Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De loopjongen Dijsselbloem (PvdA)

dijssieee.pngDolblij was de partijleider Diederik Samsom met Dijsselbloem als voorzitter van de Eurogroep. 'Mister Euro' was nu een Nederlandse sociaaldemocraat, en in het midden van de macht zou deze held in wording bergen verzetten om het sociaaldemocratische geluid van de PvdA te laten horen. Amper twee maanden verder moet de euforie plaats maken voor de keiharde realiteit. De handtekening van Dijsselbloem prijkt onder één van de grootste roofpartijen in de geschiedenis van de EU. Particulier eigendom, spaargeld, is sinds gisteren, ondanks alle beloftes, zelfs tot 100k niet meer veilig voor de grijpgrage klauwen van de EU. Men zou alles doen om de Euro te redden en wat dat in de praktijk betekent is sinds gisteren nog een stukje duidelijker geworden. Omdat de veel geloofde Europese Solidariteit simpelweg op is worden zelfs de normale Cyprioten gedwongen om hun spaargeld af te staan aan de banken, op bevel van Dijsselbloem en zijn kornuiten. Terecht misschien, waarom zou Cyprus niet voor z'n eigen bende moeten boeten? Maar kom dan niet met grote woorden over een 'Sociaal Europa' en stop eens met De Internationale zingen. Geef uzelf trouwens even een bitchslap als u denkt dat dit alleen Cyprus kan overkomen. Ondertussen draaien veel geredde banken alweer miljardenwinsten en staan de beurzen op recordhoogten. Aan de andere kant worden welvaartsstaten in hoog tempo gesloopt, staat de werkloosheid torenhoog en krimpt de echte economie jaar na jaar wegens onverklaarbare lastenverhogingen. Dát is het Europa waar de PvdA verantwoordelijk voor is. Het zou de PvdA sieren om gewoon te zeggen waar het op staat: Dijsselbloem is de loopjongen van het grote Duitsland, het koffiemeisje van de financiële markten, de snuffelstagiair van Mario Draghi en de grote sloper van alles wat volgens de PvdA goed is. Samsom zou in Rutte-2 toch moeten weten hoe dat voelt.

Reaguursels

Inloggen

tweede fas i sdat de pensioen nu de slechte hypotheken gaat opkopen.

over 20 jaar zijn wij weer in de jaren dertig een eeuw verder maar geen steek opgeschoten.

dolffie | 18-03-13 | 12:24

V®aagTeken | 18-03-13 | 11:33 |
Je gelooft ze dan niet hahahahaha, ik ook niet!

lanexxx | 18-03-13 | 12:04

-weggejorist-

V®aagTeken | 18-03-13 | 11:33

@Jan1605 | 18-03-13 | 09:50
Dat zijn er minstens nog 17 teveel wat mij betreft..

Slipsnifter | 18-03-13 | 10:16

-weggejorist-

Jan1605 | 18-03-13 | 09:50

Forbes: This is worse than Lehman Brothers.
www.forbes.com/sites/eamonnfingleton/2...

Washington Post: Today’s Cyprus bailout could be the start of the next financial crisis
>In other words, if there is going to be a new wave of crisis in Europe, historians will be able to trace its starting point back to today’s Cyprus bank bailout.
www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/...

Forbes: Welcome To Another Great Depression
>So, what have they just done in Cyprus? They’ve removed deposit insurance. They’ve therefore just removed our defence against bank runs and thus cascading bank failures.
>My worry is that some future Friedman, some monetary scholar of the future, will write in her history of these times that it was this, this one action, this one moment, that was the gibbering insanity that crashed the system for a decade or more.
www.forbes.com/sites/timworstall/2013/...

The Economist:
>Unfair, short-sighted and self-defeating
www.economist.com/blogs/schumpeter/201...
German Commerzbank: Wealth Tax In Italy Next
>"A tax rate of 15% on financial assets would probably be enough to push the Italian government debt to below the critical level of 100% of gross domestic product."
www.zerohedge.com/news/2013-03-17/germ...

Reuters: If bank deposits can be seized in Cyprus, they can be seized in other EU countries as well
>The last thing that Cyprus or any other country needs is a bank run, which will leave the national balance sheet in the classic pinch where “on the left, nothing’s right, and on the right, nothing’s left”. What’s more, in many ways the precedent of forcing depositors to take a haircut would be even more damaging than the precedent of imposing a haircut on Greek bondholders: at that point there would be really no reason at all to have deposits in any Mediterranean country.
blogs.reuters.com/felix-salmon/2013/03...

kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_Da...

Markuz2661 | 18-03-13 | 08:21

-weggejorist-

am*dam | 18-03-13 | 03:21

-weggejorist-

am*dam | 18-03-13 | 03:16

-weggejorist-

am*dam | 18-03-13 | 03:15

Geprobeerd blanko te stemmen, maar ik kon het vakje niet meer vinden op het stemformulier, duzz ongeldige stem ingediend.
Heeft iemand die 1000 euro's die Mark beloofde al gekregen?

am*dam | 18-03-13 | 03:14

Er waart weer een spook door Europa: het spook van het nepotisme,het ons kent ons (nog niet).Heel hypocriet doen we of wij de spaarder niet zouden belasten.Dat klopt voor onder de ca 21000 euro.Daarboven heft de staat heel simpel 1,2 % ELK jaar onder het mom van 4 % fictieve rente.Daarnaast hebben Lubbers en Kok destijds de pensioen-potten afgeroomd,zodat deze nu de pensioenen moeten korten en al 5 jaar geen indexering kunnen vergoeden.Dat betekent i.v.m. jaarlijkse inflatie dus ordinaire diefstal.Maar ja,deze feiten raken m.b.t. Cyprus in de schaduw,want ons economische geheugen is dat van een fruitvlieg.Maar o wee,als het volk nu wakker zou worden en de links-liberale roversbende ontmaskert en een bank-run begint om zijn spaarcentjes aan het fiscale circuit te onttrekken.Dan zijn de gladde woorden van Rutte en Samsom niet meer zo effectief. Wat moeten ze dan ? Razzia's om de gevulde sokken ,schoenendozen en goud-klompen op te sporen zal ze niet redden.

Dolphi | 18-03-13 | 01:42

Bigi Bana Boy | 17-03-13

Een diepe buiging voor de ogenschijnlijk simpele, maar sterk gefundeerde plempsels van Bigi Bana.
Denk al vele jaren hetzelfde, maar het is mooi om het kernachtig verwoord te lezen.

daytripper | 18-03-13 | 01:15

@Tointje | 17-03-13 | 18:36
Zwart geld van Russische megapooiers en wapenhandelaren ia helemaal niet eerlijk verkregen.
-
Libertarische geluiden zijn mij meestal sympathiek, maar in het Cypriotische geval volledig ontoepasselijk.
-
Uw verhaal over zwart geld is eigenlijk alleen maar waar voor de garage die zonder bon je auto repareert of de zwarte werkster....
Maar door misdrijf (anders dan belastingontwijking) verkregen geld noemt men ook zwart. Gestolen geld door een aantal firma's heen en weer sluizen zodat niemand meer zien kan dat het gestolen was, heet dan ook witwassen...
-
Lang geleden heeft een zekere Toine Manders een Libertarische Partij opgericht, meen ik mij te herinneren. Familie?
-

caudillo | 18-03-13 | 00:12

Ja heur....'t ligt allemaal aan de euro... daarom gaat in het Engeland allemaal zo goed nu....
Heerlijk al die monocausale verklaringen.... het ligt ook allemaal aan de bankiers....
En het ligt vooral niet aan alle leengekke Europeanen en Amerikanen die al tientallen jaren boven hun stand leven.... mogelijk gemaakt door de banken, dat dan weer wel.. en het is allemaal de schuld van de anderen... socialisten, bankiers, liberalen, moslims en ga zo maar door... vooral niet naar jezelf kijken, dat is altijd het beste!

agitsnob | 17-03-13 | 22:53

moet zijn onsterfelijk

Nescio25 | 17-03-13 | 22:48

\onsterfelijk

Nescio25 | 17-03-13 | 22:48

inkt is nog niet droog, en ze willen het plan alweer gaan aanpassen.... 3% voor de "kleine spaarder" tot een ton. En dan te bedenken dat we in NL IEDER jaar weer via de belastingen 1.2% betalen over ons spaargeld, dus waar hebben we het eigenlijk over....
Europa met Dijselbloem voorop maken zich weer onstervelijk belachelijk

Nescio25 | 17-03-13 | 22:46

De crisis is al begonnen bij de invoering van de euro. Bij de invoer werd je al in je reed genaaid en dat is in de loop der jaren alleen maar gekker geworden. Laat de EU de t-fus krijgen en geef ons de gulden 2.0

bosmaloot | 17-03-13 | 22:17

Wat er nu in Cyprus gebeurt kan morgen hier gebeuren en dan zal het eerder zijn dan later.
Hoorde dat de banken geen geld meer uitgeven en dat de pinapparaten gesloten zijn. Het gaat de verkeerde kant op daar, en Dijsselbloem de Nederlander is verantwoordelijk!

lanexxx | 17-03-13 | 22:04

dit is mijn eerste post hier op gs
maar helaas voelt ik me nu echt noodzakelijk mijn stem als burger te laten horen
zonder instemming van het volk geld jatten?
terwijl cyprus de witwashandel van de russische miljardairs is?
het is duidelijk dat de EU niet over de burger waakt. ik zeg: uitstappen en zo snel mogelijk!

standvast | 17-03-13 | 21:42

Heb m'n oog laten vallen op een stukje toendra in Noordoost Siberie. Goud in de grond. Hutje op de hei, koetje en wat kippen erbij. Zo komt Jan Splinter door de Winter.

Dima Beeline | 17-03-13 | 21:37

Nu wordt voor het 13e jaar 1,2% gejat. Dus per saldo hebben wij al 15,6% bijgedragen.

Dima Beeline | 17-03-13 | 21:35

In Nederland wordt de spaarder al meer dan 10 jaar bestolen. Sinds 2001, toen de Vermogensrendementsheffing werd ingevoerd. En terwijl de bank je een slordige 1,8% rente betaald, rooft de staat daar jaarlijks ca 1,2% van met hun heffing. Waardoor je per saldo nog maar 0,6% er op vooruit gaat. Maar aangezien de inflatie rond de 3% ligt (of tegen de 7 ja ja), kan je dus beter maar helemaal niet meer sparen en lekker grond kopen of zo.

Dima Beeline | 17-03-13 | 21:35

Oja, en ik vraag mij af hoe onze "volksvertegenwoordigers" het algemeen belang van Nederland dienen. Door de lul van Brussel te zuigen. Krijgen zij daarvoor 12000 euro aan uitklering van ons het volk per maand?

yayajippiehippie! | 17-03-13 | 21:13

Die aluhoeden krijgen met de dag gelijk over overheidsterreur en politiestaat/facisme. Ik denk dat ik maar een handel ga beginnen in mooie tinfoil hats. Wordt itt. de impopulariteit van vroegah een rage straks .

yayajippiehippie! | 17-03-13 | 21:11

@Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 17:00
Aangezien de huren de koopprijzen volgen lijkt het me logisch als huurtoeslag er pas aan gaat als de huren eerst ook omlaag gaan. HRA en andere multipliers dienen het eerst weggewerkt te worden. Uiteraard gecompenseerd in verlaagde IB.

blinde kip | 17-03-13 | 20:50

@Tointje | 17-03-13 | 19:13
Zeker, ik ben ook geen voorstander van subsidie in een dergelijke markt. Ik had moeten zeggen: Subsidie wordt gebruikt als iets niet lekker loopt. En inderdaad, dat moet mensen aan het nadenken zetten over het risico.

blinde kip | 17-03-13 | 20:46

@damnschreeuwer | 17-03-13 | 19:58
Ja, risico wel lager ja. Maar met dalende prijzen voor alleen de huizen en niet andere zaken zoals voedsel en brandstof, kan dat verminderde risico weinig uitmaken.

blinde kip | 17-03-13 | 20:44

blinde kip | 17-03-13 | 19:01 |
maar als de prijs 30% lager is, dan is het risico ook 30% lager, toch?

damnschreeuwer | 17-03-13 | 19:58

Dit begint uit de "klauwen" te lopen?

Liep het maar is flink uit de "klauwen"..!!

Potjepoep | 17-03-13 | 19:22

blinde kip | 17-03-13 | 19:02 | + 0
Of zou het slecht gaan omdat uw inkomen zo zwaar belast wordt dat u zelf geen huis meer aankunt schaffen? Om vervolgens uw afgenomen geld weer in de zogenaamde vrije markt te pompen? Het lijkt me dat de subsidies de zuivere markt werking dermate ernstig verstoren dat een investering met behulp van subsidie/belastinverlaging eigenlijk helemaal niet zo juiste investering blijkt te zijn?

Tointje | 17-03-13 | 19:13

@martinned | 17-03-13 | 17:02
Subsidie is nodig als iets niet lekker loopt. Zou wel duidelijk moeten zijn hoe slecht het dus gaat met de woningmarkt.

blinde kip | 17-03-13 | 19:02

@martinned | 17-03-13 | 17:02
Huizenprijzen zijn helemaal niet laag ondanks dat er iets van de gemiddelde prijs af is. Niet jokken. En wat je kan lenen is minder dan een aantal jaar geleden dus de betaalbaarheid is nog net zo slecht als op de top.

blinde kip | 17-03-13 | 19:01

@ecologiste | 17-03-13 | 18:20
De media om U en ik voor de gek te houden hebben we in eigen land ook. Hier zijn ook Hoeren die via de media een bepaalde kijk op de zaak georganiseerd bij de lezers door de strot willen rammen. En niet alleen bij de policor linkse kerk.
Manipulatie van het ergste soort, ingegeven door geld, macht en een old boys netwerk.
Gisteren had ik helaas zo'n eye-opener voor mijn neus.Zum Kotzen en een game changer.

Jim Lovell | 17-03-13 | 18:50

tsjakka | 17-03-13 | 18:39
Er is helemaal geen Russisch mafia of zwart geld in Cyprus. Laat je toch niet alles wijs maken.
Dat was de beste leugen die ze konden bedenken om de burgers te bestelen.

NeuqenDoeJeZeau | 17-03-13 | 18:47

@suvois | 17-03-13 | 18:13
Beter 1 massademonstratie in de hand, dan de lucht van 10.

Jim Lovell | 17-03-13 | 18:44

@Muxje | 17-03-13 | 17:09
Voor wat betreft de olievoorraden zijn er belangrijke concessies te behalen door de grote oliebedrijven zoals Shell. Daarna is het van belang dat de prijs van de olie precies doet wat Europa wil qua stijging- en dalingen.

Hoe Europa te werk gaat vind ik gewoon eng. Wat jij zegt.

Jim Lovell | 17-03-13 | 18:40

En toch, als ze het niet op deze manier hadden gedaan dan hadden ze de belastingen moeten verhogen en dan waren al die Russische grootgeldbezitters gratis de dans ontsprongen met hun witwaspraktijken. Alleen die 6.75% voor beneden de 100.000, daar heb ik wel mijn bedenkingen bij.

tsjakka | 17-03-13 | 18:39

ecologiste | 17-03-13 | 18:20 | + 0
Dus u vind het goed dat er geld afgenomen wordt? Zwart geld is eerlijk verkregen geld, door werk of andere waarde toevoegende activiteit zonder dat de overheid met haar grijpgraage klauwen aan heeft gezeten. Vruchten van uw arbeid, "Wit" geld zijn de kruimeltjes die u overhoudt als uw geld u af is genomen, onder dwang van geweld, door de overheid. Er is dus per definitie niets "fantastisch" of "ethisch" aan om mensen hun "zwart" geld af te nemen. In iedergeval als dit geld niet verkregen is met criminele activiteiten welke slachtoffers oplevert. Dus geen drugshandel, wapenhandel of welke andere slachtofferloze misdaden, deze zouden compleet legaal moeten zijn.

Tointje | 17-03-13 | 18:36

MarcS | 17-03-13 | 15:57
Zoek jij nog een klaverjasmaatje?

Smarties | 17-03-13 | 18:34

@miko | 17-03-13 | 15:11
Lul hij zei niet dat het zijn opa was.

Veel Vaak | 17-03-13 | 18:32

Ze hadden ook de Cypriotische potentiële aardgas en olievelden als onderpand kunnen nemen voor de bailout. Waarom deden ze dat niet? Gevalletje 'we houden de kleine man er lekker onder'?

Zzzzooooffff | 17-03-13 | 18:30

@arie181818 | 17-03-13 | 15:45
Dat riep ik ook altijd maar begin daar nu moeite mee te krijgen. Uit wanhoop stem ik wilders maar voel dat hij niet genoeg doet voor zijn achterban.
In de kamer heeft hij grote mond maar ik hoor liever waar hij naar toe wil, hoe hij dat gaat doen en wat het ons brengt.

Veel Vaak | 17-03-13 | 18:29

EU-beloftes zijn van nul en gene waarde.
We zijn overgeleverd aan de grappen en grollen van de non valeurs binnen de EU!

Bataaf | 17-03-13 | 18:29

Het komt hier ook nog. Dat we alle spaargeld af moeten geven. Gelukkig is iedereen al zo erg leeggezogen dat we geen spaargeld meer hebben. Dus moeten we dan ons huis afgeven.

Patatter | 17-03-13 | 18:25

Wat nou, arme Cypriotische spaarders? De meeste "spaarders" daar zijn schatrijke Russen e.d., al of niet van het gangstersoort.
-
En die Cyprioten, dat zijn die klootzakken die tegen de hereniging met het Turkse deel stemden, omdat de softe Eurobrigade hun beloofd had dat ze óók in de EU mochten als ze lekker op hun stukje bleven staan. Zijn nog grotere oplichters dan de Grieken. Zijn gewoon Grieken, maar dan erger!
-
Overigens hebben jullie gelijk dat het tegen alle afspraken is dat de EU zomaar geld van de mensen kan confisqueren. Ik zou hebben voorgesteld om alleen niet-cypriotische spaarders met Cypriotische rekeningen te belasten (allemaal graaiprofiteurs, spaar godverdomme in je eigen land!) maar ja, diskriminasie, weetjewel!
-
Het zou mooi zijn als dat volslagen onzinnige discriminatieverbod zou kunnen worden opgeheven, maar ik vrees dat dat pas gaat gebeuren NADAT heel Europa door de Mohammedaanse griezels onder de voet is gelopen.
-
Het is ontzettend lullig om in de nadagen van een stervende civilisatie te leven. Droevig een "'t Zal mijn tijd wel duren," als een positieve gedachte te moeten zien...
-

caudillo | 17-03-13 | 18:24

VanLeeuwen | 17-03-13 | 14:44 | Link | 247 reacties |
btw, de werkeloosheid is nog net zo laag. De verhoging in de cijfers is geheel toe te schrijven aan spanjaarden, grieken en italianen die hier een baan zijn gaan zoeken. cijfers zij op te vragen bij het cbs.

damnschreeuwer | 17-03-13 | 18:22

Ze hadden hetzelfde met Griekenland moeten doen en daar hadden ze een "opbrengst gehad van zeker 100 miljard en bij hogere rentes nog veel meer.
Maar waar blijft al dit geld?
Niets is meer wat het lijkt. Spelregels veranderen, afspraken veranderen.
In de eerste plaats het Verdrag van maastricht. Als IEDEREEN zich gehouden had en zijn/haar woord dan was er geen probleem.
Maar politici en nregeringen zijn nu eenmaal niet te vertrouwen. Ze handelen niet voor het volk (wat democratisch zou zijn), nee ze handelen voor hun eiegn club: politici, ambtenaren, banken, rechterlijke macht, multinationals en ze gebruiken de media om u en ik voor de gek te houden. Ben benieuwd wat ze nog meer uit de hge hoed gaan toveren.
Ik vind het overigens wel fantastisch dat ze nu de zwartgeld bezitters hebben bestolen. dat dan weer wel. Zouden de krokodillen elkaar nu gaan opeten? Oh wacht, de gewone spaarders worden ook zur Kasse gebeten...
Wanneer gaan ze de Brusselse ambtenarenpenose een halveren op die belachelijk hoge salarissen?

ecologiste | 17-03-13 | 18:20

Ligt het nu aan mij of hangen er massa-demonstraties in de lucht?

suvois | 17-03-13 | 18:13

MarcS | 17-03-13 | 17:44 |
dan hadden ze dat een tijdje terug al moeten doen, want de pinautomaten zijn buiten werking, de bankfilialen zijn dicht of kunnen geen geld meer leveren en internetbankieren is moeilijk met zwart geld.
Maar inderdaad zullen de slimme jongens hun geld al lang hebben weggehaald (en vervolgens op een veilige bank geplaatst, in NL of DE).

damnschreeuwer | 17-03-13 | 17:54

Is er al een echte ondergrondse verzetsbeweging tegen dit linkse en moslim tuigh? Ik wordt een beetje moe van die berichten elke dag waarin EU en islam ontmaskert worden.

funkyd | 17-03-13 | 17:48

@damnschreeuwer | 17-03-13 | 17:39
Die Ruski's hebben mooie bootjes heur, dus geld laten verdwijnen zijn ze meesters in. *Ik heb mijn bootje vol geladen, met mooie glimmende greenbacks.* zingt in canon.

MarcS | 17-03-13 | 17:44

Jopie2009 | 17-03-13 | 16:20 |
ik weet helaas niet of het echt zo is, maar ik mag hopen dat er extra controle is geregeld op vliegvelden en havens; als je wordt aangehouden met te veel contant geld en je kunt het niet uitleggen dan mag je fikse boetes betalen. Als corrupte rus kom je er dan achter dat je geld op een eilandje stallen (omdat het zwart geld is) misschien toch niet zo heel handig was.

damnschreeuwer | 17-03-13 | 17:39

Wraak omdat de Cyprioten rechts hebben gestemd.

Frans1156 | 17-03-13 | 17:37

En ondertussen mag niemand oproepen tot een bankenrun, want dat is schadelijk voor de economie.
Kunt u zich voorstellen dat de gans Maarten in de vijver die Smirre de Vos ziet aankomen door Akka van Kepnekaise verboden wordt weg te vliegen omdat Smirre anders weleens een vettere gans zou kunnen aanvallen & opvreten?
* proest *.

Graaisnaaiert | 17-03-13 | 17:33

grappig dat de overheid elke 2 jaar 10% steelt van spaarders door geld bij te drukken en inflatie te veroorzaken en dan snurkt men gewoon door. U gelooft zeker de officiële inflatiestatistieken (ook al gauw 3% en tel daar de vermogensrendementsheffing maar eens bij op) en luistert zeker naar de lamestream media als die verkondigen dat inflatie door speculanten komt?

zet die TV eens uit en lees dit eens: rothbard.be/bestanden/boeken/WHDOMOGG....

inflation is taxation without legislation. Wake up. take the red pill.

prutserdeluxe | 17-03-13 | 17:26

Spekmans, Samson en Dijsselblüm maken zelf meer dan een ton per jaar en trekken 52% van hun woonlasten af van de belastingen.
Kom PvdA maak dat nivelleren nou eens echt een feest.

oplichter | 17-03-13 | 17:17

@agitsnob | 17-03-13 | 17:07
Er zijn mensen zat met bv. een spaarpotje van 20.000 Euro. Gewoon Cyprioten bij de lokale bank. Die mogen dus ook gewoon afrekenen... En dat is simpelweg pure diefstal. Dat geld is niet van die bak of overheid of Brussel. Je hebt met je takken van andermans geld af te blijven.

La Bailaora | 17-03-13 | 17:16

Was er in Amerika ook niet een oorlog nodig voordat het de 'Verenigde Staten' werden?

Ik heb voldoende chips en cola klaar staan. Laar de oorlog maar beginnen. Ik kijk vanaf hier wel toe hoe jullie de 'Verenigde Staten van Europa' worden.

BLR | 17-03-13 | 17:15

Wel eraan denken om die Euro's om te zetten in waardevolle valuta, zoals de Zwitserse Frank. Na een bankrun/holiday wordt er noodgeld ingevoerd en daarna een andere valuta.
Be smart
Jim Lovell | 17-03-13 | 16:34

Bedankt voor de tip, hier had ik nog niet bij stilgestaan.
Oh ja, er wordt gesproken over Russische maffia, maar wordt de club op het Binnenhof en in het EU-parlement niet vergeten? Hoe noemen we die graaikliek en hun riante bankrekeningen?

Ton Plafond | 17-03-13 | 17:14

@Jopie2009 | 17-03-13 | 16:20
Alles opnemen en thuis in een sok duwen heeft ook geen zin. Dan zul je zien dat de graaiers de bankbiljetten vervangen door nieuwe, en de oude ongeldig verklaren.

Nogood Boyo | 17-03-13 | 17:14

@Jim Lovell 16:22: Met die olievoorraden is iets schimmigs aan de hand, met name omdat niemand het er over heeft. Niets nieuws overigens, het Nederlande parlement was destijds ook "last to know" toen de gasvelden waren ontdekt (ze kwamen er achter door een terloopse opmerking van een Belg).

In het geval van Griekenland en Cyprus snap ik niet dat we hulp gegeven hebben in plaats van verkocht in ruil voor concessies op toekomstige olievelden. Zal ook wel wat achter zitten.

Wat de spaarders in Cyprus betreft: ik heb er op zich geen moeite mee dat Cyprioten betalen om de problemen in Cyrpus op te lossen, maar ik vind het doodeng dat Europa bepaald hoe ze dat doen. Dijsselbloem vindt als echte PvdA'er wellicht iedereen met een positief banksaldo al een gore kapitalist, dus dit is voor hem wellicht het zoveelste "feestje". Maar waarom heeft Eruope niet gezegd: "er is 17 mld nodig, wij geven 10 als jullie de andere 7 op tafel leggen, en hoe je dat doet zoek je maar uit"? Ik heb wel een vermoeden: als Cyprus zelf deze beslissing nam, zou men de verantwoordelijke bewindvoerders afslachten. Maar politici in Europa kunnen straffeloos te werk gaan zonder angst voor represailles, ze hoeven immers geen verantwoording af te leggen. We zien dat in Nederland ook, zelfs al voor de crisis: impopulaire maatregelen worden steevast via Europa het land ingefietst. Kijk maar eens hoe onze partijen over zulke maatregelen stemmen in ons parlement en in Europa; een echte eye-opener.

Muxje | 17-03-13 | 17:09

Donder toch op met dat zielige verhaal over afpakken van gewone burgers....
'Gewone burgers' hebben geen tonnen over om in Cyprus weg van de belastingen in eigen land te stallen tegen rentes die elders niet betaald worden...
Dus Magnum Force donder ik helemaal niet op naar Joop.nl, want daar heb ik zeker niets te zoeken... maar degenen die zich naar Cyprus hebben laten lokken met leuke marges en misschien zelfs met bankgeheim moeten nu niet gaan liggen zeuren over 10%... dat is wat mij betreft niets ander dan Icesave...

agitsnob | 17-03-13 | 17:07

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:48
Ik vind kerstbomen nogal vies smaken, heb liever bloemkool. Mijn zus en zwager hebben veel grond, dus eten genoeg. Ik zet er dan nog wel een halve hectare verzets tabaksplant nr 25 bij, die groeit goed in Nederland.

Jim Lovell | 17-03-13 | 17:05

@Parel van het Zuiden | 17-03-13
-
Waarom krijgen huurders in de vrije sector dan geen belastingkorting. Zoals jij dat noemt.
Hypotheekrenteaftrek (subsidie) is 18 miljard.
Huursubsidie is 2 miljard. En werkelijk bijna geen huurder komt er voor in aanmerking. Terwijl hypotheekrenteaftrek (subsidie) onbegrensd is.
Doe je huiswerk eens goed voor je onzin rondbazuint.

oplichter | 17-03-13 | 17:04

Huidig minister Dijsselbloem opereert uitsluitend in het belang van toekomstig bankier Dijsselbloem. Moet hij daarvoor willekeurige burgers laten boeten om Brussel of Berlijn te dienen, so be it.

Zoetwaterpanharing | 17-03-13 | 17:04

@Jim Lovell | 17-03-13 | 16:34
DAT durven ze nog net niet denk ik, dat gaan ze doen als Frankrijk omvalt denk ik.

MarcS | 17-03-13 | 17:03

@oplichter | 17-03-13 | 17:00

Ik ben voor subsidie voor mensen die het nodig hebben. Dat lijkt me voor allerlei gesubsidieerde huizen niet het geval. (En voor hypotheekrenteaftrek ook niet.)

martinned | 17-03-13 | 17:02

@oplichter | 17-03-13 | 16:57

Koop dan een huis. De rente en de huizenprijzen zijn laag.

martinned | 17-03-13 | 17:02

@oplichter | 17-03-13 | 16:53 |

Er is geen koopsubsidie. Er is wel een belastingkorting die Hypotheek Rente Aftrek heet. Dat is inderdaad een beetje vreemd mechanisme. Na het omlaag brengen van de inkomstenbelasting kan die zeker weg. Om de inkomstenbelasting omlaag te kunnen brengen is het handig om meer van die omslachtige belastingkortingen om zeep te helpen. De meest voor de hand liggende is dan wel de huurtoeslag. Wat een van de belastingkortingen is die in de plaats is gekomen voor een echte subsidie, namelijk de huursubsidie.

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 17:00

Grappig dat sommige mensen hier het terecht vinden vanwege dubieuze financiele trukendozen op Cyprus die wel/niet gebruikt worden door buitenlandse wel/niet dubieuze groepen. Zijn we soms de Zuidas en haar duizenden miljarden euro's/brievenbussen vergeten?

In die logica zouden wij de eerstvolgende moeten zijn die wat spaargeld afgeven. Wat er ook op Cyprus gebeurt, de gewone burgerlul heeft hier weinig mee te doen gehad maar wordt nu wel gepakt...

Markuz2661 | 17-03-13 | 17:00

@martinned | 17-03-13 | 16:52
-
En nogmaals, als je tegen gesubsidieerde woningen bent.
Wat ik ook ben. Dan moeten we ook de 'KOOPSUBSIDIE' afschaffen.
Of ben je wel voorstander van koopsubsidie?

oplichter | 17-03-13 | 17:00

Der Präsident des Europäischen Parlamentes, Martin Schulz (SPD): "Die Beteiligung von Bankkunden ist richtig", sagte er der "Welt am Sonntag".
.
Het is duidelijk, eurofielen in het nauw vinden graaien in de spaartegoeden "richtig".

CoffeePatch | 17-03-13 | 17:00

@martinned | 17-03-13 | 16:52
-
De huurbelasting geldt voor alle huurders. En diegene die 'geliberaliseerd' zijn krijgen de komende jaren ook forse verhogingen voor de kiezen.
Alleen dan verdwijnt de extra winst in de zakken van grote beleggers zoals banken en aanverwanten.

oplichter | 17-03-13 | 16:57

@Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 16:41
Het beestje moet een naampje hebben, maar als we iedereen van het volk aan 1 kant willen krijgen om een vuist te maken is het niet verstandig om diegenen onder het volk die of meer socialisme of meet kapitalisme willen met deze termen tegen de haren in te strijken.

Het is heel gemakkelijk zaken te duiden met, graaiers, corruptie, en van mijn part termen als corporatisme. Want dat is het natuurlijk allemaal wel. Wat droom ik van een tijd dat al die graaiers verdwenen zijn en het volk weer ruzie kan gaan maken of het iets socialer dan wel vrije markt moet worden. Dat is in deze tijden echt een luxe.

Overigens, de verstrengeling van politici met groot bankiers (toch nog bedrijfsleven) is iets wat vooral in fascisme opgang maakte:

"In fascistische landen werd vaak een corporatief stelsel ingevoerd, aangeduid met de naam verticaal corporatisme. Niet alleen werkgevers en werknemers hadden zitting in een corpus, maar ook afgevaardigden van de fascistische partij.":
nl.wikipedia.org/wiki/Corporatisme

Controle dus op bedrijven vanuit de politiek. Dat zagen we ook met bankier Monti en Papademos, die 2 landen bestuurden en bankier waren. Zelfde geldt eigenlijk voor Draghi.

La Bailaora | 17-03-13 | 16:56

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:47

Lijkt me makkelijk: of je lapt als rekeninghouder wat bij, of de bailout is compleet niet te betalen en gaat dus niet door. 10% kwijt of alles kwijt...

martinned | 17-03-13 | 16:54

Het blijft vreemd dat het gros van de GS reagEUrder tegen dit soort maatregelen is terwijl ze massaal op de VVD hebben gestemd.
En als de huurders worden beroofd hoor je ze niet.
Daarom, de koopsubsidie afschaffen. Koopsubsidie is niet liberaal. 18 miljard per jaar besparen en kan de hardwerkende burger zijn spaargeld houden.

oplichter | 17-03-13 | 16:53

@oplichter | 17-03-13 | 16:40

Je begrijpt het systeem van gesubsidieerde woningen niet helemaal he?

martinned | 17-03-13 | 16:52

@Graaf van Egmont | 17-03-13 | 15:50

Nee, die is voor eigen banken eerst.
Speaking of which: De Britten gaan voor hun eigen onderdanen het verschil bijlappen, of tenminste de soldaten (ik heb het allebei gehoord, maar in dit stuk gaat het alleen over de soldaten: www.bbc.co.uk/news/uk-21820237 )

martinned | 17-03-13 | 16:50

@Jim Lovell | 17-03-13 | 16:43

Ik raad aan om (landbouw) grond te kopen als je veel spaargeld hebt. Kun je kerstbomen op verbouwen of voedsel als de shit hits de fan.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:48

Als ik Samsom nog één keer "sterker en socialer uit de crisis" hoor zeggen....... gadverdamme. Deze 'crisis' gaat niet voorbij, is een vuig piramidespel met een vuig doel en het houdt pas op als de mens wakker wordt en zich ervan losmaakt. Zoniet dan blijft de geschiedenis zich herhalen. Een tijdje terug aten we hier nog bloembollen, denk niet dat dat nooit meer gebeurt omdat we nu internet hebben ofzo. Let wel, zij zijn slechts 1% en genieten de macht en rijkdom enkel en alleen omdat het volk het laat gebeuren.

Plap | 17-03-13 | 16:48

@aadje82 | 17-03-13 | 15:44

Moeten ze doen. Doei!!!

martinned | 17-03-13 | 16:48

@martinned | 17-03-13 | 16:42

Wel mooi dat democratische EU gedrocht, ze doen niet eens meer alsof, ze komen gewoon bij je langs om te jatten.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:47

Sinds de socialisten het bankwezen overnamen is de beer pas echt los.
Nu wordt de winst eerlijk verdeeld onder bankdirecteuren en de Opperste Sovjet van de EUSSR; bij verlies wordt dat eerlijk gedeeld door de burgers.

Ik krijg jeuk van dat eerlijk delen.

Jan Passant mk2 | 17-03-13 | 16:47

En geld afpakken van de werkende burger en geven aan banken en bevriende aasgieren is geen socialisme of communisme.
Dat is Neo-Liberalisme.

oplichter | 17-03-13 | 16:46

We worden genaaid waar we bijstaan en miljoenen willen het nog niet zien.

Afgeschminkte Bassie | 17-03-13 | 16:46

Ik ben net langs een bank gerend. Het is nog redelijk rustig...

Parel van het Zuiden | 17-03-13 | 16:43

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:36
Ik heb nog een roedel buurmeisjes in de kelder klaarliggen. Die zijn altijd wel in te ruilen.

blinde kip | 17-03-13 | 16:43

@Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 16:41

En dus ben je boos op....?

martinned | 17-03-13 | 16:43

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:36
Dat soort zaken moet je zeker in voorraad hebben, ook al is het voor eigen gebruik. Het hangt er wel vanaf hoeveel spaargeld je hebt. Wanneer je veel hebt, is na het kopen van voorraden, goud en stabiele valuta het handigst.
Ook om te betalen voor aanvullende voorraden. Anders loop je rond te zeulen met balen shag en dozen jenever, is niet handig.
Tip: Brandstof bederft, dus geen grote voorraden van aanleggen.

Jim Lovell | 17-03-13 | 16:43

@martinned | 17-03-13 | 16:37

OMG, hebben ze jou ook weer los gelaten?

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:42

Van Dikhout | 17-03-13 | 15:34
Dat is waar. Excuses. Het is niet zo sterk om te gaan beledigen als je kwaad bent. Maar het bloed stijgt naar mijn hoofd als ik zie hoe de gewone Europese werkende bevolking geknecht en uitgeperst wordt en al helemaal als je bedenkt hoe met name "linkse" partijen ze eenvoudigweg verraden hebben met hun neo-liberale gelul. En in plaats van smen op te trekken vliegen de lagere sociale klassen elkaar naar de strot. Lekker Spanjaarden en Grieken afvallen terwijl zij net zo als wij slachtoffer zijn van de liberale nachtmerrie de EU heet. Maar dat is de tragiek van gewone mensen. Te stom on in te zien wat er werkelijk gaande is. Alleen het verschijnsel van "the middle class illusion" is zo triest. Hoe we daar als werkende klasse in hebben kunnen trappen is mij een raadsel.

Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 16:41

Vergeet niet de bijna 2 miljard die de PvdA jaarlijks gaat stelen van de huurders die altijd hebben opgedraaid voor de eigen woonkosten.
Pure diefstal.

oplichter | 17-03-13 | 16:40

@Pastor Sippenhaft | 17-03-13 | 15:10

Stem tegen, stem PVV.

martinned | 17-03-13 | 16:38

@Stormageddon | 17-03-13 | 14:59

Inderdaad. Onder kapitalisme/liberalisme waren de rekeninghouders 100% van hun geld kwijt geweest.

martinned | 17-03-13 | 16:37

@Jim Lovell | 17-03-13 | 16:34

Je hebt meer aan tastbare zaken als alcohol, tabak, brandstof etc. Kan je naderhand altijd omzetten in de valuta dien dan geldt.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:36

@Ton Plafond | 17-03-13 | 16:23
Wel eraan denken om die Euro's om te zetten in waardevolle valuta, zoals de Zwitserse Frank. Na een bankrun/holiday wordt er noodgeld ingevoerd en daarna een andere valuta.
Be smart

Jim Lovell | 17-03-13 | 16:34

Ook daarom een echte vrije markt en geen overheidsbemoeienis

Tointje | 17-03-13 | 16:28

@ damschreeuwer

Er werd waarschijnlijk op gehoopt dat zo'n redenatie opstand zou voorkomen.
Het gegeven dat de beurzen recentelijk hun toppen weer hebben bereikt zou je kunnen aanhalen om te concluderen dat de echte economie weinig meer te maken heeft met de schijnvertoning op de beurs. Het meeste geld heeft het voor het zeggen en door het vele gegoochel van de afgelopen jaren moet er toch ergens op de blaren gezeten worden. Helaas gebeurt dat door geld te pakken waar het nog wel reëel aanwezig is, waarbij nietsvermoedende spaarders de dupe worden van andermans gepruts en het maar moeten verkroppen onder het mom van : "Ja maar ik heb al die jaren mogen meedelen in de gecreëerde welvaart".

Gooseone | 17-03-13 | 16:26

@Veestbeest | 17-03-13 | 16:22

Ik los zelfs 100% af :P

Koninging Beatricks | 17-03-13 | 16:25

Tja, we zullen dan wel meer van dit soort dingen zien in de toekomst. De EU is niet wat het volk wil, dus dan moeten ze er ook mee kappen. Communisme via de achterdeur is niet wat wij wensen.
www.youtube.com/watch?v=lqX2XRCqPiA

Old_Spice | 17-03-13 | 16:24

Mijn spaargeld bij de SNS had ik al weggehaald en morgen haal ik de rest van mijn spaargeld van mijn andere rekening bij de RABO, want bij die bank is het ook onrustig. Ik heb er geen goed gevoel meer over en het vertrouwen is nu compleet weg. Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere, want niets is zeker meer.

Ton Plafond | 17-03-13 | 16:23

@Koninging Beatricks | 17-03-13 | 16:20
Wat dacht je van een verplichte aflossing van 20% om de bank financieel weer gezond te krijgen? Dijsselbloem zou het zo kunnen verzinnen.

Veestbeest | 17-03-13 | 16:22

@damnschreeuwer | 17-03-13 | 16:14
Veel kuddo's voor jou plempsel.
Even terzijde. Cyprus wordt onder druk gezet vanwege de enorme olie en gasvondsten in het gebied. Net als Griekenland.
In de nabije toekomst moeten ze die grondstoffen natuurlijk wel soepeltjes afgeven aan Noord Europa.

Jim Lovell | 17-03-13 | 16:22

@damnschreeuwer | 17-03-13 | 16:14 | + 2 -
eensch, hoewel ze die Russische criminelen nog wat harder kunnen aanpakken. Echter, deze actie gaat in Z-Europa tot een bank run leiden. En dan is het een kwestie van dagen dat we in N-Europa ook onze rekeningen staan leeg te pinnen.

Jopie2009 | 17-03-13 | 16:20

@Jim Lovell | 17-03-13 | 16:16

Klopt, hier op het platteland kennen we onze klassiekers.
Wordt trouwens de hoogste tijd dat er weer honger komt, kunnen we wat verdienen hier.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:20

Gelukkig heb ik op het moment een hypotheek en geen spaargeld.
Tegen de tijd dat mijn hypotheek is afgelost hangen de bandieten al aan de hoogste boom en is mijn spaargeld weer veilig.

Koninging Beatricks | 17-03-13 | 16:20

Het amateuristische prutsniveau waarop veel van deze EU-'maatregelen' worden genomen, is ongeveer vergelijkbaar met een baviaan, die je het mechaniek van een uurwerk in mekaar laat zetten...
Maar wat wil je met al die uitgerangeerde oud-communisten, corrupte 'christendemocraten' en andere babyboom-luchtfietsers, die in Brussel de dienst uitmaken. Het prutskabinet Rutte II past er prima bij!

Aktivist | 17-03-13 | 16:18

@kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 14:57 | + 14 -
ja, dat gaat ook komen. Eerst gaan we echter de pensioenpotten aanspreken. Al dan niet met geforceerde hypotheken die met pensieongeld gefinancierd gaan worden.

Jopie2009 | 17-03-13 | 16:17

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:07
Die arme mensen komen straks hun gouden ringen inleveren voor een kilo verse friet. Dan loop je lekker binnen.

Jim Lovell | 17-03-13 | 16:16

kolere, wat is die VanLeeuwen naief. Niet in staat 2 stappen vooruit te denken (net als de gemiddelde televaag lezert).
We hebben zojuist een hoop geld gepakt van corrupte russen. veel kuddo´s daarvoor. VOC, jeweetzelluf. ze hebben tenslotte al genoeg van ons gestolen in de afgelopen jaren. De gezonde, NoordEuropese banken worden beter van de problemen in cyprus ,want die corrupte russen brengen hun geld nu naar stabiele banken in NL en Duitsland.
Waarom denk je dat veel banken ´miljarden winsten draaien´? juist, omdat ook corrupte lieden zoeken naar zekerheid.
Uiteraard moeten de politici het verkopen aan het gepeupel, dus dan houden ze een praatje over ´sociaal en rechtvaardig´, maar uiteindelijk gaat het gewoon om geld dat weer vanuit de hele wereld (china, india, zuid/amerika, rusland) weer terug moet komen naar europa.

damnschreeuwer | 17-03-13 | 16:14

@Petjenka | 17-03-13 | 16:11

Komkom kameraad, nivelleren is een feest, vraag maar aan spekman.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:13

Jeroen Gijzelpoen, vieze dief! Af, niet van jou, totalitaire en totale lul...!

NACademicus | 17-03-13 | 16:13

De grote gelijkschakeling in de EUSSR is nu duidelijk begonnen. Een Finse ingenieur net zo rijk (of arm als u wilt) als een Portugese ezeldrijver, een Duitse accountant als een Griekse arbeider, een Nederlandse .. vul zelf maar in. En dat alles onder leiding van een portugese communist, een italiaanse socialist en nog eentje... Leve de EUSSR

Petjenka | 17-03-13 | 16:11

@Jim Lovell | 17-03-13 | 16:09

Scussi, die was voor slipsniffer bedoeld.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:10

@arie181818 | 17-03-13 | 15:45
Niet stemmen is juist wel zeiken. Degenen die gestemd hebben, gaven hun mandaat aan een volksvertegenwoordiger en moeten dus bij die volksvertegenwoordiger zijn als het beleid niet bevalt. De nietstemmers daarentegen mogen zeiken over het beleid, omdat ze hun mandaat niet afgegeven hebben, maar wel de gevolgen ervan ondervinden.

Veestbeest | 17-03-13 | 16:09

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:06
Hoezo die aanname dat ik aandeeltjes SNS had? Geen dingen verzinnen graag, daar ben ik beter in.

Jim Lovell | 17-03-13 | 16:09

@Jim Lovell | 17-03-13 | 16:01

Nee hoor, hier op het platteland hebben we wat grotere voorraden dan mensen die in de randstad op een flatje wonen.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:07

@yamahaha | 17-03-13 | 15:51
Geen aandelen is iets voor mensen die geen vermogens overschot hebben, apenkopje.

Jim Lovell | 17-03-13 | 16:07

@La Vie En Rose | 17-03-13 | 15:35
Dan verwarren ze hem misschien met Paul de leeuw.

miko | 17-03-13 | 16:06

@Jim Lovell | 17-03-13 | 15:57

Van mij mag je, maar nu niet meer janken over je aandeeltjes SNS, ga er lekker de muur mee behangen. Deden ze hier 100 jaar geleden ook met de aandelen van de Russische spoorwegen.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:06

@blinde kip | 17-03-13 | 15:57 | | Reageer+ | 3
stel dat het nationaliseren van banken een vooropgezet plan is? en dat op die manier de overheid ( en dus de EU ) macht krijgen over het gehele banksysteem en uw centen?
dan is, net wat u al zei, de Cypriotische zaak idd een testcase. Ik verwacht...sterker nog: ik weet zeker dat deze actie nog herhaald gaat worden!

kapitein_iglo | 17-03-13 | 16:05

Achja, communistische honden, wat kun je er van verwachten.

In ieder geval ga ik mijn spaargeld in een oude sok stoppen.

Tripps | 17-03-13 | 16:04

-weggejorist-

V®aagTeken | 17-03-13 | 16:03

Graaf van Egmont

lees het onderstaande, RABO heeft die 6 miljard via een truc bij hun eigen vermogen geteld!!! Dubieus, als dit niet was gedaan,was Leiden in last!!
En lees vooral de Alinea dat de RABO uitmaakt of ze wel of niet rente geven,
deze rommel wordt op een aparte markt 1 maal per maand verhandeld,
Maar we hebben gelukkig zg "Toezicht Houders"met hele pakken boter op hun bolletje!
En achtergesteld,maak je borst maar nat!!!

www.rabobank.nl/particulieren/beleggen...

www.rtl.nl/components/financien/rtlz/r...

baanaru | 17-03-13 | 16:02

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:56
Ben jij een prepper? Hmm, waar woon je? Hehe

Jim Lovell | 17-03-13 | 16:01

@yamahaha | 17-03-13 | 15:52

Hou mijn buurman goed in de gaten, hij is vingervlug.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 16:01

@agitsnob | 17-03-13 | 15:55
Flikker op naar joop.nl met je "afromen".
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend is prima maar er zijn grenzen!

Magnum Force | 17-03-13 | 16:00

@Slipsnifter | 17-03-13 | 15:50

Je komt niet met argumenten? Wat slap.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:59

@ Slipsnifter | 17-03-13 | 15:53 > noem het wat je wilt /care
@ tattooboer | 17-03-13 | 15:53 > je snapt 'm niet

yamahaha | 17-03-13 | 15:59

*groene plunjebaal door wasmachine haalt*

Tête de veau | 17-03-13 | 15:57

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:46
Ik ben zo'n vervelend ventje dat doet wat hij zegt. En ik zei dat ik het niet verder ging uitleggen. Dat wil ik wel, maar mag dat niet van mezelf ;)

Jim Lovell | 17-03-13 | 15:57

@Magnum Force | 17-03-13 | 15:28
Ik ben het met u eens en mocht u opgehaald worden, kom ik wel medezitten om te kaarten. Dus bankrun Maandag!

MarcS | 17-03-13 | 15:57

@Jim Lovell | 17-03-13 | 15:41
Oproepen tot een bankrun is in Nederland niet strafbaar. Ik herhaal: niet strafbaar. Niet dus.

Lewis Lewinsky | 17-03-13 | 15:57

Heeft iemand al een zucht geslaagd en geopperd dat Nederland naar de klote gaat/ of semi-lollige opmerkingen als 'dit is Nederland' geplaatst?

arie181818 | 17-03-13 | 15:57

@Broxx | 17-03-13 | 15:53
Kan wel zijn met die achterstallige belastingen, maar het is een perfecte testcase om het elders in Europa te proberen. Zekers als het verzet in de meer opstandige zuidelijke landen meevalt. Ga er dus maar vanuit dat je spaargeld afgepakt gaat worden en je geen belastingverlaging krijgt. Anders ben je wel erg naïef.

blinde kip | 17-03-13 | 15:57

@Jim Lovell | 17-03-13 | 15:51
Zie mijn plemp van 15:16.
*plop*

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:56

@Jim Lovell | 17-03-13 | 15:50

Hier op de compound ligt nog wel iets in de vrieskist voor Yamahaha, geen probleem.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:56

Het is hardstikke zuur voor de Cypriotische spaarders, dat zij nu een belasting op hun spaargeld gaan betalen , maar dat is blijkbaar slechts 20% van het totaal...
De rest (blijkbaar vele tientallen miljarden) is Russisch zwart geld... wat mij betreft niet zo'n slecht idee om daar flink van af te romen....

agitsnob | 17-03-13 | 15:55

@Slipsnifter | 17-03-13 | 15:49

Tssss, haal eens flux je skoolgelt terug, gij onnozele.

Tijdens de Russische revolutie werd ALLES onteigent door de staat, ongeacht of er winst werd gemaakt of niet.

De ABN-AMRO en de SNS waren/zijn gewoon failliete tenten, ofwel, het EV is minder dan nul. Derhalve zijn de aandelen geen rooie cent meer waard, van onteigening is geen sprake, sterker, de burger mag nu ineens de tekorten voor zijn rekening nemen. Het zou veel eerlijker zijn als de aandeelhouders dat hadden moeten doen. De aandeelhouders hebben er als eigenaar een potje van gemaakt, niet meer en niet minder.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:55

Van mij mogen ze in Cyprus al het spaargeld inpikken van de burgers! Ik heb begrepen dat daar 40 miljard aan spaargeld staat! Op die manier hoeft Nederland ze niets te lenen! Het is hoogste tijd dat wij in Nederland aan onszelf gaan denken! Dit is de enige goede beslissing van de EU sinds jaren! Laat die corrupte landen hun eigen rotzooi maar opruimen. De burgers in cyprus hebben immers ook decennia lang minder belasting betaald dan de burgers uit de andere lidstaten. Nu krijgen ze een eenmalige aanslag om het weer een beetje recht te trekken. Als ik de komende 10 jaar maar 30% belasting hoef te betalen, hoor je mij echt niet zeuren als ik vervolgens een eenmalige aanslag krijg van een paar duizend euro. Ik ben dan immers nog steeds goedkoper uit!

Broxx | 17-03-13 | 15:53

@yamahaha | 17-03-13 | 15:50
17 maart

tattooboer | 17-03-13 | 15:53

@yamahaha | 17-03-13 | 15:51
Communistische bullshit, en dan geldt hetzelfde voor spaarders en mensen met een te grote auto, te dure tv etc.

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:53

Brekend: de banken op Cyprus blijven nog wat langer dicht.
www.zerohedge.com/news/2013-03-17/cypr...

Veroorzaakt Dijsselbloem nu écht het langverwachte EUrmageddon?

* Goud en zilver futures bestuderen gaat *

Magnum Force | 17-03-13 | 15:52

baanaru | 17-03-13 | 15:50
In ieder geval Van Lanschot schijnt er slecht voor te staan. Heb ik uit betrouwbare bron.

Graaf van Egmont | 17-03-13 | 15:52

Als iemand aan m'n frieten komt, heeft 'ie een probleem.

yamahaha | 17-03-13 | 15:52

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:49
Daar heeft ze een goed punt, dat was niet al te Slim snifter

Jim Lovell | 17-03-13 | 15:51

@Magnum Force | 17-03-13 | 15:28
Hulde ende Applaus.

La Vie En Rose | 17-03-13 | 15:51

@Boze massa | 17-03-13 | 15:44
Heeft hij de belastingbetaler toch mooi een kwart miljard euro bespaard door vervolgens 250.000 extra werkelozen laten ontstaan. Wat een banenmachine, die VVD. Wat een grap.

Maar serieus, wie in zo'n verkiezingsbelofte trapt, moet eigenlijk zijn stemrecht inleveren.

blinde kip | 17-03-13 | 15:51

Aandelen is iets voor mensen die met genoeg niet tevreden zijn.

yamahaha | 17-03-13 | 15:51

@Johanvb | 17-03-13 | 15:47
Ok, dit is een prijsvraag? "zet de zinnen op volgorde.."

tattooboer | 17-03-13 | 15:50

Heeft Nigel Farrage zich al plastisch uitgelaten over deze roof?

Graaf van Egmont | 17-03-13 | 15:50

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:49
Je wil het blijkbaar niet snappen, prima, maar ik ben klaar met je.

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:50

We zijn slaven, allemaal.

lulkoekhapper | 17-03-13 | 15:50

Ik zei het afgelopen week al op andere items op GS, RABO en van lanschot zijn in Nederland de volgende die aan de beurt zijn,haal je poen weg of verspreid het naar andere banken,of stop een groot gedeelte in een oude sok.Het lijkt niet te bevatten maar het gaat gebeuren. Dijsselbloem gaf geen garantie dat het nooit meer zou gebeuren,geloof dat schorem in Den Haag niet! Er zijn sukkels op GS die blijven roepen om een koophuis te kopen,
doe het niet,want er gaat nog 25% vanaf,huur je nu?? Blijf huren, wees flexibel, de crises is over volgens die malloten in Den Haag, volgens mij staan we nog maar aan het begin, zie die grote demonstraties in Spanje,niet op NL TV,daar zie je alleen maar de koningin en hoe geweldig ze wel niet is,wees alert!!! Het wordt nog veel erger!!!

baanaru | 17-03-13 | 15:50

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:45
LOl, dat wordt morgen geen friet voor yamahaha

Jim Lovell | 17-03-13 | 15:50

@CtrlAltDel | 17-03-13 | 15:15
ja, die roept van alles en nog wat

arie181818 | 17-03-13 | 15:50

@Slipsnifter | 17-03-13 | 15:43

Maar je deed wel elk jaar boekenonderzoek bij het bedrijf waar je mede aandeelhouder van was?

Verder heb je gelijk, ik had moeten zeggen, dat jij zo stom bent om aandelen te houden van een failliete tent kan ik niet helpen.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:49

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:46
Die parallel is ONTEIGENING, moeten we nu alles uitleggen?

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:49

Fijnstoffer | 17-03-13 | 15:00
Damned goed punt! Ik denk alleen wel dat de Euro kritisi niet aan de zijde van de beleidsmakers te vinden zijn. Met andere woorden, ik, u, wij maar ook een SP of PVV kunnen wel piepen en schreeuwen, het beleid en de toekomst wordt aan gene zijde van de kloof bepaald en die gene zijde heeft absoluut schijt aan volkse meningen.

de directeur | 17-03-13 | 15:48

Dijsselbloem (PvdA) en Rutte (VVD) hebben hiermee bewezen dat hun geruststellende beloften niets, maar dan ook helemaal niets, waard zijn. De NL spaarder kan beter z'n spaargeld zo snel mogelijk van de bank halen, voordat de EU dit doet. En daar is geen ontkomen aan in dit afglijdende Europa waar nationale politici geen inbreng meer hebben. Maar een volgende keer wordt er, met terugwerkende kracht, een datum bij bepaald, zodat iedereen betaalt over z'n spaartegoed dat op die datum op de bank stond. Spaarders moeten zich dus wel haasten hun geld elders onder te brengen, buiten het zicht van de EU, anders is het alsnog nog te laat. En geen rente is immers altijd nog beter dan een negatieve rente. En de beslagleggingspercentages van de EU worden aangepast aan hun geldhonger en de bonushoogte van "hun" bankdirecteuren, dus steeds hoger en ....... vermoedelijk ook steeds vaker.

V®aagTeken | 17-03-13 | 15:48

@kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 15:38
Psies.

Het is toch onbestaanbaar dat je in crisistijd een Minister van Financien benoemt met geen enkele ervaring op dat gebied?

Dat kan alleen maar in Nederland, volgens mij.

En in bananenrepublieken.

La Vie En Rose | 17-03-13 | 15:47

Als iedereen die hier boehoe die Dijsselbloem toch nu ook eens echt iets gaat doen tegen die Dijsselbloem. Mail 'm, zoek uit waar hij juridisch op aan te pakken is, ga bij 'm langs om een kopje suiker te vragen tot hij zelf geen suiker meer heeft, weiger hem service als hij bij je in de winkel staat maar doe in ieder geval iets meer dan hier komen janken dat je 'm ook zo gemeen vind.
Als hij de internationale niet meer mag neuriën dan moet iemand die hier alleen maar komt janken ook gewoon blijven slapen.

Johanvb | 17-03-13 | 15:47

@Jim Lovell | 17-03-13 | 15:36

Leg me maar eens even uit wat die parallel met de Russische spoorwegen is, ik zie hem even niet.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:46

@LuckyGirl | 17-03-13 | 15:03
Nee. Niet stemmen=niet zeiken.

arie181818 | 17-03-13 | 15:45

@Van Dikhout | 17-03-13 | 15:34
"Nee vriend, als jij boos ben ga je op je mede-reaguurders schelden. Als jij boos bent kwalificeer je ons als 'onozele idioten'. Volgens mij is dat ook nog eens een pleonasme. Tenminste, ik ken geen nozele idioten. Zelfs geen verschillige. Wel volslagen. Zoals jij?"

Wat een idiote beschuldiging. Bigi Bana Boy scheldt nooit. Ow hij noemt nu een keer reaguurders die volgens hem in sprookjes geloven, onnozele idioten. Poeh, poeh.

Ga eens in op de inhoud van zijn plemp. Wellicht heeft hij een paar puntjes in zijn betoog waar jij het wellicht mee eens bent i.p.v. dit gemierenneuk.

La Vie En Rose | 17-03-13 | 15:45

laatste nieuws uit cyprus; ze willen uit de eurozone stappen,cypriotisch parlement wil niet akkoord gaan met de diefstal van dijsselbloem;

Economist Stelios Platis says the #Cyprus Central Bank is already contemplating a #Euro exit [link to sigmalive.com] … #econcy #rbnews

[link to twitter.com (secure)]

[link to twitter.com (secure)]

aadje82 | 17-03-13 | 15:44

Was de belofte van Rutte niet: ik geef iedereen 1000,- euro. Hij verzuimde bij te zeggen dat hij eerst 10.000,- euro van je afpakt.

Boze massa | 17-03-13 | 15:44

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:36
"Dat jij zo stom bent om aandelen van een failliete tent te kopen kan ik niet helpen."
Ook weer dom gelul, want ik had ze al toen de bank nog niet in de problemen zat..

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:43

Strohond | 17-03-13 | 15:36
Daarom. Stem Partij voor de Dieren.
En stem niet op Geert. Die doet alsof hij tegen de EU superstaat is, maar dat is alleen maar schijn. Het vorige kabinet, waarvan Geert gedoogpartner was, stond voor precies hetzelfde beleid als nu gevoerd werd. Geert gedoogde dus de uitverkoop van Nederland.

Strohond | 17-03-13 | 15:41

Voorspelling uitslag van de volgende landelijke verkiezingen:

Ouderen partij
SP
CDA- voor de gematigde Christenen
PVV

De rest zal afgerekend worden op landverraad.

Hopelijk zullen we snel van de huidige waanzin genaamd EU verlost worden.

Boze massa | 17-03-13 | 15:41

@Magnum Force | 17-03-13 | 15:28
Bravo! Een goed stuk.
Kijk je wel een beetje uit, de aanzet geven tot een bankrun is strafbaar, evenals het manipuleren van de publieke opinie mbt staatszaken.
Goedbedoelde kritiek van mij hoor, maar pas een beetje op aub

Jim Lovell | 17-03-13 | 15:41

@La Vie En Rose | 17-03-13 | 15:34

Eensch, al zeggen studie's sociale economie en die Nijenrode bagger me vrij weinig. Bedrijfseconomie daarentegen is wel weer een redelijk rationele studie.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:40

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:36
Begrijp je dat echt niet?
Ik had je intelligenter ingeschat.
Misschien heeft de staat er wel belang bij om de banken te nationaliseren?
Iets met macht of zo?
Laat maar..

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:39

@Red mij niet | 17-03-13 | 14:50
ik was nooit van plan PvdA te stemmen, maar door al dat gezeik over deze partij op geenstijl ga ik het toch eens overwegen.

arie181818 | 17-03-13 | 15:39

@Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 15:16
Je hebt een paar punten Bigi.
Kudo!

La Vie En Rose | 17-03-13 | 15:39

@ neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:33
Ik krijg wel opeens trek in patat. Heel gek.

yamahaha | 17-03-13 | 15:38

@La Vie En Rose | 17-03-13 | 15:34
Het enige verschil tussen Dijsselbloem en Sharon Dijksma is dat eerstgenoemde wel zijn opleiding heeft afgemaakt. Om even aan te geven wie er met onze miljarden euro's belastinggeld aan het spelen is.

kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 15:38

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:27
Ik ben niet diegene die in tongentaal praat, ofwel? Ik heb het niet over een failliete tent of de waarde daarvan.
Het parallel met de Russische spoorwegen is er wel degelijk. Verdere uitleg is overbodig, leer eens nadenken voordat je hier wat plempt. Zelfs een hint met een koevoet is wartaal voor je.

Jim Lovell | 17-03-13 | 15:36

Dijsselbloem is nu de verantwoordelijke, maar een wijze weet dat als er een VVD, CDA, D66 of GL minister op Financiën had gezeten, dan was precies hetzelfde beleid door de kamer gefietst. Dat is in een notendop nou precies het probleem van de democratie in Nederland. Uiteindelijk heeft de burger niets te kiezen. In één woord: fopdemocratie.

Strohond | 17-03-13 | 15:36

@Slipsnifter | 17-03-13 | 15:32

Als het allemaal prima ging, waarom dan die nationalisatie en waarom kost die klotebank ons dan zoveel poen?

Btw, het maakt geen moer uit of het bankengedeelte wel goed ging, het was 1 bedrijf waarvan het EV minder dan nul was, ofwel, de hele toko was failliet.

Dat jij zo stom bent om aandelen van een failliete tent te kopen kan ik niet helpen.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:36

@Jackanders | 17-03-13 | 15:01
LOL!

Maar dat is volgens mij geen probleem. De Jager kunnen ze op de tast ook wel vinden, met dat postuur.

La Vie En Rose | 17-03-13 | 15:35

ik denk werkelijk dat dijsselbloem moet vrezen voor zijn leven. de russische maffia heeft massaal geld naar cyprus doorgesluisd en die zijn nu echt niet blij. en als je op de dodenlijst staat van de russische maffia, dan ga je eraan, ook al ben je een hele stoere pvda minister en voorzitter van de euro groep.

aadje82 | 17-03-13 | 15:35

Ach ja, die EU salarissen moeten ergens van betaald worden.

Yabadabedoe | 17-03-13 | 15:35

@Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 15:16
Als ik boos ben ga ik typo's en spelvauten maken. Sorry.
Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 15:17 | + 0
.
Nee vriend, als jij boos ben ga je op je mede-reaguurders schelden. Als jij boos bent kwalificeer je ons als 'onozele idioten'. Volgens mij is dat ook nog eens een pleonasme. Tenminste, ik ken geen nozele idioten. Zelfs geen verschillige. Wel volslagen. Zoals jij?


Van Dikhout | 17-03-13 | 15:34

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:01
Nah, je kunt zeggen van Jan Kees wat je wilt, maar die heeft toch een aardige CV, en voor zijn politieke carrière in het bedrijfsleven gewerkt, hetgeen iig de keus voor hem als minister van Financiën rechtvaardigde. Zie:

"De Jager studeerde aan de Universiteit Nyenrode waar hij in 1990 een Bachelor of Business Administration behaalde. Daarna studeerde hij aan de Erasmus Universiteit waar hij in 1994 zijn doctoraalexamen behaalde in twee afstudeerrichtingen, namelijk sociologische economie en bedrijfseconomie. Ook studeerde hij in 1996 af in Nederlands recht aan dezelfde universiteit.
Naast zijn werkzaamheden als managing partner van het Rotterdamse internetbedrijf ISM eCompany (waarvan hij in 1992 mede-oprichter was) is De Jager maatschappelijk betrokken bij verschillende activiteiten. Hij was lid van het hoofdbestuur van het CDA en van velerlei organisaties op maatschappelijk en economisch terrein. Voor zijn bijdrage aan het succes van het bedrijf waar hij voor werkte en zijn inspanningen in diverse ICT- en innovatiegerichte nevenactiviteiten ontving De Jager de ICT Personality 2006 Award van brancheorganisatie ICT~Office"

Dat kun je van Dijsselbloem niet zeggen:

"Dijsselbloem studeerde in 1991 af in de landbouweconomie aan de Landbouwuniversiteit Wageningen. Vervolgens was hij werkzaam als medewerker van achtereenvolgens de Europese delegatie en de Tweede Kamerfractie van zijn partij, de PvdA. Van 1996 tot 2000 was Dijsselbloem werkzaam op het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij."

Wat hij nog meer in de Tweede Kamer gedaan heeft, zie hier: nl.wikipedia.org/wiki/Jeroen_Dijsselbl...

Hoe het kan dat deze man Minister van Financiën is geworden, is mij een raadsel.

En ja, natuurlijk heeft de Jager ons een rad voor ogen gedraaid, w.b. die 'leningen' aan Griekenland.

Toch had ik meer vertrouwen in hem dan in Dijsselbloem.

La Vie En Rose | 17-03-13 | 15:34

@Nintex | 17-03-13 | 15:29
Wow, wat een onzin!
Het zijn juist loopjongetjes van Goldman Sachs en Dijselbloem heeft juist geld losgepeuterd voor meer investeringen in de wapenmarkt. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/07/... Kom je wel eens op geenstijl.nl?

tattooboer | 17-03-13 | 15:34

Die Fransen hebben op z'n minst een regering die het Franse belang voor ogen heeft en niet van die dominee-kooplui zoals hier in NL, die hun eigen moeder nog zouden verkopen voor wat goodwill!
Laten we in +31 dus vooral niet denken dat dit hier niet kan gebeuren! Nóg een (Rabo-)bank die omvalt en een feestdag, waardoor de banken 3 of zelfs 4 dagen dicht zijn (pasen?) en dan gaat de kaasschaaf er hier ook over!

Aktivist | 17-03-13 | 15:34

@yamahaha | 17-03-13 | 15:30

Neuh, gewoon vervelen op een kloterige zondagmiddag.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:33

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:25
Nogmaals; als je niet weet waar je over praat hou dan je mond.
Alleen het vastgoedonderdeel was technisch failliet, en dat ging inmiddels alweer een beetje de goede kant op.
Het bankendeel liep sowieso prima.
Verder waren er eerder al externe partijen die de hele boel over wilden nemen, maar dat mocht niet van de EU.
Investeerders leggen echt geen miljarden neer voor een failliet bedrijf dat niets meer waard is.
Verdiep je eerst een in de cijfers voordat je van alles gaat blaten.

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:32

@bovenwater | 17-03-13 | 15:26

Mee eens. Wel jammer dat de 'jannen-met-de-petten' dat TO-TAAL niet zien zitten en daar hoogstwaarschijnlijk op onorthodoxe wijze op zullen gaan reageren. Met als gevolg een no-go-area voor toeristen. Wellicht zelfs een verspreiding van haat over de rest van de Balkan. En we weten uit de historie hoe ontvlambaar en allesbepalend de sentimenten uit de Balkan zijn.

Boris Poepnagel | 17-03-13 | 15:30

De telefoon zal maandag op het werk weer roodgloeiend staan. Dankzij de eu hoeft mijn werkgever ( Zwitserse bank) niet eens reclame te maken, de mensen staan in de rij om goud te kopen.
Als ik met Pasen weer naar nl kom dan zal ik wel een handvol 20 rappen stukken tussen de eu slaven op een willekeurig plein gooien

Zatkniss | 17-03-13 | 15:30

@ neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:21
Is het nu al zo erg met je tegoeden gesteld dat je begint met het recyclen van grappen? :-P

yamahaha | 17-03-13 | 15:30

De EU is nu officieel een communistische staat geworden. In Amerika gaan er zelfs al stemmen op in de media om 'socialist' Barack Obama te laten bellen met Merkel en andere Europese politici om ze het belang van vrijheid, vrije markten en democratie uit te leggen. Goldman Sachs roept de EU zelfs op om met deze waanzin te stoppen en meent dat een 'begrotingsunie' niet noodzakelijk is.

Cameron is al aan het zagen in deze 'redding'. Alle Engelse burgers en soldaten in Cyprus worden gecompenseerd.

De Amerikanen en Engelsen zien het monster uit 1939 op staan met een vleugje stalinisme. Als Dijsselbloem of een van zijn kompanen omgelegd wordt dan is het geen halve gare uit Zuid Europa met een pistool, maar een hellfire missile van een Amerikaanse drone.

Nintex | 17-03-13 | 15:29

De heer Dijsselbloem komt in de geschiedenisboeken. Samen met zijn voorganger de heer Juncker, die stelde "dat je moet liegen als het ernstig wordt".

Ik weet niet wat de kwalificaties van de heer Dijsselbloem zijn voor deze positie. Is hij economisch onderlegd of misschien zelfs een financieel genie? Zo ja, dan weet hij dat goed verborgen te houden.

Zijn handtekening staat nu onder een maatregel die in één keer de zekerheid van het depositogarantiestelsel in de gehele EU opblaast. Want laten we wél zijn, als je in Cyprus de spaarders met een tegoed van minder dan 100.000 euro mede laat opdraaien voor het falen van de bank, dan is de weg vrij om dat ook in andere EU landen te doen. Je geld op de bank tegen vrijwel 0% rente, en dan ook nog het risico dat je centjes op elk willekeurig moment geconfisqueerd kunnen worden. Nu, ik weet wel wat je daaruit moet concluderen. En dat heeft de rest van het spaarvee óók heus wel in de gaten.

Kletsverhalen over de Russische mafia praten deze ongehoorde bankroof niet goed. Ik hoor de politici al aankomen:
"Nederlandse banken hebben veel geld van onroerendgoed speculanten".
"Veel drugshandelaren zetten hun geld op Nederlandse banken".
Blabladibla enzovoort, kortom er zijn altijd argumenten om de NL spaarders ook even van hun spaarcentjes te verlossen. Dat omaatje met haar spaarcentjes niets te maken heeft (en wil hebben) met de andere klanten van de bank en hoe die aan hun geld komen speelt geen rol, ze is mede-schuldig aan het falen van de bank en zal mede betalen. Depositogarantie tot de deur, duidelijk.

De conclusie is duidelijk. Beste spaarders, bescherm uzelf en haal uw geld van de bank. Zo snel mogelijk. Koop gouden of zilveren munten en begraaf ze in de tuin, of verbras uw centjes in alle vrolijkheid, maar laat ze NIET bij de bank. Dan is UW geld namelijk binnenkort niet meer van U maar van de roverheid.

En meneer Dijsselbloem, uw rol in dit spel is duidelijk. Wat nou sociaaldemocraat. Het moet eerlijker, huh? Ik heb in mijn leven nog niet zo'n sterk staaltje van onbeschaamde diefstal meegemaakt. U hebt de geest uit de fles laten komen, als er vanaf maandag een run op de EU banken komt gevolgd door een totale inéénstorting van het bancaire stelsel, weet dan dat dit op úw naam komt. Bedankt hè!

Magnum Force | 17-03-13 | 15:28

@Jim Lovell | 17-03-13 | 15:25

#Zucht aandelen Russische spoorwegen was een compleet ander verhaal, die waren namelijk niet failliet ten tijde van de nationalisatie.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:28

@Jim Lovell | 17-03-13 | 15:23

De waarde van een failliete tent is nul, of eigenlijk -heel veel, dat u dat niet begrijpt is niet mijn schuld.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:27

Aktivist | 17-03-13 | 15:22 | + 0 -

dit is je reinste diefstal!! werkelijk onvoorstelbaar. moeten ze in frankrijk proberen, de fransen slaan alles kort en klein.

aadje82 | 17-03-13 | 15:27

La Vie En Rose | 17-03-13 | 14:58 | + 7

Goeie vraag, waar heeft Jan Kees zich verstopt?

ProAsfalt | 17-03-13 | 15:16 | + 2 -

Juist! Gewoon gezond boerenverstand, dat hebben we nodig in ons mooie kleine, maar (hoe lang nog?) fijne landje.

dubbeljoe | 17-03-13 | 15:26

Ik heb dat zwart-krulharige-mannetje-met-rattenoogjes-achter-die-wetenschappelijke-bril ook nooit vertrouwd.
Het is net zo'n gluiperd als Maxime Verhagen.

Boris Poepnagel | 17-03-13 | 15:26

@aadje82 | 17-03-13 | 15:20
Tja, als je een pvda-er op zo`n post zet weet je van tevoren wat er komen gaat.
Evil clown riep dit soort dingen bijna een jaar geleden al..
www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel...

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:26

@JosVerbeek | 17-03-13 | 14:48 | + 2

Robin Hood vocht juist tegen de "Jeroen Dijsselbloems" van deze wereld. Robin Hood vocht tegen de belastingdienst en gaf het terug aan de mensen die er voor werkten.

Tarak | 17-03-13 | 15:26

Prima actie om 10% van alle Cyrpiotische spaartegoeden af te pakken, hadden ze in Griekenland ook moeten doen! Hoe denken mensen in landen waar belastingontduiking, zwartsparen en frauderen anders dat hun financiele ellende wordt opgelost? Wees blij dat het eindelijk eens een keer uit het land zelf komt i.p.v. uit N-Europesche landen. Beetje sneu natuurlijk wel voor mensen die netjes belasting hebben betaald en desondanks ook nog wat te sparen hadden daar, maar gemiddeld genomen kan ik deze aanpak alleen maar steunen. De Grieken hadden 200 miljard aan spaargeld in het buitenland gestald op het moment dat de EU steun begon en als je daar uberhaupt 1 euro belasting per jaar betaalde was je het lulletje van de buurt. Het was dus heel terecht geweest als ze dit 3 jaar geleden ook op Griekse tegoeden in binnen- en buitenland hadden toegepast. Zelfde kan nog steeds in Spanje, Portugal en binnenkort Frankrijk. Overigens, een vergoedingsregeling voor iedereen die kan bewijzen dat zijn spaargeld op normale wijze is verdiend en dat er de afgelopen 10 jaar IB is afgedragen zou op zijn plaats zijn (geweest).

bovenwater | 17-03-13 | 15:26

yamahaha | 17-03-13 | 15:15 |

Je hoeft niet te sparen in geld-units.

Zet het om in Airmiles, Olies of Suiker.

zovoklets | 17-03-13 | 15:25

@Slipsnifter | 17-03-13 | 15:16
Aanvulling: Zelfs aandelen Russische spoorwegen zijn decennia later gecompenseerd.

Jim Lovell | 17-03-13 | 15:25

@Slipsnifter | 17-03-13 | 15:16

De SNS was failliet, niet meer en niet minder. De aandelen van een failliete tent zijn waard nul komma noppes.

Wat mij betreft hadden de eigenaren (aandeelhouders) nog veel harder op de blaren mogen zitten en hadden ze verplicht moeten bijstorten. Nu mogen onschuldige burgers betalen omdat de eigenaren (aandeelhouders) niet goed hebben opgelet.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:25

@Slipsnifter | 17-03-13 | 15:16
Goed bewaren die aandelen, of het bewijs dat U ze gehad heeft. Geen afstand van doen of gedeeltelijk laten compenseren. Er komt een tijd dat U de waarde kan laten crediteren. Die inde-mali begrijpt er geen snars van.

Jim Lovell | 17-03-13 | 15:23

aadje82 | 17-03-13 | 15:20 | + 1
... dat wordt inderdaad burgeroorlog. Of erger. Noord-Europa houdt zich bangelijk stil, in de hoop dat hun spaarcentjes gespaard blijven!
Verdeel en Heers. Ze kennen hun Macchiavelli daar in Brussel!

Aktivist | 17-03-13 | 15:22

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:21
Joepie, meer werk voor nonkel...

tattooboer | 17-03-13 | 15:22

@yamahaha | 17-03-13 | 15:15

Je wilt een zak patat kopen?

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:21

Het is gewoon het socialisten-masterplan in uitvoering: burgers & bedrijfsleven leveren hun (volledige) verdienste maandelijks in en 'goed volk' in de regeringsgebouwen herverdeeld het geld verstandiger dan u en ik (domme tokkies die we zijn) kunnen bedenken. (Ook eerlijker natuurlijk)

Rest In Privacy | 17-03-13 | 15:20

-weggejorist-

aadje82 | 17-03-13 | 15:20

@Slipsnifter | 17-03-13 | 15:16
Jep, je mag op aarde van alles gebruiken met de gratie 's gods en beatrix als zijn afgevaardigde, dus geen weerwoord als het ook weer afgepakt word. "Zolang er geen revolutie komt zijn de "onderdanen" eigen schuld" Zei dezelfde elite die de schapen onwetend houd.

tattooboer | 17-03-13 | 15:20

"De Internationale" was het volkslied van de Sovjet-unie tot 1944. Dat die socialisten dat durven zingen. Het is een soort Horst Wessel lied, maar dan anders.

Jim Lovell | 17-03-13 | 15:20

Il Commendatore | 17-03-13 | 15:15
U vergeet dat de écht grote vermogens ruim op tijd uit Cyprus zijn vertrokken. Waar zij hebben een enorme lobby bij de EU, in tegenstelling tot de gewone man of vrouw of de middenstand!

Aktivist | 17-03-13 | 15:19

Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 15:16
Als ik boos ben ga ik typo's en spelvauten maken. Sorry.

Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 15:17

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:11
Zeik toch niet, er werd onderhandeld met externe investeerders en continu werd geroepen dat ze de bank niet failliet zouden laten gaan.
Anders had ik ze allang weggedaan.
En buiten dat, onteigening is diefstal, punt.

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:16

Heeft de PVV weer eens gelijk gekregen dat Dijsselbloem het loopjongetje wordt van de EUSSR.
De PVV wordt door menigeen elke keer compleet verguist maar warempel de PVV krijgt altijd gelijk door gewoon hun gezonde boeren verstand te gebruiken.

ProAsfalt | 17-03-13 | 15:16

Iedereen zonder enige beschemring en hoop op verbetering aan de flexbanen in Europa. Flipping burgers at Mc donalds omdat globaliserende liberalen alle normale arbeid naar landen verplaatsen waar ze de werkende bevolking maximaal kunnen uitpersen zoals dat hier in de 19e eeuw gebeuren. En zolang jullie hier allemaal in de illusie blijven geloven niet meer tot de arbeidersklasse te horen (kom zeg ...) maar tot de bezittende klasse omdat je een laptop en leaseauto van de baas hebt, gaat het flitskapitalisme lekker zijn gang. Met dank aan jullie. Tot ook jou klotebaan weggeflext of geoutsourced wordt. Onnozele idioten.

Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 15:16

wilders zei het nog...

CtrlAltDel | 17-03-13 | 15:15

Ik overweeg serieus om al m'n spaargeld van de bank af te halen.

yamahaha | 17-03-13 | 15:15

Die 10 % is volkomen terrecht, wij betalen al meer dan tien jaar 1,4 % op onze spaartegoeden! Belastindienst in nl is verder een topdraaiende (en door politiek gestuurde tevens graaiende) geoliede machine, die ze in het zuiden missen. Simpel en doeltreffende maatregel om dan hoppa de spaargelden (waar vast geen belasting over is betaald) te innen.

Il Commendatore | 17-03-13 | 15:15

Ga zo maar alvast een nummertje trekken bij de bank want ik verwacht dat het er morgen wel eens best druk kan worden.
Is het niet alleen om je centjes "veilig" te stellen dan is het wel om je ongenoegen te uiten aan deze gore tyfusbende die dit kabinet ondersteund aan het kankergezwel in Brussel.
De zwaarste chemo erop loslaten en daarna het gezwel verbranden.

pickalilly | 17-03-13 | 15:13

Binnen 3 jaar krijgen deze heren politici levenslang wegens landverraad.

Watapatja | 17-03-13 | 15:13

De afrekening komt,het kan even duren.

hekelaar | 17-03-13 | 15:13

Iedereen zit nu wel op Dijsselbloem te kakken, maar degene die de roofspiraal écht in werking hebben gezet zijn nog altijd die vorige Paarse lachebekjes: Wouter Bos en Gerrit Zalm!

Aktivist | 17-03-13 | 15:12

Back in the USSR!

TheBigPicture | 17-03-13 | 15:12

@Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 14:59
Liberalisme: iedereen heeft de mogelijkheid te graaien, maar slechts een klein deel wil en kan er gebruik van maken.

Socialisme: niemand heeft de mogelijkheid te graaien, maar slechts een kleine deel doet dat stieken wel.

kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 15:12

Ondanks dat de Cyprioten er waarschijnlijk zelf een zooitje van hebben gemaakt, is het door de opgelegde EU sanctie om 10% van het plotseling spaargeld af te pakken volstrekt onacceptabel.

Economie draait op basis van vertrouwen. Door ineens 10% van het spaargeld af te pakken is het vertrouwen volledig zoek. De spaargelden (waar normaal gesproken hard voor is gewerkt) zal van de bank wordt gehaald. Terecht met een onbetrouwbare (r)overheid. Het gevolg is wel dat de banken (als zij dat al doen) helemaal niets meer kunnen investeren. De economie ligt dan als resultaat compleet op zijn gat.

Het zal eerlijker zijn om het land gewoon failliet te laten gaan. Dan kunnen de Cyprioten zal henzelf de schuld geven en niet het dictatoriale EUSSR.

ProAsfalt | 17-03-13 | 15:11

Geloof mij jongens, een conservatief, geleid kapitalisme met een vleugje nationalisme en protectionisme is het recept. Socialisme en liberalisme zijn volksgemeenschap vernietigende dwaalleren. Maar jullie worden nog wel eens wakker mag ik hopen. Alhoewel ...

Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 15:11

@crisiswhatcrisis | 17-03-13 | 14:48
Wat houd je tegen om het zelf te doen?

miko | 17-03-13 | 15:11

@crisiswhatcrisis|17-03-13|14:48
Hoe ranzig...
Ik hoop voor u dat het gesprek via de telefoon verliep.

R.B.Scott | 17-03-13 | 15:11

@Slipsnifter | 17-03-13 | 15:09

Je aandeeltjes SNS waren hooguit nog goed om de muur te behangen. Bespaar me je gejank aub.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:11

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 14:48
EU! We willen het niet leuker maken!

miko | 17-03-13 | 15:10

@Boze massa | 17-03-13 | 14:56
Bingo! Jij snapt het helemaal. Ik denk wel dat die Bilderberg kliek een stelletje loopjongens zijn en af en toe vergaderen om de bleke neusjes in dezelfde richting te krijgen.

Jim Lovell | 17-03-13 | 15:10

Dijsselbloem is een slappe zak en ook Rutte durft niet met de vuist op tafel te slaan.
Je zou verwachten dat alle Nederlanders in het Europarlement in protest gaan of dit ongekozen regime een halt toeroepen uit landsbelang.
Maar ook in Brussel blijft het ijzig stil.
Hier een lijstje van deze zakkenvullende landveraders:
Sophie in 't Veld
Marietje Schaake
Gerben-Jan Gerbrandy
Hans van Baalen
Toine Manders
Bas Belder
Dennis de Jong
Kartika Liotard
Peter van Dalen
Judith Sargentini
Bas Eickhout
Marije Cornelissen
Wim van de Camp
Ria Oomen-Ruijten
Corien Wortmann-Kool
Esther de Lange
Lambert van Nistelrooij
Thijs Berman
Emine Bozkurt
Judith Merkies
Laurence Stassen
Daniël van der Stoep
Patricia van der Kammen

Hé fop-volksveryegenwoordigers, Nederland moet UIT de EU!!

Pastor Sippenhaft | 17-03-13 | 15:10

Een paar weken terug heeft die hufter van een dijsselbloem me al bestolen van mijn aandeeltjes SNS, dus ik kijk helemaal nergens meer van op.
En dat noemt zich "sociaaldemocraat", terwijl het met sociaal of democratie totaal niets meer te maken heeft.
Asociaalregent zou een betere benaming zijn.

Slipsnifter | 17-03-13 | 15:09

Het volk moet geloven.
In de Paus,
In de Koning
In de politiek
en natuurlijk in de banken.
Het Volk moet kruipen en betalen.
Zo heeft de elite het gewild.

rechtsdwalendeautist | 17-03-13 | 15:08

Eerst moeten ze in Cyprus nog even een stuk of 9 paardekoppen in wat bedden leggen... http://www.bloomberg.com/news/2013-03-16/anastasiades-seeks-cyprus-parliament-support-for-deposit-losses.html

BlauwVanBinnen | 17-03-13 | 15:08

had nederland maar niet pro europa moeten stemmen nu niet achteraf klagen

Gaaaap | 17-03-13 | 15:07

@Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 14:47
Volgens mij is bezit afpakken een oude marxistische traditie.
(Even die mooie Russische spoorwegaandelen afstoffen)

frank87 | 17-03-13 | 15:07

@Jonkheer Wttewaall | 17-03-13 | 15:04
Precies. Ik zou direct weer emigreren, maar het SP-programma biedt in vergelijking met Rutte II wel de menselijkheid en vooral duidelijkheid waar veel mensen behoefte aan hebben.

kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 15:06

Van Rompuy, Verhofstadt of Dijsselbloem: het zou me niks verbazen als een van deze 2013 niet overleefd dankzij een doorgedraaide Griek, Cyprioot, of Spanjaard.

Snackbar van Allah | 17-03-13 | 15:06

Er word nooit gerapporteerd over miljoenenfraudes die voor de rechter komen in NL, wel in de EU, de fraude is natuurlijk het onophoudende gedraai bij politici van, vooral, het PVDA geteisem. Kneuzen die eerst kiezers winnen met een standpunt en dan zichzelf uitverkopen om hun handtekening onder precies het tegenover gestelde te zetten. Dat zou volledig strafbaar moeten zijn!

tattooboer | 17-03-13 | 15:06

Dit gegraai gaat ons handenvol met klauwen kosten....

Snorry! | 17-03-13 | 15:05

De EU(SSR) maakt meer kapot dan je lief is.

ProAsfalt | 17-03-13 | 15:04

@kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 15:01

Niets inderdaad. Maar gelukkig zal ik met de schrale hoeveelheid bezittingen die ik heb niet de eerst keus zijn. Dat geeft mij reactietijd op het moment dat er bij mijn buren afgeroomd gaat worden...

{Opblaasbootje vast klaar legt}

ZKH EénOog | 17-03-13 | 15:04

kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 14:58

De conclusie is dus dat zelfs het SP-programma een menselijker gezicht blijkt te hebben dan het huidige kabinetsbeleid. En dat zegt niets over het SP-programma.

Jonkheer Wttewaall | 17-03-13 | 15:04

Een echte socialistische oplossing

Islamofiel | 17-03-13 | 15:03

ik heb niet gestemd.
mag ik nu mijn land terug?

LuckyGirl | 17-03-13 | 15:03

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 14:49
Dat klopt. Robin Hood was trouwens ook een totale lul, maar dat terzijde.

JosVerbeek | 17-03-13 | 15:03

Ik heb het al geroepen en zal het nog eens herhalen: Het (geleende) fake-geld, al die zogenaamde tegoeden die alleen elektronisch bestaan, moeten in hoog tempo door écht geld vervangen worden. En waar vindt men dat geld? Juist, op het ouderwetse spaarboekje en in het loonzakje. Dus betaalt u met uw zuurverdiende échte geld al de mislukte leningen en investeringen van overheden en banken! Dijsselbloem is de onbenul die z'n handtekening onder de roofdecreten zet en die ze nodig hadden om dit spelletje ongestoord te kunnen blijven spelen....

Aktivist | 17-03-13 | 15:02

@La Vie En Rose | 17-03-13 | 14:58
Het zicht is dan ook niet al te best, in zo'n darkroom.

Jackanders | 17-03-13 | 15:01

@ZKH EénOog | 17-03-13 | 14:59
Met alleen een overheid die een geweldsmonopolie heeft, is alles mogelijk. Als er agenten/militairen voor uw deur staan en al uw bezittingen per direct vorderen, wat kunt u nog doen? Met een keukenmes zwaaien?

kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 15:01

@La Vie En Rose | 17-03-13 | 14:58

De vlag gaat hier uit als blijkt dat iemand jan Gay de Jager van deze aardkloot heeft getrapt.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 15:01

Wat iedereen al zei, is gebeurd. Nederland werd wat te eurokritisch, dus hebben ze Nederland medeplichtig gemaakt, gecorrumpeerd zo u wilt, door Dijsselbloem zijn slopersbaantje te geven. En zoals gewoonlijk waren de VVD-nepliberalen niet in staat "nee, dank u" te zeggen tegen de dictators van Brussel.

Fijnstoffer | 17-03-13 | 15:00

De euroforie kost een hoop geld, maar dan heb je ook niks.

Robertski | 17-03-13 | 15:00

'Een roof op de kleine spaarder'. 'Kleine spaarders worden beroofd van de bescherming die hun spaargeld genoot volgens de EU-regels', zegt Sharon Bowles, voorzitter van de invloedrijke commissie Monetaire Zaken bij het Europees Parlement (EP) in het Financieele Dagblad. Bowles zegt 'ontzet' te zijn door de actie. 'De les is dat de regels worden omzeild als de eurozone, de Europese Centrale Bank en het Internationaal Monetair Fonds dat nodig vinden'.
www.tijd.be/nieuws/politiek_economie_e...

CoffeePatch | 17-03-13 | 15:00

@Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 14:47
Nee nee nee... Het is je al eerder uitgelegd, maar met kapitalisme en liberalisme heeft dit nu juist helemaal niets te maken. Het is het gevolg van socialisme en corporatisme; gefaciliteerd, gelegaliseerd en geïnstitutionaliseerd door de supranationale overheid die EU heet.

Stormageddon | 17-03-13 | 14:59

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 14:48
Dat liberalisme een mooi woord voor ordinair jatten is.

Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 14:59

@kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 14:57

Steeds als je weer denkt het achterlijkste gehoord te hebben, komt er weer één van onder een steen gekropen...

ZKH EénOog | 17-03-13 | 14:59

Dijsselbloem, Samsom en Rutte. Alledrie medeverantwoordelijk voor het redden van de banken, medeverantwoordelijk voor het jatten van spaargeld van de cyprioten, en verantwoordelijk voor het uitknijpen van hun eigen volk als citroenen om de EU en de euro in stand te houden.

Als ze voor dat laatste ook ons spaargeld moeten jatten, dan doen ze dat gewoon.

Ow ja, bijna Jan Cees de Jager vergeten te noemen. Maar die kun je het jatten van spaargeld niet in de schoenen schuiven. Eigenlijk niks meer, want hij is weg.
Van de aardbodem verdwenen, zo lijkt het.

La Vie En Rose | 17-03-13 | 14:58

@waskuip-admiraal | 17-03-13 | 14:57
U somt het SP-programma op.

kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 14:58

Goed stuk Van Leeuwen. Denk trouwens dat er zo zoetjesaan ook een nieuwe ideologie begint te ontstaan. Pro-welvaartstaat, pro-BAAN-zekerheid, anti-Europa, anti-immigratie, pro-Keynes, anti-belastingparadijzen, etc etc. Vijf jaar terug zou deze opsomming minstens populistisch heten. Nu zijn het talkingpoints van talloze economen, historici, journalisten en burgers. De enigen die er niet in geloven zijn politici en een handvol zelf- en volkshatende journalisten en progressieven.

waskuip-admiraal | 17-03-13 | 14:57

@ZKH EénOog | 17-03-13 | 14:54
Een reaguurder noemde gisteren een verplichte overheidshypotheek op de reeds afbetaalde Vinexhut, het kan allemaal, alles ter glorie van de EU.

kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 14:57

Europese solidariteit, gadverdamme wat een woord. Ik heb sterk de indruk dat de Soviet-Unie gewonnen heeft en ons onderkoffer onderworpen heeft aan het communisme.

Jim Lovell | 17-03-13 | 14:57

Socialisme is dood. PvdA heeft deze vermoord. Het ergste is dat de democratie ook al vermoord is. Deze door: VVD, PvdA,D66,Groenlinks,CDA en ChristenUnie. Zij hebben staatsbelang en het wil van het volk ondergeschikt gemaakt aan Europa. Je zou bijna denken aan een internationaal complot van Iluminatie en Vrijmetselaren. Een elitaire kliek die vindt dat ze hun eigen wil kunnen opleggen aan de massa.

Laat de Bildenberg kliek nu zijn ware intenties zien?

Boze massa | 17-03-13 | 14:56

vanLeeuwen ik schreef gister: dat kan hier nooit gebeuren.....
Hoe laat gaan morgen de banken hier open?
Ik heb me sokken al klaar liggen.

in de hinterklappe | 17-03-13 | 14:56

"De handtekening van Dijsselbloem prijkt onder één van de grootste roofpartijen in de geschiedenis van de EU"

Dat is inmiddels de Tweede Roofpartij met zijn handtekening. Vergeet SNS niet. Nooit eerder werd genationaliseerd zonder compensatie.

lulleficatie | 17-03-13 | 14:56

Zelfs het woord communisme dekt de lading niet meer.

Watapatja | 17-03-13 | 14:56

"... Particulier eigendom, spaargeld, is sinds gisteren, ondanks alle beloftes, zelfs tot 100k niet meer veilig voor de grijpgrage klauwen van de EU..."

Dat was het voor de grijpgrage klauwen van de Nederlandse overheid al niet. Waarom denk je dat ze dat NIET zouden oprekken naar Europese Hoogtes, terwijl ze uitgerekend dit hebben beloofd en toegezegd op de avond voor de verkiezingen?

Nederland: u stemde op een (van de) partij(en) die meer macht aan 'Europa' wilde geven. Dijsselbloem is slechts UW boodschapper en uitvoerder.

Lekker blijven stemmen, hoor!!

ZKH EénOog | 17-03-13 | 14:54

De EU is aan het verworden tot een communistische dictatuur. Dig wordt uitgelegd als 'sociaal met sterke leiders'.
Het is een kwestie van tijd voor de eerste concentratiekampen worden geopend voor boe-roepers.

Tot die tijd: fuck de EU. Sterf Brussel!

Pastor Sippenhaft | 17-03-13 | 14:53

@Godsammekraken | 17-03-13 | 14:51
Sorry, deze hoort onder bigi te hangen.

Godsammekraken | 17-03-13 | 14:52

@neemjemoederindemali | 17-03-13 | 14:48
Overheden die geld afpakken van burgers en aan semi-overheid uitdelen staat *haaks* op zowel liberale als kapitalistische beginselen.

Godsammekraken | 17-03-13 | 14:51

"Dát is het Europa waar de PvdA verantwoordelijk voor is. "

Juist. En dat gaat nog 4 jaar door. Bedankt PvdA-stemmers.

Red mij niet | 17-03-13 | 14:50

Met beurzen en banken gaat het toppiejoppie. De echte economie komt krakend volledig tot stilstand. Want het geld wordt van laatstgenoemde naar eerstgenoemde gepompt.

Godsammekraken | 17-03-13 | 14:49

@JosVerbeek | 17-03-13 | 14:48

Jatten van de armen en geven aan de rijken, volgens mij deed Robin Hood het net andersom.

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 14:49

Als het aan de PvdA lag, had u geeneens spaargeld, maar woonde u in een Vinex-huurhut, om luxueuze koopappartementen in Brussel, Rabat en Ankara mede te financieren.

kapotte_stofzuiger | 17-03-13 | 14:48

Euforie.. Ik las Euroforie...

ZKH EénOog | 17-03-13 | 14:48

@Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 14:47

Wat heeft ordinair jatten te maken met liberalisme?

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 14:48

De sloopjongen van de EU en de Robin Hood die van *iedereen* steelt.

JosVerbeek | 17-03-13 | 14:48

Ik sprak net een opa die al twee weken niet gewassen is.

crisiswhatcrisis | 17-03-13 | 14:48

Mooi man die EU, ze jatten eerst al een vracht poen en als je zo dom bent om keurig netjes te gaan sparen dan gappen ze ongezien nog eens 10% extra van je.

DE EU IS VAN ONS ALLEMAAL. (ofzo)

neemjemoederindemali | 17-03-13 | 14:48

Het resultaat van ongebreideld graaikapitalisme en libralisme. Maar blijf er gerust in geloven als jullie dat willen.

Bigi Bana Boy | 17-03-13 | 14:47

Dit begint uit de "klauwen" te lopen.

rechtvaardigerechter | 17-03-13 | 14:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken