Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ouders 020-Nieuw West zijn RACISTEN

mythezwarteschool.jpg Ja, daar is ie weer. Een kloof-in-de-samenleving topic. Tweespalt, uitsluiting, met de rug tegen de muur, stigmatisering, u kent het wel. Maar ons zijn dit keer niet de racisten. Neen. Het zijn de ouders van duizend vwo-leerlingen uit Amsterdam-Nieuw West. Deze ouders zien hun kroost namelijk liever naar een elitekakschool in het centrum gaan dan naar een multicultileerkazerne in west. Lekker vwo op het Hervormd Lyceum Zuid, tussen de pilotenkids en dermatologendochters. Liever sturen deze duizenden racistische ouders hun kinderen naar een keurig lyceum of een netjes gymnasium dan naar een van die vele uitstekende scholen in Nieuw West. Reden: "DE SCHOLEN IN NIEUW WEST ZIJN TE ZWART". Wij zeggen het niet. De ouders zeggen het. Laat ons raden: de meerderheid van deze ouders stemt GroenLinks. Als Alexander Pechtold aan Jeroen Pauw vertelt dat "kop, vodden en tax drie beledigingen zijn", klappen ze hun handjes blauw. Maarja. Zwarte scholen zijn natuurlijk bedoeld voor anderen om tolerant te zijn naar de multiculturele samenleving toe. Als de eigen Florisen en Sterres naar het vwo moeten, dan ligt zoiets heel anders. Dan zijn zwarte scholen ineens "onveilig" en "sfeerloos". Lullig voor die duizenden kinderen die naar het vmbo in west gaan. Die komen terecht op een zwarte school die steeds zwarter wordt, waar de hoogopgeleide autochtoonmensen arrogant op kotsen en waarvan iedereen roept dat het er sfeerloos en onveilig is. Ziet u nou wel? Die lieve linkse blanke mensen in Nieuw West zijn ook racisten die tweespalt veroorzaken in deze maatschappij. Ze hebben alleen geen tattoo van een PVV-meeuw op hun schouder. Verder zijn ze hetzelfde. Allemaal.

Reaguursels

Inloggen

KoninginWildemina | 20-01-12 | 10:24

Nou. Als de schrik je daarvan niet om het hart slaat.

Tricephalus | 20-01-12 | 16:59

Laat de zwarte moeders anders hun kinderen gewoon opgeven voor de witte 'elitescholen'; dan ben je er toch ook? Kijk, als ze daar zonder goede onderbouwing geweigerd worden, dán heb je het over racisme.

Joris Draaksteker | 20-01-12 | 12:43

Ik zag een leuk filmpje op het Jeugdjournaal waarin Marja van Bijsterveldt een basisschool in Amsterdam bezocht. Daar zat dus geen ENKEL blank kind meer op.

Elmer Fudd | 20-01-12 | 12:36

@minimá-armezusvan.. | 20-01-12 | 10:56 |
Heel erg bedankt voor deze tip! Ik heb meteen gekeken op de website van het Keizer Karel College. Zo te zien begint het vanaf HAVO, maar ze noemen op hun website wél een aantal scholen in Amstelveen die ook MAVO/VMBO-T hebben. Ik ben me nu aan het oriënteren op deze Amstelveense scholen en ga zo bellen en binnenkort zeker de open dagen bezoeken met mijn zoons. U heeft zó gelijk! Nogmaals bedankt voor uw tip!!!!!

KoninginWildemina | 20-01-12 | 11:50

Voor de linkse hypocrieten, je zult oogsten wat je gezaaid hebt.

lanexxx | 20-01-12 | 11:18

koninginwilhelmina'
ik zou toch maar eens duidelijk aan uw kinderen maken dat u de baas bent. en verder natuurlijk uw kinderen zo snel mogelijk uit de achterlijkheid bevrijden. keizer karel college in amstelveen heeft een goed aan geschreven wit-vmbo. is een eindje fietsen, maar dat is gezond en tegen de wind in fietsen is goed voor het karakter. dat volwassenen politiek bedrijven betekent nog niet dat kinderen slachtoffer van het linksche multi-cul denken mogen worden. tenslotte, kinderen vormen de toekomst en het zou heel erg jammer zijn wanneer zij op achterstand gezet worden vanwege linksche graaicultuur en hypocrisie.

minimá-armezusvan.. | 20-01-12 | 10:56

P.s. Ik vergeet erbij te vermelden dat hij inmiddels ook geen varkensvlees meer eet in het openbaar.. en doucht met onderbroek aan (nu ook thuis, net als inmiddels ook zijn broers), omdat hij, als hij dat allemaal niet doet, bang is dat hij er niet bijhoort. Wat een verrijking niet? En ik ben gewoon die gekke Hollandse moeder die niets snapt van 'tegenwoordig'. En hij heeft nog gelijk ook!

KoninginWildemina | 20-01-12 | 10:24


www.onzestem.eu/binnenland/femke-halse...
AMSTERDAM – Femke Halsema heeft haar kinderen van de zwarte school afgehaald in de Transvaalbuurt in Amsterdam-Oost. De tweeling zat op school met een groot aantal islamitische kinderen.
Aanvankelijk ging de fractievoorzitter van GroenLinks er prat op dat deze scholen juist goed zijn voor de ontwikkeling van het kind. Nu stelt ze dat kinderen geen sociaal experiment zijn.
Met de moslimkinderen heeft het volgens Halsema niets te maken. Alhoewel ze in eerdere interviews liet weten dat ze als feministe moeite heeft met al die gesluierde vrouwen. Ook mochten islamitische meisjes niet bij hun spelen, als haar vriend op de kinderen paste.
“Ze zijn naar een andere buurtschool. Dat is beter voor hun welzijn. Kinderen zijn geen sociaal experiment. Over de reden wil ik niets zeggen, het gaat over de privacy van mijn kinderen,” aldus Halsema in de Telegraaf.
De kinderen gaan nu naar een kunstmagneetschool, waar veel aandacht is voor creativiteit en politiek. In een reactie laat de politica weten dat het ook hier een ‘gemengde school’ betreft. (AHA)

IndoFortuyn | 20-01-12 | 10:20

Ik woon in West, mijn kind zit op een gemengd VMBO in West en ik heb spijt van van keuze! Mijn zoon praat inmiddels in gebrekkige zinnen met een Arabisch accent.
Kerst wordt niet (meer) gevierd op die school. Schoolfeesten zijn niet leuk omdat alleen de jongens mogen. Na school leuke dingen doen met jongens en meiden samen is er niet bij. Kortom, het heeft niets met huidskleur te maken, het is een hele islamitische cultuur die je erbij cadeau krijgt voor je kind.
Ik ga nu op zoek naar een school in Zuid of het Centrum, zodat hij ook een beetje sociaal leven krijgt waar wél meisjes in voorkomen. En dat hij die Arabische tongval inruilt voor een kak R neem ik graag op de koop toe.

KoninginWildemina | 20-01-12 | 10:09

Nou en? Ik zou mijn kinderen naar de witste school brengen die ik kon vinden. Geen witte school in de wijde omtrek? Dan verhuizen of niet naar school en een lerares huren. Je doet je kind tekort als je hem naar een zwarte school brengt, het niveau is daar aantoonbaar lager.

dikke kutlul | 20-01-12 | 10:00

Sinds wanneer staat klasseverschil gelijk aan racisme?

ontlullen | 20-01-12 | 09:11

wat is het verschil tussen een ''zwarte'' vwo'er en een ''blanke'' vwo'er? huidskleur en een andere achtergrond? ze hebben allen vwo advies, werken als het goed is hard en willen later naar de uni. tuurlijk, rotte appels zijn er altijd, maar evengoed ''zwart'' als ''blank''. moeilijk gezeur van een generatie die het begrip globalisering nog niet helemaal heeft begrepen..

paella | 20-01-12 | 04:19

En wat deed mijn anti-religieus neefje? Die stuurde zijn zoontje naar een Jenaplan-school. Zoontje verveelde zich, raakte ongemotiveerd en werd recalcitrant. Ondanks dat hij 'meestentijds bij een hogere groep ging 'observeren. Toch waren pas de taalfouten in de briefjes van de leerkrachten de aanleiding om te gaan twijfelen aan de kwaliteit van de school. Toen pas kwamen ook overwegingen als percentage met VWO-advies enz. aan de orde. Dus zoontje zit nu vijfhonderd meter dichterbij op een RK-school. Tussen kinderen die allemaal wél gedoopt zijn, de communie hebben gedaan en iedere ochtend het onze vader zingen. Kind bloeide op. Voelt zich heerlijk op die school. IQ-test 132 en nú pas negenen en tienen voor rekenen en taal.
Wat wordt na zwart-wit het volgende segregratie-probleem? Anti-katholieke Femke Halsema's die hun eigen kinderen naar RK-scholen sturen, maar ondertussen ...? Hier zijn in ieder geval de beste scholen die met RK-signatuur. En dan heb ik het nog niet over de snel groeiende groep ouders in de grensstreek die hun kinderen naar scholen in Vlaanderen sturen.

WirMachenMusik | 20-01-12 | 02:20

ZKH EénOog | 19-01-12 | 16:35 |

Met uw argumentatie mag geen enkele SGP/CU stemmer meer in ons (seculiere) land blijven wonen. Mag geen VVD'er meer goedkope krachten inhuren (slecht voor de marktwerking). Mag geen enkele PVV'er ooit meer een shoarma bestellen (zijn veelal islamieten).

Zo kan voor iedere stroming en voor ieder denkbeeld wel iets bedacht worden wat door de stem meteen verplicht/ verboden moet worden. We leven toch in een vrij land waar je mag doen en laten wat je wil? Beetje moralfag-achtig om iedereen naar zijn stemkeuze te laten leven.

Tenslotte, bent u het zelf echt op ieder punt eens met de partij waar u vorige keer op heeft gestemd?

de betaalautomaat | 20-01-12 | 01:08

Alle reaguurders die roepen dat ze hun kind liever naar een witte school sturen dan een achterstand op te laten lopen door het naar een zwarte school te sturen missen het punt waar het om gaat. Natuurlijk is het logisch dat je het beste voor je kind wilt maar stem dan gvd niet links, daar gaat het om! Niet stemmen voor multiculturele ellende maar zorgen dat je zelf zo weinig mogelijk last hebt van de gevolgen daarvan, dat is hypocriet.

Borakh | 20-01-12 | 01:04

He,maar als je die ncrv bullshidt 'spangas' mag geloven werkt zo'n multikulti school prima.. Vooral de hoofddoekjes en hippe moslim jongetjes vaak in beeld brengen,dan komt het allemaal wel goed.
Een dikke surinaamse erbij,een blanke nerd,even flink roeren en hopsa..'De ultieme hippie milkshake.

de grote Anti | 19-01-12 | 22:28

-weggejorist-

PietjePietje | 19-01-12 | 22:06

Laten we duidelijk wezen:
Links discrimineert, rechts discrimineert, centrum discrimineert, arm discrimineert, rijk discrimineert...

Punt is, linkse mensen voelen zich er schuldig over. Hoeft niet, discrimineren is iets wat menselijk is.

Is onderdeel van je overlevingsmechanisme: Draai je om als je in een donker steegje een stel blanke mannen in pak zie, of een stel negers in getto-outfit? Is dat discriminatie of common sense?

Dubbele Halve Zool | 19-01-12 | 22:01

Het opgedrongen mengen van bevolkingsgroepen, religies, gezindten, en culturen is altijd al een zeer riskante zaak gebleken.
De geschiedenis toont aan dat dat minimaal tot (ernstige) conflicten leidt zo niet tot een bloederige oorlog.
Je hoeft niet ver van huis te gaan om zulke verschijnselen al waar te nemen. De taalstrijd in België, de religieuze strijd in Noord Ierland, Turken en Koerden en dan hebben we het Midden Oosten probleem nog even buiten schot gehouden.
En toch maar blijven proberen.
En desnoods blijven opdringen aan de bevolking.
Werkt niet, werkte niet en gaat niet werken.

Koningsluis | 19-01-12 | 22:00

@against to | 19-01-12 | 19:49 | + 1 -

Het zit toch een beetje anders in elkaar dan je denkt. Ruim 30 jaar geleden (1979) zagen verstandige mensen dit aankomen in Rotterdam - de SP wilde daar graag migranten spreiden over ALLE wijken zodat er nooit meer dan 5 a 7% migranten in een wijk zouden wonen.

De reactie was: RACISME! FASCISTEN! Je kent het wel. Aan het recht van migranten om zelf te bepalen waar ze gingen wonen werd niet getornd! (De Nederlandse overheid dwong niemand om ergens te gaan wonen - helaas, kunnen we nu wel zeggen).

Er is in de jaren 80 nog wel iets positiefs gebeurd. De leerplicht voor meisjes werd massaal ontdoken in migranten gezinnen. Dat is gelukkig succesvol bestreden.

Helaas is dat dan gelijk ook het enige succes wat er te melden valt.

Als je iets anders wilt dan kankeren zul je toch echt iets moeten doen aan het algemene beschavingsniveau van grote groepen Nederlanders. Ongewenst en crimineel gedrag en dat soort zaken zit niet in de genen die mensen kleuren - dat is gewoon een kwestie van aanleg en opvoeding. Daar moet de staat zich heel ernstig mee gaan bemoeien. Zoals zij dat na de oorlog ook deed met de Nederlandse bevolking zelf. Daar ligt de oorsprong van zoveel Nederlandse waarden als 'maandag wasdag', 'woensdag gehaktdag'.

Maar ja, das te duur, racistisch of mag niet van Europa of internationale verdragen.

Jammer.

DebraCadabra | 19-01-12 | 21:31

blendedperfection | 19-01-12 | 21:09
Eigenlijk leidt het VMBO momenteel nergens voor op en dat is nu juist het probleem. Probleem is dat het VMBO niet de structuur hanteert die op de werkvloer gebruikelijk is, terwijl de leerlingen daar wel terecht komen en voor degenen die echt door willen leren is kennis van de structuur van de werkvloer eerder een pre dan een beletsel.

henriette | 19-01-12 | 21:30

We zijn nu ook een school voor onze dochter aan het uitzoeken.
Basisschool was een "zwarte school", dat gaat haar niet meer gebeuren nu het er voor haar echt om gaat spannen.
En ja, dat zal waarschijnlijk een school in zuid worden of wellicht in westerpark(woont ook genoeg autochtoon inmiddels).
Waarom? Omdat ik haar die ellende niet gun van de weelde die de multiculti ons gegeven heeft.
Je gunt je kind idd het beste en dat geef je haar/hem niet op een zwarte school! NOOIT!

prince | 19-01-12 | 21:27

Speciaal voor degene die niet naar een zwarte school willen onderstaande link!
tinyurl.com/7pf9nnu

Ook te gebruiken als bumpersticker.

anne7921 | 19-01-12 | 21:16

henriette
De grootste fout die ooit is gemaakt is om VMBO'ers op te leiden als economen, of juridisch medewerkers, of bouwkundige *PROEST*. Deze mensen moet je een vak leren, leer ze lassen, leer ze het werk van een loodgieter, leer ze electrotechniek etc.. Kortom leer ze een vak. Een vriendje van mij van vroeger die VMBO heeft gedaan, werd altijd door zijn mede VMBO'ers uitgelachen omdat hij extra diploma's wilde gaan halen voor lassen ( vraag mij niet hoe dat werkt), maar goed. Deze jongen wordt nu de hele wereld overgevlogen en verdient goud geld. Terwijl die lieve VMBO'erts die economie zijn gaan ''studeren'' op het MBO nu allemaal in de bijstand zitten; want van de economie snappen ze toeten nog blazen.

blendedperfection | 19-01-12 | 21:09

Met de groeten van Yvonne Jaspers.

Smalhout | 19-01-12 | 20:46

Het is geen enkel probleem dat VWO scholen binnen de ring staan en VMBO erbuiten. Wat er moet gebeuren is dat het VMBO in alle gevallen een schooltype is waar je je kind naartoe wilt sturen, omdat je als ouder het idee hebt dat het ook weer ongeschonden en een stukje wijzer thuis komt. Om dat voor elkaar te krijgen moet er een hoop veranderen. Om te beginnen moet er op die scholen een duidelijke structuur heersen. Dit is vrij eenvoudig voor elkaar te krijgen door te beginnen met de ouders aan te pakken. Pietje of Adnan niet op school of vertoont onaangepast gedrag, pa of ma komt ook nablijven. Pa of ma komt niet opdagen of vertoont idioot gedrag? Onderwijsinspectie of politie op de stoep. Huiswerkklassen en lestijden van 8.30 tot 17.00 zouden eerder normaal moeten zijn. Hoe denkt men dat dat op de werkvloer gaat? En daar leiden we deze jongeren in eerste instantie wel voor op. Het VMBO is geen bezigheidstherapie.

henriette | 19-01-12 | 20:43

Toen Pollie in de vorige eeuw in brabant kwam wonen waren er in zijn dorp twee scholen :een jongens school en een meisjes school. Allebei katholiek en gerund door paters en nonnen. Doordat het dorp snel groeide en de import niet zo gesteld was op onderwijs op religieuse grondslag, hebben wij met steun van de vereniging tot nut van het algemeen zelf een neutrale school opgericht. Kost een paar centen, mar dan hedde ok wa'. Dus, er is niets nieuws onder de zon. Als ouder wil je goed onderwijs voor je kids, en terecht.

Polletje Piekhaar | 19-01-12 | 20:26

against to
De binnenstad waar veelal de rijkere autochtone mensen wonen, wonen in huizen die veelal zeer duur zijn; die kunnen allochtonen uit de sociale onderlaag niet betalen. Daarnaast is het oneerlijk en daarnaast kapitaal derving om deze mensen voor een dubbeltje op de eerste rij te laten zitten. Zij komen dus terecht in huurwoningen in nieuwbouw gebieden. Daarnaast hebben zij er zelf ook schuld aan; ze hadden ook allemaal naar kleinere steden kunnen gaan door heel Nederland. Zij hebben vaak de keuze zelf gemaakt om in de randstad te gaan wonen bij hun andere soortgenoten. Dan moet je niet heel gek opkijken dat autochtonen de ''krachtwijken'' ontvluchten omdat zij zich daar niet meer thuis voelen. Veel lager opgeleiden mensen bij elkaar levert doorgaans niet de allerbeste omstandigheden op; al helemaal niet als deze mensen vanuit een andere cultuur komen en deze cultuur in leven houden of zelfs radicaler daarin worden in hun nieuwe gastland. Ik zal u een voorbeeld geven uit mijn eigen jeugd; ik kom uit een klein dorp uit het midden van Nederland. Bij ons was er in de buurt geen allochtoon te bekennen en ik had dan ook geen allochtonen op school; heerlijk onderwijs heb ik daar gehad overigens. Wat mijn punt hiermee is; is dat je al die etnische groepen moet spreiden over heel Nederland, dus ook in de kleine gehuchten. Maar dat is nu juist het probleem, vaak kiezen zij er zelf voor om allemaal opgehokt bij elkaar te gaan wonen. En als ik praat over mensen met een taal achterstand heb ik het vooral over moslims en dat zijn er zoals u weet behoorlijk wat.

blendedperfection | 19-01-12 | 20:13

Het is waar dat de lycea in West leeglopen maar dat komt vooral omdat Marokkaanse ouders hun kinderen naar Zuid of Oost sturen, of zelfs buiten de stad. Zij willen niet dat hun kind op een school zit met een mini-VWO afdeling en 1000+ VMBO-gajes (dat zou ik ook doen)Mijn zoon heeft ook Mocro-kids uit West in de klas.

mokum4all | 19-01-12 | 20:02

Bert jij hebt geen kids is het niet...
-
en het reageert allemaal wel erg serieus is het niet...

heelo | 19-01-12 | 20:00

Dit is toch ook een logies gevolg van wat er al jaaaaaaaaren speelt.
Toen onze kinderen klein waren (20 jaar geleden) gingen ze vanuit Amsterdam west ook al maar Purmerend verhuizen om de scholen.
Mijn zoontje kwam destijds al met verhalen thuis waarvan ik niet kon geloven dat ze waar waren, maar dat waren ze dus wel.
PS: Yvon had dat ook wel door.... www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/12/...
PS: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/02/...

hansvanvoren | 19-01-12 | 19:54

-weggejorist-

against to | 19-01-12 | 19:49

against to
Luister eens vrolijke vriend. Het beste voor je kind voor hebben heeft weinig te maken met racisme, maar nu komt die maar meer met realisme. Het is een feit dat veel kinderen van allochtone ouders amper Nederlands spreken, daarnaast zijn ze voor geen biet op de hoogte van de Nederlandse normen en waarden en dat zie je gewoon terug in de leerprestaties van deze jeugd. Dit is allemaal helemaal niet zo gek. Als jouw moeder continue Arabisch tegen je aan het praten is of in gebrekkig Nederlands bij de gemeente probeert duidelijk te maken dat zij graag bijzondere bijstand aan wil vragen voor een nieuwe ijskast; sja dat zijn nou niet echt de beste rolmodellen voor een klein kind. Dan krijg je gewoon grote achterstanden. Daarnaast is het ook geen uit de lucht gegrepen verhaal dat de gastarbeiders van vroeger, maar ook de mensen die het land binnen zijn gekomen onder de noemer van gezinshereniging gewoon een zeer lage opleiding hebben genoten en daarbij ook nog eens een laag IQ hebben; vaak zelfs analfabeet.

De overweging van die ouders om niet je kinderen te laten opgroeien in klassen waar 3/4 van de kinderen ver onder het niveau van jouw kind zit is prima te verantwoorden. Iedereen wil het beste voor zijn kinderen en het beste voor een kind is dus niet om zo'n kind op een zwarte school te plaatsen. Dat jij dat racisme vindt is uw probleem; ik kan mij daar in ieder geval niet in vinden.

blendedperfection | 19-01-12 | 19:24

-weggejorist-

against to | 19-01-12 | 19:08

Ik snap de ophef niet.
.
Je stuurt je kind toch ook niet naar de locale woonwagenkampschool?
Tenzij je wil dat ze een succescarrière maken als kluiskraker o.i.d.?
Je gaat toch ook niet naast een Roma-famillie intrekken wanneer het je doel is rustig te wonen?
Je meldt je als NL werkzoekende toch ook niet bij een Pools uitzendbureau?
Links NL heeft ervoor gezorgd dat wij nu ongewild in een gespleten samenleving met veel criminaliteit en onbegrip mogen leven.
Dan nu graag niet ook nog de autochtone bevolking racisme etc. verwijten.
Hetgeen de laatste decennia NL binnengestroomd is vanuit het buitenland is vnl. volk van het laagste niveau.
Elders vieren ze nu nog steeds feest dat ze van die lui verlost zijn.
Wij zitten er mee en mogen er ook nog voor betalen.
Niks zo asociaal als het linkse socialisme.
Ik voel me geen NLer meer.

NO MORE TEA FOR ME! | 19-01-12 | 19:07

Man man, wat een gedoe allemaal. Ik hoor het ook overal om mij heen, ouders die als de dood Amsterdam ontvluchten met hun kinderen omdat ze absoluut niet die kinderen op zo'n zwarte school willen hebben. Die scholen kunnen zelfs de meeste talentvolle VWO'ers in spé breken dankzij alle achterstanden die de sociale onderlaag van de maatschappij met zich meezeult. Gelukkig dat ik nooit van mijn leven kinderen wil, dan blijft deze typhus ellende mij mooi allemaal bespaard.

blendedperfection | 19-01-12 | 19:04

Dat zijn diezelfde ouders die nog nooit een allochtoon als buurman hebben gehad en misschien niets eens een allochtoon in de buurt hebben wonen.
Links zijn is bijna niet mogelijk als je zelf tussen de (criminele) allochtone woont en je kids naar een zwarte school gaan.
Links zijn doe je met een vette baan, in een dure wijk, waar alleen 's nachts allochtonen komen... (Als de mensen slapen en ze ongevraagd op visite willen komen via de achterdeur)
Overigens ben ik wel van mening dat er absoluut goede allochtone zijn, maar niet in concentraties zoals je die in de randstad tegen komt (Ghetto)

GaatDeGoedeKantOp | 19-01-12 | 19:02

ik wil niet racistisch zijn, maar ik mot die westerse rechtse pauperkinderen niet op de plattelands school van mijn kinderen!

opvliegende steen | 19-01-12 | 18:49

Wat ik vreemd blijft vinden dat ik geen neger mag zeggen, maar whiteboy is wel ok

Undertaker | 19-01-12 | 18:49

La Vie En Rose | 19-01-12 | 17:54 |
Dan zou een leraar op een vmbo in west meer geld moeten krijgen (of een kortere werkweek) dan een leraar aan het barleaus. Het is nl een zwaardere baan. Maar goed, dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.

sjaakdeslinksesul | 19-01-12 | 18:28

Ik geef ze groot gelijk. principes zijn goed, maar daar moet je kind niet de dupe van worden. Ik heb mijn kinderen ook op het VO in een dorp in de buurt laten leren en op een christelijke school. Niet vanwege het christelijk, maar vanwege discipline en respect.

Zeker mijn hoogblonde dochter had ik nooit tussen al die hormoongevulde Marokkanen laten zitten die al geil worden als ze een vrouw zonder burka zien. Mijn kinderen gaan boven welke scheldpartij ook.

nu even niet | 19-01-12 | 18:26

@Bigi Bana Boy
Dat is de enige juiste oplossing.
Zorg dat je kinderen naar een goede basisschool gaan, en kies vervolgens een goede VO school.
Als de goeie scholen te groot worden, kunnen ze uitbreiden. Op die manier trekken de goeie scholen goeie leerlingen. Waar ze ook vandaan komen.

leesbaar ow | 19-01-12 | 18:23

Mijn Nederlandse vrouw en ik kiezen ervoor om onze blondharige, blauwogige dochters naar een "witte" protestant christelijke school te sturen. Hopelijk studeren ze later aan een Finse universiteit.

de tandarts | 19-01-12 | 18:18

,,De scholen in Zuid worden steeds elitairder. Ze werken daar zelf aan mee. Mavo- en havo-afdelingen worden afgestoten en leerlingen met een havo-advies worden tegenwoordig op het St. Nicolaaslyceum geweigerd,'' zegt rector Carla Neijts van het HLW. Zij vreest voor segregatie in de stad. ''Straks staan alle mavo-scholen buiten de Ring en alle havo/vwo-scholen erbinnen. Aldus het Parool.
Wat een onzin Bedrijven uit een bedrijfstak zoeken elkaar altijd op. Dus, alle lycea en gymnasia staan in Oud Zuid en Centrum, en twee in Watergraafsmeer en Oost. In Oost staan daarnaast drie grote VMBO-scholen en enige MBO scholen. In Noord, ook binnen de ring, barst het van de VMBO scholen. En er staan HAVO/VWOscholen. En ook in de Bijlmer staat nog een HAVO/VWO school.
Over zwart - wit. Allochtonen zijn niet zwart. Surinamers in de Bijlmer zijn soms zwart. Marokkanen en Turken zijn wit, blank, kaukasisch. De VMBO-scholen in West en Nieuw West worden overwegend bevolkt door Marokkanen en dergelijke. Dat is een apart volkje. Als je daar niet bij hoort, wil je daar niet tussen zitten. Nederlandse middelbare scholieren zijn in Amsterdam een minderheid, 34% of zo. Die halen bijna allemaal HAVO/VWO resultaten En die gaan dus bij elkaar op school op Nederlandse lycea en gymnasia. Zo gek is dat niet. In Watergraafsmeer zitten veel kinderen uit de Bijlmer op VMBO-scholen. In Oost wordt het MCO bevolkt door lokale jeugd.

De kinderen in Amsterdam gaan gesegregeerd naar school. Dat is een gevolg van het door de gemeente en PvdA / GL gevoerde segregatiebeleid.

leesbaar ow | 19-01-12 | 18:15

Ik vind het niet zo vreemd. Als je kunt kiezen waar je je kind op school zet, dan kies je toch wat in jouw ogen het beste is voor je kind? Jammer dat dat weer direct discriminatie genoemd wordt.

Pearlyan | 19-01-12 | 18:08

Ik zie geen enkel probleem om je kind op een "witte' school te plaatsen, je denkt toch niet dat die kleine van mij straks tussen de cultuurverrijkers terecht komt op school hé? Geen denken aan, zij gaat gewoon naar een witte/blanke school... al moet ik elke dag 20km rijden om haar naar school tye brengen

DaveDH | 19-01-12 | 18:01

@drs.Nee | 19-01-12 | 17:42
Ik weet het. In Rotterdam is hetzelfde het geval met kinderen van laag- of niet opgeleide ouders die geen of nauwelijks Nederlands spreken.

La Vie En Rose | 19-01-12 | 18:00

@funkyd | 19-01-12 | 17:31
Als dat zo is, zou ik hem daar snel van af halen.
Dat zeg ik als werkend op een zwarte basisschool.

La Vie En Rose | 19-01-12 | 17:57

@sjaakdeslinksesul | 19-01-12 | 17:04
Er gaat al decennia lang extra geld naar zwarte scholen.
Hoewel dat tot verbetering van het niveau op de basisscholen heeft geleid, is dat zeker niet het geval op zwarte VMBO's en ROC's (MBO)

Dat laatste heeft zowel met allerlei onderwijsvernieuwingen te maken, ( vooral het 'Nieuwe Leren' is desastreus voor achterstandsleerlingen) niet capabele schoolleiding en besturen, en onvoldoende kwalitatief goede docenten. Die zijn namelijk al gevlucht.

Volgende week maandag komt er een documentaire over waar dat extra geld zoal heen gaat. Ik dacht op Ned.2

La Vie En Rose | 19-01-12 | 17:54

@ vetkleppert | 19-01-12 | 16:41
Vooral voor kinderen valt er juist in Amsterdam heel veel meer te beleven dan in een vinex wijk. Van tunfun tot artistekenen. Teveel om op te noemen en dat doe ik dan ook niet.

Greetje Duisenberg | 19-01-12 | 17:44

Een tijdje geleden ontstond er ophef over een directeur van een zwarte school met heel veel zwakke leerlingen om na de bouw van een nieuwe school een selectie in te gaan voeren om zo een afspiegeling van de wijk, een gemengde, te worden en om de leerprestaties omhoog te krikken.

Discrimináááásie, gilden de moreel superieuren, autochtoon en allochtoon die hun kinderen niet op die zwarte school hadden zitten, met de schoolinspectie in hun kielzog.
Mag niet

De hypocrisie. Hoe dacht de inspectie en al die discriminatie schreeuwerTs dat die witte scholen, (bestaan niet meer in grote steden) gemengde scholen gemengd bleven? Juist ja, door een verdeelsleutel te hanteren, door selectie aan de poort dus.

De directeur, beschuldigd van racisme, heeft inmiddels ontslag genomen.

www.depers.nl/binnenland/599019/School...


La Vie En Rose | 19-01-12 | 17:44

@La Vie En Rose | 19-01-12 | 17:27
Niet op de blanke school van kindertjes Pechtold.
www.brinkschool.nl/

Wel in Amsterdam verlaat 1 op 4 immigrantenkinderen de basisschool met taalachterstand.
Wethouder Asscher wil nu boete invoeren voor ouders die voorschool negeren.
www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...


drs.Nee | 19-01-12 | 17:42

Een paard | 19-01-12 | 17:29
Te laat! *Biede heeft gezien en onaanvaardbaar uitspreekt*

ojédiaré | 19-01-12 | 17:41

@against to | 19-01-12 | 17:34 |

Gelukkig hebben we jou. Evident DE uitzondering op de regel!

Parel van het Zuiden | 19-01-12 | 17:39

Is toch simpel op te lossen? Iedereen die lid is van bijvoorbeeld GroenLinks verplicht zich door dat lidmaatschap om Sanne en Diederik op een zwarte school in te schrijven. Put your money where your mouth is. Lees je mee Femke?

SatchRules | 19-01-12 | 17:38

ecologiste | 19-01-12 | 17:27

Dat lijkt me ook zeker niet onterecht. Het is voor ons burgers moeilijk te bevatten dat de zoveelste crisis voorbij komt en dat er eigenlijk niets wordt gedaan om het systeem te veranderen. Want het woekert natuurlijk gewoon door. En dat kan niet voor eeuwig goed blijven gaan.

Een paard | 19-01-12 | 17:38

Dat begon al toen D66 minister van grote stedenbeleid Rogier van Boxtel ouders wilde dwingen hun kinderen naar een bontkragenschool te sturen, terwijl hij zelf elke dag 45 min. omreed om zijn kids naar blanke school te brengen.

Andreas Pandis | 19-01-12 | 17:37

kind gewoon lekker naar een skool doe die jezelf goed vind is geen probleem

Toasty | 19-01-12 | 17:36

laten we nu eens heel eerlijk zijn. Welke betrokken ouder stuurt zijn kind naar een zwarte school? Ik denk vrijwel niemand tenzij het om de een of andere reden gedwongen is.

jan-lul-de-behanger | 19-01-12 | 17:35

Een elitaire massa, sorry dat ik het zeg maar toen ik op het VMBO zat was die splitsing er al. Heb nooit gezien dat HAVO/VWO leerlingen bij VMBO leerlingen gingen staan. Gelukkig zo slim geweest om de techniek in te gaan, heel weinig last van je multiculturele medemens.

man met hamer | 19-01-12 | 17:34

-weggejorist-

against to | 19-01-12 | 17:34

Tja, Het is dan ook niet vreemd, die afkeer tegen dat soort lui..

Vers van de pers.. bussumsnieuws.nl/Lees/13437/steekparti...

Ik citeer: De politie is een klopjacht naar de dader gestart. Het zou gaan om een 24-jarige man in een lang gewaad.

klapmongeaul | 19-01-12 | 17:31

@ Überbottehork | 19-01-12 | 16:23 |

Ouders die hun kind "Sterre" noemen moeten inderdaad uit de ouderlijke macht getrokken worden. Maar ouders die hun kind "Vlinder" noemen moeten terstond standrechtelijk geexecuteerd worden (Ironie alert)

BASinnic | 19-01-12 | 17:31

@Horagha | 19-01-12 | 16:36
Ik zou mijn kind naar een school sturen waar fatsoenlijk Nederlands wordt gesproken, en waar religie geen rol speelt. Ben ik nu een racist?

rara | 19-01-12 | 17:31

Mijn zoon is het enige BLANKE jongetje in de klas. Andersom gelden die discriminatiewetten niet. Nog een geluk dat Regilio en Mohammed geen aanstoot nemen aan zijn witte uiterlijk, maarja ze zijn nog pas 13 dus die pipa laat nog 2 jaar op zich wachten.

funkyd | 19-01-12 | 17:31

*en snoept een spatie op*

Het is maar goed dat deze verouderde browser geen kudo's weergeeft.

Een paard | 19-01-12 | 17:30

Zien ook niet in dat dat het ook alleen maar erger maakt..

Neut | 19-01-12 | 17:30

*wisselt vlug de i en e om*

Een paard | 19-01-12 | 17:29

Dolphi | 19-01-12 | 17:22 | + 0 -

Amsterdam is al opgegeven , Utrecht staat als volgende in de rij.

Eurotokkie | 19-01-12 | 17:28

Het is overigens te makkelijk om de hele problematiek op de beruchte 'linksmensen' af te schuiven. Voor zover er al een duidelijk onderscheid bestaat tussen rechts en links, en met name tussen het beleid dat ze in de praktijk uitvoeren, hebben biede kampen vreemdelingen onder verkeerde dan wel valse voorwendselen in grote getalen binnen gehaald. En nu zitten we met de gebakken peren.

Een paard | 19-01-12 | 17:28

@La Vie En Rose | 19-01-12 | 17:24
Correctie: Nu ze zelf kinderen hebben gaan hun kinderen ook NIET naar (...)

La Vie En Rose | 19-01-12 | 17:27

Nog sterker: De doorsnee links stemmende blanke tweeverdiener uit Nieuw West is zeer waarschijnlijk nog véél racistischer als de doorsnee getatoëerde PVV-stemmer. De eerste is alleen blijven hangen in de ontkenningsfase. Totdat het om het eigen kroost gaat. Onderbuikgevoelens van het ergste soort dus.

Aktivist | 19-01-12 | 17:27

Een paard | 19-01-12 | 17:05

Kan het grotendeels met je eens zijn. Misschien zie ik spoken. Laten we over 10 jaar nog eens kijken hoe het gaat. Ik vind dat je gezond verstand hebt als 'we'dat over 10 jaar ook nog heben dan zit het wel goed. Maar iets naars bekrijpt me als ik bijv. naar de huidige crisis kijk en hoe Brussel en de banken daarmee omgaan.

ecologiste | 19-01-12 | 17:27

Gier zegt: "Segregatie is de oplossing. Echt."

Tenzij jij een beamer hebt a la Startrek, is dit natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. In de praktijk betekent dit dat Amsterdam Grozny-West wordt.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 19-01-12 | 17:26

Als je het beste met je kinderen voor hebt dan laat je ze niet in een stad opgroeien.Gelukkig is het een tijdelijk probleem. Een groeiend aantal hoogopgeleide (autochtone) vrouwen in steden dat nog kinderen wil baren neemt steeds meer af (en gelijk hebben ze). Over een paar generaties zijn er helemaal geen witte scholen meer in de randstad. Probleem opgelost.
www.cbs.nl/nl-nl/menu/themas/bevolking...
Dan heeft Nederland er wel een boel andere problemen bij, maar dat is off-topic.

Stormageddon | 19-01-12 | 17:25

@Jan Passant mk2 | 19-01-12 | 17:22
Ik ben het enorm met je eens. Zoals ik hier op @Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 16:55 al zei. De dag dat mijn kind Tozz zegt, is het begin van het einde.

Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 17:25

@paardenvijg | 19-01-12 | 16:48 U mist de essentie van het topic.

Decennia lang hebben vele mensen gewaarschuwd voor de gevolgen van ongebreidelde immigratie op de maatschappij, met name voor de gevolgen van een grote concentratie van immigranten in oude- en nieuwbouw wijken. Een van die gevolgen was het ontstaan van zwarte scholen met kinderen die al met een grote taalachterstand op school kwamen en dus minder presteerden. Dit ging ten koste van het onderwijs aan autochtone - en allochtone kinderen zonder die achterstand. Ouders haalden hun kinderen, de betere leerlingen dus, van die zwarte scholen en zochten een witte- danwel een gemengde school.

De dames en heren van de geitenwollensokkenindustrie evenals de partijen waar zij op stemmen, hebben die waarschuwingen niet serieus genomen. Integendeel. Zij hebben die gevolgen ontkend en de waarschuwers van racisme beticht. Ook ouders die hun kinderen naar een witte school stuurden. Allemaal racisten.

Nu ze zelf kinderen hebben gaan hun kinderen ook naar de dichtsbijzijnde zwarte school maar naar een witte danwel een gemengde school om dezelfde reden als die van genoemde ouders, waarvan het autochtone deel in hun ogen racisten waren.

Dat stelt BertBrussen aan de orde. Die hypocrisie.


La Vie En Rose | 19-01-12 | 17:24

Die linksmensen houden het anders best leuk hier..

cracktor | 19-01-12 | 17:24

@sjaakdeslinksesul | 19-01-12 | 17:15

"Een vak leren" impliceert sowieso een schoolse situatie, hoe je het ook wendt of keert. Zeker indien we het over een echt ambacht hebben en niet over een "top-job" als bijrijder op een vuilniswagen.

Schooluitval gaat ons nog een hoop geld kosten, ondanks alle preventieve acties en hardwerkende leerplichtambtenaren. Het is kennelijk nog steeds te makkelijk om de middelvinger te heffen en je eigen gang te gaan - terwijl niemand daar verder naar taalt.

Scherp die leerplichtwet maar aan en ga wat mij betreft ook ASAP over tot de invoering van sociale dienstplicht of iets wat daar op lijkt. En sanctioneer daar waar nodig.

Gewoon omdat het MOET.

Reinaert | 19-01-12 | 17:23

Ik begrijp,bij de christelijke god, niet dat er überhaubt nog autochtonen in Nieuw-West wonen.Weg wezen daar.Dat is probleem-gebied (no-go-area) en moet je dus verhuizen naar Almere.Ook niet naar Y-burg,want daar zal die stink-gemeente je wel uitkleden via de erfpacht. Amsterdam,ach ach ach,rassisme (niet racisme,want dat is Engels)zal je bestaan verkankeren,niet openlijk hoor,maar geniepig,maar zal je aantasten tot op het bot,met die meerderheid van links-mensen in het bestuur.

Dolphi | 19-01-12 | 17:22

Prima, Gutmenschen zijn hypocrieten in de multikul, allemaal. Evengoed is er wat voor te zeggen dat ze hun kinderen niet naar een zwarte school sturen. Ik krijg een wegtrekker van roomblanke kinderen die in perfect marokkaans straatdialect een opleiding tot hangjongere volgen.

Jan Passant mk2 | 19-01-12 | 17:22

De enige school waar ik nog wel overweeg om mijn kinderen naar te sturen is een overwegend Aziatisch/Nederlandse school. Want daar hoor je nooit problemen over (Bron: media), ze zijn overal goed in (bron: dumpert) en ze hebben arbeidsethos.

Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 17:21

@Kruipolie. Lees maar eens een boek over hoe dat in destijds in Joegoslavie gegaan is. Een Nederlandse Breivik zou ook nog kunnen. Het meest waarschijnlijke echter is dat het helemaal fout gaat op het moment dat er niets meer te verdelen valt en flash mobs the Big Normal gaan worden.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 19-01-12 | 17:21

Probleem lost zich vanzelf op nu we een elite onderwijs systeem krijgen ivm de kosten. Verder is kinderen nemen hiero gewoon mishandeling!

Bac | 19-01-12 | 17:20

paardenvijg | 19-01-12 | 17:18 | + 0 -
Waarvan akte!

Einde van de Domheid | 19-01-12 | 17:19

De 'buitenlanders' mixen wel mooi genen. Ofwel: Ze neuken je dochter (allemaal) en de ongewenste zwangerschappen leiden wel tot echte / gewone mensen zonder de inteeltziektes uit jouw of hun familie.

Expert Homo | 19-01-12 | 17:19

Wat een gelul over Groen Links. In nieuw west wonen alleen maar allochtonen, en dan vooral marrokanen. Een heel verschil met oost waar geen enkele groep is over vertegenwoordigt!
En ik weet niet wie het onderwijs heeft verkracht, was dat diegene die bepaalde dat kinderen met leer problemen niet naar speciaal onderwijs hoeven?
Misschien en idee om links of rechtsom de scholen voor iedereen leuk & leerzaam te houden.. Maar dat mag natuurlijk weer geen cent kosten!

cracktor | 19-01-12 | 17:18

Op het moment toen toetje Halsema besloot haar kinderen van een zwarte school te halen onder het motto dat 'mijn kinderen geen sociaal experiment zijn', uiterlijk toen is het aftellen naar de hete fase van de multicul begonnen.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 19-01-12 | 17:18

@ Horagha | 19-01-12 | 17:04
Tja, dat viel me ook al op!

Misschien moet ik mijn eerdere bericht (van 16.48) maar eens herhalen:
Wat een waardeloze analyse van GeenStijl!
Heeft men er niet bij stilgestaan dat het voornamlijk ALLOCHTONE ouders zijn uit Nieuw West die hun kinderen naar VWOs in het centrum en zuid sturen.

Er zijn in Nieuw West nauwelijks blanke ouders met VWO-kinderen (net zoals je die in Noord nauwelijks hebt).
Steeds meer allochtone ouders willen beter onderwijs voor hun kinderen en geef ze eens ongelijk.
Gewoon 's-morgens eens rondkijken in tram 1, 13, 14 of 17 (met overstap naar 3 of 12).

paardenvijg | 19-01-12 | 17:18

Het blijkt keer op keer een natuurlijk proces te zijn. We willen het gewoon niet! Wanneer houdt de regering op met het opdringen van zaken die de autochtone Nederlanders niet willen op hun eigen kosten!?

Kruipolie | 19-01-12 | 17:17

Het blijft moeilijk om de segregatie te reanimeren Bert maar het is een bewonderenswaardige poging!

Einde van de Domheid | 19-01-12 | 17:17

Welke normale ouder wil zijn kinderen naar een school sturen waar de wet van de(marokkaanse/turkse)jungle heerst.En van de leerkrachten hoef je daar ook niks te verwachten want die zijn gewoon bang en kijken de andere kant op.

mdk62 | 19-01-12 | 17:16

Alles mensen zijn racisten. Ze verschillen alleen in de mate waarin ze bereid zijn dat openlijk toe te geven.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 19-01-12 | 17:15

Semolina Pilchard | 19-01-12 | 17:08
Ja ook dat, maatschappelijke herwaardering van ambachten. Ik las dat eenderde van de turken in 010 zijn school niet afmaakt, dus accountant of HRM'er zullen ze ook niet worden. Nu heb ik het alleen van horen zeggen, maar de oude ambachtsschool was volgens sommige zo slecht nog niet, zeker voor gasten die moeite hebben om hun naam te spellen. Anders worden ze allemaal rapper of profvoetballer (in hun dromen).
Reinaert | 19-01-12 | 17:08
Of een vak leren. Maar de hoge schooluitval onder allochtonen is een voorbode van wat ons straks te wachten staat.

sjaakdeslinksesul | 19-01-12 | 17:15

Het is ook maar net wat je erin ziet Bert!
Ik zie erin dat HAVO VWO studenten Marokkaans liever niet in hun eigen kongsie naar school willen maar mee willen in de vaart der volkeren.

Einde van de Domheid | 19-01-12 | 17:15

talk the talk, walk the walk

wolfje23 | 19-01-12 | 17:15

Het is een vorm van 'links lullen, rechts vullen'. Mooie woorden, totdat het er echt op aan komt.

Expert Homo | 19-01-12 | 17:14

Ook is het zo dat je besmet raakt, waar je mee omgaat.

Kijk maar naar al die Wiggers (White niggers), zulke jochies hebben volgens mij geen toekomst.

Hollandse jochies zijn over het algemeen bang voor gezag. De Marokkaanse jochies vinden het juist stoer als je het gezag uit durft te dagen.
Als je dit mixt krijg je het resultaat dat Marokkaanse jochies banger worden voor gezag en Hollandse jochies het stoerder vinden als ze tegen gezag ingaan. Goed voor de allochtoonse jochies, minder voor de autochtoonse jochies

Want we kunnen toch allemaal wat van elkaars cultuur leren?

Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 17:14

de euro middenweg | 19-01-12 | 16:57 | + 0 -
Idd de multiculturele samenleving heeft nooit bestaan
dus kan ook niet mislukken .

Eurotokkie | 19-01-12 | 17:14

Ik zou m'n kleine pareltjes nog eerder naar een school in West-Afrika sturen. Maar goed, ik zou ze niet eens water uit 020 laten drinken...

Parel van het Zuiden | 19-01-12 | 17:12

Ja valsema wilde ook al geen experimenten met haar kinderen.Ja andere moeten volgens haar gewoon gedwongen worden om hun kroost naar een zwarte school te sturen.

mdk62 | 19-01-12 | 17:11

@Semolina Pilchard | 19-01-12 | 17:08

Ook voor het uitoefenen van een ambachtelijk beroep dien je over bepaalde vaardigheden te beschikken en het aanleren van dergelijke vaardigheden vergt naast tijd ook een stukje motivatie. En laat dat laatste nou vaak hèt grote probleem zijn bij de wat minder leergierige jeugd.

Meubelmaker word je niet vanzelf, dat kost tijd en ook daar moet je moeite voor doen, om maar eens iets te noemen.

Reinaert | 19-01-12 | 17:11

Je stuurt je kind gewoon naar een goede school waar goed en gedisciplineerd les gegeven wordt. Zwart of wit maakt niet uit. Je stuurt je kind ook niet naar een beroerde witte school.

Je wilt gewoon het beste onderwijs voor je kind, wit of zwart heeft daar niets mee te maken, de kwaliteit van de scholen des te meer.

Rob van Roos | 19-01-12 | 17:10

@sjaakdeslinksesul | 19-01-12 | 17:04

Ik druk gewoon (preventief) op de plusknop.

Niet omdat ik vind dat er méér geld naar zwarte scholen moet, volgens mij zijn die in budgettair opzicht al rijkelijk bedeeld maar omdat ik wel vind dat iedereen in dit land recht heeft op fatsoenlijk onderwijs.

En dat iedereen in dit land ook verplicht is deel te nemen aan datzelfde onderwijs tot -de dood- het diploma er op volgt. Al impliceert dat tot je 25e een schoolbankje warmhouden, so be it.

Leren zul je, kreng! Allemaal!

Reinaert | 19-01-12 | 17:08

@sjaakdeslinksesul | 19-01-12 | 17:04
'k Ben van mening dat je beter de voordelen van ambachtelijke beroepen kunt benadrukken. Kantoorbanen -'iets met management'- zijn de afeglopen decennia te veel geprezen.

Semolina Pilchard | 19-01-12 | 17:08

Groen Linkse grachtengordelaars en Cornelis Schuyt babboebakfietsmummies zijn een verrijking voor de samenleving - allemaal.
-
... en niet alleen de samenleving wordt door deze Zuidasvondelparkmensensoort verrijkt, maar ook nog eens meer specifiek het straatbeeld. Niets is roerender dan mammie de kindjes van school zien halen naast het Hilton,afgewisseld door een incidentele rode Brax-broek pappie,die een half vaderdagje vrij heeft kunnen krijgen van de maatschap.

azoturie | 19-01-12 | 17:07

Het grappige is dat ze op zo'n kakschool dan weer bij maatschappijleer leren dat Henk en Ingrid racistisch zijn en dat de multikultiesamenleving één grote gezellige bedoening is.
En zo worden de Henkie Bovekerkjes gekweekt en is de vieze vicieuze cirkel weer rond.

Cuyahoga | 19-01-12 | 17:07

De autochtone bevolking in Nieuw West bestaat uit Tokkies. Het kroost van dit soort mensen gaat over het algemeen niet naar een VWO school.

Ik mis dan ook in het bericht het aantal basisschool leerlingen uit Nieuw West dat een VWO advies krijgen. Er staat wel iets over het school advies dat leerlingen krijgen, maar echt duidelijk wordt het niet of dit om een landelijk gemiddelde gaat, of het gemiddelde van de wijk. Ik gok op het eerste.

__dictatuur | 19-01-12 | 17:06

Onbegrijpelijk waarom ouders hun oogappels (want dat zouden het toch moeten wezen) niet naar de beste school zouden willen sturen, die er op redelijke afstand te vinden is. Dat niet doen omwille van franje-argumenten als 'ze moeten ook met andere culturen om kunnen gaan' en/of 'het is zo ver fietsen' zouden (zwaar) ondergeschikt moeten zijn aan ze het absoluut beste onderwijs gunnen wat beschikbaar is. Te midden van medeleerlingen, die ook enige leergierigheid aan de dag leggen. Los van de grotere kans op een inspirerende baan in de toekomst, lijkt me, dat dat - gezien de hoeveelheid tijd die er dagelijks op een school wordt doorgebracht - ook een belangrijke bijdrage levert aan een zo leuk mogelijke jeugd.

baba4oog | 19-01-12 | 17:06

ecologiste | 19-01-12 | 16:55

Als je goed kunt leren, zoals dat vroeger nog gewoon heette, dan ga je naar een fatsoenlijke school en doe je het hoogste niveau. En dan kom je daarna vanzelf op een universiteit terecht. Dat hele verhaal over leren denken als de rijken vind ik een beetje vergezocht. De ons kent ons netwerkcultuur is zeker aanwezig, maar als je daar niet aan wil mee doen dan doe je daar niet aan mee. En dan kun je net zo hoog terecht komen. Misschien in bepaalde bedrijven/kantoren, maar dat moet je dan ook niet willen.

Dat studeren zoveel duurder gaat worden is een gevaarlijke ontwikkeling, maar dat heeft de overheid zelf veroorzaakt. Als je alle fopopleidingen accrediteert, iedereen toelaat en alles goedvindt, dan krijg je dit. Ze zullen het nooit leren.

Een paard | 19-01-12 | 17:05

@Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 17:00
Zeker Marokkaanse (en ook Surinaamse) meisjes doen het prima.

De jongens helaas een stuk minder. Hopelijk kunnen de meiden de jongens verleiden om beter hun best te doen, want anders geen kans.

Bart_Bart | 19-01-12 | 17:05

@verpaupificering | 19-01-12 | 17:02

Motivatie is bij tieners vaak ver te zoeken, komt door de opspelende hormonen. Als het goed is nemen de ouders die motiverende taak over en komt alles alsnog op z'n pootjes terecht.

Mitsdien betreffende ouders op hun taak berekend zijn uiteraard. En da's dan vervolgens vaak wel weer een probleem, maar dat terzijde.

Reinaert | 19-01-12 | 17:05

@Zjozef | 19-01-12 | 17:03 : nee hoor , gewoon een goede moeder.

hooliganica hollandi | 19-01-12 | 17:05

Kun je wel op de minknop drukken als ik zeg dat er meer geld naar zwarte scholen moet, maar aan voortijdige schoolverlaters en analfabete allo's hebben we ook niks.

sjaakdeslinksesul | 19-01-12 | 17:04

Wat een waardeloze analyse van GeenStijl!
Heeft men er niet bij stilgestaan dat het voornamlijk ALLOCHTONE ouders zijn uit Nieuw West die hun kinderen naar VWOs in het centrum en zuid sturen...
@paardenvijg | 19-01-12 | 16:48
LOL en iedereen leest er overheen of negeert je.
Volgens de reaguurders wonen er alleen maar blanke mensjes in de vogelaarwijk Nieuw-West.

Horagha | 19-01-12 | 17:04

Maar deze baboebakfiets moeders stemmen wel allemaal gezellig op GL of PvdA. Want andere mensen mogen niet discrimineren, is niet liev... Meeste mensen zijn gewoon hypocriet, dat wisten we al langer.

Jaimy Fox | 19-01-12 | 17:04

Dat het groenlinks stemmers zijn is wel duidelijk want Femke Halsema heeft haar kinderen daar ook weggehaald.Dus Femke is ook een rascist.

Zjozef | 19-01-12 | 17:03

Gemengde scholen zijn kudt voor je kinderen. Je wil ze toch niet de kans op succesvol afkijken ontnemen?

zeg maar jansen | 19-01-12 | 17:02

Hier in Engeland is de tweedeling nog veel groter. De keuze is simpelweg de gratis staatsscholen of privescholen. Het verschil in kwaliteit is evenrdig aan het verschil in kosten.
Mijn gehele linkse familie in Nederland spreekt er schande van dat ik mijn kind naar zo'n 'elitaire' school stuur. Mijn overtuiging is dat als ik jaren geleden een dergelijke opleiding had genoten het me vele jaren minder had gekost om te komen waar ik nu ben.
De publieke opinie kan me gestolen worden, de maatschappij ziet maar even. Het is mijn taak als vader om mijn kind zo voorbereid mogelijk de wijde wereld in te sturen en ik doe het op deze manier.
Saillant detail is wel dat de meeste kinderen in de klas van allochtone afkomst zijn, er zitten alleen geen religieuze fanatici tussen.

Freddie Stobart | 19-01-12 | 17:02

@[email protected] | 19-01-12 | 16:59
Erg verstandige en opvoedkundige reactie van je. Ik denk dat het toekomstige bontkraagje in kwestie er iets van geleerd heeft.

Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 17:02

Deze ouders zijn realisten ipv racisten.Ik zou dan ook precies hetzelfde doen.

mdk62 | 19-01-12 | 17:02

Ik geef die ouders groot gelijk. Op de basisschool was ik de enige Nederlander en dat resulteerde erin dat ik niet het maximale uit mijzelf heb kunnen halen op dat moment. De meeste Groep 8'ers deden gewoon Groep 7 want taalachterstanden van soms wel 3 jaar. Voor het voortgezet onderwijs geldt precies hetzelfde en komt er nog het puntje mentaliteit bij: sommige tieners hebben niet de motivatie om het beste uit zich zelf te halen.

verpaupificering | 19-01-12 | 17:02

Tja, als ik over een paar jaar kinderen heb dan stuur ik die ook liever naar een degelijke school in plaats van een VMBO dat overspoeld wordt door etterbakjes en pareltjes der samenleving in spé, waarvan de praktijk helaas maar al te vaak bewijst dat dat vooral vaak bepaalde minderheden zijn. Ik heb ook op een VMBO gezeten in plaats van een HAVO, omdat dat een uur aan fietstijd per dag scheelde. Ook ik heb in die tijd, bijna 15 jaren geleden, al terreur van bepaalde minderheden mee mogen maken.
.
En als ik daardoor een racist ben, dan zij het maar zo. Ik noem het liever een fatsoenlijk realiteitsbeeld.

Le Roi | 19-01-12 | 17:01

Mwah, ik begrijp de ouders, maar de leerlingen die iets met hun handen gaan doen, lachen het laatst. Nu zijn het nog ramenlikkers, maar over tien jaren verdienen ze meer dan de pennelikkers van het Witte de With VWO.

Semolina Pilchard | 19-01-12 | 17:01

Of scholen "te zwart" dan wel "te wit" zijn heeft naar dezerzijds observatie naast geografische ligging ook alles te maken met de kwaliteit en het niveau van desbetreffende scholen - en last but not least óók nog eens met de religieuze geaardheid.

Zet het zooitje uit in een matrixdiagrammetje en je ziet het meteen: bepaalde scholen zullen 'het' nooit gaan maken. Ook al denken sommigen nóg zo hard dat onze samenleving maakbaar is. Dream on, suckers!

Reinaert | 19-01-12 | 17:00

@Bart_Bart | 19-01-12 | 16:55
Eens, maar niks slecht over Marokkaanse meisjes. Alleen meelij. Die meisjes zijn vaak goed gemanierd, doen het goed op hoger onderwijs en het zijn geen BreeZa's.

De meelij is voor hun als ze afgestudeerd zijn en onder familiedruk moeten trouwen met iemand uit het Berbergebied en gedwongen worden tot het aanrecht.

Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 17:00

in west zou ik mn hond nog niet begraven... spugen ze daar ook nog op..
in a"dam oost niet veel beter, daar spuugde er ook 1 op mn hond, 5 jaar ofzo, wordt ze geleerd door hun ouders.. nou dat heeft ie geweten, ik heb mn neus opgehaald en een prachtige groene (al zeg ik t zelf) tussen zn ogen geplaatst op zn eigen schoolpleintje, met de mededeling dat ie dat maar tegen zn moeder met behaarde bovenlip moest zeggen!

Tja het lullige is natuurlijk dat ze gewoon gelijk hebben. Niemand wil graag dat zijn kind alleen maar met "anders culturelen" omgaat en daar zijn eigen ontwikkeling en cultuur vandaan moet halen. Om maar te zwijgen van het buiten proportionele percentage criminaliteit en aggressie waar ze onherroepelijk mee te maken krijgen in Amsterdam West. Tja you get what you vote mensen. Had je maar niet jarenlang structureel PvdA moeten stemmen. Nu is het zwaar te laat. Er zal nooit meer een ander bestuur komen aangezien het percentage allochtonen dusdanig is dat deze partij voor nu en tot in het einde der tijden op het pluche blijft zitten. Zij zullen niets opeens CDA of VVD gaan stemmen dus daar hoef je je geen illusies over te maken als Amsterdammer. Zit maar een ding op en dat is zelf in Zuid gaan wonen en als je dat niet kunt betalen buiten Amsterdam maar daar moet je ook goed opletten dat de bevolkingsopbouw in evenwicht is. Het is triest maar het is niet anders

WatZalIkErvanZeggen | 19-01-12 | 16:58

Merkel heeft het al eerder toegegeven: de multiculturele samenleving is volkomen mislukt.

de euro middenweg | 19-01-12 | 16:57

"Maw, we komen gewoon achter ze aan. Desnoods naar het Barlaeus, het Montessori of het Hervormd Lyceum."

Bigi Bana Boy | 19-01-12 | 16:35
.
"We" en "Ze" BBB? Die wij-zij, dat mochten we toch met z'n allen niet willen? Zit er een verkapt racistje in BBB? Nee, laat dat verkapt er maar af. En dat -tje in 'racistje' ook. Van alle schijnheiligen ben jij de onbetwiste nummer één.

Aardbewoner | 19-01-12 | 16:56

The black swan theory or theory of black swan events is a metaphor that encapsulates the concept that The event is a surprise (to the observer) and has a major impact. After the fact, the event is rationalized by hindsight.
Nassim Nicholas Taleb

dompertje | 19-01-12 | 16:56

blaster | 19-01-12 | 16:43

In Vlaanderen hangt op de meeste basisscholen een bord met de tekst:

'Hier wordt Nederlands gesproken'

Fatwabuster | 19-01-12 | 16:56

@Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 16:48
Precies, laat die zwarte en witte scholen maar bestaan.

Dan hebben de 'witte' kinderen minder 'last' van de zwarte scholen, en je kan op zwarte scholen gericht beleid voeren om bepaalde achterstanden goed te maken.

Dat mengen gebeurt toch niet. Hoeveel Surinaamse meisjes gaan nou hockeyen? En hoe vaak zie je Marokkaanse meisjes vriendinnen zijn met 'Hollandse' meisjes? De meeste mensen zijn toch het liefst bij mensen van het eigen soort, van de eigen cultuur.

Bart_Bart | 19-01-12 | 16:55

Hier toch een kritische kanttekening. Het gaat niet om onderwijs in de zin van dat je flink veel weet, maar het gaat erom dat je geschikt gemaakt wordt in de netwerken te opereren. En de 'beter gesitueerden' begrijpen elkaar meteen als je begrijpt wat ik bedoel. Het gaat erom dat je leert te denken als de rijken. En ook al ken je de boeken nog zo goed, als je niet begrijpt waar het bij de rijken om draait dan kun je inpakken en kom je nooit erg ver tenzij je wel zo'n geweldig talent bent. En nu wordt studeren ook duurder dus gaan we weer terug naar de eerste helft van de vorige eeuw toen studeren was weggelegd voor de rijken. De gepriviligeerden beginnen hun ware gezicht meer en meer te vertonen. En zie er is heel duidelijk een tweedeling gaande. Niet zoals vroeger de rijken, de clerus en dan het plebs, maar nu de rijken en de zieligheidsindustriëlen en dan de tokkies en multiculties. Captains of industries and banks hand in hand met de Brusselse decretologen vs de taxpoetpayers. of zo.

ecologiste | 19-01-12 | 16:55

De dag dat mijn kind "Tozz" zegt als ik hem aan zijn huiswerk herinner, is de dag dat ik het vertrouwen in de Nederlandse maatschappij volledig heb verloren.

Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 16:55

An sich; verplicht solidair zijn. Dat kan alleen een socialist bedenken.

En invoeren.

Pasta-saus | 19-01-12 | 16:53

Het lijkt wel Zuid-Afrika hier: om politiek correct te zijn, moet je mengen. Witte scholen creeeren mag niet meer, maar zwarte scholen is het politiek correcte statement van de laatste 10 jaar.

Het begin van het einde van een goed onderwijssysteem, al zijn we al een flink eind op weg naar het definitief einde.

De bontkragen in opleiding hebben echter geen interesse om zich sociaal te mengen met de witte kindjes van de klas: das nie stoer en het levert niets op. Zij kunnen zich ook van alles permitteren, aangezien de gezagsdragers op school veel te bang zijn een politiek incorrecte rel te veroorzaken met een stel ouders dat geen Nederlands spreekt.

School is een plicht, dus wij bepalen hoe dat werkt en niet de paupers van de straat!

tisallemaalwatzeg | 19-01-12 | 16:51

Van basisschool tot HBO gemengd gezeten, pas bij Uni begon ik wat te leren van mijn medestudenten.

Frederik Vijf | 19-01-12 | 16:51

@Gier | 19-01-12 | 16:47

Remigratie in een hoop gevallen, en voor een hoop problemen ook...

ZKH EénOog | 19-01-12 | 16:51

Een hele logische, natuurlijke ontwikkeling. Soort zoekt altijd soort. Overal in de wereld. Birds of Feather, Flock Together.

Overigens is het al bekend dat gemengde scholen niet werken.
www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article...

Die ouders hebben natuurlijk wel een punt. Zwarte scholen, zelfs basisscholen, zijn minder goed. Zo zijn de klassen bijvoorbeeld drukker (meer achterstandskinderen), waardoor de leeromgeving minder goed is. Ook heb je meer kinderen om je heen die niet goed Nederlands spreken, wat hoe dan ook invloed heeft op je eigen taalontwikkeling. In het ergste geval ga je zoals Robin van Persie praten. Verder kom je meer in aanraking met 'foute vriendjes' op 'zwarte' scholen. Aangezien het een statistisch feit is dat allochtone jongeren vaker met justitie in aanraking komen.

En zeau kan je nog wel even doorgaan.

Bart_Bart | 19-01-12 | 16:51

Misschien moeten we ook maar Marktwerking introduceren in de scholenmarkt. Slechtere scholen weg, Goeie scholen overleven. Nadeel is dat we dan geen zwarte scholen meer hebben en alles naar de "witte" scholen komt, wat weer leidt tot "averageness". Laat dat hele wit/zwart concept maar bestaan. De ouders die het ervoor over hebben om elke ochtend een half uur naar een blanke school willen fietsen zijn tenminste gemotiveerd.

Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 16:48

Wat een waardeloze analyse van GeenStijl!
Heeft men er niet bij stilgestaan dat het voornamlijk ALLOCHTONE ouders zijn uit Nieuw West die hun kinderen naar VWOs in het centrum en zuid sturen.

Er zijn in Nieuw West nauwelijks blanke ouders met VWO-kinderen (net zoals je die in Noord nauwelijks hebt).
Steeds meer allochtone ouders willen beter onderwijs voor hun kinderen en geef ze eens ongelijk.
Gewoon 's-morgens eens rondkijken in tram 1, 13, 14 of 17 (met overstap naar 3 of 12).

paardenvijg | 19-01-12 | 16:48

Segregatie is de oplossing. Echt.

Gier | 19-01-12 | 16:47

Het is doodgewoon een verdelingsvraagstuk, niet van leerlingen maar van middelen. Als die witte ouders hun kinderen zo nodig naar het centrum of zuid willen sturen, dan laat je ze maar extra betalen en daarvan financier je dan de extra leerkrachten, kleinere klassen en huiswerkondersteuning in nieuw-west en de bijlmer.

sjaakdeslinksesul | 19-01-12 | 16:45

Ik zou mijn Sterre ook niet naar een school sturen waar ze door bontkraagjes wordt uitgemaakt voor hoerrrrrr. Want dat is de realiteit BertBrussen. Dus die ouders uit ANW hebben groot gelijk.

Van Kamsteren | 19-01-12 | 16:45

omfg, ik stuur Cementa en Braain meteen naar een kostschool.

Conan de Rabarber | 19-01-12 | 16:44

Alles draait om geld multiculti ook, don't kid yourself. Casco ziet er anders uit, zowel die van de dermatologendochter als die vn de multicultizoon. Behind the painted smile. En daar komt-ie weer: there is room at the top they are telling you still, but first you must learn hw to smile when you kill.
Er zijn uitzonderingen, gelukkig. But then again: daar zit deze maatschappij nou net niet op te wachten. "I have a dream" en weg was-ie, die Maarten Luther Koning.
Vroeger gaf je een kwartje voor de zending, nu betalen we 7-10 miljard netto per jaar met zijn allen alleen al voor de arriveerders en reeds gearriveerden hier en dan praten we nog niet over ontwikkelingshulp. Overdrijven wordt hoe langer hoe meer een kunst want dat onze politieke leiders hebben overdreven door enkele miljoenen binnen te halen in een klein landje als NL kan net zonder gevolgen bljven. Ja de SP had het reeds voorzien in 1983 en Drees sr. al begin jaren 70. Maar de verbeelding was aan de macht (het casco van verdorven CDA-ers en PvdA-ers).

ecologiste | 19-01-12 | 16:43

Niks 020 centrum. Mijn kinderen gingen in Belgie op school, waar de linkse onderwijsvernielers in NL nog geen spoor van ellende en onderwijsverkrachting hadden getrokken. Met die scholen in Belgie en Duitsland zijn de Lycea in Centrum en Amstelveen nog resultaatloze kakschooltjes daarbij vergeleken...
Laat de top van links, de zonen van Cohen en de dochters van Sap lekker zelf op een zwarte school gaan. Als die dochters elke dag in de klas voor 'hoerrrrr' worden uitgemaakt door multiculti maar gekleurde medelanders omdat ze blond haar hebben, durf ik wel een wedje te zetten waar die kinderen dan wel op school geplaatst worden. En zelfs hoe lang die plaatsing op de zwarte school zal duren. Dus, zolang de kindertjes van 'links' nog fijn in Amstelveen, Wassenaar, Soest of Voorschoten op school zitten in plaats van in de Haagse Schilderswijk of in Amsterdam Slotervaart, gaan MIJN kinderen en kleinkinderen fijn in Belgie of Duitsland op school.

blaster | 19-01-12 | 16:43

Ach de braboneger is toch ook goed terecht gekomen. Gewoon de klauwen laten wapperen.

denoorman | 19-01-12 | 16:41

@ZKH EénOog | 19-01-12 | 16:35 |
Hulde! De mensen die er niet voor gekozen hebben, die hebben er vaak last van, en dan nog maar te zwijgen over de criminaliteit.

karel laars | 19-01-12 | 16:41

Op de meeste scholen in 020 west zit letterlijk geen één blank kind in de klas,de overheersend moslim profiteurs nemen tenslotte min 3/5 kinderen per gezin en Nederlanders niet,de meeste moslim kinderen leren slecht op school door de veelal gebrekkige opvoeding thuis.Daardoor komen de Nederlandse kinderen ook op achterstand.begrijpelijk dat de ouders van Nederlandse kids een school in 020 Zuid zoeken waar het aantal moslims nu nog aanzienlijk lager is .duidelijk voorbeeld Femke Halsema heeft haar kinderen ook van een school in 020 oost gehaald waar teveel moslims opzaten,en haar kinderen daardoor achterstand opliepen.

Amsterdam Hustler | 19-01-12 | 16:41

Het ontgaat me trouwens wat je nog in Amsterdam te zoeken hebt als je eenmaal overbevolkertjes hebt.
Sterker nog: zodra je je normaal begint te verplaatsen, met een auto dus, is er daar geen leven meer mogelijk.
Even ervan afgezien dat er zowiezo geen kloodt meer te beleven is qua uitgaan.
Wat zoeken mensen uberhaupt eigenlijk nog in die rooie beerput?

vetkleppert | 19-01-12 | 16:41

Ik discrimineer ook niet.

Ik maak slechts onderscheid.

Pasta-saus | 19-01-12 | 16:41

Als turken, marokanen en andere bevolkingsgroepen bij elkaar mogen klitten, waarom de autochtone bevolking dan niet? Tenzij het natuurlijk gaat om diegenen die altijd de mond vol hebben over de verrijking van onze samenleving door al die multiculturele import. Die moeten dan maar het goede voorbeeld geven. Maar dat doen ze dus niet, de lafaards.

Polletje Piekhaar | 19-01-12 | 16:40

Ja, dan maar de kinderen naar een priveschool sturen. In amsterdam heeft 75% van de kinderen een kleurtje. Natuurlijk krijg je dan zwarte scholen. Wat is daar mis mee? Maakt toch niet uit.

denoorman | 19-01-12 | 16:40

Diversiteit betekent niet alleen andere culturen die ver vd Nederlandse staan (houding, omgaan met gezag en kritiek, uithuwelijken) maar daar bovenop ook nog ruzie tussen andere culturen onderling. Onderwerpen waarover wij nuchter kunnen praten zoals politiek (Midden-Oosten, Wilders, Turkse genocide), religie, homo/lesbisch, etc is opeens niet meer bespreekbaar of mond uit in ruzie/geweld. Welke witte ouder zit daar nu op te wachten? En als je kind bij een vriendje thuiskomt, wil je toch fatsoenlijk met die ouders kunnen praten. En graag ook ouders die een beetje opleiding hebben en werken.

vip33 | 19-01-12 | 16:40

Ik kan het me voorstellen. Mijn moeder is ook zo'n Groenlinkse en heeft me (zo zei ze later) expres op een donkere (basis)school gezet zodat ik verschillende culturen zou ervaren.

Van mijn hele eindklas (groep 8) is er geen 1 verder gekomen dan het MBO omdat de zwakkeren (taal, rekenen) meer aandacht kregen vergeleken met autochtone kinderen die de taal al wel machtig waren. Ik heb via een omweg uiteindelijk het HBO weten te halen en ben twee jaar begonnen aan de uni. Mijn studievertraging is hierdoor 2 jaar.

Ik ben er heilig van overtuigd dat wanneer ik mijn kinderen op een "blanke" school zou sturen, ze meer uitdaging zouden krijgen omdat iedereen de taal al machtig is en we niet lang hoeven stil te staan bij zaken die autochtone kinderen al bij geboorte meekrijgen.

Ik ben echter wel verrijkt met het genot van kennis van "interessante" culturen. Een ware verrijking dus. *NOT*

Raad_maar_raak! | 19-01-12 | 16:39

-weggejorist-

IgorMortis | 19-01-12 | 16:39

Vreemd dat men naar het Hervormd Lyceum Zuid zou willen. Ik zie daar ook niets over in het gelinkte artikel. Toen ik er op zat was het Hervormd Lyceum Zuid nogal kudt. Verdomd weinig leren, dat kon je er goed. En dan al die leraren van wie velen hier zo verafschuwde gutmenschen waren. Pfff...

Vaudt Varken | 19-01-12 | 16:38

IgorMortis | 19-01-12 | 16:35 Nouhou, die zou ik doen als ik de kans kreeg. Maar die is dus wel naar het platteland verhuisd vanwege de wens om de kinderen buiten de randstad op school te doen.

Dat is dan netjes verwoord en het resultaat is dat de enige neger die ze ooit te zien krijgen op school Zwarte Piet is.

zeg maar jansen | 19-01-12 | 16:37

Practice what U preach? Neuh.

Ashtrey | 19-01-12 | 16:36

Gek he, dat mensen het beste voor hun kind willen. Als dat dan racistisch heet, dan moet dat maar.
@Lijkt me logisch... | 19-01-12 | 16:19 | + 1 -
Dat dus!
Als ik een koter zou hebben dan zou ik ze ook niet op een school willen zetten waar veel Duindorpers en Scheveningers op school zitten. Ben ik dan ook een rascist of discrimineer ik?

Horagha | 19-01-12 | 16:36

@Datzegiktoch | 19-01-12 | 16:27

Men doet zo moeilijk, omdat het niet zelden de heerlijkheids-prekers van die zwarte scholen zijn, die nu hun kind daar NIET op doen (met als ultieme voorbeelden Wouter Bos en Femke Halsema), en ondertussen de burgers die er niet voor gekozen hebben er mee opzadelen.

Dàt is het probleem. En die hypocrisie moet eens afgestraft worden: "Goed, je hebt links gestemd maar wil je kind niet naar een zwarte school doen? Dan neem je maar een Angolees gezin in huis. Het is het één of het ander..."

Maar zadel daar geen mensen mee op, die er werkelijk niet om gevraagd hebben, sterker, die er vaak om gevraagd hebben het júist níet te laten gebeuren. Want dat is zo asociaal, dat verdient gewoon de galg.

ZKH EénOog | 19-01-12 | 16:35

Probleem is dat ik mijn kinderen ook niet naar een zwarte school wil sturen. En met mij veel andere allochtone ouders. Want er zijn er veel die niets liever willen dan gemengde scholen, een paar achterlijken uit verre berggebieden daargelaten. Maw, we komen gewoon achter ze aan. Desnoods naar het Barlaeus, het Montessori of het Hervormd Lyceum.

Bigi Bana Boy | 19-01-12 | 16:35

-weggejorist-

IgorMortis | 19-01-12 | 16:35

In Nederland zijn we bijna het MINST racistisch van de wereld. Loop maar is als donker persoon in Japan of China... En ook in Afrika kennen ze 100 verschillende kleuren zwart en discrimineren ze elkaar .

stijllozenaam | 19-01-12 | 16:33

Berust allemaal op onderbuikgevoelens. Niks aan de hand dus en gewoon doorlopen. Kindertjes netjes op de zwarte school doen want niks onveiligs of ongezelligs aan. Allemaal bullshit. De multiculturele samenleving is een verrijking voor onze samenleving. Althans dat is wat alle GL en PvdA stemmende gutmenschen steeds hebben geroepen. Maar als het te dicht bij komt niet meer dus. Wat een hypocriet volk toch ook he die gutmenschen.

Rheia | 19-01-12 | 16:33

Wat doet die Jan van Pownews op de foto? Hij jaagt ze weg denk ik.

Vroomshoopmafia | 19-01-12 | 16:31

Goh hee, ik ben helemaal met Bert eens. Werkelijk. Iedere zin. Wat zal blikjegrolsch tevreden met deze brave negert zijn.

Bigi Bana Boy | 19-01-12 | 16:30

Gek he, ik zou mijn kind ook niet op een zwarte school dumpen. Voor je het weet loopt ie te sissen naar meisjes en 'eh fawaka no spang' te roepen tegen zijn moeder.

Vloberto | 19-01-12 | 16:29

Dat zegt iedereen hier op geenstijl al jaren, de linksen vinden die multikul geweldig, maar zij sturen hun kinderen wel alemaal naar witte 'elite' scholen.

karel laars | 19-01-12 | 16:28

Elke ouder wil gewoon het beste voor hun kind , bakfietsmoeder of niet.

hooliganica hollandi | 19-01-12 | 16:27

IgorMortis | 19-01-12 | 16:24 Deed Yvonne Jaspers toch ook?

zeg maar jansen | 19-01-12 | 16:27

Weinig aan toe te voegen. Mensen die ons die multikul-teringzooi hebben opgedrongen, dienen er zelf maar voor te bloeden.

ZKH EénOog | 19-01-12 | 16:27

DE SCHOLEN IN NIEUW WEST ZIJN TE ZWART

Vreemd ,,, Vandaag hoorde ik dat daar alles blank stond.

oordop | 19-01-12 | 16:27

Soort zoekt soort dat zal altijd zo blijven. Laat die mensen lekker zelf kiezen waar hun kinderen heen gaan. En als je daarop tegen bent dan staat je vrij om je kind wel naar een "zwarte" school te sturen. Waarom doet men zo moeilijk over dit soort dingen. Laat ze lekker...

Datzegiktoch | 19-01-12 | 16:27

Tsja. Met ballast aan boord schiet het niet op. Daar gaat veel te veel energie in zitten.
(en gesubsidieerde extra hulp ook trouwens, terwijl kindertjes die wat meer kunnen zich een ongeluk vervelen)

vetkleppert | 19-01-12 | 16:26

-weggejorist-

IgorMortis | 19-01-12 | 16:24

Laat Femke Halsema het maar niet horen. Wat een racisten !

Marcus Porcius Cato | 19-01-12 | 16:24

Mensen die hun kind 'Sterre' noemen moeten uit hun ouderlijke macht getrokken worden, maar dat is een andere discussie.
Je kind een klein beetje extra kans geven in het leven door hem of haar naar een kakschool te sturen? Prima. Als dat dan racistisch is is dat jammer, al lijkt het me meer een constatering dan een vooroordeel dat zwarte scholen over het algemeen niet best zijn. Dat is namelijk een oordeel. Achteraf. Want het kalf is allang verdronken.

Überbottehork | 19-01-12 | 16:23

Verhuizen naar het platteland. Zeker is zeker.

zeg maar jansen | 19-01-12 | 16:22

Gek he, dat mensen het beste voor hun kind willen. Als dat dan racistisch heet, dan moet dat maar.

Lijkt me logisch... | 19-01-12 | 16:19

Zo is het Bert, de wereld gaat aan schijnheil ten onder.

superjan | 19-01-12 | 16:18

Opzouten met al die armoedzaaiers.

très cool | 19-01-12 | 16:18

Discrimineren is een recht.

Pasta-saus | 19-01-12 | 16:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken