Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waarom we Friesland af moeten stoten

wegermeemetdatfrieslandWe doen het niet vaak, maar we zijn eens gaan nadenken. Viel best mee, deed geen pijn. Kwam naar aanleiding van dit kaartje over alle Europese separatisten. Want hey, daar zitten de Friezen tussen. Geinig. Waarom is Friesland eigenlijk nog niet een onafhankelijk land? Daar worden we immers allemaal beter van. Friesland is toch een beetje de Ron als we Nederland vergelijken met de familie Boszhard. Qua overbodig aanhangsel. Aangezien het toch een soort gedoogconstructie is, dat hele Friesland, lijkt ons 2013 een uitstekend jaar om op alle fronten afscheid te nemen van Friesland. Sociaal. Economisch. Bestuurlijk. Sportief. Gewoon op alle fronten. Dat we Friesland bij de grote reorganisatie wegbezuinigen. En dan zeggen we gewoon tegen de Friezen dat we ze 'onafhankelijk' hebben gemaakt. Ha. Niet voor hunnie, maar voor ons plezier. Want Friesland, daar heb je dus helemaal niks aan. Bewijs! Frysk Laten we beginnen bij de taal. Het is geen Nederlands. Het is geen Deens. Het is geen Zweeds. Het is eigenlijk gewoon net niks. Maar wel over doordrukken alsof we het serieus moeten nemen. Op plaatsnaamborden. In scholen. In openbare gebouwen. Bij het aankondigen van de Elfstedentocht, waarover later meer. Hetgeen Friesland toch wel tot het onaangepaste hoofddoekvrouwtje van Nederland maakt. Weigeren te integreren. De taal niet spreken. Vastklampen aan de eigen achterlijke cultuur. En zodra een Fries naar het beschaafde deel van Nederland verhuist (nee, Drenthe telt niet) volgen uiteraard niet veel later de blonde importbruidjes die nauwelijks een woord Nederlands praten. Kortom, een goede reden om het beestje bij de naam te noemen en van Friesland gewoon officieel buitenland te maken. Gras We gaan het niet missen. Friesland, bedoelen we. Friesland laat zich namelijk heel makkelijk samenvatten: gras. En gras is toch wel de meest nutteloze plant ter wereld. Gras gebruiken we maar voor drie doeleinden in dit land: als toilet voor koeien, als afwerkplek om grensrechters doodgeschopt te laten worden door debielen en om de enorm saaie leegte van Friesland mee op te vullen bij gebrek aan inspiratie. Aan die eerste twee doen we niet zoveel, maar van die laatste kunnen we dus afkomen door Friesland te Raf&Silvieën. Terroristen Nee, niet de Fryske Nasjonale Partij en ook niet de faaljeppers van FrijeFryskeGrun. Maar over mensen als #TVOH Johannes. En Jan Jaap van der Wal. Plus Syb van der Ploeg. Die lui van de Kameleon. Beetje proberen onze onschuldige jeugd te indoctrineren met het Friese gedachtegoed. Oprotten met die debiele grascultuur! Elfstedenfaal Moet je voorstellen dat iedereen elk jaar hoopvol uitleeft naar carnaval en dan steeds vlak voor dat het feest losbarst van de Brabanders te horen krijgt dat carnaval niet door gaat. Van de Brabanders, ja. Want in Limburg vieren ze carnaval niet zoals het hoort. Maar goed, dat doen de Friezen dus vrijwel elk jaar met de Elfstedentocht. Het land teasen maar nooit het tepelshot geven. Als u begrijpt wat wij bedoelen. Al zestien jaar op rij. Sterker nog, in meer dan een eeuw tijd zijn er slechts vijftien Elfstedentochten geweest. Friezen kunnen geen feesten & partijen organiseren, klaar. NB In 104 jaar tijd zijn er 15 tochten geweest. Dus in slechts 1 op de 7 jaar. In de tijd dat Hitler aan de macht was in Duitsland (1933-1945) waren er 4 tochten. Dat komt neer een tocht in 1 op de 3 jaar. Waaruit wij concluderen dat nazi's een positieve uitwerking hebben op de Elfstedentocht. MOETEN WE NOG MEER ARGUMENTEN AANLEVEREN OF IS HET WEL GOED ZO? Dronken Friezen Friezen zijn het meest gastvrije volk op aarde. Maar dan echt. De vriendelijkheid zelve, versterkt door hun nuchtere blik op de wereld. En daar zit hem nu net de crux. In het woordje 'nuchter'. Want giet een Fries vol met drank en er valt geen land mee mee te bezeilen. Zoals het Groningse gezegde luidt: meng een Fries aan met goede alcohol en het is definitief uit met de lol. Drachten Elke regio die zich associeert met Drachten dienen we per direct tegen de muur aan te zetten. We schreven er al eerder over: 'Het bastaardkind van een ongewenste zwangerschap nadat Friesland door een elftal gemuteerde Tolkiaanse bergtrollen is verkracht. Het heet alleen maar Drachten omdat Friezen niet wisten hoe je 'Gedrocht' precies schreef.' Waarop Drachten reageerde met die compleet mislukte peopfilmpje. Drachten is wat je krijgt als je tien manisch-depressieve chimpansees een stad laat ontwerpen. En het vervolgens vult met alle Friezen die zijn weggepest uit dorpen en steden die er wel toe doen. Voorbeeldje. Ze hebben een vliegveld in Drachten. Een vliegveld. Hoe stoer is dat? Weet u wat ze er in Drachten mee doen? Eens per jaar een vliegerfestival organiseren. Er zitten niet genoeg a's in het alfabet om aan te geven hoe gaaaaay dat is. Designdebielen Dit is niet hoe je hartjes tekent, stelletje knuppels. Economisch nutteloos Belangrijkste punt voor het laatst bewaard. Friesland, we verdienen er niks aan. Bungelen met alle economische variabelen onderaan op de ranglijst. We verdienen minder aan Friesland dan een pooier verdient aan een zwaarbehaarde hoer met een clitoris van scheermesjes. Als Groningen haar jaarcijfers vergelijkt met Friesland en in een stuiplach schiet, weet je dat je het als provincie echt belachelijk slecht doet. Kortom, zolang we Friesland binnen onze staatsgrenzen houden, is het toch een beetje het Griekenland van Nederland. Daarom: Friesland afstoten. En alleen nog maar aanspreken met Fiascoland. It giet oan.

Reaguursels

Inloggen

Zonder boeren geen kaas!

Ziid | 14-01-13 | 18:47

Ben zelf uit de achterhoek naar de randstad verhuisd en ben blij toe. Er wonen veel simpele mensen in de buitendgebieden van Nederland. SBS6 all the way. Geef me dan maar een stedelijk gebied waar iets te beleven valt, waar je jezelf kunt verrijken als mens.

Iedereen die denkt dat je in de randstad na 3 seconden wordt beroofd door een Marokkaan heeft het goed mis. Ik voel me behoorlijk veilig hier en mijn ervaring is dat mensen die geen gekke dingen doen en niet naar de plaatsen toegaan waar het wat minder veilig is, hier prima kunnen vertoeven.

Het getuigt eerder van angst door provincialen dat ze bang zijn om in de stad te komen. Er zijn maar liefst 12 moorden geweest in Amsterdam afgelopen jaar. 12.. dat is elke maand eentje, en doorgaans gaat het dan om een afrekening in het criminele circuit. De onveiligheid van de randstad wordt flink overdreven en als je zelf niet als een hork met je hoofd naar beneden en chagrijnig kijkend over straat loopt wordt je best vriendelijk behandeld.

Het enige vervelende aan een grote stad zijn de provincialen op crocs die het weekend komen verpesten. Die lopen vreselijk in de weg en kijken niet uit hun doppen. Het is een beetje vervelend als je als vader Henk en moeder Ingrid samen met Kevin, Kelvin, Melvin en Kelly de gehele straat in beslag nemen.

ikzalhandhaven | 14-01-13 | 14:33

-1 voor het gras-punt. Tarwe, rijst, mais zijn allemaal grassoorten.

LaurensPP | 14-01-13 | 14:19

Simpelste oplossing: Zet alle bruggen eens tegelijk open en Friesland drijft vanzelf weg.

Vitayalin | 14-01-13 | 13:42

Erg droevig. Quid, it's time to quit. Nanninga mag wel wat meer schrijven, die heeft talent en echt taalgevoel. Bij Quid is het allemaal wat... geforceerd.
Abject en immoreel, hiervan wil ik part noch deel.

Kaposi_Sarcoom | 14-01-13 | 13:41

Ga lekker je puur ik-ben-antifries en zit toevallig in een weblog redactie verhaaltje aan de bosnimfen wijs maken. Niet dat Friesland je-van-het is. Maar het stukje, oke humor zit er wel in, raakt wal nog kant.

Collateral Piet | 14-01-13 | 13:34

Friesland heeft heel veel geyle blonde mokkels dus niet afstoten aub.

Peter Beense | 14-01-13 | 12:45

Ben geen fan van carnaval, maar zeggen dat carnaval een domein voor de Brabanders is? Dan kun je ook zeggen dan Limburg geen heuvels heeft, maar dat de terpen in Friesland dat wel zijn....:P

Humungousfungus | 14-01-13 | 10:54

@unbekn0wn | 14-01-13 | 10:31
Toedeloe!

Stekkepoot | 14-01-13 | 10:47

WAT EEN KANKERGEHAAT OVER FRIESLAND EN DE MEESTE VAN JOU KANKERARGUMENTEN KLOPPEN NIET EENS. HOE IN GODSNAAM WIL JIJ EEN ELFSTEDENTOCH ORGANISEREN ZONDER IJS DURRRRRRRRR. EN SINDS WANNEER MOET DE FRIESE TAAL ZWEEDS OF DEENS ZIJN EEN TAAL IS IETS DAT ANDERS IS DAN EEN ANDERE TAAL IK KAN NET ZO GOED ZEGGEN GODVER DIE DUITSE TAAL MOET ECHT WEG HET IS GEEN NEDERLANDS, GEEN ZWEEDS EN GEEN DEENS. RLY? ZIJN JULLIE ECHT ZULKE RETARDS. EN SINDS WANNEER IS ER GEEN GRAS IN DE ANDERE PROVINCIES EN HET IS NIET USELESS WANT JIJ HEBT GEEN VOEDSEL MEER ALS JOUW VOEDSEL GEEN VOEDSEL MEER HEEFT (OH WACHT DIT SNAP JIJ NIET WANT JIJ BENT EEN ACHTERLIJKE IDIOOT OP DEZE KANKERSITE). EN WAAROM HATEN OP FRIESLAND ALS JE ZELF AFSLUIT MET EEN FRIESE UITSPRAAK.

unbekn0wn | 14-01-13 | 10:31

Roeieber | 13-01-13 | 18:15
Dat was puur militair inzicht, onnozele sul.

Slappehap | 14-01-13 | 09:24

@maatman | 14-01-13 | 07:41

Ja, zijn wij gelijk van die regentenkliek af.

kortebroek | 14-01-13 | 08:52

Kunnen we de Randstad dan ook teruggeven aan de zee?

maatman | 14-01-13 | 07:41

dit is weer te zot voor woorden! echt t eslecht dat we ons destijds door de hollanders/duitsers hebben alten verslaan.
Over je argument over de Fryske taal: Op vakantie hoor ik regelmatig dat nederlands klinkt als een dronken duitser die probeert engels te praten, nu jij weer, landverrader!

m.rotten | 14-01-13 | 03:37

Uhh, Quid, beetje laat maarruh... Die friese vlag, dat zijn dus geen hartjes, dat zijn rode billen, het is symbolisch voor hoeveel mensen wel niet butthurt worden van die friezen met hun debiele gedoe, eigenlijk dus een beetje symbolisch voor mensen zoals jou Quid <3

held op het internet | 14-01-13 | 00:51

StimorolSenses | 13-01-13 | 23:37 | + 0 -
Denk je nu serieus dat wij Eindhovenaren ook maar iets te maken willen hebben met jullie bottomfeeders,zeebodembewoners,die suffe polders,uitkeringtrekkende naar kaas stinkende moraalridderende gristen gorgelpaardenbekken,droom verder.
Alles boven de rivieren zijn idioten.

ayone | 14-01-13 | 00:07

Tja, wanneer je je ziel aan de EUSSR verkoopt bevalt zo'n kaartje niet.

natte krant | 13-01-13 | 23:46

Ik heb een beter idee! Laten we de randstad afsto.. onafhankelijk maken en de rest van Nederland samenvoegen. Doen we dat, is dat gezeur eindelijk afgelopen en kunnen wij weer rustig aan het werk.

Wordt ook geweldig als de randstad vijf jaar later weer bij de rest gevoegd moet worden omdat ze er een zootje van hebben gemaakt.

StimorolSenses | 13-01-13 | 23:37

Eens kijken waar de eerste slachtoffers vallen als het echt mis gaat en alle energie uitvalt?
Vroeger wist men z'n voedsel nog wel te verbouwen hoor, zelfs in de stadstuintjes. Maar de bevolking is steeds afhankelijker en kwetsbaarder geworden en staat, zoals de schrijver van dit stukje, al te ver van de natuur om een dergelijke "ramp" te kunnen overleven.
Zielig.

Op koers | 13-01-13 | 23:33

Quid, dat je impulsief bent oke. En dat je aan basketbal doet, soit...
Echter, een grote groep achterban voor nutteloos en achteijk verguizen ...
Dat is gewoon niet slim.

Dat wij dat in de panelen doen is wat anders.

Houtbar | 13-01-13 | 23:31

Quid, dat je impulsief bent oke. En dat je aan basketbal doet, soit...
Echter, een grote groep achterban voor nutteloos en achteijk verguizen ...
Dat is gewoon niet slim.

Dat wij dat in de panelen doen is wat anders.

Houtbar | 13-01-13 | 23:30

Best een zielig stukje.
Uit pure jaloezie geschreven door iemand die tegenwoordig tot een onderdrukte minderheidsgroepering behoort in z'n eigen stinkstad (waar men denkt dat melk gemaakt wordt in de fabriek en men vergeten is waar hun vreten vandaan komt)
Om triest van te worden.

Op koers | 13-01-13 | 23:14

Ik las dat Weesie bij Geenstijl meer verdiende dan bij PowNed. Verdient Quid nu ook 3 ton per jaar?

Uriël Fack | 13-01-13 | 23:00

@Stekeltje | 13-01-13 | 20:37

Bijna op.

Vogelbeest | 13-01-13 | 22:54

@Datmagniethe | 13-01-13 | 12:50
Quoi?

hfakker | 13-01-13 | 22:26

@guillaume | 13-01-13 | 11:18
Wonend in Heerenveen en geen liefhebber zijnde van voetbal begrijp ik deze reactie (gelukkig) niet.
Ik prijs mijzelf gelukkig om te kunnen wonen in een omgeving waar mensen nog klaar staan voor elkaar en respect hebben voor elkaar, of je nu Fries bent of niet. Daar kan jij (gezien je reactie) nog veel van leren.

Repelsteel | 13-01-13 | 22:03

Stoot de Randstad maar af.. Pauper gebied.

poenraad | 13-01-13 | 21:50

Friesland helemaal niet afstoten, ik zeil daar namelijk graag. Limburg dan liever, maar niet Maastricht. Maar dat is dan ook geen Limburg.

stayawhileandlisten | 13-01-13 | 21:40

De Fries bestaat niet. Het is gewoon een Nederlandse boer die wat raar Nederlands spreekt. Dit artikel was dus ook overbodig.

jodidor | 13-01-13 | 21:38

lag = was

Andersdenkend | 13-01-13 | 21:36

Ooit aan een Amerikaanse collega moeten uitleggen waarom groningen aan Nederland vast lag en geen waddeneiland lag. Because Friesland sucks was mijn antwoord.

Desondanks heb ik liever 10 Frieslanden erbij in plaats van 1 Griekenland, Italie of Spanje.

Als we dan per se een Provincie eraan moeten geven dan liever Noord Holland of Flevoland retourneren aan de natuur. Alleen al het verdwijnen van Amsterdam of Almere maakt deze wereld een betere plek.

Andersdenkend | 13-01-13 | 21:30

Triest niveau "Quid", wat wil je hiermee bereiken ?
Dat er nog meer afstand gecreeerd wordt onder onze eigen bevolking ?
Je bent een zielige ophitser !!!

Hyperventilator | 13-01-13 | 21:13

Ik denk dat die Quid nog nooit buiten de Randstad is geweest. Tuurlijk missen we hier de files, de hakbars en het hele multicultiprobleem. Ook vervuiling kennen we niet, huizen (en dan echte en niet van die 18 hoog gestapelde konijnenhokken) zijn hier prima betaalbaar, de natuur bij de hand. Wat wil een mens nog meer. Laten we die arrogante Randstad afstoten, dat ruimt op!

Big Swinging Dick | 13-01-13 | 21:04

Zo juist dit artikel uitgeprint op wc papier en in het Hollandse toilet opgehangen. En ja u raadt het al wat ik met dat wc papier ga doen!

pieke56 | 13-01-13 | 20:51

Alsjeblieft niet! dan is het plotseling 'buitenland'en dan moeten wij alle overheidsuitingen naast het Arabisch en Turks ook nog in het Fries gaan vertalen.
-
(á propós: wist u dat de geschatte omzet op het vertalen van overheidsblabla in het Turks en het Arabisch in 2011 v e e r t i e n miljoen Euro bedroeg?)

azoturie | 13-01-13 | 20:50

Friezen, dat zijn toch die debielen die op een doorgaande weg staan te BBQ-en op 1-1? Die heffen zich vanzelf op, gewoon negeren. Ik kan er niet eens komen, mijn bolide weigert spontaan.

KarelMarks | 13-01-13 | 20:44

@ vogelbeest,
Ooit van aardgas gehoord ?

Stekeltje | 13-01-13 | 20:37

Vorige week Zimra in Haren, vandaag dit puntige stukje over Friesland. Gefeliciteerd met de stijgende lijn qua kwaliteit. Chapeau!

ojajajaja | 13-01-13 | 20:29

Anders gaan de 2 provincies van Holland en Utrecht toch gewoon alleen verder. Gaan de Noordelijke + Oostelijke provincies bij Duitsland en de Zuidelijke provincies samen met Vlaanderen in een nieuw land. Haven van Antwerpen uitbreiden, Eemshaven uitbreiden in combinatie met geen belastinggeld meer van de rest van Nederland naar de achterlijke 3 provincies die de Randstad heten en het is binnen een week failliet.

maar_waarom_dan | 13-01-13 | 20:25

Friesland. Waar iedereen komt zeilen, schaatsen en uitrusten van de ratrace in de rest van Nederland. Friesland. Met de de mooiste plekken op aarde. Bijvoorbeeld het Groene Strand op Terschelling (jaja óók Friesland) of de vele mooie vergezichten over het water op één van de vele meren die Friesland rijk is. Friesland. Met die trotse, eigenzinnige mensen die zich niet druk maken over de rest van Nederland waar middelmatigheid en conformisme de norm zijn. Friesland. Een prachtig deel van Nederland waar gastvrijheid, authenticiteit eigenheid begrippen zijn die niet beredeneerd zijn maar vanzelfsprekend zijn. Friesland. Met of zonder Nederland.

henkojenko | 13-01-13 | 20:20

Als de Friezen het zelf ook willen: Van mij mag het. Willen ze liever bij +31 blijven. Ook goed.

Maar het kost alleen maar geld. Dus als ze weg willen: Ge ja gang. Maar dat geldt voor alles ten noorden van Amseterda, ten oosten van Utrecht en ten zuiden van Rotterdam.

Het geld van dit land wordt nu eenmaal grotendeels verdient in de Randstad, met Brabant als goede 2e. Iedereen die zich wil afscheiden moet dat vooral doen. Veel plezier verder. Wij feesten het overgebleven geld wel op als we jullie niet meer te hoeven onderhouden.

Vogelbeest | 13-01-13 | 20:15

Sinds wanneer bepalen kut huilanders hoe carnaval gevierd moet worden in Limburg? De tyfus aan huiland en de rampstad. Het smerigste gezwel dat bestaat.

Metalingus | 13-01-13 | 20:09

Toch gek dat in zo'n stukje dan niet spreken staat maar praten. Friesisme alom.

Kampenn | 13-01-13 | 19:45

Fries is een taal,
en Hollands een dialect.
Optyphen nu!

fleischer | 13-01-13 | 19:39

@trotsopGn! | 13-01-13 | 19:09
Bij betaling van een redelijke vergoeding valt er wel over te praten, maar het begint bij respect, zo niet .. STERF.

Repelsteel | 13-01-13 | 19:30

Stem voor dijkverlaging in Friesland!

Daarnaast zou ik een groot voorstander zijn om Limburg aan Wallonië te geven en Zeeland en ons Brabant aan Vlaanderen. De rest van dit kutland mag onder water gezet worden.

Dr. Knochenhausen | 13-01-13 | 19:30

Zou Quid ooit wel eens in Friesland zijn geweest?

Hans Otjens | 13-01-13 | 19:27

Nieuwe partij oprichten, de Noord Nederlandse Libertarische Partij. NNLP. Repelsteel je gaat ze toch geen brood geven als ze honger hebben?

trotsopGn! | 13-01-13 | 19:09

Partij Noord, de afsplitsing als speerpunt, omdat het KAN. Ik ben voor - f*ck die westerlingen met hun gezapige leventje en hun pauper beleid. Eens kijken wie zijn eigen broek kan ophouden zonder subsidies en steun van elitaire partijtjes.

Repelsteel | 13-01-13 | 18:58

Geweldig idee fryslan groningen en drenthe bij duitsland,
noordholland utrecht en zuidholland bij suriname,
almere onder laten lopen, en de rest bij belgie

duitsel | 13-01-13 | 18:57

Friesland zou beter haar best kunnen doen om bij te dragen aan het integratieproces. We bouwen er eerst moskeeën en spotgoedkope huurflats. Na een zekere volksmigratie stoten we deze cultuurverrijkte provincie dan alsnog af.

eis | 13-01-13 | 18:56

Voor!, al jaren, niet voor (al) de gegeven schertsredenen maar gewoon omdat ze dat verdienen als trotsch volk! langs de provincie grens afsteken en langszij groenland slepen, tolpoortjes op de afsluitdijk naar Grunn of nog beter, afsluitdijk doorsteken en Mokum + Lelyland ook weer waar het hoort, 6 feet under... at least, Urk weer een eiland en Nedrelaand weer een stukkie mooier! langs de weg... pompeblaeden zij groen!

evilbird | 13-01-13 | 18:53

Repelsteel | 13-01-13 | 18:47 Helemaal mee eens! Eens kijken wat ze nog te melden hebben na een jaar zonder aardgas en eten, wat overigens van boerderijen komt. Vlees, melk etc komt NIET uit een fabriek, maar komt van die ''achtergestelde simpele boeren'' daar hoog in het noorden.

trotsopGn! | 13-01-13 | 18:50

@Whitehouse | 13-01-13 | 18:25
Inderdaad, niet geheel onbelangrijk, achter ons is op 3 km afstand een grote installatie neergezet voor de winning van aardgas (de zoveelste voorraad). Ik zeg afsplitsen en verzelfstandigen dat Noorden, we hebben randstad voor onze inkomsten niet nodig. Het meeste van wat daar geproduceerd wordt is de afgelopen jaren gebakken lucht.

Repelsteel | 13-01-13 | 18:47

Ik denk dat elke noordeling (Friesland, Groningen, Drenthe) blij zal zijn als zij zich niet meer hoeven te associëren met de randstad. Met de Oosterlingen kunnen we goed overweg, met Brabandistan en Limboland ook, maar de randstad... laat de yuppies autonoom worden, en binnen een jaar van de honger en de kou bij ons aankloppen omdat ze zichzelf niet kunnen redden wat betreft levensbenodigdheden. Dan blijft de deur dus mooi dicht... zoek het maar uit met je studentikoze gelul.

trotsopGn! | 13-01-13 | 18:42

Drachten is dus geen stad eh.

Strakkewappie | 13-01-13 | 18:36

Ik vind het best dat Friesland een eigen land moet worden. Schoppen we meteen al die Hollanders er uit en de eerste de beste die er weer in komt word door mij hoogst persoonlijk gekielhaald.

De enige die 10 weken voor dat het überhaupt vriest roepen dat er een elfstedentocht komt zijn de randstedelingen. Die zogenaamde "hartjes" zijn pompeblêden en onze gast vrijheid hangt af in welk dorp je binnen stapt. Wij friezen houden nou eenmaal van een biertje doen en de hoeveelheid gras maakt dat Friesland niet zo overbevolkt is vergeleken met de randstad. De taal die we spreken (die wel degelijk een taal is) maakt ons tot wie we zijn & Drachten is inderdaad het slechtste voorbeeld wat je kunt nemen binnen Friesland.
Verder nog iets op ons aan te merken?

Lalaboppe | 13-01-13 | 18:29

Of zullen we het eens over de Afsluitdijk hebben? De provinciegrens op de dijk werd bepaald door waar de Hollandse en Friese arbeiders elkaar tegen zouden komen. Kijk maar eens op de landkaart waar die grens ligt..

notoire_veelpleger | 13-01-13 | 18:28

Wat jullie wel even vergeten bij Geenstijl, is dat Friesland economisch wel degelijk wat voorstelt. Wat er niet genomend werd; bodemschatten. Net als in Groningen zit er behoorlijk wat aardgas in de Fryske Grûn. Bovendien valt het Noordzee plat in de gemeente Terschelling. Dus niet alleen Friesland ben je kwijt, ook de noordzee erboven gooi je weg.

Aan strooizout heeft Friesland ook geen gebrek.

Friesland, klein Koeweit in het noorden.

Whitehouse | 13-01-13 | 18:25

Subsidie, het enige woord dat men nog steeds niet verfriest.
Musset

Jammer vraag maar aan een fries hoe ze dat uitspreken in het fries...(tip: ze schrijven het zo: sjubsjidie

K_K | 13-01-13 | 18:22

Ik pleit voor het onafhankelijk maken van Groningen. En al het aardgasbaten bij ons Groningers houden. Dat hadden we 50 jaar geleden al moeten doen, toen die bel ontdekt werd onder onze voeten. Dan waren we nu rijker als Monaco geweest als seperaat staatje. Fuck de randstad met helemaal net niks behalve babbels. Altijd alles op de plank, tot je er naar vraagt, dan is het net verkocht... Succes met je Sterre, Storm, en Marie-Claire in de bakfiets.

trotsopGn! | 13-01-13 | 18:22

@Musset | 13-01-13 | 17:52
helaas, een misser ... leer de uitspraak kennen en je hoort een ander woord ;)

Repelsteel | 13-01-13 | 18:15

@notoire_veelpleger | 13-01-13 | 18:09
Dat in mei 1940 alles gezet werd op de verdediging van Holland, zegt mij ook genoeg...

Roeieber | 13-01-13 | 18:15

@Repelsteel
Dat de zuidelijke Nederlanden nauwelijks in opstand zijn gekomen tegen de Katholieke Spanjaarden, terwijl in het noorden werd gevochten voor een eigen cultuur, zegt wat mij betreft genoeg over de zuidelijke mentaliteit.

notoire_veelpleger | 13-01-13 | 18:09

Is er een reden voor dit stukje? Of had je gewoon verder geen inspiratie?

Waarheen waarvoor | 13-01-13 | 18:03

Friesland = Subsidieland.
Subsidie, het enige woord dat men nog steeds niet verfriest.

Musset | 13-01-13 | 17:52

@notoire_veelpleger | 13-01-13 | 17:25
Sterker, de rest van de Nederlanders (voor zo ver je hier nog van kan spreken) zijn grotendeels verneukt door Alfa en zijn vriendjes, en dat gaat heden ten dage door met een cultuur die haar oorsprong vindt aan de zuiderlijke overkant van Alfa's heimat.

Repelsteel | 13-01-13 | 17:51

Eigenlijk is Fries meer een taal dan het Nederlands. Ten eerste is Fries als taal ouder, de Friezen waren namelijk een zelfstandige Germaanse stam met een onafhankelijke taal en cultuur. De rest van de Nederlanders zijn -met alle respect- nauwelijks meer dan een samenraapsel van wat Saksen en Batavieren en hier en daar een verdwaalde Kelt.

notoire_veelpleger | 13-01-13 | 17:25

Als je in friesland hallo tegen iemand zegt op straat, krijg je een vriendelijk goeiedag terug. Moet je in de randstad eens proberen, het eerste wat je dan hoort: wat mot je?

Scope | 13-01-13 | 17:20

Als je nou toch aan het afstoten bent, waarom dan eigenlijk Curaçao niet?
Friezen werken tenminste, maar Curaçaoers zijn luie profiteurs die compleet op onze zak teren en ons dan ook nog een grote mond geven omdat ze vinden dat we ze niet genoeg geven.
Kortom, waarom wel Friesland en niet Curaçao?

MAD1950 | 13-01-13 | 17:01

Quids wekelijkse onzin stukje.
Mag Limburg ook zelfstandig aub?

Roeieber | 13-01-13 | 16:54

Die ouwe van me kocht jaren geleden een Friese staartklok. Die liep zeker 30 jaar achter.
/badoemtsssj

Biff Eagleburger | 13-01-13 | 16:20

Leuk stukje, Nu nog de andere aanhangsels, groningen, limburg en zeeland.

Appelflap | 13-01-13 | 16:17

Johnny Quid vent het wordt tijd om jou & die randdebielstadkliek te euthaniseren en as`t net om lyk wolst komst mar del en dan kinst rap mei in dikke lippe prate ynteelt omkoal!!

gr uit Fryslân

basberger | 13-01-13 | 16:07

Wat een stelletje kutlullen, daar bij geen stijl.

@mezelf | 13-01-13 | 16:01

Friesland is goed voor de inkomsten van TVOH en TVKids.
Vrijdag werden alle kandidaatjes die door gingen met hun voornaam genoemd.
Behalve Piet..... dat werd Friesche Piet.

RTL hoopt natuurlijk, op een herhaling van de gekte rond valszingende Johannes.
Al die sms-jes leverden goud geld op.
Dat het sneu was voor de kandidaten die 1000x beter zongen? Who cares?
Afkomst gaat boven talent.
Alles voor de centen!

Maar het is Piet gegund, hoor.
Hij kan in ieder geval wél zingen.

Schietmijmaarlek | 13-01-13 | 15:54

Mooi blijven in die randstad van jullie daar. Alsof het daar zo gezellig is.....

julian_carax | 13-01-13 | 15:54

Als jullie zulke domme artikelen gaan schrijven zorg dan minimaal dat het ook daadwerkelijk klopt. Op deze manier komt het niet echt over alsof jullie weten waar je over praat

Superwolfje | 13-01-13 | 15:42

En maar hopen op een Elfstedentocht. Wij Friezen lachen hier om, aangezien driekwart van de mensen met de bek open over Friesland, zeker over Drachten, er nog nooit is geweest.

Stamhoofd | 13-01-13 | 15:40

@Brou Is Back | 13-01-13 | 13:51
Deal, doen wij hier de gaskraan wel dicht voor jullie. Tenslotte hebben we hier meer aan de Duitsers dan aan de Hollanders, de naam gaan we ook direct veranderen in Noord en Zuid-Anusland.

Implant | 13-01-13 | 15:23

Ik ben een geïmporteerde Drent (oorspronkelijk uit Groningen) en kan hier eigenlijk maar 1 ding over zeggen: Ik ben blij dat ik niet in het Randstadgebied woon, het aantal randdebielen per vierkante kilometer is daar toch wel erg hoog te noemen.

redhawk | 13-01-13 | 15:15

Weg met Friesland en weg met de randstad.. Weg probleem!

Quatsch! | 13-01-13 | 15:10

Johnny Quid dat zijn geen hartjes imbeciel

Wanne | 13-01-13 | 15:02

Meneer Quid, u had me bij Jan-Jaap van der Wal....

Ales | 13-01-13 | 14:59

O ja, en heeft iemand zich al eens afgevraagd waarom randstedelingen zo graag Friezen aan het werk hebben en er dus dagelijks 100en busjes de afsluitdijk oversteken?
Juist, omdat Friezen veel harder werken en een veel betere mentaliteit hebben dan randstedelingen. De randstad kan niet zonder Friezen.

Kipmeister | 13-01-13 | 14:49

Het hele probleem van geenstijl is dat het puur en alleen tegen dingen/mensen/bevolkingsgroepen/politieke stromingen kan schoppen. Of het nu lollig moet zijn of niet, het is altijd negatief geladen. Als we wat willen maken van de maatschappij was het misschien een idee om niet altijd maar negatief over alles te zijn, maar ook eens positief naar dingen te kijken.
Als rasechte Fries moet ik overigens bekennen dat de schrijver (waarschijnlijk per ongeluk) wel gelijk heeft wat Drachten betreft. Wat een pauperdorp is dat. De plaats in Friesland die het meeste met de randstad gemeen heeft....

Kipmeister | 13-01-13 | 14:40

Ik denk inderdaad dat wij, Friesland, beter af zouden zijn zonder dat aanhangels onder ons. Ten eerste geen Geert Wilders en Mark Rutte meer. Geen overbebouwde provincie. Geen 16 euro parkeergeld per dag. :) Heerlijk wonen hier hoor. En de Friese taal was er toch echt eerder dan Nederlandse taal. Nederlands is gewoon een raar dialect. Elke provincie spreekt deze taal namelijk weer met een of ander raar accent.

En BTW, heb je liever een provincie vol Friezen of een provincie vol Marokkanen en ander rare volkjes met hun gewoontes.

Ann92 | 13-01-13 | 14:31

Ach volgens Geenstijl is iedereen die niet uit het westen van het land komt sowieso een achterlijke provinciaal die blij mag zijn dat de randstedeling ze tolereert als ze een weekendje de provincie in willen. Dit soort topics zijn er eerder ook geweest over Limburg en Brabant, meen ik me te herinneren. Trek het dan meteen door en zeg gewoon dat alle provincies zonder Holland in de naam zich moeten afscheiden. Ik vind het best, gezellig fuseren met Duitsland/België. Dan eens kijken hoe geweldig die Hollanders het helemaal alleen doen.

Pantheist | 13-01-13 | 14:20

Ach ja, alle provincialen met ook maar een beetje talent, ambitie en doorzettingsvermogen zijn al lang naar de Randstad vertrokken. Afgeven op de stumpers die zijn achtergebleven is ook wel een beetje makkelijk.

Ad Hominem | 13-01-13 | 14:15

Drie weken geleden was ik een dag in Rotterdam, na 15 minuten in het winkelcentrum rond te hebben gelopen, zag ik, tussen al het winkelende publiek, de eerste Nederlander. Ben ik even blij, dat ik een Drent ben.

Per-Ongeluk | 13-01-13 | 14:10

In godsnaam mensen laat die rampstedelingen in de waan dat Friesland, Groningen en Drenthe kapot saai en driewerf kuDT zijn.
Hoe langer zij dat denken, hoe langer wij van de rust, ruimte en -overwegend- blanke bevolking kunnen genieten.

GeflipteVlaflap | 13-01-13 | 13:59

@Johnny Quid
Het moet zijn: LENG een Fries aan met alcohol, niet: meng een Fries aan....
.
Maar alle taalnazisme terzijde: goed verhaal, waarbij ik er voor pleit om Groningen en Drenthe in de deal mee te nemen. Zijn we ook meteen van de PvdA af, want het grootste deel van hun stemvee woont in deze provincies!

Brou Is Back | 13-01-13 | 13:51

Ik heb liever Friezen dan Marokkanen in mijn buurt,

zeeman

heme | 13-01-13 | 13:43

In Brabant hebben ze Lampegat en in Friesland friese spargels.

Ikbeneenzelfbouwer | 13-01-13 | 13:35

Bonifatius vermoord in Dokkum. Daar had de rest van Nederland een voorbeeld aan moeten nemen, hadden ze niet met een bevolking gezeten waarvan 20% een trauma heeft door kindermisbruik door kerels in jurken. Nederland kan niet zonder Friesland.

BozeKater | 13-01-13 | 13:33

Laat vlaanderen onafhankelijk worden en de franstalige parasieten afstoten want wij betalen ons blauw aan belastingen voor walonie en het blauw bloed van het koningshuis. Een sterk vlaanderen dat samensmelt met al wat onder de moerdijk ligt zou wenselijk zijn zodat het groot vlaanderen zonder al die verschillende nutteloze regeringen en het schandelijke dure koningshuis wat ondemocratisch is een sterke gezonde regio zou kunnen worden in de wereld. Waarom zou een koning trouuwens 300000 euro meer pree krijgen als hij toch tegen de vlamingen is. België is helaas de nieuwste dictatuur met elio en Albert aan de macht en schending mensenrechten is hier schering en inslag.

jt1009201 | 13-01-13 | 13:30

Typ een stukje over Friezen wat al 100x getypt is. Bij de eerste keer lacht een Fries zich helemaal kapodtstuk (uitzondering daar gelaten). Na de 100x is het helegaar niet meer grappig. Randstedelingen lachen zich nog steeds een ongeluk na het 100ste stukje en bestempelen Friezen en andere niet-randstedelingen als humorloos als ze de humor er niet meer van inzien. Snappen jullie het nog?

Ben Zine | 13-01-13 | 13:29

edbe | 13-01-13 | 13:17 |

Helemaal waar, als u dat vindt. Maar we doen ons ook niet beter voor.
Dat is nog altijd dan die BN-ers die allemaal menen recht te hebben op een Nobelprijs.

Datmagniethe | 13-01-13 | 13:26

Eigenlijk kan je wel stellen dat Hollanders/Batavieren een minderwaardig ras zijn. Voor een volk wat als eerste een republiek stichtte, kudo's daarvoor, laat het zich wel heel gemakkelijk onderdrukken door een stel overgewaardeerde Duitsers middels een monarchie. Hollanders/Batavieren hebben een eeuwenoud probleem, en dat is het probleem van de minderwaardigheid, op wereld schaal stellen ze weinig tot niks voor, voor bij gestreefd door tal van andere belangrijkere en grotere naties als Duitsland, Frankrijk en het VK. Dan blijft er weinig over dan naar beneden schoppen, in dit geval naar een miniscule mini staatje genaamd Friesland. Een man als Balkenende of Rutte is wat als gemiddelde Hollander de beeldvorming is, en dat is geheel terrecht, waarbij je bij Friezen denkt aan Doutzen en Grutte Pier; een lekker wijf en een edellieden-moordenaar.

de Botte Bijl | 13-01-13 | 13:19

Tja, de Randstad. Voor het overgrote deel een suffe aaneenschakeling van lelijke vinexzooi en golfplaat industrieterreintjes, gescheiden door dag en nacht lawaaimakende snelwegen. Waar een hoop geld verdiend wordt, maar nog veel en veel meer over de balk wordt gesmeten. Waar de steden die wel gezellig waren hals over kop zijn gevlucht voor de multicultie. Het poepgat van Europa. Raar dat daar nou vaak arrogante mensen vandaan komen, het is zeg maar het Ruhrgebied maar dan net niet. Niemand uit het Ruhrgebied is trots op het Ruhrgebied, men beseft allemaal dat het een teringzooi is. Waarom is de Randstad anders?

Fryske Pugilist | 13-01-13 | 13:18

een super dom volk..............

edbe | 13-01-13 | 13:17

Dan verhuis ik naar Friesland en wel direct.

VonDutch | 13-01-13 | 13:14

@ Brimstich,
Je weet toch hoe dat komt ?
jaar of 30 geleden had Drachten een burgemeester die aan grootheidswaanzin leed. In de hoop aan meer inwoners te komen wegens hogere rijkssubsidies en hoger salaris kregen nieuwkomers in Drachten iets van fl 2500,-- verhuisgeld.
Hij en b@w hadden zich verkeken op de reacties, het bleek namelijk dat vooral uitkeringstrekkers massaal naar Drachten verhuisde. 'Vreemd genoeg' kwamen ze later ook niet aan een baan wegens genetisch bepaald.
Het aantal importtokkies in Drachten is daarom onevenwichtig groot.

Stekeltje | 13-01-13 | 13:14

Iedereen die het heeft over stinkrandstad zijn gewoon jaloers. Afgunst van hier tot gunter. Dat gehuil over het wilde westen. Met je berenvelletje.

Jaimy Fox | 13-01-13 | 13:14

Drachten is verschrikkelijk (ik mag t zeggen, want ik woon er), maar in vergelijk met de Grote Steden hebben we het hier toch maar prima. Ik zou dood nog niet gevonden willen wonen in iets dat eindigt op -dam en in het westen des lands ligt.
Stoot maar af dat Friesland, maar dan wil ik hier ook geen westerling meer zien die de rust, ruimte, vrijheid, natuur en ultragoedkope huizen komt opzoeken. Opgedonderd!

koffieboertje | 13-01-13 | 13:11

Of je nou Fries, Marokkaans of Limburgs bent, gewoon Nederlands lullen.
En afstoten heeft geen zin, dan bestaat "Nederland" binnenkort nog uit de randstad, maar die breken ook weer in twee omdat Rotterdam en amsterdam niet samen kunnen.

Windhoos_dot_com | 13-01-13 | 13:08

Dat opsplitsen van Nederland lijkt me een top idee. Aangezien het grootste deel van het oosten geen probleem heeft om een deelstaat van Duitsland te worden. Friesland graag voor zich zelf wil beginnen. Limburg geen recht van spreken heeft en een kolonie van Malawi word maar dan nog het belangrijkste dat Noord Brabant gezamenlijk met Vlaanderen een staat op richt.

En Holland zoekt het dan maar verder uit met hun multiculti, grachten, zwervers, uitkeringen, polders, linksmenschen, traject controle, molens, drugstoeristen, tulpen, schoorstenen, vies pisbier en 't Koninklijk huis.

Duracel batterij | 13-01-13 | 13:07

Datmagniethe | 13-01-13 | 12:26 U vergat Douwe Egberts nog. Zonder hun producten gebeurt in dit land helemáál niets meer.

CynicalBastard | 13-01-13 | 13:06

Als Holland Friesland wil "afstoten", willen ze dan West-Friesland ook niet meer?

bruine kikker | 13-01-13 | 13:00

Prima, maar dan spreken we nu ook af dat al die randsttaddebielen en carnavaldebielen THUISblijven als we wel een tocht organiseren. Blijf lekker thuis!! De trein rijdt dan niet verder dan Zwolle, verkeer bij Meppel (A32) rechtsomkeerd, Afsluitdijk dicht heerlijk lekker rustig zonder alle dat gajes.......

Pjotterke | 13-01-13 | 12:58

Tijd dat quid een andere baan gaat zoeken... oh wacht... hij kan helemaal niets. daarom mag hij stomme stukjes schrijven hier. Niet grappig Quid en dat zet ik als Utrechter.

dezeookalbezet | 13-01-13 | 12:55

Liever opzouten met alles boven de rivieren. Gaan wij wel samen met Vlaanderen Bourgondië oprichten!

Fommie | 13-01-13 | 12:53

hfakker | 13-01-13 | 12:39 |

Jonkje, doge jo wol?

Waar maak je je druk om?

Datmagniethe | 13-01-13 | 12:50

POV | 13-01-13 | 12:34 | + 0

ha, dat is waar maar dat komt ook omdat Friesland 1 van de meest bedrijvige provincies van Nederland is, per gemiddelde.
Daar komt nog bij dat de regionale gemeenten en onze Provincie orders krijgt vanuit de Provinciale Staten, waardoor alles hier in het gevoelige Noorden kapot bezuinigd wordt.

Datmagniethe | 13-01-13 | 12:49

Is Sjonnie Quit nu veroordeeld tot het neerpennen van komkommertijdstukjes? Jezus, wat een triest verhaal is dit. Die zal zijn beoordelingsgesprek met angst en beven tegemoet zien.

opgejorist-weggerot | 13-01-13 | 12:47

Wel een stoere jonge die Quid..... doet me echt denken aan zo'n kneusje die grappig probeert te doen maar dat vooral niet kan.....

GoodToBeNL | 13-01-13 | 12:45

Dat van Drachten klopt helemaal, krijgen jullie dat erbij in de Randstad, want het is het enige deel dat een randstedelijk karakter heeft :-)

Brimstich | 13-01-13 | 12:45

@hfakker | 13-01-13 | 12:39
Bestaat er nog de kans dat, net als het Zwart-Witte Piet duiden, zo'n stukje is opgesteld in een soort satirische spiegelvorm; zo'n "Friezen zijn echt heus wel stom", maar dan in alle volwassenheid het tegenovergestelde bedoelend.

hfakker | 13-01-13 | 12:42

Een zoveelste bewijs dat 'Sjonnie' -what's in a name- KwidT de vleesgeworden vervlakking is.
Slechts gedreven door beats (of letteraanslagen) per minuut. Met daartussen het oorverdovende "niets".
Veel geschreeuw, weinig wol... Waar je geen trui van- of aan vast kunt breien.

Niet onwaarschijnlijk was KwidT, evenzeer als hij fanatiek verkondigend religieus was, een verstokte Fries.
Of net als hij voorheen provinciale rand-010-ert was, nu zo'n wannabe feest-020-ert.

Iemand die schijt op het nest waar hij uit voortkomt, stinkt.

hfakker | 13-01-13 | 12:39

Zware Majesteit | 13-01-13 | 12:29 |

Hoe bedoel je ICT?

Ff serieus: ICT'ers kunnen hier altijd aan het werk. Maar verwacht geen gigantisch salaris, dat wordt niet betaald door Friese bedrijven. Een kennis van mij (ook ICT'er) is getrokken naar de Randstad een aantal jaren geleden omdat hij daar een meervoud kon verdienen van wat hij in Friesland kon verdienen.

Overigens nog 1 opmerking richting de heer Quid: Dat hysterische geblèr over de Alvestêdentocht komt toch echt uit ''Westerse media'' zoals de Telegraaf en websites zoals deze. Zodra er geen vogels meer te vinden zijn op het water, schreeuwen deze al om een dergelijke tocht. Wij Friezen weten wel beter. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.

Datmagniethe | 13-01-13 | 12:39

Er lijkt een persoonlijke vete (al dan niet met een knipoog) op de redactie te woeden. Het is nu wachten op bunkerharde RETALIATION van meneer Pritt. It's on! It Giet Oan! Vol verwachting klopt mijn ha.. pompebled ^

Kæskøp | 13-01-13 | 12:34

Beerenburg.

Sinds dat interview met Pim Fortuyn, waarin hij vertelde dat sperma ongeveer net zo smaakt, moet ik altijd iets overwinnen bij het eerste glas.

Na de zesde gaat het langzaam beter.
Dat wel.

Kapitein Sjaak Mus | 13-01-13 | 12:30

@Datmagniethe
Valt er nog iets te werken daarginds voor een academisch onderlegde ICT'er? Zo ja, ga ik er serieus over nadenken.

Zware Majesteit | 13-01-13 | 12:29

Het stuk over alcohol is 100% waar.
Gezellig stappen in Leeuwarden op zaterdagavond is alleen voor kickboxers.
Maar we doen het wél zonder wapens. Dat dan weer wel.

Datmagniethe | 13-01-13 | 12:29

Mensen, doen toch niet zo hysterisch. Ik ben Fries en vind dit best een leuk stuk.
Hoewel het slaat als een fierljep op het droge. Om de economische waarde van ús Fryslân even te onderstrepen:
Iemand de Rabobank vergeten? Meest betrouwbare bank van Nederland. Midlum de gekste!
Of onze zuivelproductie. Ik noem multinationals als Friesland Campina, Friesche Vlag en Nestlé. Daar kunnen maar weinig bedrijven wereldwijd tegenop.
Bovendien vertrekken de Friesche hoopopgeleiden áltijd naar de Randstad / Groningen, waardoor wij met onze nuchtere mentaliteit jullie Randstedelingen eens wat fatsoen in jullie donder kunnen bijbrengen. That's it, kom gerust eens langs voor een Beerenburg. Maar kom wel per skútsje.

Datmagniethe | 13-01-13 | 12:26

Hoe Johnny Quid erbij komt dat het hartjes in de vlag zijn is mij een raadsel... voordat je zo'n stukkie neerplempt check je toch je ff wikipedia of zo voordat je personen uitmaakt voor designdebielen of knuppels. FAIL!

Beat me up Scotty | 13-01-13 | 12:26

Ik ben al overal geweest op de wereld en heb me onlangs gevestigd in Friesland. De beste plek om te wonen. Of je het nu afsteekt van Nederland of niet.

Zyprexa20mg | 13-01-13 | 12:25

Namens Limburg kan ik verklaren dat wij liever ook niet bij de rest van Nederland willen horen. O ja. Ik vind als Groninger Friesland honderd keer mooier dan die stinkrandstad. En de economische meerwaarde van Friesland wordt extreem onderschat. Verder heb ik zelden zo'n puberaal stukje gelezen als dit. En dat is best knap Quid.

Limburg-Zuid | 13-01-13 | 12:24

Reaguurders bewijzen wel weer dat provincie Groningers (Ommelanders) eigenlijk gewoon Friezen zijn. De enige echte Groningers zijn de stad-Groningers, dat zijn geen Friezen en ook geen boeren. Zij zijn Stadjers, beschaafd en hebben niks met al dat provinciale anti-Randstad gejank van al die Friezen en semi-Friezen die om hen heen wonen.

Jackie Chiles | 13-01-13 | 12:23

Die lap tekst over Friesland ga ik dus mooi niet lezen. Titel is meer dan genoeg voor me. Elke minuut gespendeerd aan Friesland is zonde.

weedo | 13-01-13 | 12:21

Wat weet quid nou over carnaval? Als geboren en getogen ingezetene van 073 voeg ik hier graag aan toe dat carnaval in alle plaatsen behalve 073 en misschien een klein beetje in 0164 vrijwel geen enkele oorspronkelijk Nederlandse cultureel-historische inbedding heeft. En da's toch mooi meegenomen zo tijdens het ongebreideld bier zuipen volgende maand.

Zware Majesteit | 13-01-13 | 12:21

Ja daag,ik ben tegen als Amsterdammer zijnde.
Ik wil gewoon me jaarlijkse vis tochtje kunnen houden zonder paspoort controle svp.

Sapperderflap1980 | 13-01-13 | 12:21

kan niet beter de randstad aan de zee worden teruggegeven, daar spreekt de helft toch al geen nederlands meer

teleshopper | 13-01-13 | 12:20

Wat mij betreft is er niet zoveel mis met Friesland en de Friezen.
Quid, je mag natuurlijk je mening spuien, of je de plank nou wel of niet misslaat.

Maar van De Kameleon blijf je af, alle haaien nog an toe!

Kapitein Sjaak Mus | 13-01-13 | 12:19

Quid weet blijkbaar niet dat er niet of nauwelijks mensen wonen die Achmed of Mohammed heten. Anders ging het stukje wel over Limburg.

Diabhal | 13-01-13 | 12:18

Ik ga ff vliegeren op het vliegveld bij Drachten.Hetzelfde vliegveld waar ook "streetraces" worden gehouden,maar ik vlieger liever.

abrakadavert | 13-01-13 | 12:15

Mag ik dan voorstellen om amsterdam er uit te gooien. Dat levert pas geld op.

Febofiel | 13-01-13 | 12:14

Echt waar hij flikt het weer.... Elke keer denk ik die Quid kan niet zwakker en puberaler schrijven.
Maar jawel het is weer gelukt. Quit with the Quid Kid.

Broeder | 13-01-13 | 12:10

Ik heb toch wel verschrikkelijk in een deuk gelegen *grinnik* Als Fries zijnde ben ik het natuurlijk niet met alles eens maar om hier serieus op in te gaan ... nah. En wat het "aanlengen met alcohol" betreft is het gewoon waar. Dan kan je pas zien dat de Friezen meer aan de Engelsen dan aan de Hollanders verwant zijn. Dat worden pure etterbakken als je er drank in giet. En tja, als zelf demie-Brit met Frysk bloed zijnde is het matig nuttigen van alcohol gewoon zelfbescherming. Leuk stukje, Quid ;-)

Litsehimmel | 13-01-13 | 12:10

Altijd die gespeelde vrolijkheid en dat chauvinisme, bbrrrrr wat een volk.
glijkontbanaan | 13-01-13 | 11:59 | + -4
haha gespeelde vrolijkheid haha haha haha

abrakadavert | 13-01-13 | 12:09

@VanBukkem | 13-01-13 | 11:37

Kom op zeg! Jij mag je zwitsal nog wel even houden.
Pompeblêd is de Friese benaming voor het blad van de gele plomp en de witte waterlelie.

bees-t- | 13-01-13 | 12:07

hah, lekker feelgood stukje leesvoer voor op de zondagochtend. Chapeau quid!

Dr Aersgat | 13-01-13 | 12:06

@crk | 13-01-13 | 10:22
Dat begrijp ik wel. Omdat wij Groningers de grootste energieleverancier zijn van Nederland. Tevens hebben wij nog een belletje gas van ongeveer 1000 miljard kuub. Oh, en vergeet niet de landbouw die we hebben.

Stekkepoot | 13-01-13 | 12:05

@îîî ReBeL îîî | 13-01-13 | 09:47
Groningen Drenthe en Friesland samen, zou wel weer een leuk landje worden: Drentse olie, met Gronings gas en Friese koeien.
Waddenzee indammen, en we kunnen binnenkort duur zoet water exporteren.

frank87 | 13-01-13 | 12:04

Mooi man. Al die mensen op De Kast.

De Gooise Matras | 13-01-13 | 12:04

Dit topic is een mooi sociaal experiment waarom het *geen* goed idee is. :-)

hotmint | 13-01-13 | 12:01

9 X Raak! Friezen zijn drammers en schreeuwers, stuk voor stuk allemaal, kunnen niks relativeren. De Friese vlag, moet staan voor het beste volk van de wereld. Ik denk even aan de Nazi/SS vlag wo2. Altijd die gespeelde vrolijkheid en dat chauvinisme, bbrrrrr wat een volk.

glijkontbanaan | 13-01-13 | 11:59

Volgende week een topic over Limburg en die week erop is Flevoland aan de beurt wat mij betreft.

Barbatruuk! | 13-01-13 | 11:58

@Tommygunner | 13-01-13 | 09:44
Zelfs ik al Groninger weet dat dat geen hartjes zijn.

Stekkepoot | 13-01-13 | 11:57

Mag ik een paar positieve dingen zeggen over Friesland? Ja, dat mag ik. Beerenburg. Blondines. Sukerbôle. Rens (de zus van Doutzen). Thialf.

Der Theo | 13-01-13 | 11:52

Ik kan me nog goed voor de geest halen, de verhalen die mijn over-over-über-over-over-grutte-pier-vader mij vertelde. Een man van 18 bij 25 meter, spieren als brugkabels, een zwaard ten grote van de Oldehove; 's avonds bij het licht van honderden brandende lijken van Hollanders (en Groningers) die wij als kaarsen gebruikten tijdens onze heidense feeschten. Hij deed verslag van den velen Hollandersch die hij over de kling had gejaagd daar bij Warns ergens in 1345... En dat verhaal hoor ik nu al ruim 650 jaar elke viering weer, blijft mooi, daar niet van, maar mag wel weer eens wat nieuws komen.

de Botte Bijl | 13-01-13 | 11:52

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-01-13 | 10:31
"De vijf komen uit Utrecht en IJsselstein en zijn tussen de 19 en 23 jaar oud".

me,myself and IK | 13-01-13 | 11:51

Godverdomme, Quid, basketbal? Seriously? Pleur jij even van je voetstuk, zeg.

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 11:51

Waddenzee. Slimmerik.
HSVOBW | 13-01-13 | 11:42 | + 1

Je hebt gelijk. Terschelling ligt in de waddenzee.... oh wacht.

PapaXL | 13-01-13 | 11:50

Waddenzee. Slimmerik.
HSVOBW | 13-01-13 | 11:42 | + 1

Je hebt gelijk. Terschelling ligt in de waddenzee.... oh wacht.

PapaXL | 13-01-13 | 11:50

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-01-13 | 10:31
Ik weet dat wel, maar weet Theo het ook ?

me,myself and IK | 13-01-13 | 11:50

Ik als Limburger zou wel graag in een land met de Friezen willen wonen, maar dan wel zonder Hollanders.

Imprimatur | 13-01-13 | 11:49

Hier is overigens een geinige (behoorlijk accurate) video over het verschil tussen "The Netherlands" en "Holland",
www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc
maar dan toch weer lullig dat hij die pompeblêden voor hartjes verslijt, terwijl elke Nederlander weet dat het lelies moeten voorstellen.

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 11:48

@hölzenbein | 13-01-13 | 11:20
Algemene informatie zo te vinden op het internet. Maar wist je dat Quid zelf eerst een christen is geweest, of zoals hier op GS genoemd wordt een christenhond. Quid is een hypocriete lul, niets meer en niets minder.
hollandsehufters.blogspot.nl/2012/03/h...

Stekkepoot | 13-01-13 | 11:47

Het enige niet-onderbuik-argument van Quid dat hout zou moeten snijden is die economische, verwijzend naar het staatje van het CBS. Daarin komt Friesland qua BBP per inwoner boven faalprovincies als Flevoland en Drenthe uit.

En hond willen slaan en toch geen stok voorhanden. Zoekt en gij zult niet vinden, Quid.

goedverstaander | 13-01-13 | 11:45

Wordt ook eens tijd dat Brabant zich weer afsplitst. Hadden nooit bij die Hollanders moeten gaan. Nu, zo voor de carnaval, is een mooi moment om houdoe te zeggen. Edel Brabant, were di!

deepblue | 13-01-13 | 11:43

Ik zie Friesland als een thuisland: net zoals Zululand in Zuid Afrika.

JanRap | 13-01-13 | 11:42

PapaXL | 13-01-13 | 11:41 | + 0 -
Waddenzee. Slimmerik.

HSVOBW | 13-01-13 | 11:42

Mooi stukje Quid. Laat zien dat Friesen net Moslims zijn. Ze hebben vaak een grote bek en geen gevoel voor humor.

Oud brood | 13-01-13 | 11:42

nee dan die westerlingen:
ze weten alles, kunnen alles, hebben alles als een meegemaakt................... denken ze.
Met een alleen een grote bek redt je het niet..........

hktz | 13-01-13 | 11:41

de Botte Bijl | 13-01-13 | 11:34 | + 1 -
Ach ja. Zo is er wel meer geschiedenis te vertellen over bijv. de beroemde Friese vlag en de pompebleden (alleen mensen die zich niet laten remmen door hun eigen onwetendheid, zoals Quid, denken dat het hartjes zijn). De Friese vlag is afgeleid van de vlag van de Groningse Ommelanden. Een vlag die veel ouder is dan de Friese vlag. Deze twee vlaggen lijken bijna identiek op elkaar. Alleen de vlag van de Groningse Ommelanden bevat geen pompebleden, maar... inderdaad, hartjes.

HSVOBW | 13-01-13 | 11:41

Voor we ze afstoten, even goed checken dat er geen olie in dat stukje Noordzee zit daar :P

PapaXL | 13-01-13 | 11:41

@ King of the Oneliner | 13-01-13 | 11:16
Wat? Ook nog een basketballer?!? Je hebt me overtuigd! Ik wist al dat het vroeger een christen was, maar nu je me dit vertelt... laten we alles wat hij schrijft langs die meetlat houden! De lul. Basketbal, gewoon. En het was vroeger een christen. Dus.

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 11:41

Voor we ze afstoten, even goed checken dat er geen olie in dat stukje Noordzee zit daar :P

PapaXL | 13-01-13 | 11:41

Dit werkt wel, wij Friezen willen graag onafhankelijk zijn, dat zijn we al eeuwen in hart en ziel. Zodra wij het woordje "onafhankelijk" opperen schieten onze bezetters, den Hollanders onder leiding van Beatrix (god, hoe erg en sneu wil je als volk vertegenwoordigd worden), gelijk in de stress, "Ow jakkes, den fries wil zich los maken van zijn overheerser"

Maar geheel in de leer der reversed psychologie laten we jullie ons gewoon afstoten, onder het mom dat jullie dat zelf willen, en dan betalen jullie er ook nog voor! :D

Dank u lieve owzo goedgelovige door Bea onderdrukte Batavieren, het gaat u goed!

de Botte Bijl | 13-01-13 | 11:40

Antecedent, Sjakie?

fleischer | 13-01-13 | 11:38

Hee tommygunner, dat zijn geen hartjes, maar pompeblêden! (Volgens mij zijn dat die dingen die aan de zijkant van zo'n Friesche schuit hangen...)

VanBukkem | 13-01-13 | 11:37

Het scheelt in ieder geval een hoop PVDA stemmen, dus ik ben voor.

Ih8yousf | 13-01-13 | 11:36

Voor zover ik weet ontleent de PVV anders behoorlijk wat van haar draagvlak uit de Randstad.
You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:56

Mag je blijkbaar dus ook niet zeggen. Ach gut. Dan ga ik het maar even onderbouwen, hè.

Percentage PVV stemmen 2008
www.sp.nl/nieuws/spanning/200802/perce...

Grootste politieke partij 2010
www.zorgatlas.nl/object_binary/o9766.g...

Provinciale statenverkiezingen 2011
www.nrc.nl/provinciale-statenverkiezin...

Wat zien we? Wat ik zei. Draagvlak in de Randstad. Toegegeven, iets meer moeite dan op een min-icoontje klikken of (godbetert) even uitleggen waarom iemand je beledigd heeft met een bewering. Maar dat is het wel waard.

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 11:35

afstoten.... ok, ik zeg direct doen.

maar dan zullen wij dat zelf wel moeten doen ,
de Hollanders zijn er toch te lui voor en de meesten zien het verschil niet tussen een schep en een hark.

jullie waren zelfs te lui om de afsluitdijk te maken.

Ordinair en boven jullie stand levend volk.... tabeé

wijnjewoude | 13-01-13 | 11:35

Loghuis | 13-01-13 | 10:23 | 13-01-13 | 10:23
Inderdaad, en voor de Duitsers zijn wij allemaal Holländer (Hollanders) incl. ONZE Friezen (hunnie hebben er dus ook, de oost) en de Limbo's, waarvan de laatste volk/groep/soort ik overigens een ben.

EA 827 | 13-01-13 | 11:35

Dan maar wat kennis van zaken, kennelijk nodig:
Noord ende Zuid Holleanders zijnt allen van den Frieschen blüt, die gelden tevensch voor het volk der Grøningersch.

nl.wikipedia.org/wiki/Fries-Frankische...

de Botte Bijl | 13-01-13 | 11:34

f.. ck you randstad. Rampstad. In de oorlog kwammen ze hier eten halen. Dan tel je wel mee als platteland.

Onze bealstingcenten gaan naar het westen en het landelijk beleid komt uit de koker van een beleidsyup uit den Haag die nog nooit van zijn leven de rest van Nederland is ingeweest en een koe in levende lijve heeft gezien. Zijn vrouw / vriendin of wat dan ook komt van E-darling www.youtube.com/watch?v=xkN8dwB7zvM een toekomnstige bakfiets moeder www.youtube.com/watch?v=id0pM6cwY5U met een mini cooper op de parkeerplaats die ze van het uitzendbureau heeft waar ze als antecedent werkt. Voor degenen die niet weten wat dat is, dat is een legale pooier die op HBO niveau voor randstad ondernemers personeel zoekt.
Ondernemers zijn als Tom de Ridder met zijn MKB tankpas. Belasting betalen Tom. F.. ck you Tom (bij deze). voor tom en zijn MKB vriendjes www.youtube.com/watch?v=Lztpkl2VN6g

Dus wat afstoten. Ik zou zeggen, graaf de duinen maar weg en laat het water vloeien.

Sjakkie van de Hoek | 13-01-13 | 11:34

Waarom Friezen altijd in een tweepersoonsbed slapen? Dan kunnen ze 's nacht ook dwars liggen!

VanBukkem | 13-01-13 | 11:34

@Ing. eslapen | 13-01-13 | 10:04
Volgens mij wil Teeven Veenhuizen opdoeken omdat er een cellen overschot is. Mocht dat zo zijn is er een compleet dorp werkloos aangezien iedereen in de bajes werkt. Maar goed, hier in de Noordelijke provincies worden we altijd genaaid.

Stekkepoot | 13-01-13 | 11:33

Noord- en Zuid-Holland afstoten. Kost meer dan dat het opbrengt en te veel allochtonen.

WieIsDeChef | 13-01-13 | 11:33

Zijn we dan ook gelijk uit de euro en de EU?

VictorF | 13-01-13 | 11:31

Als Friesland onafhankelijk wordt en ook uit de EU stapt, verhuis ik er direct naar toe.

Antilichaam | 13-01-13 | 11:31

@maraboe | 13-01-13 | 09:54
Nitwit, Fries is de tweede officiële taal van Nederland. Waar jullie randstedelingen de hersenen vandaan halen om ook maar te kunnen ademen is mij een raadsel.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/erken...

Stekkepoot | 13-01-13 | 11:30

@rara | 13-01-13 | 10:00
Minder als een ingekinkelde ruit door een bontkraagje.

Stekkepoot | 13-01-13 | 11:24

Het is maar waar je je druk om maakt. Tis me nog nooit gebeurt dat ik buiten friesland in het fries werd aangesproken.. neem dan limburg, groningen, zeeland of de achterhoek.. daar kan je nou ook niet altijd lekker mee communiceren. Moeten we daar dan ook maar vanaf? Lekker met zn alle in de randstad.. mijn ideaal is dat zeker niet

noerg | 13-01-13 | 11:23

Jammer, Kwit. 't Is 'm wéér net niet.

Bert M. | 13-01-13 | 11:23

Eens een Fries altijd een Fries en ik ben er trots op. Afstoten die Hollanders.

joyriders | 13-01-13 | 11:22

754 n.c. Bruinebonifatius bij Dokkum vermoord.
Kan zomaar weer gebeuren, daaro.

Van Dikhout | 13-01-13 | 11:22

Nodeloos kwetsend, nou.

Ad Hominem | 13-01-13 | 11:21

Kosten baten technisch is de randstad trouwens geen succes!

95% van het aardgas is nodig om het in stand te houden.

Slappehap | 13-01-13 | 11:20

@King of the Oneliner

Ik voel een aufwiedersehen aankomen. Ohoh...

hölzenbein | 13-01-13 | 11:20

DIE compleet mislukte peopfilmpje? Ies nieuwe Nederlandse taal? Ies koeltoer?

Bascii | 13-01-13 | 11:19

GS = fries

de Botte Bijl | 13-01-13 | 11:19

De Elfstedentochtdiscussie kapot Godwinnen. Dat had ik niet voor mogelijk gehouden

Professor Superhirn | 13-01-13 | 11:19

Friesland zou binnen het jaar huilend aanbellen bij Nederland omdat die hele provincie enkel kan bestaan door enorme subsidies.

Niks tegen Friezen hoor, als ik zo de panelen lees hebben de Friezen blijkbaar wel wat tegen Nederlanders.
Ik geef jullie een jaar.

Harris Pilton | 13-01-13 | 11:19

Doutzen, ok, doet het met een negert, dan weet je het wel.

gentle giant | 13-01-13 | 11:19

Grappig, naar ik mij heb doen wijs laten maken is Geenstijl op een zolder kamertje in Drachten tot stand gekoemn, bedacht door een toen nog voor TVM werkzame niet nader te noemen manspersoon.

de Botte Bijl | 13-01-13 | 11:18

@Repelsteel | 13-01-13 | 11:03 |
Jij bent import dus... Net zoiets als import brabo's.
Het is nou net helemaal niks dus. Geen randstedeling, geen provinciaal.
Je bent een verschoppeling, hooguit een provocateur, maar vooral net als de gemiddelde FC Twente supporter pas je zo voelen als het goed lijkt te gaan.
Ik als echte brabo erger me dood aan dat debiele friesche volkslied voor elke thuiswedstrijd van SC Heerenveen.
Opdoeken, die handel. Samen met alle import die het roemt zoals Repelsteeltje!

guillaume | 13-01-13 | 11:18

Als we toch bezig zijn met nieuwe grenzen trekken: als Brabo ben ik wel voor een fusie met het Belgische Brabant. Dus Limburg, Noord-Brabant, Zeeland en Vlaanderen samen. (Wallonië terug naar de Fransen) Alles boven de rivieren wordt Holland en dan steken we Friesland af, zodat het de Waddenzee in drijft en een eigen eiland vormt.

PureYak | 13-01-13 | 11:18

Heel snel afstoten inderdaad, dan blijft Friesland zoals het is: voor het merendeel blank. En de donkere medemensen die er zijn spreken en gedragen zich als een normaal mens. Ze kunnen het echt hoor, zelfs de bontkraagjes spreken er accentloos abn. Of Fries natuurlijk.

--neus-- | 13-01-13 | 11:18

Quid is afkomstig uit Zuid-Holland (Westland), en dus uit een gereformeerd milieu.Matthijs van den Beukel zit achter het pseudoniem Johnny Quid. Hij werkte als copywriter bij een reclamebureau en als hoofdredacteur van het christelijke jongerenblad Snooze. (Wikipedia)
Tevens een basketballer.
In de journalistiek wordt het stukje kopij dat hierboven staat al van tevoren gemaakt, zodat het gepubliceerd kan worden op een later tijdstip, bijv. tijdens vakanties of feestdagen.
Daarom is er geen sprake van actualiteit, en Quid zit nu echt niet op de redactieburelen, maar ligt thuis in bed via zijn Ipad de reacties te volgen.

King of the Oneliner | 13-01-13 | 11:16

"... die compleet mislukte peopfilmpje..."

Au, Quid. Gewoon AU!!

ZKH EénOog | 13-01-13 | 11:15

''NB In 104 jaar tijd zijn er 15 tochten geweest. Dus in slechts 1 op de 7 jaar. In de tijd dat Hitler aan de macht was in Duitsland (1933-1945) waren er 4 tochten. Dat komt neer een tocht in 1 op de 3 jaar. Waaruit wij concluderen dat nazi's een positieve uitwerking hebben op de Elfstedentocht.''

Een Godwin? Serieus Quid?

'' Want giet een Fries vol met drank en er valt geen land mee mee te bezeilen.''

Noem eens 1 provincie waarvan de inwoners WEL te genieten zijn als ze straalbezopen zijn?

''Dit is niet hoe je hartjes tekent, stelletje knuppels.''

Het zijn dan ook geen hartjes, Quid, maar waterlelies.

Ten slotte:

''En zodra een Fries naar het beschaafde deel van Nederland verhuist >>(nee, Drenthe telt niet)<<''

Ik woon liever in Drenthe dan in de gemiddelde Randstadwijk, met hun diversiteit aan cultuur. Hier kan ik tenminste over straat lopen zonder bestormt te worden door een legioen rifapen met gebrekkig Nederlands.

Jezus Gristus Quid, hoe groot is de bord die je voor je harses hebt?

KenTochNait?! | 13-01-13 | 11:14

Zeker te diep in de glaasjes Weduwe Joustra gekeken Quid? De link naar het CBS laat zien dat Friesland bij geen van de variabelen onderaan staat. Je kletst dus ook hier uit je nek. Het is geen economisch hoogstandje, maar nutteloos is het zeker niet.

Handboek | 13-01-13 | 11:11

Grappig dit. Nu denken we allemaal, haha, sarcasme, nou leuk hoor, schrijf je hetzelfde verhaal over hoe Nederland de EU uit moet, en je wordt hier zo serieus genomen als het maar kan.
Zo, nu alleen nog ff op de minnetjes wachten op dit comment.

PiraatNick | 13-01-13 | 11:10

Happen naar het baasje Quid?

Conan de Rabarber | 13-01-13 | 11:09

Een Zeeuwse gristenhond die negatief over Friesland schrijft. Mag niet gekker worden.

En @eerstneukendanpraten je hebt gelijk hij kan geen bewijs leveren omdat er niks fout was.

hölzenbein | 13-01-13 | 11:09

Nog een overeenkomst tussen friezen en moslims, de kilometers lange tenen.

koolteer | 13-01-13 | 11:08

Het snelwegenpark in Nederland verdriedubbelen en ter compensatie Friesland terug geven aan de natuur, is dat wat?

Strange Glue | 13-01-13 | 11:08

@HSVOBW | 13-01-13 | 09:39
12 Jaar geleden de randstad verruild voor Friesland.
Met geen stok krijg je me meer terug.
Quid, je mist de essentie van Friesland, en dat is wellicht maar goed ook. Op deze wijze blijft de leefbaarheid in deze provincie vele malen beter dan het westerse deel van Nederland.

Repelsteel | 13-01-13 | 11:03

Wat ik overigens nooit begrepen heb, want wij vinden jullie dus wél lievv.
You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:23 | &#9658; + -2 - &#9668;

O.k., ik zie het al. Sorry dat ik dat gezegd heb. Wij vinden jullie NIET lievv. Zo goed?

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 11:03

Goede herinneringen aan Friesland en Friezen. Maar €50 miljoen voor een nieuw Thialf? Daar had een slimme ondernemer best 200 km vriesleiding in wat sloten voor kunnen laten leggen.

Petrus Poortwachter | 13-01-13 | 11:00

eerstneukendanpraten | 13-01-13 | 10:47
Gezien uw nick. Heeft u daar wel tijd voor?

luchtledig | 13-01-13 | 10:57

@ Einde van de Domheid | 13-01-13 | 10:49
Voor zover ik weet ontleent de PVV anders behoorlijk wat van haar draagvlak uit de Randstad.

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:56

Iemand moest zijn post- of commentquota halen of heeft zijn 14-jarige puberzoon dit stuk laten schrijven. Wat een bagger.

Dolle Neger | 13-01-13 | 10:55

Ik kom wel eens in friesland, maar zodra de mensen daar doorhebben dat je geen fries bent en ook geen fries spreekt, ben je meteen een paria.
Raar volk met een misplaatst superioriteitsgevoel.
Mijn mening is dus zeker afstoten, zonder economische steun natuurlijk.

Rimpeldoos | 13-01-13 | 10:53

Haarlemmermeer wil ook wel afscheiden. We hebben al een ringvaart, dus da's makkelijk. Plus een internationale luchthaven, die lekker verdient. Lekkere wijven, zegt u? Allemaal stewardessen, man! Maar Amsterdam ligt er buiten. Dag junks en bakfietsen! Ik zeg: doen. Ga ik wel op wacht staan bij een van die stoomgemalen, want als jullie die in handen krijgen gaan we nat. Letterlijk.

QuelleFromage | 13-01-13 | 10:52

@Bolletje Knok | 13-01-13 | 10:44

Anno 2013 leven er nog hele volken in stamverband en een aanzienlijk deel daarvan hebben wij inmiddels mogen verwelkomen. Die hebben hun eigen heilige koeien en roeptoeteren dat 5 x per dag naar iedereen die het niet wil horen.

dj tonedeaf | 13-01-13 | 10:51

@ Holzie 10:46

En we zitten ook nog steeds te wachten op de uitslag van het zoekplaatje! Maar daar heeft de Kwit zich behoorlijk mee in de vingers gesneden, er is namelijk helemaal niets vout...

eerstneukendanpraten | 13-01-13 | 10:51

Wel lullig dat Fryslan dan op de Olympische meer goud weet te halen dan NL.

49 | 13-01-13 | 10:50

Johnny Quid. Helaas, poging tot humor, gefaald. Maar blijf proberen, er komt een dag dat je iets grappigs schrijft. Al was het maar onopzettelijk.

Statler en Waldorf | 13-01-13 | 10:50

Na Limburg is nu Friesland aan de beurt ?

We hebben nog provincies genoeg (nog wel), dus je kunt nog een mooi poosje mee vooruit, Quid !

modderator | 13-01-13 | 10:50

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:23 |
basaal en principaal vinden wij natuurlijk alle Nederlanders liev maar dankzij de PVV (waar nauwelijks iemand uit de randstad is te vinden) en haar provinciale machtsbasis is dat soms wel erg moeilijk.

Einde van de Domheid | 13-01-13 | 10:49

@The Russian | 13-01-13 | 10:41 |

Als je Friezen kruist met Antillianen, krijg je volgens mij wel lekkere wijven. Nu is het helemaal niks qua vrouwelijk schoon daar. Te groot, te bleek, te nuchter, en een zeikerig accent.

applaus voor de paus | 13-01-13 | 10:49

DIE filmpje? Over het verkrachten van taal gesproken. Maar goed, Quid, je wordt zo langzamerhand niet meer serieus genomen jongen. EErst in november/december dat gezeik over zwarte piet en nu dit gezever. Je begint een beetje een randstad pooier te worden.

H.J.W. | 13-01-13 | 10:49

He lulhannes die dit geschreven heeft, kom je uit Groningen?
Oh en Friesland mag van mij best weg als leeuwarden maar blijft...

Ikbenmj | 13-01-13 | 10:48

Heeft Geenstijl nieuwe reaguurders nodig ofzeau? Goeie actie dan, Quid.

dikheufd | 13-01-13 | 10:47

Waarom stoten we die pauper-Randstad niet gewoon af?

DutchLibertarian | 13-01-13 | 10:47

En als ik eerlijk moet zijn is die zogenaamde wereldberoemde Friese Beerenburger niet te zuipen en heb je de volgende dag koppijn alsof je door een stoomwals bent geplet...

eerstneukendanpraten | 13-01-13 | 10:47

Friesland alleen onafhankelijk als West-Friesland er ook bij mag.

Petrus de Rewa | 13-01-13 | 10:46

Als ik hier elke dag wel minimaal een rascistisch artikel lees met opmerkingen van eencellige weekdieren (wiens grootste intelligente inspanning is: op een minknopje klikken) dan vraag ik mij toch af welke slechte drugs Quid tot zich neemt om een topic als deze te braken.. Mijn god wat een paupervolk en krentenkakkers zijn jullie randstaddebielen. Jullie leren het nooit.

hölzenbein | 13-01-13 | 10:46

Ja Johnny, je hebt de haat tegen de arrogante, allochtone Randstad iets onderschat.
GS wordt een beetje te Amsterdams en verliest het contact met de achterban?

de Bree | 13-01-13 | 10:46

doneer friesland aan ijsland, kunnen ze het hele jaar door 11-stedentochten rijden.

Kven Sramer | 13-01-13 | 10:45

@gasboer | 13-01-13 | 10:29

Fucking hell, heb je niets vrolijkers op de vroege ochtend?

De overstroming van nederland door vooral achterlijk woestijnvolk in beeld. Wat een drama.

*opent fles beerenburg*

dj tonedeaf | 13-01-13 | 10:45

Altijd al gekkies geweest. Rond 700 leefden de Friezen nog in stamverband. . . . De Friezen hadden toen hun eigen heidense goden. Een daarvan was Fosite, die werd vereerd op een heilig eiland dat in de richting van Denemarken lag. Op dat eiland, dat wij tegenwoordig kennen als Helgoland, liepen heilige koeien die niemand mocht aanraken.

Bolletje Knok | 13-01-13 | 10:44

@ fail | 13-01-13 | 10:28
Bij dit stukje lichtten er wat stukjes in mijn brein op van "oh ja, herkenbaar, geinig", maar een fysieke reactie, zelfs maar een glimlach of meesmuil heeft het me inderdaad nergens kunnen ontlokken.
Dan maar hopen op interessante reaguursels. En die komen er vast wel.

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:44

Ben zelf slechts 1x een Friesland geweest, maar heb nog nooit zoveel lekkere wijven gezien elders in NL of Europa. Dus blijkbaar doen zij daar iets goed.

The Russian | 13-01-13 | 10:41

Fries dorp waar mijn schoonfamilie woont, geen Fin te zien. Criminele hoogtepunt afgelopen jaar was een omgeschopte kliko. Alleen jammer dat een dorp verder één of andere Jasper S. de statistieken verpest!

geert trilders | 13-01-13 | 10:40

Oh, daarom heeft Doutzen zulke lange benen... Dat gras kriebelde steeds aan haar mosseltje...

Petrus Poortwachter | 13-01-13 | 10:39

Friesland is het land van Doutzen. Moet het nog duidelijker ?

Afrikaganger | 13-01-13 | 10:39

-weggejorist-

Jaerke | 13-01-13 | 10:34

-weggejorist-

Jaerke | 13-01-13 | 10:34

-weggejorist-

Jaerke | 13-01-13 | 10:34

@ Montgomery Burns 10:20

Grote Pier?

eerstneukendanpraten | 13-01-13 | 10:34

Mooi, kunnen we die winters ook afschaffen. Schaatsen is het nieuwe korfbal onder de wintersporten geworden. Indien de Frieze niet winnen, is het huillie huillie. Wij zullen ook nooit het vier schanzentoernooi winnen

Jaerke | 13-01-13 | 10:34

Morgen op deze site: Redactie GeenStijl bezet door Friese anarchisten.

Reykjavik | 13-01-13 | 10:33

Friesland is veel te leuk. En ze doen niemand kwaad .Niemand heeft een probleem met Friesland.

Dr. Mabuse | 13-01-13 | 10:33

drie jaar geleden vanuit de grachtengordel verhuisd naar friesland. geef me een miljoen euri en dan nog ga ik niet terug naar amsterdam.

de echte sinterklaas | 13-01-13 | 10:32

-weggejorist-

Bangalijst | 13-01-13 | 10:32

Uit het staatje van CBS blijkt eigenlijk alleen maar dat de randstad vol zit met mensen die een relatief lage arbeidsproductiviteit koppelen aan een een vrij hoog salaris. Volgens mij heb je daar trouwens geen statistieken voor nodig. Omhooggevallen idioten.

karsiesta | 13-01-13 | 10:32

@me,myself and IK | 13-01-13 | 10:27
Ik denk dat ze er gister nog een paar gezien hebben die niet blank waren.
Let op, ik zeg denk, zeg niet dat het zo is, was er niet bij.
Maar 99 van de 5 gevallen weet je het wel...
www.telegraaf.nl/binnenland/21215384/_...

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-01-13 | 10:31

Friesland is meer de 'Carlo' van de familie Boszhard.
(Degene waarmee je niet kunt lachen.)

Einde van de Domheid | 13-01-13 | 10:30

MichieldeMuiter Inderdaad, maar een echte rationele weldenkende Fries,zou dan ook nooit voor PSV zijn.

Adriaenszoon | 13-01-13 | 10:29

@Parel van het Zuiden | 13-01-13 | 10:26
Wat ben je weer apocalyptisch vandaag.

Bakito | 13-01-13 | 10:28

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:23 | + 0 -
Dat zou leuk kunnen zijn, als het geen compleet afgezaagd onderwerp was. ... of leuk geschreven.

fail | 13-01-13 | 10:28

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:14
Een korte bijdrage, maar kwalitatief even sterk als het stukje van Kwit. Complimenten!

Strohond | 13-01-13 | 10:28

Je vergeet nog een punt Johnny, nl, in Friesland stemt iedereen nog links, dat komt doordat ze daar geen allochtonen hebben zoals in de randstad en dus de zegeningen van het linkse multiculti beleid nog niet kennen.
Zie www.google.nl/elections/ed/nl/results
De enige donkere persoon die ze daar ooit hebben gezien was een slachtoffer van de cafebrand uit Volendam die met zijn bootje over het IJselmeer was gevaren.

me,myself and IK | 13-01-13 | 10:27

Fryslân antwoordt: mêh.

CynicalBastard | 13-01-13 | 10:26

Persoonlijk denk ik dat Nederland al heel behoorlijk opknapt als Den Haag met "inhoud" op het juiste moment verzwolgen wordt. Zeg op een Prinsjesdag?

Parel van het Zuiden | 13-01-13 | 10:26

De randstad is veel erger. Drukke randdebielen die denken dat ze nuttig zijn, bepaalde buitenlanders, verveelde en verwarde wijven op zoek naar een boy met de laatste leasebak.
De polder trouwens ook. Almere en Lelystad zitten sowieso vol geestelijk achtergestelden die 3 uw punten afzitten van het eten van gras.
Gelukkig liggen de gebieden met de meest vervelende Nederlanders onder de watergrens, dus er is nog hoop.

das_Freudenmädchen | 13-01-13 | 10:26

Wat een puberaal geneuzel.

Scagnetti | 13-01-13 | 10:24

Die Johnny Quid zit gewoon tongue-in-cheek te trollen, boys. Dat sommigen hier dat niet doorhebben, zeg. En hoppa, daar komt het gal richting de Randstad weer rijkelijk vloeien. Wat ik overigens nooit begrepen heb, want wij vinden jullie dus wél lievv.

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:23

Alsof Friesland zo anders is dan de rest van Nederland? Hetzelfde geldt ook voor Limburg. Nederland is zo'n klein land. De onderlinge verschillen zijn echt minimaal.
Dit is net zo kansloos als de "rivaliteit" tussen steden.

Loghuis | 13-01-13 | 10:23

Vlak voor het kerkbezoek slingert Kwit nog even een amateuristisch stukje online om de heidenen op de zondagochtend een beetje afleiding te geven. Het lukt vrij aardig.

Strohond | 13-01-13 | 10:23

Zou als Friesland het aanbod tot onafhankelijkheid van Nederland met twee handen aannemen, maar vind genoemde redenen wat magertjes qua motivatie enzo, ook verspeend van humor.
Heeft Quid een keer iets vervelends meegemaakt op een zomers zeilkamp?
Als je Friesland als maatstaf gebruikt begrijp ik niet waarom Groningen, Limburg en Zeeland niet op dezelfde hoop worden gegooid.

crk | 13-01-13 | 10:22

Een grote diepe gracht eromheen, vullen met antifries in combinatie met een fierlejep verbod.

majorkingkong | 13-01-13 | 10:22

Weet je wie ook Fries was ?

Montgomery Burns | 13-01-13 | 10:20

even voor de schrijver van dit stukje. Kom maar op hoor, we flikkeren er je wel uit
nl.m.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Warns...

Verder is mijn conclusie over het stukje, hij is gewoon stikjaloers op deze prachtige provincie, alleen die alinea over Drachten klopt,

Stekeltje | 13-01-13 | 10:20

Quid ,laat je niet zo opnaaien door zo een kaartje. Op hol geslagen Hollandse dekhengst.

Wilhem van Nathouwe | 13-01-13 | 10:19

Friesland is een money-drain, kijk alleen al naar de snelwegen, A6, A7, A31, A32. en binnenkort de snelweg van Drachten naar Leeuwarden.
En waarom liggen ze daar? De Friezen gebruiken ze bijna niet. Eindeloze stukken asfalt, opgehoest door de belastingbetaler uit het westen!

Heel snel onafhankelijk maken dat Friesland!!!!

Ulle Ruttelflut | 13-01-13 | 10:16

Wat een schoolkrantstuk weer... als dat de randstad vertegenwoordigt, hoeven we daar niet bij te horen. m.v.g. Gelderland.

fail | 13-01-13 | 10:15

-

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:14

Nederland. Verenigd in diversiteit en dat is gewoon mooi.

Jaimy Fox | 13-01-13 | 10:13

Als Fries kan ik eigenlijk alleen zeggen dat Quid eindelijk research heeft gedaan wbt Drachten, daar komen inderdaad alleen mongolen vandaan. Voor de rest is Friesland een stuk Nederland met voor het grootste deel zeer weinig allochtonen, denk dat de kwaliteit van leven er een stuk hoger ligt dan de randstad.

supah | 13-01-13 | 10:12

Tut, tut, tut, niet zo jaloers. Veel tikfouten trouwens: de provincie heet Fryslân.

Tante Toos | 13-01-13 | 10:12

Is het al weer tijd om de komkommers te oogsten ?

cabrão | 13-01-13 | 10:12

"Moet je voorstellen dat iedereen elk jaar hoopvol uitleeft naar carnaval en dan steeds vlak voor dat het feest losbarst van de Brabanders te horen krijgt dat carnaval niet door gaat."
.
Geniaal, haha! +1

RusMor | 13-01-13 | 10:12

Friesland is mooi.

Kroepoeksclan | 13-01-13 | 10:11

Ik ben dan wel een randstedeling, maar doe alsjeblieft niet Friesland afstoten. En Limburg trouwens ook niet. Niet alleen geven die provincies de nodige schwung aan ons (anders veel minder) kleurrijke landje; bovendien komen er ontzettend lekkere wijven vandaan.
Ik denk dat we ze beter te vriend kunnen houden. En zie Friese kranten maar als leuke puzzels om te ontcijferen. Met wat oefening kom je er wel uit.

You-On-A-Gin | 13-01-13 | 10:10

-weggejorist en opgerot-

bmw740 | 13-01-13 | 10:09

100% mee eens.

vincent uit groninge | 13-01-13 | 10:09

Friesland is een prachtige provincie.. evenals groningen, het oosten, en het zuiden van ons land. Waar wij van afmoeten is die zieke puist die de randstad heet. Dat omhoggevallen stuk arrogantie... dan kunnen we gewoon weer normaal gaan doen en aan het werk, zonder dat gelul en geneuzel. Die economie weer op stoom krijgen en zo..

ozewiesewoze | 13-01-13 | 10:07

Jan Mulder. Moeten we ook vanaf.

Normpje | 13-01-13 | 10:07

Ik zeg doen! Leaver dead as slaef, Quid.
.
Maar goed, ondertussen heeft de man achter RSS, Creative Commons, HTTPS, Markdown en het niet doorgaan van SOPA/PIPA zichzelf opgehangen. Quite a story.
twitter.com/timberners_lee/statuses/2...

o)+ | 13-01-13 | 10:06

@de adoptievader | 13-01-13 | 09:59
Het beste zou zijn Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel onafhankelijk te verklaren en dat ze verder gaan als één land.
Wat een rijkdom, olie, gas.
En het mooiste is dan wel, FC Groningen elk jaar europees voetbal,samen met FC Twente en SC Heerenveen.
En het allermooiste is dat we dan van die smerige EU verlost zijn.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-01-13 | 10:05

Quid heeft andere mensen nodig om zichzelf beter te voelen.

William Shakespeare | 13-01-13 | 10:05

@Bakito | 13-01-13 | 09:55

Ja, dat telt ook mee. De haters blijf je toch houden. Gelukkig zijn wij er voor de nuance.

Biff Eagleburger | 13-01-13 | 10:04

Ach je kan zeggen wat je wilt. Ondertussen word op de hoek van het HQ van Geenstijl een oud vrouwtje beroofd door een Marokkaan. En gebeurt er hier in Friesland vrijwel niets. Mede doordat we zo weinig Marokkanen hier hebben wonen.

deboerenlul | 13-01-13 | 10:04

@roze_bril | 13-01-13 | 10:02
Je voelt je aangesproken. Terecht.

Bakito | 13-01-13 | 10:03

Quid, quit, want niet grappig.

popstar | 13-01-13 | 10:03

Friesland is het Siberië van Nederland. Mooie plek voor een strafkamp om ontspoorde tokkies, bontkraagjes en overig tuig her op te voeden...

M@rk | 13-01-13 | 10:02

Wij hier op Flakkee zouden ook voor onszelf kunnen beginnen en er een juunparadijs van kunnen maken.

de Bree | 13-01-13 | 10:02

@Bakito | 13-01-13 | 09:55 |

Ah nog steeds aan het schelden? Jij komt ook geen steek verder he. Het kwalificeren van de intelligentie van mensen die jouw mening niet delen heeft wel een hele lange baard.

roze_bril | 13-01-13 | 10:02

Leven in een vrij Friesland of een EU geknecht Nederland....
.
*Parel van het Noorden" -nick alvast aanmaakt*

Parel van het Zuiden | 13-01-13 | 10:01

@de adoptievader | 13-01-13 | 09:59
Lijkt wel een algemene tendens.
Niemand wil bij N/Z-Holland en Utrech horen...

Ing. eslapen | 13-01-13 | 10:00

5-6-745, a date which will live in infamy.

Fierljepping on ice | 13-01-13 | 10:00

@Stekkepoot | 13-01-13 | 09:55
Over reuk gesproken, wat kost zo'n flesje eau de vache?

rara | 13-01-13 | 10:00

Namens Overijssel voel ook niet bepaald de behoefde om bij Holland te horen, dan tien keer liever bij Friesland.

de adoptievader | 13-01-13 | 09:59

Volgende column over Limburg zeker?

horsteknots | 13-01-13 | 09:58

ik denk dat we eerder sociale criteria moeten gebruiken voor de afstootpolitiek dan geografische - en dan valt Johnny onherroepelijk onder de lijn.

spuitje11 | 13-01-13 | 09:57

Een echte Fries leest dit met een minzame glimlach...

MichieldeMuiter | 13-01-13 | 09:57

Begin eerst maar eens met het afstoten van de Nederlandse 'staden' in de Caribbean.

bas ooms53686289 | 13-01-13 | 09:57

Kan Geenstijl Quid niet afstoten?

Vuurwezel | 13-01-13 | 09:56

Geen Friesland connecties ,maar nee de humor is ver te zoeken met dit geneuzel.
notitie aan de auteur,de hartjes zijn pompenbladeren
randstad kuiken.

Adriaenszoon | 13-01-13 | 09:56

@Biff Eagleburger | 13-01-13 | 09:53
Nee, Quid laat zich wel eens negatief uit over de PVV, volkomen terecht overigens, en dan heb je het hier bij sommige eencellige weekdieren voorgoed verbruid.

Vandaar.

Bakito | 13-01-13 | 09:55

@HSVOBW | 13-01-13 | 09:39
Ik denk dat er meer te zeiken en te klagen valt over alles wat zich onder de drie Noordelijke provincies begeeft. Ben blij dat ik een Groninger ben, en nog blijer dat ik niet in die smerige stinksteden woon. Je zou maar zo ruiken als Johnny Quid.

Stekkepoot | 13-01-13 | 09:55

1000x liever de stugge mensen uit Friesland dan de stekende middeleeuwers uit de Hollandse steden.

de Bree | 13-01-13 | 09:55

Waar ligt dat eigenlijk?

Mark van Leeuwen | 13-01-13 | 09:55

Als Frylan vrij wil zijn moet dat gewoon kunnen.

Jaimy Fox | 13-01-13 | 09:54

Past ooh perfect in het hele EU plan. Nóg meer chaos en verdeling.
Ik zeg doen.

Botte Hork | 13-01-13 | 09:54

Friesland gastvrij? Misschien de wat grotere Frieze steden. Maar moet je er als niet-Fries eens een huis kopen en er gaan wonen in zo'n schattig Fries dorpje, dan weet je meteen hoe gastvrij ze zijn! Het lijkt gvd wel een sekte, want daar word je echt niet geaccepteerd. Nog sterker, eerder weggejaagd.

Pastor Sippenhaft | 13-01-13 | 09:54

ben er helemaal voor! opzouten met die provincie, het meest irritant is nog het geforceerd spreken van dat dialect (want een taal is het niet)

maraboe | 13-01-13 | 09:54

Ut leukste fon de Randstad is de bus nij Frieslon :-)

Wot een pracht stikje ju Hahahha

The_Grass | 13-01-13 | 09:54

Toch knap dat een aardig deel van de reaguurders gelijk in de stress schiet. Het bewijst maar weer dat de opzet van Quid volledig is geslaagd. Mooi man, humor. Je hebt het of je bent een Fries.

Biff Eagleburger | 13-01-13 | 09:53

Eigen gasbel eerst! Twee biljard kuub verdelen over alle Groningers...

eerstneukendanpraten | 13-01-13 | 09:52

Heel krampachtig probeert Randstedeling QuidT humor in een topic te verwerken, maar ook daar slaagt deze verzuurde stukjesschrijvert niet in.
Ik ben blij met Gr, Fr, en Dr; rust, natuur, en weinig overlast van hinderlijke primaten.
Sterkte!

fuckje | 13-01-13 | 09:52

Laagste punt tot nu toe, Matthijs. Afgewezen door een Friezin?

Arhedis-Varkenjaab | 13-01-13 | 09:51

Omdat er geen gangsterafrekening was in Amsterdam Zuid gisteravond gaan we maar een ander gebied afzeiken. Flauw hoor.

On ding | 13-01-13 | 09:51

Er zijn volkeren die zich diep beledigd voelen als je zo over ze praat, ik noem geen namen. Als directe friese afstammeling zie ik van dit stukje de humor wel in. Hoe culturen kunnen verschillen.

Wybe Wabes Abbema | 13-01-13 | 09:50

Friesland waardeloos? Nee, Flevoland dan - dat is pas een waardevol pareltje!

Tietmier | 13-01-13 | 09:50

Als iets de Friezen wel kenmerkt, dan is het hun koppigheid. Valt soms geen land mee te bezeilen.

roze_bril | 13-01-13 | 09:50

@3*links=rechts | 13-01-13 | 09:47
Breidt dat uit naar de gehele rampstad !

En naturlijk prikkeldraad om Limburg.

Ing. eslapen | 13-01-13 | 09:49

Als je denkt dat het hartjes zijn, ben je een triest excuus van een stukjes-schrijvert.
Maar goed, het is Quid, degene die op een of andere manier met elk stukje een nieuw laagtepunt haalt.

Rest In Privacy | 13-01-13 | 09:49

@mezelf -er

brainsalad | 13-01-13 | 09:48

Hoeft Friesland dan ook niet in de #EU? Dan zie ik het nog aardig vol worden daar.

vraagstaart | 13-01-13 | 09:48

Ik háát Friesland!

Nacho_Vidal | 13-01-13 | 09:48

We mogen niet van grote buur Duitsland want dan krijgen die problemen met de Ost-Friezen

landlopertje | 13-01-13 | 09:48

Laten we eerst een hek om de Bijlmer zetten, als we toch gaan separeren. En om sommige Rotterdamse wijken.

3*links=rechts | 13-01-13 | 09:47

Blijf lekker weg uit It Heitelân, het is daar stukken beter vertoeven dan in de rampstad.

BlackDeathMetal | 13-01-13 | 09:47

@HSVOBW | 13-01-13 | 09:39
En ik als Drent zou ook liever vandaag nog als morgen niet meer bij Nederland willen horen, dan maar bij Duitsland, maar als Drenthe maar niet meer bij dit verrotte Nederland hoort.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-01-13 | 09:47

Mijn oma komt wel uit he Fryske land, en het is er best gezellig. Wel altijd jammer dat De Friezen je altijd met de nek aankijken als ze eenmaal weten dat je een hollander bent.

Hyperventilatie | 13-01-13 | 09:46

Prima als Fryslân oprot, maar dan schoppen we alle Hollanders er uit de provincie!

brainsalad | 13-01-13 | 09:46

Ja, laten we het laatste restje Nederlandse folklore ook maar afstoten.

Blijven er nog alleen maar excessieve zuipfeesten, geweld tegen hulpverleners en drugs over wat ons over de grens spraakmakend maakt.

Bakito | 13-01-13 | 09:46

Hadden ze eindelijk een lekker wijf - Doutzen - vertrekt ze naar New York om met een neger te bonen. Ze kunnen dus echt niets daar, zelfs niet neuqen.

Biff Eagleburger | 13-01-13 | 09:45

Goedemorgen Pritt, oude Frysk. Staat leuk stukkie op de Geenstijl!

Eric Blair | 13-01-13 | 09:40

Epke Zonderland!

Jaimy Fox | 13-01-13 | 09:40

Namens Groningen kan ik verklaren dat wij liever ook niet bij de rest van Nederland willen horen. O ja. Ik vind als Groninger Friesland honderd keer mooier dan die stinkrandstad. En de economische meerwaarde van Friesland wordt extreem onderschat. Verder heb ik zelden zo'n puberaal stukje gelezen als dit. En dat is best knap Quid.

HSVOBW | 13-01-13 | 09:39

Fries is veel ouder dan Nederlands laat ze het ff lekker in stand houden

Bokito ergo sum | 13-01-13 | 09:39

Wat zouden de grachtengordelmensen er momenteel toch graag naar toe trekken.

jasser | 13-01-13 | 09:38

Ik voorspel een fittie op de redactie...

Tommygunner | 13-01-13 | 09:38

Fryslan droppe!

superjan | 13-01-13 | 09:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl