
Hallo hardwerkende sukkels. Even voorstellen: De graaier van de dag heet
Roel Robbertsen (CDA) en is commissaris van de kunnegin in Utrecht. Waarom? Heus niet alleen omdat CvdK een tamelijk inhoudsloos erebaantje is voor uitgerangeerde politici die ergens anders op het pluche hun carriere op kosten van de burger kunnen voortzetten. Of omdat hij 17,500 euri declareerde om zijn
verhuizing te bekostigen. Nee, meneer heeft een zeer riante reiskostenvergoeding weten los te peuteren. Zeker met de huidige brandstofprijzen. Zo laat Robbertsen zich altijd door een chauffeur in een niet heel erg bescheiden BMW 5-serie naar zijn werk sturen. En dat niet alleen. Ook wanneer hij naar een van zijn
ontelbare betaalde bijbaantjes moet laat hij zich rijden. De BMW (nieuwprijs: 92K) kost normaal ongeveer 25K aan bijtelling, maar dat hoeft de CvdK natuurlijk niet zelf te dokken. In overleg met de lokale politici krijgt Robbertsen deze 24.655 euri namelijk
in zijn geheel vergoed. Andere CvdK's die in een dikke wagen gezien willen worden moeten normaal gesproken zelf de knip trekken. Maar blijkbaar reiken in Utrecht voor superambtenaren de bomen tot aan de hemel. Doordat de bijtelling (een kwart van de nieuwprijs, die Robbertsen dus helemaal vergoed krijgt) volgens de wet bij het inkomen opgeteld dient te worden, stijgt zijn salaris ook nog eens boven de Balkenendenorm uit. Maar volgens de provincie is er helemaal niets aan de hand hoor. Aan de kant dus Utregs plebs! Zijne koninklijke hoogheid Robbertsen wil er in zijn Duitse monster langs!
Reaguursels
Inloggen@snelle gerrit
Rekenen is ook een vak. Zdev heeft het over 125k
Waarom moeten amtenaren niet verplicht in een Prius rijden? Is maar 14% bijtelling en deze kosten voor de provincies minder in aanschaf, en ze hoeven dan de komende 10 jaar geen nieuwe auto te kopen want Toyotas gaan super lang mee.
kan wel wat minder, maar het is nog geen gouden mercedes van onze COA fin
Deze man is geen ambtenaar sukkels. Bestuurder is politiek is wat anders.
Jo Roel; dringend adviesje... Help het universum en spring voor de trein.
@Puz Pin | 13-01-12 | 20:40 |
.
valt best mee; deze trekker heeft een vanaf prijsje van 68 k. Vervolgens 24 k opties is echt geen probleem bij BMW hoor
leuke kar, dat dan weer wel
.
wellicht is prov U bereikbaar voor afspreken van soortgelijke deal?
@ZDEV | 13-01-12 | 18:07
Met ca. 45 tot 55k aan opties? Bladgoud metallic zeker.
Puz Pin | 13-01-12 | 13:40
Nee een tractor: 535d
Ik ben even perplex... niet een beetje, maar gewoon heul erg
*Fiscale bijtelling die wordt vergoed die door de werkgever.*
Hoe langer je er over nadenkt hoe absurder het wordt. Vooral omdat we hier te maken hebben met een bestuurder, die betaald wordt met belastinggeld. De werkgever zijn wij dus met z'n allen. Wij vergoeden hem dus niet alleen voor zijn diensten (salaris), wij regelen dat hij zich voor veel geld in stijl kan rijden, en we betalen dan ook nog eens de bijtelling. Absurd!
Terwijl die bijtelling er nu juist voor bedoeld is om zakelijke auto's bij privé-gebruik net zo te belasten als privé-auto's en dat de privé-gebruiker dat dus uit eigen zak moet betalen.
Bijtelling houdt in dat u een X percentage van de catalogusprijs bij uw inkomen telt. Uw belastbaar inkomen wordt dus hoger. Hierover betaald men progressief belasting.
Het is dus niet zo dat 25% bijtelling van een nieuwe auto die 100k, 25k belasting betalen betekend.
In geval van deze ambtenaar zal hij in het hoge tarief vallen en zon 12/13k vergoed krijgen i.p.v. de 25k. Nog steeds een pens geld en onrechtvaardig maar toch een behoorlijk verschil. Klootjes volk is het. Galbakken. Kadavers.
Och kijk, een CDAer. En ze wilden nog richting links gaan met het CDA. Aan het gegraai en zelfverrijking zal het niet liggen.
@Patatter | 13-01-12 | 13:59 Ze noemen het wel een onkostenvergoeding, maar is gewoon belast hoor. Feitelijk hebben ze zijn salaris bruto verhoogd, zodat hij netto zoveel meer over houdt als dat hij aan belasting over de bijtelling weer kwijt is.
@baba4oog | 13-01-12 | 12:34: Dat dénk ik niet...
Een Skoda Superb of Ford Mondeo schijnt ook erg ruim achterin te zijn. (En veilig, en comfortabel, en in donkerblauw representatief).
Maar ja, als iemand anders (de bevolking..) betaalt dan kies je als arrogante regent voor iets wat twee keer zoveel kost uiteraard.
Nou weet ik dat ik maar een simpele lul ben, maar als je een stuk of 60 baantjes hebt, dan heb je er gemiddeld per baantje minder dan een week per jaar aan te besteden. Zelfs als je verschillende functies tegelijkertijd uitvoert en flink wat uren per week maakt, hoe wil je ooit al die functies naar volledig vermogen vervullen?
ongeloof dat dit zomaar kan... en niemand er iets aan doet
Je mag toch helemaal geen bijtelling vergoeden? Dat is toch tegen de wet? Dan moet hij namelijk daarover weer belasting betalen.
Uitgaande van de maximaal onbelaste kilometervergoeding zal hij dan vast wel per jaar 24.655 euro / 0.19 euro = 129.763 kilometer rijden? Grofweg drie keer om de aarde lijkt me heel reëel hoor.
En wat doen wij hard werkende Henk en Ingrid? Wij bellen en internetten op kosten en in de tijd van de baas en als we eens echt wild willen doen pakken we af en toe een rolletje plakband of een stapeltje kopieerpapier mee naar huis. We doen hetzelfde maar denken eigenlijk alleen op een iets andere schaal. Kruimeldievenniveau.
Misschien wordt het eens tijd om niet via het wereld wijde web te reageren om eens old fashion fysiek te reageren op dit soort figuren.
Mindy | 13-01-12 | 12:41 |
Ik begrijp dat je graag elke verkeerd liggende stoep op Wolfsen zijn conto wil schrijven?
Sneu en jammer dat de VVD en eenmans partij LU ook telkens maar wat voor de bühne roepen om het eigen pluche veilig te stellen.
@ZDEV | 13-01-12 | 10:09
U rijd een 550i met energielabel G zakelijk? Logische keuze met 1,75 per liter.
Ach, gebeurd in veelvoud bij het Europarlement, door Fatima E in A'dam, en "dus" ook bij deze Commissie Aris van onze sprookjesfee.. Kortom, what's new?
Wij Neder(ige)landers vinden het allemaal best, halen zuchtend de schouders op en proberen onze baan te behouden...
Ben ook ambtenaar. Ik wacht al 4 maanden op een paar veiligheidsschoenen. Ik heb al 7 formulieren ingevuld. Maar ik moest niet de illusie hebben dat ik ze snel zou krijgen. Crisis en bezuinigingen. Maar een BMW krijgen gaat sneller. Gekkenhuis.
@JohnnyBGood | 13-01-12
Daarom is een HE ook al 10k duurder dan een basis versie met omgerekend 14k aan extra opties als je deze los zou kopen. Nog een keer 17k aan gadgets is praktisch alleen mogelijk met een innovation pack, winterbanden op lichtmetaal en de volledige trits aan overige gadgets inclusief BMW kinderfietsjes voor het kroost. Of een custom build individual uitvoering. Echt van levensbelang ook allemaal voor een ambtenaar die van A naar B moet komen. Waanzin dit, bezem door de volledige staatsvloot heen nu!
Ik hoop oprecht dat als er dan toch een god is dat deze man en iedereen die er aan mee heeft gewerkt mag branden in de hel. Ik moet godverdomme sjoemelen met de kilometer registratie om na het werk met de bedrijfsauto even langs de winkel te rijden.
Is Roel wel echt nodig of kunnen we missen...
Kan alleen in Utrecht... Van ons geld uiteraard! Kamervragen verdomme!
Tijd voor de Nederlandse Lente!
Doet volgens eigen website iets met representatie en promotie voor provincie Utrecht. Een soort Bea dus, maar dan zonder hoofddoek en wormvormig aanhangsel.
De loser van morgen want CDA (wie stemt dat eigenlijk nog?) en van kleinste provincie die toch opgaat in nieuwe Randstad provincie.
De bijbaan Philadelphia, omg.
Het gaat weer lekker hier, Wolfsen draait weer eens.
www.rtvutrecht.nl/nieuws/414808
om te kotsen! Meer bijbaantjes (nevenfuncties enz.) dan er dagen in 1,5 maanden zitten! Bah! En ga me niet vertellen dat hij dat allemaal met passie en vooral voor niets doet!
92K voor een 5-serie Beamer ? Da's dan waarschijnlijk inclusief het jaarsalaris van de chauffeur.
nou Pechtold, kom d'r maar in.
@oplichter | 13-01-12 | 12:23 |
Inderdaad, de spijker op de kop. Zie ook de reacties van de hersenlozen hier die het toeschrijven aan "de" babyboomer.... lol en niet beseffen dat juist de jongeren veelvuldig op Rutte and friends stemmen die uiteindelijk bepalen dat dit kan en blijft kunen .
De kiezer heeft gekozen voor Graaiers en Gristenen.
Dit is dus het resultaat.
Wie dacht dat de VVD & special friends niet zijn zakken maximaal zou gaan afvullen is wel héél erg naïef. Of dom. Traag van begrip. Danwel hersendood.
Het wordt tijd dat aan dit soort praktijken definitief een einde wordt gemaakt. Als mensen niet op een verantwoorde wijze met gemeenschapsgeld kunnen omgaan, moeten ze maar niet langer voor overheidsbaantjes in aanmerking komen. Dan maar in de WW; kosten ze in ieder geval een stuk minder!
Politici zijn al lang geen volksvertegenwoordigers meer, maar net slim genoeg om zich bijtijds in te likken zodat zij er voor langere tijd warmpjes bijzitten. Dit effect wordt nog eens versterkt als je echt helemaal nix anders kunt. Kan me er heel pissig over maken, maar helpt niets... Helaas.
maar hij laat zich toch rijden door een chauffeur? Geldt die bijtelling dan ook? shit dan doe ik al jaren iets verkeerd....
@Jezus_Boeddha | 13-01-12 | 11:54 Probleem is niet zozeer dat er in de maatschappij verschillen zijn tussen arm en rijk. Die zullen er altijd zijn. Probleem is dat er in ambtenarij en politiek een enorme kliek is die elkaar baantjes toeschuift en haar eigen , met belasting geld betaalde, salaris vaststelt zonder daarin ook maar enige scrupules te betrachten. En dat terwijl het klootjesvolk de ene na de andere lastenverzwaring om de oren krijgt.
www.vrijspreker.nl/wp/2008/06/flatgebo...
@rara | 13-01-12 | 11:03 |
Schei toch uit! Dit is toch gewoon vvd propaganda! Dat die nog verkoopt en er zelf in gelooft. Die vvd politici zijn net zulke zakkenvullers en grootgraaiers als de pvda'ers. De kleine man en de onbemiddelbare bijstandstrekkers worden gewoon genaaid door die rijke meneren en mevrouwen van de politiek en het bank- en verzekeringswezen. Ik hoop op een revolutie die die hele rijke topklasse wegjaagt en een verstandig socialistisch beleid voert waarbij de gewone man weer meer ademruimte krijgt en het geld niet steeds naar de allerrijksten wegvloeit.
Het kan anders. Mijn pa is vorig jaar 65 geworden, rijdt rond op een Moto Guzzi uit 1976 en heeft een oud, maar prima Renault busje. Komt overal en kost geen fuck.
En hij steelt niet.
Eet dat, graaier!
eeeuuhh Brusselmans..
U lult weer eens uit uw nek. 25K bijtelling betekent niet dat je 25K moet betalen maar inkomstenbelasting OVER 25K. In het geval van de CvdK zal dat dus 52% zijn, een kleine 13K dus. En dat krijgt ie dus weer vergoed... Nog steeds belachelijk, maar geen 25K.
Ik zit net iets boven het bijstandsniveau en werk toch ook. Maar ik zit niet in de politiek en ben geen lid van de juiste politieke partijen. Dus daar ga je.
De PVV zal niet reageren. Eerder verwacht ik vragen en vlammende protesten van de SP en misschien GroenLinks...?!
daytripper | 13-01-12 | 10:51 |
Hmm, een nieuwe definitie aan 'babyboomers' is gegeven?
Goed dat ik dat nu ook weet, bijdehandje.
Iedere dag weer een waanzinnige financiële regeling voor de elite.
En de pers en politiek steggelen over de toon van het hoofddoekjesdebat.
Waarom is er eigenlijk niet een policorpropagandistische 'cabaretier' die dit soort zaken eens in scherpe bewoordingen afkeurt?
Deze bovenonsgestelde Robbertsen is naast zijn commissaris bijbaantje (anders kun je het toch niet noemen met zoveel bijbaantjes?) ook nog eens Voorzitter Raad van Toezicht van Stichting Philadelphia Zorg www.philadelphia.nl/philadelphia/overp... Deze stichting beheert dertien locaties in de provincie waar Robbertsen 'wat bijklust'.
Je zou haast van belangenverstrengeling spreken. Toch?
Smeerlappen, dat zijn het.
Als de PVV hier nou eens kamervragen over ging stellen. Maar ja, die hebben wat op hun hoofd. En het is geen doekje.
toetanchamon | 13-01-12 | 11:09 |
Ik ben het helemaal met je eens maar hoe ga je zoiets aanpakken?
Het heeft geen zin je er druk om te maken want er zal niks veranderen.
Je kunt met een tentje op het beursplein gaan staan om te protesteren......... oh wacht.
Zonder gekheid, we hebben het nog veel te goed en daarom zal er geen opstand komen, heeft niemand zin in of tijd voor ander gebeurde er wel wat.
Jezweetzelluf | 13-01-12 | 11:13 |
ja,een goed idee, maar je zou kunen beginnen met de volgende keer niet meer te stemmen op de knakkers die dit soort grootgraaiers in het zadel houden.
En als hij hem nu niet prive opgeeft (dus zegt dat er alleen zakelijk gereden wordt?) Er wordt immers alléén door de chauffeur in gereden en die houdt de km bij..
Dan vangt hij dubbel omdat hij het niet betaald, maar wél ontvangt? Ben benieuwd wat er op zijn aangifte staat.. Vragen, vragen..
BMW's heersen natuurlijk wel grote tijd, laat daar geen misverstand over bestaan. Vroemmmmmm.
Ik snap best dat de belastingdienst privé-gebruik van een zakelijke auto als loon in natura wil zien. En dus die waarde op één of andere manier wil kunnen belasten.
Maar de bijheffing staat geheel niet in lijn met de waarde. De heffing is op alle fronten eenzijdig ingevuld, gericht op graaien.
Vroeger had je een vrije voet waarmee je in ieder geval wekelijks je boodschappen even kon doen. Je was toch al onderweg. Met 500KM per jaar is de grens bewust zo laag gelegd dat je niet aan bijtelling ontkomt, tenzij je een draak van een administratie moet bijhouden. Nu moet je dus eerst naar huis rijden, je eigen auto pakken en in totaal veel meer kilometers maken. En oh wee als je een foutje maakt, of een ritje vergeet op te geven.
Wat is er mis met staffels? Een vrijstelling tot 1000KM per jaar. Dat je een X bedrag moet bijtellen als je tot 2500KM privé rijdt, tot 5000, tot 10000 etc. Over de dagwaarde. Dat is fair.
Het huidige systeem is gewoon geldklopperij. Daarom heb ik niet 1 maar zelfs 2 privé auto's naast de zakelijke. Onze absurde wet maakt dat goedkoper dan 1 zakelijke auto met bijtelling. Dat kan niet de bedoeling zijn geweest van de wet lijkt me.
Ik gebruik de zakelijke auto nooit privé. En om elke schijn van privé gebruik te voorkomen maak ik foto's met de smartphone van mijn dashboard, elke keer als ik instap. Dan heb je namelijk de kilometerstand op de foto, inclusief datum/tijd stamp en GPS lokatie. Het scheelt een zooi aan administratie. En geen rekeningrijden met enge en onbetrouwbare (want overheid ICT) volg-kastjes nodig.
En nu wat? Ik kan me wel weer boos maken over zo'n zelfverrijker maar daar ga ik alleen zelf aan onderdoor, als we nou gewoon eens één grote haat-campagne tegen dit soort figuren opzetten zou er misschien wat aan dit graaier schorum gedaan kunnen worden. Een goed idee?
@rara | 13-01-12 | 11:03 |
Het lijkt mij dat een ieder met 650 euro al een schrijnend geval is.En natuurlijk is er fraude en dat moet aangepakt .
Maar het steek schril af bij de handige jongens grootgraaiers.
Sommige eencelligen hier wijzen dan naar "de" babyboomer,(die overigens ook bij de plantsoendienst staat te schoffelen) maar vergeten dat ze zelf dit rechtse kabinet in het zadel hebben geholpen die er voor zorgen dat dit soort uitwassen ( Herr Kommisar) kan blijven bestaan.Ja, een beleid om je vingers bij af te likken.
@irma zonderboezem | 13-01-12 | 10:25
we gaan jaar 5 in van de crisis en dagelijks worden we geconfronteerd, met zelfstrijkende ambtenaren en dito vriendjes. Het wordt tijd dat de Nederlandse bevolking de staat onder curatele gaat stellen. Terug halen wat er gegraaid is, geen pardon. Nederland moet af van de onschendbaarheid van het overheidtuig.
@Ratzing. | 13-01-12 | 11:05
Maar wie krijgen we dan?
Eurlings? de Jager?
Of een duo-leiderschap van Ferrier en koppejan?
Een bestuurder is geen ambtenaar.... zucht....
-weggejorist-
slapers=sukkels
hahah wie bedoel ik
@JohnnyBGood | 13-01-12 | 10:50
Die optielijsten zijn er juist om de auto goedkoop te houden.
Door bepaalde zaken NIET standaard te monteren, die iedereen WEL wil hebben, kun je die bedragen buiten de BPM houden.
*slim*
@ZDEV | 13-01-12 | 11:00 | Bespaar je de moeite en de vernedering om uitgelachen te worden. Het gaat om het voordeel dat iemand heeft met een auto van de zaak in vergelijking met iemand die de auto privé heeft. De BPM maakt ook deel uit van dit voordeel.
Verder moet de CvdK natuurlijk gewoon betalen voor zijn privégebruik, net als iedereen. Dus terug met die vergoeding!!
necrosis | 13-01-12 | 10:23 | + 2
´K veeg um d´r liever onder.
Voorgoed.
ZDEV | 13-01-12 | 11:04
Ah oke, terecht maar onhaalbaar! Dit soort verhalen maken met de dag duidelijker dat we toe zijn aan de lente...
gozahtje | 13-01-12 | 11:03
Haha nee aangifte tegen ene JK de Jagert!
Deze frauduleuze gewetenloze graaiert is slechts een topje, ik lees het steeds vaker en erger me groen en geel aan deze rand criminelen.
Zelf vinden ze dat ze heul belangrijk werk doen en dat mag het gepeupel best een paar centen kosten.
teiltje kots...
ZDEV | 13-01-12 | 11:00
Belastingaangifte bedoeld u neem ik aan?
@daytripper | 13-01-12 | 10:49
Bijstandtrekkers komen in twee groepen: de mensen die niet kunnen, en de mensen die niet willen. Kamp is nu bezig om de laatste groep weer aan het werk te krijgen. Hij probeert ook om de mensen die niet kunnen te stimuleren. Vorige kabinetten hebben dat ook wel geprobeerd, maar dat heeft te weinig resultaat gehad.
Ik geloof onmiddelijk dat er ook schrijnende gevallen zijn. Maar Kamp is wel bezig om een grote groep opgegeven mensen weer aan het werk te krijgen. Ze worden niet langer opgegeven, er wordt zelfs in hun geinvesteerd. Mooi, toch?
Overigens is bijtelling pure diefstal. Om meerdere redenen:
Ten eerste wordt de waarde van een auto al virtueel opgepompt met BPM.
Het is niet terecht om die belasting mee te nemen in de belasting die over de fictieve waarde moet betalen. Dat is belastingstapeling en dat is diefstal.
Ten tweede is het bizar dat je 52% over 25% van de nieuwwaarde inclusief BPM en BTW moet betalen, terwijl de werkelijke dagwaarde van een auto veel lager is, zeker na een paar jaar. Dat hier geen staffel in zit is diefstal.
Ten derde komt het de overheid altijd uit om belastingen te staffelen maar bij bijtelling kan het ineens niet. Of je nu 500KM of 50000KM jaarlijks privé rijdt, je betaalt hetzelfde bedrag. Dat is diefstal.
Tenslotte legt de overheid de bewijslast omgekeerd neer. Je bent schuldig tenzij je het tegendeel kan bewijzen. Dat is een democratie onwaardig.
Ik ga maar eens aangifte doen.
@DoOne | 13-01-12 | 10:06
Dat zou ik niet meteen zeggen.
De kans is groot dat deze cvdk ter goedmaking een flinke bonus krijgt omdat hij hier zo vervelend te kijk is gezet voor het plebs.
Als je prive rijdt in je leasbak dan heb je stront aan de knikker als burgerpleps. De elite daarintegen kunnen alles maken!
Die vergoedingen van Herr Kommissar moeten natuurlijk wel terugverdiend worden: zie het pownews van hedenmorgen:
" Als het aan Kamp (VVD) ligt, krijgen werknemers voortaan langer en vaker een tijdelijk contract aangeboden."
Jan met de pet als speelbal van het grootkapitaal onder het mom van flexibilisering van de arbeidsmarkt ... buhhhhhh
Het houdt nooit op, die zelfverrijking. Is van alle tijden. En 99% glipt er wel doorheen met hun trucen. Probleem is meer dat over 20 jaar nog steeds hetzelfde gebeurt.
Ik vind het in essentie synoniem aan stelen, dit gedrag. Alles terugbetalen is het minimale. Een enkeltje Armoedigstan lijkt me beter qua normen en waarden bijbrengen.
Kets22 | 13-01-12 | 10:23 | + 7
Precies.Datzelfde dedain ten aanzien van democratie drupt van Donner´s gereformeerde smoel af bij al zijn buiten parlementaire acties.
Kets22 | 13-01-12 | 10:23 | + 8
zeg maar jansen | 13-01-12 | 10:47
Mja, binnen de huidige structuur van Provinciale / Gedeputeerde staten snap ik dat de functie van CvdK nodig is. Ik ben alleen van mening dat die hele bestuurslaag weggesneden kan worden. Rijkswaterstaat, Waterschappen en gemeenten zou afdoende moeten zijn.
Het probleem ligt niet bij de mensen die gebruik maken van deze regelingen.
Ik ben ervan overtuigd dat menigeen hier ook van zulke regelingen gebruik zou maken als hij of zij de kans kreeg.
Het probleem is dat deze regels uberhaupt mogelijk zijn. De mensen die deze regels bedacht hebben en in stand houden. Daar zit het probleem.
@daytripper | 13-01-12 | 10:51
Het stadium van uitleggen ben ik allang voorbij. Men zoekt het maar uit.
Zet die vent in een bakfiets, eventueel met huif om zijn grijze haren in de plooi te houden en laat een Melkert-figuur de bakfiets door Utrecht trappen. Scheelt een bom duiten. De vergoeding voor de bakfiets à 975 euro mag ie dan houden.
Als we nou eens de koningin afschaffen, dan hoeven er ook geen commissarissen te zijn.
schop onder zijn dikke vette reet, ga maar eens met het openbaar vervoer
*Bord uit de kast pakt en de straat maar weer eens op loopt*
.
Weg met de babyboom.
Weg met de babyboom.
Weg met...
daytripper | 13-01-12 | 10:49 |
Inderdaad, de CvdK opereert aan dezelfde kant van de balans als andere uitkeringsontvangers. Voor de belastingbetaler maakt het weinig uit wie hoeveel krijgt. Als ze maar braaf blijven.
Absoluut niet waar | 13-01-12 | 10:11
Eens hoor. Het is gewoon smerig graaien. Met dit geld kunnen kinderen worden genezen, ongelukken worden voorkomen en het onderwijs verbeterd. Oh wacht.
Semolina Pilchard | 13-01-12 | 10:32 |
Moet je deze domoor/lolbroek nu uitleggen dat het niets met leeftijd te maken heeft, maar politieke keuzes zijn ??
Ik vrees dat het water naar de zee dragen is.
@ Puz Pin | 13-01-12 | 10:13
Bij BMW zijn de accessoirelijsten extreem lang. Geen enkel probleem om op een High Executive nog 17k aan accessoires te monteren.
En intussentijd zit commandant Kamp de bijstandsgerechtigen achter de broek aan met hun 650 euro in de maand om alles van te doen.
Ja, de Grote Roerganger zei het indertijd al: een beleid om je vingers bij af te likken .
Het kost de belastingbetaler niets. Alleen de belastingontvanger ontvangt netto niets.
zo, die zit er goed ingelikt
@Strangetown | 13-01-12 | 10:38
Nee. Ik vind het gewoon leuk om een generatie af te laten sterven.
Zeg, hoe ontdownload ik die vreselijke GeenStijl ectension?
Seraphin | 13-01-12 | 10:46 Ze zijn nodig. Maar een commissaris der koningin zou geen bijbaantjes mogen hebben.
James St John Smythe | 13-01-12 | 10:27
Lol! *Ook alvast nadenkt over een afkraker*
Yah yah die Kommisar.
commissaris van de K.
Die man moet zich doodschamen Oranjereedtlikker.
Beetje de Democratie uitvreten.Ga fietsen lul !
Commissaris van de Koningin.... dit soort loze troetelbaantjes mogen wat mij betreft sofort opgeheven worden. Samen met de Provinciale Staten overigens.
@zeg maar jansen | 13-01-12 | 10:21
De Belastingdienst wint. Altijd.
Wat betreft de nevenactiviteiten, iemand die keihard werkt mag daarvoor goed beloond worden. Dat stimuleert ondernemerschap.
Echter... de tijd die mijnheer in de drie betaalde bijbaantjes steekt is 100% gefinancieerd door de belastingbetaler. Een beetje jezelf rond laten rijden op kosten van de gemeenschap... dan houd je wel een paar uurtjes over om rapportjes door te lezen en een presentatie voor te bereiden.
Dit is ongeoorloofde inzet van gemeenschapsmiddelen.
Dit zegt iets over het gehalte van de mensen die dit allemaal goedkeuren.
De vergoeding is 24.655 euri per JAAR hè...
Achterlijk volk die commissarissen. Kunnen niet eens normaal doen. Er was er laatst nog een op bezoek op mijn werk. Die verwittigde zichzelf niet eens de auto uit te stappen tot iemand zijn tas aankwam nemen. Omhooggevallen idiotie.
Het lijkt sterk op de PVV-Limburg
Semolina Pilchard | 13-01-12 | 10:32 |
Denk jij zo naïef dat het dan stopt?
LOL.
irma zonderboezem | 13-01-12 | 10:33 Heb je dat? Zelf kun je die vraag het beste beantwoorden.
zeg maar jansen | 13-01-12 | 10:27 | shame on me... heb ik nu dieptepunt bereikt? :-)
en als je je dan even voorstelt hoeveel er van dit soort nutteloze en tegelijkertijd zwaar overbetaalde staatstietlurkers rondlopen dan kan ik 18 miljard bezuinigen zonder dat er ook maar 1 belastingbetaler in hoeft te leveren.
Nu snap ik eindelijk waarom Donner dat WOBben wil afschaffen cq minimaliseren.
Van al die transparantie krijg je alleen maar dit soort berichten en heel veel rancune en jalouzie.
/CDA off
Zeg ken jij de babyboom, de babyboom, de babyboom, zeg ken jij de babyboom, die graait
dat het een lieve lust
is
Wanneer sterft die generatie eens af?
kenteken anyone? dan kunnen we hem gaan narren op de weg... *grinnikend naar zijn super goedkope Aygo kijken doet*
Ik moet ook eens beter leren onderhandelen tijdens een sollicitatiegesprek of functioneringsgesprek. Ik heb blijkbaar heel veel voordeeltjes laten liggen met zijn slappe houding.
Ik zie dat de Bandirah cartoon binnen is.
*reaguursel typt + ctrl+c*
Waarom verbaast mij dit niet meer in dit mooie land?
irma zonderboezem | 13-01-12 | 10:25 * Kuch* Bereikt, * kuch*
De PVV in Limburg was dus tegen dit soort uitwassen. Dienstwagens met chauffeur is namelijk heel erg duur.
Maar met je fiets de heuvels op valt niet mee en dus hebben ze daar nu wel spijt van. De uitgekotste stukken haramvlees.
@toetachamon
Ik begrijp dat de grens is berijkt maar wat gaat u nu doen dan? ... stampvoeten?
44 functies, belachelijk.... dan moet je toch eens eens goed gaan kijken naar zijn HOOFDFUNCTIE en het salaris.
5-serie +veel. Maar wel zelf rijden graag. De enige goeie plek in een 5 is achter het stuur!
Wie roept Maxime Verhagen even op het matje?
Dit heeft niets met jaloers te maken dit heeft met de afzichtelijkheid te maken die onze politici uitdragen, geen moraal, geen empathie, het nieuwe niets doen wat van geen enkel maatschappelijk nut is, deze man schijt op de belasting betaler.
Die kleine 25k is meer dan waar sommige mensen van moeten leven een heel jaar lang.
Dit soort financiele verkrachting moet ophouden.
Mijn vrouw heeft bij een intergemeentelijke dienst gewerkt, die was gevestigd in een provinciehoofdstad (nee, ik ga geen namen noemen). Een van de burgemeesters van die gemeenten was toezichthouder op de dienst en kwam daar regelmatig een kijkje nemen. Dan ging ze ook meteen bij de provincie langs, want het provinciehuis lag ertegenover. Maar ze declareerde wel twee maal dezelfde reiskosten, bij de intergemeentelijke dienst én bij de provincie.
Kortom, de regentenklasse in Nederland is door en door corrupt en er alleen maar op uit zichzelf te verrijken. Ze werken niet voor ons, maar voor hun eigen ego en hun eigen portemonnee.
rara | 13-01-12 | 10:17 En zorgen dat er niks op je naam staat heeft geen zin, dan leggen ze bodembeslag.
Hij is van 1948. Dus die houdt ook op met werken één maand voor z'n 65ste. Scheelt een modaal jaarsalarisje op z'n pensioen.
Dat soort dingen hebben die oudjes ook goed geregeld voor zichzelf namelijk.
utrecht, da´s die stad waar ze ook villa´s aan zigeuners geven, en homo´s wegpesten? en, en, en,.....
kuch *belastingstaking* kuch
Veldmaarschalk Sorry | 13-01-12 | 10:14 |
Collectief loonverklaring invullen zodat je je brutoloon gestort krijgt en bij elke aanslag uitstel aanvragen.
De middelen zijn er.
@Veldmaarschalk Sorry | 13-01-12 | 10:14
kuch * loonbeslag, openbare verkoop van jouw spullen * kuch
De laatste CvdK die te pruimen was, was onze Relus. Daarvoor had je nog Molly Geertsema, Gelderland.
De huidige CvdK's'zijn inderdaad nepotistische narcisten.
Mijn irritatiegrens bereikt zo langzamer hand de top, ik begin zo zo zóó ontzetten zat te worden dit soort figuren bij de overheid.
kuch *belastingstaking* kuch
Ik woon in de provincie Utrecht, er is inderdaad geen crisis, gewoon doorlopen aub.
Da´s wel nieuws zeg. Een graaiert anders dan van PvdA huize. Daar lag toch het primaat? Wat gaan de ontwikkelingen snelllllllllll
530D xDrive High Executive Automaat is duurste uitvoering bomvol opties en kost 75k. In welk likhuis zijn die overige 17k gebleven?
ZDEV | 13-01-12 | 10:09
Hij snapt het heel goed. Hij laat de overheid in feite zijn privé SUV betalen.
de oetlul.
En toch vind ik dit al 10 x vervelender dan zo'n pvv mail uit het vorige topic
Met zoveel bijbaantjes ben je al 40 uur per week bezig met heen en weer rijden tussen de baantjes.
Blijft er niet veel tijd over om nog wat nuttigs te doen.
Verbaast me ook niet trouwens.
Is dat netto 25k?
Ik denk dat ik ook maar de politiek in ga, onder het motto "If you can't beat them, join them!". Maar dan niet bij het CDA - de peilingen voorspellen niet veel goeds voor die club.
Ik stoom mijn kinderen ook al klaar voor ambtenaar, want met echt hard en eerlijk werk kom je er gewoon niet in Nederland.
Op zich kan ik me onvrede wel voorstellen. Die 25 K wordt er echter voor de cijfertjes bij opgeteld en krijgt hij dus niet in handen. Over die 25k moet hij wel gewoon belasting betalen.
Hij snapt het ook niet. Mijn zakelijke 5-serie kost nieuw 125000.
Dan is het goedkoper om er privé een SUV naast te zetten dan bijtelling te betalen.
Want de bijtelling zou bruto 31250 zijn, oftewel netto 16250. Keer drie jaar = 48750. Bij vijf jaar is het al 81250. Voor dat geld zet ik liever een tweede auto neer dan het in de staatskas te kieperen.
Ik zou liever zelf rijden.
De afstanden in Utrecht zijn natuurlijk ook zo groot dat je door zelf te sturen veel te veel kostbare tijd verliest. En de tijd van Roel is enorm kostbaar .... voor ons!
En zie hem ook op de foto staan, met zijn zelfgenoegzame smoelwerk. *kots*
Een 5 serie? De Turk op de hoek heeft een uitkering EN een 5 serie. Prutser.
Nou burgers, bezuinigen maar weer?
Jaloers Brusselmans?
Niet te geloven. Robbertsen wordt ook al gelinkt aan JD. webcache.googleusercontent.com/search?...
Zouden de regenten ons ook "slapers" noemen?
Rond de 50 (!!) betaalde functies/commissariaten.. Ik doe echt wat verkeerd blijkbaar..
Zo. Nu komt er vast een onderzoek en naar aanleiding daarvan gebeurd er.. helemaal niets. Nada. Noppes. Geen fuck.
Een chauf in een 5. Wat is de overtreffende trap van lutser?
Ik kijk er niet eens meer raar van op.
Mensen met teveel geld die zulke dingen makkenlijk zelf kunnen betalen, krijgen het van de belasting.
Mensen die zich te barsten werken om de eindjes aan elkaar te knopen krijgen dit soort voordeeltjes niet.
Is toch al lang bekend ? Niemand doet er wat aan, dus kunnen we elke dag wel zo'n bericht plaatsen.
Kan hij niet zoals het gros van graaiend Utrecht op een scootertje dan?
REAGEER OOK