Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PLUKKIE AL? Werklozen te lui voor Westlandse kas

plukkiealwestland.jpgRotterdamse werklozen komen niet aan de bak in de Westlandse kassen, omdat tuinders kiezen voor immigranten (en scholieren). Oftewel, they took our jobs! Aldus wethouder Marco Florijn (Sociale Zaken) van Rotterdam. Hij geeft tuinders er de schuld van dat ze liever kiezen voor buitenlanders dan voor Rotterdamse werklozen. Toe maar. Vervolgens geeft hij een alinea later toch wel toe dat de gemeente wat laat was met het benaderen van de tuinders voor het 'werklozen in de kassen'-project en de tuinders dus al hun zomermaandvacatures vervuld hadden met wat voor handen was. Namelijk buitenlanders (en scholieren). Want een tuinder kan nu eenmaal niet wachten op een ambtelijk sociaal reïntegratieproject om zijn trostomaten te knippen en zijn chrysanten te plukken. Bovendien lult Marco ook wat dat aan gaat uit zijn nekharen, want al in maart 2012 zetten dertig tuinders hun kassen wagenwijd open voor werklozen uit de omliggende steden. Er is namelijk ALTIJD WERK in het Westland, maar je moet het wel willen doen. Vroeg uit bed, vuile klauwen krijgen, eentonig de hele dag de paden in tussen het gewas, heet en benauwd onder het glas en als je aan het eind van de dag onder de douche stapt is het water het eerst kwartier groen van de planten die afgeven. En daar is het probleem. Want al snel bleek dat de werklozen helemaal geen zin hadden in dat werk. Maar dat zegt Marco Florijn er dus niet bij. Van de 700 kandidaten die mochten solliciteren, zijn er nu 26 aan het werk. Blijkbaar sinds mei al weer eentje geen zin meer. De fuck. Ja, dus dan maar weer de Polen en de scholieren inzetten om de kas leeg te trekken. Zo werkt een onderneming: iemand moet het doen. En werklozen krijgen liever een Roffiaanse uitkering dat dat ze hun klauwen uit de mouwen steken in het bedrijvige Westland. Maar goed, geen zorgen, Marco Florijn krijgt gewoon 46 miljoen euro extra om het gigantische bijstandstekort (vorig jaar 91 miljoen, dit jaar verwacht 23 miljoen) te overbruggen. Terwijl het werk in het Westland voor het oprapen ligt. Luie, verwende bijstandsflikkers en een te zachte overheidshand, Marco, dat is het probleem.

Reaguursels

Inloggen

HangTurken en hangMarokkanen met een uitkering zet je niet zomaar aan 't werk. Dacht je dat zij zich laten commanderen door westerse varkens en honden? Ook zo'n lul als Badr Hari die aan de lopende band mensen invalide trapt wordt niet opgepakt. Voor die lui telt alleen de sharia.
Stem dus straks op Wilders!!!

grote haas | 14-07-12 | 01:29

?

Plukkiehaar | 13-07-12 | 21:56

Hoho. Arbeidsschuwe werklozen hebben ook recht op vakantie. Gelukkig maar voor alle vakantiekrachten.

stoepheer | 13-07-12 | 20:49

Die lui zijn niet voor niets werkloos.

van Nazareth | 13-07-12 | 19:32

ikmaar | 13-07-12 | 15:36 |
En waarom niet?

lanexxx | 13-07-12 | 16:14

dom en tendentieus stuk, zoals zoveel hier op GS: wat willen jullie dan: slavenarbeid? als jij je luie penne-baantje bij GS verliest meteen verplicht door de knieën in de kassen?

ikmaar | 13-07-12 | 15:36

Dank aan paul de vries9779 | 13-07-12 | 14:35 voor het vermelden van het uurloon. FF rekenen.
Ouders met kinderen in bijstand krijgen 90% van het minimumloon. (E 1269,6)
Gaat 1 van hen werken in het Westland, dan krijgen ze 1460 Euro bruto. Daar moet nog vanaf de reiskosten. Abbonnementje vanuit, laten we zeggen Rotterdam CS kost een kleine 200 Euro. Trek dat van het loon af. Wat hou je dan over??
Precies, een inkomen ONDER de bijstandsnorm. Alleenstaande ouders zelfde verhaal; die moeten behalve reiskosten ook kinderopvang zelf bekostigen. Houden dus ook minder dan de bijstand over.
Je moet toch wel een gaatje in je hoofd hebben als je gaat werken voor een besteedbaar inkomen dat onder de armoedegrens ligt!!

gaffelbaard | 13-07-12 | 15:25

phantom2 | 13-07-12 | 10:28 | + 18
Gelijk binnenvaartschippers.

swassannuf | 13-07-12 | 15:23

Te lui? Ik denk van niet.
Het werk betaalt bijzonder slecht. In sommige gevallen wordt de wet niet nageleefd. De werker krijgt dan nog minder betaald dat waar hij/zij recht op heeft.
Na optellen en aftrekken van het meerdere aan inkomen in vergelijking met bijstand, en kwijtscheldingen e.d. die je niet meer ontvangt omdat je werk gevonden hebt, is het uiteindelijke resultaat van die som dat je netto nog minder overhoudt dan toen je in de bijstand zat.
Geen wonder dat mensen ervoor kiezen in de bijstand te blijven zitten.

gaffelbaard | 13-07-12 | 14:59

Vindt je het gek dat mensen er geen zin in hebben ? Jezelf laten afbeulen en afbekken voor 9 euro per uur, reiskosten voor eigen rekening ? Dat zou ik ook pertinent weigeren.

Misschien moet men eens bedenken het loon op te schroeven naar 12 euro per uur, das fatsoenlijk en dan is de belangstelling vele malen groter.

De tijd dat werklozen zich lieten afbeulen en uitbuiten ligt inmiddels 50 jaar achter ons, voor wie het gemist mocht hebben.

paul de vries9779 | 13-07-12 | 14:35

betalen.....

vies , zwaar, eentonigwerk

dan komt er wel volk als er maar,

loon naar werken is

BOER-uit zwolle | 13-07-12 | 14:01

Trieste dik verdienende macho's hier hoor. (Me too! Mag ik nu ook kotsen op werklozen? ).

Goed, nog 2 weken en dan richting polen!! Festival, geen afzetlintjes en 3fm mietje, Gratis entree, halve liter bier E0,90 en >400.000 man. Kzie jullie in de beergarden op/onder/naast de tafel. Je herkent mij aan de paarse boxershort en de vale badjas.

encrypted.google.com/search?tbm=isch&...

de reaguurbuur | 13-07-12 | 13:44

Rotterdammers .... hoe dan ook kansloze lui

Kwatz | 13-07-12 | 13:23

Bieten dunnen, aardappelen rapen. Aardbeien plukken voordat je naar school ging. Zelfs voor je veertiende. Vrij normaal toen voor de jeugd in mijn dorpje. En we hebben er alleen maar voordeel van gehad.

WirMachenMusik | 13-07-12 | 13:23

Ik vind dat Florijn hier niks te verwijten valt. Hij heeft keihard geprobeerd om die mensen aan de bak te helpen, alles uit de kast getrokken. Mooi dat er nog mensen zijn die (wellicht tegen beter weten in) de schouders eronder willen zetten. Dat het uiteindelijk een dood paard blijkt te zijn waar ie trekt is niet zijn schuld.

wilmeister00 | 13-07-12 | 13:14

Durrdukkadurrr !

Bigi Bana Boy | 13-07-12 | 13:10

zolang hier in Boskoop iedere ochtend enkele bussen met Polen aankomen om de dagloners af te leveren is er nog werk zat.

pietjePuke | 13-07-12 | 13:02

Roffiaans, dat moest ik even opzoeken. Betekent beroep of hoerenwaard/bordeelhouder. Ik vind het een beetje een gezocht woord maar goed...

Gewinflipt | 13-07-12 | 12:57

Ter aanvulling: als die tuinders fatsoenlijke fulltime vacatures hadden voor iets boven het minimum waren ze echt allang vervuld.

Gewinflipt | 13-07-12 | 12:53

Stelletje populisten. Die tuinders hebben toch alleen maar wat los werk voor het minumum waarbij je per saldo er financieel op achteruit gaat, o.a. door de extra voedselkosten (energie gebruiken voor lichamelijk werk kost snel een paar euro per dag extra en koolhydraten komen niet gratis uit de supermarkt). Plus kosten voor kleding etc. En als er dan een paar keer om 14u geen werk meer is en je eerder naar huis mag moet je een aanvulling op je bijstand aanvragen, waar ze erg lastig doen want potentiele fraudeur als je werkt. Ik zou zeggen, belasting omlaag, lagere inkomens daar ook van laten profiteren (bij de EU en ontwikkelingssamenwerking valt nog wel een eurotje of 20 miljard te halen) dan wordt je nest uitkomen ook nog weer leuk.

En oh ja, immigratie verminderen afgezien van mensen die vervelend werk doen. Wij lekker de helft van jaar op een tropisch eiland zitten met een uitkering en anderen het werk doen, ideaal toch? Zo doen ze dat in die Arabische landen ook.

Gewinflipt | 13-07-12 | 12:50

-weggejorist-

cat22 | 13-07-12 | 12:48

pff

cat22 | 13-07-12 | 12:48

Korten?? Helemaal geen cent meer naar deze uitvreteres, bedoel je? Maar als je Florijn heet, dan deel je kennelijk graag florijnen (X 2,21) uit... Nomen est omen!

NACademicus | 13-07-12 | 12:44

Laten we het eens over die kudt amsterdammers hebben.
In Rotterdam werken ze zich de pleuris en in 020 geven ze het uit.
De laatste tijd nog positief nieuws gehoord uit 020?
Oh ja, ziggo dome. Akoustiek van een beerput.

Kilsdonk | 13-07-12 | 12:28

Wat een demagogisch populistisch geneuzel. We moeten solidair zijn met al die kansarme negers en moslims, net bevrijd van de slavernij, en nu moeten ze zomaar opeens weer werken. Dat kan echt niet. Alle uitkeringen verdubbelen, allemaal een BMW (wel een 6 serie natuurlijk) van de gemeente, en afstraffen die tuinders. Stel kapitalistische arbeiders. Parasites of all countries, unite!

KarelMarks | 13-07-12 | 12:17

Het is natuurlij te kort door de bocht om werklozen, die jarenlang voor hun potje hebben gespaard, te vergelijken met buitenlanders. Het is nogal een verschil of je zonder enig toekomstperspectief dit werk dagelijks moet blijven doen, of dat je hier naar buitenlandse maatstaven veel geld kunt cashen. In het eerste geval is het een glijdende schaal naar beneden, in het tweede geval is het een groot feest voor die buitenlanders. Als je mij 12.000 euro geeft om ergens een maandje stront te gaan scheppen in een of ander kuttig achterafland, doe ik dat hoor. En zo is het voor die buitenlanders ook. 800 euro hier is een groot kapitaal daar. Terwijl je er hier nog niet eens je huur van kunt betalen. Dus zo kort door de bocht als GS het stelt is het niet.

negers zijn zwart | 13-07-12 | 12:15

Met de arbeidsmentaliteit van die uitkeringstrekkers zal vast een heleboel mis zijn, maar leer mij de boeren kennen, slechtere werkgevers bestaan niet.

HoogToontje | 13-07-12 | 12:08

De overheid is de regie op de beroeps werkelozen totaal kwijt. Dit is het resultaat van jarenlang gedogen dat mensen liever op hun luierug liggen dan vroeg opstaan om te gaan werken. Wat had die wethouder anders verwacht als je als werkschuwe, gebruikt makend van alle regeltjes en subsidies, meer inkomen hebt dan het minimum loon.

Therapietje | 13-07-12 | 12:01

blaster | 13-07-12 | 11:38

Hoewel je gelijk hebt zal het altijd ontkend worden door degenen die er beter van worden. Geld laat mensen in elk gedaante veranderen.

doskabouter | 13-07-12 | 11:57

Werken moet niet hoeven.

RudolfvanEngelen | 13-07-12 | 11:54

Geen zin om te werken? Dan MAAK je maar zin! Ik heb ook wel 's geen zin, maar wandel wel gewoon om 6:30 uur de deur uit. Zou ik dat niet doen: geen geld. En terecht.
En dat zou ook moeten gelden voor de uitvreters in dit land. Kunnen werken, maar niet willen werken: géén geld.
Is dat nou zo ingewikkeld? Daar past toch geen speld tussen?!

Ornoisliefde | 13-07-12 | 11:49

Je hoeft alleen maar werk te accepteren dat je leuk vindt, pardon, dat bij je past, toch? Zucht. Dit stond ook in het artikel, echt waar:
Daarnaast wil de wethouder bijstandgerechtigden, voordat ze voor tuinbouwers aan de slag gaan, eerst in een zogeheten proefkas laten werken. "Op die manier kunnen ze alvast wennen aan de werktijden en de fysieke werkzaamheden", legt Florijn uit. "Ze doen dan al precies hetzelfde werk, alleen nog niet voor een werkgever. Dat geeft ons ook de kans om te kijken of het werk wel echt bij iemand past. Misschien blijkt dat iemand toch beter bijvoorbeeld in de horeca kan gaan werken."

huh, ian? | 13-07-12 | 11:47

Heel simpel: Ben je werkeloos dan pak je de eerste baan aan de je wordt aangeboden. Verdien je dan niet genoeg om te overleven dan wordt dat aangevuld met een uitkering. Weiger je echter die baan of weiger je werk te zoeken dan kun je ook fluiten naar je geld en zoek je maar uit hoe je in de toekomst verder leeft. Het moet eens afgelopen zijn met dat zachte gedoe hier in Nederland.

Herr Knäckebröd | 13-07-12 | 11:41

Jongens, wat wordt er hier dom geschreeuwd. Lees mijn topics eens en denk dan nog eens na! Kan pijn doen, hoor. Je bent gewaarschuwd! Want als elke MOE-lander betekent dat je 25% minder winstbelasting hoeft af te rekenen, als je als zelfstandige 52% van je (zwaar opgevoerde en nooit betaalde) kosten van een MOE-lander door de belasting kan laten betalen, is er geen NL-er die daar qua netto uurloon aan het einde van de maand tegen kan concurreren. Want = fraude met aftrekbare kosten die aan de MOE-lander worden toegerekend. Bovendien werken ze niet harder dan een NL-er, gewoon gelul. Maar omdat die MOE-lander hier meer dan het dubbele verdient van wat hij in zijn eigen land kan verdienen, accepteert die zonder morren dat ie gewoon een aantal overuren voor niks werkt. Tel je die zaken bij elkaar op (belastingaftrek + gratis overuren) komen de netto loonkosten van die MOE-lander voor de tuinder uit op minder dan 50% van de loonkosten van een NL-er. Waar denk je dat die tuinder voor kiest???
Beetje fraude, niet de hele waarheid vertellen en gratis overuren of die NL-er, die best wil werken maar waarvan de kosten van hem niet fiscaal aftrekbaar zijn en die niet voor niets aanzienlijke overuren wil maken, maar gewoon betaald net als onder beschaafde werkgevers normaal is?
Onze overheid weet dit, is ziende blind en doet alsof de schuld bij de NL-er ligt. Maar er is geen bedrijfstak, waar zoveel gesjoemeld wordt met lonen, overuren en arbeidsomstandigheden als de tuinderijen en kwekerijen.
En dan nog godverdomme eigen faal in controle en aanpak van deze misstanden op de nek van de 'werkschuwe' NL-er willen schuiven? Lijkt de propagandamachine van Noord Korea of van Hitler-Duitsland wel!

blaster | 13-07-12 | 11:38

"Amper Rotterdamse werkelozen in kassen Westland".
Logisch toch? Als ze werken in de kassen dan zijn ze toch niet meer werkeloos? Of moeten die mensen een hangplek krijgen en wil de stad rotterdam z'n werkelozen in het westland dumpen?

gozahtje | 13-07-12 | 11:38

vetkleppert | 13-07-12 | 10:14

Vind ik ook.

De zaak had allang geautomatiseerd moeten zijn.

Maar ja, 100 Pooltjes zijn goedkoper dan ingenieurs.

Zolang als dit aan de hand is, zal dit gezeik blijven bestaan.

Daarnaast, de meeste reaguurders stellen wel: uitkeringen omlaag. Waarom zal het loon niet omhoog mogen gaan?

Van het minimumloon wat de tuinders betalen, als zij dat al betalen aan de polen, kan de Nederlander in Nederland nog geen droog brood van kopen, zeker wanneer de exorbitante hoge huren ook nog moeten worden betaald.

En zoals een enkeling ook al stelt: het is seizoensarbeid. Een paar maandjes is het spitsuur en de rest van het jaar is er geen fluit te doen, dus geen inkomsten (op de uitkering na dan) en geen enkele vorm van perspectief.

Het is heel gemakkelijk om te zeiken op uitkeringsgerechtigden, echter zorg er eerst maar eens voor dat het werk meer dan fatsoenlijk wordt betaald gelet op de fysieke zwaarte van het werk!!

ProAsfalt | 13-07-12 | 11:37

Ik heb in m'n leven vaker bij de boer en bij een sierplantenkwekerij van een vriend gewerkt. Je moet er de mentaliteit voor hebben. En - inderdaad - veel Nederlanders hebben die niet: 10-12 uur flink doorwerken in weer en en wind of in sauna-temperaturen (kas/warenhuis) is geen makkie. En niet iedereen kan dat fysiek en mentaal aan. MOE-landers die thuis geen werk vinden, zullen dit echt wel doen want het wordt naar hun maatstaven goed betaald. Echt slecht betaald werd ik ook nooit, maar zolang je in NL voor op je gat zitten maar ietsje minder geld krijgt, kan ik me voorstellen dat de uitkeringsgerechtigden niet staan te drommen om bij zo'n komkommerkoning uit het Westland te beginnen...

Aktivist | 13-07-12 | 11:34

De gestuurde rotterdamse werkelozen zijn nog te lui om te bibberen,bij 40 graden koorts.

Bataaf | 13-07-12 | 11:29

nnndoh | 13-07-12 | 11:08 | + 0
Ik werk zelf in een bedrijf met 100-200 Polen. En er zitten welgeteld maar 3 mooie meiden tussen. Dat is niet overdreven. De rest is de 50 gepasseerd, of gewoon een monster.

Maar Polen werken voor een hongerloontje? Waar ik zit slaat dat nergens op. Die krijgen gewoon goed betaalt hoor. Maar het verschil met de Nederlanders is dat Polen niet lopen te zeuren als ze even door moeten, terwijl de Nederlanders na 1 min langer doorwerken al lopen te zeikstralen.

WoetWoet | 13-07-12 | 11:25

Ik heb ook een keer moeten kijken in de kassen. Moest om 4 uur 's morgens opstaan. Hoe kan dat nou goed gaan? Ik lig er nooit voor 2 uur in ... ..

Oerkoendoe | 13-07-12 | 11:25

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:19: Dan hebben ze in ieder geval daarvóór gewerkt (en meebetaald!) aan het systeem ;-)

Bubba | 13-07-12 | 11:23

Rotterdamse werkelozen willen wel graag werken in de kassen,
maar het moet ook wel wat aantrekkelijker gemaakt worden.
Ik stel voor om in de koffie- lunch- en theepauzes wat bekende artiesten te laten optreden bijv. The one and only Lee Towers en verder genoeg plaatsgenoten.. www.abr-online.nl/

hansvanvoren | 13-07-12 | 11:21

Gedurende mijn middelbare schooltijd ook in de kas in het Westland gewerkt. Het uurloon was toen leeftijd min 10. Je moest dus eigenlijk zorgen dat je een ander baantje als je de 18 bereikte, want dan was je voor de tuinder gewoon te duur (meestal een Zwinkels of Grootscholten). Voor het uurloon wat een 18 jarige verdiende nam die veel liever kinderen van 13 aan. Dus is het niet zo raar dat werklozen uit Rotterdam niet aan de bak komen als de telers het liefst zo goedkoop mogelijk arbeid willen. In mijn ogen zijn ze ook door deze instelling voor een groot gedeelte verantwoordelijk voor het aantrekken van hordes kansarme migranten. Er werken haast geen Turken meer in de kassen alleen nog Polen, omdat die een beter arbeidsethos hebben. En waar zijn de Turken die zitten werkloos thuis in Rotterdam.

Choppy | 13-07-12 | 11:20

Het mankeert aan arbeids ethos, al die werkschuwe uitkeringstrekkers die niet willen, subiet de uitkering stoppen. Er is werk voorhanden, dus kan er geen excuus zijn.

lanexxx | 13-07-12 | 11:20

Bubba | 13-07-12 | 11:13 | + 0 -

Stond laatst in de krant (en dus is het waar) dat er ongeveer 5 duizend Polen hier in de WW zitten omdat ze nu eenmaal een arbeidsverleden hebben. Maar de meerderheid die werkt, daar heb je gelijk in.

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:19

Maar je gaat dus niet de rest van Nederland opzadelen met een contigent niksnutten op andermans kosten om je kutbedrijfje nog een paar jaar te rekken.
vetkleppert | 13-07-12 | 10:14

Kan ik me ook nog wel ergens in vinden. Laat ze anders met behoud van uitkering + 100 of 200 euro extra werken en laat de werkgever volgens een oplopend schaal meer en de uitkeringsinstantie minder betalen.

FrankVeer | 13-07-12 | 11:18

@Juustem | 13-07-12 | 11:09
Ja klopt, is ondernemersrisico.
En een week of 2 geen werk is best te overbruggen zonder inkomen,daarvoor heb je als ZZP'er ook meer in de week als iemand op de loonlijst.
Maar je hebt in Nederland ook nog met een instituut te maken wat belastingdienst heet, en die maakt het weinig uit wat er gebeurd, maar betalen zal je.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-12 | 11:18

Ik had graag meegedaan met "luie flikkers die werklozen", maar volgens mij was het werk in de kassen reeds vergeven doordat tuinders al Polen e.d. hadden ingehuurd. Oftewel, de gemeente Rotterdam is dit project te laat gestart. neemt niet weg dat er werk genoeg is...

Tommygunner | 13-07-12 | 11:16

Dit zijn kwesties die ze bij het programma Filosofisch Quintet op de Publieke Omroepen liever niet aankaarten. Liever praten over de morele noodzaak van het sociale vangnet.

Maar wat verwachten ze dan ook van immigranten die niet eens de ruggengraat hebben om hun eigen land op te bouwen? Verwachten ze heus dat die uit hun nest komen om in een ander land wél een bijdrage te leveren? Keep dreaming.

Shalome | 13-07-12 | 11:14

@eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:09: Eerlijk gezegd, ken ik alleen maar werkende Polen. Vaak in beroepen waar slecht iemand voor te vinden is, of waar je alleen maar (hele) domme, onzelfstandige Nederlanders voor kunt krijgen. Kan ik beter een slimme Pool aannemen.

Bubba | 13-07-12 | 11:13

Als scholier heb ik jaren in de kassen gewerkt. Voor een habbekrats zwaar werk doen, je moet het maar willen. Dus ik kan me er alles bij voorstellen dat onze werklozen ervoor bedanken.

Doldwaas | 13-07-12 | 11:12

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:10 | + 0 -
Precies!

Moi2 | 13-07-12 | 11:11

Moi2 | 13-07-12 | 11:06 | + 1 -

Maar zolang ze massaal PvdA blijven stemmen blijven ze welkom, toch?

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:10

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-12 | 10:59 | + 0 -
Dus als hij geen werk kan krijgen krijgt hij geen uitkering? Is dat niet gewoon ondernemersrisico?

Juustem | 13-07-12 | 11:09

blaster | 13-07-12 | 11:00 | + 1 -

We zijn het dus roerend met elkaar eens! Er zouden maar iets als 50 duizend Polen naar Nederland komen als de grens open ging werd ons door onze regering voorgerekend. Maar die vlieger ging niet helemaal op helaas. Maar als Brussel zegt dat wij de Polen moeten binnenlaten en ook nog een uitkering geven als zij werkloos zijn of arbeidsongeschikt dan doen wij dat toch gewoon. Want een verening Europa geeft ons enorme welvaart en daar plukken we allemaal de vruchten van, toch? En wat gaat het toch slecht in Zwitserland de laatste tijd, het wordt ook tijd dat zij inzien dat ze erbij moeten komen, kunnen ze gelijk ook meebetalen aan het noodfonds voor onze zuidelijke vrienden...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 11:09

voor 1400 euro netto in de 4 weken wil ik wel in de kassen werken, lekker naar die poolse meiden kijken.

nnndoh | 13-07-12 | 11:08

@Faaldehaas | 13-07-12 | 10:59: 27 graden en droog? In de kassen? Kan me temperaturen herinneren van meer dan 35 graden,vol in de zon en geen zuchtje wind (wat je buiten weer wel hebt...)

Bubba | 13-07-12 | 11:08

@Freddie Stobart | 13-07-12 | 11:03 | + 0 -
Juist, dit soort bizarre verhalen staan niet op zichzelf.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:06
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 13-07-12 | 11:06
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 13-07-12 | 11:06

Allochtonen zijn niet, zoals Links Nederland ons wijs probeert te maken, naar Nederland gekomen om deel uit te maken van het Nederlandse volk maar puur om misbruik te maken van onze sociale voorzieningen.
Natuurlijk gaan die niet werken.

Moi2 | 13-07-12 | 11:06

Ik had een internationaal transportbedrijf in de randstad. Wij kregen veel chauffeurs uit het noorden die graag aan de slag wilden voor 3/4 CAO (nog steeds 3000 netto per maand) omdat ze in hun regio niet aan het werk konden of niet betaald kregen.
Zodra je zo iemand aanneemt hang je. Na een jaar gaat ie weg en de vakbondsadvocaat komt dan nog even die laatste 25% met terugwerkende kracht halen.
De handtekening van de werknemer is niets waard want uitbuiting.

Freddie Stobart | 13-07-12 | 11:03

Ik zou zeggen stopT die naTTe T maar in je reeT RoTTerdamerT. WesTland kan makkelijk zonder jullie. Polen kom er maar in!

Jaimy Fox | 13-07-12 | 11:02

@Faaldehaas | 13-07-12 | 10:59 | + 0 -
Dat is eigenlijk heel erg abnormaal in het bedrijfsleven. Maar omdat de overheid overal zijn vingers in wil hebben vragen ze een hoop belasting en krijg je het terug via subsidie, mits je aan de voorwaarden voldoet.

Vrij ernstige staatsbemoeienis.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 11:00

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:53 | + 0 -
Nee, dat is niet waar. Er moeten nog meer van die landen bij de EU komen. Open grenzen, vrij verkeer van werknemers en goederen, nergens meer werkvergunningen weet je. Wat kansarmen moeten kansen krijgen, niet door ze zelf te pakken maar door de kansrijken de stront in te trappen. Leve de soosjalistiese EU Van Rmpuit gedachte! (zet cynusmodus weer uit)
Ja, inderdaad. Voor onze welvaart en gelijke kansen in Europa zou je wensen dat die muur weer heel snel terugkwam. Want dit Europa heeft 3 snelheden, de snelle zoals wij in West Europa, de middelste zoals Griekenland, Spanje en Ierland en de allerlaagste zoals Roemenie, Bulgarije, Kroatie en nog wat van die voormalige Oostbloklanden. Waarom niet gelijk Oekraine en Kazachstan erbij gehaald? Geeft een vierde snelheid en uiteraard laten de de besten bloeden voor de slechtsen!

blaster | 13-07-12 | 11:00

@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-12 | 10:51
Respect, ik ken mensen van 35 (en zelfs ouder) die nog NOOIT gewerkt hebben, wel hebben ze een indrukwekkende lijst van kwalen en aandoeningen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Ze hebben dan ook geen moeite om bij de 'soos' uit te leggen waarom ze absoluut NIET kunnen werken....

necrosis | 13-07-12 | 11:00

@dubbert | 13-07-12 | 10:57 | + 0 -
De wijnproductie wordt volgens mij nogal gesubsidieerd.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:59

Ik vraag me af waar die fabelachtige subsidieverhalen vandaan komen. Het lijkt alsof het merendeel denkt dat een tuinder voor elke kilo tomaat een handje geld van de overheid krijgt. Tuinders krijgen subsidie voor investeringen die ze doen, wat volgens mij niet geheel abnormaal is in het bedrijfsleven.

Het werk is kut en zwaar word gezegd. Laat mij maar in een tomatenkas hobbelen als het buiten regent of 35 graden is, in de tomaten is het altijd 27 graden en droog.

Faaldehaas | 13-07-12 | 10:59

@vetkleppert | 13-07-12 | 10:53
En daar zouden in Den haag eens iets aan moeten doen.
Mijn schoonzoon is ook ZZP'er (van ww situatie uit want dat was zou goed volgens UWV, kreeg zelfs een starterskrediet), heeft nu het slap, werkt in de bouw, maar als die een week of langer geen werk heeft is het niet een uitkering ontvangen.
En dat vind ik een grote schande, wel de lasten maar zit het even tegen niet de lusten.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-12 | 10:59

paddostoel | 13-07-12 | 10:56 | + 0 -
Dat snappen ze wel maar het moet meer geld kosten voordat ze het project daadwerkelijk kunnen stopzetten.
Want stel je voor dat mensen vraagtekens gaan zetten bij vorige projecten. Dat moeten ze in 010 niet willen natuurlijk.

Juustem | 13-07-12 | 10:58

@Superior Bastard | 13-07-12 | 10:56 | + 0 -
Jij weet veel.

Ben je wellicht ook een onderbuiker?

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:58

Bij Peugeot in Frankrijk hebben ze ook uitkering trekker erbij sinds gisteren. Kunnen mooi druiven gaan plukken zodat wij een lekker wijntje hebben deze winter.

dubbert | 13-07-12 | 10:57

necrosis | 13-07-12 | 10:49
Veel, geloof me maar.

Superior Bastard | 13-07-12 | 10:56

Daarnaast werkt een Pool veel harder dan een reintegrant vanuit R'dam. (kom zelf uit het W'land, dit project slaat nergens op en heeft allang gefaald. Maar dat snappen ze blijkbaar zelf nog niet.)

paddostoel | 13-07-12 | 10:56

@blaster | 13-07-12 | 10:50 | + 0 -
Ook dat is allemaal waar wat je schrijft.

Gewoon "level playing field"

Overheid moet gelijke kansen creeeren voor iedereen. Maar dat doen ze nooit, ja ze zeggen van wel, maar ze doen het alleen nooit.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:56

st3fan07
Erg herkenbaar ook voor mij. Ik was de hele zomer aan het bollenpellen toen ik jonger was en heb altijd mijn zomervakanties gewerkt. Geen gezeik, uitkering krijgen is gewoon 40u per week ter beschikking van de staat staan. Wat voor werk dan ook (binnen ethische grenzen uiteraard).

PolderBoer | 13-07-12 | 10:55

Tussen gemeente en werkeloos bedoel ik natuurlijk. Eerst maar eens een bak koffie geloof ik... :-D

Bubba | 13-07-12 | 10:55

@îîî ReBeL îîî | 13-07-12 | 10:47
Die transportbedrijven zitten vaak al in Polen om de Nederlandse CAO's te ontduiken. Ze spelen een dus smerig spelletje over de rug van de Nederlandse chauffeurs. Eigenlijk niet zo heel anders dan wat de tuinders willen: goedkope arbeid waarbij de Nederlandse werknemer buitenspel wordt gezet.

rara | 13-07-12 | 10:55

vetkleppert | 13-07-12 | 10:53
Zo is het

Botte Hork | 13-07-12 | 10:54

necrosis | 13-07-12 | 10:49 | + 2 -

Bijstandskoning!

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:54

Altijd in de tomaten en kassen gewerkt toen ik scholier was en daarna studeerde. Altijd al buitenlanders en scholieren geweest en een paar eigen medewerkers.

Je kan beter (hard)werkenden hebben die gewoon centen willen verdienen om in hun onderhoud te voorzien, dan ongemotiveerde werkelozen die alleen maar komen omdat anders de uitkering gestopt wordt.

Beter idee: Stop de uitkering, geef deze aan de tuinder en laat ze gewoon werken voor een gewoon uurloon. Verbreek de band tussen werkeloos en uitkeringstrekker.

Bubba | 13-07-12 | 10:54

@necrosis | 13-07-12 | 10:49
Ik niet, want als ZZPer mag je maximaal meebetalen aan alles waar je last van hebt en kan je de tering genieten als je niks te doen hebt.

vetkleppert | 13-07-12 | 10:53

blaster | 13-07-12 | 10:48 | + 2 -

Als het zo is dan waren we een stuk beter af toen de Berlijnse Muur er nog stond. Maar zo gaat Nederland naar de verdommenis idd...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:53

*zich afvraagt hoeveel reaguurders aan het staatsinfuus/ subsidietiet hangen*
necrosis | 13-07-12 | 10:49

Not me... maar hoe lang nog...

phantom2 | 13-07-12 | 10:51

@îîî ReBeL îîî | 13-07-12 | 10:46
-"subsidie"
De tuinder is afhankelijk van subsidie, dus is het geen ondernemer. Hij is een werkverschaffer. Hij zal zich dus moeten houden aan de Nederlandse arbeidscultuur.

-Eemshaven (...) verhuizen naar Polen
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat de tuinder zich aan moet passen aan de situatie in Nederland. Of wil je echt dat elke immigrant zijn eigen arbeidsethos aan ons komt opdringen?

rara | 13-07-12 | 10:51

@necrosis | 13-07-12 | 10:49
Ik op dit moment helaas weer, maar heb wel al bijna 35 jaar onafgebroken gewerkt.
Dus royaal meebetaald aan de WW-pot.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-12 | 10:51

Grouch | 13-07-12 | 10:41 | + 0 -

Wie daar nu zo nodig een minnetje voor moest geven, maar vind dat je volkomen gelijk hebt. En in vergelijking met het sorteren van aardappelen in een koude en stoffige landbouwschuur is het in een kas prima werken lijkt me. Maar als je voor een paar tientjes per dag extra acht uur moet werken terwijl je met in je bed liggen ook geld krijgt dan kiezen sommigen helaas voor het laatste...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:51

Roosje van Meer | 13-07-12 | 10:14 | + 2 -
Lul toch niet naar je verstand van zaken hebt, gigantische muts!

blaster | 13-07-12 | 10:50

*zich afvraagt hoeveel reaguurders aan het staatsinfuus/ subsidietiet hangen*

necrosis | 13-07-12 | 10:49

Lul toch godverdomme niet zo popi-jopie als jullie geen kaas gegeten hebben van de materie en het echte probleem onder tafel willen houden. In Breda zijn meerdere mensen al tientallen keren afgewezen bij tuinderijen, die liever Polen en MOE-landers willen dan NL-ers. In het Westland niet anders. En weet je waarom? Omdat die tuinder alle kosten van die Polen en MOE-landers HELEMAAL kan aftrekken als kosten van zijn winst. Is hij zelfstandige, levert dit hem 52% extra op van de kosten, is hij BV levert hem dat een besparing van 25% winstbelasting op.
Hij gaat een overeenkomst aan met een parkbeheerder om tientallen vakantiewoningen te huren voor een schijtprijs en voert als kosten de hoofdprijs op. Hij trekt etensvergoedingen af, reiskosten van en naar het thuisland en ondertussen geeft hij ze gratis wodka, zodat ze het weekend helemaal niet weg willen naar Polen. Bovendien sterft het van de vrijgezellen, die helemaal zelden naar de thuislanden gaan. He, FIOD ! Doe eens een diepgaand onderzoek naar de belastingfraudes bij tuinderijen en kwekers ! Want van die NL-er kan nog niet eens een lekke fietsband van de belasting afgetrokken worden, bovendien werken die MOE-landers rustig 60 uur tegen een schijtuurloontje (als ze al overuren krijgen en niet als 'woonvergoeding in natura' wordt ingehouden)
Tegen deze oplichting kan geen NL-er op en zeker geen werkeloze NL-er, want die is al kansloos als ie zich alleen al maar bij die tuinder meldt!
Ga eens vragen bij de honderden NL-er, die afgewezen worden bij dat tuinderstuig en oordeel dan nog een keer!
Concurrentie met MOE-landers? Uitstekend, maar dan wel op gelijke gronden en niet met de handen en voeten op de rug gebonden door onze roverheid, die elke gelegenheid aangrijpt om het eigen falen hier op de nek van de werkeloze NL-ers te schuiven! Goverdomme, met zo'n overheid heb je geen Al Qaida nodig, hoor!

blaster | 13-07-12 | 10:48

@vetkleppert | 13-07-12 | 10:38
Heel democratisch en sociaal dus. Kuch.

doenormaal! | 13-07-12 | 10:47

@rara | 13-07-12 | 10:37
En al die transportbedrijven hier in de regio moeten die ook naar het voormalig Oostblok??

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-12 | 10:47

Ik werk toevallig in een branche waar nogal veel nederlanders worden vervangen door MOE-landers, maar het gaat puur om de centen. Ze krijgen minder dan de helft van het nederlandse minimumloon per uur. Geen extra overwerkvergoeding, geen verblijfsvergoeding, verplicht -illegaal- overwerken en geen voorzieningen. Een aantal belgische bedrijven is nota bene beboet omdat ze het verdomden om zelfs maar toiletten voor hun personeel mensen te regelen. Maar het mag allemaal van onze overheid, want ze zijn in dienst van een postbusbedrijfje in Bulgarije/Polen/Roemenië dus ze hebben geen last van onze CAO's. Voor de overheid een prachtige gelegenheid om de uitkeringen aan banden te kunnen leggen en zo weer wat te bezuinigen. Let wel, er zijn ook echt luie honden onder de uitkeringstrekkers, maar allemaal over 1 kam scheren kun je niet maken zolang deze situatie zich uitbreidt.

phantom2 | 13-07-12 | 10:46

@rara | 13-07-12 | 10:37
En volgens jou zou dan ook de Eemshaven (waar men volop aan het bouwen is met megaprojecten) moeten verhuizen naar Polen? want daar zie je haast geen Nederlandse bouwvakker hoor.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-12 | 10:46

Johnny Quid | 13-07-12 | 10:03
Zelf wel eens dat werk gedaan Johnny?
Denk het niet joh, daar zijn jouw vingertjes te teer voor.
Ik wel hoor, een paar jaar, in de jaren 80 toen er ook zoveel jeugdwerkeloosheid was weet je nog.
O nee dat zal je niet weten, jij bent er eentje van de gepamperde latere generatie.
Johnny, dat werk is inderdaad zwaar kut, het betaald slecht, en je moet fysiek in goede doen zijn om het vol te houden.
Ook is het seizoen gerelateerd Johnny, dus na een paar maanden zit je weer thuis.
Totaal uitzichtloos geen enkel perspectief.
De meeste tuinders zijn ongeletterde bully's die mensen afblaffen, en bij bedrijfsongevallen hun schouders ophalen.
Maar goed als je tijdelijk kan werken, en je hebt een uitkering dan vind ook ik dat je ook al is het kutwerk je het moet aanpakken.
There aint such a thing as a free lunch.
Maar wat me stoort is dat je weer zo een semi scherp stukje neerplempt, waar je klaarblijkelijk je geld mee verdient, en dat je daarmee weer een hele groep schlemielen als uitvreters wegzet.
Is wel zo gemakkelijk he Johnny, ze kunnen toch niets terug doen.
Momenteel hebben we wat grotere problemen als die schlemielen Johnny, dat is namelijk de bankensector die ons voor honderden miljarden leegzuigt.
Dat is globale corruptie een spelletje tussen politici en de J.P.Morgans van deze wereld Johnny, waarbij die luizige centjes van die schlemielen totaal in het niets verdwijnen.
Trek eens een wat grotere broek aan Johnny en richt je op echte problemen, in plaats van zondebokjes te zoeken.
O ja Johnny, ik werk gewoon hoor, al 40 jaar en zelf mijn studies betaald.Maar ga me niet druk maken om uitkeringstrekkertjes terwijl schorem hele landen kapot maakt.
Get a life Johnny.

bakoenin | 13-07-12 | 10:44

@rara | 13-07-12 | 10:37
Dat zal wel niet gaan want veel van de tuinbouw hier (ook afkomstig uit het westland) is hier met subsidie naar toe gehaald, puur omdat hier veel werkloosheid was/is.
Dus vertrekken ze vroegtijdig zal de subsidie terugbetaald moeten worden.
Trouwens als ik die tuinder moet geloven is het hier binnenkort afgelopen met bepaalde producten, want met steun vande EU kunnen tuinders in Spanje dingen leveren in Nederland, waar ze hier niet eens voor te maken zijn, dus zal de NL tuinder het onder de kostprijs moeten verkopen, en dat zal wel niemand vol houden.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-12 | 10:44

Ik heb van mijn 14e tot mijn 24e in een kas gewerkt. Altijd genoeg geld te besteden.
Verder heb ik 12 jaar op universiteiten rondgehangen (studie, promotieonderzoek, postdoc in het buitenland). Toen ik terugkwam, en nog niet onmiddelijk een baan had, heb ik maar weer geinformeerd voor een (tijdelijke) baan tussen de komkommers. Ik kon meteen beginnen, en heb daar dus een paar maanden gewerkt.
Vergeleken met het salaris dat ik nu krijg, was het natuurlijk geen vetpot, maar ik kon er van rondkomen, en 2e voordeel was dat ik mijn hamburgerbuikje uit de VS er langzaam af aan het "trainen" was.

Dus al die uitkeringstrekkers zijn gewoon werkschuw, en moeten realiseren dat als ze geen baan kunnen krijgen die ze graag willen, ze maar moeten accepteren wat er voorhande is.

Quid: het valt trouwens wel mee hoe heet het in een kas is, en hoe vies je ervan wordt.

Grouch | 13-07-12 | 10:41

@doenormaal! | 13-07-12 | 10:35
Goed voor Nederland wordt nooit nader omschreven. Maar het klopt wel, als je "Nederland" omschrijft als de eigenaren van de wat grotere bedrijven.
Voor de rest van Nederland is het een catastrofe.

vetkleppert | 13-07-12 | 10:38

Kansloze baanplannen van de heer Florijn zijn een gegeven. Ga maar eens in Leeuwarden vragen hoe hij een puinhoop van sociale zaken daar heeft gemaakt. Mooi weer spelen maar ondertussen duurbetaalde nietsnutten inhuren via peperdure detacheringsbureau's. 0,0 resultaat maar meneer is wel opgeklommen tot wethouder in Rotjeknor. Welkom Marco in de baantjescarrousel van de PvdA.

Datzegiktoch | 13-07-12 | 10:37

@îîî ReBeL îîî | 13-07-12 | 10:33
Als die tuinder zo graag met Polen werkt in plaats van met Nederlanders dan zou hij naar Polen moeten verhuizen. Het is vreemd om een Poolse mentaliteit te eisen van Nederlandse werknemers.

rara | 13-07-12 | 10:37

Het probleem ligt ook bij de overheid.
Zo ben ik bv ZZP-er in de grafische industrie. Heel erg onregelmatig werk, hollen of stil staan. Wil best een 'bijbaantje' nemen, maar dan ben ik wél in één klap mijn kleine ondernemers aftrek, van 7200,- e kwijt.
Domme overheid.

Botte Hork | 13-07-12 | 10:36

Ach, over 10 jaar is er helemaal geen geld meer voor sociale voorzieningen. Dan hebben immigranten in Europa de pot al lang leeggeroofd, voor zover er überhaupt nog iets te roven viel aangezien we vrijwillig al alles hebben overgedragen aan de EU.
Europa zou goed zijn voor Nederland volgens onze politici maar in mijn leven zal ik nooit meer de welvaart meemaken die ik eerder hier heb gezien. Met dank aan de EU onze politici/landverraders (PVV uitgezonderd) en immigratie. xandernieuws.punt.nl/?id=659611&r=...

doenormaal! | 13-07-12 | 10:35

Superior Bastard | 13-07-12 | 10:28 | + -3 -

Ik lig dubbel!

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:33

Kijk daar in Rotterdam wonen natuurlijk geen Nederlanders meer, maar hier in de regio wel, en hier in de regio is ook veel tuinbouw.
Nu vroeg ik laatst een tuinder waarom hij geen Nederlanders aan het werk heeft maar allemaal Polen.
Zijn antwoord was eigenlijk voorspelbaar.
Hij zei het volgende : als het 16.00 uur is, maar er moet nog even doorgewerkt worden, dan werken de Polen gewoon door zonder te morren, maar een Nederlander pakt eerst een cao-boekje om te kijken wat die extra uren opleveren + de Nederlander wil wel eerst naar huis want moeder de vrouw heeft de aardappels op staan.
Of de Nederlander kan niet overwerken want er komt een leuke film op tv.
Een Nederlander moet vaak naar de tandarts, de dokter, op ziekenbezoek, allemaal in de baast zijn tijd, een Pool hoeft dat nooit.
En dat was voor hem de reden, niet om het geld, want die Polen betaalde hij (volgens hem) net zoveel als dat hij een Nederlander ook zou moeten doen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-07-12 | 10:33

En dit is dus de reden dat we terug moeten naar het Census Kiesstelsel. En dan alle werklozen niets meer geven dan een dak boven het hoofd, voedselbonnen en muntjes voor gas en licht.
Moet je eens zien hoe hard de ambitie van die gasten stijgt!

McPhart | 13-07-12 | 10:32

@Superior Bastard 10:28
Ignore. Pointless man, angst veur the unknown.

AshleyJ"Ash"Williams | 13-07-12 | 10:30

@Godsammekraken | 13-07-12 | 10:09
Mooi gesproken. Die houden we erin.

doenormaal! | 13-07-12 | 10:30

@eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:27
Ik neem geen risico.
God weet hoe diep dat "sap" doordringt.

Che_cuevara | 13-07-12 | 10:29

Misschien zouden ze de belasting op arbeid eens fors kunnen verlagen. Dan kan je nog leven op minimumloon en wordt het voor werkgevers ook aantrekkelijker om personeel te krijgen aangezien het minimumloon omlaag kan zonder dat dat koopkrachtverlies ten gevolg heeft. Dan kost het de overheid ook een stuk minder aan uitkeringen en men geeft meer uit dus extra belastingopbrengsten. Maar daar is niemand in Den Haag voor,ook de VVD niet want die willen ook lalageld voor nutteloze projecten als JSF en staatruifvretende bestuurders van eigen huize.

JoranVanderdood | 13-07-12 | 10:29

Misschien zouden ze de belasting op arbeid eens fors kunnen verlagen. Dan kan je nog leven op minimumloon en wordt het voor werkgevers ook aantrekkelijker om personeel te krijgen aangezien het minimumloon omlaag kan zonder dat dat koopkrachtverlies ten gevolg heeft. Dan kost het de overheid ook een stuk minder aan uitkeringen en men geeft meer uit dus extra belastingopbrengsten. Maar daar is niemand in Den Haag voor,ook de VVD niet want die willen ook lalageld voor nutteloze projecten als JSF en staatruifvretende bestuurders van eigen huize.

JoranVanderdood | 13-07-12 | 10:28

Wat Babybolleke zegt; ga gerust eens solliciteren bij al die bedrijfjes waar werk is wat nederlanders zogenaamd niet willen doen. Je bent aan de telefoon al afgewezen. Je bent nederlands, dus weet je iets van, of heb je gehoord van arbeidsvoorwaarden en salariëring. En daarmee ben je al te lastig. En zelfs als je ermee accoord gaat, wordt je nog niet aangenomen omdat je in de toekomst weleens lastig zou kunnen worden. Dit hele verhaal is -behoudens enkele uitzonderingen- bedacht om goedkope slaven uit het buitenland te kunnen halen die je na het werk een trap onder hun hol kunt geven. Niks meer, niks minder. En niet omdat de prijs voor de produkten te laag is, maar omdat meer winst maken nou eenmaal lekker is. Kijk maar eens in een hoekje van die kas naar de auto('s) van onze gesubsidieerde tuinders die elk bedrijfsrisico (het weer, de oogst, gasprijs, glasschade) op de overheid en daarmee de maatschappij proberen af te wentelen. Als er een voertuig staat wat minder dan 80000 euro kost komt dat alleen omdat de Mercedes in de garage is voor een beurtje.

phantom2 | 13-07-12 | 10:28

@vetkleppert | 13-07-12 | 10:23
Maarja welke partij gaat hier wat aan doen? En dan ook gelijk een partij die het wel aandurft om een PvdA burgemeester op non-actief te zetten omdat deze weigerd het beleid uit te voeren..

Nee precies dat dacht ik ook, niet een.. Dus dan voortaan maar blanco stemmen.

deMeer | 13-07-12 | 10:28

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:15
Als jij overweegt om te stoppen met die makkelijke xenofobische of topic grappen, waarvan je denkt dat men ze hier graag leest, terwijl je in dat gat waar je woont nog nooit een buitenlander hebt gesproken.

Superior Bastard | 13-07-12 | 10:28

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:12
Ah, vandaar dat het niet gebeurt.
Had ik even over het hoofd gezien.

Che_cuevara | 13-07-12 | 10:27

Che_cuevara | 13-07-12 | 10:25 | + 0 -

Als je ze voor het eten goed schilt is er niets aan het handje, vriend...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:27

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:18 | + -1 -

En toch een minnetje, van wie zou het zijn?

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:26

@eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:08
Bedankt voor de inlichting.
Voorlopig even geen komkommers meer voor mij.

Che_cuevara | 13-07-12 | 10:25

Ik zou ook niet gaan, voor je het weet kom je die kale eikel op z'n racefiets tegen.....

laardepul | 13-07-12 | 10:24

@deMeer | 13-07-12 | 10:18
Nee, het werd in binnen zonder kloppen dik tien jaar geleden al luid en duidelijk uit de doeken gedaan.
Maar men gaat er vrolijk mee door.

vetkleppert | 13-07-12 | 10:23

Na het Vestia-debacle, Oranje op 't EK2012, de omgang met Q-koortsslachtoffers, de debilisering van onze hoofdstad, de goedkeuring van het ESM en de Tour-prestaties, weer iets om erg trots op te zijn.

Fijnstoffer | 13-07-12 | 10:23

Vriend van me werkte in de kassen, verdiende op zijn 17e meer als zijn vader. Just saying...

bello | 13-07-12 | 10:20

@vetkleppert | 13-07-12 | 10:08

Je doet alsof dit nieuw is.... En je er ook (nog) van opkijkt.

deMeer | 13-07-12 | 10:18

Maar toegegeven, voor dit loon www.st-ab.nl/normwml.htm
kan je nog beter met een blokfluit op het Damrak gaan zitten

Botte Hork | 13-07-12 | 10:18

de overheid moet een legitieme reden hebben om een veelvoud aan belastingen binnen te harken - is er geen probleem dan verzinnen ze het wel - de realiteit is dat veel geld verdwijnt in de zakken van bestuurders en in zinloze projecten om nieuwe vrienden te maken.

ganzo | 13-07-12 | 10:18

@AshleyJ"Ash"Williams | 13-07-12 | 10:17 | + 0 -
Hoe weet jij dat.

Ik heb in ieder geval al een boek gekregen, en 2 vouchers.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:18

Sinds we met zijn allen hebben gekozen voor dit fantastische Systeme Stalinique draait de economie op criminaliteit, kinderarbeid (vakantiebaantje my ass, jeugd vult dagelijks de schappen bij de Albert Heijn, ondertussen studeren voor een nepbaan bij InHolland) en de constante stroperij naar goedkoopste arbeidskrachten. Moderniseren, welvaart en voorspoed mocht niet van de PvdA dan moet je nu ook niet gaan lopen zeiken. en die 23 miljoen tekort in Rotterdam, maak daar maar 123 miljoen van alleen een echte PvdA idioot ziet die niet aankomen.

trippert | 13-07-12 | 10:18

@eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:15 | + 0 -
Dat is mijn "price of fame".
Ach als hij aan mijn voeten ligt geef ik hem wel een handtekening hoor, ik ben geen kwaaie pier.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:17

@Kaas de Vies 10:15
Ga nou gewoon es aan 't werk in die kassen. Dat reaguren levert je helegaar niets op T.

AshleyJ"Ash"Williams | 13-07-12 | 10:17

Botte Hork | 13-07-12 | 10:14
Waarom, is toch niet meer dan normaal?

Superior Bastard | 13-07-12 | 10:17

Zal ik het eens hebben over mijn dagje Rotterdam Zuid?

de Bree | 13-07-12 | 10:16

@de Bree | 13-07-12 | 10:15 | + 0 -
Ik ben hier niet aan het uitrusten maar aan het uitfrusten.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:16

Superior Bastard | 13-07-12 | 10:13 | + 0 -

Zou je binnenkort niet een keer kunnen overwegen iemand anders te bashen? Gewoon omdat het kan en omdat ik denk dat je in wezen héél misschien best nog wel mee zou kunnen vallen als mens. Met de nadruk op
héél misschien...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:15

@Superior Bastard | 13-07-12 | 10:13 | + 0 -
Jazeker Superior Bastard, Supreme Overlord of the World of Warcraft council. Wanneer gaan we weer samen proberen "the chrystal Sword of Greadin" te bemachtigen?

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:15

de geschiedenis herhaalt zich. politiek weet dit al jaren en doet er geen reet aan.

Challenger | 13-07-12 | 10:15

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:13
LOL en daar bent u nu nog steeds van het uitrusten?

de Bree | 13-07-12 | 10:15

Een Pool is een tuinders beste vrind.

Jaimy Fox | 13-07-12 | 10:14

Werklozen willen daar niet werken. Snappen jullie reactionairen nu waarom we Polen nodig hebben?

Jaimy Fox | 13-07-12 | 10:14

Hulde voor de 26 kandidaten die het wél doen trouwens

Botte Hork | 13-07-12 | 10:14

Als de werkgevers niet te krenterig waren geweest om wat meer te betalen en hun slaven normaal te behandelen, hadden ze wel Nederlanders kunnen krijgen voor hun klotewerk.
Dan worden die asperges of die industriele producten maar wat duurder. Of je maakt ze ergens waar wel legale spotgoedkope arbeid is. Of beter nog: je investeert in automatisering.
Maar je gaat dus niet de rest van Nederland opzadelen met een contigent niksnutten op andermans kosten om je kutbedrijfje nog een paar jaar te rekken.

vetkleppert | 13-07-12 | 10:14

Mijn dochters hebben een prima werkmentaliteit, wilden graag in de kassen werken, maar werden niet aangenomen omdat ze geen Pools spraken.......

babybolleke | 13-07-12 | 10:14

Hun uitkering stoppen/korten zodat ze wel verplicht worden om te MOETEN werken.
Het gaat hier allemaal veel te makkelijk, laat ze maar eens werken, zodat ze `s avonds blij zijn dat ze thuis zijn, en hun bed in gaan om de volgende dag weer verder te werken.
Zo moeten wij dat ook doen, als we wat centjes willen over houden om leuke dingen te doen.

Roosje van Meer | 13-07-12 | 10:14

@st3fan07 | 13-07-12 | 10:12 | + 0 -
Ik heb dezelfde ervaring.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:13

En de tuinders de schuld geven? Zijn ze helemaal belazerd daar! Hoe moeten de wel hardwerkende ondernemers dan hun brood verdienen? Dus: plukqoutum.
Hoe moeilijk kan het zijn. Aan het werk.

Proud2Bstupid | 13-07-12 | 10:13

Allemaal gezeur dat het in die kassen zo zwaar is. Toen ENDP even geen werk had ging ik een halve winter bij een boer aardappelen sorteren. Kon je acht uur per dag aan de sorteerband staan rotte en beschadigde aardappelen rapen voor een kutloon. En als het voor export naar Noord-Afrika (!) was dan moest er een jute zak omheen waar precies 50 kg in pastte. Gelukkig hoefde je hem dan maar één keer op je schouders te nemen en er maar 10 meter mee te lopen, viel dus nog wel mee eigenlijk...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:13

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:08
Ach ach ach.

OT:
Zolang werklozen niet gekort worden zal dit de tendens blijven. Of niet Kaas?

Superior Bastard | 13-07-12 | 10:13

Gezien voorgaande comments weten we het blijkbaar allemaal. Waarom weten ze het bij de overheid dan nog niet?

(De vraag was retorisch; ik weet ook wel dat politici alleen in de smaken wereldvreemd en doelbewust-landsverkwanselend voorkomen)

ZKH EénOog | 13-07-12 | 10:12

Meh, ik stop met lezen van Geenstijl. Hier word je toch droevig van. Kan je werken en dan verdom je het. Met zo'n instelling moet je niet gaan opkijken dat je scheef aangekeken wordt door de maatschappij. Ik zat verdomme al vanaf mijn 13e in de tuinbouw. Rooien op het land, tulpenkoppen, bollenpellen en dan ook vaak dagen langer dan 8uur. Dik verdienen dus.

Onbegrijpelijk dat mensen in de schulden kunnen komen en/of in aanmerking komen voor een uitkering. Het werk ligt voor het oprapen 'als je het wilt'.

Scholieren en studenten missen naar mijn mening ook steeds meer een werkmentaliteit. Op de HvA werd ik scheef aangekeken als ik zei dat ik in de vakantie fulltime gewerkt heb. Of hebben alleen mensen buiten de stad nog de ouderwetse werkmentaliteit met de paplepel ingegoten gekregen? Mij werd altijd verteld. ALs je iets wilt moet je ervoor werken. Dus geen hippe 3310 (toen ter tijd) voor mij op 14 jarige leeftijd, maar keihard werken/sparen

st3fan07 | 13-07-12 | 10:12

TukArjups!!!!1

AshleyJ"Ash"Williams | 13-07-12 | 10:12

@Che_cuevara | 13-07-12 | 10:11 | + 0 -
Dat schijnt niet solidair te zijn ofzo.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:12

Ze "kunnen" niet werken wan de meerderheid doet aan de ramadan. Dat begrijpt iedereen toch wel.

doenormaal! | 13-07-12 | 10:12

Rotterdamse werklozen zijn ook buitenlanders. De ene groep buitenlanders verdringt de andere groep. LOL

de Bree | 13-07-12 | 10:11

Wat is er mis met korten op de uitkering als ze niet willen werken?

Che_cuevara | 13-07-12 | 10:11

Vandaar dat ik nergens werk kan vinden

brentjuh | 13-07-12 | 10:10

@das_Freudenmädchen | 13-07-12 | 10:09 | + 0 -
Werken indien nodig in de kas.

Wat hebben we aan een zanger lichte muziek waar de markt blijkbaar niet op zit te wachten.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:10

De 2e Marco die geld vraagt van de staat. En bijstand leveren moet. Het zijn wel fucking Marines. Dope!

Normpje | 13-07-12 | 10:10

Zwaar lullig dit. Wat moet een zanger lichte muziek nou in een kas!

das_Freudenmädchen | 13-07-12 | 10:09

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:06
Het zijn geen vangnetten maar hangmatten. Haal die weg en maak er weer vangnetten van en niet meer!

Godsammekraken | 13-07-12 | 10:09

@Juustem | 13-07-12 | 10:04
Zeker als ze een uitkering krijgen...

Het DaanMannetje | 13-07-12 | 10:08

Als je die werklozen belooft de uitkering te halveren, gaan ze vanzelf wel. Maar zolang ze, inclusief alle bijkomende subsidies, meer vangen, dan iemand die dat 'vieze' werk doet, kijken ze wel uit.

Oh, en die wethouder en zijn ambtenaren moet je ook op inkomen halveren voor hun ineffectiviteit. Misschien dat ze de volgende keer wat vlotter zijn dan.

Maar dat mag natuurlijk allemaal niet, he...

ZKH EénOog | 13-07-12 | 10:08

Eigenlijk kun je die luie werklozen niets kwalijk nemen, het is de overheid die een totaal verkeerd beleid voert. Als je met niets doen geld kan vangen en daar van kan leven, waarom zou je in godsnaam dan werk doen waar je amper meer voor krijgt? Niet dat ik hier voorstander van ben, maar dit noem je ook wel "voluntary unemployment" en wordt in diverse economische modellen beschreven.

De enige manier om dit op te lossen is om te korten op uitkeringen. Alleen dan kun je dit soort taferelen voorkomen. Sowieso zou de economie er veel beter voor staan en een stuk efficiënter zijn als er minder overheidsbemoeienis is.

ProTagger | 13-07-12 | 10:08

Tijdens de ramadan schijnen de Turkse en Marokkaanse vrouwen een voorliefde voor het komkommerplukken te ontwikkelen...

eerstneukendanpraten | 13-07-12 | 10:08

Aan de ene kant is het waanzin om nieuwe braafslaven te importeren als de vorige lading massaal in de hangmat ligt.
Maar wacht maar tot de Moe-landers erachter zijn dat je in dit land van uitkering, huursubsidie en fokpremie precies hetzelfde of beter leeft als van een klotebaan, maar dan zonder de klotebaan.
Dan moet de volgende lading onopgeleide crisislijers komen. Mensen die zich nog wel laten uitbuiten en afblaffen voor weinig.
En de rest van Nederland betaalt wel weer voor de vorige miskoop.

vetkleppert | 13-07-12 | 10:08

In veel gemeentes wordt je gewoon aan het werk gezet als je je bijstandsuitkering wil houden. Marco zou een voorbeeld kunnen nemen aan Leiden.

rara | 13-07-12 | 10:08

@Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:06 | + 0 -
Ehm er moet nog ergens "is" tussen.

Is er wellicht een sociaal vangnet voor een nieuw keyboard voor mij, of wellicht een potje om mijn talenknobbel in mijn brein te herstellen?

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:07

Mensen weten niet meer hoe het voelt om arm te zijn. Ze hebben te veel zekerheden en vangnetten anders hadden zich nooit zo arrogant opgesteld.

Haal de vangnetten weg.

Voorwaarts voor de Hollandse tomaat, uitaard niet de socialistische, die smakeloos en te waterig.

Kaas de Vies | 13-07-12 | 10:06

'Hij geeft tuinders er de schuld van dat ze liever kiezen voor buitenlanders dan voor Rotterdamse werklozen.'
Huh? Elke Rotterdammer is toch een buitenlander?

Juustem | 13-07-12 | 10:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl