Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Shocking! Tom Staal test nulpuntsenergie

nulpuntenergieKOUDHE.jpg Het is winter en fokking koud. Dus iedereen draait de thermostaat tot boven de 21 en laat deze dag en nacht loeien. Met als gevolg: schrikbarend hoge energierekeningen waarmee de irritante reclamespotjes met BN'ers weer worden betaald. Dat kan anders zeggen de aluhoedjes van Niburu. De altijd positieve ufowatchers/genverbranders/handlezers/wichelroedelopers zetten namelijk volledig in op nulpuntsenergie. Het werkt nogal simpel: je begint met niks en daarna heb je stroom. Eenvoudiger kan niet. En het werkt echt! Laat die horrorwinter des doods dus nog maar even aanhouden. FILMPJE!

Reaguursels

Inloggen

ZwarteDag | 01-02-12 | 18:55 | Tja. Even netjes terugkomen en zeggen: Willie, je hebt gelijk! is er niet meer bij tegenwoordig.

Willianus Wortelus | 02-02-12 | 13:00

Patriarch | 02-02-12 | 02:22

DVD downen is niet eens nodig. Gewoon even de namen checken en op Wiki even kijken wat dat nou is, een Motionless Electromagnetic Generator (MEG). Totale nonsens, dat is het. Van een "uitvinder" met een post-order-diploma. Moehahaha.

"The MEG has never been independently verified and there is no known working prototype"
en.wikipedia.org/wiki/Motionless_elect...

1sokkie | 02-02-12 | 11:41

Ikke hier heeft gewoon een Kachel waar je hout in kunt gooien. Geeft lekker warmte ook.

Dikke vinger naar de energie boeren. Lekker 100 jaar terug in de tijd.

N.O.N | 02-02-12 | 06:37

[url]http://energyfromthevacuum.com[/url]

Download die DVDs maar eens via torrents of anderzijds en ga er maar eens goed voor zitten, reaguurders.
Enige kennis van de beta-wetenschappen (vwo natuurkunde of meer/beter) is wel gewenst om het overal goed te kunnen volgen.
Kijk daarna dat baggerfilmpje van Tom Staal nog een keer en je enige reactie kan zijn: :-O

Patriarch | 02-02-12 | 02:22

ZwarteDag | 01-02-12 | 18:55 | Inderdaad. Ik weet het altijd beter.

"Ja, maar de afstand tussen sterrenstelsels is duizenden malen groter dan de diameter van een sterrenstelsel."

Nee vriend. Die verhouding is ongeveer 20 tot 40. Sorry.

Willianus Wortelus | 02-02-12 | 00:30

ow heb me verwarming op 17graden.. normaal staat ie uit, maar paar weken per jaar aan.. voor de rest heb ik het nooit koud eigenlijk :P mja zal wel aan mij liggen.

Ik weet niet wat mensen klagen, als je eens niet zo hoog in huis stookt,
heb je er buiten ook profijt van. want door het grote verschil, lijkt het alleen maar kouder buiten. En je kunt aan kou wennen :)

RaMoNsTeR | 01-02-12 | 19:43

Wat leuk,dat wegjorissen,terwijl het bericht blijft staan.Een contradictio in terminus zg.

Dolphi | 01-02-12 | 19:21

@Willianus Wortelus | 01-02-12 | 17:57 | + 0 -
De melkweg is ongeveer 100 000 lichtjaar in doorsnee.
De melkweg en zijn satellieten maken deel uit van de Lokale Groep, een cluster van zo’n 30 à 40 sterrenstelsels gespreid over een diameter van 10 miljoen lichtjaar.
10M/100K = 10K
Onze 'tweeling' sterrenstelsel, andromeda, ligt al 22x zo ver weg.
De afstand tussen superclusters is nog groter, en dan heb ik het nog niet eens over de 'woestijnen' waar niet eens licht schijnt.
Gelukkig weet Willianus, net zoals zijn illustere stripheld voorbeeld, het altijd beter.

ZwarteDag | 01-02-12 | 18:55

-weggejorist-

Dolphi | 01-02-12 | 18:46

Ik hoor net dat de horror-winter-des-doods nog uitblijft.Midden volgende week stijgen de temperaturen weer boven nul.Weersvoorspelling is dus gewoon je reinste kolder,net als al dat milieu-gezeik over opwarming der aarde overigens.

Dolphi | 01-02-12 | 18:46

Nienhuys is een zuurbek die alles, wat hij niet kan verklaren, als kwakzalverij bestempeld. Mooi voorbeeld is bijvoorbeeld resonantie-therapie, terwijl steeds meer en meer voorbeelden bewijzen zijn dat Rife en Clark er echt niet naast hebben gezeten, blijft deze stoffige baas bij zijn eigen mening. En zolang belanghebbende het voor het zeggen hebben, en betalen, zal je mensen zoals Nienhuys nog lang horen tegensputteren...

K. Metjes | 01-02-12 | 18:09

ZwarteDag | 01-02-12 | 16:45 | Duizenden? *PROEST*

Willianus Wortelus | 01-02-12 | 17:57

@Jeff Hawke | 01-02-12 | 16:40 | + 0 -
Ja, maar de afstand tussen sterrenstelsels is duizenden malen groter dan de diameter van een sterrenstelsel. Het uitzettings effect binnen een sterrenstelsel is verwaarloosbaar. Overigens 'bewegen' sterrenstelsels ook ten opzichte van elkaar, om het helemaal moeilijk te maken.

ZwarteDag | 01-02-12 | 16:45

@de reaguurbuur | 01-02-12 | 15:53 | + 0 -
Wat betreft bewegen versus ruimte uitzetting het volgende:
Stel dat ik 3 punten heb, A, B en C met tussen A en B een gelijke afstand en tussen B en C dezelfde afstand als tussen A en B. Als ik vervolgens B 'beweeg' naar A dan wordt de afstand tussen A - B kleiner en tussen B - C groter. Dat is duidelijk.
Stel nu dat de ruimte tussen de punten uitzet, dan wordt de afstand tussen A - B groter maar die tussen B - C ook. Dat zou niet kunnen bij een 'normale' beweging. Dan lijkt het alsof de punten bewegen ten opzichte van elkaar, maar doen ze dit in werkelijkheid niet. Niemand beweegt, toch wordt de afstand groter....
Welkom in de wondere wereld van dit heelal. :-)

ZwarteDag | 01-02-12 | 16:41

@ZwarteDag | 01-02-12 | 16:30
In sterrenstelsels is natuurlijk ook ruimte, nl. tussen de sterren (of nog nauwkeuriger, tussen de middelpunten van de sterren). Dus ook die bewegen uit elkaar. Analogie: vervang de punten op de ballon door kleine cirkeltjes.
leuke discussie, eigenlijk meer iets voor een winteravond met een paar vrienden met een goed glas bij de open haard...

Jeff Hawke | 01-02-12 | 16:40

ZwarteDag | 01-02-12 | 15:27
Maar nu blaas ik de luchtballon verder op, is de afstand dan nog steeds hetzelfde? Nee? Maar hoe kan dat dan? Punten A en B hebben zich niet bewogen.

Niet t.o.v. de ballon, maar wel t.o.v de omgeving.

RideFreeOrDie | 01-02-12 | 16:33

@de reaguurbuur | 01-02-12 | 15:53 | + 0 -
De punten bewegen niet, de ballon zet uit. De sterrenstelsels bewegen niet, de ruimte ZELF zet uit. Daarom lijkt het alsof vanuit de melkwegstelsel alle andere sterrenstelsels van ons af bewegen. Niet omdat de sterrenstelsels bewegen, maar omdat de ruimte ertussen uitzet...
De afstand tussen 2 sterrenstelsels is dan ook afhankelijk van de tijd, en niet vast.
De formule 'snelheid * tijd = afstand' is (op galactische schaal) incompleet.
Als je naar de andere kant van het heelal wilt reizen, op lichtsnelheid, is het de vraag of je ooit aan gaat komen want het zou kunnen dat het heelal sneller uitzet dan je kunt reizen. :-)
Om even terug te komen op tijd: als ik 1 grootheid wegstreep (hoogte), dan hou ik er maar 2 over (lengte en breedte). Je kunt dan dus alleen maar bewegen in een vlak (2-grootheden dimensie). Dan kan ik nog steeds van punt A naar punt B gaan in dezelfde tijd.
Als ik vervolgens breedte wegstreep hou ik alleen lengte over. Zelfs in deze 1-grootheid dimensie kan ik nog steeds van punt A naar punt B bewegen in dezelfde tijd. De enige grootheid die alle drie de dimensie verbind is.... tijd
Ik zwijg maar even over de 4 (en meer) grootheden dimensies, simpelweg omdat dat ons voorstellingsvermogen te boven gaat.

ZwarteDag | 01-02-12 | 16:30

ufowatchers/genverbranders/handlezers/wichelroedelopers
Jullie vergeten de chemtrailinhaleerders

RideFreeOrDie | 01-02-12 | 16:30

dipswitch | 01-02-12 | 16:05 | + 0
Afgeven op studenten vanuit je eigen wikipedia-universiteit. Knap hoor.

pseudo_psycho | 01-02-12 | 16:18

wat een ongeloofelijk domme studenten: en.wikipedia.org/wiki/Zero_point_energ...
helaas zijn die niburu gasten nog dommer, of zoals de kastelein het zegt "hebben het verstand van een asbak"

dipswitch | 01-02-12 | 16:05

edit op bovenstaande: "maar de punten" -> "want de punten"

de reaguurbuur | 01-02-12 | 16:00

ZwarteDag | 01-02-12 | 15:27 | + 0
Nice :)

>>> Wat is afstand? De lengte tussen punten A en B?
Yes, maar daar is niet gezegd dat de afstand een rechte lijn is. Dus misschien is hier het antwoord ook wel "nee".

>>>Maar nu blaas ik de luchtballon verder op, is de afstand dan nog steeds hetzelfde? Nee? Maar hoe kan dat dan? Punten A en B hebben zich niet bewogen.

Misschien is de ballon een beetje ongelukkig gekozen maar de punten zullen zich wel degelijk bewegen ten opzichte van elkaar. De ballon wordt toch immers boller?

Zou je het misschien iets abstracter kunnen stellen?

Ik denk eerlijk gezegd dat we hier niet gaan uitkomen, en dat ligt aan mij want ik vind tijd inderdaad een zeer ongrijpbaar begrip en ben ook maar een simpele mavo-boer ;).

de reaguurbuur | 01-02-12 | 15:53

@de reaguurbuur | 01-02-12 | 15:18 | + 0 -
Ha, nou wordt het leuk!
>> snelheid * tijd = afstand
Wat is afstand? De lengte tussen punten A en B?
Stel je nu voor dat de punten A en B op een luchtballon liggen. Dat lijkt een vaste afstand. Maar nu blaas ik de luchtballon verder op, is de afstand dan nog steeds hetzelfde? Nee? Maar hoe kan dat dan? Punten A en B hebben zich niet bewogen.
Maar hoe kan nu de afstand groter zijn worden als snelheid en tijd hetzelfde zijn gebleven? Sneller gaan? Maar dat kan toch niet? Want ik ging al met lichtsnelheid, en tijd is toch een constante?
Hehehehehehehehehehe

ZwarteDag | 01-02-12 | 15:27

ZwarteDag | 01-02-12 | 14:45 | + 0 -

Waarom is tijd niet gebonden aan dimensie? Bij mijn weten (en ik weet ook niks) is tijd toch een dimensie?

woordenboek: natuurkunde uitdrukking die het verband aangeeft tussen een fysische grootheid en de drie fundamentele grootheden (lengte, tijd, massa);

snelheid * tijd = afstand? -> dimensies? Of slaat dat als tang op een varken?

de reaguurbuur | 01-02-12 | 15:18

@Jeff Hawke | 01-02-12 | 14:55 | + 0 -
In dummie termen:
Zie het maar als een wateroppervlak: als ik een rimpel maak in het water, blijft het waternivo hetzelfde...

ZwarteDag | 01-02-12 | 15:10

@Jeff Hawke | 01-02-12 | 14:55 | + 0 -
Nee, tijd is daar niet de oorzaak van. Tijd is niet dimensie gebonden en dus altijd al aanwezig (er is meer dan alleen dit heelal he? :-).
Gokje (met analogie naar huidige kennis):
In lege ruimte kunnen ook 'spontaan' deeltjes (met corresponderende anti-deeltjes) ontstaan, dat is intussen al bewezen. Dat is geen perpetuum mobile, omdat het totaal aan deeltjes+energie nog steeds nul is, alleen nu ongelijk verdeeld over de lege ruimte.
Waarom zou dat anders zijn bij dimensies?

ZwarteDag | 01-02-12 | 15:08

ik had nog nooit van Niburu gehoord... wat een malloten zijn dat zeg. dat die zomaar zonder begeleiding buiten mogen lopen....

DaveDH | 01-02-12 | 15:01

@ZwarteDag | 01-02-12 | 14:45
Dus eigenlijk heeft het "ontstaan" van tijd de big bang veroorzaakt?
Ben geen Hawking, hoor....

Jeff Hawke | 01-02-12 | 14:55

@Jeff Hawke | 01-02-12 | 14:40 | + 0 -
Tijd is niet dimensie gebonden, zonder tijd had dit heelal zich ook niet in het begin kunnen ontwikkelen. Tijd is als grootheid het meest interessantste en tegelijk ook het minst begrepen en onderzochte onderdeel (oh, ironie).

ZwarteDag | 01-02-12 | 14:45

@Willianus Wortelus | 01-02-12 | 14:39
Zie je wel! Ik was er helemaal zelf opgekomen, wel verkeerd geschreven overigens.

deoudererijperevrouw | 01-02-12 | 14:41

@ZwarteDag | 01-02-12 | 14:34
En ook geen tijd, als ik het goed heb begrepen.

Jeff Hawke | 01-02-12 | 14:40

Moet de PVV hier geen kamervragen over stellen? Henk en Ingrid hebben niets aan dit soort fopenergie evenmin als aan zonnepanelen en windmolens. Ook de zeewaterniveaustijging moeten we conservatief oplossen. Dat alternatieve gedoe met zandmotoren voor de kust kost de burger alleen maar zuurverdiend geld.

Bergverzet | 01-02-12 | 14:40

deoudererijperevrouw | 01-02-12 | 14:36 | Klopt. Dat vergeten de gekkies altijd. Als een perpetuum mobile zou bestaan dan doet ie dat heel even. Hij ontploft meteen.

Willianus Wortelus | 01-02-12 | 14:39

@Den Meester | 01-02-12 | 14:30 | + 1 -
Uhhhhh, dat zeiden ze toch ook over atoom energie?
Toen kon niemand zich voorstellen dat het splijten van een atoom energie zou opleveren.
Het probleem met nulpuntsenergie is dat je ruimtestructuur inwisselt voor energie, geen goed idee met onze huidige staat van technologische ontwikkeling.
Dat is zo iets als een atoombom geven aan een neanderthaler en dan zeggen dat hij die niet mag gebruiken om zijn (vijandige) buurman te nuken. Yeah, right...

ZwarteDag | 01-02-12 | 14:39

Zero-point energy. Dat wordt veel gebruikt in Stargate, science-fiction serie van eind jaren ´90, daar zullen ze het idee wel vandaan hebben.

DeKeepVogel | 01-02-12 | 14:36

Een soort pepetelum mobilé idee. Dan krijg je toch een opstapeling van energie?

deoudererijperevrouw | 01-02-12 | 14:36

@realistisch_denken | 01-02-12 | 14:10
Interessant deze theorie, als je dit kunt toepassen in een voertuig (ieder wiel laad zich zelf op) dan komen we nog een ergens.

Gezwelgje | 01-02-12 | 14:36

@Jeff Hawke | 01-02-12 | 14:29 | + 0 -
Pffffff, daar ga ik echt geen antwoord op geven. Als je dat nog niet weet...
Mijn eerdere onzin (:-) anders vertaald naar Quantum Mechanica voor dummies:
In de eerste seconde van het heelal bestond er nog helemaal geen ruimte structuur, en dus ook geen nulpuntsenergie.

ZwarteDag | 01-02-12 | 14:34

Als geenstijlers dit soort filmpjes nodig hebben om zeker te weten dat iets als 'nulpuntsenergie' onzin is zegt dat meer over de reaguurders dan over de verzinners ervan. Natuurlijk is dat uit de lucht gegrepen (no pun intended) onzin. Jammer genoeg zijn dit soort filmpjes er meer om elke ruimdenkende mens in diskrediet te brengen(zodat elk milieuvriendelijk idee gelijk in verband gebracht kan worden met deze 'aluhoedjes'), in plaats van alleen de mensen die zó open-minded zijn dat hun brein eruit is gevallen.
Wellicht kunnen we ooit een manier verzinnen om energie uit enorme bronnen te 'verzamelen', maar meneer met het Duitse accent hier heeft er wel een erg kinderlijke fantasie over.

Gehaktbalmetketjap | 01-02-12 | 14:34

dosis | 01-02-12 | 14:15 | Ik ga helemaal niks testen en al helemaal geen free energy bullshit devices. Ik ontwikkel machines die wél werken.
Interesse in sterling motoren? Ik zou zeggen: ga er een bouwen. Of koop er eentje.

Willianus Wortelus | 01-02-12 | 14:32

Wiekiepedia is vrij duidelijk: nl.wikipedia.org/wiki/Nulpuntsenergie . Totale BS dus dit. Snel opwiebelen voordat we weer een OV-sjipkaartproject (veel investering, resultaat minder dan nul) krijgen

Den Meester | 01-02-12 | 14:30

De enige gratis energie die dat soort linksdraaiende chakramongolen kunnen laten zien is de gratis energie die ze uit lantaarnpalen jatten om hun wietplantages mee te voeden

frotteurist frenkie | 01-02-12 | 14:29

@ZwarteDag | 01-02-12 | 14:26
Wat is het verschil tussen oneindig klein en nul?

Jeff Hawke | 01-02-12 | 14:29

@Jeff Hawke | 01-02-12 | 13:34 | + 0 -
Nope, het hele heelal was toen oneindig klein. Ook een nulpunt heeft een referentie nodig, en die bestond toen eenvoudigweg nog niet...

ZwarteDag | 01-02-12 | 14:26

@Willianus Wortelus | 01-02-12 | 14:19
Een toko is een aziatische winkel o.i.d. en geen ketelfabriek, eickel.

Gier | 01-02-12 | 14:26

plaszak | 01-02-12 | 14:13 | Spanko ontwerpt ketels. Hij heeft weinig kaas gegeten van stooklijnen.

Of je jaarlijks een kleine winst kunt halen uit een aangepast stookgedrag hangt van zeer veel factoren af. Mate van isolatie, aantal radiatoren, inhoud van je huis, rendement van je ketel etc etc.

Willianus Wortelus | 01-02-12 | 14:24

De ZPM uit Stargate is de komende paar honderd jaar de enige plek op aarde waar nulpuntsenergie wordt gewonnen, fictie dus (voor alle SF hators). Dat is maar goed ook, want het verzwakt de ruimte structuur op die plek met een ineenstorting als risico. Prima methode om zelfmoord te plegen, en het zonnestelsel mee te nemen, dat dan wel weer... :-)

ZwarteDag | 01-02-12 | 14:22

Willianus Wortelus | 01-02-12 | 14:19 |
Jeuj, Sterling-engines! Werd tijd dat we het daar eens over gingen hebben. Kunnen we die ook niet eens testen? En wat doe jij eigenlijk voor werk? Of doe je dit allemaal in je vrije tijd?

dosis | 01-02-12 | 14:22

Spanko | 01-02-12 | 14:10 | Hee da's interessant. Voor welke toko? Ben je ook met sterlingmotoren aan het stoeien?

Willianus Wortelus | 01-02-12 | 14:19

Prinsreiniervanmonac | 01-02-12 | 14:13 |
Dan vul je hem toch even? Ik heb wel eens gelezen dat een volle accu maar 28 miljardste gram méér weegt dan een lege.

dosis | 01-02-12 | 14:17

Zo'n alu-hoedje op bed vanuit het nulpunt stuktrekken.. Dat geeft me toch een energie.

Swahili Bubba | 01-02-12 | 14:16

necrosis | 01-02-12 | 13:38

Klikkerdeklik!!!!

DANNY3960 | 01-02-12 | 14:15

Als je wat wil testen, moet je dit eens proberen:
www.fuellesspower.com/
Mooi projectje voor dit jaar.

En Willie Wortel, heb je ook foto's van dat ding?

dosis | 01-02-12 | 14:15

@James St John Smythe | 01-02-12 | 14:11
Worden ze geleverd met een onuitputtelijke energie stroom? In dat geval neem ik er twee...

Gezwelgje | 01-02-12 | 14:15

@Spanko | 01-02-12 | 14:10
Goed om van een expert te horen.
Dus eigenlijk zeg je; ding uit als je naar bed gaat. Bespaart meer dan s'nachts stoken of niet?

plaszak | 01-02-12 | 14:13

@James St John Smuthe
Ik vrees dat ze leeg zijn...

Prinsreiniervanmonac | 01-02-12 | 14:13

@necrosis | 01-02-12 | 14:00
Die dingen bestaan toch al?http://www.howstuffworks.com/fuel-efficiency/hybrid-technology/hydrogen-cars.htm

Alleen worden de uitvinders ervan niet lievv bevonden door de rijke olie staatjes der Arabiën.

Gezwelgje | 01-02-12 | 14:12

Nulpunt(s)energie?

sTiRf | 01-02-12 | 14:12

@Truttebol | 01-02-12 | 13:34
Ketel slijt nauwelijks harder van op vol vermogen draaien.
Die paar procenten die je wint door lang en op lagere temperatuur te draaien wegen niet op tegen nachtverlaging.
Ik ontwikkel ketels, vandaar....

Spanko | 01-02-12 | 14:10

niets is zo gratis als gratis energie

Koonkluk Huis | 01-02-12 | 14:07

Wollen muts en sjaal weggooien en doen zeg ik.

Hölzenbein | 01-02-12 | 14:06

Als je heeeel lang naar het filmpje kijkt zie je een rare alien met een brilletje...

da wizard | 01-02-12 | 14:01

Men zoekt nog steeds naar een soort perpetuum mobiel, helaas zal men nog steeds rekening moeten houden met energieverlies dmv warmte of wrijving.
Kernenergie is veruit de goedkoopste oplossing.
Maar daar wil GroenLinks niet aan.
En auto's die op Waterstof (H) rijden, zijn ook niet de oplossing.
Waterstof win je door water te scheiden in H en O (zuurstof), technisch gezien de schoonste verbranding.
Maar schijnbaar weet niemand wat het kost om water te scheiden.
Nog los van de risico's.

necrosis | 01-02-12 | 14:00

Het kan wél hoor. Een uurtje geleden stootte ik mijn elleboog tegen de hoek van een marmeren tafelblad; man, man, man, er kwam me daar toch een hoop energie los.

*vloekend verder gaat met vegen en stofzuigen*

DANNY3960 | 01-02-12 | 14:00

@Chorizoworstje | 01-02-12 | 13:27
Je bent een klootzak. Mijn vrouw vecht momenteel voor haar leven en jouw vocabulaire is beperkt. Dus heb ik een probleem. Maar ja, jij dus niet.

Van Dikhout | 01-02-12 | 13:59

Toneeltip voor Niburu; Much ado about nothing.

Causa Sui | 01-02-12 | 13:59

Ja.
En ik kan goud maken van lood.
Eigenlijk.

vliegende knorrepot | 01-02-12 | 13:58

Tesla heeft ongetwijfeld veel betekend voor de moderne elekrotechniek, maar is de laatste periode van zijn leven wel een beetje veel van het padje afgegaan.

Jeff Hawke | 01-02-12 | 13:57

Kan die gast van NIBURU niet wat gaan occupaaien of zo?
Kan die daar zijn energie insteken met nul punten resultaat.

plaszak | 01-02-12 | 13:54

Nulpuntsenergie een fantastisch idee, alles is ooit eens begonnen met een idee.Alleen denk ik dat het idee nog verder uitgedacht en ontwikkeld moet worden, en het commentaar beter onderbouwd. Maar op zich goed idee.

jan2011 | 01-02-12 | 13:51

Wat heeft die scepsis-man daar een verdraaid leuke verzameling Koreaanse romannetjes staan zeg.

Abelardus | 01-02-12 | 13:50

Tom heeft niets getest, andere titel graag

Islamofiel | 01-02-12 | 13:46

Beter één UFO in de hand dan tien in de lucht zou ik tegen Niburu willen zeggen. Zo'n UFO heeft namelijk een paar batterijen waar het Duracel konijn zeven kleuren stront van schijt. Als je die in het lichtnet hangt kunnen alle energiecentrales definitief uit.

Bergverzet | 01-02-12 | 13:46

@Truttebol @Gezwelgje
In een normaal woonhuis is dat helemaal niet van toepassing. Als je in een huis woont met een bouwjaar van maximaal 5 jaar, zou je daar aan kunnen twijfelen, maar is het ook nog niet zeker.

In geval van vloerverwarming is het wel verstandiger...

Prinsreiniervanmonac | 01-02-12 | 13:46

necrosis | 01-02-12 | 13:38 | + 0 -

U heeft gelijk. *Schaamt zich voor het verlagen van niveau*. Excuus.

de reaguurbuur | 01-02-12 | 13:46

Pfffff. Niburu.nl interviewen.
Dan moet je echt niets te doen hebben.

BedrijfsTijgerT | 01-02-12 | 13:45

Stormageddon | 01-02-12 | 13:32 | Ik heb er eentje in de schuur staan. Een jaar of 25 geleden gebouwd met een paar studiematen van de TU. Vonken van 2 meter.

20 windingen primair van roodkoper, 22 mm dik. Secundair 2000 van 1 mm geëmailleerd koper van 1 dik. Inderdaad, 2 meter hoog dus. De primaire spoel krijgt (gevoed door een zelfgemaakte condensator van verzilverde koperplaten in een bak met 60 liter minerale olie) 4 kV op zijn donder. De 4 kV trafo draait op 200 Hz uit een frequentieregelaar.

Ideaal, een frequentieregelaar. Kun je heel eenvoudig de resonantiefrequentie opzoeken van het hele zaakje zonder eindeloos aan je condensator te hoeven sleutelen.

Willianus Wortelus | 01-02-12 | 13:45

Blij met je poten van de Hoofdwetten der thermodynamica af!

Prinsreiniervanmonac | 01-02-12 | 13:44

@Condominee | 01-02-12 | 13:41
Voor verwarming verbind u nu de draadjes?

Gezwelgje | 01-02-12 | 13:44

Toroidal.

Gab3 | 01-02-12 | 13:43

Ah Tu Delft, hebben ze dit vanmorgen gefilmd? Toen was ik nog net niet op de Ub....

Joeroe | 01-02-12 | 13:42

Die idioten werken al jaren aan een motor die ze draaiend zullen laten zien,alleen moet er iedere keer nog een "kleinigheidje" aan gebeuren voor ze hem kunnen tonen aan het grote publiek.
In de tussentijd worden er natuurlijk volop "geleerden" vermoord,gek of opgesloten die de motor die op water loopt hebben uitgevonden en ondanks dat die gekken nooit ook maar een schroefje van een iets werkends kunnen laten zien is het uiteraard allemaal de schuld van Shell,de cia,nwo en wie dan ook.
Veel beangstigender is echter het aantal gestoorden die die onzin als een godsdienst vereren en in het konstand mislukken allerlei complotten zien.
Het ideale TellSell publiek,zeg maar.

K.Zwellever | 01-02-12 | 13:42

Ik had ook zo'n thermostaat die de hele dag stond te loeien.
Knettergek werd ik er van.
Ik heb het kreng van de muur gesloopt, lekker rustig.

Condominee | 01-02-12 | 13:41

@Jeff Hawke | 01-02-12 | 13:34
Nulpuntenenergie bestaat ook wel, de kwantumfysica bewijst dat er energie in lege ruimte is, sterker nog: 70% van het universum is waarschijnlijk dergelijke energie, het is alleen een lastig op te vangen. We weten niet eens wat het precies is, laat staan hoe je het zou moeten "oogsten".

Stormageddon | 01-02-12 | 13:40

@Truttebol | 01-02-12 | 13:34
Ik snap die mensen ook niet. Lijkt mij voor de ketel ook fijner om af en toe de temperatuur bij te houden, dan 's morgens als een jekko te moeten loeien om de boel warm te maken...

Gezwelgje | 01-02-12 | 13:40

Dat vrouwtje zou gebaat zijn bij het inbrengen van een warme vleesstaaf. Niet van/door mij, overigens.

Gier | 01-02-12 | 13:39

Energie een behouden grootheid, komt niets bij en gaat niets af? Moet je eens een perpetuum mobile gaan ontwerpen!

Rest In Privacy | 01-02-12 | 13:39

Aan: Truttebol
Wie zei dat?

Litttle Chicky Wawah | 01-02-12 | 13:39

@Chorizoworstje | 01-02-12 | 13:27
In de context waarin jij het k-woord gebruikt, vind het nogal ongepast.
Daarvoor heb ik een passend antwoord!
En dat geldt ook voor @de reaguurbuur | 01-02-12 | 13:31

necrosis | 01-02-12 | 13:38

Energie V. 0.0

[locked] | 01-02-12 | 13:38

Als je niets zoekt zul je niks vinden. Dus gewoon doorzoeken. Nu nog een nieuwe Tesla vinden

deministerpresident | 01-02-12 | 13:37

Wel veel lulpuntsenergie.

kapotte_stofzuiger | 01-02-12 | 13:35

Is die alweer nuchter dan?

Puz Pin | 01-02-12 | 13:35

Gewoon heel veel gen verbranden! Toch?

Vote/View | 01-02-12 | 13:35

Maar.... bij de big bang ontstond het heelal toch ook uit een nulpunt (singulariteit)?

Jeff Hawke | 01-02-12 | 13:34

De ketel 24 uur op dezelfde temperatuur laten draaien is goedkoper en beter voor de ketel, is mij verteld. Anders moet het ding, in de ochtend, keihard draaien om het huis warm te krijgen, kost bijna net zoveel aan stookkosten, maar doet de ketel sneller slijten. Zoiets. Geeft het door.

Truttebol | 01-02-12 | 13:34

Energie steken in het bekijken van dit filmpje. Ik weet de uitkomst al. Ik ben energie kwijt die ik beter had kunnen besteden. Krijg die energie ook nooit meer terug. Laat staan gratis...

c.onjo | 01-02-12 | 13:32

Het meisje op de pica wilde eerst geen wol dragen vandaag...

Tommygunner | 01-02-12 | 13:32

Wereldverbeteraars zijn die jongens van Niburu iig niet, anders zou je die 'patenten' toch wel online delen met iedereen?

Ja nee, geen mening | 01-02-12 | 13:32

Altijd lachen met die hippies van Niburu. Als puntje bij paal komt is het "bewijs" net even zoek...

brutus68 | 01-02-12 | 13:31

-weggejorist-

de reaguurbuur | 01-02-12 | 13:31

@eerstneukendanpraten | 01-02-12 | 13:25
En gingen daarna naar de friettent die ecologisch verwarmd werd met de kippenstront die overbleef van de slachtkuikens.
Een os en een ezel in je huis nemen.levert ook warmte op. Dat heeft een vriend van me uit Barcelona eens verteld.Tenminste ik geloof dat hij daar vandaan kwam

miko | 01-02-12 | 13:30

Tegen hoge energierekeningen kun je veel zelf doen. Ik noem een trui, ik noem een muts en ik noem een paar lekkere warme sokken. Klagen over de genoemde e-rekeningen put de mens alleen maar uit, waardoor hij/ of zij het nog meer kouder krijgt. In de wetenschap spreekt men dan vervolgens van een Catch22. Dit is ook een boek.

Litttle Chicky Wawah | 01-02-12 | 13:30

@Anarchus_Rex | 01-02-12 | 13:28
Dat bestaat al, we noemen het 'uitkering'.

rara | 01-02-12 | 13:30

Als we eens beginnen met nulpuntspoen? M'n beurs is eerst leeg en, hé, nu zit er poen in?

Anarchus_Rex | 01-02-12 | 13:28

Dat er patenten door oliegiganten worden opgekocht omdat ze er minder door verkopen dat is waarheid.
Zweverige pseudowetenschap heeft daarentegen het zelfde aanzien als Theïsme.

Antitheïst | 01-02-12 | 13:27

Of je gaat gewoon werken voor je geld...

Tommygunner | 01-02-12 | 13:27

-weggejorist-

Chorizoworstje | 01-02-12 | 13:27

Kan ik die nulpuntsenergie ook gratis downloaden? Of heeft Brein de lijn naar Essent reeds laten blokkeren?

Mgr. Denwop | 01-02-12 | 13:27

De vrieskou is ze duidelijk naar de bol gestegen... boomknuffelaars.

Gezwelgje | 01-02-12 | 13:26

Nulpuntenergie is een complot van de Bilderberggroep.

rara | 01-02-12 | 13:26

Ken ook nog een sprookje. En Jezus brak het brood en de vis, van elk waren er zeven, en alle duizenden volgelingen konden voldoende voedsel tot zich nemen...

eerstneukendanpraten | 01-02-12 | 13:25

Er is wel energie uit de lucht en omgeving te trekken, maar dit is zo weinig dat de kosten van de installaties en het onderhoud de energieprijs echt niet doen zakken.

Prins Valentijn | 01-02-12 | 13:24

Nulpuntsenergie is gelul. Om energie uit een systeem te kunnen halen, zou je het naar een nog lagere energietoestand moeten laten stromen. En laat dat nou niet bestaan.

Idealist02 | 01-02-12 | 13:24

Alleen al het woord 'gratis' klinkt zeer verdacht.
En dan ook nog het veelvuldig gebruik van het overbodige woord 'eigenlijk'.
Overtuigd ben ik niet.

Simon de Danser | 01-02-12 | 13:24

Tesla, bitches!

CoJoNes | 01-02-12 | 13:24

Gratis energie is energie stelen kut krakers/hippies!

the-X! | 01-02-12 | 13:21

Ik zeg: doen !

Gier | 01-02-12 | 13:20

Jan Willem Nienhuys is trouwens van Kloptdatwel.nl. Leuke commenter.

Nacho_Vidal | 01-02-12 | 13:20

-weggejorist-

deMeer | 01-02-12 | 13:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken