Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA'ers niet solidair met eigen lunch

vanwaardepvdaAls de PvdA iets lulligs heeft gedaan, staat de Televagijn lachend vooraan. Goed voorbeeld: de Wiardi Beckman Stichting organiseerde afgelopen zaterdag een discussiedingetje in de Rode Hoed over de nieuwe gewenste koers van de PvdA. Voor wie zin heeft, hierrr een 2-urige videoregistratie. Reacties van de kranten: het NRC deed het manifest duiden, in de Volkskrant mocht Emile Roemer er overheen piesen en de Telegraaf lacht zich de ballen uit de broek omdat de vrijwillige inkomensafhankelijke lunchbijdrage tijdens de middag een compleet fiasco werd. Ieder zo zijn expertise, zullen we maar zeggen. Het manifest van het wetenschappelijk bureau van de PvdA is samen te vatten in vier woorden die we gewoon bij het NRC gecopypaste hebben: bestaanszekerheid, goed volk werk, verheffing en binding. Oftewel, een nieuwe verzorgingsstaat met flink gereguleerde marktwerking (kan dat?) waarbij het 'wij' groter is dan het 'ik'. Nou. Succes, PvdA. Met je plannen. Plannen die, en daar heeft de Telegraaf dan wel weer een punt, op de middag zelf al volledig ingehaald werden door de cynische realiteit. Aan de 350 PvdA-leden werd gevraagd een bijdrage te leveren voor de lunch op basis van de eigen koopkracht. Dat leverde 180 euro op, omgerekend vijftig cent per deelnemer. Zit je net met zijn allen enorm ja te knikken over dat Nederland geforceerd solidair gemaakt moet worden door de PvdA omdat dit je 'waarde' is, blijken PvdA'ers zelf te gierig om vrijwillig voor een uitgebreide lunch te betalen. Solidariteit bij de PvdA is dat De Ander moet kromliggen, in plaats van zijzelf. Het idealistische plaatje dat de PvdA schetst van mens en samenleving kan zelfs door henzelf niet toegepast worden in de praktijk. Maar ze verwachten het uiteindelijk wel bij de rest van Nederland af te dwingen, met alle bijkomstige problemen van dien. Laat de ironiebelletjes maar rinkelen! En daarom, lieve kijkbuiskinderen, is die lullige lunchbijdrage het perfecte symbool van het failliet van de PvdAïaanse solidariteit.

Reaguursels

Inloggen

Tamelijk symptomatisch indeed.
Beetje erg schot in eigen doel.
Bij de "sociale" luitjes is het indeed vooral Not In My Backyard wat de eigen "idealen" betreft.
Voor de "groene energie" maar er komt echt geen windmolen bij mij achter thuis.
Voor een erg Multikul "kleurrijk" Nederland, maar gaat echt niet in een dergelijke "Kleurrijke" wijk gaan wonen dan wel je kinderen daar op school doen. etc.
Hypocriet ?? gaat een beetje erg veel verder dan dit.

Vraag is of het mantra van "solidariteit" en "sociaal" ooit meer waren dan holle kreten. Eerder tamelijk cynische.
Men was en is vooral bezig met eigen hachje en een ander mag vooral dienst doen als nuttige idioot. Was al zo in de tijd van Troelstra nl.wikipedia.org/wiki/Vergissing_van_T... en de Sociaal Democratiesche Arbeiders Partei, de Nationaal Socialistiesche Duitsche Arbeiders Partei en de rest van de "revolutionaire Parteien".

"De Vergissing van Troelstra was een vergeefse oproep tot een socialistische revolutie in Nederland in november 1918. De naam is ontleend aan de essentiële rol die Pieter Jelles Troelstra tijdens de poging tot revolutie had gespeeld. De poging duurde bijna een week, van 9 november tot 14 november (daarom werd deze gebeurtenis destijds "De Roode Week"[1] genoemd), hoewel men kan spreken over een grotere periode van onrust.

De Vergissing van Troelstra begon in het legerkamp 'De Harskamp' en was het gevolg van de economische malaise na de Eerste Wereldoorlog en verscheidene andere revoluties die speelden, zoals in Duitsland en Rusland, en de onder socialisten heersende opvatting van internationalisme: de gewenste maatschappelijke veranderingen, waarbij een eind zou komen aan het kapitalisme, moesten zich niet tot een enkel land beperken, doch over de gehele wereld moest het verwachte heil verspreid worden.

Destijds hadden de verschillende stromingen binnen de socialistische beweging zich nog niet sterk geprofileerd. De vraag of moest worden gestreefd naar een "gewelddadige omverwerping" van de kapitalistische maatschappij of naar een geleidelijke overgang "langs vreedzame en parlementaire weg", zou leiden tot een scherpe scheiding der geesten tussen enerzijds de communisten en revolutionaire socialisten en anderzijds de sociaaldemocraten."

Plaatje is tamelijk erg duidelijk leek mij.

Alle stromingen hadden vooral de haat jegens anderen gemeen, waarvan dus minderheden als Joden, zigeuners, holebi's tot en met bevolkingsgroepen als de Armeniërs het slachtoffer werden. Beetje inspelen op dingen als hebzucht en inferioriteitsgevoelens, niet gehinderd door lastige dingen als moraal of geweten en gevoed door ressentiment nl.wikipedia.org/wiki/Ressentiment en de demagogen konden en kunnen hun machtsspelletjes spelen.

said_fred | 21-02-13 | 00:24

Die met die paardenstaart... wat 'n schatje!

meneer Q | 21-02-13 | 00:05

@Tja? | 20-02-13 | 19:36
Kruip terug onder je tegel, zwitsalletje !
Bij deze geomineerd als Joris van de dag.

suffie63 | 20-02-13 | 23:27

@Big Swinging Dick | 20-02-13 | 21:04
Lezen is een vak.
De tijd dat de kleine zelfstandige VVD stemde voor zijn eigenbelang is voorbij.
De tijd dat de arbeider automatisch pvda stemt ook.
Ik ken zelfstandigen die SP stemmen, u ook.
Spreek eens met die mensen zodat u mij begrijpt.

suffie63 | 20-02-13 | 23:24

@Stormageddon | 20-02-13 | 20:26
U scoort een SP punt in de roos !

suffie63 | 20-02-13 | 23:20

suffie63 | 20-02-13 | 15:24 |
Als de socialisten zonodig inkomenspolitiek willen bedrijven moet dat via de inkomstenbelasting gebeuren en niet via allerlei voorzieningen. krijgen we straks de inkomensafhankelijke krentenbol?

Big Swinging Dick | 20-02-13 | 21:04

@suffie63 | 20-02-13 | 19:33
Een bijdrage betaald uit het salaris ontvangen in overheidsdienst. Ja, dat schiet lekker op.

Stormageddon | 20-02-13 | 20:26

Tja? | 20-02-13 | 19:36 |
Tegen jezelf praten gaat beter in de badkamer, dat galmt lekker en zo lijkt het voor jou net of er iemand terug spreekt.

TDieuww | 20-02-13 | 19:54

suffie63 | 20-02-13 | 19:23 |
Ik ben geen socialist maar heb respect voor je keuze en strijdbaarheid.

lanexxx | 20-02-13 | 19:50

-weggejorist en opgerot-

Tja? | 20-02-13 | 19:36

@Stormageddon | 20-02-13 | 18:49
Waaruit weer eens blijkt dat de partij van de armoedzaaiers geen socialistische partij genoemd mag worden.
De echte socialist draagt af aan de partijkas.

suffie63 | 20-02-13 | 19:33

Socialisten delen graag... mer mensen die meer hebbenb dan zij.

ZKH | 20-02-13 | 18:51

@hölzenbein | 20-02-13 | 10:51
Een partijkas die voor meer dan 90% gevuld wordt door subsidies. Dat dan weer wel.

Stormageddon | 20-02-13 | 18:49

@lanexxx | 20-02-13 | 17:27
Ach, inkomstenverlies wordt gecompenseerd door het samenkomen van gelijkDENKenden. Op je luie reet blijven zitten is ook een optie, maar kom dan later geen huilie huilie doen.
Overigens loop ik niet vaak mee, de laatste keer was m.b.t. de sluiting van Renault-Vilvoorde, hetgeen overigens geleid heeft tot de "Wet Renault", die verbiedt winstgevende bedrijven te sluiten zonder compensatie voor de werknemers.

suffie63 | 20-02-13 | 18:36

PvdA= de Portemonnaie van de Ander

kinky winky | 20-02-13 | 18:00

suffie63 | 20-02-13 | 16:29 |
Ik wens je veel succes met veel medestanders morgen.

lanexxx | 20-02-13 | 17:27

Economie niet platleggen
Arbeiders en werknemers die deelnemen aan de betoging zullen een stakingsvergoeding krijgen, zei de socialistische vakbond gisteren. Maar ze hebben niet de bedoeling de ondernemingen lam te leggen. Hetzelfde weerklinkt bij de socialistische bediendebond. "Mogelijk wordt werk hier en daar verstoord, maar we willen het ondernemingsleven niet platleggen", zegt voorzitter Erwin De Deyn.

Voor de openbare diensten is geen syndicaal verlof voorzien, volgens Ann-Sofie Daem van de christelijke vakbond. Ze veronderstelt dat er weinig tot geen staking in de sector zal zijn.

&lt;suffie&gt; Dat is de naar Nederlandse begrippen, pvda aanhang, volk wat niets bijdraagt ! </suffie>

De staking riskeert vooral gevolg te krijgen in Luik volgens de vakbonden. De arbeiders van ArcelorMittal Luik zijn van plan 24 uur het werk neer te leggen, vanaf woensdag 22 uur.

Bron: www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/artic...

suffie63 | 20-02-13 | 17:12

Ach ja bij de PvdA is het hemd nu eenmaal dichterbij dan de rok. Zo kennen we ze weer.

ad melkert | 20-02-13 | 16:53

@lanexxx | 20-02-13 | 16:01
Ik ben grensarbeider, Europeaan pur sang.
Vandaar dat ik als Nederlands staatsburger een Belgische betoging bij ga wonen.
Sinds "Europa" meer zeggenschap heeft gekregen is de situatie van de grensarbeiders alleen maar verslechterd terwijl ons gouden bergen beloofd zijn.
De mensen die die onmogelijke regeltjes opstellen worden vertegenwoordigd door de mensen die niets in de melkbus stoppen.
Nuf said !

suffie63 | 20-02-13 | 16:29

suffie63 | 20-02-13 | 14:56 |
Ik sta helemaal achter uw besluit om naar Brussel te gaan en te protesteren maar, zou het niet beter zijn het hier in eigen land te doen en onze eigen volksvertegenwoordigers die zo vreselijk eurofiel zijn het vuur aan de schenen te leggen, ik heb het idee dat de elite van Brussel zich doodlacht.

lanexxx | 20-02-13 | 16:01

@WirMachenMusik | 20-02-13 | 14:31
De SP is in dit verhaal geen betrokken partij, het gaat over de partij van de armoedzaaiers.

suffie63 | 20-02-13 | 15:28

@denoorman | 20-02-13 | 12:03
De pvda is opportunistisch, dat is niet hetzelfde als socialistisch.

suffie63 | 20-02-13 | 15:26

@Big Swinging Dick | 20-02-13 | 11:44
En wat zou de "liberale" oplossing dan wel zijn ?
De "kleine man" is tegenwoordig immers ook de werkgever !
Modern socialisme houdt mijns inziens rekening met de belangen van de mensen die daadwerkelijk iets produceren. De pvda vertegenwoordigt de pluche-plakkers, diegene die "diensten" levert, maar zelf niets produceert. Stem rechts zodra je je dat kunt veroorloven, heb ik altijd geleerd. De laatste stembusuitslag doet mij vermoeden dat vele reaguurders niet in die geest hun stem hebben uitgebracht.

suffie63 | 20-02-13 | 15:24

Degene die dit heeft verzonnen met dat geld in de melkbus stoppen, wordt nu ritueel geslacht en wordt doorgedraaid samen met het paardenvlees. Binnenkort ook op uw bord dus.

EvertsNL | 20-02-13 | 15:11

Dit verbaast toch geen enkel weldenkend mens? Solidariteit werkt immers alleen bij nemen en niet bij geven. Wel alle Nederlanders laten bloeden voor God weet welke solidariteitsonzin ze ook maar menen te moeten bedenken: van het OV tot de multi-culturele samenleving, van de bijstand tot de asielzoekers. Maar o wee als de daad ook door dat linkse schijnheilige tuig bij het woord moet worden gevoegd: dan geven die mooipraters ineens massaal niet meer thuis.
Solidariteit?
Rot toch op met je onzin!
Loon naar werken!

Wijze Uil | 20-02-13 | 15:03

@lanexxx | 20-02-13 | 13:28
Nivellering ?
Waarom geen verhoging van de vermogensbelasting ?
De rekening dient betaald te worden door diegene die de besteld heeft. Het gaat niet op die rekening door te schuiven naar anderen, juist waar dit artikel over gaat.
Overigens ga ik morgen naar Brussel om mijn ongenoegen kenbaar te maken, komt u mee ?
www.abvv.be/web/guest/news-nl/-/articl...

suffie63 | 20-02-13 | 14:56

Dit graverend verschil tussen woord en daad van de huidige generatie socialisten behoort al een hele tijd tot de politieke canon van dit land. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk te voorspellen.

WirMachenMusik | 20-02-13 | 14:31

suffie63 | 20-02-13 | 10:57 |
PvdA niet socialistisch? Wat geef je dan als uitleg aan die idiote nivelleringsfeest wat ze zijn begonnen?

lanexxx | 20-02-13 | 13:28

-weggejorist-

jarretelli | 20-02-13 | 13:20

Nieuwe naam voor deze uitvreters : WEM (Wij Eten Mee)

jarretelli | 20-02-13 | 13:20

een groot gedeelte van de kiezersachterban van de PVDA bestaat uit allochtonen die in deze politieke partij hun rechten gewaardborgd zien en vanuit hun cq deze optiek is dit te begrijpen. Van de 350 aanwezigen afgelopen zaterdag in de Rode Hoed was er zeggen en schrijven slechts één allochtoon in de zaal en die stelde danook enkele vragen. De binding van de allochtone kiezer met de PVDA an sich is kennelijk afwezig of beperkt zich tot het stemhokje. Dit zou de PVDA aan het nadenken moeten zetten.

Jan Boule | 20-02-13 | 13:02

Schitterend! Het morele failliet van deze rukkers. Opdoeken en wegwezen!

NACademicus | 20-02-13 | 12:46

Wel weer tekenend dat de PvdA maar 180 Euro ophaalt voor een lunch voor 350 personen.
Precies zoals ik al jaren zeg.
PvdA'ers zijn alleen maar "sociaal" van andermans geld.
Zoals ook nu weer duidelijk te zien is zijn PvdA'ers niets anders dan egocentrische uitvreters die uitsluitend kijken waar ze hun eigen zak kunnen spekken.
Dus parasieten die zeer schadelijk voor iedere gemeenschap zijn.... en dat zien we in de realiteit dus ook.

Moi2 | 20-02-13 | 12:17

Als er betaald moet worden dan staan de PvdA-ers achteraan. Als er geld uitgegeven wordt op kosten van de anderen dan staan ze vooraan. Lekker sociaal die socialisten, zo kennen we ze weer.

denoorman | 20-02-13 | 12:03

expat | 20-02-13 | 11:28
Helemaal waar. Je bent een kunstenaar als je in dit land geld kunt overhouden, wat dan vervolgens weer belast wordt en nadat je de pijp uitgaat komt de fiscus nog eens lekker afrekeken en lijke pikken. Heb je een paar centen en ben je gehandicapt of bejaard dan mag je veel extra betalen, want zelfs daar moet genivelleerd worden!! Ik vraag me steeds vaker af, waaronm we zo ons best doen vooruit te komen in dit land: laat maar gaan, als je dr een bende van maakt wordt je ook geholpen door onze rode vrienden

Big Swinging Dick | 20-02-13 | 11:44

De samenvatting van het PVDA manifest in 4 woorden is niet correct. De correcte samenvatting is gewoon geld, geld, geld en geld. In de bijzin zou men kunnen toevoegen dat dit aan de nemende en ontvangende kant is, en dat dit programma gestuurd wordt door een bij Christenen geleende propaganda machine van leed, smart , geromantiseerde hulpeloosheid en slachtofferromantiek, benauwd toezicht en zedenprekerij. Dat gaat allemaal goedkomen met opperpriester Spekman.

aceofspades | 20-02-13 | 11:33

Nederland is al half communistisch,elke cent gaat eerst via de belastingdienst, wat te veel is ben je kwijt
waar en voor hoeveel je huurt wordt ook al grotendeels bepaalt door de overheid,woon je te goedkoop wordt je weer genaaid.
Nu kommen ze weer met nivelleren, Zodra je niet in het ideaal plaatje past wordt er wel weer een term verzonnen om je weer te naaien.
Trouwens Hoe kan iemand zo dom zijn om Bv Pvda,Vvd,Cda te stemmen ??
Zijn stuk voor stuk partijen die "ons" al x keer regelrecht gruwelijk genaaid hebben,hard en kurkdroog recht je anus in.

expat | 20-02-13 | 11:28

Hoe leg je aan iemand die niets van politiek weet uit wat een PvdAer is?
Een PvdAer is degene die in de kroeg als enige geen rondje geeft.
Helaas zit dit land propvol met dit soort types.

me,myself and IK | 20-02-13 | 11:25

Zal mij benieuwen welke Pvda-er die 180 euro in zijn zak heeft gestoken.

Uw Verzekeringsadvis | 20-02-13 | 11:21

suffie63 | 20-02-13 | 11:15
10x dan waar het geboorteland van mijn moeder mee zit opgescheept. In tegenstelling tot de huidige NL regering die wel weer weg gaat na nieuwe verkiezingen zit Loekaschenko er al bijna weer 20 jaar. Nieuwe socialitische vinding: alle jeugd tussen 14-18 naar een arbeidskamp omdat ze te comsumeer gericht zijn. Ja ja top hoor, zal Roemertje hier ook graag willen. Ik zie ieder jaar op vakantie het socialistische/communistische monster in bek. En weet je wie er het meest onderleiden? De zwaksten in de samenleving. Blijkbaar is het geleide kapitalisme beter instaat voor de zwaksten te zorgen dan welk communisitsch systeem dan ook
"regelt graag awarness reis voor Suffie63 naar socalisitsche heilstaat Belarus"

Zatkniss | 20-02-13 | 11:19

@Zatkniss | 20-02-13 | 11:00
Dankzij uw soort propaganda zitten we nu opgescheept met deze regering. 2 partijen die vis noch vlees zijn samen in een regering.

suffie63 | 20-02-13 | 11:15

suffie63 | 20-02-13 | 10:57 |
Het is maar hoe breed of hoe smal je de categorieên neemt. Ik zou de SP eerder als communistisch kenschetsen.

Schoorsteenveger | 20-02-13 | 11:07

Wanneer gaat dat pvda tuig de "weg met ons" mentaliteit eens in de praktijk brengen?

TDieuww | 20-02-13 | 11:04

suffie63 | 20-02-13 | 10:57
U hebt gelijk alleen de SP hangt de theorien van erkende massa moordernaars als Stalin en Mao aan. Al hoewel Roemer dat een beetje probeert te verbloemen om de potentiele noemenklaoetra salonfahig te maken. Waarom willen de inwoners van socialistische paradijzen toch altijd zo graag dit paradijs ontvluchten, socialisme is toch zooooooooo geweldig?

Zatkniss | 20-02-13 | 11:00

@Badderbeest! | 20-02-13 | 08:50
Het verschil is dat voor de mensen in die schuur en tentfeesten "schooier" een belediging is.

frank87 | 20-02-13 | 10:59

@Schoorsteenveger | 20-02-13 | 09:31
De PvdA socialistisch noemen getuigt van weinig politieke realiteitszin. Er is 1 socialistische partij in 0031 en dat is de SP. Uw betoog slaat als een tang op een varken !

suffie63 | 20-02-13 | 10:57

Veel mooie tegeltjes in dit topic.

Omdat ie zo mooi is nog maar even die van sjaak1000:

Was ook een dom voorstel van Rottenberg! Felixje had moeten zeggen: neem de portemonnee van je buurman en doneer wat jij denkt dat de buurman kan/moet bijdragen. Dan hadden geld genoeg gehad voor een 4-gangen michelin-ster diner!!

En ik ben niet zo van het verbieden, maar voor het woord solidariteit maak ik graag een uitzondering.

maggoo | 20-02-13 | 10:53

très cool | 20-02-13 | 09:10 |
Mijn kinderen deelden wel. En als mijn dochter op 2-jarige leeftijd een baby hoorde huilen leende ze haar knuffel uit....

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 10:52

TunaTown | 20-02-13 | 10:03
De rest komt uit de partijkas dus van de leden zelf. Gaat weer helemaal nergens over. Wat kost ons die sukkel in Australië (waar ie niet gewenst is) om zijn haat te zaaien?

hölzenbein | 20-02-13 | 10:51

@MindCircus | 20-02-13 | 09:15
de SP is socialistisch, de PvdA hufteristisch.

suffie63 | 20-02-13 | 10:49

Volgens mij waren Pius en Supermatthijs ook op die lunch :-)
Socialisme brengt alleen dood en nood en zeker geen brood
Lees dit artikel over de zegeningen van het extreme socialisme (maoisme zoals aangehangen door SP)
www.20min.ch/ausland/news/story/120603...

Zatkniss | 20-02-13 | 10:44

@Energya | 20-02-13 | 08:53
De pvda socialistisch noemen is vloeken in de kerk.

suffie63 | 20-02-13 | 10:42

@Badderbeest! | 20-02-13 | 08:50
Inderdaad.
Voortaan eerst checken welke partijkaart de bezoeker op zak heeft.

suffie63 | 20-02-13 | 10:40

Het "wij" en "eerlijk" de slogans van de PvdA, laat me niet lachen, het is ikke, ikke, ikke wat daar de klok slaat. De domme PvdA kiezer trapt altijd maar weer in deze hypocriete retoriek!

lanexxx | 20-02-13 | 10:40

@ Sliptong | 20-02-13 | 09:17
:-)

7anPau1 | 20-02-13 | 10:35

zucht, jongens, jullie snappen ook echt niets van linkse propaganda tactieken hè? Dit was natuurlijk precies de bedoeling. De socialisten zullen dit aanvoeren als bewijs dat vrijwillige maatschappelijke betrokkenheid volgens anglo-saksisch model niet werkt en dat er dus een sterke overheid nodig is die zonodig met de sterke arm zorgt voor een 'eerlijke' herverdeling van welvaart, want alleen gedwongen nivilering is een feest.

7anPau1 | 20-02-13 | 10:27

What else is new? Socialisme werkt niet en nivellering al helemaal niet. Elke socialist heeft altijd wel een goede reden om niet bij te dragen, of een uitleg waarom er op dít specifieke moment niet wordt bijgedragen aan het collectief. Gemeenschappelijke verantwoording werkt alleen bij straffen, niet bij belonen.

Mr Dixit | 20-02-13 | 10:17

Inderdaad wat Parsons zegt. Willen ze meteen die gasten die wel hebben bijgedragen zo snel mogelijk de partij uitflikkeren. Als er een stel niet solidair waren zijn zij het wel. Een beetje de goedwillende in een kwaad daglicht stellen. Ga maar naar de PVV.

roze_bril | 20-02-13 | 10:14

Socialisten kunnen alleen maar andermans geld uitgeven, dus deze lunchbijdrage kon alleen maar een mislukking worden, waarvan akte.

flashforward | 20-02-13 | 10:12

Ik heb horen vertellen dat er broodje boerenbraadlul werd geserveerd.

Schoorsteenveger | 20-02-13 | 10:06

@hölzenbein | 20-02-13 | 09:59
Wie denk je heeft uiteindelijk betaald voor die lunch ?
Het wijzen naar anderen om eigen wangedrag te maskeren allang een achterhaalde argumentatietechniek.

TunaTown | 20-02-13 | 10:03

Parsons | 20-02-13 | 09:55 |
Precies. We zouden echt hebben staan te kijken als er voldoende zou zijn binnengehaald, en met stomheid geslagen zijn als er méér zou zijn binnengehaald dan nodig om de kosten van de lunch te dekken.

Schoorsteenveger | 20-02-13 | 10:03

Wordt de inkomensafhankelijke huurverhoging nu ook vrijwillig?

raster | 20-02-13 | 10:02

socialisme in een notedop

Rest In Privacy | 20-02-13 | 10:01

Maar wie heeft nu wel de lunch betaald? Ik denk de burger.

WieIsDeChef | 20-02-13 | 10:00

O wat errug. O wat errug. O wat errrug!! Andere partijen vreten hun lunch gewoon uit de staatsruif. Neeext.

hölzenbein | 20-02-13 | 09:59

Heerlijk als politiek correct links aan de maatschappij wil laten zien hoe Gut ze zijn en dit initiatief door het eigen egoïsme vol op de plaat gaat!

NiceGuysFinishLast | 20-02-13 | 09:57

Ik begrijp de ophef niet. Deze lunch staat juist symbool voor het socialisme. Een *ander* moet voor jou betalen, dat is namelijk sociaal. De *ander* moet solidair zijn. Degenen die wél iets hebben bijgedragen zijn smerige kapitalistische honden, ook wel fascist, xenofoob en racist genaamd omdat het meestal blanke mannen zijn die hard werken voor hun centen.

Met andere woorden: prima testcase van de PvdA, en ik neem aan dat ze de graaiers die wel iets hebben bijgedragen vandaag nog uit de partij flikkeren.

Parsons | 20-02-13 | 09:55

Die-de-rik vindt het overigens zeer terecht dat baasjes van kleine woningbouwverenigingen, uiteraard in het bezit van pvda-kaart, +300.000 euro per jaar verdienen. Op kosten van de huurder, die hiervoor braaf mag betalen.
Solidariteit volgens de pvda.

spanarchist | 20-02-13 | 09:53

Weer een schijn inburgeringscursus erbij maar niet het probleem aanpakken. Laat de belastingbetaler het maar ophoesten. En het ergste is nog dat deze mensen ons land mee besturen. Ik vermoed dat het omslagpunt dat er meer uitkeringstrekkers zijn dan mensen die dit land overeind houden in rap tempo nabij komt als ik om me heen kijk.

Therapietje | 20-02-13 | 09:51

Wie is er goed in WOBen?
Over een half jaartje even checken welk van de rooie ratten zijn 50 cent heeft declareert.
.
Vrijwillige bijdrage? Is vast niet het idee van Spekman, die was de straat opgegaan om te collecteren voor hongerige politici in nood.

r04drunn3r | 20-02-13 | 09:48

Dat soort figuren luncht al zolang op kosten van de belastingbetaler dat ze dachten dat € 0,50 de werkelijke prijs was.

witwas | 20-02-13 | 09:45

Poen Van De Ander..

sko | 20-02-13 | 09:44

Waarom is NL zo'n 'Ik eerst land' geworden? Omdat we doorgeschoten gecollectiviseerde samenleving moeten leven. Afgedwongen gecollectiviseerd.

Inextremis | 20-02-13 | 09:42

Men denkt meestal vanuit zichzelf. Dus iemand die zelf niet vrijgevig is, denkt al snel dat niemand dat is, zodat een "verplichte bijdrage" (cq diefstal of belasting) noodzakelijk is. Dat gierige mensen juist vaak bij de PvdA (of SP trouwens) zitten, is dan ook volkomen logisch.

the sable guy | 20-02-13 | 09:41

Iemand zou de PvdA eens moeten vertellen : "there ain't such a thing as a free lunch".

Verder toont die Asscher vandaag weer eens aan hoe het komt dat elk voorstel van de PvdA gedoemd is om te falen. Aangezien evidente problemen niet benoemd mogen worden lezen we vandaag in de krant : "hij wijst ook op problemen als de oververtegenwoordiging van Marokkanen en Antillianen in de criminaliteit".

Niet de daarwerkelijk en feitelijk plaatsvinden misdaden gepleegd door deze groepen zijn het probleem zegt hij, maar het gaat hier om de metadata, de oververtegenwoordiging in de statistieken.

Ieder logisch denkend mens zou dan zeggen dat het oplossen en voorkomen van misdaden gepleegd door marokkanen en Antillianen onmiddelijk tot prioriteit zou moeten worden gemaakt.

Maar niet de PvdA. Die vind een dergelijke constatering stigmatiserend. Het gevolg is dan ook dat er een maatregel wordt voorgesteld waarin EU-burgers te laten inburgeren om maar niet de groepen waarom het eigenlijk gaat, op hun gedrag aan te spreken.

Het is hetzelfde als de hond slaan wanneer opa per ongeluk een scheet laat.

De PvdA is (vanwege de doctrine om minderheden niet aan te spreken op hun gedrag) gewoonweg niet in staat om dit soort zaken aan te pakken.

TunaTown | 20-02-13 | 09:41

Hahaha wat zijn die linkschen toch dom en hypocriet tegelijk!! Wat een fiasco, lach me rot!!

zeefert | 20-02-13 | 09:39

Stel dat het een bijeenkomst was geweest van PVV-sympathisanten, met dezelfde oproep en hetzelfde resultaat. De VK en de NRC hadden er hun voorpagina en zaterdagbijlage aan gewijd, het Journaal zou er mee openen, Nieuwsuur, DWDD en P&W zouden het nergens anders over hebben. "Egoïsten", "asocialen".
Het graaien en egoïsme van pvda-ers is bijna structureel te noemen.

spanarchist | 20-02-13 | 09:38

Vroeger; religie is slecht
Nu; Salaam aleikum, welkom bij de club
.
Vroeger; onderdrukking is slecht
Nu; wij respecteren culturele diversiteit
.
Vroeger; onderwijs is de basis
Nu; subsidie voor vervoer naar speciaal onderwijs
.
Vroeger; discriminatie is de vijand
Nu; discriminatie kan ook 'positief' zijn
.
Vroeger; 'exhibitionistische zelfverrijking'
Nu; Zie 'Wim Kok'
.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Not Muhammad | 20-02-13 | 09:38

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:35
Volledig eens: is de demasque van een huichelaar.... en dan aftreden om papadag om even later een hele dik betaalde baan aan te nemen......

Big Swinging Dick | 20-02-13 | 09:37

Schoorsteenveger | 20-02-13 | 09:31 | + 1 -

Géén woord aan toe te voegen, topic kan wat mij betreft hierbij gesloten worden!

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:37

Partij van de Dieven.

doenormaal! | 20-02-13 | 09:37

Big Swinging Dick | 20-02-13 | 09:31 | + 0 -

Vind het echt te zot voor woorden wat hij heeft gedaan, geeft wel prima aan hoe hij inderdaad omgaat met het begrip solidariteit.

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:35

Laat iedereen die solidair wil zijn lekker aansluiten de PvdA en voor het eigen clubje zorgen en lekker solidair zijn met elkaar en laat iedereen die niet wil meedoen en ook geen beroep wil doen op sociale voorzieningen er lekker buiten. Deal? Kan ik tenminste het geld dat ik nu met bakken afdraag aan gelukszoekers die niets te bieden hebben en alleen maar geld kosten voor mezelf houden en een dikke buffer aanleggen. Ik werk namelijk wel. Solidariteit is iets voor klaplopende aso's geworden.

doenormaal! | 20-02-13 | 09:33

Sharon Dijksma heeft naar eer en geweten en in verhouding 180 euro betaald!

ojédiaré | 20-02-13 | 09:32

De PvdA moet, zo stelt ook de Wiardi Beckman Stichting, van het "ik" naar het 'wij". De essentiële vraag is hier natuurlijk wie met dat "wij" bedoeld worden. Het gemelde fiasco vult dat, als je het mij vraagt, in alle detail in. Het "wij" is een "wij" tegenover een scherp gedefiniëerd "zij", het is groepsegoïsme vermomd als solidariteit, gevoed door haat- en ressentimentsgevoelens.
Spekman noemde nog niet zo lang geleden de nivellering een feest, en stond te popelen om de dansmarathon feestelijk te openen, want er kon weer volop gedanst gaan worden, zo leek het, zoals het hoort op kosten van de ander. En iedereen mocht het horen, nee iedereen móest het horen, nivelleren is een feest, nivelleren is een feest, nivelleren is een feest!
Maar als er uit eigen zak betaald moet worden, als het nivelleren zich niet in alle duidelijkheid richt op die ander, op "zij", op de vijand, dan is de feeststemming plots verdwenen en wordt er niet gedanst, dan maakt men zich snel uit de voeten en keert men huiswaarts, want het "wij" valt bij de ware socialist volledig samen met het "ik", het "wij" is een truuk om het eigen egoïsme te verpakken in een ideologie die anders beweert, die in de kern vals en leugenachtig is.
"Wij" voelen ons enkel solidair als "wij" ten strijde kunnen trekken tegen een vijand, een vijand die "wij" haten, een vijand die het beter heeft, een vijand bij wie wat te halen valt. Zonder die vijand is die solidariteit ook meteen afwezig, is er geen collectief en is er ook eigenlijk niks te vieren.
Socialisten zijn als soldaten die vijandelijk gebied veroveren, zij willen plunderen, collectief, en dansen op de graven van de overwonnenen.

Schoorsteenveger | 20-02-13 | 09:31

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:22
Klopt, maar tekent wel weer de socialistische solidariteit... Balkenende daarentegen (en neen ik was geen fan van de man) heeft in al die jaren helemaal NIKS gedeclareerd... Kijk zo kan het ook dus...

Big Swinging Dick | 20-02-13 | 09:31

@eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:28
Die kun je nog altijd geven hoor.

Che_cuevara | 20-02-13 | 09:29

Bakito | 20-02-13 | 08:42 | + -29 -

Jammer he, nu krijg je niet zoveel minnetjes meer...

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:28

necrosis | 20-02-13 | 09:23 | + -1 -

Had niet anders verwacht! En zal je even weer op 0 zetten want het minkudomannetje denkt weer even leuk te zijn.

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:27

Ik begin te twijfelen aan de sociale bodem bij de PVDA. Maar dat is vooral van de laatste dagen. Zie ik spoken? Of hebben jullie ook het idee dat er hier en daar wordt getornd aan het sociale aspect van die partij? Dat ik niet als complotdenker te boek sta straks; als we ter verantwoording worden geroepen door Brussels Lof.

Jaap de Paap | 20-02-13 | 09:26

De Televaag is de enige bron van dit nieuws dus de kans is redelijk groot dat het (onverhoopt) niet waar is. PvdA'ers van de oude stempel verwijten de 'linkse' PvdA al jarenlang rechts beleid uit te voeren dus dan zal dit er ook wel bij horen?

Oh, Roemertje vindt dat trouwens ook:
www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...

goedverstaander | 20-02-13 | 09:25

@îîî ReBeL îîî | 20-02-13 | 09:23

Was Diederik er niet bij dan ?

Koninging Beatricks | 20-02-13 | 09:25

@eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:19
Ik heb nog steeds een VIP arrangement op Spa tegoed van die gierigaard.....

necrosis | 20-02-13 | 09:23

"Naar koopkracht". Tekenend dat de pvda wel vindt dat ondernemers die ietsje meer verdienen steeds meer moeten betalen (sterkste schouders, zwaarste lasten) maar dat hun eigen koopkracht blijkbaar tegen het minimum aan zit. Een betere illustratie van de mentaliteit van dit volk is eigenlijk niet te geven.

spanarchist | 20-02-13 | 09:23

Na afloop kwamen ze allemaal met een tupperware bakkie aanzetten, om daar de restjes in te doen, voor de hond.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-02-13 | 09:23

Big Swinging Dick | 20-02-13 | 09:19 | + 0 -

Ja, dat met die bril was meer dan schaamzaam. Ik zou me er in ieder geval voor doodschamen. Ik rijd al 15 jaar in een leasebak maar omdat ik te lui ben om zelf de auto te wassen ga ik altijd naar een wasserette. Zou ik mogen declareren aan mijn baas en misschien zelfs wel als kosten op mijn belastingformulier invullen maar uit principe doe ik dit dus niet. En ik verdien nog niet de helft van Wouter Bos destijds, hij moest zich diep en diep schamen...

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:22

@Sliptong | 20-02-13 | 09:16
Scherp!

necrosis | 20-02-13 | 09:21

Was die lunch nu echt zo slecht?
Ik weet het wel, voor €0,50 mag je niet veel verwachten, maar toch.

Che_cuevara | 20-02-13 | 09:20

Bakito | 20-02-13 | 08:42 | + -25 -

Maar nu even serieus: hoeveel zou jij hebben gedoneerd?

eerstneukendanpraten | 20-02-13 | 09:19

Als de salonsocialisten het woord "Solidariteit" noemen bedoelen ze per definitie altijd de beurs van een ander. Dit voorbeeld bewijst het eens te meer. Declareerde Woutertje Bos indertijd niet een nieuwe zonnebril voor € 150 bij de Staat en Minister Guusje ter Dorst niet € 4, 70 voor twee broodjes haring?

God wat een schijnheilig volk is dat!

Big Swinging Dick | 20-02-13 | 09:19

'PvdA kiest nieuwe koers: minder individualisme, meer saamhorigheid'

Iedereen met B2 als taalniveau, begrijpt wat dit (werkelijk) betekent...

Gekke-Bennie | 20-02-13 | 09:19

Zou mooi zijn als ze bij dat collectebusje een microfoon hadden opgehangen.

“Nee, ik eet eigenlijk nooit zoveel tijdens een meeting”
“Zo, ik ben de hele nacht niet lekker geweest, kan geen hap naar binnen krijgen”
“He verdorie, portemonnee vergeten, heeft mijn vrouw natuurlijk geleend, nou ja, betaal ik de volgende keer gewoon dubbel”
“Heb ik net toevallig vandaag mijn balansdag zeg”
“Oh, hebben jullie gegeten, ik heb het gemist, belangrijk telefoontje, weet je wel”
“RINKEL”
“Ik vond dat met die tomatensaus, koffie, omelet, franse kaas en tabak er niet zo lekker uitzien. Wat? Oh, was dat de trui van Spekman?”

Cuyahoga | 20-02-13 | 09:17

Pvda: hun betalen de lunch!

Sliptong | 20-02-13 | 09:17

@Strohond | 20-02-13 | 09:13
Voor dat 'vodje' moet je betalen om je onderbuik te vullen, de PvdA vult zichzelf gratis.....

necrosis | 20-02-13 | 09:17

Roemer zei het al: bij de PvdA is het links lullen en rechts doen. Zal wel nooit veranderen

Islamofiel | 20-02-13 | 09:17

.... maar wel straks bij het baasje een lunch van €200 declareren.

de gele raaf | 20-02-13 | 09:17

Onze linkse vrienden zijn en blijven ratten

Howling Hound | 20-02-13 | 09:16

Onze linkse vrienden zijn en blijven ratten

Howling Hound | 20-02-13 | 09:16

Haha, doet me ook denken aan de volgende catch 22:
Vroeger had je de vrekkenkrant. Een krantje waarin tips stonden om zo zuinig mogelijk te leven, tot aan het belachelijke aan toe. Zo kwamen er tips binnen om je tanden niet met tandpasta te poetsen.
Uiteindelijk is dit krantje failliet gegaan... omdat niemand er voor wilde betalen

The Thinker in ME | 20-02-13 | 09:16

Of was het bedrag ontoereikend door de aanwezigheid van Sharon Dijksma?

Sliptong | 20-02-13 | 09:16

Mooi zo. Laat de PvdA maar middels landelijke media zien we ze echt zijn: gewoon een stel mensen die niet echt zin hebben om solidair te zijn als het om hun eigen centen gaat. Maar geld van anderen is natuurlijk geen probleem en daar mag opeens wel solidair mee gedaan worden. De PvdA is zo rot als een mispel van binnen. Nu moeten de ogen alleen nog geopend worden van de PvdA stemmers.

appeltjesgroeneweide | 20-02-13 | 09:16

Zo komt ook de PvdA er achter wat nivelleren betekent.
Zo wordt nivelleren overigens wel eens feest natuurlijk: alles wordt goedkoper.
Grappig dat ook sloebertrui Spekman en Rottenberg slechts 50 cent voor de lunch over hadden.

knight03 | 20-02-13 | 09:15

@zeg maar jansen | 20-02-13 | 09:08
Die papieren bordjes en plastic bestek nemen ze ook mee naar huis, maken het schoon met Tom's Turbo-Wipe en gebruiken het als hun kinderen jarig zijn.....

necrosis | 20-02-13 | 09:15

Mag ik hier gewoon heel hard om gniffelen?? Socialisme ten voeten uit !

MindCircus | 20-02-13 | 09:15

Ergens is de PvdA een trauma voor iedereen die tot weldenkend Nederland behoort. Vroeger de partij van modaal verdienend Nederland in de hoop op een gelijkwaardige toekomst voor een ieder. Thans een bastion van baantjes-jagers en gevestigde belangen in het maatschappelijk middenveld en multiculturele achterban. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Not Muhammad | 20-02-13 | 09:14

Konden de pvda-leden nu een vrijwillige bijdrage leveren of begreep men het als: onvrijwillige niet leden moeten de lunch betalen?

Sliptong | 20-02-13 | 09:14

Tja, alleen degenen die af en toe wat doen betalen. De rest van de PvdA houdt zijn hand op.
Valt me nog mee dat het 180 euro opleverde, maar ik denk eerder dat die 180 euro uit de partijkas komt om de schade in de media te beperken.

Koninging Beatricks | 20-02-13 | 09:14

Het kan natuurlijk ook nog zo zijn (het is wel pvda vandaar) dat er in die pot wel een donatie zat van 5000 euro, maar dat er een -graaier- geldteller was die alvast een voorschot heeft genomen op zijn onkostenvergoeding voor die dag.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-02-13 | 09:14

Te makkelijk en voorspelbaar van de krant van slapend Nederland. Maar het vodje is weer gevuld en de Hollandsche onderbuik ook.

Strohond | 20-02-13 | 09:13

Krijgen we nu ook een benefiet avond bij de VARA om die lunch te bekostigen?

Che_cuevara | 20-02-13 | 09:13

Moet een verbijsterende ervaring voor ze zijn geweest

Bokito ergo sum | 20-02-13 | 09:13

Die gratis lunch was uberhaupt de enige reden dat er 350 pvda-ratten op af kwamen.

whitechocolateface | 20-02-13 | 09:12

@necrosis | 20-02-13 | 08:52
De vraag is eerder "welke niet".

Che_cuevara | 20-02-13 | 09:11

Waarom de luchbijdrage zo minimaal was? Omdat de aanwezigen net zo weinig hebben met Arbeid als hun partij.

Toekomstvisie PvdA?
De naam aanpassen naar:
Partij van de Handophouders. (PvdH)

Pastor Sippenhaft | 20-02-13 | 09:10

@Einde van de Domheid

Nee, ik heb er 3. Maar die van jou geven hun spulletjes vast van met een glimlach aan een ander. Of je hebt er maar 1, en dan kun je lekker blijven fantaseren.

très cool | 20-02-13 | 09:10

Portemonnee Van De Andere..... tsja, je verwacht het niet he

de gele raaf | 20-02-13 | 09:10

@pascallo | 20-02-13 | 08:46
Inderdaad, ik verwachtte het ook niet.
€180 nog, ik had meer €0 verwacht. Het moest tenslotte uit hun eigen zak komen en dat kan niet bij de PvdA.

Che_cuevara | 20-02-13 | 09:10

@pascallo | 20-02-13 | 08:46
Inderdaad, ik verwachtte het ook niet.
€180 nog, ik had meer €0 verwacht. Het moest tenslotte uit hun eigen zak komen en dat kan niet bij de PvdA.

Che_cuevara | 20-02-13 | 09:10

@Bakito | 20-02-13 | 09:02
*Bakito's schnabbels doorgeven doet aan UWV*

necrosis | 20-02-13 | 09:09

Pvda'ers zijn anders altijd wel heel "solidair" als ze ander mans geld mogen uitgeven, maar betreft het hun eigen geld dan zijn ze toch iets minder solidair.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 20-02-13 | 09:09

HAHAHA, echt weer partij van de armoede !!

wake-up-pete | 20-02-13 | 09:09

très cool | 20-02-13 | 09:06 |
Dat is zo onwaar!
Kinderloos?

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 09:08

necrosis | 20-02-13 | 09:06 Ze nemen zakjes mee van huis.

Proppen die vol zodat ze 's avonds het gezin te eten kunnen geven.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 09:08

De PvdA is toch een beetje het metropole orkest der politiek. Je hebt er dus helemaal niets aan, .. hooguit wat overlast.

ojédiaré | 20-02-13 | 09:07

Iedereen die kinderen heeft weet dat wij de eerste twee jaar van ons leven vrijwel uitsluitend bezig zijn met wat 'van mij' is. Dit oerinstinct druist lijnrecht in tegen de het drammerige wensdenken van de salonsocialist, en dit wordt keer op keer aangetoond door de zoveelste stuitend hypocriete PvdA-zakkenvuller.

très cool | 20-02-13 | 09:06

@zeg maar jansen | 20-02-13 | 09:04
strak plan!
Het valt me trouwens nog mee dat dergelijke lieden niet om een 'doggy bag' vragen.
Zouden ze toch nog iets van schaamte kennen?

necrosis | 20-02-13 | 09:06

Kaas de Vies | 20-02-13 | 09:00 |
Exact dezelfde redeneertrend.
Ik vond dat er veel mis is met de EU.
Maar zure regen bestrijdt je niet in Den Haag.
Slecht voorbeeld?
Bankmanagersbonussen dan?

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 09:05

Voldoet volledig aan het verwachtingspatroon aan elke instantie die zich socialistisch noemt. Zie ook elke communistische regering vanaf de USSR.

die ene van daarzo | 20-02-13 | 09:05

Het is natuurlijk lachen dit en lekker opgeklopt door de Telegraaf. Maar het kan ook gewoon zijn dat niemand had verwacht om te moeten betalen voor een lunch en dus ook niemand los geld in z'n zak had. Ik zelf betaal ook alles met pin en heb nooit los geld.

maraboe | 20-02-13 | 09:04

@Bakito | 20-02-13 | 09:02 | + -3 -
Gelukkig ben je te lui om dat boek te schrijven.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 09:04

necrosis | 20-02-13 | 08:59 Plastic bestek, papieren bordjes.

Je weet maar nooit.

zeg maar jansen | 20-02-13 | 09:04

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 08:58
Hahaha. Je zou een boek kunnen schrijven over de overeenkomsten tussen domrechtse beroepswerklozen als Kaas de Vies, Necrosis en Godsammekraken enerzijds en linkse activisten uit de jaren 80 anderzijds. Verbluffende gelijkenis. ;)

Bakito | 20-02-13 | 09:02

@dani7902 | 20-02-13 | 08:50 |
Het is geen Wet van Meten en Persen dat allochtonen (de PvdA-stemmers) tegelijk zwakzinnig zijn.

Van Dikhout | 20-02-13 | 09:02

Kan de kleinzoon van Drees de boel niet overnemen?

landlopertje | 20-02-13 | 09:01

@Einde van de Domheid | 20-02-13 | 08:58 | + 0 -
Het is anders omdat wegen iets toevoegen aan een economie. Vliegtuigen en atoombommen is meer discutabel alhoewel in de jaren 80 we nog last hadden van de koude oorlog. Maar laatst heeft de EU mij inzicht gegeven dat dat helemaal niet nodig bleek want zij hebben 70 jaar onze vrede bewaakt.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 09:00

Solidariteit volgens Hans Spekman. Iedereen ging er van uit dat iemand anders de rekening wel zou betalen, maar genoten ondertussen wel van de lunch. En het zou me niks verbazen als ze ook wat fruit in de tas stopten voor thuis.

Osdorpertje | 20-02-13 | 09:00

Als ik uitbater van een eetgelegenheid was, zou ik een bordje ophangen:
'PvdA'ers dienen vooraf te betalen'.
En uiteraard tel ik het bestek na voordat ze tent verlaten.....

necrosis | 20-02-13 | 08:59

Kaas de Vies | 20-02-13 | 08:53 |
In hoeverre is dat anders als de gedachte van de linksmens die in de jaren 80 geen belasting wilde betalen omdat al het geld 'toch alleen maar opging aan wegen, atoombommen en straaljagers'?

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 08:58

Was ook een dom voorstel van Rottenberg! Felixje had moeten zeggen: neem de portemonnee van je buurman en doneer wat jij denkt dat de buurman kan/moet bijdragen. Dan hadden geld genoeg gehad voor een 4-gangen michelin-ster diner!!

DeSjaak1000 | 20-02-13 | 08:57

Een beetje arbeider 'luncht' ook niet, maar die eet tussen de middag. Heeft zijn bammetjes en appel in een trommeltje zitten die hij van huis heeft meegenomen.

pietje precies | 20-02-13 | 08:57

Pietluttig, kinderachtig, spijkers op laag water. Ik hoor het de tegenstanders al mompelen. Maar dat is het niet. Dit staat symbool voor hoe we tegenwoordig over verantwoordelijkheid aankijken. Die nemen we pas als de ander het ziet of er over waakt.

Not Muhammad | 20-02-13 | 08:57

Een kenmerkende weergave van de mentaliteit bij PvdA ers is niet haalbaar. De farizeeërs ten tijde van Christus zouden hun vingers aflikken bij het aanschouwen van dergelijk hypocriet gedrag van deze vermaledijde eigen borstkloppers met dubbele moraal. Eminentie Asscher stelt vandaag voor wat Janmaat 35 jaar geleden al riep..:http://www.telegraaf.nl/binnenland/21309465/__EU-burgers_ook_inburgeren__.html

pluizigkroeshaar | 20-02-13 | 08:57

Als er iets is waar de PvdA niets mee te maken heeft, is het solidariteit en arbeid. Kom op, ook qua naam kan het zo veel eerlijker.

smdyasc | 20-02-13 | 08:57

Do as we say, not as we do.

Cuyahoga | 20-02-13 | 08:55

@goedverstaander | 20-02-13 | 08:52 | + 0 -
Wel solidair.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 08:53

Newspeak
Sociaal = ik kom jouw geld afpakken
Solidair= jij gaat werken terwijl ik jouw geld aan Somalie geef of in de put flikker
Emancipatie= je ex kan echt niet werken
Integratie= oordopjes verstrekken zodat je de nieuwe moskee niet hoeft te horen
Cultureel = jij bent een boer en je opa was dat ook, kom op met die centen
Beleid = veel papieren die jij toch niet kunt lezen omdat je werkt

löl met vingers | 20-02-13 | 08:53

De Partij van de Afbraak is een minderwaardige rattenclub, die de hoofdschuldige is aan al wat fout is in dit land!

De Rechtsgeleerde | 20-02-13 | 08:53

@Einde van de Domheid | 20-02-13 | 08:50 | + 0 -
Maar dat ik denken dat moest, eerst is de verzuilde samenleving ingeruild voor een multicultisamenleving. Door de import van zoveel verschillende culturen is een sociale cohesie lastiger. Vandaar, ikke ikke ikke en de rest kan stikken of de keel doorgesneden worden, maar stikken zal je.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 08:53

@Badderbeest!
Inderdaad, het zijn met name socialisten die moeite met het concept van de vrijwillige bijdrage hebben.

Energya | 20-02-13 | 08:53

Badderbeest! | 20-02-13 | 08:50 |
Die moeten dan ook verboden worden!

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 08:52

Oke, welke PvdA'er heeft het lunchgeld achterover gedrukt?

necrosis | 20-02-13 | 08:52

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat al de 350 PvdA-ers gewoon geen koopkracht hebben, nou dat zal wel niet, dan staan ze te dicht bij de normale burger.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 08:51

De nazi's waren ook Socialisten.

Badderbeest! | 20-02-13 | 08:51

Verder is het (ondanks dat de pvda het zegt) goed, dat iemand een keer een standpunt inneemt tegen het ik-denken. (ik woon naast de telefooncentrale en waarom zou mijn abo evenveel kosten als dat van een boer die er 200km vandaan woont.) *naar Cojones zwaat*
Met 'ik' komen we er niet.
(It sure is No.1 but it ain't all of it!)

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 08:50

Beetje off-topic, maar Emile Roemer wordt genoemd; mag ik vragen waarom de SP niet voorkomt in de Geenpeil TK 2013? Men weet kennelijk dus wel van het bestaan.

daytripper | 20-02-13 | 08:50

Nivelleren is een feest toch?
Had sowieso niets anders verwacht bij deze huichelende kudt partij. Blijft allen nog steeds af vragen hoe het kan dat zoveel zwakzinnigen er maar op blijven stemmen.
Nl heeft dan toch veel communistische roots gekregen in de loop der jaren na 40-45 of komt t door de allochtonen achterban?

dani7902 | 20-02-13 | 08:50

Einde van de Domheid
-
Op schuur- en tentfeesten werkt het anders altijd voortreffelijk.

Badderbeest! | 20-02-13 | 08:50

Het hele PvdA beleid is al 40 jaar gebaseerd op het geld van de ander.
Kan me voorstellen dat ze elkaar een beetje verbaasd aan hebben zitten kijken.
Sommigen waren al naar buiten gelopen om hardwerkende menschen te vragen om hun lunchgeld.

Cuyahoga | 20-02-13 | 08:49

Als hun nieuwe koers dan maar naar de afgrond is.

Watapatja | 20-02-13 | 08:49

Partij van de Ander

Van Dikhout | 20-02-13 | 08:49

"omdat de vrijwillige inkomensafhankelijke lunchbijdrage tijdens de middag een compleet fiasco werd"

Solidariteit kan je niet afdwingen, en dit geeft een goed inkijkje in het denkpatroon van de gemiddelde socialist. Alleen anderen moeten verplicht solidair zijn.

Ik voel mij niet solidair met een moslimbroederschap dat Koptische Christenen in Egypte onderdrukt.
Ik voel mij niet solidair met andere culturen die mij dood willen maken en op mij spugen.
Ik voel mij niet solidair met mensen die niet proberen iets toe te voegen aan de Nederlandse maatschappij.
Ik voel mij niet solidair met een door corruptie doordrenkt land als Griekenland.
Ik voel mij niet solidair met landen die gesteund moeten worden omdat het voornamelijk Duitsland en Frankrijk verdomde goed uitkomt.

Als we met deze en andere waanzin stoppen, dan betaal ik graag hun lunch.

Kaas de Vies | 20-02-13 | 08:49

-weggejorist-

Bakito | 20-02-13 | 08:49

Misschien is bewezen dat vrijwillige bijdrage niet werkt?

Einde van de Domheid | 20-02-13 | 08:47

-weggejorist-

ojédiaré | 20-02-13 | 08:47

Het hardste hout is zelfbehoud. Dat snappen PvdAers uitstekend.

Godsammekraken | 20-02-13 | 08:46

Dit soort luchtfietsende wereldvreemde idealisten moet dus ons land besturen.

landlopertje | 20-02-13 | 08:46

Je verwacht het niet.

pascallo | 20-02-13 | 08:46

Zo kennen we de partij voor de allochtonen ook.

meneer Q | 20-02-13 | 08:44

De PvdA variant van het socialisme is een aangepaste parasiet: snappen dat je gebaat bent bij het nog net in leven houden van de gastheer.

Godsammekraken | 20-02-13 | 08:44

De hele partijfilosofie in een notendop; eerst schaamteloos profiteren en direct aansluitend de hand ophouden en wachten totdat er door anderen gelapt wordt.

Absoluut niet waar | 20-02-13 | 08:44

-weggejorist-

Bakito | 20-02-13 | 08:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken