
De AEX doet vandaag een SP'tje: alles in het rood en iedereen verdrietig. Behalve Philips. Waarom? Omdat Philips als oerhollands bazenbedrijf de boel in dit land tenminste nog een beetje draaiende houdt. Met
winst. Dat is een term van vroeger. De jongere generatie zegt die term misschien niet zoveel, maar 'winst maken' betekent dat een bedrijf meer geld binnen krijgt dan het uitgeeft. Philips maakt winst. Dat is goed. Winst betekent dat de het Damrak zich aan je
vastklampt als het kapsel van Dion Graus aan de laatste haarzakjes in zijn achterhoofd. Philips geeft hoop aan de natie. Met een
lampje. Het LED-bolletje kost een godsvermogen in vergelijking met normale lampjes (nu wel nog minder
duur!), maar gaat wel twintig jaar mee. Nu er in schroeven = niet meer vervangen tot 2032. Niet alleen staan we er dankzij Philips weer goed op als innovatief land plus duurzaam, maar het levert ook
tien miljoen dollar op van de Amerikaanse overheid. Groene subsidieprijs. Prima, whatever, als die centen maar hierheen komen. LED heerst. Philips steent. We gaan er heel de
wereld mee veroveren. Niet laten verpesten door
vakbonden of wat dan ook, dit zijn gouden kansen. Dikke knaken harken met Philips en LED-lampjes. Hup Philips! Een gratis reclametopic op GS, zo blij zijn we met jullie. Al onze hoop is op u gericht.
Reaguursels
Inloggen@overVecht | 23-04-12 | 17:39
Philips neemt weer het voortouw:
www.telegraaf.nl/dft/11985095/___Phili...
@ZKH EénOog | 23-04-12 | 22:04 | + 0 -
Dank voor je bijdrage. Mijn huur is 350 en belastbaar inkomen is 83.617. Door zuinig te leven en goedkoop te wonen kan ik tenminste Philips kopen en ben ik een zegen voor de Nederlandse economie.
Tsja, Philips is op het laatste moment gered door Fukushima. Heel Japan, incl. Sony, ligt op zijn gat. De een zijn dood...
En nu maar hopen dat deze lamp daadwerkelijk de "gezellige" (ik haat dat woord) warmte van het door iedereen zo gekoesterde peertje kan brengen. Wij hebben thuis ook LED-lampen: op de gang, want op iedere andere plek wordt je schijtziek van dat fletse licht.
-weggejorist-
koekje erbij? | 23-04-12 | 23:24
En lol ,mijn kinderen zijn toe aan 70 jaar AOW, als het lampje stuk gaat!Leuk voor in de kelder of zolder. maar ech nie in je woonkamer.
Komt er nog een Geenstijl inkoopactie ?
Titan T. Fox | 23-04-12 | 22:03
Maar mijn theelichtjes (je weet tog) geven meer licht!
Okee ik ben wat ouder, maar ook mijn kinderen zeggen,goh wat een shitlampie voor een hoop geld.
ZKH EénOog | 23-04-12 | 22:04
Dank je,dus van jouw mag ik blijven wonen? zonder Deportatie? ik stem op jou.
"De jongere generatie zegt die term misschien niet zoveel, maar 'winst maken' betekent dat een bedrijf meer geld binnen krijgt dan het uitgeeft."
uhmmmm.. Winst maken kan ook als je meer geld uitgeeft dan dat er binnen komt én je kunt ook verlies maken als een bedrijf meer geld binnen krijgt dan dat het uitgeeft.
Bovendien.. als je dan al winst maakt, dan ziet de BV Nederland ook niet veel terug van de gegenereerde winst. Door de deelnemersvrijstelling hoeft geen belasting te worden betaald over winsten bij deelnemingen waarvoor in het buitenland al belasting is betaald.
Lage lonen landen voor de productie,
Winstopslag nemen in het land met de laagste belasting,
En tenslotte winsten doorschuiven naar Nederlandse holdingen.
In Nederland schiet niemand er nog wat mee op los van die halve man en een paardekop die nu nog in Nederland voor Philips werken, de directie en de aandeelhouders.
Vergis je niet.
Mijn LEDlampjes gingen maar een half jaar mee.
Was wel geen plilips maar alla.
JeanB25 | 23-04-12 | 21:51
Hoger marktaandeel dan Oral zelfs momenteel (in de US).
En wat betreft iedereen die roept dat "het in Brabant is begonnen", check your facts. Als Zaltbommel een vergunning had afgegeven was dat nu het Eindhoven geweest.
@koekje erbij? | 23-04-12 | 20:32
Waar heb ik gezegd dat je asociaal ben dan?
Als je doelt op iets dat ze scheefwonen noemen, dan zal ik je nooit asociaal noemen. Scheefwonen is een fenomeen, uitgevonden om nog meer mensen verder uit te kleden.
Al verdient iemand 5 miljard per maand, en wil hij in een huisje wonen van 200 euro, omdat hij zuinig wenst te leven, dan moet hij dat kunnen zonder daarvoor gestraft te worden. DAT is een vrij land. Wanneer je daar allerlei jaloezie maatregelen tegen wilt treffen, zit je al in een dictatuur, of je wilt of niet.
LED-lampen liggen, voor zo'n 6 bij de Kruidvat (in verschillende soorten en maten).
Op zich niet eens zo veel duurder dan een goede spaarlamp. Voor dergelijke prijzen is het het overwegen waard.
Lampje... tot 2030.. heb ik nodig, zo donker onder de grond.
Ben al jaren tevreden gebruiker van hun elektrische tandenborstel. Gaan in Amerika als zoete broodjes over de toonbank, hier merkwaardig genoeg niet.
zeg, niet om het één of ander, maar mag dit wel van Brussel? Als Nederlands blog een Nederlands bedrijf graties aanprijzen omdat ze het goed doen? Weet GS zeker dat dit niet eerst langs een paar commissies moet; Europees aanbesteed moet worden, om vervolgens duur betaald bij het slechtst presterende bedrijf uit te komen?
[/sarcasme]
ZKH EénOog | 23-04-12 | 20:12
Ik woon hier heerlijk in mijn snelbouwhuis,en zelf ook aangepast heb, naar mijn wensen. Ik ga natuurlijk niet verhuizen,ik zou niet weten waar naar toe.
Ik kan natuurlijk van mijn eensgezinswoning van 500 eri naar een kleiner flatje voor 200 eri meer, tussen de allochtonen gaan zitten,maar dat was ik niet van plan.Kijk dat de woningbouw 50 huizen per/jaar afleverd,terwijl er 200 gezinnen per/jaar bijkomen in onze regio,ben ik daarom asociaal met me 43005 euro.
@koekje erbij? | 23-04-12 | 19:50
Kunnen ze eindelijk die verpauperde snelbouw van na de oorlog, die ze toch al plat willen gooien, neerhalen. En kunnen voor de rest de sociale huren weer eens sociaal worden, starters binnen normale tijd een huis vinden in plaats van binnen 7 tot 14 jaar, en ben je toch eindelijk eens van de woningnood af (een fenomeen dat in het land dat de oorlog godbetert verloren heeft al 30 jaar niet meer bestaat).
zik | 23-04-12 | 19:42
Welnee,ik heb hier gloeilampen die al langer meegaan dan die spaarlamp!
8 jaar staat op de doos.
Ja 4jaar goed en dan 4 jaar kaarslicht.
Hoe kan je een ledlamp nou 20 jaar testen als ze pas een paar jaar uit zijn?
Kijk voor de gein nou eens hoeveel lumen zo,n ledje geeft! Het haalt het niet bij een spaarlamp of gloeilamp. En als tie in de buurt komt,kosttie 40, en verbruikt hij 5 watt minder dan een spaarlamp.
ZKH EénOog | 23-04-12 | 19:38
Goh, heb je dan een hoop leegstaande huizen.
mbt de inhoud van het nieuwsartikel; een erg kortzichtige redenatie.
.
Philips verdiende goed met gloeilampen die vaak kapot gingen. Nu verdienen ze eenmalig veel aan ledlampen, en daarna droogt de markt enorm op, immers, die krengen gaan niet zo snel kapot.
.
Dus philips heeft er nu even een leuk extraatje aan, maar geef het een jaar of 2 en dan zakt die markt in elkaar.
.
Nou ja, mensen zullen altijd nieuwe lampen kopen, maar de vervangingsmarkt zal nagenoeg verdwijnen.
@koekje erbij? | 23-04-12 | 19:17
Beginnen met alle overheden terugschroeven naar één centrale overheid. Met de huidige technologie moet dat aanzienlijk wat uitvreters schelen.
Als tweede kan je alle import die hier nog nooit iets betekent heeft en dat nooit van plan is ook er weer uit tiefstralen. Daarnaast pas weer gaan importeren vanaf het moment, dat wij zelf geen mensen meer hebben die het werk kunnen doen.
Dan heb je al gauw ruim 60% van de tumor te pakken. Schaf daarnaast nog onnozele andere kosten af, zoals alle BUMA's Reprorechten, parkeergelden, etc en laat de huisbazen eens ophouden met de woeker op bedrijfsruimten (bedrijf, winkel EN kantoor) en de economie kan eindelijk weer eens op gang komen.
In het kort: pak het vicieus gegroeide parasitairisme van de afgelopen halve eeuw aan, dan komt het in grote lijnen in orde.
deraderendraaien | 23-04-12 | 19:18
LOL (ben de plusjes kwijt?)
koekje erbij? | 23-04-12 | 19:21
Sjit je kent 'em dus. Daar gaat m'n joke down the drain.
^^
Ashtrey | 23-04-12 | 19:14
Mooi man, was een gave vent!
Hmmm.. Philips gaat winst gaat flink gebruikt worden de komende maanden denk ik.
VVD: Wij zijn uw licht in de duisternis!
CDA: wij hebben een lichtje in ons hart dat brand voor u.
PvdA: Wij zorgen voor de licht getinte Medelanders!
PVV: Ik ga in Europa het licht uit doen!
Sp: Wij maken van philips weer een licht gewicht!
GL: Om het licht aan te steken heb je onze stekker nodig!
D66 Als de EUSSR er niet komt, gaat het licht uit in Europa!
CU: Het licht van de heer loopt met ons mee.
SGP: De heer schept voor u licht in de duisternis.
PvdD: Mollen hebben ook recht op licht!
@Piet_Snot | 23-04-12 | 17:38
Jij laat je lampen 24/7, 7 dagen per week, 52 weken per jaar branden?
In de meeste huishoudens brandt een lamp gemiddeld amper 8 uur per dag, maar laten we 8 uur als uitgangspunt nemen, dan is het geen 11 jaar maar 33 jaar. Dan is een aanschafprijs van twee tientjes nog geen euro per jaar.
Dat is te overzien.
ZKH EénOog | 23-04-12 | 19:11
Ja, wat moet je dan? In een land waar de vaste lasten al 6 per/uur kosten?
@Kapitein Sjaak Mus | 23-04-12 | 18:40
enkeltje luchtsluis
Philips LED lamp heeft me 39 euro's gekost, achja dat heb je er na verloop van tijd wel uit (15 jaar) ... binnen 3 maanden stuk... bij eruit draaien op vloer gevallen zodat eventuele garantie ook onbruikbaar is...
Naja op naar de 30 jaar ??? Dacht het niet..
koekje erbij? | 23-04-12 | 19:06
Helaas werd ik niet toegelaten, te stupide was het oordeel. Tegenwoordig werk ik voornamelijk als body double en look-a-like van John Candy.
Goed idee dus van die ledlampen! Ik schoot bijna met mijn shotgun iemand zijn kop eraf,waar ik dacht dat het een bruine ijsbeer was (Eurotokkie | 23-04-12 | 18:19),maar dat bleek een buurtwacht te zijn! (althans dat zei die dan).PHHH.
Philips goed voor onze economie?
-Als één van de grote concerns in Nederland betalen ze relatief weinig, tot geen belasting. Logisch: als je als bedrijf zo groot bent als een gemiddelde kleine economie, kan je eisen stellen aan je vestiging.
-Al jarenlang, kopen ze kleine innovatieve bedrijfjes op vanwege de patenten, en als de patenten eenmaal binnen zijn, stokken ze de productie, zetten de mensen op straat, en brengen de productie onder in goedkopië.
-Al jarenlang, worden deze praktijken gefinancierd door degenen die WEL belasting betalen. Een productie opzetten in goedkopië, daar staat namelijk een subsidie tegenover van ca de helft van de investering. Wat uiteindelijk nog meer winst betekent, waar GEEN belasting over betaald gaat worden.
Waar, in HEMELSNAAM, is dit goed voor ONZE economie? Meer dan een beetje positieve emotie levert het niet op, en van positieve emotie kan ik nergens een brood kopen.
En de mensen die ze aan het werk zetten?
Dat worden er hoe langer hoe minder, want onder andere door die subsidie praktijken, worden de man-uren in dit land toch te duur.
En nog vragen de boven ons gestelden zich af, waarom onze economie toch naar de godverdomme is.
In Afrika zijn ze gek op Philips.
Ten eerste is die beter belast tegen hoge (korte) stroompieken en ten tweede blijft hij het doen bij veel lagere voltages dan voorgeschreven.
Sony s en andere merken zijn daar veel gevoeliger voor.
Wel met de stekker op schoot kijken, te lange hoge stroompieken zijn funest voor elke tv.
Ashtrey | 23-04-12 | 19:04
Zie je wel! Hep jij ook bij het LOI gestudeerd?
koekje erbij? | 23-04-12 | 19:00
Klopt. De smurfen zijn dan ook zwoearte lilliputers gefilmd op Cameronesque decors vol met LED-verlichting.
Maar mondje dicht hè, it's kind of a big secret.
Ik hoorde trouwens van iemand die bij het LOI gestudeerd heeft, dat negers blauw oplichten,onder ledlicht! Heeft iemand daar ervaring mee?
* ledlampen in buitenverlichting schroeft*
ole guapa | 23-04-12 | 17:59
Goed opgemerkt!
Eurotokkie | 23-04-12 | 18:40
Er gaat ook niks boven een lekkere grote plasma-tv.
Alles uitbesteden aan de Chinezen maakt het een stuk goedkoper ergo meer winst. Totdat alles overgezet is, en dan ineens is de marge gelijk of misschien lager en zijn er weer boze aandeelhouders die stampvoetend om een hogere winstpercentage zeuren. Misschien kunnen ze het dan aan Antarctica uitbesteden. Een pinguïn trainen om triviale taken zoals het testen van een LED lamp moet vast en zeker lukken.
@Vogon Jeltz | 23-04-12 | 18:35
Thanx en iets met excuus mompelt.
Reinaert | 23-04-12 | 18:37 | + 0 -
LED-TV is ook gewoon kut en spuuglelijk om naar te kijken , het is gewoon een marteling voor je ogen.
@ overVecht | 23-04-12 | 18:33
Vogon. Mmmm. Goede raad.
Als-ie poezie gaat voordragen: ren voor je leven!
Wij hebben thuis ook zo'n lamp, ze zijn niet goedkoop maar het licht wat eruit komt is erg goed. Geen flikkerend koppijnlicht, en het is ook niet superwit licht, maar best gezellig.
Het duurt ook geen 5 min. voordat ie op volle kracht brand, maar gaat gewoon meteen aan en uit.
Het bespaart niet alleen energie, maar is ook rete-handig op plekken waar je slecht bij komt. In mijn oude huis (mooie oud pand ergens in D-land) met een plafond van 3.5 was het mooi kut om ieder jaar het keukenlicht te moeten vervangen, om niet te praten over lichten in trappenhuizen, etc.
@AntiSoof | 23-04-12 | 18:30
U heeft het licht nog niet gezien begrijp ik.
Houden zo. Ik heb sedert enige tijd een LED-TV en wie denkt dat daar de programma's van de Campingzender aantrekkelijker door worden komt ook bedrogen uit. In het zweet des aanschijns en omstreken ziet iedereen er bij LED-licht nog steeds even kudt uit. Het. Helpt. Niet.
Dit gezegd hebbende ga ik mij eens om mijn drankvoorraad bekommeren. Die komt momenteel wat aandacht tekort, getuige het zachte gejammer dat momenteel uit m'n koelkast tot mij komt.
Ik wens U en de Uwen veel wijsheid toe in de komende uren. Ik ben er even niet.
Hoe bedoelt Quid, alles in het rood en iedereen verdrietig? Er worden volgens de huidige peilingen meer mensen gelukkig van de SP dan de PVV. Sterker nog, een ruime meerderheid van alle Nederlanders worden gelukkig van iets anders dan de PVV.
@overVecht | 23-04-12 | 18:33
sportief
Stormageddon | 23-04-12 | 18:20 | + 0 -
Je hebt gelijk. Deze is beter:
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-so...
@Vogon Jeltz | 23-04-12 | 18:24
Je bust me...
*verder er altijd van houdt zwitsals te fucken... vandaar*
@de Bree | 23-04-12 | 18:28
Aaarghh!! De hockeystick des doods! We krijgen een IJstijd! Help!
Ik geloof pas in dat nieuwe licht wanneer ook de rijken zulks hebben hangen. En natuurlijk de musea. Pas als die het ook hebben begin ik erover na te denken.
@Vogon Jeltz | 23-04-12 | 18:24
Gheghe. Behoorlijk traag. Ik begrijp hem...;-)
Nou die LED's hebben anders wel direct effect op het klimaat:
www.drroyspencer.com/wp-content/upload...
Eurotokkie | 23-04-12 | 18:23
Mwoah, dankzij Gore is de wereld nu wel op de hoogte van het bestaan van ManBearPig. Dusz.
@Eurotokkie | 23-04-12 | 18:23
Da's dan ook wel weer waar. Gore Al is inderdaad - nog steeds - Salonfähig en weet daar ook lekker mee binnen te lopen.
De man had politicus kunnen zijn! Wat ik je brom!
@overVecht | 23-04-12 | 17:59
je bent wat traag van begrip he?
Reinaert | 23-04-12 | 18:21 | + 0 -
Idd en Al Gore krijgt daar bakken met geld voor alleen door het lullen uit zijn nek..
Eurotokkie | 23-04-12 | 18:19
Schei uit! laat ze lekker wit blijven! Het wordt al veels te bruin in mijn omgeving.
@Piet_Snot | 23-04-12 | 17:38
Maar vind je die kaarsen en fakkels dan niet stinken?En het is nog slecht voor je longen ook.
Ouwe lul :)
@Eurotokkie | 23-04-12 | 18:19
Met andere woorden: Al Gore lult uit z'n nek? Je verwacht 't niet hè.
Darwin FTW!
@Rector Reflector | 23-04-12 | 18:16
Zonder WIA en Wajong cijfers zegt dat niet zoveel.
Ach,100000 uur/5 uur per/dag.
Zit je ook maar 54 jaar tegen dat pleurislicht aan te kijken,valt wel te overzien,toch?
koekje erbij? | 23-04-12 | 18:08 | + 0 -
IJsberen waren vroeger gewoon bruine beren en dit kunnen ze weer worden , beren kunnen zich prima aanpassen daar kunnen we nog veel van leren .
Stormageddon | 23-04-12 | 18:07 | + 0 -
Daar zijn ze in bijvoorbeeld Amsterdam beter in:
kernkaart.nl/index.php?action=dsp_them...
Zit nog tot 2032 met dozen gloeilampen dus geen led voor mij.
@de Bree | 23-04-12 | 18:07
juist! luister maar eens naar de aflevering van Argos (Radio1) over Philips ten tijde van de Krieg.
Goh valt best mee.
Een 60 watt gloeilamp voor 50 gulden cent en een ledlamp die 68x zo duur is,maar tis goed voor de ijsberen zullen we maar denken.
Vind het altijd vreemd dat ze in de oorlog fout waren terwijl het een Joods bedrijf is.
Karl Marx was familie.
nl.wikipedia.org/wiki/Lion_Philips#Rel...
nl.wikipedia.org/wiki/Philips_(geslach...)
@Rector Reflector | 23-04-12 | 18:01
Zoals gewoonlijk bij de sociale dienst?
Joooo, dat zal allemaal wel meevallen met Philips is zo goed voor Nederland.
www.bndestem.nl/regio/roosendaal/10573...
@Stormageddon | 23-04-12 | 18:00
Toen wel ja. Maar het kon beter, weet ook de familie Philips.
Vandaar dat de productie nu veelal in Polen en omstreken zit.
Nog wel. Totdat ook de Polen - net als voor hen de Brabanders - te duur en/of te veeleisend worden. Globaliseren kun je leren.
En da's dus eigenlijk in Brabant begonnen. Raar, maar waar.
Ik zie in mijn kristallen bol dat de hele GS afdeling binnenkort van (gratis) Philips LED lampjes wordt voorzien..
Stormageddon | 23-04-12 | 18:00 | + 0 -
Waar kan ik me melden?
En die winst gaat echt wel naar ons..
@Reinaert | 23-04-12 | 17:57
Brabanders zijn dus eigenlijk de Polen van Nederland. Katholiek, drank, crimineel. Ja, ik zie de overeenkomsten.
*Meldpunt Brabanders opricht*
Mooi linkje naar artikel dat Philips de vakbond buiten haar pensioenfonds probeert te houden. En terecht! Vakbonden hebben jaren aan het roer gezeten bij al die bedrijfspensioenfondsen. En oh wat gek.... Nu is er geen rendement.
Wat is vervolgens het standaard vakbondsantwoord???? Janken, janken en claimen dat 'het gecompenseerd moet worden'. Maar je hebt toch altijd zelf vooraan gestaan. #schoponderhunhol #werkenluikreng.
Stormageddon | 23-04-12 | 17:55 | + 0 -
Lekker..
@Vogon Jeltz | 23-04-12 | 17:57
Nee...18-04-2012 is de datum dat je,je hier registreerde...
En wie wordt hier beter van ?? Zeker weten geen Nederland. Bijna alle Nederlandse Philips werknemers zijn ontslagen en werk is verplaatst naar lage lonen landen, en degenen die hiervan profiteren zijn veelal buitenlandse aandeelhouders en een stel managers.
@overVecht | 23-04-12 | 17:54
nee dat wat 17-04
@Stormageddon | 23-04-12 | 17:55
Wie de geschiedenis van de firma/familie Philips een beetje kent weet dat het van origine Geldersche boeren zijn. Ook toen al op zoek naar goedkope arbeidskrachten.
En zo is Eindhoven dus ontstaan.
@overVecht | 23-04-12 | 17:55
dank je
@Pasta-saus | 23-04-12 | 17:53
houden zo, is voor iedereen beter
Tja, Philips redt Nederland, Roemer wint de verkiezingen, Guus Meeuwis is de Ultieme Nederlander.
www.telegraaf.nl/prive/11979433/__Guus...
Ik zeg: een tsunami van Brabandisering in Nederland. *huiver*
Worstenbroodje, iemand?
In belastingparadijs Nederland wordt dat geld toch geinvesteerd. Zien wij helemaal niets van, tevens is het een druppel in een lege emmer.
@Pasta-saus | 23-04-12 | 17:51
De Gall & Galdi? Kom ik ook regelmatig om me te laten verlichten.
Kan - afgezien van de kater des anderendaags - geen LED-lamp tegenop!
@Pasta-saus | 23-04-12 | 17:53
Vermoeiend persoon is Vogon.
Waarom ziet ELK product dat tegenwoordig wordt ontworpen door de afd. Philips Design er uit als een sexspeeltje? Bij verreweg de meeste Philips objecten vraag je je af wat de functie zou zijn want het moet vooral een experience zijn. Vroeger (heel vroeger) maakte Philips mooie producten, nu wordt alles kapot gedesigned).
Led is be. Led it be.
@Vogon Jeltz | 23-04-12 | 17:51
Jij hebt een HELE grote fout gemaakt op 18-04-2012 zie ik net...
I, for one, welcome our new Philips overlords.
Ja wat heeft dat Philips nog met Nederland te maken behalve een paar honderd kantoorbanen ?
Krijgt ons land een extra groot deel van de vennootschapsbelasting of dividendbelasting ?
Blijven investeringen hier hangen ?
Eigen volk eerst ! en voor de rest , Smakelijk .
BV Holland met aandeelhouders de politici van vooral CDA en PvdA,jullie hebben sinds de verkiezingen van 2006 de 256 miljard staatsschuld van toen omgebogen tot 371 miljard in 2010! Dit jaar komt ie boven 400 miljard. Nog wel bedankt Bos Balkenende en alle andere (hoofd)rolspelers die nu elders 100.000-en euries per jaar aftikken bij bevriende organisaties.
Wat doe je als aandeelhouder van zo'n land? Wegstemmen toch? En waarom gebeurt dat nog steeds niet?
@de Bree | 23-04-12 | 17:48
jij wint. Topic kan nu op slot. Deze is niet te verslaan
@Vogon Jeltz | 23-04-12 | 17:48
Nee, en buitenaardse kapiteinen ook niet.
@overVecht | 23-04-12 | 17:46
Man, ik heb dat ding van de Galdi. Werkt fantastisch, echt!
@overVecht | 23-04-12 | 17:46
Gelukkig maar, daarom meld ik mij ook iedere keer opnieuw aan
Helaas is Philips op dit moment bezig om zo veel mogelijk productie e.d. naar het buitenland te verplaatsen.
Tot zo ver het redden van Nederland.
antagonist | 23-04-12 | 17:44 | + 0 -
weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/maak-e...
Het zat iets anders, maar dan nog..
antagonist | 23-04-12 | 17:44 | + 0 -
weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/maak-e...
Het zat iets anders, maar dan nog..
Ergo iedereen die lid is geweest in die tijd van die politieke partijen en iedereen die ook maar een rolletje heeft gespeeld in dit staatséchec worden zur Kasse gebeten!
Maar hoe lang houden we dat vol met een groeiend tekort aan technische expertise?
De technische sector is uiteindelijk het fundament waar Nederland echt op kan bouwen, een groot gedeelte van de dienstverlenende sector is daarentegen lucht. En toch kan je in die dienstverlenende sector meer verdienen met je pretstudie. Bovendien verdient een ingenieur bijna in elk Westers land veel meer dan in Nederland, niet zo gek dat we een steeds groter tekort aan technische mensen hebben.
Ze gaan ons land redden? LOL! Net zoals ze toen 1200 Nederlandse banen verscheepte en zich zelf bonussen toe bedeelde? Ja dat gaat het helemaal worden...
@tisallemaalwatzeg | 23-04-12 | 17:41
wow! hadden ze bijna de kruisiging kunnen verlichten
Shell, KPN en Unilever komen deze week ook nog met hun cijfers, hopelijk redden die de index nog een beetje..
@Gruppendrieter | 23-04-12 | 17:46
Ik ben beter in geschiedenis dan dat u dat bent.
Volgens mijn geschiedenis plempte ik namelijk 2 minuten voor u al exact hetzelfde....
antagonist | 23-04-12 | 17:44 |
Van Bea.von.Shell blijf je af. en volgens Friedman moeten bedrijven winst maken en geen sociaal beleidt voeren.
Ik heb wel een Philips toiLED.
a1.img.mobypicture.com/a912abf5c0640a7...
Mooi! Net nu het kabinet de stekker eruit trekt....:-)
Die politici hebben het bestiert om sinds de verkiezingen van 2006 van 256 miljard staatsschuld tot 371 miljard in 2010 te komen. Dit jaar komt ie boven 400 miljard. Nog wel bedankt Bos Balkenende en Rutte en alle andere (hoofd)rolspelers die nu elder 100.000-en euries per jaar aftikken bij bevriende organisaties.
@overVecht | 23-04-12 | 17:40
slag om de gloeilamp, ken je die niet?
antagonist | 23-04-12 | 17:44 | + 0 -
Ik dacht dat Shell nog in Nederland zat omdat zij nauwelijks iets hoeven af te dragen van die winst. Eeuwenoude afspraken of zo iets.
Dit was enkele jaren geleden nog in het nieuws. Ben benieuwd of de overheid iets aan die bullshit heeft gedaan inmiddels.
@XelaGBS | 23-04-12 | 17:44
hoelang zou het goed gaan zonder ruzie? Wel jammer dat Femke weg is, was vuurwerk geweest & een leuke vice-president!
Feel lips.
Sorry. Ik ben nog neit helemaal over het vorige topic heen. Qua bijdrage van Willianus.
Hè, geeft een soort van vreemd gevoel in de buik, zo van, ik ben trots op Nederland en een Nederlands bedrijf. IK BIEN ENE NEDERLANDER! Schijnt wel vaker zo geweest te zijn vroeger. Maar ik weet dat niet. Ben pas 37.
@Pasta-saus | 23-04-12 | 17:43
Jij hebt anders ook een HTC van Philips!!
overVecht | 23-04-12 | 17:40
Gebeurtenissen in 140
Italië
In Rome worden Antoninus Augustus Pius (derde maal) en Marcus Aurelius Caesar, door de Senaat gekozen tot consul van het Imperium Romanum.
Pius I (140 - 155) volgt Hyginus op als tiende Paus van Rome.
Parthië
Vologases III (140 - 147) heerst na het overlijden van Mithridates IV als koning over het Parthische Rijk. De Alanen bezetten Medië en delen van Armenië.
Brittannië
Een Romeins expeditieleger (2 legioenen) onder bevel van keizer Antoninus Pius valt Schotland binnen. Hij geeft opdracht om de opstandige Picten te onderdrukken, deze bedreigen de handelswegen naar de Muur van Hadrianus.
Geboren
Ireneüs van Lyon, theoloog en kerkvader (overleden 202)
[bewerken]Overleden
Faustina de Oudere, keizerin en echtgenote van Antoninus Pius
Gaius Suetonius Tranquillus, Romeins ambtenaar en historicus
Mithridates IV, koning van Parthië
Heb jij geen geschiedenis gehad?
XelaGBS | 23-04-12 | 17:44
Yup. Geef Nederlanders tegenwind en zogenaamde onoverbrugbare verschillen. Dan trappen we een tandje harder, en sluiten een compromis.
@Vogon Jeltz | 23-04-12 | 17:41
Als GS de zwitsal niet had verzonnen had ik zowat serieus gereageerd op je... zowat he... want de domheid straalt er behoorlijk vanaf.
Samsung/Zuid-Korea neemt alles over/maakt alles na. Zijn ze in Eindhoven niet blij mee. Zeggen ze op Nu.nl Dusssss.
En onze Koninklijke Shell dan? Nettowinst 2011: 30,9 MILJARD euro! Kunnen zij niet wat bijdragen? Sjeezus..
Hier op Slot Reinstein lichten we de boel gewoon nog met fakkels bij.
Behalve de monitor van m'n peecee, die heeft al een carbid-backlight.
@tisallemaalwatzeg | 23-04-12 | 17:41
Goh. In het eerste jaar van Philips werd onze gewaardeerde reaguurder Pius paus!! Wist ik niet!
"Pius I (140 - 155) volgt Hyginus op als tiende Paus van Rome"
bron: nl.wikipedia.org/wiki/140
@Vogon Jeltz | 23-04-12 | 17:37 - Wellicht als zij zich met elkaar willen verbinden dat straks ook de stemmers weer samen door één deur kunnen. Stel je voor... samen de schouders eronder gooien. Want laten we realistisch zijn... er komt NOOIT een rechtse OF linkse meerderheid.
@overVecht | 23-04-12 | 17:39
U WISH!
Hoeveel heeft 't Philips gekost om jullie ons te laten denken dat het gratis is?
de Bree | 23-04-12 | 17:40
Hier in huis het hele assortiment 'mood lights'. Heb nog niet naar de energierekening gekeken, maar het kleurt en dempt een stuk lolliger dan die hema peertjes.
Ah, gelukkig. We hebben dus nog sterke schouders die de lasten kunnen dragen van degenen die geen klap uitvoeren.
@overVecht | 23-04-12 | 17:39
als Philips de Iphone had verzonnen waren ze ermee gestopt net voor het succesvol werd.
@Gruppendrieter | 23-04-12 | 17:37
Ja, ze zijn de eerste 1805 jaar van hun bestaan goed fout bezig geweest. Maar de laatste pakweg 65 jaar gaat het best aardig..
10 miljoen dollar? De staatsschuld loopt per uur met zo'n 4 miljoen dollar op. 2,5 uur winst dus. Hopelijk wordt het volgende kabinet niet zo'n stilstandkabinet als Balkenende IV en Rutte I en kunnen we eindelijk eens de economie op orde brengen.
@Piet_Snot | 23-04-12 | 17:38
vroeger was alles beter he?
Hier in huis een compleet assortiment mooie, warme sfeervolle gloeilampen. Jarenlange voorraad.
@Gruppendrieter | 23-04-12 | 17:37
Wat was er in 140 dan?
Ik heb trouwens alles van Philips. Tot aan mijn Iphone toe!
Top merk!
nu nog eens de overheids bijdragen en subsidies er n af en dan maar eens de "winst" van philips bekijken.
philips is 1 heel groot werkgelegenheidsproject en dus ook de loser in de global electronica wereld
De ledlampen van een willkeurige drogisterij zitten al onder de 5 euro.
De SP heeft wel een plekje voor deze winst, want ongelijkheid moeten we niet willen
@redactie , Twintig jaar? Goh heus ?
100.000 uur = 11 jaar , volgens mijn berekeningen...
(maar ik betwijfel zelfs dat ze 1 jaar halen).
On-topic : opbokken met die LED shit.
Ik hoef geen crematorium sfeer in mijn stulpje.
En de hoofdpijn/duizelingen mogen ze ook houden.
En het mooie is dat al die LED lampjes binnenkort weer vervangen gaan moeten worden door de nog betere OLED techniek.
KATSJINGGG !
".. de het Damrak.."
Iets te veel bezig met het verzinnen van quasi-humoristische teksten en iets te weinig bezig met de grammatica, @Quid ?
@XelaGBS | 23-04-12 | 17:36
dat wordt wat: VVD PVDA stekker en Pechtold. Ik kan haast niet wachten
TijmenvanKempen | 23-04-12 | 17:33
Duh. Philips is volbloed PvdA.
Philips was toch fout tussen 140 en 1945? Wat is dan de winst?
De lampen worden waarschijnlijk in Polen, door polen gemaakt. In Zeeuw-Vlaanderen is geloof ik ook nog een lampenfabriek, maar dat gaan ze onderwater zetten. Een beetje jammer.
Hebben ze die lampjes de laatste 20 jaar getest ?
Ik kan me herinneren dat Philips steen en been klaagde bij et verbod op gloeilampen. Heeft ze blijkbaar toch geen windeieren gelegd.
+1 voor Philips dan maar
Het is een lichtend voorbeeld!! Hoezee!!
Ik had het al gelezen. Philips was dan ook de enige inzender/mededinger voor de prijs. De rest zag er geen brood in...
-weggejorist-
@ijmenvanKempen | 23-04-12 | 17:33 - Geen zorgen, het linkse PVV is voorlopig buitenspel. VVD gaat de grootste worden en we krijgen een Paars+.
Mogen de vrouwen van Boonstra&Pieper wel oppassen .
Voor je het weet valt er wat te wreken .
Bezittingen verkopen winst? Die kende ik nog niet.
Wacht maar totdat we een links kabinet hebben. Dan is het zo afgelopen met dit soort enge praktijken als winst.
VOC-mentaliteit ftw
Alleen jammer dat ze hun mooie naam aan zo'n rotclub hebben gegeven..
/tokkiemodus uit
REAGEER OOK