dan.

The real McCoy | 20-03-13 | 16:54

@James Lastig | 20-03-13 | 16:52

Hey kerel.... alles wel in Kortenberg? Momenteel in Groningen, morgen weer terug in het mooie Vlaamse land.. :-)

Fatwabuster | 20-03-13 | 16:53

@Elisabeth2 | 20-03-13 | 16:49

"De ene zijn dood is de ander zijn brood"
Helaas zijn er veel advocaten die bij dit motto leven.... verwerpelijk in mijn ogen.... maar goed, iemand moet het doen...

Fatwabuster | 20-03-13 | 16:52

Fatwabuster | 20-03-13 | 16:40
Hoi buurman!

James Lastig | 20-03-13 | 16:52

Fatwabuster | 20-03-13 | 16:40
Advocaten maken gewoon gebruik van de wet. Dat sommige advocaten teveel bij geruchtmakende zaken hun opwachting maken is kwalijk.

Elisabeth2 | 20-03-13 | 16:49

Aan de andere kant is het voor nabestaanden wel veel makkelijk om hem om te laten leggen als deze meneer buiten de muren verkeert. Elk nadeel hep zun voordeel.

Mr Dixit | 20-03-13 | 16:47

@Nice_Wheels | 20-03-13 | 16:42
Je hebt gelijk. Al was m'n punt dat het gaat om verlenging, en niet zoals Nanninga huilt om de moordenaar bij wijze van spreken los te laten in een pretpark.

LibertasSimplex | 20-03-13 | 16:47

Dat het zelfs maar mogelijk is om proefverlof aan te vragen. Onbegrijpelijk.

Elisabeth2 | 20-03-13 | 16:45

Libertas, klopt niet, eerst de gevangenisstraf, en dan in principe op de helft van de straf begint de TBS. Ondertussen loopt de straf gewoon door.

Dit sujet komt nooit meer vrij, die gaat gewoon de longstay in.

Nice_Wheels | 20-03-13 | 16:42

Hij wil het, maar er is toch nog geen beslissing genomen of hij het ook krijgt of niet?
dit is een beetje voorbarig. iemand mag natuurlijk willen wat hij wil, maar voor dit soort lieden is er gelukkig een rechter die bepaalt of hij ook krijgt wat hij wil.

zeeman73 | 20-03-13 | 16:41

@Cuyahoga | 20-03-13 | 16:34

Dat is natuurlijk wel zo mijn waarde. Zonder over de integriteit van de gemiddelde advocaat te oordelen heeft iedereen recht op verdediging dat is de basis van de rechtstaat.

Een noodzakelijk kwaad.

pius | 20-03-13 | 16:41

De Ankertjes en consorten komen op voor de belangen van hun clientèle (lees schuim der natie).... helaas zien ze, zoals gewoonlijk, de belangen van de normale hardwerkende burgertotaal over het hoofd.

Heb soms het idee dat deze advocaten Nederland zien als een soort speeltuin en de inwoners als proefkonijnen voor hun totaal doorgedraaide normloze clientèle.

Totaal van de pot gerukt dus!!

What else is new!

Fatwabuster | 20-03-13 | 16:40

Nooit meer op vrije voeten, helaas geen doodstraf in dit " humane"land!

hertog1 | 20-03-13 | 16:40

Het gaat over tweejaarlijkse verlenging van de tbs met twee jaar. Daar buigt de rechter zich over.
Om hem opgesloten te houden dus, nog voor dat -ie zijn straf van achttien jaar moet uitzitten.

LibertasSimplex | 20-03-13 | 16:39

Ik weet wel een paar plekjes waar ik hem zo natoe zal proefverloven hoor. ZONDER begeleiding uiteraard.

Badderbeest! | 20-03-13 | 16:39

Hij is in mei 2001 al tot 18 jaar veroordeeld, dus bij 18 - 6 kom je uit op 2013.
Los daarvan: Nooit meer vrijlaten.

Andy Devins | 20-03-13 | 16:38

@harry poster
TBS alleen voor gevangenen die in principe weer terug de maatschappij in mogen. Als iemand longstay TBS is (na 6 jaar wordt de behandeling gestopt), mag iemand nooit meer met verlof.

buitenspeler | 20-03-13 | 16:36

de Bree | 20-03-13 | 16:25
In een normale democratie, ja. Hier zitten dezelfde klootzakken met dezelfde maakbare ideeen , in verschillende partijen. Ons politiek landschap is zo breed als een potloodstreep. Alleen de cijfertjes achter de komma willen nog eens verschillen.

Smarties | 20-03-13 | 16:36

factcheck: in 2001 tot 18 jaar veroordeeld, 1/3e eraf voor "goed gedrag". Komen we uit op...? Als je een link plaats, Nanninga, lees hem dan eerst even goed door.

Feit blijft natuurlijk wel dat meneer gewoon achter de tralies dient te blijven. Kans op recidive is, gezien zijn verleden, dusdanig groot dat het verzoek geen enkele kans maakt.

KapiteinHaddock | 20-03-13 | 16:35

Gewoon vrijlaten en plaats + datum bekend maken graag.

funkyd | 20-03-13 | 16:34

En weer zo'n kut Anker.
Wat bezielt zo'n man?
En kom niet met gewauwel, van "iedereen heeft recht op een advocaat" of "je zal maar onschuldig zijn", allemaal bullshit.

Martin Cousijn heeft helemaal nergens recht meer op, of het moest een langzame pijnlijke dood zijn.
Zijn zaak was al klaar. Waar bemoeit die W. Anker zich nog mee?
Niemand heeft hem een pistool op zijn hoofd gezet en gezegd dat hij dit werk moest gaan doen. Smerig pisvlekkenvolk is het, zorgt alleen maar voor meer pijn en leed bij de nabestaanden.
Zum kotzen!

Cuyahoga | 20-03-13 | 16:34

Sybine is overigens een heldin, ze heeft zich niet laten verkrachten maar de prijs hiervoor was wel erg hoog.. :-(

Tim Grimback | 20-03-13 | 16:33

-weggejorist-

Beg | 20-03-13 | 16:32

Anker advocaten heeft deze zaak aangenomen omdat ze hierdoor goed in de publiciteit komen. Hoe verrot kun je zijn ?

Beg | 20-03-13 | 16:32

Hopelijk leest de rechter het boek van haar vader, als je dan nog niet op andere gedachte komt, dan ben je -als mens- ook vruchteloos..

Tim Grimback | 20-03-13 | 16:31

Het probleem is dat Nederland een ouwehoerland is.
Kordaat optreden en ergens een punt achter zetten is ontzettend moeilijk voor de overheid en het gezag.
Zie criminaliteit,allochtonen,uitgeprocedeerde asielaanvragers,ongewenst gedrag en ga zo maar door.
Stoute nederlanders vinden dit prima maar de rest vindt dat niet.
Als er al een politicus is die wil dat er opgetreden wordt is hij of zij meteen een populist.
wordt tijd dat we een eigen Jack Bauer en Morgan Dexter krijgen.Misschien helpt dat

pejoar | 20-03-13 | 16:30

Inderdaad, keihard in zijn smoel uitlachen. Dat is precies wat een rechter eens zou moeten doen. Als voorbeeld voor toekomstige verzoeken van een stel waanzinnigen.

Mark Smith | 20-03-13 | 16:28

@Godsammekraken | 20-03-13 | 16:21
Nee, Godsammekraken. Het is Nationale Daders Zijn Slachtoffers Decennium. Justitie leert niet en blijft de daders vertroetelen en pamperen waar het kan. Als iets is gebleken, dan is het wel dat dat juist averechts werkt.

harry poster | 20-03-13 | 16:28

Ja, dit is zo'n topic waar we het allemaal over eens zullen zijn denk ik. Wat denkt die kwabbernoot nu helemaal. Jij dood vermoord een prachtig mooi meisje en vervolgens denk jij nog rechten te hebben? Nou je hebt er nog 1 .... STERF KLOOTZAK STERF!

MarcS | 20-03-13 | 16:27

TBS en verlof gaat niet samen. Gewoon mee stoppen. Het moet toch niet zo zijn dat we blootgesteld worden aan mensen die niet voor zichzelf in kunnen staan? Wanneer valt dat domme kwartje nou eens in politiek Den Haag?

harry poster | 20-03-13 | 16:26

Hij mag alles willen natuurlijk, doet die vader van het vermoorde meisje ook.
Allebei hun zin geven lijkt me wel wat.

Jackanders | 20-03-13 | 16:25

@James Lastig | 20-03-13
Dan moet je stemmen op een partij die dit soort wetten wil veranderen. Het enige wat je kunt doen.

de Bree | 20-03-13 | 16:25

de Bree | 20-03-13
Niet als de wet zelf barbaars is.

James Lastig | 20-03-13 | 16:24

Cuyahoga | 20-03-13 | 16:21
parachute lijkt mij geen wenselijk onderdeel van deze expeditie.

crk | 20-03-13 | 16:23

En hij gaat het krijgen ook. Het is immers gewoon Nederland.
Dat jullie nog niet allemaal met een 9 mm op de heup rondlopen begrijp ik niet.

James Lastig | 20-03-13 | 16:23

Lastig hè, die wet.
Maar het is het enige wat ons scheidt van willekeur en barbarij.

de Bree | 20-03-13 | 16:23

Waarom is het niet vanzelfsprekend dat iemand die zoiets op zijn geweten heeft nooit meer op vrije voeten komt?

Een kind verkrachten en vermoorden, wat je nog meer op je geweten hebben om de rest van je leven vast te zitten?

Absoluut niet waar | 20-03-13 | 16:23

Godsammekraken | 20-03-13 | 16:21
Neen, het zijn "Nationale Daders Zijn Slachtoffers Decennia"

Cuyahoga | 20-03-13 | 16:22

Sommige mensen zijn mentaal niet in staat om de gevolgen van hun verlofverzoek te overzien. Dat zou al een reden moeten zijn om de aanvraag af te wijzen.

rara | 20-03-13 | 16:22

Joris, mag dat pop-upje dat er een nieuw topic is meteen weer in de prullenbak? Beetje midden in een reactie een pop-upje geven die na oke klikken mij naar het nieuwe topic zwiept ..... tsk ..... onbeskoft.

MarcS | 20-03-13 | 16:22

Leuke cliënten hebben die Anker advocaten ( kindermoordenaars en pedo's ).

The Russian | 20-03-13 | 16:21

Begeleiden met een vliegtuig en dan met een parachute boven Syrië droppen, kan hij daar van zijn verlof genieten.

Cuyahoga | 20-03-13 | 16:21

Het nare is dat deze man ook nog eens een serieverkrachter is. Niet laten buitenspelen dus.

Petrus de Rewa | 20-03-13 | 16:21

WTF is het soms "Nationale Daders Zijn Slachtoffers Week"?!

Godsammekraken | 20-03-13 | 16:21

verlof aan de galg hoopik?

GekkeDave | 20-03-13 | 16:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken