Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prins Friso is dood

donorhart.jpegPrins Friso is dood. Morsdood overleden. Van ons verscheiden. RIP en alles. Dat is hij al een half jaar, maar we doen net alsof dat niet zo is. Om de één of andere reden was "exact een half jaar na het ongeluk" voor veel kranten gisteren een reden voor een jubileumbericht. Zodat u zich nog eens herinnert wat een uniek en apart geval dit is. Had hij in Nederland gelegen en was hij een gewone schlemiel geweest als u en ik, dan was hij allang uitgelogd. Uiteraard. Want weet u hoe duur? Friso is langer dan gebruikelijk gereanimeerd en wordt nu langer dan gebruikelijk comateus in leven gehouden. Onze koningin heeft blijkbaar nogal moeite met afscheid nemen. En de realiteit onder ogen zien. Prins Friso is dood, Bea. Kent u die verhalen van 'vrouw leeft bij allang overleden man'? Dat is Beatrix. De coma van Friso is een gepamperde ontkenningsfase waarbij duidelijk wordt dat Beatrix alleen maar jaknikkers in haar omgeving heeft, omdat blijkbaar niemand het meest rationele voorstel aan haar durft te doen: laat het gaan, red een leven of vijf met zijn organen, begraaf hem en ga door met de familieleden die nog wel min of meer optimaal functioneren. Hij zal nooit meer zijn oogjes open doen. Nooit meer uit dat bed stappen. Nooit meer worden tot de Friso van weleer. Laat los. Sluit af. Geef het desnoods -mocht dat je ding zijn- een plekje. Whatever. Wij hadden het ook graag anders gezien, want Friso leek ons een prima vent. Maar het mocht niet zo zijn. Verleng dan ook niet je eigen lijdensweg en accepteer de werkelijkheid: het is niet jouw schuld, Beatrix, er valt je helemaal niks te verwijten, maar Friso is dood. Gecondoleerd.

Reaguursels

Inloggen

Duidelijk is wel dat die Oranje-familie volkomen buiten de realiteit leeft. Dat zij menen te kunnen beschikken wie dood is en wie leeft. Het is een zielige vertoning en onduidelijk is wie de kosten hiervan betaalt, en hopelijk is dat niet een nederlandse ziektekostenverzekering anders krijgen we volgend jaar weer extra verhoging van de premie om die friso maar zinloos aan die apparatuur te laten liggen.

frnas | 20-08-12 | 12:36

Bah, wat een naar kwetsend artikel, heeft niets met satire te maken.Slecht en makkelijk.

HEvD | 20-08-12 | 08:24

Dames en heren, ooit van satire gehoord? Alles mag en alles kan zolang je het uit de juiste proporties trekt. En in de loop der eeuwen zijn er een hoop satire makers gesneuveld door de lange tenen brigades. Niet zeiken dus.

manuski | 19-08-12 | 22:32

Jezus wat is dit voor een respectloos lulverhaal... JQ weer hoor, wat een baggerbericht man ga toch hobbelen.

chiel_tandwiel | 19-08-12 | 21:17

Een lawine van commentaar.
Je zou ervan in coma raken.

Real Dutch Meat | 19-08-12 | 21:17

Wat een onbeschoft stuk riooljournalistiek. Typisch GS.

peetje | 19-08-12 | 20:09

Ik vind juist dat we hem altijd in leven moeten houden, ze hebben het geld er voor, en ze hebben het er voor over, en wie weet na vijftig jaar, vinden ze iets uit met gentherapie, dus laten we hem hier houden, al was het alleen maar om te kijken of het mogelijk is, om iemand zo lang mogelijk in leven te houden.

Menno Edens | 19-08-12 | 16:43

-weggejorist en opgerot-

Jan Joris Den Tepel | 19-08-12 | 13:23

mijn mening: niemand hier of in andere pers WEET hoe friso er bij ligt zit oid want dat word buiten de media gehouden hetenige wat wij weten is; dat zn toestand niet echt veranderd is , maar hoe of wat die toestand is dat weet alleen bea en t ziekenhuis , Daar friso afgeschermd word en terecht!

dus dit stukje is gebasseerd op n hoop speculaties, en daarnaast is dit stukje echt heel kwetsend, en ik denk en verwacht dat hier nog n staartje op volgt voor de schrijver... en ook dat is terrecht, nodeloos kwetsend ?uhmzz tja maar er zijn grenzen....

Dit gaat veel te ver! inlevingsvermogen??? ik geloof datin dit geval n psychopaat nog meer heeft dan de schrijver alhier..

schande dit hoor..

Het zou sodeknetters je kind broer/zus maar wezen,

Nogmaals stekker eruiit is makkelijk gezegt zeker als je niet weet hoe zn toestand daadwerkelijk is.. -> amateuristisch kwetsend rotstukje is dit....
en heeft niets met de harde waaarheid oid te maken dit is gewoon ver over de grens!

Laat mamabea(niet als koningin dus) lekker zeelf beslissen etc en laten wij media ons er buiten houden

En uhmz op ons geld? fout!!!!! dit betaald friso en familiezelf friso teerde en teert niet op ' ons" geld hoor :)

een stuk wat opgebouwd is uit speculaties insuniaties etc en die titel tja..... zegt meer over t iq van de schrijver dan over friso op dit moment bah!

cryptolau | 19-08-12 | 12:58

Zwak verhaal weer. En dat klaagt dan over oude media en komkommerberichten.
Dit is schoppen om het schoppen. Laat ze gewoon met rust en ga lekker misstanden aan de kaak stellen of plaats de gestolen auto van een strandmeisje. Of zo. Dis niks.

xspalm | 19-08-12 | 12:51

Er wordt door de dames en heren reaguurders nogal eens negatief gereaguurd over onze prins en dat die in leven wordt gehouden met onze belastingcenten.
Twee opmerkingen:
1. Het zal je zoon of je broer maar zijn. Dan zul je (waarschijnlijk) anders piepen/reaguren. Een klein beetje empathie (= inleven in de ander) zou wel op zijn plaats zijn.
2. De mogelijkheid bestaat toch dat er op een goed (een slecht) ogenblik de stekker toch uit de muur wordt getrokken. Dan zou in theorie kunnen. Als blijk van dank voor medeleven van het Volk (inclusief Geen Stijl reaguurders) met het koningshuis zou het koningshuis dan een forse som geld kunnen schenken aan nationaal medisch onderzoek naar coma patienten. Zodat wij mogelijk ook profiteren als een van ons in coma zou komen te liggen.

ljcoster | 19-08-12 | 11:36

Heulemaal mee eens, Quid! Hopelijk gaat Bea eens die stekker eruit laten trekken. Het is (meer!) dan genoeg geweest.

lekker wijf | 19-08-12 | 10:53

Wie heeft dat blik nu.nl reaguurders hier open getrokken? Hebben die niks beters te doen? Een herhaling van RTL boulevard kijken ofzo?

Harry Turtle | 19-08-12 | 09:54

Wat een reacties zeg! Ja het is een smakeloos stukje, maar wat je wel moet bedenken is dat de gewone jan boerenlul in een soortgelijke situatie niet in een dure Engelse kliniek in leven gehouden wordt en ik kan me ook nog herinneren dat in het nieuwsbericht na het ongeluk "de beste artsen" aan het bed van Friso stonden. Moet ik hieruit opmaken dat bij het voetenvolk dan niet de beste artsen aan je bed staan? En dan ook, wat sommige hier zeggen, dat iemand die rijk is betere gezondheidszorg kan betalen, dat is wel zo, maar die heeft er voor gewerkt. Word je geboren in het koningshuis, dan hoef je je nergens druk om te maken. Alles wordt voor je betaald en heb je kennelijk ook aanspraak op betere zorg dan anderen.

Bunkspam | 19-08-12 | 09:31

Je gaat bijna hope dat Johnny Quid's moeder binnenkort 'es gaat skieen tijdens het lawineseizoen. Misschien dat ie dan snapt dat het niet altijd belangrijk is om het vervelendste jongetje van de klas te zijn.

Chi-Town | 19-08-12 | 06:04

@Johnny Quid | 18-08-12 | 10:00 |

Och gossie kijk nouh doe je dat weer, dat argument aanhalen van "het is duur".....

@5ensis | 19-08-12 | 00:38

Wanna-bee-kneus..... says what? Ik "slap" je vast in in gezicht met je gel#l over...

"Verantwoordelijkheid is niet grappig en bovendien iets dat later wel verrekend kan worden. Indien nodig."

....... jaaah dit was NU nodig!!! Mongolen die hun verantwoordelijkheid niet kunnen nemen, daarvan hebben we er al genoeg van in dit land!

Javello | 19-08-12 | 04:23

-weggejorist-

Frankasd | 19-08-12 | 04:04

-weggejorist-

Frankasd | 19-08-12 | 03:55

@vraagstaart | 18-08-12 | 10:23

AMEN!

Zoeterminder | 19-08-12 | 02:57

-weggejorist-

5ensis | 19-08-12 | 00:38

Het is niet Trix denk ik die het tegenhoudt, maar juist Mabel die niet wil dat de stekker er uit gaat. Ze verliest dan haar binding met het Koningshuis, en daarmee ook alle media aandacht op den duur. Ze was toch ook al bij die rijke crimineel. Volgens mij een golddigger en mediageil, met haar overdreven gedrag tijdens Koninginnedag. Is Mabel geen voorzitter en voorstander van orgaandonatie/stichtingen. Waarom niet het goede voorbeeld geven. Zou ook goed zijn als Beatrix het voorbeeld zou geven omtrent inleveren inkomen, maar ze vertikt het. Mabel is al aardig een geworden met de von Amsbergens. Gelukkig blijft het volk in hun ogen redelijk dom. Hetzelfde volk dat denkt dat het na 120912 anders gaat worden. Welterusten, slaap lekker verder. We verschillen niet zoveel met Friso. Er zijn veel mensen hersendood, maar dat kun je dan zelf niet beseffen. Joop van den E(i)nde noemt het klapvee m.b.t. televisie en theater, Bea noemt het kutvolk terwijl ze naar hun zwaait. Welterusten.

Ton Plafond | 19-08-12 | 00:33

Mensen, het is inderdaad een ranzig stukje. Quid toont hier glashard aan dat hij nóg erger is dan het tuig van de story en privé, waar hij zelf zo over fulmineert. Kan het lager dan? Ja het kan lager. Zie het bovengaande stukje.
.
máár.. hebben jullie allemaal wel eens goed in de linkerbovenhoek gekeken? Het staat er toch echt hoor, 'geenstijl, tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend'.
.
Maw; melden dat het smakeloos is prima, maar als je er écht zoveel problemen mee hebt, KOM DAN NIET OP DEZE SITE, sukkels.

zik | 18-08-12 | 23:26

Wat een smerig artikel is dit. Of Friso geëuthanaseerd wordt is geheel aan de familie.

Kopvot | 18-08-12 | 23:25

Sjonnie Quit: -99999999999999999999999999999999999999

Kopvot | 18-08-12 | 22:57

Ik ben absoluut geen fan van de Oranjes, maar dit verdient niemand. Quid heeft nog nooit iets ergs meegemaakt dat is meer dan helder. Volkomen over de top en zonder greintje respect! Je zet jezelf te kakken op deze manier...

Big Swinging Dick | 18-08-12 | 22:39

Mooi stuk Quid.

Het hele koningshuis staat los van de realiteit dus met degenen die het bestieren zal dat ook wel zo zijn.

prikkebeenK | 18-08-12 | 22:27

Net als Sharon kan hij nog altijd weer bijkomen.

IndoFortuyn | 18-08-12 | 21:26

Het is voor een ouder ALTIJD moeilijk om te vroeg afscheid te nemen van haar kind.
Gecondoleerd

machete74 | 18-08-12 | 20:45

stekker eruit of niet ,dat is nog altijd de keus van de persoon en de familie zelf ,en niet de familie vraagt om symphatie maar omdat ze de oranjes zijn wordt het breeduit in de media uitgemeten(walgelijk)
en aan Bevervis..... zou jij niet elke pvv aanhanger zo willen beschrijven want wat je daar vertelde klopt totaal niet ,je kent mij niet eens dus hou je oordeel ajb voor je

linda79122914 | 18-08-12 | 19:49

Ze trekt de stekker er niet uit omdat haar protestantse god daar vol gramschap tegen zou protesteren.
"Beatrix, kind van Mijn, IK bepaal wie er leeft en sterft onder Mijn uitverkorenen."
"Oh, ja.
Ach Heer, neem Uw beslissing gerust op Uw eeuwige gemak."

dedeurs | 18-08-12 | 19:04

stel dat hij niet deaud is krijgt dat maffiameisje mabel een uitkering en zo ja welke
mag ik dat vragen , ja dat mag ik

harob | 18-08-12 | 18:38

-weggejorist-

FuckDeMonarchie | 18-08-12 | 18:12

-weggejorist-

FuckDeMonarchie | 18-08-12 | 18:12

Vervelende kwestie, ongeacht wat je van het koningshuis vindt. Maar normale stervelingen zoals jij en ik hadden allang onder een steen gelegen in deze situatie.

FuckDeMonarchie | 18-08-12 | 18:12

-weggejorist en opgerot-

Dida500 | 18-08-12 | 17:40

Hey Quid bedankt voor het opnieuw melden man, als je nooit wat met het koningshuis had en het gaat over het beëindigen van iemands lieven moet je gewoon niets zeggen.

En nu maar hopen dat andere media schande van dit stukje spreken, want het stukje de vorige keer zaten vast te weinig superlatieven in, waarom Friso allemaal wel niet dood moet. En straks weer huilen, dat andere media huilen dat GS het weer gedaan heb. En natuurlijk kicken op het aantal clicks.

Inferi0r | 18-08-12 | 17:30

Als het om de eigen koninklijke familie gaat is het ineens voor velen ook zielig en mag de waarheid niet gezegd worden, want kwetsend. Wat maakt jullie dan beter dan de linkse partijen die eeuwig worden verweten het onaangepaste importvolk te pamperen omdat ze zielig zijn en de waarheid proberen te verhullen omdat het te kwetsend is voor dat arme volk.
Stelletje hypocriete inconsequente stumperds.

Artula | 18-08-12 | 17:21

Zoveel moreel verontwaardigde reaguursels en dito kudo's? Menig stoere, normaal altijd nodeloos kwetsende reaguurder laat zich hier plotseling kennen als lichtgeraakte, knipmessende en slippendragende Oranjeklant en gaat genadeloos los op Quid. Normaal wordt menigeen hier tot zijn/haar voetzolen afgebrand, maar nu ligt die arme Friso (gekend thrill seeker) door eigen schuld en toedoen in coma en dan gelden kennelijk andere mores.

Serieus. Wat is humaan? Iemand (Oranje of niet) tot in lengte van jaren als een plant aan slangen en machines in 'leven' houden of op een gegeven moment in alle nuchterheid accepteren dat het er helaas niet meer inzit. Dat is wat Quid op zijn manier bedoelt als ik zijn stukje goed heb begrepen.

Ariel Sharon (voormalig premier van Israel) ligt al sinds januari 2006 (> 6,5 jaar!) in coma. Is dat wat al die verontwaardigde reaguurders hier wensen voor Friso? Bea en de kliek ja-knikkers om haar heen gaan die knoop niet doorhakken. Dat bedoelde Quid (denk ik, dat ik denk...).

M@verick | 18-08-12 | 17:15

-weggejorist-

Wichsen oder Bumsen | 18-08-12 | 17:08

Ach Quid,er zijn nu eenmaal nuances in dood zijn,volgens de levenden.En die levenden gaan ver hoor,totdat... ze ontdekken dat leven meer is dan ademen ,je hart laten kloppen en je uiterlijk overeind houden.Het is in dit geval aan Beatrix en Mabel om te bepalen of het meer is. De complexiteit van die keuze lijkt sterk op de euro-crisis.Het kost minstens zoveel tijd om afscheid te nemen.

Dolphi | 18-08-12 | 17:07

@Anthem | 18-08-12 | 15:59

Ik begrijp dat u op één bepaald punt wil blijven hangen, denk dat ik in mijn overige tegels al veel te veel heb gezegd over die keuze. Die keuze wordt blijkbaar groter afhankelijk van je achtergrond en zelfs daar heb ik weinig moeite mee.

Als staatshoofd al je middelen aanwenden om je eigen kind te redden en vervolgens niets ondernemen als de zorg voor je eigen volk tekort schiet en dan zielig moeten worden gevonden als het volk gaat morren... ja.. neem je verantwoordelijkheid, treedt eens naar buiten.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 16:44

"Nodeloos Kwetsend" , waarvan acte.

Charles Swietert | 18-08-12 | 16:43

Bruno Alaska | 18-08-12 | 15:46 |
Trekt de behandelend medicus er dan op eigen initiatief de stekker uit, of is het de familie die er over beslist?

Anthem | 18-08-12 | 15:59

@Anthem | 18-08-12 | 15:10

nee, ik begrijp dat u niet voor dat dilemma zou willen staan. Er zijn alleen wel mensen die ook voor dit dilemma hebben gestaan, staan en zullen staan en sommigen krijgen niet eens de mogelijkheid voor dit dilemma te staan daar wordt het voor beslist.

Ik kan u vertellen dat in situaties waar er niets meer aan te doen is heel erg duidelijk wordt gemaakt dat er niets meer aan te doen is. In zo'n geval sta je dus ook eigenlijk niet voor een keuze, je staat voor een voldongen feit. Het is vreselijk als de medische wetenschap er niets meer mee kan, het is nog erger dat er in de toekomst gevallen zullen zijn waar de medische wetenschap wel iets mee kan maar niet meer wil want we gaan er niet meer voor betalen. Voor ons niet dan, de 'machtelozen'.

Wanneer spreekt het koningshuis haar medeleven en steun daar eens voor uit?

Bruno Alaska | 18-08-12 | 15:46

Quid! Last van de warmte jongen?

ga jij maar eens een uurtje afkoelen onder een lawine

dekogelkwamvanlinks | 18-08-12 | 15:43

laat alles nu maar met een gerust hard over aan onze heer en heiland

oombob | 18-08-12 | 15:43

Implant | 18-08-12 | 14:56
Dus alle dementerende bejaarden en comapatienten maar op humane wijze in laten slapen?
Als ze het zelf ooit hebben aangegeven... ja... dan ben ik absoluut voor euthanasie.
Maar ik ga niet in tegen mensen die zelf hebben aangegeven daartegen te zijn.
Zij hebben het recht om bv te zeggen... het is Gods wil. Als ik ziek word, zal ik het lijden dragen.
Niet bepaald mijn keuze, maar het gaat niet om mij.
Hier bepalen artsen of zij doorbehandelen of niet.
In Engeland de rechter.
Ik probeer het zelf een beetje te sturen.
In mijn medisch dossier zit een euthanasieverklaring.
Mijn huisarts ondersteunt dat.
Het geeft geen garantie, maar wel een geruststellend gevoel.
Mocht ik alsnog ergens vegeterend in een bed belanden.... zal mij een worst wezen.
Ik weet dan toch nergens meer van.

Schietmijmaarlek | 18-08-12 | 15:42

Ik snap jullie niet.
De koningin heeft daar niks over te zeggen.
Dat is een beslissing van Mabel.
Zij is zijn meest naaste familielid.
Weer eens een complete misser van betweter Quid.

Alteidt Glijck | 18-08-12 | 15:17

ik zeg niks meer wordt toch een joris

petomaan | 18-08-12 | 15:16

Bruno Alaska | 18-08-12 | 11:31 |
De rechten en privileges van patienten en families in deze situatie zijn me niet bekend.

Dat ze meer in de schijnwerpers staan betekent dat er meer van dat soort trieste stukjes geschreven worden.

Betrokkenen zijn in een kwetsbare situatie, voor zo'n dilemma zou ik niet willen staan... Natrappen als in zo'n stuk hierboven zou simpelweg in mijn brein niet opkomen. Of het nu on- of bekend of on- of bemind is.

Anthem | 18-08-12 | 15:10

@petomaan You're talking out of your ass!
Godwin??

het_boertje | 18-08-12 | 15:10

Implant | 18-08-12 | 14:56
geestelijk gehandicapten weten het soms ook niet meer,
of eh....... weet je wat lees eens wat stukken over
de jaren 1940 1945 hoe het er bij onze oosterburen opgelost werd

petomaan | 18-08-12 | 15:06

Implant | 18-08-12 | 14:56
aaaa sorry verkeerd gelezen, uw heeft gelijk

petomaan | 18-08-12 | 15:03

Implant | 18-08-12 | 14:56
u pleit ervoor demente mensen om zeep te helpen?
of alleen de liggende mensen die het niet meer weten

petomaan | 18-08-12 | 15:01

@Schietmijmaarlek | 18-08-12 | 14:50
Natuurlijk is het niet aan ons om te bepalen dat de knop om moet, aan de andere kant kun je stellen dat alles in het werk wordt gesteld om hem in leven te houden. Zo lang in coma gaat er niet beter op worden. De politiek houdt wel rekening met het leven (alhoewel ze ons aardig de afgrond in duwen met onze koophuizen bijv.) maar niet met de dood. De feitelijke vraag is, wanneer komt iemand op het idee dat het recht om te mogen sterven, ook een recht zou moeten zijn. Nu liggen er op sommige plaatsen in verpleeghuizen mensen te vegeteren die niet meer weten wie ze zijn, en kosten de zorg een kapitaal. Het is dikwijls de familie die het tegenhoudt.

Implant | 18-08-12 | 14:56

Schietmijmaarlek | 18-08-12 | 14:50
prima geformuleerd, had het niet beter kunnen doen, merci

petomaan | 18-08-12 | 14:51

Smakeloos dit.
Het is niet aan ons, om te bepalen wat wel of niet te doen in dit soort situaties.
Het is nou eenmaal zo, dat enkele mensen uiteindelijk weer ontwaken uit hun coma.
Die hoop mag je niemand ontnemen.
Dat Friso naar een land is gebracht waar euthanasie verboden is, is vanuit het kerkelijke standpunt een logische stap geweest.
Kan ik wel ff zeggen... ruk die stekker er maar uit.
Maar ik hoef mij niet te verantwoorden tegenover een God.
En het is niet mijn zoon, man, vader of broer die daar ligt.
Ik zou dan waarschijnlijk ook de hoop niet opgeven.
Jullie wel?

Schietmijmaarlek | 18-08-12 | 14:50

Ik zou zeggen Quid, blijf met je poten af van dit soort familie aangelegenheden, gaat je überhaupt niks aan.

lanexxx | 18-08-12 | 14:45

-weggejorist-

petomaan | 18-08-12 | 14:28

-weggejorist-

petomaan | 18-08-12 | 14:24

@Withnail
I hope nothing got lost in the translation.

het_boertje | 18-08-12 | 14:18

@het_boertje : I just had to explain the article to a friend. This was her summary and assessment of Mr. Quid's literary efforts. And yes, we're about to do something completely different.

Withnail | 18-08-12 | 14:15

@Withnail | 18-08-12 | 13:54 |

Uhm, op alle drie uw punten, nee.

- ik heb het niet over de dingen die ze niet kan, o.a. in andere tegels wat ze eventueel wel kan.

- Quid spreekt alleen uit dat Friso dood is, de papieren zijn alleen nog niet getekend.

- dat er comapatiënten zijn in Nederland en in leven worden gehouden ontken ik niet, wat ik zeg is dat in dezelfde situatie een ander niet eens de mogelijkheid gehad om in dat bed terecht te komen omdat er niet zou zijn of niet zo lang zou zijn gereanimeerd.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 14:11

@Withnail Beetje last van de warmte?
How do you kill something that is already dead?

het_boertje | 18-08-12 | 14:09

English translation of Johnny Quids article :

The queen must kill her child ! She owes it to the people !
The queen must kill her child ! She owes it to the people !
The queen must kill her child ! She owes it to the people !
The queen must kill her child ! She owes it to the people !

(repeat)

Withnail | 18-08-12 | 14:08

@Blokletter : Inderdaad. En je wilt niet weten wat dát geintje kost !

Withnail | 18-08-12 | 13:55

Denk dat ze hem warm houden voor de reserve-onderdelen, voor de familie.

LostSandWich | 18-08-12 | 13:54

@Bruno Alaska | 18-08-12 | 12:31

- De rol van Trix is vooral staatsrechtelijk en ceremonieel. Inhoudelijk heeft ze wel iets, maar niet enorm veel in de melk te brokkelen. Een staatsrechtelijke beslissing over euthanasie valt heel ver buiten haar bevoegdheden.
- Niemand spreekt een oordeel uit dat Friso in leven MOET worden gehouden, en iedereen is het er echt wel over eens dat het voor Friso afgelopen is. Mensen als Quid spreken daarentegen wel een oordeel uit dat Friso DOOD zou moeten. Daar gaan wij niet over.
- Van alle mensen die in ons land in coma liggen is er niet één lid van het koninklijk huis. Ze zijn er wel, terwijl we die mensen volgens u niet in leven laten. Het zijn echt niet alleen prinsjes die in leven worden gehouden.

Vandaar.

Withnail | 18-08-12 | 13:54

De Euro is ook allang dood, maar die blijven ze ook maar reanimeren.

Blokletter | 18-08-12 | 13:52

Jullie lullen maar wat, Mabel mag zich dan prinses noemen, ze is het niet... Friso heeft immers troonsafstand gedaan, weet je nog? Daarmee is hij, z'n vrouw en z'n kind(eren) geen lid meer van het Koninklijk huis.

En ja, hij ligt in Londen in een ziekenhuis want hij woont (en werkte) daar, is het heel gek om in je woonplaats in een ziekenhuis te liggen, vlakbij je vrouw en kinderen?

ArnhemseMeisjes | 18-08-12 | 13:44

Koningshuis heeft er handje van alles te verzamelen tot 30 april. Behalve als het zondag is.

Kamervraag | 18-08-12 | 13:39

Pfff, moet dit nou? Bedankt voor het verpesten van mijn dag.

giechelmeisje | 18-08-12 | 13:33

@ruktzichloos | 18-08-12 | 13:09 |

Ja natuurlijk, ze kan daar helemaal niets mee want daar gaat ze niet over. Jij bent zo iemand die nooit iets doet waar hij niet over gaat? Of het maar laat omdat iemand zegt dat het niet mag?

Er zijn heel wat dingen die ze zou kunnen doen, ze zou om te beginnen eens flink publiekelijk stelling in kunnen nemen, ze zou campagnes op kunnen starten, ze zou haar invloed aan kunnen wenden om overleg tussen bepaalde partijen in de zorg een kant op te sturen, zomaar wat dingen die ik uit mijn mouw schudt die misschien niet werken maar om aan te geven dat je altijd wel iets kan en als je er goed mee aan de slag gaat bereik je wel iets.

En dan gaat het niet eens meer om het feit dat ze 'simpelweg' meer geld heeft. Door haar functie kan zij zich in een positie manoeuvreren dat ze in ieder geval steun en aandacht krijgt.

En over haar zoon begraven, dat hoeft dus niet en dat zeg ik ook steeds niet, die morele verantwoordelijkheid kan zij terug betalen door zich in te zetten voor het welzijn van haar volk en in dit geval specifiek de afbraak van de zorg.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 13:26

Je kan nog beter in je gezicht gespuugd worden dan als ouder dit stukje te moeten lezen..
Gaat Tom Staal nu met een ludieke actie bij Bea langs voor een reactie?

Chow | 18-08-12 | 13:26

er mag zeker op geenstijl wel met wat meer respect over leden van ons koninklijk huis gesproken worden, zo vertolk ik de mening van vele reaguurders. laten wij inplaats van te mopperen en te mokken, als volk om de vorstin en haar familie gaan staan in deze zware periode.

oombob | 18-08-12 | 13:26

@kareltje krultang | 18-08-12 | 13:16

Hoezo is dat wrang? Als Mabel het echt meent wat ze twittert dan kan ze een stuk of 5 mensen gelukkig maken met de organen van vriestzo. Kun je gelijk zien of ze oprecht is of een toneelspeelster cq verkeersbord, iedereen de weg wijzen maar er zelf nooit heen gaan.

neemjemoederindemali | 18-08-12 | 13:25

Probeer me voor te stellen hoe Quid achter zijn laptopje zit. Te bedenken hoe hij op zo'n kwetsende mogelijke manier het kan omschrijven...

Je bent van het minste soort Johnny, vroeger gepest en als laatste gekozen op school. Haalt nu zijn gram met zijn toetsenbord... Je bent het onderpissen niet waard...

kw_nl | 18-08-12 | 13:24

Het wrange van het hele verhaal is is dat Mabel op 16 februari de volgende tekst twitterde:

Gun een ander een leven, word orgaandonor!

twitter.com/MabelvanOranje

Een dag erna krijgt Friso een ongeluk.

Hier hoor ik helemaal niemand over, vreemd???

Als dit geen voer is voor de Bilderberg conspiracy dan weet ik het niet meer.

(Helaas is dit posting 300 zoveel dus zal het niet meer gelezen worden.)

kareltje krultang | 18-08-12 | 13:16

Fout verhaal.

Jaypelsteeltje | 18-08-12 | 13:16

@Bruno Alaska | 18-08-12 | 12:57 |Joh, het Koninklijk Huis gaat toch helemaal niet over onze ziektekosten, daar gaat een regering over. Ze -de Oranjes- hebben simpelweg meer geld dan jij en ik en kunnen zich dan ook meer zaken veroorloven dan jij en ik. Maar dat geldt voor veel mensen. Als je een discussie wil over kapitaal, posities, gelijk of minder gelijk, etc., dan is dat een legitieme.

Maar verlang niet van een moeder dat ze om een goed voorbeeld te geven haar zoon gaat begraven terwijl ze daar misschien niet aan toe is (wat weet jij of ik nu van hoed-rand en zulks). Dat is buitenproportioneel en niet aan jou, mij of Geenstijl.

ruktzichloos | 18-08-12 | 13:09

Schrijft Johnny Quit tegenwoordig alleen nog maar voor de afdeling 'Nodeloos Kwetsend' van GeenStijl ?
Withnail | 18-08-12 | 10:32 | + -266 -

Was je misschien nog niet opgevallen maar dat is de enige afdeling hier.

Kopvot | 18-08-12 | 13:06

Om een lang verhaal kort te maken, wat mij betreft tieft die ongekozen Duitse ruifvreetster op naar Mozambique of Griekenland of wat voor land dan ook, mag ze haar familie en vriestzo meenemen.

Best zielig voor een moeder dat je kind eerder gaat dan jij maar om nou te wachten totdat Bea haar ogen dicht doet is een beetje overdreven.

neemjemoederindemali | 18-08-12 | 12:58

@ dezeookalbezet | 18-08-12 | 10:04
Wat een onzin..
Makkelijk lullen als het je eigen familie niet is..
Als het onze eigen familie was geweest hadden ze niet eens in coma gelegen, maar dan waren ze na 10 minuten reanimeren al dood verklaart.

klapmongeaul | 18-08-12 | 12:57

@ruktzichloos | 18-08-12 | 12:42 |

In feite is dat het verschil, van mij mag hij daar nog 100 jaar liggen, maar die functie of rol binnen de samenleving is wel degelijk relevant. In een tijd waar er bijvoorbeeld over wordt gesproken om sommige ziektes bij mensen op een bepaalde leeftijd maar niet meer te behandelen vanwege de oplopende ziektekosten vind ik dit een situatie waar ik dan mijn vraagtekens bij zet.

En als Friso dan niet dood hoeft waarom neemt het koninklijk huis nu dan geen flinke positie in om een rol te vervullen om de afbraak van de Nederlandse zorg te stoppen, te proberen om die invloed en dat kapitaal aan te wenden om te kijken hoe de zorg kan verbeteren, naar buiten te treden om ook te zorgen voor het welzijn van wat je jouw volk noemt.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 12:57

Sjonnie Quid is een lul eerste klas. In wat voor bevoordeelde situatie iemand ook zit het verliezen van een kind is het ergste wat een ouder kan meemaken.
Ik hoop dat die pijn jou bespaart blijft beste lul.

Swedish Chef | 18-08-12 | 12:50

You french fry when you should pizza, you're gonna have a bad time!

martizzle | 18-08-12 | 12:49

Zelf zou Johnny Quid niet eens uitgegraven worden en nog alijd in de sneeuw liggen. De mensen zouden gedacht hebben, die ligt daar goed. Ze zouden em spotten maar snel de andere op hebben gekeken, tot de searchparty werd opgeheven, en de echte party kon beginnen.

Shareholder II | 18-08-12 | 12:43

@Bruno Alaska | 18-08-12 | 12:25 |Om eerlijk te zijn vind ik er compleet niets van. Het verlies van een familielid en alle gevoelens die daar bij komen kijken, staan compleet los van functie of rol binnen de samenleving. Het is een persoonlijk drama voor betrokkenen en ik laat het oordeel graag bij hen en de specialisten/artsen die daar omheen staan en er bij betrokken zijn.

En verder is iedereen gelijk, alleen is in veel gevallen de één wat meer gelijk dan de ander. Dat is nu eenmaal hoe samenlevingen in elkaar steken. Daar mag overigens best op in gehakt worden, maar wat mij betreft niet als het over leven, dood, of zo goed als dood gaat.

Verder anti Oranje is, er niets mee heeft.

ruktzichloos | 18-08-12 | 12:42

GS is wat inconsequent de laatste tijd. Stoer taalgebruik in stukjes als deze, maar jammeren als een kind als de andere partij een keer wat stoerder is (Kinneging, Olaf).

Fret Kroked | 18-08-12 | 12:42

@Zyprexa20mg | 18-08-12 | 12:33 |
Ik zou maar uitkijken met zulke uitspraken doen.

Mcfan | 18-08-12 | 12:39

Ik ben geen fan van het koningshuis maar Quid komt weer ouderwets achterlijk uit de hoek gekropen. TMG, doe hier iets aan!

Eduard-Khil | 18-08-12 | 12:37

De adel onder de guillotine, leve de republiek!

Zyprexa20mg | 18-08-12 | 12:33

Lees net Wuneng tzi, zou zij ook eens mogen doen.
Nu maakt ze een Golem van de man.

mothersfinest | 18-08-12 | 12:33

@Withnail | 18-08-12 | 12:29 |

Oh dat nadenken.. ach ja..

Bruno Alaska | 18-08-12 | 12:32

@Withnail | 18-08-12 | 12:29 |

Verklaar je nader.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 12:31

Zo zo, dat is nog eens nieuws. Had ik je een half jaar geleden ook kunnen zeggen pff. Iemand die zo lang zonder zuurstof is wordt nooit meer wakker.

rukvogel | 18-08-12 | 12:30

@Bruno Alaska : Aardige poging, jammer dat het niet is gelukt. Probeer het gerust nog eens.

Withnail | 18-08-12 | 12:29

We zitten met deze discussie op 't niveau van de meest recente editie van Party. Beseffen we dat wel..?

Jerry Nick | 18-08-12 | 12:29

Quid, je kan die saaie stukjes van je niet compenseren met af en toe een kwetsend stuk. Wat een taalgebruik. Ga je schamen vent.

Fret Kroked | 18-08-12 | 12:27

@noerg : Precies. Meneer Quid stelt hier voor dat Beatrix haar koninklijke "bevoegdheid" gebruikt om het leven van haar eigen zoon te beëindigen. Dat is eigenlijk een beslissing van Mabel, maar Trix is natuurlijk wél koningin en zo...

Withnail | 18-08-12 | 12:25

@ruktzichloos | 18-08-12 | 12:19 |

Jij vindt het moreel verantwoord je eigen kind zonder vooruitzicht in leven te houden terwijl de wetten en regels in eigen land voor je eigen volk beslissen dat zij hun kinderen met dezelfde vooruitzichten niet in leven mogen houden?

En ja, ik doe een poging goed na te denken, juist door met die gevoelens even geen rekening te houden. Dat kan nog wel eens een verfrissend inzicht geven.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 12:25

@Xandrino | 18-08-12 | 10:41
De reden is dezelfde waarom Bea weigerde bloed af te staan voor DNA onderzoek naar de Romanovs. Volgens de genealogie is Bea afstammeling van Anna Paulowna, maar zij weet wel beter. Overopa Willem III was helemaal niet de biologische vader van Willemijn, dus de huidige Oranjes hebben geen enkel gemeenschappelijk DNA met de Romanovs. Dus Friso wordt never-nooit orgaandonor. Het mot wegrotten in een afgesloten kelder in Delft.
http://tomcouzy.weblog.nl/

Stormageddon | 18-08-12 | 12:23

@noerg | 18-08-12 | 12:18 |
Vrouw of niet denk je werkelijk dat Mabel kan beslissen waar en wanneer er iets gebeurd? Kom op zeg, niet zo kortzichtig hoor. Je hebt het over het koninklijk huis, niet de familie jansen in de dorpstraat.

Mcfan | 18-08-12 | 12:23

Situatie is gewoon triest. Prins wordt te lang gereanimeerd omdat hij Prins is (ieder ander was na 20 minuten opgegeven). Vervolgens zou iedereen de stekker eruit trekken, maar omdat het protestantse Koninklijk Huis tegen euthanasie moet zijn is dat politiek gezien geen optie. Omdat hij Prins is. Kortom, Prins zijn is zo'n beetje het meest inhumane baantje denkbaar.

Jerry Nick | 18-08-12 | 12:22

Nou ben ik al oud en wijs genoeg om het slechtste van mensen te denken, maar zou Mabeltje er niet een belang bij hebben om de machine niet uit te zetten?

Was het niet zo dat M en F wel 'mochten' trouwen maar dat ze geen lid meer van het koninklijk huis zouden kunnen zijn. En dat Mabeltje weer op zoek moet naar een prins om weer wat status te verwerven?

Jopie2009 | 18-08-12 | 12:22

Grootste deel van de redactie ligt met de reedt in de zon zodat het restant bij gebrek aan items van het gebruikelijke zelfgekozen merkwaardige niveau gemakshalve uitgekauwde berichten laat verworden tot man bijt hond komkommer- en kwel. Dan liever voor de rest ook reces i.p.v. recessie. Ga je schamen.

Tochtstrip | 18-08-12 | 12:21

@Che_cuevara | 18-08-12 | 11:58
Volgens mij was dat foutje een paar maanden geleden.
Toen plaatste de NOS plotsklaps allerlei tweets over Friso waardoor de suggestie werd gewekt dat er een overlijdensbericht aan zat te komen. Heel twitter stond er bol van.
Kort daarna bood de NOS haar excuses aan. Tweets waren het gevolg van automatisch aanpassen van het archief of zoiets. Zou niet meer gebeuren.

Heb gisteren geen enkele tweet over Friso voorbij zien komen. Of ik moet iets gemist hebben.

La Vie En Rose | 18-08-12 | 12:21

-weggejorist-

Jan1605 | 18-08-12 | 12:20

Quid laat die mensen met rust ipv een k*tstukkie te schrijven, beneden peil.

Uw Verzekeringsadvis | 18-08-12 | 12:20

@Bruno Alaska | 18-08-12 | 12:05 | Jij vindt dus dat een onderdeel van de morele verplichting van Hare Majesteit jegens het volk het begraven van haar eigen vlees en bloed is? Denk eens goed na s.v.p.

De pen is gemakkelijk, vooral hier. De inkt walst over alle gevoelens en verhoudingen heen :(

ruktzichloos | 18-08-12 | 12:19

Sinds wanneer is die jongen met zn moeder getrouwd? Lijkt mij dat zn vrouw hier over gaat, net als in ieder vergelijkbaar geval. Weet jij veel wat die er van vind, of wat de koningin er van vind.. en sowieso waar bemoeien we ons eigenlijk mee? het benadrukken van dat half jaar en hoe dat wel niet een extra zware dag 'moest zijn' was al smakeloos genoeg volgens mij.

noerg | 18-08-12 | 12:18

smakeloos

Domtoren | 18-08-12 | 12:18

Ach ja. Strontchagrijnig een stukje tikken achter een bureautje in Amsterdam, terwijl de rest van Nederland zuipend op het terras gaat zitten. Ik snap dit soort artikelen wel.

Vage_eddie | 18-08-12 | 12:16

@b500 | 18-08-12 | 12:00 |
Ik ben wel benieuwd naar meer leuke weetjes van de majesteit. Blijkbaar bent u goed bevriend met elkaar, vanwege uw opmerking dat ze zelf wel de plug eruit trekt mocht dat in het lands (haar) belang zijn.

Mcfan | 18-08-12 | 12:13

In de vakantie "Wij zijn ons brein" van Dick Schwaab gelezen. Zeer interessante materie. Ik weet niet of hij in de nieuwste editie expres iets over Friso had toegevoegd (zonder dat zijn naam genoemd werd, kon je de situatie zo op Friso herleiden) maar Schwaab is heel duidelijk: volkomen kansloos dat Friso ooit nog bijkomt.

Nooit meer die middelvinger stiekem onder het raam van de koninklijke bus opgestoken naar het klootjesvolk.

Jopie2009 | 18-08-12 | 12:13

"Om de één of andere reden was "exact een half jaar na het ongeluk" voor veel kranten gisteren een reden voor een jubileumbericht."

Om de één of andere reden was dát de aanleiding voor Kwit om ons allen daar ook aan te herinneren en wederom een over de top stukkie te schrijven vol met ouwe meuk wat allang in eerdere topics over Friso aan de orde is geweest.

Ik heb niks met het koningshuis maar weet wel dat wij geen reedt te maken met de redenen waarom de stekker er bij Friso niet uit wordt getrokken.
Die zijn persoonlijk.

Goedkoop en gemakkelijk willen scoren, dus.
Dom!

La Vie En Rose | 18-08-12 | 12:11

Kan het niet zo zijn dat zolang hij er nog is hij ergens een uitkering van krijgt?
En die kan mabel dan weer heel goed gebruiken.

joemiejas | 18-08-12 | 12:10

@ me,myself and IK | 18-08-12 | 11:50 | + -2 -
Niet alleen Bea zit in de ontkenningsfase merk ik.

me,myself and IK | 18-08-12 | 12:10

Kaas de Vies | 18-08-12 | 12:01 |

empathie niet ten opzichte van euthanasie in het algemeen, maar in relatie tot het inlevingsvermogen van Johnny.
Is ook lastig verder kijken dan je gok lang is in deze temperaturen.

b500 | 18-08-12 | 12:10

Ongelofelijk dat hier een discussie gaat wie het betaalt. Buiten dat het hier om een kind van een moeder gaat, heeft deze vrouw de afgelopen jaren al een flink aan klappen gehad. Nooit publieke functies of afspraken afgezegd, het volgende jaar wederom de hele familie op tour meegenomen langs het koekhappen en co.
Maar om even in te gaan op de 'discussie' wie betaalt. De vraag is: Wie verdient? Juist. Beatrix. Hoewel wij, ondergetekende incluis, niet allemaal evenveel ophebben met het koningshuis, hebben buitenlandse landen dat wel. Beatrix gaat, met en zonder onze wetenschap, geregeld op handelsreis. Zij bezoekt staatshoofden en in haar kielzog worden afspraken beklonken tussen grote bedrijven en overheden.
Dus beste PVV stemmers (gezien de laatste "Geen-Peil" heeft deze groep tegenwoordig de overhand hier) kijk even rustig in de spiegel en denk na wie er precies betaalt voor haat-twitters, chauffeurs, beveiligers, onderkomen, et cetera van jullie grote "Man".
De man die Nederland Internationaal geen enkele euro oplevert en alleen maar schade geeft.
Nee, dat het leven van Friso in London slechts wordt gerekt moge duidelijk zijn, maar een beetje meer respect voor onze Koningin en haar manier van dit te verwerken zou wel op 'haar' plaats zijn.

BeverViS | 18-08-12 | 12:09

Geen Stijl gaat over lijken maar sommige dingen kan je aan dovemansoren niet hard genoeg duidelijk maken.

Rest In Privacy | 18-08-12 | 12:09

b500 | 18-08-12 | 12:00
Die vrouw is alleen met zichzelf en haar eigen belang bezig.

Strohond | 18-08-12 | 12:07

@ruktzichloos | 18-08-12 | 11:53 |

Het verschil is alleen dat de koninklijke familie haar invloed en connecties te danken heeft aan een toevallige machtspositie en haar kapitaal heeft gevorderd van het volk. Dan zou je je kunnen afvragen of zij misschien ook wel een morele verplichting naar dat volk zouden kunnen hebben, zeker als dat volk om te beginnen al niet eens hetzelfde recht op reanimatie had.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 12:05

Met dit warme weer moet je dit soort gevallen snel afhandelen.

sasa | 18-08-12 | 12:04

ArnhemseMeisjes | 18-08-12 | 11:31 | + 1

Geen van beiden: de dokter gaat erover. Als die geen zin meer ziet, dan gaat de stekker eruit. Wat de familie ook moge vinden.

Arhedis-Varkenjaab | 18-08-12 | 12:04

@de heer ooievaar | 18-08-12 | 10:26
Bea is helemaal niet "koningin bij de gratie gods", maar bij de gratie van een stel malloten, voor het grootste deel familie van Willem I, tijdens een vergadering in Wenen in 1815 na zijn staatsgreep van 1813.

Stormageddon | 18-08-12 | 12:03

@Ing. eslapen | 18-08-12 | 12:00
OMG, Ik ben een politicus

Ing. eslapen | 18-08-12 | 12:03

@b500 | 18-08-12 | 12:00 | + -1 -
Dat empathie verhaal is onzin.

Je kan het namelijk net zo goed verdedigen dat het beeindigen van de behandeling juist ook empathisch is.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 12:01

@Parel van het Zuiden | 18-08-12 | 11:58
Het is een kwestie van leren om de zaken zo voor te stellen, dat er altijd een uitweg is....

Ing. eslapen | 18-08-12 | 12:00

@blinde kip | 18-08-12 | 10:56 : Dat ben ik niet met u oneens, ik denk zelfs dat het heel verstandig is om paal en perk te stellen aan het bedrag dat de gezondheidszorg van enig individu de maatschappij jaarlijks mag kosten. Ik wil die discussie wel graag voeren vóórdat er met willekeurige stekkertjes wordt gerommeld.

Withnail | 18-08-12 | 12:00

@Anthem | 18-08-12 | 11:58 | + 0 -
Moet dat? Is dat noodzakelijk om iets te zeggen waar men steun uit kan putten. En steun voor wat eigenlijk?

Kaas de Vies | 18-08-12 | 12:00

Zuur topic. Doe ff normaal. Ga lekker naar t strand man.

De Gnoe | 18-08-12 | 12:00

Parel van het Zuiden | 18-08-12 | 11:58 Joris is mild vandaag.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 12:00

weet niet of Johnny zelf iets te lang in de zon heeft gezeten, maar zijn empathie kwabje ligt wel op sterven. Wel eens aan gedacht wat bij een dergelijke ter aarde bestelling komt kijken. En dat Majesteit eerst focus wil leggen op het vormen van een stabiel kabinet voor haar Nl-pleps. Trix is meer mans dan menig reaguurder hier en zal indien nodig zelf de plug trekken mocht dat in het landsbelang zijn.

b500 | 18-08-12 | 12:00

er is geen sprake van euthanasie, slechts van het staken van medisch handelen. sondevoeding, evt beademing.

wolfje21 | 18-08-12 | 11:59

Dit topic is koorddansen zonder vangnet

King of the Oneliner | 18-08-12 | 11:59

@Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:18 |
Zouden ze er steun uit kunnen putten denk je?

Anthem | 18-08-12 | 11:58

@Meurtz | 18-08-12 | 11:56
Inktvis = Squid, geen Quid.
*zwaait*

necrosis | 18-08-12 | 11:58

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:52
Technisch gezien is het hier altijd anders, dus per definitie nooit hetzelfde. Maar je hebt gelijk!

Nietvoordekat | 18-08-12 | 11:58

Normaliter hebben de doktoren de leiding. Nu heeft Bea of de RVD de leiding. Bea is haar eigen raadgever. Dat is dus fout en dat is de reden waarom dit een gebed zonder end zal worden. Als mensen die niet haar macht hadden hetzelfde overkomt waren ze al dood en begraven geweest. Met de hedendaagse apparatuur kunnen ze hem volgens mij eindeloos in "leven" houden.

Dan heeft ze hem ook nog naar Engeland laten verplaatsen waar hele strenge regels gelden als het gaat om euthanasie.

doskabouter | 18-08-12 | 11:58

@Stelletje_losers | 18-08-12 | 11:47
Zucht... Friso is niet dood hoor.
De NOS heeft een foutje gemaakt da's alles.

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:58

@rara | 18-08-12 | 11:05
Tief op?

Nietvoordekat | 18-08-12 | 11:58

@Ing. eslapen | 18-08-12 | 11:38 |

Ik durfde de vraag al bijna niet te tegelen aangezien deze draad al een aardig "reaguurder killing field" aan het worden is. Wat dat betreft lijkt Joris iets soepeler om te gaan met het beeindigingsvraagstuk als de Oranjes....

Parel van het Zuiden | 18-08-12 | 11:58

@brutus68 | 18-08-12 | 11:56 | + 0 -
Vandaar dat ze Assange uitleveren aan Zweden, want daar mag het wel.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:58

@Porgje | 18-08-12 | 11:54
Organen van Bix?
Nee, dank je!

necrosis | 18-08-12 | 11:57

-weggejorist en opgerot-

Meurtz | 18-08-12 | 11:56

Tragische geschiedenis. Overigens is euthanasie in de UK verboden, dus stekker er uit is sowieso geen optie. De familie zit sowieso in een Catch 22-situatie. Friso zal nooit meer herstellen of de man worden die hij ooit was, mocht hij ooit wakker worden. En: euthanasie is ook in in Nederland, zeker onder de Oranje-aanhangers een zeer gevoelig onderwerp, ze zouden heel gristelijk Nederland over zich heen krijgen.

brutus68 | 18-08-12 | 11:56

-weggejorist-

Ma Dalton | 18-08-12 | 11:56

-weggejorist-

Ma Dalton | 18-08-12 | 11:56

@mindless | 18-08-12 | 11:47
Friso en Mabel hebben allebei een dikbetaalde baan.
Ze vreten iig niet uit de Nederlandse staatsruif!

necrosis | 18-08-12 | 11:55

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:43
ROFLOL

King of the Oneliner | 18-08-12 | 11:54

Éém woord: geen stijl! uh geenstijl!!

Stontaandeschoen | 18-08-12 | 11:54

De toon en stijl van het artikel zijn onuitstaanbaar en kenmerkend voor geen stijl. De inhoud is simpel: haal de organen en de stekker er uit. De beslissing om eventueel tot levensbeëindiging en orgaandonatie over te gaan ligt echter niet bij Beatrix en Mabel alleen. Dat staat los van het feit dat het goed zijn om er een einde aan te maken. Een mens mag leven maar ook sterven. Daar zou de koninklijke famie veel mensen mee steunen die in een soortgelijk dilemma verkeren. En waarom mogen de koninklijke organen niet aan een onderdaan worden geschonken? Er zou een voorbeeld gesteld moeten worden. En wie kan dat beter dan Hare Majesteit.

Porgje | 18-08-12 | 11:54

-weggejorist en opgerot-

Ma Dalton | 18-08-12 | 11:53

wat een rare reacties hier. alsof men denk dat er nog een kans zou zijn dat friso ooit weer wakker zou worden.

damnschreeuwer | 18-08-12 | 11:53

Wat kost dat? zal nooit meer iets worden.Hard maar waar.Normale burgers en nietgraaiers worden ook zo behandeld.

repu077 | 18-08-12 | 11:53

@Bruno Alaska | 18-08-12 | 11:46 |Vermoedelijk zou jij, met dezelfde connecties en hetzelfde kapitaal, zonder de wetenschap dat dit hier doorslaggevend is, niet veel anders handelen.

Maar dat gegeven is nauwelijks interessant, de hamvraag is of het aan de familie is of aan omstanders. En natuurlijk is het aan de familie zelf en hebben wij dat te respecteren.

ruktzichloos | 18-08-12 | 11:53

Nietvoordekat | 18-08-12 | 11:51 Het zal hier nooit meer hetzelfde zijn. ;-)

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:52

@HarrieDeWarrie | 18-08-12 | 11:03
18 reacties in twee jaar, we zullen je missen!!!

Nietvoordekat | 18-08-12 | 11:51

Let's face it, GeenStijl is ook dood. Het is en heet nu simpelweg Johhny 's Blog, alleen is men vergeten de oude naam erboven weg te halen.

me,myself and IK | 18-08-12 | 11:50

Volgens mij is Johnny zelf een beetje boel hersendood.

Detlev Tarnowitz | 18-08-12 | 11:49

PythonJunkie | 18-08-12 | 11:46 Zou het zijn omdat ie de identiteit meldde die achter een nick zit?

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:49

@vraagstaart | 18-08-12 | 10:23
Leuk stukkie! Komt me ergens bekend voor, maar het raakte me wel. Misschien opsturen naar Joop?

SvennusMax | 18-08-12 | 11:49

Ergens heb ik nog hoop dat die monarchie snel beëindigd wordt, maar als je hier op GS de negatieve reacties op het stukkie van Quid leest, dan blijkt dit waarschijnlijk ijdele hoop te zijn. Mensen zijn dol op sprookjes.

Strohond | 18-08-12 | 11:48

@Aktivist | 18-08-12 | 11:38
Dan blijf je ook tegen beter weten in het lijden verlengen. Jouw valse hoop leidt tot onnodig leed.

De beslissing is moeilijk als je niet bereid bent om de werkelijkheid onder ogen te zien.

rara | 18-08-12 | 11:48

Als Bea het zelf financiert heeft niemand er hier een zak mee te maken. Maar de vraag is inderdaad: wie betaalt dit?

mindless | 18-08-12 | 11:47

Weet je ik weet dat meeste van jullie godeloze bastaarden zijn.

Maar zelfs dan kan je een geweten hebben.

Waarom zo disrespectvol naar een moeder dat net haar kind heeft verloren.
Dat wens je toch niemand. Of het nou de koningin is of een geenstijl columnist.
Wees een vent en lig je politieke overtuigingen even opzij en gun het koninshuis hun moment van rouw.
Heb je daar wat over te zeggen, laat dat voor na de rouwperiode.

Stelletje_losers | 18-08-12 | 11:47

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:34
Het is moeilijk voor te stellen dat artsen een patiënt zo lang aan de beademing zouden laten liggen. Het is aannemelijker dat Friso zelf ademt en dat zijn hart uit zichzelf blijft kloppen en dat de behandeling alleen maar bestaat uit voeding en vocht. Ook dat is een zinloze behandeling en medisch-ethisch is er alles voor te zeggen om hiermee op te houden. Maar ja, Friso krijgt al een half jaar voeding en vocht. Het is niet aannemelijk dat hij lijdt. Er is geen voor de hand liggend moment om te stoppen.
Stoppen lijkt de meest zuivere beslissing, maar ik kan me voorstellen dat er gehoopt wordt op een longontsteking oid om onbehandeld te laten zodat de patiënt kan sterven.

Dmitri Dmitrievitsj | 18-08-12 | 11:47

@kasplant | 18-08-12 | 11:27

kri·tiek (de; v; meervoud: kritieken) 1 aanmerking op iemands optreden of daden

Waarom de tegel van Kasplant wordt weggejorist is mij even een raadsel

PythonJunkie | 18-08-12 | 11:46

Ik denk dat we dat maar aan de familie zelf moeten overlaten zoals ik het ook graag voor de mijne zou beslissen zonder ongevraagde inbreng van derden.

Of vinden "we" dat we overal maar een mening over moeten hebben, zelfs over leven en dood van derden? Ik dacht zelf van niet, 't is ongepast, onbehoorlijk, onfatsoenlijk, over de grens van het betamelijke en onbeschoft.

ruktzichloos | 18-08-12 | 11:46

@Aktivist | 18-08-12 | 11:38 |

Ja, niks punt. Zonder de connecties,invloed en het kapitaal van de koninklijke familie zou Mabel deze keus niet eens hebben.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 11:46

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:38
Euh, Prins Friso is toch geen lid meer van het koningshuis?

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:45

necrosis | 18-08-12 | 11:43 In Griekenland leeft ook iedereen door vanwege de inkomsten uit pensioen en uitkering.

Betalen wij ook.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:44

KorteMetten | 18-08-12 | 11:07 |
Ik snappum nu wel.
Er zit nog een hoop sjacherijn bij Quid,vanuit de tijd dat hij regelmatig "over zijn bolletje geaaid werd" door de religieuze fundamentalisten uit zijn jeugd.

swassannuf | 18-08-12 | 11:44

Het is wachten
op de volgende hersendode
als staatshoofd.

ceeswing | 18-08-12 | 11:43

-weggejorist en opgerot-

Kees Kernraket | 18-08-12 | 11:43

King of the Oneliner | 18-08-12 | 11:41 Er had 'Antisoof | 18-08-12 | 11:41 |' onder moeten staan.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:43

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:38
Volgens mij krijgen alleen leden van het koninklijk huis een 'uitkering'.
Friso en Mabel zijn daar geen onderdeel van, wegens het niet vragen om toestemming aan de staat wb hun huwelijk.
Overigens hebben Friso en Mabel allebei een baan, Friso staat namelijk nog steeds op de loonlijst van Goldman Sachs.

necrosis | 18-08-12 | 11:43

Dan Brown mode on:
Het ski-ongeluk was een inside job door de Wijzen van Sion, want Friso is de laatste in de bloedlijn van Christus (bewijs:een jaar voor het incident werd een albino monnik gesignaleerd die ski-lessen nam).
Hij wordt daarom 50 jaar in coma gehouden, totdat de Singulariteit aangebroken is, en zijn herseninhoud getransplanteerd kan worden in een Androïd, die het Avondland moet gaan leiden in de strijd tegen de aangekondigde Antichrist, die bijna met zijn Aziatische en Arabische horden het oude Europa zal verpletteren, maar na een heroïsche overwinning bij Avignon in het zuiden van Frankrijk terug zal worden gedreven in de zee, waarna een tijdperk van duizendjarige vrede en voorspoed zal aanbreken.
De Paus weet ervan, maar zal t.z.t. door zijn secretaris vermoord worden.
*dik gaat cashen met filmrechten en bestseller*

King of the Oneliner | 18-08-12 | 11:41

@Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:39
Indien die lijn doorgezet wordt, dan zal het heel rustig worden op GeenStijl...

Ing. eslapen | 18-08-12 | 11:41

Ja maar als Friso deaud is, is Mabel ook geen Prinsesje meer. De lievelingsprinses van Beatrix. Het is dus waarschijnlijk puur een administratief-technisch probleem wat hier omzeild wordt. Mabel is anders weer gewoon een ex-gangstersletje. Niets meer en niets minder. Het is zielug, maar het is niet anders. Off-piste skiën is nou eenmaal iets wat je wel kunt doen, maar als het mis gaat, zijn de gevolgen niet te overzien. Of je nou Prins bent of niet. Dat is de boodschap die we er mee krijgen.

Enne... Mabel zit wel gebijteld voor de rest van haar leven. Ze komt ongetwijfeld een andere Prins op het Witte Paard tegen in die kringen.

Jan Gordelroos | 18-08-12 | 11:41

@CLK-AMG | 18-08-12 | 11:14 |

Want? Je mag niet praten over dingen die gevoelig liggen? Emotie is vrij willekeurig en subjectief en soms onrechtvaardig.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 11:40

@xxIxx | 18-08-12 | 10:51 |
Zakdoekje? De waarheid is hard, maar ik denk dat heel veel mensen dit denken. Als je logisch nadenkt weet je dat hij nooit en te nimmer normaal meer kan functioneren als hij uit die coma komt. Wat ga je dan doen? De kwijl afvegen de hele dag van zijn kin?

Mcfan | 18-08-12 | 11:39

@Parel van het Zuiden | 18-08-12 | 11:36 | + 0 -
Ze kreeg een acute aanval kaasitis. Het nodeloos spammerig reaguren over je eigen ik.

Helaas was het terminaal. Rust in vrede Burby.

p.s.
Blijkbaar bleek ze ook een lid te zijn van de bond der hackende huisvrouwen.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:39

@Parel van het Zuiden | 18-08-12 | 11:36
Voor zover ik heb gelezen, geen enkele.
Maar ik ga niet in discussie met De Grote Joris.

Ing. eslapen | 18-08-12 | 11:38

Quid, daar gaat Mabel over, niet Bea Bilderberg. Punt.
btw: ik zou het persoonlijk een moeilijke beslissing vinden, stekker eruit of niet. Je blijft toch - tegen beter weten in - hopen...

Aktivist | 18-08-12 | 11:38

hanz71 | 18-08-12 | 11:36 Het koningshuis hanteert een kosten/baten analyse.

Zolang Friso 'leeft' krijgen ze van de staat een vergoeding, een toelage.

En dat bed in Londen, compleet met de ademhalingspomp en infuus, is goedkoper.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:38

@Ing. eslapen | 18-08-12 | 11:31

Even om mijn beeld compleet te maken... Welks een snode daden heeft Burby op haar geweten dat de gecombineerde ICT knowhow der reaguurders nodig is om een ban te implementeren?

Parel van het Zuiden | 18-08-12 | 11:36

De waarheid is hard, maar dat betekent nog niet dat je jouw waarden in een openbaar stukje (ook al is het het koningshuis) moet plempen, dat ook nog eens een onnodig harde toon aanslaat. Kortom: waar, maar geen stijl!

hanz71 | 18-08-12 | 11:36

@ArnhemseMeisjes | 18-08-12 | 11:31
En dank jij dat de invloed van Beatrix niet groot genoeg is om dit gewoon te laten doorgaan?

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:35

Strappin Young Lad | 18-08-12 | 11:31 Kan ik je verblijden met te zeggen wat ik zou doen?

Ik zou kiezen voor een stop. Als mijn kind een uur zonder zuurstof zou hebben gelegen dan zou ik hem/haar verder lijden besparen. Want, mocht er ook maar een sprankje hoop zijn dat ie/ze ooit wakker wordt, dan zal dat met een ongekende hersenbeschadiging zijn.

Het door laten leven met behulp van machines, gewoon omdat het kan, is het meest onaardige wat je kunt doen.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:34

Wat een boel hersendoden in de panelen vandaag.

Dmitri Dmitrievitsj | 18-08-12 | 11:34

@Ing. eslapen | 18-08-12 | 11:31
Dan ga je ook IP adressen blokkeren die er misschien helemaal niets me te maken hebben.

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:33

Dat maakt ze zelluf weluit!

maruyama | 18-08-12 | 11:33

@Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:31
Dat heeft ze zelf verteld in het nacht topic.
Welk programma dat is weet ik niet maar Joris weet dat nu al lang denk ik.

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:33

@Che_cuevara | 18-08-12 | 11:28
De eenvoudigste blokkade is toch wel via de firewall.
Bijvoorbeeld de reeks 192.168.0.0/0

Ing. eslapen | 18-08-12 | 11:31

In Nederland gaat je vader of moeder niet over je levensbeeindiging maar je partner of kind. Je kan een hoop kritiek op Beatrix willen hebben, maar hier staat ze buiten.

ArnhemseMeisjes | 18-08-12 | 11:31

18konijn | 18-08-12 | 11:00
Wat zijn we gevoelig vandaag. Plotseling komen alle bijna-dood-verhalen uit het toetsenbord. Van de reaguurders die het geloof vaak met een flinke korrel zout nemen, blijkt nu opeens een deel zich vast te klampen aan het laatste restje kunstmatige ademhaling. De uitroepjes van beledigd en gekwetst zijn hebben volgens mij minder te maken met het gebrek aan empathie dat met Quid verwijt, maar eerder met de eigen doodsangst.

katarina_de_kleine | 18-08-12 | 11:31

Nogal respectloos en makkelijk meneer Quid. Eens kijken of jij diezelfde beslissing over je eigen kind in comateuze toestand net zo achteloos zou maken.

Strappin Young Lad | 18-08-12 | 11:31

@Anthem | 18-08-12 | 11:10

Voor dat wat meer in de schijnwerpers staan krijgt deze familie ook flink wat privileges. Er zijn wel wat middelen nodig om als mens een uitzonderingspositie als deze te krijgen, net wat meer recht op minimale hoop dan anderen.

En die middelen heb je, dus maak je er gebruik van. Totdat je misschien beseft dat je staatshoofd bent en dat jouw volk minder recht heeft op hoop dan jij, dat volk zou in deze situatie hun kinderen al lang hebben moeten begraven zelfs al zouden zij dat ook niet gewild hebben. Dat volk, jouw volk, heeft die keus niet want die heeft diezelfde middelen niet. Jij hebt die middelen wel, dankzij de functie als staatshoofd van dit volk.

Friso hoeft van mij niet dood omdat anderen ook doodgaan maar dat overdreven medelijden vind ik schokkender dan het stukje van Quid. Het koningshuis maakt gebruik van een uitzonderingspositie, mogelijk gemaakt door het eigen volk en één die voor dat eigen volk niet is weggelegd.

Dan hoef je bij mij niet met emotionele argumenten aan te komen.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 11:31

@Che_cuevara | 18-08-12 | 11:28 | + 0 -
Waarom vertelt niemand over dat programmaatje.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:31

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:29 Gecremeerd en uitgestrooid.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:29

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:28
Dat dan weer wel.
En als het jou of mij overkwam waren we al lang en breed begraven.

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:29

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:21
Dat programmatje kunnen ze ook blokkeren.
En dan kan ze zoveel IP-adressen hebben als ze wil maar ze komt er niet meer op.

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:28

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:26 Nou eh. Het verschil is de werking van de apparaten om hem heen.

Hij houdt die apparaten op gang door te zijn wie hij is.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:28

-weggejorist en opgerot-

kasplant | 18-08-12 | 11:27

lomp, kwetsend artikel Johnny Shit.

goris | 18-08-12 | 11:26

Nou Quid heeft wel gelijk. Het is goed om iemand wakker te schudden die de realiteit niet meer kan zien of accepteren. Dat gebeurt bij het gepeupel ook dus waarom von Amsberg niet? Stekker eruit en laat onze lieve heer bepalen wat er gebeurt. overigens wel bizar dat gelovigen het meest van iedereen aan het aardse leven hechten. Is het dan toch twijfelen?

The immortal | 18-08-12 | 11:25

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:23 Het heksje in kwestie liet weten elk half uur over een nieuw IP te kunnen beschikken.

Dan moet je als mod draconische maatregelen nemen. Of je bed wegdoen.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:24

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:21 | + 0 -
Joris is heel slim, maar dat lijkt me dom.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:23

/of is de man een mooi voorraadje organen geworden voor de andere oranjes?/

eigenlijk heb ik best begrip voor Bea, die zoveel familie heeft verloren in een paar jaar.

49 | 18-08-12 | 11:23

Slecht stuk van van den Beukel, puberaal gebral van een reli-gekkie. Zeker de straf van God ?

Roger Kaputnik | 18-08-12 | 11:22

Strohond | 18-08-12 | 11:18 Als Joris slim is, en dat is ie, dan zijn alle dingen met '*urby/*urbie' vanaf nu onmogelijk te registreren.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:21

Goed verhaal Quid. Benieuwd of Bea het nog over 'iedereen moet offers brengen' gaat hebben in haar kersttoespraak.

CoJoNes | 18-08-12 | 11:21

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:07
Is Burbie inmiddels ook de toegang ontzegd?
Ben benieuwd wanneer Blurby opduikt.

Strohond | 18-08-12 | 11:18

@Anthem | 18-08-12 | 11:18 | + 0 -
Maar je weet wel dat dit soort stukjes het "verdergaan" vertragen en/of blokkeren.

Curieus.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:18

schendel | 18-08-12 | 11:16 Met z'n zwarte pak in een stofhoes.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:18

hfakker | 18-08-12 | 11:15 Kan het zijn dat door de faal van de staatsomroep het bericht op de ANP telex is terechtgekomen?

Is het niet zo dat wanneer er nieuws is er hier doorgaans zeer satirisch over geschreven wordt?

En is dat nou niet juist het succes van de aantrekkingskracht die GS op velen heeft?

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:18

@Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:12 |
Hoe moet ik dat weten?

Anthem | 18-08-12 | 11:18

En het ergste is dat Jeroen Krabbe al een half jaar zit te wachten

schendel | 18-08-12 | 11:16

@dezeookalbezet | 18-08-12 | 10:04
Het heeft geen pas om zo'n stuk te schrijven. Onempathisch.
Het heeft veel weg van 'over de rug van' willen scoren. Of het nu je TMG hits & clicks halen betreft of de teneur van 'Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos kwetsend' der stijlloosheid nog eens te onderschrijven.
Iemand die in coma ligt gaat de ander niet aan om daarover te oordelen. Zeker niet als geen enkel medisch feit bekend is. Dat maakt het zelfs dom.
"Ik weet er geen fuck van, maar heb wel een oordeel."
Het is van het soort volkse opjutdomheid. Aanwijspraktijken, waar niemand iets aan heeft, behalve de zender; nodeloze aandacht.

hfakker | 18-08-12 | 11:15

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:13 | + 0 -
Nope.

Nou goed ik ga even mijn erwtensoep oppeuzelen, ik meld me wel weer als Verhaar terug is van zijn eeuwigdurende vakantie.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:15

GCS 1 1 1.

Voorbij.

Leo* | 18-08-12 | 11:15

@Bruno Alaska

Al zou dat zo zijn, dan nog zet je dat niet in deze bewoording op een openbare blog als Geen Stijl.

CLK-AMG | 18-08-12 | 11:14

Everybody dies.....

Shumway zelf | 18-08-12 | 11:14

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:11 Geen flauw idee. Jij?

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:13

Quid lijkt mij het type dat de hulpverlener molesteerd als die zijn moeder tracht te helpen bij een hartaanval.

Mateloze idioot.

voordeoorlog | 18-08-12 | 11:12

KorteMetten | 18-08-12 | 11:07 Nou dag dan.

Iedereen die daar mee aan kwam zetten is tot nu toe hier van de beademing gehaald.

Het is een talent van een schrijver om in diverse toonaarden te kunnen berichten. Dat zou je ook kunnen waarderen.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:12

@Anthem | 18-08-12 | 11:10 | + -1 -
Hoe kunnen ze nu verder gaan?

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:12

Zo schrijf je toch niet over wie dan ook. Het maakt de rest van de berichten een stuk subjectiever.

stipjes | 18-08-12 | 11:11

Respect: het waterpistooltje van den burgerman.
(eventueel gevuld met homospeeksel)

Ratzing. | 18-08-12 | 11:11

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:09 | + 0 -
Ik denk dat ze een nieuwe keyword aan dat archief hebben toegevoegd. Welk woord zal het zijn?

Kaas de Vies | 18-08-12 | 11:11

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:09
Ja, wat verwacht je dan van de PO.
Totaal geen benul van ICT.

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:10

Deze familie moet verder en je zou als familie dit soort 'ondersteunende woorden' maar krijgen. Laat staan dat je wat meer dan anderen in het schijnwerpers staat.

Naar stuk dit.

Anthem | 18-08-12 | 11:10

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:05 O.K. Duidelijk.

Wel stom van de N.O.S. dat dat automatisch gebeurt als ze hun archief aanpassen.

@HarrieDeWarrie | 18-08-12 | 11:03 Je ziet het, je moet bij de N.O.S. zijn met je klachten.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:09

@zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:07
Ik denk dat dat wel simpel zal zijn.
Als een IP-ban niet helpt geven ze toch een naam-ban erbij.

Che_cuevara | 18-08-12 | 11:09

smartexpat | 18-08-12 | 10:06
Je bent zelf een droeftoeter. Met Trixje hoef je echt geen medelijden te hebben. Die vrouw heeft geen idee hoe het echte leven in elkaar steekt, want opgegroeid met het idee dat ze meer waard is dan anderen omdat God haar die opdracht gegeven heeft. Dit blijkt ook weer uit dit Friso-verhaal; mijn zoon mag niet dood, want ik ben de Koningin!

Strohond | 18-08-12 | 11:09

-weggejorist-

KorteMetten | 18-08-12 | 11:07

Nee hoor, friso 'overleeft' z'n moeder nog. Waarschijnlijk krijgt hij nog een tv op de kamer om de uitvaart te volgen

pleurtop | 18-08-12 | 11:07

Joris zal wel blij zijn met Quid. Nu is ie nog bezig alles van Burby/Burbie uit te filteren en dan kan ie daarna hier beginnen.

Johnny, voortaan even afstemmen met Joris of ie wel tijd heeft ja?

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:07

@HarrieDeWarrie | 18-08-12 | 11:03 |

Ik mis je nu al.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 11:05

HarrieDeWarrie | 18-08-12 | 11:03 Als het vanavond in het journaal nog wordt behandeld verwacht ik dat je je televisie het raam uit smijt.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 11:04

@CLK-AMG | 18-08-12 | 11:01 |

Als het in Nederland uw eigen kind zou zijn geweest, was het nu al lang begraven of gecremeerd.

Bruno Alaska | 18-08-12 | 11:04

-edit let me help you out the door-

HarrieDeWarrie | 18-08-12 | 11:03

@blinde kip : Als u Friso's stekkertje wil lostrekken dan heb ik daar geen enkele moeite mee. Als we dat doen omdat hij teveel geld kost dan moeten we consequent zijn niemand voor meer dan, pak 'm beet, een ton aan medische verzorging per jaar krijgt. Dus ook stoppen met behandeling van Fabry en Pompe.

Withnail | 18-08-12 | 11:01

Een smakeloos stuk van een smakeloze redactie die niets anders te doen hebben met dit warme weer!

Walgelijk! Het zal je eigen kind maar zijn!

CLK-AMG | 18-08-12 | 11:01

-1 met de 's' van smakeloos, stumpert en sie.. eh.. zielig.
Kwit, tussen de lijntjes blijven hè?! Neem je wel een beetje extra te drinken dezer dagen? Pff, ga over us-sports schirjven desnoods.

flc | 18-08-12 | 11:01

Lijkt wel nujij hier tegenwoordig...

nietzofotograferen | 18-08-12 | 11:00

@smartexpat | 18-08-12 | 10:06
U verwoordt perfect wat ik in mijn ontsteltenis over dit walgelijke stukje Quid-proza nog niet uit mijn toetsenbord wist te rammelen. Dank!

18konijn | 18-08-12 | 11:00

bot, maar daardoor niet meteen onwaar..
nut en noodzaak ontgaat me verder..

hoffrevisited | 18-08-12 | 11:00

Overleden in het weekeinde na de Spelen zodat W.A. de kans kreeg om daar nog even uit z'n dak te gaan en media-aandacht te genereren voordat hij onze nieuwe koning wordt. Ga er maar van uit dat Bea na de kabinetsformatie aftreedt.

rara | 18-08-12 | 10:59

Hard stuk maar wel waar. En als hij 'n gewone burger was geweest hadden ze 'm waarschijnlijk indd allang "uitgelogd" vanwege onrendabel, en de organen als parts voor anderen gebruikt.

EA 827 | 18-08-12 | 10:58

Om Friso huilt heel het land mee. Er gaan dagelijks heel veel mensen dood, onder wie heel veel die het niet aan hun stomme eigen schuld te danken hebben, en om wie alleen door de naaste familie (zo ze die hebben) gehuild wordt. Het is zo hypocriet... Wat heeft Friso gedaan, dat hij landelijk betreurd wordt?

Nietvoordekat | 18-08-12 | 10:58

@Withnail | 18-08-12 | 10:35
Of ter vergelijking, als een Pompe patiënt even duur zou zijn als de behandeling van Friso maar de Pompe patiënt zou wel een normaal leven kunnen leiden, was de keus snel gemaakt. Nu wordt Friso koste wat het kost weggehouden (overzee nog wel) van die discussie.

blinde kip | 18-08-12 | 10:56

@PythonJunkie | 18-08-12 | 10:54

Iets te veel toestand gebruikt... dat dan wel weer iets zegt over mijn toestand

PythonJunkie | 18-08-12 | 10:55

@xxIxx | 18-08-12 | 10:51
De geruchten zijn wel de wereld in geholpen door de NOS.
Die hebben een stommiteit begaan.

Che_cuevara | 18-08-12 | 10:55

Wat zou Burby hier van vinden?

zeg maar jansen | 18-08-12 | 10:55

Meer filosofisch benaderd, staat de situatie van de prins symbool voor de staat van het systeem waarin we ons bevinden. Een kille, confronterende, edoch herkenbare en invoelbare metafoor over een naderend einde dat tegen beter weten in wordt uitgesteld zonder zicht op een echt perspectief...

Parel van het Zuiden | 18-08-12 | 10:55

Teun van het Tuinpad | 18-08-12 | 10:53
Confirmed!

Snap je!? | 18-08-12 | 10:55

Volgens mij gebruikt Quid de gebeurtenissen rondom Friso slechts als een metafoor om de toestand van z'n eigen geestelijke toestand te beschrijven. Op sterven na dood dus....

PythonJunkie | 18-08-12 | 10:54

Ik voorspel trouwens dat GeenStijl (en Quid) met dit topic problemen gaat krijgen.
Ach ja, ook een manier om in de picture te blijven...
A relletje a day
Keeps de kijkcijferdip away
of zoiets...

King of the Oneliner | 18-08-12 | 10:54

Belachelijk schrijfsel. Nergens voor nodig. Ga in godsnaam weer over politiek schrijven, GS. Dáár hebben jullie verstand van. Ik vind respectloos, tendentieus enz. helemaal prima als het gaat om graaibestuurders en liegpolitici, maar niet dit snoeiharde intrappen op leed door verlies. Belachelijk.

Boer in 020 | 18-08-12 | 10:53

@Withnail | 18-08-12 | 10:35
Nog wel maar als men van hogerhand begint over de kosten, weet je dat men het weer op de agenda wil zetten.

blinde kip | 18-08-12 | 10:53

heer is hier

ANGEL70 | 18-08-12 | 10:53

Snap je!? | 18-08-12 | 10:51
Ik heb er nog niemand over gehoord, vandaar.

Teun van het Tuinpad | 18-08-12 | 10:53

@Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:09
Sterker, ze reageert.
#Koninging Beatricks

Che_cuevara | 18-08-12 | 10:53

Ps als mens wens ik hem volledig herstel

demichael | 18-08-12 | 10:52

Teun van het Tuinpad | 18-08-12 | 10:50
Waarom zou je er niemand over horen?

Snap je!? | 18-08-12 | 10:51

Absolute dieptepunt voor Geen Stijl dit. Echt te triest voor woorden, dit stuk.

xxIxx | 18-08-12 | 10:51

@ANGEL70 | 18-08-12 | 10:47 | + 0 -
Denk dat de procedures qua levensverlenging bij een gewone moeder en kind anders zou gaan.

Mag je dan nooit over dit soort dingen praten? Ook niet na een half jaar. Iedereen heeft leed meegemaakt, en kan daar niet over gesproken worden? Is dat dan respectloos?

Ik vind het wel respectloos op de dag dat zoiets gebeurt of snel hierna, maar na een half jaar kan hier op een normale maar confronterende manier over gesproken worden.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:50

Waar ik nu echt niemand over hoor.
Misschien zit het wel in de genen, zijn vader had ook wel wat weg van een Kasplantje.

Teun van het Tuinpad | 18-08-12 | 10:50

Respect loos!

Glas Koning | 18-08-12 | 10:49

Dat is allemaal wel goed en aardig dat hij dood is en zo maar wat vinden de tieten van Roxy Hazes ervan?

MyCatIsDoingThis | 18-08-12 | 10:49

Komkommertijd Quid??

Dayak | 18-08-12 | 10:48

@Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:13 |
Ik zeg toch niet dat dit stukje respectloos is, ik vind het een prachtig stuk. Alleen de RVd zal daar anders over denken ga ik vanuit.

Barbatruuk! | 18-08-12 | 10:48

Friso zit al lang in de hemel te klaverjassen met zijn opa zaliger, Juliana, en Claus.
Overdag keert hij even terug in zijn lichaam, omdat hij het niet los kan laten, en niet losgelaten wordt.

King of the Oneliner | 18-08-12 | 10:47

Ik denk dat de meeste de essentie missen. Omdat er een prins is die wij met ons geld oa onderhouden word hij al langer dan u en ik gereanimeerd en tevens voor lange tijd in coma gehouden. Zoals Quid al aangeeft zou de stekker er bij ons allang zijn uitgetrokken. Soms maakt sjovinistische mensen bang. Zijn diezelfde ja knikkers waar Quid over schrijft. Op uw knieën en buig voor het koningshuis ... Fail

demichael | 18-08-12 | 10:47

Sorry Geen Stijl,.. maar ik vind het echt niet normaal hoe je dit heer neer gezet hebt.

Het gaat wel om een Moeder en haar kind, dus graag een beetje respect aub?
Als het om een gewone Moeder en haar kind gaat toon je ook respect.

ANGEL70 | 18-08-12 | 10:47

Na een half jaar toch de hoop op gegeven. Daar is ook moed en kracht voor nodig.

Sterkte aan de betrokkenen gewenst.

zeg maar jansen | 18-08-12 | 10:47

Amen en verlof Friso uit zijn lijden. Nee, ik ben niet religieus maar vind dit wel inhumaan, immoreel en verdomd egocentrisch.

doenormaal! | 18-08-12 | 10:46

Respectloos, vast&zeker, maar de schaarse middelen & schaars medisch personeel inzetten omdat naast klasse-justitie er ook kansloze klasse medische verzorging bestaat waardoor misschien wel bij tig anderen juist eerder de stekker eruit moet (zorg is nml schaars) is ook respectloos.

seven | 18-08-12 | 10:45

Misschien dat een dikke pad hem wakker kan kussen.
Tsja, je weet het niet he..

Teun van het Tuinpad | 18-08-12 | 10:45

Dit soort beslissingen gaan alleen de zeer naaste familieleden aan, Quid.
Maar als het dan toch nodeloos kwetsend moet: misschien ligt hij daar een zak reserve-organen te zijn voor onze toekomstige koning.
Een tweede lever achter de hand is nooit verkeerd voor iemand die met enige regelmaat 'Prins Pils' genoemd wordt.

Jackanders | 18-08-12 | 10:45

Niet alles wat waar is hoeft gezegd te worden GeenStijl, en zeker niet op een manier als deze. Ik heb geen reedt met het koningshuis, maar dit is niet nodig, voor niemand.

Snap je!? | 18-08-12 | 10:45

@Diphoorn United | 18-08-12 | 10:28
Ik begrijp je, het is niet netjes, deze discussie over de rug van menselijk leed. Toch werd en wordt deze zelfde pijnlijke discussie wel vaker gevoerd, in het geval van minder koninklijke patienten. De zorgstaat kraakt in al zijn voegen wegens grote populariteit en dan komt die noodzaak vanzelf.

Wie, uit hoofde van haar hoge ambt, het volk jaarlijks de morele maat neemt kan helaas dit soort onsmakelijkheden verwachten.

Jan Passant mk2 | 18-08-12 | 10:45

Deze posting voegt niets maar dan ook helemaal niets toe. Zonde van de pixels.

Aero9-5 | 18-08-12 | 10:44

@necrosis : What message ?

Withnail | 18-08-12 | 10:42

Niet zo zeiken op Quid.... leven met een plaat voor je kop valt niet echt mee namelijk!

Fatwabuster | 18-08-12 | 10:42

Zijn ziel wil naar het licht toe.
Zijn Opa Bernhard staat al druk te gebaren met een glas Pink Champagne in de hand (gebaar van stekker uit stopcantact halen), en zijn vader is niet langer depressief in de hemel, maar weet de nieuwkomers altijd prima te vermaken met stropdas-trucjes.
Oma heeft de chocolademelk al ingeschonken.

King of the Oneliner | 18-08-12 | 10:42

@alle Quid-bashers:
Don't shoot the messenger!

necrosis | 18-08-12 | 10:41

Organen afstaan? Dat zullen ze nooit doen. Niet goed voor de bloedlijn he. Die moet in stand gehouden worden. Zal dus nooooit gebeuren.

Xandrino | 18-08-12 | 10:41

irma zonderboezem | 18-08-12 | 10:26 |
( oh ja, topics over tieten vind ik ook vaak smakeloos)
*
These-Antithese-Synthese.
Door smakeloosheid leert men een mooie Boezem waarderen, Irma.

Ratzing. | 18-08-12 | 10:40

Op de schrijfstijl van mijnheer Quid moet je niet ingaan. De man is als tokkie geboren en zal dit ook blijven. Nul respect voor anderen. Waarschijnlijk een zelfingenomen, narcistisch en egoistiisch manneke.

Ko Reander | 18-08-12 | 10:39

Het enige dat je kunt hopen is dat Johny ook snel bedolven wordt onder lawine?

Lacan | 18-08-12 | 10:39

En wederom ga je te ver Quid.
Doe je naam eer aan...

swassannuf | 18-08-12 | 10:39

@necrosis | 18-08-12 | 10:36
In dat geval.
Prins Friso is nu wel het ideale tweede kamer lid.

Ing. eslapen | 18-08-12 | 10:39

Tendentieus, ongefundeerd, en nodeloos kwetsend. Jullie doen je merkomschrijving eer aan. Geen stijl, je moest je schamen.

ClaudeSac | 18-08-12 | 10:38

@Rein 8570 : Dan mogen ze mij ook meteen bannen (10:32).

Withnail | 18-08-12 | 10:38

@anarchrist | 18-08-12 | 10:36 | + 0 -
Wat jij schrijft is onmogelijk.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:37

mocht Johnny Quid ooit hetzelfde overkomen dan eens kijken of deze bospeen hetzelfde stukje in de "ik" vorm plaatst.zielig figuur!triest dat zulke mensen hebben leren schrijven!

anarchrist | 18-08-12 | 10:36

@Gewinflipt | 18-08-12 | 10:32
Zegt 'tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend' je iets?

necrosis | 18-08-12 | 10:36

En vertel er dan ook gelijk bij dat hij niet in de hemel terecht komt want die bestaat niet.

de euro middenweg | 18-08-12 | 10:35

@Gewinflipt | 18-08-12 | 10:32 | + 0 -
Denk je dat het niet al liefdevol verteld is?

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:35

@mezelf moet zijn "WIE er hersendood" blablabla

Rein 8570 | 18-08-12 | 10:35

@blinde kip : Die mensen worden nu toch ook allemaal behandeld ?

Withnail | 18-08-12 | 10:35

Geforceerd over de top. Dat heeft zo'n website toch niet nodig...

Heinzz | 18-08-12 | 10:35

Ik vraag mij af of men bij de gewone man ook een uur reanimeerd. Hadden ze soms het idee dat hij een uur zonder zuurstof wél zou overleven. Omdat ze zelf denken dat ze een beetje god zijn. En die ja-knikkers om hun heen durfden natuurlijk niet te stoppen. "wat doen we?" ; "ga maar door, je weet nooit?"

Ko Reander | 18-08-12 | 10:34

Wat ik erger vind is het bed wat hij gebruikt wat ook voor ziek persoon gebruikt kan worden waar nog wel enige kans van overleven is. Verder natuurlijk vreselijk voor de familie. Helaas is de realiteit niet altijd even leuk.

c.onjo | 18-08-12 | 10:34

@Pubertje | 18-08-12 | 10:29 | + 0 -
Moet het over mijn werk gaan? Is dat belangrijk? Vertel nog wel eens een keertje.

Uiteraard als je als direct betrokkene er in staat is het anders. Maar je moet uitkijken dat je dan niet in je eigen droomwereld gaat leven dat het goedkomt, soms werkt de confrontatie verhelderend.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:34

En Quid, heb je al een brief ontvangen van de RVD, want met dit stuk kan dat niet lang duren denk ik.
Barbatruuk! | 18-08-12 | 10:11 |

Dan vraag ik mij inderdaad af wij er hersendood is Friso ???? maar ik zou eerder zeggen Quid. Ben geen fan van het koningshuis maar vind dit niet kunnen. Hoop dat anderen t.z.t. ook over Quid mogen beslissen en dat ze dan veel plezier hebben.
Zal me wel een ban opleveren schat ik zo in.

Rein 8570 | 18-08-12 | 10:34

Tja, zelfs als hij wakker wordt dan moet hij ten alle tijden waterpas staan dat is toch geen leven

Bokito ergo sum | 18-08-12 | 10:34

Misschien moet de prins worden wakker gekust door de juiste prinses of moeten die luie broers van 'm de juiste queeste eens afmaken?

Parel van het Zuiden | 18-08-12 | 10:33

Graag een beetje meer respect gs.
Je kind verliezen terwijl hij er nog is, een groter drama kan ik me niet voorstellen.

Strange Glue | 18-08-12 | 10:32

Schrijft Johnny Quid tegenwoordig alleen nog maar voor de afdeling 'Nodeloos Kwetsend' van GeenStijl ?

Withnail | 18-08-12 | 10:32

@Kaas de Vries
Het kwetsen komt voort uit dat dit stukje geen functie heeft. Los van medische en ethische overwegingen die zonder kennis beide kanten kunnen uitvallen, maar stel dat prins Friso wel 'onnodig' (dwz medisch onnodig) in leven wordt gehouden dan is dit stukje duidelijk niet bedoeld om dat op een liefdevolle manier te vertellen. Dit stukje is bedoeld om als poging iemand te ontregelen en te kwetsen. Of voor Quid zelf om een imago van 'hard maar objectief' te krijgen. Los van dat de koningin denk ik haar tijd niet aan dit weblog besteed en deed ze het wel dan vermoedelijk na vandaag voor het laatst.

Gewinflipt | 18-08-12 | 10:32

@Jan Passant mk2 | 18-08-12 | 10:24
Ik zou de berekening wel eens willen zien hoeveel Pompe patiënten hiervan een behandeling hadden kunnen krijgen.
Wie start een WOB procedure op?

blinde kip | 18-08-12 | 10:32

Nou goed, ik hoop van harte voor Friso en zijn omgeving dat er een wonder gebeurt, alleen ik denk van niet. Ik vind het stukje niet respectloos. Confronterend ja, respectloos nee.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:30

@Hefting | 18-08-12 | 10:04

Is die oom van je ook een half uur gereanimeerd, voorafgaand aan die coma?

Na 6 minuten is het op. Dit is 24 minuten en een half jaar coma meer.

Soms kan je mensen alleen het licht laten zien, door ze stijlloos de waarheid in te wrijven. Het is niet anders.

ZKH EénOog | 18-08-12 | 10:30

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:01 |
Pia Dijkstra?? Dit lijkt me nou typisch iets voor Maartje van Weegen!!

Jimmydepimmy | 18-08-12 | 10:30

@Quacka | 18-08-12 | 10:23
Inderdaad. Iemand verliezen is zwaar klote maar het moet soms. Dat men niet in wilt zien dat het hier ook een hopeloos geval is, zegt meer over hoe de nabestaanden zijn losgeweekt van de realiteit. Wie helpt ze nou eens echt verder en is niet bang voor majesteitsschennis (wtf!) zoals sommigen hierboven het noemen?

blinde kip | 18-08-12 | 10:29

@Kaas
Moet jij ook wel eens werken? En wanneer dan?
In dit geval is het niet de Koningin maar gewoon een moeder waarvan haar zoon in coma ligt. Het zou fatsoenlijker zijn als we haar met rust laten.
Lees het stukje nog een keer door de ogen van een moeder waarvan haar zoon in coma ligt en probeer het enorme verdriet te begrijpen.
Ik hoop voor je dat je dan begrijpt hoe kwetsend en hard het stukje is.

Pubertje | 18-08-12 | 10:29

@ Jan Passant mk2 | 18-08-12 | 10:20
Inderdaad, geld speelt geen rol! Bea is in dit geval "gewoon" moeder en Friso is "gewoon" zoon, vader, en man. Ik denk dat Bea 6 paleizen van de hand zou willen doen om haar zoon weer op een normale manier terug te krijgen, maar zij weet ook dat dit niet zal gebeuren. Haal alstjeblieft geld, macht en onmacht niet door elkaar.

Diphoorn United | 18-08-12 | 10:28

@smartexpat | 18-08-12 | 10:06 |

Eigenlijk de ultieme reactie. Zelfs voor "geenstijl" zouden er grenzen behoren te zijn.

daytripper | 18-08-12 | 10:27


Hefting | 18-08-12 | 10:04 |
Dat is natuurlijk heel fijn voor jullie familie. Feit is dat Friso niet meer' bijna' de oude gaat worden. Zijn brein ( en dat werkte echt uitstekend, slim prinsje) heeft een uur zonder zuurstof gezeten. Dat maak je nooit meer goed. En tuurlijk raakt het jou. Jij hebt coma van dichtbij meegemaakt. Zo heeft iedereen zijn topics. Ik word emotioneel over kinderpak topics, dierenmishandeling en kanker. Dat wil niet zeggen dat alleen die topics smakelloos zouden zijn.... ( het blijft wel geenstijl).
Anyway, fijn voor je oom en triest voor de Oranjes.

( oh ja, topics over tieten vind ik ook vaak smakeloos)

irma zonderboezem | 18-08-12 | 10:26

@blinde kip | 18-08-12 | 10:21
Ik dacht het, jij plempte het!
*RIP Chuck*

necrosis | 18-08-12 | 10:26

Normaal gesproken vind ik je stukjes hier erg leuk. Maar dit? Respectloos stuk! Wees blij dat het niet je eigen zoon is. Wie ben jij om te oordelen over het wel en wee van deze familie. Ben je de behandelend arts? Ben je überhaupt arts? Of ben je gewoon een smakeloos sensatie journalistje?

Karelklein | 18-08-12 | 10:26

Dus het komt door de 'jaknikkers' die Bea om zich heen heeft. Alsof Friso geen vrouw heeft (Mabel komt in het hele stuk niet voor!). Maar ik begrijp het wel: in de denkwereld van velen heeft Mabel geen enkele inspraak... Waarom schrijven zoveel mensen toch altijd alsof ze dagelijks bij Bea op de thee komen?

menzo | 18-08-12 | 10:26

die Amsbergen zijn verplicht godsdienstig ( of zijn het echt wat ik betwijfel ): 'bij de gratie Gods' en als je dat bent heeft God je het leven gegeven en zal God het ook weer terugnemen. Adel is ondenkbaar zonder een Hoger Wezen !

de heer ooievaar | 18-08-12 | 10:26


Friso wordt achter de hand gehouden als bliksemafleider voor een volgende koningshuiscrisis.
Als de poep weer eens flink door de ventilator geslushd wordt gaat de stekker eruit...

Speitoptantje | 18-08-12 | 10:24

Als we toch een laag niveau handhaven..

Er is een nieuwe tulpensoort genoemd naar Friso. Deze groeit alleen in de kas...

Oh jummie -'tjes ohmnomnom

Professor Kwakelnaak | 18-08-12 | 10:24

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:09
Daar heeft het Kabinet der Koningin de AIVD voor.

Ratzing. | 18-08-12 | 10:24

.. het is ook niet alsof Friso de ziekte van Pompe heeft, waarvan de medicijnen echt te duur zijn voor de ziektekostenverzekering.

Jan Passant mk2 | 18-08-12 | 10:24

Toch best makkelijk, 't schrijven van zo'n stukje. Even proberen.
-------------
Johnny Quid is dood. Morsdood overleden. Van ons verscheiden. RIP en alles. Dat is hij al twee jaar, maar we doen net alsof dat niet zo is. Om de één of andere reden was "ongeveer twee jaar na zijn start bij GS" een reden voor een kutstukje.

Zodat u zich nog eens herinnert wat een uniek en apart geval dit is. Had hij in een krant geschreven en was hij een gewone schlemiel geweest als u en ik, dan was hij allang ontslagen. Uiteraard. Want weet u hoe duur? Quid is langer dan gebruikelijk getolereerd en wordt nu langer dan gebruikelijk comateus in leven gehouden. Onze redactie heeft blijkbaar nogal moeite met afscheid nemen. En de realiteit onder ogen zien. Quid is dood, Bert. Kent u die verhalen van 'weblog bestaat door allang vergane status'? Dat is GS.

De coma van Quid is een gepamperde ontkenningsfase waarbij duidelijk wordt dat Bert alleen maar jaknikkers in zijn omgeving heeft, omdat blijkbaar niemand het meest rationele voorstel aan haar durft te doen: laat het gaan, red een leven of vijf met zijn organen, begraaf hem en ga door met de redactieleden die nog wel min of meer optimaal functioneren. Hij zal nooit meer zijn oogjes open doen. Nooit meer uit dat bed stappen. Nooit meer worden tot de Quid van weleer. Laat los. Sluit af.

Geef het desnoods -mocht dat je ding zijn- een plekje. Whatever. Wij hadden het ook graag anders gezien, want Hoxha en Fleischbaum leken ons prima kerels. Maar het mocht niet zo zijn. Verleng dan ook niet je eigen lijdensweg en accepteer de werkelijkheid: het is niet jouw schuld, Bert, er valt je helemaal niks te verwijten, maar Quid is dood. Gecondoleerd.

vraagstaart | 18-08-12 | 10:23

Ik vind de hele situatie smakeloos. Met name voor alle mensen die zelf iemand hebben verloren. Daar bleven ze niet een uur lang iemand reanimeren. Daar kregen ze geen behandeling in een duur Londens ziekenhuis aangeboden, inclusief wekelijkse vlucht voor de familie van en naar londen. Nee, die mensen kregen gewoon het advies om maar afscheid te nemen en te denken over orgaandonaties.
Het is dus inderdaad smakeloos dat die familie keer op keer wil laten merken dat zij boven de wet staan. :-(

Quacka | 18-08-12 | 10:23

Ik ken Quid niet. Gezien het stukje duidelijk nog vrij jong, want, niet denigrerend bedoeld, hij praat grotendeels als een kip zonder kop, helemaal los van de vraag of iemand in een dergelijke staat in leven houden zinvol is. Misschien nog in de puberteit? Bij de Romeinen duurde de puberteit tenslotte tot 25. Hoe dan ook: dit is treurig en daar komt Quid ooit zelf wel achter.

daytripper | 18-08-12 | 10:23

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:18
Klopt, ik zeg het verkeerd. Dat maakt het ook extra pijnlijk voor hun dat ze in deze toestand blijven.
Ik heb zelf eens een zeer traumatische ervaring meegemaakt, je leven gaat door, je werkt je sport etc. in een soort roes. Totdat je bedenkt verrek is het al een half jaar geleden het lijkt net twee weken geleden. Eigenlijk zijn ze in de tijd stil blijven staan terwijl alles om hun heen verder dendert. De Koninging en/of Mabel hebben gewoon nog tijd nodig, en hopen op een wonder.

bonje | 18-08-12 | 10:22

Wat zit men te zeiken over respectloos. De familie heeft de luxe gehad een half jaar afscheid te nemen. En ja, als je zo lang in coma ligt, ben je dood. Velen nabestaanden hebben die luxe niet. Daar gaat de kist gelijk de grond in, of ze willen of niet.
Muzak!
www.youtube.com/watch?v=ndpGQWw3p1g

blinde kip | 18-08-12 | 10:21

Wat een raar stukje. Vertrouweling van de familie? Bemoei je er niet mee.

Ornoisliefde | 18-08-12 | 10:21

Och, de koningin heeft vast wel een sponsor die de kosten kan betalen, dan speelt geld geen rol. Zoals mijn goede vader altijd sprak.

Jan Passant mk2 | 18-08-12 | 10:20

Ik heb mijn plant net weer wat water gegeven. Die was op sterven na dood.

Nacho_Vidal | 18-08-12 | 10:19

@bonje | 18-08-12 | 10:16 | + 0 -
Ze kan nu helemaal niet beginnen aan het proces van rouwen. Want er is nog hoop.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:18

@Gewinflipt | 18-08-12 | 10:13 | + 0 -
Ik denk meer dat je het in de ethiek moet zoeken. Waar probeert hij de Koningin te kwetsen?
Wellicht ben ik nog niet wakker.

Ik was vrij kritisch op geenstijl bij andere stukjes bij Friso, maar hier niet echt.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:16

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:14 |
Klopt, maar daar is het nog te vroeg voor rouwen duurt veel langer dan een half jaar. In deze sneltrein waar we leven realiseren we dat niet meer.

bonje | 18-08-12 | 10:16

heb ik dit stukje hier en op andere plekken niet al eerder gelezen? zijn jullie om publiciteitsredenen aan het testen of jullie ook voor majesteitsschennis kunnen worden aangeklaagd ofzo? dit punt is al zo vaak gemaakt, wat voegt dit toe?

org | 18-08-12 | 10:15

@bonje | 18-08-12 | 10:13 | + 0 -
Je zegt het goed. Sprankje hoop en aan vastklampen. Maar dat is niet realistisch. Het is een hele menselijke reactie en begrijpelijk. Ik zou het zelf waarschijnlijk ook doen, totdat iemand mij aan mijn jasje trekt en zegt. Kaas het is over, laat het gaan.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:14

Quid is geen arts noch weet hij iets van morele overwegingen. Dit lijkt vooral een soort machtskick te zijn, lekker iemand tot in het diepst van haar wezen proberen te kwetsen.

Gewinflipt | 18-08-12 | 10:13

@Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:01
Ineke en Jolande. Dibi blijft voor morele steun wachten op de gang.

blinde kip | 18-08-12 | 10:13

@Barbatruuk! | 18-08-12 | 10:11 | + 0 -
Kan jij of iemand anders mij uitleggen waarom dit stukje respectloos is?

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:13

Respectloos stukje, onmenselijk om nabestaande die beslissing door de strot te duwen zoals in dit stukje wordt beschreven.
Er is inderdaad heel weinig hoop maar dat is nog net ietsie pietsie meer als helemaal geen hoop. Als partner of moeder zijnde zou ik me daar ook nog even aan vast klampen. Iedereen die in zo'n situatie is geweest weet dat je dan niet zomaar de stekker eruit trekt na een half jaar. De tijd gaat in zo'n geval voor hun ook tergend langzaam het had net zo goed vorige week kunnen zijn. Zo voelt het tenminste.

bonje | 18-08-12 | 10:13

hij is waarschijnlijk al dood, mag ik dat zeggen , ja dat mag ik
RIP

pim melkert | 18-08-12 | 10:12

@PrSdNt | 18-08-12 | 10:05 |
Ik denk dat Mabel niet zoveel in te brengen heeft daar hoor, zoals niemand eigenlijk.
En Quid, heb je al een brief ontvangen van de RVD, want met dit stuk kan dat niet lang duren denk ik.

Barbatruuk! | 18-08-12 | 10:11

Beter voor hem en zijn familie. Maar een normale en verstandige familie had dit natuurlijk gelijk laten doen.

Het sterven dan.

Nacho_Vidal | 18-08-12 | 10:11

Voor euthanasie moet Friso eerst weg uit Engeland. Daar is euthanasie namelijk verboden...

How convenient...

Professor Kwakelnaak | 18-08-12 | 10:10

@Ratzing. | 18-08-12 | 10:08 | + 0 -
Oh de Koningin leest inderdaad Geenstijl.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:09

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:02 |
Wie durft het de Koningin te vertellen?
*
Volgens mij heeft Johnny Quid dat zojuist hierboven gedaan !

Ratzing. | 18-08-12 | 10:08

Hefting | 18-08-12 | 10:04 |
Één casus tegenover 999 casussen die niet terugkomen na maanden.
Een typisch "Mijn opa werd 80 met 2 pakjes per dag", argument.. omdat de longafdeling vol ligt met 99% gevallen vanwege dezelfde pakjes.
.
Fijn voor uw oom, echt waar, maar uw realiteitswaanzin is een beetje ver te zoeken.
Daarbij is mij ook niet bekend of uw oom in een lawine bedolven is en 60 minuten met een stilstaand hart heeft gezeten...

riotstarter | 18-08-12 | 10:07

@Hefting | 18-08-12 | 10:04 | + 3 -
Kan je uitleggen wat hij had?

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:07

Zijn hersens hebben circa een uur lang zonder zuurstof gezeten. Je hoeft geen dokter te zijn om te begrijpen dat dit fataal is. Hij wordt nooit meer wakker.

De wandelaar | 18-08-12 | 10:07

Ik kan me heel goed voorstellen dat zijn moeder er de stekker niet uit wil trekken. Ieder sprankje hoop etc. etc.

Sterkte. Het is niet mijn vriendin, maar je eigen kind moeten begraven lijkt me vreselijk.

vraagstaart | 18-08-12 | 10:07

dezeookalbezet | 18-08-12 | 10:04
Driewerf sorry!

mijntweecent | 18-08-12 | 10:06

@dezeookalbezet | 18-08-12 | 10:04 | + 1 -
Wat vind je er respectloos aan? Ik vond ze in ieder het minst respectloos van alle stukjes over dit onderwerp.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:06

Ik heb niet zo veel met het koningshuis Quid, maar god allemachtig wat ben jij een droeftoeter. Je hebt niet overal ongelijk hoor, maar een hufter ben je wel. Dat je een kind moge verliezen en anderen je nog na mogen trappen.

smartexpat | 18-08-12 | 10:06

Verhuis ´m naar dat Delftse praalgraf,dan kan ze d´r zo naast gaan liggen straks.

Ratzing. | 18-08-12 | 10:05

Beslist Mabel niet of de behandeling gestopt wordt? Lijkt mij logischer dan Bea

PrSdNt | 18-08-12 | 10:05

Een oom van mij is na een aantal maanden coma teruggekomen en weer bijna de oude.Heel erg smakeloos stukje dit.

Hefting | 18-08-12 | 10:04

gaan we vandaag alles in 3-voud posten?

respectloos stuk weer trouwens. Altijd makkelijk praten als het niet je eigen familie is of als je zelf in die situatie zit.

dezeookalbezet | 18-08-12 | 10:04

Server is zo te zien ook aan het overlijden.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:04

Nu ligt het toch echt wel aan de servert dunkt me.

Godsammekraken | 18-08-12 | 10:04

Doorgaan met de familieleden die nog wel min of meer optimaal functioneren?
Wie dan?

Frietje_Oorlog | 18-08-12 | 10:04

Het is een sneu en triest verhaal, maar wel de waarheid. Wie durft het de Koningin te vertellen? Wellicht Pia Dijkstra.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:02

-weggejorist-

mijntweecent | 18-08-12 | 10:02

Friso de Orgaandonor. De eerste Oranje sinds tijden die wat bijdraagt.

Godsammekraken | 18-08-12 | 10:02

Waar is stekkerdoos Sap als je haar nodig hebt voor wat uitleg over een en ander.

mijntweecent | 18-08-12 | 10:02

Met dit warme weer moet je dit soort gevallen snel afhandelen.

Steuntrekkert | 18-08-12 | 10:02

Waar is stekkerdoos Sap als je haar nodig hebt voor wat uitleg over een en ander.

mijntweecent | 18-08-12 | 10:02

Het is een sneu en triest verhaal, maar wel de waarheid. Wie durft het de Koningin te vertellen? Wellicht Pia Dijkstra.

Kaas de Vies | 18-08-12 | 10:01

Amen.......

Stillekracht | 18-08-12 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken